(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مرداد 1390- شماره 20000

مهلت انتخاب رشته كنكور تا 26 مرداد تمديد شد
بزرگترين باند قاچاق شيشه منهدم شد
26 مرداد آخرين مهلت ثبت نام فرهنگيان براي بيمه طلايي
كارشناسان شهري تأكيد كردند نوسازي خودروهاي فرسوده طرحي شكست خورده است
اختلاس 250 ميليون توماني كارمند بانك در زنجان
خودروهاي سنگين در بزرگراه ها صاحب خطوط ويژه مي شوند
با بودجه 30 ميليارد توماني عمليات اجرايي مترو تهران - ورامين آغاز شد
اختصاص 140 ميليارد تومان تسهيلات براي زلزله زدگان دورود
محمود مظفر: 100 هزار قحطي زده سومالي تحت پوشش هلال احمر ايران قرار گرفتند
سرپرست سازمان بهزيستي: مجوز مهدهايي كه آموزش غيرديني مي دهند باطل مي شود
رودبار جنوب در خاموشي فرو رفت
اسماعيلي: تا آذرماه امسال 30 هزار زنداني موادمخدر به 5 اردوگاه بزرگ كشوري منتقل مي شوند
حوادث كوتاه از كشور
كعبه در محاصره برج هاي خاندان آل سعود
قطري ها هتل زيردريايي مي سازند
وحشت در زمين و آسمان



مهلت انتخاب رشته كنكور تا 26 مرداد تمديد شد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از تمديد مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز كنكور تا 26 مردادماه خبر داد.
جلال طباطبايي در گفت وگو با فارس افزود: مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز كنكور 90 تا ساعت 24 روز 26 مردادماه تمديد شد.
وي گفت: داوطلبان مجاز كنكور 90 كه طي روزهاي گذشته انتخاب رشته كرده اند مي توانند با وارد كردن كد رهگيري خود در روزهاي 24 و 25 مردادماه نسبت به تصحيح اطلاعات انتخاب رشته خود اقدام كنند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور به داوطلبان مجاز انتخاب رشته كنكور 90 توصيه كرد كه اطلاعات دفترچه راهنماي انتخاب رشته را به دقت مطالعه كنند.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با مهر هم گفت: بررسي هاي سايت سازمان سنجش نشان مي دهد برخي از داوطلبان پس از ورود به سايت و انتخاب كد رشته هاي مورد نظر، كد رهگيري 15 حرفي را دريافت نكرده اند. انتخاب رشته اين افراد در سيستم ثبت نشده است و آنها بايد مجدد نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.
وي اظهار داشت: داوطلبان در فرصت باقيمانده براي انتخاب رشته بايد با ورود به سيستم انتخاب رشته، از پايان فرآيند انتخاب رشته اطمينان حاصل كنند.
در همين حال محمدحسن سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور هم گفت: اگر داوطلبان درباره عنوان ديپلم، سال اخذ ديپلم و نمرات سوابق تحصيلي مندرج در كارنامه كنكور 90، اشكالي مشاهده كردند بايد حداكثر تا پايان مرداد ماه به منطقه آموزش و پرورش مراجعه كنند.

 



بزرگترين باند قاچاق شيشه منهدم شد

به دنبال انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر شيشه با گردش مالي بيش از سه ميليارد تومان، 10 نفر دستگير شدند.
سردار حميدرضا حسين آبادي، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اواخر خرداد ماه موفق شدند يك باند بين المللي ترانزيت ماده مخدر شيشه به مالزي را كشف و منهدم كنند. البته سرشبكه اصلي اين باند كه براي فروش 80 كيلوگرم ماده مخدر شيشه به تايلند رفته بود توانسته بود متواري شود.
به گزارش خبرگزاري ها رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر درباره جزئيات اين پرونده اظهار كرد: حدود دو ماه پيش يك باند قاچاق مواد مخدر شيشه توسط پليس متلاشي شد كه يكي از اعضاي اين باند متواري بود.
وي ادامه داد: ماموران پليس متوجه شدند كه فرد مورد نظر كه يكي از عناصر اصلي اين شبكه بوده است به منظور فروش 80 كيلوگرم مخدر شيشه به تايلند رفته و ديگر بازنگشته است.
وي با بيان اينكه اين متهم فراري اقدام به تشكيل يك شبكه جديد قاچاق مواد مخدر كرده بود، ادامه داد: ماموران پليس با تحت كنترل قرار دادن اعضاي اين شبكه منتظر ورود سرشبكه آنها از تايلند شدند و زماني كه در 18مرداد ماه متهم مورد نظر وارد ايران شد محل اقامت وي مورد كنترل قرار گرفت.
وي ادامه داد: متهم مورد نظر پس از ورود به ايران در يك خانه عملياتي كه در شمال تهران قرار داشت اعضاي شبكه خود را ملاقات كرد و پس از آن به محل لابراتوار موادمخدر شيشه به همراه اعضاي شبكه مراجعه كرد كه پليس در يك عمليات ويژه در 19مرداد ماه امسال اعضاي اين شبكه و سرشبكه را در چند نقطه دستگير كرد.
حسين آبادي با بيان اينكه در مجموع 10 تن در رابطه با تهيه و توزيع مواد مخدر شيشه دستگير شدند، افزود: در بازرسي از سه خانه كه در يكي از آنها آشپزخانه توليد شيشه وجود داشت يك دفترچه حساب كه متعلق به مادر 80 ساله سرشبكه بود با حساب يك ميليارد و 80 ميليون تومان موجودي كشف شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از كشف 16 كارت بانكي و اعتباري از بانك هاي مختلف كه به منظور جابجايي پول مورد استفاده قرار مي گرفت، نيز خبر داد.
وي اضافه كرد: همچنين يكي از اعضاي اين شبكه برادر سرشبكه است كه ماموريت پولي شويي شبكه را بر عهده داشته و موجودي حساب اين متهم نيز يك ميليارد تومان بوده است.
حسين آبادي با بيان اينكه از اين شبكه هشت خودرو مدل بالا هم كشف شد، افزود: متهم در اعترافاتشان عنوان كرده بودند كه اين خودروها را به هنگام شب از انباري در حاشيه تهران بيرون آورده و اقدام به خوشگذراني در خيابان هاي شمال پايتخت مي كردند و مجدداً اين خودروها را به انبار منتقل كرده و با پژو 206 و 405 به محل اختفاي خود بازمي گشتند.
به گفته حسين آبادي ارزش ريالي خودروهاي كشف شده نزديك به يك ميليارد تومان است.
وي اضافه كرد: در بازرسي از خانه تيمي اين متهمان مقادير زيادي مشروبات الكلي و دو قبضه اسلحه به همراه 70 كيلوگرم مواد مخدر شيشه نيز كشف شد.
حسين آبادي با بيان اينكه اعضاي اين باند با قاچاقچيان تايلندي در ارتباط بوده و اقدام به پولشويي مي كردند، افزود: پول هايي كه در حساب اين متهمان بود با حكم قضايي توسط بانك توقيف و پرونده آنها امروز به منظور سير مراحل قضايي به همراه متهمان به مراجع ذيربط ارجاع داده خواهد شد.

 



عبداللهيان عنوان كرد
 26 مرداد آخرين مهلت ثبت نام فرهنگيان براي بيمه طلايي

مديركل تعاون وزارت آموزش و پرورش 26 مرداد را آخرين مهلت ثبت نام فرهنگيان بازنشسته براي دريافت بيمه طلايي اعلام كرد.
نامدار عبداللهيان با بيان اينكه تاكنون 700 هزار نفر از فرهنگيان بازنشسته و خانواده تحت تكفلشان در بيمه طلايي ثبت نام كرده اند، گفت: 26مردادماه آخرين مهلت ثبت نام فرهنگيان بازنشسته در اين بيمه است و پس از آن امكان تمديد وجود ندارد.
وي در گفت وگو با مهر افزود: فرهنگيان بازنشسته با مراجعه به سايت بيمه آتيه سازان حافظ مي توانند در طرح بيمه طلايي فرهنگيان ثبت نام كنند كه البته تاكنون 700 هزار نفر از آنان و افراد تحت تكفلشان در اين طرح ثبت نام كرده اند.
وي درباره علل صادر نشدن كارت بيمه طلايي برخي از فرهنگيان گفت: كارت بيمه 150 هزار نفر از فرهنگيان در كل كشور به دليل نقص هاي گوناگون صادر نشده بود كه حدود 82 هزار مورد آن صادر و در دست توزيع است.
به گفته عبداللهيان، تاكنون براي يك ميليون و900 فرهنگي كارت بيمه طلايي صادر شده است و امسال در مقايسه با سال گذشته 5 تا 10 درصد به تعداد افراد تحت پوشش اضافه شده است.

 



كارشناسان شهري تأكيد كردند نوسازي خودروهاي فرسوده طرحي شكست خورده است

با وجود گذشت 5 سال از آغاز اجراي نوسازي خودروهاي فرسوده جمعي از كارشناسان اعلام كردند اين طرح يك طرح شكست خورده است.
به گزارش مهر، يك كارشناس ارشد محيط زيست گفت: مهم ترين عامل ايجاد آلودگي هواي تهران خودروهاي فرسوده هستند و اصولاً تمام خودروهاي كاربراتوري پايتخت و كشور فرسوده هستند و بايد از رده خارج شوند.
وحيد نوروزي با انتقاد از تعريف خودروي فرسوده در كشورمان افزود: اين كه خودروهاي با عمر بالاي 25 سال را فرسوده محسوب كنيم يك تعريف علمي نيست بلكه تعريفي مصلحتي است، چرا كه سن فرسودگي خودرو در بسياري از كشورهاي دنيا تنها 5 سال است.يك كارشناس امور بانكي در اين ارتباط اظهار كرد: وقتي قرار است طرحي به گستردگي طرح نوسازي خودروهاي فرسوده اجرا شود بايد هماهنگي هاي دقيق تري از سوي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور صورت بگيرد و آن ها قبل از اين كه فراخوان دهند با بانك ها هماهنگ كنند.
روح الله زارعي افزود: تا زماني كه سياست اجرايي واحدي در اين زمينه صورت نگيرد، مشكل حل نمي شود و شهروندان مجبور مي شوند سفرهاي زيادي براي مراجعه به بانك انجام دهند و وقتشان هدر مي رود و بانك ها به دليل اين مراجعات با مشكل در خدمات رساني مواجه مي شوند.
يك كارشناس ديگر امور بانكي نيز در اين رابطه تصريح كرد: مشكلات نرم افزاري از جمله مشكلاتي است كه بانك ها به دليل ناهماهنگي و زمان بندي فشرده و ارائه تسهيلات در زمان كوتاه با آن مواجه مي شوند كه به نارضايتي متقاضيان خودروهاي فرسوده دامن مي زند.
علي رضا مهرابي اضافه كرد: دريافت نشدن مبلغ تعيين شده براي اسقاط خودروها در مدت زمان مشخص شده همواره از چالش هاي موجود در اين طرح بوده، ضمن اين كه شرايط سخت دريافت وام نيز همواره مورد اعتراض و گلايه مندي مالكان خودروهاي فرسوده بوده است.
همچنين يك كارشناس برنامه ريزي شهري از مراحل مختلف نوسازي خودروهاي فرسوده براي دارندگان اين گونه خودروها به عنوان «هفت خوان رستم» نام برد و گفت: فرآيند طولاني دريافت وام و مراحل اجرايي تحويل خودروي جديد سيستم هاي سياست گذاري و مجري براي دارندگان خودروهاي فرسوده به يك كابوس تبديل شده است!
شهرام جباري زادگان در پايان خاطرنشان كرد: نكته قابل تأمل آن جاست كه به جاي بررسي دلايل شكست طرح خودروهاي فرسوده و واكاوي عملكرد اين طرح در 5سال گذشته، جشن نوسازي خودروهاي فرسوده برگزار مي كنند و به يكديگر تبريك مي گويند.

 



اختلاس 250 ميليون توماني كارمند بانك در زنجان

زنجان-خبرنگار كيهان
پرونده كارمند يكي از بانك ها كه در شهر هيدج از توابع شهرستان ابهر اقدام به اختلاس 250 ميليون و 700 هزار تومان كرده بود با تلاش پليس بسته شد.
فرمانده انتظامي استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: در پي اطلاع ماموران پليس آگاهي در شهرستان ابهر مبني بر اختلاس كارمند يكي از شعب در شهر هيدج موضوع به صورت ويژه توسط كارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادي در دستور كار قرار گرفت.
سرهنگ يحيي شرفي افزود: با كار اطلاعاتي و كارشناسي صورت گرفته در اين زمينه صحت موضوع اختلاس مورد تاييد كارآگاهان قرار گرفت.
وي افزود: لذا دلايل و مدارك و مستندات عليه متهم جمع آوري و ضميمه پرونده شدو متهم به نام «ع-الف» 32 ساله براي تحقيقات دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.
فرمانده انتظامي استان خاطرنشان كرد: در تحقيقات انجام شده متهم به انجام 18 فقره اختلاس به ارزش 250 ميليون و 700 هزار تومان از سال گذشته از بانك مذكور اعتراف كرد.
بنابراين گزارش متهم پرونده در اعترافات خود گفت: با سوءاستفاده از پرونده هاي قديمي مشتريان كه قبلا اقدام به دريافت وام كرده و آن را تسويه كرده بودند اقدام به اين كار كرده است.
اين متهم ادامه داد: با به جريان انداختن اين پرونده ها اقدام به برداشت وام به نام اشخاص مختلف كرده و براي خود ثروتي اندوخته است.
سرهنگ شرفي يادآور شد: متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 



خودروهاي سنگين در بزرگراه ها صاحب خطوط ويژه مي شوند

رئيس پليس راهور تهران از اختصاص خط ويژه به خودروهاي سنگين در بزرگراه هاي پايتخت خبر داد و گفت: عمليات آسفالت ريزي و خط كشي در بزرگراه آزادگان آغاز شده است.
سردار حسين رحيمي در گفت وگو با مهر گفت: آسفالت ويژه اي براي جداسازي مسير حركت خودروهاي سنگين از ساير خطوط در بزرگراه ها به زودي استفاده و لاين حركت خودروهاي سنگين از ساير خطوط جدا مي شود. بر اين اساس خودروهاي سنگين تنها حق تردد در لاين كندرو را دارند و دو لاين ديگر مخصوص خودروهاي سبك است.

 



با بودجه 30 ميليارد توماني عمليات اجرايي مترو تهران - ورامين آغاز شد

ورامين - خبرنگار كيهان:
فرماندار ورامين از شروع عمليات اجرايي مترو تهران -ورامين با اعتباري بالغ بر 30ميليارد تومان خبر داد.
مهندس محسن منصوري گفت: شركت مترو و شركت راه آهن با بودجه 30 ميليارد توماني از محل اعتبارات ملي عمليات اجرايي مترو تهران - ورامين را شروع كردند.
وي در پاسخ به اين سوال مدت اجرا و تحويل اين پروژه چقدر است گفت: اين پروژه ملي است و تاكنون به ما اعلام نشده كه طي چه مدتي تحويل خواهد شد.
منصوري با بيان اينكه روزانه 150 هزار نفر بين تهران و ورامين تردد مي كنند، گفت: با راه اندازي مترو روزانه 200 هزار نفر از مردم منطقه ورامين مي توانند آسان تر به تهران تردد كنند.
وي در پايان از مجريان پروژه مترو تهران - ورامين خواست زودتر اين پروژه را به پايان برسانند.

 



اختصاص 140 ميليارد تومان تسهيلات براي زلزله زدگان دورود

استاندار لرستان گفت: 140 ميليارد تومان تسهيلات براي جبران خسارت زلزله دورود اختصاص يافت.
به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان، حبيب الله دهمرده در جلسه كمك به زلزله زدگان شهرستان دورود، با اشاره به انجام مذاكرات و پيگيري هاي مستمر از طريق هيئت دولت با هدف رفع مشكل زلزله زدگان دورود اظهار داشت: هيئت دولت در مصوبه اي مبلغ 140 ميليارد تومان تسهيلات بانكي را براي جبران خسارت هاي وارده از زلزله سال گذشته شهرستان دورود اختصاص داد.
وي افزود: براساس اين مصوبه هيئت دولت سقف وام پرداختي به زلزله زدگان شهرستان دورود براي جبران خسارت هاي وارده به واحدهاي مسكوني را به 20 ميليون تومان افزايش داده است.
استاندار لرستان اظهار داشت: اين تسهيلات در قالب وام هاي 20 ميليون توماني به هفت هزار متقاضي خسارت ديده از اين زلزله براي بازسازي و بهسازي واحدهاي مسكوني در اين شهرستان پرداخت مي شود.
دهمرده گفت: اين ميزان تسهيلات بانكي از طريق سه بانك صادرات، تجارت و ملت به عنوان بانك هاي عامل از روز شنبه به متقاضيان معرفي شده از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان لرستان پرداخت مي شود.

 



محمود مظفر: 100 هزار قحطي زده سومالي تحت پوشش هلال احمر ايران قرار گرفتند

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: گرسنگان سومالي به برنج، روغن و لوبيا نياز دارند.
محمود مظفر، ديروز در جمع خبرنگاران با تشريح وضعيت مردم سومالي گفت: جنگ و نا امني در سومالي باعث مرگ روزانه 50 كودك و سالخورده براثر تركش مواد منفجره مي شود.
وي توضيح داد: آب آشاميدني در اين كشور وجود ندارد و تجهيزات جراحي و داروها بخصوص آنتي بيوتيك از جمله نيازهاي پزشكي سومالي است. گرسنگان سومالي نيازمند آرد و روغن و لوبيا هستند.
سرپرست تيم ارزياب جمعيت هلال احمر اعزامي به سومالي در ادامه صحبت هايش از ارسال محموله سوم اين جمعيت براي مردم سومالي خبر داد.
وي به گرسنگي 3 ميليون و 800 هزار سوماليايي از جمعيت 10 ميليوني اين كشور كه دچار فقر هستند اشاره كرد و گفت: مهاجران در اين كشور به 3 بخش به دليل خشكسالي و جنگ هاي داخلي به كشورهاي مجاور همچون اتيوپي و كنيا پناه آورده اند.
مظفر اظهار داشت: 450 هزار نفر در اردوگاه مرز كنيا و سومالي به سر مي برند و گروه ديگري نيز به دليل نبود مواد غذايي به شهر موگاديشو مهاجرت كرده اند و قسمت ديگر مردم كه در موگاديشو مستقر هستند به دليل جنگ داخلي خانه و سرپناه خود را از دست داده اند.
وي به ارسال دو محموله كمك رساني جمعيت هلال احمر ايران از طريق دريايي و هوايي كه توانسته است 100 هزار نفر از مردم قحطي زده اين كشور را پوشش غذايي و درماني قرار دهد اشاره كرد و گفت: محموله سوم جمعيت هلال احمر ايران به وزن 40 تن امشب از طريق مسير هوايي بارگيري و ارسال مي شود و در ادامه نيز يك كشتي 100 تني از بندرعباس محموله كمك هاي جمعيت هلال احمر را در حال بارگيري است.
مظفر افزود: با كمك دولت، هلال احمر براي زيرساخت ها، اشتغال و درمان مردم سومالي در حال برنامه ريزي است تا با احياي دامداري و كشاورزي اين افراد آنان را به زندگي عادي بازگرداند زيرا در دو فصل گذشته بارندگي ها در اين كشور صفر بوده است و مردم مسلمان سومالي با يك خرما فرايض ماه رمضان را به جا مي آورند.وي در ادامه تصريح كرد: مشكلات كودكان زير 5 سال و بيماري در بين سالخوردگان هر لحظه مرگ انساني را رقم مي زند و در اين راستا بايد در مباحث درماني و دارويي و در نهايت امدادي بتوانيم مشكلات آنان را برطرف كنيم. مظفر در انتهاي اين نشست از ارسال محموله اي 40 تني براي مردم ليبي خبر داد.

 



سرپرست سازمان بهزيستي: مجوز مهدهايي كه آموزش غيرديني مي دهند باطل مي شود

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر اينكه به طور قاطع با مهدهايي كه آموزش هاي غيرديني و غيراخلاقي مي دهند برخورد شديد خواهد شد، گفت: مجوز مهدهايي كه آموزش «رقص» مي دهند باطل خواهد شد.
احمد اسفندياري اظهار داشت: آموزش هاي غيراخلاقي در مراكز آموزشي كودكان خسارات زيادي را به جامعه وارد مي كند.
وي اضافه كرد: سازمان بهزيستي به دنبال اجراي آموزش هاي ديني در مهدهاي كودك است و در همين راستا با اساتيد دانشگاه و حوزه هم به جمع بندي هايي رسيده است.
سرپرست سازمان بهزيستي در خصوص فعال شدن مهدهاي مساجد گفت: اين مهدها مي تواند در پرورش كودكان موثر باشد و در همين راستا تلاش مي شود مهدهاي مساجد و قرآني بزودي فعال شود.
وي با بيان اينكه سازمان بهزيستي به طور جدي با مهدهايي كه آموزش هاي غيرديني مي دهند، برخورد خواهد كرد، افزود: در نخستين گام، مهدهايي كه آموزش رقص مي دهند از طرف سازمان بهزيستي تعطيل خواهند شد.

 



رودبار جنوب در خاموشي فرو رفت

بر اثر بي احتياطي در رانندگي بخش جازموريان شهرستان رودبار جنوب در خاموشي فرو رفت.
رئيس اداره برق رودبار جنوب ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به دليل برخورد يك دستگاه خودرو با يك تير چراغ برق از صبح شنبه برق بيش از يك سوم منطقه زهكلوت از توابع بخش جازموريان شهرستان رودبار جنوب قطع شده است.
محمد سليماني بيان كرد: در پي اين حادثه برق تعدادي از روستاهاي اين منطقه قطع شده و به دليل نامشخص بودن مركز حادثه عمليات تعمير با مدت زماني تاخير آغاز شد.
رئيس اداره برق شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اينكه برق اين منطقه از نوع حفاظت شده است كه با بروز مشكل در يكي از نقاط برق تمام منطقه قطع مي شود اظهار داشت: با تلاش ماموران اداره برق مشكل روستاهايي كه قبل از نقطه شكستگي تير برق واقع شده اند، برطرف شده است.
سليماني گفت: در حال حاضر تير چراغ برق مورد نياز از كارگاه جيرفت تحويل و گودال نيز حفر شده است كه با رسيدن مواد لازم به رودبار اين مشكل كاملا برطرف مي شود.
وي خاطرنشان كرد: اين مشكل به دليل احتياط نكردن و رانندگي ناشيانه يك نوجوان بومي رخ داده است و تاكنون بيش از 17 ميليون تومان هزينه در بر داشته است.
به گزارش فارس، زهكلوت با 17 جمعيت 17 هزار نفري، پرجمعيت ترين بخش شهرستان رودبار جنوب است.

 



اسماعيلي: تا آذرماه امسال 30 هزار زنداني موادمخدر به 5 اردوگاه بزرگ كشوري منتقل مي شوند

رئيس سازمان زندان ها از انتقال 30 هزار زنداني موادمخدر به 5 اردوگاه بزرگ كشوري در آينده نزديك خبر داد.
غلامحسين اسماعيلي در گفت وگو با ايرنا با اشاره به آماده سازي اين اردوگاه ها كه توسط پيمانكاران در حال صورت گرفتن است زمان وعده داده شده براي تكميل اين اردوگاه را آذرماه امسال اعلام كرد و گفت: به محض تكميل اين اردوگاه ها محكومان موادمخدر به اين اردوگاه ها منتقل مي شوند.
وي ظرفيت اين اردوگاه ها را 30 نفر اعلام كرد و افزود: يكي از مشكلات مهم در بهره برداري از اين اردوگاه ها تامين نيروي انساني مورد نياز اين اردوگاه هاست به طوري كه رئيس جمهوري دستور تامين نيروي انساني مورد نياز را صادر كرده است. اسماعيلي بودجه اختصاص يافته براي تكميل اردوگاه هاي ياد شده را 60 ميليارد تومان اعلام كرد و در عين حال خاطرنشان كرد: اگر نيروي انساني مورد نياز تا آذرماه تامين نشود زمان راه اندازي اين اردوگاه ها به تاخير خواهد افتاد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف محموله ترياك
اصفهان - خبرنگار كيهان: جانشين فرماندهي انتظامي استان اصفهان از كشف يك محموله 240 كيلويي ترياك در بازرسي از يك دستگاه تريلر حامل بار برنج خارجي و دستگيري اعضاي باند فروش هروئين خبر داد.«سرهنگ محسن همت نژاد» اظهار داشت: دو قاچاقچي موادمخدر كه قصد جابجايي ترياك از جنوب به غرب كشور را داشتند مورد شناسايي قرار گرفتند.وي افزود: تريلر اين دو قاچاقچي در يكي از حواشي شهر اصفهان توقيف و طي بازرسي بعمل آمده 23 بسته ترياك به مقدار 240 كيلو و 700 گرم از لابلاي بار برنج اين خودرو كشف و دو قاچاقچي دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.سرهنگ همت نژاد گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر طي عمليات جداگانه اي موفق شدند سه تبعه افغاني كه به توزيع هروئين اقدام مي كردند شناسايي و دستگير كنند.
دستگيري كلاهبرداران
آستارا - فارس: فرمانده نيروي انتظامي آستارا گفت: يكي از شهروندان به پليس آگاهي آستارا مراجعه كرد و اذعان داشت كه دو نفر غيربومي از او با عنوان فروش چوب وارداتي از نوع نراد مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون ريال كلاهبرداري كرده اند و متواري شدند.
وي افزود: متهمان پس از دستگيري و تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شده و با قرار 3 ميليارد ريالي روانه زندان شدند.
بازداشت شكارچيان غيرمجاز
بجنورد - فارس: فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه پيرو گزارش ماموران محيط زيست مبني بر اينكه افرادي با سلاح غيرمجاز اقدام به شكار در منطقه كرده اند اظهار داشت: ماموران با هماهنگي مقام قضايي، منزل افراد ياد شده را مورد بازرسي قرار دادند و طي آن سه قبضه سلاح شكاري غيرمجاز و لاشه حيوانات وحشي كشف و ضبط كردند.وي تصريح كرد: متهمان اين پرونده ها براي سير مراحل قانوني به مقامات قضايي اين شهرستان معرفي شدند.
انهدام شركت گلدكوئيستي
فرمانده نيروي انتظامي ورامين گفت: به دنبال كسب اطلاع از فعاليت يك شركت گلدكوئيستي در اين شهرستان ماموران نيروي انتظامي در چند عمليات ضربتي موفق شدند 50 عضو اصلي اين شركت را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنان تعداد كثيري «كيس كامپيوتر، سي.دي و جزوات آموزشي» را كشف و ضبط كنند.
وي تصريح كرد: در تحقيقات گسترده مشخص شد، در مواردي كه اعضاي جديد پس از ورود به شهرستان پي به چگونگي فعاليت اين شركت مي بردند سرشاخه هاي اصلي شركت با ترفند ويژه اي وجوهات نقدي آنان را به سرقت برده و سپس با دست خالي آنان را راهي شهر و ديار خود مي كردند.بر پايه اين گزارش، متهمان به بزه انتسابي خود معترف و به همراه پرونده مقدماتي به دادسرا معرفي شدند.
توقيف 64 تن شكر
دشتستان - فارس: فرمانده نيروي انتظامي دشتستان گفت: ماموران ايست و بازرسي شهيد صلاحي در زمان كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه تريلر و يك دستگاه كاميون حامل شكر مظنون شدند.داوود محمودزاده افزود: ماموران خودروهاي مذكور را متوقف و در بازرسي از آنها 64 هزار و 490 كيلوگرم شكر قاچاق را كشف و ضبط كردند.وي با بيان اينكه اين خودروها از بندر امام به سمت نيشابور در حركت بوده اند گفت: خودروها و رانندگان براي سير مراحل قانوني به پايگاه انتظامي منتقل شدند.

 



كعبه در محاصره برج هاي خاندان آل سعود

حريم بصري خانه كعبه به عنوان يكي از مهمترين ميراث تاريخي جهان بوسيله دو برج 40 طبقه و برج ساعت 80 طبقه مورد تعرض واقع شده است.
براساس آنچه كه متوليان حفاظت از ميراث فرهنگي تعريف كرده اند، حريم آثار تاريخي، محدوده اي است كه متولي اثر تاريخي براساس ضوابط قانوني براي حفظ آن اثر تعيين مي كند چون حريم آثار تاريخي، باعث حفظ موجوديت و يكپارچگي اثر مي شود.يكي از انواع حريم هاي آثار تاريخي، حريم بصري است كه براي ايجاد ارتباط ديداري دو طرفه بين محيط و اثر تاريخي تعيين مي شود بنابراين هرگاه اين حريم به هر دليلي مخدوش شود، سازمان متولي حق اعتراض دارد.همانطور كه در مورد برج جهان نماي اصفهان كه ارتفاع آن بلندتر از مجموعه ميدان نقش جهان بود و باعث شد تا حريم بصري اين اثر ثبت شده در فهرست جهاني تهديد شود تا آنجا ك:ه با شكايت متوليان حفاظت از ميراث فرهنگي طبقات اضافه برج تعديل شد.اما به نظر مي رسد در كشوري مانند عربستان حفظ حريم آثار تاريخي ضابطه و قانون محكمي ندارد چون حريم بصري كعبه به عنوان يكي از مهمترين ميراث تاريخي جهان بوسيله دوبرج 40 طبقه و برج ساعت 80 طبقه مورد تعرض واقع شده است.اگر تا 10 سال پيش حجاج هنگام حضور در مسجدالحرام فقط كعبه و آسمان را مي ديدند اكنون اگر رو به روي در كعبه بايستند خواه ناخواه برج ها و هتلهاي ساخته شده در اطراف كعبه را نيز مي بينند.
اين ساختمانهاي بلندمرتبه تنها در عرض كمتر از 10 سال ساخته شده اند چون كارگرهاي ساختماني در عربستان شبانه روز كار مي كنند. اكنون نيز ساخت و سازها در فاصله كمي از كعبه براي ايجاد هتل تا در اصلي ورود به مسجدالحرام ادامه دارد.

 



قطري ها هتل زيردريايي مي سازند

پروژه ساخت يك تاسيسات اقامتگاهي و توريستي خاكي-آبي مجلل در قطر با هزينه اي بالغ بر 310 ميليون پوند از سوي يك شركت ايتاليايي در دست احداث است.
به گزارش عصر ايران اين پروژه كه به شكل يك اختاپوس بزرگ در ساحل طراحي شده است يك اقامتگاه توريستي مجلل با تاسيسات خاكي و آبي است كه در بخشي از آن اتاق هايي قرار دارد كه زير دريا بوده و با جداره شيشه اي امكان ديدن درون آب را براي توريست ها مهيا مي كند.
اين اقامتگاه توريستي 4 هتل مرتبط به هم و قايق هاي تفريحي را شامل مي شود.قطري ها با انجام اين گونه پروژه ها تلاش دارند تا زمان ميزباني خود در جام جهاني فوتبال در سال 2022 چهره كشور خود را كاملا عوض كنند.

 



وحشت در زمين و آسمان

بدليل خراب شدن تله كابين، شماري از گردشگران آلماني بيش از 17 ساعت را با ترس و سرماي هوا سپري كردند.
به گزارش خبرگزاري آلمان، بر اثر برخود يك پاراگلايدر با كابل هاي تله كابين در بخش آلماني رشته كوه هاي آلپ، يكي از تله كابين ها حامل 20 گردشگر از جمله تعداد زيادي كودك در ارتفاع 100 متري زمين گرفتار شدند.
اين حادثه جمعه بعدازظهر در كوه هاي تگلبرگ در منطقه فوسن آلمان كه يكي از مناطق مهم گردشگري اين كشور محسوب مي شود، روي داد. تلاش تيم هاي امدادي و بالگردها پس از 17 ساعت سرانجام به نتيجه رسيد و تمام گردشگران به سلامت به زمين منتقل شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14