(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مهر 1390- شماره 20034

يادداشت خبرنگار
حضور نيم ميليون زائر در مراسم قاليشويان كاشان در مشهد اردهال
كوتاه از هفته دفاع مقدس
بهره مندي 37 هزار واحد مسكوني مازندران از تسهيلات مسكن مهر
معاون كميته امداد امام خميني كشور: درآمد برخي خانواده هاي مددجو به 30ميليون ريال رسيده است
نيكوكاران گيلان امسال 50مدرسه مي سازند
استاندار: وضعيت موجود جاده هاي استان سمنان مطلوب است
احداث مخازن نفتي جديد در بندر خليج فارس
پيش بيني برداشت 140 هزارتن خرما از نخلستان هاي هرمزگان
ارتقاي طبس به فرمانداري ويژه
افتتاح كارخانه آسفالت 120تني در شربيان آذربايجان شرقي
رطوبت خانه شيخ بهايي قابل گذشت نيست
خلف وعده بيمه خدمات درماني در شيراز
آزادي 104 زنداني غيرعمد با حمايت كميته امداد امام خميني
به گفته استاندار كهگيلويه و بويراحمد ساخت تله كابين آبشار ياسوج در دستور قرار گرفت



يادداشت خبرنگار

ابتكاري نوين در راستاي خالي كردن جيب مشتريان
اخيرا يكي از قرض الحسنه هاي شهرمان كه خدمات رساني و جلب مشتري را در سرلوحه كار خود قرار داده است براي رضايتمندي بيشتر مشتريان دست به ابتكاري نوين زده است.
آن هم اين گونه است كه مشتريان وقتي براي تسويه حساب وگرفتن ودايع خود و ضامنين به قرض الحسنه مراجعه مي كنند با قبض هاي گوناگون مواجه مي شوند كه بايد پرداخت كنند وقتي علت آن را مي پرسند؛ مي گويند كه ما سه بار به ضامن شما يا صاحب حساب تماس تلفني گرفتيم كه قسط شما عقب افتاد و اين هزينه تلفن است.
حال اينكه چگونه اين زمان را محاسبه مي كنند خود جاي سؤال دارد!
به قول شهروندي مي گفت؛ اين قرض الحسنه با آن همه موانع تراشي كه براي پرداخت وام براي ضامن آوردن به وجود مي آورد كه جان وام گيرنده كه چندين ماه پول را در حساب خوابانده است در مي آيد اين يكي ديگر نوبر است.
انتظار مي رود در راستاي خدمت رساني بيشتر با اين رويه در آينده نزديك پول برق و كولر و گاز و... كاركنان قرض الحسنه نيز از وام گيرندگان دريافت شود.
به طور حتم تفكر موسسان اين صندوق قرض الحسنه كه به قبل از انقلاب برمي گردد اين چنين نبود كه اين قدر سخت گيري براي مشتريان بكنند و هدفشان صرفاً قرض الحسنه بود نه فرصتي براي...
علي كفايي مهر
خبرنگار كيهان در بابل

 



براي پس فردا پيش بيني مي شود
حضور نيم ميليون زائر در مراسم قاليشويان كاشان در مشهد اردهال

كاشان- خبرنگاركيهان:
مسئول ستاد برگزاري مراسم قاليشويان كاشان در مشهد اردهال، تعداد زائران و شركت كنندگان در اين مراسم سنتي و مذهبي را نيم ميليون نفر پيش بيني كرد.
محمد احترامي در جمع خبرنگاران گفت: تدابير لازم براي استقبال از اين ميزان زائر و عزادار شهيد اردهال اتخاذ شده و تمام ظرفيت هاي شهرستان كاشان براي برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم قاليشويان كه جمعه هشتم مهرماه از ساعت 8 تا 12ظهر صورت مي گيرد، به كار گرفته شده است.
بخشدار نياسر و مسئول ستاد هماهنگي برگزاري آئين سنتي مذهبي قاليشويان نيز اظهار داشت: 7 كميته تخصصي خدمات رفع سد معبر و پشتيباني، امنيتي و ترافيك، فرهنگي و تبليغات و اطلاع رساني، بهداشت و درمان، ستاد امر به معروف و نهي از منكر و پشتيباني و امور حمل و نقل و همچنين كميته سقايت و تامين آب در راستاي هماهنگي به منظور برگزاري باشكوه اين مراسم از چند ماه قبل تشكيل شده و در حال فعاليت است.
حامد منيري، از احداث طرح بازارچه «اصناف با انصاف» همزمان با برگزاري اين مراسم در مشهد اردهال خبر داد و افزود: اين بازارچه با نظارت بازرگاني اين شهرستان و در راستاي عرضه محصولات كيفي و بهداشتي در قالب نمايشگاه با حضور واحدهاي صنفي مورد تاييد جامعه اصناف و اداره بازرگاني احداث مي شود.
بنابراين گزارش محمدمهدي صباغي مسئول كميته فرهنگي، تبليغات و اطلاع رساني اين ستاد با اشاره به توزيع يك هزار و100لوح فشرده اين مراسم بين كانون هاي فرهنگي استان اصفهان، از برپايي نمايشگاه عكسي با عنوان شهيد اردهال در ابنيه تاريخي كاشان از چند روز مانده به شروع مراسم خبر داد.
همچنين حجت الاسلام ماشاءالله صديقي، مسئول ستاد تبليغات مردمي مراسم قاليشويان فين هم از ساخت مستند دومين جمعه مهرماه به منظور معرفي شهيد اردهال براي نخستين بار در اين شهرستان خبر داد.

 



كوتاه از هفته دفاع مقدس

تدوين مستند عمليات ها
رشت- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه قدس گيلان از تدوين مستند عمليات هاي دوران دفاع مقدس توسط سپاه خبر داد.
سردار هامون محمدي كه به مناسبت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس سخن مي گفت، تصريح كرد: بخشي از اين پروژه شامل جمع آوري عمليات هاي نامنظم و برون مرزي است.
وي تأكيد كرد: بايد با سرمايه گذاري هاي لازم تمام زواياي دفاع مقدس بررسي و براي نسل جوان و مردم نمايان شود.
برپايي ايستگاه صلواتي
اهواز- خبرنگاركيهان: فرمانده پايگاه مقاومت بسيج اداره كل آموزش فني و حرفه اي خوزستان گفت: آذين بندي و انجام تبليغات محيطي نصب تعدادي بنر در اداره كل، مركز يك و مصلاي نماز جمعه، مزين كردن خودروها به پرچم و بنر، برپايي ايستگاه صلواتي و توزيع شربت و شيريني، غبارروبي مزار شهدا، شركت در مراسم نمازجمعه، تهيه و توزيع پوستر، برگزاري مسابقات ورزشي همچنين برگزاري مراسم زيارت عاشورا، ارسال پيام كوتاه از برنامه هاي فني و حرفه اي خوزستان در اين هفته دفاع مقدس است.
اعزام ايثارگران به مدارس
اسفراين- خبرنگاركيهان: فرمانده ناحيه مقاومت اسفراين، ديدار فرماندهان و بسيجيان با امام جمعه، غبارروبي گلزار شهدا و برگزاري زيارت عاشورا، مسابقات ورزشي و فرهنگي و هنري، نشست هاي عقيدتي و سياسي و بصيرت بخشي، اعزام ايثارگران براي بيان خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به مدارس، برپايي نمايشگاه عكس و كتاب و يادياران و پياده روي عمومي را از جمله برنامه هاي اين شهرستان در هفته دفاع مقدس عنوان كرد.
اجراي رزم شبانه
اصفهان- خبرنگاركيهان: معاون هماهنگ كننده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اينكه در هفته دفاع مقدس افزون بر 300 برنامه فرهنگي در سطح استان برگزار شد، گفت: 20برنامه از اين برنامه هاي ارائه شده محوري و شاخص بودند.
مجتبي فداء نمايش رزم، رژه نيروهاي مسلح در فلكه فيض محل تشييع شهداي دفاع مقدس، برگزاري يادواره بزرگ شهدا روحانيت در مدرسه صدر بازار همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) و تجليل از خانواده معظم شهدا را از ديگر برنامه ها عنوان كرد.
وي برگزاري رزمايش شبانه را از مهم ترين برنامه هاي هفته دفاع مقدس در اصفهان نام برد و گفت: محل اجراي انجام رزمايش شبانه و نيز نمايشگاه هفته دفاع مقدس را در دهكده دفاع مقدس واقع در سپاهان شهر از روز جمعه يك مهرماه آغاز شد و يك هفته نيز ادامه دارد.
ساماندهي گلزار شهدا
اسدآباد- خبرنگاركيهان: فرماندار اسدآباد در كارگروه ساماندهي گلزار شهداي اين شهرستان گفت: طرح ساماندهي گلزار شهداي اسدآباد با 198مزار شهيد به پايان رسيده و در هفته دفاع مقدس افتتاح شد.
وي ادامه داد: اجراي اين طرح كه از سال85 آغاز شده بود، با صرف اعتباري بالغ بر 580ميليون تومان، امسال تكميل شده است.
رزمايش عمليات بدر
يزد- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه الغدير استان يزد گفت: در هفته دفاع مقدس رزمايش و بازسازي عمليات بدر و نقش اين تيپ در عمليات مزبور به نمايش درآمد. سرتيپ دوم پاسدار اكبر فتوحي افزود: در اين هفته 257 برنامه مختلف در سطح استان اجرا شد كه مهم ترين آن رژه نيروهاي مسلح، برگزاري حلقه هاي شجره طيبه صالحين، همايش بسيجيان طرح سايبري، تجليل از رزمندگان و خانواده هاي شاهد و ايثارگر بود.
برپايي همايش جنگ نرم
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه پاسداران فيروزآباد گفت اجراي صبحگاه مشترك، برگزاري يادواره شهداء، درمان رايگان بيماران در مناطق محروم، برپايي همايش جنگ نرم، نمايشگاه كتاب و نرم افزارهاي مربوط به جنگ سايبري و برگزاري ده ها برنامه فرهنگي و هنري از ديگر برنامه هايي است كه در هفته دفاع مقدس به اجرا درآمد.
جمع آوري آثار رزمندگان
جاسك- خبرنگار كيهان: مديركل حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان در ششمين نشست شوراي اداري شهرستان جاسك گفت: در جنگ تحميلي ما با ايمان قوي و اتكاء به خداوند جنگيديم و پيروز شديم.
سرهنگ دهقان افزود: ما بايد خاطرات دفاع مقدس را به نسل جوان انقلاب انتقال دهيم. البته ما بحث جمع آوري آثار رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را در سراسر استان شروع كرده ايم و هر رزمنده يا جانباز خاطره اي كه دارد به اداره كل حفظ نشر ارزش هاي دفاع مقدس تحويل دهد تا آنها را كتاب كنيم.
ميثاق با شهدا
گناباد- خبرنگار كيهان: ميثاق با شهدا، برگزاري نمايشگاه هفته دفاع مقدس، رژه نيروهاي مسلح، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برپايي گردهمايي خانوادگي پيشكسوتان دفاع مقدس، آموزش فعاليت در فضاي سايبري، ثبت خاطرات دفاع مقدس از جمله برنامه هايي بود كه در هفته دفاع مقدس در گناباد به اجرا درآمد.
استقبال از غرفه جنگ نرم
بابل- خبرنگار كيهان: مسئول نمايشگاه بزرگ دفاع مقدس شهرستان بابل با بيان اينكه استقبال از اين نمايشگاه نشان دهنده قدرشناس بودن ملت ايران است، گفت: اين نمايشگاه در 26 غرفه برپا شد كه بيشترين استقبال از غرفه هاي جنگ نرم، اهل بيت(ع) و يادمان شهدا بود. از سوي ديگر امام جمعه شهرستان بابل از تمام رزمندگان 8 سال دفاع مقدس خواست تمام خاطرات خود را براي ثبت و انتقال به نسل آينده به رشته تحرير درآورند.
اهتزاز پرچم ايران
شهريار- خبرنگار كيهان: در نخستين روز هفته دفاع مقدس بزرگ ترين پرچم سه رنگ ايران اسلامي در آسمان شهريار به اهتزاز درآمد. اين پرچم در ابعادي بيش از 200 متر و با هزينه اي بالغ بر 300 ميليون ريال تهيه و نصب شده است. از سوي ديگر فرمانده گروه 33 توپخانه ارتش جمهوري اسلامي ولايتمداري رزمندگان اسلام را مهم ترين رمز پيروزي رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي دانست.
تجليل از رزمندگان
مرودشت- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس عطر افشاني گلزار شهدا، تجليل از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، ديدار با خانواده شهدا، ايثارگران و آزادگان، رژه نيروهاي مسلح، برگزاري و اجراي ده ها برنامه فرهنگي و هنري از مهم ترين برنامه هايي بودند كه در هفته دفاع مقدس در مرودشت به اجرا درآمدند.

 



بهره مندي 37 هزار واحد مسكوني مازندران از تسهيلات مسكن مهر

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: 37 هزار و 432 واحد مسكوني مازندران از تسهيلات مسكن مهر برخوردار شدند.
سيدعلي اكبر طاهايي، در جلسه شوراي مسكن استان با اشاره به اين كه بيش از 13 هزار واحد مسكوني مهر در مازندران آماده افتتاح است، بيان داشت: از اين تعداد بابل با 2 هزار و 190 واحد، بهشهر با يك هزار و 275 واحد، قائم شهر با يك هزار و 185 واحد، آمل با 999 واحد و ساري با 795 واحد مسكوني بيشترين تعداد را به خود اختصاص داده اند.
استاندار مازندران گفت؛ 10 هزار و 268 واحد مسكوني مهر به عنوان سهميه سال هاي 89 و 90 در 36 شهر كمتر از 25 هزار نفر جمعيت استان از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي در دست ساخت است.
وي افزود: هفت هزار و 528 نفر از واجدين شرايط براي مقاوم سازي بافت هاي فرسوده در مناطق شهري استان هم براي دريافت تسهيلات به بانك هاي عامل معرفي شدند.
طاهايي بر لزوم تسريع در رفع موانع فراروي طرح مسكن مهر در استان تأكيد كرد و عنوان داشت: در راستاي تحقق اين مهم مسئولان نبايد از هيچ تلاش و كوششي دريغ كنند.
وي با ذكر اين نكته كه اجراي پروژه هاي مسكن مهر از اقدامات ارزشمند دولت است؛ افزود: 37 هزار و 432 واحد مسكوني استان از تسهيلات مسكن مهر برخوردار شدند.
استاندار مازندران با اشاره به اهميت زيباسازي و تطبيق ساختار بناي روستايي با طبيعت موجود از بانك هاي عامل خواست تا با ارائه تسهيلات بيشتر روستائيان را در تحقق اين مهم مورد حمايت و تشويق قرار دهند.
رئيس شوراي مسكن استان با بيان اين نكته كه ايثارگران گنجينه هاي ماندگار تاريخ مقاومت ايرانند كه همواره بايد مورد توجه و تكريم باشند؛ خواستار شد: اداره كل مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن استان آمار ايثارگران دفاع مقدس در همه رسته ها را جهت برخورداري از واحدهاي مسكن مهر در اختيار شوراي مسكن قرار دهند.

 



معاون كميته امداد امام خميني كشور: درآمد برخي خانواده هاي مددجو به 30ميليون ريال رسيده است

تبريز- خبرنگار كيهان:
طرح اشتغالزايي باعث شده تا درآمد ماهانه برخي از خانواده ها به 30ميليون ريال برسد.
معاون خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) كشور در تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: با اجرايي شدن اين طرح، ميانگين درآمدهاي خانواده هاي مورد نظر كميته امداد به 6 ميليون ريال رسيده كه در اين ميان افرادي هم داراي درآمد ماهانه تا 30 ميليون ريال مي باشند.
«محمد- اميد» در جشن خودكفايي 4 هزار خانوار از مددجويان كميته امداد امام خميني افزود: امسال سقف تسهيلات از 100 ميليون به 200 ميليون ريال افزايش يافته است.
به گفته وي، علاوه بر خودكفا شدن 4000 خانواده مددجوي اين نهاد، امكان ايجاد شغل براي 190 هزار نفر ديگر فراهم گرديده و براي همين در سال جاري جشن هاي خودكفايي در كشور برپا مي شود.
اميد تصريح كرد: امسال 16 جشن خودكفايي، ترتيب مي يابد.
وي افزود: 80 هزار خانواده مددجو در سطح كشور، خودكفا مي شوند. معاون خودكفايي كميته امداد امام خميني اظهار داشت: تلاش مي شود تا اين نهاد به ايجاد 250هزار شغل سهم خود از مجموع 5/2ميليون شغل تعهد شده از سوي دولت، عمل نمايد و اين طرح ضمن اين كه در استان آذربايجان شرقي آماده اجرا است، براي اولين بار در خراسان شمالي اجرا مي شود.

 



نيكوكاران گيلان امسال 50مدرسه مي سازند

رشت- خبرنگاركيهان:
رئيس مجمع خيران مدرسه ساز كشور گفت: دولت امسال افزون بر 5هزار ميليارد ريال اعتبار براي ساخت و نوسازي مدارس اختصاص داده است.
بنابر اظهار حافظي درعين حال خيران نيز امسال بيش از 10هزار و 740ميليارد ريال هزينه ساخت مدارس در كشور را برعهده گرفته اند.
وي افزود: درحال حاضر بالغ بر 125هزار نفر در سراسر كشور عضو مجمع خيران مدرسه ساز هستند.
مهدي سعادتي استاندار گيلان نيز كه در جريان افتتاح 2واحد آموزشي در شهرستان هاي تالش و آستارا سخن مي گفت با تقدير از نيكوكاران جهت احداث واحدهاي آموزشي در كشور و استان افزود: خيران امسال بيش از 50مدرسه در گيلان مي سازند.

 



استاندار: وضعيت موجود جاده هاي استان سمنان مطلوب است

سمنان- خبرنگار كيهان:
وضعيت جاده هاي استان سمنان با صرف اعتبارات مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهوري به استان هم اكنون مطلوب است.
استاندار سمنان با اعلام اين مطلب گفت: استان سمنان در محور ترانزيت شرق به غرب و زائران امام رضا(ع) قرار دارد و داراي بار ترافيكي سنگين است.
عباس رهي افزود:با شناسايي نقاط حادثه خيز، نصب علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خيز، احداث پاركينگ هاي متعدد در كنار جاده ها براي استراحت رانندگان و بهسازي و توسعه راه هاي جديد ميزان تصادفات كاهش يافته است.
وي عامل انساني را بيشترين علت تصادفات در استان سمنان برشمرد.

 



احداث مخازن نفتي جديد در بندر خليج فارس

بندرعباس - خبرنگاركيهان:
معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از احداث مخازن نفتي جديد در بندر خليج فارس خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، الهه مراد غفيفي پور در اين باره گفت: درسال جهاد اقتصادي و با هدف استفاده بيشتر از بازار سوخت رساني درمنطقه خليج فارس و بهره گيري از زمينه هاي صادراتي فرآورده هاي نفتي 285 هزار مترمكعب مخزن نفتي در بندر خليج فارس احداث مي شود.
وي اعتبار اجراي اين طرح ها را بيش از يك هزار ميليارد ريال عنوان كرد عفيفي پور خاطر نشان كرد: از سال 83 تاكنون 33 مخزن نفتي با ظرفيتي معادل 500 هزار متر مكعب و با سرمايه گذاري يك هزار و 800ميليارد ريال ساخته شده است.
وي درعين حال پيش بيني كرد: در برنامه پنجم توسعه بيش از 9هزار و 300ميليارد ريال سرمايه گذاري در اين بندر انجام شود.

 



پيش بيني برداشت 140 هزارتن خرما از نخلستان هاي هرمزگان

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان با اشاره به سطح زير كشت 35 هزارهكتار از اراضي كشاورزي هرمزگان به نخيلات گفت: پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 140 هزار تن خرما از نخلستان هاي استان برداشت شود.
سيدابراهيم حسيني درآگاهي افزود: اين ميزان برداشت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغييرات محسوسي ندارد.
وي اظهار داشت: شهرستان ميناب با بيش از 11هزار هكتار، رودان 9هزار و 100و حاجي آباد با چهارهزار و 290 هكتار به ترتيب بيشترين سطح زير كشت اين محصول را به خود اختصاص داده اند.
اين مسئول اضافه كرد: به لحاظ برداشت نيز، رودان، ميناب و حاجي آباد نيز بيشترين ميزان توليد را نسبت به ساير شهرستان هاي استان دارند به گفته حسيني درآگاهي، استان هرمزگان از نظر سطح زيركشت رتبه پنجم و توليد رتبه چهارم را داراست. اين مسئول در ادامه گفت: 52رقم خرما در استان وجود دارد كه برخي ارقام درجه يك آن، شامل پيارم، زاهدي، خاصويي، كريته و مرداسنگ و ارقام درجه دو نيز شامل زرك، آل مهتري، بردييال و حلو است كه 16 هزار تن ارقام خرما تجاري است. مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان، سطح زير كشت ارقام تجاري و بازارپسند را بيش از 16 هزارهكتار عنوان كرد و گفت: در اين ميان خرماي پيارم طرفداران زيادي دارد به طوري كه از 35 هزار هكتار سطح زير كشت اراضي كشاورزي استان هفت هزار هكتار آن به كشت اين رقم اختصاص داده شده است.
مهندس حسيني درآگاهي، افزود: برداشت خرما از نخلستانهاي اين استان از خردادماه در شهرستان ميناب آغاز و تا آبان ماه در حاجي آباد پايان مي يابد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي خبر داد
ارتقاي طبس به فرمانداري ويژه

طبس- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم تهران و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از ارتقاي شهرستان طبس به فرمانداري ويژه خبر داد.
حسن غفوري فرد در اجتماع مردم طبس واقع در مسجد جامع اين شهرستان با اشاره به دو موضوع شاخص درتاريخ طبس گفت:دومسئله طبس را در جهان نامدار كرده است؛ يكي جريان زلزله سال 57 و ديگري شكست مفتضحانه آمريكا در صحراي اين شهرستان.
وي در ادامه افزود: امكانات فراوان خدادادي و وسعت گسترده شهرستان كه به تنهايي 4 برابر كشور لبنان و بزرگ تر از بعضي از كشورهاي اروپايي مي باشد و همچنين نيروگاه هسته اي و ذغالسنگي و معادن غني ذغالسنگ - راه آهن و فرودگاه آينده اي روشن را براي اين شهرستان ترسيم مي كند.
غفوري فرد اظهارداشت: با بهره برداري كامل از معادن و نيروگاه ها امكان ايجاد 500 هزار شغل در اين شهرستان وجود دارد.
گفتني است؛ حسن غفوري فرد براي شركت در مراسم سالگرد زلزله طبس و به دعوت امام جمعه اين شهرستان به طبس سفر كرده است.

 



افتتاح كارخانه آسفالت 120تني در شربيان آذربايجان شرقي

مهربان- خبرنگاركيهان:
همزمان با هفته دفاع مقدس كارخانه آسفالت 120تني شهر شربيان از توابع بخش مهربان در آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيد.
با روشن كردن استارت كارخانه توسط فرماندار شهرستان سراب بهره برداري از كارخانه توليد آسفالت 120تني شهر شربيان به طور رسمي آغاز شد.
اين كارخانه با سرمايه گذاري بخش خصوصي و مشاركت بانك ملي با هزينه اي بالغ بر 10ميليارد ريال در مدت 2سال احداث شده است، كه 5ميليارد آن را بخش خصوصي به عنوان سرمايه گذار و مالك كارخانه و 50درصد ديگر به مبلغ 5ميليارد ريال را بانك ملي مشاركت كرده است.
با آغاز به كار اين كارخانه براي 20نفر بطور مستقيم و غيرمستقيم اشتغالزايي شده است.

 



رطوبت خانه شيخ بهايي قابل گذشت نيست

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون ميراث فرهنگي كشور گفت: تيمي براي بررسي وضعيت خانه شيخ بهايي و استقرار كارشناسان ميراث فرهنگي اصفهان در اين بنا اعزام شده اند.
مسعود علويان صدر با بيان اينكه خانه شيخ بهايي در اين اواخر با هزينه اي معادل 500 ميليون ريال به دست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور مرمت شده است، افزود: خانه تاريخي شيخ بهايي به لحاظ ساختار سالم است و آن چه امروز سبب نگراني مي شود رطوبتي است كه فرسودگي سيستم فاضلاب محله آن را به وجود آورده است.
وي ادامه داد: با توجه به نشتي آب و صدماتي كه متوجه اين اثر ارزشمند تاريخي است بلافاصله تيمي، مامور بررسي موضوع خانه شيخ بهايي شدند و درخواست كرده ايم كارشناسان معاونت ميراث فرهنگي اصفهان در محل مستقر شده و جلسه اي را با سازمان آب و فاضلاب ترتيب دهند تا اين موضوع حل شود.
معاون ميراث فرهنگي كشور با بيان اين كه موضوع رطوبت خانه شيخ بهايي قابل اغماض نيست، اظهار داشت: چه خانه اي تاريخي باشد و چه نباشد اين نشتي ها خطرات فراواني را براي مردم دارد و بايد سريع تر رفع شود.
وي اضافه كرد: اين اثر ثبت شده در فهرست ملي خانه هاي حفاظت شده سازمان ميراث فرهنگي قرار دارد و مالك آن مي تواند با امضاي تفاهم نامه مربوط به خانه هاي تاريخي از تسهيلاتي مانند پرداخت 50 درصد از هزينه مرمت اين اثر توسط سازمان ميراث فرهنگي برخوردار شود.
شايان ذكر است، چندي پيش مالك خانه تاريخي شيخ بهايي نسبت به رطوبت و خرابي اين اثر تاريخي هشدار داد و خواستار خروج آن از فهرست آثار ملي شد.

 



خلف وعده بيمه خدمات درماني در شيراز

شيراز- خبرنگاركيهان:
سازمان بيمه خدمات درماني حدود دوماه ونيم است پرداخت هزينه هاي دارويي بيماران كليوي را متوقف كرده است.
«نادر معيني» مديركل انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس با اعلام اين خبر گفت: به دنبال ابلاغيه جديد سازمان خدمات درماني و بيمه تأمين اجتماعي افراد مبتلا به بيماري كليوي ناچارند هزينه هاي هنگفت خريد دارو را خودشان پرداخت كنند.
وي با بيان اينكه در برخي موارد 4 عضو يك خانواده به بيماري كليوي مبتلا هستند اظهارداشت: درگذشته ميزان فرانشيز درماني اين بيماران با كمك انجمن حمايت از بيماران كليوي 10 تا 16 هزارتومان بود ولي در حال حاضر به دليل عدم حمايت بيمه افراد ناگزير هستند داروها را با قيمتي 3 برابر تهيه كنند.
وي افزود: با اين ابلاغيه جديد سازمان بيمه خدمات درماني و تأمين اجتماعي از اين پس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس ناگزير است بيش از 50 درصد از هزينه ارائه خدمات درماني خود را صرف خريد دارو براي بيماران كند.
وي گفت: تمامي هزينه هاي درماني بيماران كليوي از طرف خيرين اين انجمن تأمين مي شود و اين درحالي است كه انجمن حمايت از بيماران كليوي استان ماهيانه 30 تا 40 ميليون تومان را به منظور ارائه خدمات درماني به بيماران هزينه مي كند.
وي با بيان اينكه يك هزار و 300 بيمار دياليزي در فارس وجود دارد افزود: از اين تعداد بيش از 600 نفر در انتظار پيوند كليه به سرمي برند.
وي گفت: در كشور 800 نفر در انتظار پيوند كبد و 100نفر در نوبت پيوند پانكراس هستند.

 



آزادي 104 زنداني غيرعمد با حمايت كميته امداد امام خميني

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون امور حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني گلستان گفت: با حمايت مالي اين نهاد انقلابي 104 زنداني غيرعمد در سطح استان آزاد شدند.
ربيع الله وفايي افزود: منابع مالي اين اقدام كميته امداد امام خميني از ره آوردهاي سفر سوم رياست جمهوري به استان گلستان تامين شده است.
وي اظهار داشت: اين نهاد با پرداخت مبلغ 720 ميليون ريال زمينه آزادي زندانيان جرائم غيرعمد را مهيا كرد و آنان به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
اين مسئول با اشاره به پرداخت وام كارگشايي اظهار داشت: در طي پنج ماهه اول سال جاري مبلغ چهار ميليارد و 392 ميليون ريال تحت عنوان وام كارگشايي از سوي اين نهاد به متقاضيان مددجوي تحت حمايت و افراد نيازمند غير تحت حمايت پرداخت كرده است.

 



به گفته استاندار كهگيلويه و بويراحمد ساخت تله كابين آبشار ياسوج در دستور قرار گرفت

ياسوج- خبرنگار كيهان:
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: احداث پروژه تله كابين آبشار ياسوج- پيست اسكي كاكان در دستور كار قرار گرفت.
اكبر نيكزاد اظهار داشت: براي شروع كار مبلغ 10 ميليارد ريال اختصاص داده خواهد شد و چنانچه بخش خصوص متقاضي شود، اين طرح گردشگري به آن واگذار مي شود.
استاندار تصريح كرد: چنانچه بخش خصوصي تمايلي براي سرمايه گذاري در اين طرح نداشته باشد، متوليان امر با مشاركت ديگر دستگاه هاي اجرايي مرتبط اين پروژه را به انجام خواهند رساند.
طرح احداث تله كابين پيست اسكي كاكان تا آبشار ياسوج حدود 13 كيلومتر است كه در مناطق كوهستاني و جنگلي اجرايي مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14