(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 دی 1390- شماره 20108

جاي خالي يك تشكر ويژه!
بر اثر فرسودگي لوله هاي انتقال 30درصد از آب آشاميدني كشور به هدر مي رود
برگزاري همايش هم انديشي تئاتر در حوزه هنري ساري
پژواك
درمراغه پنجمين جشنواره شعر دفاع مقدس آذربايجان شرقي برگزار شد
معرفي برترين هاي همايش شعر عاشورايي در مشكين شهر
خلق آثار هنري با موضوع قيام امام حسين(ع) در مازندران
فرماندار: اعتبار طرح انتقال آب زاينده رود به كاشان تاكنون اختصاص نيافته است
امام جمعه اصفهان:اسناد ملي پس از اسلام را بايد زنده نگه داريم
ايران در كيهان
«زندهء جاري» اشعاري با قالب هاي كهن و اشكال آزاد نيمايي
اختصاص چهار ميليارد ريال براي اصلاح شبكه فرسوده آب آغاجاري
مسابقات پل ماكاروني در دانشگاه صنعتي اراك برگزار شد
روستاييان بيمار جزاير قشم و هنگام رايگان مداوا شدند
مركز دياليز قرچك توسعه يافت
ساخت فيلم تلويزيوني «سياهرگ» در اراك



جاي خالي يك تشكر ويژه!

هرچند خبرهاي تلخ منجر به مرگ مغزي جوانان و ديگر افراد جامعه جزو خبرهاي ناخوشايند و تألم آور محسوب مي شود اما از ديگر سو خبر خوش اهداي عضو اين عزيزان با رضايت والدين آنها طي چند سال اخير نشان مي دهد كه اين حركت انسان دوستانه و اخلاقي مي رود تا در كشور به عنوان يك فرهنگ نهادينه شود.
در اين ميان تنكابن اخيراً و در سال هاي گذشته شاهد از دست دادن چند انسان در اثر مرگ مغزي بوده و به همان نسبت نيز در راستاي كسب رضاي الهي و بدون هيچ چشمداشتي خانواده هاي داغ دار اين عزيزان نيز اعضاي عزيزان خود را به بيماران نيازمند اهدا كرده اند.
با اين وجود در ميان پارچه نوشته هايي كه با بهانه تسليت و ابراز همدردي از سوي بستگان، همكاران، همسايه گان و دوستان بر در و ديوار اين خانواده هاي داغ دار نصب مي شود، جاي پارچه هايي كه حكايت يك قدرداني و يا تشكر ويژه از خانواده اهداكننده عضو باشد بسيار خالي است.
خانواده هايي كه علي رغم از دست دادن عزيزان خود و نجات يك انسان، در مواردي از سوي برخي افراد و خانواده با نگاه تحقيرآميز مواجه مي شوند. طوري كه برخي افراد به خانواده هاي اهداكننده عضو نگاه تجاري و درآمدي دارند و هدف از اين اقدام خداپسندانه را كسب درآمد و شيوه اي براي دريافت پول تلقي مي كنند.
در اين بين جاي خالي مسئولان اجرايي شهرستان در مراسم ختم عزيزان متوفي به چشم مي خورد و انتظار مي رود اين تشكر ويژه هم از سوي مسئولان و هم از سوي خانواده دريافت كننده عضو صورت بگيرد.
اميد است اين يادداشت بتواند از همه خانواده هايي كه با تقديم عضو از اعضاي عزيزان خود در نجات انسان ها پيشگام بوده اند، جاي خالي يك تشكر ويژه باشد و اين رويه در كنار ابراز همدردي همچنان خالي نباشد.
تنكابن- خبرنگاركيهان

 



بر اثر فرسودگي لوله هاي انتقال 30درصد از آب آشاميدني كشور به هدر مي رود

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: فرسودگي لوله هاي شبكه انتقال آب موجب هدرروي 30درصد آب آشاميدني در كشور مي شود.
احمدرضا لاهيجان زاده در نخستين همايش بحران آب در دشت كاشان در تالار آزادي دانشگاه اين شهرستان اظهار داشت: اين رقم در استان اصفهان 35درصد است كه با برنامه ريزي هاي صحيح در سطح كلان، مي توان اين خسارت سنگين را جبران كرد.
وي افزود: سالانه در كشور 160سد و برخي از اين سدها با اعتبار 15 هزار ميليارد ريال هزينه ساخته مي شود كه اگر بخش كوچكي از اين اعتبارات در تعمير و تجهيز شبكه انتقال آب هزينه شود، صرفه جويي بسيار بزرگي در شبكه آب كشور رخ خواهد داد.
وي به حجم وسيع فاضلاب ها هم اشاره كرد و بيان داشت: حدود 80درصد آب آشاميدني مصرفي در كشور به فاضلاب تبديل مي شود كه اگر اين حجم، با مديريت صحيح و تصفيه به چرخه صنعت و كشاورزي بازگردد تحول عظيمي در مديريت بحران آب ايجاد خواهد كرد.
وي تأكيد كرد: در 10 سال گذشته، زاينده رود دچار سه دوره خشكسالي شده و در دي ماه نيز طبق پيش بيني هواشناسي، شاهد بارندگي نخواهيم بود.
وي تصريح كرد: همه اين عوامل، لزوم برنامه ريزي بلندمدت در زمينه مديريت بحران آب را ضروري مي سازد كه تاكنون در استان اصفهان اقدامات مفيدي در اين زمينه انجام شده است.
وي افزود: بسته اي در زمينه راه حل هاي خروج از بحران كم آبي در استان در چشم انداز 20 ساله تدوين شده است كه در دور چهارم سفر هيئت دولت تقديم رئيس جمهور خواهد شد تا برنامه ريز ي هاي لازم در اين زمينه در سطح كلان انجام شود.

 



برگزاري همايش هم انديشي تئاتر در حوزه هنري ساري

ساري- خبرنگاركيهان:
همايش هم انديشي تئاتر با حضور مسئولين و استقبال كم نظير هنرمندان عرصه تئاتر و نمايش در سالن اجتماعات حوزه هنري استان مازندران برگزارشد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري مازندران، رستم كياكجوري مسئول واحد هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان با بيان مطلب فوق گفت: اين نشست تخصصي در راستاي ارتقاي سطح تئاتر استان درسايه حمايت، هدايت و نظارت در توليد آثار فاخر و ديني و با حضور آقايان اتابك نادري، مدير هماهنگي استان هاي اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و حسينعلي شوندي، مدير امور شهرستان هاي مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري كشور برگزارشد.
دراين همايش سعي شد تا حاضران در جلسه جهت دهي و دسته بندي و اطلاعات اوليه از حضور جمع نخبگان تئاتر استان جمع آوري گردد.
وي در پايان افزود: حمايت هاي هدفدار حوزه هنري استان مازندران در جهت سياست هاي فرهنگي نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه منجر به پرورش استعدادهاي درخشان و توليد آثار فاخر با محوريت معنوي خواهدشد.

 



پژواك

اعتياد در نمايشگاه پوستر
تبريز- خبرنگار كيهان: نمايشگاه پوستر سعيد آموزگار با 30 اثر در موضوعات محيط زيست و اعتياد، در نگارخانه ميرعلي تبريزي تبريز، گشايش يافت.
نمايش 250 نقاشي
¤ نمايشگاه گروهي نقاشي و طراحي هنرجويان آموزشگاه هنري ياسمين تبريز با 250 اثر، در مجتمع سينمايي 22 بهمن اين شهر، گشايش يافت.
موضوع و تكنيك آثار اين نمايشگاه «آزاد» است.
برگزاري نمايشگاه سياه قلم
¤ نمايشگاه نقاشي «سونيا- صفاتي» با 28 اثر در موضوعات آزاد و با تكنيك رنگ و روغن، سياه قلم و مداد رنگي در مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز، افتتاح شد.
نشست شاعران دو شهر
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: نشست فرهنگي مشترك شاعران حوزه هنري شهرستان شاهرود با انجمن شعر حافظ شهرستان گنبدكاووس در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس برگزار شد.
در اين نشست كه حدود 30 شاعر از شهرستانهاي شاهرود و گنبدكاووس حضور داشتند، «اكبر سلطانعلي» بازيگر و خواننده سريال مختارنامه به اجراي برنامه پرداخت، ضمناً مقرر شد، چنين نشستي ماه آينده در شهرستان شاهرود برگزار شود.
راهيابي دو اثر به جشنواره ليان
كاشان- خبرنگار كيهان: دو اثر از فيلمسازان جوان كاشاني به جشنواره منطقه اي سينماي جوان «ليان» راه يافت.
در يازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان (ليان) كه با معرفي 50 فيلم از 45 فيلمساز با حضور مناطق فرهنگي 4 و 5 كشور در بوشهر برگزار مي شود، در بخش داستاني فيلم نشاني، ساخته محمدعلي افتخاري نيا و در بخش مستند فيلم قصه پدر بزرگ ساخته علي شاهيده از فيلمسازان جوان كاشاني حضور دارند.
فعاليت انجمن ادبي در كرج
سرويس شهرستانها: انجمن ادبي ناورد با رويكرد ادبيات دفاع مقدس فعاليت خود را در استان البرز آغاز كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان البرز، جمعي از نويسندگان استان البرز به منظورگسترش فرهنگ غني دفاع مقدس و شناسايي استعدادهاي ادبي استان و بهره مندي بهينه از منابع موجود در انجمن ادبي ناورد گردهم آمدند و فعاليت خود را آغاز كردند.
فاطمه دهقان نيري مسئول اين انجمن گفت: بنا به درخواست دوستان اهل قلم در اولين اقدام خود برگزاري دوره هاي آموزشي (نشر و زبان معيار) و عناصر داستان در محل كتابخانه اميركبير كرج برگزار مي شود.

 



درمراغه پنجمين جشنواره شعر دفاع مقدس آذربايجان شرقي برگزار شد

تبريز -خبرنگاركيهان:
پنجمين جشنواره شعر دفاع مقدس آذربايجان شرقي در فرهنگ سراي «عبدالقادر مراغه اي» شهر مراغه، برگزار شد.
سرهنگ «حسن استوار آذر»، مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان، در اين همايش كه با موضوع شعر دفاع مقدس، عاشورايي، كودك و نوجوان و مقاومت ملل با تاكيد بر بيداري اسلامي تركيب يافت، گفت: از 300 اثر رسيده 20 اثر در دو مرحله انتخاب و به بيستمين جشنواره سراسري شعر دفاع مقدس، معرفي مي شوند.
درجشنواره مزبور، از تمبر ياد بود 1400شهيد دفاع مقدس مراغه پرده برداري شد. و حسين كريمي مراغه اي نيز بعنوان شاعر پيشكسوت دفاع مقدس مورد تقدير قرارگرفت و به شاعران برگزيده، لوح و جوايزي، اهدا شد.

 



معرفي برترين هاي همايش شعر عاشورايي در مشكين شهر

اردبيل-خبرنگار كيهان:
نخستين همايش شعر عاشورايي استان اردبيل با معرفي برترين ها در شهرستان مشكين شهر به پايان رسيد.
پرويز صابري دبير اين همايش گفت: براي اين همايش كه با هدف ترويج فرهنگ عاشورايي و شناسايي قابليت هاي استان در زمينه ادبيات عاشورايي برگزار شد 52 شاعر از نقاط مختلف استان آثار خود را در دو بخش تركي و فارسي به دبيرخانه همايش ارسال كرده بودند.
وي گفت: براساس راي هيأت داوران در بخش تركي از بين 29 اثر رسيده، اسماعيل مهرپور با شعر «حضرت علي اكبر از زبان مادرش» از مشكين شهر با 91 امتياز اول شد و شهرام هادي با شعر «گر چي چوخي تانيمور» از اردبيل دوم و يوسف معزي با شعر «حضرت ابالفضل» از اردبيل و فريبا ابراهيمي با شعر «هانسي توپراق» از مشكين شهر به ترتيب سوم و چهارم شدند.
در بخش فارسي نيز محمد شادمان با شعر «ذهن شاعر» با كسب 85 امتياز اول شد كيوان قرباني با شعر «سپيده خون» از مشكين شهر، ملاحت نادري با شعر «يك كربلا غم» از خلخال و لطفعلي فكرت با شعر «حماسه عشق» از بيله سوار دوم تا چهارم شدند.
در پايان اين همايش از پيرغلامان آستان اباعبدالله(ع) و شعراي پيشكسوت شهرستان مشكين شهر تجليل شد.

 



خلق آثار هنري با موضوع قيام امام حسين(ع) در مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
هنرمندان خوشنويس استان مازندران به مناسبت ايام محرم و صفر، با موضوع قيام حسيني(ع) به خلق آثار هنري خواهند پرداخت.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان مازندران، عزيز الله محمدپور مدير اين مركز گفت: به همت واحد هنرهاي تجسمي حوزه هنري مازندران سابقه خوشنويسي (خط سرخ) با هدف خلق آثار هنري در سه رشته نستعليق، شكسته نستعليق و گرايش هاي نوين برگزار خواهدشد.
وي در ادامه با اشاره به فضاي معنوي حاكم بر جامعه درايام محرم و صفر گفت: ما سعي داريم تا با ابهام از فضاي موجود، هنرمندان را درجهت توليد آثار فاخر هنري تشويق و ترغيب نماييم. لذا معنويت موجود در حادثه كربلا و قابليت هاي بالاي آن ما را برآن داشت تا با محوريت قيام حسيني، دومين سوگواره هنري اين مركز را در قالب مسابقه خوشنويسي برگزار نماييم.
شايان ذكر است به كليه صاحبان آثار راه يافته به بخش نمايشگاهي، گواهي شركت و به 9 نفر از برگزيدگان نيز جوايز نقدي اهداء خواهدشد.

 



فرماندار: اعتبار طرح انتقال آب زاينده رود به كاشان تاكنون اختصاص نيافته است

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان گفت: تخصيص اعتبار براي اجراي طرح انتقال آب زاينده رود به كاشان به عنوان مصوبه سه دوره سفر رئيس جمهوري به استان اصفهان هنوز عملي نشده است.
عليرضا جوادي در جمع مسئولان ستاد بحران آب اين شهرستان اظهار داشت: تكميل طرح انتقال آب زاينده رود به كاشان مي تواند كمي از وضعيت بحراني آب دراين شهرستان بكاهد.
وي تكميل طرح انتقال آب زاينده رود به كاشان، اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، استفاده از پساب آب براي صنعت، تشكيل شوراي عالي آب و استفاده از سيستم مكانيزه در آبرساني كشاورزي را از راهكارهاي مناسب براي حل بحران آب در كاشان برشمرد.
وي خاطر نشان كرد: براي افزايش اعتبارات به منظور ايجاد سيستم مكانيزه آبياري در بخش كشاورزي مذاكراتي با مسئولان انجام شده است.
به گفته وي، كاهش نزولات جوي، تبخير زياد، فعاليت انساني در برداشت بي رويه شن و ماسه رودخانه ها، تخريب مراتع و حفر چاه هاي غيرمجاز را از عوامل موثر در ايجاد بحران دشت كاشان است.
وي يادآور شد: جريان حركت آب هاي زيرسطحي دشت كاشان بسمت درياچه نمك معكوس شده و عوارض بي آبي و بحران را تشديد كرده كه در صورت كنترل نشدن، اين تهديد به يك فاجعه تبديل مي شود.

 



امام جمعه اصفهان:اسناد ملي پس از اسلام را بايد زنده نگه داريم

اصفهان-خبرنگار كيهان:
امام جمعه اصفها ن گفت: اسناد ملي و ايراني بخشي از هويت ماست و بايد آن را زنده نگه داريم.
آيت اله سيديوسف طباطبايي نژاد در جمع رئيس و معاونان سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور افزود: اسناد ملي جزو افتخارات ما محسوب مي شود و آنها را بايد حفظ كنيم زيرا كه ريشه در فرهنگ و شعور نياكان ما دارد.
وي نوشتار و كتاب هاي قديمي و تاريخي را بسيار ارزشمند دانست و گفت: كتاب هاي قديمي كه برگرفته از انديشه متفكران و انديشمندان است منابع بسيار خوبي براي تاليف كتاب هاي جديد است.
امام جمعه اصفهان افزود: با وجود فضاهاي مختلف اطلاع رساني و مجازي موجود در جامعه هيچ چيزي جاي كتاب را نمي گيرد و فضاي مجازي را بايد به سمت طرح اشكالات و سوالات سوق داد.

 



ايران در كيهان

اجراي طرح حفظ قرآن
بادرود- خبرنگار كيهان: معاون پرورشي آموزش و پرورش نطنز در نشست شوراي قرآني اين شهر در تشريح طرح ملي حفظ قرآن گفت: اين طرح در مرحله اول با دو ميليون حافظ قرآن در آموزش و پرورش شروع شده و اعتباري بالغ بر 188 ميليارد تومان براي آن در نظر گرفته شده است. عليشري افزود: اين طرح از حفظ دو حزب تا حفظ كل قرآن را شامل مي شود و اولين آزمون آن نيز در ارديبهشت 91 برگزار خواهد شد.
اهداي زمين
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: معاون فرماندار كلاله در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان گفت: شهرداري كلاله زمين مورد نياز براي احداث كتابخانه عمومي شماره2 اين شهر را تأمين مي كند. محمد مير افزود: با تحويل اين زمين عمليات اجرايي احداث ساختمان كتابخانه مزبور با 3 ميليارد و 500 ميليون ريال آغاز خواهد شد.
خسارت خشكسالي
طبس- خبرنگار كيهان: خشكسالي هاي اخير و فقر مراتع طبس خسارت هاي فراواني به عشاير در زمينه دامپروري وارد كرده است در جريان بازديد رئيس سازمان جهادكشاورزي استان يزد از منطقه كوچ عشاير طبس وي از نزديك با مسائل و مشكلات آنان آشنا شد گفتني است عشاير طبس سالانه بالغ بر 500 تن گوشت قرمز توليد و به بازار مصرف عرضه مي كنند.
تصويب 7 طرح
اهواز- خبرنگار كيهان: مدير جهادكشاورزي شهرستان شوشتر گفت: هفت طرح پرواربندي گوساله و بره، سبزي خشك كني، شاليكوبي، خوراك دام، كشتارگاه طيور و فرآوري آبزيان شهرستان در نشست كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان خوزستان مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي خوزستان، نادر پور ركني افزود: اين طرح ها با تسهيلاتي به مبلغ 364 ميليارد و 200 ميليون ريال از طريق سازمان جهاد كشاورزي استان و به عامليت بانك كشاورزي استان به تصويب رسيد.
راه اندازي سرويس اينترنت رايگان
گرگان- خبرنگار كيهان: مدير واحد فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري گرگان گفت: سرويس اينترنت رايگان در سه پارك بزرگ و پرتردد شهر راه اندازي مي شوند.
«فرهاد خواجه» افزود: شهروندان مي توانند از اين پس در پارك هاي همكلاسي پارك شهر و همچنين بزودي در محوطه ميدان بسيج و برج گرگان با استفاده از اينترنت رايگان كه بصورت بي سيم (وايرلس) راه اندازي شده از امكانات اينترنت بهره مند خواهند شد.
بهره برداري از پل روستايي
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: پل فلزي روستاي «ساري بخش» از توابع بخش مركزي شهرستان گنبد كاووس با حضور جمعي از مسئولان شهرستان به بهره برداري رسيد.
رئيس اداره راه و ترابري شهرستان گنبد كاووس در حاشيه بهره برداري از اين پل گفت: اين پل فلزي به طول 45 متر و به عرض 5/5 متر در روستاي ساري بخش احداث شده است كه براي احداث اين پل فلزي 550 ميليون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.
قاسم دبوري فريماني گفت: با بهره برداري از اين پل، ارتباط روستاهاي دو دهستان «باغلي مرامه و سلطانعلي» شهرستان گنبد كاووس برقرار شده است.
افزايش تعرفه نظام مهندسي
رئيس و سخنگوي شوراي اسلامي گنبدكاووس، سازمان نظام مهندسي طي سالجاري طي دو نوبت اقدام به افزايش تعرفه هاي خود كرده است كه اين امر سبب نگراني و برخي اعتراضات مردم گنبدكاووس شده است.
«محمدرضا شهركي» افزود: تعرفه هاي نظام مهندسي طي سال جاري يكبار متري دو هزار تومان و بار دوم متري 2500 تومان افزايش يافته است و اكنون به متري 11هزار و 500 تومان رسيده است.
وي گفت: اعضاي شوراي اسلامي شهر گنبدكاووس به عنوان نمايندگان شهروندان به اتفاق آراء نسبت به افزايش دوباره تعرفه هاي نظام مهندسي اعتراض و خواستار كاهش اين تعرفه ها هستند.
شهركي افزود: در صورت عدم كاهش تعرفه هاي نظام مهندسي، مراتب توسط اين شورا از طريق مقامات استاني پيگيري خواهد شد.
برپايي نمايشگاه كتاب
شهريار- خبرنگار كيهان: دو نمايشگاه تازه هاي كتاب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريار در اين شهر برپا شد. در اين نمايشگاه كتاب هايي با موضوعات آموزشي، تربيتي، مذهبي، تاريخي، ادبي، روانشناسي كودك در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
«مجاهد كرباسي» اظهار داشت: خانه تاريخي ابراهيمي اشكذر با پلان مستطيلي در دو طبقه بنا شده و داراي دو بادگير و در ورودي است و حياط آن در مركز قرار دارد.
وي افزود: رنگ آميزي، نصب در و پنجره و كاهگل نماي بيروني و داخلي از جمله اقدامات انجام شده در اين خانه تاريخي است. گفتني است، خانه تاريخي ابراهيمي اشكذر به شماره 27398 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.


 



«زندهء جاري» اشعاري با قالب هاي كهن و اشكال آزاد نيمايي

رشتخوار- خبرنگاركيهان:
عضو انجمن شعر و كارشناس ادبيات فارسي گفت: «زندهء جاري» اثر شاعر و نويسنده رشتخواري مرحوم يدالله قرايي، مجموعه اي در قالب هاي كهن و شكل هاي آزاد نيمايي است.
محمود ذباح به خبرنگار ما اظهارداشت: اشعار اين شاعر در قالب هاي سنتي از قطعه، غزل، مثنوي، رباعي تا چهارپاره كه شكل «واسط» ميان شكل هاي كهن و نو است، مضاميني امروزي دارد.
وي در ادامه گفت: غزل او بيشتر طنين غزل و تغزل خراسان را دارد تا عراقي.
اين كارشناس و دبير ادبيات فارسي اظهارداشت: از يدالله قرايي پيش از اين، «چهل وچندسال با اميد» منتشر شده است، كه اين كتاب با توجه به فقر ادبيات ما در زمينه زندگينامه نويسي اثري قابل بحث است كه بايد در مجالس ديگر به آن پرداخت.

 



از محل اعتبارات استاني تأمين مي شود؛
اختصاص چهار ميليارد ريال براي اصلاح شبكه فرسوده آب آغاجاري

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان از اختصاص چهار ميليارد ريال اعتبار استاني براي اصلاح و بازسازي شبكه فرسوده آب شهر آغاجاري در سال جاري خبر داد.
محسن پويا افزود: شبكه توزيع و خطوط انتقال آب آغاجاري 50 كيلومتر طول دارد كه حدود 35 كيلومتر آن به علت فرسودگي نياز به اصلاح و بازسازي دارد.
به گزارش خبرنگار ما، به نقل از روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوزستان، وي با اشاره به ضرورت اصلاح و بازسازي شبكه هاي توزيع فرسوده، ادامه داد: به اين منظور در سال 90 مبلغ چهار ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني براي اصلاح شبكه فرسوده آب آغاجاري اختصاص داده شد.
رئيس هيئت مديره شركت آبفا خوزستان، اجراي 648 متر توسعه شبكه، واگذاري 56 فقره اشتراك جديد آب و تعويض 422 دستگاه كنتور خراب را از جمله اقدامات اداره آبفا آغاجاري در سال جاري بيان كرد.

 



مسابقات پل ماكاروني در دانشگاه صنعتي اراك برگزار شد

اراك- خبرنگار كيهان:
در مسابقات پل ماكاروني كه در دانشگاه اراك و با شركت دانشگاههاي متعددي برگزار شد، تيم پروفسور حسابي اراك به مقام نخست دست يافت.
در اين دوره از مسابقات 121 دانشجو در قالب 31 تيم از دانشگاه هاي تهران، همدان، قم و مركزي با هم به رقابت پرداختند.
در پايان اين مسابقات در بخش نيمه سنگين تيم پروفسور حسابي اراك به مقام نخست دست يافت، گلد دينگ اراك در جايگاه دوم قرار گرفت و تيم «ما چند نفر» از اراك نيز سوم شد. در بخش سبك هم تيم هاي دانشگاه صنعتي تفرش، دانشگاه اراك و تيم دوم دانشگاه صنعتي به ترتيب عناوين اول تا سوم را به دست آوردند.

 



روستاييان بيمار جزاير قشم و هنگام رايگان مداوا شدند

كيش-خبرنگار كيهان:
بيماران روستاهاي محروم جزاير قشم و هنگام توسط تيم پزشكي و پرستاري بيمارستان كيش تحت معاينه و درمان قرار گرفتند.
يك تيم پزشكي و پرستاري از بيمارستان كيش به منظور معاينه و مداواي روستاييان بيمار و محروم جزاير قشم و هنگام به اين جزاير اعزام شدند.اين تيم كه متشكل از پزشكان متخصص داخلي، اطفال و زنان و زايمان بود به همراه كادر پرستاري و يك كاميون محموله دارو به روستاهاي محروم قشم و هنگام عزيمت كرده و روستاييان بيمار و محروم اين مناطق را به مدت 3 روز به صورت رايگان مداوا كردند. يكي از پزشكان اعزامي، سوءتغذيه ر از عمده ترين بيماري روستاييان اين جزاير اعلام كرد و گفت: بيماري هاي چشمي كودكان يكي ديگر از شايع ترين بيماري در اين جزاير است.بالغ بر 800 نفر از جمعيت جزيره هنگام از راه صيد ماهي امرار معاش مي كنند.

 



مركز دياليز قرچك توسعه يافت

قرچك- خبرنگار كيهان:
درمانگاه حضرت مهدي قرچك تنها مركز دياليز اين شهرستان كه توان دياليز تعداد زيادي بيمار را دارد، توسعه يافت.
كهزادي مدير اين درمانگاه با بيان اينكه اين مركز در سال گذشته به كمك خيرين احداث شده و در حال حاضر با ظرفيت 26 تخت، به صورت رايگان خدمات ارائه مي دهد، گفت: اين مركز قادر است بيماران زيادي را كه براي انجام دياليز هفته اي چند بار به تهران و شهرستان هاي اطراف مسافرت مي كنند، تحت پوشش قرار دهد.

 



ساخت فيلم تلويزيوني «سياهرگ» در اراك

اراك- خبرنگاركيهان:
فيلم تلويزيوني «سياهرگ» در اراك درحال تصويربرداري و توليد است.
اين تله فيلم 90 دقيقه اي به همت واحد توليد سيماي شبكه آفتاب استان مركزي، با موضوع مذهبي اجتماعي درحال توليد است و عنايت الله بخشي و حسين معلومي نقش اصلي اين تله فيلم را بازي مي كنند.
عنايت الله بخشي درباره حضور بازيگران مطرح دركنار بازيگران جوان شهرستانها گفت: اين اتفاق خوبي است. به هر حال تعدادي از بازيگران از تهران مي آيند و دركنار بازيگران جوان شهرستاني يا مراكز استانها همكاري مي كنند.وي افزود: استفاده از بازيگران شهرستاني كار ارزشمندي است و موجب كشف استعدادهاي جديد مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14