(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 تیر 1390- شماره 19976

چپاول نگين خليج فارس به نام سرمايه گذاري!
برآورد 4ميليارد تن ذخاير معدني دراستان يزد
توقيف خودروهاي شيشه دودي درهمدان
كوتاه از ورزش شهرستانها
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي زنجان
دشمنان مي خواهند بين جوانان و گذشته انقلاب انقطاع تاريخي ايجاد كنند
آذربايجان شرقي بيشترين تعداد انجمن هاي اسلامي كشور را دارد
ناشنوايان مازندراني، قهرمان مسابقات كشوري تنيس روي ميز
برگزاري طرح تابستاني نشاط معنوي در امامزاده هاي كرج
كشف عتيقه جات 3 هزارساله در گيلان
قبض روح بافت شگفت انگيز مخمل كوه خرم آباد توسط دستگاه هاي دولتي
فاتحان قله آرارات تركيه به گنبدكاووس بازگشتند
تيم دوي صحرانوردي دانش آموزان همدان در آسيا درخشيد
ووشوكاران زنجان دومدال طلا گرفتند
بازسازي موفقيت آميز كوره هاي بازيافت گوگرد پالايشگاه ايلام
برترين هاي جشنواره فرهنگي و ورزشي دانشجويان علوم قرآني كشور معرفي شدند



چپاول نگين خليج فارس به نام سرمايه گذاري!

جذب سرمايه گذار به ويژه از سوي خارج نشين ها در هر كشور نشان از توسعه اقتصادي، افزايش امنيت و اطمينان در جامعه و برداشتن گام هاي مهم و برجسته در حوزه اقتصاد و حتي معادلات بين المللي مي باشد، زيرا مي بايست سرمايه گذار مطمئن باشد كه نه تنها سرمايه وي بلكه سود حاصل از اين سرمايه گذاري نيز برخواهد گشت.
اما متاسفانه اين موضوع براي برخي ها به بهانه اي خوبي براي چپاول و غارت منافع ملي تبديل شده است؛ طوري كه نمونه هاي بارزي از آن را اين روزها در برخي از مناطق مستعد كشور مانند مناطق آزاد مشاهده مي كنيم. جزيره كيش به عنوان نگين خليج فارس از جمله اين موارد است. اين جزيره كه متاسفانه در دوران اصلاحات به نردباني براي ترقي و پيشرفت برخي تبديل شد اين روزها نيز با همان رويه سابق با حمايت آشكار و علني برخي چهره هاي خاص و در ابعاد وسيع و گسترده اي آن هم به طور آشكار در حال تكرار است. طوري كه با سوءاستفاده از موقعيت و مسئوليت افراد نفوذ كرده در بدنه دولت به سادگي ده ها هكتار از زمين هاي ساحلي را با شرايطي بسيار آسان خريد و فروش مي كنند. پروژه هاي كلان اقتصادي را بدون طي تشريفات اقتصادي در اختيار هر كس كه بخواهند قرار مي دهند. با ثبت شركت هاي كاغذي و به نام توسعه اقتصادي، جذب سرمايه گذار، جذب گردشگر و به نام خدمت به منافع ملي خيانت مي كنند.
در كجاي دنيا سرمايه گذاري را اين طور تعريف و تعبير كرده اند كه برخي افراد معلوم الحال در ايران تعريف مي كنند. جذب سرمايه گذار بسيار خوب و عالي است و هيچ كس مخالف آن نيست، اما سرمايه گذار بايد با جيب پر از پول بيايد براي سرمايه گذاري نه اينكه بيايد زمين را با وام بخرد آن را با وام بسازد و بفروشد و با جيب پر از پول براحتي فرار كند و برود آن طرف آب! و به ريش مردم و دولت بخندد! بايد سرمايه گذار را وادار كرد كه پول نشان بدهد؟! نه يك مشت كاغذ و مدرك و نامه هاي سفارشي، اين هم خلاف عرف و شرع و هم خلاف سياست هاي دولت آقاي احمدي نژاد است كه بر عدالت تأكيد دارد و جالب آن است كه هر مديري كه جلوي سياست هاي چپاولي و هدفمند آنها قد علم كند بايد كنار برود. نمونه آن كه كم هم نيستند در سال 86 و 87 اتفاق افتاد كه مديرعامل جزيره كيش را مجبور به امضاء فلان قرارداد كردند.
چه شده است كه تمامي ايرانيان و دوستداران ايراني دلسوز جزيره كيش و مناطق آزاد شده اند و مي خواهند فقط در اين مناطق كلنگ توسعه را زمين بزنند. آيا مناطق محروم هرمزگان، خوزستان، زاهدان و... جاي سرمايه گذاري نيست يا جزئي از ايران به شمار نمي رود.
اميد است مسئولان دستگاه قضا با درايت و تيزبيني و در عين رعايت عدالت به فعاليت هاي زيرزميني و پيدا و نهان اين جريان واكنش نشان داده كه فردا بسي دير است و بايد همه پاسخگو باشند.
كيش- خبرنگار كيهان

 



برآورد 4ميليارد تن ذخاير معدني دراستان يزد

يزد-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان يزد گفت: ذخاير احتمالي معادن استان بالغ بر 4ميليارد تن برآورد شده است.
محمد زارع با اعلام اين خبرگفت: ذخاير معدني شناسايي شده در استان يزد، اين استان را در رديف اول و دوم كشور به لحاظ ذخاير معدني قرارداده است.
وي با بيان اينكه چادرملو و سنگ آهن بافق از بزرگ ترين معادن و ذخاير معدني استان به شمار مي روند، اظهار داشت: معادن يزد به لحاظ تنوع در رتبه نخست كشور قراردارند به نحوي كه بالغ بر 50 نوع عنصر معدني در اين استان شناسايي شده و اميدواريم با ايجاد صنايع جوار معدني بتوانيم از فرصت و مزيت استان، بهترين بهره برداري را انجام دهيم.
زارع، با اشاره به اينكه حمايت از صنايع جوار معدني در دستوركار سازمان صنايع و معادن قرار دارد، افزود: با راه اندازي اين صنايع تلاش مي كنيم از خام فروشي مواد معدني جلوگيري كنيم تا ارزش افزوده بيشتري نصيب استان يزد شود.
وي با بيان اينكه تاكنون 343 مورد پروانه اكتشاف، 77 مورد گواهينامه كشف و تعداد 335 مورد پروانه بهره برداري صادر شده است، گفت: اين آمار از ابتداي سال 89 تاكنون درمقايسه با مدت مشابه سال قبل نشاندهنده رشد 41 درصدي دربخش صدور پروانه بهره برداري مي باشد.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان يزد، سرمايه گذاري دربخش معدن استان يزد را بالغ بر 500 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: هم اكنون 10هزار نفر در 335 واحد معدني اين استان مشغول به كار مي باشند.
زارع همچنين با اشاره به مزيت هاي نسبي استان يزد در زمينه توسعه صنعت و معدن خاطرنشان كرد: نيروي انساني كارآمد، خوش فكر، كارآفرين و خلاق، برخورداري از پنج راه ريلي كشور، بهره مندي از حمل و نقل جاده اي مناسب و فرودگاه داراي تجهيزات كافي، وجود معادن بزرگ و تنوع عناصرمعدني و... استان يزد را داراي مزاياي بسياري براي سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن كرده است.
وي اصلي ترين محدوديت صنايع و معادن رامشكلات آب، مسائل زيست محيطي و... اعلام كرد و افزود: هم اكنون سهم صنعت از آب استان يزد تنها سه درصد است؛ در صورتي كه اين سهم به شش درصد افزايش پيدا كند، مي توانيم تعداد واحدهاي صنعت را به دو برابر ميزان فعلي برسانيم.

 



توقيف خودروهاي شيشه دودي درهمدان

همدان -خبرنگاركيهان:
طرح توقيف و جمع آوري خودروهاي داراي شيشه دودي درهمدان اجرا شد.
رئيس اداره اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان همدان دراين خصوص گفت: به منظور ارتقاي امنيت اجتماعي، توقيف وسائط نقليه فاقد مدارك و شيشه دودي و نيز موتورسيكلت هاي متخلف، توسط ماموران انتظامي و پليس راهنمايي و رانندگي استان به اجرا درآمد.
سرهنگ اقباليان افزود: دراجراي اين طرح، تعداد 239 دستگاه خودرو و موتورسيكلت توقيف و به پاركينگ هدايت شدند.
وي ادامه داد: از اين تعداد، 138 دستگاه خودروهاي داراي شيشه هاي دودي و 101دستگاه موتورسيكلت مسئله دار و متخلف بودند كه در سطح شهرستان هاي استان توقيف شدند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

شركت ناشنوايان در كلاس مربيگري
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: نخستين دوره كلاس مربيگري كشتي ناشنوايان كشور از سوي فدراسيون ورزش هاي ناشنوايان كشور با حضور 16 نفر از استانهاي خراسان جنوبي، تهران، مازندران، لرستان، اصفهان، آذربايجان غربي، استان البرز، كرمانشاه، كردستان، كرمان و همدان به مدت 9 روز در كرمانشاه برگزار شد.
در اين دوره قبول شدگان پس از شركت در آزمون كتبي و عملي دفترچه مربيگري درجه3 را از سوي فدراسيون كشتي دريافت كردند.
پياده روي به مناسبت آزادسازي مهران
مهران- خبرنگار كيهان: به مناسبت آزادسازي شهر مرزي مهران، پياده روي عمومي در اين شهر برگزار شد. در اين مراسم كه با همكاري سپاه ناحيه مهران و تربيت بدني شهرستان برگزار شد، هزاران نفر از زنان و مردان مهران و استان ايلام در گروه هاي سني مختلف از محل پل زائر تا محل يادمان شهيد سيد محمد دستواره اين شهر به پياده روي پرداختند.
در پايان به 24 نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه جوايزي از قبيل كمك هزينه سفر به كربلاي معلي، لوازم خانگي و ساير هدايا اهداء شد.
رقابت كاراته كاران استان مركزي
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات انتخابي كاراته جوانان و بزرگسالان استان مركزي در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه با شركت 110 ورزشكار برگزار شد، در رده سني جوانان الف، علي جمالي، عليرضا اسدي، سجاد فيروزي نيا، ميلاد عيسي خاني، حسين اسدي و اردلان والي در اوزان 50-، 55-، 60-، 65-، 70- و 75- كيلوگرم به ترتيب عناوين نخست را كسب كردند.
در رده سني جوانان «ب»، ميلاد خرمي، ابوالفضل لطفي، حميدرضا عبادي و فرهاد رحماني در وزنهاي 50-، 55-، 60- و 70- كيلوگرم به ترتيب مقامهاي نخست را بدست آوردند و در رده سني بزرگسالان، محسن حاجي آبادي، رضا روشن، عباد عسگري، رضا غلامي، صفا راهزاني و علي مولوكي در اوزان 55-، 60-، 65-، 70- و 80- كيلوگرم به ترتيب عناوين نخست را بخود اختصاص دادند.

 



مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي زنجان
دشمنان مي خواهند بين جوانان و گذشته انقلاب انقطاع تاريخي ايجاد كنند

زنجان- خبرنگار كيهان:
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان گفت: دشمنان تلاش مي كنند بين جوانان امروز و نسل هاي پرافتخار گذشته انقلاب نوعي انقطاع تاريخي ايجاد كنند.
جلسه معارفه علي سهندي به عنوان مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان با حضور جمع كثيري از هنرمندان و مسئولين استان و دكتر محمدمهدي فداكار معاون اداري مالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
علي سهندي، در اين مراسم گفت: انتقادها را مي پذيرم و از كساني كه انتقاداتي درخصوص عملكرد اداره دارند، تشكر مي نمايم.
وي اظهار داشت: درب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، به روي عموم افراد و هنرمندان باز خواهد بود.
سهندي كه به جاي علي اسماعيل پور معارفه شد و از فرهنگيان با سابقه زنجان بوده و در گذشته نيز دو دوره مديركلي ارشاد استان را در كارنامه خود دارد، به علم و فرهنگ به عنوان مقوله هاي اثرگذار در طول تاريخ اشاره كرد و افزود: برخي مي خواهند ريشه هاي تاريخي و فرهنگي نسل جوان را قطع كنند، كه اگر اين اتفاق رخ دهد براي كشور ما گران تمام مي شود؛ زيرا رابطه نسل جوان با گذشته خود كه متصل به فرهنگ ديني و عاشورايي است قطع مي گردد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان افزود: بايد مراقب حركات دشمنان باشيم و متناسب با توطئه هاي آنها برنامه ريزي و حركت كنيم.

 



آذربايجان شرقي بيشترين تعداد انجمن هاي اسلامي كشور را دارد

تبريز -خبرنگاركيهان:
بيشترين تعداد انجمن هاي اسلامي كشور، با فعاليت هاي دامنه دار و برجسته، مربوط به استان آذربايجان شرقي است.
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: 1133 انجمن اسلامي در آذربايجان شرقي وجود دارد. حجت الاسلام «حميد عظيمي سراب» افزود: تهران با 211 انجمن اسلامي و مازندران با 80 انجمن رتبه هاي دوم و سوم كشور را دارند.
وي ديروز به خبرنگاران تاكيد كرد: امسال 2000 انجمن اسلامي دراين استان فعال مي شود.
«عظيمي سراب» از احراز رتبه نخست اين استان، بعنوان موفقيتي نام برد كه ناشي ازفعاليت هاي گسترده و پر حجم مي باشد و تصريح كرد: وجود كادر اجرايي تحصيل كرده، برخورداري از تشكيلات قوي و منسجم توجه به فعاليت هاي نرم افزاري و استفاده از امكانات فناوري اطلاعات، اجراي برنامه هاي ويژه سال و نيز راه اندازي و بلاگ و سايت، از عوامل موثر در احراز رتبه اولي استان بوده است.

 



ناشنوايان مازندراني، قهرمان مسابقات كشوري تنيس روي ميز

زنجان- خبرنگار كيهان:
مسابقات قهرمان كشوري تنيس روي ميز ناشنوايان با حضور 70 ورزشكار در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در سالن كوثر زنجان برگزار شد.
در نتايج تيمي اين رقابتها كه تيم هايي از 10 استان زنجان، اردبيل، تهران، گيلان، مازندران، بوشهر، فارس، آذربايجان شرقي، چهارمحال بختياري و خراسان رضوي حضور داشتند پس از سه روز رقابت ميان 70 ورزشكار تيم هاي مازندران و اردبيل به ترتيب اول و دوم شدند و تيم هاي خراسان رضوي و آذربايجان شرقي مشتركاً مقام سوم را كسب كردند.
در نتايج انفرادي بزرگسالان، محمدرضا سرايي از آذربايجان شرقي و محمد عليزاده از اردبيل اول و دوم و مسعود قرباني از مازندران و امير اسدالله زاده از فارس مشتركاً سوم شدند. در بخش دوبل بزرگسالان امير اسدالله از فارس به همراه مسعود قرباني از مازندران مشتركاً اول، محمد عليزاده از اردبيل به همراه مرتضي معمارزاده از خراسان رضوي مشتركاً دوم و محمدرضا سرايي از آذربايجان شرقي، محسن محمدي از تهران علي محسني از خراسان رضوي و علي اسكندري از مازندران مشتركاً سوم شدند.
در رده تيمي جوانان نيز گيلان اول، اردبيل دوم و تهران و چهارمحال بختياري مشتركاً سوم شدند.
در نتايج انفرادي جوانان، فرزاد چراغي از اردبيل و پدرام محبي از گيلان به ترتيب اول و دوم شدند و سيدطالب موسوي از گيلان و محمدخاني از تهران مشتركاً سوم شدند.
در نتايج دوبل جوانان نيز فرزاد چراغي از اردبيل و سيدطالب موسوي از گيلان مشتركاً اول پدرام جمي از گيلان و محمدخاني از تهران مشتركاً دوم و سهند شفقي از اردبيل، حامد لايق از اردبيل و حسين قبادي و سعيد قبادي از اردبيل مشتركاً سوم شدند.

 



برگزاري طرح تابستاني نشاط معنوي در امامزاده هاي كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
طرح تابستاني نشاط معنوي درچهار امامزاده استان البرز دركرج برگزار مي شود.
معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و استان البرز با اعلام اين مطلب افزود: طرح تابستاني در امامزادگان محمد، حسن، حيدر و عبدالله (ع) شهرستان كرج برگزار خواهد شد.
جليل عسگري به اجراي موفق اين طرح درسال گذشته اشاره كرد وگفت: امسال براي دومين سال متوالي اين طرح در سطح بقاع متبركه استان و با هدف غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفيت هاي امامزادگان انجام مي شود.
وي اظهارداشت: اجراي اين طرح در راستاي انجام برنامه هاي مصوب سازمان اوقاف و امور خيريه و درجهت تحقق رهنمود رهبر معظم انقلاب مبني بر تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي انجام مي شود.

 



كشف عتيقه جات 3 هزارساله در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
مأموران ايست و بازرسي گلوگاه چابكسر موفق به كشف عتيقه جات با قدمت بيش از سه هزار سال در خروجي استان گيلان شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان، مأموران ايست و بازرسي گلوگاه به هنگام بازرسي از وسائل نقليه عبوري به يك دستگاه خودرو پرايد با دوسرنشين جوان مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از اين خودرو، يك عدد مجسمه سفالي به شكل گوزن، پارچ سفالي كوچك، پياله مفرغي، تكه هاي شكسته ظرف مفرغي و كوزه سفالي با نوك ناوداني و نيز 43 عدد مهره خمير شيشه كه به طرز ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بود كشف و هر دو سرنشين 21 ساله خودرو نيز دستگير شدند.
بنابر اظهار كارشناسان، قدمت اشياي عتيقه مكشوفه به بيش از سه هزار سال قبل مي رسد.

 



قبض روح بافت شگفت انگيز مخمل كوه خرم آباد توسط دستگاه هاي دولتي

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
در كشورمان و حتي اقصي نقاط دنيا، هر يك از شهرها و حتي روستاها را به واسطه ويژگي ها و داشته هاي آنها و اقدامات عمراني و زيربنايي و چهره آرايي انجام شده به دست متوليان امورشان مي شناسند و به افكار عمومي معرفي مي كنند.
در شهر ما خرم آباد كه عنوان بي مزاياي مركزيت استان را يدك مي كشد، در روندي معكوس با آنچه اشاره رفت اختاپوس تخريب و ويراني بر پيكره شهر چنگ انداخته و با سرعت در حال تهي ساختن قالب آن از ويژگي ها و مزيت هاي طبيعي و الهي اش است.
در خرم آباد مركز استان لرستان در حالي كه در سال هاي قبل و در زمان مديريت ارشد اسبق استان اقدامي كارشناسي و اساسي و زيربنايي براساس مطالعات علمي براي شكوفايي ظرفيت هاي طبيعي آن به عمل نيامد، متأسفانه همكاري مسالمت آميز و سؤال برانگيز نه فقط از ناحيه افرادي خاص بلكه توسط دستگاه هاي دولتي در جهت نابودي تنها ظرفيت و سرمايه خرم آباد كه مربوط به نسل حاضر و آتي است يعني بافت جغرافيايي و طبيعي آن با شتابي مرگبار دمار از روزگار شهر درآورده است.
شايد در باور خوانندگان اين يادداشت نگنجد اما واقعيت امر اين است در حالي كه همين كشورهاي حوزه خليج فارس و يا آن طرف تر نيز خاك و سنگ كشور ما را مي خرند تا در سرزمين هايشان با صرف هزينه كلان توتياي چشم خويش و ساير مشاهدان و مسافران و مهاجران كنند و بستري براي جذب گردشگر و ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي مهيا سازند در شهر مظلوم خرم آباد عكس قضيه صادق است و زيباترين جلوه گاه ها و مناظر خدادادي به دم تيغ لودر و بلدوزرها سپرده شده است.
نمونه بارز اين طبيعت خواري در خرم آباد بلعيده شدن يك و نيم هكتار از گوشواره مخمل كوه و كمربند سبز خرم آباد در سينه كش آبشار شهري دره گرم و گلوبند پارك جنگلي مخمل كوه واقع در خط الرأس مجتمع فرهنگي- ورزشي و تفريحي شركت مخابرات است كه علي رغم مخالفت و اعتراض مسئولان و كارشناسان اين شركت تا خرخره مخمل كوه به مثابه گوشت قرباني با تشريك مساعي دستگاه هاي متولي و امثالهم با حرص و ولع سيري ناپذير در حال جويدن و از هضم رابع گذراندن است.
اين عرصه طبيعي و ملي كه به گفته مسئولان امور متأسفانه در زمان آقاي صابري استاندار سابق به تيول يكي از دستگاه هاي دولتي درآمده، در وضعيتي دلخراش همانند عضوي حياتي از پيكره مجرمي بالفطره در حال قطع شدن است و قبض روح مي شود و اين در حالي است كه اين جلوه گاه طبيعي كه جان مايه پارك جنگلي مخمل كوه و آبشار شهري دره گرم است در سفر دوم هيئت دولت به لرستان مصوب شد كه به پارك جنگلي نمونه گردشگري تبديل شود.
بدون شك احداث هر نوع بنايي در محل يادشده علاوه بر اينكه بخش عمده اي از اكوسيستم حياتي و زندگي بخش كمربند سبز خرم آباد آن هم در بند ناف مخمل كوه را نابود مي سازند، در عين حال چشم انداز مجتمع فرهنگي-ورزشي مخابرات را كور مي كند و آن را به زندان تبديل خواهد ساخت.
متأسفانه انگار در اين خطه و استان كسي نيست كه با عنايت به تبعات منفي اجراي اين پروژه كه با همدستي خزنده شماري از مديران ارشد دستگاه ها زير پوست شهر در حال پسا كردن اسكلت و استخوانهاي آن است به عرض حضرات برساند حال كه در راستاي وظايف مسئوليتي خويش كاري براي حفظ طبيعي- بافت سياحتي و تفريحي مركز لرستان به سامان نمي رساند لااقل خسارت جبران ناپذير به پيكرش تحميل نفرمايند و بر مصائب و معضلات شهر و شهروندانش نيفزايند.
و اصلا حال كه شركت مخابرات بيش از اين چنين مجتمعي در اين نقطه از شهر بنا كرده است چه اصراري وجود دارد كه به قيمت نابودي بخشي از اكوسيستم زنده شهر، تقليدي كوركورانه را شاهد باشيم.
اگر نيت خدمت است چرا در نقطه اي ديگر از شهر چنين طرحي اجرا نشود كه هم توزيع عادلانه امكانات رخ داده باشد و هم تبعات منفي انباشت اين گونه مراكز در نقطه اي از شهر را پيش پاي مردم قرار ندهيم.
عمق فاجعه مادامي آشكار مي شود كه بفهميم مخمل كوه با توجه به پوشش خز مانند و سيه فام آن كه صخره ها را پوشانده درهر فصلي از سال حدود 30 ثانيه پس از آنكه اين مخمل خيس مي شود در تحولي افسانه اي به رنگ سبز تبديل مي شود و اهميت و ارزش خود را به عنوان يكي از شگفتي هاي خلقت كه در دنيا بي نظير محسوب مي شود در دل خرم آباد به نمايش مي گذارد.
به هرحال از همه مسئولان شهر به ويژه استاندار فهيم و دلسوز لرستان دكتر دهمرده انتظار مي رود اين پروژه ويرانگر را كه تنها هزينه تخريب محيط و خاكبرداري آن سر به فلك مي كشد و به عنوان يك فاجعه زيست محيطي قدعلم خواهد كرد از نزديك به رأي العين مشاهده كند و ضمن متوقف كردن اين گونه طبيعت خواري ها كه تنها سرمايه خرم آباد و اسباب و لوازم دلخوشي شهروندان اين خطه را نشانه رفته اند، دست اندركاران آن را ملزم به جبران خسارت وارده به طبيعت و مردم نمايد و اجازه ندهد در اين گونه بافت هاي طبيعي در حوزه شهري كه بايد به عنوان اكوسيستم زنده با آنها رفتار شود و در مورد هر سانتيمتر آن بايد براساس مطالعات علمي و با استفاده از امكانات و ابزارهاي دقيق حساس و احياء طبيعت تصميم سازي و اقدام شود ،به شيوه زمين خواران بي مروت با دم تيغ ويرانگر بلدوزرها و گريدرها مرثيه اين عرصه خوانده شود.
نور محمد سپهوند
خبرنگار كيهان در خرم آباد

 



فاتحان قله آرارات تركيه به گنبدكاووس بازگشتند

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
گروه كوهنوردي غزل گنبدكاووس پس از صعود به قله آرارات تركيه در ميان استقبال جمعي از مسئولين و ورزش دوستان به اين شهرستان بازگشتند.
اين گروه متشكل از شش ورزشكار خانم و يك ورزشكار آقا براي اولين بار به صورت گروهي از گنبدكاووس توانستند در مدت سه روز قله 5167 متري آرارات را فتح كنند.
براساس اين گزارش اعضاي گروه كوهنوردي بانوان طي مراسم خاصي از سوي شهرداري و شوراي اسلامي اين شهر در بوستان «ملت» شهر گنبدكاووس و باحضور برخي مسئولان شهري و نيز ورزشكاران و علاقه مندان به رشته كوهنوردي با اهداي لوح سپاس و هدايايي مورد تجليل قرارگرفتند.
اين گروه هفت نفره به سرپرستي «آرزو نور محمدي» و خانم ها «زينب قوچاني»، ناهيد تاجدار، مهري ابراهيمي، راضيه عظيمي و آرزو باغباني» و نوجوان 17ساله گروه به نام «رامين ساري راد» طي 5روز موفق به فتح قله آرارات شده بودند.

 



تيم دوي صحرانوردي دانش آموزان همدان در آسيا درخشيد

همدان - خبرنگاركيهان:
تيم دوي صحرانوردي دانش آموزي استان همدان در مسابقات آسيايي درخشيد.
بنابه اعلام روابط عمومي آموزش و پرورش استان همدان، درمسابقات دانش آموزي دوي صحرانوردي آسيا كه به ميزباني كشور مغولستان برگزار شد، تيم دوي صحرانوردي پسران ايران در بين بيش از 35 كشور،به مقام اول آسيا رسيد و از ميان اعضاي اين تيم، «شاهين يزدان»، دانش آموز همداني با كسب مقام اول انفرادي پرچم پرافتخار كشورمان را بر فراز بام آسيا به اهتزاز در آورد.
براساس اين گزارش، در قسمت بانوان، «سميه شمس»، «اكرم اسدي» و «زينب احدي» هر سه از دانش آموزان ورزشكار همدان، مقام دوم تيمي آسيا را به خود اختصاص دادند.
اين مسابقات به ميزباني مغولستان از 29خرداد ماه تا 4 تير ماه جاري برگزار شد.

 



ووشوكاران زنجان دومدال طلا گرفتند

زنجان- خبرنگار كيهان:
تيم ملي ووشو جوانان ايران موفق به كسب عنوان قهرماني تورنمنت بين المللي اورآسيا آذربايجان شد.
دراين مسابقات رضا سبحاني و عليرضا بختياري از استان زنجان دومدال طلا را براي كشورمان به ارمغان آوردند.
در روز پاياني اين رقابتها و در بخش ساندا در فينال وزن 52-كيلوگرم «رضا سبحاني» از زنجان با پيروزي مقابل ورزشكار روسيه و در وزن 56- كيلوگرم «عليرضا بختياري» از زنجان با مغلوب كردن نماينده آذربايجان موفق به كسب دومدال طلا براي كشورمان شدند.
اين رقابت ها به منظور كسب آمادگي براي حضور در ششمين دور رقابت هاي جوانان آسيا بود كه تيم ملي ووشو جوانان ايران با سرمربي گري رامين موحدنيا با كسب 5 طلا، يك نقره و يك برنز بر سكوي نخست تورنمنت بين المللي اورآسيا ايستاد.

 



بازسازي موفقيت آميز كوره هاي بازيافت گوگرد پالايشگاه ايلام

مشهد- خبرنگار كيهان:
كارشناس فني شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد سرخس بازسازي كوره هاي بازيافت گوگرد پالايشگاه ايلام را با موفقيت به پايان رساندند.
مديرعامل پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد سرخس، با اعلام اين خبر افزود: پالايشگاه ايلام از لحاظ ساختاري با توجه به نوع گاز مصرفي، شباهت هاي بسياري با مجموعه ما دارد، بدين لحاظ كارشناسان فني پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد براي رفع مشكلات پيش آمده در اين مجموعه وارد عمل شدند.
مهندس مسعود حسني گفت: در آخرين مورد از اين همكاري ها مديران پالايشگاه ايلام خواستار اعزام تيم كارشناسي پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد براي رفع مشكلات به وجود آمده در كوره هاي كمكي، واحد بازيافت گوگرد اين پالايشگاه شدند كه گروه مهندسي لازم به ايلام اعزام شد.
حسني ادامه داد: كارشناسان اين شركت پس از حضور در ايلام و بازبيني از تاسيسات آسيب ديده متوجه مشكل نشت گاز ترش از مخازن بازيافت اين پالايشگاه شدند.
آنان براساس يافته هايشان مطالعات لازم را صورت داده و اصلاح كوره ها را در دستور كار قرار دادند.
مديرعامل شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد اذعان داشت: ايجاد اصلاحات بر روي كوره هاي آسيب ديده پالايشگاه ايلام پس از 9 ماه به پايان رسيد و تست بازسازي نيز با موفقيت انجام شد و در حال حاضر اين كوره ها آماده تزريق گاز ترش هستند تا در مدار توليد گوگرد كشور قرار گيرند.

 



برترين هاي جشنواره فرهنگي و ورزشي دانشجويان علوم قرآني كشور معرفي شدند

ملاير - خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره فرهنگي ورزشي دانشجويان دانشكده هاي علوم قرآني سراسر كشور كه به ميزباني دانشكده علوم قرآني ملاير برگزار شد با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد.
در اين جشنواره 238 دانشجوي دختر و پسر از 13 دانشكده كشور در چهار رشته ورزشي شنا، تنيس روي ميز، فوتبال برادران و واليبال خواهران به رقابت پرداختند.
بنابراين گزارش، در پايان اين مسابقات در رشته شنا پرويز حسين جاني از مراغه اول، جلال قياسوند از ملاير دوم و عليرضا دركلام از قم و ميثم ملكشاهي از آمل به طور مشترك سوم شدند.
در رشته تنيس روي ميز رضا احمدي از مشهد، صادق محمدي پور از خوي و محمد مكارمي از دانشكده مطالعات تطبيقي شيراز عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
اين گزارش حاكي است در رشته فوتسال تيم دانشكده كرمانشاه اول، تيم زابل دوم و دانشكده مطالعات تطبيقي شيراز سوم شدند.
در رشته شنا و در گروه خواهران محبوبه كلاله از بجنورد مقام اول، مينا رشيديان از تهران مقام دوم، فاطمه رحيمي از آمل مقام سوم را كسب كرد.
در رشته تنيس روي ميز كوثر خلال پور از خوي، اعظم پورعلي از آمل، آسيه جمشيدي از شيراز به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
بنابراين گزارش در رشته واليبال هم دانشكده علوم قرآني آمل مقام نخست، خوي و شاهرود مقام دوم و سوم را كسب كردند.

 

(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14