(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 آبان 1390- شماره 20059

وقوع آبگرفتگي و سيلاب در مناطقي از مازندران و گلستان
باران بار ديگر خيابان هاي تهران را قفل كرد
جمع آوري 80 تن زباله از مسيرهاي كوهنوردي شمال تهران
از 20 آبان همه سرنشينان خودرو بايد كمربند ايمني ببندند
عامل جنايت قرچك اعدام شد
اختصاص يارانه به توليد چادر مشكي
عروسي در برازجان تبديل به عزا شد
شمار تلفات زلزله تركيه به 459 تن رسيد
زخمي شدن 11 زائر ايراني در عراق
اهمال پزشك بيمارستان پلدختر مرگ جنين 9 ماهه را رقم زد
آتش سوزي در دبيرستان دريانوردي چابهار 5 كشته و زخمي بر جاي گذاشت
تردد دوباره قطارهاي تهران - تركيه
معجزه زنده ماندن نوزاد 14روزه
مرگ ديكتاتور منبع درآمد غربي ها
قوي ترين بمب اتمي قديمي خنثي شد
پايتخت ايرلند زيرآب!



مديريت بحران و هواشناسي به ساكنان و مسافران هشدار دادند
وقوع آبگرفتگي و سيلاب در مناطقي از مازندران و گلستان

مديريت بحران مازندران و هواشناسي گلستان نسبت به وقوع سيلاب و آبگرفتگي برخي مناطق در اين دو استان هشدار دادند.
پيش بين مسئول هواشناسي گلستان در اين باره به ايرنا گفت: سامانه ناپايدار بتدريج از بامداد پنج شنبه به استان نفوذ كرده و تا اواسط هفته آينده به تناوب در سطح استان فعال خواهد بود.
«محمود محمد قلي پور» اظهار داشت: پيامد اين سامانه هوايي افزايش، بارش باران و در نواحي كوهستاني ريزش پراكنده برف، وزش باد و رعد و برق است.
به گفته وي با توجه به اين شرايط جوي مواج شدن دريا و آبگرفتگي معابر عمومي در سطح نقاط مختلف استان دور از انتظار نيست.
محمد قلي پور همچنين گفت: روز شنبه هفته آينده موقتاً از شدت ناپايداري در سطح استان كاسته خواهد شد.
«هادي خنجري» در گفت وگو با ايرنا گفت: با نفوذ و استقرار تدريجي سامانه پرفشار و شكل گيري جريانات سرد و مرطوب شمالي از امروز تا پايان هفته جاري بر روي سواحل جنوبي درياي خزر، طي اين مدت به تدريج شاهد تراكم ابر، بارش متناوب باران، وزش باد نسبتاً شديد، مواجه شدن دريا، كاهش دما، رعد و برق پراكنده و در مناطق سردسير كوهستاني استان نيز شاهد بارش برف خواهيم بود. وي افزود: در اين مدت آبگرفتگي معابر و احتمال سيلاب در برخي از مناطق مستعد استان دور از انتظار نيست و بارش ها كم و بيش و به تناوب تا اواسط هفته آينده در استان ادامه خواهد داشت.
خنجري از تمامي شهروندان و همچنين مسافران خواست تا در هنگام تردد در محورهاي مواصلاتي اصلي و فرعي مازندران، بويژه در شب و در هنگام بارندگي هاي شديد، ضمن رعايت نكات ايمني و توقف در مكان مناسب و امن، با كسب اطلاعات از مسير، طي طريق كنند.
مدير كل مديريت بحران استانداري مازندران همچنين به شهروندان و مسافران توصيه كرد تا از اقامت و تردد در بستر و حريم رودخانه ها، مسيل ها و نقاط سيل گير در هنگام بارندگي هاي شديد و رگباري خودداري كنند.
همچنين بنابراين گزارش مركز مديريت راه هاي كشور اعلام كرد: با توجه به بارش برف در محور فرعي شمشك به ديزين خودروهاي عبوري از اين محور به دليل نداشتن زنجير چرخ متوقف شدند.
گفتني است؛ وب سايت مركز مديريت راههاي كشور به آدرس wwwiran141ir و شماره تلفن هاي 88892666 و 68449866 و شماره پيامك 1100014 پاسخگوي آخرين وضعيت راه هاي كشور به مردم است.

 



باران بار ديگر خيابان هاي تهران را قفل كرد

بارش كمترين ميزان باران خيابان هاي تهران را قفل كرد و رفت و آمد شهروندان به سختي انجام مي شود.
به گزارش فارس به طور معمول ترافيك درتهران وجود دارد ولي كافي است قطره اي باران ببارد و معابر و شريان هاي اصلي بسته مي شود
بر اثر بارندگي ديروز ميزان آبگرفتگي در معابر كم بود اما به دليل لغزنده بودن معابر خودروها سرعت خود را كم كرده و همين امر باعث بروز ترافيك شد.
نكته قابل توجه اين است كه مسيرهايي كه در روزهاي عادي ظرف مدت نيم ساعت طي مي كنيد در روزهاي باراني بايد ظرف 5/1 ساعت طي كنيم.
ريزش باران و لغزنده بودن معابر سر فاصله حركت اتوبوس ها را افزايش مي دهد و همين امر باعث جمع شدن انبوه جمعيت ايستگاه ها مي شود وقتي يك اتوبوس مي آيد ديگر جايي حتي در پله هاي اتوبوس براي سوار شدن نيست.
انهار و كانال ها
دو بار لايروبي شده اند
مشاور معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه بارندگيهاي شب سه شنبه و صبح چهارشنبه سبب آبگرفتگي جدي در سطح معابر شهر نشده است گفت: پيش از آغاز فصل بارندگي انهار و كانالهاي آب 2 بار لايروبي شده اند.
مجيد قبادي فر در گفتگو با مهر با بيان اينكه بارندگيهاي شب گذشته و صبح امروز سبب آبگرفتگي جدي در معابر سطح شهر نشده است گفت: پيش از اين از تمامي كانالهاي جمع آوري آبهاي سطحي، دريچه ها و حوزه هاي رسوبي و تله هاي زباله گير بازديد كرديم و نقاطي كه نياز به اصلاح داشت نيز مشخص و به مناطق ابلاغ شد.
وي ادامه داد: شبكه انهار و كانالهاي جمع آوري آبهاي سطحي نظافت شده است.
قبادي فر با اشاره به اينكه پس از اعلام هواشناسي تيم هاي اجرايي خدمات شهري در مناطق مستقر شده اند گفت: آبگرفتگي جدي كه سبب ايجاد اختلال در معابر و ترافيك شود، گزارش نشده است.
وي اضافه كرد: گروههاي آتش نشاني و 137 و نيروهاي اجرايي خدمات شهري در نواحي در آماده باش كامل بودند تا اگر حجم باران از حدي فراتر رفت مشكلات احتمالي را برطرف كنند.
نقاط آبگير تهران
شناسايي شده است
معاون خدمات شهري نيز با بيان اينكه نقاط آبگير شناسايي شده است گفت: شبكه نهرهاي تهران ظرفيت خاصي دارد كه در صورت بارندگيهاي شديد اين ظرفيت تكميل مي شود.
به گزارش مهر، حسين كلخوراني با بيان اين مطلب گفت: از 20 روز گذشته كميته فني در خصوص مسائل خدمات شهري تشكيل شد و به دنبال آن بررسي ميداني از همه انهار، دريچه هاي آب هاي سطحي، كانال هاي عرضي و غيره صورت گرفت و لايروبي انهار و نظافت حوضچه ها بررسي و انجام شد و رفع مشكلات آنها در دستور كار مناطق و نواحي قرار گرفت.
وي افزود: با برنامه ريزي انجام شده اين روند تاكنون ادامه داشته است و از اين پس نيز ادامه خواهد يافت.
تهران تا سه شنبه
باراني است
مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به كاهش 3 درجه اي دماي هواي پايتخت گفت: بارش باران در تهران تشديد مي شود.
مهندس محسن جباري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه براي روز جمعه بارش پراكنده در تهران پيش بيني شده است، افزود: از روز شنبه دوباره فعاليت اين سامانه در پايتخت شديد شده و تا سه شنبه آينده تهران با بارش باران و ارتفاعات آن تحت تاثير برف خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه از فردا تغيير چنداني در دماي هواي پايتخت به جز كاهش پيش بيني شده صورت نخواهد گرفت، گفت: در عين حال طي روزهاي آتي وزش باد در تهران عادي بوده و باد شديد نخواهيم داشت.
بنا به اين گزارش، مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران نيز اعلام كرد كه شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط «سالم» قرار دارد. براساس اعلام اين مركز اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران نشان مي دهد بر ميزان غلظت آلاينده هاي ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون و دي اكسيد گوگرد نسبت به روز گذشته در همين ساعات افزوده شده و از غلظت آلاينده هاي مونوكسيدكربن، اوزون و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون كاسته شده است. همچنين در ميزان غلظت آلاينده دي اكسيد نيتروژن نيز تغيير مشاهده نمي شود.
بدين ترتيب ميانگين غلظت كليه آلاينده ها به غير از ايستگاه هاي ژئوفيزيك، شهرداري منطقه 4 و شهرداري منطقه 10 به لحاظ آلاينده دي اكسيد نيتروژن و ايستگاه شهرداري منطقه 4 به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در ساير ايستگاه ها در حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط «سالم» است.

 



جمع آوري 80 تن زباله از مسيرهاي كوهنوردي شمال تهران

براي پاكسازي و حفظ محيط زيست كوهستان به طور متوسط هر ماه 80 تن زباله از مسيرهاي كوهنوردي شمال تهران جمع آوري مي شود.
رامش ديانت مسئول ناحيه ويژه كوهستان اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: پاكسازي مسيرهاي كوهنوردي در حاشيه پنج رود دره دركه، دربند، دارآباد، كلكچال و گلابدره هر روز با حضور 5 اكيپ 6 نفره انجام و مسير توسط گشت كارشناسان ناحيه كوهستان روزانه كنترل مي شود.
وي تصريح كرد: بيشترين حجم زباله جمع آوري شده از رود دره ها مربوط به رود دره دركه به مقدار 6 تن در هفته است و رود دره دربند، دارآباد، كلكچال و گلابدره به ترتيب بيشترين مقدار تناژ زباله را پس از دركه به خود اختصاص مي دهند.
مسئول ناحيه كوهستان شهرداري منطقه يك افزود: حضور تعداد زياد گردشگران در ابتداي مسيرهاي كوهنوردي و پايين دست از عوامل افزايش زباله در اين نقاط نسبت به مناطق بالا دست است كه بيشتر كوهنوردان حافظ محيط زيست در آن نقاط حضور دارند.
وي در خصوص نقش شهروندان در كاهش زباله در محيط كوهستان به مهر گفت: زباله هاي خشك بيشترين حجم زباله هاي كوهستان را به خود اختصاص مي دهد كه 80 درصد آن از بطري هاي آب و نوشابه تشكيل شده در حالي كه با استفاده از يك قمقمه ساده مي توان از توليد حجم زيادي از زباله جلوگيري كرد.

 



از 20 آبان همه سرنشينان خودرو بايد كمربند ايمني ببندند

رئيس پليس راهور ناجا از الزامي شدن بستن كمربند ايمني براي همه سرنشينان خودرو در معابر برون شهري از 20 آبان ماه خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر سردار اسكندر مؤمني با بيان اينكه اين موضوع در قانون جديد راهنمايي و رانندگي آمده است افزود: به مدت 6 ماه به خودروسازان و رانندگان فرصت داده شد تا خودروي خود را به كمربند ايمني مجهز كنند.
وي افزود: اگر كسي از سرنشينان خودرو، در معابر برون شهري كمربند ايمني نبسته باشد، راننده خودرو جريمه مي شود و نمره منفي دريافت مي كند.سردار مؤمني افزود: اگر نمره منفي به 30برسد، براي بار نخست، گواهي نامه سه ماه ضبط خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به كاهش 12و هفت دهم درصدي تلفات رانندگي در شش ماه نخست امسال گفت: بيش از يك هزار و 600 نفر در تصادفات رانندگي امسال كمتر كشته شدند كه تلاش دست اندركاران ترافيك را نشان مي دهد.
سردار مؤمني با اشاره به اينكه علت مرگ 78درصد متوفيان سوانح رانندگي ضربه به سر و شكستگي استخوان بوده است، گفت: رانندگان خودرو و موتورسيكلت سواران حتماً از كمربند و كلاه ايمني استفاده كنند كه نقش بسيار مهمي در كاهش تلفات رانندگي دارد.

 



عامل جنايت قرچك اعدام شد

عامل جنايت شهرستان قرچك بامداد چهارشنبه در محل وقوع جنايت به دارمجازات آويخته شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بخشعلي 29 ساله دوازدهم مرداد سال 88 با انگيزه سرقت وارد خانه جيران 86 ساله شده و پس از قتل پيرزن و نوه 8 ساله اش و سرقت طلاهاي قربانيان از محل گريخته بود.
مأموران پليس آگاهي ورامين پس از تجسس هاي گسترده مرد معتاد را دستگير كردند كه او با اعتراف به اين جنايت هولناك گفت: صبح روز حادثه به بهانه اينكه كليدم را جا گذاشته ام از زن سالخورده همسايه خواستم اجازه دهد از ديوار حياط خانه آنها وارد خانه ام شوم. پس از ورود او را از پشت سر غافلگير كردم و با چاقو به جانش افتادم. وقتي سراغ طلاهايش رفتم چشمم به نگين -نوه 8 ساله اش- افتاد كه شاهد ماجرا بود. بنابراين دست و پاي دختر بچه را بسته و پس از آزار و اذيت، او را نيز به قتل رساندم تا راز جنايت فاش نشود.
پس از اعتراف هاي تكان دهنده عامل جنايت، قضات شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران او را به اتهام 2 فقره قتل عمد و آزار و اذيت دختر بچه به 3 بار اعدام در ملأعام، 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم كرد.
اين حكم از سوي قضات ديوان عالي كشور نيز تأييد شده و پس از اذن رئيس دستگاه قضا براي اجراي حكم، سرانجام ساعت 6 و 35 دقيقه سحرگاه چهارشنبه عامل جنايت قرچك پاي چوبه دار رفت و با حضور اولياي دم، مسئولان قضايي شهرستان و مردم در ملأعام اعدام شد.
از سوي ديگر سيد محمدرضا حسيني دادستان شهرستان ورامين، در گفت وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: دستگاه قضايي در برخورد با اين گونه مجرمان، مصمم است و پرونده هاي مربوط به تعرض به نواميس در اولويت رسيدگي قرار دارد و احكام مربوط به اين گونه پرونده ها بدون هيچ اغماضي اجرا مي شود.

 



معاون اجتماعي ناجا پيشنهاد كرد
اختصاص يارانه به توليد چادر مشكي

معاون اجتماعي نيروي انتظامي با بيان اينكه با نگاه به پوشش يك ملت حتي مي توان نسبت به جهان بيني آن ملت هم اظهارنظر كرد گفت: لباس مناسب به علت توليد كم گران است.
به گزارش ايسنا سردار بهمن كارگر افزود: لباس مناسب به علت آن كه كم توليد مي شود گران است و براساس اصول حاكم بر بحث عرضه و تقاضا در بازار چون لباس نامتعادل به ميزان فراوان توليد و توزيع مي شود قيمت آن پايين است اما مثلا چادرمشكي گران است كه بايد اين فرايند را اصلاح كرد يعني ايرادي ندارد يارانه دهند تا چادر مشكي ارزان به دست مردم برسد.
برخي رسانه هاي داخلي
در كوبيدن گشت ارشاد با دشمن هم صدا بودند
وي با بيان اينكه بحث گشت ارشاد در تابستان سال 86 به اوج رسيد، گفت: متاسفانه برخي از رسانه هاي داخلي با رسانه هاي دشمنان براي كوبيدن اين تلاش هم صدا بودند.
پليس بر برخورد هوشمند و هدفمند تكيه دارد
كارگر اظهار كرد: برخورد احتمالي با زنان توسط زنان صورت مي گيرد و بحث مستندسازي در برخورد با زنان و هنجارشكنان مورد توجه است به گونه اي كه از ابتداي برخورد با هنجارشكنان فيلم و عكس تهيه مي شود تا زماني كه اين افراد به پايگاه هاي پليس امنيت اخلاقي دلالت شوند.
وي افزود: فردي نمي تواند ادعا كند كه با دختر باحجاب نيز برخورد شده است و ما اعتقاد داريم كه برخورد قهرآميز صرفا بايد با هنجارشكن ها و افرادي باشد كه مانند مانكن ها در محيط عمومي حاضر مي شوند.
به گفته كارگر امسال پليس با تكيه بر برخورد هوشمند و هدفمند از تعداد پايگاه ها و گشت ها كاسته است اما بر كيفيت افزوده است.

 



عروسي در برازجان تبديل به عزا شد

برازجان- خبرنگار كيهان:
برخورد موتورسوار با عابر پياده در برازجان عروسي را به عزا تبديل كرد.
در پايان مراسم عروسي سه شنبه شب گذشته ميهمانان در حال ترك تالار پذيرايي بودند كه يكي از ميهمانان به نام خداكرم رئيسي براي سوار شدن به خودرواش قصد داشت به آن طرف خيابان برود كه در همين هنگام ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت با چراغ خاموش و با سرعت زياد به وي برخورد كرد. در اثر اين حادثه خداكرم رئيسي و موتورسوار جان خود را از دست دادند.

 



شمار تلفات زلزله تركيه به 459 تن رسيد

بنابر اعلام دفتر نخست وزيري تركيه، شمار تلفات زمين لرزه روز يكشنبه اين كشور به 459 تن رسيد و بيش از يك هزار نفر نيز به علت شدت جراحت راهي بيمارستان شدند.
به گزارش ايسنا، دفتر نخست وزيري تركيه اعلام كرد، حدود 3هزار و 364 نفر نيروهاي امدادي در استان «وان» در جنوب شرقي تركيه در حال امدادرساني هستند.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، در چند روز گذشته دست كم 213 پس لرزه در تركيه ثبت شده است. همچنين روز گذشته زلزله اي به بزرگي 4/5 ريشتر تركيه را بار ديگر لرزاند.
به گزارش شبكه «ان تي وي» زمين لرزه 2/7 ريشتري باعث تخريب 2262 ساختمان شده است. در اين حادثه طبيعي 80 ساختمان چند طبقه نيز در منطقه «ايركيش» ويران شده است.
امدادرساني به زلزله زدگان در حالي ادامه دارد كه همچنان صدها نفر در زيرآوار ها گرفتارند.
به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، هزاران نفر در حالي 3شب را در خيابان ها به سر بردند كه سازمان هواشناسي تركيه براي اواسط هفته بارش برف را پيش بيني كرده است.
به گزارش رسانه هاي داخلي تركيه، تاكنون 50 كشور به زلزله زدگان ترك كمك كرده اند. همچنين نخست وزير تركيه «رجب طيب اردوغان» از تمام كشورها به خصوص كشورهاي همسايه اي كه نيروي امداد و كمك به مناطق زلزله زده فرستادند، قدرداني كرد.
به گزارش هلال احمر تركيه، تاكنون محموله هاي امدادي حاوي پتو، دارو، لباس، چكمه، چادر، غذا، آب و 18هزار واحد خوني به مناطق زلزله زده فرستاده شده است.
در حال حاضر سرماي هوا، قطع برق و روند كند آواربرداري از مشكلات جدي زلزله زدگان است و شب گذشته نيز هزاران نفر در مناطق زلزله زده شب را در سرماي شديد هوا در خودروها يا چادرها سپري كردند.
شورش در زندان وان
زندانيان وحشت زده شهر زلزله زده وان در پي وقوع يك پس لرزه، دست به شورش زده اند.
بروز شورش در زندان پس از وقوع يك پس لرزه 4/5 دهم ريشتري رخ داد و نيروهاي امنيتي اين زندان را به محاصره درآورده اند.
به گزارش بي بي سي شاهدان مي گويند از داخل زندان دود و شعله هاي آتش به آسمان بلند شده است و صداي شليك گلوله شنيده اند.
بنابر گزارش ها، شماري از زندانيان به آتش زدن بخش هايي از زندان دست زدند و تلاش كردند كه با وجود مقاومت نگهبانان، از آن خارج شوند. گزارش شده است كه تعدادي از زندانيان نيز روز يكشنبه گذشته موفق به فرار شدند.
بستگان خشمگين اين زندانيان در خارج ساختمان آن تجمع كرده اند تا از وضع آنها مطلع شوند.
ارسال دومين محموله كمك هاي بشردوستانه هلال احمر ايران
دومين محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران براي زلزله زدگان تركيه شامل 464 دستگاه چادر امدادي عصر سه شنبه سوم آبان از طريق مرز زميني رازي در شهرستان خوي روانه استان زلزله زده «وان» شد.
همچنين سركنسول تركيه ضمن بازديد از پايگاه پشتيباني و ستاد عملياتي كمك به زلزله زدگان تركيه در شهر خوي، از كمك هاي انسان دوستانه و امدادي جمعيت هلال احمر ايران تشكر كرد.
به دنبال وقوع زلزله 2/7ريشتري در استان «وان» تركيه، جمعيت هلال احمر تاكنون دو محموله كمك هاي بشردوستانه شامل اقلام زيستي و غذايي را به منطقه زلزله زده ارسال كرده است.

 



زخمي شدن 11 زائر ايراني در عراق

11 زائر ايراني ديروز بر اثر انفجار بمب در نقاط مختلف عراق مجروح شدند.
به گزارش مهر، در انفجاري كه در مسير بازگشت زائران ايراني در نزديكي مرز خسروي رخ داد 8 نفر از زائران زخمي شدند.
به گفته حجت الاسلام «مهدي شهسواري» كاروان زائران ايراني كه از استان قزوين به عتبات عاليات اعزام شده بودند، هنگام بازگشت در نزديكي مرز خسروي مورد حمله قرار گرفتند.
وي افزود: 6 نفر از زائران سرپايي مداوا شده و به كاروان پيوستند اما مداواي دو نفر همچنان ادامه دارد.
بنا به اين گزارش ، منابع امنيتي عراق نيز از انفجار بمب ديگري در مسير اتوبوس زائران ايراني و زخمي شدن 3 تن از آنان خبر دادند.
به گزارش پايگاه السومريه، يك منبع وابسته به پليس عراق در استان ديالي اعلام كرد: در اثر انفجار بمب در مسير اتوبوس زائران ايراني در شمال شرق بعقوبه 3 زائر مجروح شدند.
منبع فوق تاكيد كرد: اين بمب صبح ديروزدر مسير اتوبوس زائران ايراني در منطقه امام ويس (20 كيلومتري شمال شرق المقداديه و 35 كيلومتري شرق بعقوبه) منفجر شد كه علاوه بر زخمي شدن زائران ايراني خساراتي به اتوبوس وارد آورد.
اين منبع بيان كرد: نيروهاي امنيتي منطقه را به طور كامل به محاصره خود درآوردند و مجروحان را به بيمارستان انتقال دادند و عمليات جستجوي عاملان حمله ادامه دارد.
به گفته منابع امنيتي عراق طي سال جاري اتوبوس زائران ايراني چهار بار مورد حمله قرار گرفته است.

 



اهمال پزشك بيمارستان پلدختر مرگ جنين 9 ماهه را رقم زد

پلدختر- خبرنگار كيهان:
يك خانم باردار، 21 مهر ماه امسال با مراجعه به بيمارستان پلدختر جهت وضع حمل در زايشگاه اين بيمارستان بستري شد كه به علت اهمال كاري پزشك در سزارين، بچه در شكم اين مادر تلف شد.
همسر اين خانم با مراجعه به دفتر كيهان در اين باره گفت: همسرم را 21 مهرماه امسال جهت به دنيا آوردن بچه مان به بيمارستان پلدختر آورده بودم و پس از يك روز كه درد او شدت گرفت، از پزشك بيمارستان خواستم به دليل اينكه همسرم قادر به وضع حمل به صورت طبيعي نبود، او را تحت عمل جراحي قرار دهد. وي افزود: پزشك معالج وقتي ديد وضعيت مالي ما كه كار كشاورزي مي كنيم ضعيف است و نمي توانيم پول زيرميزي به وي بدهيم، با عنوان اينكه او مسئول تشخيص اوضاع بيماران است، از توجه به اين درخواست بنده خودداري كرد و باعث مرگ نوزادمان شد.در اين رابطه، اين كشاورز شكايتي را به مدير بيمارستان داده است و در اين راستا هم با مراجعه به دادگستري شهرستان پلدختر از پزشك مربوطه شكايت كرده كه پرونده جهت تحقيقات اوليه به كلانتري ارجاع داده شده است.

 



آتش سوزي در دبيرستان دريانوردي چابهار 5 كشته و زخمي بر جاي گذاشت

دو دانش آموز بر اثر آتش سوزي در خوابگاه دبيرستان پسرانه وابسته به دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار كشته و سه دانش آموز ديگر دچار سوختگي شديد شدند.
به گزارش مهر، اين آتش سوزي مقارن ساعت شش صبح چهارشنبه اتفاق افتاد كه دو دانش آموز جان خود را در اين حادثه از دست دادند و سه دانش آموز ديگر نيز به شدت دچار سوختگي شدند.
دود ناشي از آتش سوزي باعث خفگي يك دانش آموز در محل حادثه شد و دانش آموز ديگر نيز پس از اعزام به بيمارستان امام علي(ع) چابهار بر اثر استنشاق زياد دود جان باخت.
اين دو دانش آموز جان باخته در سال سوم دبيرستان مشغول تحصيل بودند.
سه دانش آموز ديگر نيز كه در اين حادثه دچار سوختگي شديد شده بودند به يكي از بيمارستان هاي زاهدان اعزام شدند.علت وقوع آتش سوزي از سوي كارشناسان مربوطه در دست بررسي است.

 



تردد دوباره قطارهاي تهران - تركيه

با پيگيري هاي انجام شده از سوي مسئولان راه آهن ايران، اعزام قطارهاي مسافري تهران-تركيه از ديروز طبق برنامه انجام مي شود.
به گزارش مهر، با توجه به وقوع زمين لرزه در شهر وان و اعلام راه آهن تركيه مبني بر توقف اعزام قطارهاي مسافري و باري، با هماهنگي هاي صورت گرفته بين مسئولان راه آهن دو كشور، حركت قطار مسافري استانبول-تهران ساعت 55:23 دقيقه ديروز انجام شد.همچنين حركت قطار مسافري تهران-استانبول امروز ساعت30:22 دقيقه از تهران انجام خواهد شد. گفتني است حركت قطارهاي مسافري تهران - دمشق،، تبريز - وان و تهران- استانبول كه روزهاي يكشنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در مسير ريلي تهران-تركيه انجام مي شود از هفته آينده مطابق معمول انجام خواهد شد.

 



معجزه زنده ماندن نوزاد 14روزه

امدادگران در شهر «ارجيش» توانستند يك نوزاد 14 روزه و مادرش را دو روز پس از وقوع زلزله، زنده از زير آوار خارج كنند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «عذرا» نوزاد 14روزه با تلاش تيم هاي امدادي پس از گذشت 48 ساعت زنده از زير آوار خارج شد.
مادر اين نوزاد نيز كه در نزديكي فرزند خود زير آوار گرفتار شده بود، به سلامت از زير آوار خارج شد، اما تلاش براي يافتن پدر اين نوزاد تاكنون نتيجه اي نداشته است.

 



مرگ ديكتاتور منبع درآمد غربي ها

به تازگي حراجي ها و فروشگاه هاي اينترنتي تمركز خود را بر روي موضوع مرگ قذافي قرار داده اند و از اين طريق درآمدهاي كلاني را به جيب مي زنند.
به نوشته روزنامه «ديلي استار» فروشگاه هاي اينترنتي با سوء استفاده از موضوع كشته شدن معمر قذافي ديكتاتور سابق ليبي، اقدام به جمع آوري ده ها هزار پوند از طريق فروش محصولات داراي نام قذافي كرده اند.به نوشته اين روزنامه، ماسك قذافي، مدل لباس هاي آفريقايي قذافي و... تنها ساعاتي پس از مرگ وي درآمدهاي هنگفتي را به جيب سرمايه داران غربي سرازير كرد.همچنين به تازگي فروشگاهي اينترنتي با عنوان «تپانچه طلايي» كه اشاره اي به تپانچه طلايي ديكتاتور ليبي دارد، راه اندازي شده است و در آن وعده داده شده است كه مدل كلت همراه ديكتاتور را به آنها خواهد فروخت.ديلي استار چاپ انگلستان متذكر شد: تي شرت هايي با اين مضمون كه «گلوله به قذافي شليك شد» و «رهايي خوب» براي فروش در اينترنت به چشم مي خورد. همچنين ساعت هاي مچي كه ديكتاتور سابق ليبي به ميهمان خود هديه مي داده است با تصويرش به قيمت يك هزار پوند به فروش گذاشته شده است.اما با همه اين ها، اسكناس هايي نيز براي فروش فضاي مجازي چاپ شده است كه تصاوير خنده داري از ديكتاتور سابق ليبي در آن به چشم مي خورد.در كنار اين ها، بسياري از حراجي ها و كلكسيون داران آمريكايي و اروپايي در تلاش براي دستيابي به تپانچه طلايي ديكتاتور ليبي به هر دري زده اند.

 



قوي ترين بمب اتمي قديمي خنثي شد

ايالات متحده آمريكا آخرين بمب اتمي بزرگ خود را كه از زمان جنگ سرد برجاي مانده بود، خنثي كرد.
به گزارش خبرگزاري آلماني «دويچه وله»، اين بمب با وزني بالغ بر چهار و نيم تن چند صد برابر بمب اتمي هيروشيما قدرت داشت. در پي فاجعه اتمي هيروشيما در سال 1945 نزديك به 140 هزار نفر جان خود را در همان لحظات اوليه يا در ما ه و سال هاي بعد از دست دادند.
به گفته يكي از مقامات مسئول، پروژه نابودي اين بمب اتمي 14سال قبل در زمان رياست جمهوري بيل كلينتون آغاز شد. اين بمب اتمي از سال 1997 از سيستم دفاعي آمريكا خارج شد.

 



پايتخت ايرلند زيرآب!

باران هاي سيل آساي دوبلين، پايتخت ايرلند را زير آب برد.
به گزارش خبرگزاري اتريش، به خاطر اين بارش ها خطوط حمل و نقل ريلي و خيابان ها مسدود شده و خانه ها و مغازه ها زير آب رفته اند به طوري كه بسياري از مردم مجبورند در ميان امواج به خانه هاي شان وارد شوند.تعدادي از جاده هاي مواصلاتي هم بسته شده و پروازها هم لغو شده اند. به گفته سازمان هواشناسي ايرلند در 24 ساعت به اندازه بيش از يك ماه باران باريده است.
بنا به گزارشهاي رسيده، مسئولان شهري برنامه شرايط اضطراري را پياده مي كنند. نيروهاي امدادي ساكنان مناطقي را كه به شدت تحت تأثير بارش ها قرار گرفته اند به محل هاي امن منتقل كرده اند.
آتش نشانان نيز دايم در حال انجام مأموريت هستند. يكي از بزرگ ترين مراكز خريد دوبلين نيز زير آب رفته است. بر اساس گزارش راديويي ايرلند، دو رود هم طغيان كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14