(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29  خرداد 1390- شماره 19953

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك بام و دو هوا !(يادداشت روز)
دو، دوتا (گفت و شنود)
اسرائيل: ماهواره هاي ايران عمليات سري غرب را مختل مي كند
كيهان و خوانندگان
تشريح آخرين وضعيت انتخاباتي اصولگرايان از زبان دكتر ولايتي
رژيم مبارك دقيقاً به همان علت شكست خورد كه فتنه سبز (خبر ويژه)
اين بابا كه فيلم خودش روي پرده است! (خبر ويژه)
خيلي از مقامات آمريكايي نمي خواهند ريخت نتانياهو را ببينند (خبر ويژه)
پياده رو... توهم؟! (خبر ويژه)
بازداشت تعدادي از دست اندركاران قرارداد كرسنت (خبر ويژه)
مشكل اپوزيسيون هواداران احمق و فرمانده احمق تر است! (خبر ويژه)



يك بام و دو هوا !(يادداشت روز)

امنيت اخلاقي و اجتماعي در جامعه بي ترديد يكي از اصلي ترين مطالبات و انتظارات مردم است. در همين راستا دغدغه هاي اقشار مختلف مردم نسبت به پايداري امنيت در سطح جامعه و نگراني خانواده ها از معضلات اجتماعي و ناهنجاري ها باعث شده است تا نيروي خدوم انتظامي از اواخر هفته پيش طرح امنيت اخلاقي را در سه استان تهران، گيلان و مازندران به مرحله اجرا دربياورد. طرحي كه برخورد قانوني با مزاحمين نواميس، هنجارشكنان، عفاف ستيزان، زنان خياباني، مانكن ها و بدحجاب ها را در افق مبارزه با تهاجم فرهنگي پيگيري مي كند كه البته اين «پيگيري» خود به مثابه «پيشگيري» است چه اينكه اجراي صحيح و قانونمند اين طرح از شكل گيري بسياري از ناهنجاري هاي حاد و مزمن و جرايم اجتماعي ويرانگر جلوگيري مي نمايد.
نكته جالب و قابل تأمل آن كه به موازات آغاز اين طرح از سوي نيروي انتظامي، محافل و رسانه هاي ضدانقلاب در اقدامي هماهنگ تمام پتانسيل خود را به صحنه آورده و از اجرايي شدن اين طرح ابراز نگراني نموده و مانند هميشه با تحريف و شانتاژ رسانه اي و قلب واقعيت عليه ماهيت و هدف طرح امنيت اخلاقي، فرياد دروغين حقوق شهروندي سر مي دهند!!
اين نوشته در پي آن نيست كه به ادعاهاي واهي و مضحك رسانه هاي ضدانقلاب و معاند كه طرح امنيت اخلاقي را طرحي «سركوبگرانه»، «خشونت بار»، «عليه جوانان» ، «در جهت محدوديت بيشتر» و... القاء مي نمايد پاسخ دهد چرا كه ميزان عداوت و عناد و در عين حال پوچي ادعاهاي دشمنان نشان دار نظام جمهوري اسلامي اظهر من الشمس است.
اما يادداشت پيش روي مي كوشد از يكسو هياهو و بعضاً جنجال برخي از رسانه هاي داخلي كه از قضا دراين باره همسو با رسانه هاي ضدانقلاب هستند و به عمد يا ناخواسته در زمين دشمن بازي مي كنند را مورد واكاوي قرار داده و از سوي ديگر؛ نكات قابل اعتنايي را پيرامون مقوله حساس و خطير امنيت اجتماعي قلمي نمايد:
1- شكي نيست كه بخش قابل توجهي از تهديدها، توطئه ها و كارشكني هاي نظام سلطه و قلدرمآبان غربي عليه ايران اسلامي به سمت «الگوهاي نرم» ميل كرده است و دشمنان در گستره اين جنگ نرم، باورها و ارزش ها و فضايل ديني و اسلامي را نشانه رفته اند.
مقارن با اين فضا و در حالي كه سازمان ناتوي فرهنگي دشمن با پمپاژ رسانه اي خود به ترويج لائيسيته و بي ديني و ذبح اخلاق ديني روي آورده است؛ آيا رسالت حداقلي رسانه هاي داخلي چيزي جز مقابله منطقي و از سرعقلانيت با آتش توپخانه تهاجم فرهنگي دشمن است؟ متأسفانه برخي از رسانه هاي داخلي- هر چند اندك- دچار اين خطاي استراتژيك - و نه خط هارمونيك- شده اند كه در جهت مقابل احكام مسلم اسلامي در حركتند و به گونه اي به انعكاس اخبار و گزارش ها در اين باره مي پردازند كه گويا ثمره مترتب بر آن آموزه ها و احكام «محدوديت»! و يا «خشونت»! است. تأسف بيشتر آنجايي است كه حتي برخي از رسانه ها و آقايان مدعي به اصطلاح روشنفكري با استنباط هاي غيرفني و اجتهادهاي سرگردان و با استفاده ابزاري از متون و قواعد فقهي دريافت هاي مغلوط و نامربوط خودشان را درباره آموزه ها و احكام مسلم اسلامي بيان مي كنند تا جايي كه رسانه هاي ضدانقلاب سر ذوق آمده و به بازتاب گسترده آن مي پردازند.
سؤال اينجاست كه افاضات- بخوانيد اضافات- حضرات و آقايان برخي رسانه هاي مرموز چرا هميشه مورد استقبال سايت ها و رسانه هاي ضدانقلاب قرار مي گيرد؟ ميان اين سخن پراكني ها با آن عداوت ها و عنادها چه رابطه اي برقرار است؟
به عنوان نمونه- و تنها نمونه- در همين مقوله طرح امنيت اجتماعي بجاي اينكه از دغدغه و مطالبه به حق و گسترده آحاد ملت در دايره اقدام اجرايي نيروي انتظامي حمايت بشود برخي رسانه ها از چهارشنبه گذشته به بهانه هاي مختلف و در قالب گفت وگو، يادداشت، گزارش و... ناجا را مورد فشار و تنگنا قرار داده اند تا جايي كه حتي در مواردي هر اهل رسانه اي به ياد تحريريه بي بي سي مي افتد، خاطر تان كه هست؟...
2- جاي شگفتي است كه امروز در حالي برخي از رسانه ها و جريان هاي خاص بي محابا به طرح امنيت اخلاقي حمله مي كنند و در پوشش به اصطلاح «فرهنگ سازي و كار فرهنگي» قصد به انزوا كشاندن پليس در مقوله خطير امنيت اخلاقي و اجتماعي را دارند كه با وقوع حادثه اي ناهنجار و دلخراش- همچون پرونده خميني شهر، ميدان كاج، پاكدشت و...- و در چرخشي متناقض و متضاد خواستار برخورد نيروي انتظامي با سلب كنندگان امنيت مي شوند.
در يكي، دو هفته گذشته بر اثر چند رخداد ناگواري كه امنيت اخلاقي و اجتماعي شهروندان تهديد شد بيشترين فشار بر ناجا و دستگاه قضايي تحميل شد. خواسته قانوني و مطالبه بحق مردم در پي اين حوادث اين است كه با ضاربين آن روحاني از خودگذشته كه در خيابان شريعتي در پي نجات يك دختر از چنگال اوباش به شدت مجروح شد برخورد جدي و قاطع شود همچنانكه با عاملان حادثه خميني شهر نيز برخورد قضايي و قاطعانه صورت بگيرد اما برخي از رسانه ها و آقايان مدعي كه اين روزها شمشير انتقادات تند خود را عليه ناجا بكار گرفته اند همان دسته و گروه و جرياني هستند كه هنگامي كه سه سال پيش (تيرماه 87) طرح تشديد مجازات اخلالگران در امنيت رواني جامعه در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد زبان به انتقاد نامنصفانه و تخطئه گشودند كه اين طرح بوي خشونت مي دهد و با مباني حقوق بشر ناسازگار است.!!
اين جماعت و عقبه رسانه اي آنها همانهايي هستند كه وقتي در اواخر سال 88 رياست دستگاه قضايي به دادستان كل كشور دستور داد تا طرح جامعي براي برخورد با عوامل اخلالگر در امنيت اجتماعي تهيه شود نغمه حقوق شهروندي سر دادند و... گويا راهي جز حركت در چنبره فريب و تناقض و تضاد در پيش ندارند!
3- واقعيت آن است جماعتي در داخل كشور با فرياد به اصطلاح حقوق شهروندي و زمزمه قانونگرايي و نغمه امنيت طلبي و آزادي، مسبب اصلي نقض حقوق شهروندي و سلب كننده امنيت اخلاقي و اجتماعي هستند و گواه آشكار و غيرقابل خدشه بر اين پلشتي آن است كه نص صريح قانون را برنمي تابند و با ژست قانون مندي و قانونگرايي به جنگ قانون آمده اند.
جماعت مورد اشاره در حالي وكيل مدافع مزاحمين نواميس، عفاف ستيزان، هنجارشكنان، مانكن ها، زنان خياباني و سگ گردانان در اماكن عمومي شده اند كه حاضر نيستند به «قانون» تمكين نمايند.
مگر نه اين كه به موجب تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامي عدم رعايت حجاب شرعي از سوي زنان جرم است پس قيل و قال مدعيان قانون گرايي درباره مبارزه قانونمند با بدحجابان چيست؟
آيا كساني كه قانون موضوعه كشور را رعايت نمي كنند مزاحم ديگر شهروندان نمي شوند؟ در قاموس آقايان مدعي و اين رسانه ها، نقض حقوق شهروندي چيست؟
قانون راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، 21 بند را در وظايف نيروي انتظامي درباره اجرايي شدن عفاف و حجاب قرار داده است، از جمله در بند 5 و 7 تصريح شده است كه تذكر به افراد بدحجاب و برخورد با آنها وظيفه ناجا است همچنان كه بايد با افراد خياباني و باندهاي اصلي فساد و فحشا نيز برخورد قانوني كند.
اكنون با آغاز طرح امنيت اخلاقي كه در راستاي تحقق بخشيدن اين گونه وظايف خطير نيروي انتظامي است معلوم نيست كه چرا جماعتي با بزرگ نمايي ها و القائات دروغ به گونه اي نادرست و با بار منفي توجهات را به سوي نيروي خدوم انتظامي متمركز كرده اند؟!
البته در ميان اين وظيفه خطير و حساس نيروي انتظامي انتقاداتي از سوي كارشناسان متعهد و رسانه هاي دلسوز مطرح مي شود كه بي شك از دايره شيطنت ها و تحريكات و اقدام مرموز جماعتي كه بدان اشاره شد بيرون است كه موسمي بودن اجراي اينگونه طرح ها و در نتيجه، بي اعتمادي به تداوم آن از جمله اين انتقادهاست.
4- و بالاخره بايد گفت؛ آنچه فصل الخطاب است و همه اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي بايد در برابر آن تمكين نمايند «قانون» است. «عليكم به قانون» هيچ استثنا و حد و مرزي نمي شناسد.
اصل سوم قانون اساسي بر «ايجاد محيط مساعد براي رشد فضايل اخلاقي براساس ايمان و تقوا و مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهي» تاكيد دارد. اصل هشتم قانون اساسي، «امر به معروف و نهي از منكر را وظيفه اي همگاني و متقابل برعهده مردم نسبت به يكديگر» دانسته است. قانون راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب(مصوب 13 دي 1384) 26 نهاد، وزارتخانه، ستاد و سازمان را موظف كرده است تا در اين مهم همت بگمارد و وظايف هر يك را به تفكيك احصا كرده است و دولت محترم اجراي اين قانون را برعهده دارد. پس همه مسئول اند و از هيچ كس هيچ گونه عذري پذيرفته نيست چرا كه قاطبه ملت ايران اسلامي اين مطالبه بحق و قانوني را خواستارند و جماعتي كه آب را گل مي كنند و اهداف نامبارك آنان از نگاه تيزبين ملت پنهان نمانده و نمي ماند.
حسام الدين برومند

 



دو، دوتا (گفت و شنود)

گفت: خيلي عجيبه!
گفتم: چي خيلي عجيبه؟!
گفت: اين روزها، جماعتي كه سابقه و هويت آنها براي مردم شناخته شده است به بهانه اجراي طرح عفاف و امنيت اجتماعي همصدا با رسانه ها و محافل بيگانه، نيروي انتظامي را به باد انتقاد و اعتراض گرفته اند.
گفتم: اين كه چيز عجيبي نيست! اين جماعت از خودشان اختياري ندارند و هميشه با دشمنان مردم همصدا بوده اند.
گفت: از آنها انتظاري نيست كه براي حفظ نواميس مردم دل بسوزانند و از برخورد با اراذل و اوباش و زنان خياباني و مروجان فساد و فحشاء حمايت كنند.
گفتم: پس چه چيز آنها به نظر تو عجيب است؟!
گفت: همين جماعت، هر وقت حادثه ناگواري نظير حمله اوباش به نواميس مردم و يا زورگيري و فساد زنان خياباني اتفاق مي افتد به نيروي انتظامي اعتراض مي كنند كه چرا با اين موارد برخورد نمي كند!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يك آدم شارلاتان و نان به نرخ روز خور پرسيدند دو، دوتا چند تا مي شود؟ گفت؛ مي خواهيد بخريد يا مي خواهيد بفروشيد؟!

 



گزارش خبري تحليلي كيهان
اسرائيل: ماهواره هاي ايران عمليات سري غرب را مختل مي كند

سرويس سياسي-
پرتاب موفقيت آميز دومين ماهواره بومي ايراني به فضا با نام «رصد 1» بازتاب گسترده اي در رسانه ها و محافل خارجي داشته تا جايي كه برخي از اين رسانه ها اذعان كردند جمهوري اسلامي ايران به دوران عمليات هاي سري آمريكا و اسرائيل در منطقه پايان خواهد داد.
«ماهواره رصد» اولين ماهواره تصويربرداري جمهوري اسلامي ايران است كه رصد، تمامي مراحل طراحي، ساخت، تست و آماده سازي آن در داخل كشور و توسط متخصصان داخلي صورت گرفته است. رصد قابليت تصويربرداري با تفكيك پذيري 150 متر را دارد. اين ماهواره چهارشنبه شب هفته گذشته و همزمان با شب ولادت با سعادت حضرت علي(ع) توسط ماهواره بر «سفير 1» در مدار 260 كيلومتري زمين قرار گرفت.
اولين ماهواره ايراني «اميد» نام داشت كه 15 بهمن سال 1387 و همزمان با سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در مدار فضا قرار گرفت و به مدت 82 روز مأموريت هاي محوله را به طور كامل با موفقيت انجام داد.
موفقيت دانشمندان فضايي كشورمان در پرتاب ماهواره رصد خشم و ناراحتي مقامات غربي بخصوص آمريكا و رژيم صهيونيستي را برانگيخته است. به نوشته روزنامه القدس العربي، مقامات تل آويو، انتخاب يك فرد ايراني به عنوان رئيس كميته حقوقي استفاده صلح آميز از فضاي ماوراي جو و نايب رئيس امور روابط خارجي در سازمان پژوهش هاي فضايي كشورهاي آسيايي تحت نظارت چين را يك بهانه براي ابراز نارضايتي خود از اقدام اخير ايران در پرتاب ماهواره به فضا قرار داده اند.
براساس اين گزارش، منابع اطلاعاتي اسرائيل به روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت گفتند كه انتخاب احمد طالب زاده در اين منصب به ايران اين امكان و اجازه را مي دهد تا اطلاعات گسترده و حساسي را درباره انواع فعاليت هاي فضايي از جمله موشك هاي پرتاب ماهواره و سفينه هاي فضايي به دست آورد.
اين منابع اذعان كردند كه آنچه باعث شگفتي و تعجب است اين كه تعيين طالب زاده با كرامت انجام شد و هيچ كس به آن اعتراض نكرد.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: برنامه فضايي ايران كانالي براي دستيابي به اطلاعات نظامي و غير نظامي خواهد بود كه به اين كشور درباره جلو بردن برنامه توليد موشك هاي بالستيك كمك مي كند. «اسحاق بن يسرائيل» رئيس سازمان فضايي رژيم صهيونيستي نيز در اين باره اعتراف كرده است كه در پي اقدامات ايران در فضا ديگر هيچ كشوري قادر به انجام عمليات محرمانه و سري در خاورميانه نخواهد بود.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز نيز با تأييد اين مطلب در گزارشي به نقل از كارشناسان غربي نوشت: موفقيت آميز بودن پرتاب اين ماهواره نشان مي دهد مهارت مهندسان ايراني افزايش يافته و اين موفقيت ممكن است براي گشت هاي شناسايي نظامي نيز مورد استفاده قرار گيرد.
مجله آمريكايي «ويك» نيز در اين باره نوشت: تهران با پرتاب ماهواره و قرار گرفتن موفقيت آميز آن در فضا ما را بيش از پيش راجع به قابليت هاي اين كشور به فكر فرو برد.
بنابراين گزارش، كارشناسان پرتاب موفقيت آميز رصد 1 به فضا را گام رو به جلوي بسيار مقتدرانه ايران مي دانند كه دامنه آن مي تواند تبعات زيادي داشته باشد و در آينده حتي با توانايي هاي بالستيكي اين كشور مواجه شد.
در اين بين كارشناسان فضايي، امنيتي بدين واقعيت رسيده اند كه دانشمندان ايراني تنها چند گام تا موفقيت كامل فاصله دارند.
كارولين.بي.گليك در اين زمينه مي گويد: ايرانيان پيشرفت سريعي داشته اند. پيام تهران بسيار واضح و خطر در حال احساس شدن است.
چارلز ويك، ديگر كارشناس بين المللي نيز مي گويد: ايران در حال پيشرفت است.
اين هفته نامه در خاتمه به نقل از آدام راونسلي، خبرنگار نشريه وايرد مي نويسد: ما پيشتر مي گفتيم ايران از تكنيك فتوشاپ استفاده مي كند ولي حال چه بگوييم. بايد اذعان نماييم كه زنگ ها بصدا درآمده است.
البته رسانه هاي رژيم صهيونيستي نيز نتوانستند خشم خود را از موفقيت هاي ايران در پرتاب ماهواره به فضا فرو برند. در همين رابطه روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت: چرا غرب تحريم هاي سنگين تري كه باعث سقوط رژيم ايران شود، اعمال نمي كند تا ما ديگر شاهد اين اقدامات از سوي تهران نباشيم.
آمريكا و صهيونيست ها در حالي از افزايش قدرت نظامي و بالا رفتن توان فضايي ايران نگرانند كه «حميد فاضلي» رئيس سازمان فضايي كشورمان اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران تا پايان سال جاري سه ماهواره بومي ديگر را به فضا پرتاب خواهد كرد. وي افزود: پرتاب كاوشگر 5 در مرداد ماه يكي از اين ماهواره ها خواهد بود.
در كنار جمهوري اسلامي ايران تنها هفت كشور؛ شوروي سابق (1957)، آمريكا (1958)، فرانسه (1965)، ژاپن (1970)، چين (1970)، انگليس (1971)، هند (1980) مستقلاً موفق به پرتاب ماهواره شده اند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ از همه كساني كه در كمال بي ادعايي و بي نشاني ولي به موقع توطئه دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام را خنثي و از اين طريق دل مردم را خوشحال مي سازند تشكر مي كنيم و دعاگوي امام زمان(عج)، نايب برحقش حضرت ايت الله العظمي خامنه اي و سربازان ولايت در هر كجا كه خدمت مي كنند هستيم.
3168---0917
¤ از دستگاه قضا انتظار مي رود با برخورد شديد و مجازات سنگين اراذل و اوباش مانع تكرار حوادثي چون حمله به حجت الاسلام فروزش و ديگر ناهيان از منكر شوند.
9577---0918
¤ اكنون كه اراذل و اوباش هر روز گستاخ تر از روز گذشته مي شوند روزنامه ... با درج قوانين استفاده از اسلحه سعي كرده است اقتدار پليس را بشكند.
2141---0913
¤ اگر در هر برهه از انقلاب اسلامي با مفسدين اقتصادي برخورد قانوني مي شد وضع فساد اقتصادي به اين شكل فعلي نبود كه برخي افراد از خدا بي خبر با استفاده از مسئوليت و يا با استفاده از رانت و... جيب خود را پر كنند و پا به فرار بگذارند و برخي نيز با دريافت وام هاي چندصد ميلياردي از بازپرداخت آن امتناع ورزند. با توجه به ضربات اين افراد به نظام قصد زير سؤال بردن اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي كه حاصل خون شهداست شايسته است مردم ما اقتدار نظام قضايي در برخورد با مفسدين اقتصادي، سياسي و اخلاقي را شاهد باشند.
عليمرداني
¤ خوب است وزارت اطلاعات كشورمان با داشتن توانمندي هايي كه در برخورد با گروه هاي اپوزيسيون خارج از كشور و ضد انقلاب داخل پيدا كرده با باندهاي فساد اقتصادي نيز برخورد كند.
4061---0917
¤ از رئيس محترم بانك مركزي درخواست مي شود نام بانكي را كه حاضر است بدون سپرده وام بدهد اعلام كنند تا به آن مراجعه كنيم.
8779---0914
¤ مدت 8 ماه است كه براي گرفتن وام تعميرات منزل در بانك مسكن حساب باز كرده و منتظر دريافت وام مسكن هستم و هر بار كه مراجعه مي كنم اعلام مي شود اعتبار نيامده است! از وزير محترم مسكن مي پرسم اگر برخي مسئولين اين وزارتخانه تقاضاي وام داشتند 8 ماه طول مي كشيد؟!
شهرام امين از اراك
¤ كشور ما اسلامي است و در تمام شبكه هاي سيما بايد چند دقيقه قبل از اذان مغرب ، قرآن با صوت دلنشين قراء خوش صوت پخش بشود و فضا را معنوي بكند. ولي متاسفانه بعضي از شبكه ها به پخش يك اذان كوتاه اكتفا مي كنند. چرا؟
تجارتي
¤ پول هاي كلاني كه در فوتبال به مربيان و بازيكنان پرداخت مي شود بسياري از جوانان بيكار كشور را به بيماري افسردگي و نااميدي دچار كرده است. چرا با سرنوشت بهترين سرمايه هاي كشور كه جوانان هستند اينگونه بازي مي كنند؟
رجبعلي زاده
¤ بعضي از طلبكاران براي وصول مطالباتشان اوراق چك و سفته را به شهرستان هاي ديگر برده و شكايت مي كنند تا بدهكاران را تحت فشار قرار دهند. مسئولين محترم دستگاه قضايي لازم است در اين مورد توجيه باشند و جلوي آن را بگيرند.
2917---0937
¤ با وجود سپري شدن بيش از 6 ماه از بازي هاي آسيايي گوانگجو هنوز هم جوايز تيم واليبال نشسته بانوان پرداخت نشده است در حالي كه جوايز ورزشكاران سالم همان 6 ماه پيش پرداخت شد. از مسئولين امر درخواست مي شود تكليف ما را روشن كنند.
9447---0919
¤ برخي كارگران بخش خصوصي با توجه به سابقه 30 سال خدمت به علت عدم پرداخت بيمه توسط كارفرما بازنشسته نمي شوند؟ از دولت خدمتگزار و مسئولين سازمان بازرسي كل كشور استمداد مي كنم مشكل بيمه بخش خصوصي را به نحوه مقتضي پيگيري و حل نمايند.
يك كارگر بخش خصوصي
¤ بنده از جانبازان جنگ تحميلي هستم و در دوران جنگ در مجتمع رزمندگان قائم شهر به صورت پيامي مشغول به تحصيل بودم. پس از جنگ مجتمع رزمندگان قائم شهر وضعيت بسيار مناسبي پيدا كرده بود و هميشه از وضع نابسامان مجتمع نگران بودم و اخيراً وقتي فرزندم را براي ادامه تحصيل به آنجا بردم، با انبوهي از جوانان ملبس به لباس مقدس بسيج مواجه شدم و خوشبختانه متوجه شدم اين مجتمع به عنوان پردانش آموزترين و منظم ترين آموزشگاه سطح شهرستان در اذهان عمومي مطرح مي باشد. خدا را شكر كه رزمندگان اسلام هنوز هم در همه عرصه ها در خط مقدم انقلاب اسلامي قرار دارند. بدين وسيله از مسئولين آموزش و پرورش قائم شهر تقدير و تشكر مي نمايم.
يكي از جانبازان جنگ تحميلي
¤ برخي از آهنگ هايي كه از صدا و سيما پخش مي شود مصداق غناي لهوي است چه مرجعي بايد مانع اين منكرها شود. شوراي نظارت بر صدا و سيما يا رئيس سازمان يا مجلس.
9623---0912
¤ از رئيس محترم بانك مركزي جمهوري اسلامي درخواست مي شود با توجه به سوءاستفاده هاي برخي از مؤسسات و صندوق هاي قرض الحسنه و بانكهاي خصوصي از نام ائمه اطهار(ع)، مانع نامگذاري آنها به نام اهل بيت(ع) شوند.
5587---0912
¤ يادداشت روز كيهان با عنوان «پشت پرده راهبرد عمليات اطلاعات پايه» چاپ شده در روزنامه براي بنده استفاده زيادي داشت. از شما كيهاني ها تشكر مي كنم.
6333---0911
¤ در صنايع فولاد مشكل نيروهاي شركتي حل شده ولي چرا در صنعت نفت به رغم اينكه تحصيلات عاليه داريم فكري براي تبديل وضعيت ما صورت نمي گيرد.
8374---0936
¤ در شهرستان رفسنجان امكان سونوگرافي براي بانوان وجود ندارد خانم هاي اين شهرستان مجبورند براي انجام اين آزمايش پزشكي با سفر به كرمان مركز استان متحمل هزينه اضافه و وقت زياد بشوند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
8603---0913
 



تشريح آخرين وضعيت انتخاباتي اصولگرايان از زبان دكتر ولايتي

سرويس سياسي-
عضو كميته سه نفره اصولگرايان با رد برخي اخبار مبني بر توقف فعاليت اين كميته گفت كه فعاليت ها همچنان به طور جدي دنبال مي شود.
علي اكبر ولايتي عضو برجسته جريان اصولگرايي درباره آخرين وضعيت كميته سه نفره عنوان كرد كه فعاليت اين كميته همچنان ادامه دارد و اقدامات خوبي در آن انجام شده است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره توقف فعاليت هاي كميته سه نفره و ابهام در سرنوشت آن با رد چنين اخباري به فارس گفت: وحدت اصولگرايان براي ما مهم است و اين كميته در همين راستا فعاليت هاي خود را ادامه مي دهد.
گفتني است اوايل آبان ماه 1389پس از دغدغه هاي اصولگرايان براي نهمين دوره انتخابات مجلس، جمعي 30 نفره از چهره هاي شاخص اين جريان با رئيس جمهور ديدار كردند.
به دنبال اين نشست، كميته اي سه نفره متشكل از عسگراولادي، ولايتي و حدادعادل مامور شدند تا ديدارهايي را با رئيس جمهور داشته و در راستاي وحدت اصولگرايان و تعيين ساز و كار مناسب براي ورود در انتخابات مجلس اقدام نمايند.
هر چند جريان انحراف در طول ماه هاي شكل گيري اين كميته تلاش بسياري كرد تا با دامن زدن به مقولات اختلاف آميز ميان رئيس جمهور و اصولگرايان، كارايي اين كميته را كاهش دهد اما براساس گزارش هاي موثق، بدنه جريان حامي رئيس جمهور هماهنگي قابل توجهي را با اقدامات و تصميم هاي اصولگرايان از خود نشان داده اند.
تجربه موفق جبهه متحد اصولگرايي در دوره پيشين انتخابات مجلس هم پشتوانه قابل تأملي براي اعضاي كميته 3 نفره بود تا در روند تصميم سازي براي ايجاد وحدت اصولگرايان با توان و قابليت جدي تر وارد عمل شوند.
در اين ميان افزايش اعضاي اين كميته به 7 نفر و ورود روحانيوني از جامعتين نيز نقطه عطفي در فعاليت و اثربخشي اين گروه خواهد بود چرا كه تركيب جديد كه با ورود دو نفر از جامعه مدرسين و دو نفر از جامعه روحانيت ارتقا يافته مي تواند نقش كليدي تري در وحدت آفريني ايفا كند.
حسن غفوري فرد عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز در همين زمينه با اشاره به اضافه شدن روحانيون از جامعتين به كميته گفت: اضافه شدن روحانيون به اين مجموعه موجب فعاليت كامل تر و منسجم تر اين كميته زير چتر و ديدگاه روحانيت خواهد شد.
بنابر گزارشات دريافت شده، كميته 7 نفره همچنين 15 نفر را به عنوان اعضاي شوراي سياستگذاري انتخاب كرده و جلسات اين شورا هم به طور مستمر در حال برگزاري است.

 



رژيم مبارك دقيقاً به همان علت شكست خورد كه فتنه سبز (خبر ويژه)

رئيس و سخنگو و تنها عضو شوراي -يك نفره- هماهنگي سبز گفت: وضعيت ايران با تونس و مصر يا ليبي قابل مقايسه نيست.
اردشير اميرارجمند در ملاقات شماري از عناصر مقيم آمريكا با اعتراف به استقلال جمهوري اسلامي و سرسپردگي رژيم مصر گفت: وضعيت ايران با تونس، مصر يا ليبي يكي نيست. دليل موفقيت در تونس يا مصر، وابستگي ارتش به آمريكا بود. خنثي كردن نيروي نظامي در ايران روش ديگري را مي طلبد.
وي در عين حال به اين حقيقت اشاره نكرد كه فتنه سبز دقيقا مورد حمايت آمريكا بود و به همين دليل مورد انزجار قاطبه ملت ايران قرار گرفت.
وي كه تا پيش از اين با لحني منافقانه مدعي «اجراي بدون تنازل قانون اساسي بود»، در ملاقات اخير با ضدانقلاب و به اقتضاي مخاطبان جلسه گفته است «اگر از من بپرسيد قانون اساسي دموكراتيك هست؟ پاسخم به شما منفي خواهد بود».

 



اين بابا كه فيلم خودش روي پرده است! (خبر ويژه)

نيكلا ساركوزي در اقدامي تبليغاتي از توزيع كننده يك فيلم شبه روشنفكري ايراني خواست تا نسخه اي از آن را در اختيار وي و همسرش كارلا بروني قرار دهد.
به گزارش منابع اينترنتي، ساركوزي مايل است نسخه اي از فيلم جدايي نادر از سيمين را به طور اختصاصي و به همراه همسرش در كاخ اليزه تماشا كند.
اين خبر پس از آن منتشر مي شود كه فيلم ياد شده در مسابقه اكران و ميزان استقبال مردم ايران، با فاصله بسيار زياد از فيلم «اخراجي هاي 3» جا ماند. اين ناكامي به ويژه از آن جهت قابل توجه بود كه مافياي رسانه اي و شبكه عنكبوت تلاش گسترده اي را براي تحريم «اخراجي هاي 3» و تبليغ عجيب و غريب «جدايي نادر از سيمين» ترتيب داده و حتي با تقلب هاي مختص عرصه مجازي، آن را به عنوان يكي از فيلم هاي بزرگ دنيا جا زده بودند! و البته با اعتراض اهل فن در فضاي اينترنت از سوي كشورهاي مختلف مواجه شدند.
دروغ بودن ادعاي تقاضاي ساركوزي براي تماشاي فيلم مذكور به اتفاق همسر خود از آن جهت قابل درك است كه ساركوزي و همسرش بروني پس از يك دوره كوتاه پيوند زناشويي، در وضعيت متاركه قرا رگرفته اند و خبرها از احتمال جدايي آن دو حكايت مي كنند. علت تيرگي روابط نيكولا ساركوزي از كارلا بروني، روابط گسترده خارج از پيمان زناشويي طرفين اعلام شده است. ساركوزي و بروني به خاطر اين روابط بي قيد و بند مورد انتقاد گسترده رسانه هاي فرانسوي قرار دارند.
ساركوزي اوايل زمستان گذشته به اعتبار بي عرضگي در حفظ مستعمره اي به نام تونس و غافلگير شدن در برابر قيام مردم آن كشور مورد سرزنش رسانه ها واقع شد.

 



خيلي از مقامات آمريكايي نمي خواهند ريخت نتانياهو را ببينند (خبر ويژه)

عضو حزب كار در پارلمان رژيم صهيونيستي با اشاره به اختلافات بين كابينه آمريكا و رژيم صهيونيستي گفت: شمار زيادي از مقامات آمريكايي حتي نمي خواهند اسم نتانياهو را بشنوند.
اسحاق هرزوگ در گفتگو با روزنامه يديعوت آحارنوت گفت: به تازگي با شماري از مقامات دولتي آمريكا نزديك به باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا ديدار و گفتگو داشتم. آنها به اوباما گفتند كه از دست نتانياهو به دليل مخالفت با از سرگيري روند صلح با فلسطيني ها عصباني هستند.
وي افزود: از اينكه مي خواهم بگويم روابط بين اسرائيل و آمريكا در حال افول است نگرانم ولي شرايط كنوني به نحوي است كه مقامات آمريكا نمي خواهند حتي اسمي از نخست وزير اسرائيل بشنوند.
به گزارش «قدسنا» هرزوگ خاطرنشان كرد: مقامات آمريكايي به من گفتند كه نتانياهو در سخنراني اش در واشنگتن به اوباما و مشاورين وي توهين كرد و بعد از سفرش يك «زمين سوخته» پشت سر خود باقي گذاشت.
هرزوگ گفت: روشي كه نتانياهو دارد عمل مي كند يا همچنين تلاش مي كند تا حمايت بين المللي براي خنثي كردن اعلام كشور فلسطين در سازمان ملل را جلب نمايد همگي نشانگر يك «سياستمدار شكست خورده» است و اصلاً چنين رفتاري به نفع اسرائيل نخواهد بود. ما بايد كشور فلسطين را به رسميت بشناسيم.

 



پياده رو... توهم؟! (خبر ويژه)

«مگر خودشان در رژيم همديگر را سرنگون كنند وگرنه هيچ كاري از دست ما برنمي آيد».
شبكه صهيونيستي بالاترين كه در چند ماه اخير تلاش گسترده اي را براي دادن تنفس مصنوعي و احياي فتنه سبز به كار بست، بعد از نااميدي از اقدامات هفته هاي اخير نوشت: «اگر خودشان در رژيم همديگر را سرنگون نكنند و تيشه به ريشه خودشان نزنند، ما هيچ كاري نمي توانيم بكنيم. دليلش همين 22خرداد، 25 خرداد، 26 خرداد، بهشت زهرا و... اين همه برنامه اي كه اعلام كرديم و به هيچ جا نرسيد. ما حتي نمي توانيم 10 هزار نفر را با خودمان همراه كنيم.»
بالاترين در مطلب ديگري دست به ابتكار بي سابقه اي زد و اين بار به جاي دعوت ناكام قدم زدن در پياده رو، نوشت: يك بار به جاي اينكه به حضور خياباني دعوت كنيم بياييم مردم را به حضور نيافتن در ساعات شلوغ روز در خيابان دعوت كنيم مثلا در يك فراخوان كه البته مورد تاييد ديگر گروهها باشد طي فراخواني از ساعت 6 تا 8 عصر در يكي از شلوغ ترين خيابان هاي تهران مانند ولي عصر، مردم را دعوت به حضور نيافتن در خيابان كنيم. يعني اعتصاب خياباني [!!] اين طرح چون خطري ندارد احتمال اينكه موفقيت آميز باشد زياد است و باعث اثر مثبت روي روحيه خواهد شد[!!]
اين پايگاه در عين حال نوشت: «فقط دوستان نگويند اين طرح باعث خنده حكومت خواهد شد. البته اين پيشنهاد به معني اينكه از اين به بعد بشينيم در خانه كه حكومت بهمان بخندد، نيست. اين پيشنهاد فقط براي يك بار است.»!
دعوت به تحريم پياده رو به خاطر شكست در آن، بي شباهت به ماجراي تلوتلو و زمين خوردن آن آدم مفنگي است كه بعد از هر بار افتادن، مي گفت جاژبه... تو هم!

 



بازداشت تعدادي از دست اندركاران قرارداد كرسنت (خبر ويژه)

با دستگيري 6 مدير سابق و فعلي نفتي و بازجويي 48 ساعته از آن ها، پرونده تخلفات در كرسنت وارد فاز جديدي شده است.
به گزارش «نداي انقلاب»، يكي از معاونان سابق وزير نفت، نماينده سابق ايران در يكي از نهادهاي بين المللي انرژي و چند تن از مديران كل اين وزارتخانه با دستور دادستان تهران بازداشت و پس از بازجويي هاي اوليه با قرار وثيقه آزاد شده اند.
كرسنت مبهم ترين قرارداد فروش و صادرات گاز كشور بود كه اجراي آن متوقف شد. اين قرارداد از آن جهت كه بر پايه مفاد اين قرارداد، گاز ايران مفت و مجاني و با پايين ترين سطح قيمت به يك دلال فروخته مي شود تا شركت كرسنت فقط با گرفتن حق دلالي خود، گاز ايران را به سوي شارجه هدايت كند.
پيشينه مذاكرات كرسنت به سال 1377 بازمي گردد. مذاكراتي كه در فضايي كاملا محرمانه به پيش رفت و سرانجام در سال 2001 ميلادي مطابق با 5 ارديبهشت ماه سال 80 به امضا رسيد، آن هم در بالاترين سطح سانسور خبري و رسانه اي. مهم ترين نقصي كه در اين قرارداد ديده مي شد، عدم تصويب آن در شوراي اقتصاد بود.
طبق مفاد اين قرارداد خيانت بار، گاز ايران به مدت 25 سال و با يك چهارم قيمت جهاني گاز به طرف اماراتي فروخته مي شد.
براي برخي دلال هاي اين قرارداد، از سوي طرف اماراتي رشوه هايي به صورت حقوق ماهيانه در نظر گرفته شده بود كه بالغ بر ده ها ميليون دلار در هر سال مي شد!
اين گزارش حاكي است با پيگيري نهادهاي نظارتي و قضايي، حدود 12 نفر از جمله مسئول دفتر وزير وقت نفت به اتهام دريافت رشوه مورد بازجويي قرار گرفته و از جزئيات اين قرارداد ننگين پرده برداشتند.

 



مشكل اپوزيسيون هواداران احمق و فرمانده احمق تر است! (خبر ويژه)

روزنامه واشنگتن پست عناصر وابسته به ضد انقلاب را به افرادي نيمكت نشين تشبيه كرد كه فقط بلدند از روي مبل و پشت اينترنت جنبش كنند!
اين روزنامه آمريكايي با ابراز تأسف نسبت به بي رمقي محافل ضدانقلاب نوشت: اپوزيسيون فعال در فضاي مجازي مي گويند آزادي بي نهايت آنها در زندگي آن لاين، آنها را از دنياي واقعي جدا كرده است. خيلي از آنها كه تظاهرات در سال پيش را سازماندهي كردند، اكنون به بازي هايي نظير فارم ويل مي پردازند يا عكس هاي ارسال شده توسط دوستان مجازي خود را نگاه مي كنند. يكي از آنها به نام ژينوس كه هنرمندي 39 ساله است مي گويد «ما به انقلابيون نيمكت نشين تبديل شده ايم كه از خطرات دنياي واقعي احتراز مي كنيم. دنياي مجازي مثل يك پارتي نامحدود و بي قاعده، ما را كاملاً سرگرم مي كند. من فوريه گذشته [بهمن 89] به خيابان رفتم ولي بعداً فهميدم تمام دوستانم پاي اينترنت مانده و خبرها را از خانه پيگيري و ارسال كرده اند».
اين روزنامه مي افزايد: «بسياري از نظرات ارسال شده در رسانه ها نشان از آن دارد كه براي آنهايي كه بخش اصلي تظاهرات سال 2009 را تشكيل مي دادند، زندگي هنوز آنقدر راحت است كه به ريسك كردن آن نمي ارزد. عباس عبدي مي گويد: «مخالفان گزينه قابل قبولي را نمي بينند و شكم آنها هم سير است. آنها سعي مي كنند به زندگي خودشان بپردازند.»
«نيك آهنگ- ك» كاريكاتوريست خارج نشين نشريات زنجيره اي با اشاره به تحليل اخير واشنگتن پست نوشت: امروز وقتي يكي از دوستان، مطلب واشنگتن پست درباره نحوه تعامل با فيس بوك و شبكه هاي اجتماعي را نقل كرد و آن را خواندم، دردم گرفت. اين نقطه ضعف بزرگ فعالان ماست كه به جاي فعال كردن شبكه هاي غيرمجازي، ساعت ها روي فيس بوك خيمه مي زنند و «وب لاس» مي زنند به اين خيال كه به ساختار قدرت تكاني داده اند. اما امروز خبرنگار هلندي واشنگتن پست كه ايران را هم بسيار خوب مي شناسد مي داند كه تحولات بزرگ اجتماعي از روي مبل انجام نمي شود. وقتي كساني روي مبل لم مي دهند، خيال حاكميت هم كاملاً راحت خواهد بود كه هيچ اتفاقي نخواهد افتاد. كدام انقلاب و جنبشي از روي «مبل» و با لم دادن به نتيجه رسيده؟ دوستي مي گفت: «دل مان را خوش كرده ايم كه مثلاً چه بشود؟ حال همديگر را در فيس بوك بگيريم؟ يا در بالاترين داد و بيداد كنيم؟ يا در كامنت داني فلان سايت اعتراض مان را به رخ مخالفان بكشانيم؟» به گمانم راست مي گفت! دوستان ما تبديل به كبريت بي خطر شده اند و اين بازي از سوي حاكميت به خوبي پيش مي رود. روزي كه زير لينك «موسوي دستگير بشه، ايران قيامت مي شه» پشت سر هم و با آي دي هاي مختلف مثبت (+) مي گذاشتيد را به ياد آوريد. آيا قيامت شد؟ حرف من به معناي تشويق هيچكس براي به خطر انداختن خودش نيست، نه خودش نه هيچ فرد ديگري! فقط مي خواهم اندكي فكر كنيد كه چه فكر مي كرديد، و چه شد!
اما يكي از دوستان اين كاريكاتوريست فراري با رد نظر نامبرده در كامنتي نوشت: «دوست عزيز! اگر بخواي كساني رو دلزده، دلمرده، ديپرس و سرد بكني چكار ميكني؟ اول يكسري قول ميدي كه اميدوار بشن، بعد يك كم از اميدشون رو ميگيري، بعد دوباره اميدوارشون ميكني! بعد دوباره اميدشون رو ميگيري! بعد يه حرف ميزني كه مخالف حرف قبليته! بعد حرفت رو عوض ميكني وووو تا حريف كاملاً گيج و سرخورده بشه. حركات موسوي و كروبي، از روز اول خيزش ايراني ها دقيقاً همين بوده. ساعت 11 روز سه شنبه بياين ميدان فلان! نه نه، روز چهارشنبه بياين، نه، نه، اصلاً بمونين خونه تا خبرتون كنيم، نه نه، بياين، ولي شعار ساختارشكن ندين نه، نه، بهتره بمونين خونه تا ما اعلاميه بديم ووووووو... اين دو نفر و عده اي كه اينها رو بزرگ كردن، بهمراه اپوزيسيون بي خاصيت خارج نشين دست به دست هم دادن و به اسم رهبري و هدايت جنبش ما رو به اينجا كشوندن. اين داستان اينترنت و فيس بوك هم شده يك رقم الكل كه مصرف مداوم آن جز اعتياد و اضمحلال نتيجه ديگري نداره. ژنرال آمريكايي شوارتسكف در يكي از سخنراني هاش كه براي مديرهاي درجه يك نروژ در اسلو ايراد كرد، گفت اگه به من بگن كه 1000 تا سرباز ماهر ميخواي و يك فرمانده احمق، يا 1000 تا سرباز احمق و يك فرمانده باهوش؟ من فرمانده باهوش و سربازهاي ساده رو انتخاب مي كنم، چرا كه مديريت و فرماندهي حرف اول رو ميزنه. مشكل ما از رأس جنبش بود».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14