(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 مهر 1390- شماره 20041

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب : بايد به جايي برسيم كه ديگران شاگردي ملت ايران را بكنند
آسوشيتدپرس منتشر كرد جزئيات فعاليت هاي جاسوسي آمريكا عليه ايران در نيويورك
معاون پژوهشي سازمان هوافضا: درصدد فرستادن انسان به فضا هستيم
يك نظرسنجي فني مشخص كرد نفرت بالاي ايراني ها از بي بي سي فارسي
پزشكان عضو جهاد دانشگاهي اعلام كردند از ارسال نامه اعتراضي به بشار اسد بي اطلاع هستيم
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص):پدافند هوايي ارتش در حال ورود به بعد فضا است
رهبري و مردم سوريه مسير مقابله با مداخلات خارجي را به خوبي پيش مي برند
كوچ پاييزه عشاير در فارس آغاز شد
در اقدامي فرافكنانه عربستان، ايران را به دخالت در ناآرامي هاي قطيف متهم كرد
چشم به راه سپيده
تصويب سند برنامه درس ملي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي
پنجمين جشنواره تئاتر ضامن آهو به كار خود پايان داد
احداث 4هزار استخر در مدارس كشور
اختتاميه پنجمين همايش سامانه هاي دارو رساني نوين ايران در مشهد
همايش بزرگ مرجع بيداري اسلامي امروز در اصفهان آغاز به كار مي كند
پروفسور سميعي به عضويت هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان درآمد
اختصاص ضريب يك سال و نيم سنوات براي مشاغل سخت
اخبار ادبي و هنري



در جمع صدها نخبه جوان كشور
رهبر انقلاب : بايد به جايي برسيم كه ديگران شاگردي ملت ايران را بكنند

ايران، براي دستيابي به قله هاي پيشرفت و عزت و افتخار، نيازمند دانشمندان و نخبگاني است كه عاشق كشور و مردم و عاشق هويت و سرنوشت ملت باشند.
اين جمله، توصيه اصلي رهبر انقلاب به هزار نخبه جواني بود كه صبح ديروز بيش از دو ساعت و نيم با ايشان ديدار و تبادل نظر كردند.
در اين ديدار، ابتدا 12 نخبه دانشگاهي، حدود يك ساعت و 45 دقيقه ديدگاه هاي جامعه نخبگاني را درباره مسائل دانشگاهي، علمي ـ فرهنگي ـ اجتماعي ـ اقتصادي و سياسي بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از شنيدن و يادداشت برخي نكات سخنان نخبگان، اين نكته اساسي را خطاب به جامعه نخبگاني كشور، چه سياسي و چه علمي ـ فرهنگي، خاطرنشان كردند كه: نخبه بايد با احساس دلبستگي معنوي به كشور و ملت، در عرصه كاري خود، تلاش و فداكاري كند چرا كه بدون عشق به سرنوشت كشور و ملت، نخبه نمي تواند در جامعه خود، تأثيري واقعي و راهگشا داشته باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به برخي تجربيات تاريخي و معاصر، «قدرت بدون اتكا به دين» را منجر به ظلم و وحشيگري دانستند و بر اين واقعيت تأكيد كردند كه اگر ملتي مي خواهد در دنياي پرتلاطم كنوني، خود را حفظ كند و مانع از «هجوم نظامي ـ امنيتي» و «هجوم نرم افزاري، فرهنگي و اخلاقي مراكز قدرت جهاني» شود، احتياج به نخبگاني دارد كه «همّ و غمّ» اصلي آنها، «پيشرفت و عزت و افتخار» كشور و ملتشان باشد و ايمان، مهمترين عاملي است كه مي تواند اين احساس دروني را، عميقاً ايجاد كند.
ايشان، پيشرفتهاي ملت ايران را در سي و سه سال اخير، ناشي از ايمان و احساس دلبستگي نخبگان به كشور بر شمردند و خاطر نشان كردند: با وجود فشارهاي همه جانبه بيگانگان، صدها شخصيت و نخبه برجسته نظير شهيد شهرياري در رشته هاي مختلف، به تلاش فداكارانه و كارهاي برجسته و ماندگار مشغولند.
رهبر انقلاب اسلامي، بيگانه ستيزي را در مباحث علمي مردود خواندند و افزودند همانگونه كه بارها گفته ايم حاضريم براي دستيابي به دانش، شاگردي كنيم اما نبايد هميشه شاگرد بمانيم بلكه مي خواهيم ملت ايران به جايي برسد كه ديگران، شاگردي او را بكنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به احساس حقارت و خود باختگي سياستمداران و عناصر حكومت پهلوي در مقابل غرب افزودند: آنها، ايران را با اين سابقه درخشان و ذخاير عظيم فكري و فرهنگي، در مقابل غرب به هيچ مي انگاشتند اما انقلاب، اين تفكر ارتجاعي را از بين برد و كشور ضمن برخورداري از پيشرفتهاي چشم گير، در پرتو احساس مسئوليت و عزم و اراده جامعه نخبگاني و عموم مردم، انشاءالله به پيشرفتهاي بيشتري دست خواهد يافت.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، دولتمردان را به سرمايه گذاري هر چه بيشتر در توليد علم و نوآوري علمي فرا خواندند و خاطر نشان كردند: اين كار بسيار ضروري، بايد با ارتقاي مديريتي در دانشگاهها و مراكز و نهادهاي علمي همراه شود تا آثار درخشان خود را به بار آورد.
ايشان همچنين در بحث ارتباط دانشگاه و صنعت، بر برنامه ريزي دولت براي ايجاد و گسترش پژوهشگاهها و مراكز علمي ـ تحقيقاتي تأكيد و خاطر نشان كردند: اين گونه مراكز مي توانند نياز بخش صنعت را به نوآوري و افزايش كيفيت تأمين كنند ضمن اينكه اينكار متقابلاً به افزايش شور و نشاط علمي در دانشگاهها، كمك خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به محصولات كيفي توليد داخل در برخي عرصه ها، خودداري دستگاههاي دولتي از خريد توليدات خارجي را، كاملاً الزامي دانستند و افزودند: رئيس جمهور به دستگاههاي دولتي دستور دهد كه در اين موارد، مطلقاً كالاي خارجي خريد نكنند.
اقدام دولت براي وادار كردن دستگاهها و بانكها به حمايت از توليد كنندگان و صنعتگران داخلي و حمايت بيشتر دولت از بخش كشاورزي از ديگر نكاتي بود كه رهبر انقلاب، آنرا بسيار ضروري خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين از رشد كمّي و گاه كيفي مقالات علمي ابراز خرسندي كردند، اما افزودند: نبايد رشد كمّي مقالات هدف قرار داده شود بلكه كيفيت مقالات و مهمتر از آن جهت گيري مقالات در تأمين نيازهاي كشور، بايد اصل قرار گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي جوانان پر طراوت ، با ايمان و آماده بكار ايران را سرمايه اي ارزشمند و گرانبها براي پيشرفت خواندند و با استقبال از بيان ايرادها در سخنان نخبگان خاطر نشان كردند: ملت ايران و مسئولين راه دشواري را بسوي هدفي بزرگ آغاز كرده اند كه وجود نقاط ضعف و يا بروز اشكال در اين مسير، طبيعي است ولي هيچگاه نبايد به خاطر اين گونه مسائل در مسير حركت به سمت هدف و ادامه پيشرفت، متزلزل شد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به سخنان يكي از نخبگان جوان در خصوص نبود مجال براي نقش آفريني نخبگان جوان در مراكز تصميم گير و تأثيرگذار فرهنگي، تأكيد كردند: اين درخواست، منطقي است و حضور جوانان در بخشهايي، قطعاً بسيار پيش برنده است اما مهمتر از حضور اجرايي جوانان، تأثيرگذاري فكري و گفتمان سازي جوانان است چرا كه اين كار مسئولان و مديران را هم به همان جهت مورد نظر جوانان، سوق خواهد داد.
ايشان ضمن انتقاد از عدم اهتمام لازم به مسئله كرسي هاي آزاد انديشي با وجود تأكيدهاي مكرر، خاطرنشان كردند: جوانان بايد با فكر كردن، نوشتن و انعكاس ايده هاي خود در كرسي هاي آزاد انديشي فضاي گفتماني بوجود آوردند.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: حركت علمي سالهاي اخير و تبديل توليد علم به يك ارزش، نتيجه شكل گيري گفتمان علمي در بيش از يك دهه گذشته است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود، با قدرداني از تلاشها و اقدامات خوبي كه در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و بنياد ملي نخبگان انجام گرفته بويژه انجام مراحل تدوين سند ملي نخبگان، افزودند: تهيه سند ملي نخبگان يكي از اقدامات بسيار ضروري و مهم است زيرا مسير شناسائي استعدادها، پرورش استعدادها براي تربيت نخبگان، و مراحل بعد از احراز عنوان نخبه را، مشخص خواهد كرد.
ايشان اظهار اميدواري كردند: اين سند هر چه زودتر تصويب و اجرايي شود.
در ابتداي اين ديدار، سخنگويان كميسيونهاي پنجگانه اجلاس نخبگان جوان، نتايج بحثهاي فشرده صدها دانشجوي نخبه و استادان دانشگاهها را بيان كردند. اسامي اين 5 نخبه دانشگاهي عبارت است از :
دكتر نيما رضايي: عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران ـ سخنگوي كميسيون سلامت
سيد سعيد سرافراز : دارنده مدال طلاي المپياد 86 ـ سخنگوي كميسيون انرژي
حسن نيك آئين: دارنده مدال نقره المپياد كامپيوتر ـ سخنگوي كميسيون صنعت
دكتر عليرضا شايسته: دارنده مدال طلاي المپياد جهاني شيمي سخنگوي كميسيون علوم انساني
و سعيد صالحي پور: دارنده مدال طلاي المپياد دانشجويي رياضي ـ سخنگوي كميسيون علوم پايه
شناسايي، جذب، پرورش نخبگان در رده هاي مختلف مديريتي و مديريت تحول در كشور از نكات اصلي مطرح شده در اين بخش از ديدار بود. سخنگويان كميسيون هاي اجلاس نخبگان جوان، يك انتقاد صريح و يك نكته مثبت مديريتي هم مطرح كردند: انتقاد از مديراني كه سيستم مديريت فردي را دنبال مي كنند و به نخبگان اهميت لازم را نمي دهند و استقبال از ديدگاه مديران و مسئوليني كه خرد جمعي و استفاده از نخبگان را مبناي سيستم مديريتي خود قرار داده اند.
نياز كشور به تدوين نقشه جامع در عرصه هاي مختلف، نكته مشترك ديگري بود كه سخنگويان كميسيون هاي سلامت، انرژي، صنعت، علوم انساني و علوم پايه بيان كردند.
اهميت كار فرهنگي بر روي نخبگان با توجه به تاثيرگذاري و الگوسازي آنها در جامعه، ضرورت توجه همزمان نخبگان به كلان نگري و درك درست شرايط كشور، حل مشكلات شركتهاي دانش بنيان، ايجاد ارتباط ميان نخبگان ايده پرداز و مراكز اجرايي و صنعتي، ضرورت توجه بيشتر به علوم پايه بعنوان مبناي توسعه و تكنولوژي برتر، فراهم شدن امكانات لازم براي ارتقاي علمي استعدادهاي برتر در داخل كشور، انتقاد از برخي نواقص بنياد علمي نخبگان از جمله در زمينه پرورش نخبگان و اهميت توليد الگوهاي صحيح بومي در حوزه هاي هنري از جمله سينما از ديگر نكاتي بود كه به عنوان جمع بندي اجلاس نخبگان مطرح شد.
پس از بيان اين جمع بندي، هفت نفر ديگر از نخبگان به بيان ديدگاههاي مختلف خود پرداختند. اين افراد به انتخاب خود نخبگان، از ميان صد نفر كه خواستار بيان نظراتشان در اين ديدار بودند انتخاب شده بودند. اسامي اين نخبگان جوان:
¤ مهتاب ترك بيات: نفر سوم كنكور هنر ـ دانشجوي كارشناسي دانشكده هنر
¤ سيد محمد امين آقامير: نفر سوم المپياد فيزيك ـ كارشناسي ارشد مديريت دانشگاه صنعتي شريف
¤ جعفر حسني: رتبه اول دكتراي دانشگاه تربيت مدرس
¤ آزيتا بلالي اسكويي: برگزيده جشنواره هاي خوارزمي و فارابي ـ عضو هيأت علمي دانشگاه تبريز
¤ ميرهادي رهگشايي: طلاي المپياد فيزيك ـ دانشجوي دانشگاه صنعتي شريف
¤ خديجه مظفري: رتبه سوم المپياد حقوق ـ دانشجوي دانشگاه تهران
و ناصر صباغ نيا: دارنده رتبه اول مهندسي كشاورزي
نكاتي كه نخبگان در اين بخش از ديدار مطرح كردند طيف وسيعي از مسائل دانشگاهي، علمي ـ فرهنگي ـ اجتماعي ـ سياسي و اقتصادي را شامل مي شد.
انتقاد از درسهاي قديمي و عمدتاً غربي رشته هاي هنري، لزوم استفاده از جوانان نخبه در مراكز مديريت فرهنگي بويژه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ضرورت توجه به معماري اسلامي ـ ايراني در آرايش عمومي شهرها مهمترين نكاتي بود كه چند نفر از نخبگان جوان در زمينه مسائل فرهنگي ـ اجتماعي مطرح كردند. نخبگان جوان همچنين از كمبود فضاي تعامل حوزه و دانشگاه ـ حاكم شدن نگاه در حوزه پژوهشي و مقالات علمي ـ ضعف ارتباط دانشگاه و صنعت ـ و كمبود حمايت هاي اجرايي، فرهنگي و اقتصادي از توليدات داخلي سخن گفتند و خواستار ايجاد كرسي هاي پژوهشي اصلاح نظام قضايي با هدف سرعت يافتن روند رسيدگي به پرونده ها و توجه بيشتر دولت به بخش كشاورزي شدند.
خانم دكتر سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز در اين ديدار اعلام كرد: تهيه و تصويب آئين نامه تسهيلات جذب و نگهداري نيروهاي نخبه در دستگاههاي اجرايي، تشكيل هيأت هاي جذب نخبگان، بستر سازي براي ورود نخبگان به كسب و كار دانش بنيان، ايجاد زمينه ادامه تحصيل نخبگان در كشور، و تصويب آئين نامه اعطاي بورس دكترا به نخبگان از جمله اقدامات بنياد ملي نخبگان است.
رئيس بنياد ملي نخبگان همچنين از در دست تدوين بودن سند راهبردي كشور در امور نخبگان خبر داد و افزود: تدوين اين سند ملي در مراحل نهايي است كه پس از آماده شدن، به شورايعالي انقلاب فرهنگي ارائه خواهد شد.

 



آسوشيتدپرس منتشر كرد جزئيات فعاليت هاي جاسوسي آمريكا عليه ايران در نيويورك

خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي به بررسي فعاليت هاي جاسوسي بويژه توسط سازمان سيا و پليس فدرال آمريكا كه در زمان برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل عليه ايران صورت مي گيرد پرداخت.
اين خبرگزاري آمريكايي نوشت: واكنش آمريكا به سخنان آقاي احمدي نژاد در سازمان ملل به گونه اي بود كه گويا مي دانستند كه وي مي خواهد چه بگويد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس ادامه داد: هنگامي كه «محمودي احمدي نژاد» رئيس جمهوري ايران در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني مي كرد، ديپلمات هاي آمريكايي از اظهارات وي در اين جلسه غافلگير نشدند.
اين گزارش افزود: هيئت آمريكايي به محض شروع سخنراني احمدي نژاد جلسه را ترك كردند و حتي از پيش نيز بيانيه اي را عليه اين سخنراني آماده كرده بودند، گويا از ابتدا مي دانستند كه رئيس جمهوري ايران قرار است در رابطه با چه موضوعاتي سخنراني كند.
آسوشيتدپرس گزارش خود را اينگونه ادامه داد: خروج هيئت آمريكايي از اين نشست به يكي از حقايق شناخته شده و در عين حال به ندرت مطرح شده درباره سازمان ملل اشاره دارد؛ اين حقيقت كه اين سازمان بين المللي كه به اسم صلح و امنيت بنيان نهاده شد، همچنين سرچشمه اصلي عمليات هاي محرمانه و جاسوسي است، جايي كه افراد ممكن است به خوبي به شما گوش دهند اما در عين حال ايميل هاي شما را زير نظر دارند و يا سخنراني هاي شما را پيشاپيش مي خوانند.
اين خبرگزاري در پايان همچنين اشاره كرده است در هنگام اجلاس مجمع عمومي فعاليت تمام ايرانياني كه وارد نيويورك مي شوند زير نظر مشترك سيا و اف بي آي قرار مي گيرد.

 



معاون پژوهشي سازمان هوافضا: درصدد فرستادن انسان به فضا هستيم

معاون پژوهشي پژوهشگاه هوافضا گفت: يكي از ابزارهاي توسعه ، فناوري هوا فضا است و جمهوري اسلامي به عنوان چهارمين كشور درصدد فرستادن انسان به فضا است.
سيدحامد هاشمي مهنه در مراسم هفته فضا در سالن اجتماعات پژوهشگاه هوافضا افزود: با استفاده از فناوري هاي نوين كه در هوافضا استفاده مي شود مي توان علاوه بر اثبات نظريه هاي علمي به موارد مختلفي از جمله پيش بيني زلزله دست يافت. وي گفت: مي توان با اندازه گيري يونيسفر اطراف زمين، زمان زلزله و با استفاده از ماهواره هاي سنجش از راه دور ميزان بارندگي، رشد گياهان و ميزان محصولات كشاورزي را پيش بيني كرد. هاشمي مهنه به فرستادن انسان به فضا اشاره كرد و گفت: تاكنون سه كشور روسيه، چين و آمريكا توانسته اند انسان را به ارتفاعات بالا بفرستند و سالم بازيابي كنند و كشورهاي ديگري نيز مانند جمهوري اسلامي ايران درصدد فرستادن انسان به فضا هستند. وي افزود: با فرستادن انسان به فضا مي توان به پيشرفت هاي مختلفي در صنايع پايين دستي مانند صنايع هوايي دست يافت. هاشمي مهنه ادامه داد: بسياري از كشورهاي پيشرفته با وجود مشكلات تكنيكي مجبور شدند مطالعات جديدي درباره فيزيولوژي انسان و جاذبه ضعيف (بي وزني) انجام دهند كه اين موجب دريافت اطلاعات بسياري در حوزه الكترونيك و محاسبات شد. وي گفت: همه بخش هاي علمي و فناوري كشور به واسطه فناوري هاي حاصل از فرستادن انسان به فضا يك گام به جلو مي روند. هاشمي مهنه افزود: مقياس دقت در ساخت تجهيزات فضايي بسيار زياد است و در واقع همه بخش هاي كارگاهي، تراشكاري و ساخت تجهيزات فضايي، با دقت بسيار زيادي صورت مي گيرد. معاون پژوهشي پژوهشگاه هوافضا اضافه كرد: پيشرفت هاي حاصل از فناوري هوافضا وارد زندگي مردم مي شود به طوري كه بسياري از كشورهاي پيشرفته فناوري هاي خود را از فناوري فضايي دريافت كرده اند.

 



يك نظرسنجي فني مشخص كرد نفرت بالاي ايراني ها از بي بي سي فارسي

سايت نظر سنجي «روباه پير» با استقبال زياد مخاطبين رو به رو شده و نظرات كاربران، نشان دهنده نفرت بالاي ايراني ها از بي بي سي فارسي است.
«روباه پير» كه توسط جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران طراحي شده با استقبال زياد مخاطبان رو به رو شده است.
اين سايت كه براي نظرسنجي درباره شبكه دولتي انگليس (بي بي سي فارسي) راه اندازي شده در طي چند روزي كه از آغاز به كارش مي گذرد توانسته آمار خوبي در نظردهي و نظرسنجي به دست آورد.
هنوز درباره ميزان مشاركت و آرايي كه به گزينه هاي پيشنهادي اين سايت داده شده اطلاعاتي منعكس نشده است.
نظرهاي انعكاس داده شده در اين سايت شامل طيف هاي مختلف موافق و مخالف بي بي سي است كه در يكي از نظرهاي داده شده توسط مخاطبان با عنوان «ali» آمده است «به عقيده من انگليس يك روباه مكار است پس هر شبكه از اين كشور پخش و حمايت شود همكارش مي باشد لذا مرگ بر انگليس و هم پيمانش»
يكي ديگر از مخاطبين اين سايت نوشته است «اين بهايي ها كه به خون ما مسلمونا تشنن دلشون برامون سوخته بي بي سي فارسي تحويلمون دادن!»
در سايت روباه پير بحث بين مخالفان و موافقان اندك بي بي سي هم بالاست، براي نمونه كامران نوشته «درود بر رسانه راستي و شفافيت bbc» كه در مقابل وي كاربري به نام مهدي گفته است «بي .بي.سي بي شك انعكاس صداي شيطاني است كه با زبان بشري لب به سخن گشوده و با سفسطه و دروغ و سياه نمايي بدنبال اغواي نسل بشري است».
حجم زيادي از نظردهي ها به مسائل غيراخلاقي در بي بي سي فارسي و تجاوز مدير اين شبكه به يكي از خبرنگاران آن اشاره دارد.
علاقمندان همچنان مي توانند با مراجعه به سايت روباه پير http:roobahepircom در اين نظر سنجي شركت كنند و انديشه هاي خود را درباره بي.بي.سي بنويسند.

 



پزشكان عضو جهاد دانشگاهي اعلام كردند از ارسال نامه اعتراضي به بشار اسد بي اطلاع هستيم

در پي انتشار نامه تعدادي از اعضاي جامعه پزشكي ايران خطاب به رئيس جمهور سوريه، چند تن از پزشكان عضو جهاد دانشگاهي از درج امضاي منسوب به خود در ذيل اين نامه اظهار بي اطلاعي كردند.
در همين زمينه، روابط عمومي جهاد دانشگاهي اعلام كرد: در پي انتشار نامه منسوب به تعداد قليلي از جامعه پزشكي ايران خطاب به بشار اسد-رئيس جمهور سوريه - چند تن از پزشكان عضو اين نهاد كه اسامي آنان در ذيل نامه مورد اشاره ذكر شده بود ضمن اظهار ناخرسندي از مطالب نوشته شده در اين نامه اذعان داشتند از متن نامه مذكور اطلاعي نداشته اند و يا اسامي آن ها بدون هماهنگي در نامه آورده شده است.
روابط عمومي جهاد دانشگاهي در ادامه آورده است: چند روز پيش برخي از سايت هاي خبري نامه اي را منسوب به اعضاي جامعه پزشكي ايران خطاب به رئيس جمهور سوريه منتشر كردند كه در آن، هم سو با رسانه هاي صهيونيستي در تضعيف خط مقدم مقاومت، مطالبي را در اعتراض به سياست هاي رئيس جمهور سوريه درباره مسايل اخير اين كشور عنوان كرده بودند.
اين روابط عمومي هم چنين اعلام كرد مستندات مربوط در جهاد دانشگاهي وجود دارد.
پيش از اين سايت هاي ضد انقلاب در اقدامي خصمانه و تقابل با جبهه مقاومت، اسامي پزشكان ايراني را منتشر كرده بودند كه به بشار اسد نامه نوشته بودند و نسبت به اتفاقات آن كشور اعتراض كرده بودند.

 



فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص):پدافند هوايي ارتش در حال ورود به بعد فضا است

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: با افتتاح 3 پروژه عظيم پدافندي نويد مي دهم كه پدافند هوايي ارتش در حال ورود به بعد فضا است.
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي در گفت وگو با ايرنا گفت: امروز قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)، اين افتخار و اقتدار را دارد كه با وجود همه تحريم ها توانسته است به نقاط بسيار مثبتي دست يابد.
وي تصريح كرد: پروژه هاي عظيمي كه امروز در زمينه دفاع الكترونيك افتتاح شد در سطح خاورميانه كم نظير است و كم نظيري آن به اين دليل است كه تمامي توان علمي و بومي و تمام گلوگاه هاي آن در داخل توليد شده است.
وي با ا شاره به افتتاح سه طرح در حوزه جنگ الكترونيك در قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) اظهار داشت: در طول هفته دفاع مقدس بالغ بر 30 طرح فني، تجهيزاتي و تسليحاتي و 10 پروژه عمراني در قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) به بهره برداري رسيد.
اسماعيلي با بيان اين كه بايد در دفاع الكترونيك مقدورات جنگ الكترونيك دشمن را بخوبي بشناسيم، گفت: در اين عرصه مبهم كه در واقع مبهم ترين فضاي نبردهاي احتمالي آينده يعني جنگ الكترونيك است، كمترين هزينه را براي نيروهاي مهاجم و بيشترين ابهام را براي نيروي مدافع دارد.
وي در اهميت جنگ الكترونيك اظهار داشت: در جنگ الكترونيك بيشترين اثر و سودجويي براي يك كشور مهاجم است چون آنچه را كه مي خواهد به دست آورد يعني از بين بردن سامانه هاي دفاعي كشور مدافع در كمترين زمان ممكن امكان پذير است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) تاكيد كرد: ما براي آن كه بتوانيم در چنين فضا و بستر كاري پيروز ميدان و نبرد باشيم و از سوي دشمن غافلگير نشويم بايد از دفاع الكترونيك خوبي بهره بگيريم.
امير سرتيپ اسماعيلي افزود: آنچه را كه در زمينه اخلالگرهاي GPS ديديم لايه هاي پنهاني دفاع هوايي است كه حتما در مناطق پدافندي كشور بكار گرفته مي شود.

 



معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه:
رهبري و مردم سوريه مسير مقابله با مداخلات خارجي را به خوبي پيش مي برند

امير عبداللهيان گفت رهبري و مردم سوريه در خط مقدم مقاومت هستند و مسير مقابله با مداخلات خارجي را به خوبي پيش خواهند برد.
«طارق احمد الهيدان» معاون سياسي وزير خارجه دولت امارات عربي متحده كه در راس هيئتي بلندپايه به منظور شركت در ششمين نشست كميته مشترك كنسولي جمهوري اسلامي ايران و امارات عربي متحده به تهران سفر كرده با حسين امير عبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه ديدار كرد.
معاون سياسي وزير خارجه امارات در اين ديدار ضمن تشكر و قدرداني، حسن ميزباني جمهوري اسلامي ايران را در راستاي اراده سياسي مقامات عالي رتبه دولت امارات در جهت توسعه و تعميق همكاري هاي دوجانبه توصيف كرد و اظهار داشت: اين نشست در مقايسه با اجلاس هاي گذشته در زمينه دستاوردها و نتايج ممتاز بود و اميدواريم نتايج آن در راستاي توسعه و گسترش بيش از پيش روابط بين دو كشور باشد.
معاون وزير خارجه كشورمان نيز در اين ديدار با اشاره به پيوندهاي مشترك فيمابين، تبادل ديدار بين هيئت هاي دو كشور را در راستاي تحكيم مناسبات مهم ارزيابي و در اين رابطه برگزاري نشست كميته مشترك عالي دو كشور به رياست وزراي خارجه در آينده نزديك را ادامه همين همكاري ها توصيف كرد.
وي همچنين مواضع كشورمان در قبال تحولات منطقه به ويژه بحرين و يمن را تشريح كرد و ضرورت برآورده شدن مطالبات مردمي از طريق گفت وگو و همچنين خروج نيروهاي خارجي را مورد تاكيد قرار داد.
معاون وزير خارجه كشورمان همچنين ضمن محكوم كردن مداخلات خارجي در سوريه اظهار داشت: رهبري و مردم سوريه در خط مقدم مقاومت و حمايت از مردم فلسطين هستند و مسير مقابله با مداخلات خارجي و توسعه طلبي هاي رژيم صهيونيستي و همچنين اصلاحات را به خوبي پيش خواهند برد.

 



كوچ پاييزه عشاير در فارس آغاز شد

مديركل امور عشاير فارس گفت: كوچ عشاير از مناطق ييلاقي و سردسير شمالي به مناطق قشلاقي و گرمسير جنوبي استان فارس آغاز شد.
به گزارش ايسنا، حسن حبيبي، افزود: عشاير فارس بيش از 148 هزار نفر شامل 27 هزار خانوار هستند كه 4 درصد از جمعيت اين استان را به خود اختصاص داده اند.
وي گفت: عشاير فارس سالانه دو بار كوچ مي كنند كه كوچ بهاره از اواسط فروردين و كوچ پاييزه از اوايل مهر آغاز مي شود، طول مسافت بلندترين كوچ عشاير 900 كيلومتر و كوتاهترين مسير آن 25 كيلومتر است.
مديركل امور عشاير استان فارس، خاطرنشان كرد: شهرستان هاي شمالي فارس از جمله بوانات، آباده، اقليد، سپيدان، خرم بيد و پاسارگاد به عنوان ييلاق عشاير و مناطق جنوب و جنوب شرقي فارس از جمله شهرستان هاي ممسني، كازرون، فيروزآباد، فراشبند، قيروكارزين، خنج، لار، لامرد، مهر، جهرم، فسا، داراب، زرين دشت و نيريز به عنوان قشلاق عشاير است.

 



در اقدامي فرافكنانه عربستان، ايران را به دخالت در ناآرامي هاي قطيف متهم كرد

عربستان سعودي در اقدامي فرافكنانه مدعي شد كه ايران در ناآرامي هاي اخير اين كشور كه 14 زخمي برجا گذاشت دخالت دارد.
به گزارش روزنامه فايننشال تايمز دولت عربستان بصورت تلويحي ايران را متهم كرد كه در آشوب هاي منطقه شيعه نشين اطراف شهر القطيف دست دارد.
اين در حالي است كه بنابراين گزارش، ساكنان منطقه قطيف معتقدند عربستان بي رحمانه تظاهرات مردمي را سركوب مي كند.
در همين زمينه محمد السعيد از ساكنان قطيف در يك ايميل نوشت: خانواده هاي ما در روستاي العواميه براي سومين روز متوالي زيرسركوب بي رحمانه نيروهاي سعودي هستند و علتش نيز فقط اين است كه از خانه ها بيرون آمده اند و خواستار آزادي و حقوق انساني خود شده اند.
گفتني است؛ بنابر گزارش هاي منتشره عربستان با مشكلات داخلي بسياري دست و پنجه نرم مي كند و درخواست هاي مردمي براي آزادي هاي سياسي و اجتماعي در اين كشور اوج گرفته است.
اكنون عربستان سعودي كه در پي موج مواج بيداري اسلامي در كشورهاي عربي و حركت هاي اعتراضي مردمي احساس خطر مي كند سعي مي نمايد در اقدامي فرافكنانه مشكلات داخلي خود را به يك عامل خارجي منتسب كند كه ادعاي واهي اين كشور در مورد دخالت جمهوري اسلامي در اعتراضات منطقه القطيف براين مبناست.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
ناله ني
بازآ، دلم زگردش دوران شكسته است
چون كشتي از تهاجم توفان شكسته است
آيينه خيال نهادم به پيش رو
ديدم كه قلبم از غم هجران شكسته است
عمري در آتشيم و تو را ناله مي كنيم
فريادمان به كوي و خيابان شكسته است
ديگر نواي ما ننوازد ني فراق
اين ناله در گلوي نيستان شكسته است
ما تيغ غيرتيم ولي در نيام غم
زنگار بي تحرك دوران شكسته است
پرچم فراز مهر خراسان برآمده
بي تو قرار مهر خراسان شكسته است
ما را خيال روي تو بي تاب مي كند
عقد بلور اشك به دامان شكسته است
درمان حسرت دل ما ديدن تو بود
بازآ كه بي تو شيشه درمان شكسته است
در رهگذر عشق گدايان حضرتيم
در اين مسير كلك «پريشان» شكسته است
محمدحجتي «پريشان»
و اي بر من
من و از تو جدايي، واي بر من
تو و بي اعتنايي، واي بر من
به وقت مرگ و در قبر و قيامت
سراغم گر نيايي، واي بر من
تمام هستي من
بيا كه شب زفراق تو بي سحر مانده
بيا كه داغ فراق تو بر جگر مانده
بيا كه ديده عالم دگر ندارد تاب
زفرط گريه براي تو، بي گهر مانده
بيا كه رنگ خزان دارد آرزوهامان
بيا كه باغ اميد تو بي ثمر مانده
جواب طعنه زنان را دهم به اين جمله
كه يار و صاحب من در ره سفر مانده
دل شكسته من، هسستي من زار است
تمام هستي من بر سر گذر مانده
شفا دهنده زخم دل شكسته تويي
بيا كه ناله زهرا(س) به پشت در مانده

 



تصويب سند برنامه درس ملي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش از تصويب سند برنامه درس ملي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد.
به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمين بهرام محمديان در گردهمايي فرهنگيان شهرستان رزن اظهار داشت: اين سند نقشه جامع درسي كشور است و رسالت آن شكوفا كردن استعداد و فطرت و ارتقاي توكل به خدا، ايمان، علم، عمل و اخلاق دانش آموزان است.
وي نقش مربيان و معلمان در برنامه درس ملي را اسوه بودن عنوان كرد و مدارس را كانون فرهنگ و تربيت معلم دانست.
معاون وزير وزارت آموزش و پرورش گفت: تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش بدون تلاش مديران در مدارس انجام نمي پذيرد.
محمديان در خصوص ضرورت تحول بنيادين نظام آموزشي اظهار داشت: با توجه به رشد علم و دانش و تكنولوژي در جهان و تغيير نيازهاي بشري، بايد محتواي آموزشي بهتر از ديروز باشد و اين نكته نخستين شرط تحول بنيادين است كه با توجه به تغيير نياز بازار كار، محتواي كتابهاي آموزش فني و حرفه اي نيز تغيير پيدا كرده است.
وي همچنين از كسب مجوز براي تاسيس دانشگاه جامع فرهنگيان براي ادامه تحصيل معلمان و ارتقاء حكم معلمان شهيد نيز خبر داد.
حجت الاسلام محمديان استفاده از رسانه هاي آموزشي متنوع و مختلف در تدريس را براي تسهيل در آموزش و دسترسي آسان به منابع علمي، آموزشي جهان لازم و ضروري دانست.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 12 ميليارد تومان اعتبار براي تجهيز و هوشمند سازي مدارس در نظر گرفته شده است و تمامي آموزشها بايد به صورت تخصصي ارائه شود.

 



پنجمين جشنواره تئاتر ضامن آهو به كار خود پايان داد

پنجمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان ضامن آهو در بندرعباس پس از چهار روز رقابت گروهها سرانجام به كار خود پايان داد.
به گزارش فارس از بندرعباس، پنجمين جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو سه شنبه شب با صدور بيانيه هيئت داوران و معرفي برگزيدگان هر بخش به كار خود پايان داد.
به گزارش فارس در اين جشنواره كه از نهم مهرماه در بندرعباس آغاز شده بود، 12 اثر به بخش مسابقه راه يافتند و يك اثر نيز از جزيره هرمز در بخش جنبي اجرا شد.
12 اثر ياد شده طي سه روز و در دو نوبت صبح و عصر به صورت همزمان در فرهنگسراي طوبي و تالار شهيد آويني بندرعباس به روي صحنه رفت. در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه حدود سه ساعت به طول انجاميد محمد دشت گلي سرپرست مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان و جمعي از مديران استان، هنرمندان و گروههاي نمايشي و علاقه مندان به تئاتر حضور داشتند و تالار شهيد آويني در مدت اجراي مراسم پاياني مملو از جمعيت بود به گونه اي كه تعدادي از حاضران مراسم را به صورت ايستاده دنبال مي كردند.
داوري اين دوره از جشنواره را حسن دادشكر، علي رضايي و ايرج محمدي برعهده داشتند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد
احداث 4هزار استخر در مدارس كشور

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس نهضت سوادآموزي از احداث 4 هزار استخر در مدارس كشور در راستاي توجه به ورزش مدارس خبر داد.
به گزارش ايرنا، علي باقرزاده در گردهمايي مديران سه مقطع آموزشي منطقه خزل از توابع شهرستان نهاوند افزود: توجه به ورزش مدارس يكي از سياست هاي وزارت آموزش و پرورش است كه به همين منظور اعتبار لازم براي ساخت چهار هزار سالن ورزشي در كشور در نظر گرفته شده است.
وي با تشريح برنامه هاي وزارتخانه در سه عرصه سلامت، مشاوره و علمي گفت: با توجه به مشكل دانش آموزان كه ساختار قامتي دارند 15 هزار مربي ورزش براي مدارس كشور به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.
باقرزاده هوشمندسازي مدارس را از ديگر سياست هاي وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: امسال 20هزار مدرسه در سطح كشور به سيستم هوشمند مجهز مي شوند و بايد مؤلفه هاي مدرسه هوشمند را پيدا كنند. وي با بيان اينكه در عرصه علمي توجه خاصي به مدارس شده اظهار داشت: پارسال 12درصد اعتبارات عمراني براي تجهيز هنرستان ها مورد استفاده قرار گرفت اما امسال يك پنجم اعتبارات عمراني استانها بايد براي تامين تجهيزات اختصاص پيدا كند.

 



اختتاميه پنجمين همايش سامانه هاي دارو رساني نوين ايران در مشهد

مشهد-خبرنگاركيهان:
پنجمين همايش سامانه هاي دارو رساني نوين ايران با حضور بيش از 300ميهمان داخلي و خارجي در مشهد امروز به پايان مي رسد.
معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در مراسم افتتاح اين همايش، گفت: سلامت جامعه محور توسعه در جوامع بشري است.
دكتر جليل توكلي افشار، برگزاري چنين همايش هايي را يكي از وظايف دانشگاه ها در راستاي رسيدن به زيرساخت هاي توسعه كشور عنوان داشت و افزود: رسيدن به سلامت جامعه و حركت علمي در اين جهت نيز، مي تواند زمينه ساز پيشرفت و توسعه در جامعه باشد.
وي تصريح كرد: در نقشه جامع علمي كشور به حوزه هاي آموزشي از جمله تربيت نيروي انساني عالم، توانمند و كارآمد، تحول نظام آموزشي و بازنگري به روز نيازها و توجه به نخبگان كشور و همچنين حوزه هاي پژوهشي مانند توجه به نوآوري، فناوري و تعالي توليد، احراز جايگاه علمي جامعه و اولويت دادن به علم و فناوري بسيار تاكيد شده است.
گفتني است: پنجمين همايش سامانه هاي دارو رساني نوين ايران، دو روز پيش با حضور پزشكاني از كشورهاي آمريكا، هلند، انگلستان و كانادا و ارائه 280مقاله در مشهد آغاز به كار كرده بود كه امروز به كار خود پايان مي دهد.

 



با پيام رهبر معظم انقلاب
همايش بزرگ مرجع بيداري اسلامي امروز در اصفهان آغاز به كار مي كند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
همايش بزرگ مرجع بيداري اسلامي صبح امروز با پيام رهبر معظم انقلاب و با حضور شخصيت هاي برجسته علمي و ديني در خانه مشروطيت اصفهان واقع در آستانه مقدس امامزاده احمد(ع) اين شهر آغاز به كار مي كند.
در اين همايش همچنين پيام آيت الله صافي گلپايگاني قرائت مي شود و آيت الله حاج شيخ حسين مظاهري از مراجع تقليد و رئيس حوزه علميه اصفهان و استادان برجسته حوزه و دانشگاه سخنراني مي كنند.
در اين همايش كار ساخت مركز تاريخي، تمدني بيداري اسلامي آغاز و از 12 اثر مفاخر آقا نجفي همزمان با يكصدمين سال رحلت اين عالم رباني رونمايي خواهد شد.
700 شركت كننده در اين همايش از روند سير مشروطيت در خانه تاريخي مشروطيت كه به همت شهرداري اصفهان بازسازي و مرمت شده است و مقبره آقانجفي واقع در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) ديدن كرده و به هر يك از شركت كنندگان، مجموعه آثار به جاي مانده از اين شخصيت رباني به همراه مقالات ارسال شده به دبيرخانه اهدا خواهد شد.
اين همايش همزمان با يكصدمين سالگرد رحلت عالم برجسته جهان تشيع جامع فقاهت، عرفان و سياست مرحوم آيت الله العظمي حاج شيخ محمد تقي نجفي مشهور به آقانجفي اصفهاني كه از رجال تاريخي برجسته و تأثيرگذار در تحولات قرن گذشته ايران و اصفهان و از زعماي مؤثر در نهضت بيداري اسلامي ايران به شمار مي آيد برگزار شده است.
مصطفي مرتضوي دبير اجرايي همايش مرجع بيداري اسلامي گفت: از چند ماه قبل ما فراخواني در اين رابطه در روزنامه هاي كثيرالانتشار چاپ كرديم همچنين به مراكز حوزوي و دانشگاهي نيز ارسال كرديم كه با استقبال محققان و پژوهشگران و علاقه مندان روبه رو شد و مجموعه مقالات برگزيده نيز در قالب كتابي در روز همايش در اختيار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. از طرفي انتشار ويژه نامه همايش كه شامل مصاحبه با صاحب نظران حوزه و دانشگاه است و نيز اختصاص يكي از شماره هاي نشريه كيهان فرهنگي به عنوان خبرنامه همايش از جمله اقدامات صورت گرفته است.

 



پروفسور سميعي به عضويت هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان درآمد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
بزرگترين جراح مغز و اعصاب جهان گفت: توسعه و آباداني يك شهر به علم و دانش فرد فرد مسئولان آن وابسته است.
پروفسور سميعي در مراسم ساخت نخستين شهرك سلامت اصفهان با اشاره به نقش سلامت در زندگي افراد اظهار داشت: مهمتر از موضوع سلامت در دنيا وجود ندارد و هرچه در اين زمينه مسئولان تلاش كنند باز هم ناچيز است اما با توجه به مسئولان باتجربه و علمي شهر و استان اصفهان به احداث شهرك سلامت در اين شهر خوش بين هستم.
وي حضور افراد و پزشكان باتجربه را در شهرك سلامت اصفهان مهم خواند و افزود: بكارگيري افراد متخصص و باتجربه ارزش و منزلت اين شهرك را دوچندا ن خواهد كرد ولي در صورت بروز كوچكترين اشتباهي به اهداف احداث اين شهرك خدشه وارد مي شود.
بزرگترين جراح مغز و اعصاب جهان، جايگاه اصفهان را از لحاظ داشتن افراد متخصص و باتجربه مهم دانست و اضافه كرد: اميد است با حضور افراد باتجربه و كاردان در شهرك سلامت اصفهان اهداف مورد نظر تحقق يابد.
سميعي از عضويت خود در هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان خبر داد و گفت: هنوز بنده عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران نشده ام و اين امر بيانگر زرنگي اصفهاني ها است.
در شهرك سلامت اصفهان كليه امكانات پزشكي، پيراپزشكي، خدمات جانبي، گفتار درماني، سونوگرافي، راديولوژي، شنوايي سنجي، آزمايشگاه، داروخانه، رستوران، تاكسي سرويس و پاركينگ و غيره پيش بيني شده است.

 



اختصاص ضريب يك سال و نيم سنوات براي مشاغل سخت

با پيگيري هاي صورت گرفته از سوي مجلس قرار است به زودي در ازاي هر سال سابقه كار مشاغل سختي همچون معدن كاران، روزنامه نگاران و همچنين دريانوردان، 5/1 سال در نظر گرفته شود.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: متاسفانه در سال هاي اخير شاهد يك نوع تفسير به راي از سوي تامين اجتماعي بوديم كه حق بسياري از كارگران و نيروهاي شاغل در بخش هايي كه جزو مشاغل سخت بود ناديده گرفته شده بود.
سيدحسين دهدشتي خاطرنشان كرد: متاسفانه سازمان تامين اجتماعي سال ها در اين زمينه تفسير به راي مي كرد و به گونه اي عمل كرده بود كه اگر سنوات فعالان در حوزه مشاغل سخت حتي به دليل عدم حضور در محل كار به دليل بيماري يا عدم رد كردن ليست بيمه اي از سوي كارفرما به 20 سال يا به صورت متناوب به 25 سال نمي رسيد، مشكلاتي براي آنان به وجود مي آورد و اعتراضاتي را در پي داشت.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مصداق بارز اين موضوع فعالان دريانوردي است كه در اين زمينه حقوق آنها به شكل جدي تضييع شده بود.
دهدشتي گفت: يكي از مشكلات موجود در حوزه منابع انساني بخش دريا، آن بود كه ضريب 5/1 مربوط به مشاغل سخت و زيان آور براي تمامي سال هاي فعاليت دريانوردان ديده نمي شود و صرفا دوره حضور آنها بر روي دريا، مشمول اين امر قرار مي گرفت.
وي افزود: براي رفع اين معضل، طرح استفساريه اي توسط جمعي از نمايندگان به خصوص نمايندگان استان هاي ساحلي و فراكسيون كارگري مجلس تهيه شد كه پس از ماه ها پيگيري و چندين بار تاخير، بالاخره هفته گدشته و در آستانه هفته ملي و روز جهاني دريانوردي با اكثريت آراي نمايندگان مجلس 159 راي مثبت و بدون راي مخالف به تصويب رسيد.
وي تصويب اين استفساريه را باعث برطرف شدن نگراني كارگران فعال در زمينه مشاغل سخت و زيان آور بويژه دريانوردان دانست و ابراز اميدواري كرد كه شوراي نگهبان هم اين طرح را تاييد كند.
نماينده مردم آبادان در مجلس خاطرنشان كرد: با تصويب نهايي و ابلاغ اين قانون، يكي از دغدغه هاي جدي دريانوردان برطرف خواهد شد.
دهدشتي ادامه داد: با بررسي هاي به عمل آمده بسياري از افراد كه در مشاغل سخت مانند معدنكاران و دريانوردان فعاليت داشته اند، قادر به ادامه فعاليت در اين زمينه نبودند و به دليل اينكه از نظر روحي و جسمي آسيب هاي زيادي مي ديدند، پيش از موعد 20 سال از كار خود استعفا داده و در مشاغل ديگري مشغول به كار مي شدند.
وي ابراز اميدواري كرد: با تاييد اين طرح از سوي شوراي نگهبان اين مسئله به زودي برطرف شود و ضريب يكسال و نيم سنوات به ازاي هر سال سابقه كار براي اين افراد لحاظ شود.

 



اخبار ادبي و هنري

انجمن سينماي دفاع مقدس
همكاري با شبكه هاي بيگانه را محكوم كرد
انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با صدور بيانيه اي همكاري با شبكه هاي بيگانه را محكوم كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: ما هرگونه همكاري، همراهي و تعامل نابخردانه توسط عده اي كه از سر بي توجهي و سطحي نگري و ساده انديشي با شبكه هاي بيگانه انجام مي پذيرد را محكوم مي كنيم و به دوستان خود به خصوص هم صنفان سينمايي يادآور مي شويم كه بعضي رفتارها كه به صورت ظاهر ساده، بي غرض و حتي گاهي صنفي ديده مي شود، با مديريت بيگانگان به سرعت به يك رفتار ضدملي و ضدامنيتي تبديل مي شود. سمت و سوي رسانه هاي بيگانه حمايت از فتنه گران و افزايش شبكه هاي گوناگون فارسي زبان براي ضديت با ملت ايران بايد زنگ خطري براي اهل بصيرت باشد. حمايت از كساني كه با پاره اي رفتارهاي مغرضانه آب به آسياب دشمن مي ريزند نشانه عدم بصيرت و درك صحيح موقعيت است. امروز شبكه هاي راديو تلويزيوني مانند BBC نه به عنوان يك رسانه بلكه به عنوان يك ابزار برانداز و معارض با ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي محور توطئه و بلندگوي فتنه است. فتنه اي كه دستان پنهان و آشكار انگليس در پديد آوردن آن در سال 88 نقش غيرقابل انكاري داشت. آن شبكه امروز ماموريت دارد آثار فرهنگي، هنري، فكري و خلاقانه هنرمندان ما به خصوص جوانان را در جهت اهداف پليد استعمار مصادره كند.
پنجمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال امروز افتتاح مي شود
پنجمين جشنواره و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، امروز پنج شنبه 14 مهر در مصلي بزرگ امام خميني(ره)، افتتاح مي شود.
پنجمين جشنواره نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در مساحت 90 هزار متر مربع و در 19 بخش و در قالب بيش از 900 غرفه و با حضور نمايندگاني از 30 كشور جهان برگزار مي شود، به گفته مسئولان، اين نمايشگاه با معرفي و عرضه 30 هزار اثر، در بخش هاي مختلف ميزبان شهروندان و علاقمندان خواهد بود. همچنين در غالب بخش هاي اين نمايشگاه براي نخستين بار به معرفي چهار بخش جديد از جمله بخش ويژه بيداري اسلامي و رسانه هاي ديجيتال، بخش جنگ نرم در رسانه هاي ديجيتال، بخش توليدات دانش آموزي رسانه هاي ديجيتال و بخش توليدات مراكز فرهنگي ديجيتال (شبكه ملي فرهنگ) پرداخته شده است. در اين دوره از نمايشگاه 50 مركز فرهنگي ديجيتال در سطح كشور و چهار مركز فرهنگي در خارج از كشور با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به صورت همزمان افتتاح مي شود.
پنجمين جشنواره و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال تا 24 مهر ادامه خواهد داشت و در پايان برترين آثار و محصولات و همچنين فعالان حوزه هاي مختلف اين نمايشگاه معرفي مي شوند.
كتاب قرائتي درباره خنده حكيمانه منتشر خواهد شد
حجت الاسلام قرائتي كه طرح راه اندازي سايت «خنده حكيمانه» را پيشنهاد كرده بود، گفت: ايجاد سايت از عهده بنده خارج است، اما در راستاي خنده حلال و حكيمانه، كتاب «خنده و گريه» تدوين شد كه در آستانه انتشار است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام قرائتي در پاسخ به اين پرسش كه راه اندازي سايت خنده حكيمانه و تحقق اين امر كه سال گذشته آن را مطرح كرده بود، به كجا رسيد، گفت: با دعوت از دوستان، اصولي ترسيم شد، سپس افرادي را براي اين كار هماهنگ و به فكر وادار كرده ايم.
اين مبلغ موفق و خوش بيان ادامه داد: كتابي نيز تحت عنوان «خنده وگريه» در آستانه چاپ است كه در آن لطايف و حكمت هاي حلال بيان شده است.
استقبال گسترده شاعران جهان از كنگره شعر مقاومت
بيش از 100 شاعر آثار خود را به كنگره شعر مقاومت ارسال كردند. نصرت الله صالح نژاد دبير اجرايي دومين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي اعلام كرد: اين شاعران از كشورهاي ايران، عربستان، تاجيكستان، هندوستان، فلسطين و ازبكستان هستند كه آثارشان مشتمل بر 300 اثر است. وي موضوع هاي اين آثار را بيداري اسلامي، غزه، فلسطين، بحرين، مسجد الاقصي و... معرفي كرد.
سرشار از «نردبان جهان» بالا رفت
كتاب «نردبان جهان» به قلم محمدرضا سرشار با طرح جديد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
به گزارش فارس، در ادامه اجراي طرح تجميع و انتشار آثار نويسندگان پيشكسوت شاخص توسط انتشارات سوره مهر، كتاب «نردبان جهان» به قلم محمدرضا سرشار، به وسيله اين ناشر، روانه بازار كتاب شد. اين اثر كه چهاردهمين كتاب از سرشار است، مشمول طرح داستاني اسطوره اي است، كه با الهام از حديثي منقول از رسول اكرم(ص) در تحف العقول، براي دانش آموزان دوره راهنمايي تحصيلي به رشته تحرير درآمده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14