(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 تیر 1390- شماره 19976

تصحيح پاسخ نامه هاي كنكور 90 پايان يافت
 توقيف گواهينامه 286 راننده متخلف در سراسر كشور
زنداني شدن 37 محجبه در جمهوري آذربايجان
در يك نزاع خياباني روح الله داداشي قوي ترين مردايران به قتل رسيد
فرمانده نيروي انتظامي: روزه خواران تحويل دستگاه قضايي مي شوند
در تعطيلات پايان هفته گذشته 4 نفر در آب هاي ساحلي مازندران غرق شدند
سازمان هواشناسي اعلام كرد بارش پراكنده باران در ارتفاعات البرز
بازار قزوين آتش گرفت
سحرخيز اعلام كرد معدل 16 شرط ورود به رشته علوم انساني دبيرستان هاي نمونه دولتي
كشف 50 كيلوگرم كراك در كپسول سي ان جي
حمله اراذل و اوباش تهرانپارس به يك طلبه جوان
پليس در تعقيب كلاهبرداران كاغذي
كوهنورد مجروح از مرگ نجات يافت
نجات شگفت انگيز 7 شهروند تهراني از ريزش ساختمان
جست و جو براي يافتن پيكر قايقران اروميه اي ادامه دارد
وقتي توتون كاران اعتصاب مي كنند



تصحيح پاسخ نامه هاي كنكور 90 پايان يافت

رئيس سازمان سنجش از پايان تصحيح پاسخ نامه هاي كنكور 90 خبر داد.
محمدحسين سرورالدين در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: نتايج اوليه آزمون سراسري سال 90 و اعلام اسامي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در نيمه اول مرداد ماه اعلام خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه همه پاسخ نامه هاي آزمون سراسري 90 خوانده و نتايج مشخص شده است، تصريح كرد: سازمان سنجش در حال حاضر منتظر دريافت سوابق تحصيلي از سوي آموزش و پرورش است تا با تاثير سوابق تحصيلي و پردازش آن، نتايج اوليه در نيمه اول مردادماه اعلام شود.
وي در ادامه اضافه كرد: آموزش و پرورش تا آخر تيرماه فرصت دارد تا سوابق را در اختيار سازمان سنجش قرار دهد.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور ادامه داد: عده اي از داوطلبان اطلاعات خلاف واقع ارايه كرده اند و بر همين اساس نمي توان سوابق تحصيلي آنها را پيدا كرد. رئيس سازمان سنجش در خاتمه تصريح كرد: با تصحيح پاسخنامه ها در حال حاضر همكاران فعال در اين بخش از قرنطينه خارج شده اند.
انتشار نتايج كنكور دكتراي نيمه متمركز اوايل شهريور
معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: نتايج آزمون دكتراي نيمه متمركز اوايل شهريور ماه اعلام مي شود.
ابراهيم خدايي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه براساس آخرين جلسه شوراي عالي انقلاب فر هنگي ظرفيت آزمون دكتراي نيمه متمركز 90 از 5 هزار و 600 نفر به 10 هزار نفر افزايش يافت، افزود: در فاز اول نتايج آزمون دكتراي نيمه متمركز در اوايل شهريورماه اعلام مي شود.
وي با بيان اينكه دانشگاه هاي كشور بايد نتايج مصاحبه معرفي شدگان را تا 15 مردادماه به سازمان سنجش آموزش كشور ارايه دهند. گفت: در فاز دوم و در تكميل ظرفيت، افزايش ظرفيت كنكور دكتراي نيمه متمركز لحاظ مي شود.
نخستين آزمون دكتراي نيمه متمركز پنج شنبه 25 فروردين ماه در 32 شهر كشور و 61 حوزه امتحاني با رقابت 130 هزار و 900 نفر در گروه هاي فني و مهندسي، علوم پايه، علوم انساني، كشاورزي، زبان هاي خارجي، دامپزشكي، هنر و تربيت بدني برگزار شد.
توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارداني پيوسته
از 3 مرداد
كارت ورود به جلسه آزمون كارداني پيوسته نظام جديد سال 90 از روز دوشنبه سوم مرداد آغاز و تا روز پنجشنبه ششم مرداد ادامه خواهد داشت.
حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با ايرنا با اعلام اين خبر افزود: 402هزار و 32 نفر در روز هفتم مردادماه در 41 كد رشته امتحاني دوره هاي كارداني پيوسته در سراسر كشور به رقابت خواهند پرداخت.
وي تاكيد كرد: بيش از 125هزار داوطلب در آزمون كارداني پيوسته نظام جديد پذيرفته خواهند شد.

 



فرمانده پليس راهور نيروي انتظامي اعلام كرد
 توقيف گواهينامه 286 راننده متخلف در سراسر كشور

رئيس پليس راهور ناجا گفت: از زمان اجراي قانون جديد تخلفات راهنمايي و رانندگي، تاكنون گواهينامه 286 نفر در سر

 



زنداني شدن 37 محجبه در جمهوري آذربايجان

رئيس كميته دفاع از حجاب و محبوسين به ممنوعيت حجاب در جمهوري آذربايجان گفت: زنان و دختران مسلمان و محجبه باكو به حمايت كشورهاي اسلامي چشم دوخته اند.
دكتر فائق ولي اوغلو رئيس كميته دفاع از حجاب و زندانيان مدافع حجاب جمهوري آذربايجان در ديدار و گفت وگو با وحيد كاظم زاده دبير منطقه7 كميسيون حقوق بشر اسلامي ضمن ارائه گزارشي از وقايع اخير در اين كشور گفت: اين كميته ضمن انتقاد از ممنوعيت حجاب اسلامي در مدارس متوسطه، ممنوعيت وجود نمادهاي اسلامي در ادارات دولتي، ممنوعيت صدور اسناد هويتي با عكس داراي پوشش اسلامي، ممنوعيت فروش كتب ديني، نقض حقوق دينداران، روحانيون و فعالان مذهبي، خواستار توقف اقدامات اسلام ستيزانه در كشور مسلمان آذربايجان هستيم.
وي با اشاره به اينكه مردم آذربايجان نمي توانند نسبت به سرنوشت 37 نفر كه به دليل اعتقادات ديني خود در زندان به سر مي برند بي تفاوت باشند، افزود: حل مسئله ممنوعيت حجاب و آزادي مدافعان حجاب، مجازات عوامل و نيروهاي پشت پرده اقدامات ضد اسلامي از خواسته هاي اصلي اين كميته بوده است.به گزارش ايسنا، اين محقق و نويسنده جمهوري آذربايجان با بيان اينكه پشت صحنه ممنوعيت حجاب در جمهوري آذربايجان، صهيونيست ها و امپرياليست ها هستند گفت: امروزه در جمهوري آذربايجان آزادي هاي اجتماعي با قوانين و ارزش هاي اخلاقي سازگار نيست، آيا براي مقامات دولت باكو ارزش هاي ديني و اخلاقي بي ارزش است؟!
حجت الاسلام والمسلمين فائق ولي اوغلو با اشاره به تداوم ممنوعيت حجاب در مدارس اين كشور گفت: لغو سريع ممنوعيت حجاب و آزادي 37 نفر از دينداران محبوس خواسته اصلي مان بوده و تا حل مشكلات مربوط به حجاب به مبارزات خود ادامه خواهيم داد.

 



در يك نزاع خياباني روح الله داداشي قوي ترين مردايران به قتل رسيد

«روح الله داداشي» قوي ترين مرد ايران شنبه شب در يك نزاع خياباني با ضربات چاقو به قتل رسيد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، پيكر زخمي داداشي پس از درگيري توسط نيروهاي امدادي به بيمارستان شهيد مدني جهانشهر كرج منتقل و در بخش سي پي سي آر بستري شد، اما به دليل شدت جراحات وارده فوت كرد.
براساس گزارش هاي رسيده، ضربات چاقو به گلو و سينه داداشي وارد شده است.
هنوز از علت درگيري و نزاع داداشي اطلاعي در دست نيست و نيروي انتظامي به دنبال بررسي موضوع مرگ اين قهرمان ورزشي است.
روح الله داداشي قهرمان دو دوره رقابت هاي قوي ترين مردان ايران است و سابقه حضور در چندين دوره مسابقات جهاني قوي ترين مردان جهان را نيز در كارنامه ورزشي اش داشت.
داداشي كه همزمان با ميلاد حضرت علي(ع) در آسايشگاه كهريزك حاضر شده و ساعاتي را در كنار سالمندان و كودكان معلول سپري كرد هنگام مرگ 30 ساله بود.
پيكر مرحوم داداشي امروز از مقابل منزلش واقع در خيابان مالك اشتر حصارك كرج به سمت امامزاده محمد(ع) اين شهرستان تشييع مي شود.

 



فرمانده نيروي انتظامي: روزه خواران تحويل دستگاه قضايي مي شوند

فرمانده نيروي انتظامي از برخورد قانوني و معرفي روزه خواران در ماه مبارك رمضان به دستگاه قضايي خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم از مردم براي رعايت شئونات اسلامي و ديني در ايام ماه مبارك رمضان سال گذشته تشكر كرد و افزود: اگر افراد روزه خوار در ماه مبارك رمضان امسال در منظر عموم اقدام به روزه خواري كنند با برخورد قانوني مواجه و تحويل مقامات قضايي خواهند شد.
وي با اشاره به بازدارندگي مناسب قانون جديد راهنمايي و رانندگي روند اجراي آن را در كشور مطلوب ارزيابي كرد و گفت: با اجراي اين قانون تلفات جاده اي در سه ماهه نخست امسال 900 كشته در مقايسه با سال 89 كاهش داشته است.
فرمانده نيروي انتظامي بيان داشت: پيش بيني مي شود تا پايان امسال تلفات سوانح در كشور به كمتر از 20 هزار نفر كاهش يابد كه ركورد بسيار مناسبي است.
سردار احمدي مقدم افزود: پليس كشور مي تواند با همكاري مردم در اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي تا پايان برنامه پنجم توسعه، تلفات رانندگي را در كشور در مقايسه با برنامه چهارم به 50 درصد كاهش دهد.
وي خاطرنشان كرد: هر چند اين رقم، رقم بالايي است و تلفات كشورهاي توسعه يافته با همين ميزان جمعيت، خودرو و سفر حدود10 تا 12 هزار نفر در سال است اما تعداد تصادفات در كشور ما با اين كشورها خيلي متفاوت نيست و تلفات ناشي از تصادفات به سبب ايمن نبودن خودروها بيشتر است.فرمانده ناجا با اشاره به اينكه نصب كيسه هوا در خودروها در حال الزامي شدن است به مهر گفت: از برنامه پنجم توسعه همه خودروهاي توليد داخل، بالاترين ستاره هاي ايمني را خواهند داشت.

 



در تعطيلات پايان هفته گذشته 4 نفر در آب هاي ساحلي مازندران غرق شدند

سخنگوي ستاد طرح سالم سازي درياي مازندران آمار غرق شدگان روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته را 4 نفر اعلام كرد.
«كمال رستمعلي» در گفت وگو با ايرنا در ساري، افزود: طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته نزديك به 100 نفر از مسافران توسط ناجيان غريق نجات يافتند.
وي با اشاره به غرق شدن اين افراد كه به طور عمده در مناطق ممنوعه شنا، رخ داده است، اظهار داشت: امكان ارائه خدمات و تسهيلات در حريم ممنوعه به هموطنان وجود ندارد و آنها بايد از شنا كردن در مناطق ممنوعه خودداري كنند.
رستمعلي خواستار پرهيز جدي مسافران و گردشگران از شنا در ساعات ممنوعه شد و اظهار داشت: بخش عمده اي از غرق شدگان تعطيلات پاياني دو هفته اخير را افرادي تشكيل مي دهند كه در ساعات ممنوعه شنا به دريا رفته اند.
سخنگوي ستاد طرح هاي سالم سازي درياي مازندران با اشاره به ساعت مجاز شنا در سواحل درياي مازندران، بيان داشت: ساعات مجاز شنا در حريم طرح هاي سالم سازي دريايي از ساعت 8 صبح آغاز و ساعت 20 پايان مي يابد.

 



سازمان هواشناسي اعلام كرد بارش پراكنده باران در ارتفاعات البرز

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از پيش بيني بارش پراكنده باران در ارتفاعات البرز طي دو روز آينده خبر داد.
پرويز رضازاده درباره پيش بيني وضعيت هوا در تهران و ساير نقاط كشور، اظهار كرد: دماي هواي تهران در روز سه شنبه و چهارشنبه بين 36 و 26 درجه نوسان دارد و دو روز پاياني هفته 2 درجه افزايش دما خواهد داشت.وي با بيان اين كه براي تهران بارش باران پيش بيني نمي شود، تصريح كرد: تغييرات دمايي كه براي مناطق ديگر كشور مي توان انتظار داشت كاهش جزئي دما در نيمه غربي كشور است و انتظار مي رود در مناطق شرقي افزايش دما تا 2 درجه را در پي داشته باشيم.مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي ادامه داد: بارش باران قابل توجهي كه مي توان به آن اشاره كرد در شمال غرب كشور خواهد بود كه عمده آن در 24 ساعت در پيش رو است، ضمن اين كه در ارتفاعات البرز براي امروز و فردا بارش پراكنده باران پيش بيني مي شود.وي افزود: پديده مهمي كه مي توان به آن اشاره كرد، كاهش پديده گرد و غبار در شرق سيستان و بلوچستان و افزايش آن در جنوب و جنوب غربي كشور از كرمانشاه تا ايلام و خوزستان و حتي بوشهر طي 2 الي 3 روز آينده است.

 



بازار قزوين آتش گرفت

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از مهار حريق در بازار قزوين و جلوگيري از سرايت آن به ساير نقاط اين مجتمع اقتصادي خبر داد.
سيد «علي شفيعي» در گفت وگو با ايرنا افزود: ساعت 6 و 59دقيقه صبح شنبه از وقوع حريق در انتهاي بازار قزوين حد فاصل «سراي حاج رضا» مطلع شديم كه بلافاصله نيروهاي اطفاي حريق ايستگاههاي سه و شش در كمتر از سه دقيقه در محل حاضر شدند.وي اظهار داشت: با رسيدن نيروهاي آتش نشان به محل حادثه، انبار ضايعات يك مغازه تعميرات بخاري كه از چند نقطه دچار حريق شده بود و زبانه هاي آتش مغازه هاي اطراف را نيز تهديد مي كرد به سرعت مهار و از سرايت حريق به ساير نقاط بازار جلوگيري شد.شفيعي افزود: انبوهي از ضايعات، كپسول هوا، و باطري خودرو از جمله اقلام موجود در محل حريق بوده كه مي توانست در گسترش آتش خطرآفرين باشد.اين مسئول گفت: متاسفانه در اين حادثه مالك مغازه دچار سوختگي و مسموميت شده بود كه توسط اورژانس به بيمارستان انتقال داده شد.

 



سحرخيز اعلام كرد معدل 16 شرط ورود به رشته علوم انساني دبيرستان هاي نمونه دولتي

حداقل معدل اول متوسطه براي حضور در رشته علوم انساني دبيرستانهاي نمونه دولتي 16 اعلام شد.
ابراهيم سحرخيز معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با اشاره به راه اندازي رشته علوم انساني در دبيرستانهاي نمونه دولتي فاقد اين رشته تاكيد كرد: حداقل معدل اول متوسطه براي حضور در اين رشته 16 خواهد بود.
وي با اشاره به بخشنامه ارسال شده به مديران كل آموزش و پرورش استانها مبني بر بسترسازي و ايجاد انگيزه لازم براي ورود دانش آموزان مستعد به رشته هاي علوم انساني، گفت: در اين رابطه پيشنهاد داده ايم كه براي ارتقاي كمي و كيفي رشته «ادبيات و علوم انساني» تدابيري اتخاذ شود تا در سال تحصيلي 91-90 در دبيرستانهاي «نمونه دولتي» فاقد رشته ادبيات و علوم انساني، حداقل يك كلاس علوم انساني در پايه «دوم» حتي از طريق «آزمون تكميل ظرفيت» راه اندازي و داير شود.
وي افزود: دست مراكز آموزشي باز است تا براساس «نمرات فصلي» دانش آموزان، افراد علاقه مند را در اين رشته گزينش كنند اما حداقل معدل اول متوسطه براي حضور در رشته علوم انساني مراكز نمونه دولتي، 16 خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در برخي از استانها «دبيرستان فرهنگ» ويژه رشته علوم انساني داريم كه بر اين اساس توصيه كرده ايم كه اگر دبيرستانهاي نمونه دولتي كشش پذيرش دانش آموزان را در رشته علوم انساني نداشته باشند، براي هدايت دانش آموزان به سمت اين رشته به دبيرستانهاي فرهنگ اكتفا كنند.

 



كشف 50 كيلوگرم كراك در كپسول سي ان جي

سرپرست دادسراي شهرستان كنگان از كشف حدود 50 كيلوگرم كراك در كپسول سي ان جي در عسلويه خبر داد.
به گزارش فارس از عسلويه سعيد باغباني در جمع خبرنگاران گفت: 49كيلو و 600گرم موادمخدر از نوع كراك در بخش عسلويه توسط نيروي انتظامي كشف و ضبط شد.
وي در تشريح جزئيات اين عمليات تصريح كرد: در پي مشكوك شدن ماموران انتظامي گلوگاه شهيد مصطفي خميني به يك خودرو پژو 405و پس از بازرسي از اين خودرو، مقدار 49 كيلو و 600گرم ماده مخدر از نوع كراك كه در كپسول سي ان جي خودرو جاسازي شده بود، كشف شد.
باغباني اضافه كرد: سرنشينان خودرو يك مرد، دو زن و چند كودك از يكي از استان هاي شرقي كشور بودند كه توسط ماموران دستگير شدند.
سرپرست دادسراي شهرستان كنگان عنوان داشت: متهمان در بازجويي هاي اوليه خود اعتراف كردند كه مواد را از شرق كشور حمل كرده و مقصدشان تهران بوده است.

 



در جريان نهي از منكر صورت گرفت
 حمله اراذل و اوباش تهرانپارس به يك طلبه جوان

سرويس اجتماعي-
طلبه جواني كه قصد نجات دختر جواني از حلقه چند شرور در چهارراه سيدالشهدا واقع در بلوار پروين (تهرانپارس) را داشت بطور ناجوانمردانه مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفت و شاهرگش قطع گرديد.
به گزارش خبرنگار كيهان، علي خليلي طلبه 20 ساله كه شب هنگام به اتفاق دو نوجوان از مراسم جشن نيمه شعبان عازم منزل بود در راه با گروهي از اراذل و اوباش مواجه مي شود كه دختر جواني را محاصره كرده و مورد آزار قرار مي دادند.
وي كه متوجه اين صحنه و بي توجهي مردم حاضر نسبت به آزار دختر جوان شده بود به ميان جمع رفته و از آنان خواست كه دست از شرارت و رفتار ناشايست خود بردارند كه ناگهان از سوي اشرار پرايد و موتورسيكلت سوار مورد حمله قرار گرفت.اراذل و اوباش بعد از ضرب و شتم اين طلبه جوان و دو نوجوان همراهش با قمه شاهرگ وي را قطع كردند.
بنا به گفته همراهانش بعد از اين حادثه علي خليلي نقش زمين شد و بيهوش گرديد.
آنان به خبرنگار كيهان گفتند: علي رغم مراجعه به پاسگاه 144 تهران پارس مسئول كشيك به ما گفت بدون حكم قضايي قادر به انجام هيچ كاري نمي باشند و از انجام هر نوع كمكي خودداري كرد. اگرچه محل زندگي اين اشرار و شماره پلاك خودرو عاملان توسط دو نفر از شاهدان شناسايي و به ماموران پاسگاه اطلاع داده شده است اما تاكنون اقدامي در جهت دستگيري اين اشرار انجام نشده و آنان همچنان آزاد مي باشند!
گفتني است اين طلبه جوان با ماشين عبوري به بيمارستان سه راه تهران پارس منتقل شد ولي آنان حاضر به پذيرش او نشدند و بالاجبار او را به بيمارستان عرفان واقع در منطقه سعادت آباد بردند كه در آنجا تحت عمل جراحي قرا رگرفت. در حال حاضر اين طلبه در كما بسر مي برد و به گفته پزشكان احتمال دارد به علت خونريزي شديد و نرسيدن خون به مغزش دچار ضايعه مغزي شود.
گفتني است تا پيش از اين حادثه علي خليلي در حوزه علميه ازگل مشغول تحصيل بود.
بنابر گزارش خبرگزاري فارس 5 بيمارستان رسول اكرم(ص)، امام حسين(ع)، شهداي تجريش، امام سجاد(ع) و پارسيان از پذيرش اين طلبه جوان به علت وخيم بودن اوضاع جسماني اش خودداري كردند و در نهايت مضروب توسط دوستانش به بيمارستان خصوصي عرفان واقع در غرب تهران منتقل شد.مسئولان اين بيمارستان نيز شرط پذيرش طلبه جوان را واريز مبلغ 6 ميليون تومان به حسابداري بيمارستان اعلام كردند كه در نهايت با پرداخت 5 ميليون تومان علي خليلي پذيرش و تحت عمل جراحي قرار گرفت.
چه كسي
بايد پاسخگو باشد؟
جاي بسي تاسف است كه علي رغم تاكيدات مكرر مسئولان وزارت بهداشت و قوه قضاييه در مورد پذيرش مصدومان حوادث و بيماران بدحال، بيمارستان هاي دولتي هم چنان رويه سابق خود را در پيش گرفته اند و ارزشي براي نجات زندگي افراد بدحال قائل نيستند. در شرايطي كه ثانيه ها براي طلبه جواني كه شاهرگ حياتي اش قطع شده است ارزشمند است بي مسئوليتي و خودداري بيمارستان هاي دولتي از پذيرش اين ناهي از منكر جوان و امثال او چگونه بايد مورد بررسي و مجازات قرار گيرد؟

 



پليس در تعقيب كلاهبرداران كاغذي

به دستور مقام قضايي تصوير بدون پوشش كلاهبرداراني كه با استفاده ازمدارك هويتي مالباختگان اقدام به ثبت شركت هاي كاغذي كرده و پس ازآن به بهانه تحويل خودرو از مردم اخاذي مي كردند منتشرشد.
با مراجعه تعدادي از افراد متقاضي خودروهاي توليد داخل به دادسراي ناحيه تهران و طرح شكايت درمورد عدم اجراي تعهدات از سوي اين شركت، پرونده اي در اين خصوص تشكيل شد.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستوربازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 3 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با مراجعه تعدادي از شكات پرونده به اداره چهاردهم، تمامي آنها عنوان داشتند كه از طريق آگهي بازرگاني منتشره در روزنامه هاي كثيرالانتشار با شركت تحويل خودرو آشنا و اين شركت نيز متعهد شده تا در مدت زماني20 الي30 روزه نسبت به تحويل خودرو به آنها اقدام كند . كارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده، به بررسي اركان هويتي شركت خريد و فروش خودرو به نام «صباگستر آداك» پرداخته و در تحقيقات خود متوجه شدند كه اين شركت با استفاده از مدارك هويتي تعدادي از مالباختگان به ثبت رسيده است.
در مراجعه كارآگاهان به آدرس و نشاني شركت مذكور درخيابان گاندي و انجام تحقيقات از كارمندان شركت مشخص شد احمدرضا افشار كه خود را نماينده رسمي شركت هاي معتبر توليد كننده داخلي خودرو معرفي كرده است، با سوء استفاده از ثبت رسمي شركت و ارائه اسناد و مدارك و همچنين اوراق تنظيم قرارداد با متقاضيان كه در تمامي آنها از مهرهاي برجسته شركت توليدكننده خودرو استفاده شده، زمينه فريب كارمندان شركت را ايجاد كرده است .
در ادامه تحقيقات كارآگاهان و بهره گيري از اطلاعات بدست آمده از شركت صباگستر آداك مشخص شد كه احمدرضا افشار به همراه يكي از همدستان خود به نام «آريا» با شركت ديگري به نام «پرشين خودرو»در ارتباط بوده است.
با شناسايي شركت «پرشين خودرو» كارآگاهان دريافتند كه اين شركت اخير نيز همانند شركت صبا گستر آداك با استفاده از اسناد و مدارك و مشخصات فردي مجعول، به ثبت رسيده و در پوشش تحويل خودرو اقدام به كلاهبرداري از مالباختگان كرده است.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه احمدرضا افشار و آريا به همراه دو نفر از دوستان خود اقدام به ثبت دو شركت تحويل خودرو و تأسيس شركت در دو منطقه ميرداماد و گاندي كرده و از طريق آگهي هاي بازرگاني در روزنامه هاي كثيرالانتشار فعاليت خود را آغاز و در طول سه ماه فعاليت از دهها مالباخته مبالغ مختلف از سه الي 10 ميليون تومان را اخذ كردند.
تحقيقات كارآگاهان ادامه داشت تا اينكه دو همدست ديگر اين افراد بنام هاي دانيال و احمد دستگير و آنان ضمن اعتراف به بزه انتسابي اعتراف و عنوان كردند كه هر چهار متهم پرونده از دوستان نزديك يكديگر هستند و قرار بر آن شده بود تا پس از تعطيل شدن شركت «صباگستر آداك»، اين دو نيز از شركت پرشين خودرو متواري شوند كه با شناسايي اين شركت از سوي كارآگاهان هر دو نفر آنها توسط كارآگاهان دستگير شدند.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به متواري شدن دو متهم اصلي اين پرونده به اسامي «احمدرضا» و «مهدي»به ايسنا گفت: با شناسايي مخفيگاه دو متهم پرونده در منطقه پاسداران و شهر كرج مشخص شد كه با توجه به دستگيري سريع دو متهم ديگر پرونده، احمدرضا و مهدي از مخفيگاه خود متواري شدند.
وي با اعلام دستور قضايي انتشار بدون پوشش چهره دو متهم متواري اين پرونده گفت: لذا از كليه شهرونداني كه موفق به شناسايي چهره اين متهم شده اند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود درمورد مخفيگاه و يا محل هاي احتمالي تردد آنها را از طريق شماره تماس هاي 51055614 و 51055514 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



كوهنورد مجروح از مرگ نجات يافت

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
امدادگران كوهستان جمعيت هلال احمر لرستان يك كوهنورد مجروح را از مرگ نجات دادند.
مديركل جمعيت هلال احمر لرستان افزود: يك نفر از اعضاي گروه كوهنوردي استان هرمزگان بر اثر سقوط از ديواره 150 متري در ارتفاعات چهار هزار و 100 متري قله سن بران اشترانكوه از ناحيه جمجمه، بيني و دو كتف بشدت مجروح شد.
ذبيح الله سياهپوش گفت: با تلاش امدادگران كوهستان پس از 13 ساعت تلاش در نيمه هاي شب پيكر مجروح اين كوهنورد پيدا شد و با استفاده از بالگرد اعزامي به منطقه به مركز درماني انتقال يافت.

 



با فرياد بي امان صاحبخانه صورت گرفت
نجات شگفت انگيز 7 شهروند تهراني از ريزش ساختمان

فريادهاي بي امان و به موقع صاحبخانه موجب شد تا 7 نفر از اعضاي خانواده از حادثه ريزش يك ساختمان مسكوني به طرز معجزه آسا و شگفت انگيزي جان سالم بدر برند.
شنبه شب گذشته گودبرداري غيراصولي باز هم حادثه آفريد اما اين بار در كوي دهكده واقع در خيابان 24 باعث ريزش اين ساختمان 300 متر مربعي شد.
عليرضا فرخاك افسر آماده منطقه 4 آتش نشاني تهران گفت: خوشبختانه قبل از ريزش ساختمان، با هشدار و كمك مالك خانه تمامي هفت نفر اعضاي خانواده اش به سرعت محل سكونت خود را ترك كرده بودند.
فرخاك تاكيد كرد: آتش نشانان بي درنگ با استفاده از تجهيزات ويژه ايمني و نجات، اقدامات احتياطي را انجام دادند و امدادگران آتش نشاني پس از ايمن سازي محل و دادن اخطار لازم به مالكين ساختمان هاي مجاور مبني بر خطر ريزش منازل مجاور محل گودبرداري، به ايستگاه هاي خود بازگشتند.

 



جست و جو براي يافتن پيكر قايقران اروميه اي ادامه دارد

رئيس هيئت قايقراني آذربايجان غربي گفت: جستجوي امدادگران براي يافتن پيكر «زهرا فرجي» قايقران ملي پوش اروميه اي در سد شهر چايي اروميه همچنان ادامه دارد.
«عباس شادمان» روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: ظهر روز جمعه بر اثر واژگوني جت اسكي، 2 نفر از دختران رويينگ كار ملي پوش اروميه اي دچار حادثه شدند كه «رويا عباسي» با كمك اهالي منطقه سيلوانا نجات يافت، ولي «زهرا فرجي» مفقود و تلاش براي يافتن پيكر وي همچنان ادامه دارد.
وي اظهار كرد: اين 2 نفر قايقران بر اثر بي احتياطي خود و بدون رعايت موارد ايمني و داشتن لباسهاي مخصوص و جليقه نجات سوار جت اسكي شده و دچار اين حادثه شدند.
وي ادامه داد: اين قايقرانان مدت 4 ماه در اردوي تيم قايقراني حضور داشتند و قرار بود روز شنبه براي اعزام به مسابقات زير 23 سال جهان به هلند اعزام شوند كه به دليل تاخير در صدور رواديد از حضور در اين مسابقات بازماندند. زهرا فرجي، نشان برنز مسابقات جهاني و چندين عنوان قهرماني كشور را در كارنامه خود دارد.

 



وقتي توتون كاران اعتصاب مي كنند

صدها توتون كار اندونزيايي در پايتخت اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از رويترز، اين توتون كاران به قوانين جديد سازمان بهداشت هند درباره سيگار اعتراض داشتند.
براساس آمار سازمان بهداشت جهاني ميزان مصرف سيگار در ميان جوانان اندونزي در ساليان اخير شش برابر شده است. محدوديت هاي ايجاد شده براي استعمال سيگار در اندونزي سبب شده تا هزاران توتون كار كه تنها محل درآمدشان از اين راه است، احساس خطر كنند.

 

(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14