(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 اردیبهشت 1390- شماره 19920

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام جمعه موقت تهران : حرف كافي نيست ، منتظر اقدام عملي رئيس جمهور هستيم
برگزاري مراسم سوگواري حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رهبر معظم انقلاب
بيانيه رسمي وزارت خارجه درباره تحولات سوريه
امام جمعه قم: اطاعت از ولايت فقيه رمز پيروزي ملت در همه عرصه هاست
تشييع پيكر شهداي دفاع مقدس بر دوش مردم قدرشناس ايران
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: امروز به بركت پيروي از ولايت ، جهان غرب به زانو درآمده است
در مشهد 2 محقق بسيجي نخستين سانتريفيوژ چند محوري را ساختند
برگزاري مراسم سوگواري سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بيوت مراجع
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: انقلابي ماندن بسيار دشوارتر از انقلابي شدن است
در مسجد اعظم قم چهارمين سالگرد ارتحال آيت الله فاضل لنكراني برگزار شد
اخبار ادبي و هنري



امام جمعه موقت تهران : حرف كافي نيست ، منتظر اقدام عملي رئيس جمهور هستيم

حجت الاسلام والمسلمين صديقي خطاب به احمدي نژاد گفت: آقاي رئيس جمهور شما مي گوئيد با ولايتمداري خود، بيني دشمنان را به خاك مي ماليد اما براي ما حرف كافي نيست، منتظر اقدام عملي شما در تبعيت كامل از ولايت هستيم.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي استاد حوزه و امام جمعه موقت تهران با حضور در جمع عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) كه ظهر ديروز در ميدان منيريه تهران برگزار شد، حضرت فاطمه(س) را مادر تمامي ولايتمداران و شيعيان دانست و با قرائت حديثي از دختر پيامبر مكرم اسلام، گفت: حضرت فاطمه مي فرمايند كساني كه سوره هاي الرحمان، حديث و واقعه را قرائت كنند اهل فردوس خواهند بود.
وي كه قبل از شروع سخنراني با شعارهاي «دست خدا بر سر ما خامنه اي رهبر ما»، «اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده» مورد استقبال عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) قرار گرفت، با بيان اينكه خداوند متعال انسان را به عنوان نماينده خود خلق كرده است تا مشخص شود چه كساني براي بزرگي خود و چه كساني براي رضاي خداوند كار مي كنند، خطاب به عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) كه در ميدان منيريه تهران جمع شده بودند، گفت: حضور شما 2 پيام دارد.
وي افزود: پيام اول شما اين است كه آمده ايد در تشييع حضرت فاطمه زهرا(س) شركت كنيد و حضرت زهرا(س) را از غربت خارج كنيد. چرا كه آن حضرت غريبانه تشييع شدند.
امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: پيام دوم عزاداران حضرت زهرا(س) اين است كه امروز آمده اند تا بگويند اگر آن روز دست حضرت علي(ع) را بستند، امروز فرزند زهرا(س) را تنها نخواهند گذاشت.
وي به مسائل اخير كشور اشاره كرد و افزود: اگر رهبرمعظم انقلاب، رئيس جمهور را زير نظر مي گيرند به اين دليل است كه حضرت آقا مصلحت دولت و ملت را مي دانند و به عنوان مراقب، اوضاع را كنترل مي كنند تا كسي منحرف نشود. اگر رهبرمعظم انقلاب اين رفتارها را كنترل نكند و مصلحت ها را نگويد خدايي ناكرده در حق ملت خيانت كرده است.
اين استاد حوزه با اشاره به تكاپوي رسانه هاي بيگانه براي حمايت از جريان نفوذي و انحرافي و قرار دادن آنها در مقابل نيروهاي حزب اللهي و ولايتي تصريح كرد: بي بي سي روسياه و شناخته شده براي ملت، اعلام كرده است كه امروز در ميدان منيره برخي ها عليه ولايت عزاداري خواهند كرد در حالي كه اين عزاداران فدائيان رهبر هستند.
صديقي كه سخنانش براي چندمين بار پياپي با مرگ بر ضد ولايت فقيه قطع مي شد، در ادامه سخنان خود اتحاد مردم حول محور ولايت فقيه را يك ارزش توصيف كرد و گفت: نمي شود در جنگ 2 فرمانده وجود داشته باشد. جنگ يك فرمانده بايد داشته باشد و همه سربازها بايد از فرمانده تبعيت كنند.
وي با بيان اينكه ملت ايران 8 سال با دشمنان رويارويي نظامي داشتند و بعد از آن نيز در جنگ نرم با دشمنان مواجه بودند، گفت: دشمنان، بيداري ملت ايران را پايان كار خود مي دانند. منتهي همه بايد در اين بيداري و جنگ مطيع فرمانده باشند؛ نمي شود فرمانده حكم كند سرباز بگويد بايد فكر كنم تا ببينم چه چيز مصلحت است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه حضرت آيت الله بهجت به رهبرمعظم انقلاب فرموده بودند شما جامع الشرايط هستيد و اگر به نظري رسيديد، در اعلان آن مضايقه نكنيد، افزود: آيت الله بهجت به مقام معظم رهبري فرموده بودند من زياد خدمت امام زمان(عج) رسيده ام و تضمين مي كنم كه شما نظرتان را بدون ترس اعلام كنيد كه اولياء خدا از شما حمايت مي كنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارنظر رئيس جمهور مبني بر تبعيت از ولي فقيه، خطاب به احمدي نژاد گفت: آقاي رئيس جمهور شما گفتيد كه مي خواهيد در تبعيت از ولي فقيه، پوزه دشمنان را به خاك بماليد اما براي ما حرف ملاك نيست و ما منتظر عمل هستيم. ما از شما مي خواهيم كه در عمل بيني دشمنان را به خاك بماليد شما سرباز امام هستيد و اطاعت از نايب امام زمان(عج) براي شما واجب است.
صديقي افزود: آقاي رئيس جمهور! مردم به شما به خاطر تبعيت از ولي فقيه راي دادند هيئت هاي حضرت زهرا(س) به اين خاطر شما را انتخاب كردند و بايد شما در عمل اين موضوع را نشان بدهيد.
وي در پايان گفت: اطمينان دارم شاهد خواهيم بود كه آقاي رئيس جمهور كاري خواهند كرد كه حاميان او نگويند ما در انتخاب خود اشتباه كرده ايم.
خطيب جمعه تهران:
مردم اجازه تساهل و تسامح
در مقابل حكم رهبري را نمي دهند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسائل اخير گفت: حضرت آيت الله خامنه اي اگر حكمي كند نه تنها مردم مقيد ما نماز شب و نمازجماعت خوان ما بلكه داش هاي محله نيز با غيرت ديني به خودشان اجازه نمي دهند لحظه اي در اجراي فرمان آن بزرگوار تسامح و تساهل كنند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام كاظم صديقي خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه كه آغاز آن با شعار «مرگ بر ضد ولايت فقيه» نمازگزاران تهراني همراه بود، از تقوا به عنوان منشأ همه خوبي ها ياد كرد و گفت كه انسان با تقوا نه عمر خود را ضايع مي كند و نه عمر ديگران را.
امام جمعه موقت تهران كه خطبه اول نمازجمعه هفته هاي قبل را به موضوع «اسرار نماز» اختصاص مي داد، در خطبه اول نمازجمعه اين هفته، با توجه به فرارسيدن سالروز شهادت حضرت زهرا عليهاالسلام، به بررسي سيره و زندگي حضرت صديقه طاهره و ذكر كرامات آن حضرت پرداخت.
صديقي در اين زمينه با اشاره به روايات ائمه اطهار درباره شخصيت و ويژگي هاي حضرت زهرا، دفاع از ولايت و تنها نگذاشتن ولي تحت هيچ شرايط را از ويژگي هاي آن حضرت برشمرد و با بيان اينكه حضرت فاطمه قبل از تولد و در شكم مادر سخن گفته است، خاطرنشان كرد: حضرت زهرا سلام الله عليها به مادرش مي گفت: «مادر نگران نباش، خدا با پدرم است. مي خواهي از رهبر زمان حمايت كني و از اينكه مردم به او جفا كرده اند، زانوي غم بغل گرفتي و فكر مي كني او تنها است اما نگران نباش چرا كه اين پرچم به دست هركس برسد، از او حمايت مي شود و خدا همراه پرچمدار هدايت مردم است؛ اين كشتيبان تنها نيست و در اين امواج خروشان و سهمگين در پناه خداست و شكست ندارد.»
وي افزود: حضرت زهرا عليهاالسلام از همان ابتداي تولد دفاع از ولي و خط رهبري را تا قيامت در كلمات زيباي خود تابلو كردند و به جهان نشان دادند كه پيام آور محبت خدا هستند و براي اتمام حجت با ديگران آمده اند.
خطيب جمعه اين هفته تهران خطبه فدكيه را يكي از جلوه هاي قدرت نمايي حضرت زهرا ذكر كرد و گفت كه آن حضرت در اين خطبه به مسئله رهبري پرداختند و تاكيد كردند كه كسي كه در برابر ولايت بايستد، در برابر خدا ايستاده است.
صديقي با طرح اين پرسش كه مردم آن زمان انتقام چه چيزي را از امام علي عليه السلام گرفتند كه او را كنار گذاشتند و چه چيزي باعث مي شود كه زير بار ولايت نروند، ولايت را بندگي خدا دانست و تصريح كرد: نشان دادن قدرت در برابر دشمن جهاد اصغر است اما كسي كه بخواهد اهل بهشت شود، بايد در برابر ولي زانو بزند و نشان دهد كه در برابر ولي «من» نيست.
امام جمعه موقت تهران رمز بندگي خدا را تسليم بودن در برابر ولي خواند و تاكيد كرد كه كسي كه فرمان پرچمدار خدا را اطاعت نكند، نمازش قبول نيست.
صديقي در خطبه هاي دوم نمازجمعه تهران با بيان اينكه عاقبت بخيري در رعايت تقوا حاصل مي شود، عمل كردن در چارچوب نظام را مهمترين محور تقوا دانست و گفت: در برخي از روايات آمده است كه منظور از هدي المتقين، ولايتمداران است.
وي با بيان اينكه اگر كسي ولايت نداشته باشد ولو عمري در معبد زندگي كند تقواي او مورد پذيرش خدا قرار نخواهد گرفت، افزود: خداوند خواسته است كه بنده خودش را منقاد و مطيع خليفه خدا ببيند و اين موضوع را در عمل نشان دهد.
صديقي افزود: بنا به حساسيتي كه مي بينيم مي خواهم به موضوعي بپردازم كه ابتدا مي خواهم بگويم بنده هيچ نگراني ندارم، مضطرب نيستم و هيچ دغدغه اي در مردم نسبت به جريان انقلاب و ادامه راه صحيح امام( ره) كه محوريت ولايت فقيه است به والله قسم، ندارم.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه خداوند راه صحيح را از طرق عادي نصيب مردم نكرده است، گفت: خداوند از راه صحيح و راه ولايت حفاظت مي كند؛ اين ولايت صاحبي دارد كه هيچ كس نتوانسته و نمي تواند آن را بشكند.
وي با تاكيد بر اينكه ما مسئله ولايت فقيه را فراتر از قانون اساسي مي دانيم، به ماجراي تحريم تنباكو توسط ميرزاي شيرازي اشاره كرد و گفت: در حالي كه مرحوم ميرزاي شيرازي به تحريم تنباكو فتوا دادند قانون اساسي ايشان را ولي فقيه شناخته بود؟ شيعه از ابتدا زير چتر ولي فقيه بوده است، هست و خواهد بود.
صديقي ادامه داد: وقتي ولي فقيه زمان تنباكو را تحريم كرد در حالي كه ميرزاي شيرازي در يك كشور ديگري زندگي مي كرد و مسئله قرارداد تنباكو در كشور ايران بود، اقدام به صدور فتواي تحريم تنباكو كرد. اما اين فتوا قدرت شيعه را در دنيا به قدري دشمنان را مرعوب كرد كه دشمنان ديدند متدينين به ولي فقيه پايبندند؛ تجارها درب انبارهاي تنباكو را باز كردند و سرمايه هاي خودشان را كه عمري بابت آن پول داده بودند در خيابانها ريختند و آتش زدند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران تصريح كرد: وقتي ناصرالدين شاه قليان خواست، گفتند قليان هاي دربار وجود ندارد. ناصرالدين شاه دوباره گفت كه قليان بياوريد رفتند ديدند كه قلياني وجود ندارد. ناصرالدين شاه بار سوم عصباني شد و گفت چرا به فرمان شاه دير پاسخ مي دهيد، گفتند قربان در دربار قلياني پيدا نمي شود.
وي افزود: ناصرالدين شاه زنان حرمسرا را خواست و از آنها پرسيد كه قليان ها كجا است و در جواب شنيد آن كسي كه ما را به تو حلال كرده است امروز قليان را حرام كرده است.
صديقي با اشاره به برخي مسائل اخير گفت: يقينا وزراي كابينه (كابينه دولت دهم) قبل از آنكه وزير دولتي باشند بنده خدا هستند، شيعه اميرالمؤمنين اند، مقلد حضرت آقا هستند و تحت ولايت مطلقه اي مقام معظم رهبري قرار دارند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: يكي از وزراي كابينه به من گفت ما معتقديم اگر حضرت آقا حكم طلاق همسر آقاي رئيس جمهور را بدهد، همسر رئيس جمهور برايش حرام مي شود و رئيس جمهور نمي تواند به او دست بزند.
وي بيان داشت: مقام معظم رهبري در جامعه ما نه تنها به عنوان ولي فقيه كه قانون اساسي اختيارات آن را مطلقه مي داند بلكه مرجع تقليد ميليون ها مقلد در خارج از كشور و داخل ايران است.
صديقي گفت: حضرت آيت الله خامنه اي اگر منهاي انقلاب و قانون اساسي يك مرجع تقليدي بود كه بيشترين مقلد را در جهان دارد و نتيجتا زعيم شيعه بود، اين زعيم اگر حكمي كند و در صورتي كه در انقلاب و قانون اساسي هم نباشد نه تنها مردم مقيد ما نماز شب و نماز جماعت خوان ما بلكه داش هاي محله نيز با غيرت ديني اجازه نمي دادند لحظه اي در اجراي فرمان آن بزرگوار تسامحي و تساهلي كنند.
وي همچنين گفت: چند شب پيش در محضر آقا نيز گفتم ما قرائن زيادي داريم كه مي گويد به هر كسي پرچم زعامت را به عنوان رهبر كل شيعه دادند، مورد حمايت متدين ها و مراجع تقليد است.
صديقي با بيان اينكه آيت الله گلپايگاني فرموده بودند كه اگر در نظامي كارهاي خلاف شرعي انجام شود ولي من اعلام كنم نظام تضعيف شود من اعلان نمي كنم تا نظام تضعيف نشود، تضعيف ولايت را تضعيف كل دولت و ملت دانست و افزود: اينكه كسي بگويد من تقويتم به اين است كه حرف آقا را چون و چرا داشته باشم اين عين ضعف است و اين ناتوان كردن دولتي است كه پشتوانه مردمي دارد كه اگر اين پشتوانه را بردارد دولت مي خواهد براي چه كسي دولت باشد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: اگر دولتي چنين تصوري داشته باشد مثل دولت بحرين مي شود، دولت بحرين مردم خودش را مي كشد و سپس انتظار دارد كه دولت باشد اين دولت كه همه را مي كشد براي چه كسي مي خواهد دولت باشد.
صديقي افزود: اين يك نرخ است كه مردم ورامين ما كه اين بزرگوار هم بايد جزو همان ها سينه سپر كند و در زير پرچم ولايت خون بدهد و لحظه اي هم آقا را ناراضي نكند. در جريان 15 خرداد و بعد مگر امام را قانون اساسي، امام كرده بود كه مردم ورامين كفن پوش آمدند و خون خودشان را دادند.
وي اظهار داشت: من مطمئن هستم دولت ما، رئيس جمهور ما و ملت ما به اين قضيه توجه دارند و قطعا اين موضوع را در رأس برنامه هايشان قرار خواهند داد.
امام جمعه موقت تهران در واكنش به تلاش جريان فتنه و دشمنان خارجي براي سوءاستفاده از برخي مسائل داخلي تاكيد كرد: بنابراين خواب آشفته اي كه دشمن ديده و يا برخي فتنه گران فكر كردند و ذوق كرده اند كه دو قدرت در جامعه ما پيش آمده است، تعبير نخواهد شد؛ آنها بدانند كه اصلا فرض دو قدرت در ايران وجود ندارد ملت ايران با عقيده اي كه به مرجعيت و ولايت دارند زمينه اي را براي بحث دو قدرت در ايران نمي گذارند.
صديقي با بيان اينكه چتر حمايت حضرت ولي عصر در تمامي سي و چند سال اخير ديده شده است، گفت: هر وقت مردم ما نگراني پيدا كردند و از نظر ظاهري فكر كردند دشمن مسيري را در برابر ما مسدود كرده دست غيب آمده و مشكل را حل كرده است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تاكيد كرد كه توطئه هاي دشمن براي سوءاستفاده از مسائل داخلي قطعا عملي نخواهد شد.
صديقي با بيان اينكه پيام مردم در كشورهاي عربي امتداد پيام روح الله در ايران است، گفت: از اين رو شعار امام حسين(ع) كه همان هيهات من الذله بود سراسر جهان را درمي نوردد.
وي تصريح كرد: اتفاقاتي كه در ليبي، بحرين و يمن صورت مي گيرد باعث تأسف و تأثر است چرا كه به اماكن مذهبي حمله مي كنند و نظرات و ديدگاه هاي مردم را ناديده مي گيرند.
صديقي همچنين افزود: براي عبدالله صالح متأسفم كه بنا را بر جنايت و كشتار مردم قرار داده تا حداقل بتواند بدينوسيله قدرت را حفظ كند اما بدانيد آينده از آن مردم يمن است و مردم پيروز خواهند شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به استمرار قتل عام مسلمانان در بحرين كه توسط نيروهاي آل سعود انجام مي شود، گفت: دل هاي ما خون و قلب هاي ما مجروح است آنچه در بحرين مي گذرد قابل تحمل نيست يك حكومت غاصب نامشروع وابسته به استكبار جهاني و كفر مسلمانان اصيل را زير ضربات سخت همه جانبه خود قرار داده است، آدم كشي مي كند، كودك و پزشك و پرستار و نوجوان را مي كشد و مجروحين را بازداشت مي كند و نمايندگان مردم را مي گيرند و مي كشند و از اينها بالاتر در دل شب بدون اذن درها را مي شكنند و به نواميس مردم در دل شب تعرض مي كنند.
وي ادامه داد: در بحرين، مردان را دست بسته جلوي زن و بچه شان مي برند و برخي زندانيان را به سعودي و جاي ديگر منتقل كرده اند ديگر بيشرمي و ظلم را از حد گذرانده اند، مساجد را تخريب مي كنند و قرآن آتش مي زنند، اما مردم بحرين فرج نزديك است و فشار به اوج خود رسيده است اين ها رفتني اند و شما ماندني هستيد.
صديقي در ادامه روز كارگر و معلم را گرامي داشت و گفت: توقع ما از عزيزاني كه مي خواهند در سال جهاد اقتصادي خط شكن باشند اين است كالاهاي مرغوب، با كيفيت بالا و با استانداردهاي جهاني را توليد كنند و به بازار ارائه كنند البته مردم ما نيز بايد عادت كنند كه از كالاهاي توليد داخل استفاده كنند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه اين فرهنگ هر چيزي كه خارجي باشد دوام و مرغوبيت بيشتري داشته باشد از نفوذهاي استعماري و استثماري بيگانگان است، خاطرنشان كرد كه مقابل با اين جريان، توليد كالاهاي با كيفيت داخلي است.

 



برگزاري مراسم سوگواري حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رهبر معظم انقلاب

مراسم عزاداري بانوي عصمت و طهارت، با حضور حضرت آيت الله خامنه اي در حسينيه امام خميني برگزار شد.
مجلس عزاي دخت گرامي پيامبر اسلام كه از چهارشنبه شب آغاز شده با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و به ميزباني رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
حضور گسترده جوانان ارادتمند به خاندان عصمت و طهارت در مراسم حسينيه امام خميني(ره)، جلوه اي از ارادت مردم به جايگاه ولايت است.
مراسم سوگواري حضرت فاطمه زهرا(ره) در حضور مقام معظم رهبري، امسال هم همچون گذشته مملو از مردان و زنان دلداده و مشتاقي بود كه از ساعت ها پيش خود را به بيت ولايت رسانده بودند تا مصيبت فاطميه را به عزا بنشينند.
طنين شعارهاي «ما اهل كوفه نيستيم / علي تنها بماند» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» امسال هم به محض ورود حضرت آيت الله خامنه اي در ميان جمعيت به پا خاسته مردم موج مي گرفت و اين دلدادگان ولايت با شور و حرارتي خاص به رهبر خويش ابراز ارادت مي كردند.
اين شب ها سخنرانان و مداحان اهل بيت هم در اين محفل عزاي فاطمي، به تبيين شخصيت والاي ام الائمه و ذكر مصائب و مناقب ايشان پرداختند.
گفتني است اين مراسم سوگواري و عزاداري تا يكشنبه شب، 18 ارديبهشت ادامه دارد.

 



بيانيه رسمي وزارت خارجه درباره تحولات سوريه

وزارت امورخارجه كشورمان در بيانيه اي ضمن ابراز اميدواري به ايفاي نقش تاريخي سوريه در بين ملت هاي عربي و اسلامي نسبت به توطئه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در قبال تحولات اين كشور هشدار داد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
مقاومت ملت و دولت سوريه، در 60 سال گذشته نقش بارزي در احياي كرامت عربي و دفاع از حقوق مردم فلسطين و لبنان داشته و نقشي ممتاز به اين كشور در ايجاد همكاريهاي جمعي عليه رژيم صهيونيستي داده است. آگاهي ملت و دولت سوريه به دسيسه هاي آمريكا و صهيونيسم جهت ضربه زدن به همبستگي مردمي، تماميت ارضي و نقش ممتاز اين كشور در محور مقاومت موجب خواهد شد روندي كه مردم و دولت سوريه مشتركا براي اصلاحات و پيشرفت آغاز كرده اند، به تقويت جايگاه برجسته اين كشور منجر شود.
تلاشهاي رهبري و مردم سوريه براي اصلاحات در جهت منافع ملي اين كشور مسئوليتي مهم است كه ملازمت آن با مدارا هم در بيان مطالبات و هم در پاسخگويي به آنها، موفقيت بزرگي را براي سوريه به دنبال خواهد داشت.
جمهوري اسلامي ايران اميدوار است در سايه برنامه هاي اصلاحي رهبري سوريه براساس شناختي كه از همت و عزم مردم اين كشور دارد بيش از پيش شاهد ايفاي نقش تاريخي اين كشور در بين ملتهاي عربي و اسلامي باشد.
استحكام روابط 32 ساله ايران و سوريه بيش و پيش از آنكه ناشي از اراده هاي سياسي تهران و دمشق باشد، زائيده قرابت و هم افقي آرماني دو ملت مسلمان و برادر ايران و سوريه در مقابله با سياستهاي اشغالگرانه رژيم صهيونيستي و حامي اصلي آن آمريكا است.
ملتهاي منطقه ادعاها و تلاشهاي آمريكا را در قبال تحولات سوريه، فرصت طلبي در حمايت از زياده خواهي هاي رژيم صهيونيستي و نوعي فرافكني براي سرپوش گذاشتن بر عقب ماندگي و تناقض هاي سياسي در قبال تحولات منطقه مي دانند كه آنها را به سردرگمي و تناقض هاي آشكار در قبال اين تحولات كشانده است.
پشتيباني و حمايتهاي همه جانبه در طول ساليان گذشته از حاكمان رژيم هاي استبدادي مثل مبارك و بن علي و تداوم مناسبات راهبردي و عميق با دولتهايي كه از ابتدايي ترين ساز و كارهاي دموكراسي برخوردار نيستند از جمله اين تناقض هاست. در حالي كه بيش از چهل روز از لشكركشي نيروهاي خارجي و قتل و شكنجه فجيع كودكان، زنان و مردم بي گناه بحرين كه به عنوان شهروند تنها خواستار حقوق خويش هستند مي گذرد، ايالات متحده آمريكا نه تنها سكوت نموده بلكه با اعزام پي درپي مقامات سياسي و نظامي خود به اين كشور، پشتيباني و هدايت اين سركوبها را عهده دار شده است.
در همين راستا به دولتمردان آمريكا توصيه مي كنيم كه با درك صحيح از تحولات منطقه اشتباهات تاريخي خود را با حمايت از رژيم صهيونيستي و متحدين غير دموكراتيك و فرافكني هاي بيهوده تشديد نكنند.

 



امام جمعه قم: اطاعت از ولايت فقيه رمز پيروزي ملت در همه عرصه هاست

امام جمعه قم گفت: رمز پيروزي امت ها در تمام فراز و نشيب ها اطاعت محض از ولايت فقيه بوده است.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه«س» برگزار شد، در سخناني با اشاره به ويژگي هايي كه در قرآن كريم براي منافقين ذكر شده است، گفت: منافقين نشان داده اند كه در عمل به آنچه كه رسول گرامي اسلام حضرت محمد(ص) آورده بي ايمان بوده و از دستورات اسلام پيروي نمي كنند.
وي با اشاره به اينكه منافقين، با وحي مخالف هستند، بيان داشت: آنها چون توان مخالفت با وحي را ندارند، با پيامبر و اهل بيت ايشان مخالفت كرده و ايشان را بسيار آزار و اذيت كردند.
امام جمعه قم با اشاره به اينكه منافقين از دو ركن اساسي محروم هستند، اضافه كرد: آنها از عقل نظري سالم و عقل عملي سالم محروم هستند.
وي با اشاره به ديگر ويژگي هاي منافقان گفت: منافقان باطل را حق و حق را باطل دانسته و صلاح را فساد و فساد را صلاح معرفي مي كنند.
سعيدي بيان داشت: منافقين به دليل فقدان عقل نظري و عملي سالم امور را وارونه و غيرواقعي انجام مي دهند.
وي با بيان اينكه منافقين شخصيتي دوگانه و وارونه دارند، تصريح كرد: به همين دليل آنها دچار سنگين ترين و بدترين نوع اختلاف كه همانا اختلاف ظاهر و باطن يك شخص واحد است، شدند.
امام جمعه قم با اشاره به اينكه در زمان پيامبر مجال معرفي مصاديق منافقين به صورت كامل مهيا نشد، تصريح كرد: پس از رحلت پيامبر اين كار پرخطر به دست توانمند صديقه كبري«س» انجام شد و حضرت زهرا«س» به احقاق حق علي«ع» و افشا كردن چهره منافقين پرداخت.
وي با اشاره به خطبه فدكيه گفت: حضرت زهرا«س» با مطرح كردن بحث فدك اين هدف را دنبال مي كرد كه ولايت را به مسير اصلي خود بازگرداند.
سعيدي با اشاره به اينكه حاكمان جور همواره مي خواستند كه با مشخص كردن بحث فدك و واگذاري مزرعه فدك به ائمه اين مسئله را تمام كنند بيان داشت: ائمه اطهار نيز همواره حد فدك را تمام شعاع حكومت آن حاكم معرفي مي كردند.
وي با اشاره به اينكه پس از رحلت پيامبر گرامي، نفاق با سرعت رشد كرده و همه مسائل در آن فضاي غبارآلوده وارونه شد، اضافه كرد: در آن شرايط بود كه دشمنان اسلام شهادت فاطمه زهرا«س» را رقم زدند.
بنابراين گزارش امام جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: بر همه شيعيان لازم است كه در همه محافل و مراسمي كه به مناسبت شهادت زهرا«س» برگزار مي شود، شركت كرده و در مصيبت جانسوز شهادت اين بانوي بزرگوار اشك بريزند.
وي در ادامه گفت: مسلمان ها بدانند كه در نصرت دين خدا و عترت پيامبر كوتاهي كنند اسلام و مسلمين خسارات فراواني مي بينند.
وي با اشاره به برخي مسائل داخلي افزود: حركت ملت ايران رو به قله اي است كه بر بلنداي آن رسول الله «ص»، اميرالمؤمنين«ع» ، فاطمه زهرا«س» و ائمه اطهار ايستاده اند.
امام جمعه قم با اشاره به اينكه وجهه همت ما اعتلاي كلمه الله و برافراشتن پرچم اسلام بر اين قله است، بيان داشت: رهبر انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار اخير با معلمان كه به مناسبت هفته معلم برگزار شد، فرمودند: «بيداري تا قلب اروپا پيش خواهد رفت».
وي يادآور شد: بدون شك هرچه به قله نزديك تر شده، توطئه ها و دشمني ها قوي تر، رنگين تر و پيچيده تر مي شود و براي اينكه توطئه ها موثر واقع شود، دشمن سعي مي كند براي فريب مردم به توطئه رنگ واقعيت بدهد.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه«س» اضافه كرد: وقتي فتنه 88 از طريق آشوب گران فحاش، بي نماز، بدحجاب و روزه خوار پا نگرفت، ممكن است فتنه ديگري از افراد موجود در صفوف خودي شروع شود.
وي تأكيد كرد: البته به فضل خداوند شما مردم در طول انقلاب فتنه ها و فتنه گران را در تمام اشكال ديده ايد و در مقابل همه آنها ايستادگي كرده و به پيروزي رسيده ايد.
سعيدي با بيان اينكه رمز پيروزي امت ما در تمام اين عرصه ها اطاعت محض از ولايت فقيه بوده است، گفت: اكنون با توجه به حوادث موجود در منطقه به رهبر انقلاب عرض مي كنيم براي اعتلاي اين كشور به شما اطمينان مي دهيم ملت و مسئولان نظام گوش به فرمان شما با قدرت و بصيرت پيش رفته و آرامش و وحدت خود را حفظ كرده و براي رسيدن به حكومت جهاني امام مهدي دست به دعا برمي داريم و اميدواريم كه به فضل الهي انقلاب اسلامي ايران به انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) متصل شود.

 



تشييع پيكر شهداي دفاع مقدس بر دوش مردم قدرشناس ايران

سرويس شهرستانها -
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه«س» پيكر پاك و مطهر سرتيپ شهيد عبدالحسين برونسي و تعدادي شهيد گمنام ديگر، در تهران و ساير شهرستانهاي كشور، با حضور هزاران عزادار فاطمي تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از نيشابور، پيكر شهيد عبدالحسين برونسي فرمانده وقت تيپ جوادالائمه«ع» روز پنج شنبه از محل مسجد صاحب الزمان«عج» به سمت مسجد جامع نيشابور بر روي دستان جمع كثيري از مردم تشييع و از آن جا نيز به روستاي گلبوي عليا در شهر عشق آباد زادگاه اين شهيد منتقل شد.
گزارش ايرنا از مشهد حاكي است پيكر پاك اين سردار شهيد سپاه اسلام ديروز براي تشييع و خاكسپاري به مشهدالرضا منتقل شد.
نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در ميان هزاران زائر و مجاور امام رضا كه براي تشييع پيكر شهيد برونسي در ميدان بسيج مشهدالرضا گرد آمده بودند گفت: برونسي سردار دلاوري بود كه با توسل به زهراي مرضيه«س» در جبهه هاي حق عليه باطل نام خود را جاودانه كرد.
آيت الله ابوالقاسم خزعلي جايگاه ولي فقيه را در نظام جمهوري اسلامي رفيع دانست و افزود: امروز رئيس مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي است كه امام خميني درباره ايشان فرمودند كه كسي را مانند ايشان پيدا نخواهيد كرد و حضرت آيت الله گلپايگاني مرجع عاليقدر تشيع، تضعيف رهبر معظم انقلاب را حرام دانستند.
در تشييع با شكوه شهيد برونسي شمار زيادي از همرزمان شهيد حضور داشتند و هيئت هاي عزاداري تحت عنوان «اجتماع عظيم عزاداران فاطمي» با عزاداري در رثاي مظلوميت زهراي اطهر «س»، عاشورايي ديگر در مشهد الرضا را رقم زدند.
آنها همچنين با حمل پلاكارد هايي از شهيد برونسي كه پيكر مطهر و بي سرش بعد از 27 سال شناسايي شده و به شهر شهادت مشهدالرضا انتقال يافت از اين فرمانده بزرگ جبهه هاي حق عليه باطل به بزرگي ياد كردند.
پيكر شهيد برونسي پس از صلوات در حرم رضوي در بهشت رضاي مشهد به خاك سپرده شد.
همچنين قرار است امروز پيكر 2 شهيد گمنام ديگر نيز پس از طواف در حرم رضوي در دانشگاه فردوسي مشهد به خاك سپرده شوند.
پيكر پاك يك شهيد گمنام ديگر نيز ديروز با حضور اقشار مختلف مردم بيرجند مركز استان خراسان جنوبي تشييع و در دانشگاه اين شهر به خاك سپرده شد.
پيكر پاك اين شهيد دوران دفاع مقدس كه از رزمندگان حماسه آفرين عمليات بدر در سال 63 بوده، توسط كميته تجسس مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح در منطقه جزيره مجنون كشف شده است.
مردم شهرستان فراشبند در استان فارس نيز ميزبان يك شهيد گمنام ديگر بودند كه سال 67 در منطقه عملياتي جزاير مجنون به فيض شهادت نائل آمده بود. پيكر پاك اين شهيد پس از تشييع در محل پارك كوهستاني فراشبند به خاك سپرده شد.
همچنين مراسم تشييع پيكر 2 تن از شهداي گمنام دوران دفاع مقدس پس از اقامه نماز جمعه كرمانشاه با حضور گسترده و با شكوه مردم مومن و ولايتمدار اين شهر برگزار شد.
پيكر اين 2 شهيد ديروز به شهرستان سرپل ذهاب انتقال داده شد و پس از تشييع در جوار حرم احمدبن اسحاق «ع» به خاك سپرده شد.
اين گزارش حاكي است پيكر پاك يك شهيد گمنام ديگر همزمان با سالروز شهادت بي بي دو عالم در بجنورد مركز استان خراسان شمالي تشييع و در محل دانشگاه علوم پزشكي اين شهرستان به خاك سپرده شد.
اين شهيد گمنام در عمليات كربلاي چهار در منطقه عمومي شلمچه در اروند رود به فيض عظماي شهادت نايل شده است.
مردم شهرستان اصفهان نيز ديروز ميزبان شهيدي ديگر از نسل عاشوراييان بودند. پيكر پاك بسيجي شهيد ابراهيم مقصودي در ميان حزن و اندوه عزاداران فاطمي از فلكه فيض اصفهان تشييع و در گلستان شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.
پيكر اين بسيجي شهيد در سال 62 در عمليات خيبر و در جزيره مجنون مفقود شده بود كه پس از 28 سال توسط گروه تفحص پيدا شده است.
خبرگزاري فارس از قم نيز گزارش داد: نمازگزاران جمعه قم از اقامه نمازجمعه، پيكر يكي از شهداي گمنام دوران دفاع مقدس را تشييع كردند. مراسم تشييع اين شهيد گمنام ديروز از مقابل دانشگاه آزاد پرديسان واحد قم آغاز و در مسجد اين منطقه به خاك سپرده شد.
شهداي گمنام
با بدرقه مردم تهران در باغ موزه دفاع مقدس آرام گرفتند
هزاران نفر از مردم سوگوار تهران در سالروز شهادت دخت گرامي پيامبر مكرم اسلام(ص) حضرت فاطمه الزهرا(س) پيكرهاي پاك هشت تن از شهداي گمنام دفاع مقدس را با شكوه فراوان تشييع كردند.
در اين آيين كه از محل ستاد فرماندهي در تهران و با حضور فرماندهان نيروي انتظامي آغاز شد، پيكرهاي پاك شهدا بر روي دستان نيروهاي يگانهاي ويژه ناجا با نظم و ترتيب خاصي تشييع شدند.
پس از اجراي آيين هاي ويژه نيروي انتظامي و با ورود پيكرهاي شهدا به محدوده ميدان ونك، خيل مردم خداجوي و عزادار تهران به استقبال فرزندان رشيد ملت آمده و با آرمانهاي مقدسشان تجديد ميثاق كردند.
بنا بر اين گزارش پيكر پاك هشت شهيد گمنام دوران دفاع مقدس توسط بالگردهاي نيروي انتظامي در ميدان ونك تهران گلباران شدند و مردم وفادار و خداجوي تهران با ذكر يا حسين و ا... اكبر شهداي گمنام را بدرقه كردند.
به گفته رئيس ستاد استقبال از شهداي نيروي انتظامي اين شهدا در رده سني 16 تا 37 سال قرار داشتند و در مناطق عملياتي (الفجر 4 - مجنون، هورالهويزه، خيبر و بدر به شهادت رسيده بودند.
شهردار تهران در مراسم تدفين هشت شهيد دفاع مقدس گفت: حضرت زهرا(س) به همه ما نشان دادند كه عدالت بي ولايت ميسر نمي شود.

 



وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: امروز به بركت پيروي از ولايت ، جهان غرب به زانو درآمده است

تنكابن- خبرنگار كيهان:
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: امروز به بركت پيروي از ولايت است كه جهان غرب به زانو درآمده است.
سرتيپ احمد وحيدي كه در مراسم بزرگداشت شهداي گمنام، شهداي روحاني، شهداي سادات و سرداران و شهداي بخش نشتارود واقع در امامزاده سيد حسين پلت كله تنكابن سخن مي گفت، افزود: جهان عرصه امتحان است و حفاظت از ولايت به عنوان بزرگترين امانت الهي آزمون مهمي است كه امروز در جهان بر عهده ماست و بايد تلاش كنيم از اين آزمون سربلند بيرون بياييم.
وي اظهار داشت: شهدا و ولايت دو نور و درّ گرانبها هستند كه نورانيت آنها در همه جهان تلألؤ پيدا كرده است طوري كه تجلي ولايت، معنويت خواهي و امام خواهي يك مطلب روشن در دنياي عدالت خواهي به شمار مي رود.
وحيدي در ادامه افزود: امروز به بركت همين ولايت است كه جهان غرب در دنيا به زانو درآمده و معتقديم كه پيام انقلاب اسلامي به عنوان بزرگترين سلاح انقلاب به جهان صادر شده است طوري كه به بركت خون شهدا و ايمان ملت ها هم اكنون انقلاب اسلامي در قويترين موضع در دنيا قرار گرفته و دشمن از هر وقت ديگري ضعيف تر شده است.
گفتني است در اين مراسم اقشار مختلف مردم و خانواده هاي معظم شهدا حضور پررنگي داشتند.

 



در مشهد 2 محقق بسيجي نخستين سانتريفيوژ چند محوري را ساختند

براي نخستين بار در دنيا سانتريفيوژ چند محوري توسط دو محقق بسيجي در مشهد ساخته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از پايگاه بسيج خراسان رضوي، رضا وحدت پرست، دانشجوي مهندسي متالوژي دانشگاه فردوسي مشهد و سازنده اين سانتريفيوژ اظهار داشت؛ تحقيقات ساخت سانتريفيوژ چند محوري از سال 86 آغاز و پس از راهنمايي هاي استادان پژوهش سراي علامه طباطبايي و دانشگاه فردوسي نمونه اوليه آن اوايل سال 89 ساخته شد.
وي افزود: نمونه كامل اين طرح هم اكنون در حال طراحي است كه نيازمند حمايت مسئولان است.
اين مخترع با بيان اين مطلب كه نمونه اوليه با حداقل امكانات در مشهد ساخته شد، ادامه داد: اين سانتريفيوژ متفاوت از نمونه هاي موجود كه تك محوري هستند، در دو محور چرخش طراحي و ساخته شده است.
وحدت پرست؛ مزيت اين دستگاه نسبت به دستگاه هاي موجود را سرعت پايين تر و بازدهي بيشتر اعلام كرد و گفت: بازدهي اين دستگاه 5/1 برابر دستگاه هاي موجود است.
مصطفي رضايي، دانشجوي مكانيك دانشگاه فردوسي مشهد و ديگر سازنده اين سانتريفيوژ نيز اظهار داشت: نمونه اوليه اين دستگاه با سرعت 600 دور در دقيقه طراحي شده كه در طرح پيشرفته تر آن سرعت قابل افزايش است.
وي افزود: در اين سانتريفيوژ انتقال نيرو از خارج به دستگاه است.
اين محقق تصريح كرد: طرح اوليه با اعتباري بالغ بر 30 ميليون ريال توسط هزينه هاي شخصي و بدون حمايت مالي مسئولان ساخته شد و براي ساخت نخستين نمونه تكميل شده آن تقريبا 300 ميليون ريال اعتبار لازم است.
دانشجوي مكانيك دانشگاه فردوسي مشهد ادامه داد: نمونه اوليه از استيل و آلياژ آلومينيوم با بدنه استيل ساخته شده كه طرح پيشرفته تر آن نيازمند حمايت مسئولان است.
رضايي با اشاره به حمايت پژوهش سراي علامه طباطبايي و مركز تحقيقات شهيد آقاسي زاده در زمينه فراهم كردن امكانات اظهار داشت: اميدوارم ساخت اين دستگاه چند محوري با حمايت مسئولان كشور گامي در راستاي شكست تحريم آمريكا و ناكامي آنان باشد.

 



برگزاري مراسم سوگواري سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بيوت مراجع

همزمان با ايام شهادت بانوي بزرگ اسلام حضرت صديقه طاهره(س) مراسم سوگواري و عزاداري در بيوت مراجع عظام تقليد قم برگزار شد.
به گزارش فارس از قم، به مناسبت فرا رسيدن ايام شهادت حضرت زهرا(س) از سوي مراجع تقليد قم مراسم مختلف عزاداري بزرگ بانوي جهان اسلام برگزار شد در اين مراسم مردم مومن و عزادار با حضور در اين مراسم ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز كرده و در سوگ دخت نبي مكرم اسلام به سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند.
به مناسبت اين ايام در بيوت حضرات آيات مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، علوي گرگاني، وحيد خراساني، سبحاني و جوادي آملي مراسم سوگواري برگزار شد و اين مراسم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با شكوه بيشتري ادامه يافت.
براساس اين گزارش دروس حوزه هاي علميه نيز در روز شنبه مقارن با سالروز شهادت زهراي اطهر(س) تعطيل شد. همچنين در اين ايام در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران نيز ويژه برنامه هاي ايام شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد.
دسته هاي عزاداري نيز با آغاز ايام فاطميه از مساجد، تكايا و حسينيه هاي شهر قم با حركت به سمت حرم حضرت معصومه(س) به سوگواري و عزاداري پرداخته و پس از حضور در حرم مطهر، شهادت صديقه كبري را به كريمه اهل بيت(س) تسليت گفتند.
حضور رئيس قوه قضائيه
در بيت آيت الله وحيد خراساني
رئيس قوه قضائيه شنبه در مراسم عزاداري كه در بيت آيت الله وحيد خراساني برگزار شده بود، شركت كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله صادق آملي لاريجاني پيش از ظهر ديروز با حضور در بيت آيت الله حسين وحيد خراساني در مراسم عزاداري كه در دفتر اين مرجع تقليد و با حضور وي برگزار شده بود، شركت كرد.
براساس اين گزارش آيت الله حسين وحيد خراساني پس از مراسم عزاداري با پاي پياده در قالب دسته عزاداري رهسپار حرم حضرت معصومه(س) شد.
گفتني است آيت الله وحيد خراساني پدر خانم آيت الله صادق لاريجاني است.
سوگواري مردم شيعه و سني گنبد كاووس در شهادت حضرت زهرا«س»
مردم مؤمن شيعه و سني گنبد كاووس در سالروز شهادت دخت گرامي پيامبر حضرت زهرا«س» به طور بي سابقه اي به سوگ نشستند.
به گزارش خبرنگار كيهان در گنبد كاووس همزمان با شهادت دخت گرامي رسول اكرم«ص»، مردم مؤمن، شيعه و سني با يك اجتماع بي سابقه در ميدان مركزي اين شهر و برگزاري مجالس عزاداري و سوگواري عشق خالصانه خود را نسبت به بانوي گرامي اسلام حضرت فاطمه زهرا«س» نشان دادند.
در اين مراسم بي سابقه معنوي، مداحان اهل بيت(ع) به مرثيه سرايي پرداخته و با اشاره به زندگي طيبه حضرت زهرا(س) بر ادامه راه و روش زندگي آن حضرت در زمان حاضر تأكيد كردند.
اين در حالي است كه به همين مناسبت مراسم سينه زني و زنجيرزني در برخي از تكايا و حسينيه ها و مساجد گنبد كاووس برگزار شد و وعاظ به تبيين زندگي پربار حضرت صديقه طاهره«س» پرداختند.

 



فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: انقلابي ماندن بسيار دشوارتر از انقلابي شدن است

شيراز-خبرنگاركيهان:
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: انقلابي ماندن بسيار دشوارتر از انقلابي شدن است و در مسير انقلاب اسلامي، انقلابي ماندن يعني اطاعت محض از ولايت فقيه.
اجلاسيه بزرگ سرداران و 14هزار و 600 شهيد استان فارس با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ولايتمدار فارس و مسئولان كشوري و لشكري و محلي در پادگان امام حسين(ع) شيراز برگزار شد. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين مراسم در سخناني اصل ولايت فقيه را ركن و محور نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: اگر هر فردي بخواهد نظر خودش را بر نظر ولي فقيه ترجيح دهد، اين فرد قانون اساسي كشور را زيرپا گذاشته است.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري اظهار داشت: مطابق قانون اساسي ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي حركت هاي كلي و جهت گيري هاي كلي را نشان مي دهد و ارائه تذكرات لازم يا جلوگيري از انحرافات و حفظ حركت انقلاب در مسير اصلي خود وظيفه ولي فقيه است.
وي افزود: كساني كه به هر نوعي اين اساس و محور نظام را آگاهانه يا ناآگاهانه سست مي كنند، به واقع آب به آسياب دشمن ريخته اند. فرمانده كل سپاه به وجود انحرافات در شكل هاي مختلف اشاره كرد و افزود: جريانات انحرافي گاهي اوقات در بخش هاي مختلف نظام نفوذ مي كنند كه اين موضوع از ابتداي انقلاب وجود داشته و همچنان نيز ادامه دارد.
وي گفت: در ابتداي پيروزي انقلاب نيز جريانات ليبرالي، ملي گرا، جريان بني صدر و جريان منحرفي در كنار آقاي منتظري به وجود آمد و در دوران سازندگي انحرافات فرهنگي و اقتصادي شكل گرفت و در دوران دوم خرداد و اصلاحات نيز انحرافات سياسي و فرهنگي ادامه يافت و امروز نيز اين انحرافات و نفوذها به نوع و شكل ديگري وجود دارد.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه دشمنان خارجي هرگز نمي توانند به نظام جمهوري اسلامي ضربه بزنند اظهار داشت: ما بايد مراقب باشيم و بدانيم كه انقلابي ماندن بسيار دشوارتر از انقلابي شدن است و در مسير انقلاب اسلامي ماندن يعني اطاعت محض از ولايت فقيه.
وي گفت: در برخي دولت هاي گذشته ديديم كه چگونه به دنبال انحراف از مسير انقلاب بودند و اهداف ارزشي و والاي انقلاب را به فراموشي سپردند به واقع آنان به دنبال توقف انقلاب اسلامي بودند كه اما موفق نشدند. فرمانده كل سپاه افزود: هر نيروي مومن و دلسوز به دين، خون شهدا و انقلاب اسلامي امروز بايد دغدغه تحقق اهداف شهيدان و پيمودن راه اصلي انقلاب را داشته باشد و امروز مردم هيچ گونه انحرافي را از آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي تحمل نمي كنند.
سرلشكر پاسدار جعفري گفت: هركس در مقابل امر ولي فقيه بايستد معناي واقعي انقلاب اسلامي را درك نكرده است. وي اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي بدون ولايت فقيه معناي خود را از دست مي دهد و بدون اين ويژگي همانند يك دولت بظاهر اسلامي مي شود مانند ساير دولت ها كه فقط ادعاي اسلامي بودن دارند.
وي گفت: دعواي ما در فتنه سال 88 بر سر همين موضوع بود كه كساني نمي خواستند موضوع ولايت فقيه را فصل الخطاب قرار دهند و اين افراد همچنان بر نظر و ديدگاه خود پافشاري مي كردند و آن مشكلات را آفريدند و اين ماجرا امروز نيز ادامه دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم در سخناني حفظ ياد و نام شهيدان را لازم و ضروري دانست و گفت: گاهي در حوادث انقلاب و فراز و نشيب ها جوهره اصلي و معنوي اين انقلاب در برخي افراد دچار فراموشي مي شود كه اين مراسم ها موجب مي شود آنان به خود بيايند.
علي لاريجاني اظهار داشت: جهاد عامل بيداري و بصيرت واقعي است و جوانان بايد بدانند تاكيد رهبرمعظم انقلاب بر بصيرت به اين خاطر است كه گام نخست آن معرفت است اما بطن بصيرت مجاهدت در راه خداست. وي افزود: اگر جامعه اي مسلمان بخواهد استوار باشد و نظام اسلامي واقعي برقرار كند به طور قطع بايد از ولايت فقيه تبعيت كند. و اين يك سخن سياسي نيست بلكه يك سخن فكري و ديني است. وي به جريان بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف اشاره كرد و گفت: نهضت هاي امروز منطقه با تأسي از انقلاب اسلامي راه خود را در پيش گرفته اند و استقامت را از ملت ايران آموخته اند.

 



در مسجد اعظم قم چهارمين سالگرد ارتحال آيت الله فاضل لنكراني برگزار شد

مراسم چهارمين سالگرد ارتحال آيت الله فاضل لنكراني در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش فارس از قم، همزمان با فرا رسيدن ايام شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم بزرگداشت و چهارمين سالگرد ارتحال آيت الله فاضل لنكراني جمعه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، آيت الله هاشمي شاهرودي، نمايندگان بيوت مراجع تقليد ، اعضاي خبرگان رهبري، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، سرتيپ پاسدار مهدوي نژاد فرمانده سپاه علي بن ابيطالب، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله رضا استادي امام جمعه قم به ايراد سخنراني پرداخت.
آيت الله فاضل لنكراني مرجع بزرگ شيعه همواره بر بزرگداشت ايام فاطميه و سالروز شهادت اين بانوي بزرگوار تاكيد داشت و با صدور پيام هايي موجب ايجاد شور فاطمي در جامعه اسلامي مي شد.
گفتني است، اين مرجع تقليد در نهايت در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.

 



اخبار ادبي و هنري

ناشران فعال لبناني: پيرو ولايت فقيه هستيم
ناشران فعال لبنان اعلام كردند: پيرو ولايت فقيه و جمهوري اسلامي ايران هستيم.
اين گروه از ناشران كشور لبنان به بهانه برگزاري بيست و چهارمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران به ايران سفر كرده اند.
آنها در ديدار با بهمن دري، معاون فرهنگي وزارت ارشاد و رئيس اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران خواستار ترجمه آثار ارزشمند ايراني در حجم وسيع و ارائه آنها به كشور لبنان شدند.
در اين ديدار، ناشران لبناني با اشاره به اين كه پيرو ولايت فقيه و جمهوري اسلامي ايران هستند، گفتند: يكي از هدف جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان، ويراني پايگاه هاي نشر شيعي در اين كشور بود، زيرا بخش كثيري از مركز فعاليت ناشران شيعي بمباران و نابود شد. اين ناشران با بيان اين كه سعي كردند دوباره نشر شيعي را احيا كنند، تأكيد نمودند: از 300 هزار عنوان كتابي كه در اين كشور منتشر شده است، كمتر از دو درصد به آثار تاليفي اختصاص دارد و بخش اعظم اين آثار شامل كتاب هاي ترجمه شده است.
ناشران فعال لبناني حضور يافته در نمايشگاه كتاب تهران اعلام كردند: با توجه به حجم قابل توجهي از آثار ارزشمند كه در ايران منتشر مي شود، چنانچه اقدامي در راستاي ارائه ترجمه اين آثار به عربي انجام شود، به نشر لبنان كمك مي كند.
شكست شبكه عرب زبان آمريكا در همراه كردن اعراب
يك شبكه تلويزيوني عرب زبان كه توسط دولت آمريكا و با هدف همراه كردن اعراب با سياست هاي سلطه گرانه آمريكا راه اندازي شده در آستانه تعطيلي قرار دارد.
براساس گزارش پايگاه خبري المنار، به دليل عدم موفقيت شبكه تلويزيوني «الحره » باراك اوباما دستور تعطيل شدن اين شبكه را صادر كرده است.
در گزارش هاي ارائه شده به رئيس دولت آمريكا، عملكرد اين شبكه ناموفق تلقي شده است.از جمله اهداف شبكه «الحره » كه در عملي ساختن آنها شكست خورده مي توان به مبارزه با جو ضد آمريكايي در ميان كشورهاي عربي، همراه كردن مردم كشورهاي عرب با آمريكا در جنگ ادعا شده با تروريسم و عمليات هاي نظامي در عراق، ارائه فرهنگ آمريكايي و ايجاد مشتركات بين فرهنگ عربي و آمريكايي و تلاش براي عادي سازي روابط رژيم صهيونيستي و اعراب اشاره كرد.
سلحشور اولين فيلم درباره حضرت فاطمه«س» را مي سازد
فرج الله سلحشور تحقيق براي نگارش فيلمنامه اي با موضوع تولد، كودكي و نوجواني بانوي بزرگ اسلام، حضرت فاطمه«س» را مدتي است شروع كرده است.
گروهي تحقيق روي منابع مختلف موجود درباره زندگي حضرت فاطمه«س» را زير نظر فرج الله سلحشور شروع كرده اند. اين فيلم سينمايي داستان تولد و دوران كودكي و نوجواني بانوي بزرگ اسلام است و دوره پيش از ازدواج اين حضرت با امام اول شيعيان حضرت علي(ع) در آن روايت مي شود.
به گزارش مهر، سلحشور مدتي است نگارش فيلمنامه براساس اين تحقيقات را شروع كرده و تا به نسخه نهايي و مطلوبش نرسد، توليد اين فيلم را كه تهيه كننده اش مشخص شده و به زودي نامش اعلام مي شود، آغاز نمي كند. اگر اين فيلم به مرحله توليد برسد، اولين فيلم درباره زندگي حضرت فاطمه«س» است.
سفر مقام معظم رهبري به استان هاي يزد و فارس كتاب شد
كتاب «قايق راندن به اقيانوس» نوشته مظفر سالاري با پرداختن به سفر مقام معظم رهبري به استان يزد براي نخستين بار در نمايشگاه بين المللي كتاب عرضه شده است. براساس گزارش توانا، همچنين كتاب «حافظ هفت» نوشته اكبر صحرايي از ديگر آثاري است كه به سفر مقام معظم رهبري به استان فارس مي پردازد كه هنوز براي فروش به نمايشگاه كتاب نرسيده است.
هفتمين همايش بين المللي دكترين مهدويت با موضوع رسانه
هفتمين همايش بين المللي دكترين مهدويت با موضوع «رسانه، جامعه و حكومت زمينه ساز؛ راهبردها و راهكارها» تير سال جاري برگزار خواهد شد.
براساس فراخوان منتشر شده از سوي دبيرخانه اين همايش واقع در مؤسسه آينده روشن (پژوهشكده مهدويت)، هفتمين همايش دكترين مهدويت داراي سه محور اصلي و 51 موضوع است.
موسيقي زير زميني؛ بستر مقابله با انقلاب اسلامي
يك روزنامه آمريكايي طي گزارشي درباره مشكلات فعالان موسيقي زيرزميني در ايران به حمايت از آنها پرداخت.
در گزارش روزنامه گلوبال پست چاپ آمريكا فعاليت هاي موسيقي غيرقانوني و زيرزميني ادامه مبارزه هاي خياباني سبزها دانسته شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجو، اين گزارش به بررسي نوازندگان موسيقي زيرزميني پاپ در ايران پرداخته و گسترش دامنه هاي اين موسيقي غيرقانوني و زيرزميني را ادامه مبارزه هاي آزاديخواهانه خياباني سبزها دانسته كه امروزه در اماكن مخفي از جمله انبارهاي متروكه، كارخانه هاي از كار افتاده، خانه هاي شخصي و زيرزمين فروشگاه ها اجرا مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14