(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 آذر 1390- شماره 20102

نه ماموري، نه پليسي ... فقط مردمند!
رعايت عدالت در توزيع بودجه سال آينده
ايران در كيهان
رئيس اداره تأمين اجتماعي آزادشهر و راميان: باغداران و دامداران آزادشهر و راميان بيمه مي شوند
ريشه كني بي سوادي تا پايان سال1393
بحران بي آبي امروز كاشان دراثرسوء مديريت هاي گذشته است
رئيس پليس راهور كردستان:قانون جديد راهنمايي و رانندگي بازدارنده است
انتصابات جديد در شهرستان ها
رئيس راهور استان لرستان: جرايم رانندگي در راستاي ارتقاي فرهنگ رانندگان افزايش يافته است
اندر حكايت مجريان ميليوني رسانه ملي!
دستگيري دعانويس بي سواد با درآمد روزانه 400هزار تومان
ظرفيت توليد كارخانه كمپوست كرج 2برابر شد
كاهش چشمگير جرم در خراسان رضوي



نه ماموري، نه پليسي ... فقط مردمند!

نه ماموري، نه پليسي، نه انتظاماتي، نه دعوتي و دعوتنامه اي، نه دستوري، نه حتي حضور مسئولي و مقامي، هيچ يك نيست، هيچ كدام تاثير ندارد، اما همه هستند، مردم، همه جماعت، آمده اند و دسته دسته، خود نظم برقرارمي كنند. خود مي دانند چه كنند، چه طور بيايند و بروند، كمتر كسي درخانه مانده است، جمعيت همه بيرون آمده اند، اما هيچ كس ناراضي نيست، هيچ راننده اي از راه بندان غر نمي زند كه هيچ، بلكه با همراهانش مي آيد و به راه بندان كمك مي كند.
عجيب است، احسان مردم تمامي ندارد، هيچ كس گرسنه نمي ماند.
كسي جدا از جمع نمي شود و جدا سخن نمي گويد و حرف ديگري بر زبان نمي راند.
زبان ها و دل ها يكي مي شود، دست ها هم، همه مشغول يك كارند و پاها و... آنها هم در يك جهت حركت مي كنند، همان جهتي كه جمع مي رود، مبدأ و مقصد آدم هاي هر جمع يكي شده است.
اين چه بركتي است امروز درشهر! و در روستا! و درسراسر اين سرزمين! اين چه حركتي است كه چنين با شكوه، همدلي ها و همرنگي ها را رقم زده است؟
از بركت كيست اين همه وفا و محبت و ابراز ارادت، اين همه جود و سخا و بخشش به يكديگر؟
تنها يك روز است و همه ساله تكرار مي شود؛ اما تكراري و كهنه، هرگز!
از هر زبان و در هر زمان كه مي شنوي به تعبير لسان الغيب، نامكرر است.
چرا كه قصه، قصه عشق است و دلدادگي، آزادگي و آزادي، وارستگي و مردانگي، حكايت، حكايت عاشورا و روز حسين است. داستان روزي است كه جز زيبايي هيچ ندارد، غم و اندوه و صف ناشدني آن، عارفانه است وچون خدايي است پس زيباست و فطرت آرمانخواه انسان ها را به خود فرامي خواند؛ درهمه عصرها و نسل ها و زمان ها و مكان ها.
آن روز، فقط عاشوراست كه نه ماموري مي خواهد و نه پليسي، نه دعوتي و نه دعوتنامه اي همه، فقط مردم هستند، لب هايشان همنواست و نوحه خوان، دست هاشان بر سرو سينه و يا زنجير بر پشت زنان، قدم هاشان از مسجد و تكيه و حسينيه آغاز و به همان جا ختم مي شود، چشم هاشان بر مظلوميت حسين و يارانش مي گريد، دلهاشان داغدار يك داغ است.
اين همه بركت را دريك زمان، كجا و كدامين روز در اين كره خاكي مي توان يافت، الا در عاشوراي وطن من؟!
همدان -خبرنگاركيهان

 



نمايندگان فارس از رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار شدند
رعايت عدالت در توزيع بودجه سال آينده

شيراز- خبرنگار كيهان:
ده نفر از نمايندگان استان فارس در خانه ملت طي نامه اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار رعايت عدالت در توزيع بودجه سال آينده كشور شدند.
در اين نامه آمده است: اخيراً مركز آمار ايران براي چندمين بار استان فارس را درصدر استان هاي بيكار كشور اعلام كرده است. چنان كه طي هفت سال گذشته نيز بيشترين ميزان قتل كشور به استان فارس تعلق داشته و مصيبت سنگين و تلخ طلاق نيز در فارس در صدر آمار قوه قضاييه قرار دارد.
در نامه نمايندگان فارس آمده است: خشكسالي پنج سال متوالي در استان فارس ريشه حيات اقتصادي جمع كثيري را خشكانده است. آيا دست اندركاران توزيع بيت المال و بودجه متعلق به حضرت صاحب الزمان (عج) هم بايد در جهت افزايش مصيبت هاي فوق الذكر و خلاف عدالت و امر قرآن حكيم حركت كرده و به مصيبت هاي اين مردم بيفزايند؟ در بخش ديگري از اين نامه آمده است: در حالي كه ريشه اعتبارات تملك دارايي هاي كشور در سال جاري 24 درصد بوده است؛ اما اين رشد براي استان فارس 16 درصد لحاظ شده و فارس از اين نظر در رتبه 23 استان هاي كشور قراردارد. نمايندگان فارس تاكيد كرده اند: آثار منفي و سنگين مطالب فوق الاشاره به ويژه ميزان رشد اعتبارات عمراني سال 90 كه با تدبير جنابعالي رقم خورده چه اثرات زيانبار امنيتي، اجتماعي و اخلاقي نصيب اين مردم و كشور خواهد كرد؟

 



ايران در كيهان

افتتاح 4 واحد صنعتي
تبريز- خبرنگار كيهان: 4 واحد صنعتي آذربايجان شرقي با مجموع 396 ميليارد و 589 ميليون ريال، افتتاح شدند.
كارخانجات صنايع آلومينيوم نوين آذربايجان، مبتكران ماندانا پليمر، ايشيق لايي سهند و آذر گرماي برتر تبريز در بيش از 53 هزار و 648 مترمربع زمين مورد بهره برداري قرار گرفتند.
بهسازي منازل روستايي
¤ در پي اجراي طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي در منطقه هشترود، بيش از 8 هزار نفر از ساكنان روستاها، در منازل بهسازي شده و امن، سكونت يافتند. بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي، درچارچوب اين طرح، بهسازي 3 هزار و 700 واحد مسكوني در روستاها را آغاز كرده كه عمليات دو هزار و 500 واحد مسكوني به پايان رسيده و بيش از 8هزار روستايي، در اين خانه ها ساكن شده اند.
خريد هزاران تن سويا
اردبيل- خبرنگار كيهان: بيش از هفت هزار تن سويا از كشاورزان شهرستان بيله سوار مغان خريداري شده است. رئيس اداره تعاون روستايي بيله سوار با اعلام اين مطلب افزود: تاكنون 7295 تن سويا از كشاورزان خريداري شده و سه هزار تن از آن جهت روغن كشي به صومعه سرا و رشت حمل شده است.
توليد روزانه 200 تن شكر
پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان: از شروع فعاليت كارخانه قند مغان تاكنون بالغ بر هشت هزار تن شكر سفيد توليد شده است.
مدير كارخانه قند مغان با اعلام اين مطلب افزود: امسال بيش از 92 هزار تن چغندر قند وارد كارخانه شده و روند استحصال و توليد شكر همچنان ادامه دارد.
علي طلوعي گفت: ميانگين توليد شكر سفيد روزانه در اين كارخانه 200 تن و ميانگين مصرف روزانه چغندر قند در آن حدود دو هزار تن است.
نحوه محاسبه گاز بها در استان يزد
يزد- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت گاز استان يزد گفت: قيمت ها براساس چهار اقليم تعيين مي شود و متوسط قيمت بخش خانگي 70 تومان درنظر گرفته شده است و گاز بها در بخش خانگي همانند زمستان سال گذشته محاسبه مي شود.
عليرضا پيله ور اظهار داشت: شهرستان هاي استان براساس اقليم آب و هوايي در اقليم هاي 2 و 3 قرار گرفته اند، به طوري كه شهرستان هاي تفت، مهريز و خاتم در اقليم 2 و شهرستان هاي يزد، ابركوه، ميبد، اردكان و صدوق در اقليم 3 واقع شده اند.
وي افزود: مطابق با جداول تعريف شده، مشتركان گاز خانگي كه مصرف آنها مطابق با پله اول و دوم باشد، قبوض سبز دريافت مي كنند و مشتركاني كه مصرف گاز آنها در پله هاي سه، چهار و پنج باشد، قبوض زرد دريافت خواهند كرد. همچنين آن دسته از مشتركاني كه مصرف گاز طبيعي آنها در رديف پله هاي ششم تا دوازدهم قرار مي گيرد، قبوض قرمز دريافت خواهند كرد.
افزايش بهسازي در طرح هجرت
¤ مسئول بسيج سازندگي سپاه الغدير استان يزد گفت: 4 هزار و 635 نفر از دانش آموزان به اردوي راهيان نور اعزام شده اند. محمد حسين حكيم آباديان در بخش ديگر از سخنانش با اشاره به افزايش عرصه هاي بهسازي شده در طرح هجرت 3 گفت: امسال 241 عرصه در آموزش و پرورش در طرح بهسازي، زيباسازي و مرمت مورد بهسازي قرار گرفته كه شهرستان طبس، اردكان و يزد بيشترين عرصه را داشتند.
رتبه نخست در اطلاع رساني
ورامين- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش شهرستان ورامين گفت: روابط عمومي آموزش و پرورش اين شهرستان در سمينار روابط عمومي هاي استان تهران مقام اول را از آن خود كرد. وي اطلاع رساني به موقع را عامل اين موفقيت ذكر كرد.
برگزاري دوره هاي آموزشي
كيش- خبرنگار كيهان: جزيره كيش انتخاب اول برگزاري دوره هاي آموزشي بين المللي نفت و گاز در كشور محسوب مي شود. مجري دوره هاي آموزشي كاركنان شركت توسعه و گسترش نفت و گاز كشور با بيان اين مطلب افزود: با توجه به تنوع كشورهاي مذاكره كننده بحث قراردادهاي نفتي ضروري است كاركنان مرتبط با حوزه مالي و اداري، مناسبات حقوقي كشورها را بياموزند.
اجراي پروژه هاي عمراني
دهلران- خبرنگار كيهان: شهردار دهلران گفت: امسال اعتباري بيش از 20ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني در راستاي عمران شهري در دهلران هزينه مي شود.
اسماعيل جشني افزود: از اعتبار از محل تملك دارايي ها در چهار پروژه بهسازي معابر، توسعه و احداث فضاي سبز، جمع آوري و دفع آب هاي سطحي و اجراي سيل بند در دهلران هزينه مي شود.
شهردار دهلران خاطرنشان كرد: بهره برداري از پل ارتباطي مسكن مهر با صرف اعتباري بالغ بر 5ميليارد ريال، ايجاد بوستان شكوفه با 5هزار مترزيربنا و اعتباري بالغ بر 500ميليون ريال و ايجاد غسالخانه دهلران با صرف اعتباري بالغ بر 600ميليون ريال از مهمترين اقدامات در سال جاري براي شهروندان بوده است.
افزايش اهداي خون
قشم- خبرنگار كيهان: رئيس مركز خونگيري قشم گفت: در مدت 10روز ايام محرم قشمي ها 72هزار و 500واحد خون اهدا كردند. دكتر سيدمحمد مهدي حسيني افزود: اين مقدار اهداء خون در مقايسه با سال قبل 60درصد افزايش را نشان مي دهد.
رشد 90درصدي پرداخت زكات
بجنورد- خبرنگاركيهان: مديركل كميته امداد امام خميني استان خراسان شمالي گفت: امسال مردم اين استان بالغ بر 91ميليارد و 474 ميليون ريال زكات پرداخت كرده اند كه اين مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 90درصدي برخوردار بوده است.
امان الله حسين پور افزود: 30درصد زكات جمع آوري شده براي فقراء و 70درصد آن نيز در پروژه هاي عمراني در روستاهايي كه زكات پرداخت كرده اند هزينه خواهد شد.

 



رئيس اداره تأمين اجتماعي آزادشهر و راميان: باغداران و دامداران آزادشهر و راميان بيمه مي شوند

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره تأمين اجتماعي شهرستان هاي آزادشهر و راميان گفت: همه باغداران و دامداران آزادشهر و راميان بيمه مي شوند.
محمدرضا عطايي نميني ضمن اعلام مطلب فوق اظهارداشت: دامداران و باغداراني كه تاكنون موفق به پيگيري امور مربوط به بيمه خود نشدند با مراجعه به دفاتر خدمات كشاورزي و جهاد كشاورزي و در دست داشتن مدارك لازم به اداره بيمه و تأمين اجتماعي مراجعه كرده تا نسبت به بيمه آنها اقدامات لازم اقدام شود.
رئيس اداره تأمين اجتماعي شهرستان هاي آزادشهر و راميان با اشاره به تقاضاي ساير كشاورزان در خصوص طرح بيمه آنان گفت: پيگيري هاي لازم انجام شده است و انتظار مي رود با توجه به شرايط منطقه و وجود كشاورزان بسيار اين مشكل حل شود و كشاورزاني كه اقدام به كشت ساير محصولات كشاورزي هم مي كنند از خدمات بيمه و تأمين اجتماعي بهره مند شوند.
عطايي نميني همچنين براي بيمه دارندگان مدرك فني حرفه اي درسطح اين دو شهرستان گفت: دارندگان مدرك آموزش هاي فني حرفه اي از قبيل قالي بافي مي توانند با مراجعه به اداره از نحوه بيمه شدن خود اطلاع پيدا كنند و اقدامات لازمه را انجام دهند تا هرچه سريع تر زيرپوشش بيمه قرار بگيرند.
بسياري از اقشار كم درآمد و ضعيف جامعه از جمله كارگران ساختماني، رانندگان تاكسي هاي بين شهري و درون شهري و خادمان مساجد مي توانند بيمه شوند.

 



ريشه كني بي سوادي تا پايان سال1393

آمل- خبرنگاركيهان:
معاونت توسعه مديريت سازمان نهضت سوادآموزي كشور از ريشه كني بي سوادي تا پايان سال1393 خبر داد.
پرويز كوثري، در حاشيه برگزاري هم انديشي روساي ادارات سوادآموزي مازندران در آمل با اشاره به تدوين برنامه راهبردي سوادآموزي در سازمان نهضت سوادآموزي گفت: اين برنامه راهبردي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و اهداف سازمان را در برنامه پنجم توسعه تبيين كرده است.
وي ادامه داد: اين برنامه ملي به تمامي استان ها ابلاغ شده است تا اعضاي ستاد راهبردي سوادآموزي در استانداري ها با بومي كردن اين برنامه، اهداف برنامه پنجم توسعه را پيش ببرند كه اين برنامه هم اكنون عملياتي شده و در دست اجرا است.
كوثري گفت: تاكنون در 10 هزار و 907آبادي، 161شهر، 21شهرستان جشن باسوادي برگزار شده و نرخ سواد در گروه سني 49-10 در اين مناطق و شهرها به بيش از 97درصد رسيده است.
وي با تأكيد بر اينكه روند افزايش نرخ باسوادي در كشور رو به افزايش است، افزود: با ادامه اين روند در سنوات آتي شاهد برگزاري پايان بي سوادي در كليه مناطق كشور اعم از شهر، روستا و آبادي خواهيم بود.
معاونت توسعه نهضت سوادآموزي كشور با بيان اينكه نرخ باسوادي از بدو انقلاب از 5/47درصد به بيش از 85درصد رسيده است؛ اظهار داشت: درحال حاضر باتوجه به اينكه از سوي سازمان هاي جهاني مورد تشويق و كسب مدال شده ايم اما بيش از 4ميليون نفر در كشور در جمعيت سني بين 10 تا 44سال بي سواد داريم و سعي داريم كه پايان سال 1393 حداقل در اين جمعيت سني افراد بي سواد نداشته باشيم.
كوثري در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: هم اكنون در سطح كشور بيش از 56هزار نفر آموزشيار داريم كه طبق مصوبه مجلس قرار شد 7133نفر از اين عزيزان مشمول استخدام شوند.

 



بحران بي آبي امروز كاشان دراثرسوء مديريت هاي گذشته است

كاشان - خبرنگاركيهان:
دبير اجرايي نخستين همايش بحران آب دشت كاشان، سرانه آب تجديد شونده كاشان را بيش از 850 ميلي متر دانست.
محمدرضا مزديان فرد درجمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه آب تجديد شونده هر منطقه درمحاسبات بين المللي اگر كمتر از يك هزار متر مكعب درسال باشد درمعرض تنش آب و بحران آب قرار مي گيرد.
وي افزود: 30 سال قبل دشت كاشان،اولين دشت بحراني به دليل كمبود آب اعلام شد و امروز بعد از گذشت سه دهه كاشان در بحران بي آبي تشنه است و نفس هاي آخر را مي كشد.
وي خاطرنشان كرد: اقدامات فردي انجام شده طي 30 سال گذشته به دليل عدم اجماع عمومي دستگاه هاي اين شهرستان نتوانسته گره گشا باشد و هيچ يك از فعاليت هاي انجام شده منجر به اقدام عملي نشده است.
به گفته وي درگذشته با وجود اقدامات انجام شده اما به دليل عدم همدلي و نيازسنجي پيگيري هاي انجام شده نيز پاسخگو نبوده و نتوانسته مشكلي را دربحران آب كاشان برطرف كند.
مزديان فرد، معضل سوء مديريت هاي گذشته را موجب تشديد بحران بي آبي امروز منطقه ذكر و تصريح كرد: براي خروج از بحران بي آبي دشت كاشان، فعاليت هاي انفرادي دوام و قوام ندارد و براي خروج از اين بحران فعاليت گروهي و اجماع مسئولان مورد نياز است.
دبير اجرايي همايش بحران آب در دشت كاشان،مديريت آب دراين شهرستان را فاجعه آميز خواند و گفت: وضعيت بحران بي آبي دشت كاشان امروز به مرحله اي رسيده كه حتي توان حفظ شرايط فعلي را نيز نداشته و با شتاب به سمت سقوط مطلق پيش مي رود.

 



رئيس پليس راهور كردستان:قانون جديد راهنمايي و رانندگي بازدارنده است

سنندج- خبرنگار كيهان:
با اجراي قوانين جديد راهنمايي و رانندگي كه از اول دي ماه سال جاري در سراسر كشور آغاز مي شود تلفات ناشي از تصادفات درون شهري و برون شهري باز هم كاهش خواهد يافت.
رئيس پليس راهوار كردستان با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران كردستان گفت: با اجراي مرحله اول قانون جديد راهنمايي و رانندگي از ارديبهشت ماه سالجاري تصادفات درون شهري در سطح استان 9درصد كاهش يافته است و اين كاهش تلفات براي ششمين سال پياپي در كردستان بدست آمده است.
سرهنگ سيدعارف قادرزاده افزايش جريمه را به قصد و نيت پيشگيري از تصادفات، ارتقاي فرهنگ ترافيكي و جلوگيري از تضييع شدن حقوق شهروندان دانست و افزود: دولت و نيروي انتظامي با اجراي اين قانون در فكر درآمدزايي نيستند و بلكه اين قانون در راستاي حمايت از مردم تصويب شده و نقش بازدارنده را دارد. سرهنگ قادرزاده افزود از وجوه حاصل از جرايم رانندگي تنها 15درصد به نيروي انتظامي براي خريد تجهيزات جديد ترافيكي اختصاص داده شده است.
وي با اشاره به پيش بيني مبلغ يك ميليون ريال جريمه براي تخلفات خطرناك و حادثه ساز شامل سرعت و سبقت غيرمجاز، حركات نمايشي، حركت مارپيچ، حركت با دنده عقب درآزاد راهها و حركت در پياده روها در جدول جديد گفت: در قانون جديد 171 نوع تخلف و جرايم رانندگي كه بيشترين آسيب را به ترافيك مي زند به صورت ويژه توجه شده و با مبلغ جرايم مشخص مدنظر قرارگرفته است تا به شدت با آن دسته از رانندگان متخلف كه حادثه ساز مي شوند برخورد شود.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، طي احكام جداگانه اي «سعيد ميرزايي» و «محمدمهدي مهاجر» را به ترتيب به عنوان سرپرستان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هاي گنبدكاووس و كلاله تعيين كرد.
جزيره كيش - خبرنگار كيهان:طي حكمي از سوي رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش ناصر قاسمي نيا به عنوان معاون گردشگري اين سازمان منصوب شد.
كله بست، خبرنگار كيهان: طي مراسمي جعفر پرچ به عنوان شهردار جديد شهر كله بست به حاضرين معرفي شد.
بادرود - خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرگرد پاسدار فريدون قنبريان به عنوان سرپرست فرماندهي حوزه بسيج سيدالشهداي بادرود تعيين شد.
اراك - خبرنگار كيهان: در مراسمي سرهنگ امين نژاد به عنوان فرمانده جديد انتظامي شهرستان دليجان منصوب شد.

 



رئيس راهور استان لرستان: جرايم رانندگي در راستاي ارتقاي فرهنگ رانندگان افزايش يافته است

خرم آباد - خبرنگاركيهان:
رئيس راهور استان لرستان گفت: هدف از افزايش جديد جرايم رانندگي ارتقاي فرهنگ رانندگي و استفاده درست از وسيله نقليه و جاده است.
سرهنگ پرويز حسيني افزود: با توجه به وجود حدود 14ميليون خودرو سنگين و سبك، با افزايش ماهيانه حدود يك ميليون و 250هزار دستگاه خودرو وجود 5تا 6 ميليون موتورسيكلت اعمال شيوه هاي قانوني براي الزام رانندگان به رعايت قانون ضروري است.
وي گفت: به موازات افزايش جرايم رانندگي، ارائه آموزش به رانندگان، افزايش ايمني خودروها و معابر بسيار مهم است؛ اما متاسفانه دستگاه هاي متولي آموزش رانندگان دراين زمينه ضعيف عمل مي كنند.
بنابراين گزارش رئيس پليس راه استان لرستان نيز دراين باره اظهار داشت: جرايم رانندگي متناسب با تخلفي كه راننده مرتكب شده صادر مي شود و برخلاف گذشته در قانون جديد شدت تخلف در افزايش ميزان جريمه موثر است.
سرهنگ هويدا تزار افزود: از ويژگي هاي قانون جديد راهنمايي و رانندگي اين است كه سه رنج براي سرعت غيرمجاز درنظر گرفته شده كه براساس آن سرعت غيرمجاز بالاتر از 50كيلومتر مبلغ 100 هزار تومان، از 30 تا 50 كيلومتر 50هزار تومان و تا 30 كيلومتر 40هزار تومان جريمه دارد.
وي گفت: ميزان جريمه با توجه به پاره اي پارامترها درشهرها و روستاها متفاوت است.
فرمانده پليس راه لرستان با اشاره به اهميت فرهنگ رانندگي دركاهش تصادفات، اظهار داشت: در صورت مراعات قوانين رانندگي و استفاده درست از وسيله نقليه و جاده مي توان به ميزان بسيار زيادي از بروز حوادث جاده اي كاست و از فجايع و زيان هاي انساني و مالي جلوگيري كرد.

 



اندر حكايت مجريان ميليوني رسانه ملي!

مي خواستيم يادواره شهدا برگزار كنيم، آن هم در فضاي باز و عمومي كه همه شركت كنند، نه در مسجد يا سالني كه فقط عده اي خاص و محدود بيايند. پارك را انتخاب كرديم! آري پارك را كه بيايند. خانم ها، آقايان، دختران چادري و مانتويي و...، پسراني با ظاهري آراسته و پسراني با ظاهري آنچناني، مي آمدند و مطمئن بوديم كه مي آيند. چرا كه سال گذشته نيز چنين برنامه اي گذاشتيم و با توكل به خدا و بركت خود شهدا همه آمدند، همه جور آدمي، نشستيم و با برگزاركنندگان صحبت كرديم كه چگونه افراد بيشتري را به مهماني شهدا فرا خوانيم. پيشنهادات مختلفي ارائه شد، برپايي نمايشگاه، دعوت از سخنران صاحب نام و خطيب، دعوت از مداح مشهور، دعوت از مجريان معروف صدا و سيما، همان رسانه ملي و... يك به يك جلو رفتيم تا اين كه يكي از دوستانمان گفت: «من فلان مجري را مي شناسم كه پارسال او را به اهواز آورديم و مبلغ 000/500/2 تومان به او داديم و پس از برنامه وي گفت كه اگر سال آينده خواستيد برنامه اجرا كنيد بدون واسطه با خودم تماس بگيريد و من نيز كمتر حساب مي كنم» با وي تماس گرفتيم و برحسب اين كه پارسال چنين حرفي را گفته بود ما نيز بر روي 000/500/1 تومان الي همان 000/500/2 تومان برنامه ريزي كرده بوديم. بنرها و پوسترهاي تبليغاتي را در سطح شهر نصب و پخش كرديم، دعوت نامه ها را نيز توزيع كرديم. شب قبل از مراسم در محل برگزاري مراسم بوديم كه دوستمان به او زنگ زد و خواست كه يادآوري كند (ضمنا مبلغ 000/000/1 تومان به حسابش ريخته بوديم) و به او گفت: «كه ان شاءالله فرداشب خدمتتان هستيم» آن مجري صاحب نام رسانه ملي با كمال تعجب گفت: «اگر مبلغ 000/000/3 تومان داديد بنده مي آيم» با وي به اصطلاح چونه زديم او گفت: «براي 000/500 تومان با من چونه مي زنيد؟ من يك مجري رسانه ملي هستم. اگر اين مبلغ را واريز نكنيد نمي آيم» و پس از خداحافظي تلفن را نيز خاموش كرد. مانده بوديم چكار كنيم. مسئولمان با توكل به خود و توسل به شهدا پيگير مجري درون استاني شد و الحمدالله سريع يكي را جايگزين كرديم و مراسم را به نحو احسن و درخور شهدا با مدد شهدا برگزار كرديم. ولي حال من مانده ام و چند سؤال بي پاسخ كه از مسئولان مربوطه درخواست جواب ندارم؛ ولي درخواست رسيدگي دارم.
1- چرا بايد شأن شهدا پايين بيايد كه براي برگزاري يادواره ها نرخ تعيين كنيم؟ بهتر نيست هر چه بانيان برگزاركننده دادند به عنوان تبرك قبول كرده و بر ديدگان خود بگذاريم.
2- چرا شوراي سياستگذاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نظارتي بر نحوه برخورد بعضي از مجريان در دريافت مبالغ هنگفت براي اجراي برنامه نمي كنند؟ راستي فقط فوتباليست هاي ما هستند كه اگر براي يك فصل مبالغ زيادي گرفتند بايد پاسخگو باشند و اين همه سروصدا دارد؟
3- اين مجري عزيز نمي توانست براي شهدا از مبلغ 000/500 تومان بگذرد؟
4- راستي اگر كسي قانونا نمي تواند جلوي اين موارد را بگيرد، بياييد و براي آنان صنفي مثل بقيه صنوف و زيرنظر يكي از مجامع صنفي تشكيل دهيد تا نرخ مجري گري و... هر برنامه مشخص باشد!
5- بعضي از آقايان نيز مي گويند كه مبالغ دريافتي ما براي فلان موسسه و فلان مجموعه خيريه و... است كه جا دارد؛ عرض شود اگر خود برگزاركننده، يكي از مجموعه هاي فرهنگي كه از نظر مالي در مضيقه ولي از نظر توانايي برگزاري مكفي باشد چه بايد كرد؟ آيا باز هم بايد گدايي كرد تا برنامه اجرا شود و پول آن براي فلان موسسه برود؟
در پايان نيز يكي از دوستانمان پيشنهادي ارائه كرد كه مسئولان مربوطه در امور فرهنگي و برگزاري يادواره ها بهتر است تا اسامي بعضي از مجريان و... كه واقعا براي رضاي خدا برنامه اجرا مي كنند را به زير مجموعه ها معرفي و از آنان بخواهند كه از بين آنان فردي را دعوت كنند و اگر كسي به جز افراد مشخص شده باشد قبول نكنند تا بتوانيم با اين روش جلوي اين هرج ومرج را كه به وجود آمده بگيريم.
مهرداد بخردي نسب

 



در پيشواي ورامين انجام شد
دستگيري دعانويس بي سواد با درآمد روزانه 400هزار تومان

فرمانده انتظامي شرق استان تهران از دستگيري دعانويس بي سواد با درآمد روزانه 400 هزار تومان در پيشواي ورامين خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومي نيروي انتظامي شرق استان تهران، سرهنگ سيروس فتحي گفت: زن بي سوادي كه با مدارك و هويت جعلي با همكاري فرزندش روزانه بالغ بر 400 هزارتومان در پوشش دعانويسي از شهروندان كلاهبرداري مي كرد، توسط پليس اطلاعات و امنيت عمومي ويژه شرق تهران در شهرستان پيشوا دستگير شد.
فرمانده انتظامي شرق استان تهران افزود: ماموران پليس اطلاعات و امنيت در پي دريافت اطلاعات و اخباري مبني بر فعاليت يك زن در زمينه رمالي و دعانويسي در سطح شهرستان پيشوا، پيگيري موضوع را در دستور كار قرار دادند.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: در تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه اين فرد با ادعاي نوشتن دعاهايي مانند باطل كردن طلسم، گشايش كار و بخت و وسعت رزق، روزانه بالغ بر 400 هزار تومان از شهروندان كلاهبرداري كرده و اين در حالي است كه اين فرد سواد خواندن و نوشتن نداشته و دعاها توسط وي انتخاب و به وسيله يكي از فرزندانش نوشته مي شود سرهنگ فتحي با بيان اينكه ماموران با حكم قضايي وارد مكان اين دعانويس شدند گفت: در بازرسي از اين مكان 10 جلد كتاب مربوط به رمالي و دعانويسي، تعداد زيادي تسبيح و انگشتر و مهره به عنوان تبرك و طلسم، دعاهاي متعدد نوشته شده براي ارائه به مراجعه كنندگان علم سبز رنگ به عنوان تبرك و حاجت دهنده، دو عدد پاسپورت، كارت آبي رنگ ويژه اتباع خارجي و تعدادي طلسم فلزي كشف شد.
وي در ادامه تاكيد كرد: با بررسي مدارك شناسايي كشف شده مشخص شد فرد مذكور جزو اتباع خارجي مقيم شهرستان پيشوا است كه با سوءاستفاده از شناسنامه يكي از شهروندان ايراني اقدام به اخذ كارت ملي، دفترچه بيمه درماني و عقدنامه كرده است.
سرهنگ فتحي اضافه كرد: متهم در بازجويي ها به بزه انتسابي اعتراف و گفت از اعتقادات كساني كه در زندگي خود داراي مشكلات زناشويي، نازايي و مالي و نياز به گره گشايي داشتند سوءاستفاده مي كرده است.

 



ظرفيت توليد كارخانه كمپوست كرج 2برابر شد

كرج- خبرنگاركيهان:
ظرفيت توليد كود در كارخانه كمپوست كرج دو برابر شد و از 250 تن در روز به 500 تن در روز رسيد.
مديرعامل سازمان پسماند شهرداري كرج در جمع خبرنگاران، طراحي و ساخت سه دستگاه انتقال مياني زباله در سه نقطه شهر كرج را از ديگر طرح هاي سازمان پسماند شهرداري عنوان كرد و افزود: اين دستگاه در حصارك، خلج آباد و فرديس جانمايي شده اند.
همايون رضامدني از تكميل طرح جامع مديريت پسماند شهرستان كرج خبر داد و گفت: مطالعات اين طرح از سوي مشاوران در زمينه هاي مختلف محيط زيستي، بهداشت محيط، مهندسي شيمي، منابع آب و شهرسازي، برنامه ريزي و كارشناسي انجام شده است.
مدني با تاكيد بر مطالعه فني و اجرايي استحصال گاز مركز دفن از استقرار نيروگاه دومگاواتي در اين خصوص خبر داد و افزود: اين نيروگاه تا پايان سال جاري راه اندازي مي شود.
مديرعامل سازمان پسماند شهرداري كرج با بيان اين كه دفع پسماندهاي جامد شهري در مراكز دفن، به عنوان اصلي ترين گزينه دفع شناخته مي شود، اظهار داشت: يكي از برنامه هاي اصلي شهرداري استفاده از گازهاي توليدي در اين مراكز براي توليد انرژي است.

 



كاهش چشمگير جرم در خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان رضوي از كاهش چشمگير جرم بويژه سرقت خودرو، طي ماه هاي اخير در اين استان خبر داد.
محمود صلاحي در جلسه شوراي اداري استان خراسان رضوي افزود: طي 3-2 ماه گذشته پس از جمع آوري معتادان ولگرد از سطح استان، از سوي نيروي انتظامي، سرقت خودرو با كاهش 50 تا 60 درصدي مواجه بوده است.
وي با بيان اينكه، تمام بودجه اعتبارات استان در سال گذشته، يعني رقمي بالغ بر 700 ميليارد تومان، جذب شد. اذعان داشت: در سال 89، خراسان رضوي با هيچ گونه نارضايتي در زمينه هاي مالياتي مواجه نشد و توانست 140 ميليارد تومان ماليات مازاد را حاصل كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14