(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 آذر 1390- شماره 20101

حديث دشت عشق
پرونده نيم فصل نخست بسته شد
پيروزي از پس فولاد 10 نفره برنيامد
اخبار كوتاه از فوتبال
اتفاقات عجيب در ليگ كشتي
از حبس در رختكن تا بازنده شدن تيم نفت
تداوم پيروزي هاي مهرام در نيم فصل دوم ليگ بسكتبال
ليگ برتر واليبال قرباني گرفت
كارخانه از گيتي پسند جدا شد
پاسخ رد به پيشنهاد بازي تداركاتي با ساحل عاج و سوئد
تعطيلي تيم ملي تا بازگشت كي روش از مرخصي 52 روزه !
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد صفري»
سپر بلاي دين و ميهن و ناموس
شهيد محمد صفري، سال 1346 در محله جوچي از توابع شهر پيربكران در خانواده اي رنج كشيده و مؤمن ديده به جهان گشود. دوران دبستان را در دبستان اميركبير جوچي سپري كرد. 12 ساله بود كه پدرش را از دست داد و در فراغ پدر به سوگ نشست. داغ پدر ضربه سختي به روحيه او زد به طوري كه كاملا به فردي گوشه گير و تودار تبديل شده بود. به دليل اندام ورزيده اي كه داشت او را به نام محمد علي كلي صدا مي زدند و از همان بچگي هم فردي غيرتمند و شجاع بود.
در تيرماه سال 1368 داوطلب اعزام به جبهه شد. تحصيل را رها كرد و جهت گذراندن دوره آموزش نظامي به پادگان قدير اصفهان اعزام شد. پس از طي يك دوره 45 روزه در اصفهان به صفوف رزمندگان اسلام در كردستان ملحق شد و در اكيپ گشت و تأمين به دفاع از ميهن اسلامي پرداخت.
هنوز سه ماه از حضورش در كردستان نگذشته بود كه نداي حق را لبيك گفت و در تاريخ 17/8/1368 هنگام گشت زني و تأمين جاده به كمين كومله و دموكرات افتاد و توسط اين گروهك وطن فروش به رگبار بسته شد. شهيد محمد صفري سينه اش را سپر بلاي دين و ميهن و ناموسش كرد و به ديگر همرزمان شهيدش ملحق شد و در گلستان شهداي جوچي در كنار ديگر دوستان شهيدش به خاك سپرده شد.

 



پرونده نيم فصل نخست بسته شد
پيروزي از پس فولاد 10 نفره برنيامد

سرويس ورزشي-
پرونده نيم فصل نخست رقابت هاي ليگ برتر با توقف تيم پيروزي و شكست سنگين نفت آبادان بسته شد.
هفته پاياني نيم فصل اول يازدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر عصر ديروز با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد.
در آبادان تيم نفت يك شكست خانگي ديگر را متحمل شد و اين بار برابر سايپا با چهار گل مغلوب شد. تيم ميهمان با اين برتري جمع امتيازات خود را به عدد 21 رساند. گل هاي سايپا را در اين بازي كريم انصاري فرد (43 و 68)، ميلاد قريبي (90) و سجاد شهباززاده (92) به ثمر رساندند. در ديگر ديدار ديروز شهرداري تبريز و داماش گيلان به مصاف يكديگر رفتند كه دو تيم در پايان 90 دقيقه تلاش به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست پيدا نكردند. شهرداري با اين تساوي 20 امتيازي شد و به رتبه سيزدهم سقوط كرد. داماش نيز با يك امتياز اين بازي 23 امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت آبادان به رتبه هفتم جدول صعود كرد.
ديگر تساوي ديروز حاصل ديدار شاهين و راه آهن بود. راه آهن با كسب سيزدهمين تساوي اش در فصل يازدهم ليگ برتر 16 امتيازي شد و به رتبه چهاردهم جدول صعود كرد. شاهين با اين تساوي 20 امتيازي شد و به دليل پيروزي سايپا برابر نفت آبادان به رتبه دوازدهم صعود كرد. اما در آخرين بازي ديدار تيم هاي پيروزي و فولاد كه در حضور تنها 1500 نفر برگزار شد با تساوي يك - يك به پايان رسيد.پس از بازي پاياپاي دو تيم در دقايق ابتدايي بازي پيروزي توانست در دقيقه 41 توسط مازيار زارع از روي نقطه پنالتي به گل برسد.در نيمه دوم دو تيم حملاتي روي دروازه داشتند و اين فولاد بود كه در دقيقه 90 توسط بختيار رحماني گل تساوي را به ثمر رساند. لازم به يادآوري است كه داور در دقيقه 39 اميد خورج از تيم فولاد را اخراج كرد تا شاگردان مجيد جلالي بيش از 50 دقيقه 10 نفره به بازي ادامه دهند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دنيزلي سرمربي پيروزي شد
مصطفي دنيزلي سرمربي پيروزي شد. پس از آنكه حميد استيلي به دليل نتايج ضعيف از سرمربيگري سرخ پوشان استعفا كرد و كناره گيري او هم مورد قبول رويانيان، مديرعامل اين باشگاه قرار گرفت، مذاكرات سرخپوشان با چند مربي آغاز شد كه در راس آن ها مصطفي دنيزلي قرار داشت. محمود خوردبين پس از ديدار ديروز پيروزي و فولاد از حضور قطعي دنيزلي به عنوان سرمربي پيروزي در نيم فصل دوم خبر داد.
ماجراي رشوه به داور فوتبال از زبان نايب رئيس كميته داوران
حسين عسگري نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال از اقدام مسئولان باشگاه برق شيراز براي رشوه دادن به داور ديدار با تربيت يزد خبر داد و به خبرگزاري ايسنا گفت: حاجي پور مساله را به سرعت گزارش كرده است و ما هم پرونده را به كميته انضباطي ارجاع داده ايم. در جريان ديدار تيم هاي برق شيراز و تربيت يزد از سري مسابقات دسته يك فوتبال (جام آزادگان) البرز حاجي پور كه قضاوت اين بازي را بر عهده داشته است، پيش از شروع بازي متوجه وجود دو عدد سكه بهار آزادي در ساك خود مي شود و موضوع را بلافاصله با كميته داوران فدراسيون فوتبال در ميان مي گذارد. بنا بر گفته هاي نايب رئيس اين كميته اين دو سكه اكنون در فدراسيون فوتبال است و به عنوان مدرك در پرونده اين بازي جاي گرفته است.
داماش ، مهدوي كيا را به پيروزي نمي دهد
مديرعامل باشگاه داماش با تكذيب خبر پيوستن احتمالي مهدي مهدوي كيا به باشگاه پيروزي گفت: باشگاه داماش به مهدي مهدوي كيا هيچ رضايت نامه اي براي رفتن به باشگاه ديگر نخواهد داد، مگر اين كه اين باشگاه اروپايي باشد. اگر مسئولان پيروزي قدرشناس بودند همان ابتداي فصل كه من هم اصرار داشتم كه جاي مهدوي كيا در پيروزي است، به دنبال او مي آمدند. اين اظهارات عابديني در شرايطي مطرح مي شود كه مهدوي كيا از چندي پيش به دليل توهين برخي از تماشاگران داماش در تمرينات اين تيم شمالي حاضر نمي شود. وي كه به عابديني هم گفته بود ديگر در داماش بازي نخواهد كرد، در اين رابطه عصر ديروز نشستي با مديرعامل باشگاه داماش برگزار كرد تا در مورد وضعيت آينده اش تصميم گيري شود.
دروازه بان جنجالي كلمبيا سر از عربستان درآورد
دروازه بان جنجالي و سابق تيم ملي كلمبيا به عنوان مربي دروازه بان هاي النصر عربستان انتخاب شد. تيم النصر عربستان در رقابت هاي اين فصل ليگ اين كشور نتايج ضعيفي گرفته و با 14 امتياز در رده هفتم جدول رده بندي قرار دارد. همين مساله باعث شد تا مسئولان اين تيم دو هفته پيش كاستاس سرمربي آرژانتيني اين تيم را بركنار كنند و ماتورانا كلمبيايي را جانشين وي كنند. دستياران ماتورانا همه از كلمبيا هستند كه مشهورترين آن ها رنه هيگويتا دروازه بان صاحب نام فوتبال كلمبيا است. اين باشگاه عربستاني اعلام كرد كه با هيگويتا براي مربي دروازه بان هاي اين تيم به توافق نهايي رسيده و قرارداد امضا كرده است.
مخالفت صريح استقلال با جدايي مجيدي
باشگاه استقلال موضع رسمي اش در مورد جدايي مجيدي از اين تيم را با صدور بيانيه اي اعلام كرد. در قسمتي از اين بيانيه آمده: پس از ساعت ها بحث و گفت وگو در مجموعه باشگاه استقلال به همان نتيجه اي رسيديم كه انتظار آن مي رفت و نتيجه اين بود كه هيچ كس در مجموعه باشگاه استقلال از فتح الله زاده، مظلومي و پورحيدري گرفته تا تك تك هواداران اين تيم به هيچ وجه راضي به جدايي كاپيتان مجيدي نيستند و هر چقدر مشكلات مجيدي را براي اين جدايي بررسي كرديم، كمتر توانستيم به جدايي كاپيتان راضي شويم. اعلام موضع باشگاه استقلال در شرايطي است كه روز گذشته فتح الله زاده اعلام كرد كه مجيدي احتمالا به يك باشگاه قطري خواهد پيوست.
دوم دي ماه آخرين مهلت براي جذب بازيكنان خارجي
طبق قوانين بين المللي نقل و انتقال بازيكنان، باشگاه ها فقط تا دوم دي ماه فرصت دارند كه بازيكن خارجي جذب كنند. فصل نقل و انتقال براي جذب بازيكن خارجي از 13 آذر آغاز شده بود و روز دوم دي ماه به پايان مي رسد.
صعود مس به مرحله نيمه نهايي جام حذفي
آخرين ديدار از مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي فوتبال جام حذفي عصر ديروز در ورزشگاه يادگار امام(ره) بين تيم هاي صباي قم و مس كرمان برگزار شد كه در پايان 90 دقيقه دو تيم به تساوي يك - يك دست يافتند اما در ضربات پنالتي اين تيم كرماني بود كه به پيروزي 5 بر 3 دست يافت و در مجموع 6 بر4 صاحب برتري شد و به نيمه نهايي رسيد.در مرحله نيمه نهايي اين دوره از رقابتها تيم مس كرمان بايد به مصاف شاهين بوشهر برود تا تيم پيروز به ديدار فينال راه پيدا كند. ديگر ديدار اين دوره از مسابقات را استقلال تهران برابر شهرداري ياسوج برگزار خواهد كرد تا چهره دومين فيناليست مشخص شود.

 



اتفاقات عجيب در ليگ كشتي
از حبس در رختكن تا بازنده شدن تيم نفت

رقابت هاي هفته اول از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد با اتفاقات عجيب و غريبي به پايان رسيد.
در گروه A اين رقابت ها شهرداري ملاير در يك مسابقه حساس و نزديك 4 بر 3 نفت تهران را شكست داد. در حالي كه مسابقه دو تيم 3 - 3 پيش مي رفت در كشتي سرنوشت ساز وزن 120كيلوگرم اشكان ازلي فر از تيم نفت در تايم اول مقابل محسن بشينجي فني حالت سالتو تندر اجرا مي كند و داوران سه امتياز به او مي دهند. پس از اعتراض امير توكليان، داوران فيلم را بازبيني مي كنند و راي را برمي گردانند و معتقد هستند وقت تمام شده است. پس از آن نفتي ها به اين تغيير راي معترض مي شوند. به گفته يعقوب نجفي جويباري سرمربي تيم نفت، پس از اين اتفاقات جو سالن متشنج مي شود و ماموران پليس تيم نفت را به يك اتاق مي برند تا اتفاقات بدتري رخ ندهد كه در اين ميان داوران دست كشتي گير ملاير را به عنوان فرد برنده بالا مي برند.
به گفته سرمربي تيم نفت، اين تيم حدود 2-3 ساعت در سالن مسابقه بوده و اتفاقاتي در بيرون ورزشگاه رخ داده است.
البته عباس نمازيان رئيس كميته ليگ كه در ملاير حضور داشت معتقد است كه خود نفتي ها تشك را ترك كرده اند. به نظر مي رسد تنها راه براي اين كه مشخص شود كدام گفته درست است، تماشاي فيلم مسابقات است اما به هر حال كميته ليگ فدراسيون نتيجه اين مسابقه سرنوشت ساز را 4 بر 3 به سود تيم ملاير اعلام كرده است.
در ديگر مسابقه اين گروه خونه به خونه بابل پنجمين برد متوالي اش را با شكست 5 بر 2 آبفاي زنجان رقم زد. رضا يزداني، جمال ميرزايي و مسعود اسماعيل پور از جمله كشتي گيران پيروز تيم بابل در اين ديدار بودند.
اما در گروه B تله كابين گنجنامه همدان در يك مسابقه خانگي به مصاف سايپا شمال رفت و اين ديدار حساس را 4 بر 3 به سود خود به پايان رساند تا شانس صعود تيم همداني بيشتر شود.
اما صدرنشين اين گروه يعني موسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار در مصاف با نيروي زميني ارتش در حالي كه بيشتر نفرات اصلي اش را در تركيب نداشت به پيروزي 6 بر يك رسيد تا با پنج برد پياپي درصدر باقي بماند.

 



تداوم پيروزي هاي مهرام در نيم فصل دوم ليگ بسكتبال

مهرام با پيروزي برابر فولاد ماهان، نيم فصل دوم ليگ برتر بسكتبال را با پيروزي آغاز كرد.
در نخستين ديدار نيم فصل دوم ليگ برتر بسكتبال ايران، مهرام مدافع عنوان قهرماني مهمان فولاد ماهان بود كه در پايان توانست با نتيجه 81 بر 70 ميزبانش را شكست دهد و همچنان بدون شكست در ليگ برتر يكه تازي كند. نتايج كامل ديدارهاي ليگ برتر بسكتبال به اين شرح است: ¤ همياري شهرداري زنجان 73 - 74 پتروشيمي بندرامام ¤ صنايع پتروشيمي ماهشهر 71 - 56 ذوب آهن اصفهان ¤ فولاد ماهان سپاهان 70 - 81 مهرام تهران ¤لوله آ.اس شيراز 69 - 81 دانشگاه آزاد تهران ¤ پويا تهران 78 - 83 جهش ترابر قم ¤ شهرداري گرگان 75 - 62 شركت ملي حفاري.

 



ليگ برتر واليبال قرباني گرفت
كارخانه از گيتي پسند جدا شد

سرمربي تيم واليبال گيتي پسند به دليل كسب نتايج ضعيف از اين تيم جدا شد.
مصطفي كارخانه در ابتداي فصل با جذب ستاره هاي ليگ قصد داشت تا گيتي پسند را يكي از مدعيان جدي قهرماني تبديل كند، اما پس از چند هفته شرايط اين تيم براي مسئولان باشگاه كمي نگران كننده شد.
شاگردان كارخانه در هفته نهم رقابت هاي ليگ برتر با حساب 3 بر يك مغلوب شهرداري تبريز شدند تا سومين شكست متوالي خود را تجربه كنند. اين در حالي بود كه 15درصد از مبلغ قرارداد اصفهاني ها پس از شكست هفته گذشته برابر سايپا كسر شده بود.
پس از اين اتفاقات مصطفي كارخانه تصميم به جدايي از گيتي پسند گرفت . پس از جدايي مصطفي كارخانه از تيم واليبال گيتي پسند مسئولان اين باشگاه محمدرضا مؤمني مقدم، مربي اين تيم را به عنوان جايگزين كارخانه و سرمربي اين تيم اصفهاني معرفي كردند.

 



پاسخ رد به پيشنهاد بازي تداركاتي با ساحل عاج و سوئد
تعطيلي تيم ملي تا بازگشت كي روش از مرخصي 52 روزه !

يك ماه پس از مرخصي طولاني مدت كارلوس كي روش، برنامه هاي آتي تيم ملي نامشخص است و كمتر كسي است كه خبر داشته باشد تيم ملي مي خواهد در ماههاي آينده چه كند.
در شرايطي كه تيم ملي فوتبال ايران بايد 10اسفند در آخرين مسابقه از اولين مرحله گروه رقابت هاي انتخابي جام جهاني به مصاف قطر رود اما هنوز برنامه مسابقات تداركاتي و انتخاب سرپرست اين تيم مشخص نيست!
پيش از اين گفته مي شد كارلوس كي روش منتظر قرعه كشي رقابت هاي ليگ قهرمانان است تا براساس آن برنامه اردوهاي تيم ملي و نيز مسابقات تداركاتي را تدوين و اعلام كند اما كي روش كه فعلا در ايران نيست و دستياران و مسئولان تيم ملي هم همه چيز را منوط به نظر او مي دانند.
مرخصي بلندمدت
سرمربي تيم ملي ايران پس از ديدار اين تيم مقابل اندونزي در جاكارتا به تهران برگشت و بعد از جلسه پرحرف و حديثي كه با علي كفاشيان داشت و اولين خروجي آن كنار رفتن عباس ترابيان از سرپرستي تيم ملي بود، بامداد شنبه 28 آبان ايران را ترك كرد و به مرخصي 52 روزه رفت. دستياران او كه در كشور مانده بودند مسابقات ليگ را زيرنظر مي گرفتند. البته گفته مي شد كي روش مدام با آنها در ارتباط است و ماموريت هاي آنها و ساير عوامل تيم را مشخص مي كند. كي روش كه در اين مدت ظاهرا در موزامبيك، برزيل و پرتغال حضور داشته 19دي برمي گردد و عملا تا او نيايد، برنامه هاي تيم ملي مشخص نيست!
دستياران كي روش
چه مي كنند؟
در اين مدت اميد نمازي هم براي سپري كردن تعطيلات ژانويه به خارج از كشور سفر كرده است. دن گاسپار كه براي ديدن بازيهاي كشورهاي عربي به قطر سفر كرده امروز برمي گردد و پس از سه روز به مرخصي ژانويه مي رود. سيموئز و مك درموت هم كه به مرخصي رفته و همگي همزمان با بازگشت كي روش و احتمال هنگام شروع نيم فصل دوم ليگ برتر در 15ديماه وارد ايران مي شوند. دستياران كي روش در اين مدت مسابقات ليگ را زيرنظر گرفته بودند و امور مربوط به آناليز بازيها و تهيه تجهيزات پيشرفته براي اين كار را انجام مي دادند.
پاسخ رد به پيشنهاد سوئد
چندي پيش خبر رد پيشنهاد مسابقه تداركاتي با تيم ملي سوئد در امارات منتشر شد اما واقعيت با ظاهر قضيه كمي متفاوت است. طبق پيشنهاد مطرح شده سوئدي ها خواسته بودند تا با تيمي متشكل از بازيكنان سوئدي و اسكانديناوي تيم كشورشان مقابل ايران قرار گيرند و هيچ كدام از بازيكنان لژيونر آنها در ليگ هاي اروپايي در اين تيم نخواهند بود. اين تيم قرار است در ژانويه اردويي را در قطر داشته باشد و در صورت موافقت ايران بازي بايد در آن كشور عربي برگزار مي شد.
بازي تداركاتي با ساحل عاج هم لغو شد
ساحل عاج براي انجام بازي تداركاتي با تيم ملي ايران هيچ پيشنهاد رسمي را براي فدراسيون فوتبال نفرستاده است. يكي از ايجنت هاي فوتبال در پي برگزاري مسابقه فوق بود و در نهايت موضوع را به اطلاع كي روش رسانده بود. تيم ملي ساحل عاج هم براي برپايي اردويي در يكي از مناطق گرمسيري، تعطيلات ژانويه را در دبي مي گذراند. با توجه به اينكه سرمربي ايران بر عدم برگزاري بازي تداركاتي در ژانويه تاكيدكرده بود، اين مسابقه هم لغو شد.
به دنبال بازي در فوريه
كي روش البته هنوز درخواست صريحي را براي داشتن يا نداشتن بازي تداركاتي پيش از ديدار با قطر مطرح نكرده است اما بنابر سابقه كاري او در ايران، نظراتش درباره بعضي از مسائل ممكن است چندان پايدار نباشد و تغيير كند. بنابراين فدراسيون منتظر حضور اوست. هرچند روابط بين الملل فدراسيون بايد در پي بررسي و يا ارائه پيشنهاداتي باشد كه از شروع ماه فوريه (12بهمن) به بعد عملي شود. با اين حال نامشخص بودن وضعيت كميته بين الملل فدراسيون فوتبال هم بر ابهام هاي برنامه تيم ملي افزوده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ احمد خجسته دبير هيات واليبال استان تهران در واكنش به اتفاقات اخير خانه واليبال و بي احترامي به چند تن از پيشكسوتان اين رشته ورزشي از سمت خود استعفا كرد. لازم به يادآوري است چهارشنبه هفته گذشته و در حاشيه برگزاري مسابقات ليگ در خانه واليبال تهران چهره هاي شاخصي همچون حسين معدني سرمربي سابق تيم ملي واليبال، امير خوش خبر سرپرست تيم ملي و ناصر ميرفخرايي پيشكسوت و كانديداي رياست فدراسيون واليبال و همچنين خان محمدي از پيشكسوتان اين رشته ورزشي به سالن واليبال آمده بودند. ميرفخرايي و خان محمدي از كنار زمين شاهد برگزاري اين مسابقات بودند، اما پس از پايان مسابقات در حالي كه بيشتر حاضران سالن را ترك كرده بودند، كارگران خانه واليبال تهران صندلي كنار زمين يعني همان جايي كه خان محمدي، ميرفخرايي و چند تن ديگر روي آن نشسته بودند را تخريب كردند . اين كار به دستور رئيس هيات واليبال تهران انجام شد و دبير اين هيات در اعتراض به اين عمل تصميم گرفت به همكاري خود با هيات پايان دهد.
¤ رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون كشتي جاي خود را به مهدي خالدي، مدرس و داور بين المللي كشتي داد. همچنين طي حكم ديگري از سوي خطيب حسن اسدالهي در كميته انضباطي جاي خود را به بيژن قاسم زاده داد.
¤ غلامرضا محمدي، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد قدرت پوركريمي به عنوان همكار جديد خود انتخاب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14