(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول  آبان 1390- شماره 20055

ممنوعيت 12 قلم مواد غذايي و حمل تلفن همراه در مدارس كشور
پيوند كامل كتف در يك جراحي بي سابقه
صدور مجوز طرح زوج و فرد براي موتورسيكلت ها
محمديان: كتاب هاي عربي و انگليسي در سال تحصيلي 92-91 تغيير نمي كند
دبير انجمن صنفي بيمارستان هاي خصوصي: بيمه هاي تكميلي زيربار تعرفه دولت نمي روند
تمام مفقودان شناور كوشا جان باخته اند
بهره برداري از بزرگراه شهيد زين الدين
دوم آبانماه بزرگداشت شهداي وحدت برگزار مي شود
طي روزهاي اخير برف، باران و طوفان مناطقي از شمال و شمال غرب را فرا گرفت
توضيح پليس در مورد زنان قرمزپوش
اختلاف خانوادگي 2 نفر را در نيكشهر به كام مرگ فرستاد
در محور كازرون اسب، موتور سواري را كشت
عدالت آمريكايي!
سرقت كليدهاي زندان بيرمنگام
بازسازي چهره نوجوان عصر سنگ
پزشكان قاتل !



ممنوعيت 12 قلم مواد غذايي و حمل تلفن همراه در مدارس كشور

عرضه و مصرف 12 قلم ماده غذايي و داشتن تلفن همراه در مدرسه ممنوع اعلام شد.
فروزان صالحي كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره ممنوعيت عرضه 12 قلم ماده غذايي در بوفه مدارس گفت: عرضه آبميوه هاي تهيه شده از آب، قند و اسانس ميوه، سوسيس و كالباس، فلافل، نوشابه هاي گازدار به جز ماءالشعير و آدامس در بوفه مدارس ممنوع است.
وي ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: همچنين انواع پفك، انواع يخمك، سالاد الويه، چيپس، انواع لواشك، آلو و آلوچه فاقد شرايط بهداشتي، آب نبات هايي كه به سطح دندان مي چسبند، فلافل و بستني يخي از ديگر مواد غذايي غيرمجاز به شمار مي روند كه نبايد در مدارس عرضه شوند.
صالحي درباره مواد خوراكي قابل عرضه در پايگاه تغذيه سالم مدارس گفت: مدارس مي توانند انواع خوراكي هاي بسته بندي شده داراي پروانه ساخت از وزارت بهداشت، علامت استاندارد، نام و نشاني كارخانه، تاريخ توليد و انقضاي معتبر، مشخصات تركيبات تشكيل دهنده، پوشش سالم و تميز را در بوفه هاي خود عرضه كنند.
وي خشكبار، خرما، انواع ميوه خشك، انواع مغزها (گردو، بادام، بادام زميني، فندق، بادام هندي، پسته)، كشمش، نخودچي، آجيل، آجيل سويا، توت خشك و انجير خشك، انواع ماست و كشك، انواع شير، پنير، بستني هاي پاستوريزه يا استريليزه (بجز بستني يخي) را از مواد سالم خوراكي نام برد.
صالحي افزود: انواع ميوه سالم، شسته شده و ضدعفوني شده، دوغ بدون گاز و انواع آبميوه طبيعي (استريليزه يا پاستوريزه)، ماءالشعير، آب معدني، انواع بيسكويت، كيك و كلوچه را نيز مي توان در مدارس عرضه كرد.
وي گفت: همچنين لقمه هاي سالم شامل نان و پنير و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنير و خيار، نان و پنير و گوجه فرنگي و نان و كره و عسل مي تواند در مدارس عرضه شود اما خيار و گوجه فرنگي بايد شسته و ضدعفوني شده باشد.
وي افزود: بوفه داران مدارس مي توانند غذاهاي پخته مانند انواع آش و سوپ، لوبيا، عدس، حليم، شله زرد، فرني و سمنو را به شرط داشتن تمام شرايط بهداشتي از جمله داشتن آشپزخانه بهداشتي و تحت نظارت انجمن اوليا و مربيان عرضه كنند.
وي يادآور شد مدارس بايد فهرست مواد غذايي را كه قابل عرضه در پايگاه تغذيه سالم است و نيز مواد غذايي كه عرضه آن در پايگاه سالم غيرمجاز است در محل مناسب و در معرض ديد دانش آموزان و كاركنان مدارس نصب كنند.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد بازرسان بهداشت محيط اين وزارتخانه همانگونه كه مغازه را بازرسي مي كنند بر بوفه مدارس به عنوان يك مكان عرضه مواد غذايي، نظارت مي كنند اما اين نظارت ها، تصادفي است.
حمل و استفاده
از تلفن همراه ممنوع
در همين حال رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران هم با بيان اينكه بردن تلفن همراه به مدرسه ممنوع است از برخورد با دانش آموزان متخلف برابر آيين نامه انضباطي خبر داد.
سيدعلي يزديخواه در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه براساس آيين نامه انضباطي همراه داشتن تلفن همراه ممنوع است گفت: با دانش آموزاني كه تلفن همراه به مدرسه مي آورند برخورد انضباطي مي شود و در جلسات متعدد اين مورد به خانواده ها اطلاع رساني شده است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: چنانچه دانش آموزان از اين وسيله استفاده درست نداشته باشند قطعا به يادگيري دانش آموزان لطمه خواهد زد لذا خانواده ها نيز بايد به اين مساله توجه كامل داشته باشند.
به گفته يزديخواه، دانش آموزاني كه مواد انضباطي را رعايت نكنند مطابق آيين نامه با آنها برخورد مي شود چرا آوردن تلفن همراه به مدرسه تخلف است.

 



بر روي يك كارگر حادثه ديده صورت گرفت
پيوند كامل كتف در يك جراحي بي سابقه

در يك عمل جراحي بي سابقه پيوند هفت ساعته، كارگري كه در حين كار با بونكر ساخت سيمان، دست چپش از ناحيه كتف به پايين، كاملاً قطع شده بود، با تلاش و تبحر متخصص يكي از بيمارستان هاي تهران، سلامتي خود را بازيافت.
دكتر سيدفضل الله سجادي، متخصص جراحي عمومي كه عمل پيوند دست قطع شده اين بيمار را با موفقيت انجام داده است در گفت وگو با ايسنا گفت: اين كارگر حين نظافت بونكر ساخت سيمان با تسمه اين خودروي سنگين برخورد كرده و به صورت ناگهاني، دست چپ وي به طور كامل- شامل استخوان كتف، ترقوه و تمام عضلات- قطع شده و به داخل بونكر مي افتد.
وي با كم نظير خواندن اين پيوند گفت: آن طور كه خود بيمار تعريف كرده، وي به مجرد وقوع حادثه، وحشت زده به سمت كارفرما رفته و او را از قطع دست خود و سقوط آن به داخل بونكر، مطلع مي كند و كارفرما كه از ديدن اين صحنه (سرپا بودن فرد حادثه ديده) شوكه شده، با كمك ديگر كارگران، دست قطع شده را خارج كرده و داخل يك ظرف پلاستيكي حاوي يخ قرار مي دهد و همراه بيمار به بيمارستان هاي مختلف تهران مراجعه مي كنند كه در همه بيمارستان ها به آنها گفته مي شود: امكان پيوند اين دست وجود ندارد!
اين متخصص جراحي عمومي خاطرنشان كرد: وقتي بيمار به اين بيمارستان آمد، تقريباً شش، هفت ساعت از وقوع حادثه گذشته و بيمار در حالت شوك بود و به علت كنده شدن تمام عضلات دست از بدن به همراه سرخرگ و سياهرگ، خون ريزي شديدي داشت.
سجادي ادامه داد: اندام هايي كه قطع مي شوند يك زمان طلايي براي پيوند دارند كه چهار تا شش ساعت است. پس از اين زمان، شانس پيوند اندام آسيب ديده به شدت كاهش مي يابد، اما اگر اندام كوچك باشد، امكان پيوند تا زمان هاي بيشتر و حتي 36 ساعت هم وجود دارد كه در مورد اندام هاي بزرگ مانند دست، فرصت كمتري براي پيوند وجود دارد.
اين جراح افزود: پس از ورود بيمار به اتاق عمل، دست قطع شده، پر از سيمان، ماسه و شن بود كه با حدود 60 ليتر محلول ضد عفوني شسته شد. در نهايت از ساعت حدود 17 عمل پيوند آغاز شد و در ساعت 24 كار به پايان رسيد.
وي تصريح كرد: حين عمل، شريان و سياهرگ بيمار به كمك سياهرگ كشاله ران كه به سياهرگ سافن مشهور است، بازسازي و دوباره ساخته شد؛ البته پيوند عصب در عمل صورت نگرفت، چرا كه هنوز ميزان تخريب عصب هاي دست مشخص نبود، اما متخصصان اعصاب اعلام كردند كه دو تا سه ماه بعد از عمل مي توان عصب دست را بازگرداند.

 



معاون استاندار تهران خبر داد
صدور مجوز طرح زوج و فرد براي موتورسيكلت ها

معاون استاندار تهران با اعلام خبر تجهيز پليس راهور تهران براي كنترل موتورسيكلت ها در طرح زوج و فرد گفت: به راكباني كه موتورسيكلت وسيله ارتزاق آنان است مجوز تردد در محدوده طرح زوج و فرد داده مي شود.
محمدرضا محمودي با اشاره به وصول گزارش اوليه كارگروه محيط زيست به استانداري افزود: مقرر شده در اين كارگروه ميزان آلايندگي، نحوه شماره گذاري، استانداردهاي خريد و فروش، واردات و مبادي ورود به كشور، مسائل حفاظتي، بيمه موتورسيكلت ها بررسي شوند.
وي با تاكيد بر لزوم انجام معاينه فني موتورسيكلت ها افزود: در گزارش اوليه كارگروه محيط زيست شرايط موتورسيكلت هاي برقي كه در تهران تردد مي كنند، ميزان مفيد بودن، چگونگي عملكرد شان بررسي شده است.
معاون استاندار تهران در ادامه گفت: طبق اين طرح ميزان آلايندگي موتورسيكلت ها تعريف مي شود و كارخانجاتي كه آلايندگي محصولات توليدي شان از حد تعيين شده بيشتر باشد بايد خط توليد شان را تغيير دهند.
محمودي با اعلام تردد 5/2 ميليون موتورسيكلت در تهران عنوان كرد: تمام اين موتورسيكلت ها داراي شماره گذاري و پلاك هستند اما برخي پلاك خود را مخفي مي كنند و قانون جديد راهنمايي و رانندگي دست پليس راهور را در برخورد با اين متخلفان باز مي گذارد و پس از رسيدن گزارش محيط زيست تصميم هاي جدي در اين باره گرفته مي شود.
معاون استانداري تهران در خاتمه از تجهيز پليس راهور تهران براي كنترل موتورسيكلت ها در محدوده طرح زوج و فرد خبر داد.
طرح زوج و فرد موتورسيكلت ها مجوز شوراي عالي ترافيك را ندارد
در عين حال دبير شوراي عالي ترافيك گفت: طرح زوج و فرد تردد موتورسيكلت ها هنوز در شوراي عالي ترافيك مطرح نشده و زماني قابليت اجرا دارد كه در اين شورا به تصويب برسد.
مجتبي شفيعي با بيان اينكه احتمال دارد اين طرح در شوراي ترافيك استان بررسي شده باشد گفت: براي اعمال محدوديتها بايد شوراي عالي ترافيك نيز اين طرح را بررسي و به تصويب برساند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه با وجود تعداد زياد موتورسيكلت ها آيا امكان كنترل آنها به محدوده زوج و فرد وجود دارد گفت: گفته مي شود تجهيزات خاصي در اختيار پليس براي كنترل موتورسيكلت ها قرار گرفته است. هرچند بعيد است كه چنين طرحي عملياتي شود زيرا اين تجهيزات بايد توسط شهرداري ها فراهم شود.
شفيعي ادامه داد: براي كنترل هوشمند خيابانها و معابر شهري در آخرين مذاكراتي كه با مسئولان كنترل ترافيك شهر تهران داشتم همچنان اعلام مي كردند تجهيزات لازم را براي كنترل موتورسيكلتها به محدوده زوج و فرد ندارند.

 



محمديان: كتاب هاي عربي و انگليسي در سال تحصيلي 92-91 تغيير نمي كند

كتاب هاي انگليسي و عربي در دست تدوين مجدد است اما در سال تحصيلي 92-91 در آن هيچ تغييري حاصل نخواهد شد.
محي الدين بهرام محمديان، معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با اشاره به تكذيب خبر تغيير محتواي كتب انگليسي و عربي در سال تحصيلي آينده بيان داشت: محتواي آموزشي و برنامه درسي اين كتاب در دست تدوين است، اما براي سال تحصيلي آينده آماده نمي شد.
وي خاطرنشان كرد: تغيير ساعات آموزشي انگليسي و عربي نيز قابل پيش بيني نيست و در حد تغيير كتب برنامه ريزي كرده ايم.

 



دبير انجمن صنفي بيمارستان هاي خصوصي: بيمه هاي تكميلي زيربار تعرفه دولت نمي روند

دبير انجمن صنفي بيمارستان هاي خصوصي از سرپيچي بيمه هاي تكميلي در پذيرش تعرفه هاي پزشكي مصوب دولت خبر داد.
سيدمرتضي سيادتي در گفت وگو با فارس تأكيد كرد: اتفاق عجيب و غريبي در حال رخ دادن است و آن اينكه بيمه هاي تكميلي نمي خواهند زير بار تعرفه هاي پزشكي مصوب دولت بروند.
وي تصريح كرد: ما با بيمه هاي تكميلي مشكلي نداريم و اين بيمه هاي تكميلي هستند كه مشكل ساز شده اند.
وي افزود: ما از بيمه هاي تكميلي خواستيم كه 2 كار انجام دهند اول اينكه ارزشيابي دولت را قبول داشته باشند و دوم اينكه نرخ و تعرفه اي كه دولت تعيين كرده را قبول كنند اما بيمه ها اين دو موضوع را نمي پذيرند.
سيادتي تصريح كرد: اتفاق عجيب و غريبي در حال رخ دادن است چرا كه دولت با ميلياردها تومان بيمارستان ها را به سطح هاي 1، 2 و 3 ارزشيابي مي كند اما بيمه ها آن را قبول نمي كنند.وي خاطرنشان كرد: تعرفه اي كه دولت نوشته است را نه پزشكان قبول دارند نه انجمن هاي علمي و معتقدند اين تعرفه ها بايد افزايش يابد از طرفي بيمه ها مي خواهند زيرتعرفه دولتي بپردازند و اگر اين دو موضوع حل شود ما با بيمه ها مشكلي نداريم.

 



تمام مفقودان شناور كوشا جان باخته اند

يك منبع آگاه از مرگ تمام مفقودان شناور كوشا يك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، در پي عمليات تجسس و نجات 6 نفر محبوس در اتاقك فشار، يك منبع آگاه اعلام كرد كه علاوه بر محبوس شدگان در اين اتاقك، هفت مفقود ديگر اين حادثه نيز جان باخته اند.
مسئولان رسمي هنوز صحت اين خبر را اعلام نكرده اند.
فرمانده ارشد مديريت بحران پارس جنوبي گفت: در حال حاضر غواصان در حال بيرون آوردن اتاقك فشار كه سه چهارم آن را آب فرا گرفته است هستند.
سيدپيروز موسوي اظهار كرد: شناور «كوشا يك» در عمق 72 متري خليج فارس توسط غواصان و تيم هاي امدادي مستقر در دريا پيدا شد.
موسوي تصريح كرد: فعاليت شناور تجسس براي يافتن سرنشينان مفقود شده با استفاده از سامانه «ارسال امواج صوتي» در حال انجام است.
وي اضافه كرد: پنج فروند شناور و بالگرد مجهز به سامانه هاي ديد در شب، نيز در موقعيت مشخص شده غرق شدن شناور «كوشا يك» عمليات جست وجوي خود را انجام مي دهند.
فرمانده عمليات HSE، پدافند غيرعامل و مديريت بحران منطقه ويژه پارس جنوبي، از اضافه شدن دو شناور مجهز براي عمليات تجسس خبر داد و خاطرنشان كرد: زبده ترين غواصان در اين عمليات مهم مشاركت دارند.
وي تصريح كرد: اين عمليات با وجود طوفاني بودن خليج فارس و با بسيج همگاني شناورهاي ويژه و تخصصي و بالگردهاي تجسس به كمك همه نيروها و امكانات امداد و نجات صنعت نفت و سازمان بنادر و دريانوردي در منطقه حادثه براي يافتن سرنشينان مفقود شده شناور كوشا يك انجام شد.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي در ادامه گفت: براي نجات جان 6 غواص گرفتار در اتاقك فشار شناور دريايي غرق شده در آب هاي خليج فارس عصر جمعه مخزن هاي كروي شكل حامل گروه نجات به اعماق آب ها فرستاده شد.
موسوي افزود: 6 نفر از غواصان شناور دريايي غرق شده كه همگي هندي هستند در اتاقك هاي فشار و در عمق 72 متري حبس شده اند كه طبق گفته مهندسان فني و خدمه شناور كوشا يك، اين اتاقك ها تا 48 ساعت ذخيره اكسيژن دارند و مي توان اميد به نجات آنان داشت.
براساس اين گزارش، شناور «كوشا يك» متعلق به شركت خصوصي دريا كوش، پس از پايان عمليات «تامين تكيه گاه لوله هاي گازي فاز 12 پارس جنوبي در بستر دريا» عصر پنج شنبه (28 مهر) با 73 سرنشين به طرف بندر عسلويه در حركت بود كه دچار حادثه شد و تاكنون 60 نفر از سرنشينان آن نجات يافته اند.
مديركل مديريت بحران استان بوشهر با بيان اينكه هيچ جسدي از شناور غرق شده پيدا نشده است گفت: عمليات امداد و نجات ادامه دارد.
احمد مرادي با تكذيب اخبار برخي سايت هاي محلي در ارتباط با كشته شدن شش سرنشين شناور غرق شده افزود: هيچ جسدي پيدا نشده و عمليات امداد و نجات با تلاش بيشتري ادامه دارد.
مرادي تصريح كرد: تمام 60 سرنشين نجات يافته در سلامت كامل به سر مي برند و اقدامات درماني سرپايي بر روي تعدادي از مصدومان نيز با موفقيت انجام شده است.
مدير ارشد مديريت بحران پارس جنوبي از اعزام 40 غواص مجرب در عمق 60 متري خليج فارس براي نجات مفقودشدگان شناور غرق شده خبر داد.
وي يادآور شد: اين عمليات به وسيله يك فروند كشتي مجهز به تجهيزات تجسس و نجات زيردريايي در عمق 60 متري در حال انجام است.
در اين حادثه تعداد 13 نفر از سرنشينان شناور ياد شده مفقود شده اند.
رئيس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از آماده باش كامل يك تيم تخصصي شامل 15 پزشك براي نجات آسيب ديدگان احتمالي شناور غرق شده در خليج فارس خبرداد.
مهرداد حسين زاده عصر ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در عسلويه اظهار داشت: 20 دستگاه آمبولانس از مراكز اورژانس سازمان منطقه ويژه، پالايشگاه هاي گاز و مجتمع هاي پتروشيمي امداد رساني را به 60 نفر از نجات يافتگان اين حادثه انجام دادند.حسين زاده گفت: نجات يافتگان از محل اسلكه نايبند عسلويه به مركز اورژانس و كلينيك جراحي منطقه ويژه پارس منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند و به استثناي دو نفر، تمامي نجات يافتگان به صورت سرپايي و در مدت يك ساعت درمان شدند.رئيس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر افزود در اين عمليات 45 نفر به صورت سرپايي تحت مداوا قرار گرفتند و سپس در «مهمانسراي سيراف» سازمان منطقه ويژه پارس كه از نظر امكانات رفاهي و تجهيزات مهمانداري از وضعيت بسيار مطلوبي برخوردار است، اسكان يافتند.
حسين زاده يادآور شد: 2 نفر از نجات يافتگان به خاطر نياز به جراحي ارتوپدي به بيمارستان توحيد جم منتقل شدند؛ حال تمامي مصدومان اين حادثه رضايت بخش است.

 



با حضور شهردار تهران صورت گرفت
بهره برداري از بزرگراه شهيد زين الدين

مراسم بهره برداري از 7 كيلومتر بزرگراه شهيد زين الدين حدفاصل بزرگراه امام علي(ع) تا پل پروين با حضور شهردار تهران برگزار شد.
محمدباقر قاليباف در اين مراسم از تكميل رينگ داخلي و خارجي شبكه بزرگراهي پايتخت تا پايان سال آينده، خبر داد و گفت: ادامه بزرگراه شهيد زين الدين به طول 5 كيلومتر تا جاجرود نيز تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
وي در حاشيه مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح اين بخش از بزرگراه شهيد زين الدين سخت ترين مرحله اجرايي پروژه بود چرا كه علاوه بر عبور از مسير جنگل لويزان، با معارضان ملكي و تاسيساتي متعددي نيز مواجه بوديم.
وي با اشاره به برنامه شهرداري تهران براي تكميل مسير شرقي غربي بزرگراه شهيد زين الدين با شهيد خرازي تا سال آينده گفت: با تكميل اين مسير شهروندان مي توانند حدود 55 كيلومتر را بدون چراغ قرمز طي كنند.
وي در ادامه با اشاره به وجود 340 كيلومتر بزرگراه در شهر تهران اظهار داشت: بيش از 80 درصد بزرگراه هاي رينگ داخلي و خارجي شهر به اتمام رسيده اما هنوز بخشي از بزرگراه آزادگان و اتصال رينگ جاده مخصوص تا بزرگراه آزادگان، همت و حكيم باقيمانده است.
شهردار تهران وعده داد تا پايان سال آينده همه بزرگراه هاي شهر تهران مطابق طرح جامع تكميل شود.
قاليباف با بيان اينكه بزرگراه امام علي(ع) يكي از مهمترين بخش هاي باقيمانده از شبكه بزرگراهي پايتخت است گفت: بزرگراه امام علي تا پايان سال آينده به سمت شهرري و بزرگراه شهيد آويني ادامه خواهد يافت و از آنجا نيز تا حرم امام خميني(ره) اين مسير ادامه خواهد يافت.
به گفته وي، بهترين مسيري كه مردم شرق و شمال تهران مي توانند براي حركت به سمت فرودگاه يا حرم حضرت عبدالعظيم و يا حرم مطهر امام خميني(ره)، انتخاب كنند، بزرگراه امام علي(ع) خواهد بود.
وي درباره پروژه صدر-نيايش نيز با اشاره به پيشرفت 40 درصدي احداث تونل نيايش خاطر نشان كرد: تا پايان آبان ماه دكل هاي برق واقع در بزرگراه صدر برچيده خواهد شد و مدتي بعد پايه هاي طبقه دوم پل صدر نيز نصب مي شود.

 



دوم آبانماه بزرگداشت شهداي وحدت برگزار مي شود

سرويس اجتماعي-
مديركل امورايثارگران شهرداري تهران از برگزاري همايش بزرگداشت شهداي وحدت خبر داد.
منصور احمدلو در نشست خبري اين همايش كه به مناسبت سالروز شهادت سردار سرلشكر پاسدار نورعلي شوشتري، جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه دوم آبانماه در تالار بزرگ كشور برگزار مي شود، گفت: شهيد شوشتري عامل وحدت شيعه و سني بود و خدمات ارزنده ايشان در تمامي جبهه هاي غرب و جنوب مشهود است.
وي با بيان اينكه در اين همايش از خانواده شهداي سني و شيعه دعوت شده است، گفت: با حضور اين عزيزان از خراسان شمالي، خراسان رضوي و سيستان و بلوچستان ياد شهداي وحدت را گرامي مي داريم.
وي افزود: گراميداشت شهداي وحدت خط بطلاني بر روش همه كساني خواهد بود كه ساليان دراز از اختلاف مذاهب سود مي بردند.
گفتني است، سردار نورعلي شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران به همراه جمعي از سرداران سپاه 27 مهرماه سال 1388 در حاشيه همايش سران طوايف در منطقه پيشين شهرستان سرباز در عملياتي تروريستي به شهادت رسيد.

 



طي روزهاي اخير برف، باران و طوفان مناطقي از شمال و شمال غرب را فرا گرفت

سرويس شهرستانها-
همزمان با ورود به دومين ماه پاييزي بارش برف، بارندگي شديد و كاهش محسوس دماي هوا بخش هاي وسيعي از شمال و شمال غرب كشور را فرا گرفت.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، به دنبال افت دما و سردي هوا، اولين برف پاييزي در ارتفاعات «ميشو»ي مرند، به زمين نشست.
بارش برف در كوه «ميشو» مردم را به سوي لباس هاي گرم كشاند و آنان را كاملاً غافلگير كرد. بنابراين گزارش بارش برف در كوه هاي معروف ميشو در حالي است كه در تبريز نيز، هوا طي چند روز اخير به طور قابل ملاحظه اي سرد شده است.
سيل در مازندران
2 قرباني گرفت
به گزارش فارس بخشدار مركزي بهشهر گفت: سيل و طوفان پنج شنبه و جمعه گذشته در اين شهرستان 2 قرباني گرفت.
عبدالله رياحي با بيان اينكه غرق شدگان يك زن و مرد هستند؛ افزود: يكي از غرق شده ها كارشناس و پيمانكار شركت پايانه نفتي است كه در محل كار و كنار ساحل بر اثر كولاك شديد به سمت دريا كشيده شد و تاكنون اثري از او پيدا نشد.
همچنين عضو شوراي مركزي بهشهر نيز از مرگ يك زن بر اثر سيل خبر داد و گفت: اين زن به همراه همسر و فرزند پسر خود سوار خودروي پرايد بودند كه از روي پل رودبار مي گذشتند، سيل و طوفان باعث شد تا خودرو واژگون و به امواج آب سپرده شود.
سيد حبيب حسيني افزود: جسد زن در رودخانه رودبار پيدا شده و همسر و فرزند او نجات پيدا كردند.
بنابراين گزارش هنوز آمار دقيقي از خسارت هاي سيل و توفان دو روز گذشته بهشهر گزارش نشده است، اما به گفته بخشدار مركزي در حال حاضر راه ارتباطي بهشهر به مناطق كوهستاني بخش مركزي از جاده پاسند تا اطلاع ثانوي مسدود است. همچنين بارش باران كه از بعدازظهر پنجشنبه گذشته صورت گرفته در محور ساري- كياسر- سمنان باعث رانش سنگ و مسدود شدن موقتي اين محور و توقف خودروها شد.
قطع 9 ساعته برق
و خسارت 30واحد مسكوني در بابل و آمل
به گزارش خبرنگار كيهان از آمل به گفته رئيس بنياد مسكن اين شهرستان، در اثر وزش باد و طوفان و همچنين سيل خساراتي به واحدهاي مسكوني آمل وارد شد كه در اين بين 30 واحد مسكوني بين 30 تا 100درصد دچار آسيب ديدگي شدند كه از اين تعداد 10 واحد مسكوني100درصد تخريب شدند.
سيداسماعيل علوي افزود: براي ساختمان هاي زير 100 درصد تخريب 25ميليون ريال وام و براي ساختمان هاي كاملاً تخريب شده تا اين لحظه تصميمي اتخاذ نشده است.
همچنين به گزارش مهر از بابل وزش باد و بارندگي شديد باعث قطع 9 ساعته برق در اين شهرستان شد.
بارش برف و آبگرفتگي معابر در گلستان
به گزارش ايرنا ريزش برف كه از جمعه شب در منطقه حاجي آباد شهرستان كردكوي در غرب گلستان آغاز شده است، باعث شده ارتفاعات استان سفيدپوش شود.
پيش بين مسئول هواشناسي گلستان در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: تاكنون در منطقه حاجي آباد در پشت ارتفاعات درازنو در حوزه شهرستان كردكوي 15 سانتي متر برف باريده است. «محمود محمدقلي پور» اضافه كرد: برف همچنين نواحي كوهستاني توسكستان در حوزه شهرستان گرگان و ارتفاعات مرتفع اين منطقه را سفيدپوش كرده است.
بنابراين گزارش از بامداد پنجشنبه بارش شديد باران در نقاط مختلف استان گلستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
اين بارش باعث كاهش محسوس دماي هوا و روي آوري مردم به روشن كردن وسايل گرمازا شده و در برخي از مناطق استان نيز باعث آبگرفتگي معابر و مسيرهاي مختلف شده است.
همچنين رسول حسام مديركل مديريت بحران گلستان گفت: بيشترين ميزان آبگرفتگي در ميان شهرستان هاي استان به بندر تركمن اختصاص دارد؛ كه هنوز از خسارات احتمالي خبري در دست نيست.
گفتني است؛ كاهش دماي هواي گلستان بين 10 تا 12درجه سانتي گراد است.
نخستين برف پاييزي
بر ارتفاعات گيلان
به گزارش فارس از رشت، مناطقي از ارتفاعات گيلان جمعه شب در رامكوه املش و اشكورات رودسر بر اثر بارش برف پاييزي سفيدپوش شد.
طبق اعلام هواشناسي در ارتفاعات رانكوه املش 10 سانتي متر و ارتفاعات اشكورات رودسر و عليا 20 سانتي متر برف باريده است. همچنين ارتفاعات ماسوله نيز سفيدپوش شد.

 



توضيح پليس در مورد زنان قرمزپوش

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در مورد حضور زنان قرمزپوش در ميدان فردوسي تهران اعلام كرد: اين حضور صرفاً براي تهيه يك برنامه مستند است.
به گزارش مهر مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در پي انتشار اخباري مبني بر حضور زنان قرمزپوش در ميدان فردوسي تهران در برخي رسانه ها، اعلام كرد: حضور اين زنان صرفاً براي تهيه يك برنامه مستند با عنوان پنج عصر ميدان فردوسي به تهيه كنندگي و كارگرداني جابر انصاري و حسيني است.
براساس اعلام مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، تصويربرداري مستند يادشده با مجوز بوده و حدود دو ماه ادامه خواهد داشت.

 



اختلاف خانوادگي 2 نفر را در نيكشهر به كام مرگ فرستاد

زاهدان - خبرنگار كيهان:
اختلاف ميان دو خانواده در نيكشهر مرگ دو نفر را رقم زد.
جواني در نيكشهر با يك دختر طرح دوستي ريخت و پس از اغفال دختر جوان به اتفاق دو تن از دوستانش وي را مورد آزار و اذيت قرار داد. به دنبال اين حادثه پسر جوان متواري شد و پدر دختر طي تماسي با والدين پسر از آنان خواست تا دختر را به عقد پسرشان در بياورند اما آنان از خانواده دختر خواستند كه در قبال دريافت مبلغي پول رضايت دهند.براساس اين گزارش، هنگامي كه تلاش والدين دختر به نتيجه نرسيد پدر دختر با تهيه سلاحي به مغازه پدر فرد متجاوز رفت و او را همراه با يكي از پسرانش به رگبار بست. در اين حادثه پدر فرد متجاوز در دم جان خود را از دست داد و فرزندش بشدت مجروح شد و به بيمارستان چابهار انتقال يافت. پزشكان تشخيص دادند كه مصدوم بايد به تهران اعزام شود اما هنگام انتقال وي به تهران مصدوم در فرودگاه چابهار فوت كرد.
براساس اين گزارش عامل تيراندازي متواري است و پليس درصدد دستگيري اوست.

 



در محور كازرون اسب، موتور سواري را كشت

برازجان- خبرنگار كيهان:
در اثر برخورد موتورسوار با يك راس اسب در يكي از تونل هاي محور كازرون موتورسوار جان خود را از دست داد.
«سهراب س-ي» اواخر هفته گذشته با موتورسيكلت خود با سرعت در حال حركت به طرف كازرون بود كه در يكي از تونل هاي اين محور با اسبي كه با سرعت از روبرو مي تاخت شاخ به شاخ تصادف كرد.در اين حادثه موتورسوار كه مردي 50 ساله و اهل برازجان بود به شدت به زمين خورد و جان خود را از دست داد.
براساس اين گزارش پليس صاحب اسب مزبور را شناسايي و تحويل مقامات قضايي داد. گفته مي شود اسب از اين حادثه جان سالم بدر برده است.

 



عدالت آمريكايي!

يك مادر فقير آمريكايي به جرم اين كه با ارائه نشاني جعلي سعي كرده بود فرزندش را در مدرسه طبقه ثروتمند ثبت نام كند، احتمالا به 20 سال زندان محكوم مي شود.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني آلترنت «اي. جي. پاچز»، كه توسط مادر بي بضاعت خود در مدرسه منطقه ثروتمند «نوروالك» در ايالت كانكتيكات ثبت نام شده بود، بلافاصله پس از مشخص شدن جعلي بودن نشاني اش از مدرسه اخراج شد و مادرش نيز به ارتكاب جرم «درجه اول» متهم گرديد. اتهامي كه مي تواند 20 سال زندان براي او داشته باشد. آلترنت در ادامه گزارش تصريح كرد: اين مورد موردي منحصر به فرد در آمريكا نيست و بسياري از پدران و مادران بي بضاعت آمريكايي تلاش مي كنند تا با ارائه نشاني نادرست كه بعضا نشاني يك دوست يا فاميل است، فرزندان خود را به مدارسي بفرستند كه متعلق به مناطق ثروتمند بوده و از امكانات بهتري برخوردارند. آلترنت نوشت: در شرايطي كه آمريكا در وضعيت ركود اقتصادي و كسري بودجه به سر مي برد، مدارس ثروتمند اين كشور نيز به شدت نسبت به چنين دانش آموزاني سخت گيري مي كنند، مديران اين مدارس عموما راه درازي را براي شناسايي اين كودكان و مجازات والدين آنان طي مي كنند. جدا از اخراج اين كودكان كه شايد توجيه پذير باشد، محكوميت اولياي اين دانش آموزان به زندان هاي طولاني مدت از يك سو غيرعادلانه است و از سوي ديگر براي كودكان اخراج شده از مدرسه، ضربه روحي شديدي محسوب مي شود. مردم آمريكا بيش از يك ماه است كه در لواي قيام «تسخير وال استريت» در حال اعتراض به اين سيستم موجود و شكاف طبقاتي حاكم بر آمريكا هستند.

 



سرقت كليدهاي زندان بيرمنگام

گم شدن كليدهاي زندان شهر «بيرمنگام» مسئولان زندان را وادار كرد تمام قفل ها را عوض كنند.
به گفته «تري فولرتن»، يكي از مسئولان زندان، هيچكس از چگونگي گم شدن كليدهاي زندان خبري ندارد. فولرتن معتقد است كسي كه اين كليدها را به سرقت برده، از روي آنها كليد يدك ساخته است. به گفته وي تعويض تمامي قفل ها سه هفته طول خواهد كشيد.به گزارش ايسنا، اين زندان محل نگهداري 1400 زنداني پرخطر است.

 



بازسازي چهره نوجوان عصر سنگ

گروهي از دانشمندان نروژي موفق شدند چهره يك نوجوان عصر سنگ ساكن اروپا را كه 7 هزار و500 سال قبل مرده بود بازسازي كنند.
به گزارش مهر، اين نوجوان به دليل آنكه بقاياي جسدش سال 1907در غار «ويسته هولا» در نروژ پيدا شد (Viste Boy) نام گرفته است.اكنون پس از گذشت بيش از يك قرن پس از كشف باقيمانده هاي اسكلت اين انسان عصر سنگ گروهي از دانشمندان دانشگاه «استاوانگر» در نروژ و دانشگاه « داندي» در اسكاتلند اعلام كردند كه موفق شده اند با تركيب تكنيك هاي پزشكي قانوني و هنر چهره اين نوجوان را بازسازي كنند.در اين پروژه، ابتدا اسكنرهاي ليزري و پرتوهاي ايكس جمجمه (Viste Boy) را اسكن و يك مدل سه بعدي رايانه اي تهيه كردند.سپس از روي اين بازسازي ديجيتالي يك مجسمه پلاستيك و خاك رس ساخته شد و مدل نهايي از رزين پلاستيكي و فايبرگلاس به دست آمد.هنرمندان پزشكي قانوني از روش هاي ترسيم، تصويربرداري ديجيتالي و تجزيه اسكلت براي بازسازي صحنه هاي جرم و شناسايي قربانيان استفاده مي كنند.اكنون اين پژوهشگران با بهبود اين تكنيك ها توانستند جمجمه شكننده و چند تكه اين انسان عصر سنگ را بازسازي كنند.براساس گزارش ديلي ميل، مطالعات اوليه بر روي (Viste Boy) نشان داد كه اين نوجوان كه 15سال دارد حدود 5500 سال قبل از ميلاد مي زيسته است.
وي تنها 121سانتيمتر قد داشته، در قبيله اي متشكل از10 تا 15عضو زندگي مي كرده و رژيم غذايي وي غني از ماهي بوده است.

 



پزشكان قاتل !

دادگاه شهر «سائوپائولو» 3 پزشك برزيلي را به جرم كشتن 4 بيمار به 17سال حبس محكوم كرد.
به گفته قاضي پرونده، اين 3 پزشك اعضاي بدن اين بيماران را براي فروش از بدن آنان بيرون آورده بودند.دو نفر از اين متهمان به جرم فروش كليه هاي اين بيماران متهم شناخته شدند و پزشك ديگر نيز با اعلام مرگ مغزي بيماران خانواده هاي آنان را به اهداي عضو متقاعد كرده بود.به گزارش رسانه هاي داخلي سائوپائولو، شواهدي دال بر انگيزه اين پزشكان مبني بر قاچاق اعضاي بدن وجود ندارد به همين دليل دادگاه اين پزشكان را تنها به جرم مرگ بيماران محكوم كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين پرونده از سال 1986 تاكنون در دست بررسي است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14