(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 دی 1390- شماره 20113

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هشدار فرمانده كل ارتش خطاب به ناوگان آمريكا: فقط يك بار تذكر مي دهيم
آيت الله آملي لاريجاني: اعمال فشار به قضات ، مردود و غيرقابل توجيه است
به دنبال سفر مشعل به دمشق و اسد به بغداد احمدي نژاد به سوريه مي رود
ايران توانايي خود را در بستن تنگه هرمز ثابت كرد
سردار جزايري: ايران سال هاست كه توان بستن تنگه هرمز را دارد
مهمانپرست: تنظيم زمان و مكان مذاكره ميان ايران و 1+5 به عهده اشتون است
حاجي بخشي پس از عمري مجاهدت به همرزمان شهيدش پيوست
تماس ايران با رهبران كشورهاي جهان در مخالفت با طرح اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي
نماينده مجلس اعلاي عراق در تهران: نيمي از منافقين بزودي خاك عراق را ترك مي كنند
معاون وزير راه و شهرسازي: ده هزار و پانصد كيلومتر خط اصلي در كشور احداث شده است
وزير ورزش و جوانان: دستمزد 3 ميليارد توماني دنيزلي واقعيت ندارد
قدرداني از يك دهه فعاليت و خدمات امام جمعه زنجان
اخبار ادبي و هنري



با حضور در رژه دريايي رزمايش ولايت 90
هشدار فرمانده كل ارتش خطاب به ناوگان آمريكا: فقط يك بار تذكر مي دهيم

فرمانده كل ارتش با اشاره به خروج ناو هواپيمابر آمريكايي از خليج فارس به درياي عمان همزمان با رزمايش دريايي ولايت 90 به آنها تذكر داد كه توصيه مي كنيم اين ناو به خليج فارس برنگردد چرا كه ما فقط به تذكر بسنده نخواهيم كرد.
امير سرلشكر عطاءالله صالحي در حاشيه برگزاري رژه دريايي رزمايش ولايت 90 با اشاره به آمادگي ارتش براي مقابله با هرگونه تهديدي اظهار داشت: تجربه هاي بزرگي كه ما داشتيم در عرصه دريا، مانند حضور در خليج عدن و درياي سرخ و مديترانه و درگيري هايي كه در خليج عدن داشتيم، موجب ارتقاء توان رزمي ما شده و ما در اين رزمايش دستاوردها و تسليحات بسيار مناسب و خوبي را مورد ارزيابي قرار داديم كه يكي از آنها پدافند هوايي موشكي بود كه براي اولين بار با تست سامانه «محراب» توانستيم آن را به نتيجه برسانيم.
صالحي خاطر نشان كرد: اين رزمايش براي تمامي كشورها چه دوست و چه دشمن داراي پيام است كه دشمنان پيام را به خوبي درك كردند و در ابتداي رزمايش ديديم كه ناو هواپيمابر آمريكايي از خليج فارس خارج و با گذر از تنگه هرمز در درياي عمان مستقر شد.
وي با بيان اينكه ما به دنبال هيچ كار غيرمنطقي نبوديم اما براي هر تهديدي آماده هستيم، گفت: به آنها توصيه، هشدار و تذكر مي دهيم كه اين ناو به منطقه سابق خود در خليج فارس برنگردد چرا كه ما عادت نداريم تذكر را تكرار كنيم و فقط يك بار تذكر مي دهيم.
فرمانده كل ارتش تصريح كرد: حركت مان در دريا نه انفعالي است و نه تهاجمي بلكه براي تمرين در درياي آزاد و حفاظت از منافع جمهوري اسلامي و كشورهاي اسلامي است و دوستان جمهوري اسلامي بدانند اگر به كشور برادري مثل ايران تكيه كنند بهتر از آن است كه با وابستگي به كشورهاي غربي و آمريكا هم حيثيت، آبرو و هم پول خود را از دست بدهند.
همچنين سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به برگزاري رزمايش ولايت 90 در حاشيه مراسم رژه يگان هاي نيروي دريايي ارتش، افزود: ملت ايران در فناوري نظامي و پيشرفت هاي علمي رشد ماهانه دارد و در هر رزمايش، يك سلاح نيرومند مطابق با دكترين نظام جمهوري اسلامي كه دفاعي و بازدارنده است، ارائه مي دهد.
فيروزآبادي تاكيد كرد: ملت ايران قابل تهديد نيست و هركس به اين فكر باشد بايد هزينه سنگيني را بپردازد.
گفتني است؛ روز گذشته با پايان رژه يگان هاي نيروي دريايي ارتش در آخرين مرحله از رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90، اين رزمايش به اتمام رسيد.
در همين ارتباط، اميردريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در پايان اين رزمايش در جمع خبرنگاران با مثبت ارزيابي كردن نتايج بدست آمده از رزمايش ولايت 90، تصريح كرد: ما به اهداف خود در اين رزمايش دست پيدا كرديم.
وي با بيان اينكه «رزمايش ولايت 90 اقتدار نيروي دريايي ارتش را در عرصه آب هاي آزاد كاملا آشكار كرد»، يادآور شد: ما همواره براي برقراري امنيت پايدار تلاش مي كنيم.

 



آيت الله آملي لاريجاني: اعمال فشار به قضات ، مردود و غيرقابل توجيه است

رئيس قوه قضاييه دخالت در نحوه رسيدگي به پرونده هاي قضايي و اعمال فشار به قضات رسيدگي كننده را مردود و غيرقابل توجيه دانست.
آيت الله آملي لاريجاني با حضور در جلسه هيئت عمومي ديوان عالي كشور كه براي رسيدگي به اختلاف نظر بين دو شعبه تجديدنظر استان همدان در استنباط از ماده 3 قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي و قانون اعسار تشكيل شده بود، بر اهميت و نقش ديوان عالي كشور در نظام قضايي كشور تاكيد كرد و گفت: اين منزلت در قانون اساسي و قوانين عادي كشور نيز لحاظ شده كه مرتبه بالايي است.
وي با اشاره به شخصيت حقيقي و حقوقي قضات ديوان عالي كشور كه پس از سالها ممارست در سمت هاي مختلف قضايي به اين جايگاه مي رسند افزود: اين مجمع در ديوان عالي كشور از چنان مرتبه علمي و عملي برخوردار است كه نظير آن در كشور وجود ندارد و شخصيت حقيقي و حقوقي قضات ديوان عالي كشور بي بديل و نمونه است.
رئيس قوه قضاييه، نظارت در ديوان عالي كشور را محصور در موارد تجديدنظرخواهي ندانسته و اظهار كرد: اصل 161 قانون اساسي نظارت عامه اي را نسبت به ساير محاكم برعهده ديوان عالي كشور قرار داده است كه اين محصور به موارد تجديدنظر خواهي نبوده بلكه نظارت عام است كه اين نظارت متمايز و متفاوت از ساير نظارت ها در دستگاه قضايي است.
آيت الله آملي لاريجاني با تقدير از اقدامات معاونت نظارت در ديوان عالي كشور و ذكر مصاديقي از اقدامات موثر اين معاونت در بررسي نحوه رسيدگي به برخي پرونده ها افزود: گرچه اين معاونت جديد التاسيس بوده و با كمبود نيروي انساني و ساير امكانات روبروست ولي در اين مدت كوتاه اقدامات مناسب و درخور توجهي انجام داده و مورد قبول قضات در دادگستري هاي كشور قرار گرفته است.
رئيس قوه قضاييه برخي دخالت ها در نحوه رسيدگي به پرونده ها و اعمال فشار به قضات رسيدگي كننده را مردود و غيرقابل توجيه دانست و تاكيد كرد: استقلال قاضي از مهم ترين اصول موفقيت نظام قضايي كشور است و همه ما بايد تلاش كنيم كه اين استقلال خدشه دار نشود.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به محدوديت در اعمال ماده 18 قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب بر ضرورت توسعه رسيدگي فرجام خواهي تاكيد كرد و اظهار داشت: توسعه بحث فرجام خواهي بعد از محدوديت هايي كه در دوره جديد نسبت به اعمال ماده 18 قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب وجود دارد يك ضرورت است كه بايد مورد مطالعه و بررسي كارشناسي قرار گيرد و نظريات قضات ديوان عالي كشور در اين جهت بسيار راهگشا خواهد بود.
پيش از سخنان رئيس قوه قضاييه، آيت الله محسني گركاني رئيس ديوان عالي كشور گزارشي از روند رسيدگي به پرونده هاي ديوان عالي كشور ارائه كرد.
وي ديوان عالي كشور را از اركان مهم نظام قضايي كشور و قضاوت را از امور خاصي دانست كه خداوند متعال به پيامبر عظيم الشأنش اعطا كرده است.
رئيس ديوان عالي كشور با تاكيد بر ضرورت وجود اتقان و استحكام آراي قضات ديوان عالي كشور افزود: در سال 1390 تعداد ده فقره پرونده براي طرح در هيئت عمومي دريافت شده كه از اين تعداد تاكنون 6 فقره پرونده مورد رسيدگي و راي وحدت رويه صادر شده است.

 



به دنبال سفر مشعل به دمشق و اسد به بغداد احمدي نژاد به سوريه مي رود

منابع خبري اعلام كردند كه همزمان با سفر خالد مشعل به دمشق و ديدار با مقامات سوري قرار است بشار اسد جهت شركت در نشست اجلاس سران عرب به بغداد سفر كند و احتمالاً قبل از اين نيز رئيس جمهور ايران به سوريه برود.
روزنامه الاخبار لبنان كه چند روز گذشته اعلام كرد كه بشار اسد بزودي سخنان مهمي درباره تحولات منطقه و كشورش ايراد مي كند، امروز اعلام كرد كه قرار است خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس با وي ديدار كند و محتمل است بشار اسد شخصاً به بغداد برود و در اجلاس سران عرب شركت كند.
الاخبار اعلام كرد كه بشار اسد طي يك سخنراني موضوعاتي درباره مسائل كشور سوريه و چگونگي عملكرد دستگاه هاي امنيتي و نظامي در اين كشور بيان كند.
بنابر اين گزارش، قرار است تا دو هفته آينده نيز شماري از رهبران گروه هاي فلسطيني با بشار اسد در دمشق ديدار كنند كه خالد مشعل يكي از اين رهبران است.
الاخبار با بيان اين خبر افزود كه در كنار اين امور، به نظر مي رسد بشار اسد در مارس آينده نيز براي شركت در اجلاس سالانه سران عرب به بغداد برود.
الاخبار نوشت كه حضور اسد در اجلاس سران عرب بسيار مهم خواهد بود زيرا فرصتي است كه اعراب به سوي سوريه بازگردند بخصوص اينكه اتفاقاً ميزبان اين اجلاس نيز امسال بغداد است؛ بغدادي كه در دوره اخير ثابت كرد كه متحد راهبردي دمشق است. اين ميزباني براي اسد بسيار مناسب شده است.
الاخبار به نقل از منابع خود از سفر احتمالي محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري يا علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران به سوريه خبر داد و افزود: اين اجلاس شاهد حضور نماينده بلندپايه اي از ايران خواهد بود. اكنون بحث و بررسي هايي در جريان است كه قبل سفر اسد به بغداد براي مشاركت در اجلاس سران عرب، چه كسي از ايران به دمشق برود؛ محمود احمدي نژاد يا علي اكبر صالحي كه اين اقدام پيامي مهم مبني بر حمايت از دمشق خواهد بود. ممكن است اين سفر پس از اجلاس سران عرب هم باشد و در آن صورت اوج دستاوردي است كه اسد در نشست به دست خواهد آورد.

 



بازتاب رزمايش ولايت 90 در رسانه هاي خارجي
ايران توانايي خود را در بستن تنگه هرمز ثابت كرد

در پي رزمايش 11 روزه ولايت 90 كه روز گذشته با رژه يگان هاي نيروي دريايي ارتش به پايان رسيد رسانه هاي خارجي در گزارش هاي مختلفي نسبت به توانمندي جمهوري اسلامي ايران اذعان كردند.
در همين زمينه شبكه تلويزيوني خبر آسيا روز سه شنبه در پايگاه اينترنتي خود نوشت: پرتاب دو موشك كروز در روز پاياني رزمايش دريايي ايران در آب هاي تنگه هرمز نشان دهنده توانايي ايران در عملي كردن تهديد خود براي بستن تنگه هرمز است.
انديشكده واشنگتن آمريكا نيز در مقاله اي به بررسي احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوي ايران در صورت تحريم نفتي اين كشور پرداخت و هشدار داد كه تهران همچنين مي تواند از جنگ نامتقارن براي حمله به كشتي هايي كه از اين تنگه رد مي شوند استفاده كرده و نتايج غيرقابل پيش بيني را به بار بياورد.
خبرگزاري رويترز هم طي گزارشي خاطرنشان كرد: پس از آن كه ايران اعلام كرد دو موشك دوربرد را در نمايش قدرت خود به صورت آزمايشي پرتاب كرده است، بهاي نفت افزايش يافت.
اين اقدام ايران باعث به وجود آمدن نگراني درباره اختلال در تامين نفت از طريق تنگه هرمز شد كه حدود 40 درصد نفت جهان از طريق آن منتقل مي شود و در نتيجه بهاي نفت خام آمريكا را با افزايش 7/1 درصدي به 50/100 دلار در هر بشكه افزايش داد.
از سوي ديگر، دويچه وله با اشاره به موفقيت آميز بودن شليك موشك «قادر» در رزمايش ولايت 90 نوشت: ايران نشان داد كه قادر است حمل و نقل دريايي در تنگه هرمز را مختل كند.
انديشكده مطالعات راهبردي و بين المللي آمريكا هم طي مقاله اي به تشريح فرضيه ها و سناريوهاي موجود درباره بستن تنگه هرمز توسط ايران پرداخت و به توانمندي و قدرت نظامي كشورمان در عملي كردن اين فرضيه ها اذعان كرد.

 



سردار جزايري: ايران سال هاست كه توان بستن تنگه هرمز را دارد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه ايران توانمندي هرگونه كنترل تنگه هرمز را در اختيار دارد تصريح كرد كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران توانايي بستن اين تنگه را از سال ها قبل به دست آورده اند.
سرتيپ پاسدار «سيدمسعود جزايري» ديروز در حاشيه برگزاري مراسم معارفه رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران طي سخناني در جمع خبرنگاران گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران توانايي بستن تنگه هرمز را از سال ها قبل به دست آورده اند.
وي در اين زمينه افزود: در عين حال بخشي از تبليغاتي كه در اين زمينه صورت مي گيرد، در چارچوب شانتاژ و ايران هراسي است ولي در عين حال ايران توانمندي هرگونه كنترل تنگه هرمز را در اختيار دارد.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: امروزه توانمندي نيروهاي مسلح ايران به گونه اي است كه عرصه هاي جديدي را براي دفاع از خود در اختيار دارد و تنگه هرمز صرفا يكي از آنها است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص پيامدها و دستاوردهاي آمريكايي ها از تجاوز به منطقه و اشغال كشورهاي عراق و افغانستان نيز گفت: آمريكايي ها با بهانه تراشي هاي مضحك و عمليات رواني و تبليغات يك جانبه رسانه اي، جنگ تمام عياري را به ادعاي مقابله با تروريسم و كشف سلاح هاي كشتار جمعي عليه مردم عراق و افغانستان آغاز كردند.
وي افزود: سقوط صدام و عدم دستيابي به سلاح هاي كشتار جمعي در عراق و سپس ادعاي كشتن بن لادن بهانه هاي لشكركشي به منطقه را با چالش هاي فراواني روبرو ساخت و باعث رسوايي و آشكار شدن فريب كاري و دروغ هاي بزرگ كاخ سفيد شد.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور با ارائه گزارشي از هزينه هاي جنگ عراق براي آمريكايي ها خاطرنشان كرد: گزارشات به دست آمده نشان مي دهد با وجود تلاش رهبران سياسي آمريكا براي كوچك سازي هزينه هاي نظامي و كتمان آمار خسارات ناشي از حضور نامشروع در خاك عراق، مجموعه هزينه هاي جنگ آمريكا در عراق بيش از جنگ ويتنام و دوبرابر هزينه هاي آمريكا در جنگ كره بوده است و اين موضوع حتي مورد اذعان منابع آمريكايي قرار گرفته است.
جزايري خاطرنشان كرد: تاثير هزينه هاي جنگ افروزي هاي كاخ سفيد در دهه اخير بر افزايش حجم بدهي هاي عمومي آمريكا كه هم اكنون به بيش از 15تريليون دلار رسيده است باعث شده تا هر آمريكايي از مرد گرفته تا زن و كودك و شيرخوار بالغ بر 45 هزار دلار بدهي داشته باشد و اين به مفهوم آن است كه هر آمريكايي از زمان تولد 45 هزار دلار بدهي دارد و اين يك پديده كم نظير است كه افتخار آن نصيب دولتمردان آمريكا شده است.

 



مهمانپرست: تنظيم زمان و مكان مذاكره ميان ايران و 1+5 به عهده اشتون است

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان با بيان اين كه به زودي هيئتي از آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران سفر مي كنند اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران منتظر تاريخ و محل پيشنهادي نشست بعدي با 1+5 از سوي خانم اشتون است.
رامين مهمانپرست ديروز در نشست هفتگي با خبرنگاران با بيان اينكه پاسخ اشتون قبلا داده شده است، گفت: منتظر تاريخ و محل پيشنهادي نشست بعدي ايران و 1+5 از سوي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا هستيم.
وي افزود: بعد از اينكه زمان و مكان پيشنهادي از سوي خانم اشتون اعلام شود آقاي جليلي و تيم مذاكره كننده هسته اي كشور نقطه نظرات ما را ارائه خواهند داد و با تماس ها به توافق نهايي خواهند رسيد.
وي درباره سفر هيئتي از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به جمهوري اسلامي ايران و بازديد از تاسيسات هسته اي ايران نيز با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران از هيئتي از مقامات آژانس به سرپرستي معاون مديركل دعوت كرد تا به ايران سفر كنند، گفت: اين سفر در چارچوب همكاري هايي است كه به صورت مستمر بين ايران و آژانس وجود داشته و ادامه مي يابد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: اين دعوت ابتدا به ساكن از طرف كشور ما صورت مي گيرد كه نشانگر حسن نيت كشور ما و شفافيت عملكردمان در برنامه هاي هسته اي صلح آميز است.
مهمانپرست با بيان اينكه در مورد تاريخ دقيق انجام اين سفر مذاكره صورت مي گيرد، اظهار داشت: به زودي شاهد حضور اين هيئت از آژانس در ايران خواهيم بود.
تحريم بانك مركزي
جنبه تبليغاتي دارد
وي در واكنش به امضاي تحريم بانك مركزي توسط باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه اقدامي كه توسط مقامات آمريكايي براي اعمال فشار به ملت ما دنبال مي شود، نمي تواند تاثيري بر اراده ملت بزرگ ما در دسترسي به اهداف و حقوق اساسي اش داشته باشد، يادآور شد: هرچند ما مبادلات بانكي و تبادل تجاري خاصي با آمريكا نداشتيم و اين اقدام بيشتر در قالب يك نوع فشار سياسي و تبليغاتي صورت مي گيرد.
به گفته مهمانپرست كشورهايي كه تحت فشار آمريكا در اين مسير قدم برمي دارند منافع ملي خود را در قبال فشارهاي سياسي آمريكا و اهداف سياسي نامشروع اين كشور از دست مي دهند.
سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: ملت ما اينگونه اقدامات خصمانه را در ذهن خود خواهد داشت. هرچقدر اين اقدامات بيشتر صورت مي گيرد ضمن اينكه نشانگر پيشرفت ملت ما و تاثيرگذاري و اقتدار بيشتر آن است از همه اين فشارها به عنوان فرصتي براي افزايش سرعت رشد خود استفاده خواهد كرد.


 



حاجي بخشي پس از عمري مجاهدت به همرزمان شهيدش پيوست

حاج ذبيح الله بخشي كه همواره در صحنه هاي مختلف دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي حضور داشت، صبح روز گذشته به ياران شهيدش پيوست.
حاج ذبيح الله بخشي زاده سال 1312 در توابع اراك متولد شد. در سن هفت سالگي پدرش توسط نيروهاي متفقين كشته شد و او از آن پس مسئوليت خانواده اش را بر عهده گرفت. حاجي بخشي از سن 47سالگي به جبهه اعزام شده و تا پايان جنگ تحميلي در جبهه ها حضور داشت.
در همين ارتباط فرمانده اسبق لشكر 27 محمد رسول الله(ص) با گراميداشت ياد حاج «ذبيح الله بخشي» گفت: حاجي بخشي از رزمندگاني بود كه هم از قبل، هم حين و هم بعد از انقلاب در وقايع و حوادث مختلف نظام اسلامي حضوري فعال داشت.
سردار كوثري اظهار كرد: شناخت من از حاجي بخشي به سال 1362و ارتفاعات «كاني مانگا» برمي گردد. وي يكي از نيروهاي مخلص و صادقي بود كه در ابتدا در قرارگاه شهيد ابراهيم همت حضور داشت.
وي يادآور شد: در زمان جنگ، يك خودرو در اختيار حاجي بخشي گذاشته شده بود و او با انجام تبليغات از طريق يك بلندگو، كمك هاي مردمي را از شهرهاي مختلف به خصوص شهر كرج به جبهه انتقال مي داد كه اين امر در بين رزمندگان بسيار روحيه بخش بود، به طوري كه هر وقت اين بزرگوار در بين رزمندگان و خط مقدم حضور مي يافت بسيار اثربخش بود و در نهايت هم در «عمليات كربلاي5» بر اثر اصابت تير مستقيم تانك دشمن به خودرواش كه كاملاً منهدم شد، مجروح شد و در همان صحنه، داماد و يكي ديگر از اقوام همراهش به شهادت رسيدند.
وي افزود: حاجي بخشي در دوران دفاع مقدس براي رزمندگان يك پدر با روحيه بالا بود و همواره اين شخصيت را با اين خصوصيات مي شناختم. او ارتباط بسيار نزديكي با رزمندگان داشت و همين امر باعث مي شد هر جا حضور پيدا كند باعث تقويت روحيه شود.
سردار كوثري همچنين گفت: به خاطر اخلاص و صداقتي كه حاجي بخشي داشت همواره مورد علاقه امام(ره) و مقام معظم رهبري بود و زماني كه هيچ كسي اجازه نداشت با اسلحه در كنار امام(ره) و مقام معظم رهبري حضور پيدا كند حاجي بخشي اين اجازه را داشت.
سرتيپ دوم پاسدار داوود قياسي از فرماندهان دوران دفاع مقدس نيز در اين رابطه گفت: ذبيح الله بخشي معروف به حاجي بخشي كه دو فرزند خود را تقديم اسلام و انقلاب كرده است داراي ويژگي هايي است كه او را به عنوان يك رزمنده بصير و آگاه معرفي مي كند كه از جمله مهمترين آن مي توان به ولايتمداري و مردمي بودن و مردم دوست بودن وي اشاره كرد.
وي با بيان اينكه حاجي بخشي عاشق فرهنگ ايثار و شهادت بود افزود: وي با انديشه هاي كمونيستي شرق و ليبراليستي غرب به شدت مقابله مي كرد و هرگاه انحرافي در امور مي ديد با صراحت لهجه آن را بيان كرده و با آن به مقابله مي پرداخت.
سردار قياسي خاطرنشان كرد: حاجي بخشي همواره با حضور در ميادين جبهه و جنگ به رزمندگان روحيه مي داد و هميشه از اين حيث حضوري موثر در جبهه هاي جنگ داشت و بعد از جنگ تحميلي نيز همواره در صحنه حاضر بوده و حضور فعال او بر هيچ كس پوشيده نبوده است.
گفتني است حاجي بخشي ابداع كننده شعار ماندگار و تاريخي «ماشاء الله حزب الله» است كه در مقاطع تاريخي متعدد شور و حالي ويژه به جوانان غيور كشورمان بخشيده است.

 



تماس ايران با رهبران كشورهاي جهان در مخالفت با طرح اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به رؤساي مجالس جهان خواستار اتخاذ اقدامي قاطع در مخالفت با طرح اعلام قدس به عنوان پايتخت يكپارچه يهودي در مجلس رژيم اشغالگر قدس شد.
«علي لاريجاني» در اين پيام با بيان اين كه «جسارت كنيست رژيم اشغالگر قدس در ارائه پيش نويس طرح اعلام قدس شريف به عنوان پايتخت يكپارچه يهودي ناشي از سالها بي توجهي مجامع بين المللي به اقدامات اشغالگرانه و ضد حقوق بشري رژيم صهيونيستي است» تصريح كرده است: اين اقدام رژيم صهيونيستي ادامه سياست مبتني بر اشغالگري و نژادپرستي اين رژيم است كه برخلاف تمامي كنوانسيون هاي بين المللي، نقض آشكار حقوق يك ملت تحت اشغال و اهانت به مقدسات اديان الهي است.
در ادامه اين پيام آمده است: جمهوري اسلامي ايران بر اساس سياست اصولي و غيرقابل تغيير خود، بررسي قانون اعلام قدس شريف به عنوان پايتخت يكپارچه «كيان يهودي» رژيم صهيونيستي را به شدت محكوم مي نمايد، بي ترديد اين تحرك جديد رژيم صهيونيستي ادامه سياست مبتني بر اشغالگري و نژادپرستي اين رژيم است كه برخلاف تمامي كنوانسيون هاي بين المللي، نقض آشكار حقوق يك ملت تحت اشغال و اهانت آشكار به مقدسات اديان الهي بوده كه امنيت منطقه و جهان را به مخاطره خواهد انداخت.
در پايان اين پيام آمده است:
مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر مسئوليت اصولي كشورها، نهادها و مجامع منطقه اي و بين المللي در قبال اقدامات اشغالگرانه كه موجب به مخاطره انداختن امنيت و ثبات بين المللي و از ميان بردن هويت تاريخي، فرهنگي يك ملت مي باشد، خواستار اتخاذ تمهيدات و تدابير ضروري به منظور جلوگيري از طرح يهودي سازي قدس شريف، شهرك سازي در سرزمين هاي اشغالي فلسطين و كوچ اجباري فلسطينيان مي باشد.
پارلمان رژيم صهيونيستي اخيراً پيش نويس طرحي را ميان اعضا به گردش درآورده است كه به موجب آن بيت المقدس به عنوان پايتخت اين رژيم معرفي خواهد شد.
گفتني است وزارتخارجه هم در هفته گذشته با صدور بيانيه اي اين اقدام را به شدت محكوم كرد.

 



نماينده مجلس اعلاي عراق در تهران: نيمي از منافقين بزودي خاك عراق را ترك مي كنند

نماينده مجلس اعلاي عراق در تهران با بيان اينكه منافقين از شروع سال جديد ميلادي 6 ماه مهلت دارند عراق را ترك كنند، گفت: طي توافق صورت گرفته قرار شد نيمي از آنها به خارج از عراق منتقل شده و پس از 6 ماه نيز تمامي اعضاي اين گروهك كشورمان را ترك كنند.
«ماجد غماس» نماينده مجلس اعلاي اسلامي عراق در ايران در خصوص خروج گروهك تروريستي منافقين از عراق گفت: توافقي بين نخست وزير و سازمان ملل مبني بر تمديد مهلت حضور منافقين در عراق به مدت 6 ماه صورت گرفت كه طي آن قرار بر اين شد نيمي از آنها به خارج از عراق منتقل شده و پس از 6 ماه نيز تمامي اعضاي اين گروهك كشورمان را ترك كنند.
وي افزود: اگرچه اين موضوع برخلاف توافقي بود كه پيش از اين در عراق در بين گروه هاي سياسي وجود داشت، اما به هر حال توافق با سازمان ملل صورت گرفته و ما منتظريم كه مدت حضور منافقين در عراق به پايان برسد.
نماينده مجلس اعلا در تهران كه با فارس گفت وگو كرده با بيان اينكه منافقين از شروع سال جديد ميلادي 6 ماه مهلت دارند كه عراق را ترك كنند، يادآور شد: هنوز كشور ثالثي براي انتقال منافقين مشخص نشده، اما در توافقي كه با سازمان ملل صورت گرفت، آنها طي 6 ماه آينده بايد عراق را ترك كنند.

 



معاون وزير راه و شهرسازي: ده هزار و پانصد كيلومتر خط اصلي در كشور احداث شده است

اراك-خبرنگاركيهان
18 درصد جابجايي مسافر و 30 درصد حمل و نقل بر عهده راه آهن است كه نياز به 25 هزاركيلومتر شبكه ريلي است كه 10 هزار و 500 كيلومتر راه اصلي در كشور احداث شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران در جريان افتتاح سه طرح توسعه ايستگاهي در شازند گفت: 1000 كيلومتر خط ريلي تا پايان سال مورد بهره برداري قرار مي گيرد و هفت هزار و 500 كيلومتر خطوط ريلي نيز در دست احداث است و تلاش مي شود تا شبكه ريلي به تمامي استانهاي كشور برسد.
عبدالعلي صاحب محمدي اضافه كرد: ساخت راه ريلي راه آهن غرب كشور تا كرمانشاه و مسير خسروي ادامه دارد و مسير راه آهن اراك-قم، هم در مدت دو سال دو خطه مي شود. وي افزود: در حال حاضر 150 ايستگاه راه آهن در كشور موجود است كه بازسازي آن ها و توسعه ناوگان متناسب با توسعه خطوط نيز در دستور كار قرار دارد.

 



وزير ورزش و جوانان: دستمزد 3 ميليارد توماني دنيزلي واقعيت ندارد

وزير ورزش و جوانان گفت: دستمزد سه ميليارد توماني مصطفي دنيزلي سرمربي جديد تيم پيروزي واقعيت ندارد.
«محمد عباسي» دوشنبه شب به خبرنگاران در سمنان گفت: ميزان دستمزد اين مربي، كه برخي آن را سه ميليارد تومان عنوان كرده اند، صحت ندارد.
وي درباره واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي نيز اظهار داشت: مهلت واگذاري اين دو باشگاه به بخش خصوصي تا سال 93 است ولي ابتدا بايد زمينه واگذاري اين دو باشگاه فراهم شود. وي با بيان اينكه اين دو باشگاه شركت دولتي محسوب نمي شوند، اضافه كرد: اساسنامه مورد نياز براي واگذاري اين دو باشگاه در حال تدوين است و پس از تدوين و آماده سازي اساسنامه، اين دو باشگاه در يك دوره آزمايشي واگذار مي شوند.
وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه در كشور حدود سه هزار پروژه نيمه تمام ورزشي وجود دارد، گفت: بهره برداري از اين پروژه ها نيازمند 30 هزار ميليارد ريال اعتبار است.
عباسي اضافه كرد: در سال جاري براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام در كشور سه هزار ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافت و اجرايي شد. وي از افتتاح حدود 300 پروژه ورزشي در ايام دهه فجر امسال خبر داد و تصريح كرد: از اين تعداد دست كم 50 پروژه از پروژه هاي بسيار بزرگ اجرايي كشور است.
عباسي اعتبار مربوط به اين تعداد پروژه را چهار هزار و 500 ميليارد ريال دانست.
وزير ورزش و جوانان در سفر به شاهرود گفت: با جدي گرفته شدن ورزشگاه 15 هزار نفري شاهرود اين مجموعه شتاب خواهد گرفت.
عباسي افزود: در آينده نزديك كار اين ورزشگاه آغاز خواهد شد و پيمانكار آن نيز بزودي تعيين خواهد شد.
وزير ورزش و جوانان با تاكيد بر اينكه در بحث نگهداري اماكن ورزشي در رديف بودجه داراي نواقصي هستيم، بيان كرد: بايد براي نگهداري و تعمير اين نوع اماكن ورزشي از بودجه هاي ديگر استفاده شود. در اين نشست از جمعي از خانواده هاي شهدا، پيشكسوتان و قهرمانان ورزشي با اهدا لوح يادبود و جوايزي تجليل شد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از دامغان، وزير ورزش و جوانان در سفر به دامغان سالن چند منظوره ورزشي روستاي جزن اين شهر را به بهره برداري رساند.
عباسي در اين مراسم گفت؛ وزارت ورزش و جوانان در تلاش است تا امكانات خوبي به ورزش استان سمنان اختصاص دهد و ورزش اين استان را تقويت كند.

 



بدون حضور خبرنگاران و با حضور مسئولان استاني صورت گرفت
قدرداني از يك دهه فعاليت و خدمات امام جمعه زنجان

زنجان-خبرنگار كيهان:
در مراسم توديع نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد از يك دهه خدمات و فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي وي با حضور مسئولان استاني تقدير شد.
استاندار زنجان در اين مراسم كه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: رمز صلابت و پيشرفت ايران اسلامي، نعمت ولايت است، كه همواره با هدايتگري پيامبرگونه جامعه را از تلاطم گردبادها و فتنه ها در امان داشته است.
به گزارش روابط عمومي استانداري زنجان در اين مراسم كه با حضور استاندار زنجان، فرماندار، شهردار، ائمه جماعات شهرستان ها و ديگر مديران اجرايي برگزار شد، دكتر رئوفي نژاد ضمن تقدير از خدمات ارزشمند و ارزنده آيت الله واعظي اظهار داشت: حضور معنوي ائمه جمعه علاوه بر تسريع در روند خدمات رساني به مردم، سبب همدلي و وحدت بيشتر مسئولان و مردم خواهد شد.وي در ادامه با تاكيد بر اين مهم كه تصميمات و توجهات رهبر معظم انقلاب همواره در سرلوحه اعمال بوده است؛ افزود: تمامي فرامين و تصميمات حضرت آقا منشأ خير و بركات بوده و پيروي و اطاعت از مقام ولايت فقيه در همه زمينه ها بر همگان واجب است.
وي ضمن تقدير از حمايت هاي معنوي و پدرانه آيت الله واعظي در تعميق معنويت ها و توسعه و بسط مسائل فرهنگي، پيشرفت همه جانبه استان را مرهون حمايت هاي لحظه به لحظه ايشان دانست و افزود: توديع و تجليل از شخصيت آيت الله واعظي به عنوان نماينده ولي فقيه در استان و حفظ حرمت و كرامت اين جايگاه را از وظايف اصلي شهروندان است.
امام جمعه زنجان در ادامه اين مراسم با تشكر از اظهار لطف مسئولان استاني، ارتباط نزديك با مردم، جذب جوانان به سنگر مساجد و همكاري نزديك با مديران اجرايي در جهت تسريع بخشيدن به خدمت رساني آنان را از شاخصه هاي اصلي ائمه جماعات دانست و حفظ حرمت آزادگان، ايثارگران و خانواده معزز شهدا را به همه مسئولان استان سفارش كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

وزير: فعاليت خانه سينما وجاهت قانوني ندارد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به عضويت دستگاه هاي فرهنگي دولتي و خصوصي در شوراي فرهنگ عمومي گفت: در شوراي فرهنگ عمومي اتفاق نظر بود كه خانه سينما براساس اساسنامه اي كه اين شورا تدوين كرده، عمل نكرده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، حسيني در حاشيه مراسم رونمايي از كتاب هاي «تهاجم خاموش» و «نفاق» در جمع خبرنگاران افزود: از ابتداي تاسيس خانه سينما به مواد اساسنامه و به مسائل عمده اي همچون انتخاب هيئت مديره يا نظارتي كه بايد وجود داشته باشد توجه نشده است.
وي اضافه كرد: بر اين اساس شوراي فرهنگ عمومي اعلام كرد كه فعاليت اين خانه وجاهت قانوني ندارد.
حسيني در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد آيا انحلال خانه سينما قطعي است؟ گفت: اين موضوع همين هفته اعلام مي شود.
اين اظهارنظر حسيني در حالي است كه روز گذشته نامه انحلال خانه سينما از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مديرعامل خانه سينما ارسال شد.
محمدمهدي عسكرپور مديرعامل خانه سينما كه عملكرد وي خصوصا در حمايت از مستندسازان بي بي سي، همواره هدف انتقاد جمعي از سينماگران بوده، با اشاره به نامه ياد شده به خبرنگار نسيم گفت: «شما به اين نامه توجه نكنيد، چون اين هم همانند نامه اي است كه مثلا دبيرخانه معاونت سينمايي به مراكز كوچك آموزشي، دفاتر فيلمسازي و ديگر مراكز بدون ثبت مجوز مي دهد.»
وي ادعا كرده كه تا زمان حكم قطعي دادگاه، همچنان به فعاليت خودمان ادامه مي دهيم.
گفتني است انحلال خانه سينما پس از اين اعلام شد كه وزارت ارشاد از هيئت مديره خانه سينما به دليل تصرفات غيرقانوني در اساسنامه شكايت كرد.
شورجه زندگي شيخ احمد قمي را به تصوير مي كشد
جمال شورجه زندگي عالم وارسته شيخ احمد قمي را در قالب فيلم سينمايي به تصوير مي كشد.
شورجه اعلام كرده است كه فيلمنامه شيخ احمد قمي در حال بازنويسي است و با مشاركت بنياد سينمايي فارابي جلوي دوربين مي رود.
ساخت سريال حضرت خديجه(س) از كارهاي آتي شورجه معرفي مي شود.
تمجيد «شرق» از يك نويسنده معاند با دين!
يك روزنامه زنجيره اي در صفحه آخر خود، به تمجيد عضو سابق شوراي ملي مقاومت منافقين پرداخت. روزنامه شرق كه همواره قلم به دستان و فعالان معاند با دين و انقلاب را هدف تعريف و تمجيد قرار مي دهد، اين بار به ستايش از غلامحسين ساعدي پرداخت.
اين نويسنده در آثار خود همواره با مباني ديني مخالفت كرده است.
چندي قبل همين روزنامه، خبري چند سطري درباره يك عكاس صهيونيست را در صفحه اول خود بازتاب داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14