(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 دی 1390- شماره 20108

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كاش اميرالمؤمنين(ع) هم 9 دي داشت (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مسائل خانوادگي ! (گفت و شنود)
آملي لاريجاني: تحليل هاي انحرافي از ماهيت تحولات منطقه منجر به تدوين استراتژي غلط مي شود
متكي: ليست جبهه متحد اصولگرايي براساس راهبردهاي چهارده گانه بسته مي شود
در سراسر كشور تعداد داوطلبان نمايندگي به 2500 نفر رسيد
نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله سيداحمد خاتمي اقامه مي شود
در فتنه بودم ولي حالا اصولگرا شده ام!(خبر ويژه)
شيمون پرز: بزرگنمايي درباره قدرت اسرائيل مفيد است(خبر ويژه)
اي كلك! چرا انكار مي كني؟!(خبر ويژه)
رفيق شفيق شهرام به نيابت از بي بي سي آمد(خبر ويژه)
خواب عميق سفارت مجازي از شب چله!(خبر ويژه)
انگشت نما شدن خاتمي و سفارش 4 سال پيش مرعشي به اصلاح طلبان (خبر ويژه)
ايران... جيزه! (خبر ويژه)



كاش اميرالمؤمنين(ع) هم 9 دي داشت (يادداشت روز)

«مردم سالاري» در ساحت نظريه به حاكميت قانونمند، هدفمند و فراگير مردم بر سرنوشت خويش اطلاق مي شود اما مردم سالاري در ساحت عمل به سيستمي اطلاق مي شود كه در آن گروهي از مردم، جمعي را از ميان خود برمي گزينند و اداره امور را به دست آنان مي سپارند با اين وصف فاصله مردم سالاري از نظريه تا عمل را «نخبگان» پر مي كنند و از اين رو هيچ استبعادي ندارد كه بگوئيم مردم سالاري يعني حكومت نخبگان بر مردم. از حيث دخالت در حكومت و حكمراني هم در ساحت نظريه، مردم سالاري يعني توزيع اختيار در ميان جامعه و جلوگيري از تمركز آن در يك يا چند نقطه. ولي در ساحت عمل، حكومت بر مبناي مردم سالاري يعني «تمركز» اختيار در يك يا چند نقطه. در اينجا فاصله حكمراني مردمي از نظريه تا عمل توسط «حكمرانان» پر مي شود و از اين رو بسياري از فلاسفه و دانشمندان علوم سياسي معتقدند دمكراسي در عمل همان «اريستوكراسي»- يعني حكومت اشراف بر مردم- است.
مردم سالاري ديني در ساحت نظريه به معناي نقش آفريني مردم در عرصه اداره- كلي و جزيي- جامعه براساس معيارها و مباني ديني است و در ساحت عمل به سيستمي اطلاق مي شود كه در آن همه مردم- و نه بخشي از آنان، چرا كه نقش آفريني اجتماعي از منظر ديني فراتر از اختيار، بلكه تكليف است- در همه مسايل- دنيوي و اخروي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و...- براساس اصل امر به معروف و نهي از منكر وارد شده و با لحاظ كردن معيارها و مباني ديني نقش آفريني مي نمايند. با اين حال در مردم سالاري ديني به طور سيستماتيك فاصله اي ميان دو عرصه نظر و عمل وجود ندارد. البته اگر مردم چنين جامعه اي به صحنه نيايند و يا به صحنه بيايند ولي بدون لحاظ كردن معيارهاي ديني بخواهند به ايفاي نقش بپردازند، طبعا در چنين جامعه اي نيز ميان عرصه نظر و عمل فاصله افتاده و همه عوارض «دمكراسي» بر آن بار مي شود و درنهايت بعيد نيست نخبگاني كه به نام دين از مردم رأي ستانده اند فاصله نظر و عمل را به نفع خود پر كنند. از حيث دخالت در حكومت، مشروعيت دخالت از يك سو به صلاحيت هاي شخصي- تقوا، تدبير، علم و تخصص- و از سوي ديگر به صلاحيت هاي قانوني ارتباط دارد بنابراين اگر فردي در امر خاصي از حكومت ديني صلاحيت شخصي نداشته باشد، نبايد در آن امر وارد شود، ورود او در اين شرايط مجرمانه و سبب سلب صلاحيت قانوني مي شود. فرد صاحب صلاحيت هم تنها در چارچوب قانون مي تواند ورود كند. اگر قانون را ناديده بگيرد به معناي ناديده گرفتن نظام است و كسي كه خارج از چارچوب نظام كار مي كند، نمي تواند متولي امري از امور نظام شود اين يكي از مهمترين امتيازات مردم سالاري ديني بر غير آن است. اما متأسفانه گاهگاهي حكمراني كه با تابلو دينداري از مردم رأي مي ستاند تلاش مي كند تا با عبور از «دين» و «مردم» به قدرتي دست پيدا كرده و در برابر «نظام مردمي» يك نظام سايه را پديد آورد. در اين صورت تنها و تنها راه علاج همان مردمي هستند كه تكليف شرعي آنان را به ساخت نظام ديني وادار كرده و فرد يا افرادي با استناد به آراء مردم تصور مي كنند كه منهاي دين و مردم هم داراي موقعيت و منزلتي هستند. اگر مردم نيايند، دين قادر نيست اين گردنكشان خودمحور را سر جاي خود بنشاند. اگر مردم نيايند، اميرالمؤمنين- عليه السلام- هم به تنهايي نمي تواند اين متعديان را به قبول رأي دين و مردم وادار نمايد. تاريخ در دوران طولاني خود موارد زيادي در سينه خود ثبت كرده است كه با غيبت مردم در صحنه، حكومت هاي الهي و مردمي ساقط شده اند.
9 دي در اين چارچوب تحليلي، يك روز ويژه در تاريخ اسلام به حساب مي آيد چرا كه در اين روز مردم به ميدان آمدند و مدعيان مردم سالاري- و به واقع جباران و ديكتاتورهاي سفاك- كه به نام مردم به بنيان هاي نظام مردمي و ديني مي كوبيدند را سيلي زده و سر جاي خود نشاندند. كاش مولي علي بن ابي طالب (عليه السلام) هم يك روز 9 دي داشت و كاش امام مجتبي(ع) و... و كاش در مشروطه يك 9 دي به وجود آمده بود يا حداقل يك 30 تير داشت و...
نهم دي ماه روزي بود كه مردم احساس كردند، با شرارت عناصر خارجي و داخلي جز آنان و حضورشان هيچ نيروي ديگري نمي تواند انقلاب و نظام را حفظ كند و هيچ كاري جز حضور گرم و متراكم نمي تواند نشان دهد كه دين و رهبري در اين كشور غريب نيست و انصافا 9 دي توانست هم استحكام دين و هم اقتدار رهبري را به دنيا نشان دهد. اگر به تحليل و تفسير محافل خارجي نگاهي بياندازيم درمي يابيم كه ميان آنچه پيش از 9 دي گفته مي شد و آنچه پس از اين روز مطرح مي گرديد، فاصله اي بزرگ وجود دارد. بعد از 9 دي روند توطئه خارجي كند نشد اما اميد دشمن به كار در جغرافياي ايران و اميد به كارآيي عوامل فتنه از بين رفت و حركت به سمت اقدامات خارجي نظير تحريم و قطعنامه و دسته بندي هاي بين المللي پيش رفت و اولين محصول آن قطعنامه 1929 بود و صد البته خود آنان اعتراف كرده اند كه جمهوري اسلامي با فشار خارجي از بين نمي رود.
در واقع 9 دي مهمترين نقص «مردم سالاري» را برطرف كرد. اگر در ايران 9 دي نبود توطئه عليه مردم به ثمر مي نشست همانگونه كه در كشورهاي ديگر توطئه به نتيجه رسيده است. در حضور مردم «بركت» وجود دارد و سبب فزوني قدرت جامعه اي كه به آن اهتمام ورزيده مي گردد به گونه اي كه غلبه آنان بر دشمنان تضمين شده و حتمي مي گردد. خداوند متعال در آيات 26 سوره توبه و 33 سوره احزاب به اين موضوع اشاره مي فرمايد. بر اساس دلالت اين آيات خداوند مؤمنين را با نيروي خود- جنود لم تروها- قوت مي بخشد و وقتي به ميدان آمدند، اگر كاستي هم داشته باشند، بر دشمن پيروز مي گردند و اين مزد بصيرتي است كه در حضور به هنگام بدست مي آورند. اين در حالي است كه با محاسبه مادي اولا به صحنه آمدن انبوه مردم در شرايط سخت فتنه ناممكن به نظر مي رسد و ثانيا با توجه به دست هاي درهم تنيده و محاسبات دقيق فتنه گران غلبه مردم بر آنان خارج از تصور است. خداوند در آيه 10 سوره احزاب به اين نكته اشاره مي كند كه وقتي از داخل و خارج، بالا و پايين فتنه گران، جامعه را در محاصره مي گيرند، گمان به ناتواني در جامعه شكل مي گيرد و چشم ها وحشت زده نظاره گر مي شوند و جان هاي مؤمنين به لب مي رسد، در اين شرايط اگر اين مردم فارغ از عمق و گستره فتنه به وظيفه الهي خويش كه حضور فعال در عرصه است، نظر داشته باشند، در اين هنگام خداوند مؤمنين را نصرت مي بخشد و معاندان و فتنه گران را در برابر آنان به ذلت مي كشاند.
در صحنه فتنه 88 سران فتنه با به رخ كشيدن قدرت فتنه گري خود درصدد بودند مردم را از صحنه خارج گردانند از اين رو در اولين بيانيه هاي خود از «آتشفشان» و «آشوب در ميادين، خيابانها و دانشگاه ها» حرف زدند و نظام را براي عقب نشيني در مقابل فتنه گران تحت فشار شديد قرار دادند. دست آخر وقتي به نتيجه نرسيدند ماجراي عاشوراي 88 را به وجود آوردند تا بگويند هيچ چيز جلودار آنان نيست. در اين صحنه نظام نمي توانست با استفاده از ظرفيت انتظامي و امنيتي خود به ماجرا خاتمه دهد نه اينكه آشوب گران زياد بودند و يا اينكه قواي انتظامي و امنيتي براي مهار آنان ضعف داشت، بلكه از آن رو كه اين انقلاب مسائلش را با نيروي ذاتي خود- مردم- حل مي كند، راغب به استفاده گسترده از نيروهاي انتظامي و امنيتي نبود. از اين روي براي پايان دادن به فتنه عميقا به 9 دي نياز بود.
يك نكته ديگر در 9 دي «ايمان و باورهاي ديني» مردم بود. حضور مردم در صحنه مي توانست صرفا سياسي باشد يعني مردم براي حل يك مشكل خاص سياسي- در زير سقف نظام- به ميدان بيايند كما اينكه مردم تهران در روز 30 تير 31 به ميدان آمدند و آمدن آنان سقوط كابينه احمد قوام را در پي داشت اما اثر چنين حضوري در همين صحنه محدود مي شود ولي وقتي يك باور مذهبي كنار آن قرار مي گيرد ماجرا يك معنا و مفهوم ديگري پيدا مي كند. در روز 9 دي مردم با شعارهاي مذهبي- عاشورايي به صحنه آمده بودند و عميقا احساس مي كردند كه به دين و باورهاي مقدسشان آسيب وارد شده است و اين واقعا درست هم بود. حريم امام حسين عليه السلام و عاشورا براي مردم ايران معناي وجودي دارد. يعني تشيع بي عاشورا يا با عاشورايي تضعيف شده معنا و مفهومي ندارد. وقتي سران فتنه وارد حريم عاشورا شدند مردم از يك سو به عمق انحراف آنان پي بردند و از سوي ديگر دريافتند كه فتنه گران گمان مي كنند به اعتبار رأيي كه از مردم ستانده اند، جايگاه محكمي دارند پس بايد به آنان گفته مي شد كه رأي پاي صندوق تا زماني اعتبار دارد كه رأي دهنده، رفتار ستاننده راي را با ارزش هاي خود همخوان ببيند.
9 دي غير از اينكه يك روز حماسي است در عين حال يك «عبرت بزرگ» هم هست. عبرتي كه بايد هرسال شفاف تر ديده شود. عبرت 9 دي- همانطور كه در آخر وصيت نامه حضرت امام خميني رحمت الله عليه هم به آن اشاره شده- اين بود كه عقد اخوت مردم با افراد تا آنجا است كه تعارض فرد با نظام ظاهر نشده باشد. اما اگر فرد يا افرادي بيشترين رأي را هم از مردم گرفته باشند، كما اينكه در مواردي گرفته اند ولي بعد، انقلاب را رها كرده و به يك «فئه باغيه» يا يك گروهك انحرافي وصل يا تبديل شود و بخواهد با آن به اهداف خاص سياسي برسد، سروكار او قطعا با مردم خواهد بود و اولين كار مردم در اين صحنه باطل كردن رأيي است كه به نام او به صندوق ريخته اند. مردم در روز 9 دي آراي سالهاي 68، 72، 76 و 80 را در حالي كه دوره رياست جمهوري اين ها پايان يافته بود، باطل كردند و به تعبير بهتر پس گرفتند و حتي صاحبان آن آراء را لعن كردند. از اين پس هم اگر فرد يا افرادي پشت به مردم كرده و بناي انحراف بگذارند، همين لعن است و همان ابطال. و اين 14قرن حكايت شيعه گري است.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ بايد حماسه 9 دي ماه را براي هميشه تاريخ در يادها زنده نگه داريم و با اين الگو، پرچم راه انقلاب اسلامي را تداوم ببخشيم.
0343---0937
¤ حضور حماسي پرشور و توأم با شعور ملت ايران در سراسر كشور در روز 9 دي ماه سال 88 كاخ آرزوهاي آمريكا و سران فتنه به عنوان عوامل داخلي را فرو ريخت، اين حماسه عظيم نيز به اذن و اراده الهي صورت گرفت همچنان كه در طول عمر 32 ساله انقلاب عنايت خداوند شامل حال انقلاب و مردم بوده است و با امدادهاي الهي توانسته ايم هميشه كيد و مكر دشمنان را به خودشان برگردانيم.
بختياري
¤ خطاب به مدعيان دروغين اصلاحات بنويسيد در حالي كه صداي وطن فروشي شما از فتنه 88 گوش فلك را پر كرد و مزدوريتان براي بيگانگان روي تمام جاسوسان عالم را سفيد ساخت با چه رويي دم از ورود به انتخابات بدون بالا بردن تابلو مي زنيد. لااقل بياييد از گذشته سياه خود توبه كنيد بلكه ملت از روي بزرگواري قدري از جنايت ها و خيانت هاي شما چشم بپوشد.
محمودي
¤ كسي كه خانم فائزه هاشمي را براي سخنراني در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام دعوت كرده با اين كار خود شأن علمي اين مركز را پايين آورده و در حقيقت به مقام علمي اعضاي اين مركز نوعي توهين شده است.
4587---0912
¤ آمريكايي ها ادعا مي كنند انفجار برج هاي دوقلو كار ايران بوده است! ولي بي جهت خودشان را با اين دروغ هاي تكراري و رسوا خسته مي كنند. آنها بر سر قبري گريه مي كنند كه مرده در آن نيست. اين روزها در كل منطقه مردم بيدار شده اند و امواج آن به داخل اروپا و آمريكا نيز كشيده شده است.
6676---0917
¤ كساني كه نامزد نمايندگي مجلس شده و در تبليغات انتخاباتي خويش حد و مرز نمي شناسند و مبالغ كلان هزينه مي كنند بدون شك صلاحيت لازم براي نمايندگي ملت را ندارند. پس از اعضاي محترم شوراي نگهبان و ديگر تصميم گيران امر انتخابات تقاضا داريم به اين امر مهم توجه و حساسيت ويژه نشان بدهند و آنان را براي تصدي چنين مسئوليت مهمي رد صلاحيت نمايند.
عليمرداني
¤ مدتي است كه تفكيك زن و مرد در داخل اتوبوس هاي شركت واحد رعايت نمي شود و آرامش خاطر ما را به هم ريخته است. از مسئولين شركت واحد بخواهيد چرا در اين مورد حساسيت لازم را نشان نمي دهند و بي اهميت شده اند.
5566---0938
¤سكوت در برابر فرقه هاي درويشي به نفع كشور و منافع ملي نيست مسئولين و نهادهاي ذي ربط كه در اين رابطه وظيفه به عهده آنها گذاشته شده تا كي مي خواهند كوتاه بيايند و سكوت اختيار كنند.
3779---0913
¤تاكنون در مورد زمين هاي فاز 5 تعاوني مسكن اداره برق در شهر جديد هشتگرد اقدامي صورت نگرفته است. ما اعضا در اين مورد نگران هستيم و از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
8694---0919
¤در شهرستان سلماس از توابع آذربايجان غربي با وجود نظارت و كنترل نان 300 توماني را به قيمت 400 تومان مي فروشند. تصور بفرماييد اگر نظارت و كنترلي در كار نباشد چه اتفاقي مي افتد.
6723---0914
¤در سفري كه به كشور چين داشتم چون مسير طولاني بود متوجه نشدم چه موقع وقت اذان شرعي است. درخواستم از شركت هاي هواپيمايي جمهوري اسلامي مثل ايران اير اين است كه اعلام وقت اذان شرعي را جزء خدمات هنگام پرواز قرار بدهند.
ميرزاهاشمي
¤بين رفتار مسئولين شهري با مسئولين راهنمايي و رانندگي در قبال موضوع معاينه فني خودرو تناقض وجود دارد. از يك طرف خودروهاي با سه سال عمر حتما بايد معاينه شوند از سوي ديگر ديده مي شود كه به ميني بوس هاي داخل شهري با داشتن 30 تا 40 سال عمر مجوز تردد و كار مي دهند.
3665---0912
¤با اينكه يك ماه از پايان عمليات سرشماري در كشور گذشته است مع الوصف فقط مبلغ 300 هزار تومان حق الزحمه به مامورين آمارگير شهرستان بم پرداخت كرده اند. علت چيست؟
6127---0913
¤مسئولان پليس راهور در مصاحبه خود درباره توقيف 8 هزار دستگاه موتورسيكلت اعلام كرده اند كه طبق قانون موتورسيكلت هايي كه 6 ماه از زمان توقيف آنها گذشته باشد و مالكان آنها براي ترخيص اقدام نكنند تحويل مراجع ذي ربط شده و ديگر به مالكان پس داده نمي شود. سوال بنده اين است كه اگر صاحب موتورسيكلت توقيف شده در اين مدت در بستر بيماري خوابيده باشد تكليف او چيست و چرا به چنين فردي كه معذور است بايد ظلم بشود؟
يك هم وطن
¤وقتي قرار است از خاطيان بازي پيروزي و داماش گذشت شود چرا اين همه برنامه كارشناسي در صدا و سيما به اجرا مي گذارند و وقت مردم را براي تماشاي آن مي گيرند.
5489---0911
پاسخ سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران
ضمن تقدير و تشكر از زحمات و تلاش هاي روزنامه در انعكاس اخبار و ديدگاه هاي حوزه سلامت به ويژه اخبار سازمان نظام پزشكي، توضيحات ذيل درخصوص مطلبي در صفحه 2، ستون كيهان و خوانندگان به تاريخ 4 دي ماه 1390 ارايه مي گردد.
«پيرو درج مطلبي به نقل از يك پزشك متخصص در خصوص قيمت طرح ترافيك ارايه شده از سوي سازمان نظام پزشكي به اعضاي جامعه پزشكي و مهلت واريز وجه و زمان تحويل آرم طرح ترافيك، به اطلاع اعضاي محترم جامعه پزشكي كشور و خوانندگان عزيز روزنامه كيهان مي رساند كه سازمان نظام پزشكي طبق روال هر سال پس از ثبت نام از متقاضيان طرح ترافيك تهران و احراز شرايط دريافت، طرح هاي مربوطه را بدون افزايش حتي يك ريال بر قيمت آنان به اعضاي محترم نظام پزشكي تحويل مي نمايد.
در سال جاري، مطابق جدول تعرفه طرح ترافيك، قيمت طرح ترافيك سال 91، شش ميليون ريال (معادل 600 هزار تومان) اعلام شده است كه بر آن 20درصد عوارض توسعه حمل و نقلي مصوبه شوراي شهر تهران (معادل 120 هزار تومان) و 4 درصد قانون ماليات بر ارزش افزوده (معادل 24 هزار تومان) اضافه مي شود و قيمت نهايي آرم طرح ترافيك را به 744 هزار تومان مي رساند كه در اين موضوع سازمان نظام پزشكي هيچ نقشي ندارد.
همچنين اين سازمان مهلتي 5 روزه را جهت تسريع در امور اداري براي واريز وجه اعلام شده به اعضاي جامعه پزشكي اعلام نموده كه جداي اينكه اين مهلت كافي مي باشد يا خير، سايت سازمان براي ثبت فيش واريزي هرگز مسدود نشده و نخواهد شد. بنابراين مهلت اعلام شده صرفا جهت تسريع در امور و ساماندهي به موقع دريافت و تحويل آرم ها بوده است.
ضمنا به اطلاع مي رساند كه مدت مربوط به دريافت مبالغ آرم تا زمان تحويل آنها توسط سازمان نظام پزشكي تعيين نمي گردد و به محض دريافت آرم طرح ترافيك از شهرداري تهران، اين سازمان آنها را بين ثبت نام كنندگان توزيع مي نمايد.
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 24/9/1390، با عنوان «روشن نگه داشتن اتوبوس ها» به اطلاع مي رساند: برابر بخشنامه هاي صادره كليه رانندگان جمعي به هنگام توقف طولاني مدت در پايانه ها، ملزم به خاموش نمودن اتوبوس تحويلي بوده و در صورت مشاهده هرگونه نارسايي با پرسنل مربوطه برابر مقررات و آئين نامه هاي انضباطي رفتار مي گردد. بنابراين شهروندان محترم به محض مشاهده، مراتب را با قيد شماره اتوبوس، ساعت و تاريخ مورد نظر به منظور اقدامات بعدي به سامانه 1888 اعلام نمايند.

 



مسائل خانوادگي ! (گفت و شنود)

گفت: جرج سوروس، سرمايه دار صهيونيست از جنبش وال استريت به عنوان يك حركت انحرافي كه قصد نابودي آمريكا را دارد ياد كرده است!
گفتم: ولي جنبش وال استريت معتقد است كه نظام سرمايه داري از جان و زندگي 99 درصد مردم آمريكا براي پر كردن جيب كلان سرمايه داران كه فقط يك درصد هستند استفاده كرده و آمريكا را به شرايط شكننده امروز كشانده اند.
گفت: جرج سوروس گفته است؛ بر فرض كه سرمايه داران فقط يك درصد مردم آمريكا باشند ولي به هر حال جدا از مردم آمريكا نيستند و نبايد بيرون از خانواده چندصد ميليوني آمريكا تلقي شوند.
گفتم: كشيش در يك كليسا براي بچه ها داستان حضرت آدم(ع) را تعريف كرده و مي گفت كه همه ما از نسل حضرت آدم(ع) هستيم. يكي از بچه ها كه پدرش طرفدار نظريه داروين بود گفت؛ اما، پدر مقدس، پدرم مي گويد كه ما از نسل ميمون هستيم و كشيش گفت؛ ببين پسرم! ما در اينجا به مسائل خانوادگي شما كاري نداريم!

 



آملي لاريجاني: تحليل هاي انحرافي از ماهيت تحولات منطقه منجر به تدوين استراتژي غلط مي شود

رئيس قوه قضائيه گفت: بيداري اسلامي در سطح سياسي و اجتماعي زلزله اي در مغرب زمين ايجاد كرده است؛ حال اينكه غربي ها چگونه مي خواهند خود را بازسازي كنند و روابطشان را در اين رابطه تغيير دهند، مساله ديگري است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني ديروز طي سخناني در همايش سراسري روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور كه در وزارت امور خارجه برگزار شد، تصريح كرد: ظرف چند ماه اخير مطالب زيادي در رابطه با بحث بيداري اسلامي در رسانه هاي داخل و خارج از كشور منتشر شده است و بحث مهمي كه از بالاترين مرتبه نظام تا مراتب بعدي نسبت به آن بايد ديد روشني داشته باشند، تحليل آن چيزي است كه واقع شده است كه من فكر مي كنم در اينجا اختلاف نظرهايي وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: در مورد اين مساله دو تحليل وجود دارد؛ يك تحليل آن است كه بيداري اسلامي حركت هايي هستند كه از ناحيه كشورهاي غربي خصوصا آمريكا صورت مي گيرد. اگرچه انگيزه ها و دعاوي اسلامي هم وجود دارد ولي نقشه راه را غربي ها ترسيم مي كنند كه دليل اين تحليل ممكن است برخي رفت و آمدهاي منطقه و برخي پشت صحنه ها باشد.
رئيس قوه قضائيه افزود: واقعيت اين است كه اين نحو تحليل راجع به جنبش هاي اسلامي تحليلي نيست كه با داده هاي علمي و واقعي ارتباط داشته باشد و بيشتر به نظر مي آيد پيش فرض هاي خودشان است.
آملي لاريجاني اظهار كرد: آن چيزي كه پيداست و بر اساس آنچه گرايش هاي مردم اين كشورها نشان داده است نحوه حركت در اين كشورها يك حركت اسلامي بوده و كفه ترازو را به نفع غربي ها سنگين نكرده است و خطري كه اينها براي غربي ها ايجاد كردند در همه سطوح آشكار است؛ بنابراين اينكه نقشه راه را غربي ها ترسيم كرده اند، تحليل صحيحي نيست.
وي خاطرنشان كرد: اين مطلب كه بيداري اسلامي هراسي در ميان غربي ها ايجاد كرده است به دليل اينكه مي گويند كفه ترازو به نفع ايران سنگين شده است خود دليلي براي اين امر است؛ البته طبيعي است مردم در ابتدا با گروه هاي مختلف و سطوح بيروني ارتباط برقرار كنند، منتها بحث اين است كه اگر ما تحليل درستي نداشته باشيم استراتژي اي كه تعريف ميكنيم استراتژي درستي نخواهد بود.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه رهبر انقلاب بارها بر تحليل دوم تاكيد كرده اند، يادآور شد: اجماعي هم در بين مسئولان است مبني بر اينكه بيداري اسلامي برانگيخته از يك جنبش اسلامي است و يك زلزله در سطوح اجتماعي و سياسي در غرب ايجاد كرده است كه به نظر من اين زلزله كمتر از نفس حركت سياسي در خاورميانه نيست.
آملي لاريجاني با اشاره به فشار غربي ها به ايران در زمينه حقوق بشر افزود: همه شما مي دانيد در كشورها خصوصا كشورهاي غربي فشاري كه بر ايران و ديگر كشورها مي آورند، فشار سياسي است و اين طور نيست كه دلشان براي حقوق بشر بسوزد.
وي اظهار كرد: اينجا دو بحث مطرح است؛ يكي اينكه از حقوق بشر به عنوان يك ابزار استفاده كرده و بر اساس آن قطعنامه هايي عليه ما صادر مي كنند. در صورتي كه كشورهايي وجود دارند كه اصلا در آنها انتخابات برگزار نمي شود اما مورد حمايت غربيان قرار دارند ولي در بحرين مي بينيد چه جنايت هايي مي كنند، تنها به دليل اينكه مي گويند ما بايد حق راي داشته باشيم اما صداي مردم بحرين به جايي نمي رسد. به كشور ما كه تمام مراحل انتخابات در آن با حضور ناظران به صورت روشن و شفاف انجام مي شود، فشارهايي مي آورند و عليه ما قطعنامه صادر مي كنند.
رئيس قوه قضاييه خاطرنشان كرد: در اينجا يك بحث نظري مطرح است و بايد ديد منظور آنها از حقوق بشر چيست. آنها مي گويند تفكر ليبرالي جهان شمول است و مي گويند حق را ما تشخيص مي دهيم و اين همان حق شماست در صورتي كه ما مي گوييم شما اول بياييد با ما بحث كنيد زيرا ما بنيان هاي فكري شما را قبول نداريم.
آملي لاريجاني يادآور شد: نكته ديگر اين است كه بعضي كشورهاي اسلامي كه خودشان دست سارق را قطع مي كنند وقتي بحث قطعنامه پيش مي آيد پاي آن را عليه ايران امضا مي كنند در صورتي كه ما با بعضي كشورهاي اسلامي مشتركاتي داريم؛ مثلا ما در بحث ارث مشترك هستيم اما متاسفانه برخي كشورهاي اسلامي پاي قطعنامه اي را كه اين مسائل در آن آمده عليه ايران امضا كرده اند.
آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به روساي نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور تاكيد كرد: شما بايد به كشورهاي ديگر اين پيام را برسانيد كه ما به لحاظ تفكرات زيربنايي مان راجع به حقوق بشر حرف داريم. گرچه قدرت مالي و رسانه اي دست آنهاست اما اعتقاد داريم كه حضرت حق پشتوانه ماست زيرا ما اعتقاداتي داريم و روي آنها ايستاده ايم.
 



متكي: ليست جبهه متحد اصولگرايي براساس راهبردهاي چهارده گانه بسته مي شود

دبيرهيات اجرايي جبهه متحد اصولگرايي با اعلام راهبردهاي چهارده گانه اين جبهه اعلام كرد ليست نامزدهاي جبهه متحد براساس اين محورها بسته خواهد شد.
منوچهر متكي 14 بند راهبرد جبهه متحد اصولگرايي براي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي را به شرح زير اعلام كرد:
1- تاكيد بر ارزش هاي انقلاب اسلامي، سيره نوراني حضرت امام خميني(رحمه الله عليه) و فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي)
2- فعاليت براساس منشور اصولگرايان مصوب جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران و در قالب جبهه متحد اصولگرايان مورد توافق حضرت آيت الله مهدوي كني و حضرت آيت الله يزدي
3- قانون مداري و رعايت اخلاق اسلامي در تمامي مراحل
4- ساماندهي اقشار موثر بويژه نخبگان حوزه و دانشگاه و تعامل مثبت با آنها از طريق موثرترين هر قشر
5- ايجاد تشكيلات فراگير انتخاباتي، كارآمد و مقبول اكثريت اصولگرايان
6- ارتباط با همه اصولگرايان براي همفكري، مشاركت و جذب ظرفيت هاي آنها
7- توليد فكر و تحليل كارآمدي، گفتمان سازي و جريان سازي مثبت اجتماعي و افزايش شور و نشاط انقلاب در جامعه
8- رصد صحنه رقابت انتخاباتي در كشور و مواجهه موثر با عوامل فتنه گر، منحرف و فاسد براي پيروزي در انتخابات
9- شناسايي نيروهاي كارآمد اصولگرا، ارتباط با نامزدهاي شايسته انتخابات مجلس و ايجاد تفاهم حداكثري پيرامون شايسته ترين آنها
10- تعامل فعال با افراد و گروه هاي مرجع و پيگيري همراه نمودن آنها
11- فهم درست مطالبات عمومي جامعه، نيازها و كاستي هاي موجود و تنظيم برنامه ها و شعارها برابر آنها و پرهيز از دادن وعده هاي نادرست انتخاباتي
12- ارائه الگوهاي ساده، كم هزينه، جذاب و موثر تبليغاتي
13- آسيب شناسي مجلس هفتم و هشتم و ارايه راهبردها و برنامه هاي كلان مجلس نهم
14- اعلام مواضع شفاف و انعكاس اخبار به موقع جبهه متحداصولگرايان
عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان همچنين تصريح كرد: اهداف عملياتي، برنامه و شرح وظايف ستاد جبهه متحد اصولگرايان مبتني بر اين راهبردها تنظيم شده است.
متكي در پاسخ به سوالي درباره چگونگي تهيه ليست انتخاباتي جبهه متحد نيز گفت: فهرست نهايي نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان بر مبناي همين اهداف عملياتي و برنامه ها تهيه خواهد شد.
در همين حال مجتبي توانگر- مسئول روابط عمومي جبهه متحد- اعلام كرد تاكنون حضور هيچ فردي در ليست انتخاباتي اين جبهه قطعي نشده و اظهارات برخي افراد در اين زمينه مورد تاييد نيست.
لاريجاني از قم مي آيد
رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد در انتخابات آتي از حوزه انتخابيه قم كانديد خواهد شد.
علي لاريجاني در جمع خبرنگاران در مورد بودجه سال 91 گفت: طبق قانون، بودجه بايد 15 آذر به مجلس ارائه مي شد و ما از قبل هم چندين بار مكاتبه كرديم كه دولت اين كار را سريعتر انجام دهد، من خودم هم به آقاي عزيزي گفتم تاخير در اجراي اين قانون انجام نشود اما به هر حال گفتند كه فرصت ارائه آن را پيدا نكردند.
جبهه پايداري وارد صحنه شد
با حضور چهار عضو جبهه پايداري در ستاد انتخابات كشور، اين جبهه رسما وارد صحنه انتخابات شد.
مرتضي آقاتهراني، علي اصغر زارعي، مهدي كوچك زاده و حميد رسايي چهار عضو اين جبهه بودند كه روز گذشته براي نامزدي در انتخابات مجلس نهم ثبت نام كردند.

 



در سراسر كشور تعداد داوطلبان نمايندگي به 2500 نفر رسيد

تعداد داوطلباني كه براي انتخابات مجلس نهم ثبت نام كرده اند به 2500 نفر رسيد.
خبرگزاري ها غروب روز چهارشنبه گزارش دادند كه تعداد داوطلبان نمايندگي مجلس نهم به بيش از 2500 نفر رسيده است.
ثبت نام از داوطلبان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه 3 دي ماه آغاز و ساعت 17 روز جمعه 9 دي ادامه خواهد داشت.
در همين حال فرماندار تهران اعلام كرد تعداد داوطلبان كانديداتوري از حوزه انتخابيه تهران ري، شميرانات و اسلام شهر به 388 نفر رسيده است.
محسن نايبي گفت از اين تعداد، 338 نفر آقا و 50 نفر نيز خانم هستند.

 



نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله سيداحمد خاتمي اقامه مي شود

روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله سيداحمد خاتمي اقامه خواهد شد.
در اين مراسم كه از ساعت 50/10 با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد در دانشگاه تهران آغاز مي گردد، محمدحسين صفارهرندي، به مناسبت «9 دي، روز بصيرت و روز تجديد ميثاق امت با ولايت» پيش از خطبه ها سخنراني مي كند.
همچنين سعيد حداديان به مناسبت ايام ماه صفر و رحلت جانسوز حضرت رقيه(س) به نوحه خواني مي پردازد.

 



در فتنه بودم ولي حالا اصولگرا شده ام!(خبر ويژه)

يك نماينده عضو ستاد چند نفره «اصولگرايان حامي موسوي» پس از نام نويسي مدعي شد در فهرست جبهه متحد اصولگرايان قرار مي گيرد.
«ح-ك» پس از ثبت نام درباره اين سوال كه آيا نامش در ليست جبهه متحد اصولگرايان قرار خواهد گرفت، مدعي شد: با توجه به رايزني هايي كه با آقاي لاريجاني انجام داده ايم به احتمال قوي نام من در ليست جبهه متحد اصولگرايان خواهد بود.
پيش از اين «ر-ا» ديگر عضو ستاد همسو با فتنه گران اعلام كرده بود كه ديگر نامزد انتخابات نمي شود.
مرزبندي روشن با فتنه گران و منحرفان يكي از ويژگي هاي اصلي نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان اعلام شده است.

 



شيمون پرز: بزرگنمايي درباره قدرت اسرائيل مفيد است(خبر ويژه)

رئيس زرنگ! رژيم صهيونيستي مي گويد سياست ابهام هسته اي اسرائيل از جمله درباره تاسيسات ديمونا ابزار بازدارنده مهمي در برابر ايران است.
به گزارش العالم شيمون پرز با تأكيد بر تداوم سياست ابهام هسته اي گفته است: توانايي هاي هسته اي اسرائيل، واقعي يا غيرواقعي است؟هيچ كس نمي داند كه در ديمونا چه مي گذرد. ولي بايد بگويم ترديد كشورهاي خاورميانه دراين باره، قدرت بازدارندگي بزرگ اسرائيل است.
راديواسرائيل نيز از قول پرز گفت: توانايي هاي اسطوره اي كه به اسرائيل نسبت مي دهند، مفيد است.
پرز گفت: «هيچ كدام از ما دقيقا نمي دانيم كه در ديمونا چه خبر است و در آنجا چه هست. ولي بايد بگويم كه تصوري كه كشورهاي خاورميانه از محتويات ديمونا دارند، به نيروي بازدارندگي اسرائيل ياري مي رساند و ما زمينه توانايي واقعي هسته اي خود، به طور عمدي سياست ابهام را در پيش گرفته ايم».
پرز در عين حال گفت: جامعه جهاني بايد با معضل اتمي ايران مقابله كند چرا كه اين، معضل جهاني است و ايران خطري بزرگ براي جامعه بين المللي به شمار مي رود.
رژيم صهيونيستي با وجود داشتن كلاهك هاي اتمي اعطايي آمريكا و انگليس و فرانسه، عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي و معاهده ان پي تي نيست.
اما صرف نظر از تناقض روشن در مواضع رژيم صهيونيستي بايد از رئيس اين رژيم پرسيد آيا سياست به اصطلاح ابهام اتمي و حتي داشتن كلاهك اتمي توانست گوشه اي از شكست و سرافكندگي بي سابقه شما در جنگ 33 روزه و 22 روزه را جبران كند؟! يا مانع از متواري شدن شما از جنوب لبنان در سال 2000 يا از نوار غزه در سال 2005 ميلادي شود؟! يا تاسيسات اتمي ديمونا توانست از سقوط عقبه استراتژيك رژيم صهيونيستي مصر (رژيم حسني مبارك) جلوگيري كند؟ كدام اسطوره؟! ادعاي قدرتمندي اسرائيل نه يك بار كه دست كم 4بار در سال هاي 2000، 2005، 2006 و 2008 به دست رزمندگان مومن حزب الله حماس به زير پا كشيده شد؛ همان گونه كه بمب اتمي به اندازه سرسوزني نتوانست از شكست هاي بي سابقه آمريكا در عراق و افغانستان بكاهد.

 



اي كلك! چرا انكار مي كني؟!(خبر ويژه)

رسانه هاي وابسته به ضدانقلاب معتقدند جبهه اصلاحات كاملا با اپوزيسيون برانداز آميخته شده و بنابراين بايد تعارفات را در اين زمينه كنار بگذارد.
پايگاه اينترنتي خودنويس به نقل از گروه موسوم به اعلاميه سبز و با اشاره به موضع منافقانه تحريم انتخابات نوشت: ما از همان ابتدا پيش بيني مي كرديم كه جبهه اصلاح طلب واقعي و جبهه سرنگوني طلب لاجرم به هم خواهند رسيد و از اين رو ايده تقسيم نيروها در دو جبهه را در تابستان گذشته ارائه نموديم. اكنون ما به وضوح صداي همكاري اين دو حركت را مي شنويم! اتحاد در اپوزيسيون نه در حرف كه در عمل و با تحريم انتخابات شكل مي گيرد.
همزمان، شبكه بالاترين خواستار «شرم زدايي» از فتنه سبز شد و نوشت: جنبش بايد تمام نيروهاي معارض با رژيم اسلامي را زير چتر خود گرد آورد. برچسب هايي مانند مجاهد ]منافقين[ و سلطنت طلب و ضددين باعث ايجاد تفرقه مي شود و گروه هاي عضو جنبش نبايد از اين جهت احساس شرم كنند. رضا ]ربع[ پهلوي و طرفدارانش امروزه در زمره نيروهاي دموكراتيك به شمار مي روند. اصلاح طلباني كه داعيه دموكراسي دارند، نبايد امثال او را كنار بگذارند. اين مهم درباره نيروهاي سازمان مجاهدين ]منافقين[ هم صدق مي كند.

 



رفيق شفيق شهرام به نيابت از بي بي سي آمد(خبر ويژه)

رفيق شفيق شهرام جزايري و نماينده ويژه بي بي سي در نشريات زنجيره اي براي نامزدي انتخابات ثبت نام كرد.
«الف-ح» خود را اصلاح طلب جا مي زند. وي جزو آن دسته از نمايندگان مجلس ششم بود كه با شهرام جزايري زد و بند داشت و در يك قلم 170 ميليون تومان از او پول گرفته بود. روزنامه زنجيره اي تحت مديريت نامبرده تاكنون چندين بار به خاطر تخلفات عديده امنيتي، سياسي و فرهنگي توقيف شده است.
اما شيرين كاري معروف روزنامه وي انتشار دقيق توليدات سايت بي بي سي آن هم تحت عنوان تحليل ها و گزارش هاي توليدي براي مدتي طولاني بود كه پس از لو رفتن، متوقف شد هر چند كه پيروي از سياست هاي رسانه اي دولت انگليس در نشريه مذكور تداوم پيدا كرد.
تعداد معتنابهي از همكاران آقاي «ح» جزو عناصر افراطي نفوذي در مطبوعات بودند كه پس از لو رفتن نقش هاي خود از كشور گريختند و اكنون با رسانه هايي نظير بي بي سي فارسي و راديو زمانه و روز آن لاين و... همكاري مي كنند.
شيرين كاري ديگر روزنامه آقاي «ح» هنگامي لو رفت كه وي چند همكار روزنامه را اخراج كردند. اخراجي هاي روزنامه بعد از آن فاش كردند كه از يكي از ادارات شهري پول گرفته و به نام گزارش، رپرتاژهاي تبليغاتي در صفحات اجتماعي چاپ مي كردند.
معلوم نيست در حالي كه بي بي سي ظاهرا دعوت به تحريم انتخابات مجلس مي كند، كارگزاران آن در ايران براساس چه فرمولي وارد صحنه نامزدي شده است.

 



خواب عميق سفارت مجازي از شب چله!(خبر ويژه)

سايت «سفارت مجازي آمريكا» قريب 10 روز است كه به روز نشده است.
سفارت مجازي آمريكا حدود يك ماه پيش و با هياهوي تبليغاتي فراوان راه اندازي شد در حالي كه كپي وب سايت وزارت خارجه آمريكا بود و به همين دليل هم با طعنه و اعتراض هاي فراوان محافل ضد انقلاب مواجه شد.
اما صرف نظر از اين اعتراض ها نكته جالب توجه اين است كه سايت مورد بحث قريب 10 روز است به روز نشده و آخرين مطلب آن، مطلبي به زبان انگليسي براي شب يلدا مي باشد! ظاهرا راه اندازي كنندگان كلاهبردار اين سايت مثل آپاراتي هاي قديم سينما، فقط صفحه را راه انداخته و رفته اند.
20 روز پيش هنگامي كه از سوغات تازه وزارت خارجه آمريكا رونمايي شد، يكي از پايگاه هاي اينترنتي وابسته به ضد انقلاب(گويانيوز) با كلافگي و به تمسخر نوشت: «وقتي گفت وگوي خانم هيلاري كلينتون با صداي آمريكا را شنيديم فكر كرديم اووه چه خبر خواهد شد! يك سايت درست خواهد شد به چه عظمت! در اين سايت آپشن ها خواهند گذاشت، چه آپشن هايي! بفرماييد ويزاي تحصيلي! بفرماييد ويزاي توريستي! خلاصه، تصورات كرديم چه تصوراتي! تخيلات كرديم چه تخيلاتي! اصلا جان شما خودمان را در آمريكا مي ديديم. در قلب لس آنجلس! وسط بورلي هيلز! آخي... اما سفارت مجازي آمريكا كه افتتاح شد انگار آب يخ ريختند روي سرمان. يك فيلم يوتيوب كه واقعا چقدر هزينه صرف آن كرده اند و با چه تكنيك خارق العاده اي ارائه داده اند! هيلاري خانم يك كيسه با لوگوي سفارت مجازي آمريكا هم به ما بدهيد. ما را تا ابد مديون خودتان خواهيد كرد! تو را خدا بدهيد! اين تن بميرد بدهيد! نه كه مسئوليت از سر و روي اين سفارت مجازي در حال باريدن است، يك باكس «سلب مسئوليت» هم زير آن گذاشته اند كه «آقايان حكومت اسلامي! ما مسئوليت اينها نداريم ها!و اين پل براي اپوزيسيون يعني گاز بده برو جلو! سر كاري! شادي من واقعا غيرقابل كنترل است. الان هر شب جلوي كامپيوتر كيسه خواب مي اندازم مي خوابم، چون ما عادت داريم شب ها جلوي سفارت صف بكشيم تا صبح بلكه ما را راه بدهند. ماجراي سفارت مجازي، شيشه مربا است ما كه به مربا از پشت شيشه اش ليس زديم».

 



انگشت نما شدن خاتمي و سفارش 4 سال پيش مرعشي به اصلاح طلبان (خبر ويژه)

اقدام اصلاح طلبان براي حركت چراغ خاموش و دعوت از مهره هاي خاكستري فاقد هويت سياسي شناخته شده سياسي، عمل به توصيه 4 سال پيش سخنگوي كارگزاران است.
مزيت اين شيوه از نگاه طراحان آن اين است كه اگر فرد نامزد راي نياورد، لطمه حيثيتي آن متوجه اصلاح طلبان نمي شود، همان طور كه 4 سال پيش، خاتمي وسوسه شد تا پاي فهرست موسوم به ياران خاتمي را امضا كند اما از آن فهرست 30 نفره د رتهران صرفاً يك نفر (عليرضا محجوب) آن هم به اعتبار فعاليت هاي كارگري به مجلس رفت و 29 نفر باقي مانده ناكام ماندند. اين اتفاق ضربه حيثيتي سنگيني براي شخص خاتمي بود.
در اين ميان حسين مرعشي آذر ماه سال 86 و در آستانه انتخابات مجلس هشتم توصيه اي كرده بود كه ظاهراً به عنوان يكي از راهكارهاي اصلاح طلبان در برخي شهرها مورد توجه قرار گرفته است.
مرعشي در جمع اعضاي كارگزاران استان گيلان خواستار امتناع از معرفي نامزدهاي شناخته شده سياسي و حزبي شده و گفته بود: «مطلقاً در انتخابات مجلس هشتم نمي توان براساس موج سياسي به موفقيت رسيد. حتي كانديداتوري آقاي خاتمي هم موج ايجاد نمي كند و اينكه ليستي مشترك با امضاي خاتمي، هاشمي و كروبي هم منتشر شود بازهم موفق نخواهيم شد و موج درست نمي شود... انتخابات مجلس هشتم جاي بازسازي احزاب نيست. بايد به سراغ شخصيت هايي برويم كه خودشان راي دارند. در استان دنبال كادرهاي سياسي نباشيد وگرنه 10درصد آرا را هم به دست نمي آوريد.»
اين شيوه البته شبيه شيوه همان تيرانداز حرفه اي است كه ابتدا تير را مي انداخت و هر جا كه اصابت مي كرد، دور آن دايره اي مي كشيد و مي گفت زدم وسط هدف.

 



ايران... جيزه! (خبر ويژه)

رئيس ستاد مشترك آمريكا دچار سرگيجه مزمن شده است
ژنرال مارتين دمپسي چند ماهي است كه به اقتضاي جايگاه نظامي و فشار مافوق هاي سياسي مجبور شده هر از چندگاهي بگويد «همه گزينه ها عليه ايران روي ميز است». وي به تازگي نيز در گفت وگو با رسانه هاي آمريكايي گفته است ما گزينه نظامي را كنار نگذاشته ايم و به آرامي و در خفا هدايت حمله نظامي به ايران را بر عهده داريم.
وي همچنين درباره جاسوسي عليه ايران گفته است: اگر پرسش اين است كه آيا ما به طرق مختلف درباره ايران دست به جمع آوري اطلاعات مي زنيم، پاسخ مثبت است. اين بي خردي است كه آمريكا درباره فعاليت هاي كشوري كه آمريكا را دشمن خود مي داند، آگاهي نداشته باشد.
با اين حال دمپسي درباره مواجهه نظامي هشدار داد و گفت: اين رويارويي مي تواند يك تراژدي باشد. بزرگ ترين نگراني من از محاسبه اشتباه در تصميم گيري است. محاسبات اشتباه مي توانند ما را به نزاعي سوق دهند كه براي جهان تبديل به يك تراژدي شود.
خروج توأم با سرافكندگي از عراق، در دوره رياست ژنرال دمپسي بر ستاد مشترك آمريكا اتفاق افتاد، در حالي كه دست كم 4500 نظامي آمريكايي در عراق كشته شده بودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14