(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 29 بهمن 1390- شماره 20146

تشديد تلاش هاي سازمان تعزيرات با جريمه 137 واحد متخلف در تهران
هشدار وزير بهداشت نسبت به كاهش شديد نرخ رشد جمعيت
متهمان اصلي حادثه مرگبار ساختمان تهرانپارس فراري هستند
موج جديد برف و باران در راه است
هاشميان: دوقلوهاي نخبه تا حضور در مسابقات جهاني حمايت مي شوند
درگيري در بيمارستان اليگودرز اشك بيماران را درآورد
خيابان پيروزي 15 متر عريض تر مي شود
ماجراي جالب سرپرستي 180 معلول توسط يك مددجو
دستگيري 13 شرور با 15 فقره سابقه شرارت در شرق تهران
ذوالفقاري خبر داد خريد شناورهاي جديد براي تامين امنيت دريا
بذرافشان گفت: افزايش چند برابر مشتريان مراكز معاينه فني خودروها در پايتخت
پليس از گسترش اختلاف طايفه اي جلوگيري كرد
كلاهبردار وعده وام هاي 30 ميليون توماني در اصفهان دستگير شد
حوادث كوتاه از كشور
382 زنداني سوختند
افزايش تلفات سرماي اروپا



سرابيان اعلام كرد
تشديد تلاش هاي سازمان تعزيرات با جريمه 137 واحد متخلف در تهران

در روزهاي پاياني سال و آغاز سال نو، سازمان تعزيرات حكومتي از جريمه 200 ميليوني 137 واحد صنفي متخلف در تهران در چند روز گذشته خبر داد.
محمدحسن سرابيان رئيس گشت هاي سيار سازمان تعزيرات حكومتي در گفت وگو با مهر اعلام كرد: در چند روز گذشته 42 اكيپ گشت سيار در استان تهران طي بازديد از 850 واحد صنفي 137 واحد صنفي متخلف را به دليل گرانفروشي و احتكار به 200 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم كردند.
وي با بيان اينكه گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي و بازرسين اداره صنعت، معدن و تجارت در قالب 42 اكيپ در سطح شهر برگزار شد گفت: در اين بازرسي ها كه رئيسان شعب تعزيرات حكومتي در آن حضور داشتند از 850 واحد صنفي بازديد به عمل آمد.
وي افزود: در اين بازرسي ها براي 137 واحد متخلف به دليل گرانفروشي، عدم درج قيمت، عدم صدور فاكتور و تقلب در كسب، پرونده تخلفاتي تشكيل شده و اين واحدها جمعا به 200 ميليون تومان جريمه محكوم شدند.
افزايش بازرسي ها در استان ها
مدير روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي كشور تاكيد كرد: در استان لرستان هم گشت هاي مشتركي صورت گرفت كه از 130 واحد صنفي بازديد و ضمن ارائه تذكرات لازم از يك واحد سردخانه متخلف بيش از 60 تن گوشت منجمد احتكار شده به ارزش بيش از 700 ميليون تومان كشف و پرونده اي در اين رابطه تشكيل و جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعب تعزيرات حكومتي ارسال شد.
همچنين به گزارش روابط عمومي اين سازمان در پي افزايش بي رويه قيمت ها توسط عده اي سودجو طرح تشديد گشتهاي سيار تعزيرات حكومتي در قالب اكيپ هاي نظارتي با همكاري نمايندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مركز بهداشت، شركت نفت، شركت دخانيات، تاكسيراني و مجامع امور صنفي در سطح استان هاي قزوين، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و خراسان رضوي برگزار گرديد.
بنابراين گزارش، در اين بازرسي ها از 1087 واحدهاي صنفي بازديد و ضمن ارائه تذكرات لازم براي 92 واحد متخلف پرونده تخلفاتي تشكيل و جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعب تعزيرات حكومتي ارسال گرديد.
پرونده براي عرضه كنندگان سوخت تقلبي در سمنان
سرابيان از تشكيل پرونده براي جايگاه هاي عرضه كننده سوخت تقلبي به مردم در استان سمنان خبر داد و گفت: در چارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي و در راستاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان و اجراي مطلوب هدفمندي يارانه ها گشت مشتركي در استان سمنان برگزار و براي چند جايگاه متخلف تشكيل پرونده صورت گرفت.
در قم هم گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي، بازرسين اداره صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشكي و سازمان جهاد كشاورزي در سطح استان قم برگزار گرديد.
اين گزارش حاكي است: در اين بازرسي ها از كارخانه هاي توليد آرد و سردخانه ها بازديد و بعد از تذكرات لازم مقاديري كنستانتره توليد آبميوه قاچاق كشف و پس از تشكيل پرونده جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعب تعزيرات حكومتي استام قم ارسال گرديد.
بنابراين گزارش، ماموران مبارزه با جرائم اقتصادي نيروي انتظامي شهرستان خرم آباد طي بازرسي هاي خود مقاديري البسه خارجي قاچاق كشف و پرونده هايي در اين رابطه تشكيل گرديد.
در اين رابطه نيز متخلفين علاوه بر ضبط كالا جمعا به پرداخت 161 ميليون ريال جريمه نقدي معادل دو برابر ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه در حق صندوق دولت محكوم گرديدند.

 



هشدار وزير بهداشت نسبت به كاهش شديد نرخ رشد جمعيت

وزير بهداشت و درمان كشور با تاكيد بر اين مطلب كه كاهش شديد نرخ رشد جمعيت كشور به مرز هشدار جدي رسيده است گفت: در صورت ادامه اين روند نرخ رشد در آينده نزديك منفي خواهد شد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي روز پنج شنبه در حاشيه مراسم رونمايي از نقشه تحول نظام سلامت كشور افزود: اگر با همين آهنگ پيش برويم، نرخ رشد جمعيت در آينده اي نزديك منفي مي شود.
به گفته وي، نرخ رشد جمعيت كشور به 3/1 درصد رسيده است كه نشان دهنده كاهش سريع رشد جمعيت است.
وي در خصوص ميزان زايمان هاي طبيعي در كشور نيز گفت: زايمان هاي طبيعي در بيمارستان هاي دولتي و آموزشي افزايش يافته است و رسانه ها بايد فرهنگ زايمان طبيعي در جامعه را نهادينه سازي كنند.
به گفته دستجردي شاخص ميزان زايمان طبيعي و سزارين در ارزشيابي و اعتباربخشي بيمارستان ها لحاظ مي شود.
وزيربهداشت در اين مراسم نيز با عنوان اين مطلب كه در ايران 1404 مردم ما بايد سلامت ترين مردم دنيا باشند، گفت: نقشه جامع تحول نظام سلامت بايد تحولي عظيم در سلامت كشور ايجاد كند.
وي در خصوص نقشه جامع تحول نظام سلامت گفت: اين نقشه راهكارها و سياست هاي ما را در ارائه خدمات بهداشتي درماني روشن كرده و برنامه هاي همه دست اندركاران نظام سلامت را در بر مي گيرد.
وزيربهداشت تاكيد كرد: اين نقشه را براساس الگوي اسلامي طراحي كرده ايم و اگر بخواهيم اين نقشه موفق باشد بايد قطعا بومي گرايي آن رعايت شود. اميدواريم بتوانيم با اين اقدامات اساسي كه براي تدوين اين نقشه صورت گرفته و برگرفته از فرمايشات مقام معظم رهبري است از تمامي شاخص ها در حوزه سلامت بيشترين استفاده را ببريم.
وي خاطرنشان كرد: دبيرخانه SDH را در دانشگاه ها راه اندازي كرديم تا اهداف سلامت محقق شود كه در اين خصوص به حمايت جدي روساي دانشگاه ها نيازمنديم.

 



متهمان اصلي حادثه مرگبار ساختمان تهرانپارس فراري هستند

با دستور بازپرس دادسراي تهران سه نفر در ارتباط با ريزش مرگبار ساختمان پنج طبقه ده واحدي در تهرانپارس تحت تعقيب قرار گرفتند.
آتش نشانان در پي اين حادثه كه ساعت 12 و 7 دقيقه پنجشنبه 20بهمن به سازمان آتش نشاني اطلاع داده شد.
در همان لحظات اوليه تعدادي از ساكنان ساختمان را كه به هنگام ترك محل در آسانسور محبوس شده بودند خارج و پس از اطمينان از عدم حضور ديگر افراد در نيمه غربي ساختمان، شروع به آواربرداري در نيمه شرقي آن كردند.
بنابراين گزارش پس از ساعت ها آواربرداري در شرايط بسيار خطرناك، سرانجام در ساعت 22شب اولين جنازه مربوط به مرد 60 ساله بنام محمد بود كه از زير آوار بيرون كشيده شد و همچنين در ساعت 30:22 دقيقه جنازه زن 60 ساله اي به نام ربابه در ميان آوار ساختمان پيدا و بيرون آورده شد.
امير مهدياني- مدير منطقه 3 عمليات سازمان آتش نشاني تهران- در اين باره گفت: آتش نشانان ايستگاه 19 پيش از وقوع اين حادثه در تاريخ پنجم بهمن امسال به اين محل اعزام شده و تذكرات و دستورات ايمني كامل را به مهندسين ناظر و مسئولين گودبرداري ارائه داده بودند. همچنين بر غيراصولي بودن آن تأكيد كرده بودند كه متأسفانه ترتيب اثري داده نشده بود.
وي علت اين حادثه را گودبرداري و شمع بندي غيراصولي در زمين مجاور اين ساختمان 5 طبقه ذكر كرد و افزود: در اين حادثه خسارات سنگين مالي نيز به ساختمان و همچنين اموال ساكنان آن وارد شده است.
پس از وقوع اين حادثه پرونده اي قضايي با شكايت ساكنان ساختمان و اولياي دم در دادسراي تهران تشكيل شد و بازپرس پرونده مالك، پيمانكار و مهندس ناظر ساختمان در حال ساخت را براي توضيح به دادسرا احضار كرد. اما آنها از حضور در دادسرا خودداري كردند به طوري كه قاضي براي آنها دستور جلب صادر كرد. هم اكنون مأموران تحقيقات براي دستگيري سه متهم ياد شده اين پرونده را آغاز كرده اند.
يكي از ساكنان ساختمان نيز در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: پس از ريزش ساختمان خود را به آسانسور رسانديم تا از ساختمان خارج شويم. اما آسانسور در ميانه راه گير كرد. ديگر اميدي به زنده ماندن نداشتيم. با سر و صدا درخواست كمك كرديم كه بعد از چند دقيقه آتش نشانان ما را نجات دادند.
وي با اشاره به فراري بودن متهمان اصلي اين حادثه افزود: بعد از حادثه با كمك شهرداري براي يك هفته در هتل اسكان داده شديم اما امروز يك هفته به پايان مي رسد و دوباره بامشكل روبه رو خواهيم بود.

 



مدير كل هشدار سريع سازمان هواشناسي خبر داد
موج جديد برف و باران در راه است

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به آغاز مجدد بارش برف و باران در كشور نسبت به آبگرفتگي معابر و اختلال تردد در حداقل 21 استان كشور هشدار داد.
به گزارش ايسنا، عبدالرضا اميدوار شهري با بيان اينكه تا روز دوشنبه در برخي نقاط جنوب شرق و شرق در بعضي ساعات وزش باد شديد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد، افزود: با ورود سامانه بارشي ديگري به كشور ابتدا در غرب و شمال غرب بارش برف و باران شروع شده و به تدريج گستره بارش ها به جنوب غرب، دامنه هاي زاگرس، دامنه هاي جنوبي البرز و برخي نواحي مركزي و نيمه شرقي كشور مي رسد.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: از اواسط روز يكشنبه به تدريج بارش ها به نوار شمالي كشور محدود خواهد شد و در اين روز با نفوذ جريانات شمالي بارش ها در سواحل شمالي كشور تشديد شده و دماي هوا كاهش محسوسي خواهد داشت.
وي به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور اشاره كرد و گفت: بر اين اساس امروز در استانهاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، همدان، لرستان، چهار محال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، خراسان جنوبي، كرمان، شمال و شرق خوزستان و با شدت كمتر در استان هاي البرز، تهران و شمال سمنان به سبب بارش برف در مناطق سردسير اختلال در تردد جاده اي و به سبب بارش باران در مناطق گرمسير آبگرفتگي معابر پيش بيني مي شود. همچنين طي روز يكشنبه نيز بارش برف در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، خراسان رضوي و با شدت كمتر در شمال استانهاي سمنان، تهران و البرز سبب اختلال در تردد جاده اي خواهد شد.
اميدوار شهري آسمان امروز تهران را ابري گاهي با بارش باران و برف و وزش باد پيش بيني كرد و گفت: حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2 و 13 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز يكشنبه نيز آسمان پايتخت ابري با بارش باران و برف گاهي وزش باد در بعدازظهر كاهش ابر خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با 4 درجه كاهش به 1- و 9 خواهد رسيد.


 



هاشميان: دوقلوهاي نخبه تا حضور در مسابقات جهاني حمايت مي شوند

مدير مؤسسه تاريخ و تمدن شرق از ارائه تسهيلات ويژه به دوقلوهاي نخبه خبر داد و گفت: اين مؤسسه اين دوقلوها را براي حضور در مسابقات جهاني حمايت خواهد كرد.
محمدتقي هاشميان در گردهمايي بزرگ دوقلوهاي كشور كه پنجشنبه شب با حضور بيش از 2 هزار و 700 نفر از آنها در سالن وزنه برداري ورزشگاه آزادي برگزار شد، با اعلام اين خبر افزود: تاكنون 17 هزار نخبه و مخترع در اين مؤسسه ثبت نام كرده و تا بدين لحظه موفق شده اند كه با ياري خداوند 650مدال رنگارنگ و ارزشمند براي كشور عزيزمان كسب كنند.
وي ادامه داد: به همين دليل و طبق توافقنامه اي كه انجام شده است هر كدام از دوقلوهاي كشور كه طرح پژوهشي و علمي داشته باشد تسهيلات ويژه اي جهت اجراي طرح پژوهشي خود و حضور در مسابقات جهاني براي آنان فراهم كرده ايم.
مدير مؤسسه تاريخ و تمدن شرق افزود: همچنين يك شعبه از بيمه توسعه در استان تهران به دوقلوها اختصاص يافته و در نظر داريم كه در استان هاي ديگر نيز همين روند را براي دوقلو هاي ديگر فراهم كنيم.
وي با بيان اينكه در دين اسلام بارها به ارجمندي و ارزش جمع تأكيد شده است، افزود: اين موضوع از جنبه مادي و معرفتي تأثيرگذار و حائز اهميت است و همين جمعيت دوقلوهاي كشور نيز اگر در كنار هم حركت كرده مي توانند نقش بزرگي را در جامعه ايفا كنند.
در اين مراسم كه بيش از 2هزار و 700 دوقلو و چندقلو به همراه خانواده هايشان حضور داشتند كوچكترين چندقلو و بزرگترين آنها معرفي شدند كه به اين ترتيب كوچكترين چندقلوها مربوط به يك سه قلوي چهارماهه و بزرگترين آنها مربوط به يك دوقلوي 42ساله بود.
در ادامه اين مراسم مسابقه خاطره نويسي دوقلوها نيز برگزار شد كه جوايزي را به سه جفت دوقلو اهدا كردند.
در اين مراسم يك دوقلو كه خود صاحب سه قلو شده بود و تعدادي از دوقلوها كه با دوقلوهاي ديگري ازدواج كرده بودند با فرزندانشان در اين مراسم حضور داشتند.

 



درگيري در بيمارستان اليگودرز اشك بيماران را درآورد

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
درگيري بين ملاقات كنندگان دو بيمار در بيمارستان امام جعفرصادق اليگودرز، اشك تعداد زيادي از بيماران، كاركنان و ملاقات كنندگان را درآورد.
ماجرا هنگامي آغاز شد كه ملاقات كنندگان دو بيمار در بخش داخلي بيمارستان با يكديگر درگير شدند كه پس از تماس مسئولان بيمارستان با مركز فوريت هاي پليسي (110) ماموران نيروي انتظامي به محل اعزام و در پي عدم موفقيت در خاتمه دادن به درگيري از گاز اشك آور استفاده كردند.
يك مقام آگاه در اين باره به كيهان گفت: مامور مذكور دليل استفاده از گاز اشك آور را اين گونه بيان داشته كه طرفين درگيري به طور دسته جمعي به سمت وي يورش برده و قصد تصاحب اسلحه او را داشته اند كه اين مامور از روي اضطرار و با هدف جلوگيري از واقعه اي ناگوارتر از گاز اشك آور استفاده كرده است.
يكي از شاهدان در اين باره به خبرنگاركيهان گفت: در پي پرتاب گاز اشك آور تعداد زيادي از بيماران، كاركنان بيمارستان و ملاقات كنندگان دچار آلرژي و تنگي نفس شدند كه با انتقال آنها به بيرون بخش و روشن كردن آتش، گاز مذكور خنثي شد.
گفتني است، در اين درگيري كه عصر پنجشنبه 27/11/90 رخ داد به كسي آسيب جدي وارد نشد و تعدادي از عوامل ايجاد درگيري توسط پليس دستگير شدند.

 



خيابان پيروزي 15 متر عريض تر مي شود

معاونت شهرسازي شهرداري منطقه 14 از تعريض خيابان پيروزي خبر داد و گفت: اين خيابان تا پايان سال 15 متر عريض تر خواهد شد.
مهندس «تورج فرهادي» معاون شهرسازي منطقه 14 درباره تعريض خيابان پيروزي به باشگاه خبرنگاران گفت: 40 سال است كه در منطقه 14 اين طرح در حال بررسي و انجام است و تا به حال حدود 80 درصد تعريض و تملك املاك انجام شده و تنها 20 درصد آن باقي مانده است.
وي با اشاره به اينكه خيابان پيروزي در شمال منطقه 14 قرار دارد و طول آن از ميدان شهدا تا ميدان كلاهدوز 4 هزار و 100 متر است، گفت: در اين طرح مقرر شد كه به ازاي هر سه متر عرصه (زمين خالي) يك متر تجاري بدهيم كه براي مالكان آن بسيار سودآور است.
معاونت شهرسازي منطقه 14 تصريح كرد: از ديگر امتيازات اين طرح اختصاص 5 طبقه روي همكف در املاك زير 200 متر است.
وي در پايان اظهار داشت: املاكي كه در خيابان پيروزي كسري پاركينگ داشته باشند موجب حذف يا تعليق طبقات نخواهد شد.

 



ماجراي جالب سرپرستي 180 معلول توسط يك مددجو

مددجويي كه خود سال ها در محروميت و فقر زندگي كرده است تاكنون بيش از 180 معلول را تحت پوشش سرپرستي خود قرار داده است.
موسي محمدي، يكي از كارآفرينان برتر كشور در همايش ياريگران مهرورز كه عصر روز پنج شنبه در سالن وليعصر فرهنگسراي ولا به همت موسسه خيريه امام علي(ع) برگزار شد، گفت: سال 54 در روستاي كوچكي زندگي مي كردم، كه در آن پسر بچه هاي هم سن و سال من هميشه در مغازه ها نوشابه مي خوردند و من آنها را نگاه مي كردم و چون پول نداشتم نوشابه بخرم، يكي از آنها هميشه آخر نوشابه را براي من و دوستانم نگه مي داشت. سال ها بعد من كار كردم و وضع مالي ام بهتر شد. اما او و خانمش فوت كردند و از آن ها 5 فرزند باقي ماند و من فرزندان او را به سرپرستي قبول كردم. اين همان مهرورزي است كه در ذهن انسان ها مي ماند و يك روز به كمكمان مي آيد.
وي كه بيش از 180 معلول را تحت پوشش خود قرار داده و تاكنون توانسته براي 64 زوج در مناطق محروم شرايط ازدواج فراهم كند در اين همايش با بيان اينكه يكي از راه هاي موفقيت، انسان دوستي و مهرورزي به ديگران است گفت: بايد با بيماري حسادت كه اجازه پيشرفت را به انسان نمي دهد مبارزه كرد و يار و غمخوار يكديگر باشيم.

 



پس از يك ساعت درگيري مسلحانه صورت گرفت
دستگيري 13 شرور با 15 فقره سابقه شرارت در شرق تهران

رئيس پليس اطلاعات و امنيت شرق استان تهران از دستگيري اعضاي باند بزرگ شرارت مسلحانه در كشور پس از يك ساعت درگيري مسلحانه در يكي از شهرستان هاي اين فرماندهي خبر داد.
سرهنگ حسين قاسم لويي در گفت وگو با ايسنا در تشريح نحوه دستگيري اعضاي اين باند با بيان اينكه هر يك از اعضاي اين باند مخوف بيش از 15 فقره سابقه در زمينه هاي شرارت داشته اند، گفت: ماموران پليس اطلاعات و امنيت شرق استان تهران پس از 3 ماه كار اطلاعاتي مخفي گاه اين باند بزرگ را در حومه يكي از شهرستان هاي شرق استان تهران شناسايي كردند.
وي با بيان اينكه ماموران پنج شنبه شب در عمليات غافلگيرانه وارد مخفي گاه اين باند شدند گفت: از آنجايي كه اعضاي اين باند مسلح بودند درگيري مسلحانه اي ميان اعضاي اين باند و ماموران اطلاعات و امنيت شرق استان تهران به وجود آمد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت شرق استان تهران افزود: در اين درگيري مسلحانه كه بيش از يك ساعت طول كشيد، نهايتا 13 نفر از اشرار دستگير شدند.
قاسم لويي با بيان اينكه از اعضاي اين باند تعدادي سلاح جنگي و مقادير قابل توجهي فشنگ به همراه موادمخدر، مشروبات الكلي و قمه كشف شد به ايسنا گفت: تعداد زيادي خودروهاي مدل بالا و پول هاي سرقتي از اعضاي اين باند كشف شد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت شرق استان تهران با بيان اينكه اعضاي اين باند در زمينه هاي سرقت مسلحانه، زورگيري، توزيع موادمخدر و مشروبات الكلي نيز فعاليت داشته است گفت: هر يك از اعضاي اين باند بيش از 15 فقره سابقه شرارت داشته اند.
قاسم لويي با بيان اينكه اعضاي اين باند در ساير استان هاي كشور نيز مكان هايي براي اختفا داشتند، تاكيد كرد: در حال حاضر اعضاي اين باند براي بررسي سوابق احتمالي در اختيار پليس قرار دارند.

 



ذوالفقاري خبر داد خريد شناورهاي جديد براي تامين امنيت دريا

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي از كشف بيش از 5/2 تن مواد مخدر از مرزهاي آبي در سال جاري خبر داد و گفت: كشف اين ميزان مواد مخدر از مرزهاي آبي بي سابقه بوده است.
سردار حسين ذوالفقاري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به روند تجهيز درياباني كشور با بيان اينكه در آينده اي نزديك تقويت درياباني محقق مي شود گفت: در حال حاضر شناورهاي مناسب تري نسبت به گذشته در اختيار مرزباني قرار دارد و بخش ديگري از اين شناورها نيز در حال خريد است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر مرحله دوم آموزش واحدهاي تكاور دريايي ناجا آغاز شده است گفت: نيروهاي ورزيده تري را بايد در دريا بكار گيريم تا كنترل جرايم دريايي افزايش يابد.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با بيان اينكه در سال جاري بيش از 5/2 تن مواد مخدر از مرزهاي آبي كشف شده است، گفت: كشف اين ميزان مواد مخدر از مرزهاي آبي بي سابقه بوده است.
پيش از اين فرمانده مرزباني ناجا در هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها از ورود بيش از 100 فروند شناور تا پايان سال جاري در ناوگان دريايي كشور خبر داده بود.

 



بذرافشان گفت: افزايش چند برابر مشتريان مراكز معاينه فني خودروها در پايتخت

جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: گروه هاي ويژه معاينه فني خودروها همچنان در سطح شهر بي وقفه مشغول فعاليت هستند.
سرهنگ جمال بذرافشان در گفت وگو با مهر گفت: همزمان با روزهاي پاياني سال و تشديد كنترل پليس بر خودروهاي بدون معاينه فني، حضور رانندگان براي معاينه فني خودروها در روزهاي پاياني سال چندين برابر شده و همين مسئله موجب اتلاف وقت شهروندان در صف هاي طولاني مي شود. با توجه به اينكه داشتن معاينه فني براي سفرهاي نوروزي الزامي است به رانندگان توصيه مي كنيم گرفتن معاينه فني را به روزهاي آخر سال موكول نكنند.
وي ادامه داد: تيم هاي معاينه فني در سراسر تهران حضور دارند و به صورت رندمي خودروها را تست مي كنند. اين در حالي است كه با خودروهاي دودزا اعم از خودروهاي دولتي و شخصي برخورد مي شود. خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا علاوه بر اعمال قانون با اخذ تعهد به مراكز معاينه فني معرفي مي شوند.
جانشين رئيس پليس راهور تهران با اعلام اينكه خودروهاي دودزا اجازه تردد ندارند تأكيد كرد: برنامه هاي خوبي براي كاهش آلودگي هوا در نظر گرفته شده است كه برخورد با خودروهاي دودزا يكي از اين برنامه ها است.

 



با دستگيري قاتل فراري در ايرانشهر
پليس از گسترش اختلاف طايفه اي جلوگيري كرد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
پليس شهرستان ايرانشهر با دستگيري يك قاتل فراري از گسترش درگيري طايفه اي در اين شهرستان جلوگيري كرد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، به دنبال چند فقره تيراندازي طي ماه هاي اخير كه به كشته و زخمي شدن دو تن از كارمندان زندان ايرانشهر و مرگ يك شرور فراري منجر شد، مأموران پليس آگاهي ايرانشهر يكي از عوامل اصلي اين حوادث را دستگير كردند.
جانشين فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان درباره جزئيات اين خبر گفت: اين شرور فراري كه «ياسر» نام دارد در 20 آذر ماه سال جاري به علت اختلافات طايفه اي با همدستي دو نفر ديگر، يكي از اشرار فراري و تحت تعقيب محاكم قضايي به نام «شهاب.ر» معروف به «بنگالك» را در يك درگيري مسلحانه مجروح و به قتل رسانده بود.
سرهنگ احمد طاهري افزود: بدنبال قتل اين شرور اختلافات قومي و قبيله اي ميان دو طايفه شهرستان ايرانشهر تشديد شد. بطوري كه اوايل ماه جاري دو تن از كارمندان زندان ايرانشهر كه يكي از آنان از طايفه قاتل فراري بود هنگام رفتن به سركار خود توسط افراد مسلح به شدت مجروح شد و يكي از آنان پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.
وي اظهار داشت: به دنبال اين حادثه مأموران پليس آگاهي به منظور جلوگيري از تشديد اختلافات طايفه اي به صورت ويژه تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري عاملان اين جنايت آغاز كردند و موفق شدند عامل اصلي اين حوادث را به نام «ياسر» در حالي كه با چند تن از اشرار منطقه در صدد انتقامجويي بود دستگير كنند.
جانشين فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: در اين رابطه تعداد 3 نفر ديگر از اشرار فراري نيز دستگير شدند كه تحقيقات بيشتر در اين باره ادامه دارد.

 



كلاهبردار وعده وام هاي 30 ميليون توماني در اصفهان دستگير شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه با دادن وعده وام 30 ميليوني از شهروندان كلاهبرداري كرده بود، توسط مأموران پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره كلاهبرداري با موضوع پرداخت وام و دادخواهي تعدادي از شهروندان موضوع در دستور كار مأموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري قرار گرفت.
سرهنگ «حسين حسين زاده» افزود: با انجام تحقيقات از مالباختگان مشخص شد كه اين فرد با معرفي خود به عنوان يكي از افراد ذي نفوذ در يك مؤسسه مالي و دادن وعده دريافت وام از هر يك از آنان 10 ميليون ريال كلاهبرداري و متواري شده بود.
وي گفت: با به كارگيري اقدامات خاص پليسي و اطلاعاتي كارآگاهان يكي از همدستان متهم اصلي پرونده را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.
حسين زاده با بيان اينكه متهم در يكي از شهرهاي شمالي كشور مخفي شده بود، افزود: اين فرد شياد كه «محمود» نام دارد، در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و به اصفهان منتقل شد و در تحقيقات اوليه از راز 27 فقره كلاهبرداري با همين شيوه و شگرد پرده برداشت كه 15 نفر از آنان از شهروندان اصفهاني بودند.

 



حوادث كوتاه از كشور

واژگوني تويوتا كشته داد
زاهدان - خبرنگار كيهان: با واژگوني يك خودرو تويوتا در حوالي روستاي هوت گت چابهار يكي از مجروحان پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات فوت كرد. دليل واژگوني خودرو توسط كارشناسان در دست بررسي است.
دستگيري زورگيران زاهدان
زاهدان - خبرنگار كيهان: ماموران كلانتري 13 شيرآباد شهرستان زاهدان با گشت زني در نقاط آلوده موفق به دستگيري 7 نفر از زورگيران اين منطقه شدند. همچنين دو هزار و 500 ليتر گازوئيل قاچاق كشف و 3 سارق سابقه دار را بازداشت كردند. در اين ارتباط 7 دستگاه خودرو و 15 دستگاه موتورسيكلت نيز توقيف شد.
61 متهم فراري به زندان برگشتند
زاهدان - خبرنگار كيهان: با اجراي طرح دستگيري متهمان فراري، 61 متهم فراري دستگير شدند. از اين متهمان 57 نفر از متهمان فراري پرونده هاي تشكيل شده در پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان و 4 متهم ديگر نيز از نقاط ديگر كشور متواري بودند كه همگي پس از دستگيري به مراجع قضايي معرفي شدند.

 



382 زنداني سوختند

بر اثر وقوع آتش سوزي در زندان «گوماياگوا» در 75 كيلومتري پايتخت هندوراس 382 زنداني جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايسنا، ماموران آتش نشاني اين كشور پس از مهار آتش در تلاش براي يافتن علت وقوع حادثه هستند.به گفته رسانه هاي داخلي اين كشور، بيشتر زندانيان حين وقوع آتش سوزي به دليل گير افتادن در سلول هايشان و در ميان آتش سوخته اند يا هنگام فرار و براي نجات جان خود با شليك گلوله ماموران پليس كشته شده اند.به گفته يكي از بازماندگان، قربانيان در صورتي كه ماموران زندان درها را باز مي كردند، ميزان كشته ها به اين حد نمي رسيد.پليس اين كشور سهل انگاري ماموران زندان در باز كردن درها را براي فرار زندانيان وارد ندانسته اما به گفته برخي ماموران آتش نشاني سرعت پايين ماموران زندان به افزايش تلفات كمك كرده است.به گفته پليس، اين زندان محل نگهداري 852 زنداني بوده كه بيش از دو برابر ظرفيت بوده است.
به گزارش شبكه خبري CNN، بازرسان در بررسي هاي اوليه علت وقوع آتش سوزي را اتصال برق اعلام كردند اما تحقيقات بيشتر همچنان در حال انجام است.اين دومين آتش سوزي بزرگ در زندان هاي هندوراس طي 10 سال گذشته بوده است. در سال 2004 نيز 107 زنداني در زنداني در شمال غربي شهري در «سن پدرو سولا» بر اثر آتش سوزي كشته شدند.

 



افزايش تلفات سرماي اروپا

شمار تلفات موج كم سابقه سرما در بخش هاي شرقي اروپا به 650 نفر افزايش يافت.
اين موج سرما كه از اوايل ماه جاري ميلادي بخش هاي شرقي را در بر گرفته، زندگي ساكنان مردم را به ويژه در روماني مختل كرده است.در اين ميان ساكنان مناطق روستايي و دور افتاده بيشترين صدمه را ديده اند. ده ها هزار روستايي در ميان ديوارهايي از برف گير افتاده اند و راهي براي رساندن خود به شهرها و دريافت غذا و كمك هاي دارويي ندارند.مردم كشور روماني در 65 سال گذشته سنگين ترين بارش برف را تجربه كرده اند و ارتفاع برف در برخي از مناطق روستايي به 5/4 متر نيز رسيده است.سرماي هوا و لغزندگي جاده ها همچنين باعث شده است كه در هفته هاي گذشته تعداد موارد تصادف هاي جاده اي افزايش يابد.به گفته مقامات جمهوري چك، روز چهارشنبه حدود 100 خودرو در يكي از بزرگراه هاي اصلي اين كشور با يكديگر برخورد كردند.
مقامات روسيه، اوكراين و لهستان آمار كشته شدگان را به ترتيب 205، 112 و 107 نفر اعلام كردند. در روماني نيز آمار كشته شدگان 86 نفر اعلام شده است.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، موج سرما در كشورهاي بلغارستان، استوني، صربستان، لتوني، كرواسي و اسلووني نيز تلفاتي داشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14