(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29  خرداد 1390- شماره 19953

حديث دشت عشق
مسابقات فوتبال مقدماتي المپيك لندن كار سخت اميدهاي ايران در اربيل عراق
اخبار كوتاه از فوتبال
كاپ 2 جهاني روئينگ- آلمان محسن شادي به فينال راه يافت
امور مجامع سازمان اعلام كرد
مشخص شدن تركيب تيم كشتي آزاد جوانان براي مسابقه با تيم ملي بزرگسالان
در كنار ساير ملي پوشان دووميداني مهاجر شجاعي و قنبرزاده هم مسافر ژاپن شدند
پيكان دردسرساز است!
مشكلات واليبال ايران براي حضور در ليگ جهاني
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محسن حاج جعفري»
آسمان پرواز او را ، مات و حيران مانده است

شروع تحصيلات حوزوي او در زادگاهش كاشان، در مدرسه آيت الله يثربي بود. بعد هم بار سفر بست تا به جوار نيلوفر كوير، فاطمه معصومه(س) برود و در حوزه قم كسب معرفت كند. مبارزات سياسيش را پيش از حركت عمومي انقلابي جامعه آغاز نمود و آن هم با ورودش به مدرسه حقاني قم15. خرداد 54 بود كه مراسمي به مناسبت يادبود شهداي 42 در فيضيه برقرار شده بود. مدرسه در محاصره قرار گرفت و او با شجاعت، غذا به طلبه هاي محصور شده مي رساند.
در سال هاي 56-55 در جلسات مخفي شهيد مظلوم بهشتي شركت مي كرد و در تاكتيك هاي چريكي همواره خود را براي حوادث آينده آماده مي كرد. در زلزله زرند از جمله روحانيوني بود كه به كمك مردم بي پناه زلزله زده شتافت و يك بار هم وقتي براي تبليغ در روستاي كدخدا دار كرمان رفت، كدخدا سگ تربيت شده اي را به جان او انداخت. حوزه تبليغيش كرمان، يزد، اصفهان، گچساران، باختران، رشت و همه جا بود كه از تباهي هاي شاه و حاكميت پهلوي مي گفت. آخرين صفحات زندگيش در جنگ تحميلي رقم خورد كه به جبهه اعزام گرديد و در مرحله دوم بيت المقدس با تركش گلوله تانك مجروح و پس از پنج ماه رنج و مرارت از آن جراحت به كاروان شهيدان پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «محسن حاج جعفري»، سال 1336 در كاشان متولد شد و در 10/7/1361در عمليات بيت المقدس به شهادت رسيد.

 



مسابقات فوتبال مقدماتي المپيك لندن كار سخت اميدهاي ايران در اربيل عراق

تيم فوتبال اميد ايران امروز در ديداري حساس در راه صعود به رقابتهاي فوتبال المپيك 2012 لندن ميهمان عراق است.
دور رفت مرحله دوم رقابتهاي فوتبال مقدماتي المپيك 2012 لندن در قاره آسيا، امروز (يكشنبه) برگزار مي شود و در اين مرحله تيمهاي زير 23 سال ايران و عراق مهمترين و حساسترين مصاف را برگزار مي كنند.
در اين مرحله 11 تيم صعود كننده از دور نخست (ايران، كويت، عمان، مالزي، يمن، هنگ كنگ، تايلند، امارات، اردن، هند و تركمنستان) به همراه تيمهاي كره جنوبي، استراليا، چين، ژاپن، عراق، بحرين، قطر، عربستان، كره شمالي، سوريه، لبنان، ازبكستان و ويتنام كه از حضور در دور اول معاف بودند (جمعا 24 تيم) روزهاي 29 خرداد و دوم تير رقابت خواهند كرد.
براساس برنامه تيم ايران ساعت 19و30 دقيقه امروز، در ورزشگاه 23 هزار نفري فرانسوا حريري شهر اربيل ميهمان عراق است و در روز پنجشنبه دوم تير بايد در تهران از عراقي ها ميزباني كند.
عراقي ها كه در المپيك آتن به نيمه نهايي راه يافته اند قصد دارند پنجمين المپيك خود پس از سالهاي 1980، 1984، 1988 و 2004 را تجربه كنند.
در مقابل فوتبال ايران كه در سال 1976 در مونترال تا مرحله يك چهارم صعود كرده بود، تاكنون 4 بار در المپيك 1964، 1972، 1976 و 1980 مجوز حضور در المپيك را كسب كرده است.
در ديگر مصاف هاي مهم تيم ژاپن با كويت روبرو مي شود و كره شمالي كه ملي پوشانش قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا را تجربه كرده اند با امارات مصاف مي دهند. استراليا هم با يمن ديدار مي كند و كره جنوبي به مصاف اردن مي رود.
12 تيم برتر اين مرحله در دور سوم در سه گروه چهار تيمي به صورت دوره اي و رفت و برگشت از 21 سپتامبر تا 14 مارس 2012 به رقابت مي پردازند و تيمهاي صدرنشين مستقيما به المپيك راه خواهند يافت. سه تيم دوم گروههاي سه گانه در مرحله پلي آف كه روزهاي 25 تا 29 مارس 2012 برگزار مي شود در محلي بي طرف به صورت دوره اي مسابقه مي دهند و تيم برتر اين مرحله براي كسب مجوز حضور در المپيك بايد با نماينده آفريقا ديدار كند.
منصوريان: مي خواهيم كار عراق را در خانه اش تمام كنيم
سرمربي تيم فوتبال اميد با دشوار توصيف كردن ديدار برابر عراق تاكيد كرد: مي خواهيم كار تيم عراق را در خانه اش تمام كنيم.
عليرضا منصوريان ضمن بيان اين مطلب افزود: خوشبختانه تيم اميد در طول دو هفته گذشته تمرينات خوبي را پشت سرگذاشت و بازيكنان در شرايط آمادگي خوبي قرار دارند و تنها نگراني ما كمبود هماهنگي بين بازيكنان است كه اميدوارم با تجربه بازيكنان تيم اين مسئله به نوعي جبران شود.
منصوريان با اشاره به اعزام كامل تيم اميد به عراق اظهار داشت: خوشحالم كه بابت خروج بازيكنان تيم مشكلي پيش نيامد و توانستيم تمامي نفرات را به عراق اعزام كنيم كه اين شرايط از نظر روحي روي بازيكنان تاثير مثبتي داشت. وي با تاكيد بر اينكه با بهترين تركيب به مصاف عراق خواهيم رفت و در همين مسابقه رفت هم بدنبال پيروزي خواهيم بود، اظهار داشت: اگرچه بازي سختي پيش رو داريم و در خانه حريف بازي مي كنيم ولي اميدوارم در همين مسابقه رفت با نمايش يك بازي خوب و قابل قبول به نتيجه لازم دست يابيم چرا كه ايمان دارم در بازي برگشت كه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد قطعا با استقبال هواداران مواجه مي شويم و مي توانيم صعود به مرحله بعدي مسابقات را با تماشاگران جشن بگيريم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سومين بازگشت كريمي به پيروزي
علي كريمي هافبك فصل پيش تيم فوتبال شالكه آلمان كه سابقه پوشيدن پيراهن تيم پيروزي در دو مقطع ديگر را نيز در كارنامه ورزشي اش دارد، صبح ديروز پس از ملاقات با حبيب كاشاني براي سومين بار به طور رسمي به اين تيم پيوست. كريمي كه هفته گذشته موافقتش براي حضور در پيروزي را اعلام كرده بوده صبح ديروز راهي اين باشگاه شد و پس از نشستي كه با حبيب كاشاني داشت رسما به اين تيم پرطرفدار تهراني پيوست.
كريمي پس از توافق با مسئولان باشگاه پيروزي راهي هيئت فوتبال شد و قراردادش را با اين تيم به ثبت رساند.
معرفي سرمربي پيروزي در اسرع وقت
سرپرست باشگاه پيروزي گفت: هر زمان كه به جمع بندي برسيم نام سرمربي را اعلام مي كنيم و اين كه چه زماني اين نام مشخص مي شود فعلا معلوم نيست. حبيب كاشاني درمورد اينكه چه زماني سرمربي تيم مشخص مي شود، گفت: طبيعتا اولويت باشگاه انتخاب سرمربي است كه در اين خصوص از افراد صاحب نظر و كارشناس و كساني كه استخوان خرد كرده اين فوتبال باشند در حال كمك گرفتن هستيم. وي در پاسخ به اين سؤال كه چه زمان سرمربي تيم معرفي مي شود، گفت: نمي توان زمان اعلام كرد كه مثلا 24 يا 48 ساعت آينده، اما در اسرع وقت مي خواهيم اين اتفاق بيفتد.
جدايي قطعي واعظي از صبا و احتمال جذب مهاجم صربستاني
سرمربي تيم فوتبال صباي قم از جذب يك بازيكن صربستاني و جدايي قطعي مهدي واعظي از اين تيم خبر داد .
عبدالله ويسي در مورد سفرش به تركيه ضمن بيان مطلب فوق گفت: براي بازديد از كمپ جهت برگزاري اردو و ارزيابي عملكرد چند بازيكن خارجي به تركيه رفته بودم كه يك مهاجم 29 ساله صربستاني نظرم را جلب كرد و طي روزهاي آينده با اين بازيكن قرارداد مي بنديم . وي از جدايي قطعي مهدي واعظي از اين تيم خبر داد و خاطرنشان كرد: احمد خرمالي دروازه بان فصل گذشته آلومينيوم هرمزگان با عقد قراردادي يكساله به تيم صباي قم پيوست و مسعود غلامعلي زاد هم يك سال ديگر با ما قرارداد دارد و با اين شرايط در پست دروازه باني هم مشكلي نخواهيم داشت .
منصوري به سايپا پيوست
هافبك فصل گذشته تيم فوتبال مس كرمان با عقد قرارداد به باشگاه سايپا پيوست. محمد منصوري كه فصل گذشته در تيم مس كرمان حضور داشت با عقد قرارداد به باشگاه سايپا پيوست. مجيد صالح، سرمربي تيم سايپا با تاييد اين خبر گفت: قرارداد مجيد غلام نژاد و مرتضي ابراهيمي از بازيكنان فصل گذشته تيم سايپا نيز تمديد شده است.
فردا تكليف سرمربي سپاهان مشخص مي شود
عضو هيات مديره باشگاه سپاهان گفت: تا دوشنبه كه جلسه هيات مديره باشگاه تشكيل مي شود، تكليف سرمربي فصل آينده تيم فوتبال سپاهان هم مشخص خواهد شد. تابش درباره وضعيت سرمربيگري تيم فوتبال سپاهان و زمان مشخص شدن آن اظهار كرد: فكر مي كنم تا دوشنبه زمان تشكيل جلسه هيات مديره باشگاه، تكليف سرمربي سپاهان هم مشخص مي شود. وي درباره تعدد گزينه هاي سپاهان، خاطرنشان كرد: در آخرين صحبت هايي كه اعضا با هم داشتند، همچنان روي بازگشت امير قلعه نويي تاكيد و در اولويت مذاكرات قرار گرفت. ما چند گزينه ديگر هم داريم كه ساكت با آنها هم صحبت مي كند. مربي خارجي هم جزو گزينه ها هست اما در اولويت نيست چرا كه مسابقات ليگ برتر از يازدهم مرداد آغاز مي شود و در شهريور هم بايد در يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به ميدان برويم لذا تا مربي خارجي بخواهد به شناخت كافي از تيم برسد، زمان خواهد برد.
مرادي مدرس تورنمنت نوجوانان جنوب آسيا
كنفدراسيون فوتبال آسيا از انتخاب مسعود مرادي به عنوان مدرس و ناظر داوري در تورنمنت فوتبال نوجوانان فدراسيون فوتبال جنوب آسيا خبر داد. مسعود مرادي در حالي به عنوان مدرس و ناظر داوري اين تورنمنت انتخاب شد كه اين تورنمنت از تاريخ 10 تا 19 مرداد 90 در كاتماندو پايتخت نپال برگزار مي شود.
پاسخ دستگاه ورزش به جوسازي رسانه هاي بيگانه
پس از جوسازي برخي رسانه هاي بيگانه مبني بر بي توجهي دستگاه ورزش ايران به مرحوم ناصر حجازي، سعيد رضا عاصمي مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش در خصوص ميزان كمك هاي مالي اين صندوق به ناصر حجازي گفت: صندوق علاوه بر بيمه پايه و بيمه تكميلي درمان آيتم كمك هزينه اي دارد كه به بيماران صعب العلاج پرداخت مي شود كه سقف مبلغ آن نيز مشخص مي باشد. اما كمكي كه به آقاي حجازي نيز شد علاوه بر آيتم هاي فوق چندين برابر اين سقف و چند ده ميليون تومان بود. با توجه به اينكه حجازي بيمه عمر هم داشته اند، مقدمات استفاده خانواده ايشان از اين بيمه انجام شده است و پس از طي مراحل قانوني مبلغ يكصد ميليون ريال بيمه عمر به خانواده شان پرداخت مي شود.

 



كاپ 2 جهاني روئينگ- آلمان محسن شادي به فينال راه يافت

دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو در مسابقات كاپ 2 جهاني روئينگ راهي فينال C شد.
محسن شادي كه در كارنامه خود مدال طلاي دو دوره مسابقات زير 23 سال جهان را در اين رشته دارد، در جريان مسابقات كاپ 2 جهاني آلمان كه از روز جمعه گذشته آغاز شده است در رده سني بزرگسالان و در ماده سنگين وزن يك نفره به مصاف حريفان خود رفت. شادي در گروه 3 مرحله مقدماتي ماده سنگين وزن يك نفره با زمان 88:40:7 دقيقه در رده پنجم ايستاد و به مرحله نيمه نهايي صعود كرد. در مرحله نيمه نهايي اين ماده شادي با زمان 48:24:7 دقيقه به فينال C راه يافت.
اين مسابقات امروز به پايان خواهد رسيد.

 



امور مجامع سازمان اعلام كرد

لغو مجمع فدراسيون هاي ورزشي تا اطلاع ثانوي
امور مجامع سازمان تربيت بدني اعلام كرد كليه مجمع ساليانه و انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي به بعد از انتخاب وزير ورزش و جوانان موكول شد.
بنابر اعلام امور مجامع سازمان تربيت بدني، به دليل همزماني برگزاري مجمع برخي فدراسيون هاي ورزشي با انتخاب وزير ورزش و جوانان از سوي مجلس، برگزاري اين مجامع لغو و به بعد از انتخاب وزير ورزش موكول شد.سازمان تربيت بدني پيش از اين اعلام كرده بود مجمع ساليانه فدراسيون هاي جودو (30 خرداد)، گلف(5 تير)، انجمن هاي ورزشي (7 تير) ، ناشنوايان (12 تير) و اسكي (14 تير) برگزار خواهد شد. قرار است جلسه راي اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت ورزش و جوانان روز سه شنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شود. حميد سجادي معاون سازمان تربيت بدني به عنوان گزينه پيشنهادي دولت معرفي شده است.

 



مشخص شدن تركيب تيم كشتي آزاد جوانان براي مسابقه با تيم ملي بزرگسالان

تركيب تيم كشتي آزاد جوانان براي حضور در مسابقات انتخابي تيم ملي بزرگسالان مشخص شد.
هفتم و هشتم تيرماه مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان در ساري برگزار مي شود كه تيم جوانان مي تواند با يك تيم در اين رقابت ها شركت كند. عليرضا رضايي هفت كشتي گير جوانان را براي اين مسابقات مشخص كرده است و در صورت موافقت فدراسيون، مهران نصيري در 66 كيلوگرم و محسن عباسي در 74 كيلوگرم نيز به اين جمع اضافه مي شوند. تركيب تيم كشتي آزاد جوانان در مسابقات انتخابي تيم ملي بزرگسالان به اين ترتيب است:
55 كيلوگرم: دانيال حجتي (گلستان)
60 كيلوگرم: لطيف مومني (مازندران)
66 كيلوگرم: اصغر جبلي (گلستان)
74 كيلوگرم: مهدي عابدي (مازندران)
84 كيلوگرم: خالد نورسي (تهران)
96 كيلوگرم: احمد ميرزاپور (خراسان رضوي)
120 كيلوگرم: سيدمحسن ابراهيمي (مازندران)

 



در كنار ساير ملي پوشان دووميداني مهاجر شجاعي و قنبرزاده هم مسافر ژاپن شدند

با برگزاري مسابقات انتخابي در مجموعه آفتاب انقلاب، احسان مهاجر شجاعي موفق شد جواز حضور در ماده 800 متر مسابقات قهرماني آسيا را به دست آورد.
كميته فني فدراسيون دووميداني پس از بررسي وضعيت اين ورزشكار و ركورد كسب شده وي در مسابقات انتخابي تيم ملي دانشجويان اعزامي به مسابقات يونيورسياد لهستان، اين تصميم را اتخاذ كرد.
همچنين كيوان قنبرزاده پرنده ماده پرش ارتفاع ايران نيز در دور انتخابي موفق شد با پرشي به طول 2 متر و 20 سانتي متر، جواز حضور در مسابقات ژاپن را كسب كند.
امين حسين زاده رهبر ركورددار كشورمان در اين ماده كه چندي پيش در مسابقات جايزه بزرگ آسيا در چين پرشي به طول 2 متر و 15 سانتي متر داشت در دور انتخابي نيز به همين ميزان پريد تا كيوان قنبرزاده از وي پيشي بگيرد.

 



پيكان دردسرساز است!
مشكلات واليبال ايران براي حضور در ليگ جهاني

فدراسيون واليبال در شرايطي براي حضور در مسابقات انتخابي ليگ جهاني اعلام آمادگي كرده كه همچون دوره گذشته جهت حضور پرقدرت در اين رقابت ها با مشكلاتي روبرو است و البته اين بار از نظر استفاده كامل از همه ملي پوشان!
روياي حضور در مسابقات ليگ جهاني كه سال هاست فدراسيون واليبال را درگير خود كرده، اين فدراسيون را در آستانه حضور در مسابقاتي قرار داده كه گذر از آن واليبال ايران را براي نخستين بار راهي يكي از معتبرترين مسابقات جهاني مي كند.
فصل جديد مسابقات واليبال ليگ جهاني در جريان است و بلافاصله پس از پايان اين رقابت ها، مسابقات انتخابي براي مشخص شدن تيم هاي كامل شركت كننده در فصل آينده ليگ جهاني برگزار خواهدشد. ايران هم يكي از تيم هاي متقاضي شركت در رقابت هاي زير گروه است كه در آخرين روز از مهلت تعيين شده، ثبت نام رسمي خود را انجام داد!
ايران و چين همراه با تيم هاي پانزدهم و شانزدهم فصل جاري رقابت هاي ليگ جهاني برگزار كننده مسابقات زير گروه مسابقات 2012 ليگ جهاني هستند. طبق اعلام FIVB اين چهار تيم در فاصله زماني 3تا19 مردادماه بايد ديدارهاي انتخابي خود را برگزار كنند. البته هنوز دستورالعمل برگزاري مسابقات انتخابي اعلام نشده است اما در هر صورت برگزاري اين رقابت ها در زمان تعيين شده به دليل همزماني با رقابت هاي باشگاه هاي آسيا براي تيم ملي و فدراسيون واليبال مشكل ساز است.
مسابقات باشگاه هاي آسيا اول تا 9مردادماه در اندونزي برگزار مي شود. پيكان نماينده كشورمان در اين رقابت هاست كه بازيكنان ملي پوشي مانند عليرضا نادي، فرهاد نظري افشار، مهدي مهدوي، حمزه زريني و آرش كشاورزي را در تركيب اوليه خود قرار داده تا بتواند از قهرماني هاي متوالي اش دفاع كند. اما اين موضوع تركيب تيم ملي را براي حضور در ليگ جهاني تضعيف مي كند و چه بسا نتيجه اي مانند دوسال پيش رقم بخورد.
به همين دليل سعيد درخشنده كه رئيس كميته فني مسابقات واليبال باشگاه هاي زنان آسياست عازم ويتنام شد تا ضمن انجام مأموريت خود در اين رقابت ها با «شاندريت»، رئيس كميته مسابقات كنفدراسيون آسيا مذاكرات لازم را انجام دهد.
دبير فدراسيون واليبال اظهار داشت: اگر آسيا بپذيرد مي توانيم رقابت با چين را در قالب مسابقات قهرماني مردان آسيا (تهران) برگزار كنيم. البته احتمال موافقت با اين پيشنهاد ضعيف است اما به هرحال آن را مطرح مي كنيم تا در صورت امكان نتيجه ديدار دو تيم ايران و چين در اين رقابت ها براي انتخابي ليگ جهاني هم لحاظ شود.
درخشنده تأكيد كرد: درغير اين صورت مربيان دو تيم ملي و پيكان بايد درمورد چگونگي استفاده از بازيكنان و سهمي كه براي استفاده از آنها دارند، به توافق برسند. به هرحال تصميمي گرفته مي شود كه واليبال ايران در هر يك از اين رقابت ها بهترين نتيجه ممكن را بگيرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مسابقات دوچرخه سواري قهرماني كشور مردان، در رشته كورسي اول تيرماه در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي آغاز خواهد شد. اين رقابت ها در دو بخش جاده و پيست و در رده سني بزرگسالان اول تا سوم تيرماه برگزار مي شود.
¤ آخرين جلسه هماهنگي ليگ اسكي چمن با حضور مديران باشگاه ها و مسئولان فدراسيون اسكي برگزار و مقرر شد تا ليگ برتر اسكي چمن فصل 90 طي 9 هفته رقابت از اول تيرماه آغاز و تا 30 شهريور ادامه داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14