(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مهر 1390- شماره 20034

حديث دشت عشق
نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا ايراني مي شود؟
راه هموار ذوب آهن سپاهان در پي معجزه
اخبار كوتاه از فوتبال
خواندني از ورزش ايران
مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا چلسي در لانه «خفاش ها»
مشحون : استعفا نمي كنم اما مسئولان به فكر بسكتبال باشند
تيم ملي شمشيربازي 15 مهرماه در ايتاليا
توافقات لازم صورت گرفت
بازگشت هندباليست هاي اصفهاني به اردوي تيم ملي
سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو به ايران برنگشت



حديث دشت عشق

خاطره اي از سردار شهيد «محمد عجم»
شب حمله، صداي برش سيم و قاطر دشمن
«يادم هست در يك عمليات در چند قدمي بعثي ها بوديم. آنها قاطر داشتند، ما سيم هاي خاردار را قطع مي كرديم. بايد با انبر سيم ها را قطع مي كرديم و اين قطع كردن صدا داشت ولي همزمان با فشردن انبر، قاطر بعثي ها هم پايش را به زمين مي زد و با وجود اينكه درچند قدمي آنان بوديم، كليه سيم ها را قطع كرديم و آنها هيچ گونه صدايي نشنيدند و متوجه نشدند و واقعا خواست خدا بود.»
سردار «شهيد محمد عجم»، مهرماه سال 41 در روستاي زيبد از توابع گناباد، در خانواده اي كشاورز و زحمتكش ديده به جهان گشود. محمد دوران ابتدايي را در دبستان نصر زيبد گذراند و پس از طي نمودن دوره راهنمايي و دبيرستان موفق به اخذ ديپلم با نمرات بسيار عالي گرديد. در كلاس اول ابتدايي پيشنماز همكلاسي هايش بود.پس از پيروزي انقلاب جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرديد و به مدت 6 ماه در بيت حضرت امام(ره) فعاليت نمود.
با شروع جنگ، پس از گذراندن آموزش عمومي و يك دوره ده روزه در مشهد مقدس و همچنين بعداز دوره آموزشي در پادگان نيشابور، در منطقه ايلام به داوطلبين آموزش هاي نظامي مي داد. براي اجراي عمليات آزادسازي بستان حدود 45 روز، آموزش نظامي فشرده ديد. محمد با وجود قبولي در دانشگاه امام صادق(ع) از رفتن به دانشگاه خودداري و دفاع از ميهن را بر سنگر علم و دانش ترجيح داد. شهيد محمدعجم به عنوان معاون اطلاعات عمليات در لشكر پنج نصر، در عمليات خيبر شركت كرد و در اسفند سال 62 براثر جراحات وارده در جزيره مجنون به شهادت رسيد.

 



نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا ايراني مي شود؟
راه هموار ذوب آهن سپاهان در پي معجزه

دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در شرايطي امشب به پايان مي رسد كه نمايندگان ايران با شرايط كاملاً متفاوت به مصاف حريفان خود خواهند رفت.
روز دوم دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا امروز با دو ديدار به پايان مي رسد و نمايندگان اصفهاني ايران مقابل حريفان خود صف آرايي خواهند كرد. ذوب آهن و سپاهان در شرايطي به ترتيب مقابل سامسونگ كره و السد قطر قرار مي گيرند كه وضعيت كاملاً متفاوتي نسبت به يكديگر دارند.
شاگردان منصور ابراهيم زاده دو هفته قبل در سوان كره جنوبي موفق شدند تساوي ارزشمند يك بر يك را مقابل سامسونگ كسب كنند و تا حدودي امروز از ساعت 20:16 با خيالي آسوده در فولادشهر مقابل اين تيم كره اي به ميدان خواهند رفت.
در جدال امروز بدون شك نماينده كره با تركيب هجومي به ميدان خواهد رفت تا بتواند با پيروزي و يا كسب تساوي بالاتر از يك گل شرايط صعود به مرحله بعد را براي خود فراهم كند.
از طرفي شاگردان ابراهيم زاده به خوبي بر اين نكته واقف اند كه دل بستن به دفاع صرف و خوابيدن در باد تساوي ارزشمند خارج از خانه در مقابل اين تيم خطرناك به راحتي وداع آن ها را با ليگ قهرمانان به همراه خواهد آورد.
در ديگر بازي اين مرحله سپاهان از ساعت 50:18 در قطر با السد روبرو خواهد شد. نماينده ايران در بازي رفت كه در اصفهان برگزار شد، در حالي با نتيجه يك بر صفر حريف قطري اش را شكست داد كه كنفدراسيون فوتبال آسيا به دليل استفاده سپاهان از رحمان احمدي دو اخطاره نتيجه اين بازي را سه بر صفر به سود نماينده قطر اعلام كردند. بنابراين زردپوشان اصفهاني براي صعود به دور بعد مجبورند حريف خود را در دوحه با نتيجه 4 بر صفر يا هر پيروزي با اختلاف بيش از سه گل شكست دهند.
بدون شك بدون در نظر گرفتن رأي كميته انضباطي، سپاهان شانس بالايي براي صعود به مرحله نيمه نهايي اين پيكارها داشت؛ اما رأي به بازنده شدن اين تيم شرايط بسيار دشواري را براي شاگردان لوكا بوناچيچ رقم خواهد زد.
برنامه ساير ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به اين شرح است:
¤ چونبوك موتورز كره جنوبي- اوزاكا ژاپن
- نتيجه بازي رفت 4 بر 3 به سود نماينده ژاپن
¤ سئول كره جنوبي- الاتحاد عربستان
- نتيجه بازي رفت 3 بر يك به سود نماينده عربستان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خداحافظي مجيدي از تيم ملي
فرهاد مجيدي كاپيتان استقلال كه در دو اردوي قبلي تيم ملي از سوي كارلوس كي روش به تيم ملي دعوت شده بود، امروز از بازي هاي ملي خداحافظي كرد. اين بازيكن 35 ساله در حال حاضر در تيم فوتبال استقلال بازي مي كند و با هفت گل زده در رده دوم جدول گلزنان ليگ برتر قرار دارد. مجيدي پس از كناره گيري اش از تيم ملي گفت: نمي خواهد كاري كه با او در جواني شد، با ديگر بازيكنان جوان فوتبال ايران تكرار شود و به همين خاطر از فوتبال ملي خداحافظي مي كند. كاپيتان استقلال از بي توجهي هاي صورت گرفته به وي در ساليان گذشته گلايه داشت.
خوشحالي قطري ها از بازنده اعلام شدن سپاهان
پس از اين كه كنفدراسيون فوتبال آسيا نتيجه بازي سپاهان مقابل السد قطر را به علت استفاده سپاهان از رحمان احمدي، سه بر صفر به سود السد اعلام كرد، موج شادي و خوشحالي قطري ها را در بر گرفت. جفال راشد، مدير باشگاه السد قطر پس از اعلام اين حكم گفت: از اين مساله بسيار خوشحالم، اما با اين وجود در بازي چهارشنبه تمام تلاش خود را براي پيروزي در برابر سپاهان و جواب دادن به انتقادهاي اخير به كار خواهيم بست. اين حكم كنفدراسيون فوتبال آسيا تيم ما را به پيروزي در ديدار برگشت مقابل نماينده ايران و اثبات شايستگي هايمان براي صعود به مرحله بعد اميدوار مي سازد، اما بايد اين را هم گفت كه در فوتبال غير ممكن وجود ندارد، بنابراين بازيكنان تيم ما براي پيروزي در اين ديدار و محقق ساختن روياي تماشاگران بايد با نهايت مسئوليت و تمركز ظاهر شوند.
استعفاي چند ساعته عضوهيات مديره استقلال
اميدوار رضايي عضو هيأت مديره باشگاه استقلال در پي انتقادهاي صورت گرفته از انتخاب اعضاي هيأت مديره دو باشگاه پيروزي و استقلال صبح ديروز استعفا كرد اما چند ساعت بعد رسولي نژاد رئيس هيات مديره استقلال با رد اين استعفا اعلام كرد با وي صحبت كردم و وي از تصميم خود منصرف شد. بحث استعفاي ايشان به كلي منتفي شده است.
حضور مايلي كهن در ملوان شايعه است
صالح نيا سرپرست باشگاه ملوان انزلي در مورد حضور محمد مايلي كهن در ديدارهاي تيم ملوان در انزلي كه شائبه حضور وي روي نيمكت اين تيم را افزايش داده، گفت: مايلي كهن از دوستان و همكاران عزيز من بوده و هست و همه مردم شهر انزلي وي را دوست دارند و ايشان به خاطر علاقه اي كه به تيم دارند به ورزشگاه مي آيند نه مسائل ديگر، به همين دليل مسائل ديگري كه در خصوص اين مربي بزرگ با باشگاه ملوان مطرح شده، تنها شايعه اي بي اساس است.
انتخاب سرمربي جديد شالكه
باشگاه شالكه كه به دنبال نتايج ضعيف اين تيم در فصل جديد بوندسليگا هفته گذشته رالف رانگنيك، سرمربي تيم را بر كنار كرد، هوب استيونس هلندي را به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب كرد. استيونس پيش از اين در فاصله سال هاي 1996 و 2002 هدايت شالكه را بر عهده گرفته بود. وي در سال 1997 اين تيم را قهرمان جام اتحاديه اروپا كرد و در سال هاي 2001 و 2002 همراه اين تيم قهرمان جام حذفي آلمان شد. هم چنان كه در سال 2001 با شالكه در رده دوم بوندسليگا ايستاد.
شكايت بازيكنان بارسلونا از پيراهن 500 گرمي
بازيكنان بارسلونا با امضاي طوماري از وزن زياد پيراهن هاي خود و جذب عرق در لباس تازه خود شكايت كردند.پيراهن هاي جديد بارسلونا كه وارد بازار شده به خودي خود 200 گرم وزن دارند؛ اما درست پس از پايان بازي وزن اين پيراهن هاي خيس و عرق كرده به 500 گرم مي رسد و اين در سطح فوتبال حرفه اي براي سرعت بازيكنان به شدت تاثيرگذار و مضر است.
نوري: اميدوارم دعوت نشدنم به تيم ملي فني باشد
كاپيتان سابق ملوان انزلي در صحبت هاي تازه خود اعلام كرد: اميدوارم دعوت نشدنم به تيم ملي فني باشد و به مسائل ديگر ارتباطي پيدا نكند.پژمان نوري گفت: اميدوارم دعوت نشدنم به تيم ملي به بحث فني مربوط شود و نظر سرمربي باشد زيرا من به نظر سرمربي احترام مي گذارم. اما دوست ندارم دعوت نشدنم به خاطر بحث مصدوميت باشد كه اين مسئله برايم گران تمام مي شود، زيرا من مصدوم نيستم و سه بازي خوب براي الامارات در تونس انجام دادم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سيد محمد خادم ، رئيس اسبق فدراسيون كشتي در جاده تهران ـ آمل بر اثر سانحه رانندگي به كما رفت و از ناحيه دنده دچار شكستگي هايي شد. خادم پس از اين تصادف به بيمارستان لاله تهران انتقال يافت كه خوشبختانه از كما خارج شد و در حال حاضر در بخش ICU بستري است.
¤ تيم ملي بسكتبال ايران كه در بيست و ششمين دوره رقابت هاي قهرماني مردان آسيا با چهار پله سقوط به عنوان پنجم اكتفا كرد صبح امروز وارد تهران شد. اين تيم در حالي به تهران باز مي گردد كه ارسلان كاظمي را در اختيار ندارد. كاظمي، لژيونر بسكتبال كشورمان پيش از بازگشت تيم ملي از محل برگزاري رقابت هاي قهرماني آسيا، از تركيب اين تيم جدا شد و به آمريكا بازگشت.
¤ در حالي كه شش ملي پوش براي شركت در فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد با تيم هاي خود به توافق رسيده اند صادق گودرزي بدون تيم مانده است.
¤ تيم خونه به خونه بابل با سرمربيگري غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي به عنوان نخستين تيم براي حضور در رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد اعلام آمادگي كرد. مديريت تيم خونه به خونه همچنين با رضا يزداني و مهدي تقوي دارندگان مدال طلاي اوزان 96 و 66 كيلوگرم رقابتهاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك به عنوان دو ملي پوش اين تيم به توافق رسيده است.
¤ محسن كاوه به عنوان سرمربي نفت تهران در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد شركت مي كند. ليگ برتر كشتي آزاد احتمالا از اواخر مهر ماه آغاز مي شود.
¤ طي حكمي از سوي وزير ورزش و جوانان علي رمضانپور، مدير كل سابق حراست وزارت تعاون به عنوان مدير كل حراست وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد. صبح ديروز با حضور وزير، معاونان و مديران كل وزارت ورزش و جوانان مراسم توديع و معارفه غلامعلي تاجيك و علي رمضانپور برگزار شد.
¤ عليرضا حيدري سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد در فكر بازگشت دوباره به دنياي كشتي است. دارنده شش مدال جهان و المپيك قصد دارد با سر شاخ شدن با كشتي گيران جوان شرايط خود را بسنجد تا در صورت داشتن آمادگي كافي در رقابتهاي المپيك لندن به ميدان برود. بايد ديد سرگروه پيشين تيم ملي مي تواند پس از مدال برنز وزن 96 كيلوگرم المپيك آتن در لندن 2012 در يك وزن بالاتر و سنگين وزن به ميدان برود يا خير. اين سوالي است كه آمادگي كاپيتان پرافتخار كشتي ايران به آن پاسخ مي دهد.

 



مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا چلسي در لانه «خفاش ها»

تيم فوتبال چلسي امشب در مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا ميهمان والنسياست.
چلسي انگلستان چهارشنبه شب در ورزشگاه «مستايا» ميهمان والنسياي اسپانيا - ملقب به خفاش ها- در گروه E رقابت هاي ليگ قهرمانان خواهد بود. اين دو تيم آخرين بار در سال 2007 با يكديگر بازي كرده اند كه با برد 2 بر يك تيم انگليسي همراه بوده است.
آنچه در اين ديدار جالب توجه است بازگشت خوان ماتا به جمع دوستان قديمي خويش است. اين بازيكن در فصل نقل و انتقالات تابستاني با انعقاد قراردادي به ارزش 40 ميليون دلار به چلسي پيوست.
ديگر ديدار امشب را تيم هاي بارسلوناي اسپانيا و باته بوريسف بلاروس در گروه H رقابت ها برگزار مي كنند. اگر بارسلونا بتواند در اين ديدار توپي را از خط دروازه باته عبور دهد به يك ركورد جديد دست پيدا خواهد كرد. اين بدين معني است كه بارسلونا در 23 بازي پياپي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا گل زده است. بايرن مونيخ حد فاصل سال هاي 1998 تا 2000 موفق شد در 22 بازي پياپي در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا گل بزند. برنامه مسابقات مرحله گروهي امشب به اين شرح است:
گروه E:
¤ والنسياي اسپانيا- چلسي انگلستان
¤ بايرلوركوزن آلمان- گنك بلژيك
گروه F:
¤ آرسنال انگلستان- المپياكوس يونان
¤ المپيك مارسي فرانسه- دورتموند آلمان
گروه G:
¤ زنيت روسيه- پورتوي پرتغال
¤ شاختار دونتسك اوكراين- آپوئل نيكوزياي قبرس
گروه H:
¤ ميلان ايتاليا- ويكتوريا پلژن جمهوري چك
¤ باته بوريسف بلاروس- بارسلوناي اسپانيا

 



مشحون : استعفا نمي كنم اما مسئولان به فكر بسكتبال باشند

رئيس فدراسيون بسكتبال ضمن تأكيد بر اينكه تيم ملي بايد در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا قهرمان مي شد، گفت: به هر دليلي اين اتفاق نيفتاد اما بزرگان ورزش ايران به فكر بسكتبال باشند و براي آن تصميم بگيرند.
محمود مشحون ضمن بيان اينكه تيم ملي بسكتبال با يك تيم ملي بسكتبال با تركيبي كامل و گردن كلفت در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت كرد، اظهار داشت: شكي نيست كه بايد قهرمان مي شديم. همه شرايط براي قهرماني مهيا شده بود و براي رسيدن به اين عنوان هيچ چيز كم نداشتيم.
وي تصريح كرد: تنها چيزي كه كم داشتيم جام قهرماني بود كه آن هم از دستمان پريد البته اين حق بسكتبال ايران نبود كه با هشت برد قاطعانه و تنها يك شكست استثنايي به فينال نرسد و مجبور شود به رده پنجم آسيا اكتفا كند.
رئيس فدراسيون بسكتبال تصريح كرد: مهم اين است كه بزرگان ورزش به فكر بسكتبال باشند و براي اين رشته تصميمات لازم را بگيرند. ما همين قدر كه بازيكنان را از اينجا (چين) جمع كنيم و به تهران بازگرديم، خوب است! باختي كه متحمل شديم يك فاجعه بود و همه به خاطر آن متأثر و داغون هستند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه «مگر شما قصد استعفا داريد»؟ گفت: به فكر استعفا نيستم چون اين كار نشان دهنده ضعف آدمي است. ما تمام كارها را براي قهرماني انجام داديم اما بازيكنان در بدترين روز فيزيكي و روحي با آرماني ترين شرايط اردني ها مواجه شدند و باختند. با همه اين ها اين باخت هيچ توجيهي ندارد.
وي تأكيد كرد كه مسئولان بايد فكري اساسي براي بسكتبال كنند. خيلي حرف ها را نمي توانم از اينجا (چين) بزنم. بايد به ايران برگرديم و كاملاً بررسي كنيم تا ببينيم ضعف كجا بوده و چه برنامه اي بايد داشت.

 



تيم ملي شمشيربازي 15 مهرماه در ايتاليا

تيم ملي شمشيربازي در سه اسلحه فلوره، سابر و اپه 15 مهر عازم رقابت هاي جهاني ايتاليا مي شود.
پيما ن فخري، دبير فدراسيون شمشيربازي با اعلام اين خبر گفت: بنا به دعوت فدراسيون جهاني و با توجه به رنكينگ خوب علي يعقوبيان در جهان وي چند روز زودتر به ايالت سيسيل ايتاليا اعزام مي شود تا در اردوي مشترك شمشيربازان برتر جهان شركت كند و ديگر اعضاي تيم ملي 15 مهر عازم اين كشور مي شوند.
علي يعقوبيان، عبدالله سراجيان، حامد صداقتي و طاهر عاشوري در اسلحه اپه، محمد فتوحي، علي پاكدامن، حميدرضا طاهرخاني و مجتبي عابديني در اسلحه سابر و شروين طلوعي، حامد صياد و عليرضا ادهمي در اسلحه فلوره نفرات اعزامي به اين رقابت ها هستند.

 



توافقات لازم صورت گرفت
بازگشت هندباليست هاي اصفهاني به اردوي تيم ملي

مرحله جديد اردوي تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان در حالي هفته آينده در سبزوار آغاز مي شود كه با پيگيري فدراسيون شاهد حضور 5 هندباليست اصفهاني در تركيب اين تيم خواهيم بود.
مرحله جديد اردوي تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان در حالي هفته آينده در سزوار آغاز مي شود كه 5 بازيكن تيم فولاد سپاهان با پيگيري مسئولين فدراسيون به تركيب اين تيم افزوده مي شوند.
در حال حاضر تمرينات تيم ملي با حضور 15 بازيكن در تهران برپا است و هيچ كدام از هندباليست هاي تيم سپاهان اصفهان در تركيب اين تيم قرار ندارند. باشگاه فولاد سپاهان اصفهان به دنبال برپايي اردوهاي تداركاتي اش براي حضور در جام باشگاه هاي آسيا هيچ كدام از بازيكنان خود را به تيم ملي نداده است.
طبق توافقات صورت گرفته ميان فدراسيون و مسئولين تيم هندبال سپاهان در مرحله جديد اردوهاي تيم ملي شاهد حضور ورزشكاراني چون الله كرم استكي، مصطفي ساداتي، عليرضا موسوي نژاد، سعيد برخورداري خواهيم بود. قرار است تيم هندبال كشورمان در اردوي تداركاتي هفته آينده خود در سبزوار چند بازي دوستانه انجام دهد. تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان خود را براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك (كره جنوبي- آبان ماه) و جام ملتهاي آسيا و انتخابي جهاني (عربستان- بهمن ماه) آماده مي كند.

 



سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو به ايران برنگشت

تيم ملي جودو بعد از حضور در دو جام جهاني تاشكند و آلماتي در حالي بامداد ديروز به تهران بازگشت كه سرمربي خود را به همراه نداشت.
«جيرولامو» كه بعد از مسابقات قهرماني جهان در پاريس به همراه تيم ملي به تهران بازنگشت و براي ديدار با خانواده خود راهي رم شده بود، اين بار هم تيم ملي را تنها گذاشت. وي در پايان جام جهاني قزاقستان، آلماتي را به مقصد رم ترك كرد تا تجديد ديداري با خانواده خود داشته باشد. قرار است وي از رم نيز به بيروت سفر كند. در اين سفر مسئوليت سرپرستي تيم هاي جوانان و نوجوانان ايران برعهده غلامحسين علمي دبير فدراسيون جودو است. لبنان از هفتم مهرماه ميزبان مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا و سرمربي تيم ملي هم كه گويا همزمان سرمربي جوانان هم هست براي حضور در اين مسابقات شهر و ديار خود را به مقصد بيروت ترك مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14