(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 دی 1390- شماره 20113

مرگ بيش از 4 هزار تهراني بر اثر ناراحتي قلبي
جلوگيري از سفر زنان بدحجاب در فرودگاه
افزايش نجومي قيمت قبر توسط شهرداري
جزئيات دستگيري 3 مرزبان توسط پاكستان
شناور جمع آوري زباله در انزلي به آب انداخته شد
منطقه 6تهران ركورددار وقوع تصادفات
اولتيماتوم پليس به كافي نت داران
مجازات 1200 ميليارد توماني قاچاقچيان كالا و ارز در 7 ماه گذشته
فروپاشي يك خانواده با تاثيرپذيري ازشبكه ماهواره اي
عرضه سوخت 100 توماني در بروجرد
وقوع دو زمين لرزه به فاصله 3 ساعت در اردبيل
اردكان شهر آزمايشي در پروژه توليد پسته ارگانيك شد
دستگيري انتشاردهندگان تصاوير بازيگران زن در فضاي مجازي
تحريم مراسم صبحانه شهردار نيويورك توسط مسلمانان
فروش فرزند در اينترنت
هجوم سارقان به مقبره هاي چين



مرگ بيش از 4 هزار تهراني بر اثر ناراحتي قلبي

براساس آخرين آمار منتشر شده در 9 ماهه نخست سال جاري 4 هزار و 606 تهراني بر اثر ناراحتي هاي قلبي جان باختند.
به گزارش فارس، در 9 ماهه اول سال جاري 37 هزار و 910 نفر در تهران فوت كرده اند كه 21 هزار و 192 نفر مرد، 14 هزار و 747 نفر زن و هزار و 971 نفر نوزاد بوده است.
كمترين فوت شدگان از نظر سني 5 تا 9 سال بوده است و بيشترين فوت شدگان از نظر سني 65 سال به بالا بوده اند.
براساس اين گزارش، تعداد فوت شدگان در مدت مشابه در سال گذشته 36 هزار و 812 هزار و 812 نفر بوده كه 20 هزار و 675 نفر آنها مرد و 14 هزار و 205 نفر آنها زن و هزار و 932 نفر نوزاد بوده است.
همچنين در 9 ماهه اول سال جاري 27 هزار و 138 نفر در داخل بهشت زهرا شهرداري تهران دفن شده كه هزار و 876 نفر آنها نوزاد، 14 هزار و 662 نفر آنها مرد و 10 هزار و 597 نفر آنها زن بوده است.
تعداد افرادي كه در بهشت زهرا در مدت مشابه در سال گذشته دفن شده اند، 26 هزار و 779 نفر بوده كه 10 هزار و 364 نفر زن و 14 هزار و 578 نفر مرد و هزار و 837 نفر نوزاد بودند.
بيشترين علت فوت تهراني ها در 9 ماهه نخست امسال ناراحتي قلبي بوده است. تعداد اين افراد 4 هزار و 606 نفر بوده كه 2 هزار و 46 نفر آن زن و 2 هزار و 489 نفر مرد و 71 نوزاد بوده است.
كمترين تعداد متوفيان در منطقه 22 و بيشترين تعداد متوفيان در منطقه 4 بوده است.
براساس اين گزارش، بيشترين علت فوت تهراني ها در مدت مشابه در سال گذشته بر اثر ناراحتي هاي قلبي، 5 هزار و 35 نفر بوده كه 2 هزار و 227 نفر آن زن و 2 هزار و 761 نفر مرد و 47 نوزاد بوده است، كمترين تعداد متوفيان در منطقه 22 و بيشترين تعداد متوفيان در منطقه 4 بوده است.
افزايش 30درصدي
مراجعه كودكان به پزشكان
مدير گروه اطفال دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: آلودگي و سرماي هوا مراجعه اطفال به پزشكان را با افزايش 30درصدي مواجه كرده زيرا عفونتهاي ويروسي به صورت گسترده در شهر منتشر شده است.
«علي اكبر سياري» با اشاره به آلودگي هواي تهران اظهار داشت: يكي از خطراتي كه سلامتي كودكان را تهديد مي كند آلودگي هواست؛ البته آلودگي هوا را بايد به دو دسته آلودگي هاي هواي آزاد و آلودگي هواي داخل آپارتمان، ساختمان، اتاق ها و محلي كه در آن زندگي مي كنيم، تقسيم كرد.
وي از خطرات آلودگي هواي داخل ساختمان ها به علت گازگرفتگي اشاره كرد، گفت: بخشي از آلودگي داخل ساختمان نيز در بچه هايي كه حساسيت و عفونت تنفسي دارند اثرگذار است كه خطر آن بيشتر است چرا كه حملات آسم در آنها ممكن است آغاز شود و مشكلات تنفسي اين كودكان كه معمولا ويروسي است منجر به عفونت مي شود و آنها دچار عفونت باكتريال تنفسي مي شوند.
مدير گروه اطفال دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تصريح كرد: اين بچه ها معمولا دچار سردرد، سرگيجه، پرخاشگري، بي قراري، بي حالي، خستگي و خواب آلودگي مي شوند و در بچه هايي كه بيماري هاي پيشرفته تنفسي دارند قطعا خطرش بيشتر است.
وي درخصوص آلودگي هاي هوا در محيط باز نيز گفت: آلودگي هوا در محيط باز بيشتر به دليل گازهايي است كه از اگزوز خودروها خارج مي شود و اكثر اين نوع از آلودگي ها در تهران نيز مربوط به همين موضوع است. اين نوع آلودگي مانند آلودگي هوا ناشي از مونواكسيد كربن كه منجر به مرگ مي شود نيست، اما اثر تدريجي دارد و يك قاتل خاموش محسوب مي شود.
اين فوق تخصص گوارش اطفال تاكيد كرد: به علت اينكه آلودگي هواي تهران نهفته و خاموش است كسي متوجه نمي شود و افرادي كه حالشان بدتر شده و فوت كردند صرفا به دليل آلودگي هواست يا بيماري زمينه اي ديگري داشته اند؛ اما آنچه كه مشخص است اين است كه آلودگي هوا روي سلامت كودكان به ويژه از نظر تنفسي و مغزي آثار سوء بسيار زيادي در كوتاه مدت دارد.
وي مراجعه اطفال به پزشكان را در اين ايام با افزايش 30درصدي به سه دليل عنوان كرد و گفت: عفونت ويروسي كه در سطح گسترده اي در شهر پخش است، سرما و آلودگي هوا 3 عاملي هستند كه باعث مراجعه اطفال به پزشكان مي شود.

 



رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد
جلوگيري از سفر زنان بدحجاب در فرودگاه

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: پليس فرودگاه از سفر زنان بدحجاب و مانكن در فرودگاه ها جلوگيري مي كند.
به گزارش مهر سردار نبي الله حيدري افزود: يكي از مطالبات مردم از جامعه تحقق امنيت اخلاقي است، در اين بخش نگاه ناجا اين است كه با اعمال مجرمانه از جمله پوشيدن لباس مردانه و علايم ابتذال غربي برخورد شود.
وي گفت: از نظر ما بايد عفاف و حجاب در جامعه حفظ شود و متاسفانه مواردي كه ما در كشور مي بينيم در اروپا نيز وجود ندارد.
سردار حيدري افزود: پليس فرودگاه از تردد افرادي كه در فرودگاه ها لباس مردانه مي پوشند و مانند مانكن ها تي شرت بر تن كرده و وضعيت خود را قبل از سفر اصلاح نمي كنند جلوگيري مي كند.
وي گفت: خوشبختانه 98 درصد مردم پوشش خوبي دارند و افرادي كه بخواهند با پليس درگير شوند و وضعيت خود را اصلاح نكنند با آنها برخورد مي شود.
سردار حيدري گفت: از نظر پليس برترين حجاب چادر است كه البته برخي از حجابهاي ديگر مانند مانتو نيز كامل است.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور در ادامه افزود: مردان نيز هنگام سفر اگر تي شرت هاي چسبان يا داراي علايم غربي بپوشند از سفر آنها جلوگيري مي شود.
سردار حيدري تاكيد كرد: متاسفانه اخلاق جامعه با ماهواره دچار ابتذال شده و با وجود اينكه 70 درصد جامعه متكي به خانواده است اما برخي ها با رواج ماهواره نهاد خانواده را هدف قرار داده اند. دشمنان بايد بدانند كه انقلاب ما با ماهواره از بين نمي رود.
حيدري در ادامه يكي از دغدغه هاي پليس فرودگاه را برخورد با حمل كنندگان و قاچاقچيان موادمخدر صنعت هوانوردي دانست و گفت: در اين زمينه پروازهاي آلوده را شناسايي و براساس آن برنامه ريزي كرديم.

 



در جلسه شوراي شهر مطرح شد
افزايش نجومي قيمت قبر توسط شهرداري

سرويس اجتماعي-
اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه ديروز اين شورا با اشاره به افزايش نجومي قيمت قبر توسط شهرداري تهران گفتند: شهرداري به صورت غيرقانوني و بدون تصويب شورا قيمت هاي جديد را اجرايي كرده است.
به گزارش كيهان حبيب كاشاني گفت: با وجود اينكه قيمت هاي جديد در شوراي شهر به تصويب نرسيده اما اجرايي شده است.
وي افزود: در حالي كه مردم در بهشت زهرا به آرامش نياز دارند شهرداري با هزينه هاي هنگفت دست به اقداماتي نظير سنگ فرش كردن مي زند.
كاشاني ادامه داد: تماس هاي تلفني زيادي به ما مي شود كه از برخي رفتارها گلايه مي كنند، مردم در بهشت زهرا تعلق خاطر دارند و نبايد با آنها به صورت نامناسب برخورد شود.
خسرو دانشجو نيز با بيان اينكه قيمت هاي پيشنهاد شده بسيار بالا بود گفت: بحث قيمت هاي جديد قبور هفته گذشته از دستور كار خارج شد زيرا به نظر مي رسيد كه بايد در كميسيون عمران مورد بررسي بيشتري قرار گيرد.
وي گفت: اجراي بدون تصويب قيمت هاي جديد براي مديران بهشت زهرا تبعات دارد.
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر نيز گفت: قيمت هاي پيشنهاد شده از سوي شهرداري نجومي بوده و تصميم گرفتيم بررسي مجددي روي آن در كميسيون توسعه و عمران صورت گيرد.
بودجه ريزي براي تكميل پروژه بزرگراه آزادگان
عليرضا دبير نيز در جلسه ديروز شوراي شهر خواستار اولويت قائل شدن در بحث بودجه براي تكميل پروژه اتوبان آزادگان توسط كميسيون توسعه و عمران شورا شد.
وي افزود: در اين بزرگراه عبور كاميون به صورت 24 ساعته مجاز است و بيشترين سوانح نيز در اين بزرگراه صورت مي گيرد كه بيشتر نيز جاني است.
تكليف صنايع زرد و قرمز
مشخص مي شود
معصومه ابتكار رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به انجام 40 درصد فعاليت هاي اقتصادي كشور در محدوده استان تهران به وسعت 2/1درصد مساحت كشور بر ضرورت ساماندهي صنايع و صنوف فعال تهران به منظور جلوگيري از آسيب هاي زيست محيطي تاكيد كرد.
برابر مصوبه «ساماندهي صنايع، صنوف و مشاغل شهر تهران» شهرداري تهران موظف است، همكاري هاي لازم با دستگاه هاي مسئول نظير كارگروه ها و كميسيون هاي قانوني در طول اجراي طرح جامع ساماندهي مشاغل شهر تهران را انجام دهد.
همچنين برابر اين مصوبه، شهر تهران در چشم انداز خود بايد داراي ويژگي هايي نظير پويايي و رونق اقتصادي فعاليت هاي صنايع و صنوف و مشاغل شهر تهران به منظور تحقق اقتصادي دانش پايه در تعامل با جهان باشد.
همچنين برخورداري شهروندان از مزاياي كاركرد صنايع و مشاغل فعال در شهر و دسترسي آسان به خدمات باكيفيت از ديگر موارد مطرح شده در افق و چشم انداز شهر تهران است.
بر اين اساس شهرداري تهران موظف است، به منظور سازماندهي نهادي و سازماني مديريت شهري و جلب مشاركت ذي نفعان در امر ساماندهي صنايع و صنوف اقداماتي را انجام دهند كه از آن جمله مي توان به هماهنگي و برنامه ريزي در زمينه اجراي ماموريت هاي شهرداري در امور مرتبط با اصناف با همكاري دستگاه هاي دولتي، عمومي و مجامع امور صنفي و اتحاديه ها و ديگر نهادهاي مرتبط انجام دهد.
برابر اين مصوبه، صنايع تهران به سه گروه سبز، زرد و قرمز تقسيم بندي مي شود كه براي هر يك از اين صنايع متناسب ويژگي هاي آن تصميم گيري خواهد شد.
بر اين اساس، صنايع قرمز آن دسته از صنايعي را شامل مي شود كه ادامه فعاليت آنها از نظر ضوابط فني، كارشناسي و آلايندگي در محدوده، حريم و مجموعه شهر امكانپذير نيست و بايد در شهرك هاي صنعتي برون شهري استقرار يابند.
اين در حاليست كه صنايع زرد با رعايت ضوابط فني و كارشناسي و نظارت مستمر دستگاه هاي ذيربط، مي تواند در محدوده حريم و مجموعه شهري به فعاليت خود ادامه دهد.

 



جزئيات دستگيري 3 مرزبان توسط پاكستان

جزئيات دستگيري 3 مرزبان ايراني كه به صورت سهوي در عمليات تعقيب اشرار و قاچاقچيان وارد خاك پاكستان شده بودند اعلام شد.
به گزارش مهر بامداد ششم ديماه ماموران مرزباني استان سيستان و بلوچستان در جريان ورود يك محموله بزرگ موادمخدر به كشور قرار مي گيرند، بلافاصله پس از شناسايي مسير تردد و درگيري مرزبانان با اشرار آنها با جا گذاشتن 137 كيلوگرم ترياك و يك جسد بلافاصله به داخل خاك پاكستان گريختند. تيمي از ماموران مرزباني نيز با توجه به تاريكي شب اقدام به تعقيب اشرار كرده و به صورت غير عمد وارد خاك پاكستان مي شوند كه از سوي ماموران مرزباني اين كشور دستگير شدند.
بلافاصله پس از اين موضوع اقدامات لازم براي آزادي مرزبانان آغاز شد و تاكنون يك جلسه ملاقات ميان مسئولان دو كشور برگزار شده و قرار است جلسه دوم ميان مسئولان مرزباني دو كشور برگزار شود.
همچنين به گزارش ايسنا فرمانده مرزباني ناجا در اين زمينه گفت: در درگيري ميان مرزبانان ايراني و قاچاقچيان 2 قاچاقچي كشته، يك نفر مجروح و يك تن نيز دستگير شد و مرزبانان از قاچاقچيان 500 كيلوگرم موادمخدر به همراه يك دستگاه خودرو كشف و ضبط كردند.
سردار حسين ذوالفقاري با اشاره به اعتراض مرزبانان ايران به پاكستان گفت: از آنجايي كه قاچاقچيان در فاصله نزديكي با واحدهاي پاكستان وارد خاك ما شدند مرزبانان ايران نسبت به اين عمل اعتراضات خود را اعلام كردند، چرا كه آنان بايد نسبت به توقف و عدم ورود قاچاقچيان به داخل ايران اقدام مي كردند.
وي با رد خبر كشته شدن يك شهروند پاكستاني توسط مرزبانان ايران گفت: تنها مرزبانان با قاچاقچيان درگير بودند و اساسا ورودي به داخل خاك پاكستان نداشتند.ذوالفقاري با تكذيب اخبار بسته شدن مرز ايران و پاكستان گفت: مرزهاي ايران با پاكستان باز است.

 



شناور جمع آوري زباله در انزلي به آب انداخته شد

مديركل بنادر و دريانوردي گيلان گفت: شناور جمع آوري زباله هاي شناور (اسكا ونجر) براي نخستين بار در كشور در بندرانزلي به كار گرفته شد.
«فرهاد منتصر كوهساري» عصر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين شناور به طول هشت و عرض دو و نيم متر داراي دو سبد سه متر مكعبي با حداقل ظرفيت جمع آوري 200 كيلوگرم زباله شناور از يكي از كارخانجات داخل كشور خريداري شده است.
وي با اشاره به اينكه رودخانه ها مهمترين عامل انتقال زباله ها به دريا هستند، افزود: زباله هاي شناور مانند قوطي، لاستيك و كنده هاي چوب از طريق رودخانه ها به كانال بندر راه يافته و موجب آلودگي محيط زيست مي شوند.
مديركل بنادر و دريانوردي گيلان ادامه داد: زباله هاي جمع آوري شده، در گوني جمع آوري شده پس از پر شدن به اسكله و سپس به مركز بازيافت منتقل خواهند شد.
اين شناور توسط بخش خصوصي خريداري شده و مديريت مي شود.

 



منطقه 6تهران ركورددار وقوع تصادفات

رئيس پليس تصادفات راهور تهران گفت: منطقه 6 تهران در آذرماه ركورددار وقوع تصادفات بود.
به گزارش مهر سرهنگ فيروز گودرزي مهر اظهار داشت: در آذرماه امسال علاوه بر منطقه 6، بيشترين تصادفات در مناطق 4، 12 و 15 رخ داد، اين در حالي است كه اين مناطق به علت مركزيت بيشترين ترددها را به خود اختصاص داده اند.
وي ادامه داد: در اين ماه تعداد مجروحان تصادفات رانندگي در مناطق 19، 18، 13 و 15 كاهش داشت.
رئيس پليس تصادفات راهور تهران با اعلام اينكه 50 درصد مجروحان تصادفات را راكبان موتورسيكلت تشكيل مي دهند تاكيد كرد: در آذرماه هزار و 472 موتور سوار در تصادفات مجروح شدند كه با كار آموزش و اجراي مرحله قانون راهنمايي و رانندگي اميدواريم تلفات كاهش يابد. ضمن اينكه 29درصد تصادفات اين ماه مربوط به عابران پياده است.

 



اولتيماتوم پليس به كافي نت داران

معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در اطلاعيه اي دستورالعمل هاي لازم در مورد افزايش ضريب امنيت اطلاعات كاربران را صادر و اعلام كرد كه كافي نت ها موظفند حداكثر ظرف 15 روز از تاريخ ابلاغ به اجراي مفاد اعلام شده اقدام كنند.
معاونت اجتماعي و الكترونيك پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در اطلاعيه اي اعلام كرد كه با توجه به نگراني هاي پيش آمده براي شهروندان ناشي از سرقت اطلاعات و حساب هاي شخصي و ديگر اطلاعات آنان و عدم ساماندهي دفاتر خدمات اينترنتي، پليس فضاي توليد تبادل اطلاعات ناجا با هدف تامين امنيت كاربران و استفاده كنندگان از سرويس هاي دفاتر خدمات اينترنت (كافي نت ها) و به منظور شفاف سازي عملكرد، ساماندهي دفاتر، كاهش مخاطرات و آسيب ها و حمايت از فعاليت قانوني مديران و صاحبان كسب و كار اين دفاتر، نكاتي را براي آگاهي و اجراي سريع از سوي مديران دفاتر، اعلام مي كند.
براساس اين دستورالعمل مديران دفاتر خدمات اينترنت (كافي نت ها) موظفند حداكثر ظرف مدت 15 روز از تاريخ ابلاغ اطلاعيه نسبت به اجراي مفاد اعلام شده، اقدام كنند.
در غير اين صورت پس از طي مدت قانوني اعلام شده، كارشناسان پليس فتا نسبت به بازرسي تمامي دفاتر خدمات اينترنت در سرتاسر كشور اقدام كرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم اجراي مفاد اين اطلاعيه، طبق تبصره هاي 1 تا 3 ماده 7 آيين نامه دفاتر خدمات اينترنت (كافي نت) و نيز ساير قوانين و دستورالعمل هاي مرتبط و نيز در صورت مشاهده هرگونه تخلف ديگر، اقدامات لازم انتظامي و معرفي متخلفان به مراجع قضايي را صورت خواهد داد.براساس اين دستورالعمل تنها دفاتري به عنوان دفاتر خدمات اينترنت شناخته مي شوند كه داراي مجوزهاي لازم و تاييديه هاي قانوني از مراكز ذيربط باشند.

 



مژدهي پور خبر داد
مجازات 1200 ميليارد توماني قاچاقچيان كالا و ارز در 7 ماه گذشته

رئيس سازمان تعزيرات حكومتي از صدور مجازات هزار و 200 ميليارد توماني براي قاچاقچيان كالا و ارز در هفت ماه نخست امسال خبر داد.
«علي مژدهي پور» ديروز در گفت وگو با ايرنا با يادآوري اينكه سازمان تعزيرات حكومتي در تمامي گلوگاه هاي كشور شعبه ايجاد كرده است، افزود: اين سازمان با وجود تمامي كمبودها و مشكلات، در گلوگاه هاي مورد تأييد مديريت استان ها، شعبه دارد و قاطعانه با قاچاقچيان كالا و ارز برخورد مي كند.
معاون وزير دادگستري ادامه داد در هفت ماهه نخست امسال، حدود هشت هزار پرونده در رابطه با قاچاق كالا و ارز وارد سازمان تعزيرات حكومتي شده است.
مژدهي پور با بيان اينكه همچنين در اين مدت، بيش از هشت هزار پرونده قاچاق كالا و ارز مختومه شده است، گفت: برخي از اين پرونده ها مربوط به سال هاي گذشته بود كه مختومه شد.
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي با تأكيد بر اينكه در بحث اجراي احكام صادره براي قاچاقچيان كالا و ارز مشكلاتي وجود دارد، افزود: صلاحيت سازمان بازرسي در رسيدگي به پرونده هاي قاچاق كالا و ارز، صلاحيت ثانويه است زيرا پرونده ها پس از يك ماه از دادگاه به تعزيرات حكومتي ارسال مي شوند و به همين دليل دسترسي به متهمان غيرممكن است.
17 ميليون تومان جريمه براي قاچاق يك دستگاه كاوازاكي
سازمان تعزيرات حكومتي تهران همچنين از جريمه 17 ميليون توماني قاچاق يك دستگاه موتورسيكلت كاوازاكي خبر داد.
محمد حسن سرابيان مديركل روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي در گفت وگو با مهر اعلام كرد: پيرو شكايت گمرك جنوب تهران عليه يك قاچاقچي كه اقدام به ورود غيرقانوني يك دستگاه موتورسيكلت كاوازاكي به كشور كرده بود پس از تنظيم صورتجلسه، پرونده اي تشكيل و به شعب تعزيرات حكومتي تهران ارسال شد.وي افزود: پس از انجام تحقيقات لازم و سير مراحل قانوني شعب يادشده، تخلف انتسابي را محرز تشخيص و متخلف را علاوه بر ضبط كالا به پرداخت بيش از 17 ميليون و 800 هزار تومان جزاي نقدي معادل دو برابر ارزش ريالي كالاي مكشوفه در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



فروپاشي يك خانواده با تاثيرپذيري ازشبكه ماهواره اي

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
تأثيرپذيري از برنامه هاي شبكه ماهواره اي «فارسي وان» كانون خانواده اي را متلاشي كرد.
شخصي با مراجعه به دفتر كيهان در اليگودرز در تشريح ماجرا گفت: نزديك به 10 سال قبل ازدواج كرده ام و حاصل اين ازدواج دو فرزند است.
وي كه ساكن يكي از شهرهاي همجوار اليگودرز است؛ گفت: سال گذشته تصميم گرفتم كه يك دستگاه ماهواره خريداري كنم؛ اما همسرم با اين تصميم بشدت مخالفت كرد تا اينكه بالاخره در پي اصرارهاي مكرر و بدون توجه به نظر وي اقدام به نصب ماهواره كردم.
وي افزود: پس از مدتي و با تماشاي برنامه شبكه هاي مختلف از كرده خود پشيمان شدم؛ اما چون اين اقدام با اصرار خودم عملي شده بود به روي خودم نياوردم تا اينكه پس از گذشت چندين ماه متوجه شدم رفتارهاي همسرم تغيير كرده و كمتر به انجام فرايض ديني اهميت مي دهد. بطوري كه سريال هاي شبكه فارسي وان در رأس همه امور زندگي ما قرار گرفته بود.
اين فرد در ادامه افزود: مزاحمت هاي تلفني، رد و بدل پيام و بي توجهي همسرم به من و بچه ها و... باعث شد كه پس از مدتي متوجه شوم همسرم با تقليد از سريال هاي شبكه فارسي وان با جواني دوست شده است.
اين مرد نادم در ادامه گفت: در پي اين رسوايي دادخواست طلاق داده و همسرم نيز بي تفاوت نسبت به موضوع من و بچه ها را رها كرده و به منزل پدرش در تهران رفته است.
وي ضمن گرفتن قول از ما كه نام و نشانش را فاش نكنيم گفت: تصميم گرفتم داستان زندگي و فروپاشي آن را براي همه نقل كنم تا درس عبرتي باشد براي كساني كه همچون من عامل فروپاشي زندگي خود را فراهم مي كنند به همين جهت براي اينكه شناخته نشوم عازم شهرستان اليگودرز شده و مشكل را جهت درج در روزنامه با شما در ميان گذاشتم.

 



عرضه سوخت 100 توماني در بروجرد

خرابي دستگاه هاي يك جايگاه سوخت در بروجرد موجب شد تا برخي رانندگان خارج از سهميه خود نزديك به شش هزار ليتر بنزين با نرخ 100 تومان دريافت كنند.
رئيس شركت پخش فرآورده هاي نفتي بروجرد به ايرنا گفت: برخي از دارندگان كارت سوخت با آگاهي از خرابي دستگاه هاي اين جايگاه بيش از سهميه اختصاصي بنزين دريافت كرده اند.
به گفته وي اين افراد با سوءاستفاده از بروز مشكل در دستگاه كارت خوان و اعلام نكردن اين نقص به مسئولان جايگاه، بنزين زيادي را به نرخ 100تومان دريافت كرده اند.
وي ادامه داد: برخي از اين افراد خارج از سهميه بنزين خود بين سه هزار تا شش هزار ليتر بنزين در ماه هاي اخير دريافت كرده اند.
وي افزود : تاكنون حدود 30 كارت سوخت در اين ارتباط باطل شده و رسيدگي به اين مشكل در دستور كار قرار دارد.
بنيادي تاكيد كرد ميزان سوخت مصرفي اين افراد بزودي مشخص مي شود و ميزان مصرف خارج از سهميه به قيمت آزاد از اين افراد دريافت مي شود. گفته مي شود حدود 650 نفر از اين جايگاه، سوخت اضافي دريافت كرده اند.
مهدي پازوكي معاون عمراني فرمانداري ويژه بروجرد با تاييد تعطيل شدن اين جايگاه سوخت، از ابطال كارت سوخت برخي از شهروندان و مشكل ايجاد شده در نتيجه مصرف بنزين بيش از سهميه اين افراد اظهار بي اطلاعي كرد.
وي گفت: اين موضوع مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

 



وقوع دو زمين لرزه به فاصله 3 ساعت در اردبيل

اردبيل-خبرنگار كيهان:
بامداد ديروز دو زمين لرزه بخش هايي از استان اردبيل را لرزاند.
براساس گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اولين زمين لرزه ساعت 4 و 26 دقيقه و به شدت 8/3 در مقياس ريشتر در حوالي مشكين شهر، و در موقعيت جغرافيايي 18/38 درجه عرض شمالي و 76/47 درجه طول شرقي به وقوع پيوسته، و دومين زمين لرزه نيز ساعت 7 و 26 دقيقه و به قدرت 9/3 در مقياس ريشتر، در حوالي شهرستان سراب، در استان آذربايجان شرقي رخ داده است.
هر دو زمين لرزه در شهر اردبيل احساس شده و تاكنون گزارشي درباره تلفات احتمالي اين زمين لرزه ها دريافت نشده است.

 



اردكان شهر آزمايشي در پروژه توليد پسته ارگانيك شد

رئيس ايستگاه تحقيقات پسته كشور گفت: پروژه تحقيقاتي توليد پسته ارگانيك در اردكان به عنوان پايلوت كشوري از اواخر دي ماه آغاز خواهد شد.
«امير حسين محمدي» در گفت وگو با ايرنا افزود: ايستگاه تحقيقات پسته اردكان به عنوان تنها ايستگاه استان يزد و با گستره فعاليت در سطح اين استان به عنوان جوان ترين ايستگاه تحقيقات پسته كشور است.
وي گفت: هم اكنون با وجود برخي تنگناها اين ايستگاه به عنوان فعال ترين ايستگاه پسته كشور به حساب مي آيد.
محمدي با بيان اينكه اين ايستگاه بايد به طور ويژه از طريق مسئولان ديده شود، افزود: با رفع برخي نيازها و تأمين امكانات و اقدامات زيربنايي در اين ايستگاه در حل مشكلات اين بخش اقدام كرد.
وي همچنين از برگزاري كارگاه دو روزه آموزش مراحل مختلف پسته كاري در بهمن ماه سال جاري در ايستگاه تحقيقات پسته اردكان خبر داد.
محمدي افزود: خصوصيات منحصر به فرد باغات پسته شهرستان اردكان از لحاظ ژنتيكي باعث شده تا اين شهرستان به عنوان پايلوت اين طرح انتخاب شود.
گفتني است، در توليد پسته ارگانيك از سموم شيميايي استفاده نمي شود و اين موضوع تأثير مثبتي بر سلامت انسان دارد.

 



دستگيري انتشاردهندگان تصاوير بازيگران زن در فضاي مجازي

رشت- خبرنگاركيهان:
انتشاردهندگان تصاوير شخصي بازيگران زن در فضاي سايبري، دستگير شدند.
رئيس پليس فتاي فرماندهي نيروي انتظامي استان گيلان با اعلام اين خبر افزود: با گزارش پليس سايبري تهران مبني بر وجود سرنخ هايي از حضور انتشاردهندگان عكسهاي بدون مجوز بازيگران زن در استان گيلان، كارشناسان پليس فتاي استان به پيگيري اين موضوع پرداخته و موفق به شناسايي دو مرد كه به منظور جذب بيننده براي وب سايت شان به صورت غيرقانوني و بدون مجوز اقدام به جمع آوري اين عكسها از ساير سايت ها مي كردند، شدند.
سرهنگ محمدخاني اظهار داشت: اين دو مرد پس از اعتراف به مقامات قضايي معرفي شدند.

 



تحريم مراسم صبحانه شهردار نيويورك توسط مسلمانان

مراسم صبحانه شهردار نيويورك كه همه ساله با هدف گراميداشت تنوع فرهنگي در اين شهر برگزار مي شود از سوي مسلمانان معترض تحريم شد.
بنا بر گزارش بي بي سي، بيشتر رهبران مسلمانان نيويوركي در اعتراض به جاسوسي پليس از اعضاي اين جامعه، از شركت در مراسم سالانه صبحانه بين اديان شهردار اين شهر خودداري كردند.مسلمانان با حمل پلاكاردهايي با اين مضمون كه «قهوه تان را براي خودتان نگه داريد، به جاسوسي از مسلمانان خاتمه دهيد، اعتراض خود را نسبت به مسئولان اين ايالت نشان دادند.در اين رابطه خبرگزاري آسوشيتدپرس در ماه اوت گزارش داده بود كه پليس نيويورك قصد دارد خبر چين هاي خود را در مساجد و محله هاي مسلمان نشين نفوذ دهد.بنابراين گزارش ماموران مخفي اطلاعات خود را از راه گفت وگو با مسلمانان در فروشگاه ها و شركت در مسابقات كريكت كه مورد علاقه پاكستاني تباران و هندي تباران است، جمع آوري مي كنند.عمليات تجسس نامحسوس پليس نيويورك از مسلمانان به وسيله يك افسر سازمان اطلاعات مركزي آمريكا سي آي آي، طراحي شده است.

 



فروش فرزند در اينترنت

يك مرد عربستاني به دليل فقر و تنگدستي، فرزند 6 ساله خود را در اينترنت به معرض فروش گذاشت.
به نوشته پايگاه اينترنتي روزنامه «الشرق»، اين مرد عربستاني كه «سعود بن ناصر الشهري» نام دارد، هدف خود از فروش فرزند 6ساله اش، را تامين هزينه زندگي مادر و خواهر خود اعلام كرد.اين مرد عربستاني پس از آنكه يك قاضي دادگاه عربستان در ماه گذشته راي به تعطيلي محل كسب و كار وي داد، اقدام به فروش پسر 6 ساله خود به مبلغ 20 ميليون دلار در شبكه اينترنت كرد.سعود با اشاره به اينكه براي رفع مشكل و تامين هزينه زندگي خود به بسياري از مسئولين عربستان از جمله دفتر ملك «عبدالله» پادشاه اين كشور مراجعه كرده است اما، با درهاي بسته مواجه شده است، گفت: تصميم گرفتم براي ترسيم يك زندگي خوب براي فرزندم او را به فروش برسانم به شرطي كه خريدار آن محل زندگي او را به من اطلاع دهد.
عربستان سعودي كه بزرگترين صادركننده نفت خام در جهان به شمار مي رود، به دليل ريخت و پاش هاي شاهزادگان آل سعود و خريد جنگ افزارهاي نظامي اكنون با گسترش فقر در كشور روبرو شده است.
آمارهاي ارائه شده از سوي دستگاههاي دولتي در عربستان از وجود 3 ميليون عربستاني زير خط فقر در اين كشور حكايت دارد.

 



هجوم سارقان به مقبره هاي چين

دزدان مقبره در چين با استفاده از ديناميت و بولدوزر مناطق و مقبره هاي باستاني اين كشور را تخريب كرده و آثار كشف شده را در بازارهاي بين المللي به حراج مي گذارند.
پليس چين اعلام كرد سارقان با تخريب عميق ترين مقبره ها به وسيله ديناميت و ديگر تجهيزات به سرقت آثار تاريخي پرداخته و در مدت زمان كوتاهي آن ها را در بازارهاي بين المللي به فروش مي رسانند.كارشناسان معتقدند سود حاصله از اين تجارت به حدي است كه حتي تعيين مجازات سنگين عليه مجرمان كه در مواردي شامل حبس ابد نيز مي شود، مانع از انجام اين كارها نشده و هر روز به تعداد دزدان مقبره افزوده مي شود.باستان شناسان اعلام كردند كه پيش از اين به طور ميانگين از هر 10 مقبره كشف شده توسط كاوشگران 9 مقبره به دست سارقان آثار باستاني تخريب و به سرقت رفته بود، اما براساس آمار از هر 10 مقبره باستاني بيش از 9 مقبره از سوي سوداگران اشياي عتيقه تخريب شده است.
بررسي ها نشان مي دهد در حال حاضر بيش از 100 هزار نفر از چيني ها به اين كار مشغولند كه بيشتر آن ها در شهرهاي شنكسي، شانكسي و هنان كه داراي مناطق باستاني متعددند، ساكن هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14