(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390- شماره 19918

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قاعده اي به نام القاعده! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مقصر ! (گفت و شنود)
رئيس جمهور: اميدوارم روزي برسد كه همه سلاح ها به قلم تبديل شود
آيت الله مصباح يزدي: ولايت فقيه اعتبار قانون اساسي است
مرده ها كه شعار پيروزي نمي دهند! (خبر ويژه)
تاگس سايتونگ: انقلاب اسلامي ايران صادر شده است (خبر ويژه)
شاه اردن تربيت شده آمريكا و انگليس است (خبر ويژه)
نقش عربستان و اردن در تدارك آشوب سوريه (خبر ويژه)
شهر فرنگ از همه رنگ! (خبر ويژه)



قاعده اي به نام القاعده! (يادداشت روز)

اين روزها در پي خبر كشته شدن اسامه بن لادن رهبر سازمان تروريستي القاعده، سؤالات و ابهامات زيادي پيرامون اين موضوع وجود دارد.
اين نوشته مي كوشد اهداف و سناريوهاي احتمالي آمريكا را با توجه به مقتضيات زماني مورد واكاوي قرار دهد.
خبر مرگ بن لادن از زبان باراك اوباما و تاكيد بر اينكه به دست نيروهاي آمريكايي و در يك عمليات موفقيت آميز صورت گرفته است شايد در وهله اول ژست «مبارزه با تروريسم» را به رخ بكشاند اما بلافاصله اين سؤال به پيش كشيده مي شود كه چرا پس از 9 سال و 7 ماه از واقعه 11 سپتامبر - كه آمريكا سعي داشت به القاعده نسبت دهد- اين اتفاق عملي مي شود؟
جالب اينجاست؛ در حالي رئيس جمهور آمريكا همچون يك به اصطلاح قهرمان آفتابي مي شود و خبر مرگ بن لادن را رسانه اي مي كند كه مدتهاست «ايمن الظواهري» مرد شماره 2 القاعده در قامت رهبري القاعده ايفاي نقش مي كند و در رسانه هاي غربي هم تمركز بر روي اوست.
همچنان كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نيز همچون بسياري ديگر از رسانه هاي غربي به صراحت بر اين مطلب تأكيد مي كند كه هر چند بن لادن مورد شكار آمريكا قرارگرفت اما «ايمن الظواهري» مصري اكنون عملاً زمام اين سازمان تروريستي را بر عهده دارد.
به تعبير واضح تر؛ بن لادن پس از قريب به يك دهه هوچي گري و هياهوي آمريكا مبني بر مبارزه با تروريسم، به مهره سوخته اي تبديل شده بود كه تاريخ مصرف آن به پايان رسيده و طبيعي است كه كاخ سفيد با اين مزدور همان رفتاري را كند كه با ديگر مزدوران و همپيمانان منطقه اي خود بيش از اين انجام داده بود.
آمريكايي ها پس از حادثه خودساخته 11 سپتامبر-20شهريور 80- با قشون كشي به افغانستان مبارزه به اصطلاح با تروريسم را در قالب جنگ با طالبان و القاعده به راه انداختند اما خروجي اين رخداد علي رغم بوق و كرناي پر سر و صداي «گفتمان مبارزه با تروريسم»! چيزي جز كشتار و به خاك و خون كشيده شدن صدها هزار نفر مردم افغانستان و غيرنظاميان بي دفاع و حضور اشغالگرانه در منطقه نبود.
اكنون بايد ديد چرا در يك دهه گذشته آمريكايي ها «بن لادن» را دستگير و يا به قتل نرساندند و در حالي كه اين امكان براي آنها بوده است، در اين مقطع زماني كشته شدن رهبر القاعده را در دستور كار قرار مي دهند. سناريوهاي چند لايه آمريكايي ها از اين اقدام و احتمالات پيراموني آن معطوف به شرايط داخلي واشنگتن و سياست هاي منطقه اي آمريكا در چند بخش قابل صورت بندي است.
1- انتخابات پيش روي آمريكايي ها باعث شده است تا جمهوري خواهان و دموكرات ها تمام توان و قدرت خود را بكار گيرند تا در اين ميدان كه همچون يك دوئل حساس و نفسگير است پيروز شوند. از همين روي بسياري از كارشناسان و تحليلگران آمريكايي و غربي عقيده دارند خبر كشته شدن بن لادن برگ برنده اي براي اوباما در انتخابات آينده خواهد بود.
در همين زمينه كاتلين كريستيسون تحليلگر سابق سازمان جاسوسي آمريكا- CIA- در گفت وگو با يكي از خبرگزاري هاي كشورمان به اين نكته اشاره مي كند كه زمان اعلام كشته شدن بن لادن قطعاً به اوباما در داخل آمريكا كمك مي كند چه اينكه مبارزه براي دور آينده انتخابات رياست جمهوري از هم اكنون آغاز شده است و اين خبر كاهش منحني محبوبيت اوباما را تغيير خواهد داد. حتي تحليلگران سياسي در واشنگتن معتقدند شعار انتخاباتي اوباما در سال 2012 بر موضوع كشته شدن بن لادن متمركز خواهد شد.
2- آمريكايي ها در شرايطي از شعار «مبارزه با تروريسم» به عنوان دستاويزي براي لشكركشي به افغانستان و حضور نظامي در منطقه استفاده كردند كه افكار عمومي اين كشور گمان مي كرد به فاصله اي نه چندان دور دولت وقت آمريكا در مقابل رخداد 11 سپتامبر به موفقيت هايي دست مي يابد. اما ده ساله شدن اين مبارزه دولت فعلي آمريكا را تحت فشار شديد قرار داده است. بنابراين اگر قرار باشد وعده هاي دولت اوباما در روند خروج از افغانستان رنگ واقعيت بگيرد آنچه بيش از همه چيز ضرورت دارد اين است كه به هنگام كليد خوردن طرح خروج نظاميان آمريكايي از افغانستان، حداقل دولتمردان كنوني اين كشور بتوانند بر اقدام قابل توجيهي در فرآيند به اصطلاح مبارزه با تروريسم جولان و مانور دهند.
جالب اينجاست كه پايگاه خبري دبكا نزديك به موساد در ارزيابي خود از اعلام قتل بن لادن از سوي آمريكا با تكيه بر منابع اطلاعاتي غرب مي نويسد: «هدف، راهي براي پيدا كردن خروجي آبرومندانه از افغانستان آن هم پس از 10 سال شكست نظامي مفتضحانه و هزينه كردن ميليون ها دلار پول است؛ چيزي كه دولت آمريكا نمي تواند آن را توجيه كند.»
3- اما فراتر از كاركرد انتخاباتي و حفظ آبرو در پهنه جنگ افغانستان، آنچه باعث شده است تا در اين مقطع زماني آمريكايي ها به كشتن بن لادن روي بياورند و بار ديگر نغمه مبارزه با تروريسم سر دهند شرايط حساس و سرنوشت ساز تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقاست كه شتاب آلود در بستر بيداري اسلامي در حركت و غليان است. در واقع به نظر مي رسد آمريكايي ها به دنبال اين هستند تا سوگيري تحولات از بيداري اسلامي و خيزش و خروش هاي مردمي را به سمت «مبارزه با تروريسم» بكشانند تا اولا؛ افكار عمومي منطقه و توجه ملت ها را به عنوان چالش برانگيز «مبارزه با تروريسم» منحرف كنند. ثانيا؛ شتاب خيزش و خروش ملت هاي مسلمان عليه حكام دست نشانده و مرتجع عرب كه همپيمان و متحد استراتژيك ايالات متحده هستند را كند و يا متوقف نمايند. ثالثا؛ با برقراري يك ثبات نسبي در افغانستان، بهتر بتوانند سياست هاي خودشان در خاورميانه را اجرايي كرده و از مخمصه كنوني در خاورميانه نجات يابند.
همين جا بايد اين نكته را خاطرنشان كرد كه در پي تحولات منطقه و سقوط زنجيره اي سرسپرده هاي آمريكايي و موج مواج بيداري اسلامي، وضعيت آمريكا و رژيم جعلي صهيونيستي به عنوان فرزندخوانده اش در بدترين شرايط تاريخي است. هژموني آمريكا در منطقه به اذعان و اعتراف رسانه ها و كارشناسان آمريكايي به شدت آسيب ديده است و به تعبير «فارين پاليسي» توازن قدرت و نفوذ در خاورميانه به سوي جمهوري اسلامي ايران و فاصله گرفتن از سيطره آمريكا در حال شكل گيري است.
از سوي ديگر؛ «واشنگتن پست» با اذعان به خشم آمريكا از سياست خارجي مصر در پي تحولات منطقه به گونه اي عجزآلود تصريح مي كند: «روابط قاهره با تهران رو به بهبود است اما اين روابط با تل آويو دچار تنش روزافزون است.» همچنين توافقنامه فتح و حماس اوضاع را براي رژيم صهيونيستي به شدت وخيم كرده است تا جايي كه «تزيپي ليوني» رئيس حزب كاديماي اين رژيم در گفت وگو با روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت به اين توافقنامه اشاره مي كند و در پي آمد آن اعتراف مي كند: «محاصره نوار غزه رو به نابودي است و اسرائيل همچنان در ضعف به سر مي برد.»
بنابراين شكل گيري خاورميانه اي با مختصات اسلامي و به دور از سيطره آمريكا و رژيم صهيونيستي باعث شده است تا آمريكايي ها سناريوي جديدي مبني بر به قتل رساندن بن لادن و طرح فريبكارانه و مجدد «مبارزه با تروريسم» را به صحنه بياورند.
ناگفته پيداست اگر نيت و قصد آمريكايي ها مبارزه با تروريسم است چرا با تاخيري غيرقابل توجيه آن هم پس از يك دوره طويل المدت 10 ساله اقدام به سرنگوني بن لادن كردند. و از اين مهم تر كه مبارزه با كشتن يك شخص به سرانجام نمي رسد و الا بايد ريشه تفكر القاعده كه خاستگاه آن عربستان سعودي و وهابيت و سلفي گري است خشكانده شود نه اين كه وهابي ها و دقيقا همين طرز تفكر انحرافي امروزه با چراغ سبز واشنگتن براي سركوب انقلابيون بحريني به منامه گسيل شده و دست به جنايت و ترور بزنند.
داستان بلند مبارزه دروغين با تروريسم و كليد زدن پروژه «اسلام هراسي» از سوي آمريكايي ها به منظور به حاشيه راندن اسلام ناب و جلوگيري از شكل گرفتن بيداري اسلامي و از طرف ديگر دسترسي به منابع نفتي، هنگامي قابل تامل تر و البته تلخ تر است كه همگان مي دانند شكل گيري يك سازمان تروريستي در قامت «القاعده» و يا «طالبان» زاييده CIA آمريكا، ISI پاكستان و حمايت مالي سعودي است.
حتي چند ماه پيش هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا در مصاحبه با خبرگزاري هند، صريحا اعتراف مي كند كه طالبان و القاعده را خودمان ساختيم و ما اسامه بن لادن را آموزش داده، تجهيز كرده و از لحاظ مالي پشتيباني كرديم.
4- و بالاخره بايد گفت با توجه به اين كه حادثه 11 سپتامبر ساخته و پرداخته دولت آمريكا بود و امروز دلايل متعدد و غيرقابل خدشه اي اين مسئله را به اثبات رسانده است و از سوي ديگر، بن لادن و تشكيلات تروريستي القاعده نيز با حمايت و كارگرداني آمريكايي ها در راستاي ضربه زدن به جهان اسلام و در نقطه موازي انقلاب اسلامي به صحنه آمدند، اقدام دولت اوباما در كشتن بن لادن را بايد در راستاي احياي پروژه «اسلام هراسي» دانست كه با شكل گيري انقلاب ها و قيام هاي مردمي و اسلامي در منطقه به محاق رفته بود. چه اين كه القاعده در تمامي سال هاي گذشته به عنوان ابزار و حربه درگيري آمريكا با جهان اسلام بوده است اين بار نيز آمريكايي ها درصددند از مرده بن لادن فرصت سازي كرده و در شرايط حساس منطقه از آن بهره ببرند. چه اين كه برجسته كردن «القاعده»، «بن لادن»، «تروريسم» و... مي تواند توجيهي را براي آمريكايي ها بتراشد تا به بهانه مبارزه با تروريسم و اتفاقات احتمالي تروريستي در آينده براي سركوب قيام ها و انقلاب ها در منطقه خيز بردارد. طرفه آنكه معمر قذافي نيز در ابتداي قيام مردمي ليبي، انقلابيون اين كشور را متهم كرد كه آنها «القاعده» هستند نه مردم! اما همه اين سناريوها و به صحنه آوردن دسيسه ها و توطئه ها در حالي است كه نمي شود بيرون از واقعيت به آينده اميد بست، آينده اي كه چشم انداز آن خاورميانه اي منهاي سيطره آمريكا و رژيم صهيونيستي است.
حسام الدين برومند

 


ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان

¤ فرازي از پندهاي شهيد 16 ساله، عبدالمجيد رحيمي: هر وقت كه از اخبار كشور چيزهايي مي شنوم و ناراحت مي شوم يك لحظه فكر مي كنم سايه ولي فقيه بالاي سرمان است و تمام غم و غصه ام را فراموش مي كنم و خيلي زود مي روم سجده شكر به جا مي آورم.
بازوندي
¤ جان خودم و همسرم و دو تا بچه دختر 3 ساله و 6 ساله ام فداي يك لحظه نفس كشيدن ولي فقيه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي .
فدايي ولايت محمد
¤ از حضور مجدد آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در هيئت دولت و سكانداري اجرايي كشور خوشحاليم و عرض مي كنيم بنا بود ايشان خواب از چشمان دشمنان بگيرد نه اينكه مردم و طرفداران نظام را نگران سازد. بنويسيد تمام مشكلات اقتصادي و معيشتي را تحمل مي كنيم تا همراه رئيس جمهور شجاع و مردمي خود ايران را آن گونه كه شايسته است بسازيم.
خلج از كرج
¤ آل سعود را بعد از جنايت هايش در بحرين بايد آل سقوط خطاب كرد چرا كه وعده خداوند حق است و توهين به قرآن و ظلم عليه ملت مظلوم بي پاسخ نمي ماند.
9505---0916
¤ از فدراسيون فوتبال مي خواهيم كه با رئيس فيفا درباره تعليق عضويت دولت بحرين در فيفا به سبب اخراج بازيكنان معترض به جنايت هاي اين دولت وارد مذاكره شود.
اخوان فومني
¤ به راستي در سال جهاد اقتصادي شهرداريها به چه كاري مشغول اند؟ به كار جهادي يا ضد آن؟ درست يك ماه قبل ديوار پادگان قلعه مرغي با تلاش شبانه روزي رنگ آميزي شد و پولهاي بي زباني از بيت المال هزينه آن شد و در حال حاضر همان ديوارهاي رنگ آميزي در حال تخريب اند چرا؟ براي فضاي سبز؟ آيا مسئولين شهرداري نمي دانستند كه يك ماه بعد قرار است اين ديوار تخريب شود؟
مهدي حسيني
¤ چه دستهايي در كار است كه فرماندار شيراز به خاطر حرف حقي كه زد سريع عزل شد. مسئولين پاسخ دهند.
2705---0916
¤علي رغم تاكيد مسئولين بر افزايش حداقلي اجناس 20-10% متاسفانه هزينه ارسال مرسولات پستي از 50 تا 100% افزايش يافته است به طور مثال هزينه ارسال مرسوله اي كه 13-12 هزار تومان بود، شده 28 هزار تومان؟! چرا دستگاههاي مسئول بويژه سازمان تعزيرات هيچ اقدام و عكس العملي از خود نشان نمي دهد؟
پاشايي از كرج
¤ از فاو و فرات و فكه يادي بايد كرد، در جبهه جنگ نرم جهادي بايد كرد، در راه گذشتن از حصار تحريم، جهاد اقتصادي بايد كرد. زنده باد كالاي ايراني يعني كالاي باكيفيت ساخت داخل كشور.
9857---0912
¤ لطف كنيد گزارشي از وضعيت كارگران بخش نشر و پخش كتاب به مناسبت آغاز نمايشگاه كتاب تهران تهيه نمائيد تا ببنيد از كار نشر خود ناشران چقدر سود مي برند.
1804---0919
¤ به سازمان فرهنگي- هنري شهرداري پيشنهاد مي كنم با نصب تابلو و يا ديوارنوشته از آيات انذار قرآن كريم و قيامت و ياد آخرت در شمال شهر زمينه افزايش معنويت را فراهم نمايند.
0046---0912
¤ بايد كه ز لاله پاسداري بكنيم/ بر عشق دوباره پايداري بكنيم
اي دوست بيا به حرمت خون شهيد/ فهميده تر از هميشه كاري بكنيم
7619---0919
¤ در بهمن 89 براي خريد خودروي پرايد صبا 131 ثبت نام كردم و در سال 90 خودرو را تحويل گرفتم ولي از پلاك آن خبري نيست و متاسفانه نه سايپا و نه ناجا هيچكدام پاسخگو نيستند. از مسئولين اين دو مركز درخواست عاجزانه داريم كه مشكل ياد شده را كه كم هم مثل من نيستند به نحو مطلوب حل نمايند.
عباس آبادي
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود با برهم زنندگان امنيت اخلاقي و سرقت و... در شهر جديد پرند برخورد مقتدرانه نمايند.
5002---0919
¤ سپرده شدن اختيار خريد آرد به نانوايي ها وضعيت كيفيت پخت نان را بدتر مي كند. در نانوايي بربري محل ما اين افت كيفيت ملموس است و متاسفانه از سيستم نظارتي هم خبري نيست.
8516---0919
¤ پس از هدفمندي يارانه ها متاسفانه سوخت رساني به منازل مردم روستاهاي رودبار قصران كه منطقه اي سردسير و كوهستاني در شمال تهران است قطع شده و با اعلام قيمت گازوئيل 350 توماني براي شوفاژداران شوك شديد روحي به مردم وارد شده كه به مراجعات مكرر به بخشداري قول 1000 ليتر گازوئيل 150 توماني و بقيه آزاد را دادند ولي با توجه به عدم لوله كشي گاز 1000ليتر كفاف مردم را نمي دهد. از دولت عدالت محور انتظار به حقي است كه تا لوله كشي گاز و برخورداري از نعمت گاز نسبت به فروش گازوئيل به قيمت 150 تومان براساس نياز مردم روستا مبادرت ورزند.
جمعي از اهالي روستاي رودبار قصران
¤ كميته امداد امام خميني(ره) با كمال تعجب از مددجوياني كه درخواست انتقال به استان ديگري را دارند مي خواهد كه مراحل مكاتبات في مابين تهران و استان مربوطه مثلا مثل بنده به بندرعباس يا طي چند مرحله تردد انجام شود و اين تحميل سختي و دشواري بر مددجويان است. پس دولت الكترونيك و خدمات رساني به روز و خلوت كردن تهران چيست؟
7141---0912
¤ احكام بازنشستگان آموزش و پرورش در سال 88 با مواد 109 و 110 قانون مديريت خدمات كشوري تطبيق پيدا نكرده است. از وزير محترم تقاضامنديم دستور اصلاح اين احكام را صادر كند و مشكل را مرتفع نمايند.
1258---0319
¤ وقتي حقوق اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاهها افزايش چشمگيري پيدا كرده چرا فكري به حال حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش نمي كنند.
4598---0913
¤ هنرمندي معمولي و غيرمشهور هستم كه در گذشته كار خبرنگاري مي كردم. چند روز قبل كه به يزد رفته بودم از مسئول اداره كل ميراث فرهنگي اين استان درخواست مساعدت براي يك شب اسكان در اين شهر كردم. متاسفانه جواب رد شنيدم وقتي اعتراض كردم با مشت به سينه ام كوبيد و از اتاق بيرون انداخت. تمام حرف من اين است كه آيا در كنار پرداخت 250 ميليون تومان وام به هديه تهراني تقاضاي اسكان براي يك شب در شهرستان يزد از سوي يك هنرمند غيرمشهور تقاضاي زيادي است و بايد با مشت و لگد پذيرايي بشود.
رستم نژاد
¤ در حالي كه من معلول 37 ساله براي ازدواجم مشكل مسكن و اشتغال دارم چرا بايد در جشنواره فيلم در جزيره كيش ميلياردها تومان از بيت المال هزينه شود؟!
0392---0918
پاسخ وزارت راه و ترابري به پيام يكي از خوانندگان
با عنايت به درخواست هموطنان گرامي مندرج در صفحه 2 آن روزنامه مورخ 24/1/90 مبني بر اتمام دو بانده كردن محور سوسنگرد- اهواز، توضيحات ذيل در خصوص اقدامات به عمل آمده جهت درج در آن نشريه و روشن شدن اذهان عمومي ارسال مي گردد.
به آگاهي مي رساند در دور دوم سفر استاني رياست محترم جمهوري به استان خوزستان دوبانده نمودن محور اهواز- سوسنگرد مصوب و بر همين اساس در سال 1389 مبلغ 30 ميليارد ريال اعتبار جهت عمليات اجرايي آن ابلاغ شد و به شرح ذيل آغاز و انجام گرديده است:
1- چهاربانده نمودن محور اهواز- سوسنگرد به طول 12كيلومتر كه در سال 89 بهره برداري و زير ترافيك قرار گرفته است.
2- انجام عمليات اجرايي 6 كيلومتر در محور سوسنگرد- چذابه كه در سال 89 به بهره برداري رسيده است.
3- انجام عمليات اجرايي احداث 5 كيلومتر در محور بستان آباد- سوسنگرد كه در سال 1389 مورد بهره برداري قرار گرفت و احداث 5 كيلومتر ديگر با پيشرفت فيزيكي 50 درصد در دست اقدام مي باشد.
5- همچنين طي سال جاري عمليات اجرايي يك قطعه 6 كيلومتري حد فاصل محور حميديه- سوسنگرد در دست اجرا مي باشد. شايان ذكر است در صورت تخصيص و تامين اعتبار مورد نياز عمليات اجرايي توسط اداره كل راه و ترابري استان خوزستان تسريع خواهد شد.
¤تقديم به رهبر عزيزم:
رهبر نشوي تنها، من يار تو مي گردم
وز جرگه عشاقت سردار تو مي گردم
گر لشكر سفيانها از غرب به پا خيزد
در قحطي انسان ها عمار تو مي گردم
از طعنه اشعث ها خون است دلت مولا
تبدار غمت هستم بيمار تو مي گردم
با جرم ولاي تو برسردار آيم
مدح تو كنم بردار تمار تو مي گردم
اين من نه منم تنها، آيد زهمه آوا
رهبر نشوي تنها، من يار تو مي گردم
6180---0919
¤ هر كه بي ولي باشد عاقبت سيه بخت است
پيمودن راه حق، بي امر ولي سخت است
انقلابمان هرگز، منحرف نخواهد شد
تا سيدعلي باشد ما خيالمان تخت است.
9154--0911
¤ لطفا از سازمان حمل ونقل پايانه هاي استان تهران (نسيم شهر) بپرسيد بازده هزينه هاي چندصد ميليوني (پانصد تا ششصد ميليون) براي راه اندازي شبكه بار چه بوده است؟ آيا بهتر نبود بخشي از اين هزينه صرف راه اندازي حمامي مي شد كه 17 سال است همچنان در بلاتكليفي به سر مي برد؟
جمعي از كاركنان حمل ونقل استان تهران
¤ پاركينگ شهيد حقاني طي ده روز اخير به طور ناگهاني قيمت ها را بيش از 75% افزايش داده است. تا 10 روز قبل وقتي خودروي خود را از ساعت 9 صبح تا 5 عصر در اين پاركينگ پارك مي كردم هفتصد تومان پرداخت مي كرديم و حالا بايد 200/1 (هزار و دويست تومان) پرداخت كنيم. وقتي اعتراض مي شود مي گويند اتحاديه نرخ جديد ارايه كرد . از سازمان تعزيرات درخواست مي شود كه اين گرانفروشي افسار گسيخته را مهار نمايند و با مسببين آنها برخورد لازم صورت گيرد.
عرب سرخي
¤ آيا هر كسي مجاز است و مي تواند به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده و با قسم خوردن به قرآن كريم به نفع كلاهبرداري كه سابقه ديگري در همان دادگاه دارد شهادت دهد و قاضي نيز با توجه به شاهد غيرعادل و دروغگو، مبادرت به صدور حكم بر برائت متهم نمايد. از رياست محترم قوه قضائيه استدعا دارم جلوي اين بي عدالتي ها را بگيرند.
پوراحمد
¤ چرا مسئولين ديپلماسي ما در برابر كشتار مردم مظلوم بحرين سكوت اختيار كرده و تحرك قابل توجهي نمي كنند درست است كه آمريكا دشمن درجه يك ماست ولي عامل اين دشمن خبيث آيا جز آل سعود و كشورهاي منطقه كس ديگري است؟
4565---0911
¤ چرا مصوبه دولت در ارتباط با قراردادي شدن نيروهاي شركتي اجرا نمي شود؟
جمعي از نيروهاي حراست نفت و گاز كازرون
¤ اينجانب بيست سال سابقه كار سخت و زيان آور دارم ولي متأسفانه 2 ماه حق بيمه ام واريز نشده كه به همين علت مي گويند پنج سال ديگر بايد خدمت را ادامه دهي. وزير محترم كار قبلي قول حل اين مشكل را داده بود اما نمي دانم كار به كجا كشيد. از وزير محترم فعلي كار و نمايندگان مجلس درخواست رفع اين مشكل را دارم كه اجحاف به حق كارگران است.
خدابنده لو
¤ اينجانب از سال 82 به عنوان آموزشيار نهضت سوادآموزي در شهرستان ملاير مشغول به خدمت مي باشم. مصوبه مجلس در تاريخ 15/7/88 وضعيت آموزشياران را روشن كرده است. درحال حاضر اداره شهرستان ملاير اعلام مي دارد كه بايد براي تعيين تكليف در آزمون شركت نماييد. در صورتي كه طبق بخشنامه سراسري كه در روزنامه هاي كثيرالانتشار چاپ شده است اين آزمون شامل حال ما نمي باشد و اين وضعيت شركت در آزمون فقط در استان همدان گويا اجباري است. چرا حق ما پس از 8 سال بايد پايمال شود؟
بشيري
¤ پديده بيمارربايي و ساير جرائم بيمارستاني ضرورت ايجاد پليس پزشكي و دادگاه ويژه امور پزشكي را ايجاب مي كند اميد است مجلس و دولت چاره اي اساسي بينديشند.
فريبرز منصوري
¤ تعاوني... كه لقب مقدس ائمه عليهم السلام را يدك مي كشد كاري كاملا ربوي انجام مي دهد. بايد يك ميليون پولت را در حسابشان بخواباني كه سه ميليون وام بگيري (در اصل 2 ميليون) و 5 سال بايد پول خودت نزد آنها بماند و 100% سود پول را هم بايد پرداخت كني اين هم شد وام طلايي؟! آيا انصاف است؟
يك شهروند از فسا
¤ آيا ساكنين شهرك بابا سلمان شهريار از امنيت سهمي دارند يا خير. پس چرا نسبت به احداث كلانتري يا استقرار كيوسك ناجا در اين شهرك اقدامي صورت نمي گيرد؟
6006---0936
¤ خانم كارگرداني كه در برنامه هفت سيما نسبت به هم وطنان بي احترامي كرد از اسلام و بطن مردم ايران بي خبر است. مردم ايران زمين فقط در چند نفري كه ايشان با آنها كار مي كند خلاصه نمي شوند.
2943---0919
¤ قطار اهواز- تهران به شماره 133 در مورخه 5/2/90 سه ساعت تمام تأخير داشت. عجيب اينكه رئيس قطار و شركت مربوطه نه تنها براي جبران وجهي استرداد نكردند بلكه از بيان چند جمله كوتاه عذرخواهي هم دريغ داشتند.
9151---0916
¤ يكي از موثرترين راه هاي مقابله با اقدامات شرم آور عربستان عليه مردم مظلوم بحرين تحريم عمره از سوي مراجع تقليد است.
2109---0912
¤ با پخش سريال طنز چارچرخ از شبكه سوم سيما در ايام فاطميه و نزديك به روز شهادت حضرت زهراء(س) از مسئولين رسانه ملي كشور مي خواهيم پاسخ بدهند موضوع نگه داشتن حرمت اين ايام حزن و اندوه چه مي شود و مقصر كيست؟
0122---0912
¤ از وقتي كه دولت قيمت سوخت گاز سي ان جي را چندين برابر كرده كار ما رانندگان تاكسي با مسافرين به مشاجره و ناراحتي انجاميده است. چرا مسافرين دق دل خودشان را بر سر ما رانندگان تاكسي خالي مي كنند؟
يك راننده تاكسي قديمي
¤ چند جواني كه اقدام به تهيه سي دي ظهور نزديك است كرده اند جدا از اينكه در كار خود مرتكب اشتباهاتي شده اند ولي به نظر مي رسد كه با نيت خير اين كار را كرده اند و هدف سوء نداشته اند. بنابراين حق نيست كه با آنان برخورد قضايي بشود.
بنيادي
¤ در جاده كمربندي مينودشت در شمال كشور براي جابجايي عابرين از عرض جاده هيچ تمهيداتي مثل پل عابر پياده يا سرعت گير درنظر گرفته نشده است. مسئول نيروي انتظامي شهر هم جواب مي دهد ديگر مسئولين شهر در اين مورد با او همكاري نمي كنند.
طالع زاري
¤ از مسئولين مترو درخواست مي شود همزمان با باز شدن در مترو نسبت به باز كردن سرويس هاي بهداشتي نيز اقدام نمايند متاسفانه شاهد بي توجهي در اين زمينه هستيم.
9912-- 0919
¤ مستمري بگير سازمان تامين اجتماعي هستم سال گذشته دچار خون ريزي و زخم معده شديدي شدم به درمانگاه شهيد لواساني جشنواره نزد خانم دكتر نوري متخصص داخلي مراجعه كردم ايشان نه تنها براي آزمايش هاي متعدد و دارو تجويز كردند بلكه پيگير درمان حتي خارج از درمانگاه نيز شدند و پيگيري هاي مستمر و روحيه دادن ايشان به بنده باعث اميد به زندگي در من شد خواستم بگويم هنوز انسانهاي وارسته اي مثل دكتر نوري هستند كه براي رضاي خدا گام برمي دارند لذا از ايشان كمال تشكر و قدرداني را دارم و اميدوارم چنين پزشكاني در جامعه افزايش يابند.
علي اكبر جعفري
¤ بيش از 8 ماه است شهرداري تهران كار احداث پله برقي پل مديريت را نيمه كاره رها كرده است بارها تذكر داده شده و هيچ اثري نداشته است.
7609--0912
¤ با باز شدن اتوبان خيابان سرباز كوچه شهيد مينايي فر به دليل اينكه تنها كوچه اي است كه تردد از آن با وسيله نقليه صورت مي گيرد و به اتوبان تبديل شده است جان اهالي به ويژه كودكان در خطر است از شهردار محترم درخواست مي شود فكري به حال اين كوچه و اهالي آن كند.
جمعي از اهالي محل
¤ آيا براي پارك نيم ساعت خودرو در پاركينگ حجاج فرودگاه مهرآباد بايد دو هزار تومان پرداخت شود؟ چرا نظارتي نيست؟
2033--0912
¤ از مسئولان محترم درخواست مي شود نسبت به اصلاح نام دانشگاه تربيت معلم تهران واحد كرج اقدام و تكليف دانشجويان اين دانشگاه را كه خواهان استخدام به عنوان دبير آموزش و پرورش هستند روشن نمايند.
0265--0938
¤ از بزرگراه شهيد باقري عبور مي كردم متوجه شدم افراد معلوم الحالي برعكس هاي شهدا كه روي ديوار نقاشي شده رنگ پاشيده اند. واقعاً از اين همه جسارت دلم گرفت. كساني كه اين خباثت را مرتكب شدند آيا نمي دانند كه اگر شهدا جانفشاني نمي كردند آمريكايي ها و نوكرانشان با خانواده و ناموس آنان چه مي كردند.
نظري
¤ از مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) تهران هستم و درخواست انتقال به بندرعباس را كرده ام. به جاي اين كه به خاطر مهاجرت معكوس و خلوت كردن پايتخت كشور تشويق بشوم برعكس مجبورم كرده اند تمام مراحل اداري و مكاتبات في مابين كميته امداد هر دو شهرستان را با پول كرايه خودم انجام بدهم. پس دولت الكترونيك چيست؟
7141--0912
¤ روزنامه هاي دوم خردادي معلوم نيست چه دشمني اي با ارزش هاي ديني مثل حجاب دارند كه هرگاه بازيگر زن جديدي وارد عرصه سينما يا تئاتر مي شود بلافاصله تصويري از پوشش ناقص او در صفحات اين نشريات چاپ مي كنند.
8858--0919
¤ ما تعداد 15 خانوار از ساكنين كارگرنشين شميران نو خيابان هنگام بالاي سازمان آب بين كوچه 3 و 4 (قسمت غربي) درگير و دار بعد از انقلاب منازلي 30، 40 و 50 متري را پس از چند دست جابه جايي از جان مايه خود خريداري نموده ايم و حالا پس از سي سال طي چند سال اخير شخصي با طرح دعوايي در مجتمع قضائي شهيد باهنر حكم قلع و قمع منازل ما را گرفته است. تاكنون طي چند مرحله به صورت وحشت آور غافلگيرانه و بدون اطلاع قبلي به درون منازل و به ميان زن و بچه هايمان هجوم آورده و اقدام به جمع آوري كنتورهاي برق، گاز، تخريب كنتور آب و قطع تلفن هاي ثابت از مركز و به كار بردن الفاظ ركيك نموده اند. به عنوان نمونه در يورش 7/2/90 به مدت 4 ساعت پس از ورود به يكي از منازل علاوه بر تخريب در و پنجره ها وسايل آن را تخليه كرده اند... از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست رسيدگي عاجل داريم. اين مدعي مالكيت تا به حال كجا بوده است؟
اهالي 15 خانوار گرفتار
¤از كليه هم وطنان تقاضا دارم به نيت نجات مردم مظلوم و بي دفاع بحرين دعاي جوشن صغير را بخوانند و از خداوند نابودي ظالمين و جنايتكاران را بخواهند.
2576---0917
¤ حذف شتابزده صفرهاي پول ملي كشور مثل آب بستن پشت سدهاي ناتمام در دوره دولت آقاي هاشمي است.
2470---0919
¤ شهرستان بجستان شديدا نياز به موسسه هاي خدماتي مانند پليس +10 دارد. درحال حاضر مردم اين شهر از آنجا كه نيروي انتظامي شهر جوابگوي سيل مراجعين نيست مجبورند با هزينه اضافه راهي شهرهاي اطراف بشوند و مشكل خودشان را حل كنند.
رضايي
¤ پيمانكار مجتمع ورزشي شهيد شيرودي هستم100. روز تمام براي اين مجتمع كار كرده ام ولي مزد بنده را پرداخت نكرده اند. چرا بخش كوچكي از خدماتي كه به فوتباليست ها مي دهند شامل حال ما نمي شود.
يونسيان
¤ چرا برخي از اعضاي خانواده محترم آقاي هاشمي رفسنجاني آزادند هر غلطي دلشان مي خواهند بكنند. اين ذهنيت ايجاد مي شود كه اين خانواده از مصونيت قضايي برخوردارند.
1648---0915
¤ سپاس و ستايش دانشگاه... را كه تركش موجب بي مدركي است و به كلاس اندرش مزيد در به دري. هر ترمي كه آغاز مي شود موجب پرداخت زر است و چون به پايان مي رسد مايه ضرر است. پس درهر سال دو ترم و برهر ترم شهريه اي واجب، از جيب و جان كه برآيد كز عهد خرجش بدر آيد.
9416---0919
¤ از دستگاه هاي مسئول به ويژه نيروهاي امنيتي و نظارتي و اطلاعاتي انتظار به حقي است كه نگذارند مفسدين اقتصادي و زالو صفت با نفوذ به دستگاه هاي دولتي از جمله شهرداريها اقدام به سرقت اموال بيت المال نمايند. فردي با زدوبند 10 هكتار فضاي سبزي را در شهريار خريداري نموده و با تغيير و تخريب فضاي سبز و قطع درختان اقدام به تفكيك به قطعات 120متري نموده و به فروش مي رساند.
جمعي از اهالي محل
¤ ما را ز كوروش و كي و جم اعتبار نيست
فخري به داريوش و به اسفنديار نيست
مرده است دور رستم و سيروس و كيقباد
ما را به جاهليت آن دوره كار نيست
در سايه محمد و آل محمديم
برتر از اين براي بشر افتخار نيست
اسلام، اعتقاد و نظام هويت است
هركس نداشت در دو جهان رستگار نيست
9095---0919
¤ اخبار جوانه هادر شبكه 2 از برنامه مشاعره جوانان مختلط 18-16 ساله در خراسان شمالي خبرداد و تصاويري را نيز پخش كرد. واقعا مسئولين صدا و سيما به دنبال حيازدايي اند يا ترويج حيا؟ چه اصراري به برگزاري چنين برنامه هايي براي دختران و پسران در سن اوج جواني وجود دارد كه ناگزير نگاه هاي آنها به هم خيره مي شود؟
رحماني
¤ رسيدگي به بحران بي حجابي، فرار آقازاده لندن نشين، محاكمه سران فتنه و فائزه هاشمي مطالبات مردم از قوه قضائيه است كه هيچ گاه از يادشان نمي رود.
4652---0912
¤ زالو صفتان پروژه نگين غرب و برخي عوامل آنها را در نهادها برملا سازيد.
يك مال باخته اين پروژه
¤ خواستم بدانم قرارداد كشور ما با تايلند براي واردات برنج كي به اتمام مي رسد الان سه دهه است كه برنج تايلندي نامطلوب مردم مجبورند استفاده كنند.
7443---0916
¤ چند سال است كه مسير فاضلاب در خيابان گلسرخي روبه روي پلاك 143 دچار گرفتگي شده است و كسي هم پاسخگو نيست. از مسئولين درخواست رسيدگي داريم.
5099---0916
¤ يك خاخام يهودي گفته طي 15روز آينده يك جنگ و زد و خورد جدي در منطقه خاورميانه شروع خواهد شد كه آغاز جدي نابودي رژيم غاصب صهيونيستي است.
0865---0911
¤ فروش موادمخدر در منطقه 400 دستگاه اهواز بيداد مي كند برخي از جوانان مردم در دام شيشه افتاده اند از مسئولين ناجا درخواست اقدام جدي دارم.
7443---0916
¤ تكليف كارگران پيماني كه هنوز قرارداد مستقيم نشده اند چيست؟
جمعي از كارگران شركت تكافو ذوب آهن اصفهان
¤ متأسفانه درصد بالايي از جرائم را مجرمين سابقه دار مرتكب مي شوند و اين نشانگر اين است كه احكام قوه قضائيه بازدارنده نيست و آنها بعد از خلاصي مجددا تكرار مي كنند.
6590---0912
¤ رها كردن بيماران در بيابان به بهانه نداشتن پول درمان عملي جنايتكارانه و غيرانساني است. اگر اين كار غيرانساني در كشور غيرمسلماني مثل چين يا ژاپن اتفاق مي افتاد بلافاصله وزير يا يكي از مديران مربوطه استعفا مي داد . در كشور اسلامي ما مسئولين امر نبايد به راحتي از كنار اين معضلات عبور كنند.
9895---0912
¤ وجود ابتذال در بعضي از دانشگاه ها و مراكز علمي نبايد اين قدر براي مسئولين كشور قابل تحمل باشد.
5166---0919

 



مقصر ! (گفت و شنود)

گفت: ميزان بدهي يكي از بدهكاران بانكي كه اخيراً به دستگاه قضايي معرفي شده است مبلغ هزار ميليارد تومان است.
گفتم: يك بنده خدايي ميخواد يك ميليون براي ازدواج فرزندش وام بگيرد، صد بار مي برند و مي آورند و ضامن و معرفي نامه مي خواهند و.... اين يارو چطوري هزار ميليارد تومان پول بي زبان را گرفته و پس نداده است!
گفت: از رؤساي بانك هايي بپرس كه اين مبلغ نجومي را به وي داده اند، تازه، سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كلي از او تعريف كرده و گفته است كه بهترين توليدها را داشته و كارخانه اش بهترين كارخانه ها و... است.
گفتم: به شخصي گفتند فلاني با چماق روي كله دوستت زده و او را كشته است. پرسيد؛ از جلو زده يا از عقب؟! گفتند؛ از جلو زده، گفت؛ ولش كنيد برود. مطابق قوانين راهنمايي و رانندگي، كسي كه از عقب مي زند مقصر است!

 



در مراسم افتتاحيه بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب
رئيس جمهور: اميدوارم روزي برسد كه همه سلاح ها به قلم تبديل شود

گروه ادب و هنر-
بيست و چهارمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران طي مراسمي با حضور رئيس جمهور، روز گذشته در مصلي امام خميني(ره) تهران گشايش يافت.
در اين مراسم علاوه بر احمدي نژاد، حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، مهدي چمران رييس شوراي اسلامي تهران، سيدمرتضي بختياري وزير دادگستري ، تعدادي از نمايندگان استان تهران و شوراي شهر تهران و جمعي از اهالي فرهنگ و قلم حضور داشتند.
رئيس جمهور در سخناني در اين مراسم گفت: نمايشگاه كتاب يك رويداد عظيم انساني است چرا كه يك بازار هر چند به لحاظ فيزيكي محدود بلكه به لحاظ انديشه نامحدود را براي تعامل فراهم مي كند.
محمود احمدي نژادبا بيان اينكه كتاب، زيباترين ظرف ثبت و ضبط و جاري كردن انديشه در دل و جان انسان هاست افزود: اي كاش به جاي نمايشگاه هاي گوناگون كه در خدمت تن انسان هستند، نمايشگاه كتاب و عرصه هاي گفت وگو و انديشه گسترش پيدا مي كرد. اي كاش زبان تمام سياستمداران عالم به جاي زبان نفت، خودخواهي و غرور، زبان انديشه، علم و انسانيت مي شد. اي كاش به جاي 1200 ميليارد دلار كه هر ساله هزينه دفاعي كشورها بخصوص سلطه گران و قدرتمندان ضدانساني مي شود، بخشي از آن صرف ترويج انديشه و علم مي شد.
احمدي نژاد گفت: اگر بخشي از هزينه هاي لشگركشي ها و هجوم هاي نظامي صرف علم و دانش و كتاب شود، جايي براي نزاع و درگيري نمي ماند و من اميدوارم روزي برسد كه همه سلاح ها تبديل به قلم شود و آن روز دور نيست.
رييس جمهور با اشاره به استقبالي كه از برگزاري اين نمايشگاه از سوي علاقه مندان صورت مي گيرد و با بيان اين كه ايران، امروز پرچمدار انديشه و حركت انسان ها به سمت انديشيدن و قله هاي كمال است، گفت: ما بيش از اقتصاد و نمايشگاه هاي اقتصادي، نيازمند نمايشگاه كتاب هستيم و اميدوارم با همت و كمك وزارت ارشاد و ديگر اعضاي دولت فضايي فراهم شود كه همه متقاضيان و داوطلبان بتوانند در اين رويداد عظيم مشاركت داشته باشند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم طي سخناني گفت: تعداد مخاطبان نمايشگاه كتاب تهران با معروفترين نمايشگاه هاي جهان مثل نمايشگاه كتاب فرانكفورت كه چندين دهه سابقه دارند قابل مقايسه است.
سيد محمد حسيني با بيان اينكه اين نمايشگاه در توسعه فرهنگ مطالعه نقش اصلي دارد افزود: شاخص مهم توسعه يافتگي، افزايش سرانه مطالعه و توليد كتاب است و اگر فرهنگ را به عنوان محوري ترين برگ هويتي ملت بدانيم راه توسعه فرهنگ ترويج مطالعه است.
وزير ارشاد در ادامه با ابراز تأسف و اشاره به برهه اي از تاريخ به عقب ماندگي ايرانيان گفت: در برهه اي از تاريخ و در عصر قجر و پهلوي سلاطين بي فرهنگ در كشور حاكم شدند از اين رو ايرانيان از قافله علم عقب ماندند اما اندكي نگذشت كه اين عقب ماندگي جبران شد.
حسيني گفت: اگر توجه به كتاب و كتاب خواني داشته باشيم در مي يابيم كه در آموزه هاي ديني ما نيز بر اين امر تأكيد وافر شده چرا كه در قرآن سه بار واژه اقراء، 255 بار واژه كتاب، 582 بار واژه علم به كار رفته است خود اين مهم نشان از اهميت اين مسئله دارد.
وزير ارشاد در ادامه با اعلام آماري در خصوص نظرسنجي كه سال گذشته توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خصوص بيست و سومين نمايشگاه كتاب تهران صورت گرفته بود عنوان كرد: در اين نظرسنجي هر 10 دقيقه يكبار از افراد سؤال و جمع بندي مي شد نمونه گيري ها كاملا تصادفي بود از اين رو آماري به دست آمد كه به چند مورد آن اشاره مي كنم طبق اين نظرسنجي 73/5 درصد بازديد كنندگان كمتر از 30 سال داشتند؛ تنوع بازديد كنندگان بسيار فراوان بود؛ 70 درصد بازديد كنندگان داراي تحصيلات دانشگاهي بودند؛ 66 درصد بازديد كنندگان مجرد بودند؛ 60 درصد پاسخگويان عنوان كردند كه در حد زياد و خيلي زياد مطالعه مي كنيم؛ 32 درصد هم نمايشگاه سال 89 را برتر از 88 دانستند و 48 درصد از نمايشگاه رضايت فراوان داشتند اين افزايش ميزان رضايت از برخورد و رفتار غرفه داران نشأت مي گرفت كه اميدواريم علاقمندان در نمايشگاه بيست و چهارم هم با اين امر مواجه شوند.
حسيني در ادامه سخنان خود با اعلام هشداري به تهراني ها خاطرنشان كرد: غير تهراني ها در قياس با تهراني ها بيشتر مطالعه مي كنند.
بهمن دري معاون فرهنگي وزير ارشاد و رييس بيست وچهارمين نمايشگاه كتاب تهران نيز برگزاري نمايشگاه كتاب را تحويل سال كتاب ناميد و گفت:نمايشگاه كتاب تهران آوردگاه بزرگ فرهنگي و بزرگ ترين مانور فرهنگي و بزرگ ترين اقدام فرهنگي كشور محسوب مي شود.
وي افزود: ما تلاش مي كنيم نمايشگاه كتاب را نه تنها به عنوان بزرگ ترين رويداد فرهنگي كشور برگزار كنيم كه آن را به پوياترين و سالم ترين نمايشگاه جهان تبديل كنيم.
بيست و چهارمين دوره نمايشگاه كتاب تهران با شعار ارتقاي معرفت ديني و بصيرت فرهنگي از امروز تا 24 ارديبهشت پذيراي علاقه مندان كتاب و كتابخواني است. ساعت بازديد از نمايشگاه كتاب از 10 صبح تا 8 شب است.
در اين دوره از نمايشگاه حدود چهار هزار ناشر ايراني و خارجي بيش از 400 هزار عنوان كتاب در فضايي به وسعت 120 هزار متر مربع عرضه مي كنند. بيش از 2300 ناشر داخلي و 1600 ناشر خارجي از 67 كشور جهان بزرگ ترين رويداد فرهنگي خاورميانه را در تهران رقم مي زنند.
 



آيت الله مصباح يزدي: ولايت فقيه اعتبار قانون اساسي است

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه ولايت فقيه اعتبار قانون اساسي كشور است تاكيد كرد كه اگر به خدا و پيغمبر معتقد هستيم، اطاعت از ولي فقيه بر ما واجب است.
حضرت آيت الله مصباح يزدي، ديروز در همايش تجليل از فرماندهان، مسئولان و مربيان آموزش سپاه گفت: اگر روزي خدايي نكرده ولايت فقيه از قانون اساسي ما حذف شود، باز هم از اعتبار نمي افتد چرا كه ولايت فقيه اعتبار خود را از خدا و پيغمبر دارد نه از راي مردم.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، اطاعت از ولايت فقيه به عنوان يك اعتقاد ديني و شرعي را ملاكي كه براي تشخيص خدمت و خيانت در كشور دانست و افزود: بزرگترين خدمت به اين انقلاب، ترويج باورهاي انقلاب يعني اسلام است و بزرگترين خيانت نيز تضعيف اينهاست. ما بايد امروز سعي كنيم كه براساس اين محك، خدمت و خيانت را بشناسيم و ببينيم چه كارهايي خدمت و چه كارهايي خيانت است.
مصباح يزدي اضافه كرد: خيانت مي تواند يك شعار باشد مثلا كسي گفت به جاي اسلام، بگوييم ايران. اين مسئله از ريشه اي ترين مسائل ماست، آن هم زماني كه كشورها يكي پس از ديگري از انقلاب ما الگو مي گيرند و مي خواهند انقلاب اسلامي كنند. آن وقت ما بگوييم انقلاب ما انقلاب ايراني بود نه انقلاب اسلامي. اين مساله، مساله ساده اي نيست. اينكه گوينده اين حرف از كجا الهام گرفته و آيا اشتباه كرده يا نكرده است مساله ديگري است. ما به شخص كار نداريم بلكه مي خواهيم بگوييم اين حرف ها خيانت است نه خدمت.
اين عضو مجلس خبرگان با تاكيد بر اين كه بايد خدمت و خيانت را بشناسيم، تصريح كرد: قضاوت در مورد نيت اشخاص مساله ديگري است. بايد بدانيم كه امروز هر حركت و سخني كه انجام مي شود اگر در جهت تضعيف ارزش هاي اسلامي باشد خيانت به اسلام و انقلاب است. مطرح كردن مفاهيمي كه برخاسته از اسلام نيست و احيانا ضديت با اسلام دارد به هر نيتي كه باشد خيانت است. حالا اگر كسي اشتباه كرده است بايد او را متوجه ساخت تا اشتباه خود را رفع كند ولي بايد بداند كه اين خيانت است.
مصباح يزدي تاكيد كرد: ما معتقديم تنها سخني كه بايد بي چون و چرا پذيرفت سخن خداست و اگر كس ديگري اطاعت مي شود در طول اطاعت خداست نه در عرض آن. اطاعت ديگري هم بر ما واجب است و آن اطاعت از رسول خداست چرا كه خداوند اين را تكليف كرده است. پس از آن نيز از اولي الامر بايد اطاعت كنيم و بعد از آنها اطاعت از ولي فقيه واجب است و اطاعت از ولي فقيه در طول اطاعت از امامان، پيغمبر و در نتيجه در طول اطاعت از خداست. بنابراين ما اطاعت ولي فقيه را چون اطاعت از خداست واجب مي دانيم نه اين كه اين مساله يك شعار سياسي باشد.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين كه اگر به خدا و پيغمبر معتقد هستيم، اطاعت از ولي فقيه بر ما واجب است، تصريح كرد: اين امر اختصاص به زمان غيبت ندارد و حتي در زمان حضور امام معصوم نيز وقتي دسترسي به امام نباشد، مردم بايد مسائل حكومتي خود را به ولي فقيه ارجاع دهند. اين مساله ربطي به مسائل سياسي ندارد كه مردم راي بدهند يا ندهند و در قانون اساسي بيايد يا نيايد. مگر اطاعت از خدا بايد در قانون بيايد تا واجب شود؟
وي با تاكيد بر اين كه ولايت فقيه اعتبار خود را از خدا و پيغمبر مي گيرد، افزود: برخي رئيس جمهورهاي گذشته مي گفتند ما ولايت فقيه را قبول داريم چون در قانون اساسي آمده است و اين يعني اگر از قانون اساسي حذف شود قبول نداريم و يعني همين حالا هم اصالتا قبول نداريم چون در قانون اساسي وجود دارد ناچار به قبول آن هستيم. همين حالا هم در دل خيلي از افراد همين مساله است يعني به زبان مي گويند كه ولايت فقيه را قبول دارند ولي وقتي دنباله ماجرا را بگيريم مي بينيم در عمل چيز ديگري است.
مصباح يزدي همچنين با تاكيد بر اين كه اعتبار قانون اساسي نيز ولايت فقيه است، اظهار كرد: اقتضاي معرفت ديني ما اين است كه اگر امام(ره) قانون اساسي را امضا نمي كرد اعتباري نداشت و تنها كاغذي بود مثل كاغذ هاي ديگر. اگر قانون اساسي اعتبار دارد براي اين است كه برگرفته از مباني ديني است و امضاي نايب امام زمان(عج) پاي آن است وگرنه اگر امضاي ولي فقيه را نداشت هيچ ارزشي هم نداشت.

 



مرده ها كه شعار پيروزي نمي دهند! (خبر ويژه)

«بيانيه صادره به نام جبهه مشاركت وقتي نااميدكننده مي شود كه برخلاف واقعيت هاي موجود مي نويسد روز پيروزي نزديك است.»
شبكه ضدانقلابي بالاترين با انتشار مطلب فوق، به تخطئه بيانيه چندي پيش صادره به نام حزب مشاركت پرداخت. بالاترين هرچند تا ماهها، بلوف هاي سران حزب مشاركت را باور كرده و روي پيروزي آنها شرط بندي كرده بود، اكنون مي نويسد: حزب بدون دبيركل و ادعايي بزرگ. اين حزب مدتهاست وجود خارجي ندارد و سؤالي كه مطرح مي شود اين است؛ حزبي سياسي بدون دبيركل و اعضاي شوراي مركزي كه يا در زندان به سر مي برند و يا به خارج از كشور پناهنده شده اند و تعدادي نيز احكام سنگين قضايي را مانند شمشير داموكلس در جيب دارند، براساس كدام تحليل پيروزي جنبش سبز را نزديك اعلام كرده است؟ از طرف ديگر سازمان مجاهدين انقلاب نزديك به حزب مشاركت، مانند اين حزب منحل شده است. همچنين شخصيت هاي موثر ديني و علمي به جز تعدادي انگشت شمار، كي از جنبش سبز دفاع كرده اند. شايد نويسندگان بيانيه مشاركت فراموش كرده اند كه تبعات درخواست هاشمي رفسنجاني براي آزادي زندانيان و برخوردي نرمتر با مخالفان هنوز ادامه دارد و رسانه هاي اصولگرا و مدافعان اين طيف، وي را به خاطر اين «بي بصيرتي» نبخشيده اند. تحولات 2 سال گذشته نشان داده كه عملا افرادي مانند سيدمحمد خاتمي و يا سيدحسن خميني هم نمي توانند نقشي در اين ميان داشته باشند.
بالاترين مي افزايد: از نمايندگان اصلاح طلب مجلس هم كه اصطلاحا آبي گرم نمي شود و اصلا نمي توان و نبايد انتظار داشت كه در بهارستان نمايندگاني حضور داشته باشند كه از حقوق معترضان انتخاباتي دفاع كنند. البته نبايد بي انصافي كرد كه تعداد بسيار كمي از نمايندگان در اولين سال اين تحولات به دفاع تلويحي از سران جنبش پرداختند. دفاعي توام با محافظه كاري و تاكيد چند باره بر اين كه اساسا تقلبي در انتخابات صورت نگرفته بود و حرف رهبري فصل الخطاب است و رهبران جنبش دچار توهم بودند اما حاكميت بايد با دقت بيشتري پاي حرفهاي آنان مي نشست و...
بالاترين مي نويسد: بيانيه جبهه مشاركت آنجايي نااميدكننده مي شود كه بدون ذكر استدلال خاصي نوشته است پيروزي نزديك است. با كدام پشتوانه؟ كدام حساسيت و حضور مردمي و حتي كورسوي اميد؟ آيا حضور 15-10 نفر از فعالين سياسي در برنامه هايي مانند «روزه سياسي» در حمايت از بعضي از بازداشت شدگان مي تواند اميدواركننده باشد و يا تجمعات پراكنده و بي برنامه مانند آنچه در 25 بهمن ماه تا دو سه هفته بعدي شاهدش بوديم؟ آيا به صرف اميدوار نگه داشتن عده اي خاص و يا كساني كه مجبور به زندگي در خارج از كشور شده اند مي توان ملغمه اي از بشارت ديني و تئوري هاي عدالت و آزاديخواهانه را باز توليد كرد؟ به نظر مي رسد كه اين حزب فراموش كرده كه در حال حاضر براي بسياري از مردم ايران دغدغه اي به نام «جنبش سبز» و حتي رهبران دربندش وجود ندارد. اگر واقع بينانه نگاه كنيم حكومت در جمع كردن بساط جنبش موفق عمل كرده است. شاهد اين مدعا بازداشت چند ماهه سران جنبش و تداوم بازداشت فعالين آن از سوي حاكميت بدون كمترين واكنشي از سوي شهروندان و حتي دانشگاهها است.

 



تاگس سايتونگ: انقلاب اسلامي ايران صادر شده است (خبر ويژه)

با كمرنگ شدن جدال مذهبي ميان شيعه و سني، محور مقاومت در برابر آمريكا و اسرائيل جلوه بيشتري پيدا مي كند.
نشريه آلماني تاگس سايتونگ در تحليل اين مدعاي خود نوشت: در سال هاي گذشته اختلاف شيعه و سني بر نقشه خاورميانه تأثيرگذار بود. همواره سخن از كينه عرب و فارس و رقابت شيعه و سني در ميان بود. بسياري از رژيم هاي عربي و بيش از همه حكومت سعودي و مصر، با ارائه تصويري ترسناك از شيعه گرايي، مخالفان داخلي خود را متهم مي كردند كه ستون پنجم ايران به عنوان دشمن هستند.
تاگس سايتونگ مي افزايد: ايران بعد از انقلاب اسلامي سال 1979ابتدا صدور انقلاب را تبليغ كرد-بيشتر فكري و معنوي تا مادي- اما حكومت هاي عربي قيام ها را با خونريزي سركوب كردند. فقط حزب الله در لبنان بود كه آن موقع از تكانه انقلابي ايران استقبال كرد و از آن الهام گرفت. اين سازمان كه در سال هاي ابتدايي دهه هشتاد بنياد گذاشته شد تا جنوب اشغال شده لبنان به دست اسرائيل را آزاد كند آرام آرام شعار «مقاومت اسلامي» را برجسته كرد. بزرگ ترين موفقيت حزب الله عقب نشيني نيروهاي اسرائيلي در سال 2000 بود. بدين ترتيب حزب الله الگوي اسلام گرايان سني مانند حماس فلسطيني شد كه آنها نيز عليه اشغالگري اسرائيل و برتري طلبي ايالات متحده در خاورميانه مبارزه مي كنند. بويژه بر اثر جنگ هاي اسرائيل در لبنان (2006) و نوار غزه (2008) اينان به هم نزديك تر شدند و حماس به ايران روي آورد تا از انزواي سياسي درآيد.
نشريه آلماني همچنين نوشت: حكومت سوريه نيز، در كنار جنبش هاي كوچك تر اسلامي از سال 1980 به اين «محور مقاومت» تعلق دارد. سران اين اتحاد، دبيركل حزب الله حسن نصرالله و بشار اسد در سوريه و محمود احمدي نژاد در ايران، در بسياري از كشورهاي عربي از محبوبيت خيلي بيشتري نسبت به حاكماني چون مبارك برخوردارند كه بعضاً به صورت علني از آمريكا و اسرائيل جانبداري كرده اند.
تاگس سايتونگ در پايان نوشت: اگر شاه بحرين بخواهد به مخالفان شيعه امتياز بدهد ممكن است گروه هاي شيعه تحت تبعيض را در ديگر اميرنشين هاي خليج فارس به سركشي ترغيب كند. بنابراين حاكمان منطقه نگرانند و عربستان نيروي نظامي گسيل داشته است.

 



شاه اردن تربيت شده آمريكا و انگليس است (خبر ويژه)

يك هفته نامه فرانسوي، شاه اردن را ماهيتا آمريكايي- انگليسي توصيف كرد.
هفته نامه لوپوئن با اشاره به انتشار كتابي از سوي ملك عبدالله كه توصيف زندگي وي است، مي نويسد: تا ژانويه سال 1999، هيچ كس تصور نمي كرد كه روزي عبدالله، پسر ارشد ملك حسين و آنتوانت، دختر افسر ارتش بريتانيا (همسر دوم ملك حسين) بر تخت پادشاهي اردن بنشيند. عبدالله كه در بهترين مدارس آمريكا و بريتانيا تحصيل كرده و فارغ التحصيل كالج سلطنتي نظامي بريتانياست، تمايل داشت كه در ارتش بماند؛ در سن 37 سالگي درجه نظامي سرهنگي را دريافت كرد و درست در همين زمان بود كه پدرش تصميم ديگري براي او گرفت. ملك حسين تنها چند روز پيش از درگذشتش تصميم گرفت كه عبدالله را، كه در كنار فعاليتهاي روزانه، به ورزش هم علاقه داشت، در بالاترين مقام اردن، كشوري با موقعيتي حساس و شكننده در منطقه منصوب كند.
ملك عبدالله در كتاب خاطرات خود با بيان اينكه 3 بار هدف سوء قصد قرار گرفته، يادآور مي شود: بار اول افرادي از طرف جمال عبدالناصر به استخدام درآمده بودند كه البته سوء قصد آنان ناكام ماند. آن زمان ملك حسين پدرم متحد غرب بود و ناصر در مصر قصد داشت ثبات اردن را به هم بزند. بار دوم در سن 25 سالگي من بود كه با مسموم كردن يكي از داروهاي مصرفي پدرم قصد كشتن او را داشتند.
شاه اردن همچنين ضمن تعريف از ديكتاتور ساقط شده عراق (صدام)، به خاطرات خود در دوران جواني اشاره مي كند و از اين ميان به خاطره اي از پذيرايي صدام حسين مي پردازد: اين سفر به هنگام جنگ عليه ايران انجام گرفت.
در ادامه اين كتاب ملك عبدالله از چگونگي انتخابش به پادشاهي اردن مي نويسد و در عين حال از روزي مي نويسد كه بي خبر از حال پدرش در اردن بوده و به ناگاه عمويش كه در آن زمان وليعهد بوده به او خبر مي دهد كه حال پدرش بسيار وخيم است. در آن زمان ملك حسين براي درمان بيماري سرطان در كلينيك مايو در ايالات متحده آمريكا بستري بوده و زماني كه عبدالله با پدرش تماس مي گيرد متوجه مي شود كه اوضاع پدرش در آن روز آنچنان وخيم نبوده كه يكي از دلايل بركناري برادرش از مقام وليعهدي مي تواند ناشي از اين حركت وي باشد.

 



نقش عربستان و اردن در تدارك آشوب سوريه (خبر ويژه)

يك راديو نروژي از مشاركت آمريكا، اسرائيل و عربستان در پروژه براندازي دولت بشار اسد خبر داد.
راديو اوسترن نروژ در گزارشي اعلام كرد عربستان، قطر، آمريكا و اسرائيل در پروژه مشترك براندازي حكومت سوريه نقش دارند.
راديو اوسترن سناريوي تسلط تدريجي بر سوريه را تشريح كرد و گزارش داد: مخالفان مي خواهند پس از انجام فعاليت هاي نظامي، كنترل شهر درعا را در دست گرفته و اين شهر را به منطقه آزاد در مرز اردن براي ديدار با هيئت هاي غربي كه در طرح براندازي كامل سوريه از آنها حمايت مالي و نظامي كنند، تبديل كنند و عربستان و قطر، به لحاظ شانتاژ خبري توسط شبكه هاي الجزيره و العربيه پوششي رسانه اي و همسو با شورشيان به عمل خواهند آورد.
اين راديوي نروژي گفت: توطئه آمريكا و اسرائيل براي بي ثبات كردن سوريه و براندازي حاكميت بشار اسد و همچنين پشتيباني مالي و اختصاص دلارهاي وهابيون عربستان براي تهيه سلاح و پرداخت رشوه هاي سنگين به كاركنان گمرك مرزي جهت قاچاق اسلحه به داخل سوريه، يكي از مهمترين اركان قضاياي جاري سوريه بود كه دمشق توجه زيادي به آن نكرد.
به گزارش «قدسنا» بيش از 300 دوربين پيشرفته دستي به سوريه جهت تصويربرداري از اعتراضات ارسال شده و تمامي هزينه هاي اين امكانات تصويربرداري را عربستان تقبل كرده كه ارزش آن بالغ بر صدها ميليون دلار مي باشد.
اين راديو در ادامه گزارش خود همچنين اشاره اي به مدت زمان پخش وقايع داخلي سوريه در شبكه هاي الجزيره و العربيه كرد و گزارش داد در راستاي وعده اي كه عربستان و قطر به آمريكا و اسرائيل داده بودند، از بيست و چهار ساعت حدود 11 ساعت از برنامه هاي اين دو شبكه به اخبار مربوط به ناآرامي ها در سوريه اختصاص داده شد.
اين شبكه راديويي علت مشاركت عربستان به همراه اسرائيل در طرح براندازي سوريه را شكست در طرح هاي دخالت جويانه رياض در لبنان دانست و عنوان كرد: عربستان براي جبران اين شكست، در طرح براندازي نظام بشار اسد، اشغالگري بحرين و همچنين تاسيس شبكه عربي زبان «شبكه شام» كه تا سه ماه گذشته وجود نداشت، مشاركت كرده است.
اسرائيل و آمريكا براي اجراي طرح هاي مبارزه با مقاومت نيازمند هم پيماناني در داخل منطقه بودند كه صدماتي جدي به بدنه مقاومت وارد كنند و دلارهاي عربستان و قطر و همچنين مصاحبه ها و اخبار منتشره توسط رسانه هاي اين دو كشور با مخالفان مي تواند كمك بزرگي براي غرب باشد.

 



شهر فرنگ از همه رنگ! (خبر ويژه)

يك عضو تحريريه روزنامه هفت صبح اعلام كرد حاميان معنوي(!؟) اين روزنامه، همزمان روزنامه تماشا را منتشر مي كنند.
به گزارش سايت 7esobh، اين عضو سرويس فرهنگي «هفت صبح» با بيان اينكه انتشار قريب الوقوع روزنامه تماشا، نشانه شكست تجربه «هفت صبح» نيست، گفت: برخلاف آنچه عده اي از دوستان ما در روزنامه روزگار شايع كرده اند، انتشار قريب الوقوع روزنامه تماشا توسط حاميان معنوي هفت صبح، به معناي شكست تجربه هفت صبح نيست، چرا كه اساساً رقابت از نوعي كه مد نظر آقايان بوده، بين ما و تماشا نخواهد بود و هفت صبح و تماشا برادر مطبوعاتي هم خواهند بود.
وي گفت: بسياري از همكاران هفت صبحي ما در تماشا و بالعكس فعال خواهند بود و در تعالي و كامل كردن همديگر خواهند كوشيد، هر چند رقابت سازنده ميان اين دو مجموعه ناگزير خواهد بود.
سايت مذكور اضافه كرد: روزنامه تماشا با سبك و سياق هفت صبح، در سي و شش صفحه تمام رنگي و با ضمايم روزانه فرهنگي، اجتماعي منتشر خواهد شد و توجه خود را بر ورزش، سينما، فرهنگ و... متمركز خواهد كرد. روزنامه نگاران اصلاح طلب تماشا نيز همانند هفت صبحي هاي اصلاح طلب، درصدد راه اندازي سايت غير رسمي مخصوص به خود هستند.
يادآور مي شود روزنامه 7 صبح توسط برخي افراد نزديك به مشايي راه اندازي شده و از جمله دبير شوراي سياستگذاري، پيش از اين مدير روابط عمومي سازمان بهزيستي (مشاور فعلي رئيس جمعيت هلال احمر) بوده است. برخي همكاران نشريات زنجيره اي پس از حضور در نشرياتي نظير تهران امروز، به هفت صبح كوچ كرده اند.
در همين حال پايگاه اينترنتي 7esobh در مطلب ديگري به قلم يكي از همكاران هفت صبح، با اذعان به اينكه قبلاً برخي همكاران هفت صبح در تهران امروز فعاليت مي كرده اند، نوشت: آنها از تهران امروز اخراج نشدند، بلكه با اختيار خودشان بيرون آمدند.
اين پايگاه همچنين با اشاره به استعفاي يكي از اعضاي روزنامه مذكور، خبر داده كه نامبرده به «همشهري تندرستي» - به عنوان بچه اول خود!- بازگشته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14