(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 آذر 1390- شماره 20091

با هوشمندسازي مدارس اولياء آموزش هاي درون كلاس ها را رصد مي كنند
طرح ترافيك و زوج و فرد امروز اجرا نمي شود
برخورد قاطع پليس با گردانندگان سايت هاي غيراخلاقي
تمهيدات ويژه اتوبوسراني براي شهرآورد جمعه
آهون منش: دانشجويان غيردولتي از ترم آينده شهريه فرهنگي مي پردازند
30 ساله ها شناسنامه جديد دريافت مي كنند
دوقلوي به هم چسبيده در زرند متولد شدند
تصادف بستان آباد- تبريز 7 كشته و زخمي برجاي گذاشت
تلاش راننده تاكسي با اخلاق براي پيدا كردن صاحب كيف پول
حوادث كوتاه از كشور
2سانحه رانندگي در سيستان وبلوچستان 7 كشته و مجروح برجاي گذاشت
انتخاب يك استاد ايراني به عضويت «گارد»
امكان دريافت كد سوابق تحصيلي كنكوري ها از 30 بهمن تا 3 اسفند
شور عاشورايي مردم در پايگاه هاي انتقال خون
با ورود سامانه بارشي جديد دماي هوا در نيمه شمالي 5 تا 10درجه كاهش مي يابد
نائيني: متقاضيان بورس دكتري غربال مي شوند



با هوشمندسازي مدارس اولياء آموزش هاي درون كلاس ها را رصد مي كنند

با هوشمندسازي مدارس، اولياء از طريق فضاي مجازي موفق به رصد آموزش هاي درون كلاس فرزندان خواهند شد.
فاطمه قربان در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: با تفاهم نامه هايي كه منعقد شده تا پايان برنامه پنجم توسعه سال 94 همه مدارس و كلاسهاي درس به امكانات IT مجهز شده و هوشمندسازي مي شوند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: يكي از اهداف هوشمندسازي مدارس ارتباط دوجانبه والدين با كلاس هاي درسي دانش آموزان است و پس از استقرار هوشمندسازي مدارس اين امكان فراهم خواهد شد تا اولياء از طريق فضاي مجازي با دانش آموزان ارتباط داشته و آموزشهاي درون كلاس را رصد كنند.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: با توجه به اينكه در آينده اكثر مادران جامعه شاغل خواهند بود تدابيري اتخاذ شده تا با كارت هاي هوشمند زمان ورود و خروج دانش آموزان به اطلاع خانواده ها برسد كه البته عملياتي شدن اين برنامه زمان بر است و پس از استقرار كامل طرح هاي تحول بنيادين چنين خروجي هايي را از مدرسه خواهيم داشت.
قربان اظهار كرد: در حال حاضر براي كنترل دانش آموزان در مدارس در سالن ها و بخش هاي عمومي مدرسه از دوربين هاي مدار بسته استفاده مي شود اما در آينده اين دوربين ها به داخل كلاسها برده مي شود تا كنترل بيشتر و بهتري بر عملكرد آموزشي كلاسهاي درس انجام شود.
وي همچنين افزود: در فناوري هاي نو استفاده از فلش در ذخيره سازي مطالب عنوان شده از سوي معلم نيز تعريف شده كه در آينده از اين امكان براي ارائه مجدد آموزش به دانش آموزان در منزل و همچنين دانش آموزاني كه در برخي از روزهاي سال به دلايلي در كلاس درس غيبت مي كنند مورد استفاده قرار مي گيرد.

 



طرح ترافيك و زوج و فرد امروز اجرا نمي شود

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از لغو اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد در روز پنج شنبه 17 آذرماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين رحيمي با اشاره به اين كه بررسي هاي پليس و دوربين هاي نظارتي از سطح شهر حاكيست تردد خودروها در تهران به شدت كاهش يافته است افزود: با توجه به موافقت دولت مبني بر اعطاي مرخصي توسط دستگاه هاي دولتي به كارمندان در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه خوشبختانه ترافيك پايتخت به ميزان قابل توجهي كاهش يافته و روان شده است.
وي تصريح كرد: در راستاي ارائه تسهيلات به شهروندان تهراني كه در پايتخت باقي مانده اند طرح ترافيك و زوج و فرد در روز پنج شنبه 17 آذرماه سال جاري در تهران اجرا نمي شود.
به گفته وي اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد از روز شنبه مجددا در تهران آغاز مي شود و بدين ترتيب طرح ترافيك از ساعت 30/6 تا 30/17 و زوج و فرد
30/6 تا 19 اعمال مي شود.
وي در پايان از شهروندان خواست حتي الامكان از سيستم هاي حمل و نقل عمومي براي تردد خود استفاده كنند.
تعداد محدود جريمه
در ايام تاسوعا و عاشورا
سردار رحيمي گفت: در ايام تاسوعا و عاشورا به جز تعداد معدودي جريمه كه به دليل سرعت و سبقت غيرمجاز بوده است هيچگونه توقيف يا اعمال قانون ديگري صورت نگرفت.
وي افزود: با وجود آن كه طي دو روز گذشته شاهد حضور گسترده دسته جات در خيابان هاي شهر تهران بوديم اما خوشبختانه با همكاري مناسبي كه ميان مردم و پليس راهور ايجاد شده بود هيچگونه توقف طولاني مدت در محورهاي شهر ايجاد نشد.
وي گفت از آنجايي كه همراهي با مردم در هر چه باشكوه تر برگزار شدن مراسم سالار شهيدان يكي از اهداف پليس به حساب مي آيد در تاسوعا و عاشورا به جز تعداد معدودي جريمه كه به دليل سرعت و سبقت غيرمجاز بوده است هيچگونه توقيف يا اعمال قانون ديگري صورت نگرفت.
رحيمي به نقش موثر همياران محرم پليس در كنترل ترافيكي شهر نيز اشاره كرد و اذعان داشت: اين همياران در كنار تعدادي از افراد كه در دسته جات بودند مسئوليت هماهنگي با پليس را بر عهده گرفتند كه خوشبختانه بسيار اثرگذار ظاهر شدند و برخلاف سال هاي گذشته مانع از ايجاد هرگونه اختلاف و يا درگيري شدند.
مهلت چهار روزه رانندگان براي پرداخت جريمه
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور گفت: رانندگان تنها تا نوزدهم آذر براي پرداخت جريمه هاي رانندگي و استفاده از بخشش دو برابري جريمه ها فرصت دارند.
سرهنگ مرتضي دهقان اظهار داشت: براساس قانون جديد راهنمايي و رانندگي جريمه دو برابر شده رانندگان تا پايان سال 89 بخشيده شده است و رانندگان تنها تا نوزدهم آذر براي پرداخت جريمه هاي خود و استفاده از اين مهلت وقت دارند. پس از اين تاريخ جريمه هاي بخشيده شده در تخلفات رانندگان منظور مي شود.
وي ادامه داد: از رانندگان مي خواهيم براي استفاده از اين قانون هر چه سريع تر جرايم رانندگي خود را پرداخت كنند چرا كه اين مهلت تمديد نمي شود.
كاهش مشهود تصادفات
در روزهاي تاسوعا و عاشورا
مدير روابط عمومي اورژانس تهران نيز از كاهش مشهود تصادفات در روزهاي تاسوعا و عاشوراي امسال خبر داد.
حسن عباسي اظهار داشت: براساس آخرين گزارش ها در روز يكشنبه 222 مورد تصادف در داخل شهر تهران گزارش شد.
وي افزود: اين در حالي است كه در روز دوشنبه 14 آذر (تاسوعا) 187 مورد تصادف گزارش شد و در روز سه شنبه 15 آذر (عاشورا) اين آمار به 154 تصادف كاهش يافت.
عباسي با بيان اين كه در روز يكشنبه13 آذر نيز فقط 15 مورد تصادف در جاده هاي بيرون شهر و در روزهاي دوشنبه و سه شنبه نيز آمارهاي تصادفات جاده اي به ترتيب به 9 و در نهايت يك مورد در روز عاشورا كاهش يافت.

 



برخورد قاطع پليس با گردانندگان سايت هاي غيراخلاقي

معاون اجتماعي پليس فتاي ناجا از برخورد با گردانندگان سايت هاي غيراخلاقي و عاملان فعاليت هاي تبليغاتي عليه مقدسات و اخلاق عمومي و مقامات عالي رتبه نظام در اينترنت خبر داد.
سرهنگ سيدمحسن ميربهرسي با اعلام برخورد قاطع اين پليس با عاملان فعاليت هاي تبليغاتي عليه مقدسات و اخلاق عمومي و مقامات عالي رتبه نظام در اينترنت افزود: اخيرا مرتكبان با استفاده از سايت ها و شبكه هاي اجتماعي رايگان اقدام به تبليغات سوء عليه مقدسات اسلامي، انتشار فيلم و تصاوير مستهجن و غيراخلاقي به منظور اشاعه فرهنگ فحشاء و بي بند وباري يا توهين به مقامات عالي رتبه نظام و نسبت دادن مطالب كذب به آنان مي كنند.
وي افزود: اين دسته جرايم آسيب هايي نظير بازتاب اجتماعي منفي در جامعه، تضعيف باورهاي ديني مردم، سلب اعتماد نسبت به مسئولان نظام و ترويج فرهنگ فحشا را به دنبال دارد.
ميربهرسي با بيان ا ينكه در اين رابطه پليس فتا ناجا اقدام به پايش و شناسايي اين گونه سايت ها كرده گفت: پليس با گردانندگان اين سايت ها برخوردي قاطع و قضايي خواهد داشت.
به گزارش ايسنا وي از مردم خواست: در صورت مشاهده و برخورد با اين گونه وب سايت ها و مطالب، مراتب را سريعا به پليس فتا اطلاع دهند.

 



تمهيدات ويژه اتوبوسراني براي شهرآورد جمعه

سرويس اجتماعي-
تمهيدات ويژه شركت واحد اتوبوسراني تهران براي شهرآورد پايتخت در روز جمعه اعلام شد.
شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به مناسبت برگزاري مسابقه فوتبال شهرآورد پايتخت كه از سري مسابقات جام حذفي در ساعت 15/16 روز جمعه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود با به كارگيري 1100 دستگاه اتوبوس و ميني بوس به دوستداران فوتبال خدمت رساني خواهد كرد.
بر اين اساس ناوگان اتوبوسراني تهران در 6 مسير اقدام به انتقال تماشاگران مي كند كه محل استقرار آنها به شرح زير است:
1- مقاصد خراسان و خاوران: محل پارك پاركينگ 19
2- مقصد ميدان انقلاب اسلامي، محل پارك پاركينگ 20
3-مقاصد ميدان آزادي و خاوران، محل پارك ضلع غربي ورزشگاه آزادي
4- مقصد ميدان آزادي، پاركينگ 19
5- مقصد امام حسين(ع): پاركينگ 20
6- مقصد ميدان رسالت، ضلع شرقي ورزشگاه آزادي
شركت واحد اتوبوسراني تهران ضمن تقدير مجدد از تماشاگران فهيم فوتبال انتظار دارد اين افراد در جهت استفاده بهينه از ناوگان اعزامي و حفظ و نگهداري آنها همكاري هميشگي را داشته باشند.

 



آهون منش: دانشجويان غيردولتي از ترم آينده شهريه فرهنگي مي پردازند

رئيس اتحاديه موسسات و دانشگاه هاي غيرانتفاعي از دريافت شهريه فرهنگي از ترم تحصيلي آينده خبر داد.
علي آهون منش در گفت وگو با ايسنا با اشاره به انتقاد برخي افراد نسبت به مشكلات فرهنگي دانشگاه هاي غيرانتفاعي، گفت: تعميم مشكلات فرهنگي يك دانشگاه به ساير دانشگاه هاي كشور، كار درستي نيست.
وي افزود: منتقدان، مشكلات فرهنگي خاص منطقه خود را به ساير دانشگاه هاي غيرانتفاعي تعميم مي دهند كه اين كار از نظر شرعي و اخلاقي درست نيست.
وي با اشاره به رويكرد فرهنگي دولت و لحاظ بودجه فرهنگي براي دانشگاه هاي دولتي، ادامه داد: از اين رو از رئيس جمهور و وزير علوم درخواست كرده بوديم كه مبلغ ناچيزي به شهريه دانشجويان اضافه شود تا در امور فرهنگي دانشگاه ها مورد استفاده قرار گيرد كه در ابتدا اجازه انجام اين كار داده شد، اما پس از مدتي دريافت اين شهريه قطع و غيرقانوني اعلام شد.
وي با بيان اينكه دريافت شهريه فرهنگي از دانشجويان منوط به شروطي است، افزود: بايد حساب ويژه فرهنگي در دانشگاه ها افتتاح شود تا از ساير بودجه هاي دانشگاه تفكيك داده شود و وزارتخانه بتواند در مورد صرف اين بودجه در امور فرهنگي حسابرسي داشته باشد.
رئيس اتحاديه دانشگاه هاي غيرانتفاعي همچنين به لزوم ايجاد معاونت هاي فرهنگي در دانشگاه هاي غيرانتفاعي اشاره كرد و گفت: بايد گزارشات فرهنگي دانشگاه ها هر شش ماه يكبار به وزارت علوم ارايه شود.وي دريافت اين ميزان شهريه فرهنگي از دانشجويان را بسيار كم دانست و اظهار اميدواري كرد: با اين ميزان بودجه بتوان به مسايل انتقادي در امور فرهنگي دانشگاه هاي غيرانتفاعي رسيدگي كنيم.

 



30 ساله ها شناسنامه جديد دريافت مي كنند

معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور از صدور شناسنامه جديد براي 30 ساله ها خبر داد.
كرمي در گفت وگو با فارس گفت: قانونا افرادي كه به سن 30 سالگي رسيده اند بايد عكس شناسنامه خود را تعويض كنند در نتيجه در پي تغيير عكس براي آنها شناسنامه جديد صادر مي شود.
وي درخصوص شناسنامه هاي جديد گفت: فراخوان عمومي در اين زمينه نداده ايم اما كساني كه شناسنامه هايشان گم، مستهلك شده يا تغييرات مشخصات داشتند مي توانند شناسنامه جديد دريافت كنند.
وي اضافه كرد: همچنين قانونا افرادي كه به سن 30سالگي رسيده اند بايد عكس شناسنامه خود را تعويض كنند در نتيجه در پي تغيير عكس به آنها شناسنامه جديد مي دهيم.
معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور درخصوص مدت زمان صدور شناسنامه جديد گفت: صدور شناسنامه خيلي زمان بر نيست اما بستگي دارد در كدام شعبه فرد درخواست داده باشد اگر ترافيك كاري باشد قدري زمان بر خواهد شد.

 



دوقلوي به هم چسبيده در زرند متولد شدند

در پديده اي نادر دوقلوي به هم چسبيده از ناحيه شكم در بيمارستان «سينا»ي زرند متولد شدند.
به گزارش ايرنا، متخصص زنان و زايمان بيمارستان سيناي زرند به خبرنگاران اظهار داشت: هر دو نوزاد دختر هستند و پس از به دنيا آمدن نوزاد اول از طريق سر و تولد دشوار نوزاد دوم، متوجه شديم كه اين نوزدان از ناحيه شكم به هم چسبيده اند.
دكتر «فتانه مختاري»، خاطرنشان كرد: هنگام به دنيا آمدن اين دو نوزاد تنفس آنها عادي و خوب بود و خوشبختانه چسبندگي زيادي بين دو نوزاد وجود ندارد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر مراقبت هاي ويژه از اين دو نوزاد انجام شده و هماهنگي هاي لازم براي جداسازي آنها با پزشك معالج در شهرستان رفسنجان صورت گرفته است.
مختاري بيان كرد: عمليات جداسازي اين دو نوزاد در بيمارستان شهرستان رفسنجان انجام مي شود.
همچنين متخصص كودكان و نوزادان بيمارستان سينا در زرند نيز در رابطه با وضعيت اين نوزاد گفت: اين نوزادان در وضعيت طبيعي به سر مي برند و از نظر قلب و عروق طبيعي هستند.
دكتر «سودابه ديوسالار» افزود: اين نوزادان مشكل تنفسي ندارند و حال عمومي هر دو خوب است.

 



تصادف بستان آباد- تبريز 7 كشته و زخمي برجاي گذاشت

سانحه رانندگي در جاده قديم بستان آباد-تبريز هفت كشته و زخمي برجاي گذاشت.
مسئول روابط عمومي مركز فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز، اظهار داشت: صبح ديروز ساعت 15:7 بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو پيكان با يك دستگاه خودرو پژو پارس به صورت رو دررو، در 10 كيلومتري جاده بستان آباد-تبريز، يك زن سرنشين پيكان در دم جان باخت و شش نفر از سرنشينان دو خودرو نيز مصدوم شدند.
حبيب حسينقلي زاده افزود: مركز فوريت هاي پزشكي بستان آباد، شبلي و هلال احمر به اين حادثه اعزام و مصدومان را به بيمارستان بستان آباد منتقل كردند.
حسينقلي زاده افزود: در سانحه اي ديگر در دو شب گذشته در پي واژگوني يك دستگاه پژو آردي بعد از تونل دوم جاده قديم ميانه-تبريز، سه نفر مصدوم و توسط آمبولانس هاي مركز فوريت هاي پزشكي منطقه به بيمارستان ميانه منتقل شدند.
مسئول روابط عمومي مركز فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي همچنين از مردم خواست در تصادفاتي كه مصدومان دچار دردهاي گردني و كمري مي شوند به هيچ عنوان بدون رعايت اصول ايمني اشخاص را حركت ندهند به دليل اينكه اكثر اين افراد دچار ضايعات نخاعي مي شوند و اين امر موجب معلوليت آنها تا پايان عمر مي شود.

 



در گرگان روي داد
تلاش راننده تاكسي با اخلاق براي پيدا كردن صاحب كيف پول

گرگان - خبرنگار كيهان:
يك راننده تاكسي در گرگان پس از يافتن كيف پول با جست وجوي بسيار در اقدامي انساني و اخلاقي آن را به صاحبش برگرداند.
به گزارش خبرنگار ما اين شهروند، «غلامرضا كرامتي نيا» راننده تاكسي در گرگان است كه پس از پايان يك روز كاري، در جلوي ماشين خود متوجه يك كيف مي شود كه از درون آن مبلغي پول نقد بيرون ريخته بود.
كرامتي پس از گشتن محتويات درون كيف نتوانسته بود هيچ نشانه، آدرس و يا شماره تماسي در آن پيدا كند تا آن كه به وسيله كارت عابر بانك كه در داخل كيف بود به بانك مراجعه و موضوع را به متصدي بانك اعلام مي كند و با به دست آوردن شماره تماس ، صاحب كيف را از پيدا شدن آن با خبر مي سازد.اين راننده بااخلاق بدون هيچ گونه چشم داشتي كيف را كه محتويات آن كارت عابر بانك به مبلغ يك ميليون تومان، سيم كارت خط تلفن تهران به ارزش 500 هزار تومان و مبلغ 60 هزار تومان وجه نقد بود به صاحبش تحويل مي دهد.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند سارقان احشام
حاجي آباد- فارس: يك باند چهار نفره سارقان احشام كه دو نفر از آنان تبعه غيرمجاز افغاني بودند در شهرستان حاجي آباد شناسايي و منهدم و اعضاي آن نيز دستگير شدند. از سارقان يك قبضه سلاح كلت كمري، تعدادي فشنگ و 20 راس گوسفند و دو دستگاه خودرو وانت نيسان كه در حمل و جابه جايي احشام مسروقه استفاده مي شد به دست آمد. سارقان به هشت فقره سرقت احشام در شهرستان سيرجان و حاجي آباد اعتراف كردند.
3 كشته سوانح رانندگي
اراك-خبرنگار كيهان: دو سانحه رانندگي در محورهاي استان مركزي 3 كشته و 8 مجروح برجاي گذاشت.
بر اثر واژگوني يك دستگاه خودرو پژو 405 در كيلومتر محور اراك-قم، يكي از سرنشينان خودرو به نام اقدس شائقي جان باخت و 4 سرنشين ديگر نيز مجروح و به بيمارستان انتقال يافتند.
همچنين در محور شهرك صنعتي الغدير شهرستان محلات، يك دستگا ه خودرو نيسان با شش سرنشين واژگون شد، كه راننده خودرو به نام مجتبي آب پيكر و يك سرنشين آن به نام هادي آب پيكر جان باختند. چهار سرنشين ديگر نيز مجروح و به بيمارستان انتقال يافتند. علت هر دو سانحه سرعت غيرمجاز و ناتواني رانندگان در كنترل خودرو اعلام شد.
دستگيري سارقان مغازه
شش سارق مغازه ها در اراك شناسايي و دستگير شدند.
متهمان تاكنون به 11 فقره سرقت مغازه ها در شهرستان اراك اعتراف كرده اند. همچنين 4 سارق قطعات خودرو در اين شهر دستگير شدند. يكي از سارقان به 10 فقره و 3 نفر ديگر به 13 فقره سرقت وسايل داخل خودرو اعتراف كردند.
برخورد خونين دو خودرو
زرين شهر- خبرنگار كيهان؛ در اثر برخورد خودرو ماكسيما با يك دستگاه وانت مزدا كه در حد فاصل جاده روستاي لايبيد به شهر باغبهادران واقع در شهرستان لنجان روي داد 2 نفر كشته و دو نفر مجروح شدند. حال يكي از مصدومان وخيم گزارش شده است. علت حادثه انحراف به چپ وانت مزدا اعلام شده است.
جريمه قاچاقچيان كالا
ياسوج-ايسنا: به گزارش ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي شهرستان ياسوج حين اجراي تور ايست و بازرسي از يك دستگاه خودرو مقاديري كالاي قاچاق شامل انواع ابزارآلات صنعتي خارجي كشف و مراتب را به گمرك استان اعلام كردند.
در اين راستا با توجه به عدم ارائه مدارك مثبته گمركي، شعبه اول ويژه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي ياسوج با محرز شدن اتهام، متخلفان را جمعا به پرداخت بيش از 387 ميليون ريال جزاي نقدي و ضبط كالاي مكشوفه در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



2سانحه رانندگي در سيستان وبلوچستان 7 كشته و مجروح برجاي گذاشت

فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان گفت: بر اثر دو سانحه رانندگي در محورهاي ارتباطي اين استان چهار نفر كشته و سه نفر مجروح شدند.
سرهنگ «عبدالرضا صالحي» در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در يكي از اين سوانح رانندگي در محور دلگان - زهكلوت واقع در حوزه استحفاظي پليس راه ايرانشهر - بم يك دستگاه سواري پرايد به علت انحراف به چپ با خودرو پژو كه در جهت مخالف در حركت بود، برخورد كرد.
وي با بيان اينكه راننده هر دو خودرو در دم كشته شدند، گفت: همچنين دو نفر از سرنشينان اين وسايل نقليه بشدت مصدوم و براي درمان به نزديكترين بيمارستان در ايرانشهر منتقل شدند.
فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان افزود:صبح چهارشنبه نيز يك دستگاه وانت پيكان در محور ايرانشهر - بم واژگون شد كه بر اثر آن دو نفر از سرنشينان خودرو فوت كردند و يك نفر ديگر نيز مجروح شد.
سرهنگ صالحي علت اين سانحه رانندگي را سرعت زياد و كم توجهي راننده به جلو عنوان كرد.

 



انتخاب يك استاد ايراني به عضويت «گارد»

يك استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به عضويت گروه برنامه ريزي و نماينده كشوري، اتحاديه جهاني عليه بيماري هاي تنفسي «گارد» انتخاب شد.
دكتر زلزنياكوف، مسئول فني گروه گارد جهاني سازمان جهاني بهداشت طي نامه اي اعلام كرد: انتخابات كميته اجرايي و گروه برنامه ريزي گارد جهاني به پايان رسيده و افراد شركت كننده در اين انتخابات در پست جديد خود منصوب شدند. طي اين مكاتبه دكتر محمدرضا مسجدي- نماينده كشوري گارد جهاني در ايران به عنوان عضو گروه برنامه ريزي اين سازمان جهاني انتخاب شده است. گروه برنامه ريزي گارد جهاني گروهي شامل نماينده هايي از حيطه هاي تخصصي بيماري هاي تنفسي، آلرژي، مراقبت هاي اوليه، فارماكولوژي، فيزيوتراپي، پرستاري، بيماري هاي خاص، كودكان و جمعيت حمايت از بيماران است كه با عضويت 15 نفر تشكيل شده و فعاليت هاي اين سازمان را با توجه به اهداف و استراتژي هاي تصويب شده برنامه ريزي مي كنند.

 



امكان دريافت كد سوابق تحصيلي كنكوري ها از 30 بهمن تا 3 اسفند

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر داوطلبان كنكور بنا به هر دليلي تا پايان مهلت تعيين شده موفق به دريافت «كد سوابق تحصيلي» نشوند، مي توانند در فرصت 30بهمن تا سوم اسفندماه نسبت به دريافت اين كد از وزارت آموزش و پرورش اقدام كنند.
عبدالامير عرفي، با اشاره به تمديد مهلت دريافت كد سوابق تحصيلي براي داوطلبان ديپلمه 84 به بعد تا 22 آذرماه جهت ثبت نام در كنكور سراسري، اظهار داشت: براساس هماهنگي و همكاري صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش كشور، از 30 بهمن تا 3 اسفندماه مجددا سايت سازمان سنجش باز مي شود و داوطلباني كه از ثبت نام جا مانده اند يا مدارك آنها كامل نبوده است، مي توانند ثبت نام كنند و ما نيز در همان زمان مي توانيم اطلاعات اصلاح شده سوابق تحصيلي را براي سازمان سنجش ارسال كنيم.
به گزارش فارس، وي افزود: بر اين اساس، اگر داوطلبان كنكور بنا به هر دليلي تا 25 آذرماه(پايان مهلت ثبت نام در كنكور سال آينده) موفق به دريافت كد سوابق تحصيلي از مركز سنجش آموزش و پرورش نشوند، مي توانند در فرصت اواخر بهمن تا اوايل اسفندماه نسبت به دريافت كد سوابق تحصيلي از سامانه wwwdipcodemeduir و ثبت نام از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور، اقدام كنند.

 



شور عاشورايي مردم در پايگاه هاي انتقال خون

سرويس اجتماعي-
عزاداران حسيني در شب هاي تاسوعا و عاشورا همانند سال هاي گذشته با اهداي خون ذخاير خوني را در بيشتر پايگاه هاي كشور در حد مناسبي قرار دادند.
به دنبال درخواست سازمان انتقال خون از مردم براي جلوگيري از افت ذخاير خوني روزهاي سرد در كشور، به پايگاههاي سراسر كشور رفته و خون اهدا كردند. دكتر غلامرضا توگه- مديرعامل سازمان انتقال خون ايران- ظهر عاشورا در بازديد از پايگاه انتقال خون استان تهران ضمن تقدير از كساني كه در اوج سرما نيز بيماران نيازمند به خون را فراموش نمي كنند، عاشوراي حسيني در پايگاه هاي انتقال خون كشور را تجلي ايثار و فداكاري دانست.

 



با ورود سامانه بارشي جديد دماي هوا در نيمه شمالي 5 تا 10درجه كاهش مي يابد

سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي جديد از مناطق غربي به كشور خبر داد و اعلام كرد: در نتيجه فعاليت اين سامانه طي روز شنبه در نوار شمالي كشور كاهش 5 تا 10درجه اي دماي هوا را به دنبال خواهد داشت.
بررسي نقشه هاي پيش يابي سازمان هواشناسي حاكي است اين سامانه بارشي اواخر روز جمعه از شمال غرب وارد كشور شده و به تدريج طي روزهاي شنبه و يك شنبه هفته آينده ابتدا استان هاي واقع در شمال غرب، سواحل درياي خزر و در ادامه دامنه هاي جنوبي البرز و شمال شرق كشور را تحت تاثير قرار خواهد داد.
براساس گزارش سازمان هواشناسي، اين سامانه طي روز شنبه در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، كردستان، زنجان، گيلان و غرب مازندران بارش متناوب و در استان هاي قزوين و البرز بارش پراكنده باران و برف به دنبال خواهد داشت.
اين شرايط از عصر روز شنبه و طي صبح روز يكشنبه به مناطق شرق مازندران و استان هاي گلستان، خراسان شمالي و شمال سمنان محدود مي شود.
سازمان هواشناسي هشدار داده است شدت فعاليت بارشي اين سامانه طي روز شنبه در استان هاي گيلان و مازندران رخ خواهد داد كه سبب اختلال در تردد جاده اي در محورهاي ارتباطي اين استان ها و استان اردبيل مي شود.
همچنين سازمان هواشناسي پيش بيني كرده است دماي هوا طي روز شنبه هفته آينده در شمال غرب و دامنه هاي جنوبي البرز بين 5 تا 10 درجه و طي روز يكشنبه در مناطق شمال شرقي و شرق كشور بين 4 تا 8 درجه كاهش يابد.
اين سازمان با اشاره به پايداري جو طي روزهاي چهارشنبه، پنج شنبه و صبح شنبه اعلام كرده است در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت در نيمه شمالي كشور طي اين مدت پتانسيل آلودگي هوا بالا بوده و سبب افزايش چگالي آلاينده ها در اين شهرها مي شود.

 



نائيني: متقاضيان بورس دكتري غربال مي شوند

مدير كل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم از غربالگري متقاضيان بورس دكتري خبر داد.
حسن مسلمي نائيني در گفت وگو با ايسنا گفت: متقاضيان بورس در دي ماه براساس شرايط اعلام شده در دستور العمل جديد اعلام بورس دكتري به خارج غربالگري مي شوند.
وي با اشاره به اتمام زمان ثبت نام بورس دكتري تخصصي هزار و 817 نفر در گروه فني مهندسي، 890 نفر در گروه علوم پايه، هزار و 895 نفر در گروه علوم انساني، 222 نفر در گروه هنر و 951 نفر در گروه كشاورزي و دامپزشكي ثبت نام كردند.
نائيني با بيان اينكه دانشگاه ها تا 30 آذر ماه فرصت دارند كه داوطلبان را به وزارت علوم معرفي كنند افزود: هزار و 763 نفر از متقاضيان را خانم ها و مابقي را آقايان تشكيل مي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14