(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 دی 1390- شماره 20113

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عمار ياسرنماد بصيرت و روشنگري
تقسيم كار بيگانگان و گروه هاي فتنه گر براي عمليات رواني عليه انتخابات مجلس
حمايت صريح صداي آمريكا و بي بي سي از مديريت خانه سينما
در ديدار هيئت پارلماني تركيه لاريجاني نسبت به توطئه هاي جديد آمريكا در منطقه هشدار داد
كل بودجه 91 در سال آينده بررسي و تصويب مي شود
رونمايي از كتاب «قايق راندن به سوي اقيانوس»
صفارهرندي: مردم در اين انتخابات هم دشمنان را ناكام مي كنند
سردار جعفري در گفتگو با مهر: دشمن به دنبال احياي فتنه 88 در انتخابات 90 است
توافق جبهه پايداري با جبهه متحد بر حمايت از نامزدهاي مشترك
9 باند مواد مخدر منهدم و بيش از 10 تن مواد افيوني كشف شد
كواكبيان: 700 نفر با گرايش اصلاح طلبي در انتخابات ثبت نام كرده اند
احتمالات كارشناسان درباره مذاكرات آينده ايران و 1+5
با اجرايي شدن نظام آموزشي جديد مقطع پيش دانشگاهي 6 سال ديگر حذف مي شود
تجمع گروهي از هموطنان كرد در مقابل سفارت تركيه در تهران
موساد : به قدرت رسيدن اسلام گرايان از بمب هسته اي ايران خطرناك تر است



عمار ياسرنماد بصيرت و روشنگري

9 صفر سالروز شهادت عمار ياسر، يار صديق نبي اكرم(ص) و علي(ع) است كه در طول عمر پر بركت خود همواره شاخص حق بود و در ايجاد و افزايش بصيرت و روشنگري نقش موثري ايفا مي كرد.
وي حدود 57 سال قبل از هجرت پيامبر متولد شد و پس از اسلام آوردن پيوسته جان بر كف خود را وقف دفاع از اسلام و پيشبرد آن كرد و در نهايت در جريان جنگ صفين هنگامي كه فرماندهي سواره نظام لشكر امام علي(ع) را برعهده داشت، به شهادت رسيد. آنچه در پي مي آيد گزيده اي از سخنان مقام معظم رهبري در خصوص شأن و جايگاه عمار است كه در مناسبتهاي مختلف بيان كرده اند و ما خلاصه آن را در اينجا تقديم خوانندگان عزيز مي كنيم.
«ببينيد، خط عمار را خط مستقيم مي گويند، به نظر من، عمار هنوز هم ناشناخته است، عمار ياسر را خود ماها هم درست نمي شناسيم. عمارياسر، يك حجت قاطعه الهي است. من در زندگي اميرالمومنين(ع) كه نگاه مي كردم، ديدم هيچ كس مثل عمار ياسر نيست؛ يعني از صحابه رسول الله هيچ كس نقش عمار ياسر را در طول اين مدت نداشت. آنان زنده نماندند؛ ولي ايشان حيات با بركتش ادامه پيدا كرد. هر وقت براي اميرالمومنين(ع) يك مشكل ذهني در مورد اصحاب پيش آمد؛ يعني در يك گوشه شبهه اي پيدا شد، زبان اين مرد، مثل سيف قاطع جلو رفت و قضيه را حل كرد. در جنگ صفين ما از آن طرف عمار را داريم كه جناب عمارياسر دائم مشغول سخنراني است؛ اين طرف لشكر، آن طرف لشكر، با گروه هاي مختلف؛ چون آنجا واقعا فتنه بود. دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند. فتنه عظيمي بود. يك عده اي مشتبه بودند. عمار دائم مشغول روشنگري بود. اين طرف مي رفت، آن طرف مي رفت، براي گروه هاي مختلف سخنراني مي كرد كه اينها ضبط شده و همه در تاريخ هست.» (1)
«در جنگ صفين يكي از كارهاي مهم جناب عمارياسر تبيين حقيقت بود؛ چون آن جناح مقابل كه جناح معاويه بود، تبليغات گوناگوني داشتند. هميني كه حالا امروز به آن جنگ رواني مي گويند، اين جزء اختراعات جديد نيست. شيوه هايش فرق كرده؛ اين از اول بوده (است). خيلي هم ماهر بودند در اين جنگ رواني، خيلي. آدم نگاه مي كند كارهايشان را، مي بيند كه در جنگ رواني ماهر بودند. تخريب ذهن هم آسان تر از تعمير ذهن است. وقتي به شما چيزي بگويند، سوءظني يكجا پيدا كنيد، وارد شدن سوءظن به ذهن آسان است، پاك كردنش از ذهن سخت است؛ لذا آنها شبهه افكني مي كردند، سوءظن را وارد مي كردند؛ كار آساني بود، اين كسي كه از اين طرف، خودش را موظف دانسته بود كه در مقابل اين جنگ رواني بايستد و مقاومت كند، جناب عمارياسر بود كه در قضاياي جنگ صفين دارد كه با اسب از اين طرف جبهه به آن طرف جبهه و (بين) صفوف خودي مي رفت و همين طور اين گروه هايي را كه به تعبير امروز، گردانها يا تيپهاي جدا جداي از هم بودند، به هر كدام مي رسيد، در مقابل آنها مي ايستاد و براي آنها صحبت مي كرد؛ حقايقي را براي آنها روشن مي كرد و تاثير مي گذاشت.
اين، بصيرت عمار را نشان مي دهد. بصيرت چيز خيلي مهمي است. من در تاريخ هرچه نگاه كردم، اين نقش را در عمار ياسر ديدم، مواردي را كه عمار ياسر خودش را براي روشنگري رسانده بود... خداي متعال، اين مرد را از زمان پيامبر(ص) براي زمان اميرالمومنين(ع) ذخيره كرد، تا در اين مدت به روشنگري و بيان حقايق بپردازد.
يك جا مي ديد اختلاف پيدا شده، يك عده اي دچار ترديد شدند، بگو مگو توي آنهاست، خودش را به سرعت آنجا مي رساند و برايشان حرف مي زد، صحبت مي كرد، تبيين مي كرد؛ اين گره ها را باز مي كرد. بنابراين، بصيرت مهم است. نقش نخبگان و خواص هم اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان، در ديگران به وجود بياورند.» (2)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري سال 88
2- بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي دفتر رهبري سال 88

 



تقسيم كار بيگانگان و گروه هاي فتنه گر براي عمليات رواني عليه انتخابات مجلس

جزئيات پروژه جديد و مشترك سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه، ائتلاف فتنه و ضد انقلاب براي فشار بر ايران در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فاش شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، يكي از ديپلماتهاي فعال كشورمان كه نمي خواست نامش فاش شود اعلام كرد: براساس اخباري كه به دست يكي از گروههاي اصلي مقاومت اسلامي در لبنان رسيده است، آمريكائيها با همكاري برخي از كشورهاي وابسته و تعدادي از هم پيمانان خود و نيز با جلب همكاري اطلاعاتي-عملياتي تعدادي از گروههاي ضد انقلاب و بخشي از عوامل فتنه 88، درصدد اجراي سناريوي عملياتي موسوم به «هديه 60» (GIFT60) هستند.
وي اضافه كرد: بر مبناي اين سناريو، دولت آمريكا با همكاري دولت هاي فرانسه، انگلستان، رژيم اشغالگر قدس و يكي از كشورهاي مرتجع حاشيه جنوبي خليج فارس و با ماموريت محوله به ائتلاف فتنه و ضدانقلاب قصد دارد به زعم خود سناريوي تحريم «انتخاباتي-اقتصادي» ايران در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را محور فعاليت هاي ضد ايراني خود قرار دهد. در اين سناريو تقسيم كاري بين بيگانگان و ائتلاف فتنه و ضدانقلاب صورت گرفته تا از سويي خط تحريم اقتصادي ايران با حداكثر عمليات رواني ظرف 60 روز آينده و در قالب چند فاز طراحي شده، دنبال گردد و از سوي ديگر ائتلاف فتنه و ضدانقلاب با هماهنگي عناصر داخل و خارج از كشور، اجزاي ديگر سناريو را دنبال نمايند.
اخبار واصله به گروه مقاومت ضداسرائيلي مورد بحث حاكي است كه ماموريت هايي از قبيل دميدن در شيپور «مخاطرات تحريم اقتصادي آمريكا» و ترويج ضرورت «تحريم انتخابات مجلس» و القاي نارضايتي و ياس مردم و بازآفريني شگرد سوخته تقلب، از جمله مهمترين ماموريت هاي ائتلاف ضدانقلاب و فتنه گران مي باشد. هم چنين ابلاغ شده است در ايام باقيمانده تا انتخابات مجلس، گروه هاي مختلف اپوزيسيون ايراني در خارج از كشور يك پيوند منسجم و سازمان يافته «اطلاعاتي-عملياتي- رسانه اي»! با همديگر داشته باشند و در اين زمينه، بنگاه دولتي بي بي سي فارسي، منسجم تر و قوي تر از مقطع فتنه 88، نقش هماهنگ كننده و پشتيبان را براي نامبردگان ايفا نمايد.
اين خبر اضافه مي كند كه در ستاد مذكور، ارتباط سرويس هاي اطلاعاتي غربي با عناصر فتنه و گروهكهايي همچون منافقين و سلطنت طلبان و بنگاه سلطنتي بي بي سي فارسي را افرادي همچون اردشير اميرارجمند، تقي كروبي، رجبعلي مزروعي، مجتبي واحدي، عبدالله مهتدي، محسن كديور، كاظميان، شيرين عبادي، حسين باستاني، عليرضا نوري زاده و... ايفا خواهند كرد.
اين منبع مطلع تصريح كرده است كه يك مرحله از سناريوي مورد نظر، ابراز وجود يكي از احزاب اصلي فتنه گر و موضع گيري شديد تحريمي و تكفيري عليه انتخابات مي باشد (ظاهرا منظور آنها حزب منحله مشاركت مي باشد كه چند روز پيش بيانيه اي به نام آن گروهك و حول همان موضوع اشاره شده در خبر، منتشر گرديد). فاز ديگر را ماموريتي تشكيل مي دهد كه به شيرين عبادي واگذار شده است. در راستاي اين سناريو، عبادي موظف است به سرعت «كمپين حمايت از يكي از سران فتنه» را راه اندازي نمايد و به او قول داده اند كه از امكانات و ارتباطات مجامع مدعي حقوق بشر در غرب، تشكيلات جهاني بهائيت، لابي يهود و گروهك منافقين برخوردار بوده تا بدين ترتيب پروژه شكست حصر سران فتنه را كليد بزند. در اين پروژه نيز بي بي سي فارسي و برخي ديگر از رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب او را پشتيباني خواهند نمود.
وي ادامه داد: مرحله ديگر اين سناريو بعهده اردشير اميرارجمند سخنگو و مشاور عالي يكي از سران فتنه مي باشد. در اين چارچوب با پشتيباني اطلاعاتي و عملياتي سرويس اطلاعاتي فرانسه و با حمايت كاملا پنهان سازمان منافقين، اردشير اميرارجمند موظف به راه اندازي سريع دفتر موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز اميد در پاريس مي باشد تا كانون رسمي و آشكار هم افزايي منافقين، سلطنت طلبان، عناصر فتنه و ساير گروه هاي اپوزيسيون در فرانسه شكل بگيرد. تدابير حفاظتي و عملياتي اين دفتر نيز به تشكيلات اميرحسين جهانشاهي رئيس گروه «با موج سبز» و عامل مستقيم موساد در فرانسه واگذار شده است. ظاهرا ماموريت اميرارجمند نيز با برگزاري مراسمي پر سر و صدا تحت عنوان «كنفرانس پرس» و انجام مصاحبه وي با خبرنگاران غربي در پاريس آغاز مي گردد. در اين نمايش، اميرارجمند راه اندازي پروژه اصلي فتنه گران در فضاي مجازي به منظور ايجاد ارتباطات امن شبكه هاي اجتماعي داخلي باعناصر بيگانه در خارج را (موسوم به طرح ت) اعلام خواهد نمود.
در اين ماموريت نيز نقش هماهنگي رسانه اي و انجام تبليغات گسترده را صادق صبا (رئيس بدنام بي بي سي فارسي) ايفا خواهد كرد.
اين ديپلمات تاكيد كرد: اطلاعات مهم ديگري درباره سناريوي «هديه 60» در اختيار دارد كه بخش هاي مهم تر و واجد طبقه بندي كاملا سري را به دستگاه هاي ذيربط منتقل نموده و در صورت عدم ممانعت آنها، بخش ديگر را در اختيار رسانه ها قرار خواهد داد.

 



حمايت صريح صداي آمريكا و بي بي سي از مديريت خانه سينما

رسانه هاي ضد ايراني و معاند نظام، باز هم با انتشار اخبار و گزارش هايي جهت دار به حمايت از هيأت مديره خانه سينما پرداختند. در اين ميان، صداي آمريكا و بي بي سي فارسي، نسبت به انحلال اين تشكيلات به ظاهر صنفي سينمايي به شدت اظهار نگراني كردند.
سايت صداي آمريكا با انتشار گزارشي، از انحلال خانه سينما به عنوان يك «خطر» ياد كرد و تلاش نمود واقعيت هاي مربوط به اين نهاد را دگرگون جلوه دهد. اين رسانه آمريكايي، بدون اشاره به اقدامات غير قانوني هيأت مديره خانه سينما، از جمله تغيير اساسنامه اين نهاد بدون كسب مجوز از مراجع قانوني و همچنين غلبه رويكردهاي سياسي بر فعاليت هاي صنفي، سعي كرد اين گونه خبرسازي كند كه رسيدگي به اين مسائل از سوي دولت و دستگاه قضايي، صرفاً با اهداف سياسي انجام مي شود!
بنگاه سخن پراكني دولت انگليس هم كه پيش از اين به طور مستقيم و آشكار از مديريت خانه سينما دفاع مي كرد، به واسطه شناسايي و بازداشت همكارانش در ايران و حمايت متقابل مديريت خانه سينما از عوامل بي بي سي، اين بار شيوه غيرمستقيم را برگزيده و سعي كرده تا با اطلاع رساني ناقص و انحراف ذهن مخاطب، از تشكيلات سينمايي متبوع خود جانبداري كند.
اين رسانه ضدايراني، همانند صداي آمريكا با تهيه گزارش هاي پي درپي و عدم پرداختن به اقدامات سياسي هيأت مديره خانه سينما، حمايت از اين گروه را علني كرده است.
گفتني است، با شكايت قانوني و حقوقي وزارت ارشاد از هيأت مديره خانه سينما و تصويب انحلال اين تشكيلات از سوي شوراي عالي سينما و شوراي فرهنگ عمومي، تلاش هاي هماهنگي از طرف برخي جريان هاي سينمايي، سايت ها و نشريات فتنه گر و رسانه هاي ضدانقلاب و معاند براي جوسازي در مقابل اين موضوع صورت گرفته است. در واقع هدف از اين جنجال هاي رسانه اي ايجاد اختلال در تصميم گيري نهايي درباره خانه سينما كه توسط قوه قضائيه انجام خواهد شد است. ضمن اينكه با صدور حكم انحلال خانه سينما از سوي نهادهاي مربوطه، هرگونه فعاليت و تحرك هيأت مديره اين تشكيلات «غيرقانوني» محسوب شده و فعاليت تشكيلات مذكور مي بايست به حالت تعليق درآيد. شايان ذكر است اقدامات سياسي هيأت مديره خانه سينما مانند حمايت از مستندسازان بي بي سي، دعوت از برگزار كنندگان جشنواره صهيونيستي اسكار به ايران، حمايت از جعفر پناهي فيلمساز مجرم از سوي سينماگران متعهد كشور هدف اعتراض قرار گرفته است.

 



در ديدار هيئت پارلماني تركيه لاريجاني نسبت به توطئه هاي جديد آمريكا در منطقه هشدار داد

رئيس گروه دوستي پارلماني تركيه و فلسطين و هيئت همراه كه به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده است، با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.
در ابتداي اين ديدار لاريجاني با اشاره به روابط خوب بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و تركيه گفت: دو كشور مسلمان همسايه، از روابط برادرانه و دوستانه اي برخوردارند، بين آنها اشتراكات و انگيزه هاي زيادي براي گسترش مناسبات به چشم مي خورد.
وي در ادامه موضوع فلسطين و سرنوشت آن را يك مسئله حياتي و حائز كمال اهميت براي جهان اسلام دانست و با اشاره به اقدامات اخير رژيم صهيونيستي در تغيير هويت فرهنگي و اسلامي قدس شريف و يهودي سازي آن، افزود: اقدامات خباثت آميز رژيم اشغالگر قدس مبني بر تلاش براي زدودن هويت تاريخي و اسلامي قدس شريف و هويت سازي يهودي براي آن در ادامه جنايات شش دهه گذشته، رويكردي نيست كه براي جهان اسلام قابل اغماض باشد و اعضاي پيكره اسلام بايد در مقابل اين سياست صهيونيستي محكم ايستادگي كنند.
وي ادامه داد: اين سياست خصمانه استعماري اقدامي مذبوحانه در جهت رهانيدن رژيم صهيونيستي از انزوا و شوك ناشي از انقلاب هاي منطقه اي است.
لاريجاني در همين ارتباط افزود: جمهوري اسلامي ايران و تركيه به عنوان دو كشور مهم جهان اسلام نقش مهمي در روشنگري پيرامون اين جنايت بزرگ تاريخي عليه تاريخ و هويت اسلامي دارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود نسبت به توطئه هاي جديد آمريكا در منطقه مبني بر اختلاف افكني بين كشورهاي منطقه و ايجاد تزلزل در مقاومت عليه رژيم صهيونيستي، هشدار داد.

 



نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: با توجه به تاخير پيش آمده
كل بودجه 91 در سال آينده بررسي و تصويب مي شود

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تصويب كل بودجه كشور در سال آينده صورت مي گيرد.
«سيد شهاب الدين صدر» در حاشيه برگزاري همايش بيداري اسلامي در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي در خرم آباد با اشاره به تاخير در دستور كار قرار گرفتن كل بودجه در مجلس شوراي اسلامي پس از تعطيلات نوروز افزود: با وجود تمام تلاش براي جبران تاخير دولت در ارايه لايحه بودجه به مجلس شوراي اسلامي، لايحه بودجه تا 15 آذرماه تقديم مجلس نشد.
وي اظهار داشت: ما واسطه رايزني با دولت براي ارايه هرچه سريعتر لايحه بودجه بوديم و با ايشان هم مذاكره كرديم با اين وجود بودجه در زمان موعد تقديم مجلس نشد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه تمام تلاش مجلس بر اين است كه تا پيش از پايان امسال بودجه دو ماهه نخست سال آينده تدوين شود تا دولت بتواند با دستگاه هاي اجرايي در دو ماه اول سال آينده كارهاي پيش رو را انجام دهند.
صدر در ادامه با بيان اينكه گفتمان جبهه پايداري، گفتمان اصولگرايان است و افراد با سابقه اي همچون آيت الله مصباح در راس آنها قرار دارند گفت: اميدواريم كه با هم به وحدت برسيم.
وي با بيان اينكه جريان اصيل اصولگرايي بايد مرزبندي خود را با جريان فتنه، مردودين فتنه، ساكتين فتنه و جريان انحرافي مشخص كند تا بتواند خط اصيل انقلاب را دنبال كند گفت: جبهه متحد اصول گرايان هم اكنون تلاش مي كند يك فهرست انتخاباتي را در كشور تهيه كند.

 



در سالروز سفر رهبر انقلاب به استان يزد صورت گرفت
رونمايي از كتاب «قايق راندن به سوي اقيانوس»

يزد- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس حوزه هنري كشور از كتاب «قايق راندن به سوي اقيانوس» در يزد رونمايي شد.
محسن مؤمني شريف در همايش تبيين ابعاد شخصيت فرهنگي هنري رهبر معظم انقلاب و آيين رونمايي از كتاب مجموعه خاطرات سفر معظم له به استان يزد با عنوان «قايق راندن به سوي اقيانوس» با اشاره به 12 دي ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان گفت: مراسمي كه در يزد به اين مناسبت برگزار شده، در تاريخ بي سابقه است؛ چنانكه مي تواند الگويي براي ساير استان ها باشد.
وي اظهار داشت: پيروزي جمهوري اسلامي ايران منحصر به زمان ما نبود؛بلكه حاصل مجاهدت ها، رشادت ها و شهادت هاي علماي شيعه است كه امروز ثمر داده و اين امانت بزرگي است.
مؤمني شريف با اشاره به گردآوري كتاب ارزشمند «قايق راندن به سوي اقيانوس» افزود: كار نويسنده اين كتاب، اقدامي ارزشمند است، اما آنچنان كه بايد مورد توجه واقع نشده است.
اين مقام مسئول با بيان اينكه دستگاه تبليغاتي غرب در مورد ايران از دو مورد هراس دارد، گفت: معرفي دستاوردهاي ايران اسلامي و معرفي قانون اساسي كه ولايت فقيه در آن همچون نگيني مي درخشد دو عنصري است كه غرب از آن وحشت دارد و تمام تلاش خود را به كار گرفته تا ولي فقيه ديده نشود.
مؤمني شريف ادامه داد: رهبري واجد خصايل انساني است و آنچه در دين اسلام به عنوان ارزش معرفي شده، در وجود ايشان نمايان است.

 



صفارهرندي: مردم در اين انتخابات هم دشمنان را ناكام مي كنند

مردم ايران در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي با خلق حماسه اي بزرگ، بار ديگر دشمنان اسلام را ناكام خواهند كرد.
به گزارش ايرنا، مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شامگاه دوشنبه در همايش تحليل سياسي كه در مسجد غديريه شهرستان نظرآباد برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود:امروز هوشياري امت حزب الله در ايران اسلامي سبب شده تا اقدامات گسترده سياسي، امنيتي، اقتصادي و فرهنگي عليه نظام اسلامي به شكست مبدل شود.
محمدحسين صفارهرندي گفت: اكنون دشمنان بيشترين تبليغات منفي خود را روي انتخابات مجلس نهم متمركز كرده تا بتوانند مردم را از حضور در پاي صندوق هاي اخذ راي دلسرد كند.
وي تصريح كرد: دشمنان اسلام بايد بدانند كه مردم انقلابي و فهيم ايران اسلامي با حضور گسترده خود در پاي صندوق هاي اخذ راي برگ زرين ديگري در تاريخ انقلاب ثبت خواهند كرد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اعمال تحريم هاي اقتصادي آمريكا عليه ايران اسلامي گفت: همان طور كه رهبر معظم انقلاب بارها اعلام فرموده اند، ملت انقلابي ايران، اين تحريم ها را به فرصت تبديل خواهند كرد.
اين فعال سياسي به بيداري اسلامي در جهان اشاره كرد و گفت: امروز انقلاب اسلامي ايران براي ملت هاي مسلمان جهان به الگوي واقعي تبديل شده است.

 



سردار جعفري در گفتگو با مهر: دشمن به دنبال احياي فتنه 88 در انتخابات 90 است

فرمانده كل سپاه ضمن هشدار نسبت به اينكه يكي از تلاشهاي دشمن قطعا احياي آشوب ها و اعتراضات اجتماعي با دستاويز قرار دادن انتخابات مجلس است، گفت: مردم مومن ولايتمدار و با بصيرت با درك شرايط حساس كه در آن قرار داريم و با مشاركت حداكثري خود اين توطئه جديد دشمن را نيز خنثي خواهند كرد.
سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در پاسخ به اين سئوال كه نظر شما درباره بيانات هشدارگونه مقام معظم رهبري در خطبه هاي عيد سعيد فطر نسبت به امنيتي شدن فضاي انتخابات چيست؟ گفت: يكي از تلاشهاي دشمن قطعا احياي آشوب ها و اعتراضات اجتماعي با دستاويز قرار دادن انتخابات مجلس است.
وي با اعلام اينكه اخبار و اطلاعاتي كه ما داريم نشان مي دهد از مدت ها قبل براي اين كار نقشه كشيده و طرح هايي نيز آماده كرده اند، گفت: آنها مي خواهند با ايجاد نا آرامي ها و با تنفس مصنوعي، جريان فتنه را زنده كنند و از سوي ديگر با نشان دادن و برجسته سازي تقابل معترضين با نظام چهره مردمي نظام را در جهان اسلام مخصوصا در جبهه بيداري اسلامي مخدوش كرده و الهام بخشي انقلاب اسلامي را با مانع روبرو سازند.
فرمانده كل سپاه همچنين در جواب پرسش ديگر مهر مبني براينكه شما به عنوان فرمانده كل سپاه چه راهكارهايي براي مقابله با اين ترفند ها پيشنهاد مي كنيد، گفت: راهكار نظام هميشه اتكال به ذات لايزال الهي و استظهار به حضور توأم با بصيرت و مومنانه مردم در صحنه بوده است. وي كه با مهر گفت وگو كرده با بيان اينكه انقلاب اسلامي با مردم و با شعار الله اكبر آغاز شد و با نام خدا و حمايت مستمر مردم راه تعالي بخش خود را طي خواهد نمود، خاطرنشان كرد: مردم مومن و ولايتمدار و با بصيرت با درك شرايط حساسي كه در آن قرار داريم و با مشاركت حداكثري خود اين توطئه جديد دشمن را نيز خنثي خواهند كرد و با برگزيدن نمايندگاني ولايتمدار، انقلابي، ضد اشرافيت، عدالت طلب وساده زيست، مجلسي قوي و مقتدر شكل خواهند داد و خواب پريشان كساني كه براي نظام چه در بعد امنيتي و چه در بعد سياسي خط و نشان مي كشند را برهم خواهند زد.

 



توافق جبهه پايداري با جبهه متحد بر حمايت از نامزدهاي مشترك

با نزديك شدن به موعد انتخابات و درك روشن تر اين مسئله كه اصلي ترين هدف جبهه حريف، ايجاد شكاف ميان اصولگرايان است؛ زمزمه هاي ائتلاف و اتحاد 2 جبهه بزرگ اصولگرايي هم اين روزها به مراتب بيش از گذشته به گوش مي رسد.
در اين ارتباط ولي اسماعيلي عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان با بيان اينكه روند وحدت بين جبهه متحد و جبهه پايداري مثبت بوده است، گفت: طبق آخرين تصميمي كه بين جبهه پايداري و متحد اتخاذ شده، اين 2 جبهه در مقابل هر تهديدي منسجم خواهند شد.
وي با بيان اينكه، نامزدهاي مشترك جبهه پايداري و جبهه متحد در استان ها بسيار زياد است، گفت: به احتمال بسيار زياد در اكثر حوزه هاي انتخابيه در استان هاي كشور، جبهه پايداري و جبهه متحد از يك نامزد حمايت خواهند كرد.
اسماعيلي همچنين گفت: جبهه پايداري و جبهه متحد اختلاف مباني با يكديگر ندارند و قطعا هدف نهايي آنها وحدت مطلوب در جبهه اصولگرايي است.
عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس با تاكيد بر اينكه اختلاف در جبهه اصولگرايي صدمات جبران ناپذيري خواهد داشت، خاطرنشان كرد: پيروزي اصولگرايان تنها با وحدت جبهه متحد و جبهه پايداري حاصل مي شود.
پرويز سروري نماينده مردم تهران نيز با اشاره به لزوم وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم و ضرورت ارائه ليست واحد جريان اصولگرايي براي انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: بعد از ثبت نام كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي براي نهمين دوره پارلمان، رفته رفته آرايش هاي سياسي شكل واقعي تر و عملي تر به خودش خواهد گرفت و وضعيت ليست هاي انتخاباتي مشخص خواهد شد.
رئيس كميته امنيت داخلي مجلس بر همين اساس يادآور شد: آنچه كه بعد از ثبت نام نامزدهاي نمايندگي مجلس نهم به ذهن متبادر مي شود، اين است كه همان گمانه اي كه درباره رفتار سياسي اصلاح طلبان در دوره نهم احتمال داده مي شد، در حال شكل گيري است، يعني اصلاح طلبان به نحوي تلاش زيادي دارند تا حضور سياسي خودشان در انتخابات را كمرنگ و بي رنگ نشان دهند و از اين استراتژي به دنبال وزن كشي و چندليسته شدن نيروهاي اصولگرا هستند و ما فكر مي كنيم هرگونه حركتي كه به رقابت داخلي اصولگرايان منجر شود، مي تواند به شكلي بر تقويت جريان انحرافي و فتنه موثر باشد، بنابراين بايد به اين نكته توجه شود و به نظرم فتنه گران و جريان انحرافي تلاش دارند با مدل هاي جين شارپ يك انتخابات سرد را در ايران راه اندازي كنند و به شكلي واگرايي مردم را با نظام القا كنند. در اين رابطه تلاش زيادي صورت مي گيرد تا توقعات مردم از حضور گسترده ملت را به صورت بسيار افراطي بالا ببرند تا هر مقدار كه حضور گسترده مردم شكل گرفت، نسبت به توقعات ايجاد شده، كاهش داشته باشد و ايجاد رضايت مندي سياسي نكند، به نظرم اين مسئله نكته بسيار حساسي است.
وي همچنين اضافه كرد: «دقت و رصد شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در تنظيم و تهيه ليستي كه بتواند از نظر ايجابي نمايندگاني را به مجلس گسيل دهد كه وفاداران به انقلاب، معتقدين به اسلام، از ولايتمداران راستين، حركت كنندگان در خط ولايت فقيه و امام (ره)، داراي ويژگي عدم گرايش به فتنه، انحراف و فساد باشند مسئله بسيار مهمي است و به نظرم مي تواند مجلسي مقبول، كارآمد و با صلاحيت را شكل دهد.»
هدف مشترك فتنه و انحراف اختلاف ميان اصولگرايان است
اسماعيل كوثري نيز در خصوص مدل رقابتي جريان هاي سياسي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: در انتخابات پيش رو رقابت ميان جريان اصولگرا و جريان فتنه و انحراف شكل خواهد گرفت.
نماينده مردم تهران در مجلس هشتم در ادامه با بيان اينكه اصلاح طلبان در اين دوره نسبت به دوره هاي گذشته به نحوي حركت مي كنند كه شناخته و مطرح نشوند گفت: برخي در حالي حرف از عدم حضور اصلاح طلبان مي زنند كه طبق آماري كه ما داريم حدود 800 نفر از اصلاح طلبان در اين انتخابات ثبت نام كرده اند.
عضو كميسيون امنيت ملي همچنين با اشاره به لزوم وحدت ميان طيف هاي مختلف اصولگرا اظهار داشت: خبرهايي در اختيار داريم كه حاكي از برگزاري جلسات مشترك ميان اصلاح طلبان و جبهه حاميان دولت اسلامي يا همان جريان انحرافي براي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.
وي در ادامه افزود: هدف مشترك و اصلي اين دو جريان موسوم به فتنه و انحرافي اختلاف افكني ميان طيف هاي اصولگرا و در اقليت قرار دادن جريان اصولگرا است.
احمد كريمي اصفهاني دبيركل جامعه اسلامي اصناف و بازار هم در ادامه با بيان اينكه جريان هاي فتنه و انحرافي اهداف مشتركي را در انتخابات آتي مجلس دنبال مي كنند، تاكيد كرد: جريان انحرافي با تابلوي جبهه حاميان دولت در انتخابات حاضر خواهد شد و براي اين جريان فرقي نمي كند كه نامزدهاي مورد حمايتشان، چه ديدگاهي درباره اصل نظام، انقلاب و ولايت فقيه داشته باشند؟

 



با اقدامات اطلاعاتي عملياتي سربازان گمنام امام زمان (عج)
9 باند مواد مخدر منهدم و بيش از 10 تن مواد افيوني كشف شد

با پيگيري ها و تلاش هاي اطلاعاتي گسترده سربازان گمنان امام زمان(عج) در داخل و خارج كشور 9 باند كلان مواد مخدر در استان هاي مختلف شناسايي و طي اقدامات عملياتي هماهنگ مهندم شدند.
به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات،با پيگيري ها و تلاش هاي اطلاعاتي گسترده سربازان گمنان امام زمان(عج) در داخل و خارج كشور 9 باند كلان مواد مخدر در استان هاي مختلف شناسايي و طي اقدامات عملياتي هماهنگ مهندم شده، ضمن كشف بيش از 10 تن مواد افيوني تعداد 38 نفر دستگير و 4 نفر معدوم شدند.
قاچاقچيان كه از حمايت باندهاي بين المللي مواد مخدر برخوردار بودند محموله هاي قاچاق را با شگردها و شيوه هاي گوناگون و با عبور از مرزها قصد انتقال و توزيع مواد در داخل كشور را داشتند كه با هوشياري مامورين اطلاعاتي در عمليات هاي هم زمان و غافلگيرانه در استان هاي سيستان و بلوچستان، كرمان، يزد، هرمزگان، اصفهان، آذربايجان غربي، البرز و تهران به دام افتادند.
بر اساس همين گزارش، از متهمين دستگير شده بيش از 10 تن انواد مواد مخدر شامل مرفين، هروئين، كراك، شيشه، ترياك و بالغ بر يكصد هزار عدد قرص روانگردان كشف و ضبط گرديده است.
در اين عمليات ها، انواع سلاح جنگي شامل تيربار، قناسه، كلاش و كلت كمري و مهمات مربوطه بدست آمده و در درگيري با نيروهاي عملياتي، 4 نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيده و يك نفر از پرسنل پرتلاش و فداكار اطلاعات به درجه رفيع شهادت نائل شده است.

 



كواكبيان: 700 نفر با گرايش اصلاح طلبي در انتخابات ثبت نام كرده اند

دبيركل حزب مردم سالاري اعلام كرد كه حدود 700 نفر از جريان اصلاحات در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده اند.
«مصطفي كواكبيان» از ارزيابي براي ارائه ليست انتخاباتي اصلاح طلبان از تهران در عرصه رقابت هاي انتخاباتي مجلس نهم خبر داد و گفت: ارزيابي داوطلبان اصلاح طلب انتخابات مجلس نهم در تهران نشان مي دهد اصلاح طلبان مي توانند با ليست انتخاباتي 15نفره در تهران به ميدان بيايند. وي در گفت وگو با مهر با بيان اين خبر گفت: اين 15 نفر از ميان نمايندگان فعلي مجلس، نمايندگان ادوار مجلس، اساتيد دانشگاه و متخصصان متعهد و مطلع از اوضاع سياست، جهان، حقوق و جامعه شناسي هستند.
نماينده اصلاح طلب مردم سمنان با اعلام اينكه حدود 700 نفر باگرايش اصلاح طلبي در سراسر كشور به عنوان داوطلب نمايندگي در انتخابات مجلس نهم ثبت نام كرده اند، گفت: اگر اين 700 نفر واجد شرايط تشخيص داده شوند و برخورد سليقه اي در زمينه تاييد صلاحيت آنها صورت نگيرد، قطعا به راحتي مي توانيم در بسياري از حوزه هاي انتخابيه كانديدا معرفي كنيم و در اكثر استانها ليست نيز بدهيم.

 



احتمالات كارشناسان درباره مذاكرات آينده ايران و 1+5

زنده شدن مجدد بحث مذاكرات ايران و 1+5 اين پرسش را بوجود آورده كه چرا اين مقطع براي احياي مذاكرات انتخاب شده است.
كارشناسان مطلع در تهران در اين مورد به چند نكته كليدي تاكيد دارند:
اول- نخستين مسئله اين است كه در واقع ايران هيچ تقاضاي جديدي براي مذاكرات مطرح نكرده است. رسانه هاي غربي ظرف دو روز گذشته تلاش كرده اند اين موضوع را القا كنند كه ايران تحت تاثير فشارها قرار گرفته و قصد بازگشت به ميز مذاكرات را دارد. واقعيت اين است كه آنچه رخ داده جز اين نيست كه ايران يك پاسخ شفاهي به نامه اكتبر 2011 كاترين اشتون داده و از وي خواسته زمان و مكان مذاكرات را تعيين كند. پس آنچه انجام شده يك درخواست از سوي ايران نيست بلكه پاسخ شفاهي -نه مكتوب- به نامه اي است كه بنا بر گفته مايكل مان سخنگوي كاترين اشتون ماه ها پيش به ايران نوشته شده و پاسخي به آن داده نشده است.
دوم- نكته مهم تر اين است كه ايران اكنون حس مي كند به دليل شرايط بسيار خاص منطقه خاورميانه كه مهم ترين مشخصه آن ضعف شديد امريكا و اسراييل و قدرت يابي گروه هاي نزديك به ايران است، دستور كار منطقه اي مي تواند و بايد به متن مذاكرات ايران و 1+5 افزوده شود. به نظر مي رسد علت ترديد غرب در ارائه يك پاسخ شفاف به مسئله آغاز مذاكرات نيز همين است كه غربي ها دريافته اند به رغم همه فشارهايي كه در چند ماه گذشته به ايران وارد كرده اند، همچنان موضع مذاكراتي تهران در اثر تحولات منطقه بسيار برتر است.
سوم- به نظر مي رسد احياي مذاكرات با قدرت نمايي هاي اخير ايران مرتبط است. ايران در پاسخ به بسته فشار غرب يك بسته پاسخ پاسخ تداريك ديده است كه اجراي آن تا كنون غافلگيري هاي متعددي براي غرب ايجاد كرده است. اجراي اين بسته با نشاندن پهپاد RQ170 سازمان سيا در اوايل ماه دسامبر كليد خورد و آخرين حلقه آن اجراي رزمايش ولايت 90 در تنگه هرمز و تمرين واقعي مسدود كردن اين تنگه به همراه اعلام خبر پرتودهي موفق سوخت راكتور آب سنگين اراك در مركز تحقيقات هسته اي تهران بوده است. تحليلگران مي گويند ايران براي آغاز مذاكرات اكنون به اندازه كافي احساس اعتماد به نفس مي كند.
چهارم- در عين حال برآوردها حاكي از اين است كه مذاكرات ايران و 1+5 به زودي آغاز نخواهد شد چرا كه درون گروه 1+5 بويژه ميان روسيه و چين از يك طرف و غربي ها از سوي ديگر درباره موضوع طرح گام به گام اختلاف نظر شديدي وجود دارد.

 



با اجرايي شدن نظام آموزشي جديد مقطع پيش دانشگاهي 6 سال ديگر حذف مي شود

پس از شش سال از آغاز اجراي نظام آموزشي جديد، مقطع پيش دانشگاهي حذف و تحصيلات رسمي كشور دوازده سال تمام مي شود.
به گزارش ايرنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ديروز گفت: با اجرايي شدن نظام آموزشي 3 .3 .6 از سال تحصيلي آينده، بيش از يك ميليون دانش آموز مقطع پنجم ابتدايي وارد ششم ابتدايي مي شوند. ابراهيم سحرخيز در گفتگو با خبرنگار ايرنا در اردبيل افزود: اين مقطع ماهيتي ابتدايي داشته و سعي شده آموزش هاي قرآني در آن تقويت شود.
وي با بيان اينكه در نظام جديد آموزشي مقطع ابتدايي از حساسيت ويژه اي برخوردار است، خاطرنشان كرد:براي اجراي نظام جديد آموزشي سعي شده به 8 حوزه زيستي، اجتماعي، اخلاقي، پژوهشي، دانش، فناوري، ديني و مهارتي توجه شود.
سحرخيز با اشاره به رونمايي از سند ملي تربيت رسمي كشور، اين سند را نقشه راه آموزش و پرورش دانسته و افزود: آموزش و پرورش فعلي نتوانسته اهداف نظام اسلامي را متناسب با نيازها تامين كند و نظام جديد تعليم و تربيت متناسب با نيازها تدوين شده است.

 



تجمع گروهي از هموطنان كرد در مقابل سفارت تركيه در تهران

گروهي از هموطنان كرد كشورمان صبح ديروز (سه شنبه) در مقابل سفارت تركيه در تهران تجمع كردند.
به گزارش ايسنا اين تجمع به صورت پراكنده در برابر سفارت تركيه در تهران و در اعتراض به كشته شدن 35 نفر از غيرنظاميان كرد در جنوب شرقي تركيه برگزار شد.
روز چهارشنبه دو جنگنده تركيه به 40 تن از غيرنظاميان كرد كه در حال عبور از مرزهاي تركيه و عراق بودند، در نزديكي شرناك حمله كردند كه در پي آن 35 تن كشته شدند.
با وجود عذرخواهي نخست وزير، رئيس جمهور و جمعي از فرماندهان ستاد كل ارتش تركيه از كشته شدن غيرنظاميان كرد در حمله نيروهاي هوايي اين كشور، تظاهرات گوناگوني در مناطق كردنشين تركيه برگزار شده است.

 



موساد : به قدرت رسيدن اسلام گرايان از بمب هسته اي ايران خطرناك تر است

سرويس اطلاعات خارجي اسرائيل روي كار آمدن اسلام گرايان در كشورهاي خاورميانه را از ساخته شدن بمب هسته اي توسط ايران خطرناك تر دانست.
روزنامه البيان امارت در گزارشي از قاهره در تاريخ 13 دي 1390 (3 ژانويه 2012) خبر داد كه موساد در گزارشي اضطراري با ابراز نگراني شديد نسبت به روي كار آمدن اخوان المسلمين در مصر اعلام كرده اسلام گراياني كه در حال به دست گرفتن قدرت در كشورهاي اسلامي هستند تهديد ژئوپلتيكي بزرگتري نسبت به ساخت بمب هسته اي از سوي ايران محسوب مي شوند.
اين گزارش پس از آن منتشر شده است كه اخوان المسلمين مصر كه برنده انتخابات پارلماني اين كشور بوده به صراحت اعلام كرد هرگز اسراييل را به رسميت نخواهد شناخت.
رشاد بيومي، معاون رهبر جريان اخوان المسلمين در سخنان خود تاكيد كرده بود: «تحت هيچ شرايطي اسراييل را به رسميت نخواهيم شناخت و تل آويو را رژيمي اشغالگر و غاصب مي دانيم. هيچ يك از اعضاي اخوان المسلمين در آينده بر سر ميز مذاكره با اسراييل نخواهد نشست».
موساد در گزارش خود تاكيد مي كند كه «روابط اسلام گرايان با اسراييل در آينده يك پرونده سخت و تهديدي جدي براي تل آويو خواهد بود».
به عقيده تحليلگران در تهران، اين گزارش نشان دهنده آن است كه ارزيابي هاي موساد در دوران رياست تامير پاردو، در حال نزديك شدن به ارزيابي هاي دوران رياست مئير داگان است.
داگان درنخستين روزهاي پس از ترك موساد به نتانياهو هشدار داده بود تمركز بر مسئله ايران، اسراييل را از تهديد بزرگتري كه در منطقه در حال شكل گيري است غافل مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14