(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مهر 1390- شماره 20041

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تهران را نگاه مي كنند ! (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني : رسيدگي قاطعانه به پرونده فساد بزرگ مالي از نشانه هاي اقتدار نظام است
كله پاچه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
آيت الله مهدوي كني: مردودين فتنه در 8+7 جايي نخواهند داشت
درخواست ايران براي ارجاع پرونده سلاح هاي شيميايي روسيه و آمريكا به شوراي امنيت
رئيس سابق موساد: ايران در موثرترين و اسرائيل در بدترين موقعيت تاريخ خود است
سيدمحمد خاتمي سهامدار بانك سامان نيست (خبر ويژه)
گوانتانامو پيش پادگان اشرف هيچ است (خبر ويژه)
ما از بقيه اپوزيسيون خيلي نوكرترترتريم! (خبر ويژه)
جهنم ضرر! حال كه اينطوري شد حسني مبارك را شخصيت سال مي كنيم! (خبر ويژه)
سياست «دومسيره» آمريكا مسير ايران را هموار كرده است (خبر ويژه)
وقتي ضدانقلاب آچمز مي شود (خبر ويژه)



تهران را نگاه مي كنند ! (يادداشت روز)

اگر در تاريخ نه چندان بلند انقلاب هاي منطقه -كه آمريكايي ها دوست دارند آن را بهار عربي بنامند- دقيق شويم، مي توان ديد كه راهبرد آمريكا براي اثرگذاري بر مناسبات ايران و خاورميانه انقلابي، 3 فاز متفاوت را پشت سر گذاشته است. اينكه در زماني چنين كوتاه (حدود 10 ماه) آمريكا چندين بار استراتژي خود درباره «نحوه حضور ايران در محيط انقلابي خاورميانه»را تغيير داده نشان دهنده آن است كه آمريكايي ها قادر به فهم دقيق نسبت ايران و اين تحولات نيستند و هر بار هم كه تصميم مي گيرند درك خود از مسئله را دقيق تر كنند، از دامن يك اشتباه به دامن اشتباهي ديگر مي افتند. اين نوشته تلاش مي كند روند اشتباهات محاسباتي آمريكا براي تاثير بر مناسبات ايران و انقلاب هاي منطقه را با حداكثر اجمال تحليل كند و نهايتا نتيجه بگيرد كه تحليل تروريست پيري مانند مئير داگان كه ديروز گفته ايران در «مسئله سازترين و اثرگذارترين» دوران تاريخ خود به سر مي برد، به چه دليل و به چه معنايي درست است.
پس از آغاز انقلاب هاي منطقه و كاهش شدت سرگيجه اوليه اي كه به كاخ سفيد دست داد، نخستين راهبردي كه براي اثرگذاري بر نسبت ميان ايران و تحولات منطقه در پيش گرفته شد، تبديل كردن فرصت به تهديد از طريق سرايت دادن ناآرامي ها به ايران بود. آنچه آمريكايي ها را وادار كرد كه روي اين مسئله به طور ويژه وقت بگذارند اين بود كه حس مي كردند فرصتي در اختيار دارند تا در كالبد بي جان فتنه سبز در ايران دوباره روحي بدمند و ناآرامي هايي را كه در سال 88 قادر به تبديل آن به يك پروژه براندازي نشده بودند، دوباره احيا كنند.
در اين فاز، دو پروژه اجرا شد؛ نخست، در 25 بهمن 1389 آمريكايي ها به واسطه سرويس هاي اروپايي كه در واقع مرتبطان مستقيم موسوي و كروبي محسوب مي شدند به آنها پيغام دادند كه هر طور شده بايد يك درگيري جديد در تهران راه بيندازند و اين دو هم كه مامور بودند و معذور؛ لذا ماجراي ناكام ولي عبرت آموز 25 بهمن شكل گرفت كه در وقت خود به تحليل آن پرداخته ايم.
پروژه دوم، كشاندن ناآرامي ها به سوريه و تلاش براي راديكال كردن آن از طريق مسلح سازي مخالفان با هدف حذف سوريه از محور مقاومت بود كه تحليل اصلي خفته در پس آن باز هم ايران را نشانه مي گرفت. استراتژيست هاي آمريكايي و اسراييلي در آن ايام معتقد بودند تنها كشوري كه سقوط دولت در آن مي تواند به آغاز آشوب ها در ايران منجر شود سوريه است و لذا محاسبه راهبردي آمريكا اين بود كه با تضعيف يا حذف اسد يك حلقه موثر از زنجيره مقاومت را حذف مي كند.
اشتباه محاسبه اصلي كه باعث شد راهبرد آمريكا در فاز اول شكست بخورد اين بود طراحان واشينگتن اين نكته را در نظر نگرفته بودند كه فتنه گران در تهران برخلاف آنها كه تلاش مي كردند ماهيت اسلامي اين تحولات را انكار كنند، اين انقلاب ها را كاملا اسلامگرايانه مي دانند و بنابراين نه فقط حاضر نيستند از آن الگو بگيرند بلكه خواهان توقف هر چه سريع تر آن هستند!
فاز دوم، بلافاصله پس از شكست پروژه 25 بهمن آغاز شد. در اين فاز هدف اصلي آمريكا اين بود كه ايران را در مقابل تحولات منطقه به انفعال بكشاند و آن را از نقش آفريني موثر در اين تحولات باز بدارد. در اينجا 3 پروژه مهم اجرا شد. اولا، آمريكايي ها با مشاركت سعودي فتيله بحران در سوريه را بالا كشيدند تا ايران در حمايت از مطالبات انقلابي مردم منطقه به زعم آنها دچار پارادوكس شود و ديگر نتواند به آساني از «جنبش هاي مردمي در خاورميانه» حمايت كند. ثانيا، برخي محافل خاص در داخل ايران به يكباره و بي آنكه حتي يك استدلال به درد بخور در اختيار داشته باشند اين نغمه را ساز كردند كه كل تحولات منطقه پروژه آمريكاست و بنابراين نه فقط ايران نبايد در اين آتش بدمد بلكه بايد براي ايجاد ثبات در منطقه به حاكمان فعلي كمك كند. اين خط مشكوك كه آشكارا دست هاي مرتبط با محافل بيروني را مي شد در پس آن ديد، البته خيلي دوام نياورد ولي توانست در مقطعي انرژي نظام را صرف بحث بي حاصلي بكند كه نتيجه آن از ابتدا روشن بود. اما پروژه سوم از همه خطرناك تر بود. درست در وضعيتي كه ايران اسلامي مي بايست همه ظرفيت و توان و نيروي خود را صرف جهت دهي به انقلاب هاي منطقه كند همان تيمي كه ابتدا گفته بود تحولات منطقه كار آمريكاست، بحراني ديگر درون دولت بوجود آورد و زماني بيش از 10 روز تمام توان سياسي كشور را صرف بازي كرد كه باز هم برنده و بازنده آن از همان ابتدا روشن بود. در پايان فاز دوم بود كه برخي از تحليلگران در داخل به اين فكر افتادند كه پروژه اي از پيش برنامه ريزي شده براي جلوگيري از متمركز شدن انرژي نظام بر تحولات منطقه وجود دارد كه بايد در مقابل آن سخت هشيار بود.
فاز سوم كه داراي نوعي هم پوشاني زماني با فاز دوم است، در همين ايام طراحي شد و تا امروز ادامه دارد. آمريكايي ها در اين فاز تمام نيروي خود را به ميدان آورده اند تا از تبديل شدن ايران به يك الگو در خاورميانه پسا انقلابي جلوگيري كنند. در واقع تحليل آمريكايي ها اكنون اين است كه منطقه در نوعي وضعيت گذار تاريخي قرار گرفته كه اگر اين فرايند آنگونه كه مدنظر آمريكاست مديريت نشود، نه فقط خاورميانه براي هميشه از دست غرب خارج خواهد شد بلكه ممكن است آتشي كه در اينجا برافروخته شده تا عمق نهانخانه هاي امن كشورهاي غربي هم نفوذ كند بي آنكه بتوان راه چاره اي براي آن يافت. مسئله اصلي براي آمريكا در اين فاز اين است: اكنون كه منطقه در آستانه يك انتخاب تاريخي قرار گرفته و با انهدام مدل هاي قبلي به دنبال مدلي جديد مي گردد، چه بايد كرد كه ايران تبديل به الگوي كشورهاي منطقه نشود؟ كابوس آمريكايي ها اين است كه مدل ايران بسط پيدا كند و صداي امام خميني كه نتانياهو چند ماه قبل هراسان گفت از بيخ گوشش رد مي شود، هر روز بلندتر شود. بدون ترديد، و بر مبناي مجموعه اي استدلال هاي بسيار مهم كه اينجا جاي بحث از آنها نيست اكنون براي آمريكا هيچ هدفي مهم تر از اين نيست كه از تبديل بهار عربي به بستري براي بسط الگوي ايران جلوگيري كند.
راهبردهاي زير دقيقا با اين هدف تدوين شده و در حال اجراست.
در گام اول آمريكايي ها در تلاشند تا تركيه را تبديل به يك الگوي جايگزين در عرض ايران بكنند. آنگونه كه از رفتار ترك ها پيداست خود آنها هم چندان به اين موضوع بي ميل نيستند و گويي در معامله اي پنهان با آمريكا پذيرفته اند كه با افكندن خود به ميانه معركه انقلاب هاي منطقه، به رقابت با مدل انقلاب اسلامي ايران برخيزند. مدل تركيه دو مشكل اساسي دارد. اول اينكه اين مدل فاقد هرگونه ظرفيت و توان ايدئولوژيك است در حالي كه تحولات منطقه ماهيتي عميقا ايدئولوژيك دارد كه قبل از هر چيز با لائيسيته از آن نوعي كه در تركيه جريان دارد، درگير است. دوم، تركيه همواره يك متحد كامل براي غرب بوده و به همين دليل هرگز براي ارتباط گيري با آن دسته از گروه هاي انقلابي در منطقه كه سرگرم مبارزه سازمان يافته با غرب بوده اند تلاش نكرده است. بنابراين، تركيه هر گز نمي تواند يك مدل باشد بلكه نهايتا تنها يك بازيگر است كه بازي آن هم از تناقض هاي دروني علاج ناپذيري رنج مي برد.
گام دوم آمريكا براي جلوگيري از تبديل شدن ايران به مدلي براي آينده منطقه شكست خورده نشان دادن مدل جمهوري اسلامي بوده است. اين شايد اصلي ترين راهبردي است كه اكنون آمريكايي ها در قبال تمام تحولات منطقه در پيش گرفته اند. اكنون همه سعي آمريكا اين است كه به مردم منطقه بگويد مدل ايران ارزش تقليد ندارد. بهترين و موثرترين كمك به آمريكا در اين مسير آن است كه كساني در داخل ايران خود پيشگام بحراني و سياه جلوه دادن فضا، بي دستاورد نشان دادن تلاش هاي نظام در مسير خدمت به مردم و هزينه زا قلمداد كردن راهبردهاي سياست خارجي كشور شوند. ابعاد خيانت آن دسته از خواص كه در اين مقطع حساس وظيفه خود را نفهميده و بي توجه به حساسيت بي نظير آنچه در منطقه مي گذرد، صرفا در پي آتش افروزي در داخل و تزريق مستمر بحران به فضاي سياسي و رسانه اي كشور هستند اين بار قابل مقايسه با گذشته نيست. آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال 88 بصيرت ناميد زماني به معناي مرزبندي صريح با دشمن بود، زماني ديگر معناي در نياميختن مرز دوست و دشمن به خود گرفت و اكنون به معناي آن است كه مددكار دشمن شكست خورده و رو به اضمحلال نشويم. كالاي انقلاب اسلامي و تجربه عظيم جمهوري اسلامي گرانبهاتر از آن است كه بشود آن را پيش پاي اين فساد و آن ناكارآمدي قرباني كرد، بويژه حالا كه مردم كف خيابان هاي خاورميانه ايستاده اند و به تهران نگاه مي كنند.
مهدي محمدي

 



آيت الله آملي لاريجاني : رسيدگي قاطعانه به پرونده فساد بزرگ مالي از نشانه هاي اقتدار نظام است

رئيس قوه قضاييه رسيدگي قاطع دستگاه قضايي به پرونده فساد عظيم بانكي را بازدارنده، موجب جلب اعتماد افكار عمومي و نشانه اي از قاطعيت نظام اسلامي در برخورد با عوامل فساد، بدون توجه به «خطوط قرمز توهمي» دانست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي كاهش اعتماد مردم به نظام اقتصادي و بانكي كشور را يكي از جنبه هاي تخريبي فساد عظيم بانكي اخير دانست و گفت: همه مسئولان موظفند صرف نظر از جنبه هاي مخرب پرونده فساد بزرگ مالي، به اين مسئله رسيدگي و اعتماد عمومي را به نظام بانكي و اقتصادي بازگردانند.
رئيس قوه قضاييه با تبريك ميلاد مسعود امام هشتم حضرت علي بن موسي الرضا (ع)، به توجه همگاني نسبت به فساد مالي اخير اشاره كرد و گفت: اين روزها بحث فساد كلان بانكي مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گرفته است و دستگاه قضايي نيز به صورت كاملاً جدي و قاطعانه پيگير اين پرونده است.
وي توجه مردم، رسانه ها و مسئولان به اين پرونده را « توجهي بسيار صحيح » دانست و گفت: انتظار اين است كه مكانيزم پرداخت تسهيلات و گشودن اعتبارات بانكي همراه با نظارت دقيق مسئولان و دستگاه هاي نظارتي اجازه ارتكاب چنين اموري را ندهند.
رئيس قوه قضاييه به نقش تخريبي اين مفسده در كاهش اعتماد عمومي به نظام بانكي و اقتصادي كشور اشاره كرد و افزود: وضعيتي كه در اين فساد كلان پديد آمده است مخرب اعتماد مردم به نظام بانكي و اقتصادي كشور شده و اميدواريم همانطور كه همه مسئولان اعلام كرده اند با عزمي راسخ به وظيفه خود در قبال اين مسئله عمل كنند و اعتماد عمومي را برگردانند.
وي ظرفيت و اقتدار نظام اسلامي و دستگاه قضايي را در برخورد با چنين پرونده هايي بسيار بالا توصيف كرد و گفت: با وجود مخرب بودن اين حادثه در كاهش اعتماد افكار عمومي، مطمئن هستيم كه نظام اسلامي ما از چنان اقتداري برخوردار است كه بتواند با اين گونه مسائل برخورد كند و از خود نظارت و قاطعيتي نشان بدهد كه اعتماد عمومي ترميم شود.
آملي لاريجاني گفت: دستگاه قضايي ان شاءالله با دقت و قاطعيت به اين مسئله رسيدگي خواهد كرد و ما مطمئنيم قضات ما اين قاطعيت را در عمل نشان خواهند داد.
رئيس قوه قضاييه از اجماع مسئولان عالي نظام در برخورد قاطع و سريع نسبت به اين مسئله اشاره كرد و اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان عالي كشور همه متفق النظر هستند و اجماع دارند كه برخورد قاطع و سريعي از ناحيه دستگاه قضايي و البته ساير دستگاههايي كه وظايفي در اين خصوص دارند با اين حادثه صورت گيرد.
وي «رسيدگي دقيق، بدون استثنا و بدون توجه به خطوط قرمز توهمي» را رويكرد اصلي دستگاه قضايي در اين پرونده برشمرد و با تأكيد بر اينكه تمام مسئولان عالي نظام نيز نسبت به اين مسئله هم نظر هستند گفت: در اين حادثه هر كسي، به هر ميزاني كه دخالت داشته باشد، بايد از ناحيه دستگاه قضايي مورد بازخواست و پرسش قرار بگيرد و بازجويي شود.
رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد: تمام افرادي كه در اين حادثه دخالتي داشته اند بايد پاسخگو باشند و به همان ميزان كه جرمشان محرز شد مي بايست بر حسب قانون و شرع مجازات شوند.

 



كله پاچه (گفت و شنود)

گفت: رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه براي سال جاري ميلادي، حسني مبارك را به عنوان «مردسال اسرائيل» معرفي خواهيم كرد!
گفتم: بايد صبر كنند كه حسني مبارك و بن علي و ملك عبدالله و قذافي و بقيه هم بيايند و بعد همه را با هم به عنوان «مردان سال اسرائيل» معرفي كنند.
گفت: چه عرض كنم؟! ولي يك سناتور آمريكايي گفته است، از همين حالا بايد حكومت آل سعود را هم از دست رفته تلقي كرد.
گفتم: حالا شد يك چيزي! دو تا ديوونه كنار رودخونه كله پاچه پاك مي كردند كله گوسفند از دست يكي از اونا ليز خورد افتاد تو آب، يارو يك مشت علف به دست گرفت و به كله گفت؛ بيو بيو بيو...! ديوونه دومي گفت؛ عجب ديوونه اي هستي؟ پاچه هاش دست منه، چطوري بياد؟!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ سخنان قاطع و بي بديل و حمايت بي نظير و منحصر به فرد ولي امر مسلمين از فلسطين ثابت گر اين است كه تنها راه پيروزي بر امپرياليسم و صهيونيسم برگزيدن رهبري واحد است كه تمام گزينه هاي يك رهبري قاطع و شجاع و سازش ناپذير فقط در وجود حضرت ايت الله العظمي خامنه اي عزيزمان متبلور و آشكار است.
گرامي از شيراز
¤ هر زماني كه ما فقط و فقط امر خدا را مد نظر داشتيم و نظرمان وجه الله بوده پيروز بوديم و هر زماني كه حساب و كتاب هاي مادي وارد محاسبات خدماتي ما شده است با همه ادعاي زرنگي شكست خورديم. امروز هم اگر خداي نكرده دستگاه ديپلماسي ما بخواهد روند خدايي و اسلامي را كنار بگذارد و مكتب ايراني و حساب و كتاب هاي مادي و دنيايي را پي گيرد بداند كه اين اقتدار و پيشرفت و عزت فعلي را از دست خواهيم داد.
فرهاد حسن زاده
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش و وزير محترم علوم درخواست مي شود نقشه فلسطين و مناطق اشغالي 1948 و 1967 و وضعيت فعلي آن را در تمامي مقاطع تحصيلي چاپ نمايند تا تمامي تحصيل كردگان از ابتدايي تا دانشگاه و از دانشگاه تا فارغ التحصيلي با وضعيت كلي فلسطين اشغالي آشنا شوند.
8064---0911
¤ آيا براي مسئولين كشور و بويژه مسئولين امور جانبازان جاي شرمندگي نيست كه بعضي از جانبازان قطع نخاعي بعد از 30 سال زجر و سختي هنوز خانه ازخودشان نداشته باشند؟ بهترين مسكن و وسيله نقليه مناسب و مستمري مكفي كمترين خدمتي است كه مسئولين بايد به اين عزيزان و خانواده آنها تقديم نمايند.
5683---0912
¤ گزارش حواشي ديدار جانبازان با رهبر معظم انقلاب و كمبود امكاناتي كه با آن مواجه هستند دلم را آتش زد. تو را به خدا بنويسيد اگر مسئولين بنياد نمي توانند به اين قهرمانان واقعي كشور خدمت رساني كنند از مردم كمك بگيرند.
5195---0912
¤ وقتي نظام ما ديني است در برنامه هاي صدا و سيما هم بايد نقد ديني فيلم ها باب شود و از كارشناسان اين رشته دعوت به عمل بيايد. در سايه اين گونه نقدها مي توان اميد داشت كه سينماي كشور به سوي هر چه ديني شدن پيش برود.
1008---0912
¤ به عنوان يكي از خوانندگان روزنامه وزين كيهان با اينكه با مشكلات مالي روبه رو هستم حاضرم دو برابر قيمت فعلي را بابت خريد اين روزنامه وزين عدالت محور پرداخت كنم تا ضمن حفظ استقلال روزنامه، خداي ناكرده روزي مجبور نشود دستش را به سوي ناكسان و نااهلان دراز كند.
2307---0916
¤ چرا بيمه طلايي فرهنگيان فقط 70 درصد قيمت داروهاي درماني را تقبل مي كند.
اميد روحاني - تهران
¤ در محدوده هاي مسكوني واقع در بزرگراه فتح جاده قديم كرج كار لوله كشي آب انجام شده است و هزينه هاي مربوط را هم اهالي پرداخت كرده اند. اما هنوز آب در لوله ها جريان نيافته است. از مسئولان سازمان آب درخواست رسيدگي داريم.
لقمان نظيري - كرج
¤ مدتي است كه پخش شبكه خبر در نيشابور از كيفيت بسيار نامطلوبي برخوردار است. مسئولان استان خراسان رضوي هم توجهي به اين مسئله مهم ندارند.
مشعوفي
¤ اگر آيين نامه اجرايي ماده 80 جايگزين ماده 103قانون در خصوص پرداخت حق بيمه از سوي دولت به سازمان تامين اجتماعي ابلاغ شده چرا سازمان تامين اجتماعي نسبت به اجراي آن تعلل مي كند.
لطفي از خراسان رضوي
¤ علي رغم تذكرات مسئولين وزارت بهداشت در مورد تبليغات منفي برخي شركتها بويژه مسائل جنسي و خانوادگي باز شاهد ارسال پيامكهايي بر روي سيم كارتهاي 919 و 912 هستيم كه از بيان آن شرم دارم. در تاريخ 11/7/90 براي بنده و فرزند 15 ساله و همسرم پيامكي با چنين مضاميني آمده است. آيا مسئولين ارسال پيامكها هيچ توجهي دارند كه گيرنده پيام كيست؟ آقاست يا خانم؟ مجرد است يا متاهل؟ نوجوان و جوان است يا...؟ از مسئولين اپراتور اول و مسئولين بهداشتي و فرهنگي انتظار است تدبيري بينديشند و نگذارند اين قدر سطح اخلاق در جامعه اسلامي تنزل يابد!
نعمت اللهي
¤ يك ماه است كه براي وام ازدواج در صندوق مهر امام رضا(ع) ثبت نام كرده ام ولي هيچ خبري نيست. در صورتي كه در سايت درج شده بود حداكثر پس از 4-3 روز جواب درخواست داده مي شود. همين مقدار وام كم بسياري از مشكلات زوج هاي جوان را برطرف مي كند. از مسئولين بانكها درخواست مي شود همان طوري كه با دست و دلبازي به وامهاي ميلياردي درخواستي اميرمنصور آرياها پاسخ مثبت مي دادند به اين وامهاي بي ارزش جوانان نيز در پاسخ تسريع نمايند.
9623---0912
¤ چرا مسئولين مربوط نسبت به پرداخت پول برگ سبز چاي فصل تابستان اقدام نمي كنند؟! پس از گذشت 4 ماه از برداشت محصول انصاف است يك ريال آن را پرداخت نكرده باشند؟ ما هم محصل و زن و بچه و گرفتاري داريم و از اين طريق امرار معاش مي كنيم.
7943---0911 و 4566---0911
¤ در شهرستان الشتر لرستان به ساختمان هاي قديمي سند مالكيت نمي دهند. تكليف دارندگان اين املاك چه مي شود؟
1633---0916
¤ اگر دولت بخواهد در سال جديد 5/2 ميليون شغل ايجاد كند يك بخش آن مربوط به اجرايي شدن طرح بازنشستگي 25 سال خدمت است كه متوقف مانده و عملي نمي شود. بايد يك عده كارمند از دور خارج بشوند كه جوانان بيكار جاي آنان بيايند و مشغول بشوند يا نه؟ انتظار معجزه كه نبايد داشت.
سالم
¤ از مسئولين بنياد شهيد و امور ايثارگران و نيروي انتظامي گرمسار درخواست مي شود گلزار شهدا را از اراذل و اوباش كه به دهن كجي و بي حيايي در كنار قبور مطهر شهدا مشغولند پاكسازي كنند.
شهاب سوري
¤ اهواز مشمول آلوده ترين شهرهاي جهان شده است. چرا مسئولين فكري براي رفع آلودگي اين شهر جنوبي كشور نمي كنند و به راحتي از كنار مسئله عبور مي كنند.
3819---0916
¤ مواد 147 و 148 قانون دفاتر اسناد براي اصلاح به مجلس ارسال نشده است. بعد از چندين سال تكليف را روشن نكرده اند و گروهي از مردم به خاطر اين بلاتكليفي سرگردان هستند.
محمدي از كوهدشت
پاسخ شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مورخ 22/6/90 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده خيابان 17شهريور كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند: طرح روشنايي معابر محدوده مذكور در دست تهيه و هماهنگي مي باشد. از متقاضي محترم درخواست مي شود براي كسب اطلاع بيشتر با شماره تلفن 88616613 تماس حاصل نمايد.»
پاسخ روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جندي شاپور اهواز
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 15/5/90 تحت عنوان (درخواست يك پزشك متخصص...) به آگاهي مي رساند: «بنا به گزارش دكتر فردين قائدي، مدير محترم تشكيلات و بودجه دانشگاه، حقوق دريافتي ايشان (در صورت رسمي يا پيماني) بر مبناي قانون و توسط مديريت امور نيروي انساني مشخص و طي حكم كارگزيني ابلاغ مي گردد. لازم به ذكر است علاوه بر حقوق دريافتي مزايايي از جمله: كارانه، اضافه كار، كمك هزينه مسكن، حق آنگالي و... نيز شامل حال پزشكان مي شود. لازم به توضيح است روابط عمومي دانشگاه آمادگي خود را جهت پاسخگويي به سؤالات نامبرده اعلام مي دارد.»

 



آيت الله مهدوي كني: مردودين فتنه در 8+7 جايي نخواهند داشت

دبيركل جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد كه بنده معتقدم مردود فتنه نبايد در 8+7 باشد اما بايد مشخص شود مردود كيست.
به گزارش فارس، آيت الله محمدرضا مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در حاشيه مراسم ختم پدر حسن روحاني در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه برخي مي گويند در 8+7 برخي مردودين فتنه حضور دارند، اظهار داشت: هركسي كه مردود است نبايد در 8+7 باشد و من اين مسئله را قبول دارم، ولي اين مسئله كه چه كسي مردود بوده است بايد مشخص شود.

 



با حمايت عدم تعهد صورت گرفت
درخواست ايران براي ارجاع پرونده سلاح هاي شيميايي روسيه و آمريكا به شوراي امنيت

نماينده دائم كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي خواستار ارجاع پرونده سلاح هاي شيميايي آمريكا و روسيه به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل متحد شد.
كاظم غريب آبادي سفير كشورمان در هلند و نماينده دائم نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي در جريان برگزاري نشست 66 شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي در شهر لاهه در هلند، طي سخناني وجود سلاح هاي شيميايي در جهان را موجب به خطر افتادن صلح و امنيت بين المللي دانست و از كشورهاي آمريكا و روسيه به عنوان اصلي ترين كشورهاي دارنده اينگونه سلاح ها خواست به اجراي كامل تعهدات خود در چارچوب كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي براي نابودي كامل اينگونه سلاح ها تا پايان مهلت قانوني خود يعني 29 آوريل 2012 پايبند باشند.
وي در سخنراني خود با توجه به اهميت و حساسيت اين موضوع و نگراني هاي جهاني از باقي ماندن ذخاير سلاح هاي شيميايي كشورهاي مذكور، از سازمان منع سلاح هاي شيميايي خواست كه امحاي كامل سلاح هاي شيميايي را در اين كشورها به صورت جدي پيگيري كرده و با توجه به اينكه كشورهاي مذكور رسما اعلام كرده اند نمي توانند به تعهدات خود، به ضرب الاجل نهايي امحاء عمل كنند، اين موضوع را به اطلاع شوراي امنيت و مجمع عمومي برسانند.
وي اطلاع از وجود چنين خطري را حق طبيعي جامعه بين المللي دانست و تسامح در برخورد قاطعانه نهادهاي بين المللي با اين موضوع را موجب ايجاد خطرات جدي و جبران ناپذيري به صلح و امنيت بين المللي و اعتماد جامعه بين المللي به كارايي كنوانسيون و سازمان منع سلاح هاي شيميايي دانست.
غريب آبادي همچنين بر اصل «جهانشمولي» كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي تاكيد كرد و تحقق اين امر را منوط به بهره گيري از تمام ظرفيت ها و امكانات دوجانبه و چندجانبه به منظور عضويت غيراعضايي كه تاكنون به اين كنوانسيون ملحق نشده اند، به ويژه رژيم صهيونيستي دانست.
وي تحقق كامل «جهانشمولي » كنوانسيون را شرط اول ايجاد جهاني عاري از سلاح هاي شيميايي و حفظ امنيت و صلح پايدار در تمام مناطق جهان دانست.
نماينده دائم كشورمان در اين سخنراني بر اجراي كامل، موثر و غيرتبعيض آميز مفاد كنوانسيون بويژه درخصوص تجارت و همكاري بين المللي بين كشورهاي عضو و حذف كنترل ها و محدوديت هاي صادراتي بين اعضاء كه از اصلي ترين مفاد و تعهدات كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي است، تاكيد كرد.
غريب آبادي در بخش ديگري از سخنراني خود ضمن اشاره به اينكه كشورمان اصلي ترين قرباني سلاح هاي شيميايي بوده و هم اكنون تعداد زيادي از اين قربانيان در ايران و برخي كشورهاي ديگر وجود دارند، آمادگي كشورمان را جهت ارائه هرگونه كمك و مساعدتي جهت ايجاد و حمايت از راه اندازي شبكه بين المللي حمايت از قربانيان اعلام كرد و از سازمان و همه كشورهاي عضو خواست كه اراده قوي و صادقانه خود را براي حمايت از اين قربانيان، از طريق راه اندازي شبكه مذكور نشان دهند.
شصت و ششمين اجلاس شوراي اجرايي كه به طور فصلي برگزار مي شود، از سه شنبه گذشته به مدت 4 روز در لاهه هلند برگزار مي شود. از كشورمان نيز هيئتي به سرپرستي سفير و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي در اين اجلاس شركت كرده است.
همچنين در همين حال، گروه كشورهاي جنبش غيرمتعهد به همراهي چين عصر سه شنبه گذشته در بيانيه اي مشترك اعلام كردند كه آمريكا و روسيه به ضرب الاجل قانوني براي نابودي كامل سلاح هاي شان پايبند باشند.

 



رئيس سابق موساد: ايران در موثرترين و اسرائيل در بدترين موقعيت تاريخ خود است

رئيس سابق موساد در تازه ترين ارزيابي خود از برنامه هسته اي ايران اعلام كرد كه حمله به اين برنامه عملي نيست چرا كه اسرائيل در بدترين موقعيت تاريخ خود قرار دارد.
مئير داگان كه بنابر گزارش روزنامه هاآرتص در روز سه شنبه 12 مهر 1390 (4اكتبر 2011) در موسسه «شوراي صلح و امنيت» سخن مي گفته، اضافه كرد: «برنامه هسته اي ايران هنوز از نقطه بدون بازگشت فاصله دارد».
داگان همچنين گفته است: «ايران در مسئله سازترين دوران خود پس از انقلاب 1979 قرار دارد اما اسرائيل در بدترين دوران تاريخ خود است بيشترين نقش در اين وخامت اوضاع را هم خودش داشته است».
وي به عنوان نمونه به رفتار سال گذشته دني ايالون معاون وزير خارجه اسرائيل با سفير آنكارا در تل آويو اشاره كرده كه بسيار تحقيرآميز بوده و نقش مهمي در بحراني شدن روابط تركيه و اسرائيل داشته است.
هاآرتص در ادامه نوشته است كه داگان سخنان خود را درست در همان روزي بيان كرد كه لئون پانتا وزير دفاع آمريكا به اسرائيل سفر كرده و حامل اين پيام از جانب اوباما براي مقام هاي صهيونيست بوده است كه آمريكا با هرگونه حمله اي به تاسيسات هسته اي ايران مخالف است.
به نوشته اين روزنامه، پانتا در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك با ايهود باراك، وزير دفاع، تاكيد كرد كه هرگونه اقدام عليه برنامه هسته اي ايران بايد در هماهنگي با جامعه بين المللي صورت بگيرد.
پانتا گفت: «ايالات متحده بسيار نگران است. ما به همراه اسرائيل هر گونه اقدام لازم را براي رفع تهديد ايران از منطقه انجام خواهيم داد ولي اقدام عليه ايران بايد همواره در چارچوب اتحادي از كشورها باشد».
هاآرتص نوشته است كه پانتا كلمه «با هم» را چند بار تكرار كرد.
پانتا تاكيد كرد كه برنامه هسته اي ايران «مسئله شماره يك» در مذاكرات او و ايهود باراك بوده است.

 



سيدمحمد خاتمي سهامدار بانك سامان نيست (خبر ويژه)

در پاسخ به خبر ويژه كيهان دوشنبه 11/7/90 كه در آن آمده بود سيد محمد خاتمي يكي از سهامداران بانك سامان است، دفتر خاتمي با صدور اطلاعيه اي ضمن تكذيب خبر ويژه كيهان اعلام كرد: «حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در هيچ شركت و موسسه مالي و بانكي از جمله بانك سامان داراي هيچ سهمي نبوده و نيست».
خبر كيهان بعد از بررسي هاي اوليه كه چندان هم كوتاه مدت نبود به دست آمده بود ولي در پي تكذيب دفتر آقاي خاتمي از آنجا كه بررسي دوباره را به دليل احتمال خطا وظيفه خود مي دانستيم بار ديگر به ارزيابي خبر و كانال هاي دريافت آن پرداختيم و اين بررسي دوباره نشان داد كه در ميان سهامداران بانك سامان نام آقاي سيدمحمد خاتمي وجود ندارد بلكه بخشي از سهام متعلق به آقاي سيدعلي خاتمي برادر رئيس جمهور سابق است كه رياست دفتر وي را نيز بر عهده داشت. وي در چند شركت و موسسه ديگر نيز سرمايه گذاري كرده و به فعاليت گسترده اقتصادي مشغول است.
گفتني است در جريان فتنه 88، مبالغ هنگفت و كلاني از سوي سران فتنه و برخي ديگر از عوامل آن هزينه مي شد كه بخشي از آن منشاء بيروني داشت. به عنوان مثال مطابق شواهد موجود دفتر كروبي هفته اي 40 ميليون تومان سهميه داشت و موسوي و خاتمي نيز هر كدام مبالغ مشابهي دريافت و هزينه مي كردند! كه بخش درخور توجهي از اين مبالغ كلان دريافت شده از منابع بيروني كماكان در اختيار سران فتنه است، اما علي رغم آن كه خيانت سران فتنه و همراهي آنها با دشمنان بيروني و نيز دريافت كمك هاي مالي كلان از برخي سران ديكتاتور عرب و شماري از كشورهاي غربي قابل انكار نيست و در اعتراف مستند تعدادي از متهمان بازداشت شده به آن اشاره شده است ولي با اين همه، تاكيد مي كنيم آن بخش از خبر ويژه كيهان كه در آن به سهامدار بودن آقاي سيدمحمد خاتمي در بانك سامان اشاره شده بود اشتباه بوده و از اين روي خطاي ياد شده را قابل پوزش مي دانيم.




 



گوانتانامو پيش پادگان اشرف هيچ است (خبر ويژه)

خروج از زندان سازمان تروريستي منافقين در پادگان اشرف ناممكن است و اغلب به قيمت جان فرد پشيمان تمام مي شود.
«مجيد-ر» از قربانيان و اعضاي جدا شده گروهك منافقين ضمن انتشار اين مطلب نوشت: بعد از دو سال زندان و قرنطينه و گرفتن مصاحبه ويدئويي مبني بر اينكه وي مي خواسته سران سازمان را ترور كند و اكنون پشيمان است و... اگر هيچ خطر اطلاعاتي نداشته باشد او را در مرز بدون هيچ امكاني رها مي كنند اما ممكن است از پشت او را به رگبار ببندند كه بارها چنين كرده اند و بعد هم مي گويند نظاميان رژيم به او شليك كرده اند تا بتوانند از خون و جنازه اش نيز استفاده كنند. برخي هم به مكان هاي نامعلوم منتقل و سر به نيست مي شوند. يا در اين موارد مي گويند فرد به ماموريت فرستاده و كشته شده است.
عضو جدا شده سازمان منافقين اضافه كرد: ساكنين اسارتگاه اشرف در اطراف بغداد به كمترين روزنه و امكان براي فرار از سيستم مسعود و مريم رجوي دل بسته اند و بسياري از آنها براي ديدن والدين و بستگان شان لحظه شماري مي كنند. بسياري آنها آرزو مي كنند والدين شان از كارزار يك سال و چند ماهه عقب نشيني نكنند و بر ادامه حضور آنها اميد بسته اند.
وي همچنين نوشت: اسراي زندان اشرف، شرايط سخت و طاقت فرسايي دارند. اين زندان از نظر شرايط بدتر از گوانتانامو است و شرايط شكنجه و سر به نيست كردن زندانيان ناراضي كاملا در آنجا فراهم است. آنجا يك قلعه و اسارتگاه جهنمي است و انواعي از مراقب و مامور در اطراف فرد وجود دارد كه جرئت نمي كند درد دلش را با كسي بازگو كند.

 



ما از بقيه اپوزيسيون خيلي نوكرترترتريم! (خبر ويژه)

نامه مخفيانه شماري از شبه اصلاح طلبان فراري به يك مقام آمريكايي لو رفت.
اين عده در نامه خود تلاش كرده اند اعتماد مدير بخش خاورميانه و ايران در گروه تحقيق كنگره آمريكا را به خود جلب كنند. پاي نامه مذكور كه خطاب به كنت كاتزمن و به صورت مخفيانه ارسال شده امضاي فاطمه حقيقت جو، اكبر عطري، علي افشاري، سراج ميردامادي، احمد باطبي، سپهر طبرزدي، سعيد حبيبي و چند نفر ديگر ديده مي شود. نامه مذكور به سفارش محسن سازگارا تهيه شده است.
امضاكنندگان نامه به دلايل روشني ترجيح داده اند نامه مخفي و محرمانه بماند اما از سوي برخي محافل ضد انقلاب تعمداً لو رفته است. برخي اعضاي سابق دفتر تحكيم و شماري از عناصر سابقاً ماركسيست در اين عرض نوكري مشتركا حضور دارند. نويسندگان فرصت طلب نامه كوشيده اند خود را مبارز و اپوزيسيون(!؟) اصلي جمهوري اسلامي جا زده و همزمان برخي رقباي كلاهبردار مشابه را تخطئه كنند. آنها مي نويسند: آقاي كاتزمن عزيز! ما از تلاش شما براي تهيه گزارش كنگره تشكر مي كنيم اما پوشش دقيق واقعي مسائل را تجويز مي كنيم. در گزارش شما به عنوان رياست گروه تحقيق كنگره آمريكا در امور خاورميانه و ايران، خطاي نگران كننده و آشكاري وجود دارد. شما از گروهي جعلي به نام كنفدراسيون دانشجويان ايراني به عنوان گروه دانشجويي مهم نام برده ايد اجازه دهيد به اطلاع شما برسانيم كه اين گروه هيچ موجوديتي در داخل و خارج كشور ندارد. اين مجموعه مطلقا هيچ اتصالي به اتحاديه دانشجويي دفتر تحكيم وحدت ندارد. در طول سه دهه گذشته صدها تن از اعضاي تحكيم بازداشت شده اند. در حال حاضر 20 تن از آنها در زندان هستند. كنفدراسيون دانشجويان ايراني يك گروه كوچك در منطقه واشنگتن است كه هيچ پايگاهي در ميان دانشجويان ايراني داخل كشور و يا سراسر جهان ندارد. ارژنگ داوودي زنداني سياسي قابل احترامي است اما هرگز يك فعال دانشجويي نبوده است و سن وي در زمان دستگيري نشان مي دهد كه وي متعلق به جنبش دانشجويي نيست. كنفدراسيون دانشجويان در واقع سوءاستفاده از نام كنفدراسيون ايرانيان است كه قويترين گروه مخالف حكومت شاه در آمريكاي شمالي و اروپا بود. در خيزش دانشجويي 18 تير 1378 در ايران اين كنفدراسيون جعلي دانشجويان حتي شكل نگرفته بود و سالها بعد از 18 تير 1378 امير فخرآور اين گروه را تاسيس كرد. او هرگز نقشي در جنبش دانشجويي نداشته است، نه در شب حمله نيروهاي دولتي و نه در تظاهرات پس از آن. در طول كل تظاهرات، دفتر تحكيم آن را در تمامي دانشگاه ها رهبري كرد و نقش موثري در اين تظاهرات داشت.
اين عناصر نفوذي گروهك هاي ماركسيستي و ليبرال در دفتر تحكيم، خود را نماينده واقعي! جنبش دانشجويي معرفي كرده و نوشته اند: لطفا اجازه ندهيد نمايندگان كنگره آمريكا توسط گروه هاي جعلي و اشخاص حاشيه اي فريب بخورند. اينها توطئه دولت ايران است كه ما را نابود كند. اشتباه در اين امر مي تواند موجب گمراهي سياستمداران آمريكايي در پروژه «جايگزيني آلترناتيوسازي» براي حكومت ايران شده و آسيب جدي به رابطه بين دو كشور در آينده بزند[!!]

 



جهنم ضرر! حال كه اينطوري شد حسني مبارك را شخصيت سال مي كنيم! (خبر ويژه)

رژيم صهيونيستي، ديكتاتور مخلوع مصر را نامزد دريافت جايزه سال خود كرد.
به گزارش «قدسنا» به نقل از كانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي، محافل سياسي و رسانه اي اين رژيم، حسني مبارك را به سبب آنكه از سال 1981 تا پايان دوران رياستش به سازش با اسرائيل پايبند و در 30 سال گذشته پيوسته در پي اجراي مفاد توافقنامه كمپ ديويد بوده نامزد دريافت جايزه شخصيت سال كرده اند. مبارك اولين فرد غيراسرائيلي است كه تاكنون براي دريافت چنين جايزه اي معرفي شده است.
برنده دريافت اين جايزه قرار است ماه ژانويه سال آينده مشخص شود.
اين اقدام صهيونيست ها صرفا كاري تبليغاتي براي روحيه دادن به بقيه مزدوران صهيونيسم در منطقه ارزيابي مي شود. محافل عربي و صهيونيستي بارها هشدار داده اند كه خالي كردن پشت حسني مبارك از سوي آمريكا در وقت خطر، مزدوران ديگري را در رژيم سعودي و برخي رژيم مشابه بشدت به وحشت انداخته و همين مي تواند لطمات بيشتري به منافع آمريكا و اسرائيل بزند.
با اين حال به نظر مي رسد اقدام صهيونيست ها اندكي دير انجام مي شود چرا كه فارغ از نحوه مجازات ديكتاتور سفاك مصر توسط دادگاه و ملت مصر، نفس محاكمه وي از پشت ميله هاي يك قفس آهنين براي روشن كردن سمت گيري تحولات منطقه كفايت مي كرد و احتمالا هر يك از مزدوران ديگر آمريكا و رژيم صهيونيستي، خود را پشت همين قفس ها تصور كرده اند. بنابراين «مرد سال اسرائيل»!معرفي شدن هيچ اضطرابي را از جان مزدوران زايل نمي كند.
شبكه صهيونيستي بالاترين روز گذشته در تحليلي از وخامت اوضاع اسرائيل خبر داده و با اشاره به سخنان وزير دفاع آمريكا كه گفته بود «انزواي اسرائيل در حال تشديد مي باشد و اين نگران كننده است»، نوشت: لئون پانه تا به عنوان يك استراتژيست «اطلاعاتي- نظامي» به اسرائيلي ها گفت كه زمان به ضرر آنها به پيش مي رود و گامي چند با «آچمز» شدن فاصله ندارند. اما مسئله فراتر از اينهاست يعني اين كه اسرائيل در حال «آچمز» است و تنها چند گام با «مات» شدن فاصله دارد. اگر اكنون اسرائيل براي رفع وضعيت آچمز، مجبور شود كه فيلها و اسب هايش را قرباني كند؛ در فرداهاي نه چندان دوردست؛ شايد مجبور به پرداخت بهاي سنگين تري شود؛ تا «مات» نشود. مات شدن اسرائيل يعني انزواي كامل اقتصادي و خارج شدن از گردونه اقتصادي جهاني و بويژه اقتصاد خاورميانه بزرگ خواهد بود كه مي تواند به فروپاشي از درون منجر شود. اسرائيل بايد بداند كه زمان صبر نمي كند، هرچند كه درد زايمان بسيار شديد باشد.(!)

 



سياست «دومسيره» آمريكا مسير ايران را هموار كرده است (خبر ويژه)

تحليلگر يك مجله آمريكايي سياست «دو مسيره» دولت اوباما در قبال ايران را به چالش گرفته و تصريح كرد اين رويكرد غلط در واقع، يك مسير بيشتر نيست و به بن بست رسيده است.
مقامات دولت اوباما مدعي اند طبق ديپلماسي دو مسيره از يك سو به فشار عليه ايران روي مي آورند و از سوي ديگر مشوق هايي را براي تشويق ايران به همكاري ارائه مي دهند.
استفان والت استاد روابط بين الملل دانشگاه هاروارد به نقد تحليل مشترك كنت پولاك و ري تكيه در اين باره كه از سوي مجله فارين پاليسي منتشر شده پرداخت و نوشت: سياست دو مسيره با شكست روبرو شده و با اين حال تكيه و پولاك مجددا تاكيد مي كنند بر اين سياست عمل شود. اين توصيه در حالي است كه در سياست هاي آمريكا، مصداقي تا اين اندازه واضح در زمينه فقدان محاسبه وجود ندارد.
تحليلگر آمريكايي معتقد است: درباره مشوق هاي ارائه شده و مخالفت تهران با آنها مبالغه و گزافه گويي زيادي صورت مي گيرد. در واقع اوباما و غرب، به اندازه تبليغات انجام گرفته بر مشوق ها تاكيد ندارند. آنها از مشوق ها سخن گفته اند اما در پس پرده، غالبا مجازات ها بودند كه نمود بيشتري داشته اند.
وي اضافه مي كند: علاوه بر اين ايالات متحده و متحدانش هيچگاه پيشنهاد هماهنگي را به ايران ارائه ندادند و بررسي فهرست مشوق ها به زماني موكول مي شد كه ايران با آنچه كاخ سفيد مي خواست، موافقت كند. به بيان ديگر آنچه كه تكيه و پولاك از آن به عنوان پيشنهاد راهي محترمانه به رهبران ايران از سوي آمريكا و متحدانش ياد مي كنند، به معني تن دادن ايران به خواست واشنگتن بوده است.
نويسنده فارين پاليسي معتقد است: در سياست رويكرد دوگانه ما به ايران مي گوييم كه آمريكا دشمن نيست و به دنبال روابط بهتر است و همچنين ايران نيازي به توليد انرژي هسته اي بازدارنده ندارد. اما در حالي كه اين تلاش براي نشان دادن حسن نيت آمريكا وجود دارد، در سويي ديگر از اين استراتژي تحريم ها عليه ايران تشديد شده و همواره تاكيد مي شود كه همه گزينه ها شامل گزينه نظامي روي ميز قرار داشته و حتي آمريكا از تغيير رژيم در ايران نيز خشنود مي شود. به اين ترتيب به نظر مي رسد كه اين سياست شانس اندكي در مصالحه با ايران داشته باشد و بيشتر، اين نگرش را در جمهوري اسلامي تقويت كند كه آمريكا قابل اعتماد نيست. سياست دو مسيره كه تركيبي از مشوق هاي دست و پا شكسته و تحريم هاي تقويت شده است به تهران اطمينان مي دهد كه بخشي از اين استراتژي هم كه خوب به نظر مي رسد تله اي براي به دام انداختن ايران است. اين سياست با شكست مواجه شده است.
والت در پايان خاطرنشان كرد: اكنون در شرايطي كه اين استراتژي با شكست مواجه شده، تكيه و پولاك بر تشديد آن از طريق افزايش تحريم ها، ايجاد شكاف در ايران و حتي گسيل داشتن نيروهاي ويژه به اين كشور و جنگ سايبري تاكيد دارند. اما تنها نتيجه اين رويكرد اين خواهد بود كه جمهوري اسلامي بيشتر به اهميت نوعي از بازدارندگي پي مي برد. به طور خلاصه تر بايد گفت كه افزايش فشارها، ايران را هرچه بيشتر به سوي هسته اي شدن سوق مي دهد. اين نتيجه اي است كه از يك دهه كاربرد يك استراتژي ناموفق به دست مي آيد. به جاي دنبال كردن يك سياست شكست خورده، ايالات متحده بايد در اهداف خود و نحوه دستيابي به آنها تجديدنظر كند. توقف غني سازي در بين كارت ها قرار ندارد اما شايد بتوان ايران را متقاعد كرد كه به باشگاه هسته اي ملحق نشود. اين رويكرد به معناي كاهش فشار، هماهنگي بيشتر و صبر كردن به جاي تاكيد براي دستيابي به راهكاري آني و سريع است.

 



وقتي ضدانقلاب آچمز مي شود (خبر ويژه)

با گشوده شدن پرونده فساد بانكي اخير، رسانه هاي ضدانقلاب و محافل اپوزيسيون تلاش زيادي به خرج دادند تا اين مسئله را در قالب يك دعواي سياسي و انفعال دستگاه قضايي القاء و تحليل نمايند. اما بازتاب مصاحبه تلويزيوني دادستان كل كشور در اين رسانه ها نشان داد كه علي رغم تمام دسيسه ها و شيطنت هاي رسانه اي نتوانسته اند عزم جدي دستگاه قضايي را در برخورد قاطع با اين پرونده فساد تحت الشعاع قرار دهند. بطوري كه اكثر اين رسانه ها تيتر «احضار 15 متهم ديگر از سوي دستگاه قضا براي پرونده اختلاس اخير» را انعكاس داده اند كه خود گوياي جديت دستگاه قضا در اين زمينه است.
از همين روي؛ از «راديو فردا»، «ايران امروز» «جرس» و «كلمه» تا «بي بي سي»، هيچ يك نتوانسته اند تعريفي به سخنان منطقي و قاطعانه محسني اژه اي بزنند.
سايت «آينده» نيز كه همواره مي كوشد تيتر و جهت اخبار را به گونه اي در راستاي تقويت فتنه گران و خارج نشينان گريخته از كشور سوق دهد اين بار در برابر اظهارات ناظر ويژه اين پرونده فساد مالي تنها توانسته است تيتر بزند؛ «اژه اي از مردم عذرخواهي كرد» البته در متن خبر اعتراف كرده است كه اين عذرخواهي اژه اي قابل تقدير است.
بازتاب اظهارات دادستان كل كشور كه نشان از آن داشت كه قوه قضائيه در رسيدگي به اين پرونده نه تحت فشار قرار خواهد گرفت و نه تطميع خواهد شد تاكتيك هاي رسانه اي ضدانقلاب را سوزاند و محافل اپوزيسيون و ضدنظام در موقعيت آچمز قرار گرفتند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14