(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آبان 1390- شماره 20068

فرصت سوزي دولت فاجعه مي آفريند
برگزاري جشنواره قرآني ويژه فرهنگيان و بسيجيان در گنبدكاووس
تبديل تمام مسيرهاي منتهي به مشهد الرضا به آزادراه
ايران در كيهان
پل محمد حسن خان بابل چشم انتظار مهرباني
امامزاده خبر داد: عضويت 132 هزار جوان و نوجوان مازندراني در كتابخانه هاي عمومي
انتقاد امام جمعه قاين از اجرايي نشدن مصوبات سفر استاني هيئت دولت
پاركينگ هاي مكانيزه در كرج ساخته مي شود
اجراي طرح حريم، با هدف جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز
انتصابات جديد در شهرستانها
خيرين همداني 3ميليارد ريال جهيزيه به نوعروسان اهدا كردند
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: 120 ميليون سند الكترونيكي مي شود
امام جمعه طبس: تعهد استانداري يزد در تخصيص اعتبار فرهنگي محقق نشده است



فرصت سوزي دولت فاجعه مي آفريند

ساخت ديواررسي حائل بين توده هاي نمكي و درياچه سد گتوند به دليل كمبود اعتبارات متوقف شده است كه اين مهم با توجه به فرا رسيدن فصل بارندگي و بالاآمدن آب درياچه سد، انحلال توده هاي نمك در رودخانه كارون افزايش مي يابد و شوري غيرقابل كنترل آب رودخانه حيات آبزيان و مشرب زمين هاي كشاورزي خوزستان را با خطر جدي مواجه مي كند.
اين درحالي است كه پرويز فتاح وزير نيرو دولت نهم با ابراز نگراني از اين تأخير نابهنگام در نامه اي كه به دفاع از نامجو وزير كنوني نيرو نوشته است، مشكل اصلي وزارت نيرو را عدم تأمين به موقع منابع مالي طرح ها دانسته و ضمن هشدار به احتمال بروز «فاجعه ملي» در سد گتوند، خواستار تسريع در پرداخت مطالبات معوقه و اعتبارات لازم براي تكميل اين پروژه شده و تأكيد كرده است: «پروژه سد گتوند در صورت عدم حمايت هاي مالي در روزهاي آينده از يك پروژه افتخارآميز مهندسي و آبي به يك فاجعه محيط زيستي و ملي تبديل خواهدشد.»
لازم به يادآوري است طرح ديواره رسي به منظور پوشش توده هاي نمكي موجود در درياچه سد و براي كاهش سرعت انحلال نمك در آب رودخانه كارون با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد تومان به اجرا درآمد، كه تاكنون 30 ميليارد تومان از اين اعتبار هزينه شده است و ادامه طرح تا پرداخت مابقي اعتبار متوقف شده است.
گفتني است؛ طبق برآورد كارشناسان سد گتوند چنانچه اين فاجعه رخ دهد، كيفيت آب كارون ازكنترل خارج مي شود و علاوه بر هدر رفتن 30 ميليارد تومان هزينه ساخت ديواره رسي، آبزيان رودخانه و هزاران هكتار از زمين هاي كشاورزي خوزستان دچار آسيب جبران ناپذيري خواهندشد.
اهواز -خبرنگاركيهان

 



برگزاري جشنواره قرآني ويژه فرهنگيان و بسيجيان در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
با هدف گسترش معارف قرآني و گراميداشت هفته بسيج، جشنواره قرآني ويژه فرهنگيان و بسيجيان در گنبد كاووس برگزار شد.
با همكاري بسيج، دارالقرآن المبين آموزش و پرورش و بسيج فرهنگيان به منظور گسترش معارف قرآني و گراميداشت هفته بسيج، جشنواره قرآني ويژه فرهنگيان و دانش آموزان بسيجي در مسجد عسكريه گنبد كاووس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جشنواره كه با حضور جمعي از مسئولان شهرستان برگزار شد، حدود 60نفر از قاريان فرهنگي و دانش آموزان بسيجي كه سال هاي گذشته مقام هاي كشوري و استاني را كسب كرده اند، به قرائت قرآن كريم و اجراي تواشيح پرداختند.
مدير آموزش و پرورش گنبد كاووس نيز در اين مراسم، با اشاره به اهميت تدريس قرآن در مدارس گفت: بايد فرهنگ آموزش قرآن كريم در مدارس نهادينه شود و براي رسيدن به اين هدف عالي بايد مربيان و خانواده ها با هم همكاري تنگاتنگ داشته باشند.
نبي الله آخوندي مهم ترين برنامه هاي آموزش و پرورش را در جهت گسترش معارف قرآني در مدارس استفاده از مربيان آموزش ديده، استفاده مطلوب از زنگ هاي قرآن، تعيين اهداف صريح و روشن براي آموزش قرآن و گسترش مدارس قرآني در سطح شهرستان اعلام كرد.
وي افزود: سال گذشته در اين شهرستان 32 مدرسه قرآني راه اندازي شد كه امسال اين تعداد به 50 مدرسه افزايش يافته است.
گفتني است در اين مراسم، از قاريان و گروه هاي تواشيح با اهداي لوح تقدير و هداياي ديگر تقدير شد.

 



تبديل تمام مسيرهاي منتهي به مشهد الرضا به آزادراه

مشهد- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي گفت: به منظور تامين ايمني كامل براي زائران، تمام راه هاي منتهي به مشهد بايد به آزادراه تبديل شود.
ابراهيم صنيعي در مراسم توديع و معارفه رئيس اداره راه و ترابري شهرستان مشهد، اظهار داشت: خراسان رضوي به خاطر وجود مرقد مطهر ا مام هشتم(ع)، در مركز آن و همچنين وجود مجموعه اي كم نظير از استعدادها و توانمنديهاي صنعتي، كشاورزي و بازرگاني در بحث توزيع امكانات و اعتبارات بسيار مظلوم واقع گرديده و اين امر كار مضاعف و چندبرابري مي طلبد.
وي وجود بارگاه ملكوتي امام هشتم(ع)، امكانات و توانمنديهاي صنعتي و تجاري و همچنين ترانزيتي بودن جاده هاي خراسان رضوي را دلايل عمده ثبت آمار بالاي تردد و ترافيك در راههاي اين استان دانست و تصريح كرد: اين حجم بالاي ترافيك نيازمند توسعه شبكه آزادراهي در اين استان و به ويژه مسيرهاي منتهي به مشهد مقدس است.
گفتني است: در اين مراسم غلامرضا علي آبادي به عنوان رئيس جديد اداره راه و ترابري شهرستان مشهد منصوب و از زحمات محمد پارسا كه به مدت 9 سال اين مسئوليت را عهده دار بود تقدير و تشكر شد.

 



ايران در كيهان

توليد زيتون
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان گفت: اين استان با توجه به توسعه سطح كشت زيتون رتبه اول كشور و به لحاظ توليد زيتون مقام چهارم كشور را داراست و در سال جاري نيز پيش بيني مي شود بالغ بر 7 هزار و 32 تن دانه زيتون از باغات بارور استان توليد شود.
مهندس مصطفي لو افزود: در نظر است سطح باغات زيتون استان در يك طرح 15 ساله به حدود 75 هزار هكتار برسد.
راه اندازي 2 واحد توليدي
اهواز- خبرنگار كيهان: اولين واحد گاو شيري انديمشك با ظرفيت 50 رأس در منطقه لور اين شهرستان راه اندازي شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان انديمشك با اعلام اين خبر هزينه راه اندازي اين واحد شيري را 4 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اين واحد قادر است سالانه 200 تن شير توليد و به بازار مصرف عرضه كند.
سيدهدايت موسوي همچنين از راه اندازي يك واحد پرورش مرغ گوشتي در منطقه دوكوهه شهرستان انديمشك خبر داد و گفت: اين مرغداري داراي ظرفيتي 20 هزار قطعه مرغ گوشتي است و سالانه حدود 200 تن گوشت سفيد توليد مي كند.
بودجه مورد نياز
همدان- خبرنگار كيهان: مسئول دفتر فني اوقاف و امور خيريه استان همدان گفت: براي تكميل عمليات عمراني امامزاده عبدالله (ع) همدان حدود يك ميليارد و 500 ميليون تومان نياز است تا مجموعه قابل استفاده باشد چرا كه تجهيزات در نظر گرفته شده خيلي عظيم است و از موتورخانه تا سالن هاي مجزا را نيز در برمي گيرد كه به اعتبار نياز دارد.
عبدالوند يادآور شد: در صورت تصويب و اختصاص اعتبارات دولتي تكميل و تجهيز مجموعه بقعه امامزاده عبدالله شتاب بيشتري مي گيرد كه اين مهم بايد مورد توجه مسئولين قرار بگيرد.
فعاليت شوراي امر به معروف
¤ مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 243 شوراي امر به معروف در مدارس استان فعاليت دارند.
عباس حسيني محتشم در نشست مشترك شوراي معاونين اين ستاد، با ستاد احيا و شوراي امر به معروف آموزش و پرورش شهرستان بهار، افزود: دو هزار و 428 نفر از دانش آموزان استان با بهره گيري از آموزش هاي لازم، عضو تيم هاي تذكر لساني مدارس هستند و بيش از 40 هزار كتاب و نرم افزار بين آنها توزيع شده است.
وي اضافه كرد: برنامه هاي هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر كه از اول محرم آغاز خواهد شد، به طور گسترده در سطح مدارس استان اجرا مي شود.
مقاوم سازي مدارس
تبريز- خبرنگار كيهان: مقاوم سازي لرزه اي 145 مدرسه آذربايجان شرقي با دو هزار كلاس درس آغاز شده است.
در اين راستا مقاوم سازي 130 مدرسه به پايان رسيده و بقيه مدارس نيز تا آخرسال جاري به اتمام مي رسند و مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
ارزيابي لرزه اي تمامي مدارس اين استان، در قالب طرح شناسنامه مدارس انجام مي شود.
افزايش بيماران هموفيلي
تبريز- خبرنگار كيهان: مسئول دفتر كانون هموفيلي آذربايجان شرقي گفت در سال گذشته 300 بيمار هموفيلي در اين استان وجود داشت اما اكنون تعداد اين بيماران به 400 نفر رسيده است. اكرم طبقچي اهري افزود: روند بيماران هموفيلي در استان آذربايجان شرقي رو به رشد است و دولت و دستگاه هاي مربوطه بايد به اين امر رسيدگي كنند. به گفته اين مسئول بيشتر بيماران هموفيلي در تبريز، هريس، مراغه، اهر و بناب به سر مي برند.
واكسينه شدن دام ها
¤ مديركل دامپزشكي استان آذربايجان شرقي گفت: بيش از 3 ميليون و 123 هزار و 332 راس دام در اين استان عليه تب برفكي و مالت واكسينه شدند. بهراد زنديه با اشاره به صادرات محصولات دامي اين استان به خارج از كشور گفت: 266 هزار قطعه جوجه يك روزه، 52 تن پاي مرغ و 20 تن كنسانتره دامي به خارج از كشور صادر شده است.
تجهيز اورژانس به اتوبوس آمبولانس
¤ مركز فوريت هاي پزشكي استان آذربايجان شرقي اعلام كرد: پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به مبلغ دو ميليارد و 500 ميليون ريال براي اورژانس 115 تبريز خريداري شده است. براساس اين گزارش، اتوبوس آمبولانس يك درمانگاه سيار براي يك بيمار بدحال و هشت مصدوم ديگر خواهد بود.
برگزاري يادواره شهدا
نائين- خبرنگار كيهان: يادواره 65 شهيد فرهنگي و دانش آموز شهرستان نائين با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان نائين در سالن امام خميني اين شهرستان برگزار شد. در اين مراسم كه دانش آموزان نائيني حضور داشتند معاون تربيت و آموزش بسيج نواحي مقاومت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، هدف از برگزاري اين يادواره را تعميق و گسترش تفكر بسيجي و معرفي دستاوردهاي سازمان بسيج دانش آموزي ذكر كرد.
فرهنگ سازي جهت نگرش
كاشان- خبرنگار كيهان: مدير جامعه نابينايان كاشان گفت: فرهنگ سازي براي نوع نگرش به نابينايان بايد ابتدا از مسئولان شروع شود.
عباسعلي نهادي در جلسه شوراي اداري شهرستان كاشان اظهار داشت: عدم فرهنگ سازي در جامعه نسبت به نوع نگرش و توجه به نابينايان يكي از مشكلات پيش روي جامعه و روشندلان است كه البته اصلاح چنين نگرشي بايد ابتدا از مسئولان جامعه آغاز شده و در مراتب بعد به افراد عام جامعه برسد.
وي خاطرنشان كرد: افراد نابينا در هر شهري حق زندگي دارند و به عنوان يك شهروند بايد از تمام حقوق شهروندي كه ديگر افراد جامعه از آن برخوردارند، بهره مند باشد.
صيانت ازحقوق بيت المال
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس كل دادگستري استان مازندران در نشست شوراي حفظ بيت المال در منابع طبيعي اين استان گفت: مهم ترين مسئله در مازندران، مسئله اراضي است و محور سياست رئيس قوه قضائيه همين است كه قانون بايد در كشور رعايت شود. حجت الاسلام والمسلمين حسين طالبي افزود: مشكلات موجود ناشي از درست عمل نكردن مسئولان گذشته به وظايف خود در راستاي صيانت از حقوق بيت المال است.
ساماندهي ائمه جماعات
زرين شهر- خبرنگار كيهان: رئيس ستاد اقامه نماز شهرستان لنجان از ساماندهي ائمه جماعات مدارس شهرستان خبر داد و گفت: هم اكنون در بسياري از مدارس شهرستان لنجان نماز جماعت برگزار مي شود ولي همچنان با كمبود روحاني مواجه هستيم.

 



پل محمد حسن خان بابل چشم انتظار مهرباني

پل تاريخي محمد حسن خان به شماره 1414 به ثبت ملي رسيده و جزو آثار ثبت شده و رسمي و كشوري است و اين نشانگر آن است كه مسئولان ذيربط درسطح شهرستان بايد با نگاه ملي از اين اثر مراقبت كنند.
پل محمدحسن خان بر روي بابل رود در يك كيلومتري جنوب شهر بابل قرار دارد.
اين پل توسط محمدحسن خان جد آقا محمدخان قاجار بر روي بابل رود احداث شده است كه تاريخ ساخت آن حدود 1168 هجري شمسي است.
اين پل را محمدحسن خان با صرف دوازده هزارتومان بر روي بابل رود تأسيس كرد كه صدمتر طول و شش متر عرض و هشت متر ارتفاع و هشت چشمه دارد.
اين بناي عظيم كه در زمان خود با امكانات آن وقت با آجر، خاك رس، ساروج و تخم مرغ بنا شد تا سال 1343راه ارتباطي بابل به بندپي و آمل و تهران و روستاهاي جنوب و جنوب غربي بابل به شمار مي رفت كه در گذر زمان با بهره برداري از پل موزيرج و احداث جاده جديد بابل به آمل از فشار وارده به اين پل كاسته شد اما همچنان با عنايت به افزايش جمعيت و تردد وسيله نقليه، ترافيك شديد كه در حال حاضر بر روي پل صورت مي گيرد استحكام پل، با خطر مواجه شده است.
البته در كنار پل محمدحسن خان پل جديدي كه يك طرفه است برپا شده است كه مسير پل تاريخي محمدحسن را از سمت جنوب به شمال يك طرفه كرده است كه متأسفانه شاهد تخريب اين پل نيز هستيم.
به تازگي هم در امتداد جاده ساحلي مسيري از زير اين پل عبور مي كند كه در واقع از بالا و پايين اين پل درمعرض تخريب تدريجي است كه اگر فكري براي حفظ اين ميراث گرانقدر كه در واقع نماد و سمبل شهر بابل است نشود در آينده نه چندان دور شاهد تخريب كامل اين پل خواهيم بود.
اين درحالي است كه هم اكنون در قلب بسياري از كشورها و كلان شهرهاي جهان ساختمان هاي كهن و قديمي را دودستي حفظ و نگهداري مي كنند و با افتخار از آن ياد مي كنند و نسل نو و گردشگران دسته دسته از آنان بازديد مي كنند. لذا جا دارد ما نيز از اين همه افتخار دودستي مراقبت بكنيم.
در هر صورت ما هشدار داديم و از اكنون منتظر اقدامات به هنگام و موثر مسئولان هستيم.
خبرنگاركيهان - بابل

 



امامزاده خبر داد: عضويت 132 هزار جوان و نوجوان مازندراني در كتابخانه هاي عمومي

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران از عضويت 132 هزار جوان و نوجوان مازندراني در كتابخانه هاي عمومي استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي مازندران، «محمد اسماعيل امامزاده» در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي مازندران در استانداري گفت: در شش ماهه نخست امسال، مازندراني ها بالغ بر يك ميليون و 210 هزار كتاب را از كتابخانه هاي استان به امانت گرفته و يك ميليون و 570 هزار نفر براي مطالعه به كتابخانه هاي عمومي مازندران مراجعه كردند.
وي با بيان اينكه كتابخانه هاي عمومي استان در سال گذشته يك ميليارد و 170 ميليون تومان درآمد داشتند؛ افزود: ميزان درآمدهاي كتابخانه هاي استان از محل نيم درصد اعتبارات شهرداريها بالغ بر يك ميليارد تومان بوده است.
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران با اشاره به اينكه حدود 878 ميليون تومان صرف هزينه هاي اداري، تأسيساتي و جاري كتابخانه هاي عمومي استان در سال گذشته شده است؛ يادآور شد: 292 ميليون تومان هزينه پرسنلي در سال گذشته از طريق كتابخانه هاي عمومي مازندران پرداخت شد.
دبير نهضت مطالعه مفيد در استان مازندران، از راه اندازي اساسنامه مجمع خيران كتابخانه ساز خبر داد و افزود: براي تدوين اين اساسنامه بالغ بر 1000 ساعت كار كارشناسي در مدتي نزديك به دو سال انجام شده است.
امامزاده يادآور شد: با اجرايي شدن اين اساسنامه از سوي رئيس انجمن، مجمع خيران كتابخانه ساز طي دو ماه در تمامي شهرستانهاي مازندران احداث مي شود.
وي با اشاره به تجليل از خادمان كتاب در هفته كتاب و كتابخواني، گفت: سال گذشته بالغ بر 16 هزار مازندراني در هفته كتاب به صورت رايگان به عضويت كتابخانه هاي عمومي مازندران درآمدند.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان مازندران، با اشاره به كمبود كتب ديني در كتابخانه ها پيشنهاد كرد به منظور افزايش كتب ديني در كتابخانه هاي عمومي استان، برخي درآمدهاي وقفي صرف خريد اين كتب شود.

 



انتقاد امام جمعه قاين از اجرايي نشدن مصوبات سفر استاني هيئت دولت

قاين- خبرنگاركيهان:
آيت الله اصفهاني امام جمعه قاين در خطبه هاي نمازجمعه شهرستان ضمن تشكر از استقبال گرم قاينات و حضور دولت در استان خراسان جنوبي از اجرايي نشدن مصوبات دولت و تصميمات سفر چهارم به شدت انتقاد كرد.
وي دربخشي از سخنان خود با استناد به اهداف سفر چهارم دولت گفت: در دور چهارم سفر دولت به خراسان جنوبي اعلام شد مصوبات دوره هاي قبلي رسيدگي و اجرايي مي شود و دكتر احمدي نژاد نيز در سخنراني خود بر آن تأكيد كرد ولي پادگان قاين كه دستور رهبر معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا و مصوبه دولت را دارد دوازده سال است باقي مانده است و اقدام شايسته اي در پيگيري آن صورت نگرفته است و تحقيقي انجام نمي شود كه چه دستهايي دركار است؟ دقتي صورت نمي گيرد چرا در خصوص دستور ايشان در احداث پادگان توجهي نمي شود وكار به تأخير مي افتد. از سال گذشته كه كار آغاز شده است چرا با اعتباري كه پروژه داشته و فقط در حد يك پاسدارخانه 500 متري احداث بنا شده است و ادامه كار معطل مانده است؟ چرا بايد اين طور باشد؟
امام جمعه قاين در ادامه سخنان خود به زيرساختهاي توسعه شهرستان اشاره كرد و افزود يكي از زيرساخت هاي توسعه دانشگاه است و از بدو الحاق قاينات به خراسان جنوبي با توجه به وضعيت كشاورزي قاينات در استان احداث و تأسيس دانشكده كشاورزي دراين شهرستان خواست مردم اين شهرستان بود ولي بعد از گذشت 6 سال اسمي از اين پروژه نيست و دولت هيچ توجهي به آن نداشته است.
آيت الله اصفهاني همچنين با خطاب قراردادن دولت ادامه داد آيا اين زشت نيست كه در هيئت دولت آقايان محترم بيايند و مصوبات قبلي كه در مورد قاينات بوده است را برگردانند؟ و در سفر چهارم دولت، تأسيس دبيرخانه دايمي زعفران و مركز تحقيقات زعفران و زرشك را كه مصوبه دولت براي قاين دارد و بارها راساً اعلام گرديده است را به بهانه دانشگاه اجرا نكنند؟ آيا زشت نيست كه هيئت دولت زيرصحبت رئيس جمهور و خواست مردم بزنند؟
آيت الله اصفهاني امام جمعه قاين درپايان سخنان خود افزود اگر اين طرح و مصوبات براساس تصميمات قبلي دولت اجرا و پيگيري نشود لازم است طوماري با امضاي تمام مردم قاينات به محضر رهبري معظم انقلاب اسلامي كه از همه بيشتر به فكر مستضعفين است بفرستيم و از ايشان استمداد بطلبيم. البته اين تنها نيست اگر بنا باشد ما اين گونه مسائل را بگوييم خيلي بيشتر است ولي به احترام نظام اسلامي و مقام معظم رهبري اين مردم قانع تا به حال هرچه شده است سرجايشان نشسته اند و حرفي نزده اند.

 



پاركينگ هاي مكانيزه در كرج ساخته مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر كرج از احداث پاركينگ هاي مكانيزه به ظرفيت هزار خودرو در اين شهر خبر داد.
عبدالله پور مظاهري در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: كمبود پاركينگ در كرج سبب ايجاد برخي مشكلات براي شهروندان شده است.
وي گفت: پاركينگ هاي مكانيزه در نقاط پرتردد شهر ساخته مي شود تا بتوان بار ترافيكي را بخصوص در چهارراه ها كاهش داد و زمينه هاي رفاه شهروندان را به وجود آورد.
پورمظاهري افزود: شهرداري كرج درصدد فراهم كردن امكانات لازم است تا پاركينگ هاي مكانيزه را تا پايان سال آينده احداث و آماده بهره برداري كند.

 



شهردار نوشهر خبر داد
اجراي طرح حريم، با هدف جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز

نوشهر- خبرنگار كيهان:
شهردار شهر ساحلي نوشهر از اجراي طرح حريم، با هدف جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح شهرستان خبر داد.
مهندس اماني افزود: اين طرح از سال 86 همزمان با طرح تفصيلي محدود در حال پيگيري است و طي چند روز آتي مراحل نهايي خود را طي خواهد كرد.
وي در ادامه اظهار داشت: با تعيين پيمانكار واجد شرايط و هزينه اي بالغ بر 200 ميليون تومان، طرح سيستم اطلاعاتي و مكان يابي GIS را در شهرداري نوشهر اجرايي خواهيم كرد.
اماني با بيان اينكه طي 10 ماه آينده، اين طرح مرحله به مرحله آماده تحويل و بهره برداري است؛ گفت: در اين طرح افزون بر ارائه خدمات آسان به شهروندان، از صرف هزينه و زمان در شهرداري پيشگيري به عمل مي آيد. وي در پايان از اجراي طرح «صداي شهروند» با راه اندازي خط ارتباطي 137 در شهرداري نوشهر خبر داد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

آبادان-خبرنگار كيهان: در احكامي جداگانه از سوي رئيس قوه قضاييه «نعمت الله بهروزي» به عنوان رئيس جديد دادگستري آبادان، «بهروز گودرزي» به عنوان معاون دادستاني تهران و «علي رضا آقاجاري» به عنوان معاون دادستان آبادان معرفي شدند.
اراك- خبرنگار كيهان: براساس احكام جداگانه از سوي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي، «حميد صادقي» و «عباس كمندلو» به ترتيب به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دليجان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آشتيان منصوب شدند.
بناب- خبرنگار كيهان: طي مراسمي دكتر مجيد اوحدي به عنوان رئيس جديد دانشگاه پيام نور مركز بناب معرفي شد.
ورامين- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين سيدحسين حسيني به عنوان امام جمعه جوادآباد معرفي شد.
طي مراسمي با حضور مسئولان لشكري و كشوري حجت الاسلام والمسلمين حجتي به عنوان رئيس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي جنوب شرق استان تهران تعيين شد.
اصفهان- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي جانشين رئيس ستاد برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها، عليرضا موثقي به عنوان مدير روابط عمومي ستاد استاني برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها انتخاب شد.
رشت- خبرنگاركيهان: براساس حكم دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري صنعتي و ويژه اقتصاد كشور مهدي سعادتي به عضويت هيئت مديره سازمان منطقه آزاد تجاري- صنعتي انزلي درآمد.
اراك- خبرنگاركيهان: طي مراسمي عليرضا زاوشي به عنوان سرپرست جديد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي معرفي شد.
مهربان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي عيسي محمدپور به عنوان شهردار جديد شهر دوز دوزان تعيين شد.
بادرود- خبرنگاركيهان: استاندار اصفهان با صدور حكمي محمد عسكريان را به سمت بخشدار بادرود منصوب كرد.
نائين- خبرنگاركيهان: در نشست شوراي اداري شهرستان نائين محسن ميرزابيگي به سمت بخشدار جديد انارك و علي اكبر خدايي به عنوان فرماندار نائين انتخاب شدند.
اراك- خبرنگاركيهان: رئيس قوه قضائيه با صدور حكمي حجت الاسلام والمسلمين قاسم عبداللهي را به سمت رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب اراك منصوب كرد.

 



خيرين همداني 3ميليارد ريال جهيزيه به نوعروسان اهدا كردند

همدان- خبرنگار كيهان:
خيرين و نيكوكاران همداني، طي مراسمي، 3ميليارد ريال براي تأمين جهيزيه نوعروسان تحت پوشش كميته امداد استان اهدا كردند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم مديركل كميته امداد امام خميني(ره) همدان گفت: طي 19سال كه از تشكيل ستاد تأمين جهيزيه اين كميته در استان مي گذرد، با همت والاي نيكوكاران و امدادگران، 34 هزار و 345 نوعروس با اهداي 96 ميليارد ريال جهت تأمين جهيزيه، به خانه بخت رفته اند.
مهدي فضلي افزود: 98 درصد از ازدواج هاي افراد تحت پوشش كميته امداد استان، با موفقيت همراه بوده است.
وي ادامه داد: ستاد تأمين جهيزيه كميته امداد، علاوه بر فعاليت مذكور، استحكام بنيان خانواده هاي زيرپوشش و جلوگيري از فروپاشي آنها، پيشگيري از اسراف و تبذير و صرفه جويي در هزينه ها، ارايه الگوي صحيح زندگي و دوري از هرگونه آلايش در آن را پيگيري مي كند.
فضلي خاطر نشان ساخت: در اين مراسم نيز مردم خير استان جهت تأمين 300مورد جهيزيه با 3ميليارد ريال هزينه اقدام كرده اند كه اميدواريم تا پايان سال تأمين و تهيه جهيزيه به 3هزار و 500مورد با پيش بيني 25ميليارد ريال مساعدت نيكوكاران برسد.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: 120 ميليون سند الكترونيكي مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: به زودي 120 ميليون سند در اختيار اين سازمان به الكترونيكي تبديل مي شود.
مهندس «محمد ناظمي اردكاني» در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي استان اصفهان افزود: نگهداري 120 ميليون سند به افرادي كه زادگاه آنان با محل خدمتشان متفاوت است كمك مي كند تا با ارائه سريع خدمات از آن بهره بگيرند.
معاون وزير كشور همچنين از تبديل كارت ملي به كارت هوشمند در آينده نزديك خبر داد و گفت: علاوه بر اينكه سازمان ثبت احوال مي تواند از ظرفيت كارت ملي هوشمند براي شناسايي استفاده كند كليد ورود به دولت الكترونيك است و تمامي دستگاه ها مي توانند از ظرفيت مهم اين كارت بهره گيرند.
وي با اعلام اينكه در مرحله نخست صدور كارت هوشمند 7 خدمت پيش بيني شده است، گسترش شبكه استعلام را از ديگر اقدامات اين سازمان برشمرد و گفت: مهم ترين استفاده از شبكه استعلام جلوگيري از جعل سند خواهد بود.
وي افزود: براي فراخوان و صدور شناسنامه مكانيزه و تعويض شناسنامه ها به اعتبار و تجهيزات زيادي نياز است.

 



امام جمعه طبس: تعهد استانداري يزد در تخصيص اعتبار فرهنگي محقق نشده است

طبس- خبرنگار كيهان:
امام جمعه طبس از محقق نشدن تعهد استانداري يزد در تخصيص اعتبار فرهنگي به اين شهرستان انتقاد كرد.
حجت الاسلام سيدابراهيم مهاجريان در دومين جلسه شوراي اقامه نماز شهرستان در سال جاري با اعلام خبر فوق اظهار داشت:
در فروردين سال جاري بنا بر اعلام استانداري يزد مبلغ 3 ميليارد و 300 ميليون ريال اعتبار به امور فرهنگي طبس مانند مساجد، هيئت هاي مذهبي و حسينيه هاي طبس اختصاص يافته است، كه پيرو اين مطلب جلسه اي در فرمانداري تشكيل و فهرستي از مساجد، حسينيه ها و هيئت هاي مذهبي شهرستان مبني بر تقسيم اين اعتبار به استانداري يزد ارسال شد.
وي گفت: اما پس از گذشت 40 روز از زمان تشكيل جلسه و ارسال اين فهرست متأسفانه از سوي استانداري اعلام شد؛ مبلغ اعلام شده قابل پرداخت نيست.
مهاجريان با بيان اينكه اعلام اين خبر توقعاتي را در ميان مردم و متوليان مراكز فرهنگي ايجاد كرده و مراجعات متعدد آنان را به دنبال داشته است، افزود: هر چند در پي گيري اين موضوع به صورت كتبي و حتي حضوري با استانداري و شخص استاندار مذاكراتي صورت گرفته است؛ اما چه در مكاتبه و چه در جلسه حضوري، هيچ پاسخي از سوي استاندار يزد در اين باره داده نشده است.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14