(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 آذر 1390- شماره 20101

استراحتگاه جاده اي نياز رانندگان خودروهاي سنگين
بانك توسعه اسلامي 19ميليون يورو براي ساخت
ايران در كيهان
ضرورت افزايش پايگاه هاي هلال احمر در طبس
برگزاري نشست تخصصي «تهاجمي از جنس فرهنگ» در يزد
فرماندار آمل: كسي حق استفاده از امكانات دولتي را در انتخابات ندارد
82درصد ظرفيت سد زاينده رود خالي از آب است
كارآموزان داراي گواهي مهارت در البرز بيمه مي شوند
احداث بزرگ ترين شهرك صنعتي البرز به تصويب رسيد
هشدارامام جمعه موقت پلدختر به كانديداهاي انتخابات مجلس: مردم فريب و عده هاي توخالي را نخواهند خورد
راه اندازي 9 رشته جديد دكترا در دانشگاه كاشان
350 ميليارد ريال به حوزه آب روستايي هرمزگان اختصاص يافت
درچه اصفهان محروم از ثبت احوال
احداث پژوهشكده عسل در خوانسار
شناسايي 15هزار بي سواد در روستاهاي مازندران
رشتخوار 80 هزارنفري محروم از شبكه هاي ديجيتال



استراحتگاه جاده اي نياز رانندگان خودروهاي سنگين

همه روزه در جاده هاي كشور شاهديم رانندگان خودروهاي سنگين شامل كاميونت و تريلرها به طور شبانه روزي در حال تردد بوده و اقدام به حمل و نقل بار در شهرهاي داخلي و خارج از كشور مي كنند. تجهيزات و ماشين آلات صنعتي، محصولات دامي و كشاورزي، مواد سوختي و... عمدتاً به همت اين قشر در سطح كشور جابه جا مي شود. نقش اين دسته از هموطنان كه شغل شريف رانندگي خودروهاي سنگين را پيشه خود كرده اند؛ در تجارت و اقتصاد بر كسي پوشيده نيست و درجريان هدفمندكردن يارانه ها نيز به خوبي پاي كار بودند.
اما اين عزيزان در جاده ها كمتر مورد توجه قرار مي گيرند به عنوان نمونه در جاده هراز گاهي اوقات در روزهاي گرم تابستان و شب هاي سرد زمستان به دلايل مختلف محدوديت هايي براي عبور و مرور خودروهاي سنگين ايجاد مي شود كه رانندگان مجبورند گاهي اوقات به دور از خانواده ها ساعت ها كنار جاده توقف كرده و منتظر بازگشايي راه شوند و در اين ساعات محلي براي استراحت و استفاده از خدمات عمومي ندارند لذا سازمان پايانه ها و حمل و نقل جاده اي، پليس راه و شهرداري ها بايستي مكان هاي مناسبي را در جاده ها احداث كنند؛ تا رانندگان با آسودگي خاطر به استراحت بپردازند. همچنين لازم است متوليان امر به لحاظ امور رفاهي مثل بيمه هاي تكميلي توجه بيشتري به خانواده اين عزيزان معطوف دارند تا رانندگان با آسودگي خاطر در جاده ها برانند.
آبعلي- خبرنگار كيهان

 



بانك توسعه اسلامي 19ميليون يورو براي ساخت

سمنان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير كشاورزي از اختصاص 9/18 ميليون يورو معادل 260 ميليارد ريال براي احداث سيلوي گرمسار خبر داد.
سيد رحيم سجادي با اعلام اين مطلب در سمنان گفت: سيلوي شرق تهران با گنجايش 100هزار تن در گرمسار احداث مي شود و انتخاب پيمانكار آن از بين پيمانكاران داراي رتبه بالا و تجربه كاري مراحل نهائي را طي مي كند كه كارهاي مطالعاتي اين سيلو انجام شده و از نيمه بهمن ماه ساخت آن نيز آغاز مي شود.
وي درباره توسعه صنايع كشاورزي گفت: دولت 70درصد هزينه طرحهاي توسعه صنايع تكميلي و تبديلي كشاورزي را تأمين مي كند.
سجادي گفت: 70درصد اعتبار طرح از محل تسهيلات كم بهره با كارمزد هشت تا 9درصد تأمين مي شود.
معاون وزير جهادكشاورزي گفت: اعتبارات آبياري تحت فشار استان سمنان از 40ميليارد ريال سال گذشته به 140 ميليارد ريال در سال جاري و آب و خاك از 50 ميليارد ريال سال 89 به 270 ميليارد در سال جاري افزايش يافته است.

 



ايران در كيهان

تعطيلي 10 واحد توليدي
بردسكن- خبرنگار كيهان: رئيس خانه صنعت و معدن شهرستان بردسكن از تعطيلي 10 واحد توليدي مستقر در شهرك صنعتي بردسكن خبر داد.
مهندس احمد عابدي گفت: تاكنون 14 واحد توليدي مختلف در شهرك صنعتي بردسكن استقرار پيدا كرده اند ولي از اين تعداد به خاطر مشكلات فراروي واحدهاي توليدي فقط 4 واحد آن هم با ظرفيت 10 تا 30 درصد فعاليت دارند.
وي به تاثيرات قانون هدفمند كردن يارانه ها در بخش صنعت و معدن اشاره كرد و گفت يكي از مشكلات فراروي بخش صنعت افزايش قيمت انرژي و حذف ماده 103 قانون تامين اجتماعي است كه تاكنون بخشنامه جديد در قالب ماده 80 هنوز اجرايي نشده است و دراين رابطه مسئولان مربوطه پاسخ مناسبي را به كارفرمايان نمي دهند.
اجراي طرح خانواده پايدار
¤ مدير آموزش و پرورش بردسكن گفت: در اجراي طرح خانواده پايدار 400 نفر از دانش آموزان دختر سوم متوسطه در اين شهر تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند. وي افزود: اين تعداد دانش آموز در قالب 10 كلاس به مدت 12 ساعت آموزش هاي لازم را در امر ازدواج توسط مشاورين زبده آموزش ديدند.
برگزيده شدن آثار پژوهشي
اصفهان- خبرنگار كيهان: آثار پژوهشي شهرداري اصفهان در چهارمين جشنواره پژوهش و نوآوري در حوزه مديريت شهري مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران با انتخاب 3 اثر برگزيده در صدر كلان شهرهاي كشور قرار گرفت.
«ابوالقاسم گلستان نژاد» مديريت بحران، معماري و شهرسازي، مالي و خدماتي، خدمات شهري، اجتماعي و فرهنگي، فني و عمراني و استانداردسازي، مديريت فناوري، حمل و نقل و ترافيك، محيط زيست و جهاد اقتصادي در حوزه مديريت شهري ذكر كرد و گفت: از مجموع دو هزار و 868 اثر تعداد 101 اثر متعلق به اصفهان بود.
اختصاص تسهيلات به تعاوني ها
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: مبلغ 12 هزار ميليون ريال تسهيلات از رديف 101 هزار بودجه سال 88 بخش تعاون به تعاوني هاي استان كرمانشاه اختصاص يافت.
مهندس سهراب برانديشه مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين تسهيلات از سوي بانك توسعه تعاون به طرح تعاوني در بخش هاي مختلف خدماتي و كشاورزي اختصاص يافته است.
برترين هاي مسابقات قرآني
قزوين- خبرنگار كيهان: در بيست و يكمين دوره مسابقات قرآن زندانيان سراسر كشور كه در بندرعباس برگزار شد، زندانيان قزويني در بخش قرائت مقام دوم، حفظ پانزده جزء مقام اول، حفظ پنج جزء مقام سوم و اذان مقام اول را كسب كردند.
در مجموع اين دوره از مسابقات خوزستان با كسب بيشترين امتيازات در جايگاه نخست ايستاد و استان هاي قزوين و تهران به ترتيب دوم و سوم شدند.
اين مسابقات همه ساله با هدف تقويت باورهاي ديني و مذهبي زندانيان و بازگشت سعادتمندانه به سوي خانواده و جامعه برگزار مي شود.
نيازها و مجلس دانش آموزي
ساري- خبرنگار كيهان: مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: نظرات نمايندگان مجلس دانش آموزي برخاسته از احساس نياز در فضاي دانش آموزي كه بسيار مهم و باارزش است.
وي تصريح كرد: از آنجايي كه زمينه ابراز توانايي ها و استعدادها و همچنين افزايش روحيه اعتماد به نفس و خودباوري دانش آموزان در پذيرش مسئوليت از اهداف مهم تشكيل شوراي دانش آموزي است قطعا اين بستر مي تواند زمينه مساعدي براي تبادل تجربيات، تعامل انديشه و تفاهم و همدلي بين دانش آموزان جهت برقراري ارتباط صحيح و دوسويه باشد.
مديركل آموزش و پرورش مازندران افزود: آنچه از اين جمع نخبه انتظار مي رود اين است كه با نگاه به ساختن آينده، با عشق به رشد و تعالي كشور حركت كنند.
اجراي برنامه جامع
¤ قائم مقام وزير بهداشت در استان مازندران از اجراي برنامه جامع فناوري اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشكي مازندران خبر داد.
محمدمهدي ناصحي استقرار دولت الكترونيك، ساماندهي نيروي انساني، استقرار نظام جامع مديريت عملكرد، سلامت اداري، اصلاح فرآيند و تمركززدايي، توانمندسازي آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انساني، تقويت مديريت و توان كارشناسي كارها و خدمات رساني به مردم و تكريم ارباب رجوع را هشت محور اصلي تلاش دستگاه بهداشتي درماني استان عنوان كرد.
گفتني است دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني مازندران با بيش از 16 هزار پرسنل بعد از آموزش و پرورش بزرگترين دستگاه اجرايي استان است.
اجراي 4 پروژه
كاشان- خبرنگار كيهان: با حضور رئيس دانشگاه پيام نور كشور، كلنگ احداث 4 پروژه عمراني دانشگاه پيام نور آران و بيدگل بر زمين زده شد.
به منظور ساخت اين طرح ها هزينه اي حدود 30 ميليارد ريال اختصاص يافته است. اين پروژه ها شامل سالن آمفي تئاتر، كتابخانه و دو سوله كارگاهي علمي و آموزشي است كه با مشاركت خيرين اين شهرستان احداث مي شود.
ساماندهي دستفروشان
مسجدسليمان- خبرنگار كيهان: شهرداري مسجد سليمان و به منظور تسهيل در رفت وآمد شهروندان در معابر و پياده روهاي بازار مركزي شهر و با همكاري دستگاه قضايي، نيروي انتظامي و مجمع امور صنفي اقدام به طرح ضربتي رفع سد معبر كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري مسجد سليمان مهندس فلسفي زاده شهردار مسجدسليمان هدف از اجراي اين طرح را ساماندهي دستفروشان در مكاني مشخص عنوان كرد و افزود: علاوه بر دستفروشان، تصرف حريم پياده روها توسط مغازه داران، خودروهاي فرسوده غيرمتحرك، آهن آلات و ديگر موانع عبوري كه حقوق عامه مردم را ناديده مي گيرند برچيده خواهند شد.
برگزاري دوره هاي آموزشي
يزد- خبرنگار كيهان: دوره هاي آموزشي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي طبق برنامه زمان بندي شده كميته فناوري و آموزش ستاد انتخابات استان با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد آغاز شد.
غلامحسين دشتي در مراسم آغاز برگزاري دوره هاي آموزشي ستاد انتخابات استان يزد گفت: هر چه آموزش، توسعه كمي و تعميق پيدا كند، نگراني ها و زحمت هاي زمان اجرا كاهش و هدف اصلي انتخابات تحقق پيدا خواهد كرد.
معاون استاندار افزود: در انتخابات بايد شرايط لازم براي حضور حداكثري مردم ايجاد شود تا مردم به كساني كه قانون به آنها اجازه كانديداتوري مجلس نهم را داده رأي بدهند.

 



ضرورت افزايش پايگاه هاي هلال احمر در طبس

طبس- خبرنگار كيهان:
رئيس جمعيت هلال احمر طبس گفت: به دليل در اختيار داشتن 40 درصد راه هاي استان در طبس، افزايش پايگاه هاي ثابت بين شهري در اين شهرستان بسيار ضروري است.
حسنعلي فخاري اظهار داشت: به دليل در اختيار داشتن 40 درصد راه هاي استان در حوزه طبس و به جهت گستردگي شهرستان مي طلبد پايگاه هاي بين شهري ثابت جاده اي در سطح شهرستان تقويت و افزايش يابد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 2 پايگاه ثابت و يك پايگاه سيار در حوزه راه هاي شهرستان قرار دارد، افزود: به جهت اينكه فاصله بين شهرستان طبس و ساير شهرهاي همجوار بسيار طولاني بوده به عنوان مثال از شهر ديهوك طبس تا مرز استان كرمان به فاصله 140 كيلومتر هيچ گونه پايگاهي وجود ندارد و همچنين به علت اينكه تردد وسايل نقليه از 6 استان كشور از مسير طبس به مشهد مقدس صورت مي گيرد و حوادث ناگوار زيادي در حوزه راه هاي شهرستان روي مي دهد؛ لذا افزايش و تقويت پايگاه هاي هلال احمر در سطح شهرستان مي بايست مورد تاكيد و توجه مسئولان قرار گيرد.
فخاري در ادامه گفت: در شهرستان طبس بيش از 9 هزار نفر عضو جمعيت هلال احمر هستند و تمامي اعضاء دوره هاي تخصصي امداد و نجات را فرا گرفته و از آمادگي لازم براي امدادرساني در مواقع ضروري برخوردارند.

 



برگزاري نشست تخصصي «تهاجمي از جنس فرهنگ» در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
نشست تخصصي «تهاجمي از جنس فرهنگ» با حضور جمع كثيري از دانشجويان، دانش آموزان و اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سينما دانش آموز يزد برگزار شد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در اين نشست با تبيين علل مختلف بي حجابي در جامعه، اظهار داشت: بي حجابي و برهنگي يك رفتار وارداتي است كه به زور بر مردم ايران تحميل شد.
غلامعلي حداد عادل با بيان اينكه بي حجابي در كشور ايران تقليدي از فرهنگ غربي است كه پس از ظهور تجدد بر مردم تحميل شد، گفت: فرهنگ برهنگي خواست امروز تمدن غرب است چرا كه تمدن غرب مادي است و اساس آن بر لذت جويي و هوس راني
قرار گرفته است.
نويسنده كتاب فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي خاطرنشان كرد: نوع پوشش غربي ارتباطي با پيشرفت غرب در علم و فناوري و مردم سالاري و چنين حرف هائي ندارد، بايد حساب پوشيدگي را با علم و فناوري از هم جدا كرد.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي افزود: حجاب و پوشش موضوعي اجتماعي، فرهنگي، عقلي و اعتقادي است، پوشيدگي، شأن يك انسان متمدن است و دور شدن از تمدن زمينه ساز برهنگي بيشتر است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: امروز بيش از 60درصد دانشجويان كشور را دختران تشكيل مي دهند و حضور زنان در عرصه هاي مختلف در كشور برجسته و ممتاز است و زنان با حجاب در كشور پيشرفت هاي فراواني داشته اند.

 



فرماندار آمل: كسي حق استفاده از امكانات دولتي را در انتخابات ندارد

آمل- خبرنگار كيهان:
فرماندار آمل گفت: كسي حق ندارد از امكانات دولتي براي دفاع از نماينده يا كانديدايي خاص در انتخابات آتي استفاده كند.
يدالله اكبرزاده در گفت وگو با كيهان درخصوص آمادگي شهرستان براي برگزاري دور نهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگي لحاظ شده و برگزاري جلسات متعدد با بخش هاي اجرايي در سطح شهرستان، آمادگي كامل براي برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي وجود دارد.
وي با بيان اينكه تعداد 334 شعبه اخذ رأي براي سطح شهرستان در نظر گرفته شده است؛ افزود: از اين تعداد 120 شعبه براي شهر آمل، 93 شعبه براي بخش مركزي، 92 شعبه براي بخش دابو دشت و 22 شعبه نيز براي بخش لاريجان در نظر گرفته شده است.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان آمل گفت: هيچ كس حق ندارد از امكانات دولتي براي دفاع از نماينده اي خاص استفاده كند تا حق ديگري در اين زمينه ضايع شود.

 



82درصد ظرفيت سد زاينده رود خالي از آب است

اصفهان- خبرنگاركيهان:
هم اكنون تنها 18درصد از مخزن سد زاينده رود در استان اصفهان از آب پر شده است و 82درصد بقيه خالي است.
به گزارش رسيده از آب منطقه اي استان اصفهان، حجم آب موجود در پشت سد زاينده رود به 261ميليون مترمكعب رسيده است كه در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته كه 238ميليون مترمكعب بوده با 10درصد افزايش مواجه شده است.
براساس اين گزارش، حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده رود از ابتداي سال آبي جاري تاكنون نيز درحالي به 94ميليون و 200هزار مترمكعب رسيده كه در زمان مشابه سال گذشته اين مقدار 69ميليون و 900هزار مترمكعب بوده است.
آب منطقه اي استان اصفهان براساس تعهد آب زراعي كشت پاييز كشاورزان شرق اصفهان 120ميليون مترمكعب آب به پشت كانال هاي آبي اين منطقه از طريق زاينده رود وارد كرد كه اين آب با خروجي 70مترمكعب در ثانيه در موعد مقرر آبرساني شد.
درحال حاضر آب با دبي 45مترمكعب در ثانيه در زاينده رود جاري است تا مشكلات آبي زاينده رود به ويژه كشاورزان منطقه شرق كاملاً رفع شود.

 



كارآموزان داراي گواهي مهارت در البرز بيمه مي شوند

كرج- خبرنگار كيهان:
بي سوادان داراي مهارت فني و حرفه اي پس از شركت در آزمون ادواري صاحب كارت مهارت مي شوند.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: يكي از راه هاي ايجاد اشتغال برگزاري دوره هاي آموزش فني وحرفه اي و كسب مهارت براي جذب افراد جوياي كار در مراكز صنعتي، كشاورزي و خدماتي است.
محمود محمدحسن از ايجاد 12 هزار و 500 فرصت شغلي توسط اداره كل فني و حرفه اي خبر داد و گفت: بيشتر اين اشتغال ها در بخش مشاغل خانگي مانند قاليبافي، صنايع دستي، صنعتي، كشاورزي و دانش آموختگان كار آموز فني و حرفه اي رشته هاي مختلف و خدمات بوده است.
اين مسئول بيان كرد:براساس برنامه ريزي هاي انجام شده اين ميزان اشتغال تا پايان سال جاري به 20 هزار شغل افزايش خواهد يافت.
محمدحسن يادآور شد: استفاده از تسهيلات خوداشتغالزايي از ديگر آثار مثبت برگزاري دوره هاي آموزش فني و حرفه اي و كسب مهارت است، در اين راستا در اين اداره كل فعاليت هاي آموزش افراد حتي زماني كه جذب بازار كار شوند رهگيري خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: براين اساس كارآموزي كه گواهي مهارت دريافت كند تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد و از تسهيلات بانكي بهره مند مي شوند.

 



احداث بزرگ ترين شهرك صنعتي البرز به تصويب رسيد

كرج- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري البرز از تصويب احداث بزرگترين شهرك صنعتي اين استان خبر داد.
احمد افضلي در اين باره گفت: اين شهرك در مساحتي بالغ بر 800 هكتار در منطقه شوربلاغ شهرستان ساوجبلاغ احداث مي شود.
وي افزود: اين شهرك ظرفيت احداث 800 كارخانه يك هزار متر مربعي را در خود خواهد داشت.
معاون عمراني استانداري البرز اظهار داشت: اعتبار اوليه براي احداث اين شهرك يك هزار ميليارد ريال است كه از منبع مالي فرمانداري ساوجبلاغ تامين شده است.
افضلي تصريح كرد: احداث اين شهرك صنعتي نقش موثري در حفظ زمينهاي كشاورزي در سطح استان البرز خواهد داشت و مانع از ساخته شدن كارخانه ها در سطح مناطق شهري شهرستان ساوجبلاغ است.

 



هشدارامام جمعه موقت پلدختر به كانديداهاي انتخابات مجلس: مردم فريب و عده هاي توخالي را نخواهند خورد

پلدختر - خبرنگاركيهان:
امام جمعه موقت پلدختر با انتقاد از برخي كانديداهاي انتخابات مجلس نهم گفت: مردم عاقل هستند وفريب وعده هاي توخالي را نخواهند خورد.
حجت الاسلام سيد حسين زواره اي امام جمعه موقت شهرستان پلدختر با عنوان اين مطلب درجلسه شوراي اداري شهرستان پلدختربه اهميت انتخابات مجلس نهم پرداخت و اظهار داشت: تعامل و تلاش صادقانه، با هوشياري و دوري جستن از عوامل تنش زا توسط هيئت هاي نظارت واجرايي مي تواند زمينه حضور حداكثري مردم درانتخابات آتي را فراهم كند.
حجت الاسلام زواره اي افزود: كانديداها در ايام انتخابات نظرات خود را اعلام مي كنند و به اصطلاح وعده هايي مي دهند و مردم هم برمبناي همين برنامه ها و وعده هاست كه راي مي دهند ولي مسئله اساسي؛ قابليت تحقق برنامه هاست.
امام جمعه موقت پلدختر با تاكيد بر اين كه «مردم عاقل هستند و نظرات را مي سنجند» ادامه داد: مردم نگاه مي كنند كه آيا اين وعده ها اساسا قابليت تحقق دارند يا خير. يعني آيا ظرفيت كشور براي فراهم كردن شرايط لازم مناسب است يا اين كه آن قدر اين وعده ها بلند پروازانه است كه مي توان حدس زد كه يك وعده تو خالي است.
وي با بيان اينكه كانديداها نبايد با وعده هايي كه در حيطه و وظيفه يك نماينده نيست سطح توقع مردم را بالا ببرند افزود: امروز مردم اين قدر هوشيار هستند كه اين قول هاي تو خالي را ديگر باور نمي كنند.

 



راه اندازي 9 رشته جديد دكترا در دانشگاه كاشان

كاشان -خبرنگاركيهان:
سرپرست دانشگاه كاشان از ايجاد 9 رشته جديد مقطع دكترا در اين دانشگاه خبر داد.
عباس كتابي درجمع خبرنگاران، علوم قرآن و حديث، حقوق جزا وجرم شناسي، نانوفيزيك، نانو شيمي، مهندسي برق قدرت، مهندسي كامپيوتر گرايش هوش، مصنوعي، مهندس مكانيك جديد انرژي، زبان ادبيات عرب و زبان و ادبيات فارسي را از جمله اين رشته ها ذكر كرد.
وي افزود: اين رشته ها از بهمن ماه سال جاري در دانشگاه كاشان راه اندازي مي شود.
وي همچنين از پذيرش دانشجوي دكتراي پژوهش محور دراين دانشگاه خبر داد و گفت: براي نخستين بار دكتراي پژوهش محور در 4 رشته شيمي آلي، مهندسي شيمي، مهندسي مكانيك گرايش طراحي كاربردي و مهندسي برق قدرت در بهمن ماه امسال دانشجو جذب مي كند.
كتابي تاكيد كرد: با راه اندازي اين رشته ها ظرفيت پذيرش 51 دانشجوي جديد در دوره دكتراي اين دانشگاه فراهم مي شود.

 



350 ميليارد ريال به حوزه آب روستايي هرمزگان اختصاص يافت

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: اختصاص 350ميليارد ريال به حوزه آب روستايي استان، موج جديدي از عمران و آباداني را در بخش هاي كم برخوردار هرمزگان به راه مي اندازد.
ابراهيم عزيزي در نشست شوراي برنامه ريزي استان با بيان اين مطلب افزود: دستگاه هاي اجرايي كه در اين حوزه ماموريت دارند مي بايست نهايت دقت را جهت استفاده حداكثري از اين اعتبارات داشته باشند.
وي خطاب به مديران دستگاه هاي اجرايي استان گفت: در جذب و هزينه كرد اعتبارات نظارت را يك اصل بدانيد و از سلامت دستگاه خود مطمئن شويد.
عزيزي همچنين از تصميم گيري براي راه اندازي كميته مبارزه با مفاسد اقتصادي در ادارات خبر داد و اظهار داشت: به زودي دستورالعمل اجرايي اين كميته ها ابلاغ مي شود.

 



درچه اصفهان محروم از ثبت احوال

شهر درچه از توابع شهرستان خميني شهر اصفهان با جمعيتي حدود پنجاه هزار نفر محروم از يك اداره ثبت احوال مستقل و فعال است.
هم اكنون به تقاضاي شوراي اسلامي شهردرچه شعبه اي از ثبت احوال خميني شهر با نصف روز فعاليت در هفته قادر به پاسخگويي به نيازهاي شهروندان درچه و مراجعه كنندگان نيست؛ كه انتظار مي رود مسئولان و مديران ذي ربط نسبت به رفع اين معضل اقدام مناسبي لحاظ كنند.
رئيس اداره ثبت احوال خميني شهر در گفت وگو با كيهان در اين باره ضمن تاييد اين مشكل گفت: رفع اين مشكل نيازمند تقاضا از سوي شوراي اسلامي شهر و رسيدگي از سوي مديركل ثبت احوال استان اصفهان مي باشد.
درچه- خبرنگار كيهان

 



احداث پژوهشكده عسل در خوانسار

خوانسار-خبرنگاركيهان:
معاون آموزشي پژوهشي دانشگاه پيام نور استان اصفهان گفت: يك مركز پژوهشي و تحقيقاتي بر روي عسل و گياهان دارويي در مركز خوانسار ايجاد مي شود.
رضا مختاري با اشاره به اين مطلب كه توسعه علم زنبورداري، بهبود كيفيت عسل و آشنايي مردم با فوايد و خواص آن مي تواند در سلامت غذايي افراد و افزايش ظرفيتهاي بهداشتي و اقتصادي مؤثر باشد گفت: ايجاد پژوهشكده عسل و گياهان دارويي خوانسار در مرحله اخذ مجوز است و خيران خوانساري 62 هكتار زمين و يك دستگاه خودرو سمند براي راه اندازي اين پژوهشكده اهدا كرده اند.
وي افزود: خيران متعهد شده اند پس از اخذ مجوز براي ساخت و تكميل و تجهيز اين پژوهشكده كمك مالي كنند.

 



شناسايي 15هزار بي سواد در روستاهاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش مازندران گفت: 15هزار بي سواد در سطح روستاهاي استان مازندران شناسايي شدند.
نعمت بقايي در جلسه مشترك مديران مجتمع ها و مدارس غيرانتفاعي شهرستان گلوگاه گفت: در طي 32 سال كه از فعاليت سوادآموزي در كشور مي گذرد، در سطح استان چهره هايي را سراغ داريم كه از طريق طرح سوادآموزي شروع به تحصيل كرده و توانستند به مدارج بالايي در سطح دانشگاهي دست يابند.
وي ادامه داد: حدود پانزده هزار نفر بي سواد در سطح روستاهاي استان مازندران شناسايي شده اند، و همين تعداد را هم مي توان در سطح شهرهاي استان مازندران شناسايي نمود.
وي با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص به صفر رساندن بي سوادي تا پايان برنامه پنجم توسعه و با بيان اين نكته كه مسئوليت اصلي و محوريت اجرايي كردن دستور معظم له با وزارت آموزش و پرورش كه نهضت سوادآموزي نيز در ساختار جديد در زيرمجموعه آن قرار گرفته مي باشد؛ افزود: لازمه شتاب بخشي به اين مهم خلاقيت، نوآوري و بازنگري در ساختار و فرايندها است.
معاون سوادآموزي استان افزود: دانش آموزان دبيرستاني هم مي توانند در طرح سوادآموزي فرد به فرد خانواده بي سواد خود شركت كنند و آنان را باسواد كنند و از هزينه سرانه آن بهره مند شوند.

 



رشتخوار 80 هزارنفري محروم از شبكه هاي ديجيتال

جمعي از شهروندان و مسئولان شهرستان رشتخوار خواستار توجه مديران رسانه ملي در فراهم كردن زيرساخت ها براي استفاده از شبكه هاي ديجيتال در اين منطقه شدند.
اين عده در گفت وگو با خبرنگار ما با بيان اينكه كيفيت و دريافت كانال رسانه ملي از طريق شبكه ديجيتال قابل مقايسه با دريافت از طريق آنتن هاي معمولي نيست خواستار بررسي و حل اين معضل شدند.
آنها خاطرنشان كردند كه علاوه بر كيفيت، تعداد كانال هاي دريافتي در زمان كنوني دو برابر آنتن هاي معمولي است كه در آينده بر اين تعداد هم افزوده مي شود.
شهروندان رشتخواري از اينكه تنها مركز استان قادر به استفاده از شبكه هاي ديجيتالي است و مردم ساير مناطق از اين امر مهم فرهنگي محروم هستند آن را نوعي بي عدالتي مي دانند.
رشتخوار- خبرنگاركيهان

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14