(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مهر 1390- شماره 20034

نگراني صدر اعظم آلمان از سرايت بحران يونان به اروپا
معترضان آمريكايي سخنراني اوباما را بر هم زدند
مبارزان مصري خط لوله انتقال گاز به اسرائيل را منفجر كردند
بندر شهر سرت به تصرف انقلابيون درآمد
فراسوي رويدادها
تحصن شوراي علماي بحرين در اعتراض به دستگيري مخالفان آل خليفه
فرياد «مرگ بر آمريكا» در تظاهرات هواداران شهيد رباني
اعتراف صريح تروريست ها در عراق به دريافت كمك هاي مالي از عربستان
عفو بين الملل خواستار پايان تبعيض عليه زنان در عربستان شد
اعتراض مردم كانادا به سفر ديك چني اين جنايتكار را دستگير كنيد
وليد المعلم: غربي ها به دنبال تجزيه سوريه هستند
چها رسوي پنج قاره
تجمع اعتراض آميز در اسلامبول عليه استقرار سپر موشكي ناتو
تشديد درگيري هاي خونين در صنعا 30 نظامي گارد عبدالله صالح اسير شدند



نگراني صدر اعظم آلمان از سرايت بحران يونان به اروپا

صدراعظم آلمان نسبت به سرايت بحران اقتصادي يونان به سرتاسر اروپا ابراز نگراني كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «آنگلا مركل»، صدر اعظم آلمان براي چندمين بار نسبت به سرايت بحران عميق اقتصادي يونان به ساير كشورهاي اروپايي هشدار داد.
وي با اعلام اينكه «حل بحران يونان كار ساده اي نيست» گفت: رهبران منطقه يورو بايد با تأسيس «ديواري آتشين» به دور يونان، هر طور شده مانع از سرايت بحران مالي اين كشور به ديگر كشورها شوند.
مركل همچنين خواستار ايجاد يك «صندوق مالي دائمي» به جاي صندوق فعلي تا اواسط سال 2013 شد.
صدر اعظم آلمان گفت: اوضاع بدهي هاي يونان كاملاً جدي است و اين اوضاع روز به روز بدتر مي شود.

 



معترضان آمريكايي سخنراني اوباما را بر هم زدند

معترضان آمريكايي سخنراني «باراك اوباما» را در شهر لس آنجلس بر هم زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز زماني كه رئيس جمهوري آمريكا در لس آنجلس قصد داشت سخنراني انتخاباتي خود را آغاز كند، با اعتراض يكي از حاضران، مجبور به سكوت شد و در پي آن، پليس، اين فرد را از جلسه خارج كرد. اوباما كه فكر مي كرد ديگر كسي در جمع 800 نفري حاضر وجود ندارد كه به وي اعتراض كند، بار ديگر سخنراني خود را آغاز كرد، اما اين بار نيز سخنراني وي با اعتراض فرد ديگري، متوقف و او نيز از سخنراني منصرف شد.
اوباما قصد داشت در چارچوب مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري سال 2012 سخنراني كند.
ادامه يافتن جنگ در خاورميانه و افزايش فشارهاي معيشتي بر توده هاي مردم آمريكا، محبوبيت اوباما را در اين كشور به شدت كاهش داده است.

 



مبارزان مصري خط لوله انتقال گاز به اسرائيل را منفجر كردند

افراد ناشناس براي پنجمين بار در ماه هاي اخير، خط لوله گاز مصر به اسرائيل را منفجر كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شاهدان عيني گفتند: افراد مسلح با پياده شدن از يك خودرو، ايستگاه اصلي انتقال گاز غرب العريش را تصرف و آن را منفجر كردند.
يك منبع امنيتي مصر در روز سه شنبه گفت: اين انفجار، تلفات جاني در بر نداشت، اما چندين واحد مسكوني در روستاي الميدان در 25 كيلومتر مرز رژيم صهيونيستي را تخريب كرد.
اين منبع مصري افزود: شيوه بمب گذاري و انفجار در روستاي الميدان با موارد پيشين تفاوت داشت و نگهبانان غافلگير و به يك باره با انفجار خط لوله مواجه شدند، در حالي كه در موارد قبلي، افراد ناشناس ابتدا نگهبانان و كاركنان را از ايستگاه خارج و سپس اقدام به انفجار آن مي كردند.
مردم مصر كه از ادامه روابط كشورشان با رژيم صهيونيستي تحت لواي پيمان كمپ ديويد به شدت ناراحت هستند، چندي پيش با تصرف لانه جاسوسي اسرائيل، خشم خود را ابراز كردند.
اين در حالي است كه از زمان سرنگوني رژيم ديكتاتوري حسني مبارك تاكنون چهار بار در خط لوله انتقال گاز مصر به اسرائيل انفجار روي داده كه آخرين بار در چهارم ژوئيه گذشته بود.
رژيم صهيونيستي 45درصد از گاز مصرفي خود را از طريق مصر كه از زمان حسني مبارك به قيمت ارزان و زير قيمت جهاني صادر مي شود، تامين مي كند.
آخرين گزارش هاي دريافتي حاكي است، پس از شنيده شدن صداي انفجار، خودروهاي اطفاي حريق و نيروهاي امنيتي به محل روستاي الميدان شتافتند تا آتش سوزي گسترده در محل را خاموش كنند.
در همين حال «محي الدين الغندوز» نماينده سابق پارلمان مصر و فعال سياسي اين كشور با اشاره به تحولات اخير در كشورش اظهار داشت: ملت مصر، خواستار قطع كامل روابط با اسرائيل است و تحولات اخير حامل پيامي براي تل آويو است.
وي تاكيد كرد: تحولات اخير عرصه سياسي مصر، پيام آشكاري به رژيم صهيونيستي و واشنگتن است كه نشان مي دهد، ملت مصر هيچ گاه دست بسته نخواهد ايستاد و به صورت خودجوش براي به دست آوردن حقوق خود، به پا خواهد خاست.
نايب رئيس حزب الاحرار مصر، يادآور شد: تظاهرات ضد صهيونيستي ملت مصر، مخالفت با هر نوع سازش و رابطه با دشمن صهيونيستي است كه علاوه بر محكوميت رابطه رژيم سابق، نشان مي دهد مصر امروز با مصر ديروز فرق كرده است.

 



بندر شهر سرت به تصرف انقلابيون درآمد

انقلابيون ليبي پس از چند روز نبرد، كنترل بندر شهر «سرت» را در دست گرفتند.
به گزارش واحد مركزي خبر، «مصطفي بن درداف» از فرماندهان شوراي ملي انتقالي ليبي اعلام كرد، انقلابيون ديروز كنترل بندر شهر «سرت» را در دست گرفتند. اين پيشروي با بمباران هواپيماهاي ناتو عليه مواضع نيروهاي هوادار «معمر قذافي» ديكتاتور فراري ليبي، در سرت همراه بود. درگيري هاي طولاني خياباني در شهر سرت، كه زادگاه قذافي خوانده مي شود، باعث شده است كه آب و برق اين شهر قطع شود و مردم در شرايط دشواري قرار بگيرند.
سرت 70 هزار نفر جمعيت دارد و طي درگيري هاي جاري، حدود 2000 نفر از اين شهر گريختند. در نبردهاي سرت شماري از افراد گردان هاي قذافي به اسارت انقلابيون درآمدند. تك تيراندازان وفادار به قذافي در پشت بام هاي اين شهر مستقر هستند و نبرد ميان طرفين همچنان ادامه دارد.
از شهر «بني وليد» نيز خبر مي رسد كه اين شهر همچنان در كنترل هواداران قذافي قرار دارد و انقلابيون خود را براي نبرد سنگين طي امروز و فردا آماده مي كنند. طي روزهاي اخير 30 نفر از انقلابيون جان خود را در نبردهاي بني وليد از دست داده اند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز به نقل از «محمود جبريل» مرد شماره دو شوراي انتقالي ليبي گزارش داد، قذافي و فرزندانش آزادانه در ليبي فعاليت مي كنند . وي كه در نيويورك سخن مي گفت، افزود: قذافي با پول و طلا افراد بسياري را فريب داده است و باعث ناامني و بي ثباتي در كشور شده است.
جبريل از شوراي امنيت سازمان ملل نيز خواست به تحريم ها عليه ليبي خاتمه دهد و دارايي هاي ليبي را آزاد كند.
احداث پايگاه
توسط اسرائيلي ها
به گزارش خبرگزاري فارس، منابع رژيم صهيونيستي فاش كردند كه شوراي ملي انتقالي ليبي در بنغازي با مقامات اسرائيلي توافقنامه اي را در خصوص احداث پايگاه نظامي در ليبي امضا كرده اند.
براساس اين توافقنامه، شوراي انتقالي ليبي به رژيم صهيونيستي اجازه داده است در صورت به قدرت رسيدن در اين كشور، پايگاهي نظامي براي اسرائيلي ها در منطقه «الجبل الاخضر» براي مدت 30 سال احداث كند.
اين سند را كه در مقدمه آن عبارت «نيروهاي دفاعي اسرائيل» قيد شده، يك افسر سرويس اطلاعاتي اوكراين به دست آورده است.او در اين باره تأكيد مي كند: اين قرارداد در حالي از توافق اسرائيل با شوراي انتقالي ليبي جهت احداث پايگاهي نظامي در مرزهاي ليبي پرده برمي دارد كه اسرائيل از يك سو با ارسال كمك هاي نظامي، از قذافي و هوادارانش حمايت مي كند و از سوي ديگر، كشورهاي اروپايي را تحت فشار قرار مي دهد تا شوراي انتقالي را به رسميت بشناسند و نيروهايش را جهت تشكيل ارتشي قدرتمند آموزش دهند.
روزنامه روسي «ري گزيتا» و روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» تصوير اين توافقنامه را كه روي آن مهر بسيار محرمانه درج شده است، منتشر كردند.
ساير رويدادها
¤ شوراي ملي انتقالي ليبي به درخواست دولت انگليس در مورد به جريان انداختن مجدد پرونده لاكربي پاسخ منفي داد.
¤ قذافي در آخرين پيامش، گفت: اينكه مي گويند من در ونزوئلا و يا نيجر هستم، دروغ است. من خاك ليبي را ترك نكرده ام.
¤ پس از بازگشت آرامش به طرابلس، شركت نفتي «اي.ان.آي» ايتاليا فعاليتش را در اين شهر و مناطق نفتي از سر گرفت.
¤ هشت تن از اعضاي خانواده قذافي، از جمله دختر وي (عايشه)، الجزاير را به مقصد قاهره ترك كردند.

 



فراسوي رويدادها

فروش برلين غربي!
هيچ مي دانيد كه مسئولان آلمان غربي و آمريكا زماني تصميم داشتند شهر برلين غربي را به آلمان شرقي بفروشند؟!
اين موضوع را البته مجله آلماني «اشپيگل» 50 سال بعد از ساخت «ديوار برلين» فاش كرده است! آن طور كه «اشپيگل» مي نويسد، «كنراد ادنائر» صدر اعظم وقت آلمان، پيشنهاد كرده بود كه برلين غربي- كه آن موقع تحت اشغال نيروهاي فرانسوي، انگليسي و آمريكايي قرار داشت و بعد از ساخت ديوار درست در وسط آلمان شرقي، منزوي شده بود- با قسمت هاي ديگري از آلمان تعويض شود! به اين معني كه، «برلين غربي» در ازاي بخش هايي از آلمان در نزديكي مرزهاي شرقي آلمان غربي، در اختيار آلمان شرقي و شوروي قرار بگيرد. اين مناطق در و اقع در پايان جنگ جهاني دوم به اشغال ارتش هاي غربي درآمده بود، اما بعداً طبق توافق هاي پايان جنگ به شوروي واگذار شد. حالا، البته آلمان شرقي زياد هم باور نمي كرد كه مسكو اين جور مبادله را قبول كند، چرا كه اين جوري شرقي ها بخشي از مناطق صنعتي شان را از دست مي دادند. اما، «ادنائر» فكر مي كرد كه به اين شكل مي تواند كلي از موضوع استفاده ببرد. دست كم اين بود كه اگر مسكو به انجام اين معامله وسوسه مي شد، بين مقامات آلمان شرقي و شوروي اختلاف مي افتاد! ظاهراً، سر آخر هم «كندي» بود كه اين پيشنهاد را نپذيرفت و مسئله هم فيصله پيدا كرد.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



تحصن شوراي علماي بحرين در اعتراض به دستگيري مخالفان آل خليفه

شوراي علماي بحرين و حوزه علميه اين كشور در اعتراض به بازداشت ده ها تظاهركننده دختر دست به تحصن زدند.
به گزارش واحد مركزي خبر به شوراي علماي بحرين و حوزه علميه اين كشور در اعتراض به بازداشت 40 دختر بحريني كه در جريان اعتراض به انتخابات بازداشت شده بودند، تحصن كردند.بازداشت اين افراد به صورت كاملا وحشيانه در ميدان لؤلؤ صورت گرفت و ميانگين سن اين زنان 12 تا 15 سال است علماي شيعه در اعتراض به اين بازداشت ها تحصن كرده و آزادي بي قيد و شرط اين افراد را خواستار شدند.
يكي از رهبران جمعيت شيعي الوفاق در اين باره گفت، دختران بازداشتي مورد ضرب و شتم و بدترين توهين ها قرار گرفتند و از ملاقات با وكلاي خود منع شدند.
وي افزود، حمله به زنان با اين شيوه زشت در كشور اسلامي و عربي به دور از ارزش هاي ديني و انساني است.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوريه نيز با محكوم كردن اقدام نيروهاي امنيتي آل خليفه در بازداشت زنان بحريني از مردم اين كشور خواست تا به تظاهرات خود عليه اقدامات سركوبگرانه رژيم منامه ادامه دهند.
جوانان انقلابي بحرين نسبت به وضعيت موجود در بحرين هشدار دادند و تاكيد كردند كه به موازات تشديد اقدامات سركوبگرانه رژيم آل خليفه عزم و اراده مردم براي سرنگوني نظام هم بيشتر خواهد شد.
محمد كاظم شهابي فعال سياسي بحرين نيز در اين باره گفت، تشديد اقدامات سركوبگرانه نظاميان آل خليفه بلافاصله پس از سفر پادشاه بحرين به عربستان صورت مي گيرد چرا كه پادشاه عربستان در اين سفر براي سركوب معترضان به آل خليفه قول مساعدت داده است.
يك مخالف بحريني ديگر نيز گفت با حرمت شكني آل خليفه ديگر تظاهرات مسالمت آميز در كار نخواهد بود.
وي افزود هيچ صلح و فعاليت مسالمت آميزي در كار نخواهد بود زيرا به حرمت مردم بحرين آسيب جدي وارد شده است.
اين فعال سياسي از نهادها و سازمان هاي بين المللي خواست براي توقف وحشي گري رژيم آل خليفه و تجاوز به حقوق زنان بحرين به پا خيزند.
از سوي ديگر، سيدمحمد موسوي سخنگوي رسمي تجمع همگرايي رسانه اي بحرين فاش كرد كه شماري از زندانيان نظامي در زندان الحوض الجاف بحرين با تفنگ هاي ساچمه اي از سوي مزدوران آل خليفه در داخل زندان هدف قرار گرفتند و به شدت مجروح شده اند.
به گزارش خبرگزاري مهر موسوي خاطرنشان كرد اين حادثه زماني آغاز شد كه «يك زنداني نظامي بازداشت شده در زندان به حياط زندان منتقل شد تا در آنجا پياده روي كند كه ناگهان شعار مرگ بر رژيم آل خليفه و مرگ بر حمد بن عيسي سر داد كه اين اقدام وي با حمله جمعي از مزدوران روبه رو شد.
مزدوران رژيم او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و به مكان نامعلومي منتقل كردند، هنگامي كه خبر ضرب و شتم الغانمي به ديگر زندانيان رسيد، آنها نيز شعارهاي ضد حكومتي سر دادند كه در نتيجه درگيري هايي ميان آنها و مزدوران در داخل زندان رخ داد و پس از آنكه مزدوران نتوانستند آنها را از سر دادن شعار باز دارند، با تفنگ هاي ساچمه اي به آنها حمله كردند كه تعداد زيادي از زندانيان به شدت زخمي شدند.

 



فرياد «مرگ بر آمريكا» در تظاهرات هواداران شهيد رباني

مردم شهرهاي مختلف افغانستان با برپايي تظاهرات گسترده و با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، خواستار شناسايي و مجازات عوامل ترور «برهان الدين رباني» شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران نفر از مردم افغانستان در شهرهاي «كابل»، «بدخشان» و ديگر مناطق اين كشور، در اعتراض به ترور برهان الدين رباني تظاهرات كردند.
در اين تظاهرات گسترده، كه مليت هاي مختلف از شيعيان و سني ها در آن حضور داشتند، مردم نسبت به ترور رباني ابراز خشم كردند، و از دولت كابل خواستند در مورد عوامل پشت پرده ترور، و دستگيري آنها تلاش كند. در تظاهرات كابل پرچم آمريكا به آتش كشيده شد. نكته در خور توجه در تظاهرات ديروز، شعارهايي ضدآمريكايي مردم افغانستان بود. اين موضعگيري ها نشان مي دهد كه افغاني ها آمريكا را طراح اصلي و پشت پرده ترور رباني مي دانند.
كارشناسان مي گويند، آمريكايي ها انگيزه كافي براي ترور رئيس شوراي عالي صلح افغانستان و رئيس جمهور سابق اين كشور داشتند، چون پس از پايان دوره رياست جمهوري «حامد كرزاي»، احتمال مي رفت كه رباني اين پست را به دست آورد و اين اتفاق، پس از خروج آمريكايي ها از افغانستان به منزله شكست كامل واشنگتن تلقي مي شد. رباني نسبت به جمهوري اسلامي ايران و به خصوص، آيت الله «خامنه اي» ارادت داشت و در سفر اخيرش به ايران، اين تمايل و ارادت را كاملا آشكار كرده بود.
انفجار در جنوب
به گزارش ايلنا، انفجار انتحاري در شهر «لنگرگاه» استان هلمند، پنج كشته و 20 مجروح برجاي گذاشت. طي ديروز همچنين، 13 جنگجوي طالبان طي عمليات مشترك ناتو و نيروهاي افغان در مناطق شرقي افغانستان كشته شدند.

 



اعتراف صريح تروريست ها در عراق به دريافت كمك هاي مالي از عربستان

يك مقام عراقي گفت، شماري از سركرده هاي تروريست هاي تكفيري كه توسط نيروهاي امنيتي اين كشور دستگير شده اند، به دريافت كمك هاي مالي از دولت عربستان اعتراف كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حسين علي»، عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق گفت: نيروهاي وزارت كشور و وزارت دفاع عراق شماري از سركرده هاي گرو ه هاي تكفيري را دستگير كرده اند كه به دريافت كمك هاي مالي از دولت عربستان اعتراف كرده اند.
حسين علي افزود: هدف سران سعودي، دامن زدن به اختلافات مذهبي و قومي در عراق است و آنها با حمايت مالي از گروه هاي تكفيري، تلاش مي كنند آرامش را در شهرهاي مذهبي بر هم بزنند.
نماينده پارلمان عراق تاكيد كرد: عربستان با تقويت تكفيري ها، به طور مستقيم و يا غيرمستقيم در ناآرامي هاي عراق نقش اساسي ايفا مي كند. به گفته وي، رياض مرزهاي خود را با عراق براي ورود تروريست ها به عراق، باز گذاشته است.در همين حال، «عدنان الدليمي»، رئيس سابق «جبهه التوافق» عراق اعتراف كرد، شماري از رهبران اهل تسنن كشورش در منزل وي در اردن نشستي برگزار كردند و طي آن، خواستار براندازي دولت «نوري مالكي» حتي به قيمت تجزيه عراق شدند.
خريد اف-16
«علي الموسوي» مشاور اطلاع رساني نخست وزير عراق، از امضاي يك قرارداد ميان بغداد و شركت «لاكهيد مارتين» آمريكا خبر داد. به گفته وي، در چارچوب اين قرارداد، بغداد 18 فروند جنگنده «اف-16» از اين شركت آمريكايي مي خرد. يك مقام ارشد نظامي آمريكايي قبلا اعلام كرده بود، رقم پيشنهادي آمريكا به عراق براي خريد اين جنگنده ها، سه ميليارد دلار است.به اعتقاد كارشناسان، خريدهاي تسليحاتي سنگين عراق از آمريكا، هم به اقتصاد ورشكسته آمريكا كمك مي كند تا جاني دوباره بگيرد و هم ارتش عراق را در آينده به آمريكا وابسته خواهد كرد.
خبر ديگر از عراق اينكه ناآرامي هاي 48 ساعت اخير در مناطق مختلف اين كشور، 9 شهيد و 18 مجروح برجاي گذاشت.


 



عفو بين الملل خواستار پايان تبعيض عليه زنان در عربستان شد

سازمان عفو بين الملل خواستار اتخاذ اقدامات عملي از سوي عربستان براي پايان دادن به تبعيض عليه زنان در اين كشور شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «يونايتد پرس»، «فيليپ لوتر» مدير برنامه خاورميانه و شمال آفريقاي سازمان عفو بين الملل گفت: اقدام پادشاه عربستان براي شركت زنان در انتخابات، بسيار دير انجام شده است و اصلا كافي نيست.
وي گفت: ما اميدواريم كه حق راي دادن به زن در عربستان به اقدامات اصلاحاتي ديگر منجر شود.
فيليپ لوتر اظهار داشت: اعطاي حق راي دادن و حق نامزد شدن در انتخابات شوراي شهر به زنان عربستان اقدامي است كه از آن استقبال مي كنيم و اين اقدام گامي به سوي مساوات بيشتر ميان مرد و زن و شاهدي بر مبارزه طولاني مدت زنان عربستان است.از سوي ديگر، وزير خارجه اتحاديه اروپا طي سخناني خواستار برابري حقوق زنان با مردان در عربستان شد. «كاترين اشتون» در واكنش به تصميم اخير ملك عبدالله در ارائه حق راي به زنان در انتخابات شوراي شهر خاطرنشان كرد: از مقامات سعودي مي خواهيم در مسير برابري و مساوات ميان مردان و زنان گا م بردارند. ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان 25 سپتامبر در سخنراني سالانه خود در مجلس شوراي اين كشور، براي نخستين بار با مشاركت زنان در انتخابات پارلماني و شوراهاي محلي موافقت كرد.
اقدام پادشاه عربستان در واكنش به تحولات كشورهاي عربي است كه خيزش هاي اسلامي در آن موجب وحشت فراوان آل سعود شده است.

 



اعتراض مردم كانادا به سفر ديك چني اين جنايتكار را دستگير كنيد

صدها شهروند كانادايي عليه سفر «ديك چني»، معاون رئيس جمهور سابق آمريكا به كشورشان تظاهرات كردند و او را يك جنايتكار جنگي خواندند.
به گزارش سايت «سي بي سي نيوز» كانادا، صدها نفر از ساكنان شهر «ونكوور» كانادا، دوشنبه پس از انتشار خبري مبني بر حضور «ديك چني»، معاون رئيس جمهور سابق آمريكا به كشورشان خود را به محل حضور وي رسانده و خواستار دستگيري فوري او شدند.
براساس اين گزارش، ديك چني كه براي معرفي كتاب جديدش در يك باشگاه حضور يافته بود، ناگهان با انبوهي از معترضان روبه رو شد كه وي را «جنايتكار جنگي» خواندند. آنها خواستار ورود به داخل باشگاه بودند كه پليس مانع اين كار شد.
سايت «گلوبال اندميل» نيز با انتشار اين خبر نوشت: مردم خشمگين كه سياست هاي جنگي ديك چني در زمان جرج بوش را به شدت محكوم مي كردند، با نيروهاي پليس كه مانع از ورود آنها به داخل ساختمان مي شدند به شدت درگير شدند.
«ديك چني» از طرفداران استفاده از شكنجه به روش غرق مصنوعي و جلوگيري از خوابيدن زندانيان بود و در زمان رياست جمهوري بوش بارها از اين روش استفاده كرد.
برخي گزارش ها حاكي است، پليس كانادا مجبور شد براي ميهمانان «چني» هنگام ورود به باشگاه محافظ قرار دهد.
«چني» نيز پس از مشاهده خشم و شعارهاي مردم اعلام كرد: «اينكه آنها هر چه مي خواهند به زبان بياورند، غيرقابل قبول است.»
«شرم بر تو، شرم برتو؛ چني جنايتكار جنگي است و شكنجه گر برو بيرون!» از ديگر شعارهايي بود كه مردم كانادا در اين تجمع فرياد زدند. گروهي از معترضان نيز با پوشيدن لباس زندانيان گوانتانامو، مقابل ساختمان باشگاه خواستار دستگيري و محاكمه «چني» شدند.
ماه گذشته چني كتابي با عنوان «در دوران من: يك يادداشت شخصي و سياسي» به چاپ رساند كه براي فروش و تبليغ آن به كانادا سفر كرده است.

 



وليد المعلم: غربي ها به دنبال تجزيه سوريه هستند

وزير خارجه سوريه گفت، غرب با ايجاد آشوب و هرج و مرج به دنبال تجزيه سوريه است.
واليدالمعلم وزيرخارجه سوريه در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد با محكوم كردن دخالت هاي خارجي در امور داخلي سوريه تبليغات رسانه اي عليه دمشق را در راستاي حمايت از رژيم صهيونيستي دانست.
وي افزود، اعتراضات و تظاهرات در سوريه بهانه اي براي دخالت هاي بيگانگان در اين كشور شده است.
وزير خارجه سوريه تاكيد كرد، شرايط سياسي و فشارهايي كه هم اكنون عليه سوريه اعمال مي شود باعث شده كه اصلاحات به تعويق بيفتد چرا كه مقابله با فشارهاي خارجي كه از حد توطئه عليه كشور نيز فرا رفته در اولويت قرار گرفته است.
وليد المعلم با اعلام اينكه دولت سوريه تمام تلاش خود را براي حمايت از شهروندان خود انجام خواهد داد تاكيد كرد، سوريه از سوي كشورهاي خارجي در معرض تهديد قرار گرفته و هر روز توطئه جديدي عليه اين كشور انجام مي شود اما سوريه با آگاهي كامل در مقابل اين توطئه ها و دخالت ها خواهد ايستاد.

 



چها رسوي پنج قاره

اعتراض چين
وزيرخارجه چين ضمن مخالفت كشورش با فروش تسليحات آمريكايي به تايوان گفت واشنگتن بايد اشتباه خود را با لغو اين قرارداد نظامي جبران كند.
وزيرخارجه چين فروش اين تسليحات را نوعي مداخله در امور داخلي چين توصيف كرد و از آمريكا خواست از اين اقدام منصرف شود.
نقش آفريني بيشتر سازمان ملل
وزيرخارجه روسيه در ديدار با دبيركل سازمان ملل متحد خواستار نقش آفريني بيشتر اين سازمان در عرصه مناسبات بين المللي شد.
سرگئي لاوروف در اين ديدار تقويت رويكردهاي چند جانبه در حل مسائل و چالش هاي جهاني و نيز حمايت همه جانبه از اقدامات سازمان ملل را حائز اهميت دانست.
دستگيري دو جاسوس موساد در لبنان
ارتش لبنان دو جاسوس رژيم صهيونيستي را دستگير كرد.
دو جاسوس اسرائيلي اعتراف كردند كه از سال 1999 تاكنون بارها به سرزمين هاي اشغالي فلسطين رفته اند.
از محل اختفاي اين دو جاسوس وسايل الكترونيكي ارسال اطلاعات، تصاوير هوايي از مراكز نظامي و غيرنظامي از مناطق مختلف لبنان كشف شده است.

دستگيري كودكان كم سن وسال
نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي با يورش به منطقه اي در جنوب مسجدالاقصي تعدادي از كودكان كم سن و سال را به بهانه هاي مختلف دستگير و آنها را به يك منطقه نظامي در غرب قدس منتقل كردند.
كميته دفاع از ملت فلسطين ضمن محكوميت اين اقدام از ملت فلسطين خواست با ادامه مقاومت اين سياست را به شكست برسانند.

ربوده شدن نماينده قدس
احمد عطوان نماينده شهر قدس توسط رژيم صهيونيستي ربوده شد.
شخصيت هاي ديني و سياسي شهر قدس و نقاط مختلف فلسطين با محكوم كردن اين اقدام نژادپرستانه تاكيد كردند كه اين سياست از سوي صهيونيست ها نمي تواند مانع ادامه مبارزات آنها براي پايان اشغال سرزمين هاي خود باشد.


 



تجمع اعتراض آميز در اسلامبول عليه استقرار سپر موشكي ناتو

جمعي از مردم تركيه در اعتراض به استقرار سپر موشكي آمريكا و ناتو در خاك كشورشان در شهر اسلامبول دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري تركيه، گروهي از مردم اسلامبول عليه استقرار سپر موشكي آمريكا به ناتو در خاك كشورشان به خيابان ها ريختند.
اين عده با حمل پلاكاردهايي با مضمون «ما نمي خواهيم سپر بلاي امپرياليسم و صهيونيسم شويم» راهپيمايي خود را آغاز كردند.
تظاهركنندگان در طول راهپيمايي با سر دادن شعارهاي ضد اسرائيلي و ضد آمريكايي خواستار منصرف شدن دولت تركيه از انجام اين اقدام مداخله جويانه در كشورشان شدند.
سخنگوي اين گروه با قرائت بيانيه اي مطبوعاتي اعتراض مردم تركيه به آمريكا و رژيم صهيونيستي را ابراز كرد و خواهان انصراف دولت آنكارا از تصميم خود در زمينه استقرار سپر موشكي ناتو در خاك تركيه شد.

 



تشديد درگيري هاي خونين در صنعا 30 نظامي گارد عبدالله صالح اسير شدند

سرويس خارجي-
انقلابيون يمني با تصرف مقر تيپ63 گارد رياست جمهوري يمن فرمانده اين مقر را كشتند و 30 نظامي اين گارد را به اسارت گرفتند.
بر اثر درگيري ميان نيروهاي گارد رياست جمهوري يمن در صنعا با افراد مسلح قبيله اي دست كم 175نفر كشته و تعداد زيادي نيز مجروح شدند.
همچنين «عبدالله الكليبي» فرمانده تيپ 63 پياده وابسته به گارد رياست جمهوري در اين درگيري ها به هلاكت رسيد.
افراد مسلح قبايل موفق شدند 30 نظامي گارد رياست جمهوري را به اسارت خود درآورند.
تصرف اين مقر گارد رياست جمهوري كه يكي از مهم ترين يگان هاي گارد رياست جمهوري است و توسط «احمد» پسر بزرگ علي عبدالله صالح فرماندهي مي شود موجي از شادي در مردمي به وجود آورد كه خواهان سرنگوني ديكتاتوري 33ساله علي عبدالله صالح هستند.
انقلابيون يمني پس از اين پيروزي اعلام كردند كه تا زمان سرنگوني نظام علي عبدالله صالح خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
معترضان يمني در صنعا، عدن، اب، الجديد و ديگر شهرهاي يمن تظاهرات كردند و عليه رژيم حاكم شعار سر دادند و خواستار محاكمه صالح، فرزندان و مزدورانش شدند.
تظاهركنندگان عكس هايي از شهداي اخير در دست داشتند و تأكيد كردند كه انتقام خون شهدا را خواهند گرفت.
مردم يمن همچنين اعلام كردند كه مخالف همه طرح هاي ابتكاري و گفت وگوهايي هستند كه زمينه ساز خروج امن صالح و فرزندانش از كشور باشد.از سوي ديگر، وزير دفاع سابق يمن از يك ترور جان سالم به در برد. در اين حمله كه به صورت انتحاري صورت گرفت فرد حمله كننده كشته شد و 10 نفر ديگر زخمي شدند.
وزير دفاع سابق يمن اخيراً به جمع تظاهركنندگان معترض علي عبدالله صالح پيوسته بود و از سوي نيروهاي گارد رياست جمهوري هدف حمله قرار گرفت و جان سالم به در برد.
در اين حمله محافظ شخصي وي نيز كشته و راننده اش زخمي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14