(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 اسفند 1390- شماره 20164

محمد نجار: سال 91 ركورد جديدي در مبارزه با موادمخدر برجا مي گذاريم
افزايش توان يگان هاي درياباني براي انسداد و حفاظت از مرزهاي آبي
تلفات تصادفات جاده اي كشور 15درصد كاهش يافت
 تجليل از صاحبان 16طرح برگزيده جشنواره جوان خوارزمي
راه اندازي خط تلفن گوياي سازمان ثبت احوال با شماره 1510
افزايش 5 درصدي اهداي خون در كشور
سال 90 آخرين مهلت تبديل تاكسي هاي فرسوده
سارق موتورسيكلت پس از آزادي كيف ربايي مي كرد
هشدار وزارت بهداشت ؛آجيل رنگ شده نخريد
ضبط گواهينامه 3820 راننده متخلف
مژدهي پور پس از 2 ماه از گفت وگو باكيهان: نمي توانم با قوانين موجود با گرانفروش ها مقابله كنم
افزايش شيوع نارسايي مزمن كليوي در كشور
آتش سوزي در مجتمع تجاري دنياي نور
رئيس فتا گفت: سرقت 700 ميليوني كارمند بانك از حساب مشتريان
حمله سعودي ها به دانشگاه دخترانه
تيراندازي مرگبار در بيمارستان آمريكايي



محمد نجار: سال 91 ركورد جديدي در مبارزه با موادمخدر برجا مي گذاريم

دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سال آينده بايد ركورد جديدي در مبارزه با موادمخدر برجا بگذاريم.
به گزارش فارس مصطفي محمد نجار در نشست يكروزه روساي دبيرخانه شوراهاي مبارزه با موادمخدر استان ها كه در مجموعه فرهنگي شقايق تهران برگزار شد، با بيان اينكه موادمخدر مسئله اي حساس و پيچيده است، گفت: عدم ورود موادمخدر به كشور، مبارزه جدي با ورود پيش سازها و مقابله با پولشويي سه اولويت سال آينده هستند.
وي ادامه داد: موادمخدر تهديدي است كه تروريسم و استكبار جهاني در آن دست دارند و منابع مالي خود را از آن تامين مي كنند و از طرفي خانواده ها و جوانان را در معرض تهديد فرهنگي قرار مي دهد و به دنبال شيوع آن در جامعه نيز مشكلات و مسائل امنيتي، رواني و اجتماعي، فساد و اشرار بروز مي كند.
وي افزود: خوشبختانه در سالي كه گذشت اقدامات بسيار خوب و ارزنده اي در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام شد كه مي توان به استراتژي متوازن مبارزه با موادمخدر در سطوح ملي و استاني، تدوين بسته نقشه راه جامع مبارزه با موادمخدر در برنامه پنجم توسعه، ابلاغ اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر، بهره گيري از ظرفيت و توان بالقوه استان ها و بسيج منابع و امكانات آنها در اين مبارزه، انجام سفرهاي استاني و تشكيل جلسات شوراها، پاكسازي محلات آلوده استان ها، تقويت فعاليت هاي منطقه اي و بين المللي با برگزاري جلسات و مذاكرات با وزراي مبارزه با موادمخدر ديگر كشورهاي جامعه جهاني و ابلاغ سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد اشاره كرد.
دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: افزايش توان كنترلي مرزها، تصويب 4 بند مصوبه هيئت وزرا براي اشتغال، بيمه و مسكن معتادان بهبود يافته، راه اندازي 14 مركز درمان، نگهداري و كاهش آسيب معتادان، اختصاص 9 ميليارد تومان از محل رديف هاي ايفاي تعهدات خاص كالاي مورد نياز به منظور يارانه غذاي معتادان خياباني، ابلاغ دستورالعمل تشكيل شوراهاي فرعي هماهنگي در استان ها، آموزش و اطلاع رساني به حجاج بيت الله الحرام و فعال كردن بسيج در فعاليت هاي پيشگيرانه در استان ها از ديگر برنامه هاي صورت گرفته در اين ستاد هستند.
وي با بيان اينكه سال آينده بايد ركورد جديدي در حوزه مبارزه با موادمخدر برجا بگذاريم، افزود: اين مبارزه بايد به صورت علمي باشد و تحقيقات و پژوهش هاي كاربردي بسياري در اين حوزه صورت بگيرد، همچنين حوزه مقابله نيز جدي تر از گذشته عمل كند و برخورد قاطع تر و شديدتري با مجرمان داشته باشد.
دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه، عدم ورود موادمخدر به كشور را برنامه اول و اولويت دار ستاد مبارزه با موادمخدر در سال آتي برشمرد و تصريح كرد: برخورد با سركردگان و شبكه هاي مافيايي قاچاق مي بايست تشديد شود و در اين موضوع نيز نقش نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات بسيار مهم است.
محمد نجار ادامه داد: مبارزه جدي با ورود پيش سازها نيز يكي ديگر از برنامه هاي مورد اولويت ستاد در سال آتي است كه اين موضوع نيز نيازمند برخورد بسيار جدي با توليدكنندگان مواد صنعتي همچون شيشه حتي در داخل كشور است.

 



جانشين مرزباني ناجا خبر داد
افزايش توان يگان هاي درياباني براي انسداد و حفاظت از مرزهاي آبي

جانشين مرزباني ناجا از افزايش توان يگان هاي درياباني تا رسيدن به بالاترين نقطه قدرت براي انسداد و حفاظت از مرزهاي آبي خبر داد.
امير سرتيپ دوم احمد گراوند، با اشاره به اينكه امنيت خوبي در مرزهاي كشور برقرار است، اظهار كرد: آمارها در 11 ماهه گذشته امسال نشان مي دهد كه تمامي شاخص هاي ما رشد قابل ملاحظه اي داشته است.
وي با اشاره به استفاده نيروهاي مرزباني و درياباني از دستگاه هاي پيشرفته روز دنيا در امر حراست از مرزها، افزود: در راستاي تجهيز درياباني، ديروز دو دستگاه ناوچه 60 فوتي به فرماندهي درياباني كيش تحويل شد.
به گفته جانشين فرماندهي مرزباني ناجا، پيش از اين بزرگترين شناور اين فرماندهي شناورهاي 50 فوتي بود.
وي همچنين به تجهيز درياباني در سال جاري اشاره و خاطرنشان كرد: دريا سطح بسيار وسيعي دارد و اين كمك ها كافي نيست و بايد ادامه يابد.
جانشين مرزباني ناجا با اشاره به كشفيات مرزباني در 11 ماهه گذشته اضافه كرد: كشفيات مواد مخدر 25درصد رشد داشته كه با وجود مقابله هاي شديد در مرزهاي شرقي، ورود اين مواد در سطح قابل توجهي از طريق دريا انجام مي شود.
جانشين مرزباني ناجا با اشاره به ساير كشفيات نيروهاي مرزباني كشور نيز گفت: كشف اسلحه 86درصد، مشروبات الكلي 78درصد، كشف سوخت قاچاق 11درصد و ردزني و كمين 25درصد افزايش يافته است.
گراوند با بيان اينكه درگيري با اشرار در نوار مرزي كشور 25درصد كاهش يافته است گفت: همچنين شهداي ما در مرزباني نيز 21درصد كاهش يافته است، در صورتي كه هلاكت اشرار و ضد انقلاب 10درصد افزايش يافته است.
وي بيان كرد: در مقابل هر يك شهيد ما پنج شرور و ضدانقلاب به درك واصل شده كه اين آمار نشان از آموزش نيروها در نوار مرزي كشور است.گراوند با اشاره به كشف بيش از پنج تن مواد مخدر توسط درياباني هرمزگان، گفت: همچنين كشفيات در استان هرمزگان طي 11 ماهه گذشته رشد 400 درصدي را نشان مي دهد كه حاكي از توان و آموزش بالاي نيروهاي درياباني است.
جانشين مرزباني ناجا ادامه داد: همچنين در بخش كشف مشروبات الكلي در اين استان مرزي 44درصد، سوخت قاچاق 32درصد با ميزان بيش از چهار ميليون ليتر، تجهيزات ماهواره اي 11درصد و كشف سيگار نيز 57درصد رشد داشته ايم.
وي با تاكيد بر اينكه تا زماني كه از نظر ناوگان دريايي به تجهيزات كامل دست نيابيم، كمك ها ادامه خواهد يافت، بيان كرد: از ابتداي امسال تاكنون چهار فروند ناوچه 60 فوتي، 60فروند شناور 17 فوتي و تعدادي شناور 25 فوتي در راستاي تجهيز يگان هاي دريايي به فرماندهي هاي دريايي كشور تحويل شده است.
جانشين مرزباني ناجا با اشاره به اولويت هاي كاري در دريا گفت: كل استان هرمزگان، چابهار، نوشهر و خوزستان در اولويت هاي كاري ما براي مقابله با ناهنجاري هاست.
وي همچنين با اشاره به اولويت هاي درياباني در شمال كشور گفت: استان هاي گيلان، مازندران و گلستان به ترتيب، سه اولويت ما هستند.
جانشين مرزباني ناجا با اشاره به اينكه سال 89 تنها سالي بود كه اعتبارات انسداد مرزها به صورت كامل تحقق يافت، تاكيد كرد: امسال نيز اعتبارات خوبي دريافت شده و مرزباني تا جايي كه تمامي نقاط كور مرزي را مسدود كند، رو به جلو حركت مي كند.
گراوند با تاكيد بر اينكه بهترين امنيت در مرزهاي ايران حكمفرما است گفت: تعداد افراد شروري كه در 11 ماهه گذشته توسط مرزباني كشته شده اند، 82 نفر بوده است و مابقي آنها نيز دستگير شده اند.
وي از كاهش 10درصدي طرد اتباع بيگانه خبر داد و گفت: بصورت ميانگين روزانه 90 متجاوز مرزي دستگير مي شوند و همچنين روزي يكهزار نفر را طرد مي كنيم كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد كاهش يافته است.

 



براساس اعلام رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور
تلفات تصادفات جاده اي كشور 15درصد كاهش يافت

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور گفت: تعداد كشته شدگان امسال تصادفات جاده اي در مقايسه با پارسال حدود 15 درصد كاهش يافته است.
به گزارش ايرنا، دكتر «غلامعلي معصومي» روز پنجشنبه در حاشيه كنگره بين المللي تصادفات جاده اي افزود: اقدامات راهنمايي و رانندگي، ارتقاي فرهنگ رانندگي و استفاده از كمربند ايمني، توجه به كيفيت خودروها و گسترش امدادرساني جاده اي از علل كاهش تلفات تصادفات در كشور هستند.
وي با بيان اينكه در سال هاي اخير با وجود افزايش تعداد تصادفات جاده اي در كشور از شدت اين تصادفات كاسته شده، افزود: تعداد ماموريت هاي اورژانس در سطح كشور هر سال 25درصد افزايش مي يابد.
وي گفت: از سوي ديگر سالانه افزون بر يك ميليون خودرو به تعداد خودروهاي كشور افزوده مي شود.
وي اظهار داشت: در نيمه اول امسال بيش از يك ميليون ماموريت اورژانس در سطح كشور انجام شد كه بخش زيادي از آن مربوط به تصادفات جاده اي است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور تعداد پايگاه هاي اورژانس 115 در سطح كشور را دو هزار پايگاه عنوان كرد و افزود: از اين تعداد حدود 850 پايگاه شهري و بقيه در سطح جاده ها فعاليت مي كنند.
معصومي، زمان رسيدن آمبولانس بر بالين بيمار در جاده هاي كشور را 14 دقيقه و در شهرها را كمتر از 10 دقيقه ذكر كرد.او افزود: در شهر بزرگ تهران به علت ترافيك و جمعيت بسيار، زمان رسيدن آمبولانس بر بالين بيمار 12 دقيقه برآورد شده است.
وي تعداد بالگردهاي امداد هوايي در كشور را هفت بالگرد عنوان كرد و گفت: كشوري مانند آمريكا داراي يك هزار فروند بالگرد در سيستم خدمات پيش بيمارستاني خود است.

 



در سينما فلسطين صورت گرفت
 تجليل از صاحبان 16طرح برگزيده جشنواره جوان خوارزمي

در مراسمي از 16دانش آموز برگزيده كشور و 197 منتخب استاني در سيزدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي تجليل شد.
در مراسمي با حضور رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش و مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، از برگزيدگان رتبه هاي كشوري و استاني سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي تجليل شد.
در اين مراسم كه در سالن سينما فلسطين تهران برگزار شد، از 16طرح برگزيده كشوري دانش آموزان تهراني و 197طرح برگزيده استاني با اهداي لوح سپاس و هداياي ديگر تجليل شد.
آثار برگزيده در 16زمينه علمي از جمله علوم پايه، علوم انساني و علوم نوين شامل نانوتكنولوژي و رباتيك در اين دوره از جشنواره با هم رقابت كرده اند.
در سيزدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي، 3 هزار و 965 طرح دانش آموزي از حوزه آموزش و پرورش شهر تهران در مرحله منطقه اي شركت كرده اند كه از اين تعداد، 999 طرح به دبيرخانه استاني و 160طرح برگزيده به مرحله كشوري ارائه شده است و در نهايت، از ميان 26 طرح كانديداي كسب رتبه كشوري، 16طرح به عنوان طرح هاي برگزيده كشوري دانش آموزان تهراني معرفي و از آنها تجليل شده است.
گفتني است 16طرح برگزيده حاصل تلاش 30 دانش آموز مقطع متوسطه و يك دانشجو بوده است.
همچنين مراحل مقدماتي چهاردهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي از هم اكنون آغاز شده است كه دانش آموزان علاقه مند مي توانند براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر به نشاني WWW.Kharazmi.medu.ir مراجعه كنند.
در اين مراسم سيدعلي يزديخواه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه پيشرفت هاي امروز كشور در عرصه هاي مختلف حاصل تلاش هاي علمي دانش آموزان و دانشجويان است، گفت: امروز در عرصه نانوتكنولوژي در رتبه دوم و در شيمي رتبه نخست منطقه خاورميانه هستيم و در عرصه توليد داروهاي نوتركيب و جراحي هاي پيشرفته پزشكي نيز آوازه جهاني داريم.
وي افزود: اهدافي را كه قرار بوده است 14سال ديگر و در سال 1404 در عرصه علمي به دست بياوريم، هم اكنون به دست آورده ايم و سرعت قطار علمي در كشور ما نيز 11برابر ميانگين سرعت توليد علم در كشورهاي ديگر است، اما در عين حال به اين سطح قانع نيستيم، چرا كه رتبه ما در زمينه توليد علم در جهان نوزدهم است.

 



راه اندازي خط تلفن گوياي سازمان ثبت احوال با شماره 1510

سيستم سراسري تلفن گوياي 1510 و شماره پيامك 20001510 همزمان با گردهمايي ارزيابي عملكرد ادارات كل ثبت احوال كشور در سال 1390، با حضور وزير كشور افتتاح شد.
عليرضا بيات پور مدير كل توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان ثبت احوال گفت: اين خط تلفن وسيله ارتباطي بين سازمان و مردم است و فضاي خوبي را ايجاد مي كند تا بتوانيم بيشتر با مردم ارتباط داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه وجه اصلي سازمان ثبت احوال ارائه خدمات به مردم است گفت: وجود چنين سيستمي در دستگاه موجب تقويت اهداف اصلي سازمان و ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم است.
مدير كل توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان ثبت احوال با اشاره به اينكه اين سيستم انتقادات، پيشنهادات، سؤالات و همچنين شكايات مردمي را ثبت مي كند و كد رهگيري به آن ها مي دهد، گفت: اين امر موجب كاهش مراجعات مردم به ثبت احوال مي شود. قرار است اين سيستم در تمامي استان هاي كشور راه اندازي شود.

 



افزايش 5 درصدي اهداي خون در كشور

رئيس سازمان انتقال خون از افزايش 5 درصدي اهداي خون در كشور خبر داد.
غلامرضا توگه تاكيد كرد: آمارهاي خونگيري يازده ماهه سال 90 نشان مي دهد كه در زمينه خونگيري، 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال 89، رشد داشته ايم، لذا از يك رشد مناسبي برخوردار بوده ايم و چنانچه بتوانيم اين رشد را در سال 91 حفظ كنيم قطعا وضعيت بسيار خوبي خواهيم داشت.
مديرعامل سازمان انتقال خون ايران، افزايش تعداد مراكز ثابت از 64 به 66 مركز و تعداد مراكز موقت از 47 به 55 مركز و در مجموع از 208 مركز خونگيري در سال 89 به 218 مركز در سال 90 را از دستاوردهاي سال 90 انتقال خون كشور برشمرد.

 



سال 90 آخرين مهلت تبديل تاكسي هاي فرسوده

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران آخرين مهلت طرح تبديل تاكسي هاي فرسوده را تا پايان سال 1390 اعلام كرد.
محمد احمدي بافنده در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تاكسيراناني كه از خودروهاي فرسوده استفاده مي كنند براي نوسازي تاكسي خود بايد با به همراه داشتن كارنامه و سند مالكيت تاكسي و استفاده از تسهيلات بانكي به 14 شركت تاكسيراني تحت پوشش مراجعه كنند.
وي افزود: در صورت عدم اقدام مالك، از ارائه هر گونه خدمات و تسهيلات در مناطق 22گانه تاكسيراني محروم و كارت سوخت خودروي وي از طريق ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور ابطال خواهد شد.

 



سارق موتورسيكلت پس از آزادي كيف ربايي مي كرد

مجرم سابقه دار پس از آزادي از زندان به زورگيري و كيف قاپي مشغول شد.
فرد سابقه داري با نام هادي-ط-25 ساله معروف به «هادي گشنه»، كه در آخرين دستگيري خود در خرداد ماه به اتهام سرقت موتورسيكلت روانه زندان شده بود، پس از آزادي با تغيير مخفيگاهش اقدام به سرقت كيف قاپي و زورگيري از قربانيان خود مي كرد.
در تاريخ 10 اسفند ماه، پس از شناسايي مخفيگاه جديد اين متهم سابقه دار در محدوده بازار تهران، كارآگاهان با تحت نظر قرار دادن اين محل، در همان روز وي را در يك عمليات غافلگيرانه در سه راه امين حضور دستگير كردند.
متهم با توجه به مداركي كه از مخفيگاه قبلي اش در تهران پارس و شناسايي وي توسط چند مالباخته زورگيري و كيف قاپي، اعتراف كرد كه وي به همراه همدستش اقدام به سرقت كيف قاپي و زورگيري در سطح جنوب شرق تهران مي كردند و پس از سرقت وجه نقد، طلا و بين خود تقسيم كرده و اسناد و مدارك را به تعدادي از مالخران مي فروختند. اين مالخران نيز كه خود افراد جاعل و كلاهبردار بوده با جعل اسناد، مدارك هويتي و چك ها اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كردند.
با اعترافات «هادي» كارآگاهان تعداد ديگري از متهمان و همدستان وي را يكي پس از ديگري شناسايي و دستگير كردند كه با توجه به دستگيري هاي اخير اين افراد، تحقيقات اوليه در مورد آنان با جديت ادامه دارد.
سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: متهم مجرد، بيكار و داراي اعتياد شديد به مواد مخدر از نوع شيشه مي باشد كه انيگزه سرقت هاي خود را در مرحله اول تامين هزينه اعتيادش اعلام كرده است. قاضي محترم پرونده با انتشار بدون پوشش تصوير متهم در جرائد موافقت كرده لذا از شهرونداني كه در ماههاي اخير از آنان به شيوه زورگيري و يا كيف قاپي و سرقت شده است دعوت مي شود جهت پيگيري موضوع و يا طرح شكايت به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در بزرگراه شهيد محلاتي-خيابان نبرد شمالي مراجعه نمايند.

 



هشدار وزارت بهداشت ؛آجيل رنگ شده نخريد

رئيس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذايي و اماكن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: براي اطمينان از سلامت آجيل، بايد مدتي آن را در دست نگه داشت و در صورتي كه دست رنگي شد نبايد آن را خريد.
روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به نقل از «سيدرضا غلامي» افزود: آجيل هايي كه كرم زده، نم يا رطوبت داشته باشد، براي خريد مناسب نيست و بطور معمول تخمه هايي كه به دست رنگ پس بدهد يا پسته هايي كه بيش از حد قرمز باشد، از مصاديق آجيل هاي رنگي، نامرغوب و غيربهداشتي است.
وي اظهار داشت: با وجود اين كه آجيل هاي بسته بندي شده داراي تمامي علائم تضمين كننده سلامت كالا، مانند پروانه ساخت، تاريخ توليد و انقضا است، هنوز در فرهنگ شهروندان خريد اين نوع آجيل جا نيفتاده است.
غلامي با بيان اين كه هموطنان بايد از تهيه انواع آجيل از دست فروش ها يا از اتومبيل هايي كه داخل آن به عرضه انواع آجيل مي پردازند، خودداري كنند، تاكيد كرد بايد آجيل ها را از محل هاي مشخص، مراكز آجيل فروشي ثابت و داراي مجوز آجيل فروشي يا قنادي هاي داراي مجوز تهيه كنند.

 



ضبط گواهينامه 3820 راننده متخلف

رئيس پليس اجرائيات راهور با اعلام اينكه دو هزار و 800 راننده با گرفتن 25 تا 29نمره منفي در معرض ضبط گواهينامه قرار دارند، گفت: تاكنون گواهينامه سه هزار و 820 راننده به علت گرفتن 30 نمره منفي ضبط شده است.
سرهنگ مرتضي دهقاني اظهار داشت: هم اكنون دو هزار و 865 راننده بين 25 تا 29 نمره منفي دارند كه با ارتكاب تخلفات داراي نمره منفي مانند سبقت غيرمجاز نمره آنها به 30 رسيده و گواهينامه شان براي مدت سه ماه از سوي پليس توقيف مي شود.
وي ادامه داد: 396 راننده هم اكنون داراي 29 نمره منفي، 485 راننده 28 نمره منفي و 911 نفر نيز داراي 27 نمره منفي هستند. اين در حالي است كه 745راننده داراي 26نمره و 903 نفر نيز داراي 25 نمره منفي هستند.
دهقاني افزود: اين رانندگان در صورتي كه تا 6 ماه مرتكب تخلفات حادثه ساز و داراي نمره منفي نشوند به صورت خودكار نمرات منفي آنها صفر و از سيستم پاك مي شود.
رئيس پليس اجرائيات راهور با اعلام اينكه همزمان با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي تاكنون گواهينامه سه هزار و 820 راننده متخلف با رسيدن به 30 نمره منفي براي مدت سه ماه توقيف شده است، تأكيد كرد: برخي از اين گواهينامه ها با طي شدن مدت توقيف به رانندگان تحويل و برخي نيز در حال سپري شدن مدت سه ماه توقيف هستند. همچنين رانندگاني كه گواهينامه هاي آنها توقيف شده است بايد 400 هزار ريال نيز جريمه پرداخت كنند.
وي به مهر گفت: رانندگان براي اطلاع از نمرات منفي خود مي توانند شماره گواهينامه را به سامانه پيامكي 30005151 ارسال كنند.

 



مژدهي پور پس از 2 ماه از گفت وگو باكيهان: نمي توانم با قوانين موجود با گرانفروش ها مقابله كنم

رئيس سازمان تعزيرات حكومتي براي بار چندم خواستار تجديدنظر مجلس در قوانين مربوط به برخورد با عوامل گرانفروشي در كشور شد.
در پي افزايش اعتراضات مردمي در خصوص افزايش بي رويه قيمت ها و گسترش پديده شوم گرانفروشي در كشور، علي مژدهي پور در گفت وگو با فارس با اشاره به ضعف قوانين موجود در برخورد با گراني ها گفت: نمي توانم فراتر از قوانين موجود عمل كنم و از مجلس تقاضا مي كنم كه براي بازنگري قوانين وارد عمل شود. وي درباره گراني هاي اخير در سطح بازار كه بعضاً قيمت برخي كالا بيش از 100درصد افزايش يافته است گفت: كميته اي در سازمان حمايت از حقوق مصرف كننده وجود دارد كه هرگونه افزايش قيمت را براساس تقاضاي دستگاه هاي متولي با توجه به هزينه هاي ايجاد شده و لزوم افزايش قيمت انجام مي دهد.
مژدهي پور در پاسخ به اين سؤال كه چرا قوانين فعلي تعزيرات جوابگوي وضعيت فعلي نيست گفت: اين انتقاد كه فردي بايد 4 بار تخلف گرانفروشي كند و بعد مجازات پلمب براي او در نظر گرفته شود، منطقي است اما بحث قوانين به ما برنمي گردد.
وي ضمن تأكيد بر ضرورت بازنگري مجلس در قوانين موجود افزود: هم اكنون لايحه اي در كميسيون اقتصادي مجلس وجود دارد كه گويا نهايي شده و آماده بررسي در صحن علني مجلس است.
وي تأكيد كرد: چيزي كه ما الان به عنوان ابزار مبارزه با گرانفروشي در اختيار داريم قانون نظام صنفي است كه در آن مي گويد فرد بايد تخلف گرانفروشي را بيش از 3 بار و آن هم بيش از يك مقدار معين تكرار كند تا بتوان 10روز يا حتي 3 ماه واحد صنفي وي را پلمب كرد. فراتر از اين كار ديگر دست من نيست، زيرا قانون است و نمي توانم فراتر از حد قانون اقدام كنم.
كيهان: گفتني است اين روزنامه در تاريخ پنجم آذر طي مقاله اي تحت عنوان «آيا برنامه هاي سازمان تعزيرات حكومتي محقق شده است؟!»
با اشاره به ضعف هاي موجود در قوانين و سياست هاي مديريتي در سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت از حقوق مصرف كننده به عنوان حلقه هاي مهم زنجيره مبارزه با گرانفروشي پيش بيني چنين روزهايي شده بود.
يك ماه پس از انتشار اين مقاله كه مورد اعتراض آقاي مژدهي پور رياست سازمان تعزيرات حكومتي نيز قرار گرفت، ايشان در تاريخ 17/10/90 در گفت وگوي مفصل با خبرنگاران كيهان در پاسخ به سؤالات و پيشنهادات مختلف اين روزنامه همان پاسخي را دادند كه امروز با خبرگزاري فارس مطرح كردند و متأسفانه به هيچ كدام از پيشنهادات داده شده تا امروز جامه عمل داده نشده است.

 



در روز جهاني كليه اعلام شد
افزايش شيوع نارسايي مزمن كليوي در كشور

نايب رئيس سازمان نظام پزشكي ايران از شيوع نارسايي مزمن كليوي در كشور خبر داد و گفت: شيوع اين بيماران در حال افزايش است.
دكتر محمدرضا نوروزي ديروز در همايش روز جهاني كليه در تالار امام بيمارستان امام خميني(ره)، با اعلام اينكه بيماريهاي مزمن در حال افزايش است، افزود: اين وضعيت يك خطر بسيار بزرگ براي بخش سلامت ايجاد مي كند چرا كه اين بيماران توان يك جامعه را براي رشد و پويايي كاهش مي دهند.
وي تأكيد كرد: بيماريهاي مزمن فرد را ناتوان مي كند و جامعه را نيز درگير اين افراد مي كند.
اين ارولوژيست با اشاره به بيماري نارسايي مزمن كليوي اظهار كرد: شيوع اين بيماري در حال افزايش است. افزايش فشار خون، ديابت، بيماريهاي عفوني موجب گسترش بيماري هاي مزمن از جمله نارسايي مزمن كليوي مي شود.
وي افزود: دياليز و پيوند از راه هاي درمان اين بيماران است. اين درمان ها در حال حاضر در ايران در دسترس است اما سرعت افزايش تعداد بيماران به علت كافي نبودن تعداد دهندگان كليه چه از جسد و چه از فرد زنده در حال افزايش است كه اين وضعيت يك خطر محسوب مي شود.
نوروزي با بيان اينكه نارسايي مزمن كليه بيماري قابل كنترل در صورت تشخيص زودرس است، اظهار كرد: كنترل قند خون بيماران ديابتي، تشخيص زودرس سنگ هاي ادراري و غيره موجب مي شود كه بتوان از نارسايي مزمن كليه پيشگيري كرد و عوارض آن را كاهش داد.
وي تأكيد كرد: اگرچه در زمينه تشخيص زودرس بيما ريهاي كليوي پيشرفت كرده ايم ولي در اين زمينه قصور هم داشته ايم. لازم است علاوه بر آموزش پزشكان، آموزش همگاني را از طريق اطلاع رساني افزايش دهيم تا خانواده هاي بيماران مرگ مغزي به اهداي عضو بيماران خود ترغيب شوند.
به گزارش مهر، نوروزي افزود: اهداي عضو از بيماران مرگ مغزي بايد به عنوان يكي از اصول در بخش سلامت كشور مد نظر قرار گيرد، چون تا چه زماني مي توانيم متكي به اهداي عضو از افراد زنده باشيم.

 



آتش سوزي در مجتمع تجاري دنياي نور

مجتمع تجاري نور نيمه شب پنجشنبه آتش گرفت.
بنابر گزارش ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، ساعت 20/3 بامداد پنجشنبه مجتمع تجاري دنياي نور واقع در بزرگراه رسالت، نبش خيابان كرمان آتش گرفت.
اين آتش سوزي از طبقه منفي 2 اين مجتمع 10 طبقه شروع و به طبقات بالا كه شامل 6 طبقه تجاري، دو طبقه اداري و يك طبقه سالن پذيرايي است رسيده بود و در زمان رسيدن نيروهاي آتش نشاني طبقات كاملاً شعله ور بود.
آتش نشانان بي درنگ 4 نفر از افرادي كه در طبقات بالا در ميان دود و آتش گرفتار شده بودند را با استفاده از نردبان هيدروليكي پايين آورده و تحويل امدادگران حاضر در محل دادند.
اين گزارش حاكي است: به علت شعله وري بالا و دود زياد ورود ماموران به محل آتش سوزي با دستگاه هاي تنفسي بسيار مشكل بود و آتش نشانان دچار حالت تهوع، دودزدگي و گرمازدگي شدند.
20 نفر از نيروهاي ايستگاه هاي ديگر نيز به جمع نيروهاي عمليات افزوده شدند كه 4 نفر از آتش نشانان در اين عمليات مصدوم شدند كه 2 نفر از آنها به صورت سرپايي مداوا و 2 نفر ديگر به بيمارستان منتقل شدند.
گفتني است مجتمع تجاري نور بيمه آتش سوزي نبوده است و با توجه به گستردگي آتش سوزي خسارت فراوان مالي برجا گذاشته است.

 



رئيس فتا گفت: سرقت 700 ميليوني كارمند بانك از حساب مشتريان

رئيس پليس فتا تهران از دستگيري كارمندي خبر داد كه از حساب مشتريان بانك پول سرقت مي كرد.
سرهنگ شكريان كل مبلغ سرقت شده را 700 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: مأموران و كارشناسان فتا با دريافت چندين شكايت از مشتريان بانك ياد شده وارد عمل شده و پس از شناسايي كارمند متخلف وي را بازداشت كردند.
وي افزود: متهم يكي از پرسنل بانك بود كه در بازه زماني مختلف و با توجه به دسترسي به حساب مشتريان وارد اينترنت بانك شده و از حساب آنان وجه برداشت مي كرد.
معاونت اجتماعي پليس فتا به مديران مؤسسات و بانك ها توصيه كرد در انتخاب پرسنل خود دقت بيشتري داشته باشند و به خصوص بر افرادي كه به اطلاعات حساب شخصي مشتريان دسترسي كامل دارند نظارت بيشتر داشته باشند.

 



حمله سعودي ها به دانشگاه دخترانه

نيروهاي امنيتي رژيم سعودي در حمله به دانشجويان دانشگاه ملك خالد بن عبدالعزيز در شهر ابها، يك دانشجوي دختر را شهيد و 53 دانشجوي ديگر را زخمي كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم اين منابع خاطرنشان كردند، نيروهاي امنيتي رژيم سعودي براي پايان دادن به تحصن 2 روزه دانشجوياني كه به دليل پاسخگو نبودن مديريت دانشگاه به درخواست هايشان معترض هستند، به دانشجويان حمله كرده و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.مديريت دانشگاه ملك خالد، دانشجويان را به آشوبگري و حمله به برخي از دانشجويان ديگر متهم كرده است.منابع محلي اعلام كردند: در پي اين حادثه 30 تن از اعضاي هيئت علمي دانشگاه استعفاي خود را تقديم رئيس دانشگاه كرده اند، اما اين خبر از سوي مقامات رد شده است.

 



تيراندازي مرگبار در بيمارستان آمريكايي

تيراندازي مرگبار در يك كلينيك و بيمارستان رواني در شهر پيتزبرگ آمريكا دو كشته و 7 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش ايسنا، تيراندازي بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت محلي در قسمت لابي بيمارستان رخ داد. بازرسان پليس مي گويند: دو نفر از جمله يكي از ضاربان در اين حادثه كشته شدند و يك پليس نيز در بين مجروحان اين تيراندازي بوده است.پليس محلي «پيتزبرگ» اعلام كرد هدف از اين تيراندازي هنوز معلوم نشده است.به گزارش بي بي سي، ماموران پليس، اتاق به اتاق تمام مجتمع هاي اين بيمارستان را براي احتياط بيشتر بازرسي و كنترل كرده اند.به گفته مقامات محلي، حداقل 200 افسر پليس به محل حادثه اعزام شدند. با وجود اين پليس تاكنون هيچ اثري از ضارب ديگري دراين ساختمان پيدا نكرده است. در حال حاضر كل دانشكده و آكادمي علمي دانشگاه پيتزبرگ تعطيل شده است به گفته پليس به نظر مي رسد ضاربان قبل از تيراندازي عده اي را داخل بيمارستان گروگان گرفته بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14