(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 دی 1390- شماره 20113

حديث دشت عشق
هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال
مصاف ستارگان در كرج
اخبار كوتاه از فوتبال
رئيس فدراسيون هندبال از برنامه هاي اين فدراسيون مي گويد
از مبارزه با بازيكن سالاري تا برگزاري 7 ديدار تداركاتي
با درخواست باقري و موافقت افشارزاده سليمي پرچمدار ايران در المپيك لندن نيست
مارتينتي: خطر تعليق كشتي ايران وجود ندارد
احتمال بازگشت ميران به ليگ جودوي هلند
خواندني از ورزش ايران
من مخالف نبودم
بنا : گفتند ليگ كشتي فرنگي را برگزار مي كنيم، اما نكردند



حديث دشت عشق

به ياد سردار رشيد، شهيد «محمدحسن حسنيان»
شير بيشه گمنام
شهيد «محمدحسن حسنيان» فرزند حاجي محمد حسنيان در سيزدهمين روز از دومين ماه بهار سال 1341 در جوار آرامگاه دانشمند بزرگ ايراني ابوعلي سينا از استان همدان ديده به جهان گشود و در يك خانواده مذهبي رشد نمود.
او از خردسالي همواره همراه پدر و برادر بزرگش حاج علي در جلسات متعدد مذهبي اعم از داخل منزل و خارج از منزل شركت مي نمود. تا اينكه خانواده به ضرورت شغلي نقل مكان كرده و از همدان به تهران عزيمت كردند.
خانواده شهيد چون آقاي حاجي محمد حسنيان از انقلابيون سال 1341 بودند همواره در پخش اعلاميه ها و نوارهاي صوتي امام رضوان الله عليه كوشا بودند لذا محمدحسن با امام و انقلاب بيگانه نبود و از همان دوران كودكي و نوجواني با امام و اهدافش آشنا بود تا اينكه وجودش حاكي از عشق مذهبي و روح انقلابي شد.
او همواره در تظاهرات خياباني شركت مي كرد و امام و امت را ياري مي رساند. بعد از پيروزي انقلاب از جمله كساني بود كه به طور ضربتي آموزش هاي نظامي را فرا گرفت و به اولين نداي سپاه پاسداران انقلاب لبيك گفت و در سال 1358 وارد سپاه شد و به عضو رسمي سپاه درآمد.
از جمله مسئوليت هايش حفظ امنيت محل استقرار امام رضوان الله عليه و كنترل تردد افراد بود و وي از جمله افرادي بود كه در تسخير لانه جاسوسي آمريكا تلاش فوق العاده اي داشت. و در زمان رياست جمهوري حضرت آيت الله خامنه اي محافظ ايشان بود و در شروع جنگ از جنوب تا غرب همچنان پرتلاش بود كه به «شير بيشه گمنام» معروف بود.
محمدحسن حسنيان در اكثر عمليات ها شركت نمود و در عمليات فتح المبين تير به يك ميلي گردنش اصابت كرد كه به گفته پزشك معجزه الهي شد كه از گردن فلج نشد و افتخار 75 درصد جانبازي را داشت و طي چند نوبت از كتف، دست و پا هم مجروح شده بود. او شيميايي هم شده بود. در عمليات هايي چون عاشوراي(3) جزء فرماندهاني بود كه خوش درخشيد و در عمليات والفجر(8) و كربلاي (4) در زمره فرماندهاني بود كه مشكلات عملياتها را بررسي مي كرد و راهكار ارائه مي داد.
شهيد محمدحسن حسنيان با بزرگاني چون شهيد كاظم رستكار و شهيد علي موحددانش همدوره بود و ارادت خاصي به آنان داشت و در طي اين آشنايي توانسته بود درجات عالي نظامي را به اتمام برساند.
او سرانجام در عمليات بازپس گيري فكه كه در 13/2/1365 انجام شد در حالي كه دو چشمش را تقديم راه نوراني انقلاب كرده بود به شهادت رسيد.

 



هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال
مصاف ستارگان در كرج

رقابت هاي هفته سيزدهم ليگ برتر واليبال امروز در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود و در مهمترين مسابقه كاله به مصاف تيم بدون شكست سايپا مي رود.
رقابت هاي هفته سيزدهم و پاياني دور رفت ليگ برتر واليبال باشگاه هاي كشور در حالي عصر امروز در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود كه در حساس ترين مسابقه، تيم هاي پرستاره كاله مازندران و سايپا البرز به مصاف هم مي روند.
كاله آمل با شكست در دو مسابقه پيشين خود در اين رقابت ها تا رده چهارم جدول رده بندي سقوط كرد و براي خروج از اين شرايط بايد روبروي تيمي قرار بگيرد كه تمام 11 بازي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته است. كاله مازندران در حالي ميهمان تيم سايپا البرز است كه تا پيش از شكست در برابر تيم هاي بازيج اسانس كاشان و گيتي پسند اصفهان، شانه به شانه صدرنشين در بالاي جدول پيش مي رفت.
كاله، اما با دو شكست اخير جايگاه دومي را به پيكان تهران واگذار كرد و با قرار گرفتن در مكان چهارم، به مصاف تيم صدرنشين ليگ مي رود.
سايپا البرز هم كه تاكنون نامش را به عنوان تيم بدون شكست ليگ برتر ثبت كرده، اين شانس را دارد تا با برتري برابر تيم پرمهره كاله مازندران، صدرنشين دور رفت اين مسابقات را از آن خود كند.
حضور بازيكناني نظير عليرضا نادي، سعيد معروف، فرهاد نظري افشار، حمزه زريني، عادل غلامي و آرش صادقياني در تركيب تيم كاله و پويا فياضي، آرش كمالوند، مهدي مهدوي و تئودور توكدانف در تركيب تيم سايپاي البرز، اين دو تيم را به تيم هاي پرستاره و با انگيزه بيست و پنجمين دوره ليگ واليبال تبديل كرده است.
بهروز عطايي سرمربي تيم كاله پيش از اين ديدار اميد زيادي دارد تا تيم منسجم و هماهنگ سايپا را در كرج شكست دهد و يك گام ديگر به صدر جدول نزديك شود. با اين حال به نظر نمي رسد تيم پرقدرت سايپا به سادگي تسليم شود.
باريج اسانس هم كه پس از بركناري مصطفي شجاعي، حسين معدني را به عنوان سرمربي جديد خود معرفي كرده است امروز ميهمان پيشگامان كوير يزد است.
برنامه كامل تمام مسابقات هفته سيزدهم ليگ برتر كه همگي ساعت 17 برگزار مي شود به شرح زير است:
چهارشنبه 14/10/1390
¤ نوين كشاورز- پيكان (تهران)
¤ هاوش گنبد- شهرداري تبريز (گنبد)
¤ كرمان- شهرداري اروميه (كرمان)
¤ سايپا البرز- كاله مازندران (كرج)
¤ پيشگامان كوير- باريج اسانس (يزد)
¤ آلومينيوم المهدي- ميزان خراسان (بندرعباس)
¤ مناطق نفت خيز- گيتي پسند (اهواز)
جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر واليبال تا پيش از آغاز هفته سيزدهم: 1- سايپا البرز 30 امتياز 2- پيكان 27 امتياز 3- شهرداري اروميه 26 امتياز 4- كاله مازندران 25 امتياز 5- گيتي پسند 22 امتياز و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيرواني مدير فني تيم فوتبال ناشنوايان
غلامحسين پيرواني مدير فني تيم فوتبال ناشنوايان و مشاور فرهنگي فدراسيون ورزشهاي ناشنوايان شد.
پس از ديدار با دكتر كاظم نظم ده رئيس فدراسيون، غلامحسين پيرواني به عنوان مشاور فني تيم فوتبال ناشنوايان و مشاور فرهنگي فدراسيون منصوب گرديد.
تيم فوتبال ناشنوايان ايران بازي هاي آسيا - اقيانوسيه كه بهار سال آينده در كره جنوبي برگزار مي شود را در پيش دارد.
دايي هم از مايلي كهن شكايت مي كند
وكيل علي دايي با اشاره به اظهارات اخير محمد مايلي كهن عليه موكلش تاكيد كرد كه در هفته جاري از مايلي كهن رسما شكايت خواهد شد.
عسگري پيش بين با بيان اينكه اظهارات مايلي كهن مديران تيم پيروزي را نيز مورد هجمه قرار داده است، ادامه داد: بر اساس صحبت هاي مايلي كهن، علي دايي تصميم گرفته است ازحق طبيعي خود استفاده كرده و شكايتي را عليه مايلي كهن تنظيم كند. وكيل دايي، عنوان كرد: هنوز شكايتي از سوي دايي عليه مايلي كهن صورت نگرفته، اما در هفته جاري اين شكايت انجام خواهد شد. پيش از اين باشگاه پيروزي نيز درپي صحبت هاي محمد مايلي كهن در مورد مديريت اين باشگاه، از وي به مراجع قضايي شكايت كرده بود.
جاسم كرار از استقلال رفتني شد
بازيكن عراقي تيم فوتبال استقلال از اين تيم جدا خواهد شد. در حالي كه پيش از اين عنوان شده بود مشكل استقلال با باشگاه حل شده و مي تواند به تمرين بازگردد، اين قضيه منتفي شده و كرار از تيم جدا خواهد شد. علي فتح الله زاده درباره دليل اين مساله گفت: طبق جلسه و صحبتي كه با بزرگان باشگاه داشتيم قرار شد كه كرار به باشگاه برگردد و حتي در تماسي كه با خود جباري هم داشتم، اين بازيكن عنوان كرد كه مشكل خاصي ندارد و كرار مي تواند برگردد، اما زماني كه چهره كرار را ديدم احساس كردم در آينده مي تواند بار ديگر مشكل ساز شود و شرايط رواني خوبي ندارد. به همين دليل تصميم گرفتيم كه از باشگاه جدا شود.
دروازه بان شهرداري ياسوج با 150 ميليون تومان درپيروزي
مديرعامل باشگاه شهرداري ياسوج از قطعي شدن حضور دروازه بان اين تيم در پيروزي خبر داد.مديرعامل باشگاه شهرداري با اعلام اينكه حضور اين دروازه بان در پيروزي قطعي شده گفت: حدود 150 ميليون براي رضايتنامه اين بازيكن از پيروزي پول گرفتيم اما اينكه با خود اين بازيكن چه مبلغي را توافق كرده اند، خبر ندارم.
خلعتبري در راه عجمان
مهاجم ملي پوش ايراني به عجمان امارات نزديك تر شد. پس از اينكه محمدرضا خلعتبري، مهاجم ملي پوش ايراني الغرافه از ليست اين تيم خارج شد، تيم اماراتي عجمان پيشنهاد جدي را به مهاجم اين تيم ارائه كرده و به احتمال زياد، خلعتبري براي ادامه فوتبالش در فصل جاري راهي امارات خواهد شد.روز نامه الكاس در اين خصوص نوشت: باشگاه ليون فرانسه پيشنهاد جدي را به ابراهيم توره، مهاجم سنگالي عجمان و سابق سپاهان ارائه كرده و در صورت جدايي اين مهاجم، مهم ترين گزينه جايگزيني براي توره از ديدگاه مسئولان عجمان خلعتبري محسوب مي شود.
سمت جديدكفاشيان در فيفا
دبيركل فدراسيون جهاني فوتبال از عضويت كفاشيان در كميته فوتسال فيفا خبر داد. جرومي والكه با ارسال نامه اي به علي كفاشيان اعلام كرد كه وي به عنوان عضو كميته فوتسال فيفا انتخاب شده است.
استقلال بازيكن تربيت يزد را گرفت
حسين علوي، هافبك تيم تربيت يزد دوشنبه شب با انعقاد قراردادي دوساله و ثبت آن در هيئت فوتبال استان تهران به عضويت استقلال درآمد.اين بازيكن كه براساس اعلام سايت باشگاه استقلال به عنوان سهميه زير 23 سال به اين تيم آمده در نيم فصل نخست در تيم تربيت يزد حضور داشت اما در 13 بازي اخير اين تيم اصلا فرصت بازي پيدا نكرده است!براساس اعلام مرتضي برگي زر، سرمربي پيشين تيم تربيت يزد، علوي در آخرين روزهاي دوران آماده سازي پيش فصل به عضويت اين تيم يزدي درآمد و در تمرينات تيم دچار مصدوميت شد.مصدوميت، اين بازيكن جوان را از تركيب تيم دور كرد تا جايي كه فرصت حضور در تركيب اصلي تيم تربيت يزد را حتي براي يك بازي هم پيدا نكرد.
ژاوي بهترين بازيساز جهان
ژاوي هرناندز براي چهارمين سال پياپي به عنوان بهترين بازيساز دنيا انتخاب شد. فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال براي چهارمين سال پياپي ژاوي هافبك بارسلونا و تيم ملي اسپانيا را به عنوان بهترين بازي ساز دنيا معرفي كرد. ژاوي در اين راي گيري كه بين كارشناسان فوتبال و رسانه هاي 81 كشور جهان به انجام رسيد مقام اول را كسب كرد و پس از او ليونل مسي، آندره اينيستا و مسوت اوزيل به ترتيب دوم تا چهارم شدند.

 



رئيس فدراسيون هندبال از برنامه هاي اين فدراسيون مي گويد
از مبارزه با بازيكن سالاري تا برگزاري 7 ديدار تداركاتي

رئيس فدراسيون هندبال با اشاره به برگزاري هفت مسابقه تداركاتي در كشور كرواسي گفت: ريمانيچ نظم خوبي به تيم داده و زمينه موفقيت براي تيم ملي فراهم است.
جلال كوزه گري اظهار كرد: خوشبختانه وضعيت تيم ملي رضايت بخش است و ملي پوشان در دو بازي دوستانه با تيم قطر عملكرد خوبي داشتند. ان شاءالله تيم ملي بعد از سفر به كرواسي و برگزاري هفت ديدار تداركاتي در اين كشور با آمادگي كامل عازم مسابقات انتخابي جام جهاني در عربستان مي شود. وي با اشاره به جوانگرايي در تيم ملي هندبال خاطرنشان كرد: من معتقدم كه تيم نوجوانان پايه و اساس تيم جوانان است و تيم جوانان هم بنيان تيم بزرگسالان را شكل مي دهد و همواره بايد روي جوانگرايي در تيم هاي ملي تأكيد كرد. خوشبختانه در حال حاضر بيش از 90 درصد تركيب تيم ملي كمتر از 24 سال سن دارند و مي توانند با يك برنامه ريزي صحيح موفقيت هاي بسياري را براي هندبال ايران رقم بزنند.
رئيس فدراسيون هندبال با تأكيد بر مقابله با بازيكن سالاري در تيم ملي گفت: ريمانيچ نظم خوبي به تيم ملي داده و برنامه مناسبي را براي موفقيت تيم ملي تدوين كرده است. ممكن است اين نظم به مزاج چند نفر خيلي مطلوب نباشد، اما در مجموع به نفع تيم است. من خودم از نزديك شاهد تمرينات تيم ملي بودم و فكر مي كنم با شناخت بيشتري كه ريمانيچ و بازيكنان نسبت به يكديگر پيدا كرده اند مي توانيم به موفقيت تيم اميدوار باشيم.

 



با درخواست باقري و موافقت افشارزاده سليمي پرچمدار ايران در المپيك لندن نيست

اگرچه پيش از اين اعلام شده بود كه بهداد سليمي بيشترين شانس را براي پرچمداري در كاروان ورزشي ايران در بازي هاي المپيك لندن دارد، اما در بازديد ديروز دبيركل كميته ملي المپيك از اردوي وزنه برداران مشخص شد كه بهداد سليمي به صورت قطعي پرچمدار ايران نخواهد بود.
بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك و رئيس سابق فدراسيون وزنه برداري ديروز به اردوي تيم هاي ملي وزنه برداري رفت و از نزديك شرايط اردو و نحوه تمرين ورزشكاران اين رشته را بررسي كرد.
او در پايان تمرين ديروز تيم ملي همه وزنه برداران را جمع كرد و در ارتباط با پاداش مدال آوران وزنه برداري گفت: به احتمال فراوان طي دو هفته آينده پاداش هاي خوبي از سوي كميته ملي المپيك به وزنه برداران اهدا مي شود. اما مهمترين بحثي كه ديروز در اردوي تيم ملي انجام گرفت، پيرامون پرچمداري كاروان ايران در بازي هاي المپيك لندن بود. امروز در اردوي تيم ملي افشارزاده اعلام كرد كه با توجه به بررسي هاي صورت گرفته وزنه برداري از جمله اولين تيم هايي است كه به لندن مي رود و با توجه به حضور بهداد سليمي ترجيح مي دهيم كه او پرچمدار كاروان ايران باشد. در مقابل نيز كورش باقري به عنوان سرمربي تيم ملي با ارائه دلايل فني به صورت ضمني با اين مساله مخالفت كرد و از دبيركل كميته ملي المپيك اجازه گرفت كه فردي ديگر اين مسئوليت مهم در بازي هاي المپيك را بر عهده گيرد. افشارزاده نيز با كمال ميل اين موضوع را قبول كرد و اعلام كرد كه بايد به جاي بهداد سليمي، به دنبال پرچمدار ديگر براي بازي هاي المپيك باشيم. بدين صورت پرونده پرچمداري بهداد سليمي در بازي هاي المپيك لندن بسته شد.

 



مارتينتي: خطر تعليق كشتي ايران وجود ندارد

رئيس فدراسيون جهاني كشتي در نامه اي به فدراسيون كشتي ايران اعلام كرد كه خطيب مورد حمايت اين فدراسيون است.
مهدي خالدي رئيس كميته روابط بين الملل اعلام كرد، در نامه رافائل مارتينتي رئيس سوئيسي فيلا آمده است: نامه شما مبني بر اين كه هنوز انتخابات رئيس جديد فدراسيون كشتي ايران انجام نشده و اين موضوع طبق قانون دنبال مي شود را دريافت كردم.
لازم است به اطلاع برسانيم كه آقاي حجت الله خطيب سرپرست فعلي فدراسيون كشتي ايران را تا انجام انتخابات بعدي مورد حمايت قرار مي دهيم.
پيش از اين يزداني خرم رئيس قبلي فدراسيون كشتي اعلام كرده بود كه خطر تعليق كشتي ايران را تهديد مي كند.

 



احتمال بازگشت ميران به ليگ جودوي هلند

سرگروه سابق تيم ملي جودو كه تصميم دارد به تاتامي مسابقات بازگردد براي حضور در يك تيم هلندي راهي اين كشور خواهد شد.
سنگين وزن سابق تيم ملي جودو كه در يك برهه هدايت تيم ملي را در اختيار داشت، قرار است بزودي راهي هلند شود. محمود ميران كه هفته گذشته با شكل و شمايلي جديد به سالن مسابقات ليگ برتر آمده بود، در اين خصوص گفت: يك تيم هلندي براي حضور در تركيب اين تيم جهت شركت در ليگ اروپا به من پيشنهاد داده است كه هنوز به آن پاسخي نداده ام. اين امكان وجود دارد كه با افزايش سطح تمرينات بزودي دوباره به هلند بروم.
وي كه در زماني در ليگ هلند به عنوان يك ستاره درخشيد و حتي «وندرگيست»، ستاره سنگين وزن هلندي ها را «اپيون» كرده بود از تيم آينده خود در اين كشور نامي به زبان نياورد و افزود: قبل از هر چيز بايد تمرينات خود را افزايش داده و به آمادگي لازم دست پيدا كنم. در آن صورت به حضور در ليگ هلند فكر خواهم كرد.
ميران در بخش ديگري از گفتگوي خود افزود: مي خواهم در مسابقات قهرماني آسيا حضور داشته باشم. اگر به هلند نروم، در يك تيم داخلي روي تاتامي ليگ مي روم و به تدريج براي حضور در اين مسابقات آماده خواهم شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي تكواندوي كشورمان كه قرار بود با پنج تكواندوكار راهي باكو شود به دليل مخالفت شوراي برون مرزي وزارت ورزش و امور جوانان با اين سفر، تمرينات خود را در تهران پيگيري خواهد كرد.
¤ 18 بازيكن به سومين مرحله از اردوي آمادگي تيم ملي فوتبال 7 نفره جانبازان و معلولين دعوت شدند. اين نفرات تمرينات خود را به منظور آمادگي براي حضور در رقابت هاي پارالمپيك 2012 لندن، از 16 تا 25 دي ماه در جزيره كيش برگزار مي كنند.

 



من مخالف نبودم
بنا : گفتند ليگ كشتي فرنگي را برگزار مي كنيم، اما نكردند

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي مي گويد: برخلاف اظهارنظرهاي بيان شده مخالف برگزاري رقابت هاي ليگ برتر نيستم.
محمد بنا با بيان اين مطلب افزود: من هم مي دانم كه برگزاري يك ليگ قوي و مناسب مي تواند هم به تيم ملي و هم به كشتي گيران از نظر مالي كمك كند. امسال به صورت مكرر از طرف مسئولان كميته ليگ به ما اعلام شد كه ليگ فرنگي برگزار مي شود اما خبري نشد و فكر مي كنم مسئولان امر در اين زمينه ضعيف عمل كردند.
بنا در مورد برنامه هاي تيم ملي كشتي فرنگي اظهار داشت: مرحله چهارم اردوي ما از روز جمعه 16 دي ماه آغاز مي شود و شركت در رقابت هاي جام «وهبي امره» و قهرماني آسيا در كره جنوبي در بهمن ماه در برنامه ما قرار دارد. هدف اول ما كسب چهار سهميه در رقابت هاي گزينشي المپيك در قاره آسيا در قزاقستان و در فروردين ماه است كه بر اين اساس فكر مي كنم به احتمال 99 درصد سهميه حضور در اين رقابت ها را در چهار وزن بگيريم البته كار ما در اوزان 55 و 74 كيلوگرم مشكل تر است. ما در چهار وزن، چهار فرنگي كار را مدنظر داريم كه بر اين اساس آنها را بعد از رقابت هاي قهرماني آسيا انتخاب مي كنيم.
دارنده مدال نقره جهان در پايان خاطرنشان كرد: سوريان پس از مصدوميت پيش از رقابت هاي آزمايشي المپيك لندن و با انجام فيزيوتراپي بتازگي تمرينات خود را آغاز كرده است و اگر به شرايط آرماني و موردنظر برسد در دهه دوم فروردين ماه در رقابت هاي گزينشي المپيك 2012 لندن در قاره آسيا شركت مي كند تا سهميه ورودي المپيك را بدست آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14