(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 تیر 1390- شماره 19976

حديث دشت عشق
وعده اي كه سرمربي تيم ملي داد نسبت به المپيك قبلي نتايج بهتري مي گيريم
اخبار كوتاه از فوتبال
حدادي پس از اردوي اروپايي در خدمت تيم ملي بسكتبال
زالاي به كادرفني اضافه شد آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري
برنامه كامل ديدارهاي ايران در رقابت هاي بسكتبال جام ويليامز جونز
كوپا آمه ريكا شب تلخ مسي و يارانش؛ آرژانتين حذف شد
اميدواري فدراسيون هندبال به كسب موفقيت در مسابقات جهاني
كوزه گري: بايد نشان دهيم كه جايگاه ما كجاست
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «ابوالقاسم يزداني اتويي»
جشن شهادت
بعد شهادتم، لباس سياه نپوشيد و مجلس عزاداري نگيريد و خدا را شكر كنيد كه فرزند شما در راه خداوند شهيد شد. سلام به دوستان عزيزم كه مثل برادر من بودند. از تمامي شما مي خواهم كه بعد از شهادتم، به پدر و مادر و برادران و خواهرانم تبريك بگوييد. از خداوند متعال طلب صبر براي آنان نماييد. اگر كشته شده ام چه سعادتي بهتر از آن كه در نزد خدا هستم و دوش بدوش شهداي سرخ علوي و ايراني در دنياي ديگر. مگر انسان يك دفعه بيشتر مي ميرد؟ پس چه بهتر كه آن يك دفعه در راه خدا و براي رضاي خدا باشد. براي جنازه ام گريه نكنيد و يا اگر گريه مي كنيد، صدايتان را بلند نكنيد كه شهيد شدن گريه ندارد. بلكه شكست اسلام گريه دارد. استغفار و دعا را از ياد نبريد كه بهترين درمانها و تسكين براي دردهاست و هميشه به ياد خدا باشيد. نگذاريد هرگز دشمنان بين شما تفرقه بيندازند و شما را از روحانيت متعهد جدا كنند. حضورتان را در جبهه هاي حق عليه باطل ثابت نگه داريد.
بسيجي شهيد «ابوالقاسم يزداني اتويي»، سال 1342 متولد شد و در 1/8/1362 در منطقه مريوان كردستان به شهادت رسيد.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



وعده اي كه سرمربي تيم ملي داد نسبت به المپيك قبلي نتايج بهتري مي گيريم

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد مدعي شد ايران در المپيك لندن نتايجي به مراتب بهتر از المپيك پكن كسب خواهد كرد.
غلامرضا محمدي كه به همراه تيم ملي كشتي آزاد در خرم آباد به سر مي برد اظهار داشت: به دليل شرايط آب و هوايي خاص منطقه، كمك به كشتي لرستان و تنوع در تمرين ها، اردوي تيم ملي كشتي آزاد ايران براي حضوري قدرتمند در مسابقات آتي در خرم آباد برپا شده است.
سرمربي تيم ملي در مورد روند آماده سازي تيم ملي كشتي آزاد گفت: اين اردو كه در خرم آباد در حال برگزاري است و يكي از بهترين اردوي هايي است كه در دنياي حرفه اي آن را تجربه كرده ام، چه به لحاظ آب و هوايي، امكانات و... و همه بچه ها با آمادگي بالاي جسمي و روحي خود را براي مسابقات پيش رو آماده مي كنند.
محمدي تصريح كرد: مهمترين هدف تيم، قهرماني در مسابقات جهاني استانبول است و با شرايطي كه الان فراهم شده اين امر دور از ذهن نيست. تركيب اصلي تيم جهت حضور در مسابقات جهاني تركيه پس از دو تورنمنت حبيبي و موحد و لهستان اعلام خواهد شد.
محمدي همچنين مدعي شد ايران در المپيك لندن نتايج به مراتب بهتري از المپيك پكن مي گيرد.
وي هدف اصلي تيم را سرافرازي در المپيك لندن عنوان كرد و اظهار داشت: تا قبل از المپيك مسابقات جهاني تركيه كه به نوعي سهميه المپيك نيز هست را در پيش داريم و تمام تلاش خود را به كار مي گيريم كه بتوانيم حداكثر سهميه را كسب كنيم و نسبت به المپيك قبلي نتايج به مراتب بهتري بگيريم.
محمدي با ابراز نارضايتي از كساني كه براي تيم ملي حاشيه درست مي كنند، افزود: اگر كسي انتقاد سازنده همراه با راهكار داشته باشد ما از آن استقبال مي كنيم اما انتقادهاي غيرمنصفانه و شخصي را نمي پذيريم و اگر كسي دلش براي ورزش كشور بسوزد به پيشرفت آن كمك مي كند نه اين كه چوب لاي چرخ آن بگذارد. سرمربي تيم ملي كشتي آزاد با اشاره به مسابقات انتخابي براي مشخص شدن نفرات برتر هر وزن تأكيد كرد: چون در هر وزن چند كشتي گير آماده و هم سطح داريم مسابقات انتخابي يكي از بهترين راههاي ضايع نشدن حق كشتي گيران است و اين روند را ادامه مي دهيم.
احتمال حضور كشتي گيران ايراني در جام كيف
مرحله اول اردوي آزادكاران امروز در خرم آباد به پايان مي رسد و بنا به اعلام سرمربي تيم ملي، مرحله دوم اردو از روز اول مرداد با دعوت نفرات منتخب در خانه كشتي آغاز مي شود.
جام زيلكوفسكي لهستان برنامه بعدي آزادكاران است كه تيم ايران با 12 كشتي گير راهي رادوم مي شود ولي اردوي ملي پوشان در اين ميان تعطيل نيست و ساير اردونشينان تمرينات خود را زيرنظر غلامرضا محمدي دنبال مي كنند.
البته بنا به گفته سرمربي تيم ملي كشتي آزاد احتمال دارد با توجه به لغو جام حبيبي و موحد و در صورت فراهم شدن شرايط برخي كشتي گيران مورد نظر كادرفني در جام بين المللي كيف شركت كنيم. اين مسابقات اول و دوم مرداد ماه در شهر كيف اوكراين برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برگزاري مجمع انتخابات فدراسيون فوتبال در دي ماه
مجمع انتخابات فدراسيون فوتبال براي تعيين رئيس بعدي اين فدراسيون در دي ماه امسال برگزار مي شود .
مجمع عادي فدراسيون فوتبال براي ارائه گزارش عملكرد و گزارش مالي فدراسيون و تصويب آن در شهريور برگزار مي شود . همچنين مجمع انتخابات فدراسيون فوتبال نيز در دي ماه برگزار مي شود تا سكاندار بعدي فوتبال ايران مشخص شود . براين اساس، عضوگيري انتخابات از مهرماه شروع شده و افراد علاقمند به حضور در مجمع فدراسيون مي توانند فعاليت خود را شروع كنند .
هنكه در استقلال ، سومديك در پيروزي
پس از آنكه مسئولان باشگاه پيروزي از عقد قرارداد با ميشائيل هنكه بازماندند، گفتگو با رالف سومديك، مربي پيشين تيم فوتبال دورتموند در دستور كار آنها قرار گرفت.سومديك براي مذاكره با مسئولان باشگاه پيروزي به تهران آمد كه ظاهرا اين گفتگوها و مذاكرات منجر به توافق نهايي با سرخپوشان شده است.قرار است اين مربي آلماني به عنوان دستيار در كنار استيلي باشد. لازم به يادآوري است كه باشگاه استقلال تهران نيز هنكه را به عنوان دستيار پرويز مظلومي معرفي كرد.
مبعلي: استقلال رضايتنامه ام را بگيرد، برمي گردم
ايمان مبعلي هافبك فصل گذشته تيم فوتبال استقلال گفت: در صورتي كه مسئولان اين باشگاه رضايت الشارجه را بگيرند به استقلال بازخواهم گشت. استقلال تيمي است كه من يك سال در آن بازي كردم. مديريت از من خيلي حمايت كرد و تماشاگران اين تيم در فكر من هستند. اما همه چيز به مكاتبه دو باشگاه بستگي دارد. بدم نمي آيد امسال هم در استقلال باشم اما اگر آنها من را مي خواهند بايد با مسئولان الشارجه مذاكره كنند.
هوگو ماچادو به ذوب آهن پيوست
«هوگو ماچادو» پرتغالي روز شنبه با عقد قراردادي يكساله به تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان پيوست. ماچادو، هافبك 29 ساله تيم ناوال پرتغال، با انعقاد قراردادي يكساله به تيم فوتبال ذوب آهن پيوست و در ليگ يازدهم، سبزپوشان اصفهاني را همراهي مي كند. اين بازيكن سابقه بازي در تيم هاي استرالا آمادورا، المپياكوس نيكوزيا، آلكي لارناكا و بارينسه را دارد.
برادر علي دايي مربي راه آهن شد
برادر سرمربي تيم فوتبال راه آهن با عقد قراردادي يكساله به عنوان دستيار علي دايي در اين تيم معرفي شد. پس از آنكه علي دايي به عنوان سرمربي تيم فوتبال راه آهن معرفي شد، محمد دايي برادر وي نيز با موافقت محمدحسن انصاريفرد به عنوان مربي به كادر فني اين تيم تهراني اضافه شد. يحيي گل محمدي و بهزاد غلامپور نيز قبل از اين از سوي علي دايي به عنوان اعضاي كادر فني تيم فوتبال راه آهن معرفي شده بودند.
تيم پيروزي به تركيه رفت
كاروان تيم فوتبال پيروزي براي برپايي اردوي 9 روزه آماده سازي پيش از فصل، ديروز ساعت 15:7 1 از فرودگاه امام خميني(ره) عازم آنكارا شد. اين كاروان 33 نفره شامل؛ 27 نفر بازيكن و كادر فني و 6 نفر همراه است. در اردوي آماده سازي تركيه بازيكنان ملي پوش تيم فوتبال پيروزي؛ علي كريمي، محمد نصرتي، مازيار زارع، عليرضا حقيقي، هادي نوروزي و مهرداد اولادي اين تيم را همراهي نخواهند كرد.
روانخواه در سايپا
اميدرضا روانخواه كه چند فصل گذشته ليگ برتر را در تيم فوتبال استقلال سپري كرده بود به تيم سايپا البرز پيوست. اميدرضا روانخواه كه در پايان دهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر مورد تاييد پرويز مظلومي قرار نگرفت، پس از انجام مذاكرات نهايي با مسئولان باشگاه سايپا به توافق رسيد تا در يازدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر پيراهن اين تيم را برتن كند. هافبك پيشين تيم هاي فوتبال فجر سپاسي شيراز و استقلال تهران شنبه قراردادش را در هيئت فوتبال استان البرز به ثبت رساند.
ابومسلم يكي شد!
محمدرضا عباسي و خداداد عزيزي از ادعاي مالكيت ابومسلم، انصراف دادند. دعواهاي مالكيتي ابومسلم مشكلات زيادي را براي اين تيم به وجود آورده بود، ولي محمدرضا عباسي، كه داراي اسناد ثبتي باشگاه ابومسلم است، اعلام كرد كه از ادعاي خود كناره گيري كرده است. محمدرضا عباسي، خداداد عزيزي، سيدكاظم غياثيان، هادي مباشري و سيدمجتبي علوي در اطلاعيه اي اعلام كردند كه در سالروز ميلاد منجي عالم بشريت، باشگاه ابومسلم به منظور حضور پرقدرت يك تيم در رقابت ها و جلوگيري از اتلاف وقت بيشتر، در پي عدم پاسخگويي مسئولان ورزش استان از ادامه فعاليت تا روشن شدن وضعيت مالكيت از طرف مراجع ذيصلاح قانوني انصراف خود را اعلام مي كند. انشاءالله اين تصميم به نفع فوتبال باشگاه ابومسلم باشد.

 



حدادي پس از اردوي اروپايي در خدمت تيم ملي بسكتبال

سايت فدراسيون جهاني بسكتبال در يك گزارش بيان كرده كه حامد حدادي تنها بازيكن حاضر در ليگ (NBA) پس از اردوهاي اروپايي تيم ملي در خدمت ماتيچ خواهد بود.
در گزارش سايت جهاني فدراسيون بسكتبال آمده است: وسلين ماتيچ، سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران بايد در نخستين اردوي خارجي اش بدون سنتر قدرتمندش شركت كند. بسكتبال ايران كه براي دفاع از عنوان قهرماني در جام ملتهاي آسيا و كسب سهميه المپيك در اردوي آماده سازي حضور دارد، در نخستين گام عازم مجارستان شده تا پس از انجام دو ديدار دوستانه براي شركت در تورنمنت چهار جانبه پرتغال عازم اين كشور شود. ايران در پرتغال برابر آنگولا، روماني و كشور ميزبان صف آرايي مي كند. تيم ملي بسكتبال ايران در سال 2007 با قهرماني در توكوشيما توانست بليت حضور در المپيك پكن را بدست بياورد و حالا در قهرماني آسيا كه در ووهان چين برگزار مي شود به دنبال همين مهم است.
ايران در مرحله مقدماتي جام ملتها با تيم هاي قطر، چين تايپه و قزاقستان همگروه شده است.

 



زالاي به كادرفني اضافه شد آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري

دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري ايران با حضور 7 ملي پوش در كمپ تيم هاي ملي آغاز شد.
بهداد سليمي - قويترين مرد جهان كه همواره از منظم ترين نفرات حاضر در اردوي ملي به شمار مي رود- به همراه رضا عاشوري زاده، اصغر ابراهيمي، محمدرضا براري، ميلاد رستگار، نواب نصيرشلال و مجيد عسگري 7 وزنه برداري بودند كه بعدازظهر شنبه نخستين جلسه تمريني شان را زير نظر كوروش باقري سرمربي تيم ملي سپري كردند.
جابر بهروزي، سعيد محمدپور، بهادر مولايي، عليرضا كاظمي نژاد، عماد باقري و احد سنجابي نيز از روز يكشنبه به ديگر اردونشينان ملحق شدند، ضمن اينكه با هماهنگي با كوروش باقري كيانوش رستمي، سجاد بهروزي، سجاد انوشيرواني و مرتضي رضائيان هم 4 ملي پوش ديگري هستند كه تا سه شنبه به اردوي تيم ملي اضافه خواهند شد.
جورج زالاي دستيار جديد كوروش باقري
جورج زالاي سرمربي تيم وزنه برداري نوجوانان كشورمان به عنوان دستيار جديد كوروش باقري در اردوي جديد تيم ملي بزرگسالان معرفي شد.
اين سرمربي مجارستاني كه سال گذشته و پيش از معرفي كوروش باقري به عنوان سرمربي، عهده دار هدايت تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان كشورمان بود، هم اكنون علاوه بر كار با وزنه برداران رده هاي سني پايه و حضور در استانهاي مختلف براي استعداديابي، در كنار كوروش باقري و به عنوان دستيار اول او، در اردوي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان هم فعاليت خواهد كرد.
البته اين احتمال وجود دارد كه طي روزهاي آتي علاوه بر جورج زالاي يك مربي شهرستاني هم براي حضور در اردوي تيم ملي به كادرفني اضافه شود.

 



برنامه كامل ديدارهاي ايران در رقابت هاي بسكتبال جام ويليامز جونز

برنامه رقابتهاي بسكتبال جام ويليامز جونز اعلام شد و ايران در نخستين ديدار با آفريقاي جنوبي مصاف خواهد كرد.
جام ويليامز جونز از پانزدهم مردادماه به مدت 9 روز در چين تايپه برگزار مي شود و تيم ملي ايران كه قهرمان دو دوره اين رقابتهاست بايد در نخستين پيكارش برابر آفريقاي جنوبي به ميدان برود.
برنامه كامل بازيهاي ايران به شرح زير است:
15مرداد
¤ ايران- آفريقاي جنوبي
16مرداد
¤ ايران- تايوان
17مرداد
¤ ايران- اردن
18مرداد
¤ ايران- امارات
19مرداد
¤ ايران- ژاپن
20مرداد
¤ مالزي- ايران
22مرداد
¤ كره جنوبي- ايران
23مرداد
¤ ايران- فيليپين
تيم ملي بسكتبال ايران هم اكنون در اردوي مجارستان به سر مي برد و پس از آن عازم تورنمنت چهارجانبه پرتغال خواهد شد. ملي پوشان خود را براي دفاع از عنوان قهرماني آسيا و كسب دوباره سهميه المپيك آماده مي كنند.

 



كوپا آمه ريكا شب تلخ مسي و يارانش؛ آرژانتين حذف شد

اروگوئه با برتري مقابل آرژانتين، ميزبان
چهل و سومين دوره رقابت هاي فوتبال كوپاآمه ريكا، به مرحله نيمه نهايي اين مسابقات راه پيدا كرد.
تيم فوتبال اروگوئه بامداد ديروز در حالي كه بيشتر زمان بازي را با يك يار كمتر مقابل آرژانتين بازي مي كرد، مقابل اين تيم به برتري رسيد و به نيمه نهايي كوپا آمه ريكا راه پيدا كرد.
ديه گو پرز در دقيقه 16 اروگوئه را در ورزشگاه «ژنرال لوپز» پيش انداخت اما گونزالو هيگواين در دقيقه 18 اين ديدار، بازي را به تساوي كشيد.
زننده گل اروگوئه در دقيقه 39 با دريافت كارت زرد دوم مجبور به ترك زمين شد اما آرژانتيني ها تا دقيقه 87 كه خاوير ماسكرانو را به دليل كارت قرمز از دست دادند نتوانستند از برتري نفري خود سود ببرند و بازي به وقت هاي اضافي و نهايتا ضربات پنالتي كشيده شد كه اروگوئه با حساب 5 بر 4 مقابل حريف صاحب نام به برتري رسيد. در ضربات پنالتي كارلوس ته وز در سومين ضربه به گل نرسيد تا گل هاي مسي، بورديسو، پاستوره و ايگواين كفاف عبور از سد اروگوئه را ندهد و آرژانتين پس از جام جهاني 2010 در اين مسابقات نيز ناكام باشد.
در ديگر ديدار برگزار شده ديروز، پرو با دو گل كارلوس لوباتون (102) و خوان مانوئل وارگاس ريسكو (112)، كلمبيا را برد و به نيمه نهايي صعود كرد.

 



اميدواري فدراسيون هندبال به كسب موفقيت در مسابقات جهاني
كوزه گري: بايد نشان دهيم كه جايگاه ما كجاست

رئيس فدراسيون هندبال پيش از آغاز رقابتهاي هندبال قهرماني جوانان جهان در يونان گفت: تيم جوانان ايران شرايط خوبي دارد و به كسب نتايج قابل قبول اميدواريم.
جلال كوزه گري ضمن بيان اين مطلب در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به تداركات ضعيف و شرايط نامناسب تا چه حد به كسب پيروزي توسط اين تيم اميدوار هستيد؟ گفت: بحث برد يا باخت مطرح نيست. بايد در مسابقات حضور داشته باشيم تا خود و هندبال كشورمان را در دنيا مطرح كنيم.
رئيس فدراسيون هندبال كشورمان بيان كرد: بايد نشان دهيم كه ما هندبال داريم و جايگاه ما كجاست. ما هم مانند دو تيم ديگر نماينده قاره آسيا در مسابقات فدراسيون جهاني هندبال هستيم و مي توانيم در حد خودمان عملكرد خوبي داشته باشيم. تلاش ما اين است كه بازيكنانمان بهترين بازي را انجام دهند و جايگاه خوبي در جهان پيدا كنند.
كوزه گري در پايان گفت: تمام رقباي ما قدرتمند بوده و كار ما در مسابقات جهان سخت است. نبايد ساده از كنار آنها بگذريم. تلاش كنيم تا تيم بتواند بهترين بازيها را انجام دهد. هجدهمين دوره مسابقات هندبال جوانان جهان از 25 تيرماه در «تسالونيكي» يونان برگزار مي شود. تيم ايران در گروه چهارم اين مسابقات با تيم هاي سوئد، مجارستان، كانادا، اسپانيا و پرتغال همگروه است. هندباليست هاي جوان ايران در اولين مسابقه روز يكشنبه 26 تيرماه با تيم سوئد مسابقه دارند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم هاي ملي پينگ پنگ ايران و آمريكا در دوحه به ميدان مي روند. فدراسيون تنيس روي ميز قطر و كميته ملي المپيك اين كشور با هماهنگي فدراسيون جهاني تنيس روي ميز يك دوره مسابقه با حضور ده كشور در دوحه برگزار مي كنند. اين رقابت ها قرار است روزهاي 30 آبان و يكم آذرماه با حضور كشورهاي چين، هند، ايران، ژاپن، كره شمالي، كره جنوبي، پاكستان، قطر، روسيه و آمريكا در دوحه قطر برگزار مي شود.
¤ تيم وزنه برداري معلولان كشورمان چهارشنبه، 29 تيرماه براي شركت در مسابقات قهرماني آزاد بين المللي آسيا عازم اردن مي شود. اسامي 10 وزنه بردار اعزامي به اين مسابقات به شرح زير است: سيدحامد صلحي پور، علي صادق زاده، سعيد بافنده صداقتي، امير جعفري، سيديوسف يوسفي، نادر مرادي، حمزه محمدي، روح الله رستمي، علي حسيني و سيامند رحمان. رقابت هاي بين المللي وزنه برداري معلولان از 30 تيرماه تا 6 مرداد در اردن برگزار مي شود.
¤ ابراهيم رنجبر در ماده ريكرو تير و كمان مردان در كلاس نشسته ( W1/W2 ) به مدال طلا دست پيدا كرد. رنجبرديروز در روز پاياني رقابت هاي تير و كمان جهاني معلولان در تورينوي ايتاليا، با برتري 6 بر صفر مقابل لي مگ كره اي به مدال طلاي انفرادي ريكرو دست پيدا كرد و جواز حضور در رقابت هاي پارالمپيك 2012 لندن را به دست آورد.

 

(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14