(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 آذر 1390- شماره 20102

حديث دشت عشق
هفته دهم ليگ برتر واليبال تقابل متفاوت مدعيان
اخبار كوتاه از فوتبال
اتفاقات ديدار ملاير بررسي مي شود تصميم گيري درخصوص مربي جديد تيم ملي كشتي
شانس زياد سرمربي آرژانتيني براي هدايت تيم ملي بسكتبال
رنكينگ المپيكي ها تا پايان 2011 اعلام شد
هيچ جودوكار ايراني سهميه المپيك ندارد
تقدير رئيس فدراسيون جهاني از تكواندو ايران
نشست مشترك وزارت ورزش و فراكسيون جوانان مجلس
دستگيري 17 فوتباليست ايتاليايي به اتهام شرط بندي
خواندني از ورزش ايران
كي روش 19 دي مي آيد آغاز تمرينات تيم ملي 10 روز پيش از ديدار با قطر



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي طلبه شهيد «محمود علي حسيني»
حماسه آفرين گروه تخريب

محمودعلي، دلاوري از حماسه آفرينان گروه تخريب بود. تخريب يعني خدايي ترين صورت اخلاص و ايثار و يعني شكستن مرگ و نابودكردن زبوني و ترس!در شهر كاشان در خانواده اي متدين زاده شد و پس از اتمام تحصيلات كلاسيك با توجه به علاقه فراوان به روحانيت و اسلام، با مشورت پدر شروع به تحصيل علوم حوزوي در محضر آيت الله يثربي و اساتيد ديگر نمود. پس از مدتي به حوزه علميه اصفهان آمد و دروس اسلامي را تا پايه شش لمعه و اصول به اتمام رسانيد.
او از زمان شروع جنگ تحميلي بارها در جبهه ها حضور يافت و در عمليات هاي كربلاي 4 و 5 و فتح المبين؛ رشادت ها از خود نشان داد و از ناحيه كتف مجروح گرديد اما مصمم و با اراده باز به جبهه برگشت تا سرانجام آخرين صفحه كتاب شكوهمند زندگيش در كربلاي5 در منطقه شلمچه رقم خورد و شاهد شهادت را در آغوش كشيد و پيكر پاكش در قطعه 16 شهداي دارالسلام گلابچي آرام گرفت.
طلبه بسيجي شهيد «محمود علي حسيني» سال 1342 در اصفهان متولد شد و در 1/11/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



هفته دهم ليگ برتر واليبال تقابل متفاوت مدعيان

هفته دهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز با انجام هفت مسابقه و جدال سنتي پيكان و سايپا برگزار خواهد شد.
هفته دهم مسابقات ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري 7 ديدار در 6 شهر برگزار مي شود. در اين هفته از پيكارها كه تاكنون 8 هفته آن برگزار و يك هفته آن (هفته هشتم) به تعويق افتاده به غير از ديدارهاي تهران ساير ديدارها طبق برنامه برگزار خواهد شد.
در بندرعباس نيز به دليل برنامه پروازي تيم شهرداري تبريز طبق توافق طرفين، مسابقه آلومينيوم المهدي بندرعباس و شهرداري تبريز به جاي ساعت 17 از ساعت 30:15 آغاز مي شود.
در اين هفته از مسابقات جدالي سنتي بين تيم هاي پيكان و سايپا برگزار خواهد شد، اما اين بار پس از مدت ها طعم اين مسابقه كمي متفاوت است، چرا كه ديدارهاي اخير اين دو تيم براي تعيين مقام اول و دوم ليگ برتر برگزار مي شد و از حساسيت بالايي برخوردار بود، اما اين بار شرايط كمي آرام تر است و اين موضوع مي تواند به بازيكنان دو تيم كمك كند كه به دور از استرس بازي بهتري را از خود به نمايش بگذارند.
جدال خودروسازان در حالي به انجام خواهد رسيد كه سايپايي ها تاكنون از 8 مسابقه خود 8 پيروزي كسب كرده اند و در صدر جدول قرار دارند و در آن سوي ميدان شاگردان پيمان اكبري از 8 مسابقه خود 7 پيروزي و 21 امتياز كسب كرده اند و هم امتياز با كاله در رده سوم قرار دارند.
آملي ها در اين هفته عازم كاشان خواهند شد تا برابر باريج اسانس قرار بگيرند. مسابقه اي كه شجاعي پيش از آن اعلام كرده مي خواهند نخستين شكست كاله را رقم بزنند، چرا كه آملي ها هم مانند سايپا از 8 مسابقه خود 8 پيروزي كسب كرده اند و از جمله تيم هاي بدون شكست ليگ هستند.
گيتي پسند هم پس از 3 هفته شكست و كناره گيري كارخانه از اين تيم مي خواهد وارد فاز جديدي شود و براي اين كار در هفته دهم بايد به گنبد برود و برابر هاوش صف آرايي كند.
جدال تيم هاي ششم و هفتم جدول رده بندي كه هر دو 14امتيازي هستند براي گيتي پسندي ها بسيار مهم است، اما گنبدي ها اصلا دوست ندارند كه از امتياز حساس اين مسابقه به راحتي عبور كنند. كسر 15 درصد از مبلغ قرارداد كه نتوانست دردي از اصفهاني ها دوا كند، حالا بايد منتظر ماند و ديد كه آيا جدايي كارخانه دردي از اين تيم دوا مي كند يا خير؟
برنامه بازي هاي هفته دهم به اين شرح است:
¤ پيكان- سايپا
¤ گسترش فناوري نوين كشاورز- مناطق نفت خيز جنوب
¤ شهرداري اروميه- پيشگامان كوير يزد
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس- شهرداري تبريز
¤ هاوش گنبد- گيتي پسند اصفهان
¤ كرمان- ميزان خراسان رضوي
باريج اسانس- كاله مازندران
جدول رده بندي تا پايان هفته نهم به اين شرح است:
1- سايپا البرز 23 امتياز، 2- كاله مازندران 21 امتياز، 3- پيكان 21 امتياز، 4- شهرداري اروميه 20 امتياز، 5- شهرداري تبريز 15 امتياز، 6- گيتي پسند 14 امتياز و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

علي آبادي در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت نمي كند
رئيس كميته ملي المپيك مدعي شد در هيچ جايي و هيچ شكلي موضوع كانديداتوري در انتخابات فدراسيون فوتبال را مطرح نكرده ام و قصد اين كار را هم ندارم.محمد علي آبادي در پاسخ به اين سؤال كه شنيده مي شود وي يكي از كانديداهاي فدراسيون فوتبال است، گفت: اين مسئله را قويا تكذيب مي كنم. در هيچ جايي و هيچ شكلي موضوع كانديداتوري در انتخابات فدراسيون فوتبال را مطرح نكردم چون تمايلي براي اين كار ندارم.
تركي پنالتي پيروزي را نگرفت
حسين عسگري نايب رئيس كميته داوران درباره قضاوت تركي در بازي پيروزي و فولاد گفت: در بازي پيروزي و فولاد متاسفانه در دقيقه 92 داور بازي يك پنالتي مسلم را براي پيروزي نگرفت و اشتباه تاثيرگذاري داشت.البته تصميم او در اخراج بازيكن فولاد در صحنه پنالتي روي بازيكن پيروزي كاملا درست بود.
اعلام زمان بازي استقلال و شهرداري ياسوج
سازمان ليگ برتر زمان ديدار استقلال و شهرداري ياسوج از سري مسابقات جام حذفي را اعلام كرد. ديدار دو تيم استقلال و شهرداري ياسوج روز جمعه 9 دي ساعت 30:16 در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.
احتمال خداحافظي مهدوي كيا از فوتبال
امير عابديني مديرعامل باشگاه داماش اعلام كرد در صورتي حاضر است مهدي مهدوي كيا را به پيروزي بدهد كه اين باشگاه هادي نوروزي را در اختيار داماش بگذارد. مهدوي كيا درخصوص مطرح شدن معاوضه اش با هادي نوروزي گفت: همانطور كه گفتم هنوز به جمع بندي نهايي نرسيدم اما قطعا تصميمي خواهم گرفت كه هم به نفع خودم باشد و هم خانواده ام. وي درخصوص اينكه چه كسي از باشگاه پيروزي با او صحبت كرده، گفت: صبح روز دوشنبه رويانيان با من تماس گرفت و صحبت كرديم اما اصلا معلوم نيست كه بخواهم فوتبال بازي كنم. من در سن 32 سالگي با وجودي كه مي توانستم ادامه دهم، از تيم ملي خداحافظي كردم و حالا نيز از لحاظ بدني شرايط خوبي دارم اما احساس مي كنم ذهنيت تماشاگر نسبت به من خراب شده و اصلا معلوم نيست به فوتبال ادامه دهم. در يكي دو روز آينده تصميم نهايي را اتخاذ خواهم كرد.
دو گزينه سوريه اي و ارمنستاني جايگزين هاي احتمالي مجيدي
با جدايي فرهاد مجيدي از استقلال مسئولان اين تيم به دنبال انتخاب جايگزين هستند. در همين راستا علي فتح الله زاده مديرعامل باشگاه استقلال اعلام كرد دو مهاجم خارجي مدنظر اين باشگاه است. فتح الله زاده در اين زمينه گفت: يك بازيكن اهل سوريه كه در ليگ هلند بازي مي كند و تاكنون 9 گل به ثمر رسانده جزء گزينه هاي ما است. همچنين يك مهاجم ارمنستاني كه 12 بازي در ليگ بلژيك انجام داده و تاكنون 12 گل هم به ثمر رسانده مدنظرمان هست كه بايد شرايطشان را بررسي كنيم.
وعده اي ديگر از اعلام راي قطعي پرونده نصرتي و رضايي!
راي قطعي درباره پرونده انضباطي محمد نصرتي و شيث رضايي حداكثر تا پايان هفته آينده صادر خواهد شد.دبير كميته استيناف در حالي اين وعده را مي دهد كه چندي پيش از اعلام راي قطعي پرونده حداكثر تا 26 آذر ماه خبر داده بود. آن زمان بحث امكان بازي كردن اين دو بازيكن براي پيروزي در دربي جام حذفي مطرح بود و فرشاد سپهر با بيان اينكه راي استيناف تا
18/9/90 (زمان برگزاري دربي) صادر نخواهد شد و اين بازيكنان مي توانند آن مسابقه را براي تيم هايشان بازي كنند، باز زمان صدور راي را اعلام كرد!
اعتراف تلخ آقاي خاص
سرمربي رئال مادريد، بارسلونا را حريف اصلي تيمش مي داند و مي گويد تيمش در هر رقابتي بارسلونا را شكست دهد به راحتي عنوان قهرماني را به دست مي آورد. ژوزه مورينيو در فصل جديد رقابت هاي لاليگا نمايش بسيار خوبي با رئال مادريد داشته است، اما بعد از شكست خانگي مقابل بارسلونا انتقاد از او و ستاره هاي رئال از جمله كريستيانو رونالدو زياد شد. آقاي خاص در كنفرانس خبري پيش ا ز بازي تيمش در اظهارنظري جالب اعتراف كرد كه رئال مادريد به راحتي مي تواند در هر رقابتي قهرمان شود، اما به شرط اين كه بارسلونا در آن رقابت حضور نداشته باشد.
هافبك مس كرمان در راه تراكتورسازي
ميلاد فخرالديني كه براي گذراندن دوران سربازي بايد از تيم مس كرمان جدا شود، امروز با گنجعلي خاني مديرعامل اين باشگاه نشستي را برگزار كرده و رضايت نامه اش را دريافت خواهد كرد. اين بازيكن كه مذاكرات اوليه را با باشگاه تراكتورسازي تبريز انجام داده است، براي گذراندن دوران سربازي راهي تبريز خواهد شد و با اين تيم در اردوي آماده سازي سرخپوشان در تركيه حضور خواهد داشت. وي پس از احسان حاج صفي و قاسم حدادي فرد، سومين بازيكن جوان مطرح ليگ برتري است كه براي گذراندن دوران سربازي راهي تراكتورسازي مي شود. اين در حالي است كه دو تيم ملوان بندرانزلي و فجر سپاسي شيراز هم مي توانند بازيكن سرباز جذب كنند.

 



اتفاقات ديدار ملاير بررسي مي شود تصميم گيري درخصوص مربي جديد تيم ملي كشتي

دبير فدراسيون كشتي گفت: اتفاقات ديدار تيم هاي شهرداري ملاير و نفت تهران به دقت با مشاهده فيلم مسابقه بررسي مي شود.
عارف ربطي با بيان اين مطلب افزود: قرار است فيلم اتفاقات ديدار تيم هاي شهرداري ملاير و نفت تهران با حضور مسئولان ذيربط فدراسيون بزودي و به دقت بررسي شود و ما طبق قانون با مسببان اين مسئله برخورد مي كنيم.
وي با اشاره به اينكه كليه كميته هاي فدراسيون كشتي بايد با هم هماهنگ باشند اظهار داشت: در صورتي كه اشتباه داوران اثبات شود در كميته داوران در مورد وي تصميم گيري مي شود. ربطي در مورد اخباري مبني بر اضافه شدن نفراتي به كادر فني تيم ملي خاطرنشان كرد: محمدي سرمربي تيم ملي در اين مورد پيشنهاداتي به فدراسيون ارائه داده است اما قرار است در جلسه اي كه به زودي تشكيل مي شود در مورد همكاري اين نفرات با فدراسيون تصميم گيري شود. هنوز حكمي نيز صادر نشده است.

 



شانس زياد سرمربي آرژانتيني براي هدايت تيم ملي بسكتبال

شانس يك مربي آرژانتيني براي بدست گرفتن سكان هدايت تيم ملي بسكتبال بيشتر از گزينه هاي ديگر است.
محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال با اعلام اين خبر گفت: چند گزينه را مد نظر داريم و سوابق شان را بررسي كرده ايم كه مهم ترين آنها يك مربي آرژانتيني است كه شانس زيادي براي هدايت تيم ملي دارد. روز گذشته هم جلسه مهمي درباره انتخاب سرمربي تيم هاي بزرگسالان، جوانان و نوجوانان داشتيم كه به جمع بندي نهايي نرسيد. وي افزود: اگر حالا سرمربي بزرگسالان را انتخاب كنيم بايد نيمكت نشين شود و هزينه بي خود پرداخت كنيم، اما در تلاشيم مربي كه در حد نام بسكتبال ايران باشد را انتخاب كرده و به زودي اعلام كنيم.

 



رنكينگ المپيكي ها تا پايان 2011 اعلام شد
هيچ جودوكار ايراني سهميه المپيك ندارد

در پايان رقابتهاي جودوي جايزه بزرگ چين فدراسيون جهاني رده بندي بهترين هاي جهان را اعلام كرد كه طي آن دو نماينده ايران جايگاه قبلي خود را از دست داده و رودكي دوپله صعود كرد.
رقابتهاي جودوي جايزه بزرگ چين يكشنبه شب در «كينگ دائو» به پايان رسيد، مسابقاتي كه با قهرماني ميزبان خاتمه يافت و هر چهار نماينده ايران با شكست در دورهاي اول و دوم و وداعي زودهنگام با تاتامي رقابتها داشتند. اما سايت رسمي فدراسيون جهاني جودو بعد از پايان اين مسابقات تغييراتي جديد را اعمال و تازه ترين رده بندي بهترين هاي جهان را اعلام كرد كه مهمترين نكته آن نزديك شدن رودكي به كسب سهميه المپيك و قسمت نگران كننده آن هم دور شدن معلومات و قاسمي نژاد از رسيدن به مجوز سفر به لندن 2012 است. در اين رده بندي محمدرضا رودكي با يك پيروزي در چين جمع امتيازات خود را به عدد 236 رساند و با دو پله صعود نسبت به گذشته به مكان سي و ششم جهان در سنگين وزن صعود كرد اما امير قاسمي نژاد با همان 208 امتياز قبلي از جايگاه چهل و يكم به رده چهل و هشتم وزن 81- كيلوگرم تنزل يافت.
بر اساس اين گزارش علي معلومات در وزن 73- كيلوگرم با 168 امتياز از مكان چهل و هفتم به خانه چهل و نيم سقوط كرد و جواد محجوب نيز در وزن 100- كيلوگرم با 172 امتياز همچنان در مكان چهل و يكم باقي ماند.
در رده بندي كه فدراسيون جهاني جودو براي اوزان مختلف اعلام كرده است، در هر وزن 22 نفر به صورت مستقيم سهميه حضور در المپيك را كسب مي كنند، البته به اين شكل كه از هر كشور تنها يك نفر (داراي بهترين رنكينگ) در ليست كسب سهميه محاسبه خواهد شد و نفر بعدي از همان كشور به صورت خودكار در ليست محاسبه نمي شود.

 



تقدير رئيس فدراسيون جهاني از تكواندو ايران

رئيس فدراسيون جهاني تكواندو در پيامي از عملكرد تكواندوكاران ايران و كسب سه سهميه ورودي المپيك لندن تقدير كرد.
پس از اين كه تكواندو ايران در بخش مردان دو سهميه و در بخش زنان هم يك سهميه حضور در بازي هاي المپيك لندن 2012 را كسب كرد؛ دكتر چو رئيس اهل كره جنوبي فدراسيون جهاني با ارسال پيام تبريكي به خاطر اين موفقيت ها، ابراز اميدواري كرد كه تكواندو ايران بتواند در المپيك 2012 كه سال پرهيجاني خواهد بود، عملكرد خوبي داشته باشد. در بخش ديگري از اين پيام تبريك آمده است : تاكنون 40 كشور در قاره هاي آسيا، آمريكا و اقيانوسيه سهميه حضور در المپيك را كسب كرده اند كه تا ماه ژانويه تكواندوكاران قاره هاي اروپا و آفريقا هم معرفي خواهند شد.

 



نشست مشترك وزارت ورزش و فراكسيون جوانان مجلس

وزير ورزش و جوانان گفت: تمام دستگاه ها بايد در رفع مشكلات جوانان كمك رسان وزارت ورزش و جوانان باشند.
وزير در نشست مشترك اين وزارتخانه و فراكسيون جوانان مجلس شوراي اسلامي گفت: تعامل مجلس و دولت در انجام وظايف مشترك بازدهي خدمت رساني را افزايش مي دهد و وزارت ورزش و جوانان از احساس تعلق فراكسيون جوانان مجلس در تقويت و اجراي برنامه هاي اين وزارت براي جوانان استقبال مي كند. بعد از سخنان و گزارش وزير ورزش و جوانان، دستغيب، رئيس فراكسيون جوانان مجلس شوراي اسلامي و تعدادي ازاعضاي فراكسيون ضمن تشكر از برگزاري اين نشست و ارائه نظرات و ديدگاه هاي خود، مطالبي را در ضرورت توجه به امور جوانان و لزوم همفكري مجلس و دولت در اين زمينه اعلام داشتند.

 



دستگيري 17 فوتباليست ايتاليايي به اتهام شرط بندي

رسانه هاي ايتاليايي اعلام كردند كه پليس اين كشور 17 نفر را به خاطر شرط بندي هاي غير قانوني در بازي هاي اين فصل سري A بازداشت كرده است. مركز اصلي اين شرط بندي ها سنگاپور و كشورهاي شرق اروپا هستند. به نوشته رسانه هاي ايتاليايي در ميان بازداشت شدگان اسامي مشهوري همچون كريستيانو دوني كاپيتان سابق آتلانتا و لويجه سارتور بازيكن سابق تيم هاي پارما، اينتر و رم به چشم مي خورد. اين دو بازيكن روزدوشنبه در حالي كه با افراد قمار باز كه در بين آن ها پنج بازيكن كنوني تيم هاي حاضر در سري A حضور داشتند، دستگير شدند. در ژوئن گذشته هم دوني و جوزپه سينيوره به همراه چهارده نفر ديگر به اتهام شرط بندي دستگير شدند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي بوكس بزرگسالان ايران با سه بوكسور در تورنمنت بي نظير بوتو پاكستان شركت خواهد كرد. با نظر كادر فني تيم ملي، شهروز تراديده در وزن 69-كيلوگرم، مجيد حاج عباسي در وزن 81 - كيلوگرم و علي سلماني در وزن 91+ كيلوگرم سه بوكسوري هستند كه تحت هدايت اصغر اشرفي به عنوان سرپرست و سرمربي به تورنمنت بين المللي بي نظير بوتو اعزام مي شوند.
¤ در ادامه برگزاري جلسات ماهانه با سرمربيان تيم هاي مدال آور در بازي هاي المپيك، ديروز محمد بنا و غلامرضا محمدي با حضور در كميته ملي المپيك با بهرام افشارزاده ديدار كردند. در اين ديدار ها كه به طور جداگانه برگزار شد، سرمربيان تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي گزارشي از برنامه اردوها، در بيرون و داخل تهران به دبير كل ارائه كردند.
¤ تيم هاي ملي تكواندو ايران و فرانسه امروز(چهارشنبه) در ديداري تداركاتي به مصاف هم مي روند.
¤ با وجود گذشت بيش از سه ماه از برگزاري مراسم تجليل از قهرمانان چهار رشته ورزشي، اعضاي تيمهاي ملي اين چند رشته تاكنون جوايز خود را دريافت نكرده اند. مراسم تجليل از قهرمانان رشته هاي واليبال، كشتي، تكواندو و وزنه برداري 26 مهرماه با اهداي حواله هاي خودرو به ورزشكاران اين رشته ها برگزار شد اما تاكنون حواله ها به خودرو تبديل نشده است.

 



كي روش 19 دي مي آيد آغاز تمرينات تيم ملي 10 روز پيش از ديدار با قطر

دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال ايران يك هفته يا حداكثر 10 روز پيش از ديدار با قطر آغاز خواهد شد.
در حال حاضر دستياران كارلوس كي روش در تدارك براي برنامه ريزي اردوهاي بعدي تيم ملي هستند و طبق برنامه پيش بيني شده، يك هفته يا حداكثر 10 روز قبل از ديدار با قطر كه 10 اسفندماه خواهد بود، اردوي تيم كشورمان تشكيل مي شود.
بنا بر اعلام مربيان تيم ملي تا پيش از ديدار با قطر، ديدار دوستانه اي براي ملي پوشان درنظر گرفته نشده است .البته پس از بازگشت كي روش به ايران اگر كادر فني به اين نتيجه برسد كه بازي دوستانه قبل از ديدار با قطر به تيم كمك خواهد كرد، شايد در دستور كار قرار گيرد.
طبق برنامه قبلي كي روش روز 9 ژانويه 2012 (19 ديماه 1390) به ايران بازخواهد گشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14