(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 دی 1390- شماره 20108

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اروپا روز 10 بهمن درباره تحريم جديد عليه ايران تصميم گيري مي كند
روز گذشته در صحن علني مجلس 8 وزارتخانه درباره اجراي اصل 44به مجلس گزارش دادند
خارج از دستور
ضرورت تمسك به دين براي نجات از فتنه
لاوروف : تحريم هاي غرب عليه ايران ربطي به نگراني از ساخت سلاح هسته اي ندارد
گسترش عدالت اقتصادي با اجراي دقيق هدفمندي يارانه ها
ناگفته هاي فتنه 88 در گزارش مستند كميسيون اصل 90
توقف روند انتقال گروهك تروريستي منافقين به بغداد



اروپا روز 10 بهمن درباره تحريم جديد عليه ايران تصميم گيري مي كند

سخنگوي كاترين اشتون اعلام كرد كه اتحاديه اروپا به برنامه هايش براي اعمال تحريم هاي جديد عليه تهران ادامه مي دهد.
مايكل مان، سخنگوي كاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه به خبرگزاري فرانسه گفت: اتحاديه اروپا در حال بررسي دور ديگري از تحريم ها عليه ايران است و ما به انجام اين كار ادامه خواهيم داد.
سخنگوي اشتون با اشاره به نشست بعدي وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در بروكسل گفت: ما انتظار داريم اين تصميم در نشست شوراي امور خارجي اتحاديه در تاريخ 30 ژانويه اتخاذ شود.
آمريكا و اتحاديه اروپا در حال بررسي تحريم هاي جديد عليه بخش هاي نفت و مالي ايران هستند اما دولت هاي عضو اتحاديه اروپا درعين حال تحريم نفت خام ايران را نيز در دست بررسي دارند.
نفت ايران در سال 2010 نزديك به شش درصد واردات نفتي اروپا را تشكيل داد و به اين ترتيب تهران پس از روسيه، نروژ، ليبي و عربستان به پنجمين تامين كننده بزرگ نفتي اين اتحاديه در سال 2010 تبديل شد. بيش از 14 (1/14) درصد نفت وارداتي اروپا از ايران متعلق به اسپانيا، 14 درصد متعلق به يونان و بيش از 13 درصد (1/13) متعلق به ايتاليا بوده است.
بيش از يك سوم نفت جهان از طريق تنگه هرمز جابه جا مي شود و ايران روز سه شنبه تهديد كرد كه در صورت تحريم نفت ايران اين كشور اجازه انتقال نفت از طريق تنگه هرمز را نخواهد داد. آمريكا براي اطمينان از انتقال مطمئن نفت در منطقه گشت زني مي كند.

 



روز گذشته در صحن علني مجلس 8 وزارتخانه درباره اجراي اصل 44به مجلس گزارش دادند

صحن علني بهارستان روز گذشته شاهد قرائت گزارش براي عملكرد 8 وزارتخانه در اجراي اصل 44 بود.
گزارش كميسيون ويژه نظارت و پيگيري اجراي اصل 44 قانون اساسي در مورد بررسي عملكرد اجراي اصل 44 در سال 89 و سه ماهه اول سال 90 صبح چهارشنبه در جلسه علني مجلس قرائت شد.
در اين گزارش عملكرد وزارتخانه هاي نيرو، بازرگاني، جهاد كشاورزي، راه و ترابري، صنايع و معادن، نفت، ارتباطات و فناوري و تعاون در راستاي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 بررسي شده است.
در بخشي از اين گزارش آمده است كه تا قبل از ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 يعني سال 70 الي سال 84 مجموعا 27 هزار و 155 ريال از سهام شركت هاي دولتي به بخش خصوصي واگذار شده كه در واقع اين رقم حدود سه درصد از واگذاري انجام شده در طي دوره سال هاي 1370 تا 1390 را شامل مي شود.
كميسيون اصل 44 در اين گزارش تاكيد كرده است كه حدود 97 درصد واگذاري هاي انجام شده در طي سال هاي پس از ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 بوده است؛ در مجموع طي سال هاي 1370 تا 1390 معادل 879 هزار و 90 ميليارد ريال از سهام دولت واگذار شده است كه 39 درصد آن در قالب طرح توزيع سهام عدالت، 5/24 درصد آن بابت رد ديون دولت و 5/36 درصد آن نيز در قالب واگذاري به بخش خصوصي بوده است.
حميدرضا فولادگر رئيس كميسيون ويژه نظارت و پيگيري اجرايي اصل 44 قانون اساسي در جلسه علني چهارشنبه طي سخناني درباره گزارش كميسيون متبوعش درخصوص بررسي عملكرد اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي در سال 89 و 3 ماهه اول سال 1390، اظهار داشت: اگر اشكالات را در اين گزارش بيان كرديم راه حل رفع اين اشكالات را نيز گفتيم.
وي با بيان اينكه در اين گزارش براي هر دستگاه راه حلي را ارائه داده ايم، تصريح كرد: مبناي كميسيون اصل 44 در ارائه گزارش مذكور، آمارهاي خود دولت است و مباني ما آمارهاي خود سازمان خصوصي سازي و دستگاه هاي دولتي بود.
به گفته وي، موضوع 6 درصد واگذاري سهام دستگاه هاي دولتي به بخش خصوصي كه در اين گزارش مطرح شده بر مبناي آخرين گزارش سازمان خصوصي سازي و متعلق به 5 ماه قبل است.
فولادگر ادامه داد: اين گزارش متعلق به سال 89 و 3 ماه اول سال 90 است و طبق اين گزارش نه مديريت و نه مالكيت سهام عدالت به مردم واگذار نشده است.
در ادامه اين جلسه حسن شبان پور نماينده مرودشت در مجلس نيز طي سخناني در گزارش مذكور گفت: اگر موانع قانوني در زمينه واگذاري ها به بخش خصوصي وجود دارد، بايد اين موانع اصلاح شود و اصلاح آن در حيطه اختيارات كميسيون اصل 44 است.
وي با مبهم خواندن واگذاري تنها 6 درصد سهام دولتي به بخش خصوصي، اظهار داشت: اين موضوع واقعا جاي سوال است. از اين رو بايد به اين مسئله بيشتر توجه كنيم؛ قرار بود تصدي گري دولت به بخش خصوصي واگذار شود و واگذاري ها نيز بايد به بخش خصوصي و تعاوني ها باشد و براي اين امر نيز بايد از قبل زمينه آزادسازي و قوانين و مقرراتي كه براي خصوصي سازي لازم است فراهم شود.
بررسي لايحه مبارزه
با قاچاق كالا و ارز
در جلسه چهارشنبه مجلس همچنين كليات لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه يك فوريت آن در اسفندماه سال گذشته به تصويب رسيده بود، تصويب شد. گفتني است، اين لايحه مشتمل بر 77 ماده است. بررسي لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مهرماه سال جاري در كميسيون اقتصادي به پايان رسيده و در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است.
كليات اين لايحه با 133 راي موافق، 3 راي مخالف، 7 راي ممتنع و از مجموع 194 نماينده حاضر در مجلس به تصويب رسيد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از تصويب كليات لايحه يك فوريتي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، وارد بررسي جزئيات اين لايحه شدند.
وكلاي ملت در بررسي فصل اول مبني بر تعاريف و مصاديق و تشكيلات ماده يك اين فصل را با 121 راي موافق، 1 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 196 نماينده حاضر در مجلس به تصويب رساندند.
در ماده 2 اين لايحه نيز مصاديق دقيق قاچاق مشخص شد.
همچنين براساس ماده 3 اين لايحه مقرر شد براي سياستگذاري، برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت در حوزه امور اجرايي، پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالا و ارز ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با رياست رئيس جمهور يا نماينده ويژه وي تشكيل شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پيش از آغاز جلسه علني پارلمان همچنين، در جلسه اي غيرعلني گزارش محمدي سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه و نماينده ولي فقيه در اين سازمان را استماع كردند.
جلسه غيرعلني نمايندگان براي استماع گزارش سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه براساس درخواستي كه خود محمدي ارائه داده بود، تشكيل شد.

 



خارج از دستور

اعتراض عجيب و معنادار يك عضو فراكسيون اقليت مجلس از قرائت گزارش فتنه 88
يك عضو اقليتي مجلس پس از قرائت گزارش فتنه 88 در صحن علني، در حالي كه ترجيح مي داد نسبت به محتواي گزارش سكوت كند، به حواشي موضوع و رعايت آيين نامه مجلس در قرائت اين گزارش اعتراض كرد.
مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان و عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني و پس از قرائت گزارش كميسيون اصل 90 درباره فتنه 88 و 9 دي، اظهار داشت: كميسيون اصل نود صرفا موظف است به شكاياتي كه از روش كار مجلس با قواي ديگر مي شود، رسيدگي كند.
وي افزود: اگر اين گزارش را كميسيون امنيت ملي هم ارائه مي داد، بد نبود.
كواكبيان با بيان اينكه روال آئين نامه اي اصلا در ارائه اين گزارش رعايت نشده است، تصريح كرد: طبق آئين نامه داخلي مجلس، پس از ارائه گزارش كميسيون هاي اصل نود به هيئت رئيسه اين گزارش ها بدون نوبت در دستور كار مجلس قرار مي گيرد در حالي كه قرائت اين گزارش در دستور كار صحن علني اصلا چاپ نشده بود و حق اين بود كه گزارش حداقل چاپ و تكثير مي شد و در اختيار نمايندگان قرار مي گرفت.
اين عضو فراكسيون اقليت مجلس در خاتمه سخنانش متذكر شد: قرائت گزارش كميسيون اصل نود نه در دستور كار مجلس آمده بود و نه متن آن چاپ شده و در اختيار نمايندگان قرار گرفته بود.
محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس كه در غياب لاريجاني رياست ساعتي از صحن علني را برعهده داشت، در پاسخ به اين تذكر كواكبيان گفت: كميته اي پس از انتخابات 88 در مجلس براي پيگيري امور تشكيل شد و در همان موقع يعني 7 بهمن ماه 88 مقرر شد گزارش اين كميته براي رسيدگي به كميسيون اصل نود ارجاع شود. از اين جهت اين وظيفه كميسيون اصل نود بوده كه گزارش مذكور را ارائه دهد و ما از اين بابت از كميسيون اصل نود تشكر مي كنيم و كار اين كميسيون درست بوده است.
نايب رئيس اول مجلس در بخش ديگري از سخنانش متذكر شد: بايد بگويم كه طبق آئين نامه بايد اين گزارش تكثير شده و در اختيار نمايندگان قرار مي گرفت و در دستور كار صحن علني نيز مي آمد، از اين جهت تذكر شما وارد است.
وي گفت: با توجه به اينكه در آستانه 9 دي قرار داريم، حيف بود كه اين گزارش قرائت نشود و از روابط عمومي مي خواهيم كه به سرعت قبل از اينكه نمايندگان به مسافرت بروند، گزارش كميسيون اصل نود را چاپ و تكثير كرده و در اختيار نمايندگان قرار دهد.

 



راهكار مقابله با فتنه(بخش سوم وپاياني)
ضرورت تمسك به دين براي نجات از فتنه

اگر در آينده فتنه اي بخواهد پيدا شود، از همينجا ريشه مي گيرد كه به ما بقبولانند دشمنان با دين شما كاري ندارند؛ آنها نفت شما را مي خواهند؛ آنها به دنبال منافع مادي خود هستند؛ بازار تجارت مي خواهند. اينها را برايشان فراهم كنيد، با شما كاري ندارند و مي توانيد با هم رفيق باشيد. سرسختي نشان دادن و مدام «مرگ بر آمريكا» گفتن براي شما چه فايده اي دارد؟ يادتان هست كه رئيس جمهور معممي مي گفت: ما اصلاً با شعار «مرگ» مخالفيم؟ چرا بي دليل با اين ها بجنگيم؟ بياييم با هم رفاقت كنيم و با هم بسازيم! اين از همان ريشه فكري است.
الان هم عناصري در دستگاه مديريت كشور وجود دارند كه دنباله رو همين تفكرند؛ البته نه به اين صورت كه صريحاً فكر خود را بگويند و من و شما هم خيلي راحت بفهميم؛ بلكه خيلي پيچيده زمينه هايي را فراهم مي كنند كه در داخل كشور تعصبات و بدبيني ها نسبت به خارجي ها كم شود و آرام ، آرام زمينه آشتي فراهم شود. اين همان خط فكري است؛ آن روز به شكلي جلوه مي كرد، تا رسيد به جايي كه برگ زيتون هم از طرف آمريكا به دولت ايران اهدا شد؛ امروز از راه ديگري.
دين را دريابيم
اگر بخواهيم آينده را پيش بيني كنيم، بايد بدانيم خاستگاه فتنه آينده از كجاست و راه مقابله با آن چيست. راه مقابله با اين فتنه ها اين است كه به قرآن برگرديم، باور كنيم كه بايد دينمان را بچسبيم و فريفته شعارهاي ديگر نشويم. البته دين ما با دنيا تضادي ندارد؛ سعادت دنيا را هم براي دين داران تأمين خواهد كرد؛ اما اصل، «دين» است، نه مليت، نه اقتصاد و حتي نه علم؛ همه اينها ابزار است. آنچه ما بايد به آن اهميت بدهيم دين مان است كه در معرض خطر است. امام راحل(ره) هم پنجاه سال پيش كه داد مي زد، مي گفت: من براي اسلام احساس خطر مي كنم(1)؛ آخرين سفارشاتش هم درباره حفظ ارزش هاي اسلامي و احكام اسلامي بود(2). خط امام يعني اين؛ يعني همان خط خدا و خط امام حسين(ع). خط امام(ره) چيز ديگري نيست؛ امام دكان جديدي در مقابل دكان خدا باز نكرده بود.
اگر ما واقعاً بخواهيم پيروز شويم و دچار فتنه ديگري نشويم ـ كه اگر خداي نكرده فتنه ديگري شكل بگيرد، صد بار بدتر از فتنه هاي گذشته خواهد بود و ما را به روزگاري بدتر از دوران شاه خواهد رساند ـ ابزار مقابله با آن تمسك به دين است. شعارهاي فريبنده اصلاحات، تولرانس، مبارزه با خشونت و مانند آنها را در دوران اصلاحات ديديد؛ همه آنها براي اين بود كه زمينه فتنه را فراهم كنند و ما را به اين روز بكشانند. بار ديگر اينها در شكل ديگري ظاهر خواهد شد. علاج آنها هم به اين است كه ما به دينمان بچسبيم؛ همه چيز فداي دين و همه چيز در سايه دين.
آنچه باعث انحراف ما مي شود اين است كه در مسير انقلابي كه براي دين انجام گرفته به امور ديگري مشغول شويم و فريب چيزهايي ديگري را بخوريم. من مثال ساده اي مي زنم. فرض كنيد گاهي در روايتي معني لغتي را نمي فهميم؛ كتاب لغت را برمي داريم كه معني آن لغت را پيدا كنيم؛ وقتي كتاب را باز مي كنيم لغت ديگري نظر ما را جلب مي كند؛ دنبال معني آن مي رويم. اين روند ادامه پيدا مي كند تا پس از مدتي متوجه مي شويم كه ساعت ها گذشته و لغتي را كه در ابتدا دنبال معني آن بوديم فراموش كرده ايم. يا اينكه گاهي براي خريدن جنسي به بازار مي رويد. در بازار مغازه اي را مي بينيد؛ وارد آن مي شويد كه ببينيد چه اجناسي دارد، چه جنسي ارزان شده، چه چيزي گران شده و پس از مدتي به منزل برمي گرديد، در حالي كه فراموش كرده ايد اصلاً چه چيزي مي خواستيد بخريد.
ضرورت هوشياري در برابر توجيهات نفساني
در مسائل اجتماعي، سياسي و انقلابي هم قضيه همين گونه است. كساني در ابتدا براي دين وارد انقلاب مي شوند؛ اما بعد مي بينند رياست هم چيز بدي نيست؛ البته رياستي كه براي دين باشد! در كنار رياست كاخي هم در اختيارش مي گذارند كه در آن زندگي كند؛ آن را با كوخ خراب شده و نموري كه در آن زندگي مي كرده مقايسه مي كند و مي گويد: مگر عيبي دارد كه ما هم در خانه هاي خوب زندگي كنيم؟ اگر مصادره اي هم هست، باشد. چه عيبي دارد كه اين خانه مصادره اي را براي خودمان بخريم؟ وقتي انسان در اين خط افتاد، اگر ببيند كسي در اين ميدان، رقيب اوست، با او هم مبارزه مي كند؛ با حزب و گروه او هم در مي افتد؛ اما غافل از اينكه در اين اختلافات حزبي و سياسي دعوا بر سر لحاف ملانصرالدين است. اصلاً فراموش مي كنيم كه به دنبال دين و احكام اسلام بوديم و حتي گاهي با رسيدن به مقامي خودمان را با سلطان فلان كشور مقايسه مي كنيم؛ او چقدر املاك را به خودش اختصاص داده، چقدر در صنايع شريك شده، چه دارايي ها را تملك كرده؛ پسر فلان رييس جمهور چند كاخ دارد؛ چرا بچه هاي ما نداشته باشند؟! مگر ما بايد بد زندگي كنيم؟! اگر هم كسي اعتراض كند كه اينها از بيت المال است؛ مي گويد هر پستي شأني را اقتضا مي كند و اين پستي كه ما در آن هستيم چنين شأني دارد و غير از اين ذلت اسلام است! براي حفظ عزت اسلام ما بايد ثروتمان زياد شود، امكانات برايمان فراهم شود ،تجارتمان رونق داشته باشد، اندوخته هايمان در بانك هاي خارجي انباشته شود؛ تا در مقابل ديگران عزت داشته باشيم! فراموش كرده ايم كه اصلاً براي چه انقلاب كرديم و براي چه زندان رفتيم و سختي ها را به جان خريديم.
مگر صدر اسلام چگونه بود؟ مگر طلحه و زبير از ابتدا آدم هاي بدي بودند؟ زبير پسر عمه پيغمبر(ص) بود؛ پيغمبر به شمشيرش دعا كرده بود. اما همين افراد در ظرف مدت كوتاهي ـ حدود بيست و پنج سال ـ ثروت هايي جمع كردند و مزه اين ثروت در دهانشان شيرين آمد؛ گفتند: بد نيست ما هم حكومتي داشته باشيم! چه عيبي دارد؟! ما چه چيزمان كمتر از ديگران است؟! پس در صورتي با علي(ع) بيعت مي كنيم كه با ما قرار بگذارد كه حكومت بصره را به يكي از ما و حكومت كوفه را به ديگري بدهد! اما وقتي علي(ع) شرط آنها را نپذيرفت، گفتند علي را كنار مي گذاريم. پسر عمه در برابر پسر دايي اش ـآن هم كسي مثل علي(ع) ـ شمشير بكشد و به او اعلان جنگ بدهد، بر سر چه؟
زمان روز به روز عوض مي شود؛ اما تاريخ به شكل ديگري تكرار مي شود. ما بايد اين مسايل را بدانيم تا احتمال بدهيم كه بنده و شما هم ممكن است به اين آفت ها مبتلا شويم. چيزي كه مي تواند ما را نجات بدهد اين است كه به دين تمسك كنيم؛ ابتدا خودمان دين را خوب بشناسيم و به آن خوب عمل كنيم و در مرحله بعد سعي كنيم آن را به ديگران بشناسانيم و سعي كنيم كه ديگران هم به آن عمل كنند.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دام ظله) دربيستمين نشست عمومي انجمن فارغ التحصيلان مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) -قم- 10/10/1389
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
-1 «من به شما- اي ملت مسلمان- كراراً اعلام خطر كردم و مي كنم! روحانيت و اسلام در معرض خطر است »؛( پيام به بازرگانان و اصناف همدان د رتاريخ 12 ارديبهشت 1342؛ صحيفه امام، ج 1، ص199).
2- آنچه در اين حكومت اسلامي مطرح است اسلام و احكام مترقي آن است، بر ملت عظيم الشأن ايران است كه در تحقق محتواي آن به جميع ابعاد و حفظ و حراست آن بكوشند كه حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است .( وصيت نامه سياسي، الهي امام راحل؛ صحيفه امام، ج 21، ص 403).
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



لاوروف : تحريم هاي غرب عليه ايران ربطي به نگراني از ساخت سلاح هسته اي ندارد

وزير خارجه روسيه تاكيد كرد فعاليت هاي تحريمي غرب عليه ايران ربطي به سياست هاي عدم اشاعه و جلوگيري از ساخت سلاح هسته اي ندارد.
وي كه در روز چهارشنبه با خبرگزاري اينترفكس گفت وگو كرده، اظهار داشت: «موضوع هسته اي ايران همچنان مسئله اي جدي باقي مانده است». وي با بيان اين كه »متأسفانه راه حل سريعي براي اين امر مشاهده نمي شود»، افزود: «كشورهاي غربي به طور فزاينده راه رويارويي با تهران را پيشه كرده، مجازات هاي جديدي اعمال مي كنند كه به مراتب از چارچوب مأموريت هاي منع گسترش فراتر مي رود».
اين جمله لاوروف بيان علني ديدگاهي است كه روس ها همواره به طور خصوصي مطرح مي كردند و آن هم اينكه اين كشور عقيده دارد هدف تحريم هاي غرب عليه ايران جلوگيري از ساخت سلاح هسته اي نيست چرا كه اساسا شواهدي مبني بر اينكه ايران مشغول اين كار باشد وجود ندارد، بلكه هدف آنها براندازي نظام حاكم بر ايران است كه روسيه هيچ نفعي در آن ندارد.
لاوروف در ادامه گفت: »علاوه بر اينها، اين اواخر تهديد توسل به زور عليه ايران بيشتر و بيشتر مطرح مي شود. در اين شرايط اقدام فعال براي جلب ايران به حل سياسي و ديپلماتيك اوضاع پيرامون برنامه اتمي آن را ادامه مي دهيم. به نظر ما جايگزيني براي اين امر وجود ندارد، از تنظيم بلندمدت و جامع مسئله از راه گفت وگوي متكي بر رويكرد گام به گام و متقابل حمايت مي كنيم«.

 



رئيس جمهور در جمع پرشور مردم ايلام اعلام كرد
گسترش عدالت اقتصادي با اجراي دقيق هدفمندي يارانه ها

رئيس جمهور گفت: يارانه پرداختي در زندگي دو دهك نهم و دهم جامعه تاثيري ندارد و برايشان نامه مي نويسيم تا اجازه دهند اين پول به طبقات پاييني جامعه پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، دكتر «محمود احمدي نژاد» صبح ديروز در جمع مردم ايلام اظهار داشت: اگر طرح تحول اقتصادي به طور كامل اجرا شود من تضمين مي دهم در سراسر ايران فقير پيدا نشود.
رئيس جمهور با بيان اينكه در گام اول هدفمندي يارانه ها را به طور كامل اجرا خواهيم كرد، تصريح كرد: ما برنامه ريزي مناسب و دقيقي براي گام دوم هدفمندي يارانه ها داريم چرا كه در گام اول عده اي مخالف بودند و كارشكني كردند. اين دسته از آدم ها امروز هم شروع به بازگو كردن حرف هاي نادرست كرده اند، ثروت ملت بايد در جيب ملت باشد و هر كس سهم خود را داشته باشد. يارانه ها حق ملت است و بايد در جيب مردم باشد و هركس هر جوري تشخيص دهد خرج كند.
احمدي نژاد تصريح كرد: در گام دوم برنامه داريم، جامعه را به 10 قسمت درآمدي تقسيم كرديم، دهك دهم بيشترين درآمد دارند. دهك اول هم پايين ترين درآمد دارند، كه با نيازهاي فراوان و درآمد ناچيز در سختي زندگي مي كنند.
وي ادامه داد: يارانه پرداختي در زندگي دو دهك نهم و دهم تاثيري ندارد، اين دو دهك بين سه تا پنج ميليون تومان درآمد دارند.
رئيس جمهور اضافه كرد: از اين افراد خواهش مي كنيم كه آن پول را دريافت نكنيد تا به طبقات ديگر پرداخت شود.
احمدي نژاد تصريح كرد: دعوت مي كنيم انصراف دهند و برايشان نامه مي نويسيم و اجازه دهند اين پول به طبقات پاييني جامعه پرداخت شود.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش گفت: استعمارگران با شعارهاي جديد و با هدف تسلط بر منطقه و نجات رژيم صهيونيستي از سقوط وارد كار شده اند.
وي ادامه داد: استعمارگران با كسي دوست نيستند آنها با پول و ثروت و قدرت رفيقند، آنها دوستان خود را فريب داده اند و از برخي كشورهاي عربي استفاده مي كنند تا به سودجويي خود دست يابند.
رئيس جمهور اضافه كرد: اكنون اينها با پول و تبليغات دارند برخي ها را تحت فشار قرار مي دهند، به محض ضعيف شدن آنها سپس نوبت اينها هم مي رسد.
رئيس جمهور گفت: نقشه دشمن را ببينيد چگونه از برخي استفاده مي كند ما به دولت هاي منطقه نصيحت كرديم كه به كدام مسير حركت مي كنند.
وي تصريح كرد: مسير دشمن قتلگاه است. زدن شما از سوي آمريكا كاري ندارد. اگر مي خواهيد بمانيد راهش همكاري با آمريكا و پيروان آنها نيست بلكه بايد به راه خدا و پيامبر خدا برگرديد و در كنار مردم خود به مردم احترام بگذاريد.
رئيس جمهور اضافه كرد: اگر فكر مي كنيد پول نفت و گاز را به آمريكا بدهيد و سلاح بخريد و دل آمريكا و متحدان آمريكا به رحم مي آيد، اشتباه مي كنيد، همه شما در نقشه آمريكا هستيد.
احمدي نژاد تصريح كرد: از ملت ايران ياد بگيريد ملتي شجاع، مومن و مجاهد كه 32 سال ايستاده و از آرمان هاي خود با اتكا به خدا و پيامبر و اهل بيت دفاع مي كند.
رئيس جمهور گفت: دولت آمريكا شما 32 سال عليه ملت ايران بوديد، دستاورد شما چيست، خيال كرديد با استفاده از اهرم ها در دست فشار مي آوريد.
وي ادامه داد: دوستي با ملت ايران تنها راه شماست، بدانيد اين ملت در برابر زياده خواهي هاي شما عقب نشيني نمي كند.
در حاشيه سفر هيئت دولت به ايلام
¤رئيس جمهور در چهارمين دور سفر استاني هيات دولت به ايلام وارد شهرستان ملكشاهي شد و در جمع مردم اين شهر سخنراني كرد.
¤6 طرح عمراني و خدماتي در شهرستان دهلران با حضور وزير نفت افتتاح و كلنگ زني شد. به گزارش خبرنگار كيهان از دهلران اين طرح ها شامل بهره برداري از شبكه آبياري دشت عباس، تجهيز و نوسازي 4 هزار هكتار اراضي كشاورزي منطقه دشت عباس، خانه بهداشت روستايي، آغاز عمليات احداث شهرك تخصصي آجر و آب دهلران است
¤ همزمان با سفر هيات دولت به ايلام، باحضور معاون وزير نيرو پرچم جمهوري اسلامي به طول 50 متر در ميدان اصلي شهرك صنعتي ايلام برافراشته شد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه سفر به استان ايلام، دقايقي پيش به منظور ديدار با مردم ايوان وارد اين شهر شد.
رئيس جمهوري وارد ايوان شد
رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه سفر به استان ايلام، دقايقي پيش به منظور ديدار با مردم ايوان وارد اين شهر شد.
دكتر محمود احمدي نژاد در چهارمين دور سفر استاني هيئت دولت عصر چهارشنبه وارد ايوان شد و مورد استقبال گرم مردم اين شهرستان قرار گرفت.
شهرستان ايوان در 35 كيلومتري ايلام واقع است.
پالايشگاه ان جي ال 3100
در دهلران احداث مي شود
وزير نفت گفت: پالايشگاه ان جي ال 3100 در منطقه نفتي چشم خوش دهلران در استان ايلام احداث مي شود.
رستم قاسمي در مصاحبه با ايرنا در ايلام افزود: هدف از ساخت اين كارخانه جمع آوري و جلوگيري از سوزاندن گازهاي همراه نفت خام توليدي ميادين حوزه دزفول شمالي شامل دهلران، پايدار، چشمه خوش، دالپري، دانان و آذر به ميزان 270 ميليون فوت مكعب در روز است.
وي افزود: همچنين اين پالايشگاه به منظور تامين خوراك پتروشيمي دهلران احداث مي شود. وزير نفت تاكيد كرد: اين پالايشگاه در مدت زمان 36 ماه احداث خواهد شد. قاسمي خاطر نشان كرد: با احداث اين پالايشگاه مشكل خوراك پتروشيمي دهلران برطرف مي شود.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه سفر به استان ايلام، دقايقي پيش به منظور ديدار با مردم شهرهاي مهران و ملكشاهي وارد اين شهرستان ها شد.

 



در صحن علني مجلس قرائت شد
ناگفته هاي فتنه 88 در گزارش مستند كميسيون اصل 90

گزارش كميسيون اصل 90 مجلس درباره فتنه 88 در آستانه 9 دي در صحن علني مجلس قرائت شد.
روز گذشته در صحن علني بهارستان، حسين فدايي چكيده گزارش حوادث پس از انتخابات را قرائت كرد.
در بخشي از اين گزارش آمده است: مجموعه اسناد و مطالعات موجود نشان مي دهد به طور كلي راهبرد غرب در قبال ايران اسلامي مبتني بر اين پيش فرض است كه در نهايت هر نوع پروژه براندازانه عليه ايران بايد راهي به داخل ايران بيابد و هدف از مجموعه فشارهاي بين المللي بر ايران نيز در نهايت چيزي جز اثرگذاري بر داخل ايران و فعال كردن مجموعه نيروهاي غرب گرا- كه همواره نسبت به اكثريت مطلق مردم، اقليتي بسيار كوچك محسوب مي شده اند- نبوده است.
اين گزارش با اشاره به سفرهاي خارجي متعدد اصلاح طلبان اضافه مي كند: پيش برد پروژه شبكه سازي با همراهي گروه هايي چون حزب مشاركت و سازمان مجاهدين از سال 88 به اين سو كه اصلي ترين مكانيسم اجرايي آن برگزاري دوره هاي متعدد براندازي نرم در خارج از ايران براي گروه هاي برگزيده داخلي و مسافرت بيش از چند صد نفر از چهره هاي شناخته شده جريان دوم خرداد به خارج از ايران به منظور شركت در اين دوره ها در فاصله سال هاي 88-84 بود، يكي از مهم ترين راهبردهاي غرب براي زمينه سازي فتنه بوده است.
گزارش مجلس با استنادات فراوان اثبات مي كند: در حالي كه سرويس هاي اطلاعاتي غربي هيچ برآورد روشني از عواقب طراحي هاي خود نداشتند به دليل اصرار برخي عناصر فعال داخلي و لابي عناصر خارج نشين فعال در مؤسسات بين المللي، پروژه كودتاي مخملي در دستور كار دشمنان انقلاب اسلامي قرار گرفت. هدف بنيادي اين پروژه، براندازي دولت و متعاقب آن، زمين زدن رهبري نظام جمهوري اسلامي بود و در اثر تلاش هايي كه انجام شد، براي نخستين بار سنگين ترين طراحي ممكن براي تحقق اين هدف در دستور كار همه نيروهاي داخلي و خارجي قرار گرفت كه توانسته بودند روي شعار محوري «نه، به گفتمان انقلاب» توافق كنند. منابع و اسناد، نشان دهنده آن است كه جريان برانداز داخلي در يك هماهنگي استراتژيك با غرب و به ويژه آمريكا، در تحقق هدف براندازي نظام جمهوري اسلامي مي انديشيده است.
يكي از نزديك ترين افراد به سران فتنه 88 در اعترافات خود مي گويد: «جريان اصلي طراحي كننده فتنه در داخل، آماده بود براي زمين زدن دولت هر مقدار منابع مالي كه لازم است فراهم بياورد و با هر كسي حتي ضد انقلاب يا هر گروه ديگري ائتلاف و همكاري كند.»
بر همين اساس يك آمار كاملاً مستند موجود نشان مي دهد دستگاه هاي اطلاعاتي و قضايي در چند ماه اوج فتنه 32 عضو مؤثر نفاق، 12عضو فعال نهضت آزادي، 15 عضو برجسته بهائيت، 7 چپ مسلح ماركسيست، 9 جاسوس بسيار فعال، 3 عضو گروهك تندر، 2 سلطنت طلب، 3 تروريست مرتبط با راديو فردا و يك ملي مذهبي را دستگير كرده اند كه همه آنها تأكيد دارند به دليل مناسب ديدن شرايط در اثر اقدامات موسوي، كروبي، هاشمي و خاتمي دست به ارتكاب جنايت عليه ملت ايران زده اند.
فدايي همچنين به سلسله جلسات اتاق فكر فتنه هم اشاره كرد و افزود: صحنه گردانان نظام سلطه، جبهه گسترده اي را شكل دادند كه از هيچ اقدامي براي وارد آوردن يك ضربه كاري به رهبري نظام فروگذار نمي كرد. براي ايجاد هماهنگي در ميان اين طيف وسيع، جلسات و حلقه هاي متعددي شكل گرفت كه نقش اتاق فكر فتنه را ايفا مي كردند. از جمله قديمي ترين اين جلسات، «جلسه صبحانه» است كه از سال 1386 به صورت هفتگي با حضور طيف كثيري از اصلاح طلبان و با هدف اقناع خاتمي جهت پذيرفتن كانديداتوري و زمينه سازي براي حضور در انتخابات تشكيل مي شد.
سلسله جلسات بنياد باران نيز با حضور خاتمي و 100 نفر از وزرا و معاونين دولت سازندگي و دوره اصلاحات تشكيل مي شد و در آن موضوعاتي مانند سياست هاي كلان و پشتيباني هاي تداركاتي از قبيل راه هاي جذب سرمايه از داخل و خارج براي ستادهاي تبليغاتي، مورد بحث قرار مي گرفت. علاوه بر اين مي توان از سلسله جلسات دفتر مهدي هاشمي نيز كه با هدف حضور و مهيا كردن شرايط پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات تشكيل مي شد، ياد كرد كه به تعبير خودش توانسته بود از طريق اين جلسات، يك اتاق جنگ كامل به وجود بياورد.
اين گزارش اضافه كرد: گروه مشاوران موسوي نيز جلسات منظمي را براي سازمان دهي تيم خود برگزار مي كردند. اين گروه كه شامل بهزاديان نژاد، محمدرضا حسيني بهشتي، عليرضا حسيني بهشتي، عرب مازار، باقريان، حاضري، مؤمني، اميرارجمند، عابدي جعفري، عليرضا بهشتي شيرازي و فروزنده پور بود. مشاوران موسوي با حمايت و نظارت خود وي مؤسسات و گروه هاي مختلفي را راه اندازي كرده بودند كه عبارتند از:
- توسعه دانش و پژوهش ايران
- تحقيقات و توسعه علوم انساني
- مطالعات فرهنگ وتمدن ايران زمين
- دين و اقتصاد
- مؤسسه گفتمان جهاني مسلمانان
- جمعيت توحيد و تعاون
براساس اين گزارش، در پي برگزاري همايشي با عنوان «ايران در قرن 21» توسط مؤسسه «توسعه دانش و پژوهش ايران» و بازتاب هاي منفي اين همايش در محافل سياسي، موسوي (در يك جلسه خصوصي) از بهزاديان نژاد درخواست كرد تا جمعي از هم فكرانش را سازمان دهي كند تا درباره مسائل كشور به بحث و تبادل نظر بپردازند. بهزاديان نژاد، جمع 14 نفره اي را سازمان دهي و جلسات مستمري را در اين مؤسسه پايه گذاري مي كند كه به «جلسات پنج شنبه ها» معروف شد.
اين گزارش تأكيد مي كند: نكته بسيار مهم اين است كه سنگ بناي پروژه كودتاي مخملي دقيقاً در همين جلسات گذاشته شد. يكي از اعضاي حاضر در اين جلسه در يكي از اولين جلسات، به لزوم بازپس گيري مواضع از دست رفته اصلاح طلبان از جمله «بسيج، مردم، مساجد و دانشجويان» اشاره كرده و براي اين منظور، سامان دهي جنبشي جديد را پيشنهاد مي كند. در جلسات بعدي، بر مبناي اين پيشنهاد اعضا به تحليل انقلاب هاي رنگين پرداخته و سقوط نظام جمهوري اسلامي را از طريق انقلابي همانند انقلاب سال 57، ناممكن دانسته و در نهايت، انقلاب نرم را نقطه آسيب نظام معرفي مي كنند. بنابر مستندات موجود در اين زمينه كه تيم ميرحسين موسوي از مدت ها قبل روي موضوع كودتاي رنگي و مخملي در ايران فكر و براي عملياتي كردن آن برنامه ريزي كرده بودند.
گزارش كميسيون اصل 90 تصريح مي كند: مصطفي تاج زاده در نمايشگاه مطبوعات 1387 طي اظهاراتي علني مي گويد: «چنان چه فاصله آراي كانديداها زياد باشد، قطعاً تقلب رخ داده است». در همين راستا ابطحي نيز در اعترافات خود گفته است: «اصلاح طلبان براي باخت احتمالي برنامه ريزي كرده بودند كه از ماه ها قبل مسأله تقلب را مطرح كنند، كميته صيانت از آرا تشكيل دهند كه اگر رأي نياوردند از آن استفاده كنند تا حداقل انتخابات را به مرحله دوم بكشانند». جالب تر از همه اظهارنظر مربوط به مهدي هاشمي است كه در 20 خرداد 1388 است كه به زنگنه مي گويد: «همه چيز را براي صيانت از آرا آماده كرده و يك اتاق جنگ درست كرده ام». مقصود مهدي هاشمي در اين جا پروژه اي است كه مي توان آن را پروژه ارتباط پيامكي خواند. چند روز پيش از انتخابات، پروژه اي مبني بر ارتباط پيامكي لحظه به لحظه با نمايندگان موسوي حاضر در پاي صندوق هاي رأي، كه توسط مهدي هاشمي طراحي و نرم افزاري هم براي آن نوشته شده بود، كشف شد. اين پروژه جهت رصد مستمر و دائمي حوزه هاي اخذ رأي و ابطال آراي صندوق هايي كه رأي موسوي در آن پايين بود، پيش بيني شده بود كه در شب 21 خرداد مورد ضربه اطلاعاتي قرار گرفت و خنثي شد.
تأكيد اين گزارش بر اقدامات مهدي هاشمي قابل تأمل است، بنابراين گزارش، يافته هاي اطلاعاتي مفصلي وجود دارد كه نشان مي دهد مجموعه نظرسنجي هاي ارائه شده به موسوي از جانب مهدي هاشمي جعلي و با هدف آماده كردن ذهن وي براي طرح بحث تقلب بوده است. همچنين يك كد اطلاعاتي ديگر وجود دارد كه نشان مي دهد يكي از استراتژيست هاي برجسته جريان دوم خرداد يك هفته قبل از انتخابات مي گويد: «ما آنقدر رأي نداريم كه انتخابات را ببريم اما آنقدر رأي داريم كه كشور را به هم بريزيم». علاوه بر اين، افرادي مانند محمد خاتمي و موسوي خوييني ها قبل از انتخابات به صراحت گفته بودند كه عقيده ندارند نه موسوي و نه هيچ كس ديگر قادر به پيروزي بر احمدي نژاد باشد و تأكيد كرده بودند كه دولت وي تكرار خواهد شد. بنابراين، طرح موضوع تقلب از جانب سران جريان اصلاحات يك دروغ گويي عمدي با هدف پيش برد پروژه كودتاي مخملي بوده است نه شبهه اي كه آنها مايل به رفع آن باشند.
مجلس در گزارش خود به موضوع رابطه سران فتنه با خارج از كشور هم پرداخته و اشاره مي كند: مستندات قطعي اطلاعاتي موجود نشان مي دهد موسوي، كروبي و خاتمي در جلساتي كه در تابستان 1389 برگزار شده رسماً افرادي را به نمايندگي از خود در خارج از ايران معرفي نموده اند و اين افراد اكنون در چارچوب تشكلي به نام شوراي هماهنگي راه سبز اميد در ارتباط مستمر و دائم با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه هستند.
عناوين برخي از مهم ترين طراحي هاي انجام گرفته كه جلسات اتاق فكر فتنه هم براساس گزارش عبارتند از:
1- تدوين مانيفست براندازي در حزب مشاركت
2- زير سوال بردن پيشاپيش سلامت انتخابات با مطرح كردن احتمال وقوع تقلب
3- حذف احمدي نژاد به هر قيمت
4- سياه نمايي و تخريب كليت نظام و ارائه فضاي يأس آلود توسط كانديداهاي معترض
5- برنامه ريزي منسجم جهت ايجاد جنبش هاي اجتماعي فراگير و خياباني كردن آنها
بنابر تصريح اين گزارش، براساس شواهد و اعتراف مستدل متهمين، كودتاي انتخاباتي در ايران كاملا از پيش طراحي شده و طبق جدول زمانبندي و مراحل كودتاي مخملي پيش رفته بود به گونه اي كه بيش از 100 مورد از 198 مورد دستور العمل هاي «جين شارپ» براي كودتاي مخملي اجرا شده بود. با بررسي پازل كلي جريان فتنه مشخص مي گردد يكسري افراد در اين سناريو نقش فعال تري را ايفا مي كردند.
گزارش كميسيون اصل 90 ادامه داد: بر مبناي مجموعه تحليل ها و اخبار و اطلاعات نقش بازيگر بزرگ در انتخابات رياست جمهوري دهم متعلق به «هاشمي رفسنجاني» است. در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم هاشمي از ماه ها پيش به ميدان آمد و اين سخنان را در همايش جنجالي «30 سال قانون گذاري» حدود شش ماه قبل از انتخابات 22 خرداد 88 مطرح نمود: «اگر مردم احساس كنند رأيشان در سرنوشتشان بي اثر است و متولياني پيدا شوند كه راي آنها را هر جوري كه مي خواهند، بخوانند، آنگاه دلسرد مي شوند.»
تشكيك در سلامت انتخابات، موضع هاشمي رفسنجاني بود كه دو ماه قبل از انتخابات از تريبون نمازجمعه اين گونه اعلام كرد: «در اين دو ماه تا انتخابات بايد به طور جدي تلاش شود تا سلامت انتخابات براي مردم مشخص شود. ضرورت دارد كه علائم روشني براي سلامت انتخابات نشان داده شود.»
همچنين هاشمي رفسنجاني در حوادث پس از انتخابات 88 نقش اساسي را ايفا نمود و با پيش بيني آنكه آتش زيرخاكستر بروز خواهد كرد و خيابان ها اشغال خواهد شد، به نوعي فتنه را وارد فاز عملياتي كرد.
لازم به ذكر است، نامه سرگشاده وي با لحن و ادبيات نگارش نامناسب خطاب به رهبر معظم انقلاب مهم ترين واكنش به افشاي بازيگرداني هاشمي در جبهه دوم خرداد بود هاشمي در اين نامه با اشاره به احتمال شكل گيري آشوب، كدهايي از حركت هاي خياباني ارائه مي كند.
در رابطه با موسوي هم از اين گزارش آمده است: «ميرحسين موسوي» نيز از عواملي بود كه بيشترين نقش را در اجراي فتنه داشت، در آستانه انتخابات طي مصاحبه اي با مجله تايم با اشاره به اينكه هدف فراتر از پيروزي در انتخابات است موضع خود مبني بر عناد با نظام را نشان داد و اعلام كرد: «... تجمعات خياباني چشمگير هفته هاي گذشته احتمالا ماهيت ساختار قدرت را به نحوي بنيادين دگرگون خواهد ساخت... در واقع دگرگوني و تغيير در ساختار قدرت با فشار بر رهبري در جهت پذيرش بيشتر افكار عمومي رخ خواهد داد...» وي هم چنين ادامه مي دهد: «تغييرات مدت هاست كه آغاز شده است. تنها گوشه اي از اين تغييرات به پيروزي در انتخابات مربوط مي شود و بخش هاي ديگر تغيير ادامه خواهند يافت و هيچ عقب گردي در كار نخواهد بود» موسوي در راستاي برنامه هاي از پيش طراحي شده به آبياري بذر ترديد كاشته شده در دل مردم توسط هاشمي پرداخت و با هدف القاي جعل و تقلب در انتخابات و تشويش اذهان عمومي طبق يك الگوي انقلاب رنگي، خود را پيروز انتخابات معرفي كرد و هر نتيجه اي غير از آن را نشان دهنده تقلب مطرح كرد و از هيچ تلاشي جهت آماده سازي اذهان براي درگيري و آشوب فرو گذار نكرد.
«موسوي خوئيني ها» نيز در تصريح هدف از اين برنامه بيان كرده است: « ما نبايد فيتيله بحث تقلب در انتخابات را پايين بكشيم چون موقع جر زدن لازم مي شود.» در اين راستا مي توان به تشكيل كميته صيانت از آرا توسط «مهدي هاشمي» با هدف اعتمادزدايي از نهادهاي رسمي ناظر بر انتخابات و مصاحبه تلويزيوني نزديكان هاشمي يك روز قبل از انتخابات و غيره اشاره نمود.
بنابراين گزارش «محمد خاتمي» را هم مي توان به عنوان يكي از بازيگران اصلي، دانست. با وجود آنكه موضع وي پيش از انتخابات مبني بر اين بود كه «در ايران تقلب ممكن نيست» با اقدامي زيركانه در راستاي تحقق پروژه القاي تقلب روز جمعه 22 خرداد هنگام انداختن رأي خود به صندوق، يعني در حالي كه هنوز چند ساعت بيش تر از آغاز رأي گيري نمي گذشت ذهن ها را براي پذيرش ادعاي تقلب آماده كرد: « همه شواهد امر حاكي است موسوي انتخابات را برده است اما من پيش گو نيستم.» مهدي كروبي نيز يكي ديگر از بازيگران اصلي فتنه 88 بود گرچه نمي توان او را از طراحان اصلي فتنه نام برد ولي وي نقش مهمي در اجراي اين سناريو جهت براندازي نرم ايفا نمود.
ارتباط گيري وسيع با طرف خارجي براي طراحي اقدامات خصمانه عليه نظام از جمله پيشنهاد فهرست تحريم ها به آمريكا براي گنجاندن در قطعنامه هاي سازمان ملل يكي از مواردي است كه در اين گزارش به آن اشاره شده است.
گزارش كميسيون اصل 90 همچنين اضافه كرد: اسناد درون گروهي حزب مشاركت واقعيت هاي تلخي را روشن مي سازد در جلسه كميسيون تدوين استراتژي حزب كه در تاريخ 19 تيرماه 1378 تشكيل گرديد پس از بيان مدل هاي مختلف براي در دست گرفتن قدرت آقاي حجاريان با اشاره به مدل «جين شارپ» براي كودتاي مخملي با تاكيد بر فشار از پايين و استفاده توده اي، آن را اين گونه تبيين مي كند:
«اين راه كه يعني جلوي «پارك ملت» و اين طور جاها شلوغ راه بيفتد و كم كم از اين گوشه و آن گوشه شروع بشود و يك كارگر بشود رهبر برود با رژيم چانه بزند». آقاي تاج زاده ضمن برشماري مدل هاي در دست گرفتن قدرت در كشور مي گويد: «راه چهارم هم سلاح آمريكاست و انقلاب مخملي كه من موافق راه چهارم هستم، تئوري جين شارپ و براندازي نرم خارجي و اينها هم در همين راه چهارم است» محمدرضا خاتمي مي گويد: «در عين اينكه پشتوانه داخلي را حساب مي كنيم پشتوانه خارجي را هم حساب كنيم.» تاج زاده مي گويد: «اين همان مدل چهارم است، مدلي كه در برخي از كشورها به صورت مخملي اتفاق افتاد و دو تا كار مي كنند يعني اينكه شما در جامعه چطوري NGO بزنيد و دوم اينكه آمريكا چه كمك هايي براي گسترش روند دموكراسي خواهد كرد.»
گفتني است متن كامل اين گزارش معتاقبا در صفحه پاورقي روزنامه كيهان منتشر خواهد شد.

 



توقف روند انتقال گروهك تروريستي منافقين به بغداد

سرويس سياسي-
فرماندار شهر الخالص عراق از تاخير در روند انتقال 800 تن از اعضاي گروهك تروريستي منافقين به كمپ ليبرتي در بغداد خبر داد.
عدي الخدران گفت: به منظور تكميل جوانب فني لازم براي اتمام روند نقل و انتقال اعضاي اين گروهك، عمليات انتقال تا اطلاع ثانوي به تاخير افتاد. وي گفت: پيش بيني مي شود كه روند انتقال اين اعضا در روزهاي آينده انجام شود.
اين در حالي است كه روز گذشته عمليات انتقال اولين گروه از اعضاي گروهك تروريستي منافقين با حضور هيئتي از سازمان ملل طي روزهاي گذشته انجام شد. در اين عمليات كه نزديك به 400 تن از اعضاي گروهك منافقين به كمپ ليبرتي منتقل شدند. اخيرا اعلام شد سازمان ملل و دولت عراق درباره تخليه اشرف و انتقال منافقين به كمپ ديگري در عراق توافق كرده اند.
نوري مالكي هفته پيش گفته بود منافقين 5 ماه براي ترك كامل عراق وقت دارند چرا كه حضور آنها در اين كشور خلاف قانون اساسي عراق است.
در همين حال سخنگوي دولت عراق گفت انتقال به پايگاه ليبرتي بغداد مرحله ماقبل خروج منافقين از عراق است و آنها در نهايت عراق را ترك خواهند كرد. وي روز چهارشنبه به خبرگزاري فارس در بغداد گفت: طبق توافقاتي كه با سازمان ملل متحد انجام شده است ، خروج اعضاي اين سازمان از خاك عراق دو مرحله اي مي شود ، آنها اول به پايگاه هوايي ليبرتي منتقل و سپس از آنجا خاك عراق را ترك خواهند كرد. وي اضافه كرد: مهلت حضور منافقين در خاك عراق تمديد نشده ، بلكه شيوه خروج آنها تغيير كرده است چراكه تاكنون هيچ كشوري حاضر به پذيرش آنها نبوده ضمن اينكه براي انتقال 4 هزار نفر با تجهيزات آنها مدت زمان زيادي لازم است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14