(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آبان 1390- شماره 20068

حديث دشت عشق
قهرماني پيروزي در جام ولايت
اخبار كوتاه از فوتبال
شكست خانگي كهكشاني ها برابر پيكان
اولين نماينده ايران امشب روي تخته مي رود
اتفاقي نادر در بوكس ايران بوكسور دوپينگي، قهرمان كشور شد!
آغاز رقابت هاي تيراندازي بين المللي جايزه بزرگ تهران
مسابقه همزمان قائم مقامي با 30 شطرنج باز آلماني



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «اصغر ربيعي»
فنا از خلق، بقا در عشق حق

سال 1341 آن زمان كه اهل زمين و آسمان در سوگ دردانه دخت پيامبر(ص) و آيه «امن يجيب» حسين بن علي(ع) سياهپوش بودند؛ تولد يافت. از همان زمان گويي معبود جرعه اي از رموز هستي را به جگر عطشان «اصغر» نوشانده بود چرا كه پيشاني بر جاي پاي حسين(ع) ساييده و آذوقه از عشقش اندوخته و بر دوش گرفته بود تا در راه نوراني شريعت؛ رفتن آغاز كند. به گاه نيايش، پيله تنهايي را مي دريد و به آنجايي كه حيرت مي باريد؛ بال مي گشود.به گاه آموختن چون تشنه جام معرفت بود، دوازده سال شرابي ناب از ساغر ساقي معرفت به كام دل چشاند. هنوز گنجايش مستي بيشتري را داشت اما دفتر روزگار ورقي ديگر خورد. آن زمان كه همگان بر سجاده وجود بت شكن دوران، نماز مي گزاردند تا دستان استقلال و آزادي را در دست گيرند، اصغر نيز با دستاني كه آشناي پخش اعلاميه و به زير كشيدن مجسمه هاي شاه و بود؛ حضور داشت.سپس زماني كه ابليس ستم قدم بر آستانه خانه وطن گذارد، همه چيز بوي تا خدا رفتن گرفت و اصغر نيز پس از فراگيري آموزش هاي نظامي در «پادگان غدير»، دوباره به خاك عطشناك جبهه قدم نهاد اول بار 15 روز حاضر بود و در عمليات «رمضان»، جانشين فرمانده «گردان امام حسن(ع)» دسته يعقوب، تيپ امام حسين(ع) شد. دوم بار 7روز عشق و حماسه را فرياد كرد و با گام هاي استوارش تاختن را ادامه داد تا اينكه سرانجام سال 1361 ، سرزمين جنوب شاهد گم شدن او در معشوق و پيوستنش به جمع مفقودين جاويد الاثر شد. شهيد «اصغر ربيعي»، سال 1341 در خوراسگان متولد شد و در 24/4/1361 در شرق بصره به شهادت رسيد.

 



دربي هفتاد و دوم تهران با نتيجه تساوي تمام شد
قهرماني پيروزي در جام ولايت

هفتادومين ديدار تيم هاي پيروزي و استقلال كه در چارچوب تورنمنت سه جانبه جام ولايت برگزار شد، به نتيجه تساوي انجاميد تا سرخپوشان تهراني عنوان قهرماني اين جام بين المللي را به خود اختصاص دهند.
هفتادودومين ديدار تيم هاي استقلال و پيروزي اين بار در چارچوب ديداري از تورنمنت چهارجانبه جام ولايت برگزار شد. اين ديدار كه از ساعت 30:16 ديروز و با قضاوت سعيد مظفري زاده در ورزشگاه آزادي برگزار شد، به نتيجه تساوي 2 بر 2 انجاميد.
در اين بازي ابتدا تيم پيروزي به گل رسيد. در دقيقه 6 مسابقه حميد عزيززاده در محوطه جريمه استقلال روي اميرحسين فشنگچي مرتكب خطا شد كه داور به سود پيروزي اعلام خطاي پنالتي كرد. ضربه پنالتي را هادي نوروزي در دقيقه 7 به تور دروازه استقلال چسباند و تيمش را با يك گل پيش انداخت.
پيروزي پس از اين گل 2 بار توسط وحيد هاشميان و اميرحسين فشنگچي تا آستانه گلزني پيش رفت اما از فرصت هاي خود استفاده نكرد تا اينكه در دقيقه 33 توسط آرش برهاني بازي مساوي شد. در فاصله 12 دقيقه مانده به پايان بازي در نيمه اول مهدي اميرآبادي توپي را روي دروازه پيروزي فرستاد كه آرش برهاني با ضربه سر آن را به گل تساوي آبي پوشان تبديل كرد.
پس از آنكه دو تيم با نتيجه تساوي يك بريك به رختكن رفتند، در نيمه دوم بازهم اين پيروزي بود كه ابتدا به گل رسيد. در دقيقه 47 بازي هادي نوروزي بازهم در نقش گلزن ظاهر شد و پاس عمقي اميرحسين فشنگچي را وارد دروازه آبي پوشان كرد.تيم استقلال پس از اين گل حملات زيادي روي دروازه پيروزي داشت تا اينكه در دقيقه 70 توسط حنيف عمران زاده به گل تساوي رسيد. عمران زاده ضربه كرنر ارسالي توسط فريدون زندي از جناح چپ را با ضربه سر وارد دروازه عمران زاده كرد.
بازي با نتيجه تساوي 2 بر 2 دنبال مي شد تا اينكه در دقيقه 79 عليرضا محمد كارت زرد دوم را دريافت كرد و از زمين اخراج و باعث شد تيمش 11 دقيقه پاياني مسابقه را با يك بازيكن كمتر به كار ادامه دهد.
پيروزي كه در سه دربي گذشته مقابل استقلال و پرويز مظلومي تن به شكست داده بود، با اين تساوي بالاخره طلسم ناكامي هاي خود در دربي را شكست. در پايان اين تورنمنت پيروزي با توجه به پيروزي مقابل ناسيونال پاراگوئه قهرمان جام ولايت شد و استقلال هم تنها با يك تساوي پايين تر از تيم پاراگوئه اي در رده سوم قرار گرفت .
نوروزي بهترين بازيكن دربي
مهاجم تيم فوتبال پيروزي به عنوان بهترين بازيكن ديدار پيروزي - استقلال در چارچوب جام ولايت انتخاب شد. هادي نوروزي كه در هفتاد و دومين ديدار تيم هاي پيروزي و استقلال در چارچوب جام ولايت هر 2 گل سرخپوشان را به ثمر رسانده بود، در پايان اين مسابقه از سوي مسئولان برگزاري به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد.
¤ تركيب استقلال:هادي زرين ساعد، حنيف عمران زاده، ميثم حسيني، جواد شيرزاد، مهدي اميرآبادي، كيانوش رحمتي، حميد عزيززاده(55- الونگ الونگ)، محسن يوسفي( 46- علي حمودي)، فريدون زندي(79- توحيد غلامي)، آرش برهاني و اسماعيل شريفات.
¤ تركيب پيروزي:ميثاق معمارزاده، رضا نورمحمدي، مجتبي شيري، ابراهيم شكوري( 88- روح الله سيف الهي)، حسين بادامكي، اميرحسن فشنگچي( 73- محمد منصوري)، عليرضا محمد، سامان آقازماني، ممدوتال،وحيد هاشميان (89- مهرداد اولادي) و هادي نوروزي.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي:اين جام مبارك پيروزي باشد
اين بازي دربي نبود و قهرماني هم مبارك پيروزي باشد. پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال پس از پايان ديدار تيمش مقابل پيروزي كه با نتيجه 2 بر 2 مساوي همراه بود، ضمن بيان مطلب فوق گفت:: اين بازي دربي نبود. ما به احترام اينكه جام ولايت بود، در آن شركت كرديم و از همه نفرات مان در اين جام بازي گرفتيم. مظلومي ادامه داد: من گله اي از كسي ندارم اما رحمتي را براي اين بازي مي خواستيم البته زرين ساعد هم در اين بازي خوب عمل كرد. سرمربي استقلال گفت: چرا حسين بادامكي كه به تيم ملي دعوت شده بايد در اين بازي حضور داشته باشد؟ آيا مي خواستند پيروزي قهرمان شود؟ البته عيبي ندارد اين جام مبارك پيروزي باشد.
الونگ: آمده بودم تست بدهم !
بازيكن كامروني تيم فوتبال استقلال گفت: در بازي مقابل پيروزي مي خواستم تست بدهم تا كادر فني استقلال وضعيتم را ببيند .
الونگ الونگ پس از تساوي 2 بر 2 برابر پيروزي گفت: امروز(ديروز) براي تست دادن در استقلال بازي كردم. مدير برنامه هايم روز گذشته با مسئولان استقلال صحبت كرد و خيلي دوست دارم در اين تيم بازي كنم. فردا(امروز) با مسئولان استقلال به طور جدي مذاكره مي كنم. من با مظلومي حرف زدم و او به من گفت اگر مثل قبل باشي تو را مي خواهم .
دعوت از بادامكي و خط قرمز روي نام كريمي و نوري
علي كريمي و پژمان نوري به علت آسيب ديدگي نتوانستند تيم ملي را در ديدار مقابل بحرين و اندونزي همراهي كنند. سرپرست تيم ملي ضمن بيان مطلب فوق افزود: متأسفانه علي كريمي و پژمان نوري نتوانستند شرايط همراهي تيم ملي را در بازي هاي پيش رو پيدا كنند و در ديدار با بحرين و اندونزي غايب خواهند بود. وي در ادامه افزود: كادر فني تيم ملي از قبل تدابير لازم را انديشيده و با دعوت از محمد نوري جانشين علي كريمي را انتخاب كرده بود. ضمن اينكه حسين بادامكي هم به جاي پژمان نوري به اردوي تيم ملي دعوت شد تا كمبودي در ديدارهاي پيش رو نداشته باشيم.
صعود جوانان ايران با شكست پاكستان
تيم فوتبال جوانان كشورمان با برتري پرگل مقابل پاكستان جواز حضور در مرحله نهايي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا را بدست آورد. جوانان فوتبال كشورمان كه در ديدارهاي گذشته خود در اين مسابقات تيم هاي هند و تركمنستان را نيز شكست داده بودند، در اين بازي با نتيجه 5 بر صفر به پيروزي رسيدند و به عنوان يكي از تيم هاي برتر گروه C مرحله انتخابي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا جواز حضور در مرحله نهايي اين مسابقات را بدست آوردند. براي تيم جوانان كشورمان در اين بازي احمد اسكندري (2)، علي جهانبخش (7- پنالتي و 63)، بهنام برزاي (15) و اميررضا زارع (89) گل زدند.
بدين ترتيب ديدار امروز تيم هاي ايران و ازبكستان كه از ساعت 30:18 در ورزشگاه تختي تهران برگزار مي شود، تيم اول گروه C مسابقات فوتبال انتخابي قهرماني جوانان آسيا را مشخص خواهد كرد.
مربي آلماني جايگزين عابدزاده مي شود
مدير عامل باشگاه پيروزي از منتفي شدن حضور احمدرضا عابدزاده در كادر فني تيم فوتبال اين باشگاه خبر داد و گفت: هدايت دروازه بانان تيم پيروزي را يك مربي آلماني كه سابقه عضويت در تيم ملي فوتبال اين كشور را هم دارد، برعهده مي گيرد.محمد رويانيان با اعلام اين خبر افزود: با شرايط سختگيرانه اي كه از سوي عابدزاده مطرح شده بود، در وضعيت فعلي امكان همكاري ميسر نبود، چرا كه كار با شرايط ايشان نه به صلاح باشگاه بود و نه دروازه بان هاي پيروزي. مديرعامل باشگاه پيروزي در پايان استيلي را از نظر فني و اخلاقي يك مربي خوب خواند و گفت: اينكه ما در حال مذاكره با مربي خارجي هستيم براي فصل آينده است. در اين بين اگر استيلي بتواند در فصل جاري نتايج خوبي با پيروزي كسب كند، او نيز يكي از گزينه هاي ما براي فصل آينده خواهد بود.
تكليف كريمي امروز مشخص شود
علي كريمي گفت: نتيجه عكس MRI دوم پايم امروز مشخص مي شود، و هر طور سرمربي تيم ملي صلاح بداند در خدمت اين تيم خواهم بود. هافبك تيم ملي فوتبال ايران درباره آخرين وضعيت جسماني اش، اظهار كرد: شرايط خوبي دارم و منتظر نتيجه عكس MRI دوم هستيم تا پزشكان نظر نهايي را درباره روند بهبودي ام بدهند. اينكه به بازي با بحرين يا اندونزي برسم يا خير بسته به نظر كارلوس كي روش دارد كه در اين باره با وي صحبت خواهم كرد و هر طور او صلاح بداند در خدمت تيم ملي هستم.
اردوي چهار روزه سپاهان در كيش
تيم فوتبال سپاهان اصفهان ظهر روز يكشنبه براي برپايي اردوي آماده سازي چهار روزه راهي جزيره كيش شد تا در كنار برگزاري تمرينات تاكتيكي، ديداري تداركاتي را برگزار كند. طبق هماهنگي هاي صورت گرفته تيم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز در تنها ديدار تداركاتي خود در جزيره كيش، به مصاف تيم صباي قم مي رود.

 



ليگ واليبال تعطيل شد
شكست خانگي كهكشاني ها برابر پيكان

هفته ششم ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران با شكست خانگي گيتي پسند برابر پيكان و تثبيت صدرنشيني سايپا پيگيري شد.
ششمين هفته از رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران روز يكشنبه با انجام 7 ديدار برگزار شد كه در حساس ترين مسابقه اين هفته تيم هاي گيتي پسند اصفهان و پيكان در اصفهان برابر هم قرار گرفتند كه در اين جدال تماشايي شاگردان پيمان اكبري توانستند دست به كار بزرگي بزنند و تيم اصفهاني را با تمام ستاره هايش در خانه مغلوب كنند.
در اين مسابقه پيكاني ها موفق شدند بازي را طوفاني آغاز كنند و گيم هاي اول و دوم و پنجم را به سود خود رقم بزنند و در مقابل شاگردان مصطفي كارخانه هم فقط توانستند كه اجازه ندهند پيكاني ها با تمام امتيازات اصفهان را ترك كنند و گيم هاي سوم و چهارم را به نفع خود خاتمه دادند.
در ديگر مسابقه اين هفته آملي ها كه به كوير سفر كرده بودند شب پرستاره اي داشتند و موفق شدند با امتيازات كامل يزد را ترك كنند. شاگردان بهروز عطايي در تيم كاله آمل در جدال با ميزبان خود، پيشگامان كوير بازي بدون نقصي را به نمايش گذاشتند و با نتيجه 3 بر صفر اين تيم را شكست دادند تا همچنان و به دور از هرگونه حاشيه به روند صعودي خود ادامه داده و از تيم هاي بدون شكست ليگ تا پايان هفته ششم باشند.
سايپايي ها هم كه ميزبان تيم كرمان بودند كار سختي در پيش نداشتند و موفق شدند با نتيجه 3 بر صفر ميهمان خود را مغلوب كنند. شاگردان فرهاد نفرزاده در اين مسابقه و در گيم سوم با حساب 25 بر 12حريف خود را از پيش رو برداشتند كه نشان دهنده انسجام و بازي خوب نارنجي پوشان است. با اين نتيجه خودروسازان همچنان صدرنشين ليگ لقب گرفتند، هرچند كه هنوز بازي هاي سخت تر اين تيم برابر تيم هايي همچون پيكان، گيتي پسند، كاله و ساير مدعيان قهرماني باقي مانده است.نتايج هفته ششم ليگ برتر به اين شرح است:
¤ نوين كشاورز 2- شهرداري تبريز3
¤ گيتي پسند اصفهان 2- پيكان 3
¤ مناطق نفت خيز جنوب2- ميزان خراسان3
¤ آلومينيوم المهدي2- باريج اسانس 3
¤ پيشگامان كوير صفر- كاله مازندران3
¤ سايپا البرز3- كرمان صفر
¤ شهرداري اروميه3- هاوش گنبد يك
جدول رده بندي ليگ برتر :1-سايپا البرز 17امتياز 2-كاله مازندران 15امتياز 3- پيكان 15امتياز 4- شهرداري اروميه 14امتياز 5-گيتي پسند 14 امتياز و...
آغاز تمرينات تيم ملي
مسابقات واليبال ليگ برتر مردان باشگاههاي ايران نيز پس از انجام هفت ديدار از هفته ششم به علت آغاز اردوي آمادگي تيم ملي به منظور شركت در رقابت هاي واليبال جام جهاني 2011 ژاپن تعطيل شد. مردان واليبال ايران از امروز تمرينات خود را آغاز مي كنند و در صورت به موقع رسيدن دعوت نامه چيني ها به منظور برگزاري اردوي آمادگي و چند ديدار دوستانه 19آبان به چين سفر خواهند كرد، در غير اين صورت 26آبان به طور مستقيم به ژاپن مي روند.

 



هفتاد و نهمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني
اولين نماينده ايران امشب روي تخته مي رود

كار ملي پوشان وزنه برداري ايران از امشب با روي تخته رفتن وزنه بردار دسته 69 كيلوگرم كشورمان آغاز مي شود.
در دومين شب رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در پاريس وزنه بردار چين عنوان قهرماني دسته 62 كيلوي مردان را به خود اختصاص داد. جي ژانگ از چين با حد نصاب 321كيلو در مجموع به مدال طلا رسيد. وي نقره يكضرب و طلاي دو ضرب را به خود اختصاص داد. در اين وزن گوك كيم آن از كره شمالي پس از كسب مدال طلاي يك ضرب با ركورد 150كيلوگرم در دو ضرب به برنز و در مجموع نيز به مدال نقره رسيد.وزنه بردار اندونزيايي نيز با ثبت ركورد 310 در مجموع به مدال برنز رسيد.در ادامه رقابت هاي هفتادو نهمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان امشب و از ساعت 30:21به وقت تهران كاروان ايران توسط سجاد بهروزي، نماينده دسته 69 كيلوگرم كار خود را آغاز مي كند.بهروزي ركوردهاي خوبي در تمرينات از خود به جاي گذاشته است و با روحيه اي كه دارد، حتي اميد كسب مدال نيز از وي مي رود.
بهروزي امشب چراغ اول كاروان ايران را روشن مي كند و در صورتي كه عملكردش قابل تحسين باشد، ساير ملي پوشان نيز در شب هاي آينده با روحيه اي مضاعف براي كسب عنوان قهرماني جهان با پولاد سرد دست و پنجه نرم خواهند كرد.

 



اتفاقي نادر در بوكس ايران بوكسور دوپينگي، قهرمان كشور شد!

بوكس ايران كه در اين سال ها هميشه شاهد اتفاق هاي نادري همچون جنجال و دعوا در ليگ و مسابقه هاي قهرماني كشوري، مبارزه كردن يك بوكسور در دو تيم، برگزاري يك فصل در ليگ در مدت زمان دو سال و طولاني شدن ليگ و چندين و چند اتفاق ديگر بوده، اين بار شاهد اتفاق نادر ديگري است كه يك بوكسور دوپينگي كه دو سال از حضور در تمامي مسابقه هاي داخلي و بين المللي محروم بود قهرمان وزن 52 كيلوگرم ايران شد.
در بيست و يكمين دوره مسابقه هاي بوكس قهرماني كشور كه با حضور 213بوكسور در آبادان با قهرماني تيم تهران به پايان رسيد در وزن 52 كيلوگرم مسعود ريگي از استان سيستان و بلوچستان قهرمان شد.
نكته جالب اين قهرماني اين است كه مسعود ريگي سال گذشته در جريان بازيهاي آسيايي 2010 گوانگ جو به دليل استفاده از مواد نيروزا دو سال از حضور در تمامي مسابقه هاي داخلي و بين المللي محروم شد اما در حالي كه اكنون حدود يك سالي از محروميت اين بوكسور، سپري شده او در مسابقه هاي قهرماني كشور شركت كرد و قهرمان شد!دبير فدراسيون بوكس با عذرخواهي از مردم و اهالي بوكس، دليل اصلي اين اشتباه را دكتر روانشناس و مسئول تغذيه تيم ملي مي داند.
همايون اردلان در پاسخ به اين سؤال كه چرا مسعود ريگي در مسابقه هاي قهرماني كشور مبارزه كرد، افزود: دكتر حاج رسولي مسئول تغذيه و دكتر روانشناس تيم ملي پيش از مسابقه ها گفت كه چون ريگي يك سال از محروميتش را سپري كرده مي تواند در مسابقه هاي داخلي شركت كند! ما هم كه به او اعتماد داشتيم اجازه مبارزه داديم.اردلان با تاكيد بر اينكه مدال طلاي مسعود ريگي از او گرفته خواهد شد گفت: روز سه شنبه (امروز) جلسه اي در فدراسيون برگزار مي كنيم كه در آن جلسه تصميم هاي نهايي گرفته خواهد شد اما قطعا مدال او را مي گيريم و نفرات بعدي به ترتيب يك پله بالاتر مي آيند.
وي گفت: از اينكه اين اشتباه رخ داده متاسفم و من به عنوان سرپرست برگزاري مسابقه ها بايد بيشتر دقت مي كردم. اما باز هم مي گويم روانشناس و مسئول تغذيه تيم ملي كه فرد مورد اعتماد است و هميشه به حرف هاي او گوش مي كرديم مسئول اين اتفاق است. او به من گفت كه ريگي شرايط روحي خوبي ندارد و اگراكنون به او كمك نكنيم شايد اتفاق بدي برايش بيفتد!

 



با حضور 16تيرانداز خارجي برگزار مي شود
آغاز رقابت هاي تيراندازي بين المللي جايزه بزرگ تهران

اولين دوره مسابقات تيراندازي با اهداف ثابت جايزه بزرگ بين المللي ايران از امروز با تمرين رسمي تيراندازان خارجي و ايراني در تهران آغاز خواهد شد.
مسابقات تيراندازي با اهداف ثابت جايزه بزرگ بين المللي ايران از امروز با حضور 16تيرانداز خارجي و 200 تيرانداز ايراني در تهران آغاز مي شود. شركت كنندگان در اين رقابت ها در تمرين رسمي شركت كرده و از فردا به مدت 2 روز به طور رسمي در مسابقات شركت خواهند كرد.
تيراندازان خارجي شركت كننده در مسابقات جايزه بزرگ بين المللي تهران از كشورهاي ايتاليا، بلغارستان، مغولستان، صربستان، مجارستان، سوئد و هند هستند. در اين بين 2 بانوي تيرانداز نيز از كشور هندوستان در بخش تپانچه در مسابقات شركت خواهند كرد.
كميته برگزاري اين مسابقات به تيراندازان خارجي كه بتوانند روي يكي از سكوهاي اول تا سوم بايستند به ترتيب مبلغ 3 هزار يورو، 2 هزار يورو و يك هزار يورو پاداش مي دهند. تيراندازان ايراني هم كه صاحب عنوان شوند به ترتيب 500، 400 و 300 هزار تومان جايزه نقدي دريافت مي كنند. همچنين تيراندازاني كه بتوانند ركوردهاي آسيايي و جهاني را جابه جا كنند مبلغ 6 هزار يورو جايزه مي گيرند.

 



مسابقه همزمان قائم مقامي با 30 شطرنج باز آلماني

شطرنج باز ايران براي برگزاري مسابقه سيمولتانه 20 آبان ماه عازم آلمان مي شود.
احسان قائم مقامي براي برگزاري مسابقه سيمولتانه (بازي همزمان با 30 شطرنج باز آلماني) 20 آبان ماه عازم اين كشور خواهد شد. همچنين قائم مقامي ديدار برق آسايي را پس از مسابقه سيمولتانه در آلمان برگزار مي كند.
پس از اين نماينده شطرنج ايران در هفته دوم ليگ بوندس ليگا براي هامبورگ بازي خواهد كرد. قائم مقامي در هفته اول يك شكست و دو تساوي كسب كرد.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14