(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مهر 1390- شماره 20041

حديث دشت عشق
نماينده واليبال كشورمان در رقابت هاي جام باشگاههاي جهان- قطر
دفاع از سكوي جهاني توقع عالي از دست هاي خالي
اخبار كوتاه از فوتبال
ملي پوشان ووشو فردا درتركيه
درخواست فرانك رايكارد از مترجمش: نماز خواندن را به من ياد بده
نشست خبري بسكتبالي ها پس از ناكامي در آسيا مشحون : ماتيچ بخواهد ادامه مي دهيم
19 مهر؛ آخرين فرصت تيم ها فقط يك تيم براي شركت در ليگ كشتي فرنگي ثبت نام كرده است
خواندني از ورزش ايران
قطعي شدن 3 سهميه دوچرخه سواري ايران در المپيك



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «مصطفي زمانيان»
آرپي جي زن ماهر
شهيد زمانيان با عشق به دروس حوزه ايمان وارد حوزه علميه نجف آباد شد تا با معارف اسلامي آشنا شود و در راه تبليغ دين مبين اداي وظيفه نمايد. پس از دو سال به حوزه علميه قم در جوار كريمه اهل بيت(س) رفت و در محضر استادان فرزانه آن حوزه زانوي معرفت به زمين زد. از وقتي تلاطم جنگ تحميلي و جانفشاني بچه هاي جنگ و شيپور جبهه ها را مي شنيد، تاب و توان ماندن از او گرفته مي شد تا اين كه به عزم رحيل به ديار نور، در بسيج نجف آباد ثبت نام نمود و پس از گذراندن دو سه ماه آموزش نظامي موفق شد در عمليات بيت المقدس در فتح خرمشهر شركت نمايد. شهيد زمانيان در مدت كوتاه توانست آر پي جي زن ماهري شود و جلو تانك هاي بعثي را بگيرد، آخرين صفحه زندگي خونين اين طلبه مجاهد در عمليات رمضان در شرق بصره ورق خورد و شهيدانه به سرچشمه كوثر رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «مصطفي زمانيان»، سال 1344 در نجف آباد متولد شد و در 23/4/1361 در عمليات رمضان به شهادت رسيد.

 



نماينده واليبال كشورمان در رقابت هاي جام باشگاههاي جهان- قطر
دفاع از سكوي جهاني توقع عالي از دست هاي خالي

تيم واليبال پيكان در حالي عازم مسابقات جهاني مي شود كه مسئولان اين تيم اعلام كرده اند كسي نبايد از آنها توقعي داشته باشد.
هفتمين دوره مسابقات واليبال جام باشگاههاي جهان طي روزهاي 17 تا 24 مهرماه برگزار مي شود. اين دوره از مسابقات براي سومين سال متوالي به ميزباني قطر برگزار مي شود و تيم واليبال پيكان به عنوان نماينده ايران و آسيا در آن حضور پيدا خواهد كرد.
با توجه به قهرماني ايران در آسيا و پشت سر گذاشتن مسابقاتي با اين فشار و نزديك شدن به رقابت هاي ليگ برتر ايران به عقيده برخي از كارشناسان پيكان نمي تواند مانند هميشه نتيجه بگيرد و شرايط ايده آلي ندارد.
پيكان بي ملي پوش شد
تيم پيكان براي اين مسابقات قرار بود چند بازيكن را به عنوان يار كمكي در اختيار بگيرد. بازيكناني مانند مهدي مهدوي، آرش كمالوند، رضا صفايي و محمد موسوي از آن جمله بودند كه با مخالفت باشگاههاي خود نتوانستند پيكاني ها را در اين مسابقات همراهي كنند.
با اين شرايط تيم پيكان بدون بازيكن ملي پوش و يار كمكي عازم دوحه مي شود و به نوعي مي خواهند با تير و كمان به جنگ تانك بروند!
تركيب اين تيم را در مسابقات جام باشگاههاي جهان پرويز پزشكي، محمدطاهر وادي (پاسور)، محسن عندليب، احمد بابايي (پشت خط زن)، حسام بخششي، ولي نورمحمدي، داود مقبلي (سرعتي)، رحمان داودي، عليرضا مباشري، باركا از فرانسه و جان ابي شبي از لبنان (دريافت كننده) و علي حسين (ليبرو) تشكيل مي دهند.
با تمام اين شرايط پيكاني ها چند بازيكن باتجربه را به تركيب خود اضافه كردند تا دچار افت فاحش نشوند و بتوانند در رده هاي بالايي جدول ليگ برتر و همچنين مسابقات جام باشگاههاي جهان حضور داشته باشند، البته با توجه به رشد چشمگير تيم هاي حاضر در مسابقات جهاني و همچنين سرمايه گذاري خوب آنها براي موفقيت در اين مسابقات توقع دفاع از سكوي جهاني پيكان به نوعي «توقع عالي از دست هاي خالي» است.
توقعي نداشته باشيد!
پيكاني ها هم كه خودشان به اين موضوع واقف هستند در مصاحبه هاي خود اعلام مي كنند كه هيچكس نبايد از ما توقع قهرماني داشته باشد؛ هرچند كه صرف حضور در اين مسابقات هم ارزشمند است، اما چه بهتر مي شود تا با حمايت فدراسيون واليبال و مسئولان باشگاه پيكان تيمي روانه مسابقات شود كه حداقل بتواند از عنوان سومي خود در اين پيكارها دفاع كند.
پيكاني ها براي بيان اين صحبت هاي خود دليل ديگري به غير قدرتمند شدن ساير تيم ها دارند و آن هم تغيير 70 يا 80 درصدي تركيب تيم نسبت به سال گذشته است.
پيمان اكبري با اين شرايطي كه دارند حتي قول قهرماني در ليگ برتر را هم نداد و گفت: تنها تلاش مي كنيم كه بازيهاي خوب و سطح بالايي از خود به نمايش بگذاريم. از بازيكنان درخواست كرده ام تا در مسابقات مختلفي كه در پيش داريم فقط در حد توان خود ظاهر شوند و اين موضوع براي كادر فني كافي است.
گروه بندي هشت تيم شركت كننده به اين شرح است:
گروه A: جاسترز بسكي لهستان، ترنيتي اسپارتانز كانادا، زنيت كازان روسيه و پيكان ايران
گروه B: ترنتينو ايتاليا، الاهلي مصر، سسي برزيل و العربي قطر

 



اخبار كوتاه از فوتبال

واگذاري30 درصد سهام استقلال و پيروزي به هواداران
وزير ورزش و جوانان گفت: 30 درصد سهام باشگاه هاي استقلال و پيروزي به هواداران اين تيم واگذار خواهد شد. محمد عباسي با بيان اينكه اعتبار بودجه امسال براي ورزش چيزي بالغ بر 200 ميليارد تومان بوده است اظهار كرد: اعضاي هيات مديره باشگاه هاي استقلال و پيروزي با قدرت به كار خود ادامه خواهند داد.
اردوي پيروزي در كيش
تيم فوتبال پيروزي براي برگزاري اردويي سه روزه پنج شنبه عازم جزيره كيش خواهد شد. سرخپوشان تهراني بدون ملي پوشان خود؛ علي كريمي، جواد كاظميان، مازيار زارع و عليرضا حقيقي راهي جزيره كيش مي شوند.
برهمين اساس، بازيكنان، مربيان و كادر همراه پيروزي امروزتهران را به مقصد كيش ترك مي كنند. پيروزي روز شنبه در كيش يك ديدار دوستانه برگزار مي كند و يكشنبه هفدهم مهرماه به تهران بازمي گردد.قرار بود تيم پيروزي در زمان تعطيلي مسابقات ليگ برتر براي برپايي اردوي آماده سازي راهي امارات شود و در اين كشور ديداري دوستانه را نيز برپا كند كه با لغو اردوي امارات، كيش براي پيگيري تمرينات سرخپوشان انتخاب شد.
دايي همبازي سابقش را كنار گذاشت
سرمربي تيم فوتبال راه آهن بازيكن اين تيم را به دليل غيبت بدون اجازه در تمرينات در اختيار كميته انضباطي باشگاه قرار داد. علي دايي به دنبال تكرار غيبت هاي ستار زارع در تمرينات اين بازيكن را كه در تيم ملي با سرمربي راه آهن همبازي بود در اختيار كميته انضباطي باشگاه قرار داد. ستار زارع كه قبل از اين نيز براي حضور در تمرينات بي انضباطي كرده بود يك روز پس از ساير بازيكنان به اردوي كيش پيوست و همين امر باعث شد دايي او را در اختيار كميته انضباطي باشگاه قرار دهد.كعبي كه همبازي اين دو در تيم ملي بود نزد علي دايي وساطت كرد تا زارع به تمرينات برگردد اما اين درخواست با مخالفت دايي مواجه شد.
مهاجم 19 ساله يمن چشم قلعه نويي را گرفت
باشگاه تراكتورسازي تبريز قصد دارد ايمن الهاجري كاپيتان تيم ملي زير 19 سال يمن را به خدمت گيرد.ايمن الهاجري كاپيتان تيم زير 19 سال يمن براي پيوستن به باشگاه تراكتورسازي سه شنبه اين كشور را به مقصد ايران ترك كرد. چنانچه وي با تراكتورسازي قرارداد امضا كند، نخستين بازيكن يمني شاغل در ليگ ايران خواهد بود. محمد حسين جعفري مديرعامل باشگاه تراكتورسازي ضمن تأييد خبر فوق با اعلام اين مطلب كه به احتمال قريب به يقين مهدي كياني از باشگاه تراكتورسازي جدا مي شود، افزود: در حال حاضر منتظر هستيم كه كياني بگويد كه مي خواهد به كدام تيم برود تا با آن ها وارد مذاكره شويم.
رحيمي: استعفا نداده و نمي دهم
در حالي كه دو روز پيش به نقل از منابع موثق اعلام شد، عليرضا رحيمي مدير عامل باشگاه فولاد سپاهان اصفهان از سمت خود استعفا داده است و بر همين اساس رحيمي روز سه شنبه به باشگاه نرفت و اعلام كرد كه استعفايش را هم تكذيب نمي كند، اما ديروز با قاطعيت تمام گفت كه استعفا نمي دهد و با قوت به كارش ادامه خواهد داد. رحيمي اظهار كرد: اصلاً به استعفا فكر نمي كنم. استعفا نداده و نمي دهم و با قوت به كارم ادامه خواهم داد تا مشكلات را يكي پس از ديگري برطرف كنم. همه مشكلات قابل حل است و مشكلي نيست كه راهكار نداشته باشد و لاينحل باشد اما سختي خاص خود را دارد و بايد با همه آن ها جنگيد تا برطرف شود.
مارادونا: توس به الوصل بيا!
رسانه هاي انگليسي از علاقه مارادونا براي آوردن توس به الوصل امارات خبر دادند. سايت تاك اسپورت نوشت: مارادونا براي جذب توس با او تماس گرفته و مي خواهد با هر قيمتي كه شده است اين مهاجم آرژانتيني را به امارات ببرد. به نوشته اين سايت توس تا حدودي با انتقال به اين باشگاه اماراتي موافق است چرا كه مارادونا به او گفته كه باشگاه الوصل حاضر است، با پيشنهاد مالي او موافقت كند. باشگاه هاي ديگري از جمله رئال مادريد، وستهام و اينتر خواستار جذب توس هستند. مشكل انتقال اين بازيكن به نوشته سايت تاك اسپورت درخواست حقوق 775 هزار دلار در هفته است كه تا حدودي انتقال وي را غيرممكن مي كند.
اعلام زمان دو ديدار معوقه از ليگ برتر
سازمان ليگ برتر فوتبال زمان دو ديدار از مسابقات هفته هشتم را اعلام كرد.ديدار دو تيم مس كرمان با سپاهان روز يكشنبه 17 مهر ساعت 30:15 در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان و همچنين مسابقه تيم ذوب آهن اصفهان با مس كرمان روز دوشنبه 25 مهر در ساعت 45:15 در ورزشگاه فولادشهر برگزار مي شود.

 



ملي پوشان ووشو فردا درتركيه

كاروان تيم ملي ووشو ايران براي حضور در يازدهمين دوره رقابتهاي ووشو قهرماني جهان صبح فردا راهي تركيه مي شود.
يازدهمين دوره رقابتهاي ووشو قهرماني جهان طي روزهاي 18 تا 22 مهرماه به ميزباني تركيه در سالن «آنكارا اسپورت» شهر آنكارا برگزار مي شود و اعضاي تيم ملي ايران با 19 ورزشكار و 7 مربي صبح جمعه براي حضور در اين مسابقات راهي تركيه مي شود.
تيم ملي سانداي با تركيب علي يوسفي در وزن 60- كيلوگرم، محسن محمد سيفي در وزن 65- كيلوگرم، سجاد عباسي در وزن 70- كيلوگرم، جواد آقايي در وزن 75- كيلوگرم، امير فضلي در وزن 80- كيلوگرم و حميدرضا قلي پور در وزن 85- كيلوگرم با هدايت «وي يان دونگ» از چين و محمدرضا جعفري به تركيه اعزام مي شوند.
در بخش تالو هم محسن احمدي، ابراهيم فتحي و نويد مكوندي (تيم 3 نفره دوئيلين)، فرشاد عربي، احسان پيغمربي، علي وطن خواه با مربيگري «خوهوا گوانگ» از چين و تيمور بني طالبي روي تالو فيلد مسابقات جهاني خواهند رفت.

 



درخواست فرانك رايكارد از مترجمش: نماز خواندن را به من ياد بده

سرمربي تيم ملي عربستان از مترجمش خواست تا چگونگي نماز خواندن رابه او ياد بدهد.
فرانك رايكارد سرمربي پيشين بارسلونا كه اخيرا به تيم ملي فوتبال عربستان پيوست، نتايج خوبي با اين تيم نگرفته است و از دو ديداري كه در مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل انجام داده تنها يك امتياز گرفته است.
رسانه هاي عربستاني ديروز اعلام كردند كه رايكارد از مترجمش خواسته كه شيوه نماز خواندن و تمام جزئيات آن را به او ياد دهد.به نوشته روزنامه الرياض، در تمرينات تيم ملي عربستان بازيكنان به هنگام فرا رسيدن زمان نماز، تمرينات را رها مي كنند و نماز جماعت مي خوانند. همين مسئله كنجكاوي رايكارد را برانگيخت و از مترجمش خواست تا شيوه نماز خواندن و دعاهاي مسلمانان را به او آموزش دهد. به نوشته اين روزنامه، مترجم رايكارد همچون كلاس درس در حال آموزش دادن نماز خواندن به رايكارد است.اين در حالي است كه خود او تاكنون گرويدن به اسلام را به طور رسمي اعلام نكرده است.اين عمل رايكارد هلندي اين سوال را در ذهن به وجود مي آورد كه آيا او مي خواهد به اسلام روي بياورد يا فقط مي خواهد از شيوه نماز خواندن مسلمانان آگاه شود.

 



نشست خبري بسكتبالي ها پس از ناكامي در آسيا مشحون : ماتيچ بخواهد ادامه مي دهيم

رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: اگر ما بخواهيم اين باخت و ناكامي را توجيه كنيم به اهالي رسانه و افكار عمومي توهين كرده ايم.
محمود مشحون در نشست خبري تيم ملي بسكتبال اظهار داشت: همه موفقيت هاي ورزش بسكتبال در سال هاي گذشته مديون شما رسانه ها و حمايت هاي مردم بوده است و امروز هم اگر تيم ملي مقابل اردن شكست خورده و نتوانسته راهي المپيك شود فاجعه اي بوده كه رخ داده است. اگر ما بخواهيم اين باخت و ناكامي را توجيه كنيم به اهالي رسانه و افكار عمومي توهين كرده ايم. اين باخت جاي هيچ صحبت و توجيهي را ندارد.
رئيس فدراسيون بسكتبال عنوان كرد: ما در سال 90 و پيش از جام ملت هاي آسيا مي خواستيم تورنمنتي را با حضور تيم هاي معتبر اروپايي برگزار كنيم كه اين تورنمنت حدود يك ميليارد تومان هزينه در برداشت، اما چه كسي اين پول را به ما مي داد؟ در زمان علي سعيدلو اين درخواست را داديم و او هم موافقت كرد، اما فدراسيون جهاني باز هم به امكانات ما ايراد گرفتند و تيم هاي اروپايي تمايلي براي حضور در ايران نشان ندادند. البته اگر منتقدان هم در اين باره مسائلي را مطرح مي كنند حق دارند چون آنها هم مي خواهند بازي هاي تيم ملي را در داخل ايران ببينند.
مشحون در مورد ادامه همكاري با ماتيچ سرمربي تيم ملي اظهار داشت: اولويت ادامه همكاري با اين مربي به خودش باز مي گردد. اگر او علاقه داشته باشد و بخواهد در ايران بماند ما با او راه را ادامه مي دهيم.
ماتيچ: برخورد خوبي با قهرمان نشد
اما در ادامه نشست خبري اعضاي تيم ملي بسكتبال ماتيچ سرمربي تيم ملي نيز اظهار داشت: ما به عنوان قهرمان در مسابقات شركت كرديم اما برخوردي در سطح تيم ازبكستان با ما شد. شرايط تمريني كه بد بود طوري كه در سالن اصلي فقط يك بار تمرين كرديم و سالن تمريني مان هم اصلاً استاندارد نبود. بعد از دو روز هم به اين نتيجه رسيديم كه غذاي هتل اصلاً مناسب ما نيست ضمن اينكه پيش از مسابقات همه مانند خودمان فكر مي كردند ايران و چين فيناليست ها هستند در صورتي كه ما اصلاً چيني ها را نديديم. آنها در هتل ديگري اقامت داشتند! وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه چرا در اين مدت پشتوانه سازي مناسبي براي تيم ملي انجام نشده است و آيا تاريخ بازيكنان بزرگ در اين تيم به پايان نرسيده است، گفت: اين را قبول ندارم كه پشتوانه سازي انجام نشده چون ما براي هر اردو 40 بازيكن دعوت مي كرديم كه بيشتر آنها جديد بودند و در نهايت هر سال حداقل دو سه بازيكن به تيم ملي اضافه مي كنيم. اينكه مي گوييد تاريخ بازيكنان بزرگ هم تمام شده را قبول ندارم اما در عين حال معتقدم براي سال آينده بايد چند بازيكن جديد به بدنه اين تيم تزريق شود.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه با توجه به پايان قرارداد شما چه تصميمي براي همكاري با بسكتبال ايران داريد گفت: قراردادم تمام شد و در حال حاضر هيچ قراردادي با بسكتبال ايران ندارم اما احساس من نسبت به تيم ايران خوب است. بازيكنان اين تيم در قلب من هستند. اگر همه چيز روند مثبت داشته باشد براي جبران گذشته فرصت داريم. البته نظر من فقط يك طرف قضيه است بايد ببينم در مورد ادامه همكاري، فدراسيون چه نظري دارد.

 



19 مهر؛ آخرين فرصت تيم ها فقط يك تيم براي شركت در ليگ كشتي فرنگي ثبت نام كرده است

رئيس كميته ليگ فدراسيون كشتي گفت: تا به حال فقط يك تيم براي ليگ برتر كشتي آزاد رسما ثبت نام كرده است.
عباس نمازيان درباره وضعيت ليگ هاي آزاد و فرنگي كشتي كشور اظهار كرد: تا زماني كه تيم ها رسما اعلام آمادگي نكنند و وروديه خود را نپردازند، نمي توانيم حضور آنها را در ليگ برتر قطعي بدانيم. تا به حال فقط يك تيم در كشتي آزاد ثبت نام كرده است.
وي ادامه داد: البته تيم هاي مختلفي صحبت كرده اند و خواهان حضور در ليگ هستند كه تا روز 19مهر كه آخرين مهلت تيم ها است، وضعيت مشخص مي شود. نمازيان در پاسخ به اين مورد كه اين نگراني وجود دارد كه ليگ فرنگي به سرنوشت سال قبل دچار شود، پاسخ داد: فكر نمي كنم امسال مثل سال قبل شود. با توجه به نتايج بسيار خوب كشتي فرنگي در جهان، هيات هاي كشتي و تيم هايي علاقه مند به حضور در ليگ فرنگي هستند. ما هر اندازه كه براي ليگ آزاد تلاش مي كنيم، به كشتي فرنگي هم به همان اندازه توجه داريم.
رئيس كميته ليگ كشتي در پايان در مورد دليل تغيير قوانين ملي پوشان و بازگشت به مقررات گذشته گفت: تيم ها به قوانين ملي پوشان در سال قبل اعتراض داشتند كه با كارشناسان بررسي كرديم و به نظر تيم ها احترام گذاشتيم. پس از مشورت هايي كه داشتيم تصميم گرفته شد كه هر تيم از دو ملي پوش مسابقات جهاني استانبول حق استفاده داشته باشد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودو و كوراش در حكمي محمود رشيدي را به عنوان نايب رئيس اين فدراسيون منصوب كرد. وي پيش از اين هم به مدت 8 سال در هيئت رئيسه فدراسيون جودو و كوراش بود.
¤ بيست و يكمين دوره رقابت هاي ليگ برتر واترپلو باشگاههاي كشور از 19 آبانماه با شركت 12تيم آغاز خواهد شد.
¤ منوچهر مقصودي نايب رئيس فدراسيون بوكس گفت: جايزه نقدي 100 ميليون ريالي كه قبل از اعزام براي كساني كه سهميه المپيك بگيرند، مصوب شده بود، به محض ورود روزبهاني به فرودگاه به وي پرداخت مي شود.
¤ رقابت هاي دوچرخه سواري كوهستان قهرماني كشور از امروز با عنوان «زنده ياد حاج سيدعليرضا شهاب» پيشكسوت و قهرمان اين رشته ورزشي به ميزباني استان قزوين برگزار مي شود.
¤ كلاس مربيگري سوليداريتي با همكاري فيلا، كميته ملي المپيك و انستيتو بين المللي كشتي از شنبه در آكادمي ملي المپيك آغاز مي شود. مدير اين دوره سيدعسكر موسوي، مسئول كميته آموزش انستيتو بين المللي كشتي است و پروفسور هروات رومانيايي مدرس درس هاي عملي و تئوري اين دوره است.
¤ ملي پوشان وزنه برداري ايران كه خود را براي حضور موفق در رقابت هاي قهرماني جهان در پاريس كه به منظور توزيع سهميه المپيك 2012 برگزار مي شود، آماده مي كنند با پايان اردوي سنندج از روز شنبه هفته آينده كار خود را در مجموعه وزنه برداري آزادي در تهران تا روز اعزام به پاريس پيگيري مي كنند.

 



قطعي شدن 3 سهميه دوچرخه سواري ايران در المپيك

پس از اعلام آخرين رنكينگ ركابزنان از سوي اتحاديه جهاني دوچرخه سواري در سال 2011، سه سهميه دوچرخه سواري ايران (بخش جاده) در رقابتهاي المپيك 2012 لندن تثبيت شد.
در مواد پيست رقابتهاي دوچرخه المپيك لندن نيز ايران به احتمال بسيار زياد يك سهميه خواهد داشت، كه كسب اين سهميه منوط به شركت در رقابتهايي خواهد بود كه از طرف فدراسيون جهاني براي كسب سهميه تعيين شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14