(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 بهمن 1390- شماره 20146

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بر بلنداي عدالت (يادداشت روز)
اشتباه (گفت و شنود)
كاهش مشاركت و ايجاد چالش امنيتي برنامه مشترك فتنه،ضدانقلاب و نظام سلطه براي انتخابات مجلس
كيهان و خوانندگان
خزاعي در سازمان ملل: قطعنامه عليه سوريه هيچ كمكي به ايجاد صلح و امنيت در اين كشور نمي كند
چرا 25 بهمن خراب كرديم؟! ... تقصير شير درازگوش بود (خبر ويژه)
جشن انقلاب در هواي 3 درجه زير صفر يعني اينكه ايراني ها از تهديد نمي ترسند (خبر ويژه)
روسپي هاي بانكوك دست موساد را رو كردند (خبر ويژه)
تروريست اتوكشيده پته اپوزيسيون را رو كرد (خبر ويژه)
تحليلگر الكلي راديو فردا به جدول زد (خبر ويژه)
عسكري هم ادعاي «شبكه ايران» را تكذيب كرد (خبر ويژه)



بر بلنداي عدالت (يادداشت روز)

1-از اشراف و بزرگان عرب است؛ زني سرشناس و با نفوذ از قبيله بني مخزوم. دستش به دزدي آلوده شده بود و چون اين مسئله بر پيامبر عظيم الشأن اسلام ثابت شد تلاش ها و تحركات نزديكان و افراد قبيله او شروع گرديد تا جلوي مجازات و اجراي حد سرقت را بگيرند. از همين روي؛ به اسامه بن زيد متوسل شدند تا نزد پيامبر(ص) پادرمياني كند و بخاطر مصالح سياسي از مجازات آن زن صرفنظر شود و قضيه به نحوي مختومه گردد و...
رسول خدا (ص) از اين وساطت ناراحت شده و بيان فرمودند: «از بدبختي هاي امت هاي پيشين در اين بود كه اگر فرد توانا و بلندپايه اي از آنان دزدي مي كرد، او را مي بخشيدند و دزدي ]وجرم[ او را ناديده مي گرفتند ولي اگر فرد ضعيف و گمنامي دزدي مي كرد فورا حكم خدا ] و قانون[ را درباره او اجرا مي كردند؛ به خدا سوگند اگر دخترم نيز چنين كاري مي كرد حكم خدا را درباره او اجرا مي كردم...».
اين روايت معتبر كه در منابع مختلفي همچون مستدرك الوسايل، الاستيعاب، صحيح مسلم و... آمده به وضوح نشان مي دهد آنچه مورد مذمت پيامبر اسلام قرار گرفته وجود يك سيستم قضايي است كه سياست را بر عدالت ترجيح داده و ضعيف كشي سكه رايج آن باشد و در نتيجه، دانه درشت ها و سرشناس ها و آنها كه به كانون هاي قدرت و ثروت متصل هستند از چنگ قانون و عدالت بگريزند. براي همين است كه چون در قضاي اسلام تنها «قانون» حاكميت دارد پيامبر خدا دستور به اجراي مجازات آن زن سرشناس و با نفوذ مي دهد حتي اگر از قبيله پرقدرتي چون بني مخزوم باشد و لابي هاي پي در پي متنفذان و حلقه هاي قدرت و ثروت براي رهايي مجرم از مجازات ادامه و استمرار داشته باشد...
2- با طلوع انقلاب اسلامي و برچيده شدن رژيم هزار فاميل پهلوي، خشت هاي ظلم و ستم و تبعيض بيدادگاه هاي طاغوت و سيطره اختاپوسي رژيم آمريكايي شاه فرو ريخت و بارقه اميد در دل هاي مردم شعله ور شد تا يك دستگاه قضايي برگرفته از نسخه حكومتي اسلام ناب، پناهگاه مستضعفان و محرومان و گمنام ها باشد و در برخورد با مفسدان و مجرمان كلان سرمايه دار و غارتگران بيت المال و دانه درشت ها هيچ سفارشي را نپذيرد و بر مصلحت هاي كذايي حكم نراند.
تبعيت از اين الگوي حيات بخش است كه در همان سال هاي نخستين پس از انقلاب اسلامي يكي از مسئولان عالي رتبه دستگاه قضايي وقتي بر مسند قضاوت مي نشيند و بر او اثبات مي شود كه فرزندش در همراهي با گروهك منافقين جرمي بزرگ مرتكب شده است تنها بر مدار قانون تصميم مي گيرد و شجاعانه و از سر عدالت مجازات سنگيني عليه فرزندش به اجرا درمي آيد.
3- با گشوده شدن پرونده فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني، رسانه هاي ضدانقلاب با ذوق زدگي و با تمام پتانسيل و ظرفيت رسانه اي خود به صحنه آمدند و طي 6 ماه گذشته حجم انبوهي از مطالب و گزارش ها و تحليل هايي را توليد كردند تا اين نتيجه را قطعي جلوه دهند كه «جمهوري اسلامي توان برخورد قانوني و قضايي با اين فساد هنگفت و نجومي را ندارد»!
بي بي سي، راديو فردا، صداي آمريكا در پيشقراول رسانه هاي زنجيره اي ضدانقلاب و در همراهي با محافل اپوزيسيون، سلطنت طلب، گروهكي ها، سبزها، صهيونيست ها و... بطور روزانه و مستمر اين ترجيع بند رسانه اي را در دستور كار قرار داده بودند كه پرونده موسوم به فساد 3 هزار ميلياردي بخاطر ملاحظات سياسي ابتر خواهد ماند و به اصطلاح ماست مالي مي شود!
همچنين آنچه كه در ماه هاي گذشته و پس از شروع تحقيقات مقدماتي پرونده فساد بانكي اخير آشكار شد هجمه هاي پي درپي ضدانقلاب به قوه قضائيه بود كه ادعا مي كرد دستگاه قضايي مستقل نيست و تابع مصلحت جويي هاي سياسي رفتار خواهد كرد و در نهايت القاء مي نمود اين پرونده بزرگ فساد در مسير قضايي و برخورد قانوني به سرانجام نمي رسد.
اما علي رغم آن هياهو و پمپاژهاي رسانه اي ضدانقلاب اكنون كه بخشي از اين پرونده پس از پايان تحقيقات مقدماتي به دادگاه آمده ذكر نكاتي قابل اعتناست:
يكم- امروز اولين جلسه دادگاه پرونده فساد بانكي ياد شده برگزار مي شود. البته پيش تر سخنگوي محترم قوه قضائيه تأكيد كرد كه برگزاري اولين جلسه دادگاه پرونده فساد بانكي در 29 بهمن در شرايطي خواهد بود كه تا روز دادگاه اتفاق مهم پيش بيني نشده اي رخ ندهد و قاضي محترم دادگاه نيز نقصي بر تحقيقات مقدماتي نگيرد.
معناي اولين جلسه دادگاه براي اين پرونده پرحجم و بزرگ اين است كه از 15 مرداد كه اين پرونده تشكيل شد تا امروز، در فاصله زماني كمتر از 7 ماه احاله پرونده از دادگستري خوزستان به اهواز، انجام تحقيقات مقدماتي، قرار مجرميت و صدور كيفرخواست براي متهمان اصلي پرونده در چارچوب مقررات قانوني و آيين دادرسي به سرانجام رسيده است.
گفتني است؛ تاكنون براي 32 متهم كيفرخواست صادر شده است و بنابر اعلام آيت الله آملي لاريجاني، اتهام 5 نفر از آنها «افساد في الارض» مصداق ماده يك و دو قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادي كشور و نيز ماده چهارم قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري مرتبط با عنوان اتهامي مفسد في الارض مي باشد.
اكنون اين سؤال به ميان مي آيد كه آيا اين اقدامات قاطع دستگاه قضايي نشان دهنده ماست مالي شدن پرونده فساد بانكي است؟!
دوم- در طول تحقيقات مقدماتي، با نظارت قاضي عالي رتبه و خبره و كارداني چون جناب حجت الاسلام اژه اي از دهها نفر از كساني كه به نحوي در پرونده فساد بانكي دخيل بوده يا از موضوعات آن با خبر بوده اند بازجويي و تحقيقات بعمل آمده است. در اين ميان افرادي با مسئوليت هاي بالا و حتي با سابقه وكالت يا وزارت نيز مورد تحقيق و احضار قرار مي گيرند و حتي برخي از مسئوليت هايشان بركنار شدند و برخي نيز علي رغم فشارهاي سياسي بازداشت شدند و... بنابراين باز اين سؤال پيش كشيده مي شود كه آيا اين اتفاقات قانوني كه جز اين هم انتظار نمي رفت تابع مصلحت جويي هاي سياسي بوده يا در راستاي عزم جدي و قاطع قوه قضاييه در جراحي اين غده سرطاني صورت نپذيرفته است؟
سوم- آنچه كه حتي دشمنان و بدخواهان و ضد انقلاب نيز ياراي انكار آن را ندارد شفافيت رسيدگي در پرونده فساد بانكي است. اين شفافيت در نتيجه اطلاع رساني به موقع، بهنگام و صادقانه قوه قضاييه از مراحل مختلف اين پرونده بزرگ حاصل شد. طي كمتر از 7 ماه گذشته بارها سخنگوي دستگاه قضايي به ميان خبرنگاران آمد و آخرين اقدامات قضايي پرونده فساد بانكي را تشريح كرد. جناب اژه اي در تمامي اين ماه ها علي رغم آن كه شخصا روزي 5 ساعت براي پرونده فساد بانكي وقت مي گذاشت چندين مرتبه به تلويزيون آمد و با صداقتي كه مردم هميشه از او ديده اند ابعاد اين پرونده پيچيده و مهندسي شده را براي افكار عمومي توضيح داد. آيا اين عزم جدي و تلاش هاي شبانه روزي و اطلاع رساني هاي شفاف و بي پرده با خبرنگاران و اصحاب رسانه حكايت از آن دارد كه اين پرونده بزرگ دچار زد و بندهاي سياسي شده است؟!
چهارم- و بالاخره بايد گفت؛ پرونده فساد بانكي اخير دل آحاد مردم و دلسوزان انقلاب كه سرمايه هاي اصلي اين نظام هستند را شكست و به درد آورد اما نكته گفتني اين است كه اين فساد هنگفت و اين پلشتي با نسخه حكومتي جمهوري اسلامي ناسازگار است و دشمنان و ضد انقلاب از پروپاگانداي رسانه اي خود طرفي نخواهند بست چه اين كه از مدتي پيش كه كيفرخواست 32 متهم اصلي اين پرونده صادر شد رويه سكوت را پيش گرفته اند و مشت خالي آنها باز شده است و البته با اقتدار دستگاه قضايي تا فرجام نهايي اين پرونده و صدور آراء و احكام دادگاه، دشمنان و بدخواهان نظام خواهند ديد كه ايران اسلامي به موازات پيشرفت هاي علمي و هسته اي و اقتدار دفاعي در حوزه قضايي نيز بر بلنداي عدالت ايستاده است.
حسام الدين برومند

 



اشتباه (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: وزير اطلاعات دولت خاتمي در مصاحبه با روزنامه شرق گفته است؛ «رفتار تنگ نظرانه بعضي ها باعث شد خيلي ها از ايران بروند»!
گفت: ايشان نگفته آن خيلي ها كه از ايران رفته اند چه كساني بوده اند؟!
گفتم: نه! ولي بيشتر آنها در دوران سازندگي كه آقاي يونسي رئيس دادگستري بود و يا در دوران اصلاحات كه باز هم آقاي يونسي وزير اطلاعات بود از ايران رفته اند.
گفت: مثلا چه كساني؟
گفتم: مهاجراني، وزير ارشاد و معاونش كه همكار آقاي يونسي بودند. برخي از نويسندگان روزنامه هاي زنجيره اي كه آقاي يونسي مي گفت پايگاه ضد انقلاب هستند، تعدادي از هنرپيشه ها و فيلم سازها كه آقاي يونسي آنها را فاسدالاخلاق مي دانست و راست هم مي گفت.
گفت: پس قضيه چيست؟! يعني آقاي يونسي از آن اقدامات خداپسندانه و انقلابي خود توبه كرده يا آن را فراموش كرده يا...؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي از جواني پرسيد؛ شما آقا بهرام، فرزند هوشنگ خان كه زير گذر جگركي داشت نيستيد؟ و جوان پاسخ داد؛ بله بله خودم هستم؟! و طرف گفت؛ ببخشيد، مثل اين كه اشتباه گرفتم!

 



وزير اطلاعات هشدار داد
كاهش مشاركت و ايجاد چالش امنيتي برنامه مشترك فتنه ، ضدانقلاب و نظام سلطه براي انتخابات مجلس

وزير اطلاعات هشدار داد كه راهبرد دشمن و جريان هاي فتنه و ضدانقلاب براي انتخابات پيش روي مجلس، كاهش مشاركت، ايجاد چالش امنيتي و ناكارآمد جلوه دادن الگوي انقلاب اسلامي ايران در منطقه است.
حجت الاسلام «حيدر مصلحي» روز پنجشنبه طي سخناني در همايش «مسجد، حماسه حضور دشمن شكن» كه با حضور ائمه جماعات استان تهران برگزار شد، در اين باره گفت: جريان فتنه، سرويس هاي اطلاعاتي غرب و ضد انقلاب بر چهار راهبرد تمركز دارند؛ اول اينكه تلاش دارند انتخابات را به يك چالش امنيتي براي نظام تبديل كنند، از طرف ديگر مشاركت مردم در انتخابات را كاهش دهند و به دنبال تسخير مجلس هستند و در آخر هم به دنبال ناكارآمد جلوه دادن مدل جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه و بين الملل هستند، چرا كه در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران در منطقه تبديل به يك الگو شده و حضور گسترده مردم در انتخابات اين مدل را تثبيت مي كند و دشمن به دنبال اين است كه اين مدل را از بين ببرد.
وزير اطلاعات افزود: آنها بيشترين سرمايه گذاري را مي كنند تا حضور مردم در انتخابات كمرنگ باشد و مثلا كمتر از مردم مصر در انتخابات حضور يابند.
مصلحي با بيان اينكه دشمنان نظام و جريان فتنه از مشاركت حداكثري مردم نگران هستند و در راستاي كاهش مشاركت مردم سرمايه گذاري مي كنند، گفت: نقطه مشترك دشمنان نظام، جريان فتنه و ضد انقلاب داخل در اين راستا در واقع پيرامون راهبرد تلاش در راستاي كاهش مشاركت مردم و ايجاد چالش امنيتي براي نظام است و براي كاهش مشاركت مردم تاكتيك هايي را برنامه ريزي كرده اند و در فضاي رسانه اي شان اين موضوع را مي بينيم و متاسفانه برخي از اثرات منفي نيز در جامعه ما داشته و خوشبختانه با فرمايشات مقام معظم رهبري در خطبه هاي نمازجمعه اين فضا تغيير كرد و توطئه هاي دشمن نقش بر آب شد.
سطوح برنامه ريزي دشمن
وي همچنين به دسته بندي و سطوح برنامه ريزي دشمن اشاره كرد و افزود: دشمنان سراغ يك گروه و دسته نمي روند و براي همه گروه ها برنامه ريزي مي كنند. با توجه به اطلاعات موجود، راهبرد دشمنان نظام براي تاثيرگذاري در انتخابات را مي توان در سه سطح دسته بندي كرد: از جمله تلاش براي تاثيرگذاري بر مسئولان نظام، تلاش براي تاثيرگذاري بر جريانات سياسي و همچنين تلاش و برنامه ريزي براي تاثيرگذاري بر افكارعمومي جامعه كه در هر سه سطح، دشمن طراحي هايي كرده است. وزير اطلاعات اظهار داشت: در مورد سطح اول، دشمن تلاش دارد كه صحنه انتخابات مجلس نهم را به محل و موضعي براي جنگ قدرت تبديل كند و اين گونه آن را نمايش دهد كه ما مي توانيم با نوع برنامه ريزي و حركتي كه مي كنيم، جلوي اين موضوع را بگيريم. از طرف ديگر دشمن براي برجسته سازي كاذب اختلافات بين مسئولان تلاش مي كند و از طرف ديگر در پي بحران سازي در ابعاد مختلف به خصوص در مسائل اقتصادي است.
توطئه مشغول سازي
مسئولان نظام به موضوعات فرعي
مصلحي به تلاش دشمن براي موضوع سازي و مشغول كردن مسئولان نظام به موضوعات فرعي اشاره و تاكيد كرد: اين امر، هوشياري مي طلبد و در واقع آنها مي خواهند اذهان مسئولان را به چيزهايي مشغول كنند كه از مسائل اصلي دور بمانند. آنها باتحريم ها به دنبال ايجاد نگراني و ترس در زمينه مديريت اقتصادي كشور هستند.
وي با اشاره به برنامه ريزي دشمنان براي جريانات سياسي ادامه داد: از جمله مواردي كه در اين زمينه مطرح مي كنند و در مورد آن تلاش و برنامه ريزي مي كنند، بحث تحريم و انشقاق است. عده اي از اين گروه هاي سياسي غيرخودي بحث تحريم انتخابات را مطرح مي كنند و به دنبال جدا كردن خود از خط نظام هستند.
وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه جريان فتنه دو حلقه در خارج و داخل كشور دارد، گفت: نمايندگان فتنه با طراحي سرويس هاي اطلاعاتي غرب از جمله سيا، موساد، فرانسه و انگليس و برخي از كشورهاي اروپايي در اين كشورها اقامت كرده اند و اين سرويس ها حمايت سنگيني از آنان مي كنند و در داخل نيز حلقه اي وجود دارد كه اين حلقه داخل و خارج با هم مرتبطند گرچه برخي جاها اختلاف نظر دارند و يكي از مباحثي كه آنان دنبال مي كنند، تحريم انتخابات است و در واقع مي خواهند فضاسازي منفي از عرصه انتخابات در راستاي تحريك براي عدم مشاركت ايجاد كنند. آنها از طرف ديگر به دنبال اين هستند كه در مجموعه گفتمان ارزشمداري كه رهبر معظم انقلاب طراحي و بيان كرده اند، شكاف ايجاد كنند.
تلاش براي بر هم ريختن
تعادل جامعه
مصلحي به تلاش هاي دشمن براي تاثيرگذاري بر انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت: آنها برنامه ريزي هايي در اين ارتباط انجام داده اند كه از جمله مهم ترين آنها مي توان به تلاش براي بر هم ريختن تعادل جامعه با ايجاد شوك هاي كاذب به خصوص در زمينه اقتصادي از جمله در زمينه ارز و سكه اشاره كرد كه با كمال تاسف برخي از خودي ها نيز در اين مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهايي بودند كه جزو مجموعه نظامند و رفتند ميلياردي سكه خريدند و تحت تاثير اين القاء قرار گرفتند و بعضي از خودي ها با بي توجهي به اين موضوع دامن زدند و در واقع دشمنان برنامه ريزي مي كنند كه تعادل رواني جامعه را به هم بريزند.
سياه نمايي، ماموريت دشمن
به رسانه هاي فتنه
وزير اطلاعات در ادامه سخنانش گفت: دشمنان نظام سعي مي كنند كه از وضعيت كشور توسط عوامل داخلي شان به خصوص جريان فتنه سياه نمايي كنند. شما رسانه هاي همراه با جريان فتنه را نگاه كنيد و وقتي سرتيتر آنها را نگاه مي كنيد، مي بينيد كه چه حركتي را دنبال مي كنند. «آنها از طرف ديگر به دنبال نشان دادن ناكارآمدي نظام، القاي تقابل بين بزرگان و عالمان ديني در كشور، و تضعيف و تخريب چهره ها و پايگاه هاي مهم نظام از جمله بسيج، سپاه و روحانيت هستند و از طرف ديگر دستاوردهاي نظام را زير سوال مي برند و تلاش مي كنند تا با آستانه تحمل مردم بازي كنند و در بين توده هاي مردم هراس، بي اعتمادي نسبت به حاكميت و هيجان هاي كاذب و جوسازي ايجاد كنند.»
مصلحي با بيان اينكه دشمنان تمام ظرفيت خود را به كار بردند كه نظام را با يك چالش امنيتي در موضوع انتخابات مواجه كنند و در واقع انتخابات را يك فرصت طلبي براي ضربه زدن به امنيت جمهوري اسلامي تلقي مي كنند، گفت: نمونه آن يك ضدانقلاب است كه در شبكه سيا مي گويد بايد انتخابات آتي مجلس ايران را به صحنه جنگ داخلي تبديل كرد و اين امر بر عهده شوراي هماهنگي راه سبز اميد است كه مردم را به اغتشاش تحريك كند.
شوراي هماهنگي راه سبز اميد، دو حلقه جريان فتنه در داخل و خارج از كشور است كه در اين ارتباط دستورالعمل هايي را دارند.
وي به اهم محورها و برنامه هاي آنها براي ايجاد چالش امنيتي در اين عرصه اشاره كرد و يادآور شد: آنها تلاش مي كنند با برنامه ريزي به كمك رسانه هاي خود براي نافرماني مدني بسترسازي كنند و از طرف ديگر انتخابات مجلس هميشه اين وضعيت را داشته است كه در برخي از جاها با توجه به وضعيت جغرافيايي، قومي و قبيله اي اصطكاك هايي به وجود مي آمده و مثلا در برخي از حوزه هاي انتخابيه ما شاهد اين اصطكاك ها بوده ايم و دشمنان تلاش مي كنند اين امر را تشديد و از آن سوءاستفاده كنند.
وزير اطلاعات گفت: آنها تلاش مي كنند تقلب در انتخابات را القا كنند و آن را به پيش ببرند. همين تشكيلات فتنه در يكي از اقداماتي كه انجام داد، سايت وزارت كشور را در انتخابات سال 88 هك كرد و با آن هك متوجه شد كه تقلبي صورت نگرفته است. هكر اين كار در اختيار ماست و به آنها ثابت شد كه تقلبي نبوده اما دشمنان گفتند كه بايد راه خود را ادامه دهيد و همان كلاهي سرشان رفت كه مقام معظم رهبري به آن اشاره كردند و كانديداها در انتخابات مجلس نهم بايد مواظب باشند كه اين كلاه به سرشان نرود.
برنامه ريزي دشمن براي قبل، حين و پس از انتخابات
مصلحي اضافه كرد: ما يك بحث تا انتخابات داريم، بحثي حين انتخابات داريم و بحثي بعد از انتخابات و آنها براي هر سه مقطع برنامه ريزي كرده اند. نكته اصلي اين است كه نبايد از راهبرد ژله اي و اقتضايي دشمن غافل شد. دشمنان نظام و جريان فتنه و انقلاب، تلاش كردند كه در ثبت نام ها تاثيرگذار باشند ولي به موفقيتي دست پيدا نكردند و شركت افراد براي ثبت نام در انتخابات قابل توجه بود. با آن كه محدوديت بيشتري از جمله مدرك تحصيلي اعمال شده بود و تاييد صلاحيت ها نيز قابل توجه بود. اكنون دشمنان از تسخير مجلس مايوس شده اند و اصل انتخابات و سطح مشاركت مردم را نشانه گرفته اند.
وي با اشاره به اهميت اميدوارسازي مردم و توجه به اين موضوع به عنوان يك اولويت جدي تاكيد كرد: مدتي است كه خواص مردود اقدام به بكارگيري تاكتيك سوخته فرار رو به جلو كرده اند و اين تاكتيك را در ايام انتخابات بيشتر استفاده مي كنند و در واقع با بزرگ نمايي برخي از مشكلات و مسائل اينچنيني در حال تخريب گفتمان ارزش مدار نظام هستند.
نگراني از الگو شدن ايران در منطقه
مصلحي با اشاره به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و چالش هايي كه كشورهاي اروپايي و آمريكايي با آن مواجه هستند، اظهار داشت: آنها به صورت جدي نگرانند كه الگوي جمهوري اسلامي در اين كشورها شكل بگيرد، در حالي كه اين الگو شكل گرفته است.
وي با اشاره به همايش جوانان و بيداري اسلامي كه چندي پيش در تهران و با حضور جواناني از كشورهاي مختلف برگزار شد، يادآور شد: اين جوانان در فضاي مجازي حركتي را شكل دادند و يك شبكه عظيم اجتماعي را ايجاد كردند. در مصر به محض اينكه گروهي بخواهند عليه اهداف انقلاب حركت كنند، جوانان مصري جلوي اين حركت را مي گيرند.
وزير اطلاعات گفت: آنها در واقع تلاش مي كنند كه الگوي جمهوري اسلامي در منطقه تثبيت نشود و از منظر غربي ها در حال حاضر بهترين فرصت براي ايجاد چالش امنيتي و مهار دروني قدرت نرم نظام است و سعي مي كنند از فرصت انتخابات در اين راستا و براي تحقق اين هدفشان سوءاستفاده كنند.
از ماجراي كمك آل سعود
به فتنه گران خبر داشتيم
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش به فتنه 88 اشاره كرد و گفت: در فتنه 88 تمام گروه هاي معاند نظام و انقلاب از انجمن حجتيه گرفته تا منافقين و موساد دست به دست هم دادند و همه كشورهاي منطقه نيز تقريبا در اين فتنه همراهي كردند.
مصلحي به حضور عطاءالله مهاجراني و عليرضا نوري زاده در ضيافت پادشاه عربستان و همچنين سفر چندي قبل خود به اين كشور اشاره كرد و يادآور شد: در اين سفر به مقامات عربستان گفتيم كه شما فلان تاريخ برنامه جشني داريد و در اين جشن افرادي از معاندين انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را دعوت كرده ايد و پيش بيني كرده ايد كه 18 ميليون دلار در اختيار آنان بگذاريد كه مسئول اطلاعات داخلي عربستان تعجب كرد كه ما چگونه اين اطلاعات را كسب كرده ايم، در حالي كه اين اطلاعات جزو اطلاعات سري و داخلي آنها بود.
وي گفت: وقتي مي گوييم بر همه تحركات اشراف اطلاعاتي داريم، شعار نيست و دوست و دشمن به اين موضوع اذعان دارند.
لزوم تبعيت از فرامين رهبري
وزير اطلاعات بر تبعيت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در تمامي امور تاكيد كرد و افزود: از منظر دستگاه اطلاعاتي، جنگي تمام عيار و همه جانبه عليه جمهوري اسلامي در حال اجراست و اين يك شعار و تحليل نيست بلكه براساس اطلاعات دقيق مي گويم كه در وضعيت يك جنگ نرم سنگين هستيم و وزارت اطلاعات با توجه به اطلاعات دقيق خود اين موضوع را مطرح مي كند و مي گويد كه دشمن طراحي هاي گسترده اي در تمام حوزه هاي مختلف عليه جمهوري اسلامي طراحي كرده و اين باعث شده كه تهديدها و آسيب پذيري هايي به وجود بيايد و در كنار آن فرصت هايي نيز خلق شود.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ حضرت آقا درگذشته فرمودند تربيت جوانان بسيجي توسط امام فتح الفتوح بود. ولي هزار ماشاءالله به حضور عظيم نسل سومي هاي انقلاب در راهپيمايي باشكوه 22 بهمن امسال در سراسر كشور كه بايد گفت خيبرشكن بود. سلام و درود فراوان به رهبر معظم انقلاب و ميليون ها جوان پيرو و عاشق ايشان.
7834---0919
¤ گفت وگوي آقاي شريعتمداري با برنامه پارك ملت شبكه يك و مرور خاطرات زندان در كنار روايت گفت وگوهاي ايشان با احسان طبري (تئوريسين برجسته ماركسيسم در حزب توده)، حاوي مطالب آموزنده و روشنگر بسياري بود اما در زمان نامناسبي (ساعت 1 بامداد) پخش شد. لطفاً سي دي اين گفت وگو را منتشر و توزيع كنيد و خوب است صدا و سيما هم در زمان مناسب تري اين مصاحبه را مجدداً براي مردم پخش كند.
(تماس ها و ايميل هاي متعدد با كيهان)
¤ برنامه پارك ملت روز چهارشنبه 26/11/90 را ديدم بسيار مطالب تازه اي آقاي شريعتمداري بيان كردند. متأسفانه بعضي از دوستان و اقوام موفق به ديدن اين برنامه نشدند از صدا و سيما درخواست پخش مجدد آن را با اعلام قبلي دارم.
محمدرضا طاهايي از تهران
كيهان: تقاضاكنندگان محترم مي توانند سي دي برنامه را از مركز پخش صدا و سيما- سروش سيما 22872514- تهيه فرمايند و ما نيز اميدواريم متن كامل آن را در يكي از شماره هاي آينده كيهان منتشر كنيم.
¤ بعضي مواقع در جمع دوستان با افتخار از حضور پرشور خود در جبهه هاي جنگ ياد مي كنيم. اما بنازم به حضور پرشكوه جوانان و نوجوانان در صحنه هاي مختلف انقلاب به ويژه راهپيمايي 22 بهمن امسال. قربان قدم يكايك آنان.
7681---0919
¤ آمريكائي ها اين روزها مي گويند گزينه نظامي روي ميزمان نيست به عبارت ديگر گزينه غلط كرديم را روي ميزشان گذاشته اند.
روح الله- 20 ساله از قم
¤ با الهام از بيان تاريخي و قرآني شهيد آيت الله بهشتي كه خطاب به آمريكا گفته بودند آمريكا از ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير با مورد خطاب قراردادن استكبار جهاني و عوامل مزدور آن در منطقه مي گوييم خروش ملت را در روز 22 بهمن ديديد پس چاره اي جز مرگ نداريد.
8907---0919
¤ ننگ و نفرين ابدي نثار كساني كه براي كرسي رياست چند روزه دنيا دست به سوي آل وهابي يهودي دراز كرده و فقط توانستند نشان سران فتنه را نصيب خود كنند و برخي جوانان ناآگاه ما را به انحراف بكشانند. قرار گرفتن چهره كريه برخي از افراد به اصطلاح اصلاح طلب در كنار چهره بدمنظر آل سعود نشان مي دهد وطن فروشي و خيانت آن ها به اوج خود رسيده است. به راستي اگر همراهان فتنه كه از نعمت نفس كشيدن در جمهوري اسلامي بهره مند هستند ابراز انزجار از اين نامحرمان نكنند معلوم مي شود كه دستشان در يك كاسه است كه هست، آنان تاوان اين همه رذالت و پستي را چگونه خواهند داد؟ هر چه پيش تر مي رويم سندهاي معتبري از اين روسياهي و رذالت مي بينيم كه قرآن نشان اسفل السافلين را براي اين جماعت قرار داده است.
محمودي
¤ با ديدن مهاجراني كه براي گدايي دست به سوي آل سعود دراز كرده بود به ياد رجوي خبيث و صدام ملعون افتادم.
4074---0913
¤ ميمون هر چه زشت تر بازي اش بيشتر. اين آل سعود طوري كثافت كاري مي كنند كه جاي ترحم برايشان نماند. چون اگر ما هم بخواهيم گذشت كنيم اسلام چنين اجازه اي نمي دهد. حال هر چه مي توانند به اسلام و مسلمين خيانت كنند.
7684---0919
¤ از كيهان به خاطر رصد دقيق جشنواره فيلم فجر و نگاه به مقاصد سياسي فيلم سازان براي ضربه و هجمه عليه انقلاب اسلامي و ارزشهاي انقلاب تشكر مي كنم. همچنين تشكر ديگري نيز به خاطر تنها صدايي كه توهين عليه رئيس جمهور را در فيلم تلفن همراه رئيس جمهور محكوم كرديد و از خدمات و شخصيت وي حمايت كرديد. اگرچه او نيز مثل برخي ديگر داراي ضعف هايي است و انتقادهايي بر او وارد است. همه را به نگاه واقع بينانه و منفصانه در جميع ابعاد دعوت مي كنيم.
1026---0913
¤ چرا وقتي شركت سامسونگ عليه دولت ايران در كليپ تبليغاتي اش و در طرفداري از دولت صهيونيستي اعلام موضع كرده است محصولات اين شركت تحريم نمي شود و برعكس در صدا و سيما تبليغ نيز مي شود و كسي صداي اعتراضش بلند نمي شود؟
4509---0912
¤ متاسفانه مسئولين امر نتوانستند وضع نابسامان نانوايي ها را اصلاح نمايند. خدا وكيلي نان سنگك پانصد توماني ارزش سيصد توماني هم ندارد.
8214---0919
¤ لطفا به صدا و سيما بگوييد چرا سخنان آيت الله مصباح را پخش نمي كند؟ فقط كمي در شبكه قرآن و ساعات آخر شب پخش مي شود.
8730---0912
¤ از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود در بررسي بودجه 91 ميزان افزايش حقوق كارمندان و كارگران را متناسب با تورم در نظر بگيرند تا مثل سال گذشته بعداً اظهار تاسف نكنند.
1998---0912
¤ تعطيلي پي در پي جايگاه هاي سوخت سي ان جي در مشكين شهر از يك طرف و كم فروشي آنان در زماني كه فعال هستند از سوي ديگر مردم اين شهر را به ستوه آورده است.
5741---0912
¤ در آتش نشاني بنادر كل كشور كارگران به صورت نيروي شركتي مشغول به كار هستند و حق و حقوق آنان ضايع مي شود، از مسئولين اين مركز بخواهيد مصوبه دولت در مورد حذف نيروهاي پيمانكاري را به اجرا بگذارند و به آن عمل كنند.
7966---0911
¤ در حالي كه بيمه شدگان بيمه اختياري تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي سالانه مبلغ زيادي براي تمديد دفترچه بيمه خود به اين سازمان مي پردازند ولي در موقع مراجعه براي مداوا و درمان متاسفانه با مشكلات زيادي مواجه مي شوند و به آنها رسيدگي و توجه لازم و كافي نمي شود و درمان و معالجات آنها نيز با صرف وقت زياد به طور كامل انجام نمي شود.
محمود بليغيان اصفهان
¤ تعطيلات زياد كشور به نفع اقتصاد ملي نيست چرا كه آمريكا و اسرائيل را خوشحال مي كند.
5567---0913
جوابيه روابط عمومي شهرداري منطقه 22
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20142 در صفحه 2 مورخ 24/11/1390 در خصوص «رسيدگي به مشكلات تعاوني مسكن ارتش» به آگاهي مي رساند: با توجه به عدم درج نشاني دقيق، لازم است متقاضيان محترم نسبت به اعلام شماره پلاك ثبتي يا نشاني دقيق محل مورد نظر اقدام فرمايند تا امكان بررسي و اظهارنظر مهيا گردد. لازم به ذكر است تمامي پروانه هاي صادره در شهرداري منطقه 22 براساس طرح تفصيلي مصوب و ملاك عمل و همچنين مصوبات كميسيون محترم ماده پنج صادر گرديده است.
¤ امام خامنه اي (مدظله العالي): انتظار به معناي اين است كه ما بايد خود را براي سربازي امام زمان(عج) آماده كنيم، سربازي امام زمان(عج) كار آساني نيست سربازي منجي بزرگي كه مي خواهد با تمام مراكز قدرت و فساد بين المللي مبارزه كند، احتياج به خودسازي، آگاهي و روشن بيني دارد.
1345-0912
¤ از قوه قضائيه اي كه آن محكوميت خفيف را براي فائزه هاشمي صادر كرد آيا مي توان انتظار داشت كه براي مفسدان ميلياردي حكم عادلانه اي صادر كند؟! از قوه قضائيه انتظار مي رود كه در برابر ثروت و قدرت براي رضاي خدا ايستادگي كند.
4678-0913
¤ از رئيس قطار 355 كه در تاريخ 19/11/90 از نيشابور عازم تهران بود به خاطر رعايت حال افراد ضعيف كمال تشكر را دارم. خداوند اجر او را افزون كند.
5976-0919
¤ چرا مستند صراط از اتفاقاتي كه در دولت نهم و دهم در كلمبيا، هسته اي، نفت، سفربه لبنان و كشورهاي آمريكاي جنوبي افتاد غفلت كرد؟
2748-0912
¤ اولا به داشتن چنين رهبر و مقتدايي به خودم مي بالم دوم اين كه آرزوي خواندن نماز پشت سر آقا و ديدن از نزديك آن سرو خرامان به دلم مانده. ان شاءالله كه تحقق يابد.
بابايي از كامياران
¤ يكي از مهم ترين چالش هايي كه ما را تهديد مي كند تلاش قدرت هاي شيطاني براي تضعيف جبهه مقاومت است. از يك طرف، انگليس، فرانسه و آمريكا و از سوي ديگر خائنان منطقه اي قطر، عربستان، تركيه و اردن كه نقش اهريمني بازي مي كنند و بخش ديگر هم مستقيما خود رژيم جعلي صهيونيستي است كه با گروهك هاي تروريستي و القاعده و وهابي ها ارتباط دارد و آنها را رخنه مي دهد در داخل سوريه و اوضاع سوريه به خاطر تعدد بازيگران شكل پيچيده اي پيدا كرده است. نبايد بگذاريم جبهه استكبار به سوريه و مقاومت ضدصهيونيستي صدمه بزند.
يك شهروند
¤ يقينا راهپيمايي عظيم 22 بهمن امسال حماسه 9 دي ديگري خلق كرد. چرا كه استكبار جهاني به وسيله عناصر ساده لوح، نظام مقدس را مورد اهداف شيطاني خود قرار داده است، اما بايد اين آرزو را به گور ببرد.
سليمان بلغار
¤ خطبه هاي امام خامنه اي پاسخ كوبنده اي به دشمنان در خارج و ايادي مزدورشان در منطقه خليج فارس بود . دست و پاي رهبر عزيزمان را مي بوسم.
7298---0918
¤ سلام بر آنهايي كه از نفس افتادند، تا ما از نفس نيفتيم، قامت راست كردند، تا ما قامت خم نكنيم، به خاك افتادند تا ما به خاك نيفتيم. سلام بر آنهايي كه رفتند تا بمانند، و نماندند تا بميرند. سلام بر تمامي شهيدان
زهرا آقا محمدي- گلپايگان
¤ در اصفهان همانند ديگر نقاط كشور همه گروه ها و اقشار مختلف مردم حضوري يكپارچه در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن داشتند دانشگاهي- كارمند- كارگر و دانش آموز و اين حضور پيماني مجدد با آرمان هاي مقدس انقلاب اسلامي است.
احمدرضا مزروعي
¤ مي خواستم به تمام دنيا بگويم يوم الله 22 بهمن و ايام الله انقلاب اسلامي مثل قيام هاي 15 خرداد، 13 آبان تبديل به بيداري اسلامي در جهان شده است.
محمود قلي نژاد گنبد كاووس
¤ در مناطق كوهستاني و خوش آب و هواي شهر مثل اوين دركه كه براي سلامت كل تهران موثرند ساخت وساز به ضرر تمام شهروندان است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
ميرزاخاني
¤ از مسئولان قوه قضائيه مي خواهيم محاكمه سران فتنه را هر چه زودتر آغاز نمايد.
خانم صادقي از شهرري
¤ سران استكبار جهاني بايد از خواب خرگوشي بيدار شوند و ببينند مردم پس از 33 سال همانند زمان اول انقلاب قرص و محكم پاي اعتقادات خود ايستاده اند. سران فتنه هم بايد از لاك خود بيرون آيند و به درگاه رهبر و مردم عذر تقصير آورند.
عليمرداني
¤ تحريم كه سهل است حتي اگر به فرض محال، آمريكا بمب هسته اي از آسمان بريزد، ملت ما از نظام مقدس جمهوري اسلامي دست برنمي دارد چرا كه انقلاب ما ريشه در قيام عاشورا دارد مردمي كه عاشق امام حسين (ع) هستند، اين انقلاب را از امام حسين (ع) مي دانند، اما آمريكايي ها قدرت درك اين موضوع را ندارند.
رضايي
¤ اتومبيل پيكان از رده خارج شده ام بايد تعويض شود ولي از آنجا كه نمي خواهم زيربار نزول بروم نمي توانم با هفت سرعائله و حقوق بازنشستگي اقدام به تعويض آن بكنم. از مسئولين درخواست راه حل دارم.
0168-0912
¤ آزمون زبان تخصصي- 3 در رشته فقه و مباني حقوق دانشگاه پيام نور خارج از منبع اعلام شده برگزار شد. لطفاً راهنمايي كنيد چگونه و به كجا شكايت بكنيم كه ترتيب اثر داده شود.
7736-0916
¤ چگونه است كه ورزش دختران در المپيك لندن در حضور مردان خارجي برگزار مي شود؟ آيا فقط در داخل كشور، حرمت تماشاي مسابقه زنان توسط مردان وجود دارد؟ در ضمن بنده معتقد هستم بودجه اين بازي ها بهتر است براي اشتغال و ازدواج جوانان كشور هزينه شود و باري از روي دوش مردم بردارد.
4061-0917
¤ براي جلوگيري از مظلوم نمايي صهيونيست ها بهتر اين است كه روي موضوع آواره شدن فلسطينيان و لزوم بازگشت آنان به وطنشان تبليغ صورت گيرد.
0767-0912
¤ لازم است از همه هم وطنان و عزيزاني كه به وسع و سهم خود دربرپايي هرچه باشكوه ايام الله دهه فجر و مراسم راهپيمايي 22 بهمن تلاش كردند به ويژه از دست اندركاران برنامه هاي صدا و سيما تشكر بكنم اجر همگي با صاحب انقلاب حضرت بقيه الله امام زمان(عج)
6263-0938
¤ در شهرك محمديه كوچه 12 فردي با اتومبيل پرشيا سفيدرنگ در سطح اسلام شهر ماده مخدر شيشه پخش مي كند. هزاران خانواده تا حال بدبخت شده اند. چرا مسئولين نيروي انتظامي به وظيفه قانوني خود در اين مورد عمل نمي كنند؟
3419-0935
¤ در دادگستري اهواز به هنگام ورود به ساختمان به هنگام تحويل دادن تلفن همراه مبلغ 200 تومان دريافت مي كنند. مسئله شرعي اين نوع پول زورگرفتن از مردم چه مي شود.
4819-0916
¤ همسرم بدون اجازه اتومبيل بنده را دو سال پيش به يك صاحب نمايشگاه اتومبيل فروخت وقتي متوجه شدم از هر دو نفر كه مال غير را معامله كرده بودند شكايت كردم. جالب اينكه قاضي پرونده هر دو نفر را تبرئه كرد و بنده نه به پول و نه به اتومبيل خودم نرسيده ام. تصور بفرماييد كه در دادگستري چه مي گذرد و مردم چه مي كشند.
اكرم السادات واعظي
¤ متأسفانه بچه هاي صدا و سيما به عمد يا به سهو راهپيمايي 22 بهمن پايتخت را از سمت شمال ميدان آزادي نتوانستند به خوبي پوشش بدهند. اين اشكال را به مسئولين صدا و سيما تذكر دادم ولي فكر مي كنم مطبوعات نيز بايد موضوع را منعكس كنند و به راحتي از كنار قضيه عبور نكنند.
پارسافر
¤ در راهپيمايي روز 22 بهمن در تهران يكي از نامزدهاي خانه كارگر و وابسته به اصلاح طلبان دست به تبليغات گسترده انتخاباتي خودش زده بود. عرضم اين است كه چرا با شعار قانون گرايي خلاف قانون عمل مي كنند.
احمدزاده
¤ در راهپيمايي باشكوه مردم تهران در روز 22 بهمن امسال شعار مرگ بر انگليس كم بيان شد. فراموش نكنيم كه حضرت امام خميني(ره) مي فرمودند انگليس از هر دو (آمريكا و اسرائيل) بدتر است و همه از هم بدتر و خبيث ترند.
احمدزاده
¤ در هر شهر و روستا زنان و مرداني وجود دارند كه توان مالي براي ترميم صورت و پوست اعضاي سوخته شده خودشان در سوانح سوختگي را ندارند. شايسته است دولت اين افراد ضعيف را تحت پوشش قرار بدهد.
4819-0916
¤ مدرسه ابتدايي شهداي صنايع در منطقه 5 نمرات انضباط بچه هاي 7 تا 01 ساله را 01 تا 51 داده است، به مسئولان آموزش و پرورش شكايت كرديم اما پاسخي ندادند. آيا كار آنها قانوني است و اصولا چه نتيجه تربيتي مطلوبي خواهد داشت؟
يكي از اوليا
¤ در راه شوشتر- مسجد سليمان سرويس بهداشتي مناسبي وجود ندارد. از مسئولين مربوط خواسته شود با مساعدت خويش در اين مورد نگذارند به افراد سالخورده، مريض و مسافرين غيربومي در اين مسير سخت بگذرد و خاطره تلخي در ذهن آنان باقي بماند.
4819---0916
¤ چرا شركت برق منطقه اي تهران- مشكل تحويل كنتور برق به زيرسيمي ها واقع در خاك سفيد 54 متري احسان- شهيد كامجو كوچه 51 را حل نمي كند.
جمعي از اهالي محل
¤ از شهرداري تهران درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل سند منزل 02 متري ام در خاك سفيد 54 متري احسان- شهيد كامجو- كوچه 51- نبش كوچه- اقدام نمايد.
حسين پرست
¤ حاشيه ها و برنامه هاي جانبي مسير راهپيمايي تهران متأسفانه هر سال دارد پررنگ تر از متن مي شود. شايسته است شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به فكر چاره جويي بيفتد. اين كار باعث فاصله گرفتن مردم از متن و چسبيدن به حاشيه هاي گاه مبتذل مي شود.
خانم علوي
¤ از مسئولين صدا و سيما به خاطر تهيه و پخش مستند صراط كمال تشكر را داريم البته انتظار داشتيم پيشرفت هاي عمراني و علمي كشور بيشتر بازتاب داده شود.
6773---0937
¤ از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود نسبت به حل مشكل بنده كه توسط مسئولين آموزش و پرورش بابلسر متهم شده و ازآموزش و پرورش اخراج گرديدم و بالاي 02 سال سابقه خدمت داشته ام اقدام نمايند.
فاطمه صادقي معلم 45 ساله
¤ با گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي هنوز كانون هاي فرهنگي و تربيتي دختران و پسران شهر قائن ساختمان استاندارد ندارد. از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به حل مشكل اقدام نمايند.
5255---0915
¤ جا دارد به خاطر عملكرد چين و روسيه در برابر قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه تقدير و تشكر كرد تا اين دو كشور به جايگاه خودشان اهميت بيشتري بدهند.
0950---0919
¤ از مسئولين صدا و سيما تكرار پخش برنامه «ياد خدا» (پنج شنبه ها) با اجراي آقاي فرزاد جمشيدي از شبكه هاي مختلف را خواستارم.
3419---0935
¤ در سياست هر تهديدي مي تواند تبديل به فرصت شود مشروط به اينكه دولت و مسئولين كشور از قبل تمهيداتي بينديشند و بتوانند حوادث را مديريت كنند.
3936---0911
¤ رقابت در بين اصول گرايان بد نيست ولي بايد مواظب باشند كه غرور آنان را نگيرد.
5496---0915
¤ در 5/11/09 از خودپرداز بانك سامان در داخل شهرك شهيد رجايي اتوبان بابايي، مبلغ 180هزار تومان پول درخواست كردم، اما از حسابم كم شد ولي پولي به من تحويل نداد، الان كه دو هفته از موضوع مي گذرد و مسئولان هيچ پاسخي به من نمي دهند. اين مورد براي ديگر همكارانم هم اتفاق افتاده است.
بهنام شفقتي
¤ از خطبه هاي پرشور آيت الله خامنه اي تشكر مي كنم.
رهبرا، اماما، اي مقتداي ما، تو به ما جرأت طوفان دادي. اين سخنان نقطه اميد و عطفي در دل ما مسلمانان است.
رضا غنجي از تهران
¤ آقاي اوباما و اربابش اسرائيل، ايران عاشورايي را با گزينه هاي روي ميز و يا حمله در بهار آينده مي ترسانند؟ يك ضرب المثل قديمي مي گويد: بزك نمير بهار مي آد، كمبوزه با خيار مي آد.
سعيدي
¤ دولت بايد جلوي گراني را گرفته و يارانه افراد پردرآمد را قطع كند.
صادقي، شهرري
¤ در ضلع شمال غربي پل صدر در خيابان شريعتي، الهيه از سوي شهرداري تمام جوي آبها پر شده و خيابانها به صورت جوي آب درآمده و آبها به خانه هاي مردم هدايت مي شود، چرا شهرداري به اين وضع رسيدگي نمي كند.
يكي از اهالي محل
¤ باتوجه به اينكه از نظر قانوني نمي توان سينما را تخريب و به جاي آن ساخت و ساز نمود، چرا سينما سهيلا واقع در خ جمهوري چهارراه استانبول در حال تخريب است، ضمن اينكه ساختمانهاي اطراف آن فرسوده است، و امكان ريزش وجود دارد، از مسئولان مي خواهيم نسبت به بازسازي سينما اقدام نمايند.
از اهالي محل
¤ باتوجه به مصوبه هيئت دولت مبني بر قراردادي كردن كاركنان پيمانكاري در شركتها و باتوجه كليه پرسنل مخابرات به صورت بخش خصوصي در حال كار كردن هستند، لذا شركت مخابرات زير بار نمي رود كه نيروهايي را كه سابقه 41سال به بالا دارند، قراردادي كنند، از مسئولان دولتي تقاضاي رسيدگي به اين موضوع را داريم.
جمعي از كارمندان مخابرات
¤ دولت جمهوري اسلامي كه با تمام قدرت در برابر بيگانگان و صهيونيستها و آمريكاي جنايتكار ايستادگي مي كنند، جلوي گرانفروشي برخي از شركتهاي محصولات لبني را بگيرد.
معتمدي
¤ از قوه قضائيه مي خواهيم با محاكمه برخي از افرادي كه در جامعه تشنج و اغتشاش ايجاد كردند، زمينه مشاركت و حضور مردم در انتخابات را فراهم نمايند.
يك هموطن
¤ دانشجوي دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات هستم، از بي عدالتي در اين دانشگاه بسيار در رنج هستيم، از رئيس آينده مي خواهيم فكري به حال ما دانشجويان بكند.
يك دانشجوي واحد علوم تحقيقات
¤ راهنمايي و رانندگي منطقه01 مبادرت به نصب تابلوي توقف ممنوع در طول ديوار مدرسه مالك اشتر در كوچه محقق نموده و همين امر موجب بروز نارضايتي و اعتراض همگاني اهالي محل گرديده است. لذا با عنايت به تراكم جمعيت و بافت مجاز ابنيه مسكوني درخواست مي شود نسبت به رفع نابساماني موجود تابلوي مذكور منحصراً در جلوي در مدرسه نصب گردد.
جمعي از اهالي محل
¤ در اعتراض به چاپ مطلبي در كيهان و خوانندگان
81/11/09 مبني بر اعتراض استاد دانشگاه كه چرا پاداش يك كارگر 360 هزار تومان ولي كارمندان 350 هزار تومان است مي گويم ما حاضريم حقوق يك ماه شما را با حقوق يكسال يك كارگر تعويض كنيم. كيهان چرا چنين مطلب غيرمنطقي را چاپ كرده است.
منصور
¤ از رياست محترم دانشگاه آزاد اسلامي درخواست مي شود كه مشروطي را از جلوي پاي دانشجو بردارند تا ميدان جبران براي دانشجو هميشه باز باشد.
اسدي از ساري
¤ جانم به فداي تو اي حضرت آقا
فرمانبر مولايي و فرمانده حزب الله
از خشم و خروش تو لرزد تن اوباما
گريان كني صهيون و نالان كني آمريكا
جان ها به كف آماده، فرمان دهي مولا
طومار بپيچانيم دشمن به همه دنيا
6298:0911
¤ از شهرداري محترم مهرشهر درخواست مي شود باتوجه به حوادث ناخوشايند تصادف و ترافيك و... نسبت به 4 بانده كردن بلوار ارم اقدام نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ در ارتباط با قيام بيداري اسلامي در منطقه سستي و كم اهميت شمردن اعلام موجوديت سازمان و اتحاديه همكاري هاي منطقه اي و شبه قاره اي خاورميانه اسلامي و شمال آفريقا خطراتي براي روند رو به توسعه بيداري اسلامي خواهد داشت. اين سازمان و اتحاديه مي تواند در كنار جنبش عدم تعهد و سازمان كنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب منحرف و متزلزل فقدان و خلأ يك سازمان ملل متحد منطقه اي و شبه قاره اي را در سطح بين المللي خصوصاً در منطقه جبران نمايند.
گودرزي
¤ با توجه به اينكه انشعاب فاضلاب در خيابان نبرد- پيروزي برقرار است و هزينه آن بالاست مسئولان براي خانواده هاي شهدا كه در اين منطقه ساكن هستند تخفيفي درنظر بگيرند.
اميني
¤ از مسئولان بيمارستان هفت تير شهرري تشكر مي كنم چون به وضعيت بيماران به نحو مطلوب رسيدگي مي نمايند.
جوادي
¤ وانت بارهاي ضايعاتي بخر آسايش مردم را سلب كرده اند. ما اهالي منطقه5 با اعصابي به هم ريخته روز و شبمان را مي گذرانيم. شهرداري بايد به اين موضوع رسيدگي كند.
مرادي
¤ سالانه افراد زيادي از اقوام مختلف در حرم مطهر امام رضا(ع) جمع مي شوند منطقه اي كردن تعطيلات مربوط به امام رضا(ع) به اتحاد اقوام صدمه مي زند.
ايراني
¤ من كم مي خندم ولي از حرف هاي بي نظير امثال رجبعلي مزروعي و نوري زاده و... روده بر مي شوم؟ عجب اپوزيسيون الاغي انقلاب ما دارد؟!
2686-0913
¤ از مسئولين كميته امداد امام (ره) بپرسيد آيا امام راحل راضي بودند فقرا با ماهي 300 تا 400هزار ريال زندگي كنند؟ آيا با اين پول مي توان زندگي يك هفته اي را اداره كرد؟ چه رسد براي يك ماه. مگر يارانه ها چه قدر از مشكلات را پوشش مي دهد؟
7344-0912
 



خزاعي در سازمان ملل: قطعنامه عليه سوريه هيچ كمكي به ايجاد صلح و امنيت در اين كشور نمي كند

سفير ايران در سازمان ملل گفت قطعنامه عليه سوريه هيچ كمكي به ايجاد صلح و امنيت در اين كشور نمي كند.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در جريان بررسي قطعنامه «شرايط در جمهوري عربي سوريه: جلوگيري از درگيري مسلحانه» طي سخناني دلايل مخالفت جمهوري اسلامي ايران با اين قطعنامه را بيان كرد.
محمد خزاعي با بيان اينكه طولاني شدن بي ثباتي و آشوب در سوريه به بي ثباتي در خاورميانه منجر خواهد شد، هشدار داد: افزايش خشونت در منطقه در نهايت خدمت به منافع رژيم صهيونيستي بوده و برخلاف مصالح مسلمانان و جهان عرب محسوب مي شود.
سفير و نماينده دائم كشورمان با ابراز تاسف از عدم توجه به واقعيتهاي موجود در منطقه خاورميانه و بويژه سوريه از سوي ارائه كنندگان قطعنامه تصريح كرد: حداقل انتظار مي رفت نظرات ارائه شده با شرايط واقعي و جاري در سوريه تطبيق بيشتري داشته باشد، در حاليكه با عدم تعيين تكليف گروههاي مسلح در اين قطعنامه، خشونت و تروريسم در سوريه ادامه خواهد يافت و اين در شرايطي است كه وظيفه همه كشورهاي عضو سازمان ملل محكوم نمودن هرگونه اقدام به خشونت و تروريسم در همه اشكال آن است.
وي تاكيد كرد: بايد مشخص شود گروههاي مسلح در سوريه سلاحها و تجهيزات پيچيده را از كجا و از چه منبعي بدست مي آورند.
سفير و نماينده دائم كشورمان با يادآوري ايرادات شكلي و آئين نامه اي قطعنامه از جمله عدم طي رويه هاي مجمع عمومي و همچنين فقدان مشورت با اعضاي مجمع عمومي در تشكيل جلسه، از ايجاد رويه هاي جديد در بررسي اين قطعنامه ابراز تاسف كرد.
محمد خزاعي در پايان تاكيد كرد: در شرايطي كه همه بايد در جهت يافتن يك راه حل جامع ، موثر و عملي براي حل و فصل مسالمت آميز بحران جاري در سوريه حركت كنند، اين قطعنامه با شكل كنوني آن نمي تواند ما را به اين هدف برساند.

 



چرا 25 بهمن خراب كرديم؟! ... تقصير شير درازگوش بود (خبر ويژه)

محافل ضدانقلابي كه افتضاح سناريوي «درازگوش تروا» را به گردن مهاجراني انداخته بودند، سرافكندگي 25 بهمن امسال را نيز متوجه وي و نوري زاده كردند!
تبليغات انبوه گروه ها و رسانه هاي اپوزيسيون براي ايجاد ناآرامي در روز 25 بهمن با شكست و ناكامي مطلق اين محافل مواجه شد. محافل مذكور بلافاصله شوراي هماهنگي سبز را متهم به بي عرضگي كردند تا نقش آفريني خود را پنهان سازند. در همين حال ظاهرا غير از شوراي اميرارجمند- مزروعي متهمان تازه اي هم براي افتضاح جديد پيدا شده است. اين متهمان جديد مهاجراني و نوري زاده هستند. مهاجراني به اعتبار اينكه پس از بركناري از وزارت گفته بود «شير درازگوش خورده، همواره در مظان اتهام قرار داشته اما حمايت وي از سناريوي جبهه اپوزيسيون براي نفوذ در صفوف راهپيمايان 22 بهمن 88 (اسب تروا) باعث شد تا پس از شكست در آن روزها همه تقصيرها گردن وي بيفتد. حالا هم محافلي نظير شبكه بالاترين ادعا مي كنند مهاجراني و نوري زاده باعث شدند تا كسي از فراخوان 25 بهمن امسال استقبال نكند.
بالاترين در اين باره نوشت: يك سال از حصر موسوي و كروبي گذشت. روز 25 بهمن قرار گذاشته بوديم قيامت كنيم. اما چه شد؟ چه شد ادعا و عهدي كه گفته بوديم؟ يك سال از وقتي كه گفتيم «موسوي دستگير بشه، كروبي دستگير بشه، ايران قيامت مي شه» گذشت، اما چه شد كه از اين قيامت خبري نشد؟ خود من به همراه 16 نفر از هم كلاسي ها و دوستانم براي 25 بهمن برنامه داشتيم، اما چه شد كه روز موعود فقط 4 نفر بوديم! چه شد كه 25 بهمن ما اينقدر اندك بوديم و از قيامت هم خبري نشد؟! و در يك كلام چه شد كه اين طور خراب كرديم؟!
نويسنده بالاترين مي افزايد: امروز مرتب با خودم كلنجار مي رفتم تا جواب اين پرسش را پيدا كنم. گيج بودم و سردرگم تا اينكه امروز صبح يكي از همراهان پيمان شكن ديروز را ديدم. فارغ از بهانه هاي هميشگي كه در اين مواقع مي آورند كه كار داشتم، پدر نگذاشت، مادرم نگذاشت، كلاس داشتم و از اين جور مزخرفات بي پايه! حرفي زد كه تمام فكر و ذهنم را مشغول خودش كرد. او گفت: «وقتي همه هم راي شده بوديم كه به خيابان بياييم، اين چه گندي بود كه آن به اصطلاح تئوريسين هاي جنبش زدند؟! اين چه گندي بود كه راهي عربستان شدند و كاسه گدايي شان را جلوي يك مشت مفت خور دراز كردند؟! اين چه افتضاحي بود كه به بار آوردند؟ وقتي ملت متحد شده بودند اصلا چه نيازي بود كه آنها به آن الجنادريه لعنتي بروند؟! رابطه ما با آن مفت خورها چيست؟ چه دليلي دارد كه مهاجراني و نوري زاده بروند و از يك مشت سعودي خونخوار طلب كمك بكنند آن هم درست در زماني كه قرار بود قيامت كنيم؟! يعني جنبش اينقدر بدبخت شده است كه محتاج دلارهاي كثيف يك مشت مفت خور سعودي شده است؟ يا آنكه اين به اصطلاح تئوريسين هاي جنبش براي جيب خود كيسه دوخته اند؟!»
وي مي افزايد: باور كنيد از صبح كه اين حرف ها را شنيده ام هنوز موهاي بدنم سيخ هستند. واقعا اين چه ظلمي بود كه مهاجراني و نوري زاده در حق ما كردند! اين چه خيانتي بود كه پاي يك مشت ديكتاتور عرب را به جنبش باز كردند!
گفتني است اصل طراحي سناريوهاي ايجاد اغتشاش، توسط سرويس هاي جاسوسي سيا، موساد و ام آي 6 انگليس انجام مي شود و طيف گسترده اي از گروهك ها اجراي آن را به عهده مي گيرند. با اين حال، بعد از شكست هر يك از اين پروژه ها، بانيان و مجريان آن، معمولا يكي دو نفر را كه سابقه خراب تري دارند و مهره سوخته محسوب مي شوند پيدا مي كنند و همه تقصيرها و خرابكاري ها را به آنها نسبت مي دهند!

 



جشن انقلاب در هواي 3 درجه زير صفر يعني اينكه ايراني ها از تهديد نمي ترسند (خبر ويژه)

مشاور صهيونيست اوباما اذعان كرد: تحريم هايي كه عليه ايران برقرار شده، همگي همان مطالبات و خواسته هاي اسرائيل از آمريكاست.
دنيس راس كه همچنان طرف مشورت دولت اوباما قرار دارد به هاآرتص گفته است: اين تحريم ها در حوزه نفت و بانك مركزي تماماً خواسته اسرائيل بود و مؤثر خواهد بود.
ادعاي تأثير تحريم ها در حالي است كه به گزارش دويچه وله، نتانياهو نخست وزير اسرائيل در قبرس گفته است: تحريم ها عليه ايران بي تأثير بوده است و ايران به خاطر فعاليت هاي هسته اي اش، بي مسئوليت ترين كشور جهان است.
با وجود ادعاي دنيس راس، هاآرتص در گزارشي تأكيد كرد: تحريم ها هيچ تأثيري برايران ندارد و فقط ايرانيان را متحدتر مي سازد.
اين روزنامه نوشت: انقلاب ايران 33 ساله شد. مردم ايران اين روز را جشن گرفتند و در حالي به حمايت از نظام خود به خيابان ها آمدند كه شب گذشته، تهران سرماي 3 درجه زير صفر را تجربه كرده بود. ايراني ها در تهديدها و تحريم ها هيچ ترسي به دل راه نداده اند.
هاآرتص اضافه مي كند: نمايندگان مجلس ايران نيز احتمال عمليات نظامي اسرائيل عليه ايران را جدي نگرفته اند. رقابت هاي انتخاباتي ايران بسيار روشن ادامه دارد و در يك حركت دموكراتيك رقباي انتخاباتي در برابر هم صف آرايي مي كنند. در هيچ كدام از اين رقابت هاي انتخاباتي حرف از برنامه هسته اي ايران نيست. همه نمايندگان از محافظه كار تندرو تا محافظه كار ميانه رو، مخالفان احمدي نژاد تا موافقان او همگي براي توسعه فناوري هسته اي كشورشان تأكيد دارند و هيچ كس كوچك ترين اظهارنظري خلاف آن نمي كند. انتخابات ايران بي شك بر آينده سياست خارجي اين كشور اثر مي گذارد.
اين روزنامه صهيونيستي درباره تحريم هاي اقتصادي نوشت: تجربه ثابت كرده تحريم ها هيچ اثري برايرانيان نمي گذارند. يقيناً آنها بعد از انتخابات هم با قدرت بيشتري برنامه هاي هسته اي خود را دنبال خواهند كرد. تحريم ها در چنين وضعيتي هيچ تغييري در رفتار ايراني ها ايجاد نمي كند و تنها باعث يكپارچه ساختن آنان در برابر دشمن خارجي مي شود.

 



روسپي هاي بانكوك دست موساد را رو كردند (خبر ويژه)

صحنه سازي نخ نماي موساد براي ايراد اتهام عليه جمهوري اسلامي، خاطره افتضاح چندماه پيش سازمان سيا را زنده كرد.
سرويس جاسوسي آمريكا چند ماه پيش ضمن يك صحنه سازي ادعا كرد فردي به نام منصور ارباب سيار قصد داشته از طريق بمبگذاري سفير عربستان را ترور كند. اما چند روز بعد بسياري از مطبوعات آمريكايي فاش كردند كه فرد ياد شده به شهادت همسايگان و دوستانش، فردي دايم الخمر است!
چند ماه بعد روز چهارشنبه يك تبعه ايراني بر اثر انفجار بمب در بانكوك مجروح شد و بلافاصله، صهيونيست ها با همكاري برخي محافل در تايلند ادعا كردند فرد ياد شده قصد عمليات تروريستي عليه صهيونيست ها را داشته اما خود مجروح شده است. ولي روزنامه بانكوك پست گزارشي همراه با عكس منتشر كرد كه نشان مي دهد فرد ياد شده و دو تن از دوستانش، در مدت چند روز اقامت در بانكوك مشغول شرب خمر و هرزگي با روسپيان بوده اند. يكي از روسپيان مذكور كه از سوي پليس احضار شده، به بانكوك پست مي گويد: به همراه دوستانش از هشتم تا سيزدهم فوريه در خانه افراد دستگير شده به سر برده است. آنها مدام مشروبات الكلي مي نوشيدند و اسنوكر بازي مي كردند.
نكته ديگري كه سناريوي موساد را مضحك تر از اين مي كند، گزارش بانك پست است مبني بر اينكه «مسعود مرادي (فرد مجروح شده) دو بمب روي تاكسي اي كه او را سوار نكرده بود انداخت اما بمب كمانه كرد و خود وي هدف قرار گرفت. بلافاصله دو پاي او قطع شد»!
يادآور مي شود در صحنه سازي اخير در دهلي نو كه ادعا شد مهاجمان قصد ترور همسر وابسته نظامي اسرائيل در هند را داشته اند، مهاجمان بمب را- به شيوه هميشگي موساد- به خودرو چسبانده اند!
نمايش هاي مضحك صهيونيست ها طي هفته گذشته در تايلند و هند و گرجستان در حالي است كه حتي يك صهيونيست نيز در صحنه سازي هاي مذكور كشته نشده است.

 



تروريست اتوكشيده پته اپوزيسيون را رو كرد (خبر ويژه)

«اولاف پالمه دوباره ترور شد. او اين بار وقتي ترور شد كه كساني به نام وي در سوئد گردهم آمدند و با سوابق مبارزه با امپرياليسم، از آمريكا و غرب خواستند مردم ايران را تحت فشار محاصره اقتصادي قرار دهند.»
اين مطلب را پايگاه «ليبرال- دموكرات» به قلم حسن بهگر از عناصر اپوزيسيون خارج نشين مورد تاكيد قرار داد و نوشت: روزنامه سوئدي SVD از كنفرانس ايراني مدعيان «اتحاد براي دموكراسي» كه شهريار آهي سازمانده آن بود گزارشي تهيه نموده و با دو نفر از شركت كنندگان در اين كنفرانس عبدالله مهتدي رهبر سازمان كومله و سعيد قاسمي نژاد مصاحبه كرده است. عبدالله مهتدي رهبر كومله در عين اينكه معترف است كه مردم عادي از اين تحريم ها در رنج و عذاب هستند ولي مي گويد به هر صورت اين بهايي است كه مردم بايد پرداخت كنند. مشخص نيست كساني كه بيرون از گود نشسته اند چگونه مي توانند در اين مجمع و آن كنفرانس از رنج و عذاب مردم مايه بگذارند. تازه در حالي كه خود به خوبي مي دانند كه قادر نيستند كوچكترين ضمانتي در باب كارآمدي تحريم يا حتي جنگ براي مقابله با نظام اسلامي بدهند. مهتدي مي افزايد؛ «اگر حمله به ايران در مقياس كوچكي انجام پذيرد ممكن است رژيم جان به در ببرد اما با يك حمله در مقياس بزرگ تصور نمي كنم رژيم زنده بماند.»
نويسنده تاكيد مي كند: بسيار ممنون كه اندازه حمله را هم معين كرديد كه مبادا كسي جان به در ببرد. خوب بود مي گفتيد كه اصلاً چنان حمله كنند كه كسي زنده نماند. گزارشگر روزنامه كه تصور كرده ممكن است خوانندگان معناي اين سخنان را درنيابند يا به صحت مطلب شك كنند، در دنباله آن مي افزايد كه از سخنان اين شخص چنين برمي آيد كه وي خواستار بمباران گسترده ايران است! در مورد رفيق كومله اي كه تا پريروز با امپرياليسم مبارزه مي كرد و از وقتي آمريكا در عراق «اقليم كردستان» درست كرده، ناگهان در امپرياليسم هم وجوه مثبت سراغ نموده، ديگر چيزي نمي گويم اما در مورد قاسمي نژاد كه خود را ليبرال معرفي كرده است و طرفدار تحريم است و ممكن است مردم خيال كنند ليبرال ها همه همين جوري هستند و از اين طرح هاي درخشان براي مملكت دارند، بايد گفت برادر كور خوانده اي و نه تحريم ها ره به جايي خواهند برد و نه محافلي از اين قبيل. اما قضاوت در اين باب را هم كه سخنان اينها تا چه حد با حقوق بشر و دموكراسي منطبق است و عكس اولاف پالمه چه اندازه مي تواند ناهماهنگي اپوزيسيون را برطرف سازد، به مردم واگذار مي كنم. به هر صورت دست خود پالمه كه از دنيا كوتاه است؛ معلوم نيست چه كسي قرار است از اين كارها فايده ببرد؟ سوئدي ها يا اپوزيسيون. به نظر من كه هيچكدام.
يادآور مي شود در نشست محرمانه استكهلم كه از سوي خودنويس به «پالان گذاري» معروف شد، از جمله اين افراد شركت داشتند: محسن سازگارا، محسن مخملباف، محمد تهوري (همسر حقيقت جو)، مهتدي (رئيس گروهك تروريستي كومله)، عليرضا نوري زاده، شهريار آهي (سلطنت طلب)، هوشنگ اسدي و نوشابه اميري، مهرانگيز كار، حسن شريعتمداري، رضا طالبي، اكبر عطري، نيما راشدان، ليلي پورزند، رامين احمدي، فريدون احمدي، رامين پرهام و...

 



تحليلگر الكلي راديو فردا به جدول زد (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا با وجود تلاش همسو با مقامات آمريكايي و اسرائيلي براي كوچك نمايي دستاوردهاي هسته اي ايران، به اهميت اين موفقيت هاي جديد اذعان كرد.
به دنبال اعلام موفقيت هاي جديد جمهوري اسلامي ايران در زمينه «توليد سوخت 20 درصدي رآكتور تهران و راه اندازي سانتريفيوژهاي پيشرفته نسل 4 كه سرعت غني سازي را 3 برابر مي كند، ويكتوريا نولند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد «ايران در اعلام اين خبرها بزرگ نمايي مي كند و اين تبليغات بي اهميت و نه چندان تازه مصرف داخلي دارد.»
وي گفته است: ما واقعاً چيز تازه اي نمي بينيم. اين خبر مهمي نيست.
ايهود باراك وزير دفاع رژيم صهيونيستي نيز ادعا كرد: اين نمايش براي ايجاد اين تصور است كه هرگونه اقدام براي محدود كردن برنامه هسته اي ايران دير است. به نظر ما ايران بزرگ نمايي مي كند و اين نمايش بي اهميت است.
وي در عين حال گفت: ايران در زمينه هسته اي قطعاً در حال پيشرفت است اما به دستاوردهايي كه كسب نكرده افتخار مي كند.
در همين حال فردي به نام رضا تقي زاده كه معمولاً به واسطه تكرار محورهاي تبليغاتي سياستگذاران غربي در راديو فردا امرار معاش مي كند، ادعا كرد: توليد صفحه سوخت اتمي با انگيزه هاي سياسي انجام شده و از لحاظ فني و علمي فاقد ارزش و اعتبار است. توليد نمونه سوخت اتمي در آزمايشگاه براي مصرف در يك رآكتور آزمايشگاهي، با اهميت تر از تبديل كشمش به الكل در خانه يا گرفتن نفت سفيد از نفت خام در آزمايشگاه يك دانشگاه صنعتي نيست(!)
اين رفتار انتحاري آقاي ميرزابنويس - كه گفته مي شود اعتياد شديد به الكل دارد- در حالي بود كه راديو فردا ضمن مصاحبه اي، از قول «فرانك بارتابي» متخصص فيزيك در مركز پژوهش اكسفورد اعلام كرد: نكته اول درباره توليد ميله هاي سوخت هسته اي در داخل ايران براي رآكتور اين است كه ايران خودكفا شده و به منابع خارجي نيازي نخواهد داشت. ايران مي گويد اين ميله هاي سوخت هسته اي براي رآكتور تحقيقاتي و توليد ايزوتوپ جهت مصارف پزشكي است. اما نكته در اين است كه غلظت اورانيوم در اين نوع سوخت هسته اي حدود 20 درصد است. بنابراين به نسبت اورانيوم با غلظت 3 درصد كه معمولاً براي رآكتورهاي توليد انرژي به كار برده مي شود، پيشرفت مهمي است. ايران ثابت كرده كه مي تواند در زمينه حل موانع موجود در زمينه غني سازي اورانيوم گام هاي مؤثري بردارد.
متخصص انگليسي همچنين تصريح كرده است: توليد اورانيوم 20 درصدي پيشرفت بسيار مهمي است. نكته اصلي ماده اي است كه با آن اين سانتريفيوژها را ساخته اند. قاعدتاً نبايد فولاد باشد. به احتمال زياد فيبرهاي كربني است كه امكان مي دهد ديگ سانتريفيوژها با سرعت بسيار بيشتري بچرخند و كارايي آنها در غني سازي اورانيوم بيشتر شود. اين نيز پيشرفت مهمي است، ولي تعجب آور نيست. از مدت ها پيش همه انتظارش را داشتند.
خاطرنشان مي شود غني سازي اورانيوم در حد 20 درصد و ميله هاي سوخت مورد نياز رآكتور تهران، يكي از محورهاي مذاكرات متوقف شده ايران با گروه 1+5 بود و در حالي كه فعاليت رآكتور تهران مقدمه تأمين راديوداروهاي مورد نياز يك ميليون بيمار سرطاني به شمار مي رفت، غرب با انحصارطلبي تمام اعلام كرد سوخت مورد نياز رآكتور تهران را به ايران نخواهد فروخت. به همين دليل نيز جمهوري اسلامي، غني سازي 20 درصدي و تأمين سوخت رآكتور تهران را خود آغاز كرد و بر فهرست طولاني اقدامات غافلگير كننده و حيرت آور خود افزود.




عسكري هم ادعاي «شبكه ايران» را تكذيب كرد (خبر ويژه)

به دنبال انتشار خبري به نقل از «شبكه ايران»(وابسته به روزنامه ايران) در تاريخ 5 بهمن 90، آقاي منوچهر عسكري سامويي ضمن ارسال توضيحي، ارتباط با حلقه انحرافي را كه از سوي آن «شبكه» ادعا شده بود تكذيب كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14