(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 بهمن 1390- شماره 20146

بيكاري بيش از 1500 هرمزگاني پس از يك حادثه
مسجد جامع اصفهان جهاني مي شود
ايران در كيهان
توزيع 170 ميليارد ريال سود سهام عدالت در استان يزد
230 هزار نفر اصفهاني وارد بازار كار شدند
برگزاري جشنواره تجليل از برترين هاي كار و توليد همدان
قاري البرزي رتبه دوم كشوري مسابقه اذان را كسب كرد
امام جمعه قشم: مشكل اشتغال مجدد صاحبان شناورها برطرف شود
اختصاص 20ميليارد ريال براي اجراي طرح هادي در چناران
بازنگري در قانون حاكم بر صيد غيرمجاز
تقدير اهالي كوهدشت از اقدام استاندار لرستان
بهره برداري از 14 هزار طرح عمراني و اقتصادي در گيلان
رونمايي از كتاب انقلاب اسلامي به روايت اسناد ساواك
گلريزان در كيش 8 زنداني را آزاد كرد
رايانه هاي اصفهاني ها بازيافت مي شود



بيكاري بيش از 1500 هرمزگاني پس از يك حادثه

به دنبال حادثه تلخ و تأسف بار مرگ 17 نفر از هموطنان مقيم خراسان شمالي در نخستين روز از بهمن ماه سال جاري (شنبه سياه)، مقام ارشد استان تصميمات عجولانه اي اتخاذ كرد كه در پي آن تعداد 1500 نفر از هموطنان هرمزگاني بيكار شدند و به عبارتي 1500 فرصت شغلي حذف شد.
هر چند اقدام خودسرانه ناخداي يك اتوبوس دريايي مبني بر جابه جايي 21 نفر از گردشگران نيشابوري در شرايط طوفاني و مواج بودن دريا در روز حادثه به عنوان يك خطاي انساني به هيچ عنوان قابل توجيه و حمايت نيست، اما اتخاذ يك تصميم از سوي استاندار هرمزگان مبني بر تعطيلي فعاليت اتوبوس هاي دريايي در اسكله هاي بندرعباس و جزاير قشم و هرمز كه زمينه بيكاري تعداد 1500 نفر را در استان هرمزگان رقم زد نيز فاقد توجيه و دفاع است.
زيرا اين اقدام به منزله حذف صورت مسئله است و به معناي پاسخگويي و حل چالش و مشكل پيش آمده تلقي نمي شود.
همه ساله در مسيرهاي جاده اي كشور بيش از 23 هزار تن از هموطنانمان بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست مي دهند، آيا اين ميزان مرگ و مير جاده اي دليلي براي جلوگيري از فعاليت ديگر خودروها مي شود؟ آيا بايد زمينه اشتغال ديگر رانندگان را از آنان سلب كرد؟ و يا اينكه بايد با اقدامي مديريت شده در پي رفع مشكلات جاده اي، نوسازي ناوگان حمل و نقل و ايجاد دوره هاي آموزشي براي رانندگان برآمد؟
اما اينك كه در سال جهاد اقتصادي هستيم و دولت مصمم به ايجاد فرصت هاي شغلي جديد در سطح كشور است، اقدام استاندار هرمزگان در شرايطي كه اين استان به لحاظ موقعيت جغرافيايي و شرايط محيطي امكان فعاليت در ساير حوزه ها را ندارند، با كدام منطق و توجيهي قابل دفاع است، لذا پاسخگويي به سؤالات زير از سوي مسئولان استان قطعا در تنوير افكار شهروندان هرمزگاني مي تواند بسيار موثر باشد.
1- كدام مسئول پاسخگوي بيكاري بيش از 1500 هرمزگاني و سرگرداني هزاران نفر از گردشگران بر روي اسكله هاي بندرعباس، هرمز و قشم است؟
2- آيا تعطيلي فعاليت اتوبوس هاي دريايي در اسكله هاي بندرعباس و جزاير قشم و هرمز با هدف به وجود آوردن نارضايتي در مردم و دلسرد كردن آنان در آستانه انتخابات مجلس نهم نيست؟
3- بيكار كردن بيش از 1500 هرمزگاني در برابر خواست نظام و دولت كه خواهان توسعه اشتغال در كشور هستند، چه پيام و معنايي دارد؟
هدف از نوشتن اين يادداشت توسط خبرنگار كيهان، صرفا با توجه به آشنايي اين خبرنگار با زندگي پر مشغله مردم سخت كوش و بي ادعاي هرمز و قشم، مطلع كردن مسئولان براي يافتن راه حلي اساسي جهت از سرگيري فعاليت مجدد اتوبوس هاي دريايي با استانداردسازي و ايمن سازي اين شناورها است.
صاحبان اتوبوس هاي دريايي و جمعي از مردم جزيره هرمز و قشم پس از بيكاري به ويژه با توجه به تورم لجام گسيخته و فشارهاي اقتصادي با مراجعه به خبرنگار كيهان خواستار مطرح شدن اين مشكلات براي توجه مسئولان جهت رفع مشكلات خودساخته آنان و همچنين خواهان مداخله هر چه سريعتر مسئولان بلندپايه كشور در اين زمينه شدند.
قشم- خبرنگار كيهان

 



مسجد جامع اصفهان جهاني مي شود

كاشان - خبرنگار كيهان:
معاون حفظ واحياي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كشور از ثبت جهاني مسجد جامع اصفهان در سال آينده خبر داد.
مسعود علويان صدر در جمع خبرنگاران در كاشان اظهار داشت: بعد از ثبت جهاني دو باغ فين كاشان و چهل ستون اصفهان، مسجد جامع اصفهان نيز سال آينده به ثبت جهاني مي رسد.
وي، استان اصفهان را به دليل ظرفيت هاي بالاي فرهنگي، تاريخي، به عنوان يكي از شهرهايي در كشور نام برد كه سهم عمده اي را در سطح جهاني در بخش ميراث به خود اختصاص داده است.
وي، از اختصاص اعتبار براي دو باغ فين كاشان و چهل ستون اصفهان خبر داد و افزود: براي مرمت و بازسازي ابنيه تاريخي اين دو باغ، اعتبارات مشخصي براي حفاظت از اين دو اثر جهاني در سال آينده تخصيص داده مي شود.
علويان صدر از دو اثر تپه هاي سيلك و باغ فين كاشان به عنوان دو اثر مورد توجه ويژه سازمان ميراث فرهنگي نام برد و بيان داشت: در طرح جامع پيش بيني شده براي اين دو مجموعه مهم تاريخي، بازگشايي و آزادسازي حريم ها بايد مورد توجه قرار داشته باشد.
وي اذعان داشت: طرح بازنگري در حريم تپه هاي سيلك كاشان انجام و در شوراي فني استان نيز مصوب و ارائه شده است و طي مدت 20 روز آينده در شوراي فني سازمان مسكن مطرح و در صورت تصويب نهايي ابلاغ مي شود.

 



ايران در كيهان

تأسيس مركز رشد
كاشان- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان از صدور مجوز تأسيس مركز رشد به عنوان سي امين مركز رشد دانشگاهي كشور در اين دانشگاه خبر داد و گفت: مركز رشد دانشگاهي به منظور حمايت از ايده هاي نوين و جديدي كه در نهايت قابليت تجاري سازي داشته باشند، ايجاد مي شود.
به گفته وي با تاسيس مركز رشد در دانشگاه ها مسئولان اين مركز موظف مي شوند با حمايت هاي مالي، مشاوره و در اختيار گذاشتن امكانات فيزيكي از صاحبان اين ايده ها حمايت كنند.
دعوت مردم به انتخابات
درچه- خبرنگار كيهان: مراسم جشن پيامبر اسلام(ص) به صورت نويني طي هفته وحدت در مساجد درچه برگزار شد و سخنرانان در فضائل پيامبر اسلام(ص) مطالبي را ايراد كردند و جوايزي به شركت كنندگان در اين مراسم اهدا شد. همچنين در ايام دهه فجر پيش شماره تلفن شهروندان فلاورجان با شهرستان اصفهان يكسان شد. براساس گزارش خبرنگار ما نامزدهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در جلسات خانگي و خصوصي در خميني شهر مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت مي كنند.
افتتاح پل
اوز- خبرنگار كيهان: معاون اداره كل راه و ترابري لارستان از افتتاح پل ورودي شهر جويم لارستان خبر داد و گفت: پل جديد ورودي شهر جويم به طول 70 متر و شامل 5 دهانه 8 متري به ارتفاع 7 متر و عرض 29 متر با هزينه اي افزون بر 800 ميليون ريال ساخته شده است. گفتني است كه در مراسم بهره برداري از پل ورودي جويم لارستان معاونان راه سازي و فني اداره كل راه و ترابري و فرمانداري ويژه لارستان، امام جمعه و مسئولان محلي حضور داشتند.
كسب رتبه نخست
خرم دره- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان خرمدره گفت: طي 9 ماهه سال جهاد اقتصادي فرمانداري خرمدره در ايجاد فرصت هاي شغلي موفق به كسب رتبه اول با تحقق 104 درصدي تعهد سهم شهرستاني در بين شهرستان هاي استان زنجان شده است.
وي با تقدير از مسئولان و صاحبان صنايع در همكاري و جذب جوانان جوياي كار و رفع بيكاري در شهرستان از آنان خواست با تلاش و همت بيشتر اين رقم تا پايان سال 90 به بيش از 120 درصد افزايش يابد.
گشايش پايگاه هلال احمر
مشگين شهر خبرنگاركيهان: پايگاه هلال احمر بين شهري شهيد بني هاشم مشگين شهر در زميني به مساحت دو هزار و 500مترمربع و با اعتبار بيش از يك ميليارد ريال در ايام مباركه دهه فجر به بهره برداري رسيد. در همين ايام 11واحد مسكوني مددجويان كميته امداد امام خميني مشگين شهر به متقاضيان واگذار شد. مسئول اين نهاد گفت: 150 باب حمام و سرويس بهداشتي ساخته و به مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني مشگين شهر تحويل شد. علي بابايي افزود: 390مورد لوله كشي گاز و آب و برق منازل افراد تحت پوشش صورت گرفته است و همچنين مبلغ دو ميليارد و 400ميليون ريال نيز از بابت تجهيز و تعمير منازل افراد محروم و تحت پوشش هزينه شده است.
براساس همين گزارش روستاهاي ساربانلار و جعفرآباد مشگين شهر با اعتباري بالغ بر 400ميليارد ريال از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند.

 



توزيع 170 ميليارد ريال سود سهام عدالت در استان يزد

يزد-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان اقتصادي و دارايي استان يزد از توزيع 170ميليارد ريال از سود سهام عدالت درسطح استان يزد خبر داد.
مرادعلي مير با اشاره به دريافت برگ سهام عدالت توسط بيش از 50 درصد جمعيت استان، گفت: تاكنون 540 هزار نفر برگ سهام عدالت خود را دريافت كرده و تا به حال مبلغ 170 ميليارد ريال سود سهام عدالت دراستان توزيع شده است.
وي اظهار داشت: 618 هزار و 411 نفر از واجدين شرايط ومشمول دريافت سهام عدالت در استان، شناسايي و اقدامات لازم براي صدور برگ سهام آنها انجام شده است كه حدود 78 هزار نفر از واجدين شرايط بايد براي ثبت نام و دريافت برگ سهام عدالت خود به شركت هاي تعاوني سهام عدالت در سطح استان مراجعه كنند.
مراد علي مير افزود: درمرحله اول واگذاري سهام عدالت، 84هزار و 863 نفر شامل مددجويان تحت پوشش كميته امداد بهزيستي و بسيجيان فاقد شغل، ثبت نام و برگ سهام خود را دريافت كردند و سود سهام اين افراد طي دو مرحله پرداخت شد.
دبيرستاد عدالت استان يزد ادامه داد: درمرحله دوم نيز 142 هزار نفر از روستاييان استان براي صدور برگ سهام شناسايي شدند كه برگ سهام 138 هزار و 130 نفر آنها صادر و تحويل و سود سهام آنها در يك مرحله پرداخت شد.
وي از شناسايي 249 هزار و 192 نفر از شاغلين و بازنشستگان دستگاه هاي اجرايي استان درمرحله سوم واگذاري سهام عدالت خبر داد وگفت: حدود 237 هزار نفر براي دريافت سهام به شركت تعاوني سهام عدالت مراجعه و ثبت نام كردند كه اين افراد هم دريك مرحله سود دريافت كرده اند.
رئيس سازمان اقتصادي و دارايي استان در ادامه گفت: مرحله چهارم شامل ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا هستند كه دراين زمينه حدود 24 هزار نفر معرفي شدند و 22هزار و 681 نفر ثبت نام و برگ سهام آنها تحويل شد.
وي با بيان اين كه 536 نفر از بيماران خاص استان هم مشمول دريافت سهام هستند، افزود: تاكنون برگ سهام 374 نفر از اين افراد نيز صادر شده است.

 



230 هزار نفر اصفهاني وارد بازار كار شدند

كاشان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: تا پايان پائيز امسال 230 هزار فرصت شغلي در اين استان ايجاد شده است.
عليرضا ذاكر اصفهاني در جلسه شوراي اداري شهرستان كاشان اظهار داشت: وضعيت اشتغال در استان اصفهان رضايت بخش و حتي دور از انتظار و جلوتر از برنامه هاي پيش بيني شده است.
وي با اشاره به پيش بيني 186 هزار فرصت شغلي تا پايان سال جاري در استان عنوان كرد: با احتساب اشتغال ايجاد شده در بخش مسكن استان، تا پايان پاييز سال جاري بيش از 230 هزار فرصت شغلي در استان اصفهان ايجاد شده كه بخش عمده اي از فرصت هاي شغلي پديد آمده در استان اصفهان در شهرستان كاشان است.
به گفته وي در فرصت باقي مانده يعني سه ماه پاياني سال، اين ميزان اشتغال افزايش مي يابد. ذاكر اصفهاني از افزايش 50 درصدي اعتبارات تخصيص يافته به شهرستان كاشان در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.

 



برگزاري جشنواره تجليل از برترين هاي كار و توليد همدان

همدان - خبرنگاركيهان:
جشنواره بزرگ تحليل ازبرترين هاي جامعه كار و توليد استان همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، دراين جشنواره معاون سياسي امنيتي استانداري همدان، با اشاره به نقش پراهميت جامعه كارگري كشور درشكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، جامعه كارگري با حركت درمسير تعريف شده انقلاب، توانست به لحاظ كارآمدي، ارتقاي تراز علمي و تحصيلات، رشد روزافزون يافته و به سطح مديران برسد.
«علي اكبر فاميل كريمي» در ادامه با اشاره به وضعيت نيروي كار و صنايع استان همدان، اظهارداشت: اجازه نمي دهيم هيچ كارگاه و واحد توليدي با سابقه اعم از بزرگ يا متوسط دراستان تعطيل شود و حتي اگر عواملي درخارج از استان وجود داشته باشند، با همدلي و همبستگي اجازه نخواهيم داد واحدهاي بزرگ به ورطه ورشكستگي كشيده شوند.
همچنين مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان، با اعلام اين كه از سال 84 تاكنون استان هرساله كار نمونه كشوري داشته است افزود: تعداد كارگران نمونه استاني، امسال به 830 نفر رسيد كه نسبت به سال گذشته، 32 درصد رشد داشته است. «مسعود اقلامي» ادامه داد: دراين جشنواره، 97 نفر از برترين هاي عرصه كار و تلاش و توليد استان معرفي شده اند كه از آنها تجليل مي شود كه شامل مديران عامل، كارگران، تعاوني هاي توليدي، گروه هاي كارنمونه و نيز نفرات برتر مسابقات قرآني و فرهنگي هنري و مدال آوران ورزشي جامعه كارگري هستند.

 



قاري البرزي رتبه دوم كشوري مسابقه اذان را كسب كرد

كرج- خبرنگار كيهان:
قاري قرآن البرزي در چهارمين دوره مسابقات سراسري اذان، رتبه دوم كشوري را كسب كرد.
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان البرز با بيان اين خبر گفت: «مهدي خطيب فر» از قاريان قرآن استان البرز با حضور در شانزدهمين دوره مسابقات مديحه سرايي و همخواني، سومين دوره ابتهال و چهارمين دوره مسابقات اذان كشور توانست رتبه دوم كشوري در مسابقات اذان را بدست آورد.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالفضل بني احمدي افزود: در پايان اين مسابقات كه به مدت 4 روز در شهر اصفهان برگزار شد تنديس مسابقه و لوح تقدير به مهدي خطيب فر اهدا و از وي تجليل شد.

 



امام جمعه قشم: مشكل اشتغال مجدد صاحبان شناورها برطرف شود

قشم- خبرنگاركيهان:
امام جمعه شهرستان قشم خواستار نوسازي و ساماندهي هرچه زودتر اسكله ها در جزاير قشم و هرمز و همچنين بندرعباس با هدف ارائه خدمات ايمن در سفرهاي دريايي به انبوه مسافران شد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد حسن زاده با اشاره به جان باختن 17تن از گردشگران در آب هاي جزيره هرمز درنخستين روز از بهمن ماه جاري گفت: مدرن سازي ناوگان حمل و نقل دريايي با هدف حفظ جان مسافران بايد در رأس اولويت هاي خدمات دريايي قرارگيرد.
وي افزود: مشكلات ايجادشده در بخش حمل و نقل دريايي قشم، هرمز و بندرعباس پس از حادثه تلخ و تأسف بار اول بهمن، بايد با جايگزيني هرچه زودتر شناورهاي مدرن و ايمن و ايجاد اشتغال مجدد براي صاحبان شناورها به حالت عادي بازگردد.
امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به فصل گردشگري و نزديك شدن به ايام تعطيلات نوروزي، شرايط فعلي اسكله هاي مسافري در مسير دريايي بندرعباس به جزاير قشم و هرمز را به دليل كمبود شناور استاندارد و درنهايت ايجاد صف هاي طولاني غيرقابل قبول دانست و خواستار توجه جدي مسئولان به اين امر مهم شد.
حسن زاده بيان داشت: انتظار مي رود مسئولان مربوطه بويژه استاندار پرتلاش استان هرمزگان با راهكاري مديريت شده براي فعال شدن اسكله ها، اشتغال مجدد صاحبان شناورها و مهمتر از همه تردد مسافران در شرايط ايمن، اقدامات موثر و عاجلي را ايجاد كنند.

 



اختصاص 20ميليارد ريال براي اجراي طرح هادي در چناران

چناران - خبرنگاركيهان:
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان چناران گفت: امسال براي اجراي طرح هادي در 14روستاي ديگر شهرستان 20ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
سيدمجيد نجاتي افزود: با تخصيص اين اعتبارات عمراني در سال جاري شاخص اجراي طرح هادي روستاهاي بالاي 20خانوار شهرستان از 17 به 29 درصد ارتقاء خواهد يافت.
وي اضافه كرد: تا پايان سال89 در 20 روستا از 118 روستاي داراي جمعيت بالاي 20خانوار طرح هادي روستايي اجرا شده بود، كه با تخصيص اين ميزان اعتبار تعداد روستاهاي برخوردار از طرح هادي به 34 روستا افزايش خواهد يافت.
وي از اجرايي شدن طرح اختصاص 8 درصد اعتبارات عمراني استاني در سال جاري به اجراي طرح هاي هادي روستايي خبر داد و افزود: با اجراي اين طرح حجم طرح هاي هادي در روستاهاي استان و شهرستان شتاب بيشتري مي يابد.
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان چناران، افزود: در اين راستا با تخصيص20 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده، امسال طرح هادي در روستاهاي موچنان، ملي، آبقد، خيج، جمعاب، سيدآباد، مغان، كمبلان، جوكار، پايه، احمدآباد، رضاآباد سرهنگ، فريزي و دولت آباد اجرا خواهد شد.

 



مديركل شيلات گلستان خواستار شد
بازنگري در قانون حاكم بر صيد غيرمجاز

گرگان -خبرنگاركيهان:
مديركل شيلات گلستان گفت: قانون حكم بر صيد غيرمجاز متعلق به 40 سال پيش است و نياز به بازنگري جدي دارد.
علي اكبر پاسندي اظهار داشت: صيد ماهيان خاوياري كاهش شديدي دارد و طبق آمار و برنامه ها تا سال 1400 نبايد صيدي در درياي خزر براي تجارت داشته باشيم و تصميم بين المللي است كه صيد تجاري خاويار ممنوع و تعطيل شود.
وي توضيح داد: ماهيان خاوياري دريك مقطع زماني مشخص، براي زايش به رودخانه ها مراجعت مي كنند.
مديركل شيلات استان گلستان گفت: برهمين اساس توسعه سدها براي هدايت آب هاي سطحي مهاجرت ماهيان خاوياري به رودخانه ها را كاهش مي دهد و از سويي بيكاري جوانان در شهرهاي كنار ساحل مثل بندرتركمن، بندر گز باعث مي شود كه آنها براي رزق رو به سوي رودخانه ها بياورند كه همه اينها باعث عدم حضور ماهيان خاوياري به رودخانه ها مي شود.
پاسندي اضافه كرد: وقتي زايشگاه دستخوش تغييرات مي شود بايد توجه داشته باشيم كه تكثير ماهيان خاوياري رو به كاهش مي رود و شيلات گلستان براي اينكه اين نقص را جبران كند به ايجاد مراكز تكثير ماهيان خاوياري اقدام كرده است.
وي ادامه داد: ماهيان خاوياري وارد اين كانون مي شوند و به صورت مصنوعي توليد مثل مي كنند كه اين ها به بازسازي ذخاير دريايي كمك مي كند.

 



تقدير اهالي كوهدشت از اقدام استاندار لرستان

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
مردم كوهدشت در قدرداني از استاندار لرستان به خاطر عزل فرماندار كوهدشت به دنبال عدم رعايت بي طرفي در انتخابات، طومار امضا كردند.
كوهدشتي ها در بخشي از اين طومار درباره قاطعيت استاندار لرستان در برخورد با عوامل اجرايي انتخابات كه بي طرفي را مراعات نمي كنند نوشتند: اين گونه اقدامات موجب حفظ آرامش و حضور حداكثري مردم در انتخابات مي شود.
برپايه اين گزارش استاندار لرستان اخيراً فرمانداران كوهدشت و نورآباد را به خاطر عدم رعايت بي طرفي در روند انتخابات مجلس و ايجاد جو در اين مناطق، از كار بركنار و به جاي آنان سرپرستان اين فرمانداريها را معرفي كرد.

 



بهره برداري از 14 هزار طرح عمراني و اقتصادي در گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از بهره برداري و افتتاح 14 هزار و 273 پروژه عمراني، توليدي، اقتصادي و مسكن مهر با اعتباري بالغ بر 902 ميليارد تومان در اين استان خبر داد.
مهدي سعادتي كه در يك نشست مطبوعاتي با خبرنگاران سخن مي گفت در تشريح جزئيات پروژه ها اظهار داشت: 12 هزار و 280 پروژه با اعتبار 257 ميليارد ريال در مسكن مهر، 67 مورد بهسازي و آسفالت راه و احداث پل اصلي و عابرپياده، گازرساني به 60 روستا، تامين آب آشاميدني در 63 روستا با 1200 خانوار، احداث و توسعه 8 مدرسه، نصب تجهيزات و امكانات زيربنايي در موج شكن، اجراي عمليات لايروبي و احياء آب بندانها به مساحت 1109 هكتار، اجراي مخزن زيرزميني 15 هزار متر مكعبي لنگرود، مخزن هوايي 600 متر مكعبي رودسر، اجراي 122 پروژه عمراني توسط شهرداري ها به مبلغ 390 ميليارد ريال، نصب و راه اندازي 30 مورد ايستگاه هاي فرستنده و گيرنده BTS و احداث پلي كلينيك رشت، اتمام فاز 1 بيمارستان ولي عصر و 27 پروژه بهداشتي درماني از جمله اين طرح ها بودند كه در استان گيلان به بهره برداري رسيد.

 



در ساري صورت گرفت
رونمايي از كتاب انقلاب اسلامي به روايت اسناد ساواك

ساري- خبرنگار كيهان:
در همايش تجليل از پيشگامان انقلاب اسلامي در ساري از كتاب «انقلاب اسلامي به روايت اسناد ساواك» رونمايي شد.
استاندار مازندران در همايش تجليل از پيشگامان انقلاب اسلامي با اشاره به اين كه مردم مؤمن و انقلابي مازندران نقش برجسته اي در روند شكل گيري و پيروزي انقلاب داشتند، گفت: اسناد انقلاب اسلامي و روزشمار آن دوران باشكوه مي بايست به مطلوب ترين نحو ممكن تدوين شود و در اختيار آيندگان قرار گيرد.
سيدعلي اكبر طاهايي افزود: اين اثر گران سنگ در بردارنده رشادت ها و پايمردي هاي مردم مؤمن انقلابي و روحانيت مبارزي است كه در خفقان دوران ستم شاهي براي تحصيل استقلال آزادي و استقرار جمهوري اسلامي قيام كردند.
استاندار مازندران خواستار چاپ اين اثر در تيراژ بالا شد و تأكيد كرد: تدبيري اتخاذ شود تا اين اثر مهم كه تصوير روشن تاريخ خيزش و بيداري اسلامي ماست در اختيار مردم مازندران قرار گيرد.
در پايان همايش از برخي انقلابيون دوران ستم شاهي و خانواده هاي شهداي انقلاب با اهداي لوح تجليل شد.

 



گلريزان در كيش 8 زنداني را آزاد كرد

جزيره كيش-خبرنگار كيهان:
مردم و مسئولان منطقه آزاد كيش، در جشن گلريزان مبلغ يك ميليارد و 700 ميليون ريال براي آزادي 8 زنداني ساكن جزيره كيش جمع آوري كردند.
به مناسبت ميلاد پيامبر مكرم اسلام و گراميداشت دهه فجر و سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مردم و مسئولان در سازمان منطقه آزاد كيش، دبيرخانه شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و چند تن از مديران بخش هاي خصوصي در جشن گلريزان با ياري و كمك مبلغ يك ميليارد و هفتصد ميليون ريال براي كمك و آزادي 8 زنداني بدهكار نيازمند به ستاد ديه استان هرمزگان جمع آوري كردند.
اين مراسم پر فيض و معنوي در تالار بزرگ شهر جزيره كيش برگزار شد.

 



افتتاح ستاد كنگره شهداي استان قزوين
رايانه هاي اصفهاني ها بازيافت مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور، پسماندهاي الكترونيكي اصفهاني ها از سال آينده بازيافت مي شود.
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد زائد شهرداري اصفهان با اعلام اين خبر افزود: شهروندان مي توانند اين نوع پسماندها را به غرفه هاي 34گانه سازمان بازيافت و تبديل مواد زائد شهرداري اصفهان در سطح شهر تحويل دهند.
وي زباله هاي الكترونيكي را منشأ اصلي توليد مواد سمي و در نتيجه عامل اصلي شيوع انواع سرطان ها در جوامع انساني اعلام كرد و گفت: از رده خارج شدن بسياري از تجهيزات الكترونيكي پس از گذشت مدت زماني كوتاه، سبب افزايش مشكلات ناشي از تجمع زباله هاي الكترونيكي در سطح شهرها شده است.
«تيمور باجول» بهترين راهكار براي جلوگيري از ضايعات الكترونيكي را بازيافت به صورت مكانيزه و بدون دخالت روش سنتي و دستي دانست و افزود: براي اولين بار در كشور بخش خصوصي در شهر اصفهان وارد اين عرصه شده است.
به گفته مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد زائد شهرداري اصفهان، بخش اعظم زباله هاي الكترونيك حاوي مقادير بسيار زيادي فلزات با ارزش مانند طلا و نقره است كه مي توان با بازيافت آنها از اين سرمايه هاي ملي دوباره استفاده كرد.قزوين-خبرنگار كيهان:
ستاد كنگره شهداي استان قزوين در محل معراج شهداي اين استان در دوران دفاع مقدس به بهره برداري رسيد.
مسئول روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان قزوين در مورد افتتاح ستاد كنگره شهداي استان قزوين اظهار داشت: مكان ستاد كنگره شهداي استان قزوين با نام سابق ساختمان عمليات سپاه قزوين مطرح بوده و اين مكان طي سال هاي دفاع مقدس، قدمگاه و معراج الشهداي استان قزوين بوده است و رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات زيادي را از اين مكان به ياد دارند.
قاسم اللهياري يادآور شد: سايت ياس سرخ و ماه نامه ياس سرخ نيز همزمان با افتتاح ستاد كنگره شهدا استان قزوين رونمايي شد تا در عرصه فضاي مجازي و مطبوعات نيز محفل رزمندگان و شناخت آثار و زندگينامه شهدا برقرار باشد.
گفتني است مراسم افتتاح ستاد كنگره شهداي استان قزوين با حضور سرتيپ دوم پاسدار سالار آبنوش فرمانده سپاه استان، سيروس صابري معاون سياسي امنيتي استانداري قزوين، سرتيپ دوم پاسدار حمزه قرباني مدير كل حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و ديگر مسئولان استاني در محل اين ستاد برگزار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14