(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول  آبان 1390- شماره 20055

حديث دشت عشق
شكست ذوب آهن و نفت آبادان استقلال به صدر جدول بازگشت
زماني نژاد قهرمان كامپوند انفرادي آسيا شد
احتمال تغييرات در كادرفني تيم ملي جودو
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز هفته دوم ليگ واليبال رويارويي نمايندگان خطه شمال در روز سكوت تهران
معرفي مدير تيم هاي ملي تا دوشنبه رئيس فدراسيون كاراته: شايعه بركناري من موضوع جديدي نيست
قهرمان پرتاب ديسك آسيا براي درمان به آلمان مي رود
حدادي: احمدي نژاد خواست در لندن 70 متر پرتاب كنم
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد جلالي»
وصال در چهلمين روز ازدواج
... مقدمات عربي را شروع كرده بود كه به سربازي رفت و مأموران رژيم كه از فعاليت هاي سياسي اش خبر يافته بودند او را به يكي از پاسگاههاي بد آب و هواي جيرفت فرستادند...
بعد از دوره خدمت وظيفه كه براي او تجربيات زيادي داشت با مشورت مرحوم آيت الله ايزدي به قم رفت و به تحصيل و فعاليت هاي مبارزاتي پرداخت كه توسط دژخيمان پهلوي دستگير و حدود يك ماه زنداني و شكنجه شد. شهيد جلالي مبارز خستگي ناپذير و ظلم ستيز بود. در جريان تحصن ماه رمضان سال 57 در منزل آيت الله خادمي حضور فعال داشت. با تشكيل بسيج، جزو نخستين روحانيوني بود كه به پادگان آموزشي رفت و با كاربرد انواع سلاح ها آشنا گرديد. اين طلبه سرافراز و سرباز جانباز در همان روزهاي نخست جنگ در محور آبادان- ماهشهر درجبهه ذوالفقاريه، در حالي كه چهل روز از ازدواجش گذشته بود به شهادت رسيد.طلبه بسيجي شهيد «محمد جلالي»، سال 1336 در روستاي كوشك استان اصفهان متولدشد و در 23/10/1359 در محور آبادان -ماهشهر به شهادت رسيد.

 



شكست ذوب آهن و نفت آبادان استقلال به صدر جدول بازگشت

سرويس ورزشي -
تيم فوتبال استقلال تهران با برتري برابر ذوب آهن مجددا به صدر جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر بازگشت.
در ادامه رقابت هاي هفته يازدهم ليگ برتر روز گذشته سه ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد تا پرونده اين هفته از مسابقات نيز بسته شود. در قم تيم فوتبال صبا مقابل شهرداري تبريز به برتري رسيد تا در يكقدمي صدر جدول رده بندي قرار گيرد. اين بازي كه به ميزباني تيم صبا و در ورزشگاه يادگار امام (ره) برگزار شد در پايان به برتري 3 بر يك شاگردان عبدالله ويسي انجاميد. براي تيم صباي قم در اين بازي خانگي حميدرضا فرزانه (46)، رضا عنايتي (50) و پژمان شاهپري (3+90) گل زدند و تنها گل تيم شهرداري را شهرام گودرزي در دقيقه 28 به ثمر رساند .
در كرمان تيم فوتبال مس سرچشمه مقابل صنعت نفت آبادان به پيروزي رسيد تا براي فرار از انتهاي جدول اميدوار شود. براي تيم مس سرچشمه در اين بازي خانگي وحيد علي آبادي (44) و نادر فتح الهي (88) گل زدند و تنها گل تيم صنعت نفت آبادان را نيز علي ممبيني در دقيقه 81 به ثمر رساند . اما در آخرين بازي هفته يازدهم ليگ برتر تيم فوتبال استقلال با برتري برابر ذوب آهن اصفهان به صدر جدول بازگشت.ديدار دو تيم ذوب آهن و استقلال روز گذشته در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در حضور بيش از هفت هزار تماشاگر برگزار و با برتري 2 بر صفر آبي پوشان به پايان رسيد.حنيف عمران زاده در دقيقه 9 و ميلاد ميداودي در دقيقه 45 براي استقلال گلزني كردند. آبي پوشان پاينخت با اين پيروزي به دو هفته ناكامي خود پايان دادند و مجددا صدر جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر را از آن خود كردند.

 



زماني نژاد قهرمان كامپوند انفرادي آسيا شد

ملي پوش كشورمان قهرمان رقابت هاي تيراندازي با كمان قهرماني آسيا در رشته كامپوند انفرادي مردان شد.
در ادامه هفدهمين دوره رقابت هاي تيراندازي با كمان قهرماني آسيا به ميزباني تهران، ملي پوش كشورمان با غلبه بر حريف كره اي خود قهرمان رشته كامپوند انفرادي مردان شد. رضا زماني نژادكه به عنوان تنها كماندار باقي مانده كشورمان در رقابت هاي ديروز در مرحله نيمه نهايي كامپوند انفرادي به مصاف ليونگ مي از كره رفته و با نتيجه 147 بر 146 به برتري رسيده بود درفينال نيز به مصاف محمد زكي از مالزي رفت و در نهايت با نتيجه 146 به 133 به برتري رسيد و عنوان قهرماني كامپوند انفرادي مردان آسيا را كسب كرد.
همچنين انور محمد از مالزي كه در مرحله يك چهارم نهايي از سد ميلاد وزيري گذشته بود نيز در در رشته ريكرو انفرادي مردان به مدال طلا رسيد.

 



احتمال تغييرات در كادرفني تيم ملي جودو

مدير فني تيم ملي جودوي كشورمان گفت: با توجه به اينكه ملي پوشان جودو سه ماه است كه در اردو هستند و در تورنمنت هاي مختلف حضور يافته اند، انتظار داشتم در ابوظبي نتايج بهتري كسب كنند.
محمدرضا حاج يوسف زاده در ضمن بيان اين مطلب افزود: رقابت هاي جام جهاني سطح پايين تري از مسابقات جايزه بزرگ دارد. در مسابقات جايزه بزرگ به دليل امتياز بالايي كه به نفرات برتر تعلق مي گرفت، اكثر قهرمانان نامدار جهان حضور پيدا كرده بودند و نفرات تيم ما نيز بايد نتايج بهتري كسب مي كردند كه متأسفانه اين چنين نشد. وي در مورد بررسي عملكرد «جيرو»، سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو گفت: اين مربي ايتاليايي نتايج ملي پوشان در دو تورنمنت برزيل را قبول نداشت اما در مسابقات قهرماني جهان و چهار تورنمنت جام جهاني و «گرندپري» سرمربي تيم ملي بود. اوايل هفته آينده طي يك نشست در محل فدراسيون عملكرد او را ارزيابي خواهيم كرد و اين ا حتمال وجود دارد كه تصميمات جديدي در مورد چگونگي همكاري با اين مربي ايتاليايي اتخاذ شود.
مدير فني تيم ملي جودوي كشورمان در پاسخ به اين پرسش كه «احتمال دارد اين تصميم به تغيير مربي منتهي شود؟»، گفت: من در اين مورد تصميم گيرنده نيستم. در انتخاب او و عقد قرارداد هم تصميم گيرنده نبودم. من فقط گزارش خود از دو مسابقات جام جهاني قزاقستان و جايزه بزرگ امارات را اعلام كرده و نظرم را در جلسه اعلام مي كنم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

عباسي: من رئيس مجمع استقلال و پيروزي هستم
وزير ورزش و جوانان گفت: قرار نيست وزارتخانه در جزئيات مديريت باشگاه پيروزي و استقلال دخالت كند. محمد عباسي درباره وضعيت پيروزي و استقلال پس از انتخاب اعضاي هيأت مديره گفت: وزارتخانه مواضع كلي را ابلاغ مي كند و اعضاي هيأت مديره بايد آن را دنبال كنند و به جزئيات ورودي نداريم. عباسي در پاسخ به اين سؤال كه شما به عنوان رئيس مجمع باشگاه پيروزي حاشيه هاي هيأت مديره اين تيم را زياد نمي دانيد گفت: حاشيه هاي پيروزي زياد نيست. ضمن اينكه من رئيس مجمع هر دو باشگاه استقلال و پيروزي هستم.
در حالي عباسي مي گويد كه رئيس هر دو مجمع است كه پيش از اين از شمس الدين حسيني وزير اقتصاد به عنوان رئيس مجمع باشگاه استقلال نام برده مي شد. براساس قانون كنفدراسيون فوتبال آسيا يك نفر نمي تواند رياست مجمع بيش از يك باشگاه را برعهده داشته باشد.
فوتسال ايران همچنان در حسرت شكست برزيل
تيم ملي فوتسال كشورمان با شكست برابر برزيل فرصت حضور در ديدار نهايي مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل را از دست داد تا براي كسب عنوان سوم اين رقابت ها به مصاف آرژانتين برود. تيم ملي فوتسال كشورمان در اين بازي ، با نتيجه 4 بر يك تن به شكست داد و از راهيابي به ديدار نهايي هفتمين دوره مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل بازماند.تنها گل تيم كشورمان را حسن طيبي به ثمر رساند. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه ايران در اين بازي مصطفي نظري را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت. ايران پس از راه نيافتن به فينال در ديدار رده بندي به مصاف آرژانتين مي رود. در ديگر بازي مرحله نيمه نهايي ديدار ميان تيم هاي آرژانتين و روسيه با نتيجه سه بر دو به سود روسيه به پايان رسيد تا بازي فينال را روسيه و برزيل برگزار كنند.
چشم اميدها به زوريخ
دوشنبه يا سه شنبه هفته جاري كميته انضباطي فيفا اولين نتيجه بررسي پرونده شكايت ايران از فدراسيون عراق را اعلام خواهد كرد.وكلاي فدراسيون فوتبال در زوريخ سوئيس همچنان پيگير پرونده شكايت از فدراسيون عراق بابت استفاده از بازيكن صغر سن در بازي اميدهاي ايران و عراق هستند.قرار است دوشنبه يا سه شنبه هفته جاري كميته انضباطي فيفا جواب اولين بررسي خود در مورد اين پرونده را اعلام كند.
كريمي از استيلي حمايت كرد، از پنجعلي انتقاد
علي كريمي كاپيتان تيم پيروزي در جديدترين صحبت هاي خود با حمايت تلويحي از حميد استيلي به انتقاد از پنجعلي عضو هيات مديره باشگاه خود پرداخت و گفت: آقاي پنجعلي پيشكسوت باشگاه هستند و احترامشان واجب است، اما مذاكره با مربي تيم ديگري كه درحال حاضر مشغول به كار است
( منظور علي دايي است) اصلا حرفه اي نيست.وي ادامه داد: وقتي بازيكن به لحاظ روحي آماده نباشد و هر لحظه منتظر شنيدن صداي اعتراض سكوها باشد، در زمين هم كارايي لازم را نخواهد داشت و مربي تيم هر چقدر هم روي مسائل تاكتيكي كار كند تاثير آنچناني ندارد. چطور وقتي تيم برنده مي شود اين بازيكنان هستندكه اين برد را به دست آوردند، اما وقتي مي بازيم، مقصر باخت را مربي مي دانند. متاسفانه يكسري بازيكنان درفصل گذشته هر باختي را به خود نسبت مي دادند، اما الان سكوت مي كنند. به هرحال اگر آقاي استيلي هم برود، اما حاشيه باقي بماند، شرايط همين خواهد بود.
احتمال كسر امتياز از 4 باشگاه توسط كميته انضباطي
دبيرفدراسيون فوتبال در نامه اي به روساي هيات هاي بوشهر، كهكيلويه و بوير احمد و همدان و دبيرسازمان ليگ حرفه اي اعلام كرد كه كسر امتياز تيم هاي ايران جوان بوشهر، باشگاه بام شهر كرد، شاهين بوشهر و پاس همدان در دستور كار كميته انضباطي قرار گرفته است. در اين نامه آمده است: نظر به اينكه باشگاه هاي نامبرده با وجود قطعي شدن دادنامه هاي صادره از سوي كميته انضباطي فدراسيون و مهلت هاي طولاني و متناوبي كه به باشگاه هاي ايران جوان بوشهر، باشگاه بام شهر كرد، شاهين بوشهر و پاس همدان، براي اجراي آراي فدراسيون فوتبال داده شده است، اين باشگاه ها نه تنها آراي كميته انضباطي را اجرا نكرده اند بلكه نسبت به كسب رضايت از شاكيان خود اقدام نكرده اند و بر اساس بند 4 ماده 25 آيين نامه انضباطي فدراسيون فوتبال، پرونده اين باشگاه ها جهت كسر امتياز در اختيار كميته انضباطي قرار گرفته است.
دربي منچستر؛ جدال براي صدرنشيني
دو تيم شهر منچستر در حالي امروزدر چارچوب هفته نهم رقابت هاي ليگ برتر انگليس به مصاف هم خواهند رفت كه شاگردان روبرتو مانچيني به دنبال تثبيت خود در صدر جدول و شاگردان آلكس فرگوسن در پي پس گرفتن جايگاه خود از من سيتي هستند. منچستريونايتد امروز از ساعت 16 به وقت تهران در ورزشگاه اولدترافورد ميزبان شاگردان روبرتو مانچيني خواهد بود. منچستر يونايتد هفته گذشته مقابل ليورپول به تساوي رسيد و منچستر سيتي با پيروزي مقابل آستون ويلا اين فرصت را پيدا كرد تا به تنهايي در صدر جدول قرار بگيرد.

 



آغاز هفته دوم ليگ واليبال رويارويي نمايندگان خطه شمال در روز سكوت تهران

هفته دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي برگزار مي شود كه تهران ميزبان هيچ ديداري نيست اما شهرهايي مانند اروميه و آمل برگزار كننده ديدارهاي جذابي خواهند بود.
تيم هاي شركت كننده در فصل جديد مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هنوز دو روز از برگزاري هفته نخست اين رقابت ها نگذشته بايد خود را مهياي حضور در هفته دوم كنند. تهران سهمي در برگزاري ديدارهاي اين هفته ندارد چون مسابقات به طور همزمان در هفت شهر ديگر برگزار خواهد شد. در زير اشاره اي گذرا به برخي از ديدارهاي هفته دوم ليگ واليبال مي شود.
كاله- هاوش؛ تقابل شمالي ها
كاله و هاوش كه تنها نمايندگان خطه شمالي كشور در فصل جديد رقابت هاي واليبال ليگ برتر هستند اين هفته مقابل هم قرار مي گيرند تا واليبالدوستان شمالي خيلي زود شاهد ديدار مورد علاقه خود باشند.
شهرداري اروميه- گيتي پسند؛ به دنبال خودنمايي
ديگر ديدار ديدني اين هفته از مسابقات را دو تيم شهرداري اروميه و گيتي پسند اصفهان برگزار مي كنند. اروميه اي ها به واسطه جايگاهي كه در واليبال ايران دارند هميشه و در هر شرايطي برگزار كننده ديدارهايي هستند كه به معناي واقعي ارزش پيگيري و تماشا كردن را دارد حال اينكه اين هفته ديدار آنها برابر تيمي برگزار مي شود كه تازه وارد اما پرستاره است. گيتي پسند از آن دسته تيم هايي است كه امسال همه تيم ها به دنبال خودنمايي كردن مقابل آن هستند.
كرمان- پيكان؛
خروج از شوك زودرس
كرماني ها در هفته اول با وجود ميزباني و بدون گرفتن حتي يك گيم مغلوب گسترش نوين كشاورز شدند و زودتر از آنچه تصور مي كردند اسير شوك شدند. آنها براي رهايي از اين شوك زودرس مي توانند روي امتياز ميزباني حساب كنند اما نه به اندازه اي كه از پيكان غافل شده و به سرنوشت بازي اول دچار شوند.
مناطق نفت خيز اهواز- سايپاي البرز؛ آثار سفر در هر دو تيم!
شاگردان فرهاد نفرزاده پس از اولين بازي و پيروزي در خانه امروز عازم اهواز مي شود تا امروز به مصاف نماينده اين شهر بروند اين در حالي است كه آثار سفر و خستگي هاي آن در تيم ميزبان اين بازي نيز مشهود است. چون اهوازي ها براي برگزاري ديدار نخست خود به بندرعباس سفر كرده بودند و هنوز از اين سفر بازنگشته بايد مهياي ميزباني از تيم بزرگي شوند كه از مدعيان جدي به حساب مي آيد.
برنامه ديدارهاي هفته دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه اول آبان ماه
¤ كرمان- پيكان تهران
¤ كاله آمل- هاوش گنبد
¤ باريج اسانس كاشان- نوين كشاورز
¤ ميزان خراسان- شهرداري تبريز
¤ شهرداري اروميه- گيتي پسند
¤ مناطق نفت خيز اهواز- سايپا
¤ پيشگامان كوير يزد- آلومينيوم المهدي بندرعباس

 



معرفي مدير تيم هاي ملي تا دوشنبه رئيس فدراسيون كاراته: شايعه بركناري من موضوع جديدي نيست

رئيس فدراسيون كاراته گفت: شايعه بركناري من موضوع تازه اي نيست و نزديك به 20 ماه است كه در كاراته ايران اين شايعات مطرح مي شود.
سيدعباس احمدپناهي با بيان اين مطلب افزود: مدت هاست كه خيلي ها دوست ندارند من در فدراسيون كاراته باشم ولي من تابع نظر وزارت ورزش هستم و تا زماني كه در مسئوليت خود باشم با جديت كار خود را دنبال مي كنم. توصيه من به مخالفان و شايعه سازان اين است كه به فكر كاراته باشند و به جاي شايعه سازي راهكار بدهند. اكنون زماني است كه بايد منافع شخصي كنار گذاشته شود و همه براي اعتلاي كاراته تلاش كنند.
رئيس فدراسيون كاراته در بخش ديگري از گفتگوي خود افزود: چرا نايب قهرماني در مسابقات كاراته اميدهاي جهان يا تبريك رئيس اتحاديه كاراته آسيا و دبيركل فدراسيون جهاني براي موفقيت هاي اخير ناديده گرفته مي شود؟! ژاپن درخواست اردوي مشترك به ما داد، اين يعني پيشرفت در كاراته ايران كه متأسفانه خيلي ها نمي خواهند آن را به مانند ديگر موفقيت هاي كاراته ببينند. پناهي در مورد برنامه فدراسيون براي مسابقات جهاني 2012 پاريس گفت: تا روز دوشنبه مدير سازمان تيم هاي ملي كاراته را معرفي خواهيم كرد تا او برنامه مربيان را گرفته و كادرفني را نيز انتخاب كند.

 



قهرمان پرتاب ديسك آسيا براي درمان به آلمان مي رود
حدادي: احمدي نژاد خواست در لندن 70 متر پرتاب كنم

دارنده مدال برنز جهاني پرتاب ديسك گفت: رئيس جمهور از من قول گرفته است كه در لندن ركورد پرتاب 70 متر را ثبت كنم.
احسان حدادي دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو در خصوص مراسم تقدير از ورزشكاران از سوي رياست جمهوري اظهار داشت: حواله يك دستگاه 206 به عنوان پاداش به من داده شد و در گفت وگو با احمدي نژاد وي اين قول را از من گرفت كه در المپيك لندن 70 متر پرتاب داشته باشم. تمام تلاشم رسيدن به بهترين نتيجه در المپيك لندن است.
وي در ادامه عنوان داشت: براي انجام آخرين معاينه كتفم هفته آينده به مدت 4 روز راهي آلمان خواهم شد.
حدادي در بخش ديگري از صحبت هايش گفت: «كيم بوخنسف» روس پس از بازگشتم به تهران براي هدايت ادامه تمريناتم وارد ايران مي شود تا پس از قطعي شدن قرارداد و براساس برنامه طراحي شده راهي اردوي كيش شويم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سيدمهدي هاشمي، رئيس فدراسيون تيراندازي ايران و رئيس آكادمي تيراندازي قاره آسيا با كسب آراي لازم براي يك دوره چهار ساله به عضويت كميته اجرايي كنفدراسيون تيراندازي آسيا درآمد. اين كرسي براي اولين بار توسط يك ايراني بدست آمده است.
¤ در حالي كه گفته مي شود حسن رحيمي و فردين معصومي با تيم نفت تهران به توافق رسيده اند، امير توكليان خبر از حضور اين دو كشتي گير در تيم كشتي آزاد موسسه ثامن الحجج(ع) مشهد داد و گفت: با كشتي گيران بومي در هيئت كشتي خراسان قرارداد بسته ايم، نفراتي مانند فريد دژم خو، محمدحسين سلطاني، عباس دباغي، محسن جهان بخشيان، ميثم جوكار و سعيد رياحي را هم جذب كرده ايم.
¤ تيم مجاهدان صنعت برق گلوگاه قهرمان ليگ دسته اول كشتي آزاد شد. در فينال رقابت هاي ليگ دسته اول كشتي آزاد تيم نوين چرم البرز مقابل مجاهدان صنعت برق گلوگاه هشت بر صفر شكست خورد تا جام قهرماني به تيم گلوگاه برسد. پيشگامان آسانسور مازندران هم كه ميزباني مسابقات را برعهده داشت در ديدار رده بندي با نتيجه 6 بر 2 مقابل مهرگان قوچان به پيروزي رسيد و عنوان سوم را از آن خود كرد.
¤ محمدرضا داورزني رئيس فدرسيون واليبال گفت: ايران سال آينده در دو رده جوانان و نوجوانان ميزبان رقابت هاي قهرماني آسيا خواهد بود به طوري كه از 28 شهريور اروميه ميزبان رقابت هاي جوانان و به فاصله 15 روز پس از اين نيز اصفهان مسابقات نوجوانان آسيا را ميزباني مي كند.
¤ در ادامه رقابت هاي تيراندازي سلاح هاي بادي قهرماني آسيا در كويت، تيراندازان كشورمان صبح ديروز در فينال ماده تفنگ بادي نوجوانان و دو بخش انفرادي و تيمي به مصاف رقباي خود رفتند. مائده السادات امين زاده در تفنگ بادي به مدال نقره انفرادي آسيا دست يافت. در همين ماده در بخش تيمي هم تيم دختران ايران پس از هند در رده دوم ايستاد و مدال نقره را از آن خود كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14