(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390- شماره 19918

به ياد سرباز شهيد «رسول فاضلي»
آيا تاريخ تكرار مي شود؟
رويارويي خودروسازان در فينال ليگ برتر واليبال
مسابقات تكواندوي قهرماني جهان -كره جنوبي
اولين طلاي كاروان ايران بر سينه عبداللهي
اگر مدال مي خواهيد، امكانات و بودجه بدهيد
بنا: قهرمانان جام يادگار به رقابت هاي آسيايي مي روند
قهرمان جام حذفي تا 19 خرداد مشخص مي شود
پيروزي- سپاهان هشتم خرداد ماه
اخبار كوتاه از فوتبال
غايبان جام تختي به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت شدند
رقابت هاي انتخابي تيم ملي كاراته
چهره 12 ملي پوش امروز معرفي مي شود
خواندني از ورزش ايران



به ياد سرباز شهيد «رسول فاضلي»

ياران بيقرار گذشتند

سرباز شهيد «رسول فاضلي»، سال 1334 در روستاي كمانگر كلاي شهر هزارسنگر آمل متولد شد. با پشت سرگذاشتن جهشي دروس مدرسه وارد دانشگاه شد. او ضمن تحصيل در دانشگاه، در كار كشاورزي به پدرش نيز كمك مي كرد. وارد مكتب خانه علامه حسن زاده آملي شد و در زمان كوتاهي مورد لطف و توجه ايشان قرار گرفت. در زمان انقلاب، در شكل گيري تظاهرات و راهپيمايي هاي سال57 نقش فعالي داشت. پس از پيروزي انقلاب اسلامي، از اولين نيروهايي بود كه پايگاه بسيج محل تولدش را پايه گذاري كرد.
سال59 موفق به كسب مدرك فوق ليسانس شد. جنگ كه شروع شد، همزمان او نيز لباس مقدس سربازي به تن كرد و با گذراندن يك دوره فشرده آموزش نظامي، عازم جبهه هاي جنگ با دشمن شد. او سرانجام در اواخر سال 1360 در منطقه عملياتي كرخه به فيض شهادت نايل شد.

 



آيا تاريخ تكرار مي شود؟
رويارويي خودروسازان در فينال ليگ برتر واليبال

مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز وارد مرحله نهايي خود مي شود تا مشخص شود اين بار از ميان تيم هاي هم خانواده و خودروساز كدام يك برنده جام قهرماني خواهد شد.
پيكان تهران و سايپاي البرز فيناليست هاي اين دوره از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند. رقابت هايي كه پس از سال ها برگزاري به صورت دوره اي براي دومين سال متوالي ديدارهاي پلي آف هم در آن لحاظ شد تا فينال، تعيين كننده قهرمان و نايب قهرمان باشد.
سال گذشته پيكان و سايپا برگزاركننده نخستين فينال رقابت هاي ليگ برتر واليبال را برگزار كردند. فينالي كه طي آن پيكاني ها در هر دو ديدار رفت و برگشت برنده شدند و براي پنجمين سال متوالي عنوان نخست مسابقات را به خود اختصاص دادند و سايپا پشت سر آنها در رده دوم قرار گرفت. رده اي كه امسال صعود از آن در دستور كار قرار گرفته البته اگر بتوانند روند قهرماني هاي حريف را قطع كنند.
پيكان و قهرماني هاي متوالي
پيكاني ها كه سابقه 6 قهرماني در مسابقات باشگاه هاي آسيا و همچنين عنوان سومي رقابت هاي باشگاه هاي جهان را هم در اختيار دارند براي تصاحب يك قهرماني ديگر حريفي را پيش رو دارند كه همه افتخارش از هفت سال حضور در مسابقات باشگاهي چهار نايب قهرماني است.
در مجموع پيكان مدافع عنوان قهرماني است. حتي با حضور پيمان اكبري، كسي كه سال گذشته به عنوان بازيكن، جام قهرماني پيكان را بالاي سر برد و امسال به عنوان مربي به دنبال خلق چنين صحنه اي است.
با توجه به اينكه ديدار كلاسيك و سنتي خودروسازان همواره به نفع پيكان تمام شده است بايد ديد اين بار شاگردان نفرزاده قادر خواهند بود با سنت شكني و پيروزي در اين بازي خانگي نيمه راه قهرماني را طي كنند يا پيكان يك قهرماني ديگر را به مجموعه افتخاراتش اضافه خواهد كرد؟
ديدار نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به صورت 2 از 3 برگزار خواهد شد كه كرج از ساعت 45:15 امروز ميزبان ديدار نخست اين مرحله است.
بازي غريبانه كاشاني ها در خانه!
مرحله رده بندي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور نيز امروز از ساعت 17 در كاشان و با حضور دو تيم باريج اسانس و كاله آغاز مي شود. كاشاني ها به خاطر ديدار پرحاشيه اي كه در مرحله نيمه نهايي مقابل پيكان داشتند بايد اين بازي را بدون تماشاگر برگزاركنند. به طور حتم اين شرايط كار را براي پيروزي آمل راحت تر مي كند اما از اين تيم باريج اسانس هيچ چيز بعيد به نظر نمي رسد؛ حتي پيروزي در ديدار غريبانه خانگي!
تيم هاي داماش و هيئت كرمان براي تعيين رده هاي پنجم و ششم جدول رده بندي، روز چهارشنبه به مصاف هم خواهند رفت. بنا به توافق هر دو تيم، برنده بازي طي يك ديدار و در شهري بيطرف برگزار خواهد شد. اين ديدار بيطرف در خانه واليبال برگزار مي شود.

 



مسابقات تكواندوي قهرماني جهان -كره جنوبي
اولين طلاي كاروان ايران بر سينه عبداللهي

نماينده وزن ششم تكواندوي ايران در مسابقات قهرماني جهان با غلبه بر يونوس ساري از تركيه نخستين مدال طلاي تيم ملي تكواندو را به دست آورد.
در وزن ششم فرزاد عبداللهي با كسب برتري در مقابل نمايندگان غنا، اوكراين، آرژانتين و ايتاليا گام به مرحله نيمه نهايي گذاشت و در اين مرحله تكواندوكار آذربايجان را برد تا فيناليست شود. وي ابتدا حريف غنايي را با نتيجه 11 بر يك شكست داد، در دومين ديدار نماينده اوكراين را 14 بر 2 برد، در بازي سوم مقابل حريف آرژانتيني 5 بر 4 پيروز شد و سپس از سد مائورو سارمينتو ايتاليايي با نتيجه 7 بر 6 گذشت تا گام به نيمه نهايي رقابت ها بگذارد. او در اين مرحله رامين عزيزاف آذربايجاني را با حساب يك بر صفر شكست داد تا راهي مرحله پاياني شود. وي در فينال موفق شد يونوس ساري از تركيه را با نتيجه 5 بر يك شكست داده و عنوان قهرماني رقابت ها را از آن خود كند و نخستين مدال طلا را در روز سوم بازي ها براي تيم ايران به ارمغان آورد. در اين وزن تركيه نقره گرفت، آذربايجان و مراكش سوم مشترك شدند و به مدال برنز رسيدند. در اين وزن 75 تكواندوكار شركت داشتند.

 



اگر مدال مي خواهيد، امكانات و بودجه بدهيد
بنا: قهرمانان جام يادگار به رقابت هاي آسيايي مي روند

قهرمانان رقابت هاي كشتي فرنگي جام يادگار به جز دو وزن راهي رقابت هاي آسيايي ازبكستان مي شوند.
محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ضمن بيان مطلب فوق گفت: رقابت هاي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) اسفندماه در قم برگزار شد و پس از اين رقابت ها اعلام كرديم نفرات منتخب اين مسابقات شانس حضور در رقابت هاي آسيايي ازبكستان را دارند.
وي ادامه داد: پس از اين مسابقات چند مرحله اردو برگزار كرديم و در نهايت تصميم گرفتيم به جز دو وزن 55 و 120كيلوگرم در بقيه اوزان نفرات برتر اين رقابتها راهي ازبكستان شوند.
بنا در مورد دلايل اعزام نشدن بهرامي پور و امير قاسمي به تاشكند اظهار داشت: بهرامي پور مدتي است در هيچ ميدان بين المللي به ميدان نرفته و از آنجا كه مسابقات سبك وزن آسيا در سطح جهاني برگزار مي شود، به همين دليل تصميم گرفتيم تا حاجي پور كه تجربه موفقي در جام جهاني بلاروس داشت راهي اين مسابقات شود.
وي تصريح كرد: قاسمي نيز كشتي گير جوان و آينده داري است ولي تجربه حضور در ميدان هاي اين چنيني را ندارد به همين دليل تصميم گرفتيم باباجان زاده را راهي اين مسابقات كنيم. وي در رقابت هاي جام جهاني نمايش خوبي داشت و بايد براي شركت در ميدان هاي بزرگ آماده شود. ضمن اينكه به اين دو نفر در تورنمنت هاي بين المللي پيش رو ميدان مي دهيم تا توانمندي هاي خود را نشان دهند.
بنا تصريح كرد: تيم جواني راهي مسابقات آسيايي مي شود و تنها علي محمدي كشتي گير وزن 66كيلوگرم است كه تجربه حضور در اين مسابقات را دارد. به هر حال اميدوارم اين نفرات توانمندي هاي خود را در تاشكند نشان دهند.
دارنده مدال نقره جهان در پايان با اشاره به اينكه تيم ملي كشتي فرنگي توانايي كسب مدال در المپيك لندن را دارد خاطر نشان كرد: برنامه هاي ما براي شركت در رقابت هاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك لندن كه از شهريور ماه برگزار مي شود از 6فروردين ماه آغاز شده و اگر مسئولان در لندن از ما انتظار مدال آوري دارند بايد امكانات و بودجه المپيكي به ورزش هاي مدال آور اختصاص دهند.
رقابت هاي كشتي قهرماني بزرگسالان آسيا از روز 29 ارديبهشت ماه در تاشكند آغاز مي شود.

 



قهرمان جام حذفي تا 19 خرداد مشخص مي شود
پيروزي- سپاهان هشتم خرداد ماه

طبق اعلام سازمان ليگ ديدار حساس تيم هاي فوتبال پيروزي و سپاهان اصفهان در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي جام حذفي باشگاه هاي كشور هشتم خرداد ماه برگزار مي شود.
برنامه مرحله يك چهارم و نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور گراميداشت آزادسازي خرمشهر، از سوي سازمان ليگ فدراسيون فوتبال اعلام شد كه طي آن ديدار حساس تيم هاي پيروزي و سپاهان در روز هشتم خرداد ماه برگزار مي شود. بر اين اساس سرخپوشان پايتخت در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي جام حذفي، روز يكشنبه هشتم خرداد ماه سال جاري در ورزشگاه آزادي تهران ميزبان تيم سپاهان اصفهان هستند. برنامه ديدارهاي مرحله يك چهارم و نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
مرحله يك چهارم:
يكشنبه 8/3/90
¤ پيروزي- سپاهان اصفهان (ساعت 30:17- ورزشگاه آزادي تهران)
مرحله نيمه نهايي:
پنج شنبه 12/3/90
¤ برنده ديدار پيروزي- سپاهان در مرحله بعد به مصاف تيم فولاد خوزستان مي رود
¤ ملوان بندر انزلي- استقلال تهران (ساعت 17- ورزشگاه تختي انزلي)
همچنين طبق اعلام سازمان ليگ برنامه ديدار نهايي اين مسابقات هم به شرح زير است:
سه شنبه 17/3/90
¤ فينال تك بازي (اگر فيناليست ها از يك استان باشند)
دوشنبه 16/3/90
¤ ديدار رفت (اگر فيناليست ها از يك استان نباشند)
پنج شنبه 19/3/90
¤ ديدار برگشت (اگر فيناليست ها از يك استان نباشند)
همچنين سازمان ليگ برتر اعلام كرد اگر تيم پيروزي برنده ديدار با سپاهان اصفهان باشد، در مصاف با فولاد خوزستان، نماينده اهوازي ميزبان است و اگر سپاهان برنده شود، ميزبان آن بازي پس از انجام مراسم قرعه كشي تعيين خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي با سه گل نماينده عربستان را بدرقه كرد
پيروزي ايران با شكست الاتحاد عربستان به صعود اميدوارتر شد. تيم فوتبال پيروزي در پنجمين ديدار خود در دور گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 30:17 ديروز در ورزشگاه آزادي ميزبان الاتحاد بود كه توانست در يك بازي برتر به برتري سه بر دو دست پيدا كند. حميدرضا علي عسگري (2گل) و اشپيتيم آرفي دروازه تيم عربستاني را باز كردند. پيروزي با اين پيروزي 5 امتيازي شد و با توجه به اينكه بنيادكار ازبكستان در بازي همزمان توانست حريف اماراتي خود را شكست دهد، همچنان در جايگاه سوم گروهش قرار گرفت تا اميدوار به بازي پاياني برابر الوحده باشد. در سوي ديگر بنيادكار ازبكستان با پيروزي برابر الوحده با 8 امتياز جايگاه خود را در رده دوم جدول مستحكم كرد تا با خيالي آسوده در بازي پاياني به مصاف الاتحاد عربستان برود.
قلعه نويي: براي ماندن در سپاهان شرط دارم
سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: به دليل اتفاقات پيش آمده پس از بازي سپاهان و صباي قم وضعيت حضور من در اين تيم اصفهاني براي فصل آينده در هاله اي از ابهام قرار دارد.
امير قلعه نويي سرمربي تيم سپاهان در مورد حاشيه هاي روزهاي اخير و درگيري با برخي از هواداران اين تيم، گفت: از كانون هواداران سپاهان دلخور هستم، چون چند روز پيش تعداد معدودي از تماشاگرنماهاي سپاهان كه توسط عده اي در اصفهان تحريك شده بودند در هتل آسمان با من درگير شده و نسبت به عملكرد رضا عنايتي اعتراض كرده و در كار من دخالت كردند. وي ادامه داد: از كانون هواداران اصفهان توقع داشتم كه جلوي اين برخوردها را بگيرند. عنايتي در بازي صنعت نفت يكي از بهترين بازيكنان تيم بوده و عملكرد خوبي از خود به نمايش گذاشت. قلعه نويي در خصوص احتمال ماندنش در سپاهان اضافه كرد: مديرعامل سپاهان در دو سال گذشته حمايت كافي از من داشته، بنابراين دوست دارم در اين تيم اصفهاني بمانم اما به دليل اتفاقات پيش آمده، ماندنم در سپاهان به شرايط و زيرساخت هاي سپاهان بستگي دارد.
نگراني مايلي كهن از خطر سقوط
سرمربي تيم فوتبال سايپا با ابراز نگراني از خطر سقوط تيمش تاكيد كرد: نگرانم ولي به توانايي شاگردانم ايمان دارم و با تلاش بيشتر اين شرايط بحراني را پشت سر خواهيم گذاشت. محمد مايلي كهن ضمن بيان اين مطلب افزود: مجموعه باشگاه، كادرفني و بازيكنان نهايت تلاش خود را براي موفقيت تيم انجام مي دهند و كسي كم كاري نمي كند ولي با وجود تمامي زحمات و تلاش هايي كه صورت مي گيرد باز هم نتايج به دلخواه ما رقم نمي خورد. بايد تلاش مان را بيشتر كنيم تا در دو بازي آينده بهتر نتيجه بگيريم.سرمربي سايپا با تاكيد بر اينكه در ناكامي هاي تيم همه مقصرند و نبايد فرد خاصي را مقصر جلوه داد، اظهار داشت: در دو هفته پاياني تلاش و كار بيشتر رمز موفقيت ما خواهد بود و اطمينان دارم خدا هم براي ماندن در ليگ به ما كمك خواهد كرد.
الهلال قرباني جاه طلبي سپاهان مي شود؟
هفته پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در حالي امروز به پايان مي رسد كه در مهم ترين ديدار سپاهان در اصفهان ميزبان الهلال است كه فاتح اين نبرد بزرگ مي تواند به عنوان صدرنشين گروه A به مرحله حذفي راه يابد.الهلال عربستان در نخستين ديدار مرحله گروهي فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا در رياض شكست تلخي برابر سپاهان اصفهان متحمل شد و امروز اين تيم براي انتقام از اين شكست و رسيدن به صدر جدول به فكر پيروزي برابر زردپوشان ايران است اما جاه طلبي مردان قلعه نويي اين اجازه را نخواهد داد تا به آرزوهايشان برسند. البته زردپوشان اصفهاني از انگيزه بالايي براي تحميل دوباره شكست به الهلال برخوردارند تا با اين پيروزي شانس خود را براي صعود از گروه A به عنوان تيم نخست افزايش دهند.
شريفي: كناره گيري ام از كميته انضباطي تحميلي است
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با تاكيد بر اينكه هنوز از اين مسئوليت كناره گيري نكرده، تصريح كرد: مسائلي وجود دارد كه ترجيح مي دهم ديگر در اين مسئوليت حضور نداشته باشم. مجتبي شريفي ضمن بيان اين مطلب در خصوص كناره گيري خود از كميته انضباطي گفت: مسائل اخيري كه در مسابقات ليگ رخ داد و هجمه اي كه به كميته داوران شد و برخي مسائل ديگر، من را در كناره گيري از اين مسئوليت سنگين مصمم تر كرد.
شريفي در مورد تحميلي بودن كناره گيري خود از كميته انضباطي اظهار داشت: اين موضوع را رد نمي كنم ولي ترجيح مي دهم فعلا در اين زمينه حرفي نزنم. كناره گيري قاضي شريفي از كميته انضباطي در حالي مطرح مي شود كه موضوعات مختلفي از جمله تحت فشار قرار گرفتن از سوي سازمان تربيت بدني و تحميل شدن اين كناره گيري به علي كفاشيان، بالا گرفتن اختلاف ميان شريفي و حبيب كاشاني به ويژه پس از صدور آراي انضباطي ديدار جنجالي پيروزي و استيل آذين و حتي اختلاف با علي دايي به عنوان دلايل اصلي براي كناره گيري رئيس كميته انضباطي مطرح مي شود.

 



غايبان جام تختي به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت شدند

چهار كشتي گير غايب رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد پس از حدود دو ماه بخشيده شده و به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
فردين معصومي، مهدي تقوي، جمال ميرزايي و مسعود اسماعيل پور چهار كشتي گير سرشناسي بودند كه بدون هماهنگي با كادر فني تيم ملي كشتي آزاد در رقابتهاي بين المللي جام تختي به ميدان نرفتند.براين اساس، اين كشتي گيران پس از اينكه حدود دو ماه به اردوي تيم ملي دعوت نشده و شانس حضور در رقابتهاي جام جهاني و قهرماني آسيا را از دست دادند بالاخره به اردو دعوت شدند.
اين نفرات پس از جلسه با يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي و غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي در قزوين در نامه اي رسمي خواستار دعوت به اردوي تيم ملي شدند.با توجه به موافقت كادر فني با اين درخواست اين موضوع در جلسه هيئت رئيسه فدراسيون كشتي مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به اظهارات اين كشتي گيران اين نفرات از ديروز سه شنبه به اردوي تيم ملي كشتي آزاد براي شركت در رقابتهاي آسيايي دعوت شدند.

 



رقابت هاي انتخابي تيم ملي كاراته
چهره 12 ملي پوش امروز معرفي مي شود

در آغاز چهارمين مرحله از تمرينات تيم ملي كاراته، رقابت هاي انتخابي به منظور شناخت نفرات برتر جهت حضور در مسابقات قهرماني آسيا برگزار مي شود.
اين مرحله از تمرينات تيم ملي تكواندو از صبح امروز در مجموعه ورزشي كبكانيان برگزار خواهد شد و پس از انجام تمرينات صبح، رقابت هاي انتخابي در اوزان مختلف در نوبت عصر برگزار مي شود.
هم اكنون در اردوي تيم ملي 17 كاراته كا براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا زيرنظر محمد بهرامي و شهرام هروي تمرين مي كند و از اين تعداد 12 نفر جواز حضور در تركيب تيم ملي را دريافت خواهند كرد.
محمد بهرامي سرمربي تيم ملي در اين مورد گفت: اين مسابقات براي شناخت بيشتر از وضعيت آمادگي و بدني نفرات و همچنين شناخت نفرات اول و دوم اوزان مختلف است. قصد حذف كسي را از اردوي تيم ملي نداريم. اين درست كه ما مسابقات قهرماني آسيا را پيش رو داريم ولي به نفرات دوم خود براي آينده نياز داريم، به همين دليل كسي از اردو حذف نمي شود.
وي در مورد غيبت برخي نفرات سرشناس چون ويشگاهي و يا روحاني گفت: درهاي تيم ملي بسته نيست و اگر احساس نياز كنيم در برخي اوزان نفرات موردنظر خود را دعوت خواهيم كرد ولي اين نفرات هم بايد قبل از اين در رقابت هاي انتخابي شركت مي كردند و اين موضوع كمي در حضور مجدد آنها مشكل ساز شده است. تيم ملي كاراته ايران خود را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا (اول و دوم مردادماه - چين) آماده مي كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي واليبال با وجود دعوتنامه از پرتغال براي سفر و برگزاري چند ديدار تداركاتي در اين كشور، به دليل همكاري نكردن سفارت اين كشور اروپايي قادر به انجام اين سفر نيست.
¤ ارسلان كاظمي لژيونر بسكتبال كشورمان در آمريكا با اشاره به مشكلاتي كه براي بازگشت به ايران دارد، گفت: با اين شرايط بعيد مي دانم بتوانم تيم ملي را در رقابت هاي قهرماني آسيا و انتخابي المپيك همراهي كنم.
¤ به دستور خوليو ولاسكو 2بازيكن به نام هاي فرهاد سال افزون و عليرضا جديدي از تيم داماش از روز جمعه در تمرينات تيم ملي ايران شركت خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14