(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آبان 1390- شماره 20068

شكايت مجدد شهرداري تهران از سفارت انگليس
نانو داروي سرطان با نصف قيمت تا 2ماه آينده وارد بازار مي شود
جاده چالوس -كرج تا اطلاع ثانوي مسدود شد
حوادث كوتاه از كشور
درگذشت بيوشيميست برجسته ايراني
دهم آذر آخرين مهلت نوسازي تاكسي هاي فرسوده
فروش بنزين با كارت سوخت هاي سرقتي
تاثير 20درصدي معدل در كنكور ارشد
در خلخال راننده از خودروي مچاله شده سالم بيرون آمد
كشف يك ميليون نخ سيگار قاچاق در كرمانشاه
ايرانمنش اعلام كرد اساتيد دانشگاه ها امكان بازنشستگي پيش از موعد ندارند
به دليل طغيان رودخانه ها روستاهاي رودسر در محاصره آب قرار گرفتند
كلاهبرداري زن بازيگر با عنوان فوق دكتراي حقوق
پزشكان چيني نوزاد زنده را دور انداختند!
تلفات سيل تايلند از 500 نفر گذشت
هر 80 دقيقه؛ خودكشي يك سرباز آمريكايي



در پي آتش سوزي در باغ قلهك رخ داد
شكايت مجدد شهرداري تهران از سفارت انگليس

در پي وقوع آتش سوزي شامگاه شنبه در باغ قلهك رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران از طرح شكايت مجدد شهرداري تهران از سفارت انگليس به دليل تكرار اقدامات غيرقانوني خود براي از بين بردن فضاهاي سبز خبر داد.
علي محمد مختاري درباره اين واقعه گفت: كارشناسان كميسيون ماده هفت، شهردار ناحيه و رئيس اداره فضاي سبز منطقه سه، شامگاه شنبه و پس از آن كه در جريان آتش سوزي قرار گرفتند، در محل باغ قلهك حاضر شدند و حوالي ساعت 21 گزارش دريافت شده در اين خصوص تاييد شد.
وي با بيان اينكه مسئولان سفارت انگليس از ورود ماموران آتش نشاني براي اطفاي حريق ممانعت كردند، ادامه داد: بنابر دستور صادر شده، علاوه بر كارشناسان كميسيون ماده 7، اكيپ هاي آتش نشاني براي اطفاي حريق احتمالي كه ممكن بود به هر دليل تسري يابد، در اطراف باغ قلهك مستقر شدند.
مختاري با اشاره به شكايت اخير شهرداري تهران درباره قطع و سوزاندن 310 اصله درخت، اعلام كرد: اخيرا سفارت انگلستان مجددا به قطع 30 اصله درخت ديگر در باغ قلهك اقدام كرده بود و احتمالا آتش سوزي ديشب، با هدف از بين بردن بقايا، خاشاك و تنه درختان قطع شده، صورت گرفته است.
رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به تشكيل جلسه مجدد كميسيون ماده هفت به دليل تكرار تخلف سفارت انگلستان و قطع مجدد 30 اصله درخت ديگر، اظهار كرد: در اين جلسه جريمه 310 ميليون توماني كه بابت قطع 310 اصله درخت در نظر گرفته شده بود به سه برابر افزايش يافت.
وي افزود: در حالي كه برابر قانون، غرس دو برابر محيط بن درختاني كه از بين رفته بر عهده خاطيان است، اما ا عضاي كميسيون ماده هفت سفارت انگلستان را به غرس سه برابر محيط بن درختان موظف كرد.
مختاري خاطرنشان كرد: پرونده اين تخلف به دادگاه ارسال شده و قاضي پرونده بايد در مورد ديگر بخش هاي اعمال قانون اعلام نظر كند.
به گفته وي برابر قانون، دادگاه مي تواند فردي كه به از بين بردن بيش از 30 اصله درخت اقدام كند به حبس تعزيري از شش ماه تا سه سال محكوم كند.

 



نانو داروي سرطان با نصف قيمت تا 2ماه آينده وارد بازار مي شود

رئيس سازمان غذا و دارو از ورود نانو داروي سرطان با كاهش 50درصدي به بازار ظرف دو ماه آينده خبر داد.
دكتر احمد شيباني در حاشيه برگزاري همايش ايمني و سلامت در حوزه صنايع آرايشي و بهداشتي اظهار كرد: توليد اين دارو يكي از كارهاي خوب انجام شده در حوزه دارو بود. زيرا اين دارو سال هاست كه با قيمت 700 تا يك ميليون و 300 هزار تومان وارد كشور مي شود.
وي افزود: با فناوري نانو، اين دارو در كشور فرموله شده و مجوز توليد آن از سوي سازمان صادر شده است و پروانه آن هم به زودي تحويل كارخانه داروسازي شده و تا يك يا دو ماه آينده وارد بازار مي شود.
شيباني درباره تغييرات قيمت اين دارو پس از توليد در داخل نيز عنوان كرد: قيمت اين دارو 40تا 50درصد كاهش خواهد داشت. مهمتر اين كه اين توليد داخلي جداي از ارزش افزوده اي كه براي كشور دارد به راحتي در دسترس مردم قرار مي گيرد.
رئيس سازمان غذا و دارو درباره اعلام نتايج كارآزمايي باليني داروي آرژانتيني «ام اس» اظهار كرد: كارآزمايي باليني اين دارو مراحل پاياني خود را طي مي كند. نتيجه نهايي مطالعات باليني اين دارو آذر ماه اعلام مي شود.
وي در پايان افزود: اين دارو در مرحله بعدي در داخل توليد مي شود.
الزام نصب برچسب اصالت
دكتر بهروز جنت معاون غذاي سازمان غذا و دارو نيز در اين همايش از نصب اجباري برچسب اصالت بر روي فرآورده هاي آرايشي بهداشتي از ابتداي سال آينده خبر داد.
وي با بيان اينكه فرآورده هاي بهداشتي اكنون پاي خود را از پيشگيري و بهداشت فراتر گذاشته و وارد فاز درمان شده اند، گفت: بسياري از اين فرآورده ها را نبايد ساده نگاه كرد و فرآورده هايي چون ضدچروك ها، ضد اسكارها در حوزه فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي خودنمايي مي كنند.
معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به اينكه هرچقدر حوزه نفوذ اين محصولات و فرآورده ها گسترده تر شود مخاطرات آنها نيز بيشتر مي شود، اظهار كرد: اكنون تقلب در محصولات توليدي مختلف و همچنين قاچاق گسترش يافته اند البته با تشكيل سازمان غذا و دارو و پيوند بين سازمان هاي نظارتي عزم ملي به منظور مبارزه با اين پديده شوم راسخ تر شده است و سازمان غذا و دارو پيگير راه اندازي سامانه ها و سيستم هاي نظارتي است.
وي درباره سامانه نظارت و بازرسي از كارخانه ها توضيح داد: اين سامانه چك ليست را به صورت آنلاين وارد سرور سازمان مي كند كه از اين طريق مسئولان مي توانند براي تصميمات و سياست گذاري هاي خود از آن اطلاعات استفاده كنند.
جنت با بيان اينكه سازمان غذا و دارو پيشگام رهگيري برچسب اصالت است، گفت: از ابتداي سال آينده برچسب اصالت و رهگيري را به منظور مختلفي چون اطلاع رساني و كمك به سياست گذاري ها در سازمان اجباري مي كنيم و بايد واردكننده ها به كليه محصولات خود اين برچسب ها را نصب كنند به كمك اين برچسب هاي اصالت محصولات آرايشي و بهداشتي در همه جاي كشور قابل شناسايي خواهند شد.

 



به علت ريزش سنگ هاي 70 تني
جاده چالوس -كرج تا اطلاع ثانوي مسدود شد

فرمانده پليس راه مازندران اعلام كرد: جاده چالوس كرج حد فاصل شهرستان چالوس تا مرزن آباد از ساعت 14 روز دوشنبه تا اطلاع ثانوي مسدود شد.
جعفر محمدنژاد ديروز در گفتگو با فارس در شهرستان چالوس اظهار كرد: جاده چالوس به علت ريزش سنگ هاي چندتني و سيلاب مسدود شده است.
وي خاطرنشان كرد: از ساعت 14 روز دوشنبه با همكاري راه و ترابري و ماموران راهداري تلاش زيادي براي بازگشايي محور صورت گرفت اما به علت ريزش سنگ هاي متعدد سنگين كه بيش از 70 تن تخمين زده شد بازگشايي محور را كمي دشوار كرد.
فرمانده پليس راه مازندران تصريح كرد: خودروهايي كه در طول مسير گرفتار شده بودند حد فاصل مرزن آباد تا چالوس از جاده آزادراه و حدود 300 خودرو قبل از مسير مرزن آباد از جاده كلاردشت و عباس آباد هدايت شده اند.
محمدنژاد اضافه كرد: تا ساعت 13 ديروز خودروهاي مسير مرزن آباد به چالوس و بالعكس از طريق جاده تازه تاسيس آزادراه هدايت شدند كه در آن منطقه هم شاهد ريزش سنگ و گل و لاي بوديم.
فرمانده پليس راه مازندران عنوان كرد: به علت مشكلات پيش روي محور چالوس كرج حد فاصل چالوس به مرزن آباد مسدود شد.
وي اظهار كرد: خودروهايي كه قصد تردد از مسير كرج به چالوس را دارند از مرزن آباد به سمت كلاردشت هدايت مي شوند.
محمدنژاد در پايان خاطرنشان كرد: خودروهايي كه از مسير چالوس به سمت كرج تردد مي كنند از مسير كلاردشت و عباس آباد يا از طريق جاده هراز هدايت مي شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

توزيع تنباكوي تقلبي
اصفهان- خبرنگار كيهان: يك كارگاه توليد و توزيع تنباكوي معسل و تقلبي كه در شرايط غيربهداشتي فعاليت مي كرد در اصفهان كشف شد.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با بيان اين مطلب، افزود: در اين كارگاه، شخص متخلف با استفاده از تنباكوي كپك زده، غيرقابل مصرف و درجه 2 و 3 و نيز مخلوط كردن آن با ساير گياهان مشابه در ظروف فو ق العاده كثيف با رنگ و اسانس صنعتي و مواد مشابه گليسيرين، پس از فشردن در قالب هاي چوبي در جعبه هاي چاپ شده، مشابه مارك اصلي بسته بندي و به بازار عرضه مي كرد.
دكتر سلطانيان اظهار داشت: در اين اقدام نزديك به يك تن تنباكوي خشك و درجه 3 و مقدار 50 ليتر ماده شيميايي مشابه گليسيرين و تعداد 10 كارتن بزرگ مقوا و جعبه هاي چاپ شده جعلي، ظروف و دستگاه موجود توقيف و پرونده به مقامات قضايي ارجاع شد.
دستگيري زن و مرد شيشه اي
زن و مرد شيشه ايي كه در اصفهان اقدام به راه اندازي شبكه تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي كرده بودند توسط ماموران كلانتري 22 پليس مركز استان شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي شهر اصفهان با بيان اين مطلب افزود: از افراد دستگير شده مقدار 310 گرم مواد مخدر از نوع شيشه، تعداد 6 عدد پايپ، يك عدد افشانه، دو تيغه قمه، يك دستگاه ترازوي ديجيتال، تعداد زيادي پلاستيك مخصوص بسته بندي مواد مخدر و 5 دستگاه گوشي موبايل كشف و ضبط شد.
به گفته سرهنگ بختياري متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
رانش زمين
رودسر- خبرنگار كيهان: بخشدار كلاچاي رودسر گفت: رانش زمين راه ارتباطي روستاهاي كورتاشه و سياه لات از توابع دهستان ماچيان بخش كلاچاي را قطع كرد.
محمد موسي شعبانيان با بيان اين كه رانش زمين در منطقه مذكور بدنبال بارش شديد باران طي روزهاي گذشته روي داد گفت: اين حادثه علاوه بر قطع ارتباطي 2 روستا به باغات مركبات نيز خساراتي وارد كرده است.

 



درگذشت بيوشيميست برجسته ايراني

دكتر بيژن فرزامي، بيوشيميست صاحب نام ايراني و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران روز يكشنبه درگذشت.
دكتر فرزامي در سال 1315 در شهر تهران متولد شد و ديپلم خود را از دبيرستان البرز دريافت كرد. وي تحصيلات عالي خود را در سال 1333 در رشته داروسازي دانشكده داروسازي دانشگاه تهران شروع و در سال 1339 فارغ التحصيل و در سال 1354 موفق به اخذ درجه تخصصي در رشته دكتري شيمي-بيوشيمي از دانشكده «راتگرز» دانشگاه نيوجرسي آمريكا شد و فوق تخصص خود را در رشته آنزيم شناسي از دانشگاه «نورث وسترن» شيكاگو در سال 1356 گرفت.
اين استاد برجسته، علاوه بر تحقيقات و مقالات متعدد كه به اخذ جوايزي از جمله جايزه ملي «هفتمين جشنواره خوارزمي» منجر شد، سه كتاب در زمينه اصول شيمي و بيوشيمي، آنزيم ها و بيوشيمي فيزيك تاليف كرد.
دكتر فرزامي در دوران فعاليت علمي خود موفق به كسب جوايز ارزشمندي از جشنواره هاي ابن سينا و جابر بن حيان و دو جايزه ملي از جشنواره هاي علمي هند شد.

 



دهم آذر آخرين مهلت نوسازي تاكسي هاي فرسوده

سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران 10 آذر ماه را آخرين مهلت تاكسي هاي فرسوده پايتخت براي نوسازي اعلام كرد.
اين سازمان اعلام كرد: در راستاي نوسازي تاكسي هاي فرسوده شهر تهران با عمر بيش از ده سال (مدل هاي 1379و پايين تر) به آگاهي مي رساند، با توجه به اينكه آخرين مهلت تعيين شده براي مالكان اين گونه تاكسي ها دهم آذر ماه سال جاري است و در صورت عدم مشاركت در طرح نوسازي نسبت به ابطال كارت سوخت تاكسي هاي فرسوده اقدام خواهد شد.
بنابراين مالكان اين تاكسي ها بايد هرچه سريع تر با همراه داشتن اصل و تصوير كارنامه و شناسنامه مالكيت تاكسي، با مراجعه به يكي از شركت هاي تاكسيراني تحت پوشش اين سازمان براي ثبت نام در طرح مذكور با استفاده از تسهيلات بانكي و دريافت تاكسي جايگزين اقدام كنند.
آغاز به كار 30 اكيپ ويژه معاينه فني از سوي پليس
در تهران
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به آغاز به كار كميته سه جانبه نظارت بر مراكز معاينه فني گفت: 30 اكيپ ويژه معاينه فني از سوي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در مورد خودروهاي بدون معاينه فني اعمال قانون مي كنند.
صدرالدين علي پور در نشست كميته سه جانبه نظارت بر مراكز معاينه فني با بيان اينكه يكي از كم هزينه ترين راههاي عملي براي كاهش آلودگي هواي كلان شهرهاي كشور معاينه فني است گفت: به رغم فراز و نشيب هاي زياد سال جاري مابه هيچ وجه از پيگيري اهداف معاينه فني عقب نشيني نكرده و در همين ارتباط نيز در ماه هاي اخير نشست هاي متعددي با نمايندگان سازمان حفاظت محيط زيست، راهنمايي و رانندگي و نمايندگان خانه ملت برگزار كرديم.
وي يكي از نتايج هماهنگي هاي اخير را آغاز به كار 30 اكيپ ويژه معاينه فني از سوي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در هفته آينده اعلام كرد كه در سطح شهر تهران در خصوص خودروهاي فاقد معاينه فني اعمال قانون خواهند كرد.عليپور ابراز اميدواري كرد شهروندان تهراني قبل از مواجهه با مجريان قانون و همچنين به دليل ازدحام مراجعات در ماه هاي پاياني سال، از هم اكنون به وظيفه قانوني خود در انجام معاينه فني خودرويشان اقدام كنند.

 



فروش بنزين با كارت سوخت هاي سرقتي

سرويس اجتماعي-
سارق سابقه داري كه با كارت هاي سوخت سرقتي اقدام به فروش بنزين مي كرد توسط كاركنان پايانه فروش سوخت دستگير شد.
سه شنبه گذشته ماموران كلانتري 150 تهرانسر از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع پيدا كردند كه كاركنان پايانه فروش سوخت، فردي را به اتهام سرقت كارت هاي سوخت و فروش بنزين دستگير كرده اند.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور شعبه 18 بازرسي دادسراي ناحيه 10 تهران پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال متهم به پايگاه پنجم پليس آگاهي، در حاليكه وي خود را با هويت حسن پرديك معرفي كرده بود، كارآگاهان پايگاه پنجم در بررسي سوابق مشابه و بهره گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار اطمينان پيدا كردند كه اين متهم از مجرمان سابقه داري است كه پيش از اين هشت بار به اتهام جرايم مختلف دستگير شده و تلاش داشته تا با هويت مجعول حسن پرديك مانع از شناسايي هويت واقعي خود از سوي كارآگاهان شود.
با شناسايي مالباختگان و در زمان پيگيري موضوع از سوي كارآگاهان، تعدادي از اين افراد كه در طول چند روز گذشته اقدام به خريد سوخت كرده و در اين مدت مراجعه اي به پايانه هاي فروش سوخت نداشتند، در خصوص سرقت كارت هاي سوخت اظهار مي داشتند كه هيچ سرقتي از آنها صورت نگرفته ، اما زمانيكه با توضيحات كارآگاهان اقدام به بررسي اركان مالكيت كارت هاي سوخت مي كردند، تازه متوجه موضوع مي شدند كه كارت سوختشان در داخل پايانه هاي فروش بنزين با كارت هاي سوخت متعلق به افراد غير تعويض شده و آن زمان بود كه براي پيگيري و طرح شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي مراجعه كردند.
به دنبال شناسايي مالباختگان و مراجعه اين افراد به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، تعدادي از اين افراد ضمن شناسايي متهم در اظهارات خود عنوان كردند: زمانيكه براي خريد سوخت خودرو به پمب بنزين مراجه كرده بوديم گمان مي كرديم كه اين فرد - در حاليكه يك دسته پول را در دست خود قرار داده بود - از كاركنان پايانه مي باشد و به همين علت پس از زدن بنزين، پول را به او تحويل داده و او نيز قبل از آنكه خودمان اقدام به برداشتن كارت سوخت كنيم كارتها را تحويل مي داد و به هيچ عنوان تصور نمي كرديم كه او سارق باشد.

 



ثبت نام از امروز آغاز شد
تاثير 20درصدي معدل در كنكور ارشد

ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد 91 از صبح امروز آغاز و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 25 آبان ادامه خواهد يافت.
براساس شرايط اعلام شده معدل كارشناسي متقاضيان 20درصد در نمره آزمون تاثير خواهد داشت و هر داوطلب براساس علاقه فقط مي تواند در دو كد رشته امتحاني (اصلي و شناور) ثبت نام و در امتحانات مربوطه شركت كند.
كليه فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي مورد تاييد (بدون توجه به نوع مدرك تحصيلي) مي توانند در آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل در رشته هاي امتحاني گروه علوم انساني، علوم پايه، فني و مهندسي، كشاورزي، هنر و دامپزشكي (به جز كد رشته هاي امتحاني كه شرط عنوان مدرك تحصيلي مشخص، در آنان اعمال و در جدول رشته هاي امتحاني درج شده) ثبت نام و شركت كنند.
تحصيل در دوره كارشناسي ارشد منوط به قبولي در آزمون ورودي و گذراندن دروس پيش نياز به تشخيص گروه آموزشي مربوط بوده و هزينه دروس پيش نياز نيز توسط دانشجو پرداخت خواهد شد.
داوطلبان لازم است داراي شرايط عمومي بوده و از نظر مقررات وظيفه عمومي منعي نداشته باشند. همچنين اعتقاد به اسلام يا يكي از اديان تصريح شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، ملتزم بودن به احكام عملي اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات) بخشي از شرايط عمومي است.
همچنين براساس مصوبه جلسه 334 مورخ 7 بهمن 75 شوراي عالي برنامه ريزي به فارغ التحصيلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي معتبر خارجي كه به دليل كيفيت (اعتبار دانشگاه و محتواي درسي) به مدرك فارغ التحصيلي ارزشيابي شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده مي شود كه در اين آزمون ثبت نام و شركت كنند.
براساس زمانبندي اعلام شده براي آزمون كارشناسي ارشد سال 1391كارت ورود به جلسه آزمون در روزهاي 23 تا 25بهمن منتشر مي شود و آزمون نيز در روزهاي 26، 27 و 28 بهمن ماه سال 90 برگزار مي شود.
در همين حال ابراهيم خدايي قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس در اين رابطه گفت: فارغ التحصيلان و دانشجويان رشته هاي گروه پزشكي متقاضي شركت در اين آزمون، قبل از اقدام به ثبت نام بايد توجه داشته باشند كه از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وضعيت خود را مشخص و از نظر وزارت مذكور منعي براي ثبت نام و شركت در آزمون و در صورت قبولي براي ادامه تحصيل نداشته باشند، در غير اين صورت عواقب مترتب بر آن به عهده شخص متقاضي خواهد بود.
خدايي تاكيد كرد: فارغ التحصيلان و دانشجويان رشته هاي دبيري همچنين بايد قبل از ثبت نام موافقت كتبي و بدون قيد و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبني بر ادامه تحصيل دريافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولي در دانشگاه ارائه دهند. اين افراد در صورت قبولي بايد مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

 



در خلخال راننده از خودروي مچاله شده سالم بيرون آمد

بعد از سه ساعت تلاش امدادگران خلخالي در استان اردبيل، راننده از خودروي مچاله شده زنده بيرون آمد.
به گزارش فارس از اردبيل، در حادثه رانندگي كه روز يكشنبه در روستاي اندبيل خلخال رخ داد صاحب خودرو به دليل ناتواني در كنترل خودروي 206 به شدت با تير برق برخورد كرد و خودروي او به حالت مچاله درآمد.
در اين حادثه رانندگي راننده به عنوان تنها سرنشين خودرو بعد از سه ساعت تلاش امدادگران هلال احمر در حالي كه به شدت مصدوم شده بود با استفاده از ست امداد و نجات و با برش بخش هايي از خودرو زنده بيرون آورده شد و به سرعت به بيمارستان امام خميني خلخال منتقل شد.
تعدادي از اهالي منطقه كه در محل تصادف حاضر شده بودند با ديدن صحنه سعي زيادي براي نجات دادن راننده مصدوم انجام دادند اما به دليل ضربه خوردن خودرو به شكل عمودي امكان بيرون آوردن مصدوم از داخل خودرو وجود نداشت به طوري كه در ابتداي حادثه احساس مي شد كه خودرو بعد از دقايقي دچار آتش سوزي مي شود اما با مراقبت ها و برخي اقدامات پيشگيرانه از اين امر جلوگيري شد.پليس راه، علت اين حادثه را ناتواني راننده در كنترل خودرو و سرعت بيش از حد اعلام كرد.

 



كشف يك ميليون نخ سيگار قاچاق در كرمانشاه

فرمانده انتظامي استان كرمانشاه از شناسايي دپوي بزرگ سيگارت هاي قاچاق و كشف يك ميليون و20 هزار و400 نخ سيگارت خارجي در شهر كرمانشاه خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، كريم كشوري در خصوص كشفيات اخير سيگارهاي خارجي قاچاق در شهر كرمانشاه اظهار داشت: در راستاي تشديد روند مبارزه با قاچاق كالا، كنترل و مراقبت فعاليت هاي تعدادي از مجرمان و قاچاقچيان سابقه دار و حرفه اي در دستور كار ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي انتظامي استان قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران در تحقيقات نامحسوس خود دريافتند، چهار نفر از قاچاقچيان حرفه اي و شناخته شده پس از تغيير محل سكونت، اعمال مجرمانه خود را از سر گرفته و پس از وارد كردن مقادير فراواني كالاي قاچاق از مرزهاي غيرمجاز، آن را در منازل خود انبار و نگهداري مي كنند.وي افزود: سرانجام پس از مدتي كنترل و مراقبت منازل متهمان مورد بازرسي قرار گرفته و در مجموع 102 كارتن حاوي يك ميليون و20 هزار و400 نخ سيگارت قاچاق از محل كشف و ضبط شد.
كشوري بيان كرد: در اين رابطه، سه متهم نيز دستگير شده و به همراه سه دستگاه خودرو كه در امر قاچاق كالا مورد استفاده قاچاقچيان قرار مي گرفت، براي سير مراحل قانوني به پليس آگاهي انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه در خاتمه تصريح كرد: بازجويي هاي انجام شده حاكي از آن بود، متهمان قصد انتقال و توزيع سيگارهاي مكشوفه در ساير استان هاي كشور را داشته اند.

 



ايرانمنش اعلام كرد اساتيد دانشگاه ها امكان بازنشستگي پيش از موعد ندارند

رئيس هيئت هاي امنا و هيئت مميزه مركزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از عدم امكان بازنشستگي پيش از موعد اساتيد خبر داد و گفت: استادان دانشگاه ها در هر مرتبه علمي پس از 30 سال خدمت مي توانند بازنشسته شوند.
مهدي ايرانمنش در گفت وگو با ايسنا از جزئيات بازنگري و تدوين دو آيين نامه استخدامي اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و مراكز آموزشي و آيين نامه استخدامي كاركنان غيرهيئت علمي دانشگاه ها خبر داد و با اشاره به آيين نامه استخدامي اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و مراكز آموزشي كشور، گفت: اين آيين نامه اصلاحاتي داشت كه با تبديل به آيين نامه كنوني تمام اشكالات آن بازنگري شد.
وي در ادامه به جزئيات آيين نامه استخدامي كاركنان غيرهيئت علمي دانشگاه ها و مراكز آموزشي اشاره كرد و با بيان اين كه اين آيين نامه براي نخستين بار تدوين مي شود، اظهار كرد: كاركنان غيرهيئت علمي دانشگاه ها براساس قانون استخدام كشوري فعاليت مي كردند و بعد از آن براساس آخرين آيين نامه مديريت قانون خدمات كشوري ادامه فعاليت دادند.
رئيس هيئت امناي وزارت علوم افزود: از ابتداي سال 90 و براساس ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه كه صراحت دارد كاركنان غيرهيئت علمي دانشگاه ها هم مي توانند آيين نامه استخدامي مستقل داشته باشند، آيين نامه پيشين تغيير يافت كه طي آن آيين نامه استخدامي اعضاي غير هيئت علمي دانشگاه ها را نيز مي توان يك آيين نامه جديد دانست.
ايرانمنش، زمان اجرايي شدن اين دو آيين نامه جديد در دانشگاه ها را پس از بررسي هاي نهايي و اعمال نظرات و انجام مراحل تصويب، حداكثر تا پايان امسال عنوان كرد.

 



به دليل طغيان رودخانه ها روستاهاي رودسر در محاصره آب قرار گرفتند

رودسر- خبرنگار كيهان:
بيش از 10 روستاي بخش مركزي شهرستان رودسر به دليل بالا آمدن آب رودخانه ها در محاصره آب قرار گرفتند.
بخشداري مركزي رودسر اظهار داشت: به دنبال بارش شديد باران در روزهاي گذشته در اين بخش و بالا آمدن آب رودخانه هاي اطراف بيش از 10 روستاي منطقه دچار آبگرفتگي شدند.
به گفته محمد اسماعيل كريمي عمليات خارج كردن آب كوچه ها و معابر از روستاهاي گيشاكجان، دريا باغ چافجير، وليسه، چينچيان، گواسراي عليا، رضا محله، گواسراي سفلي، شيرابه، صحنه سرا، تميجان، احمدآباد و حسين آباد در حال انجام است.
وي عدم لايروبي به موقع و مسدود شدن دهانه رودخانه ها را از علل اصلي جمع شدن و بالا آمدن آب رودخانه ها و در نهايت آبگرفتگي مناطق روستايي بخش مركزي رودسر دانست.

 



كلاهبرداري زن بازيگر با عنوان فوق دكتراي حقوق

سرويس اجتماعي-
زن بازيگري كه با معرفي خود به عنوان فوق دكتراي حقوق و وكيل پايه يك و نيز مسئول يك بنياد خيريه از مردم كلاهبرداري مي كرد دستگير شد.
10 خرداد ماه سال جاري مرد 58 ساله اي با مراجعه به كلانتري13 بازار تهران با طرح شكايتي گفت: مبلغ 40 هزار تومان براي خريد گوسفند به يك مرد دادم و او مرا با يكي از بستگانش كه خود را به نام اشرف السادات اخوان علوي معرفي كرده بود آشنا كرد.
اين زن به عنوان مسئول يك موسسه خيريه مبلغ يك ميليون و 700 هزار تومان از من دريافت كرد و بعد از اين كار متواري است. با ارسال پرونده به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران، رسيدگي تخصصي به اين پرونده به كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.
مردميانسال ديگري نيز با مراجعه به پايگاه هفتم گفت: چند ماه قبل زني حدودا 40 ساله را چند بار از طريق آژانس جابه جا كردم و او هميشه بيشتر از مبلغ كرايه پرداخت مي كرد و از اين طريق اعتماد مرا جلب كرد.
وي افزود: اين زن با معرفي خود به عنوان كارمند يكي از نهادها مدعي شد علاوه بر كار دولتي چند موسسه خيريه را نيز اداره مي كند.
اين مالباخته مدعي شد من كه پسرم با مدرك دانشگاهي و اتمام خدمت سربازي بيكار بود و خرج او را با رانندگي در آژانس خودم مي دهم مشكلم را به او گفتم. اين زن از اين موضوع استقبال كرد و گفت حتما برايش كاري دست و پا خواهد كرد.
در ملاقات ها و پيگيري هاي بعدي گفت پسرم را در يكي از بانك ها استخدام خواهد كرد اما براي اين كار بايد در آن بانك مبلغي را هزينه كنم. در ادامه مبلغ 3 ميليون تومان از جايي قرض كردم و به اين زن دادم. بعد از اين ماجرا وي ناپديد شد و به هيچ وجه نتوانستم او را پيدا كنم.
شاكي سوم نيز اعلام كرد اين زن خودش را به عنوان فوق دكتراي حقوق و يك وكيل معرفي كرد و براي يك پرونده اي كه در يكي از مراجع قضايي داشتم مبلغ 5 ميليون تومان را به عنوان حق الوكاله از من گرفت و غيبش زد.
جالب توجه اين كه اين زن با توجه به توانايي هايش در نقش بازي كردن، قبلا در يك فيلم تلويزيوني نيز بازي كرده و اين فيلم از رسانه ملي نيز پخش شده است. براي همين نيز متناسب با شرايط سوژه و طعمه خود براي او نقش مناسب بازي مي كرد و در زمان مناسب از وي كلاهبرداري مي كرد.
كارآگاهان با اطلاعاتي كه به دست آورده بودند يكي از بستگان وي را شناسايي و در اقدامات بعدي، اين متهم در تاريخ 7 مهر در محدوده بازار تهران شناسايي و دستگير شد.

 



پزشكان چيني نوزاد زنده را دور انداختند!

مقامات بهداشتي در جنوب چين مي گويند در حال بازپرسي از يك تيم پزشكي در بيمارستاني هستند كه با تشخيص اشتباه نوزادي را كه هنوز زنده بود، دور انداخته اند.
به گزارش جهان، اين بازپرسي در بيمارستان «نانهاي رد» در شهر «فوشان» در ايالت «گوانگ دونگ» در حال انجام است.براساس اين بيانيه «ليو دونگمئي»- مادر باردار 8 ماهه با خونريزي داخلي و درد شكمي به طور اورژانسي به بيمارستان آورده شده بود اما پس از زايمان نوزاد وي نفس نمي كشيد و پوستش ارغواني شده بود.براساس اين بيانيه تيم پزشكي با اين تصور كه نوزاد مرده است، او را دور انداختند.بنا به اين گزارش هنگامي كه زن برادر ليو 30 دقيقه پس از زايمان درخواست كرد نوزاد را ببيند، يك كيسه پلاستيكي زردرنگ حاوي نوزاد را به او تحويل دادند و او متوجه شد كه نوزاد درون كيسه هنوز زنده است.
به گفته اين وب سايت او پس از اينكه متوجه شد، نوزاد پسر است، و نه آن طور كه به خانواده گفته شده بود دختر، بيشتر شوكه شد.
به گفته «فوشان نيوز» پرستاران براي اينكه مرگ نوزاد كمتر خانواده را ناراحت كند، به آنها گفته بودند نوزادشان دختر است.
نوزادان پسر در چين اغلب نسبت به نوزادان دختر ارزش بيشتري دارند، چرا كه بسياري از خانواده ها با توجه به سياست جمعيتي تك فرزندي در اين كشور تنها مي توانند يك بچه داشته باشند و تمايل آنها داشتن وارث مذكر است.پس از كشف زنده بودن نوزاد، او را به سرعت به بخش مراقبت هاي ويژه بردند و اكنون نوزاد وضعيت پايداري دارد.
بنا به اين گزارش ليو و شوهرش 300 هزار يوآن (45 هزار دلار) از بيمارستان ادعاي غرامت كرده اند. رئيس بخش مادران و يك پزشك و دو پرستار تا اعلام نتايج تحقيقات از شغل خود معلق شده اند.

 



تلفات سيل تايلند از 500 نفر گذشت

آمارهاي محلي نشان مي دهد كه شمار قربانيان سيلاب سهمگين در تايلند از مرز 500 نفر گذشته است.
به گزارش ايسنا، آب سياه و آلوده تمام مناطق شمالي شهر بانكوك شامل تقاطع هاي اصلي و يك جاده را در زير پل محل عبور يك ريل راه آهن در برگرفته است.
گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس حاكيست، سيلاب همچنين در حال نزديك شدن به يك جاده اصلي در نزديكي پايانه اتوبوس شهر «موچيت» است كه اين پايانه دروازه اصلي به سمت شمال تايلند محسوب مي شود.مقامات اين كشور تاكنون به تخليه 8 منطقه از 50 منطقه بانكوك دستور داده اند. ايالت هاي «نونتابوري» و «آيوتهايا» در شمال بانكوك، پايتخت تايلند، حدود دو متر زير آب رفته اند. مناطق صنعتي و حومه بانكوك نيز در زير سيلاب گرفتار شده اند. سدهاي ساخته شده با كيسه هاي شني در بانكوك هنوز جلوي نفوذ آب را به مناطق شهر گرفته اند.بنابه گزارشهاي رسيده، خطر سيل همچنين ساختمان جديد مركز امدادرساني به سيل زدگان تايلند در بانكوك را تهديد مي كند. هم اكنون ارتفاع آب در اطراف مبادي ورود به دفتر اين مركز به يك متر رسيده است.گفتني است، در حال حاضر جريان سيل با مهمترين خيابان تجاري بانكوك كه محل فعاليت رستورانها و شركت هاي خارجي است، فقط 5 كيلومتر فاصله دارد.

 



هر 80 دقيقه؛ خودكشي يك سرباز آمريكايي

براساس گزارش يك روزنامه آمريكايي، بعد از گذشت يك دهه از جنگ آمريكا در افغانستان، در هر 80 دقيقه يك كهنه سرباز آمريكايي دست به خودكشي مي زند.
وب سايت روزنامه «هافينگتون پست» گزارش داد، «مركز امنيت نوين براي آمريكا» در گزارشي موسوم به «شكست در نبرد: چالش خودكشي نظامي» نوشت، آمريكا در آستانه شكست در نبرد عليه خودكشي كهنه سربازان و نظاميان اين كشور است.در اين گزارش آمده است، هم موارد خودكشي و هم اقدام براي خودكشي به طور قابل توجهي بين كهنه سربازان آمريكايي از زمان آغاز فعاليت در جنگ هاي عراق و افغانستان افزايش يافته است.
در ادامه اين گزارش فاش شده است كه از سال 2005 تا 2010 هر 36 ساعت تقريباً يك نظامي اقدام به خودكشي كرده است. همچنين 1868 كهنه سرباز از دو جنگ عراق و افغانستان تنها در سال 2009 دست به خودكشي زده اند.نويسندگان اين گزارش افزودند: «با بازگشت نيروهاي بيشتر از جنگ، خطر (خودكشي) افزايش مي يابد.»برپايه اين گزارش، روبرو شدن با اختلال تنش زاي بعد از رويداد، بيكاري بالا و از بين رفتن حس رفاقت نظامي بعد از بازگشت كهنه سربازان به كشور خود، از دلايل خودكشي آن ها است.
«كن اسميت» يك كهنه سرباز جنگ ويتنام، گفت چالش هايي كه ارتش آمريكايي بر نيروهاي نظامي خود تحميل مي كند از عوامل نرخ بالاي خودكشي بين كهنه سربازان است.اسميت افزود: «مسئوليت هايي كه كهنه سربازان آمريكايي در ارتش بايد برعهده بگيرند، به آستانه اي بسيار بالا در رويارويي با اضطراب نيازمند است.»وي افزود، نيروهاي چندگانه در مناطق جنگي گسترده از دلايل اصلي ديگر در اقدام كهنه سربازان به خودكشي محسوب مي شود.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14