(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مرداد 1390- شماره 20000

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پادوهاي اجاره اي ! (يادداشت روز)
رئيس جمهور در مصاحبه زنده با شبكه راشاتودي روسيه:
پاسخ ايران به حمله رژيم صهيونيستي پشيمان كننده خواهد بود
كمربند (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
آيت الله حسيني بوشهري:
گفتمان واقع بيني در جامعه منجر به شناسايي آسيب ها و نقاط قوت جديد خواهد شد
فتنه گران= منافق به توان 2 (خبر ويژه)
گزارش شوراي روابط خارجي آمريكا از نشانه هاي فراست علمي ايران (خبر ويژه)
نقش خائنانه انگليس و بختيار در تجاوز صدام به ايران (خبر ويژه)
تاجران برده حق ندارند از دموكراسي حرف بزنند (خبر ويژه)



پادوهاي اجاره اي ! (يادداشت روز)

صبح شنبه هفته جاري- 22/5/90- ويژه نامه 260 صفحه اي روزنامه ايران، بلافاصله پس از انتشار با موج گسترده اي از خشم توأم با اعتراض مردم و مجامع علمي و ديني روبرو شد و در همان حال، استقبال همراه با ذوق زدگي دشمنان بيروني و رسانه هاي وابسته به آنها را در پي داشت. در اين ويژه نامه 260 صفحه اي آموزه هاي اسلامي حجاب و عفاف به گونه اي موهن و شرم آور، و صد البته، ناشيانه، مورد هجوم قرار گرفته بود. درباره محتواي موهن و دم دستي اين ويژه نامه، اگرچه گفتني هاي بسياري هست ولي اين وجيزه، ضمن ارج نهادن بر غيرت ديني مردم و تقدير از برانگيختگي آنان عليه دست اندركاران تهيه و انتشار ويژه نامه ياد شده، در پي اشاره به نكته ديگري است. بخوانيد؛
1- طي چند دهه گذشته، ده ها پروژه استعماري با صرف هزينه هاي هنگفت و نجومي براي مقابله با عفاف و حجاب طراحي شده و به اجرا درآمده است كه تقابل خونين رضاخان، برخورد موذيانه و غيرمستقيم محمدرضاخان و مخصوصا پروژه هاي پرهزينه آمريكا و متحدانش طي 32 سال گذشته، از جمله آنهاست ولي به گواهي شواهد موجود، تمامي اين طرح ها و پروژه ها نه فقط ناكام مانده، بلكه به قول مايكل لدين و كنت تيمرمن، نتيجه معكوس نيز داشته است. بنابراين بسيار ساده انديشانه است اگر تصور شود جريان انحرافي و عوامل ميداني آن با تهيه و انتشار ويژه نامه «خاتون» به دنبال ترديدافكني در اعتقاد مردم به آموزه هاي حجاب و عفاف بوده اند. اين عده، اگرچه بارها نشان داده اند از قدرت تفكر و تحليل اندكي برخوردارند- و اساسا به همين علت نيز از سوي عوامل پشت پرده جريان انحرافي به كار گرفته شده اند- ولي به يقين مي دانند وقتي از آمريكا و متحدانش براي مقابله با حجاب و عفاف كاري ساخته نيست، اقدام اين عوامل دست چندم نيز آب در هاون كوبيدن است. پس ويژه نامه ياد شده، چرا و با چه انگيزه اي تهيه و منتشر شده است؟!
2- ممكن است گفته شود- گفته نيز شده است- كه جريان انحرافي از انتشار اين ويژه نامه، اهداف انتخاباتي داشته و در پي جذب آراي طيف بي اعتقاد به آموزه هاي اسلامي بوده است! اين نظريه نيز قابل قبول نيست، زيرا به يقين مي دانند كه وقتي آشكارا، عليه آموزه هاي اسلامي حجاب و عفاف موضع مي گيرند، آراي احتمالي خيل عظيم و چند ده ميليوني مردم مسلمان را از دست مي دهند. بنابراين با يك حساب ساده و سرانگشتي مي توان گفت كه جذب آراي طيف اندك و كم شمار مورد اشاره نيز نمي تواند انگيزه اصلي جريان انحرافي در تهيه و انتشار ويژه نامه موهن «خاتون» باشد.
اكنون بايد گفت اگر «تضعيف اعتقاد مردم به حجاب و عفاف» و يا «جذب آراي طيف بي اعتقاد يا كم اعتقاد به حجاب و عفاف» انگيزه انتشار ويژه نامه ياد شده نبوده است- كه نبوده و نيست- پس انگيزه اصلي جريان انحرافي از اين هنجارشكني چيست؟
3- جريان انحرافي به گواهي اسناد و شواهد موجود كه كيهان بارها به آن پرداخته است، تنها در قد و قواره و حد و اندازه پادوهاي اجاره اي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه و در پيوند پنهان- و امروزه آشكار- با جريان فتنه 88 قابل ارزيابي است. آيا مي توانيد يك نمونه
- تاكيد مي شود كه فقط يك نمونه- از مواضع و عملكرد چند ساله جريان انحرافي را آدرس بدهيد كه با فتنه 88 و مديران بيروني فتنه ياد شده، هماهنگ و همسان نبوده است؟! حمايت از اشغالگران قدس در پوشش اعلام برادري با «مردم اسرائيل»!، ادعاي پايان دوران «اسلامگرايي»!، غارت بيت المال و هزينه كردن آن براي جذب مخالفان داخلي و بيروني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، روابط پنهان با ديكتاتورهاي منطقه، قرائت موهن و بي اثر از ولايت فقيه كه به گفته «فرانتس فوكوياما»، «كانون اصلي اقتدار و ماندگاري ايران اسلامي است»، تلاش براي حذف نيروهاي وفادار به نظام و مهره چيني افراد بي اعتقاد و بعضا مجرم در بدنه اجرايي كشور و... در اين باره گفتني هاي ديگري هست كه در اين وجيزه نمي گنجد.
مروري گذرا بر مواضع و عملكرد جريان انحرافي به وضوح نشان مي دهد كه اين جريان وابسته و متاسفانه لانه كرده در كنار رئيس جمهور محترم، فعاليت خود را عمدتا روي سه محور متمركز كرده است.
الف: تفرقه افكني و ايجاد شكاف در صف يكپارچه اصولگرايان. اين همان نكته اي است كه رهبر معظم انقلاب بعد از انتصاب مشايي
- كه او نيز فقط يك پادوي دم دستي است- به معاون اولي رئيس جمهور در نامه اي كوتاه و گويا خطاب به آقاي احمدي نژاد، نسبت به آن هشدار دادند و انتصاب وي را «موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان» به رئيس جمهور دانستند، كه اين تذكر- بخوانيد دستور قانوني- با تاخيري غيرقابل توجيه از سوي رياست محترم جمهوري جامه عمل پوشيد، اگرچه، اختصاص بيش از 18 پست كليدي به نامبرده با دستورالعمل ياد شده همخواني نداشت. ايجاد شكاف و نهايتا انشعاب در برخي از تشكل ها و جمعيت هاي اصولگرا، از جمله نمونه هاي ديگري از اين دست است كه مي گذاريم و مي گذريم.
ب: «موازي كاري» با هدف اخلال در اقتدار بين المللي و داخلي نظام اسلامي، كه دور زدن وزرا در چرخه امور جاري و اختصاصي وزارتخانه ها- نظير وزارت نفت، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، وزارت اقتصاد و دارايي و...- از جمله آنهاست و نيز حركت موازي و بيرون از ضوابط تعريف شده در مناسبات بين المللي، مانند تعيين نمايندگان ويژه و اعزام آنها به كشورهاي خارجي، بدون نظارت وزارت خارجه و... كه اين ماموريت جريان انحرافي نيز با هوشمندي الهي رهبر معظم انقلاب مورد اعتراض ايشان قرار گرفت ولي جريان ياد شده با بهره گيري از اعتماد- غيرقابل توجيه- رئيس جمهور محترم، فقط واژه «نماينده ويژه» را به «مشاور ويژه» تغيير داده و حركت انحرافي خود را متوقف نكرد.
ج: حاشيه سازي با هدف تنش آفريني، كه عزل غيرقابل انتظار و توجيه ناپذير وزير اطلاعات و سپس خانه نشيني رئيس جمهور محترم و نهايتا تنش آفريني در جامعه اسلامي يكي از بارزترين نمونه هاي آن است. گفتني است كه اين حاشيه سازي دقيقا هنگامي صورت پذيرفت كه خيزش ها و انقلاب هاي اسلامي در منطقه خاورميانه با الگو گرفتن از ايران اسلامي آغاز شده بود و قدرت هاي استكباري در رسانه هاي خود با استناد به اين حاشيه سازي، اصرار داشتند به مردم مسلمان منطقه بقبولانند كه ايران اسلامي نمي تواند الگوي خيزش شما باشد، چرا كه خود- به زعم آنها- با مشكلات ساختاري در قدرت و «حاكميت دوگانه»! روبروست! اين رخداد در كنار تماس ها و مسافرت هاي پنهان برخي از عوامل حلقه انحرافي به خارج از كشور، مفهوم و معناي خاصي دارد كه پرداختن به آن بيرون از محدوده اين وجيزه محدود است.
4- با توجه به شاخصه هاي جريان انحرافي كه به مواردي از آن اشاره شد، انتشار ويژه نامه موهن «خاتون» را فقط مي توان در بستر ياد شده به ارزيابي نشست.
آيا به جريان انحرافي ماموريت جديدي ديكته شده است كه با حاشيه سازي از طريق ويژه نامه خاتون در پي انحراف اذهان عمومي از ماموريت ياد شده است؟! آيا عوامل بازداشت شده جريان انحرافي، اعترافاتي كرده و اسنادي را فاش ساخته اند كه ويژه نامه خاتون با هدف تحت الشعاع قرار دادن اين اعترافات تهيه و منتشر شده است؟! آيا به دنبال بن بست شكننده آمريكا و اسرائيل و متحدان اروپايي آنها در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، ماموريت جديدي به جريان انحرافي ديكته شده است و قرار است آمريكا و متحدانش با استناد به ويژه نامه ياد شده كه تهيه كنندگان آن تابلوي نزديكي با رئيس جمهور را يدك مي كشند، الگوي جمهوري اسلامي را در نگاه مردم مسلمان منطقه مخدوش جلوه دهند؟! آيا انحراف اذهان از درماندگي انگليس كه حياط خلوت و يكي از كانون هاي وابستگي جريان انحرافي است، انگيزه انتشار ويژه نامه خاتون بوده است؟ آيا سرنخي از سوءاستفاده هاي چندصد ميلياردي جريان انحرافي فاش شده است كه...
5- جريان انحرافي برخلاف آنچه اصرار به تبليغ آن دارد، بسيار حقيرتر و دم دستي تر از آن است كه بتواند در مقابل اقتدار نظام اسلامي و هوشمندي توده هاي عظيم مردم مسلمان اين مرز و بوم، قدرت عرض اندام داشته باشد. اين جريان با نفوذ و لانه كردن در كنار رئيس جمهور محترم به حيات انگلي خود ادامه مي دهد و در همان حال از نجابت مردم و ملاحظات آنها نسبت به جايگاه رياست جمهوري سوءاستفاده مي كند. اما، سؤال اين است كه آيا دستگاه محترم قضايي مي تواند در قبال اين هنجارشكني كه آشكارا و بدون كمترين ترديدي در بستر پادويي براي بيگانگان صورت مي پذيرد، بي تفاوت باشد؟ براساس كدام منطق قانوني، شرعي، اخلاقي و يا ملي مي توان به عده اي نظير گردانندگان روزنامه دولت اجازه داد كه بيت المال مسلمين را براي مقابله با آموزه ها و باورهاي ديني مردم مسلمان اين مرز و بوم و به نفع دشمنان تابلودار بيروني هزينه كنند؟! آيا، هركس با هر انگيزه و هويتي خود را به رئيس جمهور محترم نزديك كند مي تواند از حاشيه امن برخوردار باشد؟!
حسين شريعتمداري

 



رئيس جمهور در مصاحبه زنده با شبكه راشاتودي روسيه:
پاسخ ايران به حمله رژيم صهيونيستي پشيمان كننده خواهد بود

رئيس جمهور درباره واكنش ايران به حمله رژيم اسرائيل تاكيد كرد: آنها به قدرت ايران واقف هستند و مي دانند كه پاسخ ملت ايران به آنها پشيمان كننده خواهد بود.
دكتر محمود احمدي نژاد در مصاحبه زنده با شبكه تلويزيوني «راشا تودي » روسيه، درباره تحولات جهاني با بيان اينكه آينده بسيار درخشاني در انتظار همه بشريت قرار دارد، گفت: زمان آن رسيده كه انسان ها با انديشه اي جهاني، مهرورزي و پي بردن به اهميت عدالت در ساختن جهان مشاركت كنند تا مديريت عادلانه و انساني بر جهان حاكم شود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه عدالت، آزادي و كرامت به مطالبه عمومي همه ملت هاي جهان تبديل شده است، خاطر نشان كرد: ملت هاي منطقه و شمال آفريقا مي توانند امور خود را اداره كرده و خواسته هايشان را به دست آورند اما آنچه كه موجب نگراني شده دخالت هاي بيگانگان در امور كشورها از جمله دخالت ناتو در ليبي است.
ظرفيت هاي مشترك ايران و روسيه براي تعميق روابط
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و روسيه با اشاره به اينكه ايران و روسيه همسايه جغرافيايي هستند و اين رابطه همسايگي هميشگي بوده و قابل تغيير نيست، تصريح كرد: بايد دو كشور با هم روابط دوستانه و عميقي داشته باشند ضمن اينكه از نقاط مشترك فراواني برخوردار هستيم كه فعال كردن آن به نفع همه است لذا بايد از ظرفيت هاي مشترك براي تعميق هر چه بيشتر مناسبات دو كشور استفاده حداكثري كرد.
رييس جمهور با اشاره به مذاكرات مثبت و سازنده با (پوتين و مدودوف)در سال هاي اخير ضمن ابراز خرسندي از روابط رو به گسترش دو كشور خاطرنشان كرد: ايران و روسيه با توجه به تحولات اقتصادي و سياسي در جهان، راه حل هاي مشتركي براي حل مشكلات موجود دارند. با توجه به مذاكرات مثبتي هم كه با جناب آقاي پوتين و مدودوف انجام شده، اميدواريم سطح روابط دو كشور به سرعت در همه زمينه ها افزايش يابد.
نيروگاه بوشهر سمبل همكاري هاي ايران و روسيه
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره نيروگاه بوشهر و علت تاخير در راه اندازي آن اظهار داشت: در خصوص راه اندازي اين نيروگاه با آقاي مدودوف مذاكره كرديم و صراحتا اعلام كرد هيچ مانعي دراين راستا وجود ندارد و نيروگاه بوشهر در زمانبندي مشخص راه اندازي خواهد شد؛ البته طبيعي است كه بايد همه نكات لازم براي افزايش ايمني بكار گرفته شود.
رئيس جمهور ادامه داد: نيروگاه بوشهر امروز در مرحله راه اندازي قرار دارد و طرف روسي اعلام كرده تا پايان امسال در چند مرحله به طور كامل راه اندازي خواهد شد.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: راه اندازي نيروگاه بوشهر سمبل همكاري هاي ايران و روسيه است و در مقابل نگاه جهانيان قرار دارد و همه به دنبال آن هستند كه ببينند روسيه چگونه يك نيروگاه را راه اندازي مي كند.
قطعاً ايران جزو بهترين ها
در دنيا است
رئيس جمهور درباره وضعيت عده اي از آشوبگران پس از انتخابات و سران آنها خاطرنشان كرد: دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران مستقل بوده و آيين دادرسي نيز شفاف است و اگر كسي تخلفي انجام دهد به طور عادلانه به آن رسيدگي مي شود و هيچ كس حتي رئيس جمهور هم نمي تواند در روند رسيدگي به پرونده هاي قضايي دخالت كند.
دكتر احمدي نژاد افزود: جمهوري اسلامي ايران كشوري است كه بيش از ساير كشورهاي دنيا به مطالبات مردم اهميت مي دهد، اما بي ترديد اين وضعيت نسبي است و هرگز ادعا نكرديم كه در جايگاه مطلوب و ايده آل قرار داريم؛ اما قطعاًجزء بهترين ها در دنيا هستيم.
پاسخ ملت ايران به آنها پشيمان كننده است
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي به جمهوري اسلامي ايران گفت: آنها آرزوي انجام چنين عملي را در ذهن خود دارند، اما در مقابل، به قدرت ايران نيز واقف هستند و مي دانند كه پاسخ ملت ايران به آنها پشيمان كننده خواهد بود.
وي تاكيد كرد: بي ترديد ملت ايران در حد توان از خود دفاع خواهد كرد اما اميدواريم چنين روزي پيش نيايد و البته دليلي هم براي آن وجود ندارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه رژيم صهيونيستي براي تهديد، تهاجم و تامين منافع غرب تاسيس شده است، گفت: موجوديت اين رژيم به ترور، اشغال، تجاوز و كشتار بستگي دارد، همانطور كه در طول 60 سال گذشته همين روش را در پيش گرفته است؛ اما بالاخره آنها به قدرت تاريخي ملت ايران نيز آگاهي دارند.

 



كمربند (گفت و شنود)

گفت: مگر مردم ايران براي كسب تكليف درباره مسائل ديني خود منتظر ارائه نظر گردانندگان روزنامه دولت هستند؟!
گفتم: چرا به مردم تهمت مي زني؟ چه كسي براي گردانندگان كنوني روزنامه ايران تره خرد كرده كه حالا منتظر كسب نظر آنها باشه؟!
گفت: پس واسه چي يك ويژه نامه 260 صفحه اي عليه حجاب و عفاف و چادر منتشر كرده اند؟!
گفتم: خودشان هم مي دانند كه وقتي آمريكا و متحدانش براي مقابله با حجاب و عفاف هيچ غلطي نمي توانند بكنند، از دست چند تا آدم اجق وجق كاري ساخته نيست.
گفت: پس منظورشون از انتشار اين ويژه نامه چيه؟
گفتم: احتمالاً پشت پرده مشغول كاري هستند و با انتشار اين ويژه نامه قصد رد گم كردن دارند.
گفت: چه عرض كنم؟! تا حالا كه از اين كارها زياد كرده اند.
گفتم: از شخصي پرسيدند چرا فلان امپراتور انگليس كمربند قرمز به كمرش بسته، جواب داد براي اينكه شلوارش نياد پايين، رنگ قرمز هم انحرافيه!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤دست انتقام الهي دامن حكام از خدا بي خبر لندن را گرفته و بايد تاوان ظلم هايي را كه طي مدت سه قرن به ملت هاي مسلمان و غيرمسلمان مستضعف روا داشته اند بپردازند. آنچه كه امروز در لندن مي گذرد پاسخ خداوند به فتنه اي است كه سال 88 عليه انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي برنامه ريزي و اجرا كردند ولي ناكام ماندند.
5010---0913
¤براي ملت مظلوم انگليس متاسفيم كه نخست وزيرش مردم خود را دزد و غارتگر مي نامد. اميدواريم ملت انگليس با اين بيداري زمينه بيداري بقيه اروپا را فراهم نمايند. و از وزارت خارجه درخواست مي شود محكوميت نقض حقوق بشر گسترده در انگليس را به نحو مطلوب پيگيري نمايد.
0850---0911
¤مطلب توهين آميز و شرم آور روزنامه ايران در مورد حجاب ارزشمند چادر، نشان داد كه حجاب ما چون تيري است در چشمان كورشان. بجاست زنان محجبه از اين تخلف آشكار روزنامه ايران و توهين هاي روا داشته شده به بانوان شكايت نمايند.
9092---0912
¤از ائتلاف 8+7 اصولگرايان درخواست مي شود چارچوب اصولگرايي را تبيين نمايند و با آن چارچوب كه برآمده از آيات و روايات و ديدگاههاي امام راحل(ره) ورهبر معظم انقلاب است افراد را در اين دايره قرار دهند نه اينكه هر كس نام خود را اصولگرا گذاشت وارد اين دايره شود و يا اين كه هر كسي را نپسنديد از اين دايره خارج كند.
5530---0936
¤به رغم مشي دولت خدمتگزار در كاهش هزينه هاي دولت و پرداختن به قشر محروم و مستضعف چند سالي است كه برخلاف رويه دولت وزارت آموزش و پرورش اقدام به هزينه كردن افطاري ميلياردي مي نمايد كه به دلايل ذيل اكثر فرهنگيان با آن مخالفند و اميدواريم دولت عدالت محور برخورد شايسته را با اين بدعت بنمايد:1-با پول ميلياردي افطاري مي توان بسياري از مشكلات دانش آموزان شيفتي و مدارس فرسوده را حل و مرمت نمود2.-هيچ بار آموزشي و پرورشي و اين نوع افطاري ها ندارد.3-هر ساله در ايام هفته معلم نيز چنين برنامه هايي تدارك و هزينه مي شود.4-ريخت و پاش و اسراف كاملا از آن هويداست.و
جمعي از فرهنگيان تهران
¤ راه خدمتگزاري را كه آقاي احمدي نژاد از شش سال پيش با آغاز دوره رياست جمهوري خويش شروع كرد نبايد بگذاريم متوقف شود. همه وظيفه داريم دولت را حمايت بكنيم تا كارها را پيش ببرد.
9341---5093
¤هر از چند گاهي يك قانون جديد مي گذارند و رسيدگي به امور جانباز را سخت تر مي كنند. اخيرا دستوري به بيمارستان ساسان درخصوص امور جانبازان ابلاغ شده كه براي دريافت هزينه درمان خود بايد چندين روز وقت بگذاريم تا از طريق بيمه تكميلي و طي چندين مرحله مشكل حل بشود.
جانباز 53درصد-برادران
¤از بورس كالا درخواست مي شود براي چرخ زندگي بخش خصوصي نسبت به واگذاري كالا به اين بخش نيز عنايت نمايند. متاسفانه مدتي است محصولات پتروشيمي را فقط به بخش دولتي مي دهند و بخش خصوصي متحمل ضررهاي زيادي شده است.
نجار
¤يكي از مسئولين بانك مركزي گفته است كه شما يك مورد پيدا كنيد كه بانكي براي دادن وام پول سپرده مي خواهد تا با او برخورد كنيم. خواستم به ايشان بگويم شما يك مورد بانكي را پيدا كنيد كه بدون سپرده گذاري وام مي دهد تا ما به او جايزه بدهيم.
9964---7091
¤به عنوان فرزند يك جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس از مسئولين مي خواهم براي شركت لوله سازي خوزستان كه بيش از يك سال است حقوق كارگران را پرداخت ننموده راه حلي پيدا كنند.
0957---7093
¤از وزير محترم بهداشت و درمان و استاندار محترم لرستان درخواست مي شود نسبت به بهبود وضعيت بيمارستان شهرستان كوهدشت كه در وضعيت بهداشتي و درماني نامطلوبي به سر مي برد اقدام نمايند. اكثر بيماران بايد به شهرهاي مجاور اعزام شوند.
3540---9091
¤هر شب ماه رمضان در حرم حضرت شاهچراغ شيراز نزديك به هزار جوان برنامه احياء دارند ولي معلوم نيست چرا مسئولين حرم كولرها و تاسيسات خنك كننده را خاموش مي كنند؟
2039---7091
¤ما جانبازان حالت اشتغال در تامين هزينه هاي زندگي دچار مشكل هستيم. از مسئولين محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران تقاضا داريم حكم ديوان عدالت اداري مبني بر پرداخت حقوق معوقه جانبازان حالت اشتغال را به اجرا بگذارند.
0501---3091
¤با اينكه طرح انتقال آب به شهرستان قم به طور كامل و صد در صد انجام نگرفته با اين حال وضعيت آب اين شهرستان نسبت به گذشته خيلي خيلي بهتر شده است بي انصافي است كه بعضي افراد تماس مي گيرند و خلاف واقع حرف مي زنند و پيام مي دهند.
3228---2091
¤برنامه خنده بازار شبكه سوم سيما از طريق تمسخر افراد امور جاري كشور را به نقد مي كشد. هنر اين است كه طنز بدون تحقير كردن و مورد استهزاء قرار دادن ديگران باشد.
5849---1091
¤تفكيك زن و مرد در مترو و اتوبوس هاي شهري اقدام پسنديده و شايسته اي است. البته مشروط به اينكه تحت نظارت و كنترل قرار گيرد. در ضمن چرا بايد در بعضي از ايستگاه هاي مترو كتاب هاي غيرمجاز به فروش گذاشته بشود.
8560---2091
پاسخ روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي بابل
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان 21/5/09 مبني بر عدم تبديل وضعيت يكي از شاغلين سلف سرويس به آگاهي مي رسد: 1-دانشگاه علوم پزشكي بابل برابر دستورالعملهاي صادره كليه نيروهاي شركتي تبصره 3 ماده 2 و تبصره 4 ماده 2 تبديل وضع شدند.
2-بخشهايي نظير سلف سرويس، تاسيسات، نظافت، فضاي سبز و امور مشابه ديگر زير نظر شركتهاي خصوصي و پيمانكار فعاليت دارند و برابر بند 01 ضوابط اجرايي سال 09، هيچ ارتباط كاري و اداري با دانشگاه ندارند.»
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 51/5/0139، با عنوان «راه اندازي خط اتوبوسراني در مسير فلكه چهارم تهرانپارس به پايانه شهيد حقاني از مسير بزرگراه شهيد زين الدين و همت» به اطلاع مي رساند: موضوع مطروحه مورد بررسي قرار گرفته و با توجه به عدم وجود مكان مناسب در فلكه چهارم تهرانپارس براي احداث ايستگاه با توجه به حريم بزرگراه وفادار و عدم امكان احداث ايستگاه در طول مسير بزرگراه هاي شهيد زين الدين و همت با توجه به نبود پهلوگاه و همچنين اعمال قانون پليس راهور نسبت به توقف هرگونه وسيله نقليه در حاشيه بزرگراه ها و اجراي عمليات عمراني در بزرگراه شهيد زين الدين و آماده نبودن مسير جهت بهره برداري در حال حاضر راه اندازي خط مذكور امكان پذير نمي باشد.
پاسخ روابط عمومي شهرداري تهران
در پاسخ به پيام مردمي مندرج در روزنامه درخصوص از بين بردن بوي نامطبوع سطلهاي زباله با استفاده از مواد گندزدا به آگاهي مي رساند: شستشو و گندزدايي داخل مخازن به صورت هر 3 روز يكبار توسط پيمانكاران خدمات شهري انجام مي گيرد و ناظرين سازمان مديريت پسماند نيز با نظارت عاليه و توجه به اين موضوع مهم، انجام مطلوب كار و جلب رضايت شهروندان محترم را به صورت مداوم پيگيري مي نمايند. لذا از شهروندان محترم درخواست مي گردد تا زباله ها را در زمان مقرر (ساعات شب) در مخازن قرار داده، تا امكان شستشوي آنها در طول روز ميسر گردد.
 



آيت الله حسيني بوشهري:
گفتمان واقع بيني در جامعه منجر به شناسايي آسيب ها و نقاط قوت جديد خواهد شد

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: گفتمان واقع بيني به معناي ديدن نقاط مثبت و ضعف در كنار يكديگر است، بنابراين از اين طريق دچار دلسردي و نوميدي نمي شويم و چنين نگرشي منجر به اولويت بندي و شناسايي آسيب ها و نقاط قوت جديد خواهد شد.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان و نخبگان علمي مبني بر «بي نظير بودن ثبات و استمرار اهداف انقلاب اسلامي در قرن هاي اخير»، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه، مطالبات آنها و نقش رهبري در اين عرصه از مسائل كليدي است كه موجب شده انقلاب اسلامي در مسير اهداف اوليه خود قرار گيرد و دچار انحراف نشود.
به گزارش فارس، وي افزود: ويژگي هاي رهبري كه در حقيقت تجلي ولايت فقيه است در زمينه حفظ و استمرار خط اصيل انقلاب اسلامي نقش مهمي داشته است. وي با تأكيد بر اينكه بدون حضور مردم، پيش بردن اهداف از سوي رهبري امكان پذير نيست، عنوان كرد: حضور و لبيك گفتن مردم به ولي فقيه زمينه لازم را براي برداشتن گام هاي استوار از سوي رهبري، فراهم كرده است. عضو كميته داوري گروه وحدت اصولگرايان در خصوص تأكيد مقام معظم رهبري بر رعايت «گفتمان واقع بيني» در كشور نيز تصريح كرد: اگر بخواهيم در مسائل كشور يك بعدي بينديشيم، فقط به ابعاد مثبت انقلاب بپردازيم و از نقطه ضعف ها غافل شويم، دچار رضايت كاذب مي شويم كه اين به معناي متوقف شدن است. وي با بيان اينكه اگر اشخاص و جريان ها صرفاً به نكات منفي انقلاب بپردازند و از نقاط مثبت آن چشم پوشي كنند، دچار يأس و نااميدي خواهند شد، گفت: تك بعدي انديشيدن در هرصورتي موجب توقف در حركت است چراكه رضايت كاذب باعث خوش بيني شده و از سوي ديگر افراد نااميد نيز رمق حركت نخواهند داشت. آيت الله حسيني بوشهري در خاتمه تأكيد كرد: گفتمان واقع بيني به معناي ديدن نقاط مثبت و ضعف در كنار يكديگر است، بنابراين از اين طريق دچار دلسردي و نوميدي نمي شويم و چنين نگرشي منجر به اولويت بندي و شناسايي آسيب ها و نقاط قوت جديد خواهد شد.

 



فتنه گران= منافق به توان 2 (خبر ويژه)

سايت اصلي جريان فتنه سبز پس از 2 سال همكاري همه جانبه با سازمان تروريستي منافقين و استفاده از اين سازمان در آشوب هاي خياباني، عليه منافقين موضع گرفت!
سايت كلمه كه توسط ميرحسين موسوي راه اندازي شد و اكنون توسط فرارياني چون اميرارجمند، مزروعي و... برخي عناصر داخلي مديريت مي شود، براي رهايي سايه سنگين منافقين نوشت: در تاريخ معاصر ايران، هيچ حزب، سازمان و حتي هيچ فرقه اي به اندازه سازمان مجاهدين خلق در نزد ملت ايران بدنام نيست. هنوز ملت ايران، فراموش نكرده است كه بهترين فرزندانش، توسط سازمان مجاهدين خلق به فجيع ترين شكل ممكن ترور شدند و به شهادت رسيدند و هنوز هزاران خانواده و فرزندان كساني كه توسط اين سازمان ترور شده اند زنده و شاهد بر اين جناياتند. ملت ايران فراموش نمي كند كه اين سازمان در كنار صدام حسين، به جان و ناموس ايرانيان طمع كرد.
كلمه در آستانه بررسي خروج سازمان منافقين از فهرست گروههاي تروريستي آمريكا مي نويسد: سازمان مجاهدين خلق، «نماد خشونت و ترور» در ايران است و هر كشور و نهادي كه از اين سازمان حمايت كند، خود را در ميان مردم ايران بدنام مي كند و در اذهان تاريخي مردم ايران به دفاع از خشونت و خيانت مشهور مي شود. دولتمرداني كه فريب حمايت از اين سازمان را مي خورند تنها ديوار بي اعتمادي ميان ملت ها را بالا مي برند و خاطرات تلخ سياست هاي ضدايراني همچون كودتاي 28 مرداد را در اذهان مردم زنده مي كنند.
اكنون با اين اعترافات بلندبالا جا دارد بپرسيم پس چرا همين سازمان خائن، آدم كش، مزدور صدام و آمريكا و منفور ملت ايران، بارها به طور علني از فتنه سبز حمايت كرد و غير از حمايت هاي لفظي، تمام بقاياي خود را براي همراهي با فتنه گران در اغتشاشات خياباني و تحركات ضدانقلابي فراخواند كه تعدادي از آنها در بحبوحه اغتشاش بازداشت شدند؟ چرا فتنه گران تا زماني كه دچار هزيمت كامل شدند يك كلمه عليه منافقين سخن نگفتند هيچ، كه امثال اردشير اميرارجمند ارتباط ارگانيك خود را با راس اين سازمان حفظ كردند؟
از طرف ديگر بايد پرسيد چگونه است كه دولت آمريكا هم از گروهك تروريستي منافقين حمايت مي كند و درصدد است آنها را با وجود جنايت هاي بي شمار از فهرست گروههاي تروريستي خارج كند و هم حمايت مشابهي را به طور گسترده از فتنه سبز انجام داد؟ آيا جز اين است كه هر دو سازمان در هم پوشاني با يكديگر، در خدمت هجمه استكبار جهاني قرار داشتند و قرار بود هر يك بخشي از اردوگاه تهاجم استكبار را پر كنند؟! اگر سخن از عدم استقلال و مزدوري بيگانه است كه مگر سران و گردانندگان فتنه كمتر از سران منافقين با مطامع آمريكا و انگليس و اسرائيل پيوند خورده اند؟ عليه جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و امام و رهبري و قانون اساسي موضع نگرفته اند كه گرفته اند. به صف آرايي و اردوكشي خياباني توام با خشونت در برابر قانون و جمهوريت متوسل نشده اند كه شده اند؟
در پايتخت هاي آنها مورد تيمار و سازماندهي و حمايت مالي و لجستيكي قرار نگرفته اند كه گرفته اند؟ پس اگر آنها به تصريح «كلمه» منافق مسلم هستند، چرا فتنه گران را منافق به توان 2 تلقي نكنيم؟

 



گزارش شوراي روابط خارجي آمريكا از نشانه هاي فراست علمي ايران (خبر ويژه)

شوراي روابط خارجي آمريكا در گزارشي اعلام كرد: محروم كردن ايران از برنامه هسته اي يا خرابكاري براي توقف آن، يك اميد واهي است.
سايت اين شورا در گزارش خود نوشت: اين يك اميد واهي است كه محروميت ايران از دستيابي به فناوري هاي روز دنيا و يا انجام عمليات خرابكارانه در برنامه هسته اي آن منجر به ايجاد يك استراتژي جايگزين، يا سازش با غرب شود.
به گزارش خبرنگار نداي انقلاب در اين گزارش آمده است: اين طور تصور مي شود كه فرصتها از آن ماست و پايه و اساس ضعيف علمي ايران، تحت تاثير فشارهاي موجود به كلي از مسير خود خارج شده، اما برخلاف استنباط ما، زيرساخت هاي علمي ايران در دو دهه گذشته افزايش يافته است.
شوراي روابط خارجي آمريكا با اشاره به خودكفايي ايران در توليد تجهيزات هسته اي مي افزايد: اسرائيل راكتور هسته اي، پلوتونيوم زيرزميني واحد بازپردازش و طراحي هاي تسليحاتي خود را از كانادا دريافت كرده است. هند كه مدتي است برنامه هسته اي خود را به عنوان يك دستاورد بومي تلقي مي كند، به راحتي راكتور هسته اي خود را از كانادا و 20 تن آب سنگين مورد نيازش را هم از ايالات متحده دريافت كرده است. آفريقاي جنوبي منزوي و طرد شده هم وقتي مجبور شد براي ساخت بمب به منابع داخلي خود تكيه كند وضعيتي شبيه وضعيت ايران پيدا كرد، اما تريتيوم را، كه براي انفجار سلاح گرما هسته بسيار مهم است، از اسرائيل دريافت كرد. اما تهران هرگز تمايل ندارد با استفاده از اين نوع حمايت هاي خارجي كه دستاورد ساير كشورهاست به اهداف خود دست يابد. علاوه بر اين، هيچ دولتي اين گونه در جهت دستيابي به اهداف هسته اي خود با وجود استرسهاي موجود و محروميت از فن آوري و نفوذ ويروسهاي كامپيوتري تلاش نمي كند در واقع، اگر پاكستان و اسرائيل با موانع موجود در ايران مواجه بودند، مسيرشان در جهت دستيابي به انرژي هسته اي بسيار طولاني تر مي شد. با اين حال ايران با موفقيت در حال عبور از اين مسير است، شبكه غني سازي پيشرفته اي ساخته كه در حال رشد است، و از نسل جديدي از سانتريفيوژها هم پرده برداري كرده، كه همه علائم فراست علمي ايران است.
يادآور مي شود پيش از اين روزنامه واشنگتن پست ضمن انتشار گزارشي ستايش آميز تصريح كرده بود ايران در ميان كشورهاي هسته اي جهان يك استثناست و بدون حمايت خارجي و به رغم انواع فشارها و تحريم ها توانسته فناوري هسته اي را بومي كند و به انواع پيشرفت هاي علمي و فني دست يابد.

 



نقش خائنانه انگليس و بختيار در تجاوز صدام به ايران (خبر ويژه)

دولت انگليس و شاپور بختيار آخرين نخست وزير معدوم رژيم پهلوي مشتركا در تحريك صدام براي حمله به ايران نقش آفريني كردند.
در حالي كه دولت آمريكا خود از متهمان اصلي تحريك صدام به آغاز جنگ تحميلي است و عكس ها و اسناد فراواني از قول و قرارهاي مقامات اين كشور با صدام در دوران جنگ منتشر شده، سايت راديو فردا (ارگان رسمي سازمان سيا) از قول يك پژوهشگر مقيم لندن نوشت: گزارش سري ديويد ميرز مسئول بخش خاورميانه وزارت خارجه انگليس به تاريخ 25سپتامبر/سوم مهر، خبر از سفر بختيار به عراق در آستانه حمله نظامي عراق به ايران (22سپتامبر/31شهريور) مي دهد. در ادامه اين گزارش عنوان شده كه عراق از اپوزيسيون ايراني خواسته تا در جبهه هاي نبرد پشت سر نيروهاي عراقي حاضر شوند تا دولت خود را در مناطق اشغالي تشكيل دهند. در پايان اين گزارش درباره بازتاب چنين اقدامي اين گونه هشدار داده شده است «من معتقدم كه ايجاد دولت جايگزين تبعيدي مثلا در خوزستان، به شدت مي تواند بخت آنان را براي اين كه هرگز توسط مردم ايران پذيرفته شوند را كاهش دهد، مگر آن كه عراقي ها خود را آماده فتح كل ايران كنند تا تبعيدي ها را به قدرت برسانند.»
روند اين رايزني ها در ديدارهاي بعدي لرد جورج براون با مقامات عراقي، بختيار و اويسي در پاريس و مقامات وزارت خارجه انگليس ادامه يافت. معاون سابق وزير خارجه انگليس، در آخرين روزهاي اكتبر 1980 با صدام حسين و طارق عزيز معاون نخست وزير عراق ديدار كرد. در بازگشت او از بغداد، سفارت بريتانيا در كويت دو گزارش در تاريخ 29 و 30اكتبر/ هفتم و هشتم آبان، شمه اي از ديدار براون با مقامات عراقي را به لندن ارسال كرد. در گزارش نخست، جورج براون براساس گفت وگو با سران عراق عنوان كرد كه با توجه به مواضع ضد غربي خميني و معتدل تر بودن صدام از اين جهت، به صلاح حكومت بريتانيا است كه به اپوزيسيون ايراني براي سرنگوني حكومت تهران كمك كند.
اين گزارش مي افزايد براون با تشبيه كردن اقدام احتمالي گروه بختيار و اويسي تاكيد كرد كه آنان مي توانند به شيوه نهضت مقاومت ملي فرانسه در جنگ جهاني دوم، با همكاري با طرف مقابل ضمن استفاده از ضعف حكومت ايران، خوزستان را جدا كرده و حكومت خود را در آنجا شكل دهند. لرد كرينگتون وزير خارجه بريتانيا در پاسخ به اين گزارش، با اشاره به تماس هاي مداوم لرد جورج براون با صدام حسين، بختيار و ديگر گروههاي تبعيدي ايراني و حمايت از او از نقشه «خوزستان آزاد» و ترويج آن در بين دوستان ايراني- عراقي او، خواستار دريافت توضيحات بيشتري درباره اين نقشه شد.
براساس اين گزارش براون تصريح كرد كه به دنبال رايزني هاي او با مقامات عراق، قرار است در همين هفته اويسي، اميني و بختيار در پاريس جلسه اي تشكيل داده و تصميم دارند در بيانيه خود اين گونه بيان كنند؛ «آنان نمي توانند به عنوان ميهن پرست حضور اشغالگران خارجي در ايران را بپذيرند، ولي با اين حال آنان با حمايت ضمني عراق قادر خواهند بود كه حكومتي را در جنوب ايران تشكيل دهند تا ديگر ميهن پرستان نيز به آن ملحق شوند.»
در همين ارتباط، كريس رندل يكي از مسئولان بخش تحقيقات خاورميانه وزارت خارجه انگليس در يك گزارش توصيفي محرمانه كه در ابتداي نوامبر 1980 تهيه شده و مهر بايگاني هفتم نوامبر/ 16آبان بر آن خورده، در بررسي تحولات گذشته و حال خوزستان نوشت: «يكي از دلايل يورش بي محاباي حكومت عراق به خاك ايران، اطلاعات گمراه كننده ايرانيان تبعيدي از جمله شاپور بختيار، مبني بر اين بود كه احتمالا به دليل وجود اغتشاش در ارتش و بي ثباتي رژيم به دليل مخالفت مردم، به ويژه در خوزستان، ايران قادر به جنگ نخواهد بود.»
براساس گزارش هاي تازه آزاد شده درباره نخستين روزهاي آغاز جنگ ايران و عراق، در اين دوره، شماري از كشورهاي عربي و اپوزيسيون ايراني خارج از كشور، به خصوص اويسي و بختيار، بر اين باور بودند كه با حمله عراق به ايران ظرف يك هفته ارتش ايران شكست خواهد خورد و در طول يك ماه حكومت اسلامي سرنگون شده و دولت جديد تحت حمايت عراق در تهران، يا دست كم مناطق اشغالي مستقر خواهد شد. اين پيش بيني هرگز به وقوع نپيوست و موجب آغاز يك بازي بدون برنده و دو سر باخت براي مردمان هر دو كشور ايران و عراق شد.
البته اين بار اول نيست كه اسناد و شواهد دال بر تشويق صدام توسط بختيار و اويسي به حمله به ايران منتشر شده است، حامد الجبوري وزير امور رياست جمهوري و امور خارجي و فرهنگ عراق در زمان حسن البكر و صدام حسين در مصاحبه با تلويزيون الجزيره 25 جولاي 2008 (5 تير 1387) نيز از اين حقيقت پرده برداشته و گفته بود «جورج براون، وزير امور خارجه انگلستان در زمان حزب كارگر، شاپور بختيار و تيمسار نصيري (به احتمال قريب به يقين، منظور او نه تيمسار نصيري كه در روزهاي اول انقلاب بدون محاكمه اعدام شد بلكه تيمسار اويسي بوده است) در جلسه اي اين پيام را به صدام دادند كه بهترين وقت براي حمله به ايران است. در اين جلسات همه كساني كه با صدام ملاقات مي كردند تاكيد داشتند كه ايران در آستانه فروپاشي است و ارتش اين كشور متلاشي شده و نيروي هوايي اين كشور به علت اعدام افسرانش زمينگير شده است. همه آنها به گونه اي صحبت مي كردند كه گويا عمليات نظامي در ايران صرفا تفريح است و همين مسئله صدام را به آغاز جنگ با ايران تشويق مي كرد.
يادآور مي شود در پي نااميدي آمريكا از ابقاي شاه، شاپور بختيار از سوي جاسوسخانه واشنگتن در تهران نامزد شد كه با ژست ملي گرايي به مهار انقلاب اسلامي بپردازد اما موفق نشد. نامبرده پس از فرار از ايران نيز تلاش فراواني كرد تا گروهك هاي ضدانقلاب و عناصر فراري ارتش را براي كودتا در ايران سازمان دهد.
پرونده ننگين خيانت هاي بختيار بيست سال پيش بسته شد. وي در منزل خود در پاريس به قتل رسيد.

 



تاجران برده حق ندارند از دموكراسي حرف بزنند (خبر ويژه)

يك سايت وابسته به اپوزيسيون جمهوري اسلامي، رويكرد تبليغاتي دولت انگليس و رسانه هاي غربي به اعتراضات بي سابقه هفته گذشته در لندن را عوام فريبي توصيف كرد.
«اخبار روز» ضمن تحليل جنبش اجتماعي گسترده اي كه در لندن خود را نشان داد، نوشت: «خشونت كور»، «تبهكاري مطلق»، «خيابان هاي ما در تسخير هيولاها»: اين حرف سياستمداران و رسانه هاي انگليس در مورد شورش جاري در آن كشور است. از محافظه كاران و روزنامه هاي هار گرفته تا مقامات حزب كارگر و بي بي سي ليبرال همه جمع شده اند تا موج ناآرامي ها در شهرهاي مختلف را محكوم كنند. اما آنچه در خيابان هاي انگليس مي گذرد شورشي است عليه دستگاه سركوبگر دولتي. شورش است عليه نژادپرستي و طرز تفكر استعماري طبقه حاكمه. اين شورش نشانه نافرماني صدها هزار جوان در برابر نظامي است كه چيزي جز محروميت و بيكاري و بي آيندگي برايشان به ارمغان نمي آورد.
اخبار روز مي افزايد: مي گويند اين اعتراض نيست، «دزدي و غارت» است! اما ببينيم اين آتش چگونه شعله ور شد؟ مرد رنگين پوستي به نام مارك دوگان كه 29 سال داشت و پدر 4 فرزند بود توسط افراد پليس در منطقه تاتنهام لندن به قتل رسيد. او در مجتمع بزرگي زندگي مي كرد كه مسكن افراد كم درآمد است. 26 سال پيش در همين مجتمع شورش بزرگي در اعتراض به قتل «سينتيا جارت» برپا شد كه مادر يكي از فعالان اجتماعي محله بود. مارك دوگان را اهل محل خوب مي شناختند به همين خاطر خيلي ها از خبر قتل او و جزئيات ماجرا به شدت بهت زده و خشمگين شدند. به نوشته روزنامه مشهور «ايوينيگ استاندارد»، مارك كه توسط يك واحد مسلح پليس بازداشت شده بود در حالي مورد شليك گلوله قرار گرفت كه روي زمين درازكش شده بود. اين روزنامه حرف هاي يك شاهد عيني را چنين نقل كرد؛ «سه يا چهار افسر پليس مارك و يك نفر ديگر را با تهديد وادار به دراز كشيدن روي زمين كردند. بعد صداي شليك چهار گلوله بلند شد. دوگان را كشتند.» برخلاف ادعاي اوليه مقامات پليس معلوم شد شليك ها به خاطر «دفاع از خود» نبوده است. و اين اولين بار نبود كه پليس انگليس دست به چنين كاري مي زد. يك نهاد مدافع حقوق بشر به نام «پروژه بيگناهان» با مدرك و سند نشان مي دهد كه طي چند سال نزديك به 200 نفر تحت بازداشت پليس كشته شده اند. اما در همه موارد مسئله طبيعي جلوه داده شده است.
اين پايگاه اينترنتي در كالبدشكافي بحران اجتماعي اخير انگليس نوشت: خدمات خردكننده اي كه سياست رياضت كشي دولت فعلي و به طور كلي بحران مالي گسترده نظام سرمايه داري به توده هاي مردم مي زند غيرقابل انكار است. طي سه سال اخير بيكاري 3 برابر شده است. محلاتي نظير تاتنهام به شدت گرفتار مساله بيكاري اند. براي هر تك شغلي كه در بازار كار عرضه مي شود 54 جوان بيكار تاتنهامي دندان تيز كرده اند. نرخ بيكاري در بين جوانان سياه تاتنهام بيش از 50درصد است. يك بررسي نشان مي دهد كه اتفاقا محله تاتنهام كمتر از بقيه مناطق كشور تحت تاثير كاهش هزينه هاي خدماتي اجتماعي قرار گرفته است! مي دانيد چرا؟ چون پيشاپيش چيزي در اين محله هزينه نمي شد كه حالا بخواهند آن را كاهش دهند!! جالب است بدانيد كه سبد مصرف ساكنان محلات تاتنهام و پكهام و هنكي در لندن، و محلات مشابه در ليورپول و منچستر و بيرمنگام و ناتينگام، از همه اهالي انگليس خالي تر است.
در ادامه اين تحليل آمده است: يكي از بحث هاي اصلي در رسانه ها از جمله در بي بي سي اين است كه «پليس بيش از حد با جوانان آشوبگر» مدارا كرده است. به موازات همين تبليغات، شاهد تشديد فعاليت نژادپرستان متشكل در «اتحاديه دفاع از انگليسي ها» و حزب ناسيوناليست بريتانيا و ساير اوباش در شبكه هاي اجتماعي هستيم. سايت هاي به اصطلاح وزيني نظير «ياهو» پر است از پيام هاي با اين مضمون كه اخراج مهاجران از انگليس كافي نيست نابودشان كنيد! اما هيچيك از مقامات رسمي حتي زحمت محكوم كردن ظاهري اين پيام ها را هم به خود نمي دهد. عوام فريبي سياستمداران و رسانه ها را ببينيد كه با نفرت از دزديده شدن گوشي هاي تلفن همراه و كفش هاي ورزشي و اين قبيل اشياء توسط جوانان مي گويند! در حالي كه نظام خودشان بر تجارت برده استوار شد. برقراري امپراتوري استعماري شان جان ده ها ميليون نفر را گرفت. و امروز به زور اسلحه و پيشبرد جنگ در گوشه و كنار دنيا مثلا در افغانستان و عراق صدها ميليارد دلار به جيب مي زنند. عوام فريبان امپرياليست كه دنيايي را مي چاپند حق ندارند «دزدي و غارت اموال» را محكوم كنند.
«اخبار روز» درباره ميزان فراگيري شورش هاي انگليس تصريح كرد: مادران محله محروم هنكي با دخترها و پسرهايشان دعوا مي كردند و از آن ها مي خواستند كه در خانه بمانند و درگير شورش نشوند اما خودشان وقتي كه كوكتل مولوتفي به خودروي پليس اصابت مي كرد از شادي هورا مي كشيدند. يك پناهنده سياسي عراقي نه چندان جوان كارت شناسايي را روي سينه مي فشرد مبادا از دستش برود و ضمنا نگران اين بود كه آتش از خودروها زبانه بكشد و به آپارتمانش كه نبش خيابان بود سرايت كند.اما در عين حال نمي توانست همدلي اش با شورش جوانان را پنهان كند و مي گفت اين ها عليه همان كساني برخاسته اند كه كشور مرا به كشتارگاه تبديل كردند. يك زن سياه كارائيبي و دخترانش دور يك سطل زباله بزرگ شعله ور جمع شده بودند و ترانه باب مارلي را مي خواندند؛ «همه چي داره مي سوزه...»
ارگان اپوزيسيون مقيم آلمان در بخش ديگري از تحليل خود نوشت: اين شورش نيروي محركه ديگري دارد. بخشي از جوانان حس مي كنند كه فرصتي براي ضربه زدن به نيروهاي مسلط و ستمگر به دست آورده اند و نمي خواهند اين فرصت را از دست بدهند. يك گروه چهار نفره از جوانان سوماليايي تبار كه در انگليس زاده شده اند را ديديم كه دوشنبه شب راهي محل درگيري ها در محله «هنكي» بودند. آن ها خود را «انقلابيون» معرفي مي كردند. حرفشان اين بود كه هيچكس ما و دوستانمان را آدم حساب نمي كند. عليرغم درگيري هايي كه در گذشته اينجا و آنجا بين جوانان سفيد و آسيايي و سياه رخ مي داد اين بار شاهد روحيه اتحاد و همبستگي بين اين گروه بندي هاي ملي/نژادي هستيم. تويتر و فيس بوك و بلك بري سرشار است از پيام هاي همبستگي. تا به حال گزارشي از حمله جوانان به افراد معمولي نرسيده است. آن ها فقط افراد پليس را هدف گرفته اند. شورش هاي قبلي كه در دهه 1980 در محلات بريكستن و تاتنهام رخ داده بود فقط به يك منطقه پايتخت محدود بود و پاسخي بود به يك اقدام مشخص پليس. اما شورش كنوني بيشتر به شورش هاي چند سال پيش در فرانسه شبيه است كه به چند شهر گسترش پيدا كرد. در حال حاضر حداقل 20 محله لندن و شمار ديگري از شهرها شاهد ناآرامي ها بودند. حالا خيلي ها از هم مي پرسند كه اين حركت جوانان شورشگر چقدر متاثر از قيام هاي خاورميانه و شمال آفريقا است؟
اخبار روز در پايان تصريح مي كند: واقعيت اين است كه جرقه شورش را خشم از خشونت و ستم دستگاه دولتي روشن كرد. دستگاهي كه مرد سياهپوستي را بيرحمانه كشت و كوشيد واقعيت ماجرا را زير پرده اي از دروغ و اطلاعات غلط پنهان كند. بعد از گذشت چند شب پر تلاطم حالا همه از هم مي پرسند؛ وقايع بعدي چه خواهد بود؟ وضع شرايط اضطراري؟ استفاده مستقيم از ارتش براي بازگرداندن و حفظ نظم؟ اين حرف ها را حتي از زبان مجريان ليبرال برنامه هاي خبري بي بي سي مي شنويم. ولي يك نكته حتمي است؛ عدالت و احترامي كه توده ها طلب مي كنند و سزاوارش هستند هرگز تحت چنين نظامي حاصل نخواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14