(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 دی 1390- شماره 20108

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دريادار سياري: تاكتيك هاي غربي و شرقي در رزم نيروي دريايي جايي ندارد
رهبر انقلاب در ديدار سفرا و رؤساي نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور:
شعارهاي 30 ساله انقلاب ايران اكنون از زبان ملت ها شنيده مي شود
اعلام توانايي هاي جديد پهپاد آمريكايي
نقش آفريني فعال ايران براي حل بحران عراق
يك مقام عالي رتبه انگليس: روابطمان با ايران كامل قطع نشده است
با صدور اطلاعيه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم مردم را به حضور پرشور در مراسم 9 دي دعوت كرد
ريابكوف : تحريم ها يك گزينه بي مصرف در تقابل با ايران است
ايران : در صورت تحريم نفتي حتي يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور نمي كند
توكلي: قيمت حامل هاي انرژي بيش از 20 درصد گران نمي شود
مادر يكي از شهداي فتنه 88 فتنه گران عاشوراي 88 همرديف لشكريان عمرسعد هستند
برگزاري همايش سراسري طب و قضا در مشهد
معاون سازمان اوقاف و امور خيريه: خواب ديدن نمي تواند موجب احداث زيارتگاه شود!
معاون بنياد شهيد:93 هزار مزار شهيد در كشور ساماندهي شد
بانوي مغولستاني در انزلي مسلمان شد
پيكر بسيجي شهيد «فرهاد مهدي» در كامياران تشييع شد
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مراقبت از فضاي كتاب از وظايف ماست
ميانگين سلامت اداري كشور 55 درصد است
دبير جبهه متحد اصولگرايان: ادعاي تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان حربه تبليغاتي است
رئيس سازمان ثبت احوال: يك ميليون و500 هزار جلد شناسنامه الكترونيكي در كشور صادر شد
امام جمعه اصفهان: حماسه 9 دي رفراندوم ديگري براي جمهوري اسلامي بود



ضمن موفق ارزيابي كردن رزمايش ولايت 90
دريادار سياري: تاكتيك هاي غربي و شرقي در رزم نيروي دريايي جايي ندارد

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه تاكتيك هاي غربي و شرقي جايي در سازمان رزم نيروي دريايي نداشته و ما در اين خصوص بنابر نيازهاي خودمان عمل خواهيم كرد.
اميردريادار حبيب الله سياري با موفق ارزيابي كردن مراحل گذشته رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 در روزهاي اخير در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: اين موفقيت بيش از آن حدي بود كه مد نظر ما قرار داشت و اين به خاطر وجود نيروها، كاركنان جوان و باانگيزه، با ايمان و متخصص حاضر در نيروي دريايي ارتش است.
سياري با بيان اينكه ما در تعيين شيوه هاي رزمي خود براساس نيازها و تهديدها عمل خواهيم كرد، اظهار داشت: تحركات و تهديدات دشمن دائما در حال رصد است و با توجه به اين مسائل ما تاكتيك هاي رزمي خود را تمرين و عملياتي مي كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه تاكتيك هاي غربي و شرقي جايي در سازمان رزم نيروي دريايي نخواهد داشت، گفت: اين براي ما بي كلاسي و ننگ محسوب مي شود كه بخواهيم در اين گونه موارد از دشمن و كشورهاي ديگر تقليد كنيم چرا كه ما با وجود داشتن كاركنان و متخصصان خودمان و با آموزش هاي بومي كه به آنها داده مي شود، مي توانيم ويژگي هاي صحنه نبرد خود را تعيين كنيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش سرعت، قدرت و انعطاف يگان ها در گسترش به منطقه وسيع رزمايش را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: سه مولفه سرعت عمل، قدرت تعمير و نگهداري و نيز خلاقيت كامل كننده حلقه انعطاف در نيروها بود كه به خوبي مد نظر قرارگرفت و اجرايي شد.
سياري خطاب به كشورهاي فرامنطقه اي خصوصا آمريكا اظهار داشت: ما كاملا تهديدات و تحركات آنها را رصد مي كنيم و در صورت هرگونه تهديد محكم ترين پاسخ را به آنها خواهيم داد.
تشريح جزئيات
رزمايش ولايت 90
در همين حال، سخنگوي رزمايش ولايت 90 نيروي دريايي ارتش از حضور انواع هواپيماهاي بدون سرنشين و جنگنده هاي نيروي هوايي در پنجمين روز رزمايش ولايت 90 خبر داد.
اميردريادار سيدمحمود موسوي با حضور در جمع خبرنگاران گفت: عمليات مين ريزي گسترده به منظور جلوگيري از نفوذ ذشمن به تاسيسات ساحلي، حوضچه هاي نظامي، اسكله هاي خودي و همچنين ممانعت از تردد يگان هاي شناور غيرخودي به محدوده مد نظر با موفقيت انجام گرفت.
موسوي افزود: امروز (چهارشنبه) همچنين عمليات گشت و شناسايي توسط انواع پهپادهاي درياپايه و ساحل پايه نيروي دريايي ارتش در محدوده وسيعي از منطقه عمومي رزمايش به ويژه در مدار 20 درجه شمالي و بر فراز شناورهاي نيروهاي دشمن فرضي با موفقيت انجام شد.
سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 90 در ادامه تصريح كرد: هم عمليات مين ريزي پدافندي و هم عمليات گشت شناسايي و پرواز و كنترل هواپيماي بدون سرنشين نيروي دريايي ارتش علاوه بر حصول نتايج و دستاوردهاي ارزشمند آن، نقش مهمي در ارتقا و آموزش هاي كاربردي و عملياتي نيروهاي جوان و خلاق حاضر در منطقه رزمايش داشته است.
موسوي ادامه داد: تصور يگان هاي شناور دشمن فرضي با هدف حفظ خطوط مواصلاتي نيروهاي خودي و قطع خطوط مواصلاتي دشمن از ديگر اقداماتي بود كه در پنجمين روز از رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 انجام گرفت.
وي در پايان خاطرنشان كرد: عمليات پشتيباني هوايي توسط انواع هواپيماهاي جنگنده بمب افكن نيروي دريايي ارتش نيز در دومين روز از مرحله تاكتيكي رزمايش دريايي ولايت 90 انجام شد.
گفتني است؛ مرحله تاكتيكي رزمايش بزرگ ولايت 90 نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از يك دقيقه بامداد روز سه شنبه آغاز شد.
خاطرنشان مي شود؛ محدوده عملياتي رزمايش بزرگ ولايت 90 حد واسط تنگه هرمز، درياي عمان، آب هاي آزاد شمال اقيانوس هند تا مدار 20درجه شمالي است. اين رزمايش در بعد اطلاعاتي، مناطق آب هاي آزاد شمال اقيانوس هند تا مدار 10درجه شمالي و خليج عدن را در برمي گيرد.
يادآور مي شود به گفته دريادار سيدمحمد موسوي ناوشكن بومي و چند منظوره «جماران» به عنوان ناو سرفرماندهي در رزمايش بزرگ دريايي «ولايت 90» در آب هاي آزاد بين المللي حضور دارد.
ايران قدرت دريايي خود را به رخ كشيد
از سوي ديگر؛ شبكه تلويزيوني «سي ان ان» آمريكا روز چهارشنبه در گزارشي از برگزاري رزمايش دريايي ايران در درياي عمان و درياي عرب، گفت: ايران، قدرت دريايي خود را به رخ كشيد.
اين شبكه تلويزيوني آمريكايي با پخش تصاويري از رزمايش دريايي «ولايت 90» در منطقه تنگه هرمز، درياي عمان و درياي عرب تا خليج عدن، گفت: برگزاري رزمايش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آبهاي بين المللي پيام روشني به غرب است.
همچنين شبكه تلويزيوني المنار با انعكاس خبر رزمايش ولايت 90 خاطرنشان كرد: غربي ها از پيشرفت توان نظامي ايران به شدت نگران هستند.

 



رهبر انقلاب در ديدار سفرا و رؤساي نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور:
شعارهاي 30 ساله انقلاب ايران اكنون از زبان ملت ها شنيده مي شود

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند كه دستگاه ديپلماسي كشور در اوضاع پيچيده و حساس منطقه و حوادث كشورهاي غربي بايد با تبيين حرف نو نظام اسلامي يعني حضور توأمان مردم و ارزش هاي الهي در جامعه به نقش آفريني مؤثر بپردازد.
حضرت آيت الله خامنه اي روز چهارشنبه در ديدار وزير، مسئولان وزارت خارجه و سفيران جمهوري اسلامي، مسئولان وزارت امور خارجه و سفيران جمهوري اسلامي را فعالان خط مقدم پيكار عظيم بين المللي در عرصه ديپلماسي خواندند و خاطرنشان كردند: ديپلماسي، به علت اصطكاك منافع كشورها، عرصه مقابله و چالش است اما فعاليت در دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي، فراتر از فعاليت متعارف ديپلماسي در جهان است چرا كه سفيران ايران، نماينده نظامي هستند كه ذات مستكبران با ماهيت اسلامي آن در تضاد عميق است.
رهبر انقلاب با يادآوري نگراني و وحشت جبهه استكبار از نام اسلام افزودند: اسلام با پايه ها و مباني استكبار يعني ظلم و تجاوز و اشغالگري مبارزه مي كند به همين علت زورگويان جهاني از نفس گرايش ملتها به اسلام متوحش مي شوند، همچنانكه در حوادث ماههاي اخير منطقه، از ظواهر و نشانه هاي اسلامي بودن تظاهرات ملتها و پيروزي اسلام گرايان در انتخابات، علناً ابراز نگراني كرده اند.
ايشان در تبيين بيشتر خصومت گسترده مستكبران جهان با نظام اسلامي، نقش اسلام را در شكل گيري جمهوري اسلامي و پيشرفتهاي 3 دهه اخير ملت ايران، نقشي بي همتا دانستند و خاطرنشان كردند: نظام منتخب ملت ايران، با نام اسلام و با برجسته كردن شعارهاي اسلامي به پيش رفته است به گونه اي كه اكنون دانشمندان جوان اين سرزمين در علوم و صنايع بسيار پيشرفته نظير هسته اي و نانو، با افتخار از بسيجي بودن خود سخن مي گويند و استكبار نيز به همين علت يعني به دليل نقش آفريني مبنايي اسلام در اين سرزمين، به مقابله با جمهوري اسلامي مشغول است.
حضرت آيت الله خامنه اي، خصومت زورگويان جهاني با ايران اسلامي را موجب بروز چالشهايي فراتر از چالشهاي معمول در مسير ديپلماسي كشور برشمردند و با استناد به اين واقعيت، به فعالان دستگاه سياسي خارجي تأكيد كردند: فعاليت مؤثر در اين عرصه، در درجه اول نيازمند قوت قلب، اعتماد به نفس و عزم راسخي است كه جز با اخلاص و توكل، اعتماد به پروردگار، حسن ظن به وعده هاي صادق الهي و استحكام دروني ساختار دستگاه ديپلماسي، بدست نخواهد آمد.
ايشان، استحكام دروني دستگاه ديپلماسي كشور را به «تقويت معنوي هرچه بيشتر عناصر فعال و مرتبط با دستگاه سياست خارجي و سفارت خانه هاي ايران» منوط دانستند و افزودند: اين استحكام دروني همچنين به مراقبت معنوي و افزايش روزافزون رابطه خانواده هاي سفيران با پروردگار متعال و حسن ظن حقيقي و همگاني به وعده هاي خداوند نيازمند است ضمن اينكه اگر استحكام دروني در هر جامعه اي به دست آيد، هيچ چيز توانايي مقابله با اين جامعه را ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، جايگاه كنوني جمهوري اسلامي را از نشانه هاي آشكار تحقق وعده هاي الهي به مؤمنان مجاهد خواندند و خاطرنشان كردند: در پرتو ايمان توأم با تلاش و مجاهدت ملت و مسئولان، تهي دستي و غربت اوايل انقلاب اكنون به سربلندي و عزت تبديل شده است به گونه اي كه شعارهاي ملت ايران اكنون در كشورهايي شنيده مي شود كه 30 سال با اين ملت دشمني كرده اند و اين، معناي حقيقي پيشرفت و استحكام و قدرت است.
رهبر انقلاب، با اشاره به فريادهاي الله اكبر و ديگر شعارها و نشانه هاي اسلامي در «مصر حسني مبارك و انور سادات» افزودند: مهم نيست كه اين شعارها از كجا الهام گرفته است مهم اين است كه حرف ها، شعارها و خواسته هاي 30 ساله ملت ايران، اكنون در خاورميانه، خليج فارس و شمال آفريقا سبز شده است و اين حقيقت، مصداق روشن وعده پروردگار كريم در ياري رساندن به ملت مؤمن ايران است كه با تحمل سختي ها، در صراط مستقيم الهي تلاش و مبارزه كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي، تكيه بر واقعيات ياد شده را مبناي ضروري حركت در عرصه «ظريف، خطير و بسيار مؤثر ديپلماسي» برشمردند و در نگاهي آسيب شناسانه، خاطرنشان كردند: در برخي دوره ها، بعضي افراد در عرصه ديپلماسي و غير ديپلماسي، تصور مي كردند پايبندي به ارزشها اجازه و امكان موفقيت نخواهد داد اما تجربه نشان داد كه هر قدر پايبندي به اصول و آرمانها بيشتر باشد هيبت و احترام جمهوري اسلامي در نظر طرف مقابل بيشتر خواهد شد.
رهبر انقلاب با بيان مصداقي ديگر از آسيبهاي عرصه ديپلماسي افزودند: در مقاطعي، برخي مسئولان، خيال مي كردند اگر در ملاقاتهاي بين المللي، همان حرف هاي صد سال اخير طرف مقابل را به شكل ديگري تكرار كنند نتيجه بخش خواهد بود اما اين كار، آنها را عملا در چشم طرف مقابل، تضعيف و سبك مي كرد چرا كه نشان مي داد از خودشان چيزي ندارند.
ايشان، ايستادگي بر حرفهاي «مبنايي، منطقي و مستدل» را موجب تقويت موضع در عرصه ديپلماسي و عامل اصلي مديريت چالشها و طرفهاي مذاكره كننده دانستند و افزودند: پيروزي در ميز مذاكره، نيازمند هوشمندي، ظرافت، اعتماد به نفس، استحكام عقلاني و تحميل استدلال برطرف مقابل است كه دست يابي حقيقي به اين عوامل، با اخلاص و توكل و معنويت امكان پذير است.
رهبر انقلاب در تشريح عوامل بروز آسيب هاي احتمالي، مراقبت معنوي از خانواده و هوشياري در مقابل رخنه هاي به ظاهر كوچك را مورد توجه قرار دادند و در مصداقي تاريخي خاطرنشان كردند: به فرموده اميرمؤمنان، زبير در مجاهدتها و سختي ها نيز همراه ايشان بود اما وقتي پسرش بزرگ شد، اين صحابه بزرگ تحت تأثير خواسته ها و حرفهاي پسر، به تدريج در مقابل حق ايستاد و بر روي اميرمؤمنان شمشير كشيد و اين واقعيت نشان مي دهد كه رخنه هاي كوچك، گاه به انحرافات بزرگ مي انجامد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان در جمع وزير و مسئولان وزارت امور خارجه و سفيران جمهوري اسلامي در كشورهاي ديگر، آرايش سياسي دنيا را در حال تغيير اساسي برشمردند و افزودند: حوادثي بزرگ در منطقه، اروپا و در جهان در حال وقوع است كه بايد با هوشياري كامل آنها را رصد كرد.
ايشان، حوادث ماههاي اخير در كشورهاي اسلامي و عمدتاً عربي را انقلابهايي حقيقي اما در اندازه هاي متفاوت خواندند و افزودند: در دهه 60 ميلادي، تحولاتي در بعضي از كشورهاي عربي منطقه رخ داد و در دهه 90 نيز اروپاي شرقي شاهد رويدادهاي بزرگي بود اما حوادث كنوني در منطقه و اعتراضهاي زنجيره اي در غرب، در عمق و عظمت، تفاوتهاي بسيار اساسي با آن تحولات دارد.
رهبر انقلاب، «حضور حقيقي، پيش برنده و هدايتگر مردم» و «مخالفت آمريكا با بروز اين حوادث» را دو تفاوت اساسي تحولات كنوني منطقه و جهان با رويدادهاي مشابه در دهه هاي گذشته برشمردند و خاطرنشان كردند: برخي تصور مي كنند آمريكا در پشت صحنه، در حال مديريت اين تحولات است اما اين تحليل توهم محض است، همچنانكه 30 سال پيش نيز بعضي ها، با نگاه متوهم فكر مي كردند انقلاب اسلامي طراحي آمريكا بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مواضع متناقض آمريكا در قبال حوادث اخير در مصر و ديگر كشورها خاطرنشان كردند: البته آمريكاييها بدشان نمي آمد به جاي مبارك، يك عنصر دمكرات و مردمي در اختيار داشتند، اما اين امكان پذير نبود چرا كه اگر فردي مردمي، ميهن پرست و حقيقتاً دمكرات روي كار آيد حتماً به مخالفت با آمريكا و صهيونيستها مي پردازد.
ايشان، نگاه واقع بينانه به صحنه منطقه و جهان را ضرورت حضور قوي و مؤثر در عرصه ديپلماسي دانستند و افزودند: حركت عظيم ملتها، نشانه بيداري آنهاست و اين بيداري به استناد واقعيات گسترده و ترديدناپذير، صبغه اسلامي دارد البته اين بيداري اسلامي به معناي آن نيست كه همه آنها حكومت اسلامي مي خواهند و يا مدل حكومت اسلامي ايران را قبول دارند.
رهبر انقلاب اذعان رسانه هاي غربي به پيروزي اسلام گرايان در انتخابات حال و آينده كشورهاي منطقه را نشانه ديگري از اسلامي بودن انقلابهاي منطقه برشمردند و افزودند: در اين اوضاع پيچيده و حساس، دستگاه سياست خارجي كشور، در عرصه گسترده و مؤثر ديپلماسي جهاني، بايد حرف نوي جمهوري اسلامي را براي ملتها و براي جهان تبيين كند.
حضرت آيت الله خامنه اي «حضور توأمان مردم و ارزشهاي الهي در جامعه» و «ارزشهاي معنوي و الهي همراه با اراده مردم و نه تحميل بر مردم» را، حرف نو و اساسي جمهوري اسلامي خواندند و تأكيد كردند: دستگاه ديپلماسي بايد با حكمت و منطق، مواضع طرفهاي ديگر را به تدريج به مواضع خود نزديك كند و با تكيه بر «حكمت، عزت و مصلحت» و حفظ «عزت ملي و عزت هويتي»، به وظايف سنگين خود عمل نمايد كه در اين مسير هيچگونه تسليم و كوتاهي نه در مرحله باورها و نه در مرحله عمل، نبايد وجود داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به پيشرفتهاي مستمر كشور افزودند: البته در اين حركت عمومي رو به جلو، كمبودها و نواقصي در عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي و ديگر زمينه ها وجود دارد اما مهم اين است كه مي خواهيم آنها را برطرف كنيم ضمن اينكه اين نواقص به مراتب كمتر از آن است كه دشمن با بزرگ نمايي مطرح مي كند، تا نقاط قوت را بپوشاند.
ايشان در پايان سخنانشان تأكيد كردند: بايد حوادث بي سابقه و عميق منطقه و جهان را با هوشياري رصد و با تصميمات و اقدامات هوشمندانه و حكمت آميز، در اين عرصه نقش مؤثر ايفا كرد.
در اين ديدار پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي، وزير امورخارجه با بيان گزارشي از گردهمايي سفيران و رؤساي نمايندگي هاي خارج از كشور، تحت عنوان ديپلماسي و بيداري اسلامي افزود: تلاش دستگاه ديپلماسي، حركت در جهت اصول و مباني انقلاب اسلامي، از جمله گفتمان مبتني بر انديشه هاي حضرت امام (ره) و رهبري در جهت پيشبرد سياست خارجي است.

 



يك نشريه آمريكايي فاش كرد
اعلام توانايي هاي جديد پهپاد آمريكايي

نشريه آمريكايي «فضاي تكنولوژي » در گزارشي از قابليت هاي پهپاد «آركيو 170» به زواياي پنهاني از فناوري اين هواپيما اشاره كرد.
اين مجله مشهور هوانوردي در جهان به توضيح درباره دوربين هاي حمل شده توسط اين پهپاد پرداخته است. براين اساس، اين پهپاد داراي 8دوربين الكترواپتيكال و 4 دوربين حرارتي است كه مي تواند براي امور مختلفي خصوصا رصد فعاليتهاي موشكي به كار رود.
دوربين هاي الكترواپتيكال با كمك كامپيوترهاي موجود توانايي ثبت تصاويري با وضوح 80 مگاپيكسل و دوربين هاي حرارتي اين پهپاد نيز توانايي تهيه تصاويري با كيفيت 32 مگاپيكسل در هر ثانيه را دارا هستند. از اين پهپاد براي رصد فعاليتهاي موشكي دو كشور ايران و پاكستان نيز استفاده مي شده است.
با توجه به اين كه اين گزارش به نوعي يكي از اولين مطالب منتشر شده درباره توانايي هاي اين پهپاد آمريكايي است كه در رسانه هاي غربي منتشر شده است، بايستي منتظر بود تا بخش هايي ديگر نيز از توانايي اين پرنده به دست خود غربي ها آشكار شود.
به گزارش مشرق، اما با همين اطلاعات موجود نيز مشخص مي شود كه هم اكنون نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به دوربين هايي با كيفيت 80 مگاپيكسل دست يافته اند كه مي تواند تجهيزات مناسبي براي اطلاع از سطح تكنولوژي هاي دفاعي دشمن و نيز انجام مهندسي هاي معكوس بر روي آن باشد.
اين نشريه هوانوردي در ادامه نوشته است كه اين پهپاد در اصل براي ماموريتهاي ISR يعني جمع آوري اطلاعات، انجام شناسايي و ديده باني طراحي و ساخته شده است.

 



خبرگزاري فرانسه اعلام كرد
نقش آفريني فعال ايران براي حل بحران عراق

منابع عراقي گزارش دادند كه جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران عراق وارد مذاكره و گفت وگو با مقام هاي اين كشور شده است.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي به قلم عمار كرم از بغداد نوشت: مقامات رسمي عراق روز سه شنبه اعلام كردند جناح هاي سياسي عراق با ايران درباره بن بست ناشي از حكم بازداشت معاون سني رئيس جمهور اين كشور گفت وگو كردند. به گفته منابع بلندپايه سياسي در بغداد و منطقه خودمختار كردستان عراق كه طارق الهاشمي در آنجا مخفي شده است، اتهامات هاشمي مبني بر اداره يك جوخه مرگ، عراق را در بحران سياسي فرو برده و نمايندگان احزاب اين كشور را به گفتگو بامقامات ارشد در تهران واداشته است.
به نوشته اين خبرگزاري، يكي از مقامات نزديك به نوري المالكي نخست وزير عراق كه خواست نامش فاش نشود گفت: «احزاب عراقي با ايران براي ميانجي گري درباره مسئله هاشمي در تماس هستند.»
سه منبع سياسي كردها وابسته به چندين حزب از جمله ائتلاف كردستان نيز اعلام كردند يك هيئت بلندپايه ايراني در روزهاي اخير با مسعود بارزاني رئيس جمهورمنطقه خودمختار كردستان عراق و جلال طالباني رئيس جمهور عراق درباره حكم بازداشت هاشمي گفتگو كرده اند.
به نوشته خبرگزاري فرانسه دو روزنامه مستقل كردها آوين و باس گزارش دادند يك هيئت برجسته ايراني از عراق ديدن كرد و اين درخواست را مطرح كرد در همين حال شبكه تلويزيوني سي ان ان از نفوذ معنوي ايران در عراق اظهار نگراني و اعلام كرد كه نفوذ و قدرت ايران در عراق سرعت گرفته است.
اين شبكه تلويزيوني با اشاره به همكاري هاي ميان ايران و عراق گفت: در شهر مقدس شيعيان يعني شهر كربلا كه با ماشين حدود يك ساعت از بغداد فاصله دارد، به همان اندازه كه جملات عربي شنيده مي شود، صحبتهايي به زبان فارسي شنيده مي شود و ريال ايران نيز در اين شهر مورد استفاده فراوان قرار مي گيرد.
سي ان ان افزود: واقعيت آن است كه آمريكا كارت چنداني براي بازي در ميدان عراق ندارد و نمي تواند مقامات عراقي را در روابطشان با ايران، چندان تحت فشار قرار بدهد.
به گفته سي ان ان، اين در حالي است كه در حال حاضر ايران كارتهاي بازي بسياري در عراق دارد كه مي تواند از آن استفاده كند.
تريتا پارسي رئيس شوراي ملي ايراني آمريكايي نيز در مصاحبه اي اختصاصي با سي ان ان گفت: آمريكا نگران مناسبات خوب ايران و عراق است.

 



يك مقام عالي رتبه انگليس: روابطمان با ايران كامل قطع نشده است

مسئول امور خاورميانه وزارت امورخارجه انگليس تأكيد كرد كه روابط اين كشور با ايران به طور كامل قطع نشده است.
آليستر برت، معاون وزير امورخارجه انگليس در امور خاورميانه روابط با تهران را «دشوار» خواند، اما در عين حال تأكيد كرد با وجود اينكه سياستمداران انگليسي نتوانستند نيات دولت ايران را درك كنند، روابط دوجانبه به طور كامل قطع نشده است.
آليستر برت به الاهرام آنلاين گفت: روابط ميان انگليس و ايران دشوار است اما روابط ميان ايران و بسياري از ديگر كشورها دچار نوسان است.
گفتني است درحالي كه انگليس سفارت ايران در لندن را تعطيل كرده، سفارت اين كشور در تهران رسماً تعطيل نشده است.

 



با صدور اطلاعيه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم مردم را به حضور پرشور در مراسم 9 دي دعوت كرد

جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه اي فرا رسيدن يوم الله 9 دي را تبريك گفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمده است: حماسه تاريخي مردم ايران در 9 دي ماه 1388 برگ زرين ديگري از دفتر انقلاب اسلامي و آيت بزرگ رحمت واسعه پروردگار بود، اين حادثه عظيم و فراموش ناشدني در حالي شكل مي گرفت كه فتنه گران داخلي با هدايت مستقيم استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و انگليس تلاش مي كردند تا فضاي كشور را به آشوب بكشانند و به خيال خام خود، مردم را نسبت به انقلاب نااميد سازند، آنان از اين نكته غافل بودند كه ملتي كه با حسين بن علي(عليه السلام) و قيام خونين عاشورا عهد بسته است، ظلم و ستم و فتنه گري را تحمل نمي كند و با همان روح عاشورايي به خروش مي آيد و حماسه هاي عظيم خلق مي كند.
در بخش ديگري از اطلاعيه آمده است: پيام اصلي مردم 9 دي، پايبندي هميشگي به ارزش هاي ديني - به ويژه عاشوراي حسيني - نفي سلطه زورگويان و زياده خواهان، پيروي از راه امام و شهيدان، اعتقاد راسخ به اصل مترقي ولايت فقيه و رهبري حكيمانه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي «مدظله العالي» و وفاداري نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي بود.
در اين اطلاعيه آمده است: در اين ميان، افزايش بصيرت عمومي امري مهم ولازم است، بصيرت در ايام فتنه، بيش از هر زمان ديگري لازم است، اما در غير ايام فتنه نيز بايد كوشيد تا ضمن بصيرت افزايي، خود را براي فتنه هاي احتمالي آماده ساخت، آري، ملتي كه عزم نابودي مستكبران و طاغوت ها و احياي كلمه الله و برافراشتن پرچم توحيد را دارد بايد از تبار «حملوا بصائرهم علي اسيافهم» باشد وهمواره «و اجعل النور في بصري و البصيره في ديني» در دعاي خويش از پروردگار بخواهد تا در فتنه ها، پيروز ميدان باشد. در اين ميان، مسئوليت جوانان عزيز بيش از ديگران و مهمتر خواهد بود.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن گراميداشت اين حماسه تاريخي و بزرگ همگان را به تبعيت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي و شركت پرشور در برنامه هايي كه بدين منظور برگزار مي شود دعوت مي كند.

 



ضمن تاكيد بر مخالفت روسيه با گزارش آمانو
ريابكوف : تحريم ها يك گزينه بي مصرف در تقابل با ايران است

معاون وزير خارجه روسيه گفت عقيده دارد تحريم ها عليه ايران راه به جايي نمي برد و ايران تحت فشار امتياز نخواهد داد.
بنابر گزارش خبرگزاري ايتارتاس از مسكو در روز اول دي 1390 (22 دسامبر 2011) ريابكوف، در گفت وگويي با شبكه راديويي گولوس روسيه گفت: «تحريم ها بر ضد ايران راه به جايي نمي برد و ايران هرگز در برابر فشار تسليم نخواهد شد».
ريابكوف افزود: «ارائه شواهد دال بر اجراي برنامه هسته اي نظامي در ايران، نظام منع گسترش سلاح هاي هسته اي را به شدت تضعيف خواهد كرد. به عقيده روسيه، در حال حاضر چنين شواهدي وجود ندارد».
اين جمله ريابكوف به معناي رد صريح اعتبار اطلاعات گنجانده شده در گزارش نوامبر 2011 يوكيا آمانوست كه ادعا مي كند يك جنبه نظامي در برنامه هسته اي ايران وجود دارد.
معاون وزير خارجه روسيه تصريح كرد: «واشنگتن تصور مي كند مي توان با تشديد نامحدود تحريم ها بر ضد ايران به منظور واداشتن اين كشور به تغيير سياست هاي خود و دادن امتياز، اعتماد به برنامه هسته اي ايران را بازگرداند».
وي گفت: «ما معتقديم كه اين اقدامات راه به جايي نمي برد. ايران هرگز در برابر فشار تسليم نمي شود. تحريم ها با بي ثباتي همراه بوده كه بسيار مخاطره آميز است و براي دستيابي به توافق بايد حداكثر تلاش ها به كار گرفته شود».
ريابكوف تصريح كرد: «به همين دليل است كه روسيه با تحريم ها مخالف و معتقد است كه اين راهكار بي مصرف است. روسيه بر گفت وگوهاي بيشتر تاكيد دارد و پيشنهادهاي جديد ارائه مي كند».
وي گفت:«در اين زمينه بين ما و آمريكا اختلاف زيادي وجود دارد. اما بين ما و آلمان، و به طور كلي بين ما و اتحاديه اروپا نيز اختلاف وجود دارد».
ريابكوف تصريح كرد:«ما هيچ نتيجه اي در اين سياست اعمال تحريم ها نمي بينيم، چرا كه نويسندگان و حاميان آن تاكيد دارند كه هدف از تحريم ها تسهيل يك راه حل ديپلماتيك است. متاسفانه، به عقيده ما با اعمال تحريم هاي يك جانبه جديد از سوي برخي كشورها و مطرح شدن دوباره موضوع تحريم ها، ما به چنين راه حل ديپلماتيكي نه تنها نزديكتر نشده ايم، بلكه بسيار از آن فاصله گرفته ايم».
وي افزود: «تحريم ها عكس نتايجي را كه اعلام شده، در پي دارد و اين يكي از دلايل مخالفت ما با تشديد تحريم ها ست».
معاون وزير خارجه روسيه گفت:«ما با شركاي خود در شوراي امنيت سازمان ملل و كشورهاي ديگري كه از تحريم ها حمايت مي كنند، مرتب در تماسيم. ما ماهيت زيان بار و خطرناك اين سياست را كه موجب تشديد مشكل خواهد شد، به آنها متذكر شده ايم».
ريابكوف افزود: «وقتي يك بيماري بروز مي كند، بايد ريشه اصلي بيماري را درمان كرد نه عوارض آن را».

 



ايران : در صورت تحريم نفتي حتي يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور نمي كند

سرويس سياسي-
معاون اول رئيس جمهور در سومين همايش بين المللي ارتقاء توان داخلي نسبت به تحريم نفتي كشورمان از سوي غرب هشدار داد.
محمدرضا رحيمي در اين همايش كه عصر سه شنبه برگزار شد تصريح كرد: اگر بنا باشد نفت ايران تحريم شود يك قطره نفت از تنگه قرمز عبور نخواهد كرد.
گفتني است، 40 درصد نفت خام جهان كه نزديك 16 ميليون بشكه در روز است از آب راه حياتي تنگه هرمز مي گذرد.
از سوي ديگر؛ در پي اين هشدار معاون اول رئيس جمهور، رسانه هاي غربي بصورت گسترده اي به اين موضوع واكنش نشان دادند.
روزنامه گاردين نوشت: ايران در واكنش به تحريم احتمالي نفت خود تهديد كرده است جلوي صادرات نفت از تنگه هرمز را خواهد گرفت.
فايننشال تايمز نيز خاطر نشان كرد: در پي تهديد ايران به بستن تنگه هرمز، قيمت نفت افزايش يافت.
فرانس پرس هم سخنان معاون اول رئيس جمهور كشورمان را بازتاب داد و تاكيد كرد كه تنگه هرمز آبراهي كليدي براي عبور نفت جهان است.
همچنين نشريه آمريكايي «نيويورك تايمز» نوشت كه ايران در واكنش به تهديد آمريكا مبني بر اعمال تحريم هاي اقتصادي به تهديدي شديد دست زد و اعلام كرد كه عبور كشتي هاي نفتي را از تنگه هرمز مسدود خواهد كرد.
شبكه خبري «يورو نيوز» اين خبر را با اين عنوان كار كرد: تحريم هاي بيشتر به معناي نفت كمتر خواهد بود.
خبرگزاري «رويترز» نوشت كه تهديد ايران براي غرب مي تواند بهاي هر بشكه نفت برنت را به بيش از 110 دلار در هر بشكه برساند.

 



توكلي: قيمت حامل هاي انرژي بيش از 20 درصد گران نمي شود

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس گفت: دولت در گام دوم هدفمندي بيش از 20 درصد مجاز به افزايش قيمت حامل هاي انرژي نيست.
احمد توكلي روز گذشته در خصوص عدم رعايت مهلت قانوني براي ارائه بودجه يعني 15 آذر نيز اظهار داشت: دولت هنوز لايحه بودجه كل كشور را به مجلس تقديم نكرده و از طرفي هفته آينده مجلس تعطيل بوده و از 22 بهمن نيز به خاطر انتخابات تعطيل است، بنابراين احتمال نمي دهم نمايندگان لايحه بودجه امسال را تا پايان سال جاري به تصويب نهايي برسانند.
دولت اعلام كرده به زودي فاز دوم هدفمندي يارانه ها را اجرا مي كند.

 



مادر يكي از شهداي فتنه 88 فتنه گران عاشوراي 88 همرديف لشكريان عمرسعد هستند

مادر شهيد اميرحسام ذوالعلي با بيان اينكه پسرش آرزوي شهادت داشت، گفت: فتنه گران عاشوراي 88 همرديف لشكر عمرسعد هستند.
راضيه شعباني مادر شهيد بسيجي «اميرحسام ذوالعلي» گفت: پسرم قبل از شهادتش عكس شهدا را روي يك بنر چاپ كرده بود، بين عكس ها يك جاي خالي هم در نظر گرفته بود و به دوستانش مي گفت:«اين جاي خالي، براي من است»؛ با اين حساب مي بينيم پسرم هدف داشت و مي دانست بالاخره شهيد مي شود.
عباس ذوالعلي پدر شهيد نيز گفت: پسرم از كلاس اولي راهنمايي، بالاي همه برگه هايش مي نوشت «بسم رب الشهدا و الصديقين» و حتي در جزوه هاي مدرسه و دانشگاهش، يك بار هم نوشتن اين عبارت در ابتداي هر صفحه، فراموشش نشده است، اميرحسام عاشق شهادت بود و يك روز به من گفت «خدا كند مانند حضرت علي اكبر(ع) به شهادت برسم» وقتي به او اعتراض كردم، گفت: «بابا! خودتان به جبهه رفته ايد حالا كه نوبت ما شده مي گوييد اين حرف ها را نزنم؛ شما بايد براي ما آرزوي شهادت كنيد.»
وي كه با فارس گفت وگو مي كرد، ادامه داد: دعا براي سلامتي امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و مرگ با شهادت از جمله دعاهاي هميشگي اميرحسام بود؛ او در آخرين روز حياتش در سال 88، با دلي پر از خون و غم بار خيلي زيبا دعا كرد و گفت: «ما مي دانيم كه جواناني كه در اغتشاشات شركت كردند، از فريب خوردگان هستند؛ از خدا مي خواهم در روز عاشورا اين جوانان هدايت شوند؛ خدايا ما را نيز به شهادت برسان.»

 



با حضور رئيس ديوان عالي كشور صورت گرفت
برگزاري همايش سراسري طب و قضا در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
سومين همايش سراسري طب و قضا با حضور رئيس ديوان عالي كشور در مشهد برگزار شد.
رئيس ديوان عالي كشور در سومين همايش سراسري طب و قضا با بيان اينكه پزشكي قانوني بازوي توانمند دستگاه قضايي كشور است، اذعان داشت، پزشكي قانوني و قضاوت لازم و ملزوم يكديگرند، و در حل مسائل به يكديگر نيازمند هستند.
آيت الله محسني گركاني، با اشاره به اينكه در حال حاضر فرهنگ ديه در جامعه و ميان مردم مبين و روشن نيست، گفت: ديه حق شخص مجروح عليه است، همچنين تاكنون روايت خاصي در مورد مازاد بر ديه استخراج نشده است.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور نيز هدف از برگزاري همايش سراسري طب و قضا را ارتقاي سطح تعامل پزشكان و قضات در راستاي خدمات رساني بهتر عنوان كرد. لازم به ذكر است اين همايش ديروز آغاز به كار كرده و امروز به پايان خواهد رسيد.

 



معاون سازمان اوقاف و امور خيريه: خواب ديدن نمي تواند موجب احداث زيارتگاه شود!

معاون امور بقاع و مساجد سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: اينكه كسي خواب ببيند و در جايي قدمگاه و گذرگاه ساخته شود پذيرفته نيست و افرادي هستند كه مي خواهند با ترويج اين امور حضور مردم در بقاع را كم رنگ كنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد غلامي در گفت وگو با خبرنگار فارس در جيرفت با بيان اينكه يك هزار و 456 بقعه در يك هزار و 100 نقطه از كشور وجود دارد، اظهار داشت: به طور متوسط در هر استان حدود 300 تا 450 بقعه متمركز وجود دارد.
غلامي تصريح كرد: به طور كلي تمركز بقاع در مناطق خوش آب و هوا است كه اگر از ظرفيت هاي موجود درست استفاده شود اين فضاها در مناسبت هاي مختلف مي تواند براي برگزاري مراسم بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
معاون امور بقاع و مساجد سازمان اوقاف و امور خيريه اظهار داشت: قدمت ساختمان بعضي از بقاع مربوط به 50 سال پيش يا قبل از آن است كه بايد براي بازسازي و گسترش آن ها اقدام لازم انجام شود.
وي خاطرنشان كرد: اينكه كسي خواب ببيند و در جايي قدمگاه و گذرگاه ساخته شود پذيرفته نيست و بايد با جديت جلوي اين گونه خرافه گرايي ها گرفته شود.
غلامي گفت: توسعه دادن مكاني براساس خواب باعث بروز مشكلاتي مي شود، افرادي هستند كه مي خواهند با ترويج اين امور حضور مردم در بقاع را كم رنگ كنند.
معاون امور بقاع و مساجد سازمان اوقاف و امور خيريه اظهار داشت: تصميم بر اين است كه ابتدا امامزاده ها آباد شود سپس آن قسمت از قدمگاه ها و گذرگاه ها كه مورد توجه مردم است با تغيير عنوان به مسجد و حسينيه با نام ائمه اطهار(ع) تبديل شود.

 



معاون بنياد شهيد:93 هزار مزار شهيد در كشور ساماندهي شد

از 230 هزار مزار شهيد در سراسر كشور تاكنون 93 هزار ساماندهي و 84 هزار نيز در دست اجراست.
به گزارش فارس، معاون عمران و مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران در سنندج گفت: 230 هزار مزار شهداي كشور در قالب 19 هزار و 300 گلزار شهدا ساماندهي مي شوند.
به گفته وي، از اين ميزان تاكنون 93 هزار مزار كاملا ساماندهي شده و 84 هزار مزار نيز در دست اجراست.
وي با بيان اينكه كار ساماندهي گلزار شهدا با سرانه 4 ميليون تومان با توجه به فرهنگ هاي مختلف در سراسر كشور بسيار كار پيچيده اي است، افزود: ساماندهي گلزار شهدا طبق يك طرح واحد در سراسر كشور مطرح شده ولي به دلايل مختلف قابل اجرا نبود.
وي اضافه كرد: در سنوات گذشته بحث تامين اعتبارات ساماندهي گلزار شهدا از طريق ساير منابع پولي تامين و بودجه خاصي به اين مهم اختصاص داده نمي شد كه با پيگيري هاي انجام شده بودجه خاص به آن تخصيص گرفته است.
معاون عمران و مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران اضافه كرد: در حال حاضر همه گلزارهاي بزرگ در استان هاي سراسر كشور ساماندهي شده و تنها گلزارهاي كوچك تك يا چند مزاري باقي مانده اند.
وي در ادامه از تامين مسكن براي جامعه ايثارگران و جانبازان به عنوان يكي ديگر از اولويت هاي در سراسر كشور نام برد و گفت: تلاش در راستاي حل مشكل مسكن ايثارگران كشور به صورت جدي دنبال مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش خبر داد: سال گذشته 80 هزار وام مسكن به جانبازان و ايثارگران پرداخت شد و امسال اين ميزان به 100 هزار وام رسيده است.

 



بانوي مغولستاني در انزلي مسلمان شد

بانوي بودايي اهل كشور مغولستان روز چهارشنبه با حضور در دفتر امام جمعه بندرانزلي، به دين مبين اسلام مشرف شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين بانوي بودايي اهل كشور مغولستان پس از ذكر شهادتين و تشرف به دين مبين اسلام، به عقد يكي از جوانان ساكن بندرانزلي درآمد. وي كه پس از تشرف به دين مبين اسلام نام «فاطمه» را براي خود برگزيد، درخصوص انگيزه اش براي تشرف به اين دين به خبرنگار ايرنا گفت: اسلام دين بسيار كاملي است و براي همه شئون زندگي انسان برنامه دارد و بر عدالت، مودت و محبت، برادري و برابري تاكيد دارد. اين بانوي مغولستاني تازه مسلمان افزود: رعايت پوشش اسلامي، احترام به پدر و مادر و صله رحم از ديگر جذابيت هاي دين اسلام به شمار مي روند. وي با بيان اين كه تشرف من به دين مبين اسلام از روي تحقيق و كاملا از روي اختيار بوده، ادامه داد: من با علاقه كامل به اين دين گرايش پيدا كردم.

 



پيكر بسيجي شهيد «فرهاد مهدي» در كامياران تشييع شد

پيكر پاك بسيجي شهيد فرهاد مهدي كه در درگيري با گروهك تروريستي پژاك به فيض عظيم شهادت نائل آمده بود، در كامياران تشييع و در جوار شهداي اين شهرستان آرام گرفت.
به گزارش فارس از كامياران، بسيجي شهيد «فرهاد مهدي» كه به عنوان نيروي سپاه پاسداران در شهرستان بانه مشغول خدمت بود روز سه شنبه در درگيري نيروهاي بسيج سپاه در منطقه «سيرانبند» با گروهك پژاك به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
به گفته محمد سليماني مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كردستان امسال تاكنون قريب به 10 نفر از مردم كردستان در قالب نيروهاي نظامي و انتظامي در درگيري با ضدانقلاب به شهادت رسيده اند.
مردم شهيدپرور و هميشه در صحنه كامياران ديروز پيكر پاك اين شهيد وارسته را از ميدان امام خميني كامياران تا مزار شهداي اين شهر تشييع كردند.
آنچه در اين مراسم چشمگير بود حضور گسترده آحاد مختلف مردم مؤمن و قدرشناس و شهيدپرور كامياران بود كه بار ديگر نشان دادند هيچ گاه از دستاوردها و ارزش هاي ديني و اسلامي خود دست نخواهند كشيد و تا آخرين قطره خون خود از اين ارزش ها دفاع و پشتيباني خواهند كرد.
گفتني است؛ شهرستان كامياران در دفاع و پشتيباني از ارزش ها و دستاوردهاي اسلامي و انقلابي تاكنون 403 شهيد را تقديم نظام مقدس اسلامي كرده است.
استان كردستان تاكنون بيش از 5 هزار و 420شهيد را تقديم انقلاب اسلامي و دفاع از مرزهاي ميهن اسلامي مان كرده است.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مراقبت از فضاي كتاب از وظايف ماست

استفاده از ابزارهاي ديداري و شنيداري بويژه رسانه مكتوب بن مايه تئوري و فكري اصحاب فتنه است به همين دليل مراقبت از فضاي كتاب از وظايف ذاتي ماست.
به گزارش ايرنا، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سه شنبه شب در نشست شوراي فرهنگي عمومي استان بوشهر با اعلام مطلب فوق، افزود: بايد با مراقبت ويژه از فضاي كتاب، زمينه رفع دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ مكتوب كه زيربناي ابزارهاي فرهنگي و هنري است را فراهم كنيم.
بهمن دري گفت: مقام معظم رهبري به عنوان يك تئوريسين در عرصه فرهنگ و يك كتاب شناس واقعي، نكاتي درباره كتاب فرموده اند كه قابل مقايسه با ابزارهاي فرهنگي ديگر نيست.
وي با اشاره به برگزاري هفتمين نمايشگاه بزرگ كتاب بوشهر اظهار داشت: اميدواريم در توسعه فرهنگ عمومي با ابزار كتاب پيشرفت و رشد مطلوبي داشته باشيم. دري با اشاره به فتنه سال 88 گفت: به تعبير رهبر معظم انقلاب فتنه 88 بزرگترين فتنه عليه تماميت نظام و حماسه 9 دي بزرگترين حماسه براي صيانت از تماميت نظام بود. وي، دوري از عقلانيت، نشر دروغ و اكاذيب، تلاش براي درهم ريختن حق و باطل، جهل و احساسات گرايي، تزلزل در ايمان، انحطاط اخلاقي، دوشقه كردن ملت، عدم درك شرايط كشور، تغيير و تحريف واقعيت ها را از مؤلفه هاي فتنه 88 ذكر كرد. وي ادامه داد: حماسه 9 دي علاوه بر اينكه در كشور منشأ خير و بركت شد، زمينه به صدا درآمدن زنگ بيداري در كشورهاي اسلامي را فراهم كرد و امروز شاهد حضور جدي اسلام در كشورهاي استبداد زده هستيم.

 



ميانگين سلامت اداري كشور 55 درصد است

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس امور سلامت اداري و دبير هيأت عالي نظارت بر تخلفات اداري كشور گفت: ميانگين سلامت اداري كشور، در حال حاضر 55 تا 57 درصد برآورد شده است.
احمد نجابت در همايش منطقه اي «ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد» در همدان، افزود: از سوي ستاد ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد كشور، استان ها را قطب بندي كرديم و پس از انجام بررسي هاي لازم، ميانگين مذكور را از ميزان سلامت اداري به دست آورديم.
وي اضافه كرد: طي برنامه پنجم توسعه، ارتقاي سلامت اداري در هر سال 5 درصد پيش بيني شده كه بدين ترتيب در مدت باقي مانده از اين برنامه به ميانگين 75 درصد سلامت اداري دست پيدا خواهيم كرد و اين ميزان وضعيت بسيار خوبي براي كشور خواهد بود.
نجابت يادآور شد: فساد اداري هميشه و در همه كشورها وجود دارد و هيچ گاه صفر نخواهد شد اما دولت دهم، شيبي به سمت مثبت شدن و كاستن از فساد را دارد. رئيس امور سلامت اداري و دبير هيأت عالي نظارت بر تخلفات اداري كشور اظهار داشت: طي سال هاي 88 و 89، مجموعاً براي 28 هزار پرونده فساد و تخلف اداري رأي صادر كرديم كه 9 هزار مورد آن جرائم سنگين مانند اختلاس، رشوه، جعل اسناد، مسائل اخلاقي بود و 18 هزار رأي براي جرائم سبك بود.
وي خاطرنشان ساخت: تعداد پرونده هاي منجر به صدور رأي مفاسد و تخلفات اداري در سال 89 نسبت به سال قبل، تعداد 2000 فقره كاهش يافته كه از اجراي برنامه هايي درخصوص اصلاح امور، ارائه آموزش هاي لازم، تمهيدات پيشگيري و اعمال برخورد با هرگونه تخلفي ناشي مي شود.
نجابت از تعيين 10 شاخص توسط معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رياست جمهوري و ستاد مبارزه با فساد اداري خبر داد و گفت: اين شاخص ها، تحول در مديريت با استفاده از الگوي ايراني و اسلامي، ساده زيستي، رسيدگي به امور كارمندان، اجراي عدالت، نظام تشويق و تنبيه، ارتباط مستقيم با ارباب رجوع و پاسخگويي بدون واسطه، ايستادگي جدي مقابل تخلفات، قانون مداري، عدم اشرافيگري و تكريم ارباب رجوع را شامل مي شود.

 



دبير جبهه متحد اصولگرايان: ادعاي تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان حربه تبليغاتي است

سنندج- خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان كشور اظهار داشت: كساني كه انتخابات را تحريم مي كنند مي خواهند مردم را از حق تعيين سرنوشت خود محروم كنند.
دكتر عليرضا زاكاني در گفت وگو با خبرنگار كيهان در سنندج با اشاره به اينكه حضور پرشور مردم در انتخابات بستر توسعه و پيشرفت كشور را فراهم مي كند، اظهار داشت: انتخابات هاي گذشته نشان داده است كه مردم هرگز به تحريم انتخابات گروه هاي همسو با سياست هاي نظام سلطه توجه نكرده و همين امر امروز ايران اسلامي را به يكي از كشورهاي پيشرو و مترقي تبديل كرده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نشست جبهه متحد اصولگرايان استان كردستان اظهار داشت: جبهه متحد اصولگرايان كشور قصد دارد با فعاليت در تمام نقاط كشور زمينه حضور حداكثري مردم را در انتخابات فراهم كند.
وي راهبرد دشمن در قبال انتخابات را امنيتي نشان دادن فضاي انتخاباتي كشور و شركت نكردن مردم در انتخابات عنوان كرد و گفت: نظام سلطه با بهره گيري از شبكه هاي متعدد رسانه اي و تبليغاتي در صدد است مشروعيت نظام را در جريان انتخابات مجلس زير سؤال ببرد و در چنين شرايطي وظيفه همه تشكل ها و احزاب فعال سياسي در داخل كشور بسيار سنگين است.
زاكاني گفت: هدف ما از حضور در انتخابات استفاده از توانمندي و صداقت افرادي است كه از ارزش هاي اسلامي، انقلاب و رهبري دفاع كرده و خدمت بي منت همراه با شفاف سازي و مبارزه با انحراف و فساد را سرلوحه كار خود قرار داده اند.
وي افزود: نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان بايد چند ويژگي ايجابي و سلبي داشته باشند كه اعتقاد به اسلام و نظام و اعتقاد به ولايت فقيه و رهبري و اعتقاد به سيره بنيانگذار انقلاب از ويژگي هاي ايجابي و عدم پيروي از فساد، انحراف و آنچه كه با برنامه اصولگرايان مغايرت دارد از ويژگي هاي سلبي است.

 



رئيس سازمان ثبت احوال: يك ميليون و500 هزار جلد شناسنامه الكترونيكي در كشور صادر شد

رئيس سازمان ثبت احوال از صدور يك ميليون و500 هزار جلد شناسنامه الكترونيكي در كشور خبر داد.
«محمد ناظمي اردكاني» روز سه شنبه در جريان بازديد از اداره ثبت احوال آبادان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: شناسنامه هاي قديمي و دست نويس به شناسنامه الكترونيكي تبديل مي شود.
وي گفت: آن دسته از شهرونداني كه شناسنامه آنها غيرقابل استفاده باشد و بخواهند مشخصات سجلي خود را تغيير دهند مي توانند براي دريافت شناسنامه الكترونيكي اقدام كنند.
وي در ادامه گفت: در شش ماهه دوم سال 91 كار صدور كارت هاي ملي هوشمند در كشور آغاز خواهد شد.
معاون وزير كشور از فعاليت 40 هزار ثبت يار براي ثبت وقايع چهارگانه در روستاها و مناطق عشايري كشور و ثبت وقايع حياتي به روز توسط پايگاه جمعيتي كشور در آينده نزديك خبر داد و افزود: در اين رخداد هرگونه احراز هويت و تصديق هويت به صورت مكانيزه انجام مي شود.
ناظمي اردكاني آخرين آمار جمعيتي كشور را بالغ بر 75 ميليون نفر اعلام كرد.

 



امام جمعه اصفهان: حماسه 9 دي رفراندوم ديگري براي جمهوري اسلامي بود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان از 9 دي به عنوان يك مانور مهم سياسي ياد كرد و گفت: 9 دي رفراندوم مجددي بود كه ملت مسلمان ايران ثابت كرد همچنان در صحنه اند.
آيت الله سيديوسف طباطبايي نژاد افزود: كساني كه فتنه سال 88 را طراحي وايجاد كردند مثل منافقان فكر مي كردند كه مردم ديگر با انقلاب و رهبري نيستند و اين فرصت خوبي براي ضربه زدن به انقلاب است در حالي كه حركت مردم در 9 دي تمام اين افكار و خيالات دشمنان داخلي وخارجي را به هم زد و اثبات كرد ملت ايران همواره پشت سر رهبر انقلاب حركت مي كنند تا جايي كه نه تنها مشكلات ا ين راه را با جان و دل تحمل مي كنند كه هرگز دست از انقلاب و رهبري برنمي دارند.
وي حماسه 9 دي را به عنوان حركت عظيم مردم ايران اسلامي دانست و افزود: بدون شك اگر انقلاب اسلامي در 33 سال گذشته همه مشكلات را پشت سر گذاشته فقط به پشتوانه وجود مردمي با بصيرت بوده است.
طباطبايي نژاد، حماسه 9 دي را باعث سربلندي و سرافرازي كشور و ملت ايران دانست و اضافه كرد: آنچه فتنه 88 را رقم زد غفلت بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14