(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16  خرداد 1390- شماره 19943

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... و اينك گلستان ملت ها (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ناقه صالح (به جاي گفت و شنود)
مخالفت ايران و جنبش عدم تعهد با ارجاع پرونده هسته اي سوريه به شوراي امنيت
رئيس سابق موساد خطاب به نتانياهو: ستيز با ايران ، اسرائيل را در مسير نابودي قرار داده است
آيت الله مصباح يزدي: جريان انحرافي شديدترين خطري است كه نظام را تهديد مي كند
كجا فرار كنم؟! واشنگتن خانه من است (خبر ويژه)
آقاي مزروعي شما چه كاره ايد؟ (خبر ويژه)
كاخ سفيد: نظام ايران به پشتوانه ملت قدرتمند است (خبر ويژه)
اين بار چه كساني باني درازگوش تروا مي شوند؟ (خبر ويژه)
شاهد موثق باند مهدي هاشمي (خبر ويژه)



... و اينك گلستان ملت ها (يادداشت روز)

1- 33 سال پيش با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره)، اسلام ناب محمدي(ص) بر كرسي حاكميت نشست و مطبوعات عربي نوشتند: «ان الخميني حيرالشرق و ازعج الغرب و احرج العرب و شغل العالم» (خميني شرق را شگفت زده ساخت، غرب را به لرزه انداخت، عرب را در تنگنا افكند و خود مسئله روز جهان گشت) گمان نمي كردند ملت هاي عرب مسلمان سه دهه بعد با الهام از شاخص هاي مكتب خميني، نقشه راه خود را بيابند و عليه حكومت هاي سرسپرده، مرتجع و دست نشانده آمريكايي و غربي بشورند و ديكتاتورها را به زير كشند و خيزش و خروشي در امتداد انقلاب اسلامي بيافرينند تا جايي كه در بحبوحه قيام ها و انقلاب هاي ملت هاي مسلمان در خاورميانه و شمال آفريقا، واشنگتن تايمز در ارزيابي اين قيام ها و انقلاب ها بنويسد: «اتفاقات اخير خاورميانه و شمال آفريقا ادامه همان راهي است كه آيت الله خميني آغاز كرد».
2- از آغاز راه امام خميني و درگيري ماهوي و ماهيتي مكتب خميني در دهه هاي گذشته با مكاتب سوسياليسم و كمونيسم برآمده از ماترياليسم و ليبراليسم برآمده از اومانيسم در پهنه غرب و شرق دنيا، آنچه به گواهي و شهادت تاريخ رخ نموده است «عدم درك واقعيت ها» از سوي قدرت ها، قلدران و چپاولگران بين المللي است كه همواره بر طبل زياده خواهي، افزون طلبي و غارتگري كوبيده اند و در تشخيص، «شاخص ها»ي مكتب امام(ره) با حقايق و دقايق، فاصله گرفتند و گذري بر بخشي از «فاصله ها» خود گوياي مطلب است. آنگاه كه امام راحل عظيم الشان در نامه به گورباچف از شكستن استخوان هاي ماركسيسم سخن به ميان آورد و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي را به علت طرد دين از صحنه اجتماع و سياست و زندگي مردم هشدار داد «فاصله ها» نگذاشت تا رئيس جمهور شوروي روح پيام حكيمانه و صادقانه امام(ره) را دريابد.
البته 11 سال بعد گورباچف در سال 1378 در مصاحبه با واحد مركزي خبر در مسكو، از اين كه به هشدارهاي آن روز امام(ره) بي توجهي كرده ابراز تاسف مي كند و تصريح مي نمايد: «مخاطب پيام آيت الله خميني از نظر من همه اعصار در طول تاريخ بود... اگر ما پيش بيني هاي آيت الله خميني را در آن پيام جدي مي گرفتيم امروز قطعا شاهد چنين وضعيتي نبوديم.» اين «فاصله ها» دامن غرب و آمريكا را نيز بارها گرفته است و هنوز نتوانسته اند به عمق اين گفته ماندگار و درخشان امام(ره) پي ببرند كه «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند». همچنان كه نفهميدند در صحراي طبس- ارديبهشت 58- چرا گرفتار و اسير توفان شن شدند.
«فاصله ها» قطعا نخواهد گذاشت كه آمريكايي ها ارزيابي صحيحي از شكست هاي خود علي رغم به صحنه آوردن تمامي گزينه هاي نظامي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و... عليه ايران اسلامي داشته باشند.
اميدواري كاذبي است اگر انتظار باشد آمريكايي ها درك نمايند كه چرا در برابر دستگيري گروگان هاي آمريكايي در لانه جاسوسي كاري از پيش نبردند؛ چرا در جنگ تحميلي بر ضد ايران اسلامي، يك وجب از خاك جمهوري اسلامي به تصرف درنيامد؛ چرا تحريم هاي اقتصادي غرب عليه ايران به بار ننشسته و به اعتراف رسانه هاي غربي عاملي شتاب دهنده براي «ايران هسته اي» و «ايران فضايي» شده است؛ و چرا علي رغم تمامي دسيسه ها و كارشكني ها عليه جمهوري اسلامي، پروژه هاي خاورميانه بزرگ، خاورميانه جديد. نه تنها محقق نشده بلكه به اقرار رسانه ها و تحليلگران خارجي خاورميانه با مختصات اسلامي و پيشاهنگي ايران اسلامي شكل گرفته است. و بسياري از «چرا»هاي ديگر كه بيانگر همان «فاصله»ها است.
3- بحران گسترده اقتصادي و مالي در اروپا و غرب كه از اواخر سال 2007 از پرده برون افتاد نيز بار ديگر نشان داد كه «فاصله»ها تا واقعيت و درك حقايق رخ مي نمايد و حاكمان آمريكايي و اروپايي كماكان در چنبره خودخواهي و خودپرستي گرفتارند و مقاصد شيطاني و زيادت طلبانه شان را دنبال مي كنند. برگزاري نشست هاي گروه هشت يا گروه بيست در دو، سه سال اخير به وضوح نشان مي دهد مشكل اصلي و علت العلل، ساختار نظام سرمايه داري و كاپيتاليستي است همچنانكه امام(ره) در همان نامه 11 دي ماه 67 به گورباچف ابتذال و به بن بست رسيدن غرب را نيز هشدار داده بود اما صاحبان قدرت هاي اقتصادي بدون آنكه علت بحران مالي واين آفت كشنده را تشخيص دهند كماكان در نشست هاي گروه 8 و گروه 20 و... عكس يادگاري مي گرفتند!
4-به تعبير رهبرانقلاب آنچنانكه در سخنان اخيرشان در حرم حضرت روح الله تصريح نمودند ابعاد اصلي و جان مايه مكتب امام خميني(ره) بر پايه «عقلانيت، عدالت و معنويت» استوار است.
آقا تبلور «عقلانيت» را در الگو و مدل مردم سالاري ديني و مظاهري چون «شناخت دشمنان و هوشياري در مقابل آنان»، «تزريق روح اعتماد به نفس در ملت» «روند تدوين قانون اساسي» و... دانستند. همچنين نمود و عينيت «معنويت» را در «اخلاص»، «احساس تكليف»، «رعايت اخلاق» و... برشمردند. و بالاخره تجلي «عدالت» را در مقوله هايي چون «توجه و رسيدگي به طبقات ضعيف و كوخ نشينان» و «انتخاب مسئولين از متن مردم» و... تبيين و تشريح نمودند.
بي شك اين مولفه ها و تحقق آن در صحنه عمل باعث شده است تا اين شاخصه ها، فراتر از مرزها و جغرافياي ايران اسلامي، از سوي ديگر ملت ها به الگو گرفته شود و از قضا آنچه كه امروزه در ميدان تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا رخ نموده چيزي جز همان مطالبه عقلانيت، عدالت و معنويت نيست، چرا؟
الف) مگر نه اينكه نقطه مقابل «عدالت، معنويت و عقلانيت»، «ظلمانيت، ماديت و جهالت» است؛ آيا آنچه كه در سه دهه گذشته در حكومت هاي دست نشانده و وابسته به غرب در تونس، مصر، يمن و... حاكم بوده و حكمرانان پيگيري مي كرده اند در راستاي بي عدالتي، مادي گرايي و افزون طلبي، و جهالت و دوري از يك مدل حكومتي غيروابسته به غرب نبوده است- كه بوده است- بنابراين طبيعي است كه عموم مردم و آحاد ملت ها نسبت به ظلم آشكار ديكتاتورها، دست اندازي هاي آنها و سرسپردگي شان به غرب قيام كنند.
ب) آنچه كه نقاط اشتراك خيزش ها و خروش ها در تحولات منطقه است بر 3 ويژگي و مشخصه مبتني مي باشد- كه اتفاقاً رهبر انقلاب دو روز پيش در سالروز رحلت حضرت امام(ره) مورد تاكيد قرار دادند- و عبارتند از: «اسلامي بودن»، «مردمي بودن» و ضد صهيونيستي و ضدآمريكايي بودن.
اين سه ويژگي در حركت عظيم انقلاب هاي منطقه و در نمادها و نشانه هاي اين قيام ها و انتفاضه ها و بخصوص تجمعات و شعارهاي توده هاي ميليوني ملت هاي منطقه به وضوح ديده مي شود و نيازي به ارائه دلايل بيشتر براي اثبات آن باقي نمي گذارد.
آيا به تعبير ديگر؛ نفرت ملت ها از صهيونيست ها و آمريكايي ها (مشخصه ضدصهيونيستي و ضد آمريكايي) بيانگر اين نيست كه خواهان حكومتي غيروابسته به آمريكايي ها و صهيونيست ها هستند. ويژگي بارز «حسني مبارك ها»، «بن علي ها» و... و رژيم هاي آل خليفه و آل سعود چيزي جز مزدوري براي آمريكا و خدمت به منافع رژيم صهيونيستي است؟ كه قطعاً نيست.
بنابراين اعتراض ملت هاي منطقه اين است كه حكومتي با مدل و الگويي ديني و بومي خود مي خواهند و اين همان عقلانيتي است كه در مكتب امام(ره) ريشه دارد.
همچنانكه مشخصه «اسلامي بودن» منطبق با «معنويت» و مظاهري چون اخلاص و احساس تكليف بجاي قدرت طلبي و شهوت پرستي و زورگويي است، يعني شاخصه هايي كه از اسلام ناب ريشه مي گيرند. «مردمي بودن» نيز در راستاي نظام «استحقاق »ها و برآمده از «عدالت» است.
5- و بالاخره بايد خاطرنشان كرد كه راه نجات و فلاح و سعادت بشريت و ملتها در گرو تلاش و تحقق عدالت، عقلانيت و معنويت است و به تعبير بلند و راهگشاي امام راحل اگر مدعيان مكتب غرب و يا شرق به كره مريخ هم بروند و به كهكشان ها راه يابند باز از سعادت و فضايل اخلاقي و تعالي رواني عاجزند و قادر نيستند مشكلات اجتماعي خود را حل كنند چون مشكلات اجتماعي و بدبختي هاي آنها محتاج راه حل هاي اعتقادي و اخلاقي است و كسب قدرت مادي يا ثروت و تسخير فضا از عهده حل آن برنمي آيد.
و اكنون ملت هاي مسلمان منطقه با الهام و تأثيرپذيري از انقلاب اسلامي، نقشه راه را يافته اند و باور كرده اند كه با ايستادگي و مقاومت به سرمنزل مقصود خواهند رسيد. همچنانكه به فرموده امام خميني(ره) «موسي شباني بيش نبود و سال ها شباني مي كرد، آن روز كه براي مبارزه با فرعون مأمور شد ياور و پشتيباني نداشت ولي بر اثر لياقت ذاتي و ايستادگي خود با يك عصا اساس حكومت فرعون را برچيد.»
و اينك مي رود تا ملت هاي منطقه با عصاي انقلاب اسلامي براي هميشه به حكومت فراعنه و سر سپرده هاي شيطان بزرگ خاتمه دهند زيرا، يكبار ديگر پيش بيني نوراني حضرت روح الله تحقق يافته است كه متذكر شده بود:
«... دوران بن بست و نا اميدي و تنفس در منطقه كفر به سر آمده است و گلستان ملتها رخ نموده است.»
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤استمرار گرامي داشت قيام مردمي و اسلامي 15 خرداد 1342 به رهبري قائد عظيم الشأن مرجعيت حضرت امام خميني(ره) نقطه عطف و استارت زدن براي يك مبارزه طولاني و بدون وقفه با ابرقدرتها و استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل بالأخص شيطان بزرگ آمريكا بوده و هست. ياد و خاطره شهداي 15 خرداد 42 و شهداي نهضت بيداري اسلامي گرامي باد.
گودرزي-اصفهان
¤از طرح تحريم 26 مقام آمريكايي توسط مجلس خوشحال شده و منتظر قطع رابطه با انگليس خبيث هم هستيم.
حبيبي از اسلامشهر
¤جريان فتنه و جريانهاي فتنه گر بدانند ما تا آخرين قطره خونمان مطيع فرمان رهبري هستيم و دست از ولايت نخواهيم كشيد.
3192---0917
¤در سال گذشته طرحهايي وقت مجلس و نمايندگان را گرفت ظاهرا به همين دليل فرصت نشد در مورد مطالبه رهبري يعني طرح خود نظارتي مجلس كار مهمي صورت بگيرد اميدواريم در مدت باقي مانده از عمر اين دوره طرح مذكور به نتيجه برسد.
4730---0936
¤در جواب زياده گويي هاي سفير سعودي بنويسيد كشوري كه بزرگترين حركت رزمي او حمله به زنان بي دفاع بحرين است ارزش آن را ندارد كه در معادلات مسئولين و فرماندهان نظامي كشورمان به حساب آيد.
4871---0912
¤اگر بواسطه قصور و كوتاهي رياست محترم جمهوري در معرفي سرپرست براي وزارت نفت و انرژي خدشه اي به جايگاه رياست كشورمان بر اوپك وارد شود مسئوليت ها متوجه اطرافياني است كه مشاوره بد مي دهند.
8858---0919
¤از عزيزان پليس مقتدر كشور تقاضا مي شود ملت ايران را از جزئيات كامل عمليات ويژه خود در مبارزه با بدحجابي آگاه سازند.
سليمان بلغار
¤مدارس شاهد براي خانواده هاي شاهد و جانبازان و ايثارگران تشكيل شده است. اما در سالي كه گذشت در روشي خيلي عجيب هزينه شهريه براي خانواده ايثارگران را افزايش داده ولي شهريه فرزندان فرهنگيان كه در اين مدارس مشغول به تحصيل هستند را به صفر رسانده اند.
مختاري
¤با گذشت 6 ماه انتظار و گذشت يك ماه از برداشت محصول چاي هنوز حتي يك مبلغ جزئي براي امرار معاش دريافت نكرده ايم.
كردپور-لاهيجان
¤ تك جنسيتي كردن برخي دانشگاهها في نفسه كار درستي است اما اگر به اين معني باشد كه در برخي رشته ها كه خانم ها تاكنون در آن نقش برجسته اي داشته اند از اين پس نتوانند تحصيل كنند اقدامي كاملا غلط و تبعيض آميز و غيراسلامي است.
يك خانم هموطن
¤ واقعا جاي تعجب دارد كه پس از سه سال از دستور رئيس جمهور مبني بر حذف پيمانكاران، هنوز شركت گاز تهران براي جذب نيروي كنتورخوان خود از پيمانكار استفاده مي كند آن هم با حقوق يك سوم. يعني پيمانكار هر ماه 900 هزارتومان مي گيرد و تنها 300 هزارتومان آن را به كنتورخوان مي پردازد.
جمعي از نيروهاي كنتورخوان ناحيه 3
¤ شهرداري تبريز براي دريافت عوارض به قيمت واقعي املاك كاري ندارد و براساس قيمت كارشناسي خود اقدام به دريافت عوارض مي نمايد. بنده ملكي را به سيصد ميليون تومان فروخته ام و به تبع آن بايد عوارض سيصد ميليون را بدهم ولي شهرداري اعلام مي كند اين ملك به قيمت يك و نيم ميليارد تومان ارزش دارد و شما بايد عوارض يك ونيم ميليارد را پرداخت كنيد؟! از وزير محترم كشور درخواست مي شود مشكل موجود بين مردم و شهرداري تبريز را مرتفع نمايند.
ناصري از تبريز
¤ در خبرها آمده بود كه پيرترين رفتگر شهرداري از شدت گرسنگي و ضعف از حال رفت. كدام يك از مسئولين شهرداري مي توانند با حقوق ماهيانه 200 هزار تومان زنده بمانند كه براي افراد زيردست خود چنين تصميمي گرفته اند.
2470---0919
¤ ما نياز شديد بلكه حياتي به بازنگري و بازسازي فرهنگي داريم. مابقي كارها همه حاشيه هستند، مهم اين است كه به متن پرداخته شود.
6399---0932
¤ بعنوان يك دبير تاريخ از مطالبي كه در رابطه با تخت جمشيد در صفحه فرهنگ و ادب روزنامه 7/3/90 چاپ كرده بوديد متاسف هستم.
3569---0910
كيهان: براي بررسي استدلال هاي علمي منتقدان گزارش مزبوركيهان آمادگي كامل دارد.
¤ مطبوعات كشور بويژه روزنامه كيهان نبايد بگذارند در سال جهاد اقتصادي خبر افتتاح و بهره برداري طرح عظيم و تاريخي آبرساني به شهرهاي پرجمعيت اراك و قم در هياهوي مسائل سياسي كمرنگ شده و تحت الشعاع قرار گيرد.
4730---0936
¤ مطمئن هستم از سه مورد تخلف رانندگي ثبت شده براي بنده فقط يك مورد آن مطابق با واقع است و دو مورد ديگر صحت ندارد. چرا بابت تخلفي كه مرتكب نشده ام بايد جريمه بپردازم. چه راهي براي پيگيري اين شكايت وجود دارد كه در عين حال براي آن چند روز وقتم را نخواهم براي اشتباه ديگران هزينه كنم.
5662---0938
¤ به اطلاع وزير محترم آموزش و پرورش مي رساند كه اخيرا طرحهايي بدون كار كارشناسي تصويب و به مرحله اجرا گذاشته مي شود كه نه تنها باعث ايجاد معضلات ديگري در امر آموزش مي گردد بلكه سبب ناخرسندي همكاران شما در آموزش و پرورش نيز مي شود. از جمله اين طرحها بعدازظهري كردن مقطع راهنمايي در بعضي از مناطق و تعطيلي پنج شنبه ابتدايي هاست. لذا درخواست مي گردد نسبت به دستور توقف اين طرحها اقدام شود و با مشورت و كار كارشناسي با فرهنگيان رضايت اكثريت را جلب نماييد.
جمعي از دبيران مقطع راهنمايي
¤ از مسئولين بنياد شهيد و ايثارگران درخواست مي شود نسبت به پرداخت: 1- جايزه دانش آموزان برتر 89-88 (فرزندان ايثارگران و جانبازان) كه مي بايست تا شهريور 89 پرداخت شود اقدام نمايند. 2- نسبت به پرداخت كمك هزينه تحصيل فرزندان جانبازان كه هر ساله و به موقع پرداخت مي شد ولي طي 2 ترم گذشته پرداخت نشده اقدام شود. 3- نسبت به تجليل از دانشجويان برتر فرزندان جانبازان و ايثارگران اقدام گردد نه يك عده خاص. 4- وقتي علت عدم اين پرداخت ها را جويا مي شويم علت اصلي را نبود بودجه عنوان مي كنند. چرا نظارتي بر اين پرداخت ها نيست.
جانباز آگهي
¤ عدم نظارت و كنترل از سوي دولت باعث شده قانون هدفمند كردن يارانه ها در عمل باعث افزايش بي رويه قيمت ها بشود قرار نبود با هدفمند كردن يارانه ها كام اقشار ضعيف جامعه تلخ بشود.
9382---0914
¤ به مسئولين محترم قوه قضائيه بفرمائيد چنانچه در نرخ جديد ديه تجديدنظر نكنند پيامدهاي منفي زيادي براي جامعه دارد از جمله آنها اضافه شدن بر تعداد زندانيان كشور و متلاشي شدن خانواده ها مي باشد.
0125---0911
¤ برخي از كليپ هاي غيراخلاقي كه مدتي است در واگن هاي مترو تهران- كرج پخش مي شود سنخيتي با فرهنگ مردم ايران ندارد. چرا مسئولين مترو نسبت به اينگونه مسائل اوليه جامعه بي توجه هستند و به هر موضوع با ديده منفعت مادي نگاه مي كنند.
8189---0912
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب روستايي استان كرمان
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان با عنوان «خرمدشت فاقد آب آشاميدني» صفحه 9 مورخ 21/2/90 روزنامه به آگاهي مي رساند: «با عنايت به تلاش مستمر و پيگيريهاي فراوان اين شركت جهت تامين آب مناسب جهت منطقه خرمدشت متاسفانه آب شيرين و مطلوب يافت نشد و حتي مذاكرات زياد مسئولين جهت انتقال آب از حوزه شهرستان بافق يزد نيز به نتيجه نرسيد و از طرفي در طول چند سال اخير سه حلقه چاه عميق در مناطق مختلف حفر گرديد كه متاسفانه به رغم هزينه هاي زياد آب مطلوب و مورد نياز مهيا نگرديد با اينحال شركت از سال 87 طي مطالعات گسترده و عمليات ژئوفيزيك در بسياري از نقاط نهايتاً در دشت پايين دست بخش طغرالجرد يك حلقه چاه حفر و تجهيز نمود كه با لطف الهي حدود 7 ليتر بر ثانيه آب با كيفيت مناسب را دارا مي باشد و در سال 89 مطالعه و طراحي خطوط انتقال و شبكه مجتمع ده علي توسط مشاور انجام شده و همچنين لوله هاي آزبست و پلي اتيلن جهت خط انتقال خريداري گرديده و هم اكنون اجراي خط انتقال توسط پيمانكار در حال انجام است.
ضمناً در حال حاضر آب آشاميدني روستا از طريق قنوات منطقه تامين مي شود كه در مواقع لزوم آبرساني به صورت سيار نيز انجام مي شود. شايان ذكر است فاصله چاه مورد نظر تا مركز دهستان حدود 35كيلومتر مي باشد و شوراي محترم روستا و اهالي محترم منطقه در جريان كامل اقدامات صورت گرفته مي باشند.»

 



ناقه صالح (به جاي گفت و شنود)

امروز كه با سالروز شهادت امام هادي عليه السلام همزمان است، ستون گفت و شنود را به داستاني عبرت انگيز از آن حضرت اختصاص مي دهيم.
پسر جوان از بيابان اطراف سامرا، به خانه بازگشته بود. پدر از مراسم عيد فطر در حضور متوكل، خليفه عباسي سؤال كرد. جوان با تاسف گفت؛ به دستور متوكل، بسياري از بني هاشم را با پاي برهنه به مراسم آورده بودند. پدر از علي بن محمد(ع) - امام هادي عليه السلام- پرسيد و اين كه آيا ايشان را هم آورده بودند. پسر پاسخ مثبت داد و گفت؛ آن حضرت را در نهايت سختي به ميانه ميدان آورده بودند. پدر پرسيد؛ سخني از او نشنيدي؟ پسر گفت؛ شنيدم كه مي فرمود؛ جايگاه ما نزد خداي سبحان كمتر از «ناقه صالح» نيست. پدر گفت؛ خاطر آسوده دار كه متوكل بيش از 3 روز ديگر زنده نخواهد بود. قوم صالح 3 روز بعد از آن كه ناقه را پي كردند، به عذاب الهي گرفتار شدند.... و 3 روز بعد، متوكل، خليفه ستمگر عباسي كشته شد.

 



مخالفت ايران و جنبش عدم تعهد با ارجاع پرونده هسته اي سوريه به شوراي امنيت

سرويس سياسي-
در آستانه نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كه از امروز (دوشنبه) در مقر آژانس در وين آغاز مي شود، جمهوري اسلامي ايران در نامه اي به آمانو، خواستار مختومه شدن موضوع مطالعات ادعايي شد.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين باره گفت: آقاي فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي، سه روز پيش به نامه 16 ارديبهشت ماه سالجاري يوكيا آمانو، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي پاسخ داده است.
وي افزود، اين نامه به طور رسمي به مدير كل آژانس تحويل داده شد و در جلسه توجيهي آژانس كه به بررسي و ارائه گزارش هاي مديركل درباره ايران و سوريه پرداخته شد، در ميان كشورهاي غيرمتعهد عضو آژانس و ديگر كشورها توزيع شد.
وي درباره محتواي نامه رئيس سازمان انرژي اتمي به آمانو تاكيد كرد: در اين نامه مروري بر موضوع هسته اي ايران و مراحل طي شده تاكنون شده است، همچنين در اين نامه بر اين مسئله كه اتهامات وارد شده به ايران در چارچوب «مطالعات ادعايي» بي اساس بوده تاكيد شده است. همچنين در اين نامه آمده است كه آژانس بايد به تعهد خود مبني بر بستن موضوع مداليته هسته اي ميان آژانس و ايران عمل كند چرا كه اين موضوع خاتمه يافته است. آقاي عباسي در اين نامه تاكيد كرده اند چنانچه اين مسئله مختومه اعلام شود و در صورتي كه سوالاتي درباره موضوع هسته اي ايران وجود داشته باشد ايران حاضر است به آن ها پاسخ دهد اما در رابطه با مطالعات ادعايي اين مسئله خاتمه يافته است.
وي همچنين درباره جلسه توجيهي آژانس درباره گزارش هاي ايران و سوريه اظهار كرد: در اين جلسه دو ساعته درباره گزارش هاي ايران و سوريه بحث و گفت وگو شد و اين جانب توضيحات مفصل خود درباره گزارش مدير كل را ارائه كردم و همچنين به سوالات مختلف درباره گزارش پاسخ دادم.
سلطانيه تاكيد كرد: اما در اين جلسه تمركز اعضاي آژانس به ويژه آمريكا و متحدانش بر مسئله سوريه بود چرا كه آمريكا در تلاش هايي سعي دارد موضوع سوريه را از شوراي حكام به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع دهد. اين در حالي است كه كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در آژانس اين تلاش ها را غيرحقوقي دانسته و آن را موجب كاهش سطح حقوقي و فني آژانس مي دانند.
نماينده دائم ايران در آژانس درباره موضوع بحران هسته اي ژاپن كه قرار است در نشست آتي شوراي حكام در دستور كار قرار گيرد، اظهار كرد: گروه 77 كه رياست آن را در حال حاضر ايران بر عهده دارد، در حال تهيه بيانيه اي در مورد نيروگاه فوكوشيماست كه اين بيانيه در نشست شوراي حكام در دستور كار قرار گرفته و قرائت خواهد شد.
لاوروف: ادعاهاي آمريكا
در قبال ايران
بي پايه و اساس است
يك مقام بلندپايه دولت روسيه در سخناني چالشي ضمن محكوم نمودن تحريم ها اعلام داشت كه ادعاهاي آمريكا راجع به ساخت سلاح هسته اي از سوي ايران بي پايه و اساس است.
به گزارش خبرگزاري «دي پي اي» آلمان، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در سخناني اعلام داشت كه مسكو هيچ اطلاعي از ساخت سلاح هسته اي از سوي ايران در اختيار ندارد.
براساس اين گزارش، لاوروف اظهار داشت: ما هيچ مدركي مبني بر تصميم دولت ايران جهت ساخت سلاح هسته اي نداريم. آژانس بين المللي هسته اي نيز هيچ گزارشي دراين باره منتشر نساخته است.
ديپلمات ارشد روسيه همچنين از آمريكا و غرب بخاطر تحميل تحريم هاي جديد بر عليه ايران بشدت انتقاد نمود و گفت: تحريم جديد هيچ باري به همراه ندارد. اين اقدام ها همگي مخرب هستند.
در همين رابطه يك روزنامه نگار سرشناس آمريكايي نيز طي چند روز گذشته ادعاهاي اوباما راجع به ساخت سلاح هسته اي از سوي ايران را به باد انتقاد گرفته بود.
براساس اين گزارش، سيمور هرش طي تحليلي كه در پايگاه خبري پولتيكو انتشار يافت، آورده است: هيچ مدركي دال بر ساخت جنگ افزار هسته اي از سوي ايران وجود ندارد ولي اوباما بي دليل نگاه خود را به اين ادعاي بدون سنديت انداخته است.
هرش در ادامه نوشت: اوباما راجع به ايران فرافكني مي نمايد و گزاف مي گويد. او سعي مي نمايد ايران را تهديدي بزرگ جلوه دهد. تا از اين طريق براي سرپوشي مشكلات آمريكا فرافكني كند.
 



رئيس سابق موساد خطاب به نتانياهو: ستيز با ايران ، اسرائيل را در مسير نابودي قرار داده است

رئيس سابق موساد مجددا با سياست رسمي دولت نتانياهو درباره ايران مخالفت كرد.
مئير داگان كه چند ماه پيش پس از 8 سال رياست موساد را به تامير پرادو معاون خود واگذار كرد، تا پيش از اين به عنوان يك اسطوره ستايش مي شد ولي اكنون آرام آرام در حال تبديل شدن به يك دردسر عبورناپذير براي بنيامين نتانياهوست.
وي كه چند هفته قبل در دانشگاه عبي بيت المقدس گفته بود «حمله به ايران يك ايده احمقانه است»، اين هفته در دانشگاه تل آويو با صراحت بيشتري از نتانياهو و باراك انتقاد كرد.
بنا به گزارش ايتن برونر براي نيويورك تايمز از بيت المقدس در 3 ژوئن 2011 (13خرداد 1390) داگان گفته است: «حمله به ايران بلافاصله به يك جنگ منطقه اي تبديل خواهد شد و بهترين دليل را براي ادامه برنامه ساخت سلاح هسته اي در اختيار ايران خواهد گذاشت.»
وي ادامه داده: «اسرائيل قادر به مواجهه با چالش منطقه اي كه در اثر حمله به ايران بوجود مي آيد نيست».
داگان همچنين در اين سخنراني به صراحت نتانياهو را نشانه رفته و تاكيد كرده است: «من تصميم گرفته ام بيشتر و صريح تر حرف بزنم چرا كه وقتي من، يوال ديسكين و گابي اشكنازي در دولت بوديم مي توانستيم جلوي اتخاذ تصميمات خطرناك را بگيريم اما اكنون هيچ كس وجود ندارد كه جلوي اقدامات خطرناك باراك و نتانياهو را بگيرد.»
رئيس سابق موساد گفت: « بايد به كساني كه به حمله نظامي عليه ايران راي مي دهند بگويم كه در صورت حمله به ايران، اسرائيل را وارد ميداني خواهيم كرد كه توانايي خارج شدن از آن را ندارد و به احتمال زياد به سمت نابودي پيش خواهد رفت.»
اشاره داگان به تغييرات پي درپي در جامعه اطلاعاتي اسرائيل در چند ماه گذشته است. ابتدا او موساد را ترك كرد و تامير پرادو جانشين وي شد. بعد عاموس يادلين رياست امان را به آويو كوخاوي واگذار كرد. سپس گابي اشكنازي از پست رياست ستاد ارتش كنار گذاشته شد و نهايتا هم يوال ديسكين رئيس شين بت جاي خود را به يورام كوهن داد.
تحليلگران در تهران مي گويند نگراني اصلي دولت نتانياهو از سخنان داگان اين است كه او در حال افشاي سياست واقعي اسرائيل در برابر ايران است كه مي تواند براي هدف گذاري هاي سياسي نتانياهو در داخل و خارج بسيار مخرب باشد چرا كه وي تمام سياست داخلي و خارجي خود را بر احتمال حمله به ايران در صورت ناكارآمدي سياست تحريم ها استوار كرده و حالا داگان مي گويد كه اساساً چنين سياستي وجود ندارد.
واكنش ها به سخنان داگان هم همين تحليل را تاييد مي كند.
از جمله «موشه يعالون» وزير امور راهبردي رژيم صهيونيستي روز شنبه از داگان به شدت انتقاد كرده و گفته است: «اظهارات داگان غيرمسئولانه و در يك كشور دموكراتيك قطعا نامناسب است. من اين ادعا را نمي پذيرم كه مباحث دولت درباره ايران سطحي هستند.»
مهم تر از اين واكنش دولت نتانياهو بود كه داگان را به سياسي كاري متهم كرد. روزنامه هاآرتص روز شنبه نوشت: «مشاوران بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه مئير داگان رئيس سابق موساد در توطئه سياسي براي سرنگوني نتانياهو دخيل است و سخنان اخير داگان درباره هشدار به تل آويو براي عدم حمله به ايران، در راستاي تلاش او براي ورود به عرصه سياست اسرائيل است.»

 



آيت الله مصباح يزدي: جريان انحرافي شديدترين خطري است كه نظام را تهديد مي كند

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به عملكرد جريان انحرافي آن را شديدترين خطر پيش روي نظام دانست.
رئيس موسسه پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار جمعي از پاسداران اصفهاني، با اشاره به جريان ضداسلامي كه در درون تمدن اسلامي به وجود آمد گفت: تعجبي ندارد كه كساني با نام ولايت فقيه و به نام طرفداري از خط امام بيايند و اسلام و امام را كنار بزنند.
آيت الله مصباح يزدي گفت: فردا فتنه عميق تري در پيش است، ابزارش از همين جا و از همين الان تهيه شده است.
وي با اشاره به شكل گيري جريان فتنه در طول ساليان گذشته از درون نظام اسلامي افزود: مگر سران فتنه از آسمان آمدند و فتنه بر پا كردند، همين ها بودند كه حكومت اسلامي را در عالي ترين سطوح در طول چند دهه اداره مي كردند.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به فراماسونري جديد كه به دنبال اسلام بدون محتوا است گفت: احساس من اين است كه درون جامعه ما دستگاه فراماسونري در حال تقويت مجدد است. نبايد فراموش كرد كه در ايران، مشروطيت با دستگاه فراماسونري، با شعارهاي اسلامي و آيات قرآن سر كار آمد. امروز هم اگر بخواهد بيايد حتما از همين شعارهاي برگرفته از انقلاب استفاده خواهند كرد و زير اين پوشش ها حرف خودشان را مي زنند. همان چيزي كه هميشه گفته اند: «قالب را حفظ كنيد و محتوا را عوض كنيد!» قالب، امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و اين حرفهاست اما محتواي امام زمان، چيز ديگري (مثل انسان كامل نوعي) مي شود.
آيت الله مصباح در ادامه به خطر جريان انحرافي اشاره كرد و گفت: آن خطري كه من احساس مي كنم شديدترين خطري است كه تا به حال نظام ما را تهديد كرده است و ديگر جايي براي اسلام و ولايت فقيه و ارزشهاي اسلام نخواهد گذاشت.

 



كجا فرار كنم؟! واشنگتن خانه من است (خبر ويژه)

نايب رئيس يك شركت خلق الساعه كه توانسته بود قراردادي غيرقانوني به ارزش 450 ميليارد تومان در كيش منعقد كند، پس از فرار از كشور و بازگشت به واشنگتن گفت: اينجا خانه من است، از چه فرار كنم؟
«پانته آ فيوضي » در مصاحبه با يكي از رسانه هاي ضد انقلاب كه در منزل شخصي وي واقع در حومه واشنگتن صورت گرفت، گفت: اينجا خانه من است از چه فرار كنم.
نامبرده به همراه پدر خود شركتي خلق الساعه را در ايران به ثبت رسانده و دو روز بعد ضمن عقد قراردادي غيرقانوني به ارزش 450 ميليارد تومان، قسط اول اين قرارداد به ارزش 5 ميليارد تومان را به بهانه طرح احداث تالارهاي بزرگ بين المللي در كيش دريافت كرده بود. عقد اين قرارداد دولتي با دور زدن قانون مناقصه و با دخالت هاي دو عضو حلقه انحرافي صورت گرفته بود.
به دنبال بالا گرفتن اعتراض ها كه همزمان با ابطال قرارداد ياد شده بود، خانم «پانته آ فيوضي» از كشور خارج شد و به محل اقامت خود در آمريكا بازگشت. وي در مصاحبه اخير خود مدعي شده كه در سال 1998 (1377) به خاطر كمك به برداشتن برخي تحريم ها از سر ايران، مورد ستايش وزير بازرگاني وقت قرار گرفته است(!) اما توضيح نداده كه با اين وجود چرا تحت تعقيب مقامات آمريكايي قرار ندارد.

 



آقاي مزروعي شما چه كاره ايد؟ (خبر ويژه)

اظهارات عضو فراري حزب مشاركت مبني بر لزوم مصالحه با نظام خشم محافل ضد انقلاب را برانگيخت.
رجب مزروعي چند ماه پس از فتنه و آشوب 88، به همراه پسر خود به اروپا گريخت و در بروكسل اقامت گزيد. وي از همان جا خود را سخنگوي «سازمان مجاهدين انقلاب شاخه خارج كشور» معرفي كرد و براي چندماه اظهارات تندي را در برخي محافل ابراز نمود. او مدتي نيز سعي كرد خود را سخنگوي «شوراي هماهنگي راه سبز» معرفي كند و حتي مصاحبه اي هم با چند خبرنگار در پاريس ترتيب داد كه طي آن منتقدان شورا را نادان و جاهل خطاب كرد.
اما اكنون كه شوراي هماهنگي ( به رياست اردشير اميرارجمند) خواستار راهپيمايي و اغتشاش است، مزروعي به مصاحبه با شبكه دولتي انگليس (بي بي سي) پرداخته و خواستار مصالحه با حاكميت شده است. اظهارات مزروعي دو هفته پس از سخنان خاتمي كه خواستار عفو و بازگشت جريان مبتوع وي به انتخابات شده بود عنوان مي شود.
مزروعي به بي بي سي گفته است ممكن است بخش هاي آينده نگر حاكميت به خاطر اختلافات دروني به مصالحه متمايل باشند.
وي كه براي اولين بار با پيراهن بدون يقه و دگمه هاي تا بالا بسته در انظار ظاهر شده بود، همچنين گفت: راهكار مصالحه از ابتدا هم مطرح بود و كم هزينه ترين راه براي رسيدن به دموكراسي است.
مزروعي مي گويد: گروهي از اصولگرايان سنتي هستند كه به يك سري ارزشها پايبندند و سابقه و پايگاه دارند. به نظر مي رسد با آنها بهتر مي شود مصالحه را شكل داد.
مزروعي مصالحه را ادامه حضور خياباني جنبش سبز توصيف كرد اما توضيح نداد كه نظام براي چه بايد با جريان آمريكايي - اسرائيلي ورشكسته و مضمحل فتنه سبز مصالحه كند؟
انتشار مصاحبه مزروعي با شبكه بي بي سي موجبات خشم و ناراحتي را در ديگر محافل حامي فتنه سبز فراهم كرد. مجتبي واحدي مشاور فراري كروبي (مقيم آمريكا) كه اين روزها نه در شوراي هماهنگي سبز و نه ساير محافل اپوزيسيون به بازي گرفته نمي شود، در گفت وگو با سايت خودنويس به مزروعي حمله كرد و گفت: من واقعا نمي فهمم كه بايد براي چه مصالحه كنيم؟ چه علامتي از حكومت ديده مي شود؟ وقتي نظام به صراحت خاتمي را بعد از پيشنهاد «آشتي» تهديد به محاكمه مي كند و مي گويد بايد جوابگوي كارهاي تان باشيد، آيا ما آمده ايم خودمان را تحويل دهيم؟ يعني همان ماجراي «عسس مرا بگير» است؟
سردبير سابق روزنامه آفتاب يزد با بيان اينكه «چيزي به نام اصلاح طلبي در ايران وجود ندارد كه حالا بگوييم اصلاح طلبان چه كار مي كنند»، درباره مصالحه با «اصولگرايان سنتي» گفت: «كساني كه اصولگراي معتدل هم ناميده مي شوند، مثل آقاي حسن روحاني و يا ناطق نوري يا قاليباف كه سه ماه [در ماجراي 25 بهمن] پيش بدترين موضع گيري را كرده اند! اينها كه تازه معتدل ترين اصول گرايان بودند، حالا مثلا قرار است با آقاي باهنر مصالحه كنند؟ يا با آقاي رسايي مي خواهند مصالحه كنند؟ با آقاي كوچك زاده مي خواهند مصالحه كنند؟ يا با آقاي احمدي نژاد؟ دوستان بايد ليست اصول گرايان معتدلي كه مي گويند را اعلام كنند، ثانيا مشخص كنند كه بر سر چه موضوعي مي خواهند مصالحه كنند؟ آيا قرار است به جاي آقاي بهزاد نبوي، اين بار از آقاي عسكراولادي دفاع كنيم و مثلا بگوييم از آقاي رسايي بهتر است؟! دوستان صريح صحبت كنند. در لفافه صحبت كردن خوب نيست. آيا آنها پيچش مو را ديده اند و ما نديده ايم؟ چه تغييري ديده اند؟ آيا سخنگوي شوراي نگهبان نگفت حتي كساني را كه به ديدار اصلاح طلبان رفته اند ممكن است رد صلاحيت كنيم؟»
وي درباره اتكاي اصلاح طلبان و جنبش سبز به هاشمي رفسنجاني هم گفت: من گمان نمي كنم هاشمي ارج و قربي بيشتر از خاتمي و ديگران داشته باشد. او چه جايگاهي دارد و با كي بايد مذاكره كند؟ آقاي هاشمي به خاطر تمجيد از آقاي موسوي در پيام تسليت با اعتراض روبرو شد. با اين حال من ترديد دارم هاشمي اصلا عنايتي به اصلاح طلبان داشته باشد. من نمي دانم دوستان در محاسباتشان به چه فكر مي كنند.
پايگاه اينترنتي گويانيوز هم در مطلبي با عنوان «آقاي مزروعي ببخشيد شما؟»، به قلم يكي از حاميان فراري موسوي نوشت: سخنان مزروعي در راستاي مواضع مملو از ابهام و تناقض بخشي از اصلاح طلبان به صدارت خاتمي قابل بررسي است. موضع آقاي مزروعي بدون هماهنگي با سران جريان اصلاح طلب مطرح نشده است. اما حالا كه سران جنبش (موسوي و كروبي) در حصر هستند چگونه مي توان پذيرفت كه مصالحه از سوي موسوي و كروبي مطرح شده است؟ آقاي مزروعي اگر صداقتي در ميان است شفاف باشيد! آيا اين همان تعبير يكي از فرماندهان سپاه است كه گفت خاتمي به مواضعش اعتقاد ندارد و ما به او اعتماد نداريم؟ آقاي مزروعي شما و دوستانتان تمايل به مرده خوري سياسي داريد. حساب موسوي و كروبي از شما جداست. شما مي توانيد براي بازگشت منافع از دست رفته هر سياستي را در پيش بگيريد اما به قول موسوي انديشيدن به توبه عده اي و انجام بده و بستان، عملا ً به بيراهه رفتن است.
سايت خودنويس نيز در مطلبي، مشاركت و مجاهدين و اصلاح طلبان را كساني كه «دنبال سواري مفت از مخالفان هستند و اين اخلاق در ژن آقايان هست»، معرفي كرد.
يادآور مي شود رجب مزروعي با وجود فرار از ايران، تا ماه ها خروج از ايران را پنهان مي كرد. گفته مي شود برخي از تندروي هاي وي و فرار از كشور به خاطر فشار پسرش حنيف مزروعي است كه رسماً به خدمت گروهك هاي برانداز (از جمله منافقين) درآمده است.

 



كاخ سفيد: نظام ايران به پشتوانه ملت قدرتمند است (خبر ويژه)

نقش هاي منطقه اي ايران اكنون به اولويت نخست آمريكا تبديل شده است.
روزنامه النهار با انتشار اين مطلب، از گفت وگوي خود با مسئول پرونده فلسطين در كاخ سفيد خبر داد. سركيس نعوم گزارشگر النهار خاطرنشان مي كند: ضمن مصاحبه با مسئول پرونده فلسطين در كاخ سفيد از او پرسيدم «درباره ايران چه مي گويي كه امروز همه قضايا، مشكلات، پرونده ها و نقش هاي منطقه اي اش به اولويت نخست ايالات متحده تبديل شده است؟» او گفت «به رغم مشكلاتي كه وجود دارد، نظام ايران قدرتمند است. اگر كساني در ايران نسبت به حكومت اعتراض مي كنند در اقليتند. اكثريت مردم ايران همچنان با نظام هستند. بسياري در ايران شايد نسبت به برخي سياست ها و روش ها اعتراض داشته باشند ولي همچنان به نظام وفادارند.»
اين مقام آمريكايي همچنين درباره مباحث اختلافي در ايران گفته است: چنين مباحثي در سپاه پاسداران مطرح نيست و سپاه حامي قاطع رهبر است. همه افراد سپاه چه در داخل اين نهاد يا خارج از آن خود را وفادار به رهبر جمهوري اسلامي مي دانند.
گزارشگر النهار همچنين از مقام آمريكايي پرسيده كه «آيا به نظر شما در ايران تغييري رخ خواهد داد» و او پاسخ گفته است «نه، در ايران هيچ تغييري رخ نخواهد داد. در افق هيچ تغييري در زمينه سقوط نظام ديده نمي شود.»

 



اين بار چه كساني باني درازگوش تروا مي شوند؟ (خبر ويژه)

چند بيانيه متشتت و متناقض گروه موسوم به «شوراي هماهنگي سبز» (مقيم خارج كشور) باعث شده تا رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون، اين گروه به ويژه اردشير اميرارجمند را كه خود را سخنگوي شورا مي خواند، با طنز و تمسخر بنوازند.
طيف ياد شده يك هفته پيش با صدور بيانيه اي سالگرد روزهاي سوم، چهاردهم و پانزدهم خرداد را كه مناسبت هاي متعلق به جمهوري اسلامي است، گرامي داشت اما پس از مواجهه با اعتراض گسترده اپوزيسيون، خواستار برگزاري توام با سكوت شد كه اسباب اعتراضات ديگري را فراهم كرد. اميرارجمند در واكنش به اين اعتراض هاي توام با تمسخر به دويچه وله گفت: راهپيمايي اول با سكوت است و راهپيمايي هاي بعدي، همراه با سكوت نخواهد بود(!). وي خاطرنشان كرد كه اين فقط آزمون روش هاي مختلف است.
به دنبال اتخاذ اين موضع سردرگم، پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو متعلق به شماري از عناصر ضدانقلاب مقيم آمريكا و اروپا نوشت: داستان شوراي هماهنگي راه سبز همان داستان موش زاييدن كوه است.
بالاترين هم به قلم يكي از عناصر متواري -و البته كلاهبردار- نوشت: منتقد كه نه، كلا مي خواهم سر به تن اصلاح طلبها نباشد اما ما دقيقا داريم چه حركتي مي كنيم كه آنها جلوش را گرفته اند؟ اصلا ما حركتي مي كنيم كه كسي جلوش را بگيرد؟ ما سر جايمان نشسته ايم و هر 6 ماه يك بار يك دفعه به خيابان مي رويم. مگر در حرف، خودمان را براي موسوي نكشتيم؟ وقتي دستگيرش كردند، نشستيم و فقط سوت زديم. خيلي باحاليم. آخ آخ داشت يادم مي رفت؛ 1-نشستي بيرون ميگي لنگش كن 2-اگه راست ميگي خودت بيا ايران يه كاري بكن 3-اصلا جنبش و اينا به تو چه مربوطه الدنگ؟!
پايگاه ضدانقلابي خودنويس هم با حمله به شوراي هماهنگي سبز نوشت: نكند خداي نكرده استدلالهاي شورا فقط پيچ و تابي است منحرف كننده براي رنگ كردن گنجشك و با هدف قبولاندن تظاهراتي به مردم كه از قبل شكست حتمي آن واضح است؟ صميمانه اميدوارم كه اين نباشد، كه شديدا مرا به ياد جريان بدنام مشابهي مي اندازد كه بهمن سال 88 انجام شد، يعني همان حكايت «اسب تروا»...
گفتني است «اسب تروا» را مهاجراني و ابراهيم نبوي و برخي اعضاي حلقه لندن به همراهي شماري ديگر از اصلاح طلبان در آستانه راهپيمايي 22 بهمن 88 زين كردند كه موجب اعتراضات گوناگوني در ميان محافل اپوزيسيون شد. آنها نام اين سناريو را به تمسخر، درازگوش تروا گذاشتند.
«خودنويس» همچنين با اعتراض به ادبيات پرتناقض و گنگ اميرارجمند نوشت: عجب! دموكراسي غيرمستقيم يعني چه؟ خاك بر سر ما كه از اينها توقع دموكراسي داشته باشيم. جان؟! دموكراسي مستقيم و غيرمستقيم را فهميديم! حال آقاي ارجمند لطف كنيد دموكراسي مستقيم الخط يكنواخت با شتاب اوليه را هم برايمان تعريف كنند تا هم درس سياست گرفته باشيم و هم درس هندسه و هم درس فيزيك. آقاي ارجمند آيا كسي مجبورتان مي كند حرف بزنيد؟ اين واژه ها از كجا مي آيند؟ باور بفرماييد از صبح در حال جستجوي كتاب هاي هندسه، فيزيك و فرهنگنامه سياسي و نيز فرهنگ دهخدا هستم تا معني تعريف عميق شما از اشكال هندسي دموكراسي را درك كنم اما كمتر نتيجه گرفته ام.
اما بخوانيد از بالاترين كه از بدنه فتنه سبز خواست به جاي توجه به تحركات اميرارجمند و شوراي هماهنگي سبز، خط را از افرادي چون سازگارا و واحدي بگيرند. بالاترين در توجيه اين دعوت نوشت: مواضع اين دو نفر به نسبت شوراي مجعول هماهنگي راه سبز محكم تر است.

 



شاهد موثق باند مهدي هاشمي (خبر ويژه)

در حالي كه فرزند هاله سحابي (دختر عزت سحابي) مي گويد مادرش به خاطر سكته چشم از جهان فرو بسته، سخنگويان وزارت خارجه آمريكا و انگليس به استناد اظهارات احمد منتظري مدعي شدند: نيروهاي امنيتي ايران مسئول مرگ هاله سحابي هستند!
سخنگويان وزارت خارجه آمريكا و انگليس به استناد «شاهدان عيني موثق»!- كه راديو فردا اعلام كرد منظور، احمد منتظري است- ادعا كردند هاله سحابي با زور نيروهاي امنيتي كشته شده است.
اظهارات احمد منتظري در زمينه سندسازي براي جنايتكاران آمريكايي و انگليسي در حالي است كه نامبرده ارتباط ديرينه اي با باند جنايتكار مهدي هاشمي دارد و شخص وي، يكي از عوامل پيوند اين باند آدم كش زنجيره اي با پدرش بوده است. منافقين به واسطه چنين ارتباطاتي كار را به جايي رساندند كه منتظري علناً به دفاع از حقوق سازمان تروريستي منافقين (قاتلان فرزند شهيدش محمد منتظري در جنايت هفتم تير 1360) پرداخت!
گفتني است باند جنايتكار مهدي هاشمي و احمد منتظري در جريان قتل يكي از مخالفان خود، دو فرزند خردسال مقتول را هم كه شاهد قتل پدرشان بودند به قتل رساندند و در دادگاه درباره اين جنايت اظهار داشتند «مي ترسيديم اين دو كودك كه ما را شناخته بودند باعث لو رفتن ما بشوند»!
از سوي ديگر برخي رسانه ها از اظهارات توأم با سوءاستفاده فائزه هاشمي خبر داده اند كه مدعي شده مرگ هاله سحابي مانند شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است!!
پيش از اين آقاي هاشمي رفسنجاني بيانيه اي به مناسبت درگذشت عزت الله سحابي (از سران گروهك ملي-مذهبي) در 81 سالگي صادر كرده بود اما عزت سحابي، خود در مصاحبه با روزنامه فتح (2 بهمن 78) با اشاره به ماجراي بازداشتش در دولت سازندگي گفته بود: «به آقاي هاشمي اعتراض كردند كه چرا عزت اله سحابي را گرفتي؟ آقاي هاشمي پاسخ داده بود رويش زياد شده بود، مي خواستيم رويش را كم كنيم».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14