(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390- شماره 19918

وزير بهداشت رهاسازي بيماران را تكذيب كرد
700 دانش آموز دختر در تجمع مقابل سفارت عربستان:
قطره قطره خون شهداي بحرين را پرچم عدالت خواهيم كرد
بهره برداري از 90 پروژه شهري در شرق تهران
شهردار تهران: عملكرد سازمان نوسازي را مطلوب نمي دانم
كشف جسد جوان در صندوق عقب خودرو
موفقيت در درمان سلول درماني بي اختياري مادرزادي
برگزاري عروسي با 3 هزار و 500 ميهمان در برازجان
دستگيري 5 سرشاخه شبكه گلدكوئيست در ايلام
سرپرست بخشداري مركزي شيراز نيز استعفا داد
معاون وزير آموزش و پرورش: وظايف ادارات آموزش و پرورش به مدارس محول مي شود
در شهر صنعتي البرز قزوين انفجار مرگبار 22 كشته و زخمي برجاي گذاشت
حمله دزدان نقابدار به ورزشگاه آزادي و سرقت از انبار
كشف 168 كيلوگرم حشيش در آب هاي خليج فارس
انهدام 2 شركت هرمي در اصفهان
حوادث كوتاه از كشور
پاكستان ناامن ترين كشور براي خبرنگاران



وزير بهداشت رهاسازي بيماران را تكذيب كرد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: رها سازي بيماران در تهران به هيچ وجه صحت ندارد و ما به عنوان شاكي خصوصي وارد موضوع شديم.
به گزارش خبرگزاري ها مرضيه وحيد دستجردي ديروز در شصت و سومين اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با اشاره به موضوع دو بيمار رها شده در بيابان هاي اطراف تهران گفت: در اين زمينه گزارش هاي خبري مختلفي را شاهد بوده ايم از جمله گزارشي از مشهد در مورد تخليه آسايشگاه از بيماران جزامي و همچنين مواردي در استان مركزي يا استان لرستان. اين موضوعات دقت روساي دانشگاه ها و نظارت جدي آنها به بخش هاي مختلف به ويژه بخش هاي درماني را مي طلبد تا از اين هجمه اي كه امروز متاسفانه نظام سلامت با آن روبروست بكاهد. وزارت بهداشت نيز در اين زمينه تمهيدات خاصي را اتخاذ كرده است. نبايد بگذاريم بهانه به دست كساني بيفتد كه مي خواهند زحمات خالصانه خادمان نظام سلامت را زير سؤال ببرند.
وي افزود: موضوع رهايي بيماران در بيابان هاي اطراف تهران به هيچ وجه واقعيت نداشت و خود وزارت بهداشت به عنوان مدعي و شاكي خصوصي وارد قضيه شده است. در مورد موضوع مشهد و بيماران جزامي نيز خلاف آنچه كه عنوان شده بود، است. وزير بهداشت همچنين در حاشيه مراسم رونمايي از نقشه جامع علمي سلامت كشور در جمع خبرنگاران مجددا درباره رها شدن 2 بيمار در تهران تصريح كرد: اول اين كه يك بيمار بوده است نه دو بيمار و دوم اين كه اين بيمار تمام خدمات درماني را ظرف 4 روز دريافت كرده و هزينه لازم را براي پرداخت خدمات ارائه شده نداشته است و همچنين آدرس مشخصي داشته است.
وي گفت: اين بيمار را با لباس بيمارستان و به همراه داشتن برگه هاي راديولوژي و نسخه هاي بيمارستان در پشت وانتي سوار مي كنند و فرد ديگري لباس بيمارستان مي پوشد و او را از بيمارستان خارج مي كند.
وحيد دستجردي با بيان اين كه اين كار تعمدي بوده است گفت: از دادستان تهران و وزارت اطلاعات خواستيم كه موضوع را به طور جدي پيگيري كند و انگيزه اين افراد ريختن آبروي كساني است كه در نظام سلامت زحمت مي كشند. وي ادامه داد: وقتي نيروي انتظامي فرد را از كنار خيابان به بيمارستان فيروزآبادي مي برد آنجا ديده مي شود تمام كارهاي درماني اش انجام شده است. لذا او را به منزلش مي برند.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: از دادستان خواسته ايم تا افراد خاطي را به اشد مجازات محكوم كند.
قاتل دكتر سرابي
شناسايي شد
وزير بهداشت درباره قتل مرحوم سرابي نيز گفت: قاتل اين فرد شناسايي شده و علت قتل مرحوم سرابي نيز شخصي در نظر گرفته شده است چرا كه احتمالا بيمار توسط اين پزشك خوب درمان نشده است.
وحيد دستجردي ادامه داد: در مورد مرحوم دكترسودبخش نيز سعي كرديم تمام موارد اداري آن را انجام دهيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا وزارت رفاه با طرح پزشك خانواده همكاري مي كند يا نه گفت: وزارت رفاه دفترچه هاي بيمه نظام ارجاع را بايد چاپ مي كرد كه چاپ نكرده است.

 



700 دانش آموز دختر در تجمع مقابل سفارت عربستان:
قطره قطره خون شهداي بحرين را پرچم عدالت خواهيم كرد

700 دانش آموز دختر عضو انجمن هاي اسلامي دانش آموزان ديروز با تجمع در مقابل سفارت عربستان خواستار متوقف شدن جنايت هاي نيروهاي آل سعود و آل خليفه در كشتار شيعيان مظلوم بحرين شدند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل انجمن هاي اسلامي، دانش آموزان ضمن حمايت از دانش آموزان بحريني و با سر دادن شعارهاي «الله اكبر، خامنه اي رهبر»، «برادر بحريني شهادتت مبارك»، «مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل» با قرائت بيانيه اي حمايت خود را از بيداري اسلامي در منطقه اعلام كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: سپاهيان ابرهه در خيابان هاي منامه رژه مي روند و گوش به فرمان مانده اند تا از واشنگتن برايشان نسخه بياورند. نسخه علاج پادشاهي منحوس كه بعد از عمري تازه يادش آمده است كه بايد خادم باشد نه ديكتاتور. شيوخ عرب سالهاست غيرت را از دايره واژگانشان حذف كرده اند. سالها يوسف مردانگي را در چاه نفت انداخته اند و معامله مي كنند. وقتي امروز كلام خدا در زير شني تانك هاي خادم الحرمين پايمال مي شود ملت هاي مسلمان اين پيام امام راحل را از عمق جان مي فهمند كه حاكمان وابسته ريشه همه عقب ماندگي هاي جهان اند.
در انتهاي اين بيانيه آمده است: از پاي ننشينيد و مشت هاي خود را گره كرده و بر سر متجاوزان بر حقوقتان بكوبيد. آتش خشم خود را همواره روشن نگه داريد و بدانيد كه اين راه پيروزي و فتح الهي را در پي دارد و شما اي فرزندان آزاده بحرين خيالتان راحت. ما دانش آموزان قطره قطره خون شما را پرچم عدالت خواهي مي كنيم و روياي شيوخ نفتي را به كابوس شب هاي مستكبران بدل خواهيم كرد.

 



با حضور شهردار انجام مي شود
بهره برداري از 90 پروژه شهري در شرق تهران

شهردار منطقه 8 از افتتاح 90 پروژه شهري در سال جديد كه به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است، خبر داد و گفت: اين تعداد پروژه با حضور شهردار تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 8 محمدمحمدي شادالوئي افزود: پروژه هاي آماده بهره برداري در شرق تهران با توجه به كمبودها و نيازهاي سطح منطقه احداث شده اند.
وي از افتتاح سراي محله، كتابخانه و خانه دوچرخه خبر داد و گفت: كمبودها و نيازهاي فرهنگي در برخي از محلات منطقه 8 باعث شد كه اين قبيل پروژه ها در اولويت قرار بگيرد.
شادالوئي همچنين به ساخت مجموعه هاي جديد ورزشي و فرهنگي در سطح منطقه 8 اشاره كرد و افزود: افتتاح پروژه هاي ترافيكي، از ديگر اولويتهاي منطقه بوده كه به آنها توجه شده است.
شهردار منطقه 8 در ادامه از افتتاح بوستانهاي جديد خبر داد و گفت: با توجه به كمبود فضا براي توسعه كمي بوستانها در شرق تهران، افزايش سرانه فضاي سبز منطقه همواره در برنامه هاي منطقه قرار دارد.
وي با اشاره به حضور شهردار تهران در مراسم افتتاح 90 پروژه شهري در سطح منطقه گفت: اين پروژه ها در حوزه هاي ترافيكي، فني و عمراني، فرهنگي و اجتماعي و امور شهري و ... آماده بهره برداري شده اند.
وي در ادامه از احداث تفرجگاهي در مسيل باختر، به منظور افزايش فضاهاي عمومي براي گذران اوقات فراغت شهروندان شرق تهران خبر داد.
شادالوئي گفت: احداث آبنما، ساخت و نصب آلاچيق و نرده فلزي، نصب چراغهاي روشنايي پايه دار و... از جمله اقداماتي است كه در ساخت تفرجگاه در مسيل باختر صورت گرفته است.

 



شهردار تهران: عملكرد سازمان نوسازي را مطلوب نمي دانم

سرويس اجتماعي-
شهردار تهران با بيان اين كه عملكرد سازمان نوسازي را مطلوب نمي دانم گفت: با اين وجود بايد عملكرد سازمان نوسازي را در مقايسه با شهرهاي ديگر و سال هاي گذشته بررسي كرد كه از اين منظر عملكرد قابل قبولي را شاهد هستيم.
به گزارش كيهان در جريان سيصدو هفتادو دومين بر جلسه شوراي شهر تهران براي چهارمين جلسه متوالي موضوع عملكرد سازمان نوسازي شهرداري تهران در قالب طرح واگذاري وظايف سازمان نوسازي به واحدهاي اجرايي و ستادي شهرداي تهران مورد بررسي قرار گرفت. محمدباقر قاليباف در اين جلسه گفت: به عنوان شهردار من نيز از عملكرد سازمان نوسازي در مقايسه با آن چه بايد وجود داشته باشد راضي نيستم اما بايد قبول كنيم كه اين مسائل نسبي است.
وي افزود: عملكرد سازمان نوسازي را بايد در مقايسه با شهرهاي ديگر و نيز سال هاي 80، 83 و 87 بررسي كنيم كه در اين صورت متوجه مي شويم اين سازمان روند رشد قابل قبولي داشته و قابل دفاع است.
وي افزود: كار نوسازي بافت فرسوده در كشور تجربه مثبتي نداشته است، ما حدود 30 هزار واحد مسكوني را آغاز كرديم كه در حدود 13 هزار واحد را به طور كامل تملك و كار طراحي 12 هزار واحد را انجام داديم.
قاليباف ادامه داد: ما معتقديم مجموعه سازمان نوسازي قابل دفاع است.
وي همچنين در جمع خبرنگاران انحلال سازمان نوسازي را بعيد دانست و گفت: اين موضوع نياز به كار كارشناسي دارد و اگر انحلالي صورت بگيرد بايد در مسير قانوني باشد و البته از نظر من بعيد است.
عملكرد شهرداري را
به حساب سازمان نوسازي نگذاريد
سخنگوي شوراي شهر تهران نيز در اين جلسه با اعلام اين كه آن چه درباره عملكرد سازمان نوسازي اعلام مي شود مربوط به كل واحدهاي اجرايي شهرداري است گفت: نبايد عملكرد كل شهرداري را به حساب سازمان نوسازي گذاشت.
خسرو دانشجو افزود: اگرچه سازمان نوسازي پولي در اختيار نداشته اما امكانات، دسترسي ها و اختيارات فراواني داشته كه با همه اين ها مي توان كار كرد.

 



كشف جسد جوان در صندوق عقب خودرو

اصفهان - خبرنگار كيهان:
جسد جوان 33 ساله در صندوق عقب خودرو اش كه در يكي از پاركينگ هاي سطح شهر اصفهان متوقف شده بود، كشف شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان در اين باره اظهار داشت: به دنبال كشف جسد مردي 33 ساله در صندوق عقب يك دستگاه خودروي پژو 405 كه در يكي از پاركينگ هاي سطح شهر اصفهان متوقف بود كارآگاهان اداره جرايم جنايي پليس آگاهي استان دريافتند خودروي كشف شده متعلق به جسد مكشوفه است.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: فرد مقتول يك ماه پيش از اين در اولين ساعات صبح از منزل خارج شده و ديگر مراجعه نكرده بود و خانواده مقتول با مراجعه به پليس فقدان وي را خبر داده بودند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: از همان ساعات اوليه اعلام فقداني فرد مذكور جست وجو براي يافتن اين شخص آغاز شده بود. تا اينكه چندي پيش ماموران در بازرسي از پاركينگي در حاشيه شهر اصفهان به خودرويي مظنون و بعد از بررسي متوجه وجود جسد در صندوق عقب آن شدند.
حسين زاده درباره نحوه قتل اين شخص افزود: مقتول بر اثر اصابت جسم سخت از پشت سر در همان روز ترك منزل به قتل رسيده و توسط قاتل يا قاتلان جسد وي در صندوق عقب خودرو اش جاسازي و در حاشيه يكي از خيابان هاي اطراف شهر رها شده بود.وي گفت: پليس آگاهي اصفهان در حال كشف موضوع است.

 



براي اولين بار در كشور انجام شد
موفقيت در درمان سلول درماني بي اختياري مادرزادي

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: 7 كودك مبتلا به بي اختياري مادرزادي هم اكنون براي نخستين بار در جهان تحت درمان از طريق سلول درماني هستند و با توجه به اثربخشي بالاي اين نوع درمان، بايد سلول درماني در كشور رايگان شود تا گسترش يابد.
عبدالمحمد كج بافت زاده در حاشيه برگزاري چهاردهمين كنگره اورولوژي ايران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلول درماني هزينه بر و گران است اما نتايج بسيار مطلوبي دارد بنابراين بايد با حمايت دولت درمان هاي سلول درماني در كشور رايگان شود.
براساس آمار واصله از كشورهاي ديگر ايران در زمينه سلول درماني در دنيا در مرتبه سوم جهاني قرار دارد و يكي از علل موفقيت هاي كشورمان ارائه مجوزهاي سلول درماني برخلاف مشكلات و مخالفت هاي كليسا در كشورهاي ديگر است.
وي ادامه داد: در حال حاضر مراكز تحقيقاتي سلول هاي بنيادي و سلول درماني بسيار خوبي در كشور فعاليت مي كنند و آثار بسيار مثبتي نيز در اين زمينه محقق شده است كه مي تواند از جمله آن به درمان بي اختياري مادرزادي اطفال و همچنين سلول درماني زنان مسن اشاره كرد.
كج بافت زاده با بيان اينكه كمبود بودجه از بزرگترين مشكلات محققان سلول درماني كشورمان به حساب مي آيد افزود: با وجود اينكه بودجه قابل توجهي در اين زمينه اختصاص يافته است ولي اين بودجه با توجه به گستردگي آزمايشها و طولاني بودن كسب مباحث سلول درماني بسيار كم و محدود است.

 



برگزاري عروسي با 3 هزار و 500 ميهمان در برازجان

برازجان- خبرنگار كيهان:
بزرگترين عروسي در شهر برازجان با حضور 3 هزار و 500ميهمان برگزار شد.
اين عروسي در يكي از تالارهاي بزرگ شهر برازجان برگزار شد و خودروهاي بسياري به حركت درآمدند تا 3 هزار و 500 ميهمان اين جشن را به تالار موردنظر برسانند. براساس اين گزارش خدمه و كارگران زيادي مسئوليت پذيرايي از ميهمانان را به عهده داشتند و دائم در جنب و جوش بودند. آشپز هم براي طبخ غذاي اين عروسي دست كم 3 گوساله 150 كيلوگرمي ذبح و به مصرف رساندند. در اين عروسي سنگين چند تن ميوه و صدها كيلوگرم شيريني مصرف شد. البته هزينه اين عروسي را پدر داماد پرداخت. وي داراي نمايشگاه خودرو است.

 



با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شد
دستگيري 5 سرشاخه شبكه گلدكوئيست در ايلام

با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) 5نفر از سرشاخه هاي شبكه هرمي گلدكوئيست در ايلام شناسايي، دستگير و به مرجع قضايي معرفي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام به نقل از روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان ايلام، متهمان ضمن به كارگيري ترفندهاي فريبنده مبادرت به اغفال مردم به ويژه جوانان جوياي كار كرده و از طريق فعاليت هاي اقتصادي ناسالم و غيرقانوني افزون بر 80 ميليون ريال كلاهبرداري كرده اند.
همچنين روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان ايلام ضمن اعلام هشدار به والدين و عموم مردم درخواست كرد به منظور مبارزه با افراد شياد و كلاهبردار هرگونه اطلاعات خود را به وزارت اطلاعات اعلام كنند.

 



در پي عزل فرماندار شيراز به علت افشاگري پرونده هاي فساد اقتصادي
سرپرست بخشداري مركزي شيراز نيز استعفا داد

شيراز- خبرنگار كيهان:
در پي بركناري فرماندار شيراز به خاطر افشاگري پرونده هاي زمين خواري و فساد اقتصادي فردي به نام «الخوري»، محمد جهان بخش سرپرست بخشداري مركزي شيراز نيز استعفا داد.
گفتني است درپي افشاگري قاسمي فرماندار سابق شيراز در خصوص پرونده زمين خواري و فساد اقتصادي فردي به نام الخوري وي به سرعت از مسئوليت خويش بركنار شد.
گفته مي شود بركناري قاسمي به دستور مستقيم يك مقام عالي رتبه در دولت انجام شده است. بركناري فرماندار شيراز كه به برخورد قاطع و بدون اغماض با زمين خواران و مفسدان اقتصادي شهره بود نگراني هايي را در شيراز به دنبال داشته است.
پيش از اين نيز تعدادي از تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي مختلف شيراز در نامه اي به رئيس جمهور خواستار ابقاي فرماندار شيراز در اين سمت شده بودند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: وظايف ادارات آموزش و پرورش به مدارس محول مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بسياري از وظايف ادارات آموزش و پرورش به مدارس انتقال خواهد يافت.
ابراهيم سحرخيز در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجليل از معلمان نمونه استان همدان، افزود: در راستاي تدوين طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش، ساماندهي نيروي انساني يكي از مباحث مهم به شمار مي رود كه از جمله كوچك سازي ادارات در آن پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: در اين برنامه قرار است نيروهاي اداري موجود در آموزش و پرورش به 700 تا 800 نفر تقليل يافته و به جاي ادارات عريض و طويل، وظايف اجرايي به مدارس محول مي شود.
سحرخيز اضافه كرد: بدين ترتيب ادارات از حجيم بودن بيرون مي آيند و كارها با كمترين عده نيروي انساني اما افرادي توانمند و زبده انجام خواهد شد.

 



در شهر صنعتي البرز قزوين انفجار مرگبار 22 كشته و زخمي برجاي گذاشت

قزوين- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي در يك واحد توليدي در شهر صنعتي قزوين 2 كشته و 20 مجروح برجاي گذاشت.
در اثر اين حادثه كه در شركت بنيان كالا شيمي توليدكننده انواع رنگ به وقوع پيوست در هنگام اطفاي حريق يك نفر از آتش نشانان و يك نفر از كارگران جان خود را از دست دادند و 20 تن از 70 كارگر اين واحد توليدي نيز دچار سوختگي شده و براي مداوا راهي بيمارستان شدند.
پس از حضور به موقع آتش نشانان شهر صنعتي البرز، گروه هاي اعزامي از ايستگاه هاي آتش نشاني شهرهاي قزوين، الوند و محمديه در محل حادثه حضور يافتند تا سرانجام موفق شدند اين آتش سوزي را پس از دو ساعت تلاش مهار كنند.
سرپرست آتش نشانان شهر صنعتي البرز قزوين و فرمانده اطفاي حريق اين واحد توليدي علت اين حادثه را نشت گاز و نقص فني اعلام كرد و افزود: در اين حادثه يك آتش نشان به نام سيدجعفر صادقي بر اثر انفجار مخزن كشته شد و چهار آتش نشان ديگر به نام هاي جمال ميرقاسمي، عباس كرمي، رضا كاظمي و علي فلاح نظري نيز مجروح شدند كه ميرقاسمي و كرمي به علت شدت جراحات وارده به تهران عازم شدند. عباس عبدالرحيم افشار گفت: در اين واحد توليدي 70 نفر مشغول بكار بودند كه 20 نفر آنها مجروح شدند كه 3 نفر آنها به علت شدت جراحات به تهران اعزام شدند و بقيه مجروحان اين حادثه نيز در بيمارستان شهيد رجايي قزوين بستري هستند.
عبدالرحيم افشار در پايان گفت: آتش سوزي اين كارخانه هم اكنون كاملاً مهار شده است و كارشناسان در حال بررسي ميزان دقيق خسارت وارده به اين واحد توليدي هستند.
گفتني است شهر صنعتي البرز در 15كيلومتري شرق قزوين واقع شده است.

 



حمله دزدان نقابدار به ورزشگاه آزادي و سرقت از انبار

سارقان نقابدار شب دوشنبه به انباري ورزشگاه آزادي دستبرد زدند.
به گزارش فارس، سارقان نقابدار شب دوشنبه به ورزشگاه آزادي حمله كرده و نگهبان ضلع شمالي را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
دزدان به انبار مجموعه دستبرد زده اند اما مشخص نيست كه چه كالاهايي مورد سرقت قرار گرفته است، زيرا بايد موجودي انبار با برگه هاي انبارداري تطبيق داده شود.
سارقان پس از سرقت با ديدن گشت ويژه ورزشگاه پا به فرار گذاشته اند. گفتني است ساعت 30:17 ديروز پرسپوليس ميزبان الاتحاد عربستان سعودي در ورزشگاه آزادي بود.

 



كشف 168 كيلوگرم حشيش در آب هاي خليج فارس

فرمانده موقعيت شهيدغلامي منطقه چهارم ثارالله نيروي دريايي سپاه كنگان از كشف 168 كيلوگرم حشيش از قايق موتوري در آب هاي خليج فارس در كنگان خبر داد.
به گزارش فارس از عسلويه، محمد ساربان در جمع خبرنگاران اظهار داشت؛ بيش از 168 كيلوگرم موادمخدر در آب هاي حوزه بندر كنگان توسط نيروهاي سپاه كنگان كشف شد.
فرمانده موقعيت شهيد غلامي منطقه چهارم ثارالله نيروي دريايي سپاه پاسداران شهرستان كنگان در تشريح جزئيات اين عمليات خاطرنشان كرد: با تلاش نيروي دريايي سپاه در اين شهرستان، بيش از 168 كيلوگرم حشيش از يك فروند قايق موتوري در آب هاي خليج فارس كشف و ضبط شد.
ساربان تصريح كرد: در پي مشكوك شدن گشت دريانوردي نيروي دريايي سپاه شهرستان كنگان به يك فروند قايق موتوري 23 فوت با موتور 55 در 45 مايلي آب هاي خليج فارس اين شناور توقيف شد و پس از بازرسي و بازديد مقدار 168 كيلوگرم حشيش از اين قايق موتوري به دست آمد.
وي اضافه كرد: در اين ارتباط دو نفر متهم كه يكي از آنها زن است توسط يگان هاي گشتي دستگير و پس از انتقال به ساحل و اسكله بندر كنگان به مقامات قضايي تحويل شدند.
اين مقام مسئول يادآور شد: براساس بازجويي هاي به عمل آمده از متهمان، اين محموله موادمخدر توسط يك فروند موتور لنج از كشور پاكستان به آب هاي ايران وارد شده و از بندر كنارك در استان هرمزگان تحويل اين قايق شده است تا به كشورهاي حاشيه خليج فارس انتقال يابد.

 



انهدام 2 شركت هرمي در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان از انهدام 2شركت هرمي مگا تري دينگ و مگا هولدينگ و دستگيري 22 نفر از اعضاي آنها خبر داد.
مصطفي صادقيان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر عضوگيري دو شركت هرمي به نام هاي مگاتري دينگ و مگا هولدينگ در يكي از محله هاي شهر اصفهان كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي پليس آگاهي استان به محل اعزام شدند و طي يك اقدام غافلگيرانه 22 نفر از اعضاي اين دو شركت كه 5 نفر از آنان به عنوان سرشاخه اصلي فعاليت مي كردند را دستگير كردند.صادقيان افزود: در اين عمليات مقاديري اسناد و مدارك فعاليت هاي هرمي كشف و با حكم مقام قضايي شركت هاي موصوف پلمب و اعضاي دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

قرباني 4 ساله تصادف با موتور
كاشان- خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با تاكسي در خيابان اباذر كاشان يك كودك 4 ساله فوت كرد و يك نفر از راكبان موتورسيكلت مجروح شد.
اين حادثه در اثر توقف تاكسي و باز كردن در آن جهت پياده شدن مسافر اتفاق افتاد كه به علت شدت صدمه وارد شده به كودك 4 ساله وي در دم جان باخت.
حادثه در استخر شنا
دهلران- خبرنگار كيهان: جوان22ساله دهلراني در استخر سرپوشيده دهلران در حين شنا كردن غرق شد كه با تلاش ناجيان غريق از آب بيرون كشيده شد و تلاش اورژانس و مراحل نجات، احيا و تنفس مصنوعي نتوانست مانع از مرگ وي شود و وي در مسير استخر تا بيمارستان در بين راه جان خود را از دست داد.
دستگيري سارقان مسلح احشام
اراك-خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شازند با تلاش جهت به دام انداختن سارقان احشام هنگام گشت زني در محور اراك- بروجرد به يك دستگاه خودرو مظنون شدند. پس از توقيف خودرو در بازرسي داخلي از آن يك قبضه سلاح كلاشنيكف با مقداري فشنگ جنگي به دست آمد و در صندوق عقب آن نيز چند راس گوسفند جاسازي شده بود.متهمان در بازجويي به 6 فقره سرقت احشام معادل 53 راس اعتراف كردند.
كلاهبرداري با سكه هاي تقلبي
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي شكايت دو نفر از شهروندان مبني بر اينكه فردي قصد فروش 1800 عدد سكه قديمي تقلبي به همراه 30 عدد مجسمه به آنها را داشته است ماموران موفق شدند متهم را شناسايي و دستگير كنند.در بازرسي از مخفيگاه متهم يك عدد مجسمه به همراه 9740 عدد سكه قديمي تقلبي كشف و ضبط شد.
كلاهبرداري از حساب بانكي اشخاص
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا در پي شكايت نماينده حقوقي يكي از بانك هاي شهرستان چالوس مبني بر اينكه مردي ناشناس به صورت غيرقانوني از حساب بانكي يكي از مشتريان بانك مبالغ هنگفتي را برداشت كرده است، موضوع در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.پس از تحقيقات كارآگاهان فردي را در اين رابطه شناسايي و دستگير كردند و در بازجويي ها مشخص شد اين فرد ميليون ها تومان از حساب افراد متمول برداشت كرده است.
ناكامي سرقت از موزه
يزد- خبرنگار كيهان: به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در پي گزارش مسئول حفاظت ميراث فرهنگي موزه سكه مبني بر سرقت احتمالي ،ماموران موضوع را در دستور كار قرار دادند.ماموران در تحقيقات متوجه صحت موضوع شده و پس از اطلاع از ورود سارقان به موزه وارد عمل شده و با عمليات غافلگيرانه 3 سارق را دستگير كردند.
معدوم شدن مواد غذايي غيرمجاز
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي اجراي طرح ويژه تشديد كنترل بهداشتي مراكز عرضه موادغذايي و اماكن عمومي مقدار 3 تن موادغذايي غيرمجاز را كشف، ضبط و پس از انجام تشريفات قانوني معدوم شد.كارشناسان بهداشت محيط اصفهان علاوه بر معرفي 90 نفر از سودجويان تخلفات بهداشتي به اداره كل تعزيرات حكومتي استان، 13 واحد متخلف را تعطيل و 162واحد ديگر را به دادگاه معرفي كردند.
دستگيري توزيع كننده فيلم هاي مبتذل
اراك- خبرنگار كيهان: در پي گزارش مردمي مبني بر توزيع فيلم هاي مبتذل در خنداب پيگيري موضوع در دستور كار قرار گرفت.
با بازرسي از 4 واحد صنفي متخلف توسط ماموران تعدادي فيلم و عكس مبتذل كشف شد كه متخلفين به مراجع قضايي معرفي شدند.
كشف سيگار قاچاق
اراك- خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران فرماندهي انتظامي ساوه 106 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف و ضبط شد.
اين محموله قاچاق هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور ساوه- همدان از يك دستگاه خودروي 405 به دست آمد.
مصدوميت 15 دانش آموز
به گزارش واحد مركزي خبر، واژگوني اتوبوس در جاده تفرجگاه سرآسياب استهبان 15 دانش آموز دختر يكي از مدارس استهبان را روانه بيمارستان كرد. رئيس پليس راه استهبان علت اين حادثه را ناتواني راننده در كنترل خودرو اعلام كرد.
مرگ مشكوك راننده تانكر شير
چناران- خبرنگار كيهان: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليس فرماندهي انتظامي مبني بر مرگ مشكوك در يكي از واحدهاي توليدي در شهرك صنعتي چناران ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند و مشاهده كردند كه مرد 40 ساله اي كه راننده تانكر حامل شير بوده به علت نامعلومي در حين تخليه شير ناگهان كنار تانكر دراز كشيده و قبل از رسيدن اورژانس فوت كرده است.
انهدام باند سرقت كابل
چناران- خبرنگار كيهان: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم و كابل از شبكه برق در نقاط مختلف روستايي و شهري شهرستان چناران ماموران انتظامي با انجام اقدامات اطلاعاتي عملياتي و تشكيل گشت هاي محسوس و نامحسوس در ساعات مختلف شبانه روز موفق شدند فردي را در اين باره دستگير كنند. متهم در بازجويي ها به 16 فقره سرقت سيم و كابل شبكه برق با همدستي دو نفر ديگر اعتراف كرد.

 



پاكستان ناامن ترين كشور براي خبرنگاران

در گزارش سالانه موسسه بين المللي مطبوعات (IPI)، تعداد خبرنگاران كشته شده در حوادث سال 2010 ميلادي، 102 تن اعلام شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقايسه آمارهاي دو سال گذشته درخصوص كشته شدن خبرنگاران در حوادث گوناگون نشان مي دهد، تعداد آن دسته از خبرنگاراني كه حين كار و بر اثر خشونتهاي مختلف جان خود را از دست داده اند، طي سال 2010، هشت نفر كمتر از 2009 بوده است.
بر اساس اين گزارش، 40 تن از اين خبرنگاران در آسيا، هفت خبرنگار در اروپا و 32 نفر در آمريكاي جنوبي جان خود را از دست دادند. در اين ميان پاكستان با ثبت مرگ 16 كشته، ناامن ترين كشور جهان براي كار خبري شناخته شده است. مكزيك و هندوراس نيز هر كدام با 12 و 10 كشته در رده هاي بعدي قرار دارند.
با وجود كاهش اندك تعداد كشته شده ها در ميان خبرنگاران طي سال 2010، اما هنوز آمارها در وضعيت هشدار است؛ زيرا در سال گذشته هيچ جنگ مسلحانه يا حمله نظامي جديدي در كشورهاي دنيا آغاز نشده بود.بر اساس اعلام موسسه بين المللي مطبوعات، در يك دهه گذشته، 788 خبرنگار كشته شده اند كه از اين تعداد 177 تن در عراق، 96 تن در فيليپين و 50 نفر ديگر در كلمبيا جان خود را از دست دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14