(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24 مرداد 1390- شماره 20000

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران فرد شماره 2 پ ك ك را دستگير كرد
پادويي جريان انحرافي براي انگليس حمله رضاخاني به حجاب با 70 سال تأخير !
هدف اصلي جنگ نرم در اختيار گرفتن كنترل ذهن جوانان است
فائزه هاشمي از دادگاه مهلت خواست
اعلام موجوديت مجمع هماهنگ كننده تشكل هاي دانشجويي
كشتي ربوده شده ايران در هند آزاد شد
كاهش 6 برابري كشت شالي نسق درگنبدكاووس
اول شهريور زمان ثبت نام پذيرفته شدگان دستياري داروسازي
تفكيك جنسي دانشجويان در دانشگاه علمي كاربردي ورامين
عضو فعال اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان به شهادت رسيد
مدير عامل مترو: 85 واگن از عيد فطر وارد ناوگان مترو مي شود
ضيافت نور براي كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي
جدول برترين هاي دانشگاه هاي كشور در علوم پايه
اجباري شدن استفاده از ايران كد در كالا ها از اول شهريورماه
اخبار ادبي و هنري



ايران فرد شماره 2 پ ك ك را دستگير كرد

سرويس سياسي-
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس اخبار منتشره در خصوص دستگيري يك عضو ارشد پ ك ك توسط ايران را تاييد كرد.
روز گذشته برخي منابع ترك زبان از جمله تلويزيون ملي تركيه (TRT) و روزنامه «زمان» در اين كشور اعلام كردند كه ايران «مرادكارا ايلان» مرد شماره 2 پ ك ك را دستگير كرده است.
علاءالدين بروجردي ديروز در حاشيه مجلس ضمن تاييد اين خبر گفت: «اين خبر صحيح است و نيروهاي اطلاعاتي ايران فرد شماره 2 اين گروهك را دستگير كرده اند.»
وي اضافه كرد: «نيروهاي اطلاعاتي كشورمان در دستگيري فرد شماره 2 پ ك ك كار بسيار مهمي انجام دادند و به نظر من اين اقدامات تروريستي عكس العمل آنها در مقابل حركت قدرتمندانه ايران است.»
منابع ترك زبان مي گويند كارا ايلان پس از دستگيري عبدالله اوجالان از سوي دولت تركيه عملا فرمانده و نفر اول اين گروه بوده است.
وي آخرين بار در شمال عراق رويت شده است.
پ ك ك يك گروه تروريستي فعال در منطقه كردستان عراق، ايران، سوريه و تركيه است كه پژاك خود را شاخه ايراني آن معرفي مي كند.
گروهك پژاك پس از يك دوره خرابكاري و انجام اعمال تروريستي عليه ايران با ضربات كوبنده اي از جانب سپاه مواجه شده و آخرين اطلاعات حاكي از آن است كه به طور كامل تسليم شده است.
گفته مي شود دولت عراق عدم تجاوز مجدد تروريست هاي پژاك به خاك ايران را ضمانت كرده است.
پ ك ك كه در هماهنگي كامل عملياتي با پژاك قرار دارد اخيرا خط لوله انتقال گاز ايران به تركيه را منفجر كرده بود.

 



پادويي جريان انحرافي براي انگليس حمله رضاخاني به حجاب با 70 سال تأخير !

تازه ترين پروژه جريان انحرافي در اهانت به باورهاي ديني مردم درباره مسئله حجاب موج گسترده اي از مطالبه برخورد با عوامل ميداني و همچنين سناريونويسان پشت پرده اين جريان را در پي داشته است.
در حالي كه روز شنبه دكتر جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران عليه سرپرست روزنامه ايران اعلام جرم كرد همچنان واكنش ها به مطالب موهن ويژه نامه اين روزنامه به نام «خاتون» ادامه دارد.
از جمله، ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نسبت به مطالب ضميمه روزنامه ايران در روز شنبه و تحركات فتنه آلود جريان انحرافي پيرامون مقوله حجاب به شدت واكنش نشان دادند.
لاله افتخاري نماينده مردم تهران و رئيس فراكسيون زنان مجلس طي سخناني در جلسه علني مجلس تاكيد كرد كه شاهد جريان رضاخاني در مقابله با حجاب هستيم.
وي تصريح كرد: متاسفانه در آنچه به عنوان قانون بودجه 90 چاپ شده، بودجه عفاف و حجاب و نيز ايثار و شهادت حذف شده و به ايرانيان خارج از كشور اختصاص داده شده است.
افتخاري با بيان اينكه «نفوذ جريان انحرافي موجب چاپ قانون بودجه 90 به اين شكل شده است»، به مطالب ويژه نامه روزنامه ايران و اهانت هايي كه در اين ويژه نامه به چادر شده بود، اشاره كرد و گفت: متاسفانه روزنامه ايران در ويژه نامه خود به چادر ما اهانت و هتك حرمت كرده است و بايد موضع گيري جدي در برابر اين موضوع صورت گيرد و دفاع شود.
محمدرضا باهنر كه در غياب لاريجاني رياست مجلس را برعهده داشت نيز پس از سخنان لاله افتخاري موضع گرفت و گفت: در خبرها ديديم كه دادستان تهران قول پيگيري مطالب روزنامه ايران را داده است و مجلس نيز از اين موضوع پشتيباني و حمايت مي كند تا جلوي اين هنجارشكني ها گرفته شود.
همچنين محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس در گفت وگو با فارس، با تاكيد بر اينكه مطالب منتشره در ويژه نامه روزنامه ايران «مصداق بارز رد ضروريات دين» است اظهار داشت: «هيئت نظارت بر مطبوعات بايد اهانت روزنامه ايران به حجاب اسلامي را پيگيري و برخورد قانوني لازم را با مسئولان اين روزنامه انجام دهد.»
حجت الاسلام علي بنايي نماينده مردم قم نيز از ديگر نمايندگاني بود كه به مطالب موهن ويژه نامه خاتون واكنش نشان داد.
وي تصريح كرد: «جريان انحرافي امروز با حجاب همان مي كند كه رضاخان در دوره اصلاحات فرهنگي كرد.»
زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم با انتقاد شديد نسبت به مطالب اهانت آميز ضميمه روزنامه ايران درباره حجاب خاطرنشان كرد كه جريان انحرافي حجاب و ارزش هاي مردم را وسيله اي براي رسيدن به جايگاه قدرت در جامعه قرار داده و به دنبال اشاعه بدحجابي در جامعه است.
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس نيز به سخنان مهدي كلهر مشاور سابق رئيس جمهور واكنش نشان داد كه در ويژه نامه خاتون اظهارات سخيفي را درباره چادر مشكي و حجاب مطرح كرده بود.
ستار هدايت خواه گفت: «اظهارات كلهر تكرار حرف هاي بسيار كهنه 4 قرن پيش وزارت مستعمرات انگليس است كه از كتابي با عنوان خاطرات همفر جاسوس انگليسي استنباط شده است.»
وي افزود: «در اين كتاب كه توسط وزارت مستعمرات انگليس تدوين شده، رندانه با پرداختن به نقاط ضعف و قوت حجاب، در پي تشويق زن مسلمان به ترك اين فريضه بودند چرا كه حجاب را نيز سد راه مطامع استعماري مي پنداشتند.»
همچنين خاطرنشان مي شود ديروز تذكرات كتبي نمايندگان به رئيس جمهور و مسئولان اجرايي كشور درباره توهين روزنامه ايران به حجاب قرائت شد.
كارشناسان مذهبي و فرهنگي نيز اقدام موهن روزنامه ايران درباره حجاب را محكوم كرده و به تحليل پشت پرده اين اقدام پرداختند.
حجت الاسلام مهدي طائب اقدام موهن روزنامه ايران را مقابله جريان انحرافي با چادر دانست كه در ادامه مسير جريان اصلاحات براي زدودن حيا از جامعه صورت مي گيرد.
وي با اشاره به تحركات مطبوعات زنجيره اي در زمان مدعيان اصلاحات براي زدودن حجاب از جامعه و ترويج بي حيايي خاطرنشان ساخت: «امروز پس از گذشت سال ها از يك لايه ديگر شاهد مطرح شدن موضوع مقابله با چادر هستيم؛ در حقيقت شاكله روزنامه ايران اين حرف ها را نمي زند و پس مانده جريان انحرافي، اين مطالب را از طريق روزنامه ايران بيان مي كند».
در همين ارتباط، مينو اصلاني مسئول بسيج جامعه زنان هم به هدف جريان انحرافي از توهين به حجاب پرداخت و با اشاره به ارتباط گردانندگان ويژه نامه خاتون با جريان انحرافي گفت: «هدف جريان انحرافي از توهين به چادر، جلب آراء خاكستري براي افرادي است كه اعتقادي به حجاب ندارند».
در همين زمينه، اما حسن شايانفر كارشناس ارشد امور فرهنگي معتقد است، اقدام سخيف و موهن ويژه نامه خاتون حكايت از آن دارد كه گردانندگان اين ويژه نامه داراي يك ديدگاه فرهنگي بيمار هستند.
مشاور فرهنگي مدير مسئول كيهان در ادامه به سابقه سردبير ويژه نامه خاتون اشاره كرده و افزود، او همان كسي است كه در ابتداي دولت نهم مدتي عهده دار سردبيري روزنامه ايران بود و غائله توهين به مردم شريف آذربايجان را با انتشار يك طنز مسئله دار بوجود آورد.
اين پژوهشگر و نويسنده تأكيد كرد كه اين جريان بيمار فرهنگي بايد از پست ها و شغل هاي دولتي كنار گذاشته شود.
وي با اشاره به ضرورت مجازات قضايي براي كساني كه به مباني اسلامي و ارزش ها اهانت مي كنند اظهار داشت: «در كنار مجازات هاي قضايي مانند توقيف روزنامه يا حبس براي نويسندگان بهتر و كارسازتر آن است كه مسئوليت آدم هاي بيمار در حوزه فرهنگ تعليق شود».
شايانفر تأكيد كرد كه علاوه بر جنبه هاي مادي بايد خسارات معنوي ناشي از اقدام اين جريان انحرافي نيز مورد توجه قرار بگيرد. آنها موجب جريحه دار شدن احساسات پاك مردم مسلمان و روزه دار در ماه مبارك رمضان شده اند چرا كه مقوله حجاب در جامعه اسلامي و در ميان عموم مردم يك ارزش و فضيلت معنوي است.
وي همچنين با اشاره به جوابيه روابط عمومي روزنامه ايران پيرامون ويژه نامه خاتون گفت: «در اين جوابيه نه تنها از ملت مسلمان ايران عذرخواهي نشده است بلكه بر خطاهاي غيرقابل توجيه اصرار و پافشاري شده است و همين نشان دهنده يك ديدگاه فرهنگي بيمار است كه بايد جلوي حضور آن در مسئوليت هاي فرهنگي گرفته شود».
الگوي حجاب غيراسلامي!
گفتني است ويژه نامه وقيح و توهين آميز خاتون كه روز شنبه بطور رايگان در ضميمه روزنامه ايران منتشر شد حاوي 258 صفحه است كه در قسمت هاي مختلف آن به جنگ با حجاب و عفاف رفته و تلاش نموده يك الگوي غيراسلامي پوشش را ترويج نمايد.
اين ويژه نامه در گفت وگويي با مهدي كلهر مشاور سابق احمدي نژاد براي زير سؤال بردن چادر مشكي به عنوان حجاب برتر تأكيد مي كند كه چادر مشكي در اثر سفرهاي اروپايي ناصرالدين شاه وارد ايران شد. وي مي افزايد: «ناصرالدين شاه شب كه به مجالس عياشي در اروپا مي رفت، مي ديد آن جا لباس مردها مشكي است، كلاه سيلندري مردها مشكي است و زن ها هم با لباس مشكي مي آيند اين به نظرش آمد كه يك نوع سنگيني و وقار دارد اين رنگ مشكي متكبرانه را او آورد.»
همچنين در اين ويژه نامه كاريكاتوري در صفحات پاياني درج شده است كه با توهين علني به عموم زنان محجبه جامعه ايران، بي حجابي- و نه حتي بدحجابي را تقديس مي كند.
در اين ويژه نامه همچنين به طرح امنيت اخلاقي كه محصول زحمات بي شائبه و خالصانه ناجاست به شدت حمله شده است. انتشار انبوه عكس هاي زننده و غيرمنطبق با موازين اسلامي از ديگر اتفاقات معنادار و البته تلخي است كه در اين ويژه نامه رخ داده است.
همچنين انتشار مقالات و گزارش هايي درباره پوشش هاي ايراني در زمان داريوش، و يا زنان در دوره هخامنشي نشان دهنده آن است كه اين ويژه نامه درصدد ايجاد دو قطبي مصنوعي حجاب ايراني- حجاب اسلامي است.
ويژه نامه اي كه سراسر تكذيب مي شود
از سوي ديگر؛ بسياري از كساني كه در ويژه نامه خاتون از آنها نام برده شده يا مطلبي از آنها كار شده است نسبت به اقدامات موهن گردانندگان موضع گرفته و واكنش نشان دادند.
آيت الله سيداحمد خاتمي در واكنش به ويژه نامه ضدحجاب روزنامه ايران تأكيد كرد: به جرياني كه اين مسايل را دنبال مي كند نصيحت مي كنم كه با باورهاي اصيل متدينين مقابله نكنيد كه در اين عرصه بازنده ايد.
عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري در گفت وگو با مركز خبر حوزه همچنين تاكيد كرد: سخن ما با اين ها اين است كه بدانيد اين كارها به زيان جرياني است كه وارد اين بازي ها شده است؛ اين ها به عقيده بنده نه تنها بازي فرهنگي كه بازي سياسي را شروع كرده اند.
مجتبي زارعي نيز به سوءاستفاده از نام او در ويژه نامه خاتون اعتراض كرده و در توضيحي مكتوب نوشته است: اينجانب از روند برنامه ريزي، تهيه، تدوين و انتشار اين ويژه نامه كمترين اطلاعي نداشته و تحت هيچ شرايطي از سوي دست اندركاران آن نشريه و يا خبرگزاري ايرنا طرف مشورت واقع نشده ام و از اين حيث حق پيگيري حقوقي را نيز براي خود محفوظ مي دانم.
همچنين حجت الاسلام سيدمحمد قائم مقامي نيز در واكنش به نحوه انتشار مصاحبه خود در ويژه نامه «خاتون» روزنامه ايران گفت: منظور بنده از اين گفت وگو اين بود كه الزامي بودن حجاب نه تنها يك ضرورت شرعي، بلكه يك ضرورت قانوني نيز محسوب مي شود، الزامي بودن حجاب يك ويژگي عالي در نظام اسلامي است.
وحيد خاوه اي مشاور مديرمسئول سابق روزنامه ايران هم در واكنش به ذكر نام او به عنوان يكي از دست اندركاران ويژه نامه «خاتون» گفت: اينجانب هيچ گونه همكاري با اين ويژه نامه نداشته ام و از رفتار ناپسند مديريت آن در درج نام كه بدون اطلاع من بوده، گله مند هستم.
حجت الاسلام غريب رضا نيز توضيحي درباره مطلبي كه در ويژه نامه روزنامه ايران از وي چاپ شده بود، منتشر كرد: «مقاله اي كه ويژه نامه ايران از بنده منتشر كرده است را، سه سال پيش براي نشريه الكترونيكي چارقد نوشته ام، بدون اجازه و هماهنگي با بنده آن را در اين ويژه نامه منتشر كرده اند. مايه ننگ است كه اسم يا اثرم در چنين نشريه اي باشد.»
رضازاده محمدي كه نام وي در ليست گروه مشاوران ويژه نامه ضد فرهنگي خاتون به چشم مي خورد، در وبلاگ شخصي خود اين موضوع را تكذيب كرد.
عباس انساني نيز كه نامش به عنوان جانشين سردبير ويژه نامه حاشيه ساز روزنامه ايران تحت عنوان «خاتون1» درج شده، در گفت وگو با فارس، با تكذيب همكاري خود با اين نشريه به عنوان جانشين سردبير تأكيد كرد: مطالب حاشيه اي و نابجاي مندرج در اين ويژه نامه به هيچ وجه مورد تاييد بنده نبوده است.
مريم فاتحي زاده نيز كه نام او در گروه مشاوران اين نشريه درج شده، با ارسال توضيحي تأكيد كرد كه هيچ گونه همكاري در زمينه ارائه مشاوره و ساير خدمات به مجله مذكور نداشته است و پس از انتشار نشريه نام خود را ديده است.
فهرست ديگر افرادي كه در اين ويژه نامه از نام آنها سوءاستفاده شده همچنان در حال افزايش است.
گفتني است؛ هيئت نظارت بر مطبوعات روز سه شنبه بحث توهين ويژه نامه روزنامه ايران به حجاب اسلامي را بررسي مي كند.
علي مطهري با اعلام اين مطلب و در گفت وگو با فارس، افزود: اگر اقدام روزنامه ايران شامل برخورد و يا توقيف اين روزنامه شود، هيئت نظارت قطعاً راي به توقيف روزنامه ايران خواهد كرد.

 



هدف اصلي جنگ نرم در اختيار گرفتن كنترل ذهن جوانان است

جانشين فرمانده كل سپاه هدف اصلي دشمن را نه جنگ نظامي، بلكه جنگ فرهنگي و ذهني و نفوذ در ذهن و انديشه جوانان، بخصوص مركز ثقل اعتبار جامعه يعني دانشمندان و اعضاي هيئت علمي دانست.
مراسم افتتاحيه بيست و چهارمين دوره آموزشي رزم مقدماتي ويژه هيئت هاي علمي دانشگاههاي سراسر كشور در آموزشگاه شهيد مدرس نيروي زميني سپاه در كرج با حضور سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه برگزار شد.
در ابتداي مراسم سردار سلامي سخناني جامع در بيان ارزش و اهميت نخبگان علمي در جامعه داشت و اعضاي هيئت علمي را مردان عالمي كه محيط عملشان، سرزمين ذهن ها، قوه تعقل، احساس و ذهن جوانان است معرفي كرد و گفت: در جهان امروز، بسياري از معيارها اندازه گيري، تغييرات اساسي پيدا كرده و ديگر بزرگي كشور را به وسعت جغرافيايي نمي شناسند، بلكه معيار عظمت و شكوه يك ملت و كشور را، شعاع تاثير و كره نفوذ فكري آن مي دانند.
وي افزود: امروزه مساحت ذهني، تعيين كننده وسعت و شكوه يك جامعه و كشور است و شما فرهيختگان كه در ساخت ساختمان ذهني و فكري جامعه، سهيم و براساس الگوهايي برخاسته از ارزش هاي ملي و مذهبي سازنده ذهن و انديشه دانشجويان هستيد، سازنده واقعي شعاع تاثير ذهن جامعه بر ديگر ملل هستيد.
سلامي در ادامه هدف اصلي دشمن را نه جنگ نظامي، بلكه جنگ فرهنگي و ذهني و نفوذ در ذهن و انديشه جوانان، به خصوص مركز ثقل اعتبار جامعه يعني دانشمندان و اعضاي هيئت علمي دانست و رسالت اعضاي هيئت علمي را كه اكنون لباس مقدس سربازي به تن كرده اند، بسيار سنگين معرفي كرد.
جانشين فرمانده كل سپاه، پيشرفت بسيار ايران اسلامي را با وجود همه تحريم ها و مشكلات، وجود ايمان و رهبري معنوي و ولايت فقيه دانست و علت اصلي اضمحلال تدريجي قدرت اقتصادي و نظامي آمريكا را فقدان روح و نفوذ معنوي رهبران آن معرفي كرد.
در پايان سردار سلامي، با آرزوي ايجاد فضاي دلنشين علمي و معنوي براي فرهيختگان، آنها را به انس با قرآن كريم، دعوت و آنها را به ساختن ذهني دانشجويان در هنگام بازگشت به عرصه هاي علم، توصيه كرد.

 



فائزه هاشمي از دادگاه مهلت خواست

در حالي كه قرار بود اولين جلسه رسيدگي به اتهامات فائزه هاشمي صبح ديروز برگزار شود با درخواست استمهال انجام شده، برگزاري دادگاه تا يك ماه به تاخير افتاد.
غلامعلي رياحي در اين باره اظهار كرد: دادگاه با درخواست استمهال موكلم موافقت كرده و بر اين اساس وقت جلسه رسيدگي به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام خانم هاشمي تجديد شده است.
وي گفت: صبح روز يك شنبه - 23 مرداد ماه- قرار بود اولين جلسه رسيدگي به پرونده موكلم در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شود كه به دليل درخواست استمهال براي تداركات دفاع و موافقت دادگاه با اين درخواست، جلسه دادگاه به تاخير افتاده و وقت رسيدگي تجديد شد.
رياحي پيش از اين گفته بود كه اين پرونده با اعلام جرم دادستاني تهران و به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام تشكيل شده و اتهام انتسابي به «فائزه هاشمي» نيز درخصوص مصاحبه او با سايت روزآنلاين بوده است.
فائزه هاشمي همچنين اتهامات متعدد امنيتي و سياسي دارد.

 



براي تحقق فرامين رهبرمعظم انقلاب صورت گرفت
اعلام موجوديت مجمع هماهنگ كننده تشكل هاي دانشجويي

اتحاديه هاي بزرگ دانشجويي كشور با انتشار بيانيه اي عمل به توصيه هاي رهبرانقلاب را تكليفي بر جريان دانشجويي كشور دانستند و اعلام كردند كه به منظور احقاق اين فرمايشات و توصيه ها مجمع هماهنگ كننده تشكل هاي دانشجويي تشكيل مي شود.
اتحاديه هاي بزرگ دانشجويي كشور با انتشار بيانيه اي ضمن تقدير از رهبرمعظم انقلاب اسلامي به جهت ديدار با دانشجويان، عمل به توصيه هاي رهبري را تكليفي بر جريان دانشجويي كشور دانستند و اعلام كردند كه به منظور احقاق اين فرمايشات و توصيه ها مجمع هماهنگ كننده تشكل هاي دانشجويي تشكيل مي شود.
در بخشي از اين بيانيه با اشاره به توصيه رهبرمعظم انقلاب درباره تلاش بيشتر براي هماهنگي ميان تشكل هاي دانشجويي آمده است: ما دانشجويان تاكيد مي كنيم كه تشكل هاي دانشجويي مسيري را كه در ساليان اخير براي هماهنگي ميان يكديگر طي كرده اند با قدرت بيشتر ادامه خواهند داد.
در پايان اين بيانيه آمده است: ما تشكل هاي دانشجويي به جهت مسئوليتي كه برعهده ما گذارده شده، جهت وصول مطالبات رهبري معظم انقلاب اقدامات لازم را انجام دهيم. لذا برآنيم تا جلساتي را در جهت مجمع هماهنگ كننده بين تشكل ها برگزار كنيم تا بستري براي تحقق مابقي مطالبات فراهم شود چرا كه همفكري در مورد مطالبات رهبري در جهت آرمان هاي انقلاب امري ضروري براي ادامه با عزت حيات جنبش دانشجويي به حساب مي آيد.

 



كشتي ربوده شده ايران در هند آزاد شد

كشتي ربوده شده كشتيراني ايران و هند كه اواخر سال گذشته در درياي عرب گرفتار دزدان دريايي شده بود، آزاد شد.
كميته اضطراري كشتيراني ايران و هند در اطلاعيه اي در خصوص آخرين وضعيت خدمه كشتي ربوده شده اين شركت اعلام كرد: طبق آخرين و تازه ترين اطلاعات دريافتي، كليه 22 خدمه اين كشتي از دشواري خارج شده و در سلامت كامل به سر مي برند و در اين خصوص جاي نگراني وجود ندارد.
براساس اعلام كميته اضطراري كشتيراني ايران و هند خدمه كشتي ربوده شده تا هفته آينده به كشور باز مي گردند.
كشتي فله بر 52 هزار تني شركت كشتيراني ايران و هند اواخر سال گذشته در حالي كه از بندرعباس به مقصد چين در حال حركت بود در درياي عرب در قسمت شمالي اقيانوس هند مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت و ربوده شد.

 



كاهش 6 برابري كشت شالي نسق درگنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
در سال زراعي جاري به دليل كمبود بارش و افت شديد آب چاه هاي كشاورزي، سطح قرارداد كشت شالي نسق حدود 6 برابر و غيرنسق حدود يك سوم كاهش يافته است.
رئيس اداره امور توليدات گياهي جهاد كشاورزي شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: امسال به دليل شرايط آب و هوايي، سطح قرارداد كشت شالي نسق در گنبدكاووس 380 هكتار و غيرنسق 6 هزار و 150 هكتار است اين در حالي است كه سطح كشت شالي در سال گذشته يك هزار و 953 هكتار نسق و 9 هزار و 457 هكتار غيرنسق بوده است.
احمد محمودي نيا افزود: آمار امسال نشان دهنده كاهش حدود 6 برابري كشت نسق و كاهش حدود يك سوم غيرنسق است.
وي گفت: برغم اطلاع رساني كارشناسان جهاد كشاورزي در خصوص عدم كشت محصولاتي نظير برنج كه نياز آبي بالايي دارند، برخي كشاورزان باز هم بدون توجه به نظر كارشناسان اقدام به كشت اين محصول مي كنند.
وي درباره توليد اين محصول در سال گذشته نيز گفت: ميزان توليد ارقام محلي چهار تن در هكتار و ارقام پرمحصول هفت تن در هكتار بود كه كل توليد شهرستان گنبدكاووس 52 هزار تن بوده است.
وي گفت: امسال به دليل خشكسالي و كمبود شديد آب هاي سطحي كاهش عملكرد دور از انتظار نخواهد بود. وي درباره زمان كشت شالي گفت: امسال كشت نشايي شالي پس از برداشت گندم در منطقه شروع شده و به مدت 2 ماه ادامه داشته و در حال حاضر اكثر مزارع شالي در مراحل ساقه دهي و خوشه دهي است.

 



اول شهريور زمان ثبت نام پذيرفته شدگان دستياري داروسازي

پذيرفته شدگان بيست وسومين دوره آزمون دكتري تخصصي phD رشته هاي تخصصي داروسازي، مي توانند از روز يكم شهريور ماه جهت ثبت نام به دانشگاه هاي محل تحصيل خود مراجعه كنند.
پذيرفته شدگان اين دوره از آزمون دكتري تخصصي داروسازي همراه با مدارك خود مي توانند به دانشگاههاي محل تحصيل مراجعه كنند.
مدرك نشان دهنده وضعيت نظام وظيفه، مدرك نشان دهنده وضعيت طرح نيروي انساني، مدرك زبان انگليسي، عكس 4*3، مدرك شناسايي، مدرك تحصيلي مقطع قبلي، مدرك نشان دهنده سهميه مورد استفاده از جمله مدارك اعلام شده براي ثبت نام است.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشكي تهران ثبت نام در اين دانشگاه به صورت اينترنتي انجام مي شود اما هنگام مراجعه، اصل مدارك اعلام شده بايد ارائه شود.
گفتني است نتايج نهايي بيست وسومين دوره آزمون پذيرش دانشجوي دكتري تخصصي در رشته هاي تخصصي داروسازي با پذيرش 115 نفر 31 تيرماه اعلام شد.

 



تفكيك جنسي دانشجويان در دانشگاه علمي كاربردي ورامين

ورامين- خبرنگار كيهان:
دانشگاه علمي كاربردي ورامين امسال به عنوان اولين مركز پژوهشي استان تهران معرفي شد.
رئيس دانشگاه علمي كاربردي ورامين در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: در اين مركز دانشگاهي 65درصد استادان داراي فوق ليسانس و دكترا هستند.
دكتر مجتبي بني عامر با بيان اينكه در مركز دانشگاه علمي كاربردي ورامين بيش از يك هزار دانشجو در 6 رشته تحصيلي مشغول تحصيل هستند گفت: در نظر داريم در سال آينده تحصيلي در 14رشته تحصيلي ثبت نام كنيم و با افتتاح ساختمان جديد دانشگاه در سال آينده مي توانيم چهار هزار دانشجو پذيرش كنيم.
به گفته بني عامر مركز دانشگاه علمي كاربردي ورامين اولين مركز دانشگاهي است كه موفق به انجام طرح تفكيك جنسي دانشجويان شده است.
دانشگاه علمي كاربردي ورامين در سال 1388 با پذيرش 148 دانشجو آغاز به كار كرده است.

 



در حمله ناجوانمردانه گروهك تروريستي پژاك
عضو فعال اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان به شهادت رسيد

يك عضو فعال اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در حمله وحشيانه گروهك تروريستي پژاك در لباس مقدس پاسداري به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان پاسدار شهيد سروان حسين آخربين يكي از اعضاي فعال اين اتحاديه كه مدتي بود پس از فارغ التحصيل شدن از مقطع متوسطه وارد دانشكده افسري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شده بود چندي پيش در حمله ناجوانمردانه گروهك كوردل پژاك در مرزهاي غربي كشور به شهادت رسيد.
حسين آخربين كه فردي مخلص، بي ريا، مسئوليت پذير، مقيد به فرايض ديني و مقيد به نظام جمهوري اسلامي ايران بود و دوستانش او را الگوي ادب و معرفت مي دانستند 3 سال به عنوان مسئول انجمن اسلامي دبيرستان طالقاني اردبيل و 2 سال متوالي نيز در هيئت امناي هيئت انصار المهدي(عج) اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان حضور داشت.
وي به رغم ورود به دانشكده افسري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هيچ گاه ارتباط خود را با اين تشكل دانش آموزي قطع نكرد و به عنوان يكي از نيروهاي فعال در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان انجام وظيفه كرد.
شهيد پاسدار سروان حسين آخربين جمعي سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل در منطقه كردستان مشغول انجام وظيفه بود كه با حمله گروهك منافق پژاك به فيض شهادت رسيد و با انتقال به اردبيل مراسم تشييع پيكر اين شهيد باشكوه هرچه تمام تر برگزار شد.
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در پايان ضمن محكوم كردن عوامل و سركردگان گروهك تروريستي پژاك، اين گروهك را دست نشانده آمريكا و انگليس دانسته و از دولت عراق خواستار اخراج هرچه سريع تر اين گروهك از خاك عراق شده است.

 



مدير عامل مترو: 85 واگن از عيد فطر وارد ناوگان مترو مي شود

مديرعامل مترو از ورود 85 واگن قطار از محموله دوم اين واگن ها در ناوگان مترو از عيد سعيد فطر خبر داد.
وهاب درويش در گفت وگو با واحد مركزي خبر گفت: واگن هاي ياد شده هم اكنون در حال مونتاژ است و از روز عيد سعيد فطر در خطوط به كار گرفته خواهد شد.
وي با اشاره به محموله سوم واگن هاگفت: در حال 75 واگن ديگر در گمرك در انتظار ترخيص به سر مي برد.
درويش گفت: ترخيص اين محموله نيز 30 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
وي تاكيد كرد: امسال هر يك ماه و نيم، يك محموله واگن مترو براي ورود به كشور در نظر گرفته شده است.
وي همچنين با اشاره به افتتاح ايستگاه هاي جديد مترو افزود: هم اكنون ساخت سه ايستگاه شيخ الرئيس، پيروزي و استاد معين در خط 4 پايان يافته كه ايستگاه شيخ الرئيس بزودي به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل مترو درخصوص برنامه ها و اقدامات مترو براي ايجاد تسهيلات ويژه معلولان در ايستگاه هاي جديد مترو گفت: نقشه هاي جديدي براي ايجاد اين تسهيلات طراحي شده است كه در ساخت ايستگاه هاي جديد مترو اجرايي مي شود.

 



ضيافت نور براي كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
كودكان و نوجوانان شهرهاي آذربايجان شرقي در ويژه برنامه هاي ماه رمضان، در قالب «ضيافت نور»، شركت مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيمي گفت: تبيين وقايع اين ماه مانند ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، شهادت حضرت علي(ع) و شب هاي قدر، در قالب فعاليت هاي متنوع فرهنگي، هنري و ادبي براي كودكان و نوجوانان، جزو اين برنامه ها است.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي افزود: در اين ايام از قصه هاي قرآني و نيز حضور كودكان و نوجوانان در جشنواره استاني قصه گويي با عنوان «كودكان نور» استفاده خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي وي گفت: در اين ايام جلسات انس با قرآن و تدبر در آيات الهي ترتيب مي يابد و وبلاگ نويسي با محوريت ماه رمضان برگزار خواهد شد و كودكان و نوجوانان در روز جهاني قدس، شركت مي كنند.
وي از برپايي برنامه هاي «چشم انتظار ميهماني خدا» و برپايي «كارگاه هاي تخصصي نجوم» و «ويژه برنامه هاي ادبي و هنري با حضور كودكان و نوجوانان در كوه عون بن علي» تبريز، در پيش از ماه رمضان خبر داد.

 



جدول برترين هاي دانشگاه هاي كشور در علوم پايه

دانشگاه تهران در ميان دانشگاه هاي كشور در رشته هاي علوم پايه مقام برتر را دارد.
دانشگاه شهيد بهشتي بر اساس سند راهبردي توسعه علوم پايه، رتبه دانشگاه هاي كشور را در رشته هاي علوم پايه اعلام كرده كه بر اين اساس دانشگاه تهران در سه رشته اول است.
دانشگاه شهيد بهشتي بر اساس سند توسعه راهبردي علوم پايه، اقدام به ترسيم وضعيت موجود، وضعيت مطلوب و سازوكارهاي رسيدن به وضعيت مطلوب در اين زمينه كرده است.
بر همين اساس در آخرين جلسه شوراي دانشگاه شهيد بهشتي اعلام شد اين دانشگاه در 5 رشته حوزه علوم پايه و در ميان 11 دانشگاه برتر كشور رتبه هاي بالايي را از نظر توليدات علمي به دست آورده است.
اين دانشگاه در رشته رياضي مقام پنجم، در رشته فيزيك مقام سوم، در رشته شيمي مقام پنجم، در رشته زيست شناسي مقام سوم و در رشته زمين شناسي مقام ششم را كسب كرده است.
جدول زير نشان دهنده ترتيب رتبه دانشگاه هاي برتر كشور از نظر توليدات علمي در هر يك از رشته هاي علوم پايه است.
ترتيب رتبه دانشگاه هاي برتر كشور از نظر توليدات علمي
در هر يك از رشته هاي علوم پايه

 



اجباري شدن استفاده از ايران كد در كالا ها از اول شهريورماه

مشاور وزير و سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ايران كد از اول شهريورماه امسال در كالاهاي توليد داخل كشور اجباري مي شود.
به گزارش ايرنا سيدعليرضا شجاعي روز يكشنبه در مشهد به خبرنگاران اظهار داشت: لزوم استفاده از ايران كد نقش بسيار مهمي در تشخيص كالاهاي بي كيفيت و قاچاق از ساير كالاها دارد.
وي ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بشدت مخالف واردات كالاهاي فاقد كيفيت به كشور است و در حد توان از اين معضل جلوگيري مي كند.
وي اجراي طرح تشديد نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان اقتصادي را از اقدامات مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان و بيان كرد: واگذاري نظارت ها و تنظيم روند بازار به عهده خود مردم و اصناف در قالب تشكلهاي تخصصي و بخش خصوصي از ديگر اقدامات در دست انجام اين وزارتخانه است.
شجاعي خاطر نشان كرد: اين وزارتخانه تلاش مي كند كه تا حد امكان بيشتر نقش سياستگذاري، توسعه اي و نظارتي در زمينه هاي مختلف را داشته باشد.
وي افزود: تشكيل معاونت
كسب و كار را از جمله فعاليتهاي در دست انجام وزارت صنعت و معدن و تجارت براي تسهيل و تسريع در روند اين امر برشمرد.
وي در خصوص جلوگيري از ورود كالاهاي چيني بدون كيفيت به كشور هم گفت: واردات كالا به كشور بر اساس 32 ضابطه تعريف شده توسط سازمانها و بخشهاي ذيربط نظير سازمان هاي استاندارد و تحقيقات صنعتي، وزارتخانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ، جهاد كشاورزي و نيرو صورت مي گيرد.
شجاعي بيان كرد: طبق قانون تنها مي توان از ورود كالاهايي به كشور جلوگيري كرد كه با ضوابط تعريف شده سازمانها و وزارتخانه هاي فوق مغايرت داشته باشد.
مشاور وزير و سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: افزايش كيفيت توليدات كالاهاي داخلي و رقابت پذير بودن آنها با انواع مشابه خارجي راهكار مهم ديگري براي جلوگيري از مصرف كالاهاي بي كيفيت خارجي و استفاده بيشتر از كالاهاي ايراني است.
وي گفت: حمايت بيشتر از فعالان بخش توليد و كاهش هزينه هاي تمام شده اين بخش از طريق پرداخت تسهيلات بانكي و غيره راهكار ديگري براي حضور بيشتر توليد كنندگان ايراني در عرصه توليد كالاهاي با كيفيت است.
شجاعي در ادامه اظهار داشت: الحاق به سازمان تجارت جهاني در اولويت سياستهاي اقتصادي كشور بوده و در برنامه پنجم توسعه به اين امر به عنوان يك مساله مهم تاكيد شده است.
او گفت: طي دو سال گذشته كارگروهي با عنوان تجارت جهاني براي بررسي ظرفيتهاي كشورمان براي الحاق به اين سازمان در وزارت بازرگاني وقت تشكيل شد و اين كارگروه در قالب وزارت صنعت، معدن و تجارت جديد استمرار مي يابد.
وي بيان كرد: در اسفندماه سال 88 حدود 700 سوال در خصوص آمادگي و ظرفيت ها و بسترهاي لازم ايران براي الحاق به سازمان تجارت جهاني از سوي اين سازمان به كشورمان ارسال شد و سوالهاي فوق براي پاسخگويي به 56 دستگاه اجرايي دست اندركار ارسال شده است.
شجاعي گفت: طي اين مدت بيش از 100 نشست كارشناسي با دستگاههاي اجرايي ذيربط تشكيل و ابعاد مختلف پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني بررسي شد.
او افزود: با پاسخ دادن به اين سوالها بخش دوم سوالهاي سازمان تجارت جهاني به كشورمان ارسال مي شود و روند ارسال سوالها چند نوبت ادامه مي يابد.
وي گفت: كشورهاي روسيه و چين هم براي عضويت در سازمان تجارت جهاني به سه الي هفت هزار سوال مطرح شده توسط آن سازمان پاسخ داده بودند.
وي پيش بيني كرد: با اين وجود روند عضويت ايران به سازمان تجارت جهاني هفت سال زمان مي برد.
سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان تجارت جهاني براي عضويت كشورهاي مختلف استانداردها و سياستهاي خاص خودش را دارد و مسائل سياسي و اعمال تحريمهاي اقتصادي عليه كشورمان خللي در اين امر ايجاد نمي كند.
شجاعي در ادامه اظهار داشت: با اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها نوعي فضاي رقابتي در بين توليد كنندگان آرد و نان كشور با افزايش حضور بخش خصوصي براي جلب مشتري ايجاد شد و در مرحله بعدي نقشه راه كيفيت نان در دستور كار اين وزارتخانه قرار دارد.
او گفت: در اين ارتباط نشست هاي موثري با هشت دستگاه اجرايي ذيربط اين بخش انجام شد و آموزش نانوايان و تدوين استاندارد لازم براي آرد و نان در دستور كار قرار گرفت.
شجاعي اظهارداشت: همچنين براي حمايت از بخش صنعت و معدن نيز بسته هاي حمايتي در سه حوزه تعريف شد و با انجام اقداماتي مانند اختصاص خط اعتباري هزينه انرژي از فعالان اين بخش حمايت مي شود.
وي گفت: براي استفاده از تسهيلات خط اعتباري انرژي از مجموع حدود6 هزار بنگاه اقتصادي كشور كه مصرف بالاي انرژي را دارند، ثبت نام شده كه تاكنون با 350 بنگاه قرارداد منعقد شده است.
وي پرداخت يارانه حمايتي به تامين سوخت نفت كوره و گاز واحدهاي توليدي ديگر اقدامات انجام شده در اين خصوص دانست. وي خاطر نشان كرد: اختصاص تسهيلات يك ميليارد الي يك ميليارد و 500 ميليون ريالي براي بازسازي و نوسازي واحدهاي توليدي كه بيشترين بهره وري را در توليد دارند از ديگر سياستهاي حمايتي قانون هدفمند سازي يارانه ها براي بخش صنعت و معدن است.

 



اخبار ادبي و هنري

تشويق رئيس جمهور ايران در يك تئاتر فرانسوي
گفتن نام رئيس جمهور ايران در حين اجراي يك نمايش ضداستعماري در فرانسه، موجب تشويق حضار مي شد.
نمايش «محمود» كه در قالب one man show توسط ديو دونه طنزپرداز معروف فرانسوي اجرا مي گردد به موضوعات بحث برانگيزي همچون هولوكاست و اتاق هاي گاز، يهوديت و يهودي ستيزي و برده داري مي پردازد.
هرچند عنوان نمايش محمود اين نكته را به ذهن متبادر مي سازد كه رئيس جمهوري اسلامي ايران موضوع اصلي نمايش باشد، ولي اين موضوع تنها حدود پنج دقيقه از مدت اين نمايش يك ساعت و نيمه را تشكيل مي دهد و ديو دونه تنها به ويژه در ابتدا به رئيس جمهور كشورمان اشاراتي مي كند، اما رويكرد وي در به چالش كشيدن پايه هاي اسطوره هلوكاست كاملا از روش احمدي نژاد برگرفته شده است. نكته ديگر آنكه در هر جاي نمايش كه نام رئيس جمهوري اسلامي ايران از زبان ديو دونه خارج مي شد حضار با شوق فراوان اقدام به تشويق و دست زدن مي نمودند. خبرنگار مشرق كه در پاريس در يكي از اين اجراها حضور داشت در مصاحبه با بينندگان اين نمايش با اين پاسخ مواجه شد كه آنان محمود احمدي نژاد را فردي شجاع مي دانند كه در نهايت شجاعت حرفش را مي زند و از لابي هاي يهودي صهيونيستي جهاني ترسي به خود راه نمي دهد. يكي ديگر از بينندگان به خبرنگار مشرق گفت در حال حاضر فرانسه را حدود 18 هزار يهودي اداره مي كنند و تمامي مناصب كليدي در فرانسه در اختيار آنان است و بدون مرتبط بودن به آنان هيچ كسي نمي تواند پله هاي ترقي را طي كند. يكي ديگر از حضار كه از نژاد شرقي بود اظهار داشت؛ به خودش مي بالد كه محمود احمدي نژاد يك آسيايي است و هم قاره اي او محسوب مي شود. اين نمايش بيش از يك سال است كه به روي صحنه است و در تمامي نوبت ها، تالار نمايش كاملا پر مي شود. به تعبير خود ديو دونه استفاده از گفتمان رئيس جمهوري اسلامي ايران در برخورد با مسئله هلوكاست، براي او بركت اقتصادي نيز به همراه داشته است.
افشاي ممانعت رژيم مبارك از پخش سريال ضدصهيونيستي در مصر
هنرمند و بازيگر مصري با اشاره به سريال «انا القدس» كه اين روزها از شبكه هاي مصري پخش مي شود گفت: رژيم مبارك در خوش خدمتي به رژيم صهيونيستي از پخش اين سريال ممانعت كرد. فاروق الفيشاوي افزود: قرار بود اين سريال سال گذشته پخش شود اما رژيم مبارك عليرغم آماده بودن سريال جلوي پخش آن را گرفت. وي علت ممانعت رژيم مبارك از پخش سريال «انا القدس» را خوش خدمتي رژيم مبارك به رژيم صهيونيستي عنوان كرد و افزود: اين سريال تاريخ و برهان قاطع ما را درباره قدس بيان مي كند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه السينما، الفيشاوي كه در سريال «انا القدس» نقش فردي به نام «مصباح بيك» را بازي مي كند، ادامه داد: اين سريال، تاريخ فلسطين از سال 1917 تا 50 سال بعد را با مرور اشغالگري انگلستان، قرارداد بالفور، ضعف حكومت عثماني و نهايتا شكست مصر در سال 1967 بيان مي كند و اين تبعا به نفع اسرائيل نبود.
بازي هاي رايانه اي در جشنواره امام رضا(ع)
مسئول دبيرخانه جشنواره بين المللي امام رضا(ع) از ورود بنياد ملي بازي هاي رايانه اي به جمع بزرگ ترين جشنواره ولايي كشور خبر داد.
به گزارش فارس، زهرا سرو آزاد گفت: به منظور توليد، عرضه و ساير حمايت هاي مورد نظر در مقوله بازي هاي رايانه اي، هم افزايي دبيرخانه جشنواره و بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در به كارگيري ظرفيت ها و توانايي دو طرف و ارتقاي نقش آفريني هركدام در راستاي بروز، ظهور و رشد استعدادهاي آينده سازان ايران اسلامي و آشنا كردن نسل جوان جامعه با معارف رضوي به كمك رسانه هاي نوين بصري، تفاهم نامه اي بين دبيرخانه جشنواره و اين بنياد منعقد شد.
وي، حمايت و مشاركت در توليد يك بازي فاخر با محوريت مسير حركت امام رضا(ع) در جاده ولايت، تلاش در توليد بازي هاي فاخر با محورهاي موضوعي مرتبط با فرهنگ رضوي، حمايت از پخش تيزرهاي توليدي مربوط به نظام ملي رده بندي سني بازي هاي رايانه اي در جشنواره هاي مرتبط موضوعي و استفاده از پتانسيل موجود در راستاي اطلاع رساني مناسب و مطلوب را، از مفاد اين تفاهم نامه اعلام كرد.
كشف 35 هزار فيلم غيرمجاز در يك شركت مجاز
تيم بازرسي ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري طي عمليات ويژه، يكي از مراكز عمده توليد و توزيع فيلم هاي غيرمجاز را در مركز شهر تهران كشف و ضبط كرد. طي عملياتي كه با هماهنگي و همكاري پليس اطلاعات و امنيت تهران بزرگ انجام گرفت، يك شركت داراي مجوز وزارت ارشاد كه اقدام به توليد و توزيع غيرقانوني فيلم هاي ايراني مي كرد، مورد شناسايي و بازرسي قرار گرفت. در اين بازرسي، 35 هزار فيلم ايراني كه به صورت غيرمجاز توليد و توزيع مي شد، كشف و ضبط و همچنين افراد متخلف دستگير و تمامي اقلام كشف شده به منظور رسيدگي مراجع قضايي به پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ انتقال داده شد تا پس از تكميل پرونده و طي مراحل قانوني به مراجع ذيربط تحويل داده شوند. چندي پيش نيز تيم بازرسي ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري در يك عمليات ويژه 40 هزار فيلم غيرمجاز را در شمال غرب تهران كشف و ضبط كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14