(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29  خرداد 1390- شماره 19953

يادداشت خبرنگار
مسكن مهر از افتخارات دولت خدمتگزار است
ايران در كيهان
تجليل از زنده ياد گروسي پيشكسوت روانشناسي كشور در تبريز
تقدير امام جمعه خرم آباد از امنيت استان لرستان
سرعت گيرها آرام كننده يا بازدارنده؟! (در شهر ما)
امسال حرم بيش از 90 امامزاده مازندران بازسازي مي شود
بيداري اسلامي در دنيا برگرفته از 8 سال دوران دفاع مقدس است
سرپرست دفترفني استانداري قزوين: پروژه هاي عمراني فاقد سيستم نظارت متوقف مي شوند
رئيس دادگستري گلستان: دلايل كثرت دعاوي در جامعه بايد ريشه يابي شود
به گفته رئيس كل دادگستري استان: فارس براي اشرار ناامن شده است
اعتبار40 ميليارد ريالي براي ساخت بزرگ ترين كتابخانه عمومي جنوب شرق كشور
انتصابات جديد در شهرستانها



يادداشت خبرنگار

شهري كه ادارات آن به جاي مدير، سرپرست دارند!
شهرستان ميناب به عنوان دومين شهرستان بزرگ و پرجمعيت استان هرمزگان 300 هزار نفر جمعيت دارد.
علي رغم ارائه خدمات مطلوب و مناسب در طول دولت هاي نهم و دهم به شهروندان ميناب متاسفانه محروميت بر سيماي شهرستان موج مي زند.
دولت طي ساليان گذشته ارتقاي فرمانداري اين شهرستان را به فرمانداري ويژه تصويب كرده بود كه شايد در توسعه آن و حل مشكلات شهروندان و افزايش اعتبارات ادارات دولتي گام مهمي برداشته شود اما متاسفانه اين مصوبه نيز باري از دوش مينابي ها برنداشت و ميناب علي رغم برخورداري از توانمندي هاي برجسته در محروميت دست و پا مي زند.
در بخش كشاورزي، امكانات رفاهي، حوزه فرهنگي، بهداشت و درمان و حتي در بخش مديريت شهري نيز دچار مشكل است. طوري كه جاي تأسف دارد كه هنوز پس از يك سال اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر با همديگر اختلاف دارند. آقايان اكنون كه 6 ماه از حكم شهردار گذشته است؛ چرا نمي خواهيد از اختلافات دست برداريد و به اندازه خودتان در آباداني شهر سهيم باشيد. گناه مردم و شهروندان مينابي چيست؟ و بازهم متأسفانه علي رغم برخورداري از نيروي انساني مستعد همچنان برخي از ادارات اين شهرستان به صورت سرپرستي اداره مي شود.
انتظار مردم ميناب اين است كه دولت محترم از يك سو و مديران شهري و مسئولان ادارات و نهادهاي ميناب نيز هر يك به سهم خود در رفع مشكلات اين شهرستان تلاش كنند كه ميناب در پس محروميت به فراموشي سپرده شده است.
نجفي- خبرنگار كيهان در ميناب

 



نماينده مردم تفت و ميبد در خانه ملت
مسكن مهر از افتخارات دولت خدمتگزار است

يزد- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسكن مهر از افتخارات دولت خدمتگزار است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدجلال يحيي زاده در نشست بررسي مسائل و مشكلات مسكن روستاييان تفت با اشاره به اجراي طرح مسكن مهر در كشور اين اقدام را براي خانه دار شدن جوانان، با ارزش خواند و آن را از افتخارات اين دولت خدمتگزار دانست.
وي با بيان اينكه در چند سال اخير براي رفع مشكل مسكن جوانان اقدامات خوبي صورت گرفته است بر لزوم آماده سازي و تأمين زيرساخت ها براي احداث مسكن از طريق دستگاه هاي مسئول در روستاها تأكيد كرد.
در اين نشست عنوان شد در سال جاري براي تأمين مسكن جوانان در بيش از 80روستاي شهرستان تفت، زمين براي متقاضيان مسكن درنظر گرفته شده و زيرساخت هاي آن درحال اجراست.
هم چنين در اين جلسه مقرر شد، هرگونه واگذاري زمين در روستاها با هماهنگي و تأييد نهائي بخشداران صورت گيرد و ادارات آب و برق نسبت به طراحي شبكه انتقال و برآورد اعتبار موردنياز اقدام كرده و بنياد مسكن به افرادي كه طي مراحل واگذاري نسبت به عقد قرارداد با اين اداره اقدام كردند اخطار كتبي دهد تا ظرف مدت معيني نسبت به ساخت و ساز آن اقدام كنند.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از پروژه هاي توليدي
اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي 49پروژه زيربنايي و فني 12 پروژه احداث واحدهاي دامداري شيري و گوشتي و بره پرواري، يك پروژه واحد توليدي خوراك دام، چهار استخر و واحدهاي پرورش آبزيان و يك پروژه ساخت مرغداري گوشتي در استان مركزي به بهره برداري رسيد.
حذف كد بين شهري
¤ مديرعامل شركت مخابرات استان مركزي، از اجراي طرح حذف كد بين شهري روستاهاي داراي تلفن خانگي در اين استان خبر داد.
هومن محمودي گفت: با اجراي اين طرح، مشتركين مي توانند بدون گرفتن «كد» با مركز شهرستان و ديگر روستاهاي تابعه ارتباط برقرار كنند.
به گفته محمودي، در حال حاضر قريب به 62 هزار مشترك روستايي در قالب 800 روستا داراي تلفن خانگي، از مزاياي اين طرح بهره مند شدند.
تهديد خشكسالي جدي است
تربت حيدريه- خبرنگاركيهان: معاون استاندار خراسان جنوبي و فرماندار شهرستان تربت حيدريه گفت: تهديد خشكسالي در اين شهرستان جدي است و وضعيت آب شرب آن نگران كننده است. مهندس حسن فتحي نيا افزود: بارندگي سال زراعي جاري اين شهرستان تاكنون 130ميليمتر بوده كه نسبت به سال گذشته 40 ميليمتر كاهش داشته و از ميانگين كلي نيز بسيار كمتر است.
وي گفت: هم اكنون در برخي نقاط شهري اين شهرستان با افت فشار آب مواجه هستيم كه مسئولين ذي ربط بايد با حساسيت بيشتري به اين امر رسيدگي كنند.
تحصيل 3 هزار دانشجوي شاهد
قزوين- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين گفت: بيش از 3 هزار دانشجوي شاهد و ايثارگر در 47 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي استان قزوين تحصيل مي كنند.
محمدمهدي شهروش در گردهمايي دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه علوم پزشكي قزوين افزود: هدف از برگزاري اين گردهمايي بررسي مشكلات دانشجويان و آشنايي بيشتر آنان با ستادهاي شاهد و ايثارگر دانشگاه و دستورالعمل هاي موجود است و دانشجويان مشكلات خود را با اين ستادها درميان بگذارند.
كاهش ذخيره سازي آب
ساري- خبرنگار كيهان: مديرعامل آب منطقه اي مازندران با اشاره به كاهش بارندگي طي 9 ماهه گذشته در اين استان به ويژه در حوزه آبريز تجن و همچنين كاهش آبدهي رودخانه مذكور در سال جاري گفت ذخيره سازي آب در سد شهيد رجايي ساري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل و بيش از 25 درصد كاهش پيدا كرده است.
رمضان طهماسبي افزود: مشكلات كمبود آب در دشت تجن بايد از طريق آب هاي زيرزميني جبران شود.
جذب اعتبارات بيشتر
اهواز- خبرنگار كيهان: نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي در جريان بازديد از پروژه هاي آب و فاضلاب اين شهرستان گفت: اقدامات خوبي در راستاي برطرف كردن مشكل فاضلاب در خرمشهر در حال اجراست. مصطفي مطورزاده با تقدير از عملكرد آبفاي خرمشهر قول مساعد داد كه اعتبارات مورد نياز طرح هاي آب و فاضلاب اين شهرستان را جذب كند.
بهره برداري از 135 پروژه
¤ به مناسبت هفته جهادكشاورزي 135پروژه عمراني- توليدي كشاورزي استان خوزستان از طريق ويدئو كنفرانس توسط رئيس جمهور به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم استاندار خوزستان از افزايش توليد محصولات كشاورزي استان خبر داد و گفت: عليرغم كاهش 43درصدي بارندگي، با تلاش جهادگران كشاورزي 300 هزار تن افزايش توليد داشتيم كه اين رقم افزايش، ميزان توليدات كشاورزي خوزستان را به 11ميليون و 600 هزار تن رساند.
سيدجعفر حجازي اضافه كرد: 135پروژه عمراني و توليدي با اعتباري بالغ بر 192ميليارد تومان با اشتغالزايي 755 نفر در هفته جهاد كشاورزي به بهره برداري رسد كه مهم ترين اين پروژه ها طرح رهبر معظم انقلاب در بخش آب و خاك با 55 پروژه و 1674 ميليارد ريال اعتبار است.
استاندار خوزستان دامپروري، امور عشاير، باغباني، ترويج، تعاون روستايي و شيلات را از ديگر پروژه هاي بخش كشاورزي خوزستان برشمرد.
افتتاح 366 طرح كشاورزي
سنندج- خبرنگار كيهان:366 طرح در بخش هاي توليدات گياهي، توليدات دامي، منابع طبيعي، آب و خاك، تعاون روستايي و صنايع كشاورزي با سرمايه گذاري بالغ بر 168هزار و 543 ميليارد ريال در هفته جهادكشاورزي در استان كردستان به بهره برداري رسد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي كردستان گفت: با اجراي اين طرح ها براي 875 نفر اشتغال ايجاد شده و 2 هزار و 774 خانوار نيز از آن بهره مند خواهند شد.
بهره برداري از 263 پروژه
بندرعباس- خبرنگار كيهان: در هفته كشاورزي 263پروژه در هرمزگان به بهره برداري رسيد.
مدير جهادكشاورزي استان هرمزگان گفت: در واقع پروژه هاي افتتاح شده در هرمزگان 263 پروژه است كه به صورت تجميع شده 13 طرح عنوان شده است.
سيدنصير محمدي درباره ميزان اشتغالزايي اين پروژه ها گفت: تمام پروژه ها با ديد اشتغالزايي اجرا شده كه در مجموع 344 نفر شاغل و 989 خانوار روستايي در اجراي اين طرح ها بهره مند شدند.
اختصاص 43ميليارد ريال اعتبار
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: امسال 43ميليارد ريال براي اجراي طرح و برنامه هاي امور عشاير استان گلستان اختصاص يافته است.
مديرامور عشاير گلستان با اعلام اين مطلب گفت: از اين ميزان 13ميليارد ريال به اعتبارات سالانه اختصاص داشته و 300ميليون ريال نيز در سفر سوم رياست جمهوري تخصيص يافت.
رضا عليپوري مهمترين اقدامات انجام شده در مناطق عشايري را راهسازي و راه گشايي، بهسازي و لوله كشي چشمه سارها، احداث آب انبار، آبرساني سيار، احداث و تكميل بندهاي خاكي و سنگي و عمليات اجرايي اسكان اعلام كرد.
پرداخت وام به محكومان جرائم غيرعمد
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني(ره) در استان گلستان گفت: در سال گذشته كميته به 22 نفر از محكومين نيازمند كه به دلايل جرائم غيرعمد در زندان به سر مي بردند وام پرداخت كرده است.
وي با اشاره به وام محكومين كه در دو بخش ديات و محكوميت هاي مالي به نيازمندان پرداخت مي شود خاطرنشان كرد: ميزان وام پرداختي ديات تا سقف 80 ميليون ريال و محكوميت هاي مالي تا سقف 60ميليون ريال به آنان پرداخت مي شود.

 



تجليل از زنده ياد گروسي پيشكسوت روانشناسي كشور در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
سمينار ديدگاه هاي نوين در شخصيت با هدف نكوداشت زنده ياد دكتر مرتضي گروسي فرشي پيشكسوت روانشناسي كشور در دانشگاه تبريز برگزار شد.
«منصور بيرامي» رئيس دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه تبريز از مرحوم «گروسي فرشي» به عنوان فردي مثبت انديش، صبور، داراي هوش اجتماعي بسيار بالا و متواضع و مردمي نام برد و با تاكيد بر اين كه وي از نظر علمي، فردي كاردان، منظم، متخصص، مدير و پيگير امور بود گفت: تاريخ روانشناسي كشور، هرگز دكتر گروسي را فراموش نخواهد كرد. او در دادن ايده به دانشجويان فوق العاده كارآمد بود و راهنماي خوبي بود و مهارت خاصي در اين راه داشت و از سرمايه هاي شخصي خود نيز، هزينه مي كرد.
جليل باباپور، رئيس نظام روانشناسي و مشاوره آذربايجان شرقي نيز مهرباني، صداقت، نظم، صميميت، صلابت، گشاده رويي و توانمندي در مهارت اجتماعي را از ويژگي هاي زنده ياد گروسي نام برد.
علي رستمي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز نيز خواستار تجليل از اساتيد و نخبگان در زمان حيات آنان شد.
دكتر مرتضي گروسي فرشي در 27 بهمن 1325 در تبريز متولد شد و رده هاي مختلف تحصيلات خود را در دانشگاه هاي «تهران» و «تربيت مدرس» ادامه داد و جزو دانشجويان ممتاز بود. وي از سال 82 تا 86 رئيس دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه تبريز شد و باني انتشار فصلنامه روانشناسي اين دانشگاه بود. رياست سازمان نظام روانشناسي و مشاوره منطقه 5 شمال غرب كشور، عضو انجمن روانشناسي آمريكا، عضو اساتيد راهنماي دانشجويان دوره دكتري دانشگاه استكهلم سوئد در طب اجتماعي، عضو كميسيون تخصصي روانشناسي كودكان استثنايي در سازمان نظام روانشناسي و مشاوره ايران، ناظر پروژه هاي برنامه ملي تحقيقات كشور در علوم انساني، عضو شوراي عالي برنامه ريزي وزارت علوم و عضويت در سازمان مطالعات و تاليف كتب علوم انساني كشور، از سوابق شادروان دكتر گروسي بود. وي كه در سال 86 به درجه استادي رسيد. در بهمن ماه سال 88 بازنشسته شد و اسفند سال گذشته، به علت ايست قلبي، فوت كرد.

 



تقدير امام جمعه خرم آباد از امنيت استان لرستان

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
پايبندي به ولايت ايستادگي در برابر هر نوع جريان انحرافي است.
نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در جلسه شوراي اداري استان افزود: عفت، چشم پاك، دامن پاك، دست پاك و عمل و زندگي پاك انديشه هاي عملي حضرت زهراست و امروز جامعه ما نيازمند درس گرفتن از فضائل آن حضرت است.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي ولايتمداري را سيره حضرت زهرا(س) ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: ويژگي پايبندي به ولايت، ايستادگي در برابر هر نوع جريان انحرافي است.
امام جمعه خرم آباد گفت: امروز جامعه ما براي فائق آمدن بر مشكلات مبتلا به نيازمند به درس گرفتن از حضرت زهرا(س) است.
نماينده ولي فقيه در لرستان از امام خميني«ره» به عنوان الگوي ولايتمداري نام برد و افزود: ما شرايطي بدتر از زمان جنگ نداشتيم كه حضرت امام جريان هاي انحرافي نظير نهضت آزادي، ليبرالها، منافقين و غيره را با وجود سابقه مبارزاتي آنها معرفي كرد و در مقابلشان ايستاد و يا آقاي منتظري را عزل كرد.
ميرعمادي با بيان اين مطلب كه ولايت به دنبال حاكميت قانون و اجراي عدالت در جامعه است،افزود: اجراي عدالت هدف اصلي انقلاب اسلامي ايران است و دنيا به همين خاطر جمهوري اسلامي ايران را الگو قرار داده است.
امام جمعه خرم آباد گفت: تحول جهاني را حضرت زهرا بوجود آورد كه پس از 1400 سال در گفتار و اعمال حضرت امام تجلي يافت و امروزه سيره آن بزرگواران را در وجود رهبر معظم انقلاب مي بينيم.
نماينده ولي فقيه درلرستان گفت: از استاندار لرستان به خاطر ايجاد آرامش در استان قدرداني مي كنم.

 



سرعت گيرها آرام كننده يا بازدارنده؟! (در شهر ما)

تاكسي با سرعت بالا از خيابان اصلي وارد خيابان فرعي مي شود؛ به ناگاه درمقابل خود، مانعي بزرگ در وسط خيابان مي بيند، چاره اي جز ترمز شديد و ناگهاني ندارد.
وقتي كه راننده از «سرعت گير» به سلامت مي گذرد، سر درد دل با مسافرانش باز مي شود. يكي از مسافران كه بازنشسته يك شركت خصوصي است دراين باره مي گويد: در اغلب خيابانهاي شهرمان، برخي ورودي هاي شهر سرعت گيرهاي بسيار بلندي در حد بلوارهاي شهر نصب شده است. و اين سؤال از مديران و مسئولان شهرستان پرسيده مي شود كه به راستي هدف از نصب اين همه سرعت گير چيست؟ كمك به كاهش سرعت وسائل نقليه و جلوگيري از تلفات جاني و مالي در اثرسرعت زياد يا افزايش نارضايتي رانندگان و كمك به خسارات مالي براي اين افراد بويژه در دل شب و مسيرهاي تاريك!
در پايان جا دارد مسئولان و كارشناسان محترم راهنمايي و رانندگي و حمل و نقل ترافيك شهري اگر جايي لازم است سرعت گير نصب شود؛ حداقل با نصب چراغ هاي چشمك زن، نصب نوارهاي هشداردهنده و... استانداردسازي شود تا مشكلات مردم و رانندگان وسايل نقليه در اين زمينه مرتفع شود و عابران پياده و رانندگان هردو از اجراي آن ذي نفع باشند.
شوشتر- خبرنگاركيهان

 



امسال حرم بيش از 90 امامزاده مازندران بازسازي مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امورخيريه مازندران از بازسازي و مرمت حرم بيش از 90 امامزاده استان در سال جديد خبر داد.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي در مراسم كلنگ زني طرح جامع توسعه حرم مطهر آستانه امامزاده عباس(ع) ساري، از بازسازي 97 امامزاده و بقاع متبركه استان در سال جديدخبر داد و گفت: اين طرح هاي عمراني با مشاركت مردمي صورت خواهد گرفت. وي اماكن متبركه و امامزادگان را بهترين مكان براي افزايش معنويت دانست و با بيان اين كه اجراي طرح جامع در سطح امامزاده هاي استان در دستور كار سازمان اوقاف قرار دارد، افزود:خوشبختانه در طول چند سال اخير اقدامات بسيار مناسبي درجهت بازسازي اماكن متبركه استان صورت گرفته است.
سهرابي، تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي را يكي ديگر از مهم ترين برنامه هاي سازمان اوقاف در جهت تحقق منويات رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان كرد: اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي، اعزام روحاني و اقامه نمازجماعت در سطح امامزاده هاي استان از برنامه هايي است كه به صورت مستمر در استان برگزار مي شود. وي در ادامه با اشاره به اين كه امامزاده عباس(ع) ساري از امامزادگان شاخص استان است كه داراي كرامت هاي بسياري است، افزود: توسعه حرم امامزاده عباس از سال ها قبل در برنامه اوقاف استان قرار داشت و با نشست ها و جلسات مختلف و هماهنگي با ميراث فرهنگي استان موفق به اجراي آن شديم.
حجت الاسلام سهرابي گفت: سازمان اوقاف و امورخيريه بر آن است كه بقاع متبركه سبك و سياق خاص خود را داشته باشد و فضايي ايجاد شود كه جوابگوي مردم باشد كه متأسفانه فضاي امامزاده عباس(ع) جوابگوي زائرين و مسافرين نيست. وي با بيان اين كه طرح جامع امام زاده عباس ساري در سه فاز قابل اجراست، گفت: كل مساحت طرح هزار و 800 مترمربع است و مساحت رواق هاي صحن حدود 200 متر را شامل مي شود. سهرابي افزود: گسترش امام زاده عباس ساري آسيبي به بقعه نمي زند و آن را از حالت ميراث فرهنگي بودن خارج نمي كند و اجراي طرح جامع بازسازي امامزاده عباس ساري، تخريب ميراث فرهنگي را به همراه ندارد.

 



بيداري اسلامي در دنيا برگرفته از 8 سال دوران دفاع مقدس است

يزد- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه الغدير استان يزد با اشاره به سالروز فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفي در تاريخ دوران دفاع مقدس، بيداري اسلامي را برگرفته از دوران دفاع مقدس دانست.
سرتيپ محمدعلي الله دادي به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر در جمع خبرنگاران استان يزد، با گراميداشت ياد شهيد محراب آيت الله صدوقي كه رمز عمليات بيت المقدس توسط ايشان عنوان شده بود، پيروزي رزمندگان ايران با دست خالي مقابل دشمن براي بازپس گيري خرمشهر را شاه بيت دوران دفاع مقدس عنوان كرد.
وي افزود: تصرف و آزادسازي خرمشهر نقطه عطفي در دوران دفاع مقدس است به همين دليل شايد سؤالات درخصوص اينكه چرا با آزادسازي خرمشهر جنگ تمام نشد در ذهن بعضي تداعي شود كه در پاسخ بايد گفت كه اعتراف دشمن به تجاوز به كشورمان و نيز پيروزي كه بعداز اين دوران به دست آورديم نتيجه پايمردي رزمندگان و تداوم دفاع در 8 سال دفاع مقدس است.
الله دادي گفت: امسال فتح خرمشهر مزين به دو ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خميني(ره) است كه هم انقلاب ما با مهندسي ايشان به نتيجه رسيد و هم فرماندهي ايشان در دوران دفاع مقدس باعث شد كه به خودباوري برسيم و بتوانيم با مديريت مقاومت و دفاع كنيم.
وي با بيان اينكه اتفاقات دوران دفاع مقدس بسيار حائز اهميت است، اظهار داشت: انقلاب ما از خاكريزهاي ما صادر شد و بيداري اسلامي نيز كه درحال حاضر اتفاق افتاده حاصل انقلاب ماست كه مردم دنيا را اميدوار كرد و اين فرهنگ از دوران دفاع مقدس ما صادر شد و بيداري اسلامي نيز برگرفته از دوران دفاع مقدس ماست.
وي تاكيد كرد: اگر بخواهيم ارزش هاي انقلاب و دوران دفاع مقدس حفظ شود و انسان ها به رشد و سعادت ابدي برسند تنها راه آن در راس امور قرار داشتن ولايت فقيه است و اگر انحرافاتي مشاهده شود به اين دليل است كه با ولايت فقيه شناخته نشده و يا تنها گذاشته شده است.
فرمانده سپاه الغدير استان يزد ادامه داد: براي رسيدن به سعادت ابدي نبايد ولي فقيه را تنها بگذاريم و انسان ها را تنها با يك ملاك محك بزنيم كه در خط ولايت باشند.

 



سرپرست دفترفني استانداري قزوين: پروژه هاي عمراني فاقد سيستم نظارت متوقف مي شوند

قزوين- خبرنگاركيهان:
سرپرست دفترفني استانداري قزوين گفت: آن دسته از پروژه هاي عمراني كه فاقد سيستم نظارت هستند، بايد ادامه كار خود را متوقف كنند.
پيمان پيرمرادي درجلسه شوراي فني استان قزوين افزود: با توجه به اثرات مخرب استفاده از مصالح سنگي سيليس حتي الامكان از اين نوع سنگ ها در آسفالت استفاده نشود.
وي اضافه كرد: در اجراي پروژه هاي راه و ترابري در صورتي كه از سنگ هاي سيليس استفاده مي شود حتما بايد به آزمايشهاي مربوطه توجه شود.
سرپرست دفتر فني استانداري در ادامه گفت: تمامي دهياري ها و شهرداري هاي كوچك موظف هستند كه بدون پيش بيني ناظر در اجراي پروژه از صدور هرگونه پروانه ساختماني پرهيز كنند.

 



رئيس دادگستري گلستان: دلايل كثرت دعاوي در جامعه بايد ريشه يابي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
كثرت دعاوي در جامعه مهم ترين چالش دستگاه قضايي است و بايستي دلايل كثرت دعاوي در جامعه ريشه يابي و براي كاهش آن چاره انديشي شود.
رئيس كل دادگستري استان گلستان، در دومين همايش شوراي حل اختلاف شهرستان گنبدكاوس، گفت: سالانه حدود 10ميليون فقره پرونده در محاكم قضايي كشور تشكيل مي شود كه به هيچ وجه شايسته نظام جمهوري اسلامي نيست.
«احمد فاضليان» با بيان اينكه اين آمار در كشورهاي غيراسلامي از جمله هندوستان با بيش از يك ميليارد نفر جمعيت، سالانه 5 ميليون فقره پرونده است، با تأكيد بر ضرورت فرهنگ سازي در جامعه براي كاهش دعاوي، گفت: علما و روحانيون، كارشناسان، صاحبان انديشه و قلم، رسانه هاي ارتباط جمعي و دستگاه هاي فرهنگي و تبليغي كشور از پيشگامان فرهنگ سازي در جامعه هستند كه بايد براي رفع اين معضل تلاش و راهكار ارائه نمايند.
وي همچنين با اشاره به فلسفه تشكيل شوراهاي حل اختلاف، گفت: تشكيل اين شوراها با هدف استفاده از ظرفيت هاي مردمي براي كاهش حجم پرونده ها در محاكم قضايي صورت گرفته است كه انصافا عملكرد اين شوراها قابل تقدير است.
رئيس كل دادگستري گلستان ادامه داد: از سال 81 تاكنون 600 هزار فقره پرونده (40% كل پرونده هاي ارجاعي به محاكم قضايي) در شوراهاي حل اختلاف اين استان رسيدگي شده كه 27% آن از طريق مصالحه مختوم شد.
وي همچنين دادگستري استان گلستان را جزو معدود دادگستري هاي كشور كه در ساماندهي و بكارگيري اعضاي شوراي حل اختلاف فعال است دانست و گفت: در بحث آموزش شوراهاي حل اختلاف نيز، اين استان رتبه اول كشور را از آن خود كرده است.
فاضليان، رسيدگي به پرونده هاي راكد و تلاش براي افزايش مصالحه را از اولويت هاي كاري شوراهاي حل اختلاف دانست و افزود: مهمترين وظيفه و رسالت شوراهاي حل اختلاف بايد مصالحه باشد.
وي، پيگيري براي افزايش پاداش (حق الزحمه) و نيز پوشش بيمه تأمين اجتماعي اعضاي شوراي حل اختلاف و برگزاري تورهاي زيارتي و تفريحي را از جمله اقدامات انجام شده براي اعضاي اين شورا در ماه هاي آينده دانست.

 



به گفته رئيس كل دادگستري استان: فارس براي اشرار ناامن شده است

شيراز- خبرنگار كيهان:
با تدابير اتخاذ شده، استان فارس براي اشرار و مجرمان ناامن شده است.
رئيس كل دادگستري فارس با بيان اين مطلب در جلسه مشترك مسئولان قضايي و انتظامي استان، توفيقات به دست آمده در چند ماه اخير در برخورد با كانون هاي ناامني را مرهون هماهنگي دستگاه قضايي و انتظامي دانست و گفت: وقوع حتي يك مورد از جرايم مهم در استان مي تواند امنيت كلي فارس را زير سؤال ببرد و ما به عنوان مسئولان امنيت استان بايد امنيتي را كه حق مردم فرهنگي فارس است تأمين كنيم.
دكتر «ذبيخ الله خدائيان» اظهار داشت: بايد مقابله و برخورد با موتورسواران متخلف و حاملان سلاح هاي سرد و گرم در اولويت برنامه هاي قضايي و انتظامي قرار گيرد.
وي طبقه بندي و تفكيك حوزه هاي قضايي را به لحاظ امنيت از ديگر برنامه هاي شوراي قضايي انتظامي استان دانست و خواستار نظارت ويژه امنيتي و انتظامي بر شهرستان هاي بزرگ فارس شد.
رئيس كل دادگستري فارس خواستار برگزاري نشست مشترك رؤسا و دادستان هاي حوزه هاي قضايي و فرماندهان انتظامي مناطق استان در راستاي هماهنگي و انسجام هرچه بيشتر در توسعه امنيت استان شد.
سرتيپ «علي مويدي» فرمانده انتظامي فارس نيز در اين جلسه با اشاره به عمليات هاي اخير ماموران انتظامي در برخورد با اشرار استان گفت: تلاشهاي صورت گرفته در سايه همت نيروهاي انتظامي و هماهنگي و حمايت مجموعه قضايي فارس حاصل شده است.

 



اعتبار40 ميليارد ريالي براي ساخت بزرگ ترين كتابخانه عمومي جنوب شرق كشور

يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزد گفت: براي ساخت بزرگ ترين كتابخانه عمومي شرق كشور تاكنون بيش از 40 ميليارد ريال از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان و بودجه هاي ملي هزينه شده است.
سيدمحمدحسن علايي با اعلام خبر فوق افزود: اين كتابخانه بزرگترين كتابخانه شرق كشور است كه در زميني به مساحت 5200 مترمربع و در سه طبقه با زيربناي 4200 مترمربع ساخته شده است كه به طور همزمان ظرفيت مطالعه يك هزار نفر را فراهم مي آورد.
وي گفت: انشاءا... اين كتابخانه در هفته دولت با حضور مسئولين كشوري و استاني افتتاح خواهدشد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان همچنين اظهار داشت: اين كتابخانه داراي دومخزن ويژه كتابهاي عمومي و مرجع، سالن كنفرانس و گالري مي باشد كه امكان برگزاري مسابقات و نمايشگاههاي مختلف فرهنگي را فراهم مي آورد.
علايي افزود: براي ساخت كتابخانه مركزي شهرستان ميبد، تاكنون بيش از 40 ميليارد ريال از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد و بودجه هاي ملي هزينه شده است.
گفتني است تشكيل كميته ويژه اي براي تصميم گيري درخصوص تجهيز كتابخانه مركزي، حمايت خيرين شهرستان و تأمين هزينه هاي تجهيز اين كتابخانه، جابجايي كتابخانه پارك فلسطين ميبد، تشكيل انجمن خيرين كتابخانه ساز شهرستان و جلوگيري از ساخت و سازهاي نامتعارف درحاشيه كتابخانه مركزي ميبد از مسائلي بود كه دراين جلسه درخصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

اراك- خبرنگار كيهان: براساس احكام جداگانه اي از سوي رئيس هيئت آمادگي جسماني استان مركزي، داوود فيروزي به عنوان رئيس و مينا خوش نظر به عنوان نايب رئيس هيئت آمادگي جسماني شهرستان محلات منصوب شدند.
بادرود- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد قيصري شهرضايي به عنوان رئيس جديد اداره آب و فاضلاب بادرود معرفي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14