(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 دی 1390- شماره 20108

راه اندازي دومين ابر رايانه هواشناسي كشور
اجراي طرح تشديد برخورد با فروشندگان و توزيع كنندگان مواد مخدر
در پي فروريزي ساختمان 5 طبقه آوار بتني جان 3 كارگر تبريزي را گرفت
شكايات مردم به سامانه 137 و 1888 بايد در كمترين زمان ممكن رسيدگي شود
جزئيات درگيري هاي مسلحانه در مرزهاي شرقي و غربي كشور
شهردار خرم آباد استعفا كرد
بهره برداري از بزرگترين مجموعه ورزشي جنوب غرب تهران
كشف 2 تن ترياك در هرمزگان طي 24 ساعت
راه اندازي مركز توزيع داروي هلال احمر در غرب تهران
درخواست پليس از مردم براي شناسايي شكارچي شب
لنج حامل كالاي قاچاق در آب هاي بوشهر توقيف شد
سازمان بهزيستي: رويكرد آموزش و پرورش براي اجراي طرح مهارت هاي زندگي مثبت نيست
مترو تهران از ساعت 16 امروز رايگان است
هجوم به حراجي هاي انگليس
خلاف كنيد كارت رنگي بگيريد!
جنجالي دوباره بر سر عكس هاي قذافي



صناعي خبر داد
راه اندازي دومين ابر رايانه هواشناسي كشور

رئيس سازمان هواشناسي كشور گفت: دومين ابر رايانه كشور در استان اصفهان به عنوان پشتيبان تهران راه اندازي شد.
به گزارش فارس، بهرام صناعي با بيان اينكه نخستين سوپر كامپيوتر كشور توسط دانشگاه صنعتي اميركبير ساخته و در سازمان هواشناسي كشور راه اندازي شده است، افزود: با اين كامپيوتر سرعت ما افزايش پيدا كرده است و خروجي مدل هاي پيش بيني كه با روش هاي قبلي 12 ساعت انجام مي شد به 20 دقيقه كاهش يافته است.
وي گفت: دومين سوپر كامپيوتر در اصفهان نصب و راه اندازي شده است، ضمن آنكه در حال حاضر اصفهان را به عنوان مركز مديريت بحران كشور آماده مي كنيم تا اگر سازمان هواشناسي دچار مشكل شود خدمات حمل و نقل دچار اشكال نشود.
رئيس سازمان هواشناسي كشور عنوان كرد: در استان هاي تهران، خوزستان، كرمانشاه، تبريز و ساري پوشش راداري هواشناسي نصب شده و امسال هم قرار است رادار هواشناسي در تبريز نصب شود و اين رادار در استان گيلان نيز نصب خواهد شد.
صناعي گفت: رادار هشتم هواشناسي در استان فارس در سال آينده نصب خواهد شد.
وي با بيان اينكه هم اكنون 4هزار و 200 ايستگاه هواشناسي در كل كشور وجود دارد، گفت: در ارزيابي جهاني، سازمان هواشناسي در منطقه 2 آسيا كه 39 كشور جزو آن هستند، قرار دارد و ما بعد از چين و ژاپن در رتبه سوم هستيم.

 



اجراي طرح تشديد برخورد با فروشندگان و توزيع كنندگان مواد مخدر

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي از طرح تشديد برخورد با توليد و توزيع كنندگان مواد مخدر خبر داد و گفت: گرايش 80 درصد معتادان كشور به مواد مخدر صنعتي صحت ندارد.
به گزارش ايسنا سردار علي مويدي صبح چهارشنبه با اعلام خبر تشديد برخورد با توليد، توزيع و اعضاي باندهاي كلان مواد مخدر گفت: براساس تاكيدات و رهنمودهاي رئيس قوه قضاييه و براساس دستورات وي در جلسه روز گذشته طرح تشديد برخورد با دست اندركاران توليد و توزيع مواد در دستور كار پليس قرار مي گيرد.
وي با اشاره به سخنان رئيس قوه قضاييه آن را هوشمندانه و به موقع عنوان كرد و گفت: سخنان آيت الله لاريجاني در مورد برخورد و مقابله با دست اندركاران توليد و توزيع مواد مخدر به مثابه يك هشدار به همه دستگاه ها و سازمان هايي است كه در امر مبارزه با مواد مخدر مسئول هستند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر افزود: در راستاي تاكيدات رئيس قوه قضاييه نيروي انتظامي نيز با يك توان مضاعف و رويكرد جديد شرايط را براي دست اندركاران تهيه و توزيع مواد مخدر ناامن خواهد كرد.
وي ضمن هشدار به توليد و توزيع كنندگان مواد مخدر از جمله مواد مخدر صنعتي گفت: در راستاي تاكيدات رئيس قوه قضاييه پليس قطعا با توليد، توزيع و گردانندگان باندهاي بزرگ برخورد خواهد كرد.
مويدي يكي از مشكلات پليس را در امر مبارزه، وجود پيش سازها كه به عنوان مواد اصلي مواد مخدر صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد عنوان كرد و گفت: دستگاه هاي متولي در بحث نبود پيش سازها اقدامات خوب اما ناكافي داشتند و بايد در بحث مقابله تمامي دسترسي و راه هاي ورود پيش سازها به كشور را محدود كرد.
به گفته رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر، نبود پيش سازهاي مواد روانگردان سبب كاهش موادمخدر صنعتي در كشور مي شود.
گرايش 80 درصد معتادان كشور به مواد مخدر صنعتي
صحت ندارد
وي در بخش ديگري از سخنان خود با رد برخي آمارهاي موجود در مورد گرايش 80 درصد معتادان كشور به مواد مخدر صنعتي گفت: ارائه آمار غيركارشناسي به هيچ عنوان مورد تاييد پليس نيست اما تهديد روانگردان ها و مواد مخدر صنعتي واقعيتي غيرقابل انكار است و مبارزه با اين مهم نيازمند جديت و همت بيشتر است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر در ادامه سخنان خود با بيان اين كه به غير از قوه قضاييه و نيروي انتظامي در امر مبارزه با مواد مخدر ساير دستگاه ها در بحث پيشگيري جديت و تلاش مضاعفي ندارند گفت: برگزاري جلسات و نشست هاي متعدد در امر هدف گذاري مبارزه با مواد مخدر باعث مي شود كه دستگاه هاي ديگر نيز در امر مبارزه به ما ملحق شوند.
مويدي افزود: طبيعتا اشكالاتي در مورد مبارزه با مواد مخدر وجود داشت كه جلسات متعدد سبب مرتفع شدن اين مشكلات شد.
به گفته رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر، مشكلات در امر مبارزه با مواد مخدر بيشتر در بحث پيشگيري و درمان است.
وي با اشاره به برگزاري اولين كنگره كشف و آناليز مواد مخدر كه 22 و 23 دي ماه سال جاري در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود گفت: اين كنگره با هدف آشنايي با دستاوردهاي جديد، ايجاد بستر مناسب براي ارتباط و تعامل بين دانشگاهيان و پليس مبارزه با مواد مخدر، فراهم كردن تسهيلات براي دانشگاه ها براي ارائه دستاوردهاي پژوهشي خود، تبادل دانش با ساير كشورها و همچنين تبيين جايگاه ايران در مسائل علمي مربوطه ايجاد شده است.

 



در پي فروريزي ساختمان 5 طبقه آوار بتني جان 3 كارگر تبريزي را گرفت

پس از 21 ساعت عمليات مداوم، جسد 3 كارگر پيدا شده و تلاش ها براي يافتن كارگر چهارم همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: حوالي ظهر روز سه شنبه به ستاد عملياتي 125اطلاع داده شد كه در خيابان بهار، كوي پيروز تبريز ساختمان بتني پنج طبقه در حال احداث ريزش كرده كه بلافاصله نيروهاي عملياتي ايستگاه 10گلستان به محل اعزام و با رسيدن به محل و مشاهده عمق حادثه درخواست نيروهاي كمكي كردند.
كرماني نژاد اضافه كرد: نيروهاي آتش نشاني در لحظات اوليه حادثه دو نفر مصدوم را از زير آوار بيرون كشيده و توسط آمبولانس هاي مركز فوريت هاي پزشكي به بيمارستان انتقال دادند.
وي خاطرنشان كرد: همچنين نيروهاي آتش نشاني پس از حدود 21 ساعت عمليات مداوم توانستند سه نفر فوت شده را خارج كرده و به مراجع ذي صلاح تحويل دهند.مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز خاطرنشان كرد: تلاش مأموران آتش نشاني تبريز براي نجات يك نفر كارگر گرفتار در زير آوار ادامه دارد.

 



شكايات مردم به سامانه 137 و 1888 بايد در كمترين زمان ممكن رسيدگي شود

«مصطفي پورمحمدي» در همايش ششمين سالروز تاسيس مركز سامانه مديريت شهري (137) كه در سالن همايش هاي بين المللي صداوسيما برگزار شد، اظهار داشت: شهرداري ها جزو مراكزي هستند كه بيشترين مراجعه كننده ها را در كشور دارند چرا كه بيشترين خدمات را در حوزه شهري و سكونت شهري به مردم مي دهند.
وي با تاكيد بر اينكه براساس قوانين و مقررات بايد يكسري از خدمات را به شهرداري ها بدهيم، افزود: متاسفانه برخي از افراد انتقاد به اين موضوع دارند كه سازمان بازرسي بنا دارد خدمات دولت را كاهش دهد اما اين گونه نيست و در واقع ما بنا داريم بار از دوش دولت برداريم.
پورمحمدي ادامه داد: ما نمي خواهيم مسئوليت ها را از دولت بگيريم و اعتقاد داريم بايد يك سري از مسئوليت ها از دوش دولت برداشته شود و به سازمان هايي از جمله شهرداري ها داده شود تا خدمات به مردم با سرعت بيشتري انجام شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به راه اندازي سامانه 137 و 1888 تاكيد كرد: اين دو سامانه بسيار پاسخگو و شفاف بوده و توانسته اند در اين مقطع خدمات خوبي را به جامعه شهري بدهند.
وي اضافه كرد: شهرداري تهران بايد به مشكلاتي كه مردم به سامانه 1888 انتقال مي دهند رسيدگي كند و در كمترين زمان ممكن مشكلات مردم را برطرف كند.
پورمحمدي با اشاره به اينكه شهرداري از جمله دستگاههاي پاسخگو به مردم بوده است گفت: شهرداري تهران با اقداماتي كه انجام داده است علاوه بر پاسخگويي مردم به سازمان بازرسي نيز به طور كامل پاسخگو بوده و در حال حاضر يكي از نهادهاي موثر در كشور است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: روند اقدامات شهرداري رو به بهبود است و اين قابل ارزش است و متاسفانه در برخي از دستگاهها اين روند رو به بهبودي ديده نمي شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه با اشاره به اينكه نهم دي در انقلاب اسلامي يكي از روزهاي بزرگ و تاثيرگذار است، افزود: كسي كه از مرز ولايت و از رهبري فاصله مي گيرد بداند كه گرفتار مواجه و حرمت شكني در عاشورا مي شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: جامعه خوب جامعه اي است حسابگر، برنامه ريز و كنترل كننده ضمن اينكه بايد در آن جامعه نيز نظارت مستمر نيز وجود داشته باشد.
روند تخلفات سير نزولي دارد
در ادامه اين همايش شهردار تهران با بيان اينكه در دهه 70 و 80 هيچ حسابرسي از شهرداري تهران نشده است، گفت: در سال 84 حسابرسي ها از شهرداري تهران آغاز شده است، به طوري كه اين حسابرسي ها به طور كامل و منظم انجام مي گيرد.
محمدباقر قاليباف با اشاره به اينكه بايد از تلاش هاي خالصانه مديران و مسئولان در حوزه 137 قدرداني و تشكر شود، اظهار داشت: خدماتي كه از سامانه 137 ارائه شده است، مختص به يك فرد يا يك مدير و مسئول نيست بلكه تمامي اعضاي شهرداري در آن سهيم هستند.
شهردار تهران در خصوص راه اندازي سامانه 137 و 1888 تاكيد كرد: راه اندازي اين دو سامانه ارائه خدمات شهري به مردم را با رشد بيشتري مواجه كرده است.
شهردار تهران اضافه كرد: سامانه 137 تنها يك خط تلفن نيست بلكه يك سياست و يك رويكرد براي شهرداري است و در واقع مردم مشكلات و موانع خود را با اين سامانه مطرح مي كنند.

 



جزئيات درگيري هاي مسلحانه در مرزهاي شرقي و غربي كشور

جانشين فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جزئيات درگيري هاي مسلحانه اخير در مرزهاي شرقي و غربي كشور را تشريح كرد.
به گزارش ايسنا اميراحمد گراوند گفت: در جريان درگيري با اشراري كه از مرز زابل قصد ورود به كشور داشتند 137كيلوگرم مواد مخدر كشف شد.
جانشين فرمانده مرزباني ناجا ادامه داد: عده اي از اشرار از هنگ مرزي زابل قصد ورود به كشور را داشتند كه ماموران مرزباني متوجه موضوع شده و در يك درگيري مسلحانه سه نفر از آنان را به هلاكت رسانده و دو نفر نيز مجروح شدند.
به گفته گراوند، ساير اشرار با باقي گذاشتن 137كيلوگرم مواد مخدر و يك جسد به داخل خاك افغانستان فرار كردند.
وي از كشف بيش از هزار فشنگ گرينف و خودرو از اشرار در مرز سراوان خبر داد و افزود: مأموران در درگيري مسلحانه ديگري در مرز سراوان از ورود سه خودروي اشرار به كشور جلوگيري كردند.
جانشين فرمانده مرزباني ناجا با اعلام خبر درگيري با اشرار در نوار مرزي نهبندان خاطرنشان كرد: دراين درگيري شش فرد مسلح كه با دو دستگاه موتورسيكلت قصد ورود غيرمجاز به كشور را داشتند، با اقدامات پيشگيرانه ماموران مرزباني به هلاكت رسيده و تعدادي نيز به افغانستان متواري شدند.
گراوند با اشاره به كشف سلاح جنگي در غرب كشورگفت: ماموران مرزباني با انجام اقدامات اطلاعاتي از ورود محموله سلاح جنگي از طريق نوار مرزي غرب كشور باخبر شدند و با انجام اقدامات عملياتي روز سه شنبه قاچاقچيان سلاح را در نهر عنبرآباد دهلران شناسايي كردند و با آنان درگير شدند.
به گفته وي اشرار هنگامي كه آتش نيروهاي مرزباني را سنگين ديدند با به جا گذاشتن مقاديري سلاح به عراق متواري شدند.

 



شهردار خرم آباد استعفا كرد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
شوراي اسلامي شهر خرم آباد با اكثريت آرا استعفاي شهردار اين شهرستان را پذيرفت.
رئيس شوراي اسلامي شهر خرم آباد در گفت وگو با كيهان گفت: وحيد رشيدي در جلسه 296 اين شورا كه به منظور استيضاح وي تشكيل شده بود استعفاي خود را به اعضا ارائه كرد كه اكثريت اعضا با استعفاي وي موافقت كردند و راي به استعفاي وي دادند.
حسن آذري افزود: در دومين جلسه استيضاح شهردار خرم آباد به دليل استعفاي وي، ادامه طرح سوال ها متوقف شد.
وي اظهار داشت: مسعود مختاري شهردار سابق خرم آباد، سازمان همياري شهرداري ها و مدير كل امور شهر و روستاي استانداري لرستان به عنوان سرپرست شهرداري معرفي و مشغول به كار شده است.
رئيس شوراي شهر اعلام كرد: اين نهاد براي انتخاب شهردار توانمند و كاردان كه قادر به تحول در مركز استان باشد از رهنمودهاي دكتر دهمرده استاندار لرستان بهره خواهد گرفت.
وحيد رشيدي كه حدود دو سال شهردار خرم آباد بود، در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد علت استعفايش، گفت: به دليل فشارهاي جانبي سياسي، عدم همكاري بعضي از اعضاي شوراي شهر، جوسازي هاي بي اساس و رواج تهمت هاي ناروا تصميم گرفتم به منظور جلوگيري از ايجاد وقفه در روند خدمت دهي به مردم و سرعت بخشيدن به معرفي شهردار جديد براي پيشبرد امور شهر استعفا دهم.

 



بهره برداري از بزرگترين مجموعه ورزشي جنوب غرب تهران

280 پروژه عمران شهري با هزينه اي بالغ بر 820 ميليارد ريال روز شنبه در منطقه 18 افتتاح مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 18، ابراهيم مداحي شهردار منطقه گفت: مجموعه ورزشي شهداي محلات خليج فارس در زميني به وسعت 2 هزار و 250متر مربع و زيربناي 2 هزار و 138 متر مربع شامل استخر، سوناي خشك و بخار، جكوزي و سالن كشتي احداث شده است. وي از ديگر طرحهاي آماده افتتاح به احداث 4 سراي محله، احداث و راه اندازي مركز رشد كودك و مادر، ساختمان شورا ياري، تجهيز و راه اندازي مركز بهداشتي و درماني شهداي شهرك دانش، ساخت و نصب گلدسته دو باب مسجد و احداث زمين اسكيت در بوستان قائم(عج) را از ديگر طرحهاي در دست بهره برداري برشمرد، مناسب سازي معابر براي معلولان، نصب پل هاي هوايي عابرپياده و تجهيز بوستانها به مبلمان و تجهيزات ورزشي از ديگر فعاليت هاي شهرداري منطقه 18 بوده است.

 



كشف 2 تن ترياك در هرمزگان طي 24 ساعت

ماموران نيروي انتظامي هرمزگان موفق شدند طي 24 ساعت با انهدام يك باند قاچاق مواد مخدر دو تن و 299 كيلوگرم ترياك كشف كنند.
به گزارش ايرنا، فرمانده نيروي انتظامي استان هرمزگان ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال اطلاع از فعاليت يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر در سطح استان، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان، بررسي اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
سرتيپ محمدعلي آخوندي افزود: ماموران طي چندين مرحله تعقيب و مراقبت، موفق به شناسايي محل اختفا و فعاليت قاچاقچيان در شهرستان پارسيان، بندر خمير، رودان، بندرعباس و ميناب شدند.
وي ادامه داد: با هماهنگي با مقام قضايي طي هفت عمليات جداگانه و با كنترل محورهاي مواصلاتي فرعي و اصلي هفت دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچيان مواد مخدر متوقف و در بازرسي اوليه دو تن و 229 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كه در داخل و بدنه خودروها جاسازي شده بود، كشف شد.
فرمانده انتظامي استان هرمزگان گفت: در اين رابطه 14 نفر از اعضاي باند قاچاق مواد مخدر به هويت معلوم دستگير شدند.

 



راه اندازي مركز توزيع داروي هلال احمر در غرب تهران

سازمان تداركات پزشكي هلال احمر به منظور ارائه خدمات مناسب دارويي به شهروندان، مركز توزيع دارويي را در غرب تهران راه اندازي كرد.
به گزارش سازمان تداركات پزشكي هلال احمر، مركز توزيع داروي هلال احمر در غرب تهران تحت پوشش شركت پخش سها هلال تلاش دارد در راستاي سياست هاي كلان جمعيت هلال احمر و سازمان تداركات پزشكي، داروهاي مورد نياز مراكز درماني و داروخانه ها را تامين كند.
شركت پخش سها هلال تاكنون در 18 استان مبادرت به ايجاد مراكز توزيع دارو كرده و براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال جاري نيز در 6 استان كشور مراكز جديد دارويي افتتاح مي شود.
مركز توزيع داروي هلال احمر شعبه غرب تهران زير نظر مركز توزيع تهران فعاليت خواهد كرد و در شهرك قدس، بلوار دريا مستقر است.

 



درخواست پليس از مردم براي شناسايي شكارچي شب

سرويس اجتماعي-
پليس از مردم خواست براي شكايت از راننده يك دستگاه خودروي پژو 405 نقره اي كه با سوار كردن بانوان جوان در ساعات شب زورگيري و آنان را مورد آزار و اذيت قرار مي داد به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.
ساعت 20:21 مورخه 24 آذر خانم جواني با چهره اي هراسان ضمن مراجعه به ماموران گشت انتظامي تهران بزرگ كه در حال گشت زني در بلوار هجرت به سمت اتوبان بسيج بودند به آنها گفت: راننده يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي كه چند متر جلوتر بر اثر سرعت بيش از حد از مسير خود منحرف شده، قصد اخاذي و زورگيري از من داشته است.
دستگيري متهم
با اعلام اين موضوع، ماموران گشت انتظامي با راهنمايي اين خانم جوان خود را به محل توقف خودرو پژو 405 نقره اي رنگ، كه راننده آن تلاش داشت تا آن را از جدول كنار خيابان خارج و از محل متواري شود، رسانده و راننده به هويت هادي-ح 27 ساله را دستگير و در بازرسي از داخل خودرو موفق به كشف يك قبضه چاقو با دسته چوبي و يك كيف دستي زنانه سفيد رنگ از صندوق عقب خودرو شدند.
خانم جوان پس از حضور در كلانتري در شكايت خود به ماموران گفت: ابتداي خيابان پيروزي به مقصد افسريه سوار يك دستگاه خودروي سواري پژو 405 نقره اي رنگ شدم كه راننده پس از طي مسير بلوار هجرت، در روبروي بيمارستان بعثت توقف كرده و در حاليكه شروع به فحاشي كرده بود، با چاقو شروع به تهديد كرد در همين زمان يك دستگاه خودرو پرايد با سه سرنشين در كنار پژو توقف كرد و در حاليكه درهاي عقب خودرو از داخل باز نمي شد و شيشه هاي عقب نيز فاقد بالابر بودند، شروع به كمك خواستن از آنها كردم، راننده پژو با ديدن اين صحنه بلافاصله پاي خود را روي گاز گذاشت و در حاليكه تلاش داشت تا از دست ماشين پرايد فرار كند به سمت اتوبان بسيج حركت كرد و نهايتا در زير پل هجرت به علت سرعت بسيار زياد، كنترل ماشين از دست راننده خارج و به داخل بلوار رفت اما با رسيدن پرايد به محل توقف خودرو، با كمك سرنشين هاي پرايد از خودرو خارج شده و در همين لحظه متوجه چراغ گردان اتومبيل پليس شدم كه بلافاصله دوان دوان خود را به ماموران رسانده و آنها نيز به سرعت راننده پژو 405 را دستگير كردند.
با توجه به كشف يك كيف زنانه از صندوق عقب خودرو پژو 405 و با توجه به اظهارات اولين شاكي پرونده، ماموران تجسس كلانتري در تحقيقات مقدماتي با بررسي مدارك شناسايي داخل اين كيف زنانه موفق به شناسايي صاحب كيف شدند.
صاحب كيف زنانه نيز با حضور در كلانتري از متهم دستگير شده به جرم زورگيري و آزار و اذيت شكايت كرد.
كارآگاهان اداره شانزدهم در روند رسيدگي به اين پرونده موفق به شناسايي تعداد ديگري از خانم هاي جوان كه توسط سرنشين يك دستگاه پژو 405 نقره اي به شيوه مشابه مورد سرقت اموال و آزار و اذيت قرار گرفته بودند شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به انتشار بدون پوشش چهره متهم اين پرونده گفت با توجه به شناسايي متهم از سوي شكات و احتمال افزايش تعداد مالباختگان و افرادي كه از سوي متهم مورد سرقت اموال و آزار و اذيت قرار گرفته باشند، به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 14 تهران، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم جهت شناسايي صادر گرديده است.
لذا در همين فرصت ضمن تاكيد بر اين نكته كه هرگونه اظهارنظر و طرح شكايت در مجموعه پليس آگاهي كاملا محرمانه تلقي و محفوظ مي باشد، از كليه افرادي كه موفق به شناسايي متهم شده و از او شكايتي درخصوص زورگيري و يا آزار و اذيت دارند دعوت مي شود تا با مراجعه به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي نسبت به طرح شكايت فرد اقدام كنند.

 



لنج حامل كالاي قاچاق در آب هاي بوشهر توقيف شد

فرمانده انتظامي استان بوشهر از كشف محموله بزرگ كالاي قاچاق از يك لنج در آب هاي اين استان خبر داد.
به گزارش ايسنا، سرتيپ رضا محمدي يگانه گفت: در پي كسب خبري مبني بر اقدام فردي در امر تهيه، توزيع و انتقال مواد محترقه و ساير اقلام قاچاق از كشورهاي عربي، بررسي موضوع به طور ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامي استان بوشهر افزود: پس از هماهنگي با مقامات قضايي، ماموران وارد لنج شدند و بعد از دستگيري متهم با هويت «غلامحسين- پ» مقادير زيادي كالاي قاچاق از جمله پنج دستگاه موتورسيكلت سنگين، 7500قوطي اسپري جنسي، 11ميليون و347 هزار ترقه، 258 هزار سيگارت، 20 هزار و 560 عدد فشفشه، 2453 عدد پايه ديش، 1500 عدد ال ام بي، 2660عدد ديش، 1669عدد دستگاه دريافت از ماهواره، 3642 عدد قرص و پودر نيروزا، 6100 عدد شوكر الكتريكي، 20 عدد ديش مخابراتي بزرگ و... راكشف و ضبط كردند.

 



سازمان بهزيستي: رويكرد آموزش و پرورش براي اجراي طرح مهارت هاي زندگي مثبت نيست

مدير مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: آموزش مهارت هاي زندگي به دانش آموزان با مشكلات عديده اي روبروست و چند سالي است كه سازمان بهزيستي با آموزش و پرورش در اين مورد به تفاهم نمي رسد.
محمد نفريه با بيان اينكه طرح هاي آموزش مهارت هاي زندگي با ريزش 800 هزار نفري دانش آموزان مواجه بوده است، اظهار كرد: در سال 87 يك ميليون و600 هزار دانش آموز تحت پوشش اين طرح ها قرار داشتند كه اين رقم در سال 88 به يك ميليون و300 هزار نفر و در سال جاري با كاهش 800 هزار نفري به 863 هزار نفر رسيده است.وي افزود: اين در حاليست كه اعتبار اختصاص يافته كاهش نيافته، اما دسترسي به مكان هاي آموزشي با كاهش مواجه بوده است.
نفريه در ادامه با بيان اينكه بسته ها و كتاب هاي آموزش مهارت هاي زندگي بهزيستي كاملا اسلامي و مورد تاييد حوزه علميه و كارشناسان است، عنوان كرد: برخي افراد در آموزش و پرورش با تنگ نظري اجازه نمي دهند، آموزش مهارت هاي زندگي گسترش يابد، اين در حاليست كه اين مهارت ها پايه اي اسلامي دارند حال آن كه آموزش و پرورش داراي برخوردي منفي است.
مدير مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي در ادامه با بيان اينكه آموزش و پرورش خود آموزش اين مهارت ها را عهده دار شده است، گفت: مهارت هايي كه در دستور كار آموزش و پرورش قرار دارند با مهارت هايي كه سازمان بهزيستي آموزش مي دهد، متفاوت است، لذا به دليل اين محدوديت ها آموزش مهارت ها به سمت محلات سوق يافته است.
به گفته وي در سال گذشته 113هزار نفر از طرح هاي آموزشي سازمان بهزيستي در محلات برخوردار شدند و اين رقم در سال جاري رشدي 3/2برابري خواهد داشت. همچنين 336 گروه هميار سلامت روان در 277 پايگاه سلامت اجتماعي مشغول فعاليت هستند.
نفريه در ادامه با اشاره به آنچه در بسته هاي آموزشي مهارت هاي زندگي آموزش داده مي شود، عنوان كرد: مهارت حل مسئله، كنترل هيجان، نه گفتن، دوست يابي و حل اضطراب از جمله مواردي است كه در آموزش مهارت هاي زندگي به آنها پرداخته مي شود.
وي در ادامه همكاري وزارت علوم در اين زمينه را مثبت ارزيابي و عنوان كرد: در سال گذشته 44 هزار و700 دانشجو تحت پوشش آموزش مهارت هاي زندگي قرار گرفتند و علاوه بر اين 38 هزار و600 نفر در محيط كار، 113 هزار نفر در محلات و 163هزار كودك در مقطع پيش دبستاني آموزش لازم را دريافت كردند.
وي افزود: 130 هزار نفر هم تحت آموزش هاي پيش از ازدواج و 102 هزار نفر هم تحت آموزش هاي خانواده از جمله فرزندپروري قرار گرفتند.

 



مترو تهران از ساعت 16 امروز رايگان است

سرويس اجتماعي-
شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) طي اطلاعيه اي اعلام كرد: مترو تهران از ساعت 16 امروز تا پايان روز جمعه رايگان است.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به مراسم هاي معنوي كه همزمان با يوم الله 9 دي در پنجشنبه شب و مصادف با شب شهادت حضرت رقيه(س) در تهران برگزار مي شود جهت رفاه حال شهروندان محترم، سرويس دهي شبكه حمل و نقل مترو از ساعت 16 روز پنجشنبه هشتم ديماه لغايت پايان حركت قطارها به صورت رايگان مي باشد.
ضمنا به منظور رفاه حال شهروندان محترم جهت حضور در مراسم هاي يوم الله 9 دي (روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت) شبكه حمل و نقل مترو تهران به صورت رايگان مي باشد.

 



هجوم به حراجي هاي انگليس

شروع فصل حراج فروشگاه هاي انگليسي صف هاي طولاني را در اين كشور ايجادكرده است.
در آخرين روزهاي سال به ويژه در روز دوشنبه كه موسوم به عيد هديه مردم انگليس براي خريد از حراجي هاي اين كشور نامگذاري شده است، صف هاي طولاني به راه انداخته اند و به فروشگاه ها هجوم آورده اند.

 



خلاف كنيد كارت رنگي بگيريد!

رانندگان متخلف در شيخ نشين دوبي نسبت به تخلف خود كارت سبز، زرد و قرمز دريافت مي كنند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ «عمر عبدالعزيز الشامسي»، مدير اداره راهنمايي و رانندگي دوبي گفت كه از سال جديد ميلادي رانندگان متخلف در شيخ نشين دوبي نسبت به تخلف انجام داده كارت هاي سبز، زرد و قرمز خواهند گرفت.
وي افزود: رانندگاني كه نخستين بار تخلف كنند، كارت سبز مي گيرند و كارت زرد براي رانندگاني است كه دو بار تخلف مي كنند و كارت قرمز به رانندگاني كه سومين تخلف را انجام دهند داده مي شود.
مدير اداره راهنمايي و رانندگي دوبي گفت: رانندگاني كه سه بار تخلف كنند كارت قرمز مي گيرند و خودرو آنان توقيف مي شود.

 



جنجالي دوباره بر سر عكس هاي قذافي

پخش تصاويري در شبكه هاي ماهواره اي نشان مي دهد، لباس هاي معمر قذافي لحظاتي قبل از مرگش كاملا از تن وي خارج شده بود.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه اينترنتي القدس العربي، در اين تصاوير قذافي پيش از انتقال داخل آمبولانس توسط مخالفان كاملا لخت و عريان بوده است.
انتشار اين تصاوير با واكنش هاي مختلفي از سوي بازديدكنندگان روبرو شده و برخي آن را عين وحشيگري دانسته اند. البته اين افراد در عين حال اقدامات سركوبگرانه و وحشيانه قذافي در زمان انقلاب را نيز محكوم كردند.
از طرفي برخي ديگر از كاربران «عايشه» دختر قذافي را متهم به انتشار اين تصاوير كردند تا در پي آن امنيت و ثبات ليبي را با مشكل روبرو و چهره انقلابيون را مخدوش كند. اين در حالي است كه دختر قذافي طي دادخواستي از دادگاه جنايي بين المللي تقاضا كرده درباره مرگ پدرش تحقيق كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14