(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 مهر 1390- شماره 20034

انهدام 2 باند بين المللي ترانزيت شيشه
صدور كارت تردد براي ساكنان آزادراه پرديس- تهران متوقف شد
شماره شدن هر خودرو در ازاي از رده خارج كردن يك خودروي فرسوده
باند 31 نفره زورگيران غرب تهران متلاشي شد
برگزاري نخستين همايش ملي تجليل از جانبازان قطع نخاعي
حوادث كوتاه از كشور
مديرعامل اتوبوسراني تهران: 700 ميني بوس به سرويس مدارس اختصاص يافت
فراخواني براي انتخاب دانشجويان نمونه كشوري
براي دومين روز پياپي دانش آموزان رشت باز هم درخانه ماندند
هشدار سردار مؤمني به آموزشگاه هاي رانندگي
سرعت سرسام آور پژو 206 در اتوبان قم- كاشان حادثه ساز شد
ثبت نام 69 هزار كودك در مهدهاي كودك تهران
برخورد 2 قطار در متروي شانگهاي
گرانفروشي 10ميليارد ريالي شركت توليد شكر درهمدان
انتصاب در بهزيستي
نجات يك صنعتگر ايلامي از مرگ



انهدام 2 باند بين المللي ترانزيت شيشه

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از انهدام 2 باند بين المللي مواد مخدر در زعفرانيه تهران و جنوب كشور خبر داد و گفت: از اين 2 باند 580 كيلوگرم ماده مخدر شيشه كشف و ضبط شد.
سردار علي مؤيدي صبح سه شنبه در نخستين نشست خبري خود با خبرنگاران كه با يك ساعت تأخير آغاز شد از دستگيري دو باند بين المللي تهيه و توزيع ماده مخدر شيشه خبر داد و گفت: هفته گذشته مأموران پليس با انجام اقدامات اطلاعاتي و به كارگيري شيوه هاي خاص موفق شدند شبكه تهيه، توزيع و ترانزيت مواد مخدر شيشه را شناسايي كنند.
مؤيدي گفت: اعضاي باند نخست با جاسازي مواد مخدر در پوشش محموله سنگ قصد داشتند آن را از طريق يكي از گمركات جنوب كشور از كشور خارج كنند كه مأموران موفق به كشف اين باند شده و در بازرسي از محموله جاسازي شده آنها 340 كيلوگرم ماده مخدر شيشه كشف و 5 نفر از اعضاي اصلي اين باند را شناسايي و دستگير كنند.
وي ادامه داد: اعضاي اين باند با عواملي در خارج از كشور در ارتباط بوده و از سوي اين افراد هدايت مي شدند. مأموران پس از بررسي يكي از حساب هاي اين افراد موفق به كشف و ضبط 250 ميليون تومان وجه نقد و تعداد زيادي خودرو و توقيف آنها شدند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر انهدام اين باند را بي سابقه دانست و تصريح كرد: تاكنون كشف بيش از 300 كيلوگرم ماده مخدر شيشه نداشته ايم.
مؤيدي در مورد انهدام باند ديگر ترانزيت ماده مخدر شيشه به مهر گفت: اعضاي اين باند كه در شهرك راه آهن و زعفرانيه فعاليت مي كردند قبل از انتقال مواد در يك عمليات غافلگيرانه در حالي كه قصد بسته بندي مواد را داشتند شناسايي و دستگير شدند. 7 نفر از اعضاي اين باند نيز با انجام اقدامات اطلاعاتي شناسايي و به همراه 240 كيلوگرم ماده مخدر شيشه دستگير شدند.
وي در پايان از رشد 140 درصدي كشف ماده مخدر شيشه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 



صدور كارت تردد براي ساكنان آزادراه پرديس- تهران متوقف شد

صدور كارت 500 توماني تردد در آزادراه پرديس-تهران براي ساكنان و دانشجويان اين شهر جديد متوقف شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، همزمان با بازگشايي دانشگاه ها تعدادي از دانشجويان و ساكنان شهر جديد پرديس براي اخذ كارت تردد در آزادراه پرديس- تهران به شهرداري و شركت عمران اين شهر جديد مراجعه كردند كه با اطلاعيه اي مواجه شدند كه بر روي آن نوشته شده بود كارت تردد تا اطلاع ثانوي صادر نمي شود.
به گفته مسئولان شركت عمران شهر جديد پرديس، مخالفت پيمانكار آزادراه پرديس- تهران علت اصلي متوقف شدن صدور كارت تردد براي ساكنان و دانشجويان شهر جديد پرديس است.
اين مخالفت در حالي صورت گرفته كه تردد در آزادراه پرديس- تهران بسيار كم است و اكثر كارمندان كه در اين شهر ساكن هستند مجبورند مسير خطرناك جاده قديم را هر روز طي كنند تا بتوانند در محل كار خود در تهران حضور يابند.
آزادراه پرديس- تهران در نهم بهمن سال گذشته توسط رئيس جمهور افتتاح شد و نرخ عوارض تردد در اين محور براي هر خودروي سواري يك هزار و 500 تومان اعلام شد. اما مخالفت مردم سبب شد تا مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور اعلام كند: به منظور رفاه حال ساكنان پرديس و دانشجويان دانشگاه هاي پرديس، بومهن و رودهن دولت هزار تومان از مبلغ مزبور را پرداخت مي كند. به دنبال اين سخن، صدور كارت تردد در ماه هاي اوليه به سختي توسط شهرداري و شركت عمران شهر جديد پرديس توزيع شد اما اكنون به طور كامل اين توزيع متوقف شده است.

 



شوراي شهر تصويب كرد
شماره شدن هر خودرو در ازاي از رده خارج كردن يك خودروي فرسوده

طرح منوط كردن شماره شدن هر خودرو در شهر تهران به ازاي از رده خارج كردن يك خودروي فرسوده در جلسه ديروز شوراي شهر تصويب شد.
به گزارش مهر در جلسه ديروز شوراي شهر طرح منوط كردن شماره شدن هر خودرو در شهر تهران به ازاي از رده خارج كردن يك خودرو فرسوده مطرح شد كه براساس آن شورا به دولت و مجلس پيشنهاد كرد عوارض اتومبيل براساس سال توليد آن تعيين شود و حداقل ميزان عوارض براي اتومبيل هاي تازه توليد در نظر گرفته شود. همچنين عمر مفيد خودروها جهت تردد در سطح شهر مشخص شود و سازوكار لازم نيز جهت ارتقاء كيفيت خودروها براساس استانداردهاي روز جهاني تبيين شود. همچنين شهرداري تهران درخصوص نحوه تعيين پاركينگ اختصاصي براي خودروهاي سطح شهر تهران مكلف شود لايحه پيشنهادي خود را حداكثر ظرف مدت 3 ماه به شوراي شهر تهران ارائه كند.
پروين احمدي نژاد در رابطه با اين طرح گفت: اين طرح بسيار خوب است اما ممكن است بازاري براي خودروهاي فرسوده ايجاد شود و سبب افزايش اين خودروهاي از رده خارج شود.
وي ادامه داد: در اين طرح مشخص نيست فردي كه خودرو فرسوده ندارد و قصد خريد خودرو تازه اي دارد چگونه بايد عمل كند؟ يعني ابتدا بايد وي يك خودرو فرسوده بخرد و با خودرو نو معاوضه كند يا سازوكار ديگري دارد؟
چمران نيز در پاسخ به احمدي نژاد گفت: ما كليت قانون را پيشنهاد مي كنيم و جزئيات را در آيين نامه هاي اجرايي مشخص خواهيم كرد.
در ادامه جلسه ديروز خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر نيز با بيان اينكه ترددهاي بسياري در تهران از ساير شهرها انجام مي شود، گفت: نمي توان براي كلانشهري چون تهران استانداردهاي ويژه اي تعيين كرد زيرا ممكن است كل جاده هاي كشور قفل شود.
محمدعلي نجفي نيز خواستار روشن شدن نحوه اوراق كردن خودروهاي قديمي و پلاك گذاري خودروهاي جديد شد.
عباس شيباني نيز در اين رابطه گفت: پيشنهاد من ساده است. من مي گويم براي آنكه شهر تهران به يك پاركينگ عمومي تبديل نشود براي توليد يك خودرو جديد يك خودرو قديمي بايد اوراق شود.
در پايان اين مصوبه شورا به تاييد اعضاي شوراي شهر رسيد.

 



باند 31 نفره زورگيران غرب تهران متلاشي شد

فرمانده پليس تهران با اشاره به اينكه باند زورگيران غرب تهران دستگير و اين گروه متلاشي شدند گفت: از امروز مي توان توقع داشت سطح دزدي در سطح شهر تهران كاهش يابد.
سردار حسين ساجدي نيا اظهار داشت: بعد از يك ماه فعاليت شناسايي، شب گذشته افرادي كه در حوزه خفت گيري و سرقت هايي كه در غرب تهران صورت مي گرفت شناسايي شده و با همكاري پليس استان تهران دستگير شدند.
وي گفت: اين تيم 31نفره در شهرستان اسلامشهر حضور داشتند كه با خودروهاي شخصي خود به غرب تهران مي آمدند و از موتورسيكلت هايي كه عموماً دزدي و يا فاقد پلاك بودند براي خفت گيري و سرقت بهره مي بردند.
ساجدي نيا گفت: با تعقيب ها و مجموعه اقدامات اطلاعاتي پاركينگ اين افراد شناسايي و تمام موتورهاي آن جلب و در اقدامي مشترك تمامي اين افراد هم اكنون دستگير شده اند. ما از دستگاه قضا تقاضا داريم با اين گونه افراد كه عموماً با وثيقه آزاد شده اند و يا با انجام اقدامات همچون خفت گيري به دنبال كسب رضايت از ديگر شاكيان خود بودند از حضور مجدد آنها در جامعه جلوگيري به عمل آورند. فرمانده پليس تهران بزرگ ادامه داد: خوشبختانه طي عمليات صورت گرفته سر حلقه اين گروهك كه توسط پليس مضروب شد و هم اكنون تحت درمان است.
وي بيان داشت: پليس تهران نشست هاي مشتركي را با مجموعه هاي شهري همچون سازمان زيباسازي و سازمان برق داشته تا نقاط تاريك شهري و جرم خيز شناسايي و در صورت بروز تخطي در آنها متخلفان دستگير شوند.
به گزارش فارس وي ادامه داد: بيشتر تخلف كنندگان كه به خفت گيري اقدام مي كنند داراي افراد زاغ زن بوده كه اقدام به شناسايي افراد مي كنند.

 



برگزاري نخستين همايش ملي تجليل از جانبازان قطع نخاعي

نخستين همايش ملي تجليل از جانبازان قطع نخاعي ششم مهرماه جاري در تهران برگزار مي شود.
سردار محسن انصاري قائم مقام بنيادشهيد و امور ايثارگران در اين رابطه گفت: اين همايش با حضور جانبازان قطع نخاعي گردني بدون حركت، 6 تا 8 مهرماه جاري برگزار خواهد شد.
در اين همايش در كنار تقدير از جانبازان، مشكلات آنان نيز مطرح شده و برنامه هايي از جمله ديدار با مقامات نيز در نظر گرفته شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

اعتراف به 99 فقره سرقت
اصفهان- خبرنگاركيهان: رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از داخل خودروهاي شهروندان در سطح شهر، تيم هاي ويژه پايگاههاي شرق و جنوب پليس آگاهي استان اصفهان با بررسي صحنه هاي وقوع جرم و جمع آوري شواهد و مدارك، سرنخ هايي از 4 سارق حرفه اي و سابقه دار بدست آوردند.«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: طي 4 عمليات مجزا اين سارقان دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند و در بازجويي ها و مواجهه با مدارك و مستندات پليس به 99 فقره سرقت اقرار كردند.
وي با بيان اينكه اموال كشف شده تحويل مالباختگان شده است، گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
زورگيران در چنگال قانون
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي گنبدكاووس گفت: سه سارق زورگير كه چند روز گذشته با ورود به منزل مسكوني يكي از پزشكان شهر گنبدكاووس و تهديد اعضاي خانواده اين پزشك، تقاضاي 100ميليون تومان كردند، در كمتر از 24 ساعت شناسايي و دستگير شدند.سرهنگ «محمدعلي عسگري» با بيان اينكه دو تن از سارقان دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند، افزود: تلاش براي دستگيري سارق سوم نيز در حال انجام است.
سقوط خودرو به دره
رودسر- خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي رودسر گفت: در اثر واژگون و سقوط يك دستگاه خودرو به دره در بخش چابكسر سه تن از سرنشينان اين خودرو در دم جان باختند و چهار نفر ديگر مجروح شدند كه مجروحان به بيمارستان انتقال يافتند. وي افزود: اين سانحه به دليل بي احتياطي راننده و نامساعد بودن شرايط جوي رخ داده است.
سيل خسارت به بار آورد
اروميه- خبرنگاركيهان: نخستين بارش باران پاييزي در شهرستان چايپاره با جاري شدن سيل و خسارات زياد در مناطق شهري و روستايي همراه بود.
به گفته فرماندار چايپاره در اين سيل 8 واحد مسكوني به همراه 4جايگاه نگهداري دام و چند انبار در روستاي سلول لو اين شهرستان دچار آبگرفتگي و چندين راس دام روستاييان نيز تلف شدند.
مجيد هاشمي افزود: يكي از اهالي اين روستا هم كه باتلاش مردم از سيلاب نجات يافته بود به بيمارستان چايپاره منتقل شد.

 



مديرعامل اتوبوسراني تهران: 700 ميني بوس به سرويس مدارس اختصاص يافت

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از اختصاص 700 دستگاه ميني بوس با هماهنگي شركت هاي خصوصي به منظور خدمات رساني به دانش آموزان در قالب سرويس مدارس خبر داد.
پيمان سنندجي افزود: به اين منظور يك قرارداد همكاري في ما بين شركت واحد اتوبوسراني، پليس راهور تهران بزرگ و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران منعقد شده تا بتوانيم همكاري هاي بيشتري در اين خصوص داشته باشيم.
وي از جمع آوري اطلاعات در خصوص تعداد رانندگان سرويس مدارس و اين كه با چه نوع ناوگاني در اين زمينه فعاليت مي كنند خبر داد و گفت: آن گروه از شركت هاي خصوصي كه ظرفيت ناوگان ميني بوسراني آنها تكميل شده را فراخوان كرده ايم تا بعد از تاييد صلاحيت به صورت اختصاصي در بخش سرويس مدارس فعال شوند.
سنندجي با اشاره به اين كه امسال اولين سالي است كه شركت واحد اتوبوسراني به صورت نظام مند در اين حوزه ورود پيدا كرده، گفت: نرخ سرويس مدارس براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران خواهد بود.
وي از اشتغال صددرصدي ناوگان اتوبوسراني در تمام خطوط در هفته نخست مهر ماه خبر داد و تصريح كرد: تمام مرخصي هاي رانندگان در مهر ماه لغو شده و گشت هاي نظارت اتوبوسراني براي نظارت دقيق بر عملكرد ناوگان در تمامي خطوط حضور فعال دارند.
سنندجي با بيان اينكه اتوبوسراني هاي مناطق براي نظارت بيشتر و بهتر بر خدمات رساني در مهر ماه به صورت كامل فعال شده اند، اضافه كرد: اعزام اتوبوس هاي كمكي در زمان اوج مسافر به ايستگاه هاي پرمسافر در دستور كار شركت واحد قرار دارد.
وي با تأكيد بر اين كه اتوبوس هاي دو كابين تندرو (BRT) به طور متوسط سه برابر اتوبوس هاي عادي گنجايش دارند، افزود: 200 دستگاه اتوبوس BRT كه در آستانه مهر ماه وارد خطوط تندرو شدند معادل 600 دستگاه اتوبوس عادي است.

 



بذرافشان اعلام كرد
فراخواني براي انتخاب دانشجويان نمونه كشوري

مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم از آغاز ثبت نام انتخاب و معرفي دانشجويان نمونه كشوري خبر داد.
مجتبي بذرافشان مقدم در اين باره گفت: متقاضيان شركت در فراخوان بيستمين دوره انتخاب و معرفي دانشجويان نمونه كشوري از دهم تا 30 مهرماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند. براساس اعلام روز سه شنبه وزارت علوم، وي افزود: از امسال ثبت نام متقاضيان شركت در فرآيند انتخاب و معرفي دانشجويان نمونه كشور به صورت الكترونيكي و از طريق مراجعه به پايگاه اينترنتي http://wwwmsrtir/sites/ddstu/defaultaspx صورت مي گيرد.
بيستمين دوره انتخاب و معرفي دانشجويان نمونه كشور در آذرماه سال جاري با معرفي برترين ها در گروه هاي آموزشي مختلف برگزار مي شود.

 



براي دومين روز پياپي دانش آموزان رشت باز هم درخانه ماندند

بارندگي شديد روز گذشته و آبگرفتگي معابر، بيش از 105هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصيلي شهر رشت را روز سه شنبه براي دومين روز پياپي خانه نشين كرد.
رئيس روابط عمومي آموزش و پرورش استان گيلان گفت: همه مدارس شهر رشت شامل 668 واحد آموزشي روز «سه شنبه» تعطيل شد.
«سيد رضا حسيني» درگفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: واحدهاي آموزشي شهر رشت در مقاطع مختلف ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شيفت صبح و عصر روز سه شنبه با دستور «مهدي سعادتي» استاندار گيلان تعطيل شد.
وي اظهار داشت: استاندار گيلان بارندگي شديد و درپي آن آبگرفتگي روز دوشنبه و عادي نبودن شرايط براي عبور و مرور را علت تعطيلي مدارس شهر رشت اعلام كرده است.
حسيني در رابطه با تعطيلي مدارس ساير شهرهاي استان خاطر نشان كرد: تنها تعداد اندكي از مدارس شهرهاي آستانه اشرفيه و رودسر روز سه شنبه به دليل آبگرفتگي معابر و حياط مدرسه تعطيل شدند.

 



هشدار سردار مؤمني به آموزشگاه هاي رانندگي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از تعطيلي آموزشگاه هاي رانندگي غيراستاندارد خبر داد.
سردار اسكندر مؤمني اظهار داشت: پليس در راستاي استاندارد بودن آموزشگاه هاي رانندگي سخت گيري هاي بسياري مي كند چرا كه اين موضوع به نفع همه جامعه است.
وي با بيان اينكه آموزش يكي از مؤلفه هاي اصلي است، تصريح كرد: آموزشگاه هاي بسياري به دليل عدم رعايت قوانين در زمينه راهنمايي و رانندگي و همچنين غيراستاندارد بودن تعطيل شدند.
اين مقام انتظامي تأكيد كرد: در صورتي كه استانداردهاي لازم از سوي آموزشگاه هاي رانندگي رعايت نشود به ويژه در زمينه آموزش اين امر محقق نشود منجر به تعطيلي آموزشگاه مي شود و پليس در اين زمينه بدون اغماض عمل مي كند.
سردار مؤمني افزود: كساني كه بعد از آموزش و كسب گواهينامه از آموزشگاه ها بيرون مي آيند نيز از سوي پليس مورد بررسي قرار مي گيرند تا مشخص شود چه ميزان تخلف و چند درصد از تصادفات مربوط به اين آموزشگاه ها است.
به گزارش پانا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در پايان با بيان اينكه آموزش جزء اولويت اصلي پليس است، گفت: در صورتي كه ميزان تخلف رانندگاني كه در آموزشگاه ها دوره ديده اند از حد متعادل بگذرد به آن آموزشگاه در مرحله اول تذكر داده مي شود و در صورت تكرار تعطيل مي گردد.

 



سرعت سرسام آور پژو 206 در اتوبان قم- كاشان حادثه ساز شد

برخورد شديد يك دستگاه خودروي سواري پژو 206 با گاردريل در آزادراه قم- كاشان به علت سرعت غيرمجاز سه كشته برجا گذاشت.
به گزارش فارس، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم با اشاره به جزئيات حادثه اظهار كرد: اين حادثه در ساعت 15 بعدازظهر دوشنبه اتفاق افتاد كه طي آن يك دستگاه خودروي سواري پژو 206با گاردريل وسط آزادراه به شدت برخورد كرد و هر سه سرنشين آن كشته شدند.
محمدجواد باقري اضافه كرد: پس از گزارش اين حادثه دو دستگاه آمبولانس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم با كمترين زمان ممكن خود را به محل حادثه رساندند تا كمك هاي امدادي را براي مصدومان انجام دهند.
باقري بيان كرد: نيروهاي امدادي با مراجعه به محل حادثه متوجه شدند دو سرنشين از سه سرنشين خودرو كه يك خانم و يك كودك بودند بر اثر شدت برخورد از خودرو به بيرون پرتاب شده اند و به علت جراحات شديد وارده در دم جان خود را از دست داده اند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان قم با اشاره به آتش گرفتن خودروي سواري پژو 206 پس از برخورد با گاردريل بيان كرد: راننده خودرو نيز نتوانست خود را از داخل خودرو خارج كند و در ميان شعله هاي آتش گرفتار شد و جان خود را از دست داد.
وي در ادامه به وقوع حادثه اي ديگر در كيلومتر 20 جاده اراك اشاره كرد و افزود: در اين حادثه كه به واژگوني يك دستگاه خودروي سواري پرايد انجاميد، چهار نفر مجروح شدند كه با سه آمبولانس اورژانس 115 به مراكز درماني استان اعزام شدند.

 



ثبت نام 69 هزار كودك در مهدهاي كودك تهران

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان تهران گفت: در سال جاري 69 هزار كودك در مهدهاي كودك استان تهران ثبت نام كرده اند.
ژيلا باقري در خصوص آخرين تغيير و تحولات در خصوص پيش دبستاني ها تصريح كرد: از زمان ابلاغ تفاهم نامه امضا شده بين وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي كشور، وضعيت مهدهاي كودك با اين تفاهم نامه مطابقت داده مي شود و مهدهاي كودكي كه تاريخ اعتبار پروانه فعاليت آنها در حوزه پيش دبستاني منقضي شود بايد براي اخذ مجوز به وزارت آموزش و پرورش مراجعه كنند.
باقري ادامه داد: تمامي مهدهاي كودك كه در سطح استان تهران زير نظر بهزيستي استان نظارت مي شوند و تعداد محدودي از پيش دبستاني ها كه فعاليت آنها منتفي شده است زير نظر وزارت آموزش و پرورش قرار دارند.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان تهران افزود: از ابتداي سال جاري تا به امروز 32 مهدكودك جديد در استان تهران تاسيس شده كه اين آمار نسبت به سال گذشته رشد كرده است.
باقري اضافه كرد: براساس قوانين و مقررات مهدهاي كودك موظف هستند تا قبل از ابلاغ شهريه جديد، از خانواده ها شهريه سال گذشته را دريافت كنند.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان تهران تاكيد كرد: شهروندان و خانواده ها در صورت مشاهده تخلفات در مهدهاي كودك مي توانند با خط 124 سازمان تعزيرات حكومتي و يا از طريق سيستم پيام كوتاه 30008530 موضوع را به اطلاع سازمان بهزيستي برسانند.
اين مقام مسئول در سازمان بهزيستي استان تهران اضافه كرد: امسال حدود 69 هزار كودك در مهدهاي كودك استان تهران ثبت نام كرده اند.

 



برخورد 2 قطار در متروي شانگهاي

برخورد دو دستگاه قطار مسافري روز سه شنبه در تونل مترو در شهر شانگهاي واقع در شرق چين بيش از 245 زخمي برجاي گذاشت.
تلويزيون مركزي چين با پخش تصاويري از زخمي ها و قطارهاي مسافربري، گزارش كرد كه شمار زخمي هاي اين حادثه در حال افزايش است.
اگرچه آسيب ديدگي بيشتر مسافران جزيي گزارش شد اما تصاوير نشانگر آن بود كه برخي از مسافران در حال انتقال به بيمارستان بودند.
بررسي هاي اوليه نشان مي دهد كه علت حادثه بعدازظهر ديروز به وقت محلي نقص فني در سامانه هشدار و ارسال علايم مترو و خط شماره 10 اين شهر بوده است.
بلافاصله پس از اين حادثه كار تخليه 500 مسافر دو قطار آغاز شد.
عكس هاي منتشره در پايگاه اينترنتي «ويبو» چين نشان مي داد كه شماري از مسافران دچار خونريزي شده اند و آتش نشان ها مي كوشند آنها را از محل حادثه دور كنند.
خدمات مترو در 9 ايستگاه ديگر شهر شانگهاي چين متوقف و بازرسي هاي گسترده آغاز شده است.

 



گرانفروشي 10ميليارد ريالي شركت توليد شكر درهمدان

همدان -خبرنگاركيهان:
پرونده يك شركت توليد و عرضه شكر به جرم گرانفروشي 10ميليارد ريالي به سازمان تعزيرات حكومتي همدان ارسال شد.
معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني استان همدان دراين باره گفت: بازرسي هاي انجام شده از سوي كارشناسان اين سازمان نشان داد كه توليدات شركت مذكور، مبلغ 10ميليارد و 912ميليون ريال گران تر از قيمت تعيين شده، فروخته شده است.
عليرضا شجاعي افزود: سازمان حمايت از توليد و مصرف كننده، قيمت شكر را تعيين كرده و واحدهاي توليدي طبق قانون موظف به رعايت نرخ مصوب اين سازمان هستند.
وي ادامه داد: در خصوص برخورد با گرانفروشي، سازمان بازرگاني فقط وظيفه شناسايي متخلفان را برعهده دارد و نوع و ميزان جريمه را سازمان تعزيرات حكومتي تعيين مي كند.

 



انتصاب در بهزيستي

طي حكمي از سوي همايون هاشمي، رئيس سازمان بهزيستي كشور، هادي قبادي به سمت مدير جديد روابط عمومي اين سازمان منصوب گرديد.

 



نجات يك صنعتگر ايلامي از مرگ

ايلام- خبرنگاركيهان:
يكي از صنعتگران ايلامي كه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام با ريختن بنزين بر روي خود قصد خودسوزي داشت توسط كاركنان اين سازمان نجات پيدا كرد.
اين صنعتگر ايلامي كه براي تكميل ظرفيت واحد توليدي خود به سازمان مراجعه كرده بود به دليل عدم مديريت صحيح بر اين سازمان و ندادن جواب لازم از مسئولان ظرف بنزيني كه همراه داشت بر روي خود ريخت و كبريت را روشن كرد اما كاركنان حاضر در محل فورا وارد عمل شدند و مانع از خودسوزي اين صنعتگر شدند.
يكي از اعضاي هيئت مديره خانه صنعت ايلام به خبرنگار ما گفت: تحويل و تحول مديريت صنعتي در استان وضعيت نامناسبي دارد كسي كه تا ديروز مسئوليت صنعت و معدن استان را عهده دار بوده است با ادغام وزارت صنايع و بازرگاني اكنون فاقد مسئوليت است و مديريت آن را به افراد غيرصنعتي واگذار كرده اند كه قطعا حاصل آن به وجود آمدن اين مسائل خواهد بود.
وي افزود: در سفر اول هيئت دولت به استان ايلام اعتبارات قابل توجهي براي صنعت و معدن در اين استان درنظر گرفته شده كه جذب نشد و استان هاي برخوردار توانستند به خوبي از سفرهاي هيئت دولت استفاده كنند.
اين مسئول اضافه كرد: مسئوليت ها با رابطه واگذار مي شوند و تا زماني كه در اين استان در دادن مسئوليت ضابطه جاي رابطه را نگيرد شاهد اين حوادث تلخ و ناگوار خواهيم بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14