(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 آذر 1390- شماره 20091

كره جنوبي 170 فروند موشك كروز از آمريكا خريداري مي كند
حماس : تا آزادي كامل فلسطين سلاح را زمين نمي گذاريم
ساختمان كنگره آمريكا به تصرف معترضان وال استريت درآمد
تروريست ها در پاكستان مسئوليت انفجار كابل را برعهده گرفتند
حكم زندان موشه كاتساو به اجرا درآمد
دولت جديد مصر رسما ً آغاز به كار كرد
اعتراض 60 فعال ضد آل سعود به صدور احكام سنگين براي معترضان در عربستان
جنگ و گريز دانشجويان با پليس در خيابان هاي آتن
دستگيري 500 نفر در ناآرامي هاي پس از انتخابات روسيه
وحشت از خيزش مردمي به دنبال بستري شدن امير قطر
اعترافات يك تروريست در سوريه سلاح ها را از مرز تركيه وارد مي كردم
سكته قلبي رئيس جمهور پاكستان احتمال استعفا قوت گرفت
ترور مسئول شاخه نظامي فتح در جنوب لبنان نافرجام ماند



كره جنوبي 170 فروند موشك كروز از آمريكا خريداري مي كند

رسانه ها و مقامات كره جنوبي از تصميم سئول براي خريد 170 فروند موشك كروز خبر دادند كه قادر به انهدام اهدافي ارزشمند در كره شمالي است.
سخنگوي وزارت دفاع كره جنوبي به خبرگزاري فرانسه گفت: نيروي هوايي درصدد خريداري 170 فروند موشك كروز از آمريكاست و طرح خريداري اين موشك ها در انتظار تصويب پارلمان است. به گزارش ايرنا، روزنامه تايمز كره نوشت: سئول درصدد خريداري موشك هاي ضدرادار هوا به سطح به عنوان عاملي بازدارنده در برابر اقدامات تحريك آميز كره شمالي است. اين روزنامه به نقل از يك مقام دولتي نوشت: اين موشك مي تواند همه اهداف مورد نظر سئول را در كره شمالي هدف قرار دهد. براساس اين گزارش؛ كره جنوبي براي مقابله با تهديد موشك هاي بالستيك كره شمالي تاكنون موشك هاي گوناگوني توليد كرده است.

 



حماس : تا آزادي كامل فلسطين سلاح را زمين نمي گذاريم

جنبش حماس تاكيد كرد، مقاومت تا زمان آزادي كامل فلسطين سلاح خود را بر زمين نخواهد گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، محمود الزهار از رهبران برجسته جنبش حماس در يك نشست مطبوعاتي اظهار داشت: ما بي پرده مي گوييم تا همه بشنوند و بدانند كه برنامه مقاومت اين است كه تا آزادي كامل فلسطين مبارزه خواهد كرد و سلاح بر زمين نخواهد گذاشت.
وي تاكيد كرد، مقاومت بالاخره همه سرزمين فلسطين از ناقوره در شمال فلسطين اشغالي تا رفح در جنوب نوارغزه را پس خواهد گرفت.
الزهار گفت، ما به اسرائيلي ها مي گوييم همان طور كه اسيران خود را از زندان هاي شما بيرون آورديم شما را هم با خواري و ذلت از فلسطين بيرون خواهيم كرد.
وي همچنين افزود: ما سوگند ياد مي كنيم كه پيوسته از قدس و مسجدالاقصي دفاع خواهيم كرد و حتي از يك وجب خاك فلسطين نيز نمي گذريم، ما هرچه توان داريم براي آزادي فلسطين به كار خواهيم گرفت.

 



با هدف اعتراض به نمايندگان
ساختمان كنگره آمريكا به تصرف معترضان وال استريت درآمد

معترضان وال استريت با سرازير شدن به واشنگتن به منظور اعتراض به نمايندگان ساختمان كنگره آمريكا را تصرف كردند.
اعضاي جنبش ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» سه شنبه از 46 ايالت آمريكا خود را به واشنگتن رسانده و با شعار «كنگره را اشغال كنيد» وارد ساختمان كنگره آمريكا شدند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، معترضان وال استريت با وارد شدن به دفاتر سناتورهاي كنگره به آنان يادآوري كردند كه آنها نماينده 99درصد جامعه هستند نه يك درصد ثروتمند اين كشور. بنا به اعلام منابع رسمي جنبش تسخير وال استريت، تظاهركنندگان 46 ايالت آمريكا اقدام به زدن چادرهايي در اطراف ساختمان كنگره كرده اند تا بدين ترتيب بتوانند طبق برنامه تا يك هفته به اعتراض و اشغال ساختمان كنگره ادامه بدهند.
خبرهاي منتشر شده نشان مي دهد، روساي دفاتر برخي سناتورها وقتي با جمعيت انبوه معترضان در دفاتر و سالن هاي ساختمان مواجه شدند، مجبور به همكاري و اداي توضيحات و دادن وعده هايي در خصوص بهبود شرايط كاري بيكاران و اوضاع اقتصادي شدند. معترضان با به دست گرفتن تصاوير نمايندگان كنگره و دست نوشته مشهور «ما 99درصديم» عليه بي عدالتي و بي توجهي مسئولان به مردم شعار دادند.
همزمان با اشغال ساختمان كنگره در واشنگتن، معترضان وال استريت در نيويورك نيز اقدام به تصرف خانه هاي مصادره شده از سوي بانك ها و تحويل آن به مردمي شدند كه به دليل بحران اقتصادي و فشارهاي بانك، خانه هاي خود را از دست داده اند.
سايت «وال استريت را اشغال كنيد» با اعلام اين خبر نوشت: در اجراي اين شعار، معترضان نيويوركي يكي از همين خانه ها را مجددا تصرف كرده و به يك خانواده بي سرپرست تحويل دادند.
به گفته يكي از معترضان، در اين شهر (نيويورك) آن قدر خانه هست كه يك بي خانمان بدون جا و مكان نماند.
تصاوير منتشر شده از نيويورك نشان مي دهد، مردم پس از تصرف ساختمان مصادره شده از سوي بانك تابلوهايي روي آن نصب كردند كه در آن نوشته شده: «به روي بانك ها بسته شد، نه مردم؛ بانك ها خانه ها را مي دزدند.»
اين گزارش مي افزايد، حركت هاي مشابهي از سوي معترضان وال استريت و در ساير شهرهاي آمريكا در حال پيگيري و اجراست.
يادآور مي شود معترضان آمريكايي از روز دوشنبه نيز براي نشان دادن نارضايتي خود از اوضاع سياسي و اقتصادي حاكم بر كشورشان، اعتصاب غذا كرده اند.
از زمان آغاز اعتراض ها به نظام سرمايه داري در 26 شهريورماه تاكنون كه وارد هشتاد و سومين روز آن مي شويم، معترضان به رغم خشونت هاي گسترده پليس و گزارش هاي جهت دار رسانه هاي غربي به طرق مختلف و تاكتيك هاي گوناگون اعتراض هاي خود را ادامه داده اند.
طولاني شدن اين اعتراض ها كه باعث نگراني جدي مقامات آمريكايي شده است سرانجام باعث شد «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا اظهاراتي را مطرح كند كه مدت هاست مردم آمريكا به دنبال عملي شدن آن هستند.
روزنامه گاردين در اين باره نوشت: اوباما در سخنراني كه در شهر «كانزاس» انجام داد از افزايش شكاف طبقاتي و نابرابري هاي اقتصادي كه نزديك به سه ماه است مردم آمريكا را به خيابانها ريخته، گلايه كرد! و ضمن تاكيد بر اجراي سياست هاي خود گفت: اجراي اين سياست ها مي تواند به مردم معمولي آمريكا كمك كند تا از شرايط سختي كه در آن قرار دارند خارج شوند. وي در ادامه از نمايندگان جمهوريخواه كنگره خواست تا با تمديد كاهش ماليات بر درآمد در رسيدن به اهداف اين سياست ها وي را ياري دهند. اوباما همچنين وعده داد با «متقلبان وال استريت» برخورد و آنها را مجازات كند.
به اعقاد برخي كارشناسان اوباما با اين اظهارات تلاش مي كند از رقباي جمهوريخواه خود كه مدتي است با استفاده از فرصت به وجود آمده از قيام وال استريت به دنبال پيروزي در انتخابات هستند، عقب نماند. وي با اين اظهارات به دنبال جلب حمايت معترضاني است كه معتقدند «اوباما» برخلاف وعده هاي انتخاباتي اش، هيچ تغييري ايجاد نكرده است.
از سوي ديگر رئيس مركز ايرلندي گالوي براي حقوق بشر با اشاره به ناآرامي هايي كه اكنون دامن غرب و آمريكا را گرفته اظهار داشت: شعله اعتراضات خاموش نخواهد شد.
پروفسور «ويليام شباس» در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: به نظرم شعله اعتراضات در غرب خاموش نمي شود اما از طرفي تصور نمي كنم معترضان نيز به خواسته هايشان برسند چرا كه رهبران غرب اصولا قادر به حل مشكلات اقتصادي نيستند و در اين بين تنها مردم فقير هستند كه تاوان اشتباه هاي دولتمردان خود را پس مي دهند.
وي همچنين استفاده پليس آمريكا از خشونت عليه تظاهركنندگان را غيرقابل قبول عنوان كرد.
آخرين خبرها از جنبش وال استريت اين كه، پليس آمريكا با ورود به ساختمان كنگره اقدام به دستگيري شماري از معترضان كرد.منابع خبري از شمار دقيق بازداشتي ها اظهار بي اطلاعي كردند اما تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، نيروهاي پليس پس از اطلاع از حضور معترضان در دفاتر سناتورها خود را به محل رسانده و ابتدا با تهديد و هشدار خواستار خروج آنها شدند اما پس از امتناع معترضان اقدام به بازداشت آنها كردند.


 



تروريست ها در پاكستان مسئوليت انفجار كابل را برعهده گرفتند

گروهك لشكر جهنگوي، مسئوليت حملات تروريستي روز عاشورا در افغانستان كه بيش از 200 شهيد و مجروح برجاي گذاشت را به عهده گرفت.
به گزارش فارس، «ابوبكر منصور» يك فرمانده لشكر جهنگوي و سخنگوي گروهي كه وي آن را «لشكر جهاني جهنگوي» ناميد در تماس با بخش «پشتوي» راديو اروپاي آزاد، مسئوليت حملات انتحاري، عليه سوگواران عاشوراي حسيني در حسينيه ابوالفضل كابل را برعهده گرفت.
براساس اين گزارش، وي كه مدعي شده است، اين گروه شاخه اي منشعب شده از لشكر جهنگوي پاكستان است، به حملات خود عليه شيعيان در آينده ادامه خواهد داد.
لشكر جهنگوي كه در سال 1996 در پاكستان تشكيل شد، نام خود را از «حق نواز جهنگوي» يكي از بنيانگذاران سپاه صحابه كسب كرده است و شيعيان پاكستان هدف عمده حملات آنها بود، اما عمليات جديد عليه شيعيان افغانستان، شك و ترديدهاي فراواني در مورد ادعاي اين گروه را برانگيخته است.
اين در حالي است كه تشكيلات لشكر جهنگوي پاكستان با القاعده، سپاه صحابه و جيش محمد(ص) داراي روابط مستحكم فكري و تشكيلاتي است.
از سوي ديگر با گذشت يك روز از حادثه تروريستي عاشورا در «كابل و مزارشريف» آمار شهدا و مجروحين از 200 تن گذشت.
براساس تازه ترين آمار، بر اثر انفجارهاي اخير، تاكنون 60 تن شهيد و 160نفر به شدت مجروح شدند كه اغلب قربانيان را زنان و كودكان تشكيل مي دهند.
حادثه تروريستي در هلمند
منابع خبري از كشته شدن 19 تن از مردم افغانستان بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو با بمب كنار جاده اي در ولايت «هلمند» خبر دادند.به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاريهاي «آسوشيتدپرس و فرانس پرس» به نقل از سخنگوي ولايت هلمند، اين حادثه در روز گذشته در منطقه پرخطر موسوم به «سنگين» روي داد.
بر اثر اين حادثه، دست كم 19 نفر كه اكثر آنها را زنان و كودكان تشكيل مي دادند، كشته شدند و حال شش تن ديگر كه در اين حادثه مجروح شده اند، وخيم گزارش شده است.هنوز هيچ گروه و تشكيلاتي مسئوليت حادثه را برعهده نگرفته است.

 



حكم زندان موشه كاتساو به اجرا درآمد

رئيس سابق رژيم صهيونيستي به جرم فساد اخلاقي و سوءاستفاده جنسي راهي زندان شد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس حكم زندان موشه كاتساو از ديروز به اجرا درآمد.
وي كه به جرم سوءاستفاده جنسي از كارمند زن دفتر خود به 7 سال زندان محكوم شده بود به زندان افتاد.
وي به هنگام عزيمت به زندان گفت، هيچ چيز بدتر از اين نيست كه يك رئيس جمهور بي گناه به زندان برود.
رئيس سابق رژيم صهيونيستي با شلوموبنيزر وزير سابق اين رژيم كه به اتهام كلاهبرداري و فساد مالي در زندان است هم سلول شد.
كاتساو رئيس رژيم صهيونيستي بين سال هاي 2000 تا 2007 ميلادي بود.
كاتساو در اتهامات خود از جمله دو فقره تجاوز و نيز اتهام آزارجنسي شاكيان خود مقصر شناخته شده است.
گفتني است بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي محكوميت كاتساو را روزي غمبار براي رژيم اسرائيل و جامعه صهيونيست توصيف كرده است.
اين نخستين باري نيست كه يك مقام مسئول رژيم صهيونيستي به اتهام فساد و رسوايي اخلاقي به زندان مي رود، بيش از اين ايهود اولمرت، نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي نيز بارها به اتهام فساد اخلاقي و مالي در دادگاه محكوم شده است.

 



دولت جديد مصر رسما ً آغاز به كار كرد

دولت جديد مصر روز چهارشنبه در حضور رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح سوگند خورد و رسما آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «كمال الجنزوري» نخست وزير جديد مصر كه پس از حوادث خونين ميدان التحرير كه به كشته شدن 42 نفر و مجروح شدن 2200 نفر انجاميد، سرانجام روز چهارشنبه با سوگند در برابر سپهبد محمدحسين طنطاوي حاكم نظامي، اعضاي دولت خود موسوم به «نجات ملي» را معرفي كرد.
براساس اين گزارش در كابينه جديد كه بسياري از اعضاي آن از وزيران دولت «عصام شرف» و رژيم سابق مصر هستند، الجنزوري قول داده است كه كشور را از ورطه خطرناك فعلي نجات خواهد داد.
انتخاب الجنزوري 78 ساله به عنوان نخست وزير جديد مصر با مخالفت بسياري از تشكل ها، احزاب، ائتلاف ها و گروه هاي سياسي مصر رو به رو شد، اما با تاييد حاكميت نظاميان، اين موضوع محقق شده است.
شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر كه قدرت را به دست دارد پس از حوادث ميدان التحرير قول داده بود كه برخي از اختيارات رئيس جمهور آينده مصر را به وي تفويض كند.
كمال الجنزوري كه كابينه جديد خود دولت خود را «دولت نجات ملي و انقلاب» خوانده است در يك گفت وگوي خبري از مردم و احزاب مصر خواست به خاطر منافع ملي مصر با او همكاري كنند تا كشور از مرحله خطرناكي كه در آن قرار دارد، عبور كند.
با اين حال پيش بيني مي شود دولت موسوم به نجات انقلاب پس از اعلام نتايج قطعي انتخابات پارلماني با چالش هاي جدي مواجه شود.
پيروزي دوباره اسلامگرايان
از سوي ديگر جماعت اخوان المسلمين روز چهارشنبه اعلام كرد كه نامزدهاي وي توانستند با دستيابي به 36 كرسي از 54 كرسي پيروزي ديگري را براي آن در انتخابات پارلماني (به شيوه فردي) رقم بزنند.
اخوان المسلمين كه با شاخه سياسي خود (حزب عدالت و آزادي) در انتخابات پارلماني شركت كرده است با كسب 36 كرسي در دور دوم از مرحله اول انتخابات به شيوه فردي در 9 استان ديگر مصر به پيروزي دست يافته است.
اين در حالي است كه اخوان المسلمين با به دست آوردن 36 درصد از آرا و كسب 112 كرسي در انتخابات 28 و 29 نوامبر توانست پيروزي بزرگي را براي خود بدست آورد و در مرحله اول 40درصد از كرسي هاي پارلمان را به خود اختصاص دهد.
برپايه اين گزارش حزب سلفي «النور»، احزاب الوند و ائتلاف فراكسيون «المصريه» و نيز نامزدهاي مستقل 18 كرسي باقي مانده را به دست آوردند.
اين در حالي است كه دور دوم مرحله اول انتخابات پارلماني مصر كه طي دو روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاري برگزار شد با استقبال اندك مردم اين كشور رو به رو شد.
طبق اين گزارش، قرار بود در مرحله اول از انتخابات مصر كه تنها در 9 استان از 27 استان اين كشور برگزار شد، سرنوشت 56 كرسي مربوط به نامزدهاي فردي روشن شود ولي در انتخابات مرحله اول كه هفته گذشته برگزار شد، تنها تكليف 6 كرسي مشخص شد و رقابت بر سر 54 كرسي باقي مانده به انتخابات ميان دوره اي كشيده شد.
دومين دور از اولين مرحله انتخابات پارلماني مصر طي دو روز دوشنبه و سه شنبه در 9 استان قاهره، اسكندريه، اسيوط، فيوم، دمياط، البحر احمر، پورت سعيد، كفر شيخ و الاقصر برگزار شد و در اين مرحله راي دهندگان بايد براي انتخاب 54 نامزد فردي مستقل پاي صندوق هاي راي مي رفتند.
مرحله دوم انتخابات پارلماني مصر 14 و 15 دسامبر (23 و 24 دي) و مرحله سوم، سوم و چهارم ژانويه (13 و 14 بهمن) در سراسر مصر برگزار و نتايج آن تا نيمه ا ول ژانويه اعلام خواهد شد.
از سوي ديگر «حسن الرويني» از اعضاي شوراي حاكم نظامي بر مصر با تاكيد بر برگزاري موفقيت آميز انتخابات پارلماني، آن را نتيجه تلاش هاي نيروهاي امنيتي و شوراي عالي نيروهاي مسلح دانست.
جماعت اخوان المسلمين نيز با پايان يافتن مرحله دوم از اولين دوره انتخابات پارلماني مصر، با صدور بيانيه اي يادآور شد: متاسفانه افراد وابسته به رژيم مبارك با شكل و شمايل جديد و با همان شيوه هاي قديمي در انتخابات شركت كردند.
براساس بيانيه اخوان المسلمين در حوزه هايي مانند اسكندريه، نرخ يك راي به 200 لير و يك كيلو گوشت و در حوزه راي گيري قصرالانيل به 150 لير و يك پتو رسيد و خريد و فروش شد و شوراي عالي انتخابات در مورد اين مسائل بي تفاوت بود.شوراي نظامي حاكم بر مصر با اصلاح قانون انتخابات، به وابستگان رژيم سابق اين كشور اجازه داد كه به صورت مستقل در نخستين انتخابات پارلماني اين كشور شركت كنند.

 



اعتراض 60 فعال ضد آل سعود به صدور احكام سنگين براي معترضان در عربستان

جمع كثيري از فعالان عربستاني با صدور بيانيه اي، احكام صادره عليه 16 تن از زندانيان سياسي را محكوم كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه «الوطن» چاپ آمريكا 60 تن از فعالان عربستاني با صدور بيانيه اي از صدور حكم زندانيان سياسي موسوم به «گروه تشكل سري» كه در مجموع به 228 سال زندان محكوم شدند، به شدت انتقاد كرد.
براساس بيانيه فعالان عربستاني، صدور احكام بلند مدت، پرداخت غرامت هاي سنگين مالي و ممنوع السفر شدن برخي از آنها اوج بي عدالتي سران آل سعود است.
در بيانيه 60 فعال سياسي عربستان، ضمن حمايت از تظاهرات مردم در شهر القطيف در شرق اين كشور خاطرنشان شده است: حق آزادي بيان، برگزاري تظاهرات مسالمت آميز و تجمع براي رايزني درباره مسايل عمومي كشور، اموري هستند كه از سوي تمامي اديان و قوانين بين المللي در سراسر جهان، قانوني و حق مشروع هر شهروندي به شمار مي رود و كشور ما نبايد از اين امر مستثني باشد.
در همين حال يك نويسنده عربستاني فاش كرد: هزاران نفر درعربستان ممنوع السفر هستند و اين در حالي است كه دوره قانوني ممنوعيت برخي از آنها به پايان رسيده است. به گفته نويسنده عربستاني، گذرنامه هاي اين افراد، عمدتا در اختيار سازمان امنيت سياسي عربستان (سازمان تحقيقات عمومي) است كه اين سازمان تنها با دستور مستقيم وزير كشور يا معاونانش، گذرنامه ها را به صاحبانش باز مي گرداند.
در همين راستا، «سلمان العوده» معاون دبيركل «اتحاديه علماي مسلمين» عربستان طي سخناني از ملك عبدالله پادشاه عربستان خواست كه از اجراي چنين احكامي عليه زندانيان سياسي ممانعت كند.
دولت عربستان با استفاده از قانون موسوم به «مبارزه با تروريسم»، افراد منتقد رژيم آل سعود را تحت پيگرد قرار داده و به شدت به سركوب ناراضيان مبادرت مي كند. اعتراضات روزافزون به خاندان آل سعود كه با آغاز بيداري اسلامي در منطقه به اوج خود رسيده است، در شرق اين كشور نشان داد كه حتي با سركوب خاموش نخواهد شد و اين رژيم بايد به آزادي و اصلاحات سياسي و اجتماعي در بافت سنتي كشور و حكومت تن در دهد.

 



جنگ و گريز دانشجويان با پليس در خيابان هاي آتن

سرويس خارجي-
هزاران دانشجوي يوناني با برگزاري تظاهرات ضد دولتي به ادامه اجراي طرح رياضت اقتصادي دولت اعتراض كردند.
همزمان با تصويب بودجه سال 2012 در يونان هزاران دانشجو در بيرون ساختمان پارلمان تظاهرات كردند و اعتراض خود را به طرح رياضت اقتصادي دولت ابراز كردند، تظاهركنندگان فرياد مي زدند زمان انقلاب اجتماعي فرارسيده است.
دانشجويان همچنين با سنگ، چوب و كوكتل مولوتوف با پليس درگير شدند كه نيروهاي پليس نيز با گاز اشك آور و باتوم دانشجويان را متفرق كردند و در جريان اين درگيري هاي شديد 10نفر مجروح شدند.
طرح رياضت اقتصادي يونان تحت فشار آلمان، فرانسه و بانك جهاني به تصويب رسيد و مردم اين كشور به شدت با اين طرح مخالف هستند ولي دولت آتن فشارهاي خارجي را به خواست مردم كشورش ترجيح داده است.
در ايتاليا نيز برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت ايتاليا خشم مردم، محافل و اتحاديه هاي كارگري را برانگيخته است.
مردم ايتاليا اظهار داشتند كه آماده فداكاري هستند ولي توقع اين بود كه برنامه رياضتي دولت نسبت به برنامه هاي قبلي متفاوت تر و عادلانه تر باشد.
بسياري از تحليلگران و رسانه هاي ايتاليايي نيز از شدت عمل برنامه رياضتي جديد ايتاليا انتقاد كردند و اظهار داشتند كه مردم تحمل اين همه سختگيري را ندارند و صداي اعتراضشان بلند خواهد شد.
خبرگزاري رويتر در اين باره اعلام كرد كه اين وضعيت تنها شامل ايتاليا نخواهد بود و به كشورهاي ديگر از جمله پرتغال، ايرلند نيز خواهد رسيد و كم كم همه كشورهاي اروپايي را دربر خواهد گرفت.اين در حالي است كه اقتصاد بحران زده ايتاليا به سمت ركود عميقي پيش مي رود و تحمل چنين برنامه هايي غيرممكن به نظر مي رسد.
سنديكاهاي كارگري نيز در ايتاليا با اينكه معمولا مواضع مشتركي ندارند اما به اين وضعيت اعتراض كرده و اعلام كردند كه 12دسامبر مردم را به يك تحصن عمومي فراخواهند خواند.

 



دستگيري 500 نفر در ناآرامي هاي پس از انتخابات روسيه

پليس روسيه 500 نفر از معترضان به نتايج انتخابات پارلماني در اين كشور را بازداشت كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «اينترفاكس»، دفتر مطبوعاتي اداره اجرايي وزارت كشور روسيه اعلام كرد عصر روز سه شنبه در مسكو و سن پترزبورگ نزديك به 500 نفر از معترضان به نتايج انتخابات پارلماني روز يكشنبه كه طي آن حزب حاكم «روسيه واحد» پيروز شد، دستگير شدند.
برخي گزارش ها حاكي است، بيشتر بازداشت ها در مسكو صورت گرفته است. پس از اعلام نتايج اين انتخابات كه حزب «ولاديمير پوتين» توانست با كسب حدود 50 درصد از آرا پيروز شود، هزاران نفر از طرفداران ديگر حزب هاي سياسي روسيه با اعلام اين كه انتخابات عادلانه و سالم نبوده به خيابان ها ريخته و با پليس ضدشورش درگير شدند.
همزمان هزاران نفر از طرفداران حزب حاكم نيز با رساندن خود به خيابان ها و ميادين اصلي، ضمن جشن و پايكوبي عليه معترضان شعار دادند. پليس مانع از درگيري طرفداران جناح هاي مختلف سياسي شد.
اعلام خبر پيروزي حزب پوتين در انتخابات، باعث خشم مقامات آمريكايي نيز شد. «هيلاري كلينتون» روز سه شنبه اعلام كرد، انتخابات روسيه عادلانه و آزاد صورت نگرفته و اين امر باعث نگراني آنها شده است.
اما اين اظهارات بي پاسخ نماند چرا كه «ديميتري مدودف»، رئيس جمهور روسيه بلافاصله نسبت به هرگونه دخالت غرب در امور داخلي كشورش هشدار داد.
يادآور مي شود در اين انتخابات تعداد كرسي هاي حزب روسيه واحد به 238 واحد كاهش يافت. در دور قبل اين حزب حدود 60 درصد از آرا را از آن خود كرده بود حزب كمونيست روسيه به عنوان رقيب اصلي حزب حاكم نيز توانست با كسب 20 درصد آرا شمار كرسي هاي خود را از 57 به 99 كرسي افزايش دهد.

 



وحشت از خيزش مردمي به دنبال بستري شدن امير قطر

با بستري شدن اميرقطر در بيمارستان مقامات اين كشور از ترس وقوع انقلاب، تدابير امنيتي شديدي را در قطر برقرار كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه اطلاع رساني الحقيقه، منابع خبري دوحه اعلام كردند كه دستگاه هاي امنيتي قطر تدابير امنيتي شديدي را در مناطق اصلي و حساس اين شيخ نشين اتخاذ كرده اند.
اين منابع افزودند: هم اكنون تاسيسات و مراكز عمومي و منازل شخصيت ها و مقامات بلند پايه قطر به شدت تحت نظر و كنترل نيروهاي امنيتي اين شيخ نشين قرار دارد.اين اقدامات درحالي صورت مي گيرد كه شيخ «حمد آل ثاني» امير قطر براي درمان در بيمارستان ويژه خاندان حاكم و زيرنظر پزشكان خارجي بستري شده است.منابع آگاه مي گويند كه دليل اتخاذ اقدامات فوق توسط امير قطر بيم وي از شورش افراد خاندان حاكم عليه وي است. مشابه آنچه كه وي عليه پدرش انجام داد و او را با قدرت بركنار كرد.

 



اعترافات يك تروريست در سوريه سلاح ها را از مرز تركيه وارد مي كردم

تروريست دستگير شده سوري اعتراف كرد كه مسئول قاچاق اسلحه و مهمات نظامي از تركيه بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «عثمان زياد» تروريست دستگير شده در سوريه اعتراف كرد كه وظيفه اصلي وي قاچاق اسلحه از تركيه به سوريه بوده است و در قبال دريافت مبلغ قابل توجهي پول جعبه هاي سلاح و مهمات را از مرز تركيه وارد سوريه مي كرده است.
وي اضافه كرد كه 10مرتبه اين كار را انجام داده و به خاطر پول قابل توجهي كه مي گرفته علاقه مند به انجام اين كار بوده است.
عثمان زياد تصريح كرد، واسطه هاي ما در تركيه به ما مي گفتند كه نظام سوريه به زودي سقوط مي كند و شما در دولت آينده جايگاه خوبي داريد، به همين دليل با پول زياد ما را وسوسه مي كردند.
وي اظهار داشت، اين سلاح ها را در اختيار كساني قرار مي داديم كه مي خواستند عليه نظام بشار اسد دست به خرابكاري بزنند.
از سوي ديگر يك مقام بلندپايه سوري اعلام كرد كه ارتش سوريه در حال حركت به سوي شهر حمص است تا اين شهر را از گروهك هاي تروريستي پاك كند.
وي افزود، اين نيروها به سوي حمص حركت كردند تا پس از اتفاقات خونيني كه اين استان در روزهاي اخير شاهد بود و وحدت و امنيت اهالي اين شهر را تهديد مي كرد از وجود گروهك هاي تروريستي پاك كنند.
اين در حالي است كه منابع آگاه در اتحاديه عرب اعلام كردند كه دبيركل اتحاديه عرب امروز براي مذاكره درباره تحولات اخير سوريه به عراق، قطر و كويت سفر خواهد كرد.
فرانسه و آمريكا نيز از بازگشت سفيران خود به دمشق خبر دادند و سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد كه حضور رابرت فورد در دمشق به ملت سوريه اطمينان خواهد داد كه آمريكا در كنار ملت سوريه است.
همچنين هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در ديدار با اعضاي شوراي مخالفان سوريه در ژنو تاكيد كرد كه مسئله اساسي براي آمريكا برقراري دموكراسي در سوريه است نه رفتن بشار اسد.
وي مخالفان را به صبر و بردباري فراخواند و گفت، با صبر و بردباري مخالفان و تلاش هاي دولت براي ايجاد يك جامعه مدني سوريه به سمت يك جامعه دموكراتيك پيش خواهد رفت.
مسئولان سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) نيز اعلام كردند كه قصد دخالت نظامي در سوريه را ندارند.
اين در حالي است كه سخنگوي دولت چين نيز ابراز اميدواري كرد كه دمشق و اتحاديه عرب در راستاي ثبات منطقه هرچه سريع تر به يك توافق عملي برسند.
وزارت خارجه روسيه نيز با انتشار بيانيه اي گزارش منتشر شده شوراي حقوق بشر سازمان ملل درباره سوريه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام كرد كه چنين بيانيه هايي دخالت در امور ديگر كشورها و دستيابي به اهداف سياسي است.
مصاحبه بشار اسد
با يك شبكه خبري آمريكايي
بشار اسد رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با شبكه اي بي سي نيوز آمريكا گفت كه مسئول خشونت نيروهاي دولتي در سوريه نيست.
اسد افزود، ميان در پيش گرفتن سياست سركوب عامدانه با خطاهايي كه از سوي برخي مسئولان صورت مي گيرد تفاوت وجود دارد.
رئيس جمهور سوريه تصريح كرد، من وجود اشتباه دربرخي از نيروهاي امنيتي را ناديده نمي گيرم و به همين دليل به مسئولان دستور داده ام از اعمال خشونت نسبت به معترضان پرهيز كنند.
وي همچنين گفت، مسلما در هر كشوري انتقادها و اعتراض هايي وجود دارد ولي با گفت وگو مي توان مشكلات را حل و فصل كرد.

 



سكته قلبي رئيس جمهور پاكستان احتمال استعفا قوت گرفت

سرويس خارجي-
در پي حمله قلبي آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان و سفرش به دبي براي انجام آزمايش هاي پزشكي رسانه ها از احتمال استعفا و برنگشتن وي به كشورش خبر دادند.
پس از عارضه قلبي، آصف زرداري رئيس جمهور پاكستان براي معالجه و انجام آزمايش هاي پزشكي به دبي سفر كرد.سخنگوي زرداري با تاييد اين خبر اعلام كرد كه رئيس جمهور پاكستان براي معالجه به امارات سفر كرده و خبر استعفاي وي نادرست است. اين در حالي است كه برخي رسانه ها و منابع خبري گمانه زني هايي را در مورد احتمال استعفاي وي و برنگشتن به كشور مطرح كردند.
نخستين خبر مربوط به استعفاي آصف زرداري از سوي يك نشريه آمريكايي مطرح و خروج وي از كشور با موضوع نامه جنجالي او به مايكل مولن فرمانده وقت ارتش آمريكا مربوط دانسته است.
اين نشريه آمريكايي افزود، رئيس جمهور پاكستان به خاطر اين نامه از سوي برخي نهادهاي مقتدر در پاكستان به شدت تحت فشار قرار گرفته است.
«فاروق نائيك» طبق قانون اساسي پاكستان در غياب زرداري سرپرستي رياست جمهوري اين كشور را برعهده گرفته است.
از سوي ديگر بنابه دستور نخست وزير پاكستان، اسلام آباد سفيران خود در 14 كشور را به دليل تجديدنظر در سياست هاي پاكستان به اسلام آباد فرا خواند.
برخي كارشناسان پاكستان بر اين باورند كه فراخواني و تغيير سفراي پاكستان در راستاي تصميم دولت براي تجديدنظر در سياست خارجي خود صورت گرفته است. و برخي ديگر از تحليلگران اين مسئله را بي ربط با سفر زرداري و احتمال استعفاي وي نمي دانند.

 



ترور مسئول شاخه نظامي فتح در جنوب لبنان نافرجام ماند

ترور مسئول شاخه نظامي جنبش فتح در جنوب لبنان نافرجام ماند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، صبحي ابوعرب مسئول شاخه نظامي جنبش فتح در اردوگاه عين الحلوه واقع در شهر جنوبي صيدا در لبنان مورد سوءقصد قرار گرفت.
وي از اين حادثه جان سالم به در برد ولي 9 گلوله به يكي از همراهانش اصابت كرد و وي را به شهادت رساند.
به دنبال اين حادثه گروه هاي فلسطيني موجود در اين اردوگاه آماده باش كامل اعلام كردند.
جنبش فتح با محكوم كردن اين حادثه تروريستي موساد را عامل اصلي اين حادثه عنوان كرد.ناظران سياسي معتقدند لبنان اين روزها شرايط حساسي را سپري مي كند و دور جديد ناامني ها در لبنان به ويژه در شهر صيدا كه زادگاه رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان است آغاز شده است. رفيق حريري نيز توسط عوامل موساد به شهادت رسيد. از سوي ديگر جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي در دو حمله هوايي شرق محله الزيتون در غزه را بمباران كردند و يك مبارز جهاد اسلامي فلسطين را به شهادت رساندند و پنج تن ديگر را زخمي كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14