(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مرداد 1390- شماره 20000

حديث دشت عشق
خبري كه وزير ورزش و جوانان اعلام كرد بهترين تصميمات براي پيروزي و استقلال اتخاذ مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
بحران كناره گيري تيم ها به ليگ برتر هندبال رسيد فعلا ليگ سه تيمي است
چرا نام «خليج فارس» از ليگ برتر ايران حذف شده است؟!
پاي نخستين مسئول ورزشي به مجلس باز شد
اولتيماتوم رئيس فدراسيون قايقراني به مربيان خارجي نتايج خوب نباشد ، قطع همكاري مي كنيم
اعزام تيم دوچرخه سواري كشورمان به مسكو
عواقب عدم همراهي تيم در مسابقات جهاني سرمربي تيم
هندبال جوانان يك سال از حضور درتمام ميادين محروم شد
برگزاري مراسم قرعه كشي جام حذفي فوتبال
احتمال رويارويي سرخابي هاي پايتخت در مرحله نيمه نهايي
بنا و رضايي در جمع كشتي گيران نوجوانان: آينده كشتي در دستان شماست
هفته دوم رقابت هاي بوندسليگا بايرن پيروز شد، قهرمان شكست خورد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عليرضا درستكار»
جواني را فداي عشق حق كرد
سال 1344 ديده به جهان گشود و از آنجا كه پدر در راه اندازي هيئت «قائميه» و «حسينيه بني فاطمه خوراسگان» در جهت زمزمه حديث شيدايي منتظران دستي داشت، فرزند نيز آيات روشنگر صحيفه بيداري را با لحني خوش زمزمه مي كرد.
در زمان جوانه زدن درخت انقلاب، سن چنداني نداشت اما با همان سن اندك از صحنه كناره نگرفت و هرگونه كه بود مقتدايش را ياري كرد. زماني كه عقاب پليدي و جنگ بر فراز سرزمينش پرواز كردن گرفت، او نيز در كنار ديگر غيور مردان، راهي ديار انسان سازي شد. 18 روز مردانه سعي بر آن داشت تا سايه ظلم را دور كند تا اينكه سرانجام سال 1361 در «شلمچه» در اثر اصابت كاليبر 50 به قلب نازنينش قامت نيلوفري اش به خون نشست و حديث سرخ شكفتن را زمزمه نمود.

 



خبري كه وزير ورزش و جوانان اعلام كرد بهترين تصميمات براي پيروزي و استقلال اتخاذ مي شود

وزير ورزش و جوانان از اتخاذ بهترين تصميمات براي استقلال و پيروزي خبر داد.
محمد عباسي در خصوص شرايط باشگاه هاي پيروزي و استقلال اظهار داشت: همه اين را مي دانند كه استقلال و پيروزي هواداران خاص خودشان را در سراسر ايران اسلامي و حتي خارج از كشور دارند. به همين دليل بايد به وضعيت اين دو تيم رسيدگي شود.
وي افزود: اگر دقت كنيد اين تيم ها با يك باخت هوادارانشان افسرده مي شوند و با يك برد هوادارانشان شاداب مي شوند و اين موضوع به پويايي جامعه كمك مي كند و بسيار موضوعي مهم و جدي است.
عباسي تاكيد كرد: براي سر و سامان گرفتن اين دو باشگاه عجله نكنيد: به همين دليل قصد داريم بهترين تصميم ها را براي استقلال و پيروزي بگيريم تا اين دو تيم در آرامش كامل و با مديريت عالي به هدفشان در مسابقات برسند.
وزير ورزش و جوانان خاطرنشان كرد: البته ما اين را فراموش نمي كنيم كه بايد به تمام تيم ها و اصلا فوتبال كشورمان نگاهي جدي داشته باشيم و با يك برنامه ريزي و استراتژيك مناسب سعي كنيم تا بستري را آماده كنيم كه شرايط براي موفقيت تيمي كه پتانسيل خوبي دارد مهيا شود. اين كار به زمان نياز دارد كه سعي خواهيم كرد با نشست كارشناسان و صاحبنظران تصميمات لازم را اتخاذ كنيم.
عباسي در پايان در پاسخ به سوالي كه چه زماني ساختار ورزش و جوانان تكميل مي شود نيز گفت؛ در حال رايزني هاي لازم هستيم و به زودي پس از هماهنگي با معاونت توسعه مديريت رئيس جمهور در هفته آينده سعي خواهيم كرد ساختار ورزش و جوانان تكميل شود. البته اكنون هم با قدرت كار خود را شروع كرديم و انشاءالله برنامه ريزي هاي خوبي را براي وزارت ورزش و جوانان كه به نظر من يكي از وزارتخانه هاي مهم در كشورمان است در نظر گرفته ايم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي 10 ميليون تومان جريمه شد
كميته انضباطي تيم فوتبال پيروزي را 10 ميليون تومان جريمه كرد.
در ديدار دو تيم پيروزي و ملوان بندرانزلي تخلفاتي از سوي تماشاگران منتسب به تيم پيروزي و تيم ملوان بندرانزلي فحاشي و اهانت نسبت به هواداران و داور مسابقه صورت گرفت ، بر همين اساس كميته انضباطي تيم ملوان بندرانزلي را به توبيخ كتبي با درج در پرونده و مبلغ سي ميليون تومان جريمه نقدي محكوم كرد و تيم پيروزي را نيز به توبيخ كتبي در پرونده و مبلغ ده ميليون تومان جريمه نقدي محكوم كرد. ضمنا هر دو تيم در نيمه دوم مسابقه با 2 دقيقه تاخير وارد زمين مسابقه شدند و كميته انضباطي هر دو تيم را به مبلغ چهارصد هزارتومان جريمه نقدي محكوم كرد.
اولتيماتوم مدير عامل مس به كادر فني
منصوري مدير عامل باشگاه مس سرچشمه در خصوص سه باخت متوالي تيم فوتبال مس سرچشمه در سه هفته ابتدايي ليگ گفت: در حال حاضر آرامش تيم از هر چيزي مهمتر است اما براي جبران امتيازات از دست رفته كادر فني حداكثر تا پايان هفته پنجم فرصت دارد. مديرعامل باشگاه مس سرچشمه در خصوص ديدار تيمش با پيروزي در هفته چهارم رقابتهاي ليگ گفت: متاسفانه ما در همه بازي هاي خود حتي در كرمان تيم ميهمان هستيم و مقابل پيروزي نيز با توجه به حضور هواداران اين تيم در ورزشگاه اين موضوع تكرار مي شود.
ياوري: انتخاب مربيان پايه تيم ملي بر مبناي رفاقت و دوستي است
محمود ياوري با اشاره به مشكلات مديريتي در فوتبال ايران گفت: متاسفانه افرادي كه خوب مي فهمند بيرون از گود هستند.ياوري در مورد نحوه انتخاب مربيان تيم ملي پايه از سوي فدراسيون فوتبال گفت: اين انتخاب ها روي رفاقت و دوستي است و به فوتبال كشور ضربه مي زند. بنده يك زماني سرمربي تيم ملي و در آن مقطع در كار خودم موفق بودم و به دليل اختلاف نظر با دبير فدراسيون و ورود وي به چرخه اختياراتم از سمت خود استعفا دادم. دو سال بعد رئيس فدراسيون كه تازه انتخاب شده بود به من پيشنهاد سرمربي گري تيم جوانان را داد، به ايشان گفتم من به عقب برنمي گردم. من سرمربي تيم ملي بودم و هر چه تلاش كردند نپذيرفتم. حالا مربي براي تيم نوجوانان انتخاب مي كنند كه هيچ هويت و سابقه كاري با تيمي را نداشته است. بعد از اينكه ايشان بسيار ناموفق بودند و اما و اگر هم در كارشان بسيار بوده به عنوان سرمربي تيم جوانان انتخاب مي شود! شما اسم اين كار را چه مي گذاريد؟!
تغيير برنامه ليگ يا اشتباه فدراسيون فوتبال؟
مسئولان سازمان ليگ اعلام كردند برنامه هفته چهارم تغيير نكرده و سه شنبه فقط سه ديدار برگزار مي شود.
سايت فدراسيون فوتبال مدتي پيش برنامه پنج هفته اول ليگ برتر را اعلام و تمامي رسانه ها و خبرگزاري ها به نقل از اين سايت برنامه ليگ برتر را اعلام كردند و طبق اعلام سايت فدراسيون فوتبال در هفته چهارم ليگ برتر 8 بازي سه شنبه شب و فقط بازي استقلال و فجر سپاسي روز چهارشنبه برگزار مي شود.
با اين حال مسئولان سازمان ليگ ديروز اعلام كردند روز سه شنبه فقط سه ديدار برگزار مي شود و 5 ديدار روز چهارشنبه انجام مي شود و تغييري در برنامه ايجاد نشده و برخي رسانه ها به اشتباه برنامه ليگ را اعلام كرده اند.
پيام تسليت كنفدراسيون آسيا به مناسبت درگذشت معصومي
ژانگ جيلونگ، رئيس موقت كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال پيام تسليت خود را به مناسبت درگذشت بابك معصومي اعلام كرد. در متن اين پيام آمده است: «خبر درگذشت نابهنگام بابك معصومي را با غمي فراوان دريافت كردم. سرطان يكي از بزرگترين ستاره هاي فوتسال آسيا را در سن جواني از ما گرفت. از طرف AFC و خانواده فوتبال آسيا، مايلم تسليت صميمانه خود را به خانواده معصومي، دوستان وي و جامعه فوتسال ايران اعلام كنم. خدا به آنها قدرت مواجهه با اين فقدان بزرگ را عنايت كند.
مهابادي سرمربي جديد نساجي
كوروش رحماني به عنوان مالك باشگاه و داود مهابادي به عنوان سرمربي تيم فوتبال نساجي قائمشهر انتخاب شد. رحماني با اعلام اين خبر گفت: من مالك باشگاه بودم و اتفاقات غيرقانوني رخ داد و در باشگاه حضور نداشتم، اما روز گذشته با جلسه اي كه با علي كفاشيان و غلامرضا بهروان برگزار كرديم اين موضوع حل شد و كار خود را آغاز كردم. رحماني در پايان از انتخاب داود مهابادي به عنوان سرمربي تيم فوتبال نساجي خبر داد.
برتري رئال مادريد برابر بارسلونا
در فاصله يك روز به ال كلاسيكو دربي تيم فوتسال رئال مادريد مقابل بارسلونا در دبي به برتري رسيد.شنبه شب ديدار نهايي مسابقات بين المللي فوتسال دبي انجام شد كه در ديدار پاياني تيم فوتسال رئال 8 بر 7 مقابل رقيب كاتالاني به برتري رسيد.

 



بحران كناره گيري تيم ها به ليگ برتر هندبال رسيد فعلا ليگ سه تيمي است

در فاصله دو روز مانده تا پايان مهلت ثبت نام تيم هاي شركت كننده در رقابتهاي ليگ برتر هندبال مشكلات مالي باشگاه ها باعث شده تا اكثر تيم ها مدارك خود را تحويل فدراسيون نداده و تنها سه تيم وروديه شان را پرداخت كنند!
در فاصله تنها دو روز تا پايان مهلت ثبت نام تيم هاي شركت كننده در
بيست و چهارمين دوره رقابتهاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ميان 12 تيم حاضر در قرعه كشي اين ديدارها هيچ كدام مدارك خود را تحويل فدراسيون هندبال نداده اند.
اين در شرايطي است كه تنها سه تيم حق وروديه براي حضور در رقابت هاي ليگ را به فدراسيون پرداخت كرده اند و به اين شكل حضور خود را در اين مسابقات قطعي اعلام كردند. در حاليكه كه اين زمان هنوز به پايان نرسيده قطعي شدن انحلال سه تيم باقدمت از ليگ نگراني را براي آينده ليگ هندبال افزايش داده است. مخالفت هيئت مديره باشگاه ذوب آهن با تيمداري در رشته هاي توپي (غير فوتبال) از جمله هندبال، كمبود بودجه تيم فولاد و در نهايت انحلال تيم نوين سپاهان و ادامه مشكلات مالي تيم باشگاه سنگ آهن بافق يزد و قطعي شدن كناره گيري اين تيم از حضور در ليگ برتر اين ليگ را دچار بحران جديدي كرده است.
حيات پور رئيس كميته مسابقات فدراسيون هندبال در اين مورد گفت: تا به امروز تنها سه تيم مس كرمان، خوزستان و سبزوار با پرداخت حق وروديه ليگ حضورشان در مسابقات امسال را قطعي كرده اند. اما هيچ كدام از تيم ها مداركشان را ارسال نكرده اند.

 



چرا نام «خليج فارس» از ليگ برتر ايران حذف شده است؟!
پاي نخستين مسئول ورزشي به مجلس باز شد

رئيس سازمان ليگ به عنوان نخستين مقام ورزشي پس از تشكيل وزارتخانه ورزش و جوانان به مجلس فراخوانده شد.
دهقان نماينده مردم ايذه و رئيس كميته تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي از احضار عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال به مجلس خبر داد و گفت: ما از آقاي محمدي خواستيم تا با حضور در مجلس نسبت به تغيير نام برتر فوتبال پاسخگو باشند. ما بايد پاسخ رئيس سازمان ليگ برتر را بشنويم و سپس اظهارنظر كنيم. در كل بايد بگويم تغيير نام ليگ برتر براي نمايندگان مجلس مطلوب نبود.
خبر ديگر در اين خصوص آنكه نماينده مردم اروميه در مجلس نيز نسبت به حذف نام خليج فارس از ليگ برتر فوتبال ايران به وزير ورزش و جوانان تذكر داد.البته مسئولين سازمان ليگ برتر پيش از اين هرگونه تغيير نام مسابقات ليگ برتر را رد و عنوان داشتند كه مسابقات ليگ برتر تا پايان با عنوان خليج فارس برگزار مي شود.

 



اولتيماتوم رئيس فدراسيون قايقراني به مربيان خارجي نتايج خوب نباشد ، قطع همكاري مي كنيم

رئيس فدراسيون قايقراني در آستانه اعزام تيمهاي ملي آبهاي آرام و روئينگ به رقابت هاي قهرماني جهان و انتخابي المپيك ادامه فعاليت مربيان خارجي را منوط به نتايج قابل قبول دانست.
احمد دنيامالي با بيان اين مطلب كه اگر مربيان خارجي نتايج قابل قبولي كسب نكنند فدراسيون با آنها قطع همكاري خواهد كرد، گفت: در صورتي كه تيمهاي ملي قايقراني كشورمان در رقابت هاي انتخابي المپيك پيش رو نتايج قابل قبولي كسب نكنند، قرارداد مربيان ناموفق خارجي را تمديد نخواهيم كرد.
وي با تأكيد بر مربيان خارجي حاضر در ايران ادامه داد: هم اكنون 5 مربي خارجي در تيمهاي ملي آبهاي آرام، روئينگ و بادباني مشغول به كار هستند. تيمهاي ملي آبهاي آرام و روئينگ رقابت هاي مهمي از جمله قهرماني جهان، قهرماني آسيا و انتخابي المپيك را پيش رو دارند كه ما با به خدمت گرفتن اين مربيان در پي موفقيت در رقابتهاي فوق بوده ايم.
دنيامالي با اشاره به حمايت همه جانبه فدراسيون از مربيان تصريح كرد: ما تا به امروز تمام سعي خود را كرده ايم تا نيازهاي مربيان را برطرف كنيم. از مبلغ قرارداد گرفته تا تجهيزات و محل اردوها به بهترين شكل در خدمت تيم هاي ملي است، ولي اگر تيمهاي ملي كشورمان نتايج خوبي در مسابقات پيش رو كسب نكنند مطمئناً ديگر قرارداد مربي آن تيم را تمديد نخواهيم كرد چرا كه ما با سرمايه گذاري بر روي تيمهاي ملي به دنبال كسب حداكثر سود و بهترين نتيجه هستيم.
تيم ملي قايقراني آب هاي آرام ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان و كسب سهميه المپيك عازم مجارستان شد و تيم ملي روئينگ نيز در شهريور رقابت هاي قهرماني جهان و كسب سهميه المپيك اسلوني را پيش رو دارد.

 



اعزام تيم دوچرخه سواري كشورمان به مسكو

تيم ملي دوچرخه سواري جوانان ايران براي شركت در مسابقات قهرماني جوانان جهان، سه شنبه 25 مردادماه راهي مسكو خواهد شد.
اين رقابت ها و در مواد پيست از 26 تا 30 مرداد ماه سال جاري در مسكو برگزار مي شود. تيم ملي ايران با تركيب شهاب جديدالاسلامي، ابوالفضل زارع زاده و محمد دانشور به عنوان ركابزن و محمد ابوحيدري به عنوان مربي در 2 بخش سرعت و نيمه استقامت پيست در مسابقات مسكو رقابت خواهد كرد. در مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا كه بهمن ماه سال گذشته در تايلند برگزار شد، در ماده كايرين محمد دانشور مدال نقره را بر گردن آويخت و در ماده تيم اسپرينت جوانان با تركيب ادريس كاظمي، ابوالفضل زارع زاده و محمد دانشور مدال برنز به دست آمد.

 



عواقب عدم همراهي تيم در مسابقات جهاني سرمربي تيم
هندبال جوانان يك سال از حضور درتمام ميادين محروم شد

محمدنقي ناري به دليل همراهي نكردن تيم هندبال جوانان در مسابقات قهرماني جهان يك سال از فعاليت حرفه اي محروم شد .
نمايندگان سازمان تربيت بدني، فدراسيون هندبال و كميته انضباطي ، سرمربي سابق تيم جوانان را به دليل همراهي نكردن اين تيم در رقابت هاي يونان يك سال از فعاليت حرفه اي محروم كردند.
محمدنقي ناري كه هدايت تيم هندبال جوانان ايران را براي شركت در رقابت هاي جهاني يونان بر عهده داشت، دقايقي پيش از پرواز اين تيم به سوي يونان از حضور در كادر فني انصراف داد و بازيكنان بدون حضور سرمربي خود راهي اين مسابقات شدند.

 



برگزاري مراسم قرعه كشي جام حذفي فوتبال
احتمال رويارويي سرخابي هاي پايتخت در مرحله نيمه نهايي

مراسم قرعه كشي جام حذفي فوتبال روز گذشته (يكشنبه) با حضور نماينده سازمان ليگ و نمايندگان استان ها و باشگاه ها در هتل آكادمي فوتبال برگزار شد.
تيم هاي پيروزي، ذوب آهن اصفهان، راه آهن شهرري، استقلال، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، نفت آبادان، سايپاي البرز و تراكتورسازي تبريز در يك گروه و تيم هاي فجر سپاسي شيراز، مس كرمان، صباي قم، مس سرچشمه كرمان، داماش گيلان، نفت تهران، شهرداري تبريز، ملوان بندرانزلي و شاهين بوشهر در گروه دوم قرار گرفتند كه بايد با برنده بازي تيم هاي دسته يك و دسته دوم ديدار كنند.
مسابقات جام حذفي از هفدهم شهريور ماه آغازمي شود و طبق اعلام سازمان ليگ، فينال اين مسابقات قبل از پايان ليگ برتر برگزار خواهد شد. به دليل آنكه اين مسابقات جام آزادسازي خرمشهر نامگذاري شده است نماينده خرمشهر نيز براي اولين بار در اين مسابقات شركت خواهد كرد.

 



بنا و رضايي در جمع كشتي گيران نوجوانان: آينده كشتي در دستان شماست

محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي براي بالا بردن روحيه ملي پوشان نوجوان اعزامي به مسابقات قهرماني جهان در مجارستان با حضور در اردوي نوجوانان، دقايقي با آن ها صحبت كرد.
بنا در صحبت هاي خود با نوجوانان، با بيان اينكه اين تيم لياقت بالا رفتن از سكوهاي جهاني را دارد، تأكيد كرد: مطمئن هستم اگر شما با روحيه بالا و خودباوري كامل در مسابقات حاضر شويد مي توانيد از يكي از سكوهاي قهرماني جهان بالا برويد. آينده كشتي فرنگي ايران در دستان شماست و شما به عنوان ملي پوشان و نمايندگان ايران بايد نشان دهيد كه ارزش سرمايه گذاري براي راه يابي به تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان را داريد.
همچنين عليرضا رضايي- سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان با دعوت محمد طلايي به تمرينات تيم نوجوانان رفت.رضايي كه براي نظارت بر تمرينات آزادكاران نوجوان به مجموعه آزادي رفته بود در مدت برگزاري تمرين با كشتي گيران سنگين وزن اين تيم سرشاخ شد و نكات فني لازم را به آن ها گوشزد كرد.

 



هفته دوم رقابت هاي بوندسليگا بايرن پيروز شد، قهرمان شكست خورد

تيم فوتبال بروسيا دورتموند، قهرمان فصل گذشته رقابت هاي بوندس ليگا در زمين هوفنهايم تن به شكست داد.
دورتموند كه فصل جديد رقابت ها را با پيروزي 3 بر يك مقابل هامبورگ آغاز كرده بود، شنبه شب با تك گل سجاد صالحوويچ از هوفنهايم در زمين اين تيم شكست خورد.بايرن مونيخ در ديگر ديدار برگزار شده شب گذشته از چارچوب هفته دوم بوندس ليگا با
تك گل لوييس گوستاوو در وقت هاي تلف شده موفق شد ولفسبورگ را از پيش رو بردارد. در ساير ديدارهاي ديشب نتايج زير حاصل شد:
¤ هامبورگ 2 - هرتابرلين 2
¤ نورنبرگ يك - هانوفر 2
¤ شالكه 5 - كلن يك
¤ فرايبورگ يك - ماينتس 2
¤ مونشن گلادباخ يك - اشتوتگارت يك

 



خواندني از ورزش ايران

¤كادر فني تيم ملي بوكس بزرگسالان 20 بوكسور را براي حضور در آخرين اردوي تيم ملي پيش از شركت در مسابقه هاي قهرماني جهان در جمهوري آذربايجان دعوت كرد. نفرات دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:عثمان كريمي، ميثم بيگ زاده، ايمان طيبي، شهرام نوري، آرمين امجديان، احسان سپهوندي، محمد موميوند، محمد مهدي پور، مهدي طلوتي، مهدي شفيع رعيت، امين بخشي زاده، امين قاسمي پور، محمد ستارپور، مبين كه زاده، احسان روزبهاني، مجيد حاج عباسي، رضا مرادخاني، محمد نوري، جاسم دلاوري و عبدالمجيد سپهوند. نفرات دعوت شده به اردو 27 مرداد بايد در مجموعه ورزشي انقلاب خود را به كادر فني معرفي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14