(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مهر 1390- شماره 20041

بيانيه انجمن اسلامي پزشكان ايران در حمايت از خيزش هاي اسلامي منطقه
انجام آزمايش ژنتيك براي تشخيص همزمان 25 بيماري
رئيس سازمان وظيفه عمومي: فرزند جانباز 25 درصد از خدمت وظيفه معاف است
خوشنويسان خبر داد حضور كلينيك سيار دندانپزشكي در مدارس سراسر كشور
لغو بورس تحصيلي يك عضو سابق جهاد دانشگاهي
3 قطار فوق العاده مسافري در مسير تهران- مشهد
افغاني ها زيره به كرمان مي برند!
تماس با 110 براي خريد ساندويچ !
توقيف 900 خودروي بي پلاك پلاك مخدوش و لايي كش
مراسم ازدواج 300 عروس قمي بدون حضور دامادها برپا شد
حوادث كوتاه از كشور
روباه پير در اصفهان اعدام مي شود
در 10 سال آينده؛ يك چهارم جمعيت كشور بالاي 60 سال خواهند بود
هر هفته يك زنداني در آمريكا مي ميرد
ادامه ممنوعيت حجاب در دانشگاه هاي تركيه
حراج عينك هيتلر



بيانيه انجمن اسلامي پزشكان ايران در حمايت از خيزش هاي اسلامي منطقه

انجمن اسلامي پزشكان ايران با صدور بيانيه اي حمايت خود را از حركت هاي اسلامي و مردمي منطقه اعلام كردند.
در اين اطلاعيه آمده است:
هرگز طنين فرياد امام راحل(ره) كه فرمودند: «اين قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است» از حافظه مان پاك نخواهد شد.
امروز موج عظيم و به تعبيري بيداري بزرگ كه جهان اسلام را در برگرفته است موجب هراس استكبار و وابستگانمان به آنان در اين مقطع حساس و تلاش آنان براي رهايي از خيل اعتراضات بحق امت اسلامي شده است.
دراين رويارويي بزرگ اسلام و كفر جهاني كه شاهد گسترش روزافزون آن هستيم، متأسفانه هستند افراد بي بصيرت و منحرفي كه در موضع گيري هاي خود همانند حوادث پس از انتخابات 88 بار ديگر به نصايح و رهنمودهاي رهبر آگاه و حكيم انقلاب توجه ننموده و با مواضع خود در زمين دشمن بازي كرده و برخلاف مصالح ملي نظام حركت نمودند.
اين عده قليل امروز نيز دچار خطا و اشتباه بزرگي شدند. در حالي كه هر روز شاهد سركوب و كشتار مردم مسلمان و آزادي خواه ملت هاي منطقه بخصوص در بحرين، ليبي، يمن و... با پشتوانه آمريكا و رژيم نامشروع اسرائيل و با حمايت از حاكمان جنايتكار آل خليفه كه ملت مظلوم بحرين را با حضور مستقيم ارتش آل سعود به خاك و خون مي كشند و بيمارستان ها را تبديل به دژ نظامي كرده و پزشكان متعهد و پرستاران با شرف را بي محابا اعدام، روانه زندان و به بدترين وضع شكنجه مي نمايند، دم برنمي آورند، و مهر سكوت بر لب نهاده اند.
كجا بودند در آن روز كه بيش از 7000 نفر از پزشكان و اساتيد برجسته دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور بيانيه حمايت از مردم مظلوم و پزشكان بحريني را امضاء كردند و اينان دم برنياوردند كيست كه نداند بزرگنمايي در موضوع سوريه و شعله ور نمودن آتش در آن منطقه، بدور از شرايط داخلي در آن كشور، امروز خواست اسرائيل و آمريكا با هدف انحراف افكار عمومي جهان از كشتارهاي وحشيانه مردم عزيز يمن و بحرين و فلسطين و ليبي تضعيف محور مقاومت است.
انجمن اسلامي پزشكان ايران به نمايندگي از آحاد مختلف جامعه پزشكي ضمن تقبيح حركت شرم آور عده اي از پزشكان غافل كه با صدور بيانيه سعي در انحراف افكار عمومي جامعه در شرايط كنوني دارند حمايت همه جانبه خود را از خيزش هاي اصيل اسلامي و مردمي مظلوم كشورهاي عزيز بحرين، فلسطين، يمن، ليبي، مصر، تونس و... اعلام نموده و هرگونه تضعيف جبهه مقاومت سوريه و لبنان در مقابل اسرائيل جنايتكار را محكوم نموده و آن را خواست دشمن دانسته و تبعيت كامل خود را از مواضع اسلامي و اصولي نظام مقدس مان را به سكانداري رهبر فرزانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مدظله العالي اعلام مي دارد.

 



براي اولين بار در كشور انجام مي شود
انجام آزمايش ژنتيك براي تشخيص همزمان 25 بيماري

نايب رئيس انجمن متخصصين علوم آزمايشگاهي، از انجام آزمايش ژنتيك به منظور تشخيص همزمان 25 بيماري براي اولين بار در كشور خبر داد.
دكتر ميرمجيد مصلايي در اين رابطه گفت: با انجام يك آزمايش ساده مي توان افراد مستعد ابتلا به بيماريها و سرطانها را تشخيص داد.
وي با بيان اين مطلب كه داشتن ژن بيماري در بدن يك فرد، زمينه ابتلاي او به بيماري را مساعد نمي كند، اظهار داشت: البته داشتن ژن بيماري الزاماً به اين معنا نيست كه اين فرد مبتلا به بيماري خواهد شد مگر عوامل محيطي و سبك زندگي باعث روشن شدن ژن بيماري مي شود.
اين دكتراي علوم آزمايشگاهي با اشاره به نگراني و اضطراب زني كه مادر يا خاله و خواهر او مبتلا به سرطان پستان بوده اند، افزود: چنين فردي همواره نگران است كه مبادا او هم به اين بيماري مبتلا شود و اين موضوع باعث اختلال در روند زندگي او مي شود.
مصلايي با اشاره به آزمايش هايي كه بر روي فرد انجام مي شود، گفت: با انجام اين آزمايش ها به 2 نتيجه مي رسيم. اول اينكه مشخص مي شود فرد، بيماري را به ارث نبرده و از اين بابت خيالش راحت مي شود. البته به اين معنا نيست كه از ابتلا به بيماري مصون مي ماند بلكه احتمال ابتلا خيلي خيلي كم مي شود.
نايب رئيس انجمن متخصصين علوم آزمايشگاهي در همين ارتباط ادامه داد: اگر مشخص شد كه ژن ابتلا به بيماري در فرد وجود دارد، يك تيم متشكل از متخصص ژنتيك، مشاور تغذيه و متخصص آن بيماري خاص به فرد كمك مي كنند كه با تغيير سبك زندگي، روشن شدن ژن بيماري در بدن او تا سال ها به تأخير بيافتد.
وي با اشاره به انواع بيماريهاي قلبي عروقي، آلزايمر، سرطانها و... كه ثابت شده مي توان با تغيير سبك زندگي بين 20 تا 25 سال بروز آنها را به تأخير انداخت، افزود: كاري كه ما انجام مي دهيم اين است كه با انجام يك آزمايش ژنتيك، همزمان وضعيت 25 بيماري كه زمينه ژنتيكي دارد، بررسي مي شود.
مصلايي ادامه داد: پس از انجام آزمايش، نتايج آن در قالب گزارش 30 صفحه اي را براي تك تك 25 بيماري تهيه و همچنين مشاوره تغيير سبك زندگي براي فرد ارائه مي شود.
وي به هزينه اين آزمايش ژنتيك كه حدود 750 تا 800 هزار تومان است، اشاره كرد و به مهر گفت: اين آزمايش با همكاري يك مركز پزشكي در انگليس انجام مي شود.
نايب رئيس انجمن متخصصين علوم آزمايشگاهي با اشاره به هزينه تقريباً سنگين اين آزمايش، افزود: اين آزمايش به منظور تشخيص 25 بيماري براي اولين بار است كه در كشور انجام مي شود.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي: فرزند جانباز 25 درصد از خدمت وظيفه معاف است

رئيس سازمان وظيفه عمومي از معافي از خدمت يكي از فرزندان جانباز 25 درصد خبر داد.
سردار سيدحميد صدرالسادات در حاشيه ديدار مردمي مسئولان نيروي انتظامي در گفت وگو با خبرنگاران تاكيد كرد: جانبازان 50 درصد هم مي توانند 2 فرزند خود را معاف از خدمت نظام وظيفه بكنند.
صدرالسادات افزود: اگر پدري 30ماه جبهه در پرونده ايثارگري اش وجود داشته باشد، مي تواند يك فرزند را معاف و اگر 60 ماه سابقه جبهه داشته باشد، مي تواند معافيت 2 فرزند را دريافت كند.
همچنين كساني كه سابقه 3سال اسارت را دارند مي توانند يك فرزند خود را معاف كنند كه اين مقررات تا پايان سال جاري است.
وي به كساني كه درصد جانبازي و يا حضورشان در جبهه از ميزان مقرر كمتر است نيز اشاره كرد و گفت: كساني كه سابقه جانبازي شان كمتر از 25 درصد است حداكثر تا 8ماه و كساني كه كمتر از 30 ماه حضور در جبهه دارند حداكثر 9 ماه مي توانند كسر خدمت براي فرزندان خود دريافت كنند.
زمان ثبت معافيت هاي موقت تحصيلي كاهش يافت
رئيس سازمان وظيفه عمومي همچنين با اشاره به كاهش زمان ثبت معافيت هاي موقت تحصيلي گفت: براساس طرحي كه از 25 روز پيش آغاز به كار كرد حدود 80 هزار درخواست معافيت تحصيلي به ثبت رسيده است.
صدرالسادات گفت: ثبت درخواست معافيت تحصيلي پس از قبول شدن فرد در دانشگاه صورت گرفته به نحوي كه دانشجو مي بايست بعد از ثبت نام خود برگ موقت ثبت نام را دريافت كرده و با فرم تعريف شده نيروي انتظامي به يكي از مراكز پليس+10 مراجعه كند.
اين پروسه يك ماه طول خواهد كشيد و براساس آن افرادي كه مي توانند ادامه تحصيل دهند موقعيتشان كاملا مشخص مي شود و كسي در اين بين متضرر نخواهد شد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي به ثبت درخواست تمديد اعزام و تعجيل خدمت اشاره كرد و گفت: اين درخواست ها قبلا به صورت حضوري انجام مي شد كه هم اكنون افرادي كه اين تقاضاها را دارند مي توانند با مراجعه به پليس +10 درخواست خود را ارائه كنند و جواب آن را از مراكز مربوطه دريافت نمايند.
وي به راه اندازي مركز خدمات الكترونيك در سازمان وظيفه عمومي نيز اشاره كرد و گفت: بسياري از اطلاعات از طريق مراجعه به اين پايگاه ها و دادن كد ملي قابل پيگيري است.

 



خوشنويسان خبر داد حضور كلينيك سيار دندانپزشكي در مدارس سراسر كشور

رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از اجرايي شدن طرح كلينيك سيار دندانپزشكي در مدارس كشور خبر داد.
دكتر محمدحسين خوشنويسان در بازديد از طرح كلينيك سيار دندانپزشكي در مدارس ابتدايي بر كنترل و پيشگيري از پوسيدگي دندان كلاس اولي ها تأكيد كرد و گفت: طرح كلينيك سيار دندانپزشكي در تمامي مدارس كشور در حال اجراست و در تلاش هستيم تيمي براي ارزيابي سلامت دهان و دندان دانش آموزان به خصوص كلاس اوليها اجرا شود.
وي هدف از اجراي اين طرح را كنترل و پيشگيري از پوسيدگي دندان هاي شيري كلاس اولي ها عنوان كرد و گفت: اين طرح متناسب با امكانات بهداشتي و درماني هر استان در حال انجام است.
خوشنويسان خاطرنشان ساخت: اين طرح شامل خدمات پيشگيري بهداشت دهان و دندان، فلورايدتراپي، آموزش بهداشت دهان و دندان و فيشور سيلانت ويژه دانش آموزان كلاس اولي اجرا مي شود.
رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با عنوان اين مطلب كه بتوانيم با ادامه اين طرح در سراسر كشور به مسئله كنترل در پيشگيري از پوسيدگي دندان كودكان گام برداريم، گفت: اين طرح در استان هاي كشور در حال اجراست و براي نخستين بار به عنوان پايلوت در كاشان انجام شده بود.

 



لغو بورس تحصيلي يك عضو سابق جهاد دانشگاهي

روابط عمومي جهاد دانشگاهي در نمابري درباره خبر منتشره در برخي سايت ها با عنوان «دانشجوي بورسيه؛ ليدر ائتلاف فتنه گران با باندهاي فساد اخلاقي در مالزي» توضيحاتي ارايه كرد.
در اين نمابر آمده است: «با توجه به تصميمات صورت گرفته موضوع لغو بورس تحصيلي نامبرده در شوراي تسهيلات آموزشي در تاريخ 19/4/1390 مطرح و جهت پيگيري ساير تخلفات وي موضوع به هيأت انتظامي اعضاي هيات علمي جهاد دانشگاهي ارجاع شده است.
لازم به ذكر است همچنين مصوبه جهاد دانشگاهي درخصوص لغو بورس يك نفر ديگر از دانشجويان بورسيه اين نهاد كه در ايام انتخابات سال 88 در ستاد يكي از كانديداها مسئوليت داشته و در آن زمان و پس از برگزاري انتخابات، تخلفاتي را مرتكب شده است.، اعمال مي گردد.»

 



3 قطار فوق العاده مسافري در مسير تهران- مشهد

سرپرست روابط عمومي راه آهن از اختصاص 3 قطار فوق العاده به مسير تهران- مشهد و بالعكس در آستانه سالروز ميلاد فرخنده حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر صادق سكري گفت: اين قطارها كه شامل 5 رام قطار مسافري است از 14 مهر به مسير تهران- مشهد و بالعكس اختصاص مي يابد.
وي با اشاره به تقاضاي بالاي هموطنان گرامي براي سفر به مشهد مقدس در دهه كرامت گفت: به رغم محدوديت هاي موجود و ضرورت تعميرات دوره اي واگن ها، با تلاش شبانه روزي بخش خصوصي و راه آهن در بازه زماني 14 تا 20 مهر اين قطارها آماده سير و خدمت رساني به مشتاقان زيارت حرم امام رضا(ع) شده است.
هموطنان گرامي براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به طور شبانه روزي با شماره تلفن 139 تماس بگيرند.

 



افغاني ها زيره به كرمان مي برند!

خشكسالي شديد و عوامل انساني موجب كاهش چشمگير برداشت زيره در عرصه هاي طبيعي كرمان شده و اين روزها بازار اين محصول مملو از زيره رنگ شده افغاني شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حالا ديگر افغاني ها، چيني ها را در تصرف بازار ايران همراهي مي كنند؛ اين روزها بخش عمده اي از بازار زيره كرمان زير سايه بي مهري ها و بي توجهي ها به دست افغاني ها افتاده است و زيره هاي كرمان كه روزگاري عطر و ظرافت و رنگ و مرغوبيتشان همتا نداشت جاي خود را اكنون به كالاي بي كيفيت افغاني داده است.
دركنار كيفيت عالي اين محصول، وفور آن و برداشت هاي چندين هزار تني از مناطق رويش اين گياه بايد گفت كه از بازار پر رونق زيره كرمان حالا ديگر چيزي باقي نمانده است. در سالهاي گذشته، در كنار بي اعتنايي محض مسئولان به اين محصول، هر از چند گاهي از سوي كارشناسان هشدارهايي داده مي شد كه خشكسالي تيشه به ريشه زيره كرمان زده و اگر برايش چاره اي انديشيده نشود از بين مي رود و امروز مي بينيم كه آن پيش بيني ها به حقيقت پيوسته است.
زيره كرمان كه در كوهستانهاي خبر، جوپار و بردسير بيشترين برداشت را داشت هم اكنون به دليل خشكسالي با كمبود شديد مواجه شده است.
زير كرمان كه به صورت «خودرو» و در بيابانها و كوهستانهاي اطراف كرمان مي روييده با ادامه خشكساليها از بين رفت و افغاني ها هم كه درصد زيادي از جمعيت كرمان را تشكيل داده اند از اين فرصت بهره گرفته و زيره اي را كه دست كاشت خودشان است، وارد بازار كرده اند. هم اكنون حدود 10 تا 15 كيلوگرم زيره از مناطقي كه اين محصول مي روييده برداشت شده است كه اين مقدار توسط افراد محلي مصرف مي شود.
عمده زيره موجود در بازار محصول افغانستان است كه تلخ و دست كاشت مي باشد و كيفيت، رنگ و عطر محصول كرمان را ندارد. زيره افغانستان را مي جوشانند و رنگ مي كنند تا به صورت طبيعي جلوه كند.
قيمت اين محصول از 8 هزار تومان هم اكنون به 15 هزار تومان رسيده است.
براساس اين گزارش، چيني ها زيره افغانستان را با برند چين وارد بازار جهاني مي كنند.

 



تماس با 110 براي خريد ساندويچ !

فرماندهي نيروي انتظامي استان لرستان با انتقاد از مزاحمت هاي تلفني برخي از شهروندان براي پليس گفت: ما در برخي موارد شاهد تماس هايي هستيم كه تنها وقت پليس را تلف و حق شهروندان را ضايع مي كند.
سرتيپ كاظم عليزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده نادرست برخي از شهروندان از تلفن 110 موجب ايجاد مشكلات زيادي براي پليس شده است.
وي با بيان اينكه تلفن 110 براي كارهاي پليسي اورژانسي است، عنوان كرد: برخي از مردم متاسفانه در رابطه با سرقت دو شب قبل هم با اين شماره تماس مي گيرند.
فرماندهي نيروي انتظامي استان لرستان با اشاره به برخي موارد مزاحمت هاي تلفني براي پليس، گفت: ما موردي داشتيم كه فردي ساعت 11 شب با پليس 110 تماس گرفته بود و مي خواست ساندويچ سفارش دهد!
سردار عليزاده به ديگر موارد تماس هاي غيرضروري و غيرمرتبط با پليس در اين زمينه اشاره كرد و گفت: 165 هزار مورد تماس غيرقابل رسيدگي در 6 ماه نخست سالجاري با مركز 110 لرستان گرفته شده است و در صورت تداوم يافتن اين مطلب، رد مزاحمان گرفته و قضيه از طريق مراجع قضايي پيگيري خواهد شد.

 



سردار رحيمي خبر داد
توقيف 900 خودروي بي پلاك پلاك مخدوش و لايي كش

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف بيش از 900 دستگاه خودروي متخلف در طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد پلاك و پلاك مخدوش و لايي كش خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه برابر اعلام قبلي طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد پلاك از چند روز گذشته در تهران آغاز شده است گفت: در اين اساس با 43 دستگاه خودروي پلاك مخدوشي، 225 دستگاه پلاك ناخوانا، شش دستگاه پلاك غيرمجاز و گذرموقت منقضي شده، 128 دستگاه خودروي فاقد پلاك و يا انتقال دهنده پلاك به پشت شيشه و دو دستگاه خودرويي كه پلاك خود را دستكاري كرده بودند برخورد شده است.
وي با اشاره به اينكه اين خودروها بين 13 تا 20 هزار تومان اعمال قانون شدند گفت: در عين حال پس از انتقال اين خودروها به پاركينگ تعدادي از رانندگان متخلف براساس قانون به دادسراي راهور معرفي شدند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به شناسايي نمايندگي هاي متخلفي كه نسبت به تحويل بدون پلاك خودرو به مالكان اقدام كرده اند تصريح كرد: اقدامات حقوقي براي برخورد با اين نمايندگي ها در تهران در دست انجام است و بزودي اين نمايندگي ها با حكم قضايي پلمب مي شوند.وي با اشاره به اجراي طرح برخورد با تخلفات شبانه در تهران گفت: در راستاي اجراي اين طرح از نهم مهرماه سال جاري تاكنون بيش از 350 دستگاه كاميون متخلف توقيف و حدود 2 هزار دستگاه كاميون متخلف كه اكثرا در شب ها تخلف داشتند اعمال قانون شدند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اجراي طرح ضربتي برخورد با لايي كش ها در تهران به ايسنا گفت: با اجراي طرح ضربتي برخورد با خودروهاي لايي كش بيش از 500 دستگاه خودرو به دليل سرعت، سبقت، حركات مارپيچ و حركات نمايشي توقيف و حدود 5هزار دستگاه نيز در اين طرح اعمال قانون شدند.
وي با تاكيد بر اينكه تهران شهر قانونمندي است گفت: قطعا پليس با تخلفات رانندگان متخلف كه امنيت معابر پايتخت را به خطر بيندازند به شدت برخورد مي كند و در اين خصوص هيچ گونه اغماضي نخواهيم داشت.
رئيس پليس راهور تهران در خاتمه تصريح كرد: اجراي تمامي اين طرح ها با تقويت صورت گرفته همچنان ادامه مي يابد.

 



مراسم ازدواج 300 عروس قمي بدون حضور دامادها برپا شد

جشن ازدواج 300 نوعروس تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) در قم به علت محدوديت فضاي سالن بدون حضور دامادها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در اين مراسم كه شامگاه سه شنبه در سالن اجتماعات سازمان آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، به هر يك از نوعروسان يك ميليون و 200 هزار تومان كمك هزينه جهيزيه اهدا شد كه تامين اعتبار آن از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم بوده است.
همچنين به نوعروساني كه مهريه آنها 14 سكه بهار آزادي و افرادي كه نام آنها معصومه بود نيز مبلغ يكصد هزار تومان اهدا شد.
تمام نوعروسان قبل از دريافت كمك هزينه جهيزيه 10 جلسه چهار ساعته در زمينه بهداشت فردي و رواني، احكام و مسائل اجتماعي را گذرانده اند.
حسين دهنوي كارشناس مسائل خانواده شبكه سه سيما، مدير كل كميته امداد امام خميني استان قم و حجت الاسلام هاشمي مشاور فرهنگي استاندار قم سخنران اين مراسم بودند.
استاندار قم نيز يكي از مدعوين اين مراسم بود كه به دليل حضور در همايش استانداران سراسر كشور در تهران در جشن ازدواج حضور نداشت.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ دو غير بومي در قشم
قشم - خبرنگار كيهان: در يك حادثه دلخراش رانندگي در اتوبان خليج فارس جزيره قشم در برخورد شاخ به شاخ يك دستگاه موتورسيكلت با يك دستگاه پرايد 2 راكب موتور سوار در دم جان باختند.
بنابراين گزارش، علي صوفيان 50 ساله اهل اروميه كه به عنوان رئيس كارگاه ساختماني دانشگاه پيام نور واحد قشم در اين جزيره مشغول فعاليت بود به همراه همكار خود به نام احمد اهل يزد در اين حادثه دعوت حق را لبيك گفتند.
كشف 2 تن برنج قاچاق
زاهدان - ايسنا: ماموران انتظامي شهرستان سرباز در هنگام گشت زني در يكي از محورهاي اين شهرستان به يك دستگاه تويوتا مشكوك شدند.
اين ماموران خودرو را متوقف كرده و طي بازرسي از آن مقدار يك تن و 180 كيلوگرم برنج قاچاق كشف و ضبط كردند.
همچنين ماموران انتظامي شهرستان نيك شهر نيز از يك دستگاه خودرو نيسان مقدار 800 كيلوگرم برنج قاچاق كشف و ضبط كردند.
ماموران مستقر در ايست و بازرسي پاسگاه سفيدابه شهرستان زابل نيز در بازرسي از يك دستگاه خودروي كاميون كه از سمت زاهدان به مشهد در حركت بود، مقدار 360 كيلوگرم برنج قاچاق كشف و ضبط كردند.
گفتني است؛ در اين رابطه 4 نفر دستگير و سه دستگاه خودرو نيز توقيف شد، متهمان به همراه كالاهاي مكشوفه تحويل مراجع قانوني شدند.
كشف صدها كيلوگرم گوشت غيربهداشتي
بناب - خبرنگار كيهان: رئيس شبكه دامپزشكي بناب گفت: كارشناسان نظارت بر بهداشت عمومي شبكه دامپزشكي اين شهرستان به دنبال نظارتهاي دقيق خود بر اماكن توليد، توزيع و عرضه فرآورده هاي خام دامي موفق به كشف مقدار 7 تن شيرخام غيربهداشتي حاوي مواد افزودني غيرمجاز از مراكز جمع آوري شير خام شهرستان شدند.
دكتر مهدي حامي افزود: در همين راستا مقدار 427 كيلوگرم گوشت گوسفندي و گاوي فاسد و غيربهداشتي نيز از يك خودرو سواري كشف و ضبط شد.

 



روباه پير در اصفهان اعدام مي شود

دادستان عمومي و انقلاب اصفهان از اجراي حكم اعدام مرد 67 ساله به اتهام آزار و اذيت 37 زن و دختر، معروف به روباه پير تا سه روز آينده در اصفهان خبر داد.
«محمدرضا حبيبي» با بيان اينكه موضوع روند اين پرونده به علت لزوم رفع پاره اي از نواقص از سال 85 تاكنون به طول انجاميده است، گفت: دستگاه قضايي به منظور حفظ كيان و آبروي شهروندان در بدوامر مجاز به بيان جزئيات پرونده ها به ويژه پرونده هاي داراي جرايمي همچون اعمال منافي عفت نيست و همين امر سبب مي شود شهروندان تصور كنند اين دستگاه نسبت به پرونده هاي اين چنيني بي اهميت است.
وي با اشاره به تأخير در بررسي پرونده اين متهم افزود: پرونده با اعتراض مرد تبهكار به ديوان عالي كشور رفت و قضات ديوان نيز پرونده را براي رفع نقص به دادگاه بازگرداند كه پس از رسيدگي دوباره، پرونده بار ديگر به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه اين بار حكم اعدام تأييد شد.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با اشاره به اينكه اين پرونده با پيگيري جدي مسئولان قضايي استان به سرانجام رسيد افزود: احمد (روباه پير) فرد تبهكار اين پرونده كه دو همسر دارد خود را مأمور امنيتي، وكيل، مأمور بهزيستي و عناوين ديگر معرفي كرده است و اين در حالي بود كه با تلاش مأموران و پس از بررسي پرونده و بازجويي از متهم، 37 زن و دختر كه در دام متهم گرفتار شده بودند را نيز شناسايي كردند كه به دادسرا احضار شدند.
اين فرد در پرونده خود اتهام آزار و اذيت زنان و رابطه نامشروع داشته است كه در اين رابطه حدود 100 ساعت فيلم از رابطه هاي متعدد اين مرد با زنان و دختران كشف و مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش فارس، متهم بر رأي صادر شده اعتراض داشته است كه به دليل اعتراض متهم پرونده به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه در نتيجه با موافقت قضات ديوان با حكم صادر شده، حكم اعدام اين متهم تأييد و به دادگستري اصفهان ارجاع و سه روز ديگر اجرا مي شود.

 



در 10 سال آينده؛ يك چهارم جمعيت كشور بالاي 60 سال خواهند بود

مديركل توانبخشي و امور مراقبتي سازمان بهزيستي گفت: يك چهارم جمعيت كشور در 10 سال آينده سن بالاي 60 سال خواهند داشت،
دكتر كيوان دواتگران با بيان اينكه از سن جواني و ميانسالي بايد به دنبال ايجاد زيرساخت هاي سالمندي بود، اظهار كرد؛ مهمترين مباحث مرتبط با سالمندي ارتقاي سلامت و تغيير رفتار جامعه به واسطه آگاه سازي، مناسب سازي محيط براي حضور فعال سالمندان در جامعه و استفاده از سالمندان به عنوان منابع توليد است.
دواتگران با بيان اينكه خلايي كه كشور در حال حاضر در رابطه با سالمندي با آن مواجه است مسئله بيمه هاي اجتماعي است، عنوان كرد: بايد با سياستگذاري اجتماعي مسئله بيمه هاي اجتماعي و نه فقط درماني را در سراسر كشور نهادينه كرد و از اين طريق مشكلات سالمندي را كاهش داد.

 



هر هفته يك زنداني در آمريكا مي ميرد

سخنگوي همبستگي با اعتصاب غذاي زندانيان آمريكا گفت، سيستم زندانها در كاليفرنيا آن قدر وحشتناك است كه هر هفته يك زنداني به خاطر كمبود تجهيزات درماني جان خود را از دست مي دهد.
به گزارش ايسنا، «آيزاك انتيوروس» در گفت وگو با بخش آمريكاي وب سايت پرس تي وي گفت: به تلاش براي ارتباط داشتن با زندانياني كه در اعتصاب غذا در زندان هاي كاليفرنيا به سر مي برند، ادامه مي دهند.وي گفت: هم اكنون موضوع نااميدكننده آن است كه دو تن از وكلاي ارشدي كه در حمايت از زندانيان اعتصاب كننده فعاليت مي كردند، از ورود به زندان و ارتباط با زندانيان منع شده اند. همچنين خانواده هايي كه بستگانشان در زندان در اعتصاب غذا به سر مي برند، از ملاقات با زندانيان منع هستند.
انتيوروس به علاوه درباره تهديدهاي مطرح شده از سوي مقامات سيستم زندان هاي ايالت كاليفرنيا عليه زندانياني كه اعتصاب غذا كرده اند، ابراز نگراني كرد.
وي گفت: به نظر مي آيد كه مقامات زندان هاي كاليفرنيا به تلافي عليه اعتصاب كنندگان روي آورده اند و آنها زندانيان را به حبس در انفرادي، لغو امتيازات و تنبيه هاي انضباطي تهديد مي كنند.

 



ادامه ممنوعيت حجاب در دانشگاه هاي تركيه

ممنوعيت حجاب اسلامي دانشجويان مسلمان در تركيه به دليل نبود قانوني صريح براي لغو آن، كماكان در برخي دانشگاههاي پايتخت و ديگر شهرهاي اين كشور اجرا مي شود.
به گزارش فارس، روزنامه «طرف» تركيه در گزارشي پيرامون اين مطلب نوشت كه دولت رجب طيب اردوغان فكر مي كند كه اين معضل را حل كرده، ولي از آنجايي كه هيچ گونه اصلاحيه حقوقي يا قانوني در اين زمينه به صراحت وجود ندارد، ممنوعيت استفاده از حجاب اسلامي كماكان در برخي دانشگاههاي آنكارا اجرا مي شود.ممنوعيت استفاده از حجاب اسلامي در كشور اسلامي تركيه پس از كودتاي پست مدرن 28 فوريه 1997 كه طي آن نظاميان لائيك تركيه با صدور بيانيه اي باعث سقوط دولت اسلام گراي نجم الدين اربكان نخست وزير فقيد اين كشور شدند، تشديد شد.
در حال حاضر نيز در برخي دانشگاههاي آنكارا اقدام كيفي اعمال اين ممنوعيت به منظور جلوگيري از رشد و پيشرفت دانشجويان مسلمان به اشكال مختلف از جمله ممانعت ورود دانشجويان مسلمان محجبه به كلاس هاي درس ادامه دارد.

 



حراج عينك هيتلر

عينك مطالعه هيتلر كه در جنگ جهاني دوم ساخته شده بود، با قيمت پايه 5 هزار پوند در حراجي مونيخ به حراج گذاشته شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي ميل، عينك مطالعه هيتلر به همراه تعداد زيادي از متعلقات اين ديكتاتور آلماني از جمله جاسيگاري، چراغ خواب، ساعت طلا و غيره در حراجي مونيخ به فروش گذاشته شده است.اين عينك توسط «رونكه» عينك ساز معروف برليني ساخته شده و هنوز هم در جا عينكي چرمي آبي اش قرار دارد.
بنابراين گزارش، هيتلر از سال 1933 به بيماري پيرچشمي مبتلا شده بود و براي نوشتن تمام اسناد رسمي و سخنراني هاي خود به عينك نياز داشت، اما عكس هاي كمي از وي با عينك وجود دارد چون او دوست نداشت كسي به ضعف بينايي اش پي ببرد.
اين گزارش حاكي است، در اين حراجي چراغ خواب آپارتمان هيتلر در مونيخ با قيمت پايه 4600 پوند و 5 قطعه از كارد و چنگال متعلق به وي نيز به قيمت 1700 پوند به حراج گذاشته شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14