(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 دی 1390- شماره 20113

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه كسي فرياد زد ؟ ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
هشدار آيت الله جنتي به نامزدها هزينه تبليغات را زير نظر داريم
صدر: مرزبندي با فتنه و انحراف شاخصه اصولگرايي است
فائزه هاشمي به 6 ماه حبس محكوم شد
آدرس (گفت و شنود)
اسرائيل: سلاح هايي كه به رياض مي فروشيد روزي عليه ما استفاده خواهد شد (خبر ويژه)
نام نويسي 862 اصلاح طلب براي رقابت در انتخابات مجلس (خبر ويژه)
فسيل اپوزيسيون و فرمان لنگش كن! (خبر ويژه)
برويد سر اصل مطلب!چرا آسمان و ريسمان مي كنيد؟ (خبر ويژه)
اوباما همان برادر شغال بود (خبر ويژه)
دريغ از يك موي خانم مارپل! (خبر ويژه)



چه كسي فرياد زد ؟ ! (يادداشت روز)

«بازخورد سريع - FAST FEEDBACK» يكي از شگردهاي عمليات رواني است كه در جنگ نرم كاربرد فراواني دارد. اين ترفند اگرچه زود جواب مي دهد ولي تاثير آن كوتاه مدت است و از اين روي در ميان كارشناسان عمليات رواني به شگرد «حباب- BLOB» نيز شهرت دارد.
از اين شگرد براي التهاب آفريني موضعي در اردوگاه حريف استفاده مي شود و كاربرد آن هنگامي است كه نظام حكومتي «جامعه حريف» از پايگاه گسترده و پذيرفته شده مردمي برخوردار است و به همين علت توهم پراكني در آن نمي تواند درازمدت باشد. حالا فرض كنيد كه جمعي در سينما نشسته و مشغول تماشاي يك فيلم جذاب هستند و از سوي ديگر، كساني به هر علت و يا هر انگيزه - كه اينجا مورد نظر نيست- قصد تخليه سينما از تماشاگران را داشته باشند. اين عده براي رسيدن به مقصود خويش دو راه در پيش دارند. اول آن كه از بلندگو اعلام كنند در شبكه برق رساني سينما خلل و آسيبي پديد آمده و بعيد نيست كه اين آسيب با آتش سوزي همراه باشد. در اين حالت اگرچه بعيد نيست شماري از تماشاچيان با نگراني سالن سينما را ترك كنند ولي بسياري از آنان به اينگونه هشدارها كه با احتمال و اما و اگر همراه است توجهي نمي كنند و به تماشاي فيلم ادامه مي دهند و كساني كه سالن را ترك كرده اند نيز بعد از مدت كوتاهي متوجه مي شوند خطري در ميان نبوده و به سالن بازمي گردند. در حالت دوم، شخصي روي سن ظاهر مي شود و يا از طريق بلندگو با صدايي لرزان و آميخته به وحشت فرياد مي زند كه سينما آتش گرفت. در اين حالت، همه تماشاگران با اضطراب و شتاب سالن سينما را ترك مي كنند و بعيد نيست كساني هم به هنگام خروج كه در اينگونه موارد توأم با ترس و اضطراب است، آسيب جدي ببينند. در اين حالت نيز تماشاچيان در فاصله كوتاهي پس از ترك سالن متوجه مي شوند «آتش گرفتن» سينما واقعيت نداشته است. كساني كه اين ترفند را به كار گرفته اند نيز مي دانند دروغ پردازي آنان دوام چنداني ندارد، پس چرا به ترفند مورد اشاره متوسل شده اند؟! پاسخ اين سوال دشوار نيست. نياز به التهاب آفريني موضعي، نياز به سالن خالي سينما براي مدتي هر چند كوتاه، مثلا، خرابكاري و يا...
به عنوان مثال، دو هفته قبل خبري با اين مضمون از طريق برخي رسانه ها منتشر شد كه نزديك به 30 درصد از مرغ هاي عرضه شده به بازار، قبل از ذبح شرعي، مرده و توليدكنندگان گوشت مرغ هاي مرده را به جاي مرغ هايي كه ذبح شرعي شده اند به مردم عرضه مي كنند! اين خبر دروغ اگرچه بلافاصله پس از انتشار با تكذيب مستند مقامات مسئول روبرو شد ولي خالي از التهاب نبود و يا؛ جريان مشكوكي از يكسو اين توهم را پراكند كه جبهه متحد اصولگرايان در پشت صحنه با يكي از سران فتنه مرتبط است! و از سوي ديگر جبهه پايداري را به ارتباط با حلقه انحرافي متهم كرد، ناروايي اين دو اتهام، با مراجعه به شناسنامه و كارنامه سياسي شخصيت هاي اصلي طرفين به آساني قابل درك بود ولي مي توانست و توانست براي مدتي التهاب آفرين باشد و نمونه هاي ديگري از اين دست كه كم نبوده و نخواهد بود.
و اما، اصلي ترين كاربرد ترفند ياد شده، همپوشاني تهديدهاي دشمن است. با اين توضيح كه وقتي دشمن در رويارويي مستقيم و در عرصه عمل با شكست روبرو مي شود و توان ضربه هاي موثر و كارآمد را از دست مي دهد به تهديد روي مي آورد. بديهي است اينگونه تهديدها و رجزخواني ها از سوي دشمناني كه ده ها نمونه از شكست و ناكامي را در پيشخوان خود دارند، جدي گرفته نمي شود و دقيقا در همين شرايط است كه ستون پنجم براي جدي نشان دادن تهديد دشمن دست به كار مي شود و از جمله، به شگرد «بازخورد سريع» يا «حباب» متوسل مي شود. افزايش بي رويه ارزش دلار و برخي ديگر از «ارز»هاي اروپايي كه ديروز حباب آن با كاهش 210 توماني تركيد و البته بعيد نيست اين حباب بار ديگر شكل بگيرد، در راستاي بهره گيري ستون پنجم دشمن از شگرد مورد اشاره قابل ارزيابي است. افزايش ناگهاني ارزش دلار چند ساعت بعد از امضاي مصوبه تحريم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از سوي باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا بود. اين افزايش ناگهاني در حالي پديد آمده و شكل گرفت كه اوباما و بسياري ديگر از سران اروپايي و اقتصاددانان غرب، تحريم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران را «ناكارآمد» و تنها در چارچوب يك تهديد ارزيابي مي كردند.
پروژه تحريم بانك مركزي ايران را نزديك به يك ماه قبل مجلس «سنا» و سپس مجلس نمايندگان آمريكا تصويب كرده و در انتظار امضاي اوباما بود تا رسميت يافته و قابل اجرا باشد. اما رئيس جمهور آمريكا به اتفاق جمع قابل توجهي از اقتصاددانان آمريكايي و اروپايي از هنگام تصويب طرح در «سنا» با آن مخالفت كرده و معتقد بودند اين طرح در صورت اجرا، قبل از آن كه تحريم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران باشد، تحريم شركت هاي خارجي و مخصوصا آمريكايي و اروپايي خواهد بود و در حالي كه دست ايران براي انجام معاملات مشابه با شركت هاي ديگر باز است، شركت هاي آمريكايي و اروپايي از بازار 100 ميليارد دلاري ايران، مخصوصا در بحران مالي كنوني كه گريبانگير آمريكا و اروپاست محروم خواهند شد. اوباما دلايل ديگري نيز براي مخالفت خود با اين طرح ارائه مي كرد، از جمله آن كه، تحريم بانك مركزي ايران، قيمت نفت را به شدت افزايش مي دهد و اروپا و آمريكاي بحران زده را با تنگناهاي جدي روبرو مي كند، از سوي ديگر افزايش قيمت نفت، درآمدهاي ارزي جمهوري اسلامي ايران را به صورت جهشي افزايش مي دهد و به قول وزير خزانه داري آمريكا، ثروت بادآورده(!) و كلاني را به كيسه ايران سرازير مي كند. ضمن آن كه، احتمال بستن تنگه هرمز و قطع جريان نفت از اين آبراهه به آمريكا و اروپا دور از انتظار نيست و از سوي ديگر، كشور پهناوري مانند ايران اسلامي را با برخورداري از چرخه مالي و تجارت خارجي گسترده و در حالي كه 15 كشور را در همسايگي آبي و خاكي خود دارد به آساني نمي توان تحريم كرد. اوباما و تيم اقتصادي او كه نظر تعداد قابل توجهي از اقتصاددانان اروپايي و آسيايي را نيز همراه خود داشتند با استناد به دلايل ياد شده حاضر به امضاي مصوبه تحريم بانك مركزي ايران نبودند و سرانجام، اوباما بعد از اصرار نئومحافظه كاران و تهديد آيپك- لابي صهيونيست ها- به امضاي آن تن داد و در حالي كه امضاي آن را به پايان تعطيلات سال نو مسيحي موكول كرده بود، در اقدامي ناگهاني و در آخرين ساعات سال 2011، مصوبه ياد شده را امضاء كرد.
و اما، اكنون دو پرسش با اهميت در پيش است كه پاسخ به آن مي تواند تابلوي روشني از برخي تحركات داخلي ارائه دهد.
اول: طرح تحريم بانك مركزي ايران آنگونه كه اشاره شد و روزنامه آمريكايي يو.اس.اي تودي نيز با ارائه مستندات قابل توجهي بر آن تاكيد ورزيده است، قبل از آن كه ظرفيت اجرايي داشته باشد، يك تهديد است، ضمن آن كه زمان عملياتي شدن آن را به 6 ماه بعد موكول كرده اند و اين فاصله 6 ماهه به اعتراف برخي از اقتصاددانان آمريكايي و اروپايي - به تحليل هاي نيويوركر، دي ميل، واشنگتن پست و... مراجعه شود- از آن روي است كه طرح ياد شده در عمل قابل اجرا نيست و فاصله 6 ماهه براي يافتن طرح جايگزين در نظر گرفته شده است. بنابراين بايد پرسيد در حالي كه آمريكايي ها با تلويحي نزديك به تصريح از تهديدي بودن اين مصوبه و غيرعملياتي بودن آن سخن مي گويند، چه كساني در داخل كشور به كمك آمريكا شتافته و با افزايش غيرمنتظره و بي دليل قيمت دلار، تلاش كرده اند تهديد آمريكا را جدي و اثرگذار جلوه داده و به خيال خام خود، دل ملت را خالي كنند؟! وظيفه مبرم و ضروري مسئولان محترم اطلاعاتي و امنيتي كشور است كه براي كشف سرنخ اين ماجرا دست به كار شوند و ستون پنجم دشمن را ضمن برخورد شديد و پشيمان كننده با آنان، به ملت معرفي كنند. پي گيري اين ماجرا دشوار نيست و سرنخ ها به آساني قابل كشف است.
دوم: اما، سؤال دوم كه در اين نوشته فقط به طرح آن مي پردازيم و پاسخ را به زمان ديگري موكول مي كنيم، اين كه؛ اوباما و تيم اقتصادي او با استناد به دلايل ياد شده با امضاي مصوبه مجلس نمايندگان براي تحريم بانك مركزي ايران به شدت مخالف بودند و رئيس جمهور آمريكا بعد از فشارهاي پي درپي لابي صهيونيست ها- آيپك- نهايتا قول داد كه تصميم نهايي را درباره امضاي اين مصوبه را بعد از پايان تعطيلات سال نو مسيحي اتخاذ خواهد كرد ولي ناگهان در آخرين ساعات سال 2011 و قبل از شروع تعطيلات و در حالي كه مشغول گذران تعطيلات در جزاير هاوايي بود، طرح ياد شده را امضاء كرد. پرسش اين است كه در اين فاصله چه اتفاقي افتاده بود كه اوباما را با عجله به امضاي مصوبه تحريم بانك مركزي ايران كشاند؟! نفرمائيد كه فشار نئومحافظه كاران، رقباي انتخاباتي و آيپك، علت عجله اوباما و امضاي ناگهاني طرح مورد اشاره بوده است! چرا كه اين فشارها پيش از آن نيز وجود داشت. پس علت عجله اوباما را كجا مي توان جستجو كرد؟! اگر كيهان را به بدبيني متهم نكنيد به نظر مي رسد كه آمريكا به اقدامي از درون ايران چشم اميد دوخته بود ولي در اين فاصله، اتفاقي افتاده است كه چشم طمع دشمن را كور كرده است. اين اتفاق كه از اقتدار و هوشياري مثال زدني ايران اسلامي حكايت مي كند چه بوده است؟! و كدام آرزوي دشمن را دود كرده و به هوا فرستاده است؟!
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤دريادلان دلاور و باغيرت نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در همزماني 9 دي ماه، مانور باشكوه ولايت را در بخشي از خطوط آبي با موفقيت به سرانجام رسانده و گوشه اي از اقتدار و صلابت و شجاعت و نوآوري كشورمان را به منصه ظهور رساندند و به دشمناني كه با ترفندهاي مختلف به فكر حيله و تعدي به كشورمان نقشه مي كشند گوشزد كردند كه در آب هاي نيلگون خليج فارس و تنگه هرمز و هر جا كه منافع ملت ايران ايجاب كند حضور مقتدرانه داشته و دارند و از هرگونه امكان براي حفظ آن دريغ ندارند و بي شك حماسه سازان 15 خرداد، 22 بهمن و 9 دي ماه با هوشياري تمام گوش به فرمان رهبري و همراه هميشگي نيروي نظامي خود هستند.
طامعي از تهران و بوربور از شهرري
¤مردم ايران در طول 32 سال گذشته در تمامي انتخابات شركت كرده و باحضور خويش در پاي صندوق هاي راي تنور انتخابات را گرم و به وظيفه ديني و ملي خويش عمل كرده و مي كنند. بر مسئولين نظارتي و اعضاي محترم شوراي نگهبان است كه در رد و يا تأييد صلاحيت نامزدها به وظيفه قانوني خود عمل نمايند تا خداي ناكرده افرادي به مجلس راه پيدا نكنند كه سبب شرمساري ملت و اسباب خوشحالي بيگانگان شوند.
بختياري
¤اگر اتحاديه عرب در كار خود صادق است چرا فقط در سوريه ورود پيدا كرده و كاري به آنچه كه در يمن و بحرين مي گذرد ندارد. آيا اين سياست دوگانه چيزي غير از خوش رقصي آنان براي آمريكا است.
3921---0915
¤خوشحال هستيم كه پس از گذشت 32 سال، امروز فريادهاي ضداستكباري امام خميني(ره) و جانشين بر حق ايشان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در داخل اردوگاه غرب شنيده مي شود بايد اميدوار بود كه همه اين فريادها و تظلم خواهي هاي جهاني در آينده نزديك يكپارچه بشود و زمينه ظهور حضرت بقيه الله به خواست خداوند فراهم گردد.
2878---0919
¤كساني كه در عرصه هنر و سينما با سياه نمايي خويش اذهان عمومي را دچار تشويش كرده و موجب دلگرمي بيگانگان مي شوند بدانند كه خود را در نزد ملت، تا حد ستون پنجم دشمن پايين آورده اند. انحلال خانه سينما يك اقدام انقلابي بود كه آن را به فال نيك مي گيريم و از مجريان اين اقدام خداپسندانه تشكر مي كنيم.
8007---0919 و چند تماس مشابه
¤در قرآن آمده نجات جان يك نفر، همانند نجات جان همگان است خداوند به 53 هزار پزشك داوطلب كه در روستاها به رايگان خدمت رساني مي كنند اجر و پاداش عطا كند.
سليمان بلغار
¤اختلاف و درگيري هايي كه بين بعضي از سرمربيان فوتبال كشور به وجود مي آيد كار برخي مطبوعاتچي هايي است كه به خاطر داشتن منافع هيزم خشك آتش معركه مي شوند. ورزشكاران تجربه ديده و پيش كسوتان فوتبال بايد عاقل باشند و وقت گران بهاي خود را صرف مسائل جزئي كه اين گونه مطبوعات ورزشي به آن دامن مي زنند نكنند.
گودرزي
¤در مورد مشكلات جانبازان شيميايي و تهيه داروهاي گران قيمت آنها هم مطلبي بنويسيد.
قاسمي از اصفهان
¤چرا زمان پرداخت يارانه ها هر ماه تغيير مي كند، اين كار درست نيست. بايد ثبات راي داشته باشند. مردم روي اين يارانه ها حساب باز كرده اند.
يك شهروند از تهران
¤اصلاحيه استخدام 01 هزار ناظر كشاورزي كه قرار بود در مجلس بررسي شود و به تصويب برسد، فقط يك ماه ديگر فرصت بررسي در صحن علني مجلس را دارد وگرنه از درجه اعتبار ساقط مي شود. لطفا به موضوع رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ همسرم معلم تاريخ و جغرافيا در مقطع راهنمايي است و 9 كلاس درس دارد، آموزش و پرورش منطقه 31به صورت اجباري به معلمان گفته است علاوه بر سؤالات امتحاني، پاسخ نامه ها هم بايد تايپ شده باشد، همسرم 72 سري سؤال براي ميان ترم و پايان ترم تهيه كرده است، تا الان 150هزارتومان براي تايپ هزينه كرده ايم، علاوه بر اينكه براي تايپ سؤالات امنيت نداريم، يك معلم چقدر حقوق مي گيرد كه بايد اين همه هزينه تايپ بپردازد.
محمودي- از تهران
¤ از هيئت محترم دولت و نمايندگان مجلس در ايام تهيه و تدارك بودجه 19 درخواست مي شود تسهيلاتي براي ايثارگراني كه بيش از 02ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه هاي حق عليه باطل داشته اند و در حال حاضر بيكار و بعضاً نيز موفق به تشكيل خانه و زندگي نشده اند، در نظر بگيرند مگر امام نفرمود نگذاريد پيشكسوتان جهاد و شهادت در پيچ و خم زندگي به فراموشي سپرده شوند.
حسيني- رزمنده 83ماه جبهه و جوياي كار
¤ از زمان رياست آيت الله يزدي در قوه قضائيه در دادگاه جنوب شهر در مورد كلاهبرداري زمينم شكايت نموده ام با گذشت قريب دو دهه هيچ خبري از صدور حكم و احقاق حقم نيست. از مسئولين اين قوه درخواست مساعدت دارم.
تيموري
¤ بارها از مسئولين ستاد سوخت و حمل و نقل درخواست كرديم ترتيبي اتخاذ كنند كه امكان انتقال سوخت ذخيره شده به كارت وسيله نقليه جديد خريداري شده وجود داشته باشد اما دريغ از اظهارنظر آنها؟
9671---0915
¤ حقوق ما كارمندان اول هر سال چيزي حدود 6 تا 8 درصد افزايش پيدا مي كند ولي بيشتر اجناس و خدمات در طول سال چندين مرتبه گران مي شوند با اين حساب هر سال حداقل 02درصد از تورم عقب مي مانيم و زندگي سخت تر مي شود.
5039---0912
¤ اين گفته مسئولين كه با اجرايي شدن مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه ها كساني كه يارانه شان يك دهم حقوق آنان را تشكيل بدهد از دريافت يارانه محروم مي شوند باعث نگراني ما بازنشسته ها شده است. يك بار هم گفتند منظورشان افراد داراي حقوق بالاي سه ميليون تومان است.چرا شفاف با مردم سخن نمي گويند؟
8116---0932
¤ جريمه هاي سنگين مصوبه اخير راهنمايي و رانندگي كه به اجراء گذاشته شده با وضعيت درآمد اكثر قريب به اتفاق رانندگان تناسب ندارد و تأثير نامطلوب رواني- روحي به جا گذاشته است. حداقل تا مدتي اين جرائم سنگين را فقط در صورت تكرار تخلف از راننده متخلف دريافت كنند.
6988---0936
¤ در اثر مجروحيت شيميايي كه پيدا كرده ام شب هنگام خون بالا مي آورم براي تسكين به اهل بيت (عليهم السلام) و شهداي عزيز متوسل مي شوم. اي كاش مي شد يكي از مسئولين كشور را مي ديدم و نسبت به اجحافي كه در حق بنده شده درددل مي كردم.
8429---0919
¤ در سال 09 حقوق كارگران را به اين بهانه كه به آنان كارت اعتباري و ساير مزايا تعلق خواهد گرفت افزايش ندادند. ولي در عمل هيچ خبري از اين وعده و وعيدها نشد. اين نگراني وجود دارد كه در سال 19 نيز همين اتفاق صورت بگيرد.
5069---0915
¤ از عرضه كنندگان مواد غذايي در بازار هستم. بالا رفتن قيمت دلار موجب ترس توزيع كنندگان عمده كالا شده به طوري كه مثلاً من درخواست چندين كارتن تن ماهي كرده ام ولي فقط 100 عدد فرستاده است. اگر همين وضع به سوپرماركت ها و مغازه هاي معمولي سطح شهر كشيده شود تكليف مردم چه مي شود؟ چرا به وضعيت بازار ارز سامان نمي دهند.
يك كاسب بازار
جوابيه روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 5/01/09 با مضمون: «تعمير گيت هاي بليت به اطلاع مي رساند: به پيمانكار مربوطه در اين خصوص تاكيد مجدد گرديد: ضمنا اكثر مشكلات در گيت هاي خروجي به علت ازدحام جمعيت بخصوص در ايستگاه هايي كه تعداد گيت هاي خروجي جوابگوي حجم مسافري نيست رخ مي دهد؛ مسافراني كه از قبل كارت خود را در هنگام خروج آماده نمي كنند و پشت گيت معطل مي مانند منجر به ايجاد صف طولاني پشت گيت مي شوند كه در آينده اي نزديك با نصب كارتخوان هاي ديواري مشكل ازدحام پشت گيت نيز رفع خواهد شد و مسافران در خروج مشكلي نخواهند داشت.»
جوابيه روابط عمومي شركت مخابرات استان كرمانشاه
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20104 ستون «كيهان و خوانندگان» در خصوص وديعه تلفن همراه مشتركين به اطلاع مي رساند: مطلب اعلام شده از سوي مشترك محترم (رمضاني) صحت نداشته و از طرف اين شركت تكذيب مي شود و در صورتي كه اين مشترك گرامي مدارك و مستنداتي دال بر اثبات ادعاي خود دارد، ارائه تا بررسي و پيگيريهاي لازم انجام شود. همچنين ذكر اين نكته ضروري است كه مشتركين تلفن همراه در هر زمان كه تمايل داشته باشند مي توانند جهت استرداد وديعه تلفن خود اقدام فرمايند.»

 



هشدار آيت الله جنتي به نامزدها هزينه تبليغات را زير نظر داريم

دبير شوراي نگهبان گفت هزينه هاي بي حساب و كتاب كانديداها در انتخابات را مورد توجه قرار مي دهيم.
مراسم معارفه رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران پيش از ظهر ديروز با حضور آيت الله جنتي و تمدن استاندار تهران برگزار شد.
آيت الله جنتي در حاشيه اين مراسم در زمينه برخي هزينه هاي هنگفت تبليغاتي براي انتخابات مجلس و توجه شوراي نگهبان به اين نوع هزينه ها گفت: هزينه هاي بي حساب و كتاب در انتخابات را مورد توجه داريم.
وي همچنين تاكيد كرد: نظارت بر هزينه هايي كه از طرف كانديداها براي انتخابات مي شود، بي حساب و كتاب نيست.
دبير شوراي نگهبان اضافه كرد: در بررسي صلاحيت ها نيز تا آنجا كه ممكن باشد، اين موضوع را مورد توجه قرار خواهيم داد.
در اين مراسم همچنين آيت الله جنتي با اشاره به نزديك شدن زمان برگزاري انتخابات مجلس نهم تاكيد كرد: حضور در انتخابات مسئوليت شرعي و ملي است و هيچ كس از آن استثنا نيست؛ همه بايد رعايت كنند تا امنيت به هم نخورد البته هر كس كه سنگ اندازي كند گناه بزرگي كرده است ولي در كل هيچ كس حق تخلف از قانون را ندارد.
وي ادامه داد: روشنگري از جمله كارهايي است كه همه به خصوص شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي وظيفه انجام آن را برعهده دارد چرا كه عده اي سخت ايستاده اند كه براي مردم مشكل آفريني كنند، همانند القاعده كه كارش فقط آدم كشي است عده اي كارشان فقط مشكل آفريني است.
وي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: عده اي هدف شان فرستادن چند نماينده به مجلس نيست بلكه مي خواهند آرامش را به هم بزنند لذا نبايد فريب آنها را خورد چرا كه آنچه كه آنها مي گويند با آنچه كه در دل دارند متفاوت است.
دبير شوراي نگهبان در ادامه تاكيد كرد: عده اي از خارج به آنها حرف هايي مي زنند كه اين همان براندازي است و برخي در داخل فكر مي كنند مي توانند كاري انجام دهند البته عده اي هم برنامه هاي خاص خود را دارند و از بيرون كشور الهام گيري مي كنند.
آيت الله جنتي گفت: خواست ما شركت حداكثري، حاكميت قانون در همه مسائل و امنيت و آرامش است.
راهپيمايي هاي تهران سرمشقي براي ساير كشورهاست
مرتضي تمدن استاندار تهران پيش از ظهر سه شنبه در مراسم معارفه رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران طي سخناني اظهار داشت: تهران امروز يك مرجع براي حركت هاي عظيم در برگزاري مراسمات، در سراسر دنياست؛ توجه به شكل ظاهري راهپيمايي هاي مردم در كشورهايي كه بيداري اسلامي در آنها واقع شده، گوياي اين نكته است كه راهپيمايي هاي آنها برگرفته از نوع راهپيمايي هاي مردم تهران است.
تمدن تصريح كرد: راهپيمايي هاي مردم تهران قطعا متعلق به مردم اين استان و همچنين ايراني اسلامي نيست بلكه اين راهپيمايي ها سرمشقي براي ساير كشورها هم شده است.
وي خاطر نشان كرد: بسياري از كشورها به محض برگزاري يك مراسم و راهپيمايي ملي در تهران، آن را تحليل و تفسير كرده و بازتاب مي دهند لذا تهران در درجه اول ملاك قضاوت بيگانگان است.
استاندار تهران با اشاره به اينكه «در آستانه برگزاري انتخابات مجلس نهم هستيم»، مشاركت حداكثري را هدف اصلي انتخابات پيش رو عنوان كرد و گفت: دشمن به اين دلخوش است كه در انتخابات پيش رو مشاركت مردم را تحت تاثير قرار دهد ولي بايد بداند كه اين آرزو را به گور خواهد برد.
تمدن اضافه كرد: مشاركت حداكثري مردم در انتخابات مجلس نهم، آرزوهاي دشمنان را به باد خواهد داد ولي بايد بدانيم كه دشمنان براي انتخابات سال 90 اتاق فكر و ستاد فرماندهي تشكيل دادند يعني همان ستادها و اتاق ها كه براي مديريت فتنه 88 برنامه ريزي تشكيل داده بودند.
علي اصغر آبخضر قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي نيز در همين مراسم خاطر نشان كرد: شوراي هماهنگي به دليل اينكه دفتر مركزي آن در تهران مستقر بود، كمتر اين ضرورت را در سال هاي گذشته احساس مي كرد كه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تهران را راه اندازي كند.
وي افزود: ما معمولا ارتباطات مربوط به تهران را خودمان برقرار مي كرديم و دستگاه ها نيز در برگزاري مراسمات به بهترين شكل با شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي هماهنگي مي كردند اما به خاطر اينكه نياز به برقراري بهتري احساس مي شد و از طرفي هم با تصويب اساسنامه اين شورا در مجلس و ابلاغ آن توسط دولت، موظف شديم كه ساختار جديدي را تشكيل دهيم؛ اين مسئله محقق شد.
قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تصريح كرد: بر همين اساس اقدامات لازم براي ايجاد ساختار جديد در شوراي هماهنگي را از يك سال و نيم قبل آغاز كرديم و در حال حاضر تقريبا اين ساختار ايجاد شده است.

 



صدر: مرزبندي با فتنه و انحراف شاخصه اصولگرايي است

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه جريان اصولگرايي بايد مرزبندي خود را با جريان هاي فتنه و انحرافي مشخص كرده تا بتواند خط اصلي انقلاب را دنبال كند.
«سيدشهاب الدين صدر» دوشنبه شب در حاشيه همايش بيداري اسلامي در خرم آباد در پاسخ به سؤالي گفت: گفتمان جبهه پايداري، گفتمان اصولگرايي است و افراد باسابقه اي همچون آيت الله مصباح در راس آنها قرار دارد، كه اميدواريم با هم به وحدت برسيم.
وي با اشاره به اين كه جبهه متحد اصولگرايان در حال حاضر تلاش مي كند، يك ليست را در كشور تهيه كنند، افزود: اميدواريم كه بتوانيم بهترين انتخابات را در بين اصولگرايان داشته باشيم. از طرفي جبهه پايداري هم نيروهايي هستند كه در خط اصولگرايي هستند و گفتمان آنها هم گفتمان اصولگرايي است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: هنوز ليست ها معلوم نشده و اميدواريم كه ليست واحد براي انتخابات ارائه دهيم.
صدر گفت: اهميت انتخابات امسال به اين دليل است، كه بعد از جريانات انتخابات 88 تبليغات زيادي مبني بر پايين آمدن سطح مشاركت مردم در انتخابات صورت گرفت و لذا انتخابات مجلس بسيار حساس است و هر كسي كه دل در گرو انقلاب، نظام و رهبري دارد، حتما بايد به عنوان يك تكليف ديني در انتخابات پاي صندوق راي حاضر شود.
صدر در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد كه جريان اصيل اصولگرايي حتما بايد مرزبندي خود را با جريان فتنه، مردودين فتنه، ساكتين فتنه و جريان انحرافي مشخص كند تا بتواند خط اصيل انقلاب را دنبال كند.
 



فائزه هاشمي به 6 ماه حبس محكوم شد

وكيل فائزه هاشمي رفسنجاني از محكوميت موكل خود به 6 ماه حبس و 5 سال محروميت از فعاليت هاي سياسي و مطبوعاتي به جرم تبليغ عليه نظام خبر داد.
غلامعلي رياحي وكيل فائزه گفت كه حكم دادگاه موكلش روز سه شنبه از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران صادر و به وي ابلاغ شد.
وي تصريح كرد: براساس حكم بدوي صادره، فائزه هاشمي به جرم فعاليت تبليغي عليه نظام به 6 ماه حبس و 5 سال محروميت از عضويت و فعاليت در احزاب، گروه ها، انجمن ها و فضاي مجازي و همچنين فعاليت هاي فرهنگي و مطبوعاتي محكوم شده است.
رياحي حكم صادره را «حكم بدوي» دانست و به «فارس» گفت كه در مهلت قانوني 20 روزه براي درخواست تجديدنظر، به راي شعبه 15 دادگاه انقلاب اعتراض خواهد كرد.
خاطرنشان مي شود؛ فائزه هاشمي روز شنبه سوم دي ماه جاري به صورت غيرعلني در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي محاكمه شده بود.
پيشتر قرار بود نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات فائزه هاشمي روز يكشنبه 23 مرداد ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شود كه به دليل درخواست استمهال وكيل پرونده و براي تداركات دفاع و موافقت دادگاه با اين درخواست، جلسه دادگاه به تأخير افتاد و وقت رسيدگي نيز تجديد شد.
پرونده فائزه هاشمي كه در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري دهم در اغتشاشات خياباني حضور يافته بود، با اعلام جرم دادستاني تهران و به اتهام «فعاليت تبليغي عليه نظام» تشكيل شده و اتهام انتسابي به فائزه هاشمي نيز به دليل مصاحبه او با يك سايت ضدانقلاب بوده است.

 



آدرس (گفت و شنود)

گفت: «ريك سنتروم» نامزد جمهوري خواه انتخابات آينده آمريكا در يكي از نطق هاي انتخاباتي خود گفته است؛ يا ايران تاسيسات هسته اي خود را تعطيل كند و يا اين كه خودم بعد از رئيس جمهور شدن آن را تعطيل خواهم كرد!
گفتم: چه غلط هاي زيادي! 32 سال است كه آمريكا و همه متحدانش با تمامي توان خود نتوانسته اند هيچ غلطي بكنند، چه رسد به اين يارو كه غوره نشده، مويز شده و رجز مي خواند!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: ببر درنده اي در جنگل راه افتاده و به هركه مي رسيد، با غرور مي پرسيد؛ سلطان جنگل كيست؟ و خرگوش ها و سنجاب ها و شغال ها و روباه ها و... از ترس مي گفتند؛ قربان! سلطان جنگل شما هستيد. و او سرمست از غرور به فيل رسيد و همان سؤال را پرسيد، فيل خرطومش را دور كمر ببر حلقه كرد و او را بلند كرده و محكم به زمين كوبيد. و ببر در حالي كه به سختي از زمين بلند مي شد و از درد كمر خود را مي ماليد با صداي لرزاني گفت؛ قربان! يك آدرس پرسيدم، نمي دانيد، بفرمائيد نمي دانم، چرا بنده را لت و پار مي كنيد؟!

 



اسرائيل: سلاح هايي كه به رياض مي فروشيد روزي عليه ما استفاده خواهد شد (خبر ويژه)

منابع امنيتي اسرائيل هشدار داده اند كه تسليحات آمريكايي فروخته شده به عربستان، روزي عليه تل آويو به كار گرفته شود. آمريكا به تازگي اعلام كرد تسليحاتي به ارزش 30 ميليارد دلار به رژيم سعودي مي فروشد.
منابع امنيتي رژيم صهيونيستي در گفت وگو با هاآرتص فاش كردند كه نگراني اسرائيل از اين موضوع را به آمريكايي ها منتقل كرده اند. به گفته آنها «نگراني اين بود كه هر چند اين تسليحات با هدف رويارويي با ايران به عربستان فروخته مي شود اما امكان دارد روزي عليه اسرائيل به كار بروند و امنيت آن را به خطر بياندازند».
منابع عالي رتبه امنيتي اسرائيلي از امضاي اين قرارداد به شدت ناخرسند شدند و حتي سفرهاي مكرري را به واشنگتن انجام دادند تا آمريكايي ها را از فروش اين تسليحات منصرف كنند. حتي نمايندگان كنگره و سنا را تحريك كردند كه عليه اين توافق نامه رأي دهند، ولي چنين اتفاقي نيفتاد و باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا بر فروش آنها تأكيد كرد و قرارداد نهايي آن را امضا كرد.
آنچه نگراني اصلي صهيونيست ها را موجب شده، مشاهده سقوط دست نشاندگاني چون محمدرضا پهلوي و حسني مبارك در ايران و مصر است و به هر ميزان كه دولت هاي مردمي در هر يك از كشورهاي اسلامي روي كار مي آيد، ارتش آنها نيز گارد ضد صهيونيستي خود را آشكارتر مي كند.

 



نام نويسي 862 اصلاح طلب براي رقابت در انتخابات مجلس (خبر ويژه)

بررسي هاي اوليه نشان مي دهد 862 نفر از اصلاح طلبان در انتخابات نهمين دوره مجلس نام نويسي كرده اند.
به گزارش نداي انقلاب، اين رقم كه آمار اصلاح طلبان نام نويسي كرده در سراسر كشور (به استثناي تهران) را شامل مي شود، خشم شديد طيف راديكال را شديداً خشمگين كرده است. گفته مي شود در جلسات اين طيف برخي از افراد حلقه راديكال گفته اند «در حوادث بعد از انتخابات 88 عملكرد موسوي و كروبي و بعد ماجراي 25 بهمن باعث از دست رفتن ظرفيت اجتماعي مان شد. دل ما به ظرفيت نخبگان خوش بود كه اين را هم خاتمي به باد داد.»
اين افراد همچنين با خطاب قرار دادن خاتمي گفته اند كه وي ابتدا با «مشاركت مشروط» و سپس «عدم مشاركت فعال» تمامي برنامه هاي اصلاح طلبان را به هم ريخته و الان نه بدنه اجتماعي را دارند و نه نخبگان را.
در همين حال مصطفي كواكبيان عضو فراكسيون اقليت، تعداد داوطلبان اصلاح طلب براي نامزدي انتخابات را 700 نفر اعلام كرد و به «مهر» گفت: اگر اين 700 نفر واجدشرايط تشخيص داده شوند قطعاً به راحتي مي توانيم در بسياري از حوزه ها كانديدا معرفي كنيم و در اكثر استان ها ليست نيز بدهيم.
طيف اصلاح طلب در انتخابات 4 سال پيش حداقل 150 نامزد رسمي- غير از نامزدهاي اعلام نشده- معرفي كرده بودند.
از سوي ديگر گزارش فردانيوز حاكي است كه طيفي از تندروها در اردوگاه اصلاح طلبان، «كميته سياسي انصراف نامزدها را تشكيل داده اند. اين كميته بنا دارد در فرصت باقي مانده تا تكميل بررسي صلاحيت كانديداها، تعدادي از آنها را با حربه هاي مختلف از ثبت نام پشيمان كرده و ضمن در بوق و كرنا كردن اعلام انصراف آنها به فضاسازي رسانه اي- رواني در اين زمينه بپردازد. در كميته مذكور كه طيف هاي سنتي و مدرن جريان اصلاحات عضويت دارند، اين استراتژي كه حتي يك انصراف از نامزدي در انتخابات بايد همراه با صدور بيانيه و تبليغات فراوان صورت گيرد در دستور كار قرار گرفته و هر كدام از اعضا به صورت مستقيم و غيرمستقيم وظيفه مذاكره با اصلاح طلبان ثبت نام كننده در انتخابات مجلس را عهده دار شده اند.»
با وجود آن كه خبرها از ثبت نام 700 تا 800 نفر از اصلاح طلبان خبر مي دهد، تابش دبير فراكسيون اقليت در گفت وگو با خبر آن لاين پيش بيني كرد اقليت مجلس هشتم، در مجلس نهم اقليت ضعيف تري خواهد بود.
برخي خبرها حاكي از آن است كه هسته اصلي افراطيون در جبهه اصلاحات با طراحي نقش دوگانه هم مايل است از امكان همكاري با ضدانقلاب در زمينه تحريم استفاده كند و كمك هاي بعدي آنان را از دست ندهد و هم در عين حال تا آنجا كه مقدور است افرادي را كه احتمالاً توان راي آوردن دارند را به مجلس نفوذ دهد و آنگاه از نقش آفريني آنها- مانند مجلس هشتم و قضايايي چون وقف دانشگاه آزاد و...- استفاده كند.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي براي معلوم شدن سرنوشت 290كرسي روز جمعه 12اسفند 1390 برگزار مي شود.

 



فسيل اپوزيسيون و فرمان لنگش كن! (خبر ويژه)

اكبر گنجي براي چندمين بار ادعاي طيف هاي گوناگون اپوزيسيون خارج نشين درباره مبارزه با جمهوري اسلامي را زير سوال برد.
وي با بيان اينكه حرفي از سوي مخالفان نمانده كه نگفته باشند، نوشت: شايد گفته شود سخناني وجود دارد كه گفته نشده و يا به گوش مردم نرسيده است. اين مدعا كاذب است. هيچ سخن ناگفته اي وجود ندارد. همه اين مدعيات با شرح و تفصيل بسيار بازگو شده و از طريق انواع رسانه ها منتقل شده است. تلويزيون بي بي سي آمريكا و ده ها تلويزيون فارسي ديگر، راديو بي بي سي، راديو فردا، راديو فرانسه، راديو آلمان و ده ها راديوي ديگر، اينترنت با صدها سايت خبري سياسي و فيس بوك، شبانه روز در حال انجام اين كارند و هيچ نكته اي وجود ندارد كه از طريق اين رسانه ها به گوش مردم نرسد.
گنجي در عين حال با زير سوال بردن چنين مبارزه اي! نوشت: جمهوري اسلامي را نمي توان در آمريكا و اروپا و كانادا و ژاپن و... سرنگون كرد. صداي اپوزيسيون پژواك چنداني ندارد. نمي توان در آمريكا و اروپا و كانادا نشست و فرمان سرنگوني صادر كرد و انتظار داشت با اين فرمان جمهوري اسلامي سرنگون شود. خب چه كسي بايد اين كار را بكند؟ آيا من مي توانم در نيويورك بنشينم و از ديگران بخواهم جان شان را فداي فرمان من كنند؟ آيا هيچ كس دنبال رو من خواهد شد؟

 



برويد سر اصل مطلب!چرا آسمان و ريسمان مي كنيد؟ (خبر ويژه)

روزنامه ايران ضمن انكار فعاليت هاي انتخاباتي اصلاح طلبان، از توضيح درباره توسل تيم متبوع خود به شيوه چراغ خاموش آنان طفره رفت.
ايران در مطلبي آميخته با انكار و تحريف مي نويسد: برخي رسانه هاي اصولگرا نظير كيهان از حضور افرادي كه با نام حاميان دولت از آنها نام برده اند شديدا ابراز نگراني كرده و با شروع خط خبري تخريب، سعي در ايجاد رقيبي خيالي و ساختن فضايي دو قطبي ميان خود و رقيب مجازي (اصلاح طلبان) كه شايد اصلا وجود خارجي نداشته باشند مي نمايند.
اين روزنامه با رد بخشي از خبر ويژه 12دي كيهان اضافه كرد: اما اين همه نگراني و ايجاد فضاي تخريب رقيب و دروغ پراكني براي چيست؟ ... مديركل سياسي نهاد رياست جمهوري كه خود دل پري از اين فضاي تهمت سازي و دروغ پراكني دارد، با بيان اين كه من نمي دانم اين آقايان كه مدعيان تقوامداري هستند، چگونه اين سخنان را مطرح مي كنند، در پاسخ به اين سوال كه برخي رسانه ها معتقدند منتسبين به دولت همچون وزراي سابق با هماهنگي رئيس جمهور به ميدان آمده، مي گويد «نگاه دولت تنها حضور و مشاركت حداكثري مردم است. بايد بگويم كه به هيچ وجه دولت با هيچ فرد و گروهي براي آمدن يا نيامدن در انتخابات هماهنگي نكرده است. حتي اگر برخي ها در محفلي مدعي باشند يا بگويند كه از جانب دولت آمده اند، ما آن را به شدت تكذيب مي كنيم».
اين وارونه نويسي چند لايه و القاي احساس نگراني كيهان در حالي است كه در خبر ويژه كيهان به روشني تصريح شده بود «براساس گزارش روزنامه ايران، حلقه نزديك به مشايي هيچ نامزدي در انتخابات ندارد» و «آنچه در گزارش روزنامه ايران درباره تركيب داوطلبان جالب است اينكه هيچ اثري از فهرست جريان منسوب به حلقه مشايي ديده نمي شود حال آن كه به تصريح عباس اميري فر (دبير سابق كميسيون فرهنگي دولت و از دستياران مشايي)، اين جريان براي دو سوم كرسي هاي مجلس (220 نفر) برنامه ريزي كرده است. ظاهرا اين طيف ترجيح داده اند به اصلاح طلبان اقتدا كرده و فعلا با چراغ خاموش حركت كنند».
اكنون پرسش اين است كه در كجاي خبر كيهان نگراني آن هم از نوع شديد ديده مي شود و كجاي آن تخريب و دروغ پراكني و تهمت سازي است؟ بالاخره با توجه به گفته دستيار آقاي مشايي، روزنامه ايران چرا اين حلقه چند صدنفره نامزدها را سانسور و پنهان مي كند؟ و چرا اصرار دارد عنوان «حاميان دولت» را جاي حلقه آقاي مشايي و جوانفكر بگذارد؟
همچنين اين پرسش مطرح است كه اگر دست كم 700 نفر از اصلاح طلبان براي نامزدي انتخابات ثبت نام كرده اند، چرا روزنامه ايران اصرار دارد اين حضور پر دامنه را انكار و كتمان كند و نام آن را رقيب خيالي و مجازي بگذارد؟ آيا خود همين اصرار سوال برانگيز نيست در حالي كه روش چراغ خاموش اصلاح طلبان، مورد الگوبرداري حلقه مورد بحث در تيم آقاي مشايي نيز قرار گرفته است؟
پرسش بعدي اين است كه چرا روزنامه ايران اصرار دارد حلقه مورد بحث را به كليت دولت جمهوري اسلامي نسبت دهد و از حيثيت كليت دولت خرج كند؟ معلوم است كه كليت دولت نه مايل است و نه اجازه دارد وارد رقابت هاي انتخاباتي شود.

 



اوباما همان برادر شغال بود (خبر ويژه)

بعد از 1000 روز كه به اوباما رأي داديم حالا معلوم شده او هماني نبود كه نشان مي داد. اوباماي خيالي در راه كاخ سفيد گم شد. اوضاع حالا نااميدكننده است.
اين مطلب را «گودرز اقتداري» آمريكايي ايراني تبار در آغاز آخرين سال رياست باراك اوباما به نگارش درآورد. وي در پايگاه اينترنتي اخبار روز نوشت: سه سال و اندي از انتخابات باراك اوباما مي گذرد. او به نسبت بوش خود را ملايم نشان داد و سياه پوست هم بود و نمي توانست مواضع نژادپرستانه و افراطي داشته باشد. حالا بيش از 1000 روز از آن بيستم ژانويه اي مي گذرد كه در يكي از روزهاي سرد و يخبندان واشنگتن صدها هزار چشم مشتاق و اميدوار به تغييري اساسي كاروان حامل رياست جمهوري سابق جرج بوش را بدرقه كردند. ده ها هزار نفر از راه هاي خيلي دور، به شمول راوي اين سطور، به واشنگتن آمده بودند تا ورق خوردن تاريخ را شاهد باشند. نه فقط به خاطر آنكه اوباما اولين رئيس جمهور سياه بود بلكه به خاطر آنكه در اوج نااميدي ها از اميد و تغيير سخن گفته بود. مسن ترها از انتخاب كندي شبيه سازي مي كردند و جوان ترها آينده خود را در او مي ديدند. فرزند يك مهاجر آفريقايي به رياست جمهوري بزرگترين كشور جهان رسيده بود. در آن روز رئيس جمهور جديد باراك اوباما بر دوش يك ملت خسته از جنگ و نابساماني اقتصادي و با اميد صلح و آرامش از دست رفته و قول تعامل بين المللي و تغيير ديپلماسي تهاجمي و شكست خورده نومحافظه كاران به كاخ سفيد رفت.
وي ادامه مي دهد: امروز اما آب ها از آسياب افتاده اند. اوباما مبارزات انتخاباتي جديدي را آغاز مي كند اما مردمي كه با انرژي سرشار او را به كاخ سفيد فرستاده بودند در كوچه پس كوچه هاي شيكاگو، نيويورك، لس آنجلس، اوكلند و پرتلند همچنان به دنبال باراك اوبامايي مي گردند كه در راه كاخ سفيد گم شد و درب بر همان پاشنه چرخيد كه هميشه چرخيده است. نااميدي ها از نحوه اداره ايالات متحده بوسيله اوباما را در چند جبهه مي توان برشمرد.
وي با مرور تناقضات گفتاري و رفتاري اوباما در حوزه سياست خارجي تصريح كرد: «اوباما قول داده بود سياستي مستقل و متفاوت با گذشته در پيش بگيرد. گفته مي شد قرار است در اسلامبول سخناني را خطاب به جهان اسلام بيان كند. اما درآخرين لحظات به بهانه عدم امنيت، سخنراني به قاهره و دانشگاه الازهر انتقال يافت كه بالطبع بار انتظارات در مورد مسأله فلسطين و اسرائيل را بالا برد. تغيير محل سخنراني به بهانه امنيت رئيس جمهور البته ظاهراً قابل قبول بود اما در باطن مظهر نوعي نگاه متفاوت به جهان اسلام هم بود. اسلامبول به عنوان نماينده اسلام در سرزميني تحت لواي دموكراسي ديده مي شد در حالي كه قاهره تحت كنترل نظاميان و ديكتاتوري مبارك سمبل آن سيستم حكومتي بود كه در بيشتر كشورهاي خاورميانه حكومت هاي وابسته به آمريكا را نمايندگي مي كند. به هر صورت در آن سخنراني كه به شدت مورد عنايت جوانان عرب و مسلمان در سراسر جهان قرار گرفت اما در باطن امر اوباما با سپردن وزارت خارجه به خانم هيلاري كلينتون و كساني كه از كابينه بيل كلينتون به كاخ سفيد آمده بودند عملاً دنباله روي از سياستي را پي گرفت كه كمتر عنصر جديد و تازه اي با خود داشت. در ميان عمده ترين اشتباهات اين تصميم انتصاب دنيس راس به عنوان كارشناس و مشاور ارشد در امور خاورميانه و بويژه مسأله فلسطين بود. راس كه يكبار در دهه 90 امتحان خود را با نمره ردي داده بود از طرفداران دو آتشه اسرائيل در واشنگتن و كسي بود كه عامل شكست پيمان صلح در ماه هاي پاياني دولت بيل كلينتون شناخته مي شد. هم او بود كه اخيراً پس از 3 سال تخريب روند صلح مجدداً به مؤسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك كه از اتاق هاي فكر وابسته به لابي اسرائيل در آمريكا است بازگشت بي آنكه كوچكترين موفقيتي در روند صلح براي اوباما به ارمغان آورد. در نتيجه همين مشورت ها، اوباما كه درست يكسال پيش در مجمع عمومي 2010 سازمان ملل قول داد طي يكسال يك عضو فلسطيني به اعضاي سازمان اضافه خواهد شد با 180 درجه چرخش در مجمع عمومي امسال گفت كه درخواست عضويت سازمان خودگردان فلسطين را وتو مي كند.»
در ادامه اين تحليل آمده است: اوباما درمورد ايران هم نتيجه بهتري به دست نياورد. اوباما با مخاطب قراردادن رهبر جمهوري اسلامي عملاً پذيرفت كه آمريكا سياست 30 ساله را در زمينه تغيير رژيم دنبال نمي كند اما موضوع سريعاً جاي خود را به رجزخواني هاي معمول داد. اوباما با فرصت طلبي و محاسبه نفعي ناچيز ترجيح داد خود را قهرمان ديپلماسي تهاجمي به نفع اسرائيل ببيند تا از حمايت سياسي و مالي آنها برخوردار شود.
خاطرنشان مي شود كيهان در همان ماه هاي آغازين فعاليت اوباما تصريح كرده بود كه مواضع اوباما تفاوت اساسي با مواضع بوش ندارد و به اصطلاح ضرب المثل فارسي، سگ زرد برادر شغال است.

 



دريغ از يك موي خانم مارپل! (خبر ويژه)

مجري شبكه سلطنت طلب پارس ادعا كرد جمهوري اسلامي به اين دليل انتخابات مجلس را در اسفندماه برگزار مي كند كه بتواند در آستانه نوروز راي مردم را بخرد.
پرويز قاضي سعيد كه حتي در ميان اپوزيسيون خارج نشين نيز سوژه استهزاي هميشگي است، مي گويد: علت اينكه حكومت اسلامي در اسفندماه انتخابات مجلس را برگزار مي كند اين است كه مردم ايران بنا بر يك سنت كهن و قديمي، در اين ماه خود را براي برپايي جشن عيد نوروز آماده مي كنند. ايرانيان در آستانه نوروز تمام تلاش خود را به كار مي گيرند تا هر چه بهتر مراسم عيد خود را سامان بدهند. مردم براي اين كار حتي فرش و جواهرات خود را گرو مي گذارند تا مايحتاج خود را تهيه كنند.
به گزارش جام نيوز او در ادامه افزود: «حكومت ايران قصد دارد در روزهاي پاياني سال، آراي مردم را خريداري كند. در واقع با غنيمت شمردن فرصت، از نياز مردم به پول سوءاستفاده مي كند.»!
گفتني است يكي از كاربران سايت ضدانقلابي بالاترين با اشاره به سابقه پرويز قاضي سعيد كه در دوران طاغوت مترجم كتاب هاي پليسي آگاتا كريستي بود، با تمسخر نظر وي نوشته است؛ كاش يك موي خانم مارپل در تن او بود.


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14