(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 آبان 1390- شماره 20059

يادداشت خبرنگار

جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان با شركت 30 كشور برگزار مي شود
مي خواهيم اطلاع رساني كنيم!
درخشش هنرمندان آباداني در جشنواره تئاتر خوزستان
خادمان مساجد كاشان بيمه شدند
معرفي گروه هاي برتر جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان
بازديد دانشجويان تبريزي از مراكز دانشگاهي تركيه
استخدام نيروي جديد در كتابخانه هاي چهارمحال و بختياري
برگزاري چهارمين نمايشگاه بزرگ فرهنگ عاشورايي در زنجان
برگزاري نشست هم انديشي همايش بين المللي شيخ آذري در اسفراين
رشد 5/6 برابري قبولي دانش آموزان گنابادي در كنكور
پايان كار هفتمين نمايشگاه سراسري كتاب در كرمانشاه
تنها داروخانه شهر آبعلي تعطيل شد
بي مهري نمايندگان خوزستان به خانواده آمنه زنگنه
اعزام 81 هزار دانش آموز خراسان رضوي به مناطق عملياتي
نايين فرهنگسرا ندارد



يادداشت خبرنگار

متولدان خرداد در انتظار مهر!
خبر كوتاه اين است كه پدر و مادر سه قلوها و يك فرزند خردسال بيمار، چشم انتظار مساعدت مسئولان و مردم نيكوكار و خيرانديش هستند.
انتظار در صف مشكلات همانا و دريغ از نگاه بزرگوارانه به اين زوج جوان، پدر و مادر سه قلوهاي دختر «ستايش، سوگند و سهيل» را مي گويم و ابوالفضل خردسالي كه اينك بيمار است.
در جمع عده اي از خبرنگاران نوعدوست بابلي كه براي تهيه خبر و قدري كمك با بضاعت خودشان به ديدار اين خانواده امير كلايي رفته بودند، آنان سخن از مشكلات و گرفتاري هاي خود گفتند.
آنها گفتند كه پول آزمايش بچه ها 50هزار تومان شد. منتها چون 16 هزار تومان كم داشتيم، نتوانستيم جواب آزمايش را بگيريم و چون دو ماه از زمان دريافت آزمايش گذشته است لذا بايد اين آزمايش دوباره انجام شود كه اين نيز به علت نداشتن هزينه آزمايش غيرممكن است.
پدر جوان دختران سه قلو كه شاگرد جوشكار است؛ مي گويد: «درآمدم كم است و 100 هزار تومان ماهانه اجاره خانه مي دهم و چون 3 فرزند سه قلو و يك فرزند پسر دارم امرار معاش برايم مشكل شده است.»
در هر صورت ما خبرنگاران در حد توان و بضاعت خود گامي برداشتيم و راه را به ديگران نيز نشان داديم و اكنون نوبت آنان است كه اگر دستشان مي رسد كاري كنند. انتظار مي رود خيران و نيكوكاران بابل و مسئولان شهرستان گام هاي مؤثري در راستاي حل مشكل اين خانواده بردارند و حوزه بهداشت و درمان شهرستان براي سلامتي و حيات اين فرزندان ابتدايي ترين و حداقل ترين خدمات را از آنان دريغ نكنند و از ابوالفضل كه چشم انتظار است.
بابل- خبرنگار كيهان

 



از 23 تا 27 آبان ماه در اصفهان
جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان با شركت 30 كشور برگزار مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديراجرايي بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان از اختصاص يكي از سينماهاي شهر اصفهان به سينماي كودك براي نخستين بار در كشور خبر داد.
سيدمجتبي شهيدي در نشستي خبري در دبيرخانه جشنواره واقع در موزه هنرهاي معاصر اصفهان با بيان اين كه افتتاحيه سينماي كودك همزمان با جشنواره خواهد بود، افزود: دراين سينما ديگر به هيچ وجه فيلم هاي تكراري نداريم و مسائل آموزشي كودكان را خواهيم داشت.
وي اصفهان را مركز توليد فيلم هاي كودك در ايران اعلام كرد و گفت: در پايان جشنواره آغاز حركت بلندمدت ما در فيلم كودك شروع مي شود.
مديراجرايي بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان افزود: در مركز تخصصي فيلم هاي سينمايي كودكان، علاوه بر اكران فيلم هاي روز كودك و نوجوان، كلاس هاي آموزشي تهيه كنندگي، مستندسازي و نويسندگي با بهره گيري از استادان بزرگ عرصه سينما برگزار خواهد شد.
شهيدي افزود: استان اصفهان در طول مدت برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان و پس از آن به مركز توليد فيلم هاي كودك در ايران تبديل مي شود.
وي با اشاره به شايعه قرارداد 4 ميلياردي جشنواره گفت: قرارداد 4 ميلياردي جشنواره صحت ندارد.
شهيدي با بيان اينكه افتتاحيه جشنواره كودك در 23 آبان ماه سال جاري و همزمان با عيدغدير خم برگزار مي شود و تا 27 آبان ما ادامه دارد اضافه كرد: فيلم هاي آماده براي بيست و پنجمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان حدود 18 فيلم سينمايي 90 دقيقه اي است كه براي نخستين بار اين حجم توليد در سينماي ايران از توليدات داخلي شركت دارند.
وي با اشاره به اينكه براي مشاركت بيشتر كودكان در جشنواره فيلم كودك و نوجوان 30 نفر از دانش آموزان به عنوان داور جشنواره به كار گرفته مي شوند، افزود: 5 نفر از دانش آموزان مسلط به زبان انگليسي نيز پس از گذراندن مصاحبه و امتحان به داوران كودك و نوجوان بخش بين المللي اضافه مي شوند.
شهيدي با اشاره به اين كه 70 ميهمان خارجي از 30 كشور مختلف جهان در بيست و پنجمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان شركت دارند، گفت: كشورهاي فرانسه، آلمان، پرتغال، استراليا، اندونزي، پاكستان، تاجيكستان، كلمبيا، جمهوري چك، اكراين و بنگلادش و غيره حضور دارند.

 



مي خواهيم اطلاع رساني كنيم!

اوايل سال جديد اهالي مطبوعات شهرستان دهلران به منظور انعكاس خدمات ارزنده دولت و گرامي داشت سال جهاد اقتصادي طي نامه اي به فرماندار اين شهرستان خواستار بازديد از پروژه هاي عمراني در دست اقدام شدند كه متأسفانه با گذشت بيش ازهفت ماه فرمانداري درخواست خبرنگاران را اجابت نكرده است و اين امر باعث به وجود آمدن سؤالاتي در ذهن خبرنگاران شده است؛ از جمله:
1- آيا فرمانداري مخالف اطلاع رساني و بيان خدمات ارزنده دولت است؟
2- آيا پروژه هاي عمراني سطح شهرستان فعال نيستند؟
به هرحال از آنجا كه رهبر معظم انقلاب و شخص رئيس جمهور اطلاع رساني از اقدامات لحاظ شده در مناطق مختلف كشور با هدف آگاهي ازفعاليت هاي نظام جمهوري اسلامي در راستاي مقابله يا سياه نمايي دشمنان و بدخواهان نظام تأكيد دارند، انتظار مي رود فرماندار محترم به عنوان نماينده دولت در شهرستان دراين حوزه بيش از اين فعال باشد.
رحمان جابري- دهلران

 



درخشش هنرمندان آباداني در جشنواره تئاتر خوزستان

آبادان- خبرنگار كيهان:
در بيست و سومين جشنواره تئاتر استان خوزستان هنرمندان آباداني با اجراهاي خود، خوش درخشيدند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آبادان درباره مقام هاي هنرمندان آبادان در بيست وسومين جشنواره تئاتر خوزستان گفت: هنرمندان لايق اين شهرستان بار ديگر نشان دادند كه هنر در اين شهرستان از منزلت و جايگاه خاصي برخوردار است.
فرهاد پورغراوي علواني در خصوص مقام هاي هنرمندان تئاتر آبادان در بيست و سومين جشنواره تئاتر استان خوزستان نيز خاطرنشان كرد: ندا اعتمادي كيا با نمايش خوشه پروين مقام اول و علي حيدري با نمايش سه روز ديگر مقام دوم را كسب كرد. همچنين در بخش بازيگري، حيدر رحيمي به خاطر بازي در نمايش سه روز ديگر مقام دوم اين بخش را كسب كرد تا بازيگران زن شهرستان آبادان مقام اول تا سوم را به نام خود كنند و به اين ترتيب طيبه نيك آزاد به خاطر بازي در نمايش سه روز ديگر مقام اول، سهيلا رهگشا براي بازي در نمايش خوشه پروين مقام دوم و زهرا اميري به خاطر بازي در نمايش خوشه پروين مقام سوم را كسب كردند.
علواني افزود: در بخش نمايشنامه نويسي مرجان يدالله زاده و ندا اعتمادي كيا به خاطر نگارش نمايشنامه خوشه پروين مقام اول را كسب كردند تا طيبه نيك آزاد و علي حيدري براي نگارش نمايشنامه سه روز ديگر مقام دوم اين بخش را به دست آورند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آبادان ادامه داد: در بخش بروشور هم ندا اعتمادي كيا براي بروشور نمايش خوشه پروين برگزيده شد و نمايش هاي «خوشه پروين» و «سه روز ديگر» از شهرستان آبادان و يك نمايش از اهواز برگزيدگان بيست و سومين جشنواره تئاتر استان خوزستان- اهواز معرفي شدند.

 



خادمان مساجد كاشان بيمه شدند

كاشان -خبرنگاركيهان:
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان از قرارگرفتن 290 نفر از خادمان مساجد اين شهرستان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا اسماعيل پور گفت: 7 درصد از هزينه بيمه تأمين اجتماعي توسط خادمان و 90درصد هزينه آن از طريق تفاهم نامه سازمان اوقاف و امورخيريه به كاشان و نماينده رهبر معظم انقلاب در سازمان بيمه تأمين اجتماعي پرداخت مي شود.
وي افزود: براساس اين تفاهم نامه خادماني كه توسط مركز امور رسيدگي مساجد براي زيرپوشش بيمه تأمين اجتماعي معرفي مي شوند بايد به صورت تمام وقت در مسجد حضور داشته باشند.
وي در ادامه از كمك 148 ميليون توماني به مساجد كاشان خبر داد و خاطرنشان كرد: از اين ميزان كمك 75 ميليون تومان توسط كميته مساجد و 73 ميليون تومان توسط سازمان اوقاف و امور خيريه به مساجد اين شهرستان اختصاص داده شده است.

 



معرفي گروه هاي برتر جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان

سنندج- خبرنگاركيهان:
گروه هاي برتر بخش بين الملل ششمين جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان روز يكشنبه با اعلام آراي هيئت داوران معرفي شدند.
در پايان اين جشنواره و براساس آرا هيئت داوران، نمايش اسب سوارها از كشور فرانسه براساس آراي هيئت داوران، رتبه اول بخش بين الملل اين جشنواره را كسب كرد و با اهداي تنديس جشنواره، لوح تقدير و مبلغ هزار و 400دلار جايزه نقدي از ژان لوك پره ووست كارگردان اين گروه تقدير شد.
همچنين نمايش «من، تو، او، ما، شما، ايشان» از تركيه به كارگرداني افتال گلبداگ ضمن دريافت لوح تقدير، تنديس جشنواره و مبلغ يك هزار و 200دلار جايزه نقدي عنوان دوم جشنواره را كسب كرد.
همچنين در اين بخش با اهداي مبلغ هزار دلار و لوح تقدير از فرامرز قليچ خاني كارگردان نمايش جشن سالگرد از استان البرز به خاطر كسب رتبه سوم تجليل به عمل آمد.
همچنين در اين بخش از نمايش هاي «جايي براي ما سه نفر» به كارگرداني مهدي حبيبي از ملاير، «مشت زن ها» به كارگرداني برزو عبدالرزاق از تاجيكستان، «بيمارستاني در وسط شهر» به كارگرداني سيروان رفعت و نمايش «بدون زمان» به كارگرداني مريوان رحمان هر دو از اقليم كردستان عراق با اهداي 600دلار، تنديس جشنواره و لوح تقدير قدرداني شد.
همچنين در اين بخش علاوه بر قدرداني از نمايش هاي چلچلون زمستون از ملاير و بازي عروسك ها از تهران توسط سازمان حمايت از تئاتر كودك و نوجوان كانون پرورش فكري كشور، از صالح ميكائيلي طراح و سازنده تنديس جشنواره و فرهاد آييش تجليل شد.
ششمين جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان با حضور 35 گروه داخلي و چهار كشور عراق، تركيه، فرانسه و تاجيكستان به مدت چهار روز برگزار شد.

 



بازديد دانشجويان تبريزي از مراكز دانشگاهي تركيه

تبريز- خبرنگاركيهان:
اردوي دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاه تبريز در تركيه، با بازديد آنان از دانشگاههاي آن كشور، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه تبريز 21دانشجوي دانشگاه تبريز در اردوي 10روزه خود از دانشگاههاي آنكارا، استانبول، خاورميانه، ارزروم و سلجوق قونيه ديدن كردند.
سفر دانشجويان در قالب تفاهم نامه هاي امضا شده با دانشگاههاي تركيه صورت گرفت.

 



استخدام نيروي جديد در كتابخانه هاي چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
براي تكميل نيروهاي متخصص و اداري كتابخانه هاي عمومي استان چهارمحال و بختياري 23 نفر استخدام مي شوند.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان كه در يك نشست خبري با خبرنگاران سخن مي گفت با اعلام خبر فوق افزود: استخدام اين تعداد نيروي جديد در رشته هاي كتابداري، آمار برنامه ريزي و اداري و مالي صورت مي گيرد.
بهرام داوودي با اشاره به اينكه واجدين شرايط پس از آزمون كتبي و مصاحبه شروع به كار خواهند كرد؛ اضافه كرد: علاقه مندان براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به آدرس اينترنتي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور مراجعه كنند. وي ادامه داد: اين آزمون در ماه جاري برگزار مي شود.

 



برگزاري چهارمين نمايشگاه بزرگ فرهنگ عاشورايي در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي اداره كل تبليغات اسلامي استان زنجان از برگزاري چهارمين نمايشگاه بزرگ فرهنگ عاشورايي در زنجان خبر داد.
يوسف امام لو ضمن اعلام خبر فوق در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات خوب استان به ويژه اداره كل تبليغات اسلامي در زمينه فرهنگ عاشورا، اظهار داشت: به دليل فعاليت هاي خوب استان دبيرخانه فرهنگ عاشورايي به صورت منحصر به فرد در استان زنجان تاسيس شده است.
وي با اشاره به اينكه نمايشگاه فرهنگ عاشورايي در سطح كشور به صورت منحصر به فرد در زنجان داير مي شود، خاطرنشان كرد: درسال جاري حجم نمايشگاه از نظر تعداد شركت كنندگان وسيع تر مي شود.
امام لو با اشاره به اينكه بعضي از كشورها نيز برنامه هاي خود را دراين نمايشگاه ارائه مي دهند، ادامه داد: نگاه ويژه به مسائل روز جهان اسلام در زمينه بيداري اسلامي و الگوي همه نهضت ها و آزادمردان قيام امام حسين(ع) از جمله اهداف برگزاري نمايشگاه فرهنگ عاشورايي محسوب مي شود.
دبيرچهارمين نمايشگاه بزرگ فرهنگ عاشورايي با تاكيد بر اينكه اين نمايشگاه به محتواي قيام امام حسين(ع) مي پردازد، افزود: ايجاد حساسيت دربين مردم و جوانان به ويژه در زمينه برنامه هاي دشمن، ارايه الگوهاي ترويج و بسط فرهنگ عاشورايي از ديگر اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.
امام لو، با اشاره به اينكه سال گذشته 200 هزارنفر از نمايشگاه فرهنگ عاشورايي بازديد كردند، افزود: اين نمايشگاه درسال جاري از هفتم تا 12آذر در محل نمايشگاه كاسپين برگزار مي شود.
وي با اشاره به اينكه بازديد از نمايشگاه در دو شيفت صبح ها از ساعت 9 تا 30:12 و عصرها از 30:15 تا 19 انجام مي شود؛ ادامه داد: شيفت صبح ويژه دانش آموزان درنظر گرفته شده است.
دبير نمايشگاه بزرگ فرهنگ عاشورايي با تاكيد بر اينكه براي دانش آموزان گفتمان هايي با مباحث ديني و تربيتي تشكيل مي شود؛ يادآور شد: حضور مبلغاني از استان زنجان و قم در نمايشگاه به منظور ارائه مشاوره رايگان از جمله برنامه هاي نمايشگاه فرهنگ عاشورايي است.

 



برگزاري نشست هم انديشي همايش بين المللي شيخ آذري در اسفراين

اسفراين- خبرنگاركيهان:
دومين گردهمايي فرهيختگان استان خراسان شمالي درباره همايش بين المللي شيخ آذري در اسفراين برگزار شد.
رئيس برگزاري همايش بين المللي شيخ آذري در ابتداي اين نشست با ارائه گزارشي از چگونگي روند برگزاري همايش گفت: هدف از برگزاري همايش بين المللي حمزه بن علي ملك اسفرايني معروف به شيخ آذري از عرفا، شعرا و نويسندگان پارسي گوي شيعي كه در سال 784 قمري در اسفراين متولد گرديد اين است كه بتوانيم آثار و شخصيت علمي و مذهبي وي را به نسل امروز معرفي كنيم.
وي افزود: به همت مسئولان شهرستان تمهيدات لازم براي برگزاري اين همايش در شهرستان اسفراين فراهم شده است و مقالات بسيار خوبي از سراسر كشور و ساير كشورها به دبيرخانه اين همايش رسيده كه درحال داوري است و تا 01آبان ماه سال جاري دبيرخانه همايش آمادگي دريافت مقالات را دارند.
زين العابدين منتظري گفت: در مرحله مقدماتي همايش تاكنون دستاوردهاي خوبي را بدست آورده ايم و آثار ناشناخته شيخ آذري توسط فرهيختگان علمي كشورمان شناسايي شده و به دبيرخانه همايش ارسال شده است و توانسته ايم 02نسخه از نسخ خطي شيخ آذري را تاكنون جمع آوري نماييم و ديوان شيخ آذري را به چاپ برسانيم.

 



رشد 5/6 برابري قبولي دانش آموزان گنابادي در كنكور

گناباد- خبرنگار كيهان:
معاون آموزشي مديريت آموزشي و پرورشي گناباد گفت: بيش از 590 دانش آموز اين شهرستان در كنكور سراسري امسال در مراكز آموزش عالي كشور قبول شده اند.
حسن باقري افزود: براي اولين بار 13 نفر از دانش آموزان دختر و پسر اين شهرستان در رشته پزشكي دانشگاه هاي كشور پذيرفته شدند كه اين تعداد قبولي در رشته پزشكي طي يك سال در آموزش و پرورش اين شهرستان بي سابقه بوده و نسبت به سال گذشته 5/6 برابر رشد داشته است.
وي اظهار داشت امسال در گناباد 5 دانش آموز پسر و 8 دانش آموز دختر در رشته پزشكي 62 دانش آموز در رشته هاي فني و مهندسي و 60 دانش آموز در انتخاب اول خود در مراكز آموزش عالي كشور قبول شده اند.
وي گفت: در آزمون كنكور سراسري امسال رتبه هاي دو و سه رقمي زيادي توسط دانش آموزان گنا بادي به دست آمد كه نشان از يك جهش علمي مناسب در منطقه است.

 



پايان كار هفتمين نمايشگاه سراسري كتاب در كرمانشاه

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
هفتمين نمايشگاه سراسري كتاب با 500هزار بازديدكننده در كرمانشاه به كار خود پايان داد.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آماري كه در اختيار داريم، استقبال مردم با فرهنگ استان كرمانشاه در اين نمايشگاه نسبت به سنوات قبل رشد قابل توجهي داشته است. حجت الاسلام محمد آفتابي افزود: طي مدت برگزاري نمايشگاه بالغ بر 500ميليون تومان بن كتاب توسط اداره ارشاد اسلامي كرمانشاه توزيع شد كه بيشتر اين بن ها بين دانشجويان و اساتيد دانشگاهي و دوستداران كتاب پخش شد.
وي در ادامه گفت: يكي از ويژگي هاي اين دور از نمايشگاه كتاب برپايي نشست هاي تخصصي چون مهدويت، حجاب و عفاف، بيداري اسلامي، عرفان هاي نوظهور و غرفه پاسخگويي به سؤالات شرعي بازديدكنندگان بوده است.
قابل ذكر است: هفتمين نمايشگاه سراسري كتاب در استان كرمانشاه كه همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه داير شد، 400ناشر از سراسر كشور آثار خود را با موضوعات؛ علوم پايه، تاريخ، ادبيات، كتب دانشگاهي، معارف اسلامي و علوم قرآني در معرض ديد علاقه مندان قرار دادند.

 



تنها داروخانه شهر آبعلي تعطيل شد

تنها داروخانه شهر آبعلي پس از دو سال فعاليت تعطيل شد.
در سال هاي گذشته شهر آبعلي فاقد پزشك و درمانگاه بود و فقط خانه بهداشت دولتي به طور نيمه وقت به شهروندان خدمات ارائه مي كرد. همين موضوع مسئولان شهري را وادار به پيگيري براي ارتقاء خانه بهداشت به مركز بهداشتي درماني كرد. نتيجه پيگيري ها، صدور دستور وزير سابق بهداشت مبني بر ارتقاء خانه بهداشت به مركز و استقرار پزشك خانواده و تقويت پايگاه اورژانس بود كه دستور دكتر لنكراني هيچگاه اجرا نشد. به همين دليل خيرين براي راه اندازي درمانگاه و داروخانه دست به كار شدند و درمانگاه خيريه ساخته شده اما تنها داروخانه شهر به علت عدم نظارت دستگاه هاي مسئول تعطيل شد. اين مسئله مشكلاتي را براي شهروندان آبعلي ايجاد كرده به طوري كه آنان مجبورند براي تهيه دارو به شهرهاي اطراف عزيمت كنند.
آبعلي- خبرنگار كيهان

 



بي مهري نمايندگان خوزستان به خانواده آمنه زنگنه

هفتكل- خبرنگار كيهان:
نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي به خانواده مرحومه مريم زنگنه فرزند شهيد حاج چراغ زنگنه و دانشجوي 26ساله خوزستاني كارشناسي ارشد رشته پليمر و رنگ دانشگاه صنعتي اميركبير بي مهري كردند.
اين فرد آگاه كه نخواست نامش فاش شود با بيان اين مطلب در خصوص چگونگي مرگ دلخراش اين دانشجوي خوزستاني گفت: ساعت 9 روز حادثه، آمنه براي استحمام به طبقه پايين خوابگاه رفت و هنگامي كه وي در حمام بود كارگران تأسيسات دانشگاه از طبقه بالا بدون اطلاع قبلي و قطع آب اقدام به ريختن اسيد به درون لوله هاي فاضلاب كردند و باتوجه به اينكه آب خوابگاه قطع نبود غلظت گاز توليد شده از اسيد بيشتر شد به طوري كه تا چند روز پس از آن هم بوي اسيد در خوابگاه استشمام مي شد كه اين در گزارشهاي كلانتري هم آمده است.
وي افزود: پس از ساعاتي از حادثه دوستان آمنه متوجه و به كمك كارگران وارد حمام مي شوند كه با پيكر بي جان وي روبه رو مي شوند و پس از حضور اورژانس و معاينات اوليه وي به بيمارستان فيروزگر منتقل مي شود و اين در حالي بود كه در همان معاينات اوليه توسط تكنيسين اورژانس هم نبض نداشته است.
اين منبع آگاه ادامه داد: پيكر آمنه پس از آن از بيمارستان فيروزگر به پزشكي قانوني در كهريزك منتقل شد كه پس از معاينه در روز شنبه هفته جاري نظريه پزشكي قانوني در اختيار دادگاه رسيدگي كننده به پرونده قرار گرفت.
وي با تشكر از همكاري، پيگيري و دستورات صريح قاضي پرونده اضافه كرد: تعداد زيادي از دانشجويان هم با حضور در كلانتري 107 تهران شكايت هاي جداگانه اي ارائه دادند كه در همان روز نخست پرونده اي نزديك به 270 صفحه براي اين موضوع تشكيل شد.
اين منبع آگاه ادامه داد: قاضي براي اينكه نظريه پزشكي قانوني را قرائت كند يك مشاور انتخاب كرد و دستور داد يك كارشناس، حادثه را مجدداً از زواياي مختلف بازبيني كند و گزارشي به وي ارائه دهد.
وي افزود دانشگاه اميركبير تاكنون در اين خصوص اظهارنظري نكرده است و اظهارنظر خود را موكول به رأي دادگاه و نظريه پزشكي قانوني كرد و گفت: پرونده همچنان مفتوح و در مجامع قضائي در حال بررسي است.
اين شخص نزديك به خانواده شهيد حاج چراغ زنگنه در پايان ضمن گلايه از نمايندگان خوزستان گفت: نمايندگان ساير استان ها ضمن ارسال پيام تسليت در حال پيگيري موضوع هستند ولي متأسفانه نه تنها نمايندگان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي با خانواده زنگنه ابراز همدردي نكردند بلكه پيگير موضوع هم نيستند.

 



اعزام 81 هزار دانش آموز خراسان رضوي به مناطق عملياتي

مشهد- خبرنگار كيهان:
در سال تحصيلي جاري، 81 هزار دانش آموز دختر و پسر خراسان رضوي در قالب كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي اعزام خواهند شد.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي در نشست مشترك اين سازمان و سپاه امام رضا(ع) با اعلام اين خبر، گفت: اين سفر با هدف بازسازي دفاع مقدس، درك واقعيت ها، اردوي عملي- آموزشي، دفاعي و كسب آمادگي براي مبارزه با جنگ نرم مي باشد.
محمدتقي فخريان تصريح كرد: اين اعزام ها در غالب دو هزار اتوبوس حامل دانش آموزان صورت خواهد گرفت، كه در هر سفر يك سرپرست روحاني و يك نفر راوي نيز همراه دانش آموزان خواهند بود كه زمينه ساز بهره مندي بيشتر آنان گردد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) نيز در اين نشست، اظهار داشت: هزينه اين سفرها كه بالغ بر 9 ميليارد تومان برآورد گرديده، توسط سازمان آموزش و پرورش، بسيج فرهنگيان و استانداري خراسان رضوي پرداخت خواهد شد كه به ازاي هر دانش آموز 109 هزار تومان هزينه درنظر گرفته شده است. سردار غلامرضا احمدي اين حركت بزرگ تربيتي و حماسي را نيازمند همكاري ساير مجموعه هاي فرهنگي دانست و عنوان كرد: در اين اعزام ها، دانش آموزان در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مستقر شده و از جبهه هاي جنوب، دهلاويه، هويزه، شلمچه و... بازديد خواهند نمود.

 



نايين فرهنگسرا ندارد

نايين- خبرنگار كيهان:
مديركل اداره ارشاد استان اصفهان اظهار داشت: شهرستان نايين با پيشينه فرهنگي ارزشمند و بسيار زياد، نياز مبرم به فرهنگسرا دارد.
سيد علي رضا حسيني با تأكيد بر اين كه نايين هيچ گونه فضاي فرهنگي ندارد افزود: متأسفانه به دلايل مختلف پروژه فرهنگي نايين با روند كندي جلو رفته است و طي صحبت هايي با مسئولان امر انجام شده است تمهيداتي انديشيده شد كه پروژه مجتمع فرهنگي نايين سرعت بيشتري بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته چيزي در حدود 120 ميليون تومان بودجه به اين پروژه اختصاص يافت كه امسال اين رقم 160 ميليون تومان افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: همچنين طي صحبت هايي كه با مقامات استان انجام گرفت، در نظر است از بودجه مازاد، تا سقف پانصد ميليون تومان، اعتبارات اين پروژه افزايش يافته تا بتوانيم ظرف دو تا سه سال آينده شاهد به نتيجه رسيدن پروژه فرهنگي نايين باشيم.
گفتني است ساخت مجتمع فرهنگي نايين، در زميني به مساحت 4610 مترمربع، با زيربناي 2200 مترمربع، مشتمل بر فضاهاي اداري، سالن سينما و تئاتر، نگارخانه فضاي آموزشي خانه هنرمندان و خانه مطبوعات و خبرنگاران، از سال 88 آغاز شد و تاكنون بيش از 8/2 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است و پيش بيني مي شود براي تكميل و بهره برداري كامل از آن نياز به بيش از 10 ميليارد ريال بودجه ديگر باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14